Hey Google.. ik kan niet slapen.Minitrooper schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:30:
Misschien al bekend, maar billenkletsmomentjes met Google:
"OK Google, vertel eens een mop"
"OK Google, vertel eens een raadsel"
Ook grappig
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hey Google.. ik kan niet slapen.Minitrooper schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:30:
"Hey Google, vertel eens een mop"Minitrooper schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:30:
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
LOL....SnoeiKoei schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:47:
[...]
"Hey Google, vertel eens een mop"
(insert tenenkrommende grap met lachband)
"Hey Google, dat was echt een verschrikkelijk slechte mop"
Google: "Mijn gevoel voor humor zit nog in de alpha-fase maar ik hoop dat het snel beta wordt"
[ Voor 13% gewijzigd door Stormtrooper op 18-02-2019 15:56 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Mijn zoontje van 8 heeft vorige week ontdekt dat Google ook verhaaltje kan vertellen.Minitrooper schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:30:
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ik gebruik meestal gewoon 'start harmony' of iets met een Engelstalige klank...edjil schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:27:
Hmmm, harmony is opeens niet meer in het Nederlands aanspreekbaar, zij er meer die dit ervaren?
xbox: pvanst1p
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Klopt release datum is onbekendKecin schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 03:51:
Al even gezocht, maar het lijkt er nog niet op dat we op korte termijn de Home Hub in Nederland hebben of wel?
product: Google Home Hub
Je bedoelt routines en shortcuts, die zijn inderdaad alleen in het Engels. Onbekend wanneer ze Nederlands worden, helaas.insp.gadget schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 03:20:
Ik las iets over eigen commando's en reeksen instellen, in de Amerikaanse versie. Hoop dat dat gauw in het Nederlands komt.
Ik gebruikte "start" activiteit, bijv"start fmradio" werkte prima, maar opeens werkt het niet meer, wel in het engels.piripi schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:42:
[...]
Ik gebruik meestal gewoon 'start harmony' of iets met een Engelstalige klank...
Een release naar België toe wordt wel degelijk voorbereidt (zit er ook hard op te wachtenstefanmechelen schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 00:05:
Ligt het aan mij of is er nu al een hele tijd eigenlijk niet veel meer vooruitgang in Google Home? We wachten ook nog steeds op de officiële landing in België en ik heb ook nog niks nieuws gehoord voor 2019 van wat er op de planning staat.
En de Google Home Max ook niet vziw.Kecin schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 03:51:
Al even gezocht, maar het lijkt er nog niet op dat we op korte termijn de Home Hub in Nederland hebben of wel?
Ja, maar die kan je relatief makkelijk in Duitsland gaan halen. Dat is met de hub nog niet het geval.
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door NoFate op 23-02-2019 23:44 ]
Lijkt me niet. Er is toch geen input?Rob_satede schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:40:
Ik heb nu een Google home max gekoppeld dmv aux aan mijn tv box. Kan ik nu ook het geluid wat nu via de aux naar mijn Google max ook op de Google mini afspelen ?
[ Voor 191% gewijzigd door Serena op 24-02-2019 05:50 ]
Uh.....Nee?Rob_satede schreef op zondag 24 februari 2019 @ 07:51:
Ze zijn beide toch met bluetooth gekoppeld aan elkaar ?
Heb al een tijdje een hub staan, en wacht eigenlijk ookal tijdje op de NLse ondersteuning . Vooral omdat m'n broer weigert Engels te pratenKecin schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 03:51:
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Ja, heb hier voor de mini 2 talige ondersteuning. Zeg ik "Shutters up" dan zegt die "I beg your pardon"? Of in het Engels "Rolluijken geehn omheaug".Pimmetje651 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:26:
[...]
Heb al een tijdje een hub staan, en wacht eigenlijk ookal tijdje op de NLse ondersteuning . Vooral omdat m'n broer weigert Engels te praten
Bij QMusic heb ik het zelfde probleem.Fire69 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:33:
Vandaag een vreemd TuneIn-probleem ontdekt...
Ik heb 3 Mini's. Die zitten in een groep Mini Home.
Als ik zeg 'Speel Qmusic' speelt hij de Belgische versie (wat correct is) op de Mini waar ik het aan vraag.
Als ik zeg 'Speel Qmusic op Mini Home' speelt hij de Nederlandse versie!![]()
Als ik daarna zeg 'Speel Qmusic' en hij vraag 'Speel ik dat op Mini Home' en ik bevestig speelt hij de Belgische versie!!
Ik hoop eigenlijk op een fix van Google zelfRobbertDs1 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:26:
[...]
Bij QMusic heb ik het zelfde probleem.
Wel een beetje jammer, ik luister nu maar Sky.
Ik hoop eigenlijk op een IFTTT rule die dit kan oplossen voor me.
Tgoh, het lijkt met dat qmusic NL en qmusic BE elk hun eigen ID hebben op tune-inFire69 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:28:
[...]
Ik hoop eigenlijk op een fix van Google zelf
Hou zou IFTTT dit kunnen oplossen?
'Stream s2398", niet echt handigRobbertDs1 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:02:
[...]
Tgoh, het lijkt met dat qmusic NL en qmusic BE elk hun eigen ID hebben op tune-in
Misschien dat je kan zeggen stream <ID>
Nee, vandaar een eigen commando met ifttt dat zou kunnen.
Ah, op die manier. Tja, kan een oplossing zijn maar het blijft een beetje idioot natuurlijk...RobbertDs1 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:15:
[...]
Nee, vandaar een eigen commando met ifttt dat zou kunnen.
Ik kwam tijdens het zoeken wel tegen dat qmusic amsterdam wel zou werken.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Dit werkt... maar niet op een groupFire69 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:17:
[...]
Vanavond even testen of 'Stream qmusic belgium' wel werkt.
Beide op hetzelfde moment gepost.kruila schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:00:
kijk bij dit soort problemen bij tunein, bij de zoek optie, dan zie je dat er meer qmusics zijn en gebruik dan de exacte benaming die daar staat:
https://tunein.com/search/?query=qmusic
[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 25-02-2019 22:02 ]
Staan ze in dezelfde virtuele ruimte?keesdemooij schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:19:
Ik heb zelf een GH en een GH mini en weet aardig wat er allemaal mogelijk is.
Maar voor een beautysalon met 4 GH's weet ik niet hoe je de muziek kunt streamen naar de individuele GH's.
Ik bedoel NIET dezelfde muziek naar meerdere GH's, maar muziek1 naar GH1 en muziek2 naar GH2 enz.
Zodra je dat doet vallen eerdere verbindingen uit, zodat je altijd maar 1 verbinding actief hebt.
Het is volgens mij alleen maar op te lossen door 4 mobieltjes die elk hun eigen verbinding hebben met een GH, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Het enige dat wel werkt is b.v. radio luisteren door LUISTER QMUSIC op GH1 en een ander radiostation op GH2 enz, maar dat werkt niet voor b.v. Spotify.
Dus ... graag suggesties voor het centraal regelen van muziek naar elke GH apart.
Maken ze gebruik van hetzelfde Spotify account?keesdemooij schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:19:
Ik heb zelf een GH en een GH mini en weet aardig wat er allemaal mogelijk is.
Maar voor een beautysalon met 4 GH's weet ik niet hoe je de muziek kunt streamen naar de individuele GH's.
Ik bedoel NIET dezelfde muziek naar meerdere GH's, maar muziek1 naar GH1 en muziek2 naar GH2 enz.
Zodra je dat doet vallen eerdere verbindingen uit, zodat je altijd maar 1 verbinding actief hebt.
Het is volgens mij alleen maar op te lossen door 4 mobieltjes die elk hun eigen verbinding hebben met een GH, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Het enige dat wel werkt is b.v. radio luisteren door LUISTER QMUSIC op GH1 en een ander radiostation op GH2 enz, maar dat werkt niet voor b.v. Spotify.
Dus ... graag suggesties voor het centraal regelen van muziek naar elke GH apart.
[ Voor 20% gewijzigd door Maatje op 26-02-2019 14:16 ]
Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...
jammer, is thans de leukste featureMaatje schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:15:
https://www.androidplanet...stent-verbeteringen-2019/
maar nog niks over routines...
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Ik heb precies hetzelfde probleem. Zie Hurricane in "Google Home"Tusk schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:39:
Medetweakers, ik heb een probleem. Ik heb mijn Hue ontkoppelt van Google Home, maar nu krijg hem niet meer opnieuw gekoppeld (gelinked) Ik voeg hem toe zoals de bedoeling is, geef toestemming bij Hue en krijg dan ook het bericht 'succesfully linked your hue account'. Maar dat is dus niet zo.
Ik heb al gegoogled en alles wat ik tegenkom zegt dat ik 'sync my devices' moet zeggen. Maar dat werkt niet omdat het nog helemaal niet gelinked is. Ik durf mijn Harmony niet te ontkoppelen...dadelijk doet die het ook niet meer.
Ik heb het over de afgelopen dagen wel 20 keer geprobeerd. Hue gereboot, home gereboot...niets...
Is er nog een andere manier waarop ik de 2 kan linken? Gewoon via een webpagina op mijn pc bijvoorbeeld?
Start je mobiel eens opnieuw, meen me te herinneren dat dit bij mij eens geholpen heeft.Tusk schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:39:
Medetweakers, ik heb een probleem. Ik heb mijn Hue ontkoppelt van Google Home, maar nu krijg hem niet meer opnieuw gekoppeld (gelinked) Ik voeg hem toe zoals de bedoeling is, geef toestemming bij Hue en krijg dan ook het bericht 'succesfully linked your hue account'. Maar dat is dus niet zo.
Ik heb al gegoogled en alles wat ik tegenkom zegt dat ik 'sync my devices' moet zeggen. Maar dat werkt niet omdat het nog helemaal niet gelinked is. Ik durf mijn Harmony niet te ontkoppelen...dadelijk doet die het ook niet meer.
Ik heb het over de afgelopen dagen wel 20 keer geprobeerd. Hue gereboot, home gereboot...niets...
Is er nog een andere manier waarop ik de 2 kan linken? Gewoon via een webpagina op mijn pc bijvoorbeeld?
Tusk schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:39:
Ik heb eerder vanavond telefonisch contact gehad met Philips en het is een bekend probleem.Hurricane schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:21:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Zie Hurricane in "Google Home"
Heb helaas nog geen oplossing gevonden
[ Voor 53% gewijzigd door ndjong op 26-02-2019 23:00 ]
[ Voor 32% gewijzigd door johoo op 27-02-2019 07:44 ]
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Bij mij staan de lampen ineens weer in de Google Home app. Kan nu ook weer commando's geven om lampen aan en uit te doen.ndjong schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:27:
[...]
[...]
Ik heb eerder vanavond telefonisch contact gehad met Philips en het is een bekend probleem.
Dit probleem speelt vanaf zondag.
Ze werken samen met Google aan een oplossing en verwachten deze week een oplossing / update uit te kunnen leveren. Ik hoop dat dit snel gebeurt want ook ik zit te wachten tot ik mijn Philips Hue kan koppelen.
Alle problemen zijn inderdaad verholpen. Google belde zojuist om dit te bevestigen (had een case bij ze open staan, erg onder de indruk van de service)Hurricane schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:15:
[...]
Bij mij staan de lampen ineens weer in de Google Home app. Kan nu ook weer commando's geven om lampen aan en uit te doen.
Als het met Google Assistant samenwerkt dan moet er een component in contact met wifi gebracht wworden (dus of een bridge of de lamp rechtstreeks via WiFi).SnoeiKoei schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:49:
Xiaomi komt binnenkort met nieuwe LED-lampen die zeer betaalbaar worden (10 euro voor een witte, 20 voor een RGB lamp) en o.a. met Google Assistant werken. En ze hebben geen hub nodig.
https://www.iculture.nl/n...-smart-bulb-aangekondigd/
Yeelight heeft dezelfde lampen, ik denk dat Xiaomi die nu onder hun eigen naam gaat uitbrengen. Werken via wifi, dus zonder bridge.Stubby schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:53:
[...]
Als het met Google Assistant samenwerkt dan moet er een component in contact met wifi gebracht wworden (dus of een bridge of de lamp rechtstreeks via WiFi).
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Staat in die link: alle lampen communiceren zelf met wifi.Stubby schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:53:
[...]
Als het met Google Assistant samenwerkt dan moet er een component in contact met wifi gebracht wworden (dus of een bridge of de lamp rechtstreeks via WiFi).
vonkkie schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:14:
Helaas nog niet in het Nederlands
quote]Maatje schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:50:
er staat een update in de play store van de Google Home app waardoor je nu de lampen van kleur kan veranderen!
zie deze link: https://www.androidpolice...lor-of-your-smart-lights/
[/quote]
Ik kon dat al maanden, de lamp van kleur laten veranderen (Hue), via home (stemcommando's); wat is er dan veranderd?Maatje schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:50:
er staat een update in de play store van de Google Home app waardoor je nu de lampen van kleur kan veranderen!
zie deze link: https://www.androidpolice...lor-of-your-smart-lights/
[ Voor 10% gewijzigd door kruila op 28-02-2019 12:38 ]
Nee, de ondersteuning vanuit Apple is zeer beperkt. Je kunt inderdaad via bluetooth koppelen en vervolgens moet je de audio output van je AppleTV terug zetten naar je receiver (in instellingen AppleTV).johoo schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 07:41:
Ik heb geprobeerd om een Apple TV4K te koppelen, lukt met bluetooth ook, echter dan krijg ik het geluid via de GH speaker en niet via mijn receiver. Ik wil de ATV koppelen voor de stembediening. Iemand hier de gouden tip?
Dit is (nog) niet mogelijk. Maar dit komt doordat Harmony dit niet ondersteunt...edjil schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 07:57:
Is er al iemand die Harmony met "normale" Nederlandse commando's bedient?
[ Voor 34% gewijzigd door oef! op 01-03-2019 16:17 ]
Eerder in dit topic heb ik zien staan dat het komt omdat Google het niet ondersteunt, Harmony zou er al klaar voor zijn (net als NL IFTTT support bijvoorbeeld)Maatje schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:37:
[...]
Dit is (nog) niet mogelijk. Maar dit komt doordat Harmony dit niet ondersteunt...
zie ook: https://support.myharmony...nce-with-google-assistant
ik heb de harmony aan domoticz gekoppelt en ddeze via contolicz aan google home en dan kan je nederlandse kommando,s gevenedjil schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 07:57:
Is er al iemand die Harmony met "normale" Nederlandse commando's bedient?
Ah, zo snapt @GoogleNL je op Google Home! pic.twitter.com/ucuJaJ8XLV
— Michiel Veenstra 📻 ꓘINK (@michielveenstra) 2 maart 2019
Snapt mijn miss mini nog steeds niet...
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
IFTTT, is nog niet klaar voor NL hoor...TheFes schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:14:
[...]
Eerder in dit topic heb ik zien staan dat het komt omdat Google het niet ondersteunt, Harmony zou er al klaar voor zijn (net als NL IFTTT support bijvoorbeeld)
Hmm, volgens mij doet dat gewoon automatisch op een bepaald interval... Ik herinner me niet dat ik ooit een firmware heb moeten updaten...Serena schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:50:
Nu heb ik vandaag een Mini gescoord via MP, maar dat ding blijft maar op firmware 1.36.141215 hangen. Kan ik dat nergens forceren zodat hij update naar 1.37.146679?
Er is idd een pagina, maar heb nog twee van die dingen. Vandaar…NoFate schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:33:
[...]
Hmm, volgens mij doet dat gewoon automatisch op een bepaald interval... Ik herinner me niet dat ik ooit een firmware heb moeten updaten...
Of je moet mss beta programma aanzetten?
Hoe weet je dat er trouwens een nieuwe was? Is er een soort van release notes te vinden ergens?
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat heb ik niet als ik naar mijn andere twee Mini's kijk, vandaar…Hmmbob schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 20:35:
Je hebt al de meest recente versie voor productie. Preview zit op 1.37, dat kun je enablen via de Home app en gebeurt dan automatisch.
Ik zie alleen totaal niet in wat het boeit, maar goed.
Hier ook niet. Geeft aan dat het item niet beschikbaar is. Zelfs als ik de video van Michel Veenstra afspeel.Stormtrooper schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:32:
[...]
Snapt mijn miss mini nog steeds niet...
Gaitman schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:33:
[...]
Hier ook niet. Geeft aan dat het item niet beschikbaar is. Zelfs als ik de video van Michel Veenstra afspeel.
Jammer dat die niet in sync kunnenMedione1210 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 03:46:
Vandaag een LG smart speaker bij iBood voor 79,95 ex verzendkosten
http://www.ibood.com/nl/nl/
Review: https://www.whathifi.com/lg/wk7/review
Iemand hier die er al een antwoord op heeft? Google HUB en Nest Cam's notificaties?Kecin schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:56:
[...]
Ben benieuwd met de HUB en Nest cams, kan je daar iets over zeggen. Bij de launch begreep ik dat zodra er beweging is gedetecteerd dat het beeld dan overschiet naar die camera. Daarvoor zou ik ze willen gebruiken.
[ Voor 41% gewijzigd door Kecin op 04-03-2019 03:59 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Kecin op 04-03-2019 03:59 ]
Believe. Imagine. Create.
Ik heb hier de laatste dagen ook last van. Iedere keer als ik Netflix wil streamen naar mijn TV krijg ik een foutmelding, zowel op de TV als van mevrouw Google via de GH. Ik heb wel ontdekt dat je je account niet opnieuw hoeft te koppelen. Het volstaat meestal om het gewoon nog eens te proberen (helaas zijn er ook wel eens 5+ pogingen nodig).streamnl schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:55:
Ik moest opnieuw mijn Netflix account instellen om Netflix op mijn tv af te spelen
Misschien dezelfde oorzaak
Ik had na 2 pogingen geen zin meer en heb mijn gsm maar gepakt. Was wel weer wennen om zo "ouderwets" Netflix te starten.paligap schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:47:
[...]
Ik heb hier de laatste dagen ook last van. Iedere keer als ik Netflix wil streamen naar mijn TV krijg ik een foutmelding, zowel op de TV als van mevrouw Google via de GH. Ik heb wel ontdekt dat je je account niet opnieuw hoeft te koppelen. Het volstaat meestal om het gewoon nog eens te proberen (helaas zijn er ook wel eens 5+ pogingen nodig).
Tune-In heeft geen account om te koppelen. Overigens het probleem van Netflix heb ik ook.streamnl schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:55:
Ik moest opnieuw mijn Netflix account instellen om Netflix op mijn tv af te spelen
Misschien dezelfde oorzaak
Believe. Imagine. Create.
[ Voor 20% gewijzigd door Nero22 op 05-03-2019 17:24 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq