Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ah. Jullie zijn mij al voor.

Ik heb dit gevonden:
https://support.google.com/googlehome/thread/2043789?hl=en

Maar dat is al gepost.

Edit2:
Het lijkt opgelost te zijn.
Ik kan hem weer linken en mijn voice commando werkt gelukkig weer.

[ Voor 43% gewijzigd door streamnl op 05-03-2019 19:24 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

paligap schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:19:
Inderdaad. Ik kan nu helemaal geen Netflix meer starten. Ik vrees ook voor geen snelle aanpassing. Ik wacht nog steeds op routines, op het volume tijdelijk verlagen bij ChromeCast, op IFTTT in NL, Harmony in NL en nu dus ook het koppelen van Netflix. Het wordt met de dag slechter en ik heb nu niet bepaald de indruk dat men het bij Google ook maar enigszins interesseert. Zijn hier Google-insiders?
Ik ben overgestapt op het Engels. Vond inderdaad in het Nederlands alleen maar slechter worden en gebruikte hem daardoor steeds minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
streamnl schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:31:
Ah. Jullie zijn mij al voor.

Ik heb dit gevonden:
https://support.google.com/googlehome/thread/2043789?hl=en

Maar dat is al gepost.

Edit2:
Het lijkt opgelost te zijn.
Ik kan hem weer linken en mijn voice commando werkt gelukkig weer.
Hier doet alles het ook weer, inclusief ook Tune-In.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
hoe werkt het als je binnen spraak bereik 2 GH mini hebt staan, raken ze dan in de war met elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
zoeperman schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:12:
hoe werkt het als je binnen spraak bereik 2 GH mini hebt staan, raken ze dan in de war met elkaar?
Bij mij niet.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb boven 3x een Google home mini staan en heb deze gekoppeld aan elkaar in een speaker groep maar krijg het niet voor elkaar om iets af te spelen in deze groep zodat alle speakers geluid geven. Doe ik wat verkeerd? Zowel met een stem commando als met een app de speaker groep gebruiken werkt niet over alle 3 tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
PnD schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:18:
[...]

Ik ben overgestapt op het Engels. Vond inderdaad in het Nederlands alleen maar slechter worden en gebruikte hem daardoor steeds minder.
Hier staat ie ook weer op Engels, evenals mijn telefoon. Tweede taal van de Google Home is wel Nederlands. Ik gebruik hem alleen voor muziek en domotica en dat lijkt vooralsnog goed te gaan. Ben mede overgestapt zodat ik door het uitzetten van het alarm op mijn telefoon routines kan draaien. Is toch wel erg handig. Maar buiten dat vind ik de Google Home in z'n huidige vorm (in het NLs) enorm tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:12
zoeperman schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:12:
In principe reageert degene die het dichtst bij staat... Mocht je precies in het midden staan, dan geen idee, maar over het algemeen zou het geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ook maar zo'n ding gehaald maar tot nu toe vind ik het maar brak :)

1). Als je dat wilt meer info geven in de app (bij bijv lichten van hue aan en uit doen terwijl hue is geconfigged in google home)
2).Idem voor nest
3).Idem voor spotify
4).Idem voor nieuws

zal wel wat fout doen.....

5).Lid uitnodigen krijg ik de melding:Account kan geen structuren delen...
6).Voice match: Er is iets verkeerd gegaan probeer het opnieuw

Al volledige reset gedaan maar dat helpt ook niet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Jur schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:21:
Ook maar zo'n ding gehaald maar tot nu toe vind ik het maar brak :)

1). Als je dat wilt meer info geven in de app (bij bijv lichten van hue aan en uit doen terwijl hue is geconfigged in google home)
2).Idem voor nest
3).Idem voor spotify
4).Idem voor nieuws

zal wel wat fout doen.....

5).Lid uitnodigen krijg ik de melding:Account kan geen structuren delen...
6).Voice match: Er is iets verkeerd gegaan probeer het opnieuw

Al volledige reset gedaan maar dat helpt ook niet ....
Heb je hier al eens rond gekeken: https://support.google.com/googlehome#topic=7029677

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Hurricane schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:25:
Ik heb boven 3x een Google home mini staan en heb deze gekoppeld aan elkaar in een speaker groep maar krijg het niet voor elkaar om iets af te spelen in deze groep zodat alle speakers geluid geven. Doe ik wat verkeerd? Zowel met een stem commando als met een app de speaker groep gebruiken werkt niet over alle 3 tegelijk.
Ik heb een 1 mini in de woonkamer en 1 mini in de open keuken, samen zitten ze in de groep die ik "duo" heb genoemd.

Roep dan bijvoorbeeld naar mevrouw Google: "Okay Google" "Speel NPO5 op Duo" en dan kan ik op beide mini's hetzelfde luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Het blijk dat mijn google account een gsuite account is, dit account moet speciaal geconfigureerd worden (je moet het maar weten...) om een google home te kunnen gebruiken.

Overigens het support team van google is wel top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Jur schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:35:
[...]

Het blijk dat mijn google account een gsuite account is, dit account moet speciaal geconfigureerd worden (je moet het maar weten...) om een google home te kunnen gebruiken.

Overigens het support team van google is wel top!
Kan je vertellen wat je gedaan hebt, met de melding 'kan geen structuren delen'?

Hier hetzelfde probleem.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Luppie schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:46:
[...]

Kan je vertellen wat je gedaan hebt, met de melding 'kan geen structuren delen'?

Hier hetzelfde probleem.
Net even geprobeerd dit probleem is er nog steeds ......van de google site:

At the moment, G Suite is not supported, and as such, this feature is working as intended.

I definitely understand this is something you guys eagerly want integrated and is very important to you. We do not have a timeline on when or if this is something that will be implemented, but I’ll continue to share your feedback with the team.

Als je geen gsuite hebt is dit misschien de oplossing:

Solution for those with individual Gmail accounts having this issue! If you are part of the Advanced Protection Program, you have to disable advanced protection to join a household.

[ Voor 51% gewijzigd door Jur op 06-03-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Hurricane schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:25:
Hier heet mijn groep 'Multiroom'.

'Hey Google, stream Radio 10 op Multiroom.'

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Heb de speakergroep die ik had verwijderd en heb een nieuwe aan gemaakt met een nieuwe naam en nu werkt het ineens wel. Geen idee waarom het nu wel werkt. Had het eerder al verscheidene keren geprobeerd zonder goed resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
m0ridin schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:15:
[...]

In principe reageert degene die het dichtst bij staat... Mocht je precies in het midden staan, dan geen idee, maar over het algemeen zou het geen probleem moeten zijn.
Soms wel ja. Ik heb er aan beide kanten van het bed eentje staan. Mooi vol geluid over beide speakers als je ze in 1 groep zet.
Ik gebruik ze ook als wekker! De ene keer reageert de ene op mijn opdrachten en de andere keer de andere! De ene staat ingesteld op mijn account en de ander op het account van mijn partner, maar dat lijkt niets uit te maken!
Ik vind het zelf niet zo'n probleem, maar het is dus niet zo dat de degene die het dichtst bij staat altijd reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:14
Medione1210 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 00:03:
[...]

Ik gebruik ze ook als wekker! De ene keer reageert de ene op mijn opdrachten en de andere keer de andere!
Is dat voor een wekker dan niet vervelend?
Bvb als je een wekker zet dat diegene aan de verkeerde kant van het bed de wekker zet?
Of als je wekker afgaat en je 'stop' zegt dat de verkeerde luistert en hij dus niet stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Fire69 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 00:24:
[...]

Is dat voor een wekker dan niet vervelend?
Bvb als je een wekker zet dat diegene aan de verkeerde kant van het bed de wekker zet?
Of als je wekker afgaat en je 'stop' zegt dat de verkeerde luistert en hij dus niet stopt?
Het is niet optimaal maar het geluid staat hard genoeg en ze reageren netjes op een ieder die stop zegt!

In de 5 maanden dat we ze nu als wekker gebruiken is de wekker 1x niet afgegaan. Overigens geen idee waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:46
Nog meer mensen hier waarbij sinds enkele weken de default speaker (in mijn geval bluetooth speaker) niet meer standaard is ingesteld in de app ? Iedere keer moet ik nu handmatig de speaker wijzigen. Dit probleem heb ik met beide home mini's en verschillende speakers. De standaard dingen zoals factory reset al geprobeerd. Zowel via de iOS als Android app dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
GH doet raar. Make it nice is mijn standaarroutine als ik van bureau naar zetel verplaats. Het zet de tv aan, computer licht uit en de led's gaan aan in de juiste sfeer setting. Maakte hij vandaag het geluid van een giraf na dat commando. Deze morgen stond hij op de Google stand en bij Good Morning begon hij de dag routine te doen. Pas als ik hem van de stand haalde en unlockte deed hij de juiste good morning routine. Compleet naar de vaantjes dus die AI van GA en een "sync my devices" lost het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
stefanmechelen schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:08:
GH doet raar. Make it nice is mijn standaarroutine als ik van bureau naar zetel verplaats. Het zet de tv aan, computer licht uit en de led's gaan aan in de juiste sfeer setting. Maakte hij vandaag het geluid van een giraf na dat commando. Deze morgen stond hij op de Google stand en bij Good Morning begon hij de dag routine te doen. Pas als ik hem van de stand haalde en unlockte deed hij de juiste good morning routine. Compleet naar de vaantjes dus die AI van GA en een "sync my devices" lost het niet op.
Schijnbaar is er vandaag een redelijke grote update geweest. Vanochtend werkte ook praten met de NOS niet en ik zag dat 1 van mijn GH's een firmware update heeft gehad.
Vanmiddag werkte alles weer naar behoren.

YouTube: Google Assistant New Features and New Products for March 8, 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
stefanmechelen schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:08:
[...]Deze morgen stond hij op de Google stand [...]Pas als ik hem van de stand haalde en unlockte [...]
Wat is die stand en hoe/waarom unlock je die? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, ik dacht dat je over de Google Home bezig was. Je bedoelt dus de Assistant eigenlijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wubbi
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-09 18:18
RenaldoN schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:04:
Nog meer mensen hier waarbij sinds enkele weken de default speaker (in mijn geval bluetooth speaker) niet meer standaard is ingesteld in de app ? Iedere keer moet ik nu handmatig de speaker wijzigen. Dit probleem heb ik met beide home mini's en verschillende speakers. De standaard dingen zoals factory reset al geprobeerd. Zowel via de iOS als Android app dit probleem.
Dat heb ik ook. Als ik dan ‘Hey Google connect bluethooth’ zeg wordt hij weer netjes verbonden. Ik moet dat eens in de zoveel dagen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_m
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-04-2021
Hallo home tweakers.

Nu zou ik graag mijn tv willen bedienen via google home mini. Na onderzoek kwam ik eerst op logitech harmony maar deze ondersteund NL nog niet.

Nu kwam ik deze broadlink rm 3 mini tegen.
Heeft iemand hier mee al ervaring? En ondersteuning voor nl?

Ook in deze topic verwachten we eigen inzet. Wat heb je zelf al gevonden? Tegen welke concrete vragen liep je vervolgens aan?

[ Voor 19% gewijzigd door Zeehond op 11-03-2019 01:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
dutch_m schreef op zondag 10 maart 2019 @ 01:47:
Nu kwam ik deze Broadlink RM 3 Mini tegen.
Heeft iemand hier mee al ervaring? En ondersteuning voor NL?
Doe eens een zoekopdracht. Het forum staat er echt bomvol mee.

*knip*, ik zie liever dat je hierover een tr aanmaakt de volgende keer zodat de mods erna kunnen kijken :).

[ Voor 40% gewijzigd door Zeehond op 11-03-2019 01:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Serena schreef op zondag 10 maart 2019 @ 07:37:
[...]

Doe eens een zoekopdracht. Het forum staat er echt bomvol mee.
No offence, maar het wordt hier zeer gewaardeerd als je eerst zelf wat moeite doet.
En als hij toch gaat zoeken kan hij ook beter kijken naar de RM Pro. Die doet meer dan alleen infrarood. Mijn settopbox werkt er niet mee.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Gisterenavond zei ik in een verstrooid momentje in het Nederlands 'Hey Google, zet de tv uit' en dat werkte! Eerder ging dat dus nog niet hier met Harmony...
Niet getest of ik in NL ook terug kon aanzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjil
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:33
Fire69 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:23:
Gisterenavond zei ik in een verstrooid momentje in het Nederlands 'Hey Google, zet de tv uit' en dat werkte! Eerder ging dat dus nog niet hier met Harmony...
Ook even geprobeerd maar helaas......Hier werkt alleen: start "activiteit" en zet uit met Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Vanavond ook maar eens proberen. Vooral volume aanpassen vind ik interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Vermoedelijk heb je ook een Chromecast... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
rachidfinge schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:56:
[...]

Party pooper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorak
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Mijn Google Home Mini luistert alleen naar mijn vrouw als zij commando's in het Engels geeft. (Bij mij prima in het Nederlands.)

Nu vertelde ze mij dat ze op haar kantoor al eerder een mini gehad hebben en dat deze in het engels was.

Is er een manier om haar account te resetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
zorak schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:17:
Mijn Google Home Mini luistert alleen naar mijn vrouw als zij commando's in het Engels geeft. (Bij mij prima in het Nederlands.)

Nu vertelde ze mij dat ze op haar kantoor al eerder een mini gehad hebben en dat deze in het engels was.

Voice match (verwijderen en) opnieuw inleren? Settings > Assistant > Voice match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorak
Gaan we testen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
zorak schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:17:

Als haar account is toegevoegd aan Google Home, volg dan deze stappen om de taal van haar Assistent te veranderen naar Nederlands.

https://support.google.com/googlehome/answer/7550584?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Ja dit werkt erg goed, eenmaal goed ingesteld kun je gewoon NL praten. Wel de ihc app gebruiken. Ik heb versie 1.9.23.
dutch_m schreef op zondag 10 maart 2019 @ 01:47:
Hallo home tweakers.

Nu zou ik graag mijn tv willen bedienen via google home mini. Na onderzoek kwam ik eerst op logitech harmony maar deze ondersteund NL nog niet.

Nu kwam ik deze broadlink rm 3 mini tegen.
Heeft iemand hier mee al ervaring? En ondersteuning voor nl?

[Mbr]Ook in deze topic verwachten we eigen inzet. Wat heb je zelf al gevonden? Tegen welke concrete vragen liep je vervolgens aan?[/mbr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
eettjjuuhh schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:33:
Ja dit werkt erg goed, eenmaal goed ingesteld kun je gewoon NL praten. Wel de ihc app gebruiken. Ik heb versie 1.9.23.

[...]
Hangt wel van de decoder/settopbox af. Mijn Orange decoder in België wilt de RM Mini niet inleren.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
[...]

Als we routines Nl.-----》eng. US. kunnen gebruiken wordt het allemaal in 1x opgelost.

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
[...]

Ja, inderdaad. Maar daar zit een CEC-killer tussen dus nee, dat was het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:16

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Hebben meer mensen last van het feit dat de home sinds laatste week redelijk vaak "Ok Google" denk te horen? En dus ineens zomaar begint te praten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
DutchHammer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:15:
Hebben meer mensen last van het feit dat de home sinds laatste week redelijk vaak "Ok Google" denk te horen? En dus ineens zomaar begint te praten..
Yep....
Als de tv aan staat ook (te) vaak. Terwijl dat soort tekst echt niet gezegd wordt op tv.
Flink vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heel vaak hier. Met de tv aan zeker 2x per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 22:29

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Lol, midden in een film of serie: "ik begrijp het niet" en dergelijke opmerkingen. Ja, dat hebben wij hier al een paar weken. Soms wel hilarisch hoor!

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Laatst online: 19:16

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Stormtrooper schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:35:
[...]

Lol, midden in een film of serie: "ik begrijp het niet" en dergelijke opmerkingen. Ja, dat hebben wij hier al een paar weken. Soms wel hilarisch hoor!
Hier dus ook.. Soms hele verhalen ineens >:). Het is hier vooral tijdens Fifa.. Van de week kreeg ik ineens een hele lijst met afkick klinieken in de buurt van een of andere stad in de States..

Ga maar is achterhalen welke zin van de commentator in Fifa het triggerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hoe mooi zo het zijn als we ons eigen triggerwoord konden programmeren...
Iets unieks zelf verzinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:32
Allewijn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:12:
Hoe mooi zo het zijn als we ons eigen triggerwoord konden programmeren...
Iets unieks zelf verzinnen...
Ja en nee. Aan de ene kant zou ik ook graag zelf iets verzinnen ('computer' bijvoorbeeld ;) ), aan de andere kant is het mooi dat het nu hardwarematig ingebakken kan worden wat hopelijk de privacy/security ten goede komt.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 22:29

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

DutchHammer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:40:
[...]

Hier dus ook.. Soms hele verhalen ineens >:). Het is hier vooral tijdens Fifa.. Van de week kreeg ik ineens een hele lijst met afkick klinieken in de buurt van een of andere stad in de States..

Ga maar is achterhalen welke zin van de commentator in Fifa het triggerd..
Lol, afkick klinieken, voetbal... Ik zie wel een raakvlak :X

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
[...]

Net even getest. 'Zet de tv aan' start mijn Harmony-activiteit 'Watch TV', 'zet de tv uit' stopt de huidige activiteit (kan dus ook een ander dan Watch TV zijn).

Andere dingen zoals volume of kanaal werken niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zorak
rachidfinge schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:12:
[...]

Als haar account is toegevoegd aan Google Home, volg dan deze stappen om de taal van haar Assistent te veranderen naar Nederlands.

https://support.google.com/googlehome/answer/7550584?hl=nl
Bleek dat de Nederlands Taal bij haar niet actief was, het leven is weer goed. Thanks! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Fire69 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:51:
[...]

Net even getest. 'Zet de tv aan' start mijn Harmony-activiteit 'Watch TV', 'zet de tv uit' stopt de huidige activiteit (kan dus ook een ander dan Watch TV zijn).

Dus het blijft werken voor je? Zelf vergeten te testen (aangezien bij ons thuis vanalles met automations werkt, dus ook TV aan en uit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
barrymossel schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:50:
[...]

Dus het blijft werken voor je? Zelf vergeten te testen (aangezien bij ons thuis vanalles met automations werkt, dus ook TV aan en uit).
Ja, blijkbaar wel...
Ik dacht eerst dat het misschien met mijn Homey te maken had die ook de Harmony-app heeft, maar dan zou ik 'Hey Google, vraag Homey...' moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ook even geprobeerd: hey google, zet de TV aan. En vervolgens gaan m'n hue lampen branden 8)7. Ik hou t maar op engels dan doet die muts tenminste wat ik vraag

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik heb het gisteren ook geprobeerd "hee Google, zet de TV uit".

"oke, bioscooplamp is uitgezet"...

Ik moet echt nog het woordje Chromecast erbij zeggen.

Dus "hee Google, zet Chromecast TV uit".
Dat werkt 99% van de gevallen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
Zolang ik hem heb (ongeveer een half jaar) kan ik gewoon zeggen "Hey Google, doe de televisie uit" en de TV gaat netjes uit. Heb nog nooit Chromecast er bij hoeven te vermelden

De taal heb ik op het Nederlands en Engels staan

[ Voor 12% gewijzigd door joenatic op 12-03-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuba-Angelo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik moet ook nooit chromecast vermelden, maar wel welke chromecasts want in de Google home app noemen die TV1 en TV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:40:
[...]

ook even geprobeerd: hey google, zet de TV aan. En vervolgens gaan m'n hue lampen branden 8)7. Ik hou t maar op engels dan doet die muts tenminste wat ik vraag
Maar je Assistant-taal staat wel op NL ingesteld?
Check anders even via je Google activity wat hij dacht dat je gezegd hebt? :)

@streamnl @joenatic Jullie gebruiken geen Harmony dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:20:
[...]

Jep, staat gewoon op NL. Was het maar zo gemakkelijk ;)

(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6Uv5zyB77vFjjere9rafHBkr/medium.png

Het lijkt er niet eens op _O-

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
streamnl schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:24:
[...]

Jep, staat gewoon op NL. Was het maar zo gemakkelijk ;)

(klikbaar)
[Afbeelding]

Het lijkt er niet eens op _O-
Vreemd :P

Bioscooplamp zit niet in een room TV of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:16:
[...]

Vreemd :P

Bioscooplamp zit niet in een room TV of zo?
Nope. Maar ik vind het geen ramp om het met een extra woordje te laten werken.

Ik check zo nu en dan of het wel werkt zoals ik het eigenlijk wil.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Fire69 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:00:
[...]

Ja, blijkbaar wel...
Ik dacht eerst dat het misschien met mijn Homey te maken had die ook de Harmony-app heeft, maar dan zou ik 'Hey Google, vraag Homey...' moeten gebruiken.
Hier werkt ie ook: Zet televisie aan. "Ok, ik zet TV kijken aan", waar TV kijken de Harmony activiteit is. Ik moet wel even de (niet aangesloten) Chromecast TV verwijderen, want die krijgt altijd voorrang bij dat soort commando's.

Zet TV volume hoger/lager werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
barrymossel schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:45:
[...]

Hier werkt ie ook: Zet televisie aan. "Ok, ik zet TV kijken aan", waar TV kijken de Harmony activiteit is. Ik moet wel even de (niet aangesloten) Chromecast TV verwijderen, want die krijgt altijd voorrang bij dat soort commando's.

Zet TV volume hoger/lager werkt ook.
Hey ja, zo werkt het volume inderdaad ook! :P

Bij jou geeft hij blijkbaar wel de naam van de activiteit. Die heet bij mij 'Watch TV', maar Google zegt gewoon "ok, ik zet tv aan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Fire69 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:55:
[...]

Bij jou geeft hij blijkbaar wel de naam van de activiteit. Die heet bij mij 'Watch TV', maar Google zegt gewoon "ok, ik zet tv aan'
Hmmm, de mijn heet ook Watch TV besef ik mezelf. Maar hij (zij) zegt toch echt TV kijken. Ik heb mijn telefoon op Engels (1e taal, 2e NL) staan (want meer opties binnen Assistant), geen idee of de activiteit TV kijken heet als ik hem op z'n NL zet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascall1985
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-11-2021
edjil schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:40:
[...]

Ook even geprobeerd maar helaas......Hier werkt alleen: start "activiteit" en zet uit met Harmony.
Hier werkt het ook ineens. Heb alleen de Harmony Hub en taal ingesteld in Nederlands. Tv uit tv aan. Commando is start tv kijken bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net de tv nog eens uitgezet. Het exacte antwoord dat ik terug krijg is: "Prima, ik schakel TV uit". En dan zie ik in de Harmony app 'Powering off Watch TV'

Mijn telefoon staat op Engels (US), maar dat heeft er niet veel mee te maken denk ik. Belangrijkste is de Assistant-taal en die staat bij mij op Nederlands (NL) (want BE staat jammer genoeg nog niet :P )
Mijn Harmony-activities zijn allemaal Engels (Watch TV, Watch Chromecast, ... )
Morgen zal ik eens testen of hij wat kan met die andere activities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
Fire69 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:20:
[...]

Nee, alleen een Chromecast aan de TV
Fire69 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:55:
[...]

Bij mij heeft de GH eigenlijk nooit bevestigd dat hij de TV aanzet. Ik zie de TV aangaan en dat was het wel

[ Voor 37% gewijzigd door joenatic op 13-03-2019 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
joenatic schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:43:
[...]

Nee, alleen een Chromecast aan de TV

[...]
Dan heeft de ganse discussie niet echt betrekking op jou :P
Het ging er hem over dat je de Harmony-devices nu blijkbaar (gedeeltelijk) in het Nederlands kan bedienen, wat voorheen niet mogelijk was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Fire69 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:11:
Net de tv nog eens uitgezet. Het exacte antwoord dat ik terug krijg is: "Prima, ik schakel TV uit". En dan zie ik in de Harmony app 'Powering off Watch TV'

Mijn telefoon staat op Engels (US), maar dat heeft er niet veel mee te maken denk ik. Belangrijkste is de Assistant-taal en die staat bij mij op Nederlands (NL) (want BE staat jammer genoeg nog niet :P )
Mijn Harmony-activities zijn allemaal Engels (Watch TV, Watch Chromecast, ... )
Morgen zal ik eens testen of hij wat kan met die andere activities.
Hier staat Assistant op English US en Nederlands als tweede taal. Vanochtend stond Netflix aan en toen werkte TV volume helaas niet (twee keer geprobeerd). Myactivity geeft dit aan: "'Volume' is niet beschikbaar op je appraat".
Fire69 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:12:
[...]
Het ging er hem over dat je de Harmony-devices nu blijkbaar (gedeeltelijk) in het Nederlands kan bedienen, wat voorheen niet mogelijk was :)
Dit kon volgens mij al wel (soms). Maar dan moest je in het Engels de activity starten en daarna waren bepaalde commando's wel in het NLs mogelijk. Staat ergens in dit topic dacht ik. Nooit echt in verdiept, omdat ik met name TV aanzetten interessant vind en bij ons heel vaak de TV dus niet met stem wordt aangezet.
Maar ik vind dit een enorme stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
barrymossel schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:04:
[...]

Hier staat Assistant op English US en Nederlands als tweede taal. Vanochtend stond Netflix aan en toen werkte TV volume helaas niet (twee keer geprobeerd). Myactivity geeft dit aan: "'Volume' is niet beschikbaar op je appraat".
Netflix als app op je tv?
Bij ons gaat volume sowieso altijd via de versterker, zal vanavond eens testen of dat bij Netflix lukt dan.
[...]

Dit kon volgens mij al wel (soms). Maar dan moest je in het Engels de activity starten en daarna waren bepaalde commando's wel in het NLs mogelijk. Staat ergens in dit topic dacht ik. Nooit echt in verdiept, omdat ik met name TV aanzetten interessant vind en bij ons heel vaak de TV dus niet met stem wordt aangezet.
Maar ik vind dit een enorme stap vooruit.
Ow, nooit getest, dacht dat het altijd allemaal in het Engels moest :)

Ik hoop dat het nog mogelijk wordt om kanaal te kiezen ook, of beter nog je Favorites, zodat je gewoon VRT kan zeggen of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Fire69 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:14:
[...]

Bij ons gaat volume sowieso altijd via de versterker, zal vanavond eens testen of dat bij Netflix lukt dan.

[...]

Ik hoop dat het nog mogelijk wordt om kanaal te kiezen ook, of beter nog je Favorites, zodat je gewoon VRT kan zeggen of zo :)
Je kon altijd al van kanaal kiezen icm harmony.
Voorheen enkel via "Hey google, swich channel to 12" of zoiets

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
cypher21 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:20:
[...]

In het Nederlands bedoelde ik natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Fire69 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:14:
[...]

Ja de app op TV, allemaal aangestuurd door Harmony. Misschien dat ik 'Netflix volume lager' moet zeggen dan. Volume van de Netflix activity dus.
[...]

Dat lukte mij ook nog niet vanochtend.
cypher21 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:20:
[...]

In het Engels ja. Maar NL is mij nog niet gelukt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net even getest, 'Zet Netflix aan' doet het gewoon, hij start dan de activiteit 'Watch Netflix'.
Maar even verder gezocht dan, en toen kwam ik hier op uit in de Home app.
Afbeeldingslocatie: https://community.athom.com/uploads/athom/original/2X/5/5e05d3902959650ad510475c4c472119ddb8ab20.jpeg

Blijkbaar zijn de Harmony activiteiten in de Home app hernoemt naar eenvoudigere benamingen zoals TV, Chromecast, ...
Is dit bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Start tv aan( turn on tv )
en stroom tv uit ( power tv off )
de letterlijke vertalingen doen het wel in het nederlands!!

[ Voor 4% gewijzigd door Ax05 op 13-03-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
[...]

Ga naar kanaal xx ( weer een 1op1 vertaling uit engels) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:47
Een 1 op 1 vertaling heeft altijd al gewerkt... Niets met harmony te maken...
Zo als je bv een trigger maakt in IFTTT, dat ook alleen maar eng kan, die kan je ook 1 op 1 in NL aanspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjil
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:33
Fire69 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:47:
Net even getest, 'Zet Netflix aan' doet het gewoon, hij start dan de activiteit 'Watch Netflix'.
[Afbeelding]

Blijkbaar zijn de Harmony activiteiten in de Home app hernoemt naar eenvoudigere benamingen zoals TV, Chromecast, ...
Zet "Harmony activiteit" aan werkt bij mij niet. Dan is volgens Google het apparaat niet beschikbaar. Ik snap niet waarom dit bij anderen wel werkt. Wat wel bij mij werkt is: start "activiteit", ga naar kanaal X, pauze, doorspelen, mute, etc. Ik heb 1 Harmony activiteit die Chromecast TV heet, deze is niet met start Chromecast TV aan de gang te krijgen, ik krijg de melding het apparaat is niet beschikbaar. De andere Harmony activiteiten zoals start Chromecast audio, TV, fmradio, kodi e.d. werken wel. Wat betreft de Home app, je kan zelf de namen aanpassen maar dan is het nog maar de vraag of het werkt in het Nederlands. Ik ben er al heel wat mee bezig geweest maar het werkt nog steeds niet lekker. Ik ben al meer als 2 jaar in het bezit van Google home maar het wordt in het Nederlands alleen maar slechter ipv beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hier ook slechter, ik heb een 60 tal aan/uit switchen... Om een lamp of switch aan te doen, moest je normaal nooit het woordje "aan" eraan toevoegen... Nu werkt de helft wel nog zonder dat woordje en de andere helft niet meer, moet ik telkens "aan" zeggen... Totaal geen lijn in te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12:39
Goedemorgen.
Ik heb een versterker die ontwaakt bij inkomende bluetooth verbinding. echter als ik deze instel als standaard geluidsbron, en de versterker staat in standby gaat hij niet aan, omdat de home mini dan niet probeert te connecten.Als ik hem aantik in de settings gaat hij wel aan.
Dus ookal lijkt er geen BT verbinding te zijn, de home mini zou het wel even moeten proberen om hem te ontwaken. kan ik dit zo instellen ergens?

(via chomecast (2) zou ook kunnen, alleen ontwaakt de receiver niet op hdmi, ondanks CEC aan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Ik heb de Google Home nu ongeveer 3 maanden. Ik heb de grote in de woonkamer en de mini in de slaapkamer. Hoewel ik er in het begin erg lovend over was lijkt vooral de grote het steeds slechter te doen. Ik moet de meeste commando's 2-3 keer herhalen waar dit voorheen gewoon prima werkte. Het maakt niet uit of ik ver of dichtbij het apparaat sta. De kleine heeft hier veel minder last van, die doet vrijwel altijd alles direct uitvoeren.

Dit is toch wel jammer, ik merk dat ik de Home bijna nooit meer gebruik omdat het zo slecht werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:17
Hier ook een slechte/verslechterende situatie met Google Home mini. Daar waar ik dacht dat de geweldige A.I./Machine learning dingen zou kunnen verbeteren merk ik dat basis dingen/vragen (nog steeds) fout gaan.

Ook hier een Harmony setup waar geen pijl op te trekken is. De ene keer gaat mijn 'TV Kijken' activiteit wel aan nadat ik 'Watch TV' (label) roep en wordt het in het Engels bevestigd met 'OK, turning TV kietscheken on', daar waar het de andere keer 'Sorry...balbla' is of hij start een kanaal op Youtube op de Chromecast.

Ter info: Chromecast gebruik zit diep in het Home/Voice gebeuren genesteld door de code als TV/teevee; dit conflicteert met je Harmony (TV) activiteiten..

Ook heb ik al weken dat als ik mijn (Hue) lampen wil instellen op een bepaalde sterkte/percentage het woord % dubbel wordt uitgesproken: dit wordt dan bevestigd met 'Ok, ik stel <lamp> in op 50 procent procent'. Had inmiddels gehoopt dat dit er wel uit was, maar moet misschien spul opnieuw instellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Kappade op 14-03-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Kappade schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:05:
Ook heb ik al weken dat als ik mijn (Hue) lampen wil instellen op een bepaalde sterkte/percentage het word % dubbel wordt uitgesproken, dit wordt bevestigd met 'Ok, ik stel <lamp> in op 50 procent procent'. Had inmiddels gehoopt dat dit er wel uit was, maar moet misschien spul opnieuw instellen?
Dat heb ik ook continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Ook heb ik al weken dat als ik mijn (Hue) lampen wil instellen op een bepaalde sterkte/percentage het word % dubbel wordt uitgesproken, dit wordt bevestigd met 'Ok, ik stel <lamp> in op 50 procent procent'. Had inmiddels gehoopt dat dit er wel uit was, maar moet misschien spul opnieuw instellen?
Niet alleen bij HUE, ook bij Tradfri , ik heb beide en ook telkens het antwoord op x procent procent.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Fire69 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:47:
[Afbeelding]

Ja en die namen kun je ook zelf veranderen. Hopelijk werkt dat ook met voice command! (Kan niet testen vanaf kantoor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
barrymossel schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:36:
[...]

Ja de app op TV, allemaal aangestuurd door Harmony. Misschien dat ik 'Netflix volume lager' moet zeggen dan. Volume van de Netflix activity dus.
Offtopic: Hoe doe je dit precies? Of heb jij een Netflix knop op je afstandbediening, dus een Netflix commando in Harmony? Anders hoor ik graag hoe je precies een Netflix activiteit kan maken met Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kappade schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:02:
[...]

Offtopic: Hoe doe je dit precies? Of heb jij een Netflix knop op je afstandbediening, dus een Netflix commando in Harmony? Anders hoor ik graag hoe je precies een Netflix activiteit kan maken met Harmony.
Ik heb een Netflix knop op de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Ah nice.

Ondertussen heb ik mogelijkheid ook gevonden voor mensen zonder een Netflix/app knop op de afstandsbediening : https://community.logitec...-harmony-like-an-activity

:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachidfinge
Ook heb ik al weken dat als ik mijn (Hue) lampen wil instellen op een bepaalde sterkte/percentage het woord % dubbel wordt uitgesproken: dit wordt dan bevestigd met 'Ok, ik stel <lamp> in op 50 procent procent'. Had inmiddels gehoopt dat dit er wel uit was, maar moet misschien spul opnieuw instellen?
Ligt niet aan jullie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
NoFate schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:08:
Hier ook slechter, ik heb een 60 tal aan/uit switchen... Om een lamp of switch aan te doen, moest je normaal nooit het woordje "aan" eraan toevoegen... Nu werkt de helft wel nog zonder dat woordje en de andere helft niet meer, moet ik telkens "aan" zeggen... Totaal geen lijn in te trekken
Dit snap ik niet zo goed eigenlijk? Bedoel je dat je vroeger gewoon bvb 'hey google, keuken' moest zeggen en dat hij dan keuken togglede?

Volgens mij zijn ze toch echt wel dingen aan't aanpassen.
Ik check vaak wat ik gezegd heb (of wat Google begrepen heeft tenminste...) via myactivity.google.com
Daar kon ik filteren op 'Spraak en Audio'. Sinds eergisteren kreeg ik dan niks meer te zien. Blijkbaar zit alles nu onder de categorie 'Assistant'

[ Voor 22% gewijzigd door Fire69 op 14-03-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Fire69 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:26:
[...]

Dit snap ik niet zo goed eigenlijk? Bedoel je dat je vroeger gewoon bvb 'hey google, keuken' moest zeggen en dat hij dan keuken togglede?

Ik check vaak wat ik gezegd heb (of wat Google begrepen heeft tenminste...) via myactivity.google.com
Daar kon ik filteren op 'Spraak en Audio'. Sinds eergisteren kreeg ik dan niks meer te zien. Blijkbaar zit alles nu onder de categorie 'Assistant'
klopt, ik heb bv een licht , dat heet "keuken"

dus als ik zei :
Hey Google, Keuken , dan deed hij de keukenlamp aan
het was geen Toggle, zonder het woordje "aan" te zeggen deed hij altijd de lamp aan

dus mijn commandos waren altijd

Hey Google, Keuken => keuken aan
Hey Google, Keuken aan => keuken aan
Hey Google, Keuken uit => keuken uit

eigenlijk was dit wel een soort van routine , ik moest nooit het woordje "aan" zeggen om iets aan te doen
ik heb zo'n 40 tal switchen, 30 werken er +- nog zonder het woordje aan, een 10 tal niet meer, nu ben ik verplicht het woord "aan" te zeggen
ik denk dat dit issue alleen maar voorkomt bij "google reserveerde woorden"
zo werkt bij bv het commando 'Hey Google, muziek" ook niet meer, normaal moest deze mijn home assistant switch aanspreken, nu doet hij sporify op chromecast, totaal iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
barrymossel schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Ja en die namen kun je ook zelf veranderen. Hopelijk werkt dat ook met voice command! (Kan niet testen vanaf kantoor...)
Yup dit werkt. In de Home app de naam van mijn "Movie Time" activity aangepast naar "Film" en deze wordt nu geactiveerd met: "Hey Google, zet film aan".

Dit gaat de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
[...]

hierbij een voorbeeld
vroeger zei ik altijd hey google muziek , nu doet gij jammer iets anders :(
nu moet ik "muziek aan" zeggen

https://www.dropbox.com/s/gojl87lm8m1iz6a/muziek.JPG?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Volgens mij stond alles wat met Home/Assistant te maken had bij mij altijd al onder 'Assistant'. Zeker maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
barrymossel schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:52:
[...]

Volgens mij stond alles wat met Home/Assistant te maken had bij mij altijd al onder 'Assistant'. Zeker maanden...
bij mj ook altijd al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
NoFate schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:44:
[...]

klopt, ik heb bv een licht , dat heet "keuken"

dus als ik zei :
Hey Google, Keuken , dan deed hij de keukenlamp aan
het was geen Toggle, zonder het woordje "aan" te zeggen deed hij altijd de lamp aan

dus mijn commandos waren altijd

Hey Google, Keuken => keuken aan
Hey Google, Keuken aan => keuken aan
Hey Google, Keuken uit => keuken uit

eigenlijk was dit wel een soort van routine , ik moest nooit het woordje "aan" zeggen om iets aan te doen
ik heb zo'n 40 tal switchen, 30 werken er +- nog zonder het woordje aan, een 10 tal niet meer, nu ben ik verplicht het woord "aan" te zeggen
ik denk dat dit issue alleen maar voorkomt bij "google reserveerde woorden"
zo werkt bij bv het commando 'Hey Google, muziek" ook niet meer, normaal moest deze mijn home assistant switch aanspreken, nu doet hij sporify op chromecast, totaal iets anders
Ik vind het eigenlijk vreemd dat dat vroeger zo werkte voor jou :P

Als ik enkel 'keuken' zeg, dan doet hij een search en geeft me de dichtst bijzijnde keukenwinkels. Vind ik nog logisch eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
barrymossel schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:52:
[...]

Vreemd, net door mijn history gegaan. Vanaf de eerste dag (in December) staat alles onder Spraak, op 12 Maart stopt dat en moet ik dus Assistant kiezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Fire69 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:55:
[...]

Ik vind het eigenlijk vreemd dat dat vroeger zo werkte voor jou :P

Als ik enkel 'keuken' zeg, dan doet hij een search en geeft me de dichtst bijzijnde keukenwinkels. Vind ik nog logisch eigenlijk :D
ja, heeft altijd gewerkt voor mij , vond ik zeer handig, ik had zo eigenlijjk mijn eigen soort routines aangemaakt
zo had ik dit ook gedaan voor mijn screens/deuren
"screen 1 aan" zeggen, klinkt redelijk debiel =)
zo maakt ik dus een switch met de naam "screen 1 omhoog", in theorie moest je dan zeggen "screen 1 omhoog aan", maar moest ik dus niet doen, ik zei dus gewoon, hey google, screen 1 omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
hierbij bewijsje dat ik gewoon "keuken" kon zeggen :

https://www.dropbox.com/s/d0jkks0m6wmp1ys/keuken.JPG?dl=0

:)
Pagina: 1 ... 60 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...