Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
Ik geloofde je wel hoor :P

Kan het verschil in gebruik/commando's tussen gebruikers te maken hebben met hoe die devices in de Home app terecht komen misschien?
Bij jou kwamen ze uit Home Assistant dacht ik?
Ik gebruik momenteel gBridge totdat de Homey-implementatie op orde gebracht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Je verhaal klopt ik heb diverse lampen die nu alleen nog maar reageren als ik het woordje aan gebruik terwijl ik vroeger alleen de naam van de lamp zei .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:13
ja, dit is echt klote!!! snap niet waarom ze dat gedaan hebben

ik had ook zo switchen die noemden "volume omhoog" & "volume omlaag"

was handig om mijn denon versterker aan te sturen, als ik nu zeg "volume omhoog" dan gaat het volume omhoog van de google mini :( , vroeger werd de switch aangesproken
nu moet ik zeggen 'volume omhoog aan" :(

dus ik moet ergens een workaround gaan zoeken om toch "volume omhoog" te kunnen gaan zeggen

echt KUT dat routines er nog niet zijn, deze zouden dat mogelijks kunnen oplossen

nuja, ben blij dat ik niet de enigste ben @leekers , als jij het issue idd ook hebt, dan moet ik al niet gaan zoeken in de code :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Fire69 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 06:31:
[...]

Ik geloofde je wel hoor :P

Kan het verschil in gebruik/commando's tussen gebruikers te maken hebben met hoe die devices in de Home app terecht komen misschien?
Bij jou kwamen ze uit Home Assistant dacht ik?
Ik gebruik momenteel gBridge totdat de Homey-implementatie op orde gebracht wordt.
ik weet de oorzaak niet :(, maar had een 60 tal aan/uit switchen zoals lampen en andere stuff
maar geen enkele werkt meer zonder nu het woordje "aan" te zeggen
echt klote
idd, kwamen vanuit Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
NoFate schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:05:
[...]

ik had ook zo switchen die noemden "volume omhoog" & "volume omlaag"

[...]
Je moet toch toegeven dat het een beetje vreemd is dat dit specifieke commando ooit gewerkt heeft? :)
Dit is een ingebouwd commando in alle Google Home apparaten dat volgens mij niet overruled kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Fire69 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:48:
[...]

Je moet toch toegeven dat het een beetje vreemd is dat dit specifieke commando ooit gewerkt heeft? :)
Dit is een ingebouwd commando in alle Google Home apparaten dat volgens mij niet overruled kan worden.
ja, was ook verwonderd, maar wel blij, zo maakte ik eigenlijk een soort van routine
in IFTTT werkt het trouwens wel nog, die overruled nog altijd, alleen jammer dat het nog altijd niet in NL kan

ik hoop dat als "ooit" routines naar NL komen, dat ik dit terug ga kunnen opvangen
ik doe graag mijn deuren en screens omhoog en omlaag en niet aan / uit :)

alsook mijn volume enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Fire69 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:48:
[...]

maar met mijn volume commandos, tja daar kan ik nog mee leven, ik kan er ook versterker omhoog , versterken omlaag ofzo van maken
maar wat ik niet snap , is dat je vanaf nu ook altijd AAN moet zeggen om iets aan te zetten, dat is nu voor elk lichtpunt of switch nu het geval
dat vind ik eigenlijk nog erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik zou graag mijn Bluetooth speaker in een speaker group willen plaatsen, maar ik kan alleen wifi apparaten toevoegen. Klopt dit? Of is er een manier om dit toch voor elkaar te krijgen.

Ik kan er wel naar connecten om hem bijv als default speaker in te stellen. Maar wil hem juist als éxtra speaker.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik merk hetzelfde, ik moet nu "gordijnen omhoog aan" en "lichten fel aan" zeggen en dergelijke. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
roy.jacobs schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:45:
Ik merk hetzelfde, ik moet nu "gordijnen omhoog aan" en "lichten fel aan" zeggen en dergelijke. Erg vervelend.
idd, hoe heb jij die "gordijnen omhoog" exposed? is dat ook via home assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Ik heb niet het idee dat het probleem met "aan" of "uit" te maken heeft. Ik heb sowieso het gevoel dat de assistent "dommer" is geworden. Kijk ik bijvoorbeeld een filmpje op Netflix, dan krijg je om de zoveel tijd de vraag of je er nog bent. Eerder zei ik dan "verder afspelen", "play" of wat dan ook. Werkte allemaal. Nu worden commando's niet meer herkend en pak ik mijn telefoon maar weer.

Maar ook andere commando's werken niet meer. In de keuken gebruik ik de timer regelmatig. Eerder vroeg ik dan: "Hoe lang duurt de timer nog?" Ook dit werkt niet meer. Als ik het nu vraag, zegt hij: "Op de website blablabla..." Nu moet ik vragen: "Hoe lang loopt de timer nog?"

Verder heb ik op de slaapkamer ook een Mini en in het hele huis Hue-lampen. Eerder zei ik op de slaapkamer: "Doe de lamp uit." Hij wist dan dat ik het vroeg aan de assistent in de slaapkamer en schakelde dan ook die lamp uit, maar herkent hem nu niet mee. Nu moet ik voluit de naam van het apparaat noemen, dus: "Doe de slaapkamerlamp uit".

Het werkt al met al een stuk slechter, minder intuïtief en frustrerender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ja, heb ook idd die indruk, precies of ze een oude software ofzo hebben geladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
NoFate schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:34:
[...]

idd, hoe heb jij die "gordijnen omhoog" exposed? is dat ook via home assistant?
Ik heb ze als switches geexposed uit OpenHab. Dus de switch heet domweg "gordijnen omhoog" en die werd dan aangezet door die term uit te spreken. Nu moet ik er dus "Zet gordijnen omhoog aan" van maken.

Ik had ook een bijnaam voor een andere switch op "welerusten" gezet. Deze wordt ook niet meer herkend, Google Home zegt nu alleen "Trusten" maar doet verder niks. Hmpf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
roy.jacobs schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:47:
[...]

Ik heb ze als switches geexposed uit OpenHab. Dus de switch heet domweg "gordijnen omhoog" en die werd dan aangezet door die term uit te spreken. Nu moet ik er dus "Zet gordijnen omhoog aan" van maken.

Ik had ook een bijnaam voor een andere switch op "welerusten" gezet. Deze wordt ook niet meer herkend, Google Home zegt nu alleen "Trusten" maar doet verder niks. Hmpf.
Yep, zo had ik het ook gedaan, waren leuke shortcuts... Voordeel is wel met home assistant, dat ze binnenkort Google assistent gaan uitbreiden, dan gaan ze de trait van blinds ook toevoegen, dan worden de screens niet meer exposed also switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Wat ik er vooral apart aan vind is dat als ik de 'oude' commando's stuur Google Home reageert met "het lijkt er op dat deze apparaten nog niet gekoppeld zijn", en vervolgens krijg ik een popup op m'n telefoon om ze te koppelen.

Volgens mij lijkt er dus echt even iets stuk te zijn aan Google's kant, want er wordt wel heel vreemd gereageerd door de Home nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hier identiek... Maar bij sommige apparaten bv "keuken" , wat in mijn geval een lamp is, dan krijg ik de 10 dichtstbijzijnde shops... , Vrij nutteloos...
Ik hoop dat er idd iets stuk is ja, wil niet altijd het woord "aan" willen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
roy.jacobs schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:08:
Wat ik er vooral apart aan vind is dat als ik de 'oude' commando's stuur Google Home reageert met "het lijkt er op dat deze apparaten nog niet gekoppeld zijn", en vervolgens krijg ik een popup op m'n telefoon om ze te koppelen.

Volgens mij lijkt er dus echt even iets stuk te zijn aan Google's kant, want er wordt wel heel vreemd gereageerd door de Home nu.
net eens de testen gedaan met ENG als primair, blijkbaar hetzelfde issue, dus niet taalgebonden
want soms zijn er toch wel nog wat taalverschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Hmm, hopelijk lost het zichzelf weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayant020
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-12-2022
Beste leden,

Sinds kort lukt het mij niet om via spraak "hey google draai bumba op woonkamer" youtube te starten op tv.

Oke ik speel bumba af op woonkamer.
Er is een fout opgetreden, probeer opnieuw als je zover bent.

Iemand anders die dit probleem ook ondervind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hier ook soortgelijke issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ik heb bv een switch genaamd "vuur" , dat is mijn geval een sfeer actie in huis... Als ik zeg "vuur aan" , dan krijg ik als response, there was an unknown error, maar toch wordt de actie uitgevoerd...
Ik heb zo een 50 tal switchen, bij 2 ervan geeft hij deze als error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:58
NoFate schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:37:
Ik heb bv een switch genaamd "vuur" , dat is mijn geval een sfeer actie in huis... Als ik zeg "vuur aan" , dan krijg ik als response, there was an unknown error, maar toch wordt de actie uitgevoerd...
Ik heb zo een 50 tal switchen, bij 2 ervan geeft hij deze als error
had ik ooit ook, het commando "sync my devices" bracht redding

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
hier niet helaas, ook niet een unlink/link
bij 2 switchen krijg ik dit, nu moet ik wel zeggen dat deze enkele switch , een reeks van activiteiten doen, misschien treed er een soort van timeout op
want de switch op zich wordt wel goed uitevoerd, mijn chromecast gaat aan, mijn lichten dimmen, en een openhaard filpje van youtube begint te streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ok, mijn probleem kunnen oplossen, was idd een timeout, ik deed eigenlijk 3 dingen met 1 switch , was dus een timeout
ik heb nu die 3 dingen in 1 script gestoken, zodat de switch eigenlijk het script aanroept, die status komt dan sneller door naar google assistant, met als gevolgd, geen error meer bij het oproepen van de oude switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-09 12:39
Tusk schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:16:
Ik zou graag mijn Bluetooth speaker in een speaker group willen plaatsen, maar ik kan alleen wifi apparaten toevoegen. Klopt dit? Of is er een manier om dit toch voor elkaar te krijgen
Vraag ik mij ook af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tusk schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:16:
Ik zou graag mijn Bluetooth speaker in een speaker group willen plaatsen, maar ik kan alleen wifi apparaten toevoegen. Klopt dit? Of is er een manier om dit toch voor elkaar te krijgen.

Ik kan er wel naar connecten om hem bijv als default speaker in te stellen. Maar wil hem juist als éxtra speaker.
Volgens mij kan je alleen devices toevoegen die het cast-protocol ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-09 12:39
Ik heb mijn denon avr met heos account toegevoegd. Zie hem nu staan in de juiste groep als audiogroep.
Hoe speel ik via Google home hier iets op af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Vroeger zat er hier iemand op forum van google dacht ik? wie was dat weer? wil eigenlijk graag weten of routines er nu eindelijk gaat komen voor GA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

NoFate schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:10:
Vroeger zat er hier iemand op forum van google dacht ik? wie was dat weer? wil eigenlijk graag weten of routines er nu eindelijk gaat komen voor GA?
Dat is @rachidfinge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Als hij daar al iets van zou weten, dan zou hij dat alsnog niet vrij mogen geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
NoFate schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:10:
Wordt hard aan gewerkt, maar momenteel niet bekend wanneer routines beschikbaar worden voor de Nederlandse Google Assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
rachidfinge schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:35:
[...]

Wordt hard aan gewerkt, maar momenteel niet bekend wanneer routines beschikbaar worden voor de Nederlandse Google Assistent.
Kan je ook niet +- zeggen wanneer, is het een maand, half jaar... ? Alsook nl IFTTT ? Moet toch een ETA van zijn... ;)

En mss not 2de vraag, hoe ver staan ze met het oplossen van de Google Ghost devices? Alsook corrupted home's ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
rachidfinge schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:35:
[...]

mss mag je jdd geen ETA doorgeven, maar we hebben dan nog een andere vraag
mezelf en een heel aandere tweakers ervaren sinds enkele dagen/weken het fenomeen dat je nu een lichpunt/switch/... een device afkomstig van smart home control... niet meer kan aagezet worden zonder het woordje "aan"
dit zowel in NL of ENG
bv
stel, je hebt een lichpunt "keuken" , maakt niet uit of dat ene hue is; gelijk welk smart device
vroeger kon je zeggen "Hey, google, keuken" => dit deed de keukenlamp aan

nu MOET je zeggen "Hey google, keuken aan" , je bent dus verplicht om he woord "aan" te zeggen om iets aan te doen
is dit een bewuste keuze van google? of is dit een foutje? dit heeft zeer lange tijd gewerkt zonder het woord "aan" te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachidfinge
NoFate schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:05:
Kan je ook niet +- zeggen wanneer, is het een maand, half jaar... ? Alsook nl IFTTT ? Moet toch een ETA van zijn... ;)
Helaas niet. :(
NoFate schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:05:
En mss not 2de vraag, hoe ver staan ze met het oplossen van de Google Ghost devices? Alsook corrupted home's ?
Ik heb geen idee wat je bedoelt. :)
NoFate schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:24:
stel, je hebt een lichpunt "keuken" , maakt niet uit of dat ene hue is; gelijk welk smart device
vroeger kon je zeggen "Hey, google, keuken" => dit deed de keukenlamp aan

nu MOET je zeggen "Hey google, keuken aan" , je bent dus verplicht om he woord "aan" te zeggen om iets aan te doen
is dit een bewuste keuze van google? of is dit een foutje? dit heeft zeer lange tijd gewerkt zonder het woord "aan" te zeggen
Ik heb hier geen precieze details over, maar ik vermoed dat het vorige gedrag (waarbij je niet "aan" hoefde te zeggen) nooit officieel ondersteund werd. Zou eerder zeggen dat het een foutje is dat dat überhaupt werkte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:09

woutur

Klauwtjes uit!

Bestaan er ook Digitale Oorpeuterstokjes(tm) voor Google Home?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:27

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

woutur schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:58:
Bestaan er ook Digitale Oorpeuterstokjes(tm) voor Google Home?
"ik begrijp het niet" :+

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
rachidfinge schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:33:
[...]

Helaas niet. :(

[...]

Ik heb geen idee wat je bedoelt. :)

[...]

Ik heb hier geen precieze details over, maar ik vermoed dat het vorige gedrag (waarbij je niet "aan" hoefde te zeggen) nooit officieel ondersteund werd. Zou eerder zeggen dat het een foutje is dat dat überhaupt werkte. :)
omtrent ghost devices, soms is het zo dat als je service unlinked, dat google deze wel verwijderd uit de Home App, maar in de assistant blijven ze actief, en kunnen ze niet meer verwijderd worden, omdat de service al unlinked is
dus als jv be bv 1 lichtpunt hebt bv keuken
deze is dan ook maar 1 x tezien in home app
als je dan zegt
hey google, keuken aan
ok=> ik doe 2 lampen aan => klopt dus niet
dat zijn de "google gjost devices"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Daar heb jij wel vaker last van ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:27

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

mirelia schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:58:
[...]

Daar heb jij wel vaker last van ;-)
LOL, ik maak het je weer veel te makkelijk, zo'n inkoppertje is echt geen punten waard.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachidfinge
NoFate schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:53:
[...]
omtrent ghost devices, soms is het zo dat als je service unlinked, dat google deze wel verwijderd uit de Home App, maar in de assistant blijven ze actief, en kunnen ze niet meer verwijderd worden, omdat de service al unlinked is
dus als jv be bv 1 lichtpunt hebt bv keuken
deze is dan ook maar 1 x tezien in home app
als je dan zegt
hey google, keuken aan
ok=> ik doe 2 lampen aan => klopt dus niet
dat zijn de "google gjost devices"
Heb je al het volgende geprobeerd? "Hey Google, synchroniseer mijn apparaten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
rachidfinge schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:40:
[...]

offcourse , zelfs als de service unlinked is, dan heb je er nog
rachidfinge schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:40:
[...]

problemen zijn reeds bekend, genoeg over te vinden op community forum
er was ook een google employee die af en toe antwoorde op dat forum (een zeker rachel), "we kennen het probleem, we zijn op zoek naar een oplossing", dit was 1 jaar geleden, ongeveer 1 maand geleden zei ze:
sorry, duurt langer als voorzien ...
dat was helaas de laatste status update, en nu zitten we ermee

https://support.google.com/googlehome/thread/392153
https://support.google.com/googlehome/thread/536570?hl=en
https://support.google.com/googlehome/thread/506752?hl=en
https://support.google.com/googlehome/thread/624656?hl=en

[ Voor 60% gewijzigd door Zeehond op 21-03-2019 17:57 . Reden: Reacties samengevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 13:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Kappade schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:05:

Ook heb ik al weken dat als ik mijn (Hue) lampen wil instellen op een bepaalde sterkte/percentage het woord % dubbel wordt uitgesproken: dit wordt dan bevestigd met 'Ok, ik stel <lamp> in op 50 procent procent'. Had inmiddels gehoopt dat dit er wel uit was, maar moet misschien spul opnieuw instellen?
Bij mij gaat dit nu goed. Geen % % meer :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
Hurricane schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:26:
[...]

Bij mij gaat dit nu goed. Geen % % meer :*)
Yes, dank nog aan de mensen die het hier hebben gemeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:43
Ik heb een vraagje. Ik heb al een tijdje een Google home mini in huis. Werkt prima voor mij, ze herkent mij met de voice match. Ik kan dus vragen wat er in mijn agenda staat etc.
Ik heb het Google home huis gedeeld met mijn vriendin en zij heeft de uitnodiging geaccepteerd in haar Google home app. Werkt allemaal prima. Ook zij heeft haar voice match ingesteld, alleen wil de gh Mini haar in geen mogelijkheid herkennen. Meerdere malen opnieuw ingesteld, maar elke keer als ze vraagt wat er in haar agenda staat of waar haar telefoon is, zegt de gh dat ze haar niet herkend.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe en wat ik nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:11
NoFate schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:19:
[...]

offcourse , zelfs als de service unlinked is, dan heb je er nog

[...]

problemen zijn reeds bekend, genoeg over te vinden op community forum
er was ook een google employee die af en toe antwoorde op dat forum (een zeker rachel), "we kennen het probleem, we zijn op zoek naar een oplossing", dit was 1 jaar geleden, ongeveer 1 maand geleden zei ze:
sorry, duurt langer als voorzien ...
dat was helaas de laatste status update, en nu zitten we ermee

https://support.google.com/googlehome/thread/392153
https://support.google.com/googlehome/thread/536570?hl=en
https://support.google.com/googlehome/thread/506752?hl=en
https://support.google.com/googlehome/thread/624656?hl=en
Bij mij zjin de ghost devices spontaan verdwenen :o
Ik gebruik google home in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ja, na een tijd verdwijnen ze idd, is een bekend issue/probleem, dat lost zijn eigen op
alleen de corrupted homes , eens die corrupt zijn, met al dan niet ghost devices , dan ben je screwed
heb er nu al 1 home die 6 maanden corrupt is helaas, google stelt voor om een nieuwe gmail account te maken .... want ze weten het blijkbaar zelf niet hoe ze het moeten oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
Nieuwe Harmony ontwikkelingen.

TV aan , TV uit , doe TV uit

Werkt nu wel!!

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ax05 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:00:

Werkt nu wel!!
Dat werk bij mij al weken. Geen idee waar de een het wel had en de ander niet

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:01
Ortep schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:42:
[...]
Geen idee waar de een het wel had en de ander niet
Waarschijnlijk dat mensen niet weten dat het werkt, omdat ze niet constant TV aan gaan roepen als ze denken dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Google Home, een Harmony Hub en een Shield.
Mijn Shield heet gewoon Shield, en ik heb een activiteit die Shield heet.

Als ik iets af wil spelen op de Shield, bijvoorbeeld een trailer, via Youtube, dan werkt dit niet.
Gezegd speel trailer Toy Story 4 op YouTube op Shield
Prima, 'beach boys - god only knows | toy story 4 -' op YouTube.
Ik speel het nu af op SHIELD
Er is een fout opgetreden.
Probeer het opnieuw als je zover bent
Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het op kan lossen? In het verleden werkte het in het Engels wel (zie ik in mijn historie). Werkt dit bij anderen wel in het Nederlands (en dan dus specifiek op Android TV, niet met een gewone Chromecast).

Overigens zou sowieso niet de goede video afgespeeld zijn, maar nu had ik helemaal niets

[ Voor 6% gewijzigd door TheFes op 26-03-2019 13:21 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ax05 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:00:

Werkt nu wel!!
kan je ook al volume regelen? volume omhoog/omlaag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:04:
[...]

kan je ook al volume regelen? volume omhoog/omlaag ?
Volume werkt bij mij wel, gaat wel per 7 punten (op mijn receiver die van 1 tot 100 gaat). Dit kun je geloof ik wel ergens instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ah, via harmony? en wat is het juiste commando? "volume omhoog" ?

want ik dacht dat de harmony integratie alleen nog maar activiteiten kon starten/stoppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:09:
ah, via harmony? en wat is het juiste commando? "volume omhoog" ?

want ik dacht dat de harmony integratie alleen nog maar activiteiten kon starten/stoppen ?
Met Harmony ja.
Ik spreek normaal wat meer in volledige zinnen met mijn Google Home, en zeg dus:
Hey Google, zet het volume van <activiteit> hoger/lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 16:59
Just curious. Ik lees zo snel even dat veel mensen de Engelse versie gebruiken i.p.v. de Nederlandse versie. Is dat omdat de Engelse versie beter werkt? Omdat deze verder uit uitgewerkt (groter taalgebied?) Of is het meer persoonlijke voorkeur.

*Een poos geleden zag ik een video van wat volgens mij de introductie (demo) van de Google Home/Assistent was. Toen lieten ze 'haar' een afspraak maken bij de kapper. Dat beloofde veel. Maar als ik het nu wel eens gebruik is het allemaal vrij beperkt. Ik zie Google Assistant zeker geen pizza bestellen voorlopig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
TheFes schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:12:
[...]

Met Harmony ja.
Ik spreek normaal wat meer in volledige zinnen met mijn Google Home, en zeg dus:
Hey Google, zet het volume van <activiteit> hoger/lager
ah ok :) , tegen die tijd heb ik al lang mijn remote vast :)

is er ergens een lijstje te vinden van wat wel/niet kan met harmony? of zie je de switchen effectief actief komen met wat allemaal kan in de google home app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:15:
[...]

ah ok :) , tegen die tijd heb ik al lang mijn remote vast :)

is er ergens een lijstje te vinden van wat wel/niet kan met harmony? of zie je de switchen effectief actief komen met wat allemaal kan in de google home app ?
waarschijnlijk zal "volume <activiteit> hoger/lager" ook wel werken, maar dat heb ik nooit geprobeerd.

De Nederlandse ondersteuning is er officieel nog niet, dus ik denk niet dat daar een lijstje van is. Het lijkt er op dat ze op dit moment steeds meer aan het uitrollen zijn.

Als je de Harmony met je Google Home verbind, krijg je een mailtje met wat voorbeelden wat er allemaal kan, maar dat was bij mij in het Engels (nu was dat dus ook toen ik mijn Home nog in het Engels had staan).

In dat lijstje staan:
- activiteiten starten/stoppen
- volume controle
- zenders wijzigen
- pauzeren, afspelen, stoppen

Het enige wat bij mij nog niet werkt is de zenders wijzigen, de rest werkt wel
webber87 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:14:
Just curious. Ik lees zo snel even dat veel mensen de Engelse versie gebruiken i.p.v. de Nederlandse versie. Is dat omdat de Engelse versie beter werkt? Omdat deze verder uit uitgewerkt (groter taalgebied?) Of is het meer persoonlijke voorkeur.

*Een poos geleden zag ik een video van wat volgens mij de introductie (demo) van de Google Home/Assistent was. Toen lieten ze 'haar' een afspraak maken bij de kapper. Dat beloofde veel. Maar als ik het nu wel eens gebruik is het allemaal vrij beperkt. Ik zie Google Assistant zeker geen pizza bestellen voorlopig :)
De Nederlandse versie is nog beperkter. Een grote tekortkoming op dit moment is dat je geen routines kunt aanmaken, en dus niet met één commando meerdere dingen kunt combineren.
Verder is de Harmony ondersteuning dus nog wat beperkter, en kun je nog geen NL commando's met IFTTT combineren.
Verder werkt stemherkenning niet in het Nederlands volgens mij, en ook werkt de optie om na je eerste commando meteen nog een commando te geven zonder daar eerst Hey Google voor te zeggen nog niet.

En zo zijn er nog wel meer dingen die nog niet (helemaal) werken in het Nederlands.

Ik heb zelf mijn Google Home een tijd tweetalig gehad, maar dat geeft ook wel problemen aangezien je NL teksten dan vaak als EN verstaan worden (en vervolgens niet begrepen). Ik heb hem nu dus wel op NL only staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ah, wel ik heb altijd met Home Assistant gewerkt, daar start ik de activiteiten altijd, zoals TV aan , TV uit

tot voor kort moest je het woordje "AAN" niet zeggen om een switch aan te zetten
dus ik had bv een switch gemaakt
"Volume Omhoog" , ik kon dus zeggen , Hey google Volume Omhoog ... dit deed het volume van mijn versterker wijzigen via harmony
maar nu sinds een maand moet je verplicht bij een switch AAN zeggen
dus , "Hey Google, volume omhoog AAN", ja, dat klinkt dus niet :)

dus ben even op zoek naar een nieuw alternatief , of idd wachten op routines, dit zal idd VEEL oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
zou het fijn vinden , dat als je idd volume wijzigt , je niet steeds de naam van de activiteit moet zeggen.... google/harmony zou toch slim genoeg moeten zijn om dit bij de actiieve activiteit te doen?

idem voor pauze etc ..

[ Voor 6% gewijzigd door NoFate op 26-03-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
NoFate schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:35:
zou het fijn vinden , dat als je idd volume wijzigt , je niet steeds de naam van de activiteit moet zeggen.... google/harmony zou toch slim genoeg moeten zijn om dit bij de actiieve activiteit te doen?

idem voor pauze etc ..
Als je hem in het Engels gebruikt kun je dit met routines oplossen die je aanroept met bijvoorbeeld "thirty five". Daarmee zet ik het volume van mijn receiver op 35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Fraggar schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:42:
[...]

Als je hem in het Engels gebruikt kun je dit met routines oplossen die je aanroept met bijvoorbeeld "thirty five". Daarmee zet ik het volume van mijn receiver op 35.
i know, maar gebruik alles in het NL als primaire taal
jammer wel
maar blijkbaar gaan routines ook niet , als je de secundaire taal instelt op ENG op de google home :(
ik maak ze dan aan op mijn smartphone die ENG staat, maar toch moet ENG als primair staan op google home ook, anders had ik wel wat uitzonderingen kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
Lukt het iemand om een radio zender (bijv 3FM) af te spelen op thuisgroep (GH mini + GH) via TuneIn?
Als ik dit vraag krijg ik de melding: Ik kan alleen video's afspelen op apparaten met Chromecast of cast functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:26:
[...]

Heb al een tijdje een hub staan, en wacht eigenlijk ookal tijdje op de NLse ondersteuning . Vooral omdat m'n broer weigert Engels te praten :s
Als ik in het Nederlands naar het weer vraag of hoe laat het is dan herkent hij dit nu wel.. antwoorden is nog wel in het Engels. En volgens mij zijn dit de enige 2 zitten die hij in het Nederlands snapt.
Maar het begint is er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Kecin schreef op maandag 4 maart 2019 @ 03:58:
[...]

Iemand hier die er al een antwoord op heeft? Google HUB en Nest Cam's notificaties? :)
Ik rijg wel een notificatie op mijn hub als iemand aanbelt... maar volgens mij kun je nog niet instellen dat hij een notificatie geeft zodra iemand in de zone komt.
Overigens vraag ik me af of dat handig is... met name met regen wil hij nog wel eens iets of iemand in de zone detecteren.. maar ik hoef niet voor iedere regendruppel een notificatie te zien ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paligap
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-09-2019
Fijn, de zoveelste achteruitgang: 'Hey Google, zet het volume op 60%' resulteert er nu in dat, ongeacht het percentage dat je noemt, het volume op 100% wordt gezet (zowel op de GH als ChromeCast). Leuk voor de buren... Oftewel volumebediening met de stem werkt nu ook al niet meer, terwijl dit een half jaar lang prima heeft gefunctioneerd. Zo verdwijnt er steeds meer functionaliteit en er komt niets bij en er wordt niets opgelost. Ja, 'procent procent' heeft men nu opgelost zodat het 'procent' is geworden. Lekkere prioriteitsstelling daar bij Google.
Anderen ook last van het volumeprobleem of is mijn GH nu al kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
Nog geen problemen mee gehad. Vandaag meerdere malen het volume laten aanpassen op GH als op de Chromecast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:03
paligap schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:34:
Fijn, de zoveelste achteruitgang: 'Hey Google, zet het volume op 60%' resulteert er nu in dat, ongeacht het percentage dat je noemt, het volume op 100% wordt gezet (zowel op de GH als ChromeCast). Leuk voor de buren... Oftewel volumebediening met de stem werkt nu ook al niet meer, terwijl dit een half jaar lang prima heeft gefunctioneerd. Zo verdwijnt er steeds meer functionaliteit en er komt niets bij en er wordt niets opgelost. Ja, 'procent procent' heeft men nu opgelost zodat het 'procent' is geworden. Lekkere prioriteitsstelling daar bij Google.
Ik merk jammer genoeg ook steeds meer dat dingen niet meer werken. Helaas vaker dan dat er dingen bijkomen. Sommige scenes van mijn Hue herkent hij ook al niet meer... ik wordt er een beetje moedeloos van.

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Er komt inderdaad bijzonder weinig bij.

Vind het ook debiel dat de Nederlandse app nog steeds géén routines heeft. Een basisfunctie als je het mij vraagt.

"I can't help with that yet, but I'm learning!" ... ik merk er nog weinig van.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 14:09

woutur

Klauwtjes uit!

paligap schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:34:
Jup. Moest gisteren het maar in het Engels zeggen. Niets hielp. Verschillende percentages geprobeerd en verschillende manier om het volume te verlagen. Alles resulteerde inderdaad in 100%. Een van de weinige keren dat ik mijn Google Home geslagen heb omdat ze niet luisterde.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paligap
Ha! Ik heb net gevonden wat het probleem is. De oplossing van de ene bug heeft kennelijk geleid tot deze andere bug. Onlangs meldde hier iemand dat het probleem van Google (volgens mij bij lampen) waarbij Google steeds '.. procent procent' zei was opgelost en dat nu nog maar één keer zegt, zoals het hoort.
Dat is dus waarschijnlijk op de een of andere manier ook verbonden met de interne volume procenten van de GH...
Ik ontdekte net namelijk dat als ik zeg 'Hey Google zet het volume op 50 procent procent' het wel werkt. Het ene heeft het andere dus doen laten omvallen. Maar ik vind dit wel een stuk storender dan het andere 'opgeloste' probleem. Google, fix dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
paligap schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:54:
Ha! Ik heb net gevonden wat het probleem is. De oplossing van de ene bug heeft kennelijk geleid tot deze andere bug. Onlangs meldde hier iemand dat het probleem van Google (volgens mij bij lampen) waarbij Google steeds '.. procent procent' zei was opgelost en dat nu nog maar één keer zegt, zoals het hoort.
Dat is dus waarschijnlijk op de een of andere manier ook verbonden met de interne volume procenten van de GH...
Ik ontdekte net namelijk dat als ik zeg 'Hey Google zet het volume op 50 procent procent' het wel werkt. Het ene heeft het andere dus doen laten omvallen. Maar ik vind dit wel een stuk storender dan het andere 'opgeloste' probleem. Google, fix dit.
Waarom überhaupt 'procent' zeggen? Ik zeg gewoon 'volume 25', dat werkt EN is korter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paligap
Fire69 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:38:
[...]
Waarom überhaupt 'procent' zeggen? Ik zeg gewoon 'volume 25', dat werkt EN is korter :)
Goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
rick85 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:38:
Lukt het iemand om een radio zender (bijv 3FM) af te spelen op thuisgroep (GH mini + GH) via TuneIn?
Als ik dit vraag krijg ik de melding: Ik kan alleen video's afspelen op apparaten met Chromecast of cast functionaliteit.
Eerst een speakergroep aanmaken.
En aangeven in GH dat de muziek op deze groep afgespeeld moet worden.

Dan zeg je HG stream <gewenste stream>

Bij mij doet ie het ook als ik bv zeg HG <stream>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46
Vandaag was gewoon mijn hele Trådfri collectie weg uit Assistant, dus alles weer toe moeten voegen. Dat moet niet te vaak gebeuren, niet handig! 😡

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 19:35
Chaser2600 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:58:
[...]

Als ik in het Nederlands naar het weer vraag of hoe laat het is dan herkent hij dit nu wel.. antwoorden is nog wel in het Engels. En volgens mij zijn dit de enige 2 zitten die hij in het Nederlands snapt.
Maar het begint is er.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
JCreations schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:45:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Bij mijn assistant heb ik Engels als primair en Nederlands op secundair ingesteld. Verder geen afwijkende configuratie.
Oja.. ik heb wel aangegeven dat ik met de hub mee doe in het preview programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Chaser2600 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:16:
[...]

Bij mijn assistant heb ik Engels als primair en Nederlands op secundair ingesteld. Verder geen afwijkende configuratie.
Oja.. ik heb wel aangegeven dat ik met de hub mee doe in het preview programma
Tijdje geleden had ik ook NL als secundaire taal ingesteld, maar dan liepen de smart home control snufjes toch niet vlekkeloos... Mss is dat aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:01
Hier doet de Home (Assistant) het steeds beter. Vrijwel altijd verstaat ie me in het Nederlands (secundaire taal, i.v.m. functionaliteiten). Begin hem nu dus ook vaker te gebruiken. Als ze nu gewoon eens alle functionaliteiten ook naar NL pushen, dan ben ik een blij man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
ik ga idd ook ENG terug als primair zetten, zodat ik terug routines kan activeren
ik mis het toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:48
mcetweaker schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:02:
[...]

bij mij had ik twee google home's verplaatst van kamer, maar ondanks verplaatsen fysiek en in de google home app bleef één van de google home's ook lampen uitschakelen in een andere ruimte.

Verbreken tradfri link met google account hielp niet. In mijn geval heb ik beide verplaatste google home's naar fabrieksinstellingen teruggezet. En nu werkt alles weer.
Ik zie nu deze reactie na een kleine zoektocht hier op 't forum. Ik loop tegen hetzelfde probleem aan thuis, via de Google Home app op mijn OnePlus 6T i.c.m. Tradfri.

Ik heb sinds het begin dat Tradfri Apple Home compatibel was mijn iPad en Tradfri met elkaar verbonden, wat sinds dag 1 vlekkeloos werkt met zowel voice als touch control. Maar op de één of andere manier wil datzelfde idee maar niet goed (blijven) werken met mijn Google Home app.

Na het koppelen van de Tradfri app met Google Home werkt het foutloos voor een poosje, maar na verloop van tijd lijkt Google Home niet meer te snappen wat ie moet doen. Zowel de Tradfri app als de Google Home app zien nog wel dat ze aan elkaar gelinkt zijn, maar commando's doorgeven via Google Home werkt pertinent niet meer. De enige oplossing is een complete reset (unlinken van Tradfri in Google Home, resetten van de instellingen, en van voor-af-aan opnieuw beginnen), maar om dat nu om de maand te moeten doen is nu niet bepaald iets waar je naar uit kijkt.

Kent iemand dit probleem toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Kapotlood schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:50:
[...]

Ik zie nu deze reactie na een kleine zoektocht hier op 't forum. Ik loop tegen hetzelfde probleem aan thuis, via de Google Home app op mijn OnePlus 6T i.c.m. Tradfri.

Ik heb sinds het begin dat Tradfri Apple Home compatibel was mijn iPad en Tradfri met elkaar verbonden, wat sinds dag 1 vlekkeloos werkt met zowel voice als touch control. Maar op de één of andere manier wil datzelfde idee maar niet goed (blijven) werken met mijn Google Home app.

Na het koppelen van de Tradfri app met Google Home werkt het foutloos voor een poosje, maar na verloop van tijd lijkt Google Home niet meer te snappen wat ie moet doen. Zowel de Tradfri app als de Google Home app zien nog wel dat ze aan elkaar gelinkt zijn, maar commando's doorgeven via Google Home werkt pertinent niet meer. De enige oplossing is een complete reset (unlinken van Tradfri in Google Home, resetten van de instellingen, en van voor-af-aan opnieuw beginnen), maar om dat nu om de maand te moeten doen is nu niet bepaald iets waar je naar uit kijkt.

Kent iemand dit probleem toevallig?
Ja, fenomeen is idd bekend, hebben we ook als we zelf de home assistant app maken, deze is ook maar 1 maand geldig, dan moeten we idd simulator mode even uit / aan zetten... Wellicht is de tradfri app dan ook nog in een soort van testfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:34
Hebben jullie ervaring met zelf gemaakte speellijsten vanuit Play Music op de Google Home? We zijn er met een test abonnement op Play Music wat mee aan het experimenteren maar het werkt voor geen meter. Of hij komt met random nummers en anders krijg je een halfgare speellijst van You Tube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@NoFate, wat bedoel je met de simulator mode? Is dat iets Google Home gerelateerd, en is dat makkelijker werkbaar te krijgen dan een complete reset/herinitialisering van de Tradfri link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Kapotlood schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:04:
@NoFate, wat bedoel je met de simulator mode? Is dat iets Google Home gerelateerd, en is dat makkelijker werkbaar te krijgen dan een complete reset/herinitialisering van de Tradfri link?
Dat is op de actions site van Google zelf, waar je zelf home control apps kan maken, daar kan je de simulator/test mode aanzetten, zodat je 1 maand kan testen met een app... Maar tradfri, komt rechtstreeks van Ikea... Ga je weinig aan kunnen doen dan, wellicht hebben zij ook een soort van test mode nodig ofzo...
Ik zeg niet dat dat het issue is, maar het 1 maand probleem is gelijkaardig bij onze apps...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankie779
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-05-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:37:
Wat problemen met de home (mini):

Netflix op Sony Bravia 2015 met ingebouwde Chromecast werkt niet via de assistent. Spraak opdracht via zowel telefoon als mini werken niet. "Sorry ik kan Netflix niet afspelen op Android tv".

YouTube gaat wel prima. Nu denk ik dat dit een issue is van Sony omdat er vergelijkbare berichten online staan. Wil misschien een losse Chromecast kopen om te kijken of dit het oplost.

Daarnaast een probleem om een eigen gemaakte afspeellijst in YouTube Music af te spelen op de mini. Terwijl ik duidelijk zeg "speel mijn afspeellijst ..... af". De assistent pakt er dan een random afspeellijst bij. Iemand tips?
Ik heb een maandje geleden gebeld met google. Een eigen afspeellijst uit youtube music afspelen wordt via google home spraakcommando nog niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie779
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-05-2020
D-e-n schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:11:
Hebben jullie ervaring met zelf gemaakte speellijsten vanuit Play Music op de Google Home? We zijn er met een test abonnement op Play Music wat mee aan het experimenteren maar het werkt voor geen meter. Of hij komt met random nummers en anders krijg je een halfgare speellijst van You Tube.
Voor youtube music werkt dit nog niet, een eigen afspeellijst afspelen. (Aldus de Google Helpdesk). Voor Play geldt ongetwijfeld hetzelfde denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:34
Frankie779 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:28:
[...]

Voor youtube music werkt dit nog niet, een eigen afspeellijst afspelen. (Aldus de Google Helpdesk). Voor Play geldt ongetwijfeld hetzelfde denk ik dan.
Wat ik begreep (van het internet) zou het Play wel moeten werken. Heel heel soms werkt het ook. En Spotify werkt toch ook? Dan zou het met de eigen dienst toch ook moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@NoFate, bedankt voor je uitleg :)

Best wel slecht eigenlijk, dat Google Home dan zo instabiel lijkt te zijn op de één of andere manier, dat om de zoveel tijd alle commando's ineens niet meer werken... als je bezig bent met 'n smart home en je wilt een centrale app gebruiken (en wellicht een slimme speaker waar je tegen kunt praten), dan is Google Home niet bepaald betrouwbaar in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

Kapotlood schreef op maandag 1 april 2019 @ 06:25:
@NoFate, bedankt voor je uitleg :)

Best wel slecht eigenlijk, dat Google Home dan zo instabiel lijkt te zijn op de één of andere manier, dat om de zoveel tijd alle commando's ineens niet meer werken... als je bezig bent met 'n smart home en je wilt een centrale app gebruiken (en wellicht een slimme speaker waar je tegen kunt praten), dan is Google Home niet bepaald betrouwbaar in mijn ogen.
Ik heb nu sinds enkele overal Google Home’s in mijn huis, met diverse koppelingen (Home Assistant, Hue, Spotify e.d.) en heb helemaal nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Via Google zijn er best een hoop berichten van mensen die op blijkbaar onverklaarbare wijze de verbinding met hun smart home producten kwijtraken via Google Home, terwijl de app zelf wel denkt dat de producten nog gelinkt zijn. Het komt als ik zo even kijk nog redelijk vaak voor, maar een oplossing is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Ik heb nu Google Home, denk leuk voor mijn zoontje om te leren rekenen, maar het gaat fout bij 1+1, krijg geen antwoord, alleen sorry, ik begrijp het niet. 1+0, 1+2, etc. worden wel netjes correct beantwoord. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrubber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 10:51
Wasabi! schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:46:
Ik heb nu Google Home, denk leuk voor mijn zoontje om te leren rekenen, maar het gaat fout bij 1+1, krijg geen antwoord, alleen sorry, ik begrijp het niet. 1+0, 1+2, etc. worden wel netjes correct beantwoord. Hebben jullie dit ook?
Klopt maar doe je het in het Engels dan weet google home het wel?.
Wel raar trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wasabi! schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:46:
Ben niet thuis, dus kan het niet met de Google Home proberen, maar Google Assistant op mijn telefoon beantwoord zowel "wat is één plus één" als "1 + 1" correct met "2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
scrubber schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:39:
[...]

Klopt maar doe je het in het Engels dan weet google home het wel?.
Wel raar trouwens.
Zou ik eens moeten proberen vanavond in het Engels, andere functies, zoals licht aan, zinnen vertalen (helaas nog geen Cantonees), etc. werken probleemloos. Vond dit alleen heel erg apart. Viel gewoon op, geen rocket science.

EDIT: getest door in het Engels te vragen, how much is one plus one. Zegt ze doodleuk in het Nederlands, het antwoord is 2.🤔

[ Voor 20% gewijzigd door Wasabi! op 01-04-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
.

[ Voor 100% gewijzigd door Ax05 op 01-04-2019 18:52 . Reden: Reply op oud bericht. Oeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds een tijdje ineens dat de muziek niet meer zachter gaat als ik een spraakopdracht begin. Dit staat wel zo ingesteld. Ook na een factory reset heb ik dit probleem nog steeds. Heb dit overigens alleen icm. muziek afspelen op de ChromeCast. Op de GH zelf gaat de muziek wel zachter. Echt iritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paligap
Gumball schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:50:
Ik heb sinds een tijdje ineens dat de muziek niet meer zachter gaat als ik een spraakopdracht begin. Dit staat wel zo ingesteld. Ook na een factory reset heb ik dit probleem nog steeds. Heb dit overigens alleen icm. muziek afspelen op de ChromeCast. Op de GH zelf gaat de muziek wel zachter. Echt iritant!
Klopt. Combinatie GH - ChromeCast is kapot (ook met Netflix, YouTube etc.). Heb ik een tijdje geleden ook al gemeld hier. Maar Google doet er niets mee. Extreem irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:59

geek: 1 april: Dui-Fi, Google Tulip, rgb-cpu en Microsoft doet niet mee

En probeer het zelf ook maar eens.... "OK Google, talk to my tulip" _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Hmmbob op 01-04-2019 19:30 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:58
paligap schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:14:
[...]

Klopt. Combinatie GH - ChromeCast is kapot (ook met Netflix, YouTube etc.). Heb ik een tijdje geleden ook al gemeld hier. Maar Google doet er niets mee. Extreem irritant.
N.a.v. jouw opmerking even getest maar hier werkt combi GH - Chromecast prima

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Pagina: 1 ... 61 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...