NoFate schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:15:
[...]
ah ok

, tegen die tijd heb ik al lang mijn remote vast
is er ergens een lijstje te vinden van wat wel/niet kan met harmony? of zie je de switchen effectief actief komen met wat allemaal kan in de google home app ?
waarschijnlijk zal "volume <activiteit> hoger/lager" ook wel werken, maar dat heb ik nooit geprobeerd.
De Nederlandse ondersteuning is er officieel nog niet, dus ik denk niet dat daar een lijstje van is. Het lijkt er op dat ze op dit moment steeds meer aan het uitrollen zijn.
Als je de Harmony met je Google Home verbind, krijg je een mailtje met wat voorbeelden wat er allemaal kan, maar dat was bij mij in het Engels (nu was dat dus ook toen ik mijn Home nog in het Engels had staan).
In dat lijstje staan:
- activiteiten starten/stoppen
- volume controle
- zenders wijzigen
- pauzeren, afspelen, stoppen
Het enige wat bij mij nog niet werkt is de zenders wijzigen, de rest werkt wel
webber87 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:14:
Just curious. Ik lees zo snel even dat veel mensen de Engelse versie gebruiken i.p.v. de Nederlandse versie. Is dat omdat de Engelse versie beter werkt? Omdat deze verder uit uitgewerkt (groter taalgebied?) Of is het meer persoonlijke voorkeur.
*Een poos geleden zag ik een video van wat volgens mij de introductie (demo) van de Google Home/Assistent was. Toen lieten ze 'haar' een afspraak maken bij de kapper. Dat beloofde veel. Maar als ik het nu wel eens gebruik is het allemaal vrij beperkt. Ik zie Google Assistant zeker geen pizza bestellen voorlopig

De Nederlandse versie is nog beperkter. Een grote tekortkoming op dit moment is dat je geen routines kunt aanmaken, en dus niet met één commando meerdere dingen kunt combineren.
Verder is de Harmony ondersteuning dus nog wat beperkter, en kun je nog geen NL commando's met IFTTT combineren.
Verder werkt stemherkenning niet in het Nederlands volgens mij, en ook werkt de optie om na je eerste commando meteen nog een commando te geven zonder daar eerst Hey Google voor te zeggen nog niet.
En zo zijn er nog wel meer dingen die nog niet (helemaal) werken in het Nederlands.
Ik heb zelf mijn Google Home een tijd tweetalig gehad, maar dat geeft ook wel problemen aangezien je NL teksten dan vaak als EN verstaan worden (en vervolgens niet begrepen). Ik heb hem nu dus wel op NL only staan.