Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kruila schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:27:
[...]

N.a.v. jouw opmerking even getest maar hier werkt combi GH - Chromecast prima
Ook dat de muziek zachter gaat als GH aan het luisteren is na een "ok Google"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Dat is bij ons nog nooit gebeurd.

Setup: reguliere Google Home, soundbar met Chromecast built in.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 09:46
Hier ook, kan de som 1+1 niet oplossen. Beetje triest…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:08
Gumball schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:38:
[...]

Ook dat de muziek zachter gaat als GH aan het luisteren is na een "ok Google"?
ff getest, nee muziek gaat niet zachter na een "ok google", speelt gewoon door

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:35
kruila schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:34:
[...]

ff getest, nee muziek gaat niet zachter na een "ok google", speelt gewoon door
Dat gebeurt hier ook al een tijdje. Op beide telefoons staat de functie voor het dempen van de muziek wel gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Serena schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:23:
Hier ook, kan de som 1+1 niet oplossen. Beetje triest…
Gaat hier uitstekend. 1 en 1 is 2 krijg ik te horen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Voordat ik 243 pagina's doorloop zonder resultaat was ik even benieuwd of ik de enige ben waar de snelkoppelingen in de Google mini niet werken. Kan ze wel maken maar worden niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ortep schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:46:
[...]

Gaat hier uitstekend. 1 en 1 is 2 krijg ik te horen
Raar! Net bij een vriendin getest en die heeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
Probeer t eens met “hey google, één plus één is ?”
Bij mij werkte dit wel en niet:”hey google , hoeveel is een plus een?”

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Laatst online: 10-09 20:57
Kan er hier nog iemand van kanaal wisselen gebruik makend van de Harmony hub? TV on/off werkt, en channel up/down ook. Maar bijvoorbeeld "turn on BBC one" werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

mistercage schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:31:
Het maakt ook uit of je 1 plus 1 gebruikt of 1 en 1

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
Zelf nu een hickup met commando’s via ifttt en somfy rolluiken. Middels het voice command gaan ze niet meer omhoog of omlaag terwijl ik wel een bevestigingsantwoord ontvang vd google dame...zit er weer een fix van google aan te komen ofzo ..?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Laatst online: 10-09 20:57
"Casting content to Android TV from a Google Home is still broken."

https://www.androidpolice...gle-home-is-still-broken/

[ Voor 25% gewijzigd door wgfkas op 02-04-2019 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
wgfkas schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:48:

Dat is op mijn Sony TV ook al 100 jaar zo. Echt iritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
mistercage schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:31:
Hier inderdaad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
<kan weg>

[ Voor 97% gewijzigd door Ynnoz op 04-04-2019 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
2 Ikea Tradfri stopcontactjes erbij in de setup. Werken perfect. Sonoff werkte ook wel goed, maar dan moest je eerst uw wifi op 2.4 ghz zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
wgfkas schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:35:
Kan er hier nog iemand van kanaal wisselen gebruik makend van de Harmony hub? TV on/off werkt, en channel up/down ook. Maar bijvoorbeeld "turn on BBC one" werkt niet meer.
go to channel (nummer) werkt nog altijd bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan070
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-07 13:44
Kan met mijn google home geen contact maken met mijn honeywell evohome, meer gebruikers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ja, sinds vandaag zie ik bij de thermostaat "reageert niet". De Evohome app zelf werkt echter prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:22
Wellicht even opnieuw koppelen? Dat heb ik ook twee keer gehad met de Tado, volgens mij nadat hun server er even uit lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37
stefanmechelen schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:51:
[...]

In het Nederlands werkt "zet kanaal X" aan ook.

Ik had voor 1 t/m 4 activities gemaakt met de namen kanaal 1 t/m 4, maar kreeg onlangs ineens een andere reactie. Geen "ik zet kanaal 4 aan" maar "ik zet rtl 4 aan op televisie" of zoiets.
Daarna probeerde ik "zet kanaal 5 aan" (waarvoor dus geen activity aangemaakt was) en die werkte ook.

De namen (bijv. NPO1 of RTL4) deden het niet.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Mijn home hub is vanmiddag opeens in setup-mode geschoten en wil/kan via de app geen verbinding meer maken met mijn Wifi-netwerk (Ziggo). Tot op heden werkte alles prima, nu loopt het kennelijk vast omdat de Hub nog niet in Nederland officieel ondersteund wordt. Iemand een workaround?

Edit: Een dag later lukt het om de Hub te koppelen aan mijn account en draait alles weer vanouds. Raar.

[ Voor 15% gewijzigd door tomhster op 09-04-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:14
Hoi ik heb de Google Home Mini sinds afgelopen zaterdag in bezit. Leuk ding. Maar daarnet was ik rustig aan het XBOXEN en plots zei het apparaat ''werken'' terwijl ik geen OK google of He Google zei. Hoe kan dit? Als hier geen oplossing voor heb trek ik maar iedere avond de stekker eruit, want hij staat in mijn slaapkamer..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

dennis_rsb schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:04:
Hoi ik heb de Google Home Mini sinds afgelopen zaterdag in bezit. Leuk ding. Maar daarnet was ik rustig aan het XBOXEN en plots zei het apparaat ''werken'' terwijl ik geen OK google of He Google zei. Hoe kan dit? Als hier geen oplossing voor heb trek ik maar iedere avond de stekker eruit, want hij staat in mijn slaapkamer..
Haha, als dat ding in de huiskamer staat is het nog veel erger. Beetje film of serie of een leuke discussie en miss mini roept af en toe wat. Meestal dat ze het niet begrijpt maar soms opeens hele verhalen.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Stormtrooper Maar het is toch vreemd? Eigenlijk zou hij toch enkel uit zichzelf mogen praten als je hem eerst hebt aangesproken met He Google of OK google? :P En nee in een Fifa game zeggen ze dat niet :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matszs
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

dennis_rsb schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:17:
@Stormtrooper Maar het is toch vreemd? Eigenlijk zou hij toch enkel uit zichzelf mogen praten als je hem eerst hebt aangesproken met He Google of OK google? :P En nee in een Fifa game zeggen ze dat niet :p
Omdat ze moeten reageren op; verschillende uitspraak, iedereen die een accent heeft, verkouden is, slechter in uitspraak, etc... zijn ze getrained om te reageren op alles wat lijkt op 'Hey Google' of 'Oke Google', het kan daardoor voorkomen dat hij afgaat terwijl dat helemaal niet de bedoeling is. Net als dat een mens niet altijd correct verstaat wat jij zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Matszs Dus mogelijk toch dat de commentator in Fifa iets zei wat volgens de Home leek op ''Hey Google of "OK google" ? Want verder zei ik niets, en niemand was bij mij verder in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matszs
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

dennis_rsb schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:57:
@Matszs Dus mogelijk toch dat de commentator in Fifa iets zei wat volgens de Home leek op ''Hey Google of "OK google" ? Want verder zei ik niets, en niemand was bij mij verder in de buurt.
Ja waarschijnlijk wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 17:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik vraag me soms ook af waarom miss mini reageert. 3 accounts hier, dus zou eigenlijk in de historie moeten kijken, maar ja, midden in een serie dus dat komt nog wel. En dat vergeet je daarna haha. En soms is het ook best grappig...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
dennis_rsb schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:04:
Er zit ook een knopje op om de microfoon uit te schakelen, hoef je niet de stekker eruit te halen. Maar hij reageert bij ons ook op Hey Bloemkool :) Dus als het er een beetje op lijkt gaat hij wel reageren.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-09 12:39
Stormtrooper schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:13:
[...]

Haha, als dat ding in de huiskamer staat is het nog veel erger. Beetje film of serie of een leuke discussie en miss mini roept af en toe wat. Meestal dat ze het niet begrijpt maar soms opeens hele verhalen.
Is waarschijnlijk voor het realisme. Is op deze manier net een echte vrouw. praat ook overal doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
Ik heb de primaire taal op EN (US) staan en secundair NL. Dat werkte een week of twee geleden serieus erg goed. Zelfs met Harmony en ook met Home Assistant. Maar sinds ongeveer een week of wat is het echt bagger. Soms reageert de Home helemaal niet op Ok Google en vaak reageert ze Engels op Nederlandse commando's.

Ik snap echt niet dat er telkens weer zaken gebeuren waardoor de hele werking een stap terug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:36:
Ik heb de primaire taal op EN (US) staan en secundair NL. Dat werkte een week of twee geleden serieus erg goed. Zelfs met Harmony en ook met Home Assistant. Maar sinds ongeveer een week of wat is het echt bagger. Soms reageert de Home helemaal niet op Ok Google en vaak reageert ze Engels op Nederlandse commando's.

Ik snap echt niet dat er telkens weer zaken gebeuren waardoor de hele werking een stap terug gaat.
vreemd... Ik heb dezelfde instelling staan en bij mij werkt het nog prima! Heel af en toe een Engels antwoord op een Nederlands commando, maar dat is zelden.

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
wgfkas schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:48:

Sinds vandaag lijkt dit opeens weer te werken op mijn Shield TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
stefanmechelen schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:51:
[...]

Hier werkt het ook nog perfect(in het Nederlands zelfs).

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
YdieresiS schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:12:
[...]

Er zit ook een knopje op om de microfoon uit te schakelen, hoef je niet de stekker eruit te halen. Maar hij reageert bij ons ook op Hey Bloemkool :) Dus als het er een beetje op lijkt gaat hij wel reageren.
Hier werkt het ook met: Hey Hoer :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

YdieresiS schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:12:
[...]

Maar hij reageert bij ons ook op Hey Bloemkool :) Dus als het er een beetje op lijkt gaat hij wel reageren.
Ik roep altijd Hey booboo! Werkt ook _O-

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
SnoeiKoei schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:35:
[...]

Dan kan deze niet ontbreken natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Google Mini in de aanbieding voor 44 euro
https://www.mediamarkt.nl...e-mini-zwart-1587556.html
SnoeiKoei schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:35:
[...]

Als ik Netflix kijk reageert de Home minimaal 1x per aflevering met een onduidelijk verhaal of opmerking! Erg irritant!

[ Voor 59% gewijzigd door Medione1210 op 15-04-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
In de Duitse Media Markt is de gewone Google Home op dit moment 88 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:56
Momenteel bij Bol ook 44€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Als ik Netflix kijk reageert de Home minimaal 1x per aflevering met een onduidelijk verhaal of opmerking! Erg irritant!
Hier ook. Zal wel weer een bug zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 21:53

St@m

@ Your Service

Aan de ene kant maak ik graag gebruik van de mini, als het werkt werkt het goed, Netflix, verlichting, spotify enz.. maar dat is alleen als het werkt. Hoe vaak ik wel niet commando’s moet herhalen, dat is ongelofelijk. ‘S ochtends reageert het ding pas na een keer of 3 op ‘hey hoogle’, als ik muziek afspeel over de mini moet ik soms echt schreeuwen voordat ie me hoort, enz. Al met al tevreden, maar ik had er wel meer van verwacht. Wat me ook stoort is dat er geen nieuwe features komen, heb hem nu een half jaar ongeveer.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:47
Dat verdwijnen van de mogelijkheid om commando's uit te laten voeren is hier ook nog niet weg helaas. Ik had een reset gedaan en een tip gevolgd van @Thijsmans, maar het blijft jammer genoeg terug komen.

Bij het nieuw koppelen van Tradfri en Google Assistant (Home) werkt het zoals je zou verwachten: je zegt "Hey Google, turn off the living room lights", en het licht gaat uit. Maar na een aantal weken tot anderhalve maand lijkt hij de commando's niet uit te voeren. Je ziet de Tradfri verlichting nog in Google Assistant staan, en je kunt de aan/uit knop indrukken of een commando uitspreken, waarna Google Home aan geeft er aan te werken. Maar vervolgens gebeurt er niets.

Tegen Google home zeggen dat hij de boel moet synchroniseren lost helaas niets op. De enige oplossing is echt alle Tradfri producten te verwijderen uit Google Assistant, te unlinken, en dan van voor af aan te beginnen.

Heeft iemand hier toevallig ondertussen al meer over gehoord of hebben jullie hier zelf ook last van? Want een slim huis via Google Home opzetten (met later hopelijk meer dan alleen Tradfri) is niet echt heel betrouwbaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Kapotlood schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:16:
Dat verdwijnen van de mogelijkheid om commando's uit te laten voeren is hier ook nog niet weg helaas. Ik had een reset gedaan en een tip gevolgd van @Thijsmans, maar het blijft jammer genoeg terug komen.

Bij het nieuw koppelen van Tradfri en Google Assistant (Home) werkt het zoals je zou verwachten: je zegt "Hey Google, turn off the living room lights", en het licht gaat uit. Maar na een aantal weken tot anderhalve maand lijkt hij de commando's niet uit te voeren. Je ziet de Tradfri verlichting nog in Google Assistant staan, en je kunt de aan/uit knop indrukken of een commando uitspreken, waarna Google Home aan geeft er aan te werken. Maar vervolgens gebeurt er niets.

Tegen Google home zeggen dat hij de boel moet synchroniseren lost helaas niets op. De enige oplossing is echt alle Tradfri producten te verwijderen uit Google Assistant, te unlinken, en dan van voor af aan te beginnen.

Heeft iemand hier toevallig ondertussen al meer over gehoord of hebben jullie hier zelf ook last van? Want een slim huis via Google Home opzetten (met later hopelijk meer dan alleen Tradfri) is niet echt heel betrouwbaar zo.
Ik had vorige week hetzelfde probleem en hier hielp het om mijn modem/router /gateway opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dat is (grosso modo) ook wat ik aanraadde en wat bij mij wel werkt (al had ik het over de hub zelf). Nu ik erover nadenk: mijn hub heeft een statisch IP (toegewezen vanuit de router). Zou dat nog uitmaken?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Met hub bedoel je de Google Home hub? Ik heb hier alleen een app op m'n telefoon draaien, tesamen met de Tradfri peertjes (welke natuurlijk wel een hub hebben) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Kapotlood schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:55:
Met hub bedoel je de Google Home hub? Ik heb hier alleen een app op m'n telefoon draaien, tesamen met de Tradfri peertjes (welke natuurlijk wel een hub hebben) :)
Dat is geen hub, dat is een gateway.
Er zijn echt verschillen tussen hub en gateway. Worden hier vaak duchtig door elkaar gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Vanochtend de 509 update geinstalleerd, in de changelog staat hetvolgende:

2.10.509 18 apr. 2019
Met de Google Home-app kun je hiervoor geschikte lampen, camera's, tv's en meer vanaf één plek beheren.

Na deze update kun je:

Routines maken om de verlichting in te schakelen, het weer te checken, het nieuws af te spelen en meer. Gewoon met één eenvoudige opdracht.

Ik kan de routines functie echter niet vinden? Iemand anders meer geluk?

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Laatst online: 10-05 12:20
ThaStealth schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:25:

2.10.509 18 apr. 2019
Met de Google Home-app kun je hiervoor geschikte lampen, camera's, tv's en meer vanaf één plek beheren.

Na deze update kun je:

Routines maken om de verlichting in te schakelen, het weer te checken, het nieuws af te spelen en meer. Gewoon met één eenvoudige opdracht.

check de laatste regel:
Sommige functies zijn mogelijk niet in alle regio's beschikbaar.....

dus... helaas...
:'(

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AapBart
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Tradfri Floalt-lamp in de keuken besturen via Home deed het al een tijdje niet meer.
Daarnet update van de tradfri hub firmware (1.8.2 oid) en ook een update van Home app op Android gejnstalleerd en ineens werkt t aansturen weer, inclusief kleurtemperatuur. Hoera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
YouTube music komt met een gratis versie, met reclame https://www.droidapp.nl/n...NSX2hr8rRBw1muaqFHKBAx3rI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
Die is er al.
Deze week lekker staan douchen met de Google Home mini in de badkamer en muziek gestreamd via YouTube Music.

Mijn vrije periode was voorbij en kon wel streamen maar kreeg na afloop van een nummer opeens engelse reclame te horen.

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Laatst online: 22:08
Ax05 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 23:36:
[...]

Die is er al.
Deze week lekker staan douchen met de Google Home mini in de badkamer en muziek gestreamd via YouTube Music.

Mijn vrije periode was voorbij en kon wel streamen maar kreeg na afloop van een nummer opeens engelse reclame te horen.
Ook You Tube Music even geprobeerd, direct weer terug naar Spotify Free. Op Spotify Free hoor ik vrijwel nooit reclame, en op You Tube Misic veel te veel reclame, in mijn ogen. (lees oren)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-07 11:19
Kan ik deze speaker ook gebruiken als er geen wifi is? bvb door muziek via 4G op de gsm en dan bluetooth naar de Google Home? (op camping in Frankrijk bvb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
DonnyBe schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:46:
Kan ik deze speaker ook gebruiken als er geen wifi is? bvb door muziek via 4G op de gsm en dan bluetooth naar de Google Home? (op camping in Frankrijk bvb)
Je kan een hotspot op je telefoon maken.
YouTube: Your Smart Home Without An Internet Connection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-07 11:19
Dat doe ik regelmatig voor de laptop...
Dus dat zou ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hij kan hem toch gewoon als BT speaker koppelen? Is dat niet handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Fire69 schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:37:
[...]

Hij kan hem toch gewoon als BT speaker koppelen? Is dat niet handiger?
Moet je de speaker wel eerst kunnen zien op je netwerk. Anders kun je de speaker niet koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Heb nu gentle wake-up aangezet.
Dat is toch wel fijn. Moest dit vroeger altijd met 2 acties doen.
Nu gewoon met het naar bed gaan routine.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Even een m'n klomp breekt momentje gehad gister avond. Ik had een beetje de moet/motivatie verloren om telkens de hele Tradfri i.c.m. Google Assistant te moeten resetten e.d., maar vanochtend thuis toch even zitten spelen, en zowaar... Google Assistant werkte ineens wél weer. Zonder reset e.d., maar gewoon zoals het hoort wanneer je de app opstart.

Ik heb geen idee waarom de app de mogelijkheid om commando's uit te voeren soms verliest, maar blijkbaar is het (soms) van tijdelijke aard.

@Serena, ik dacht dat een hub en gateway hetzelfde waren? Ikea noemt die van hun namelijk Hub, maar Xiaomi noemt 't weer Gateway. Hue daarentegen noemt het weer een Bridge. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Google home weer goedkoop verkrijgbaar bij otto.de

https://nl.pepper.com/aan...-home-voor-eur6880-101517

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Troetelbeer schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:32:
[...]

Moet je de speaker wel eerst kunnen zien op je netwerk. Anders kun je de speaker niet koppelen.
Ik veronderstel dat hij dat thuis gewoon kan instellen voordat hij naat de camping gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbarock2201
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-06 08:58
Ik heb thuis Home Assistant draaien icm diverse Chinese wifi schakelaars. Deze maken per dag een kleine 1000 keer contact met servers in China. OM advertenties te blokken maar ook ongevraagde dns aanvragen heb ik ook PIHOLE draaien op RPI. Dit werkt perfect, de wifi schakelaars kunnen china niet meer bereiken maar ze kunnen ook niet meer worden geschakeld. Dus elke keer dat de schakelaars worden geschakeld schakelt ik voor 1 minuut PIHOLE uit. Nu valt het mij op dat Google Home zich niets van PIHOLE aantrekt. Want de wifi schakelaars zijn via Google Home gewoon wel schakelbaar ondanks dat alle, dus ook de google homes, dns aanvragen via PIHOLE loopt. een heel verhaal maar mijn vraag is:
Hoe kan het zijn dat Google Home wel de Chinese site van mijn schakelaars kan bereiken waar andere systemen dat niet kunnen omdat PIHOLE ze blokt. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:06
Hier gaat het ook hierover: https://www.reddit.com/r/...ts_own_dns_addresses_are/

Google DNS is hardcoded

Aanvulling:BushWhacker geeft mogelijke oplossing:

https://gathering.tweaker...date_message/58650182/246

BushWhacker
@Jerie • 24 april 2019 18:41
Die 8.8.8.8 fetish heb ik 'opgelost' door in mijn router een DNAT rule te maken die alle DNS naar dat ip redirect naar mijn pihole DNS.
Reageer

[ Voor 50% gewijzigd door Zapato op 24-04-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen dat de 'Mijn dag' instellingen in de GA en GH app niet zichtbaar zijn? Die pagina is gewoon een grijs vlak met daaronder wel het blokje over op welke apparaten het beschikbaar is.. (iphone app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Ik ben begonnen met tasker. ( Android )
Als mijn telefoon met het zelfde WiFi netwerk als GH verbonden is worden mijn gewenste notificaties nu naar GH gecast en voorgelezen in het Nederlands.

Ik gebruik tasker , incl de notification en autocast plugin ( casten via Wi-Fi)

Leuk speelgoed.

https://www.cnet.com/how-...cations-with-google-home/

YouTube: How To Get Alexa & Google Home To Read Out Your SMS Texts, Whatsapps... ( voor uitleg notifications plug in )

Zo mis ik geen appjes en mails meer.

[ Voor 26% gewijzigd door Ax05 op 24-04-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArrowworrA
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-04 21:53
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:30:
Hebben meer mensen dat de 'Mijn dag' instellingen in de GA en GH app niet zichtbaar zijn? Die pagina is gewoon een grijs vlak met daaronder wel het blokje over op welke apparaten het beschikbaar is.. (iphone app)
Klopt is mij ook opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
LG WK7 ThinQ nu in de aanbieding

https://www.kamera-expres...&utm_medium=cpc&utm_term=

[ Voor 56% gewijzigd door Ax05 op 05-05-2019 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Yep, hier ook…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Bij mijn Android geen probleem.( versie 9.78.6.21 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ax05 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 08:23:
[...]

Bij mijn Android geen probleem.( versie 9.78.6.21 )
Je hebt gelijk, op mijn diensttelefoon werkt het inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:27
Ax05 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:45:
Ik ben begonnen met tasker. ( Android )
Als mijn telefoon met het zelfde WiFi netwerk als GH verbonden is worden mijn gewenste notificaties nu naar GH gecast en voorgelezen in het Nederlands.

Ik gebruik tasker , incl de notification en autocast plugin ( casten via Wi-Fi)

Leuk speelgoed.

https://www.cnet.com/how-...cations-with-google-home/

YouTube: How To Get Alexa & Google Home To Read Out Your SMS Texts, Whatsapps... ( voor uitleg notifications plug in )

Zo mis ik geen appjes en mails meer.
Tasker, altijd +1! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 14:22
Wat is de aanbieding dan? Zo duur is ie overal of zelfs goedkoper :?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
renzo4000 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:50:
[...]

Wat is de aanbieding dan? Zo duur is ie overal of zelfs goedkoper :?
https://www.kamera-expres...&utm_medium=cpc&utm_term=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 14:22
Dat is geen bol.com he :)

Maar dit is dan wel een nette prijs ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
renzo4000 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:43:
Dat is geen bol.com he :)

Maar dit is dan wel een nette prijs ;)
Inmiddels al weer retour.
In heb een HK Citation One en klinkt zoveel genuanceerder en krijgt equalizer.

Besloten toch nog een Citation One er bij te kopen. Nu nog wachten op een mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotharian
  • Laatst online: 24-08-2022
tomhster schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:46:
Mijn home hub is vanmiddag opeens in setup-mode geschoten en wil/kan via de app geen verbinding meer maken met mijn Wifi-netwerk (Ziggo). Tot op heden werkte alles prima, nu loopt het kennelijk vast omdat de Hub nog niet in Nederland officieel ondersteund wordt. Iemand een workaround?

Edit: Een dag later lukt het om de Hub te koppelen aan mijn account en draait alles weer vanouds. Raar.
Ik heb sinds een week of 3 precies hetzelfde probleem. De Hub draaide wekenlang prima. Nu continu op de setup-modus. Soms draait 'ie weer een paar uur prima en dan hop -> weer setup.

Iemand tips - zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 04-09 19:51
Ax05 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:18:
[...]

Inmiddels al weer retour.
In heb een HK Citation One en klinkt zoveel genuanceerder en krijgt equalizer.

Besloten toch nog een Citation One er bij te kopen. Nu nog wachten op een mooie aanbieding.
Is dat geluid een beetje mooi?
zag hem van vorige week in een saturn in duitsland staan en ziet er wel mooi uit. Zag ook nog geen airplay support dat is ook wel jammer. Anders zou het een Sonos kunnen zijn maar die heeft ook nog geen GH support.
Heb nu alleen een mini trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
zoeperman schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:09:
[...]

Is dat geluid een beetje mooi?
zag hem van vorige week in een saturn in duitsland staan en ziet er wel mooi uit. Zag ook nog geen airplay support dat is ook wel jammer. Anders zou het een Sonos kunnen zijn maar die heeft ook nog geen GH support.
Heb nu alleen een mini trouwens :)
Ik ben erg tevreden over de HK
Citation One. Wordt hier de hele dag ingezet voor streamen van muziek, en vraagbaak.

Ik vond de LG's er ruw in de klank. De Citation heeft voor mij gewonnen.

Wel ben ik blij als de equalizer via een aangekondigde update ( wanneer ??) beschikbaar komt om de lage tonen iets bij te kunnen stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:05
"Sometimes, you want help from your Assistant without having to say “Hey Google” every time. Starting today, you can turn off a timer or alarm by saying, “stop.” This feature runs completely on-device and is activated by the word “stop” when an alarm or timer is going off. This has been one of our top feature requests, and is available on Google Home speakers and all Smart Displays in English-speaking countries globally."
https://blog.google/produ...tion-google-assistant-io/

Heerlijk _/-\o_

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

dat is wel een fijne toevoeging idd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
nieuws: Google Home Hub komt onder nieuwe naam uit in Nederland

De Hub is vanaf 28 mei te koop in NL voor 129 euro en de adviesprijs van de Home wordt verlaagd naar 99 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door Medione1210 op 08-05-2019 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 12:47

Qon

Is er ook al ergens bekend wanneer de DUO language functie met EN-NL actief gaat worden voor de Google Home Hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:31
Nero22 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:27:
"Sometimes, you want help from your Assistant without having to say “Hey Google” every time. Starting today, you can turn off a timer or alarm by saying, “stop.” This feature runs completely on-device and is activated by the word “stop” when an alarm or timer is going off. This has been one of our top feature requests, and is available on Google Home speakers and all Smart Displays in English-speaking countries globally."
https://blog.google/produ...tion-google-assistant-io/

Heerlijk _/-\o_
De Google Assistant helpt al veel te vaak zonder dat ik het vraag.... Sterker, ze zet regelmatig alarmen waar ik niet om vraag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:50
Dan zou ik toch eens in je account historie terug kijken waarom dat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:28
Met de nieuwe update van Google Home staat dat rountines beschikbaar zijn, maar ik zie dit nergens terug. Kunnen jullie dit wel zien en gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
RubenWwijk schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:06:
Met de nieuwe update van Google Home staat dat rountines beschikbaar zijn, maar ik zie dit nergens terug. Kunnen jullie dit wel zien en gebruiken?
In het Nederlands (eindelijk!!!?!!!) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
RubenWwijk schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:06:
ThaStealth schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:25:

2.10.509 18 apr. 2019

Na deze update kun je:

Maatje schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:22:
[...]

check de laatste regel:
Sommige functies zijn mogelijk niet in alle regio's beschikbaar.....

dus... helaas...
:'(

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArrowworrA schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:32:
[...]

Klopt is mij ook opgevallen.
Dit is nu al een tijdje zo...Jammer dat de routines functie nog niet werkt in het Nederlands maar als zelfs 'Mijn dag' eruit ligt wordt het wel heel vervelend! @rachidfinge weet jij misschien of hier aan gewerkt wordt? Ik heb een tijdje geleden al een bug report verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:22
Waah schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:22:
[...]

De Google Assistant helpt al veel te vaak zonder dat ik het vraag.... Sterker, ze zet regelmatig alarmen waar ik niet om vraag :X
new_guy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:22:
Ik heb dus ook een Google Home Mini die uit zichzelf begint te praten, ook midden in de nacht. Google laat echter geen activity zien, of zegt dat de herkomst trigger onbekend is. Bij spraakopdrachten zie ik dat de microfoon keurig wordt gebruikt.

Hoe leuk het apparaat ook is, en hoe hilarisch het ook is dat het ding uit zichzelf begint te praten, ben ik er nu wel klaar mee. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Zoals gezegd, volgens My Activity wordt het random praten niet getriggerd door de microfoon maar door onbekende herkomst. Dit riekt voor mij naar SPAM...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:31
new_guy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:22:
In de account historie zie ik dat ik iets anders zeg (in het nederlands), en dat hij daar dan "set the alarm for 9 pm" van maakt.

Ik gebruik de harmony nog, dus kan niet over op enkel Nederlands. Anders zou dat een oplossing zijn.

Random activaties heb ik ook veel last van. Lijkt niet minder te worden ook. Een fix zou best fijn zijn, want heb de home achter de bank en als die dan vrij hard staat schrik ik me soms een hoedje. (leuk met horrorgames bijvoorbeeld. Zit je er helemaal in, opeens een harde toon achter je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:23:

Dit is nu al een tijdje zo...Jammer dat de routines functie nog niet werkt in het Nederlands maar als zelfs 'Mijn dag' eruit ligt wordt het wel heel vervelend! @rachidfinge weet jij misschien of hier aan gewerkt wordt? Ik heb een tijdje geleden al een bug report verstuurd.
Hebben jullie screenshots? Heb die van Serena al op Twitter gezien.

Is dit allemaal iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rachidfinge schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:08:
[...]

Hebben jullie screenshots? Heb die van Serena al op Twitter gezien.

Is dit allemaal iOS?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MG57YXt.png

Bij mij is het sowieso op iOS (12.2). Deze screenshot is van de Google Assistant app (versie 1.5.9206) maar in de Google Home app (versie 2.10.510) zie ik het hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

grimson

domeingrommer

Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:18:
[...]

[Afbeelding]

Bij mij is het sowieso op iOS (12.2). Deze screenshot is van de Google Assistant app (versie 1.5.9206) maar in de Google Home app (versie 2.10.510) zie ik het hetzelfde.
Hier ook iOS gebruiker, exact hetzelde voor wat het waard is.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Is het mogelijk als je 2 Google home mini apparaten in huis hebt staan om er tegen te praten (beneden en Boven)
Dat je beneden iets zegt en hij het boven laat horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

grimson

domeingrommer

KJTDominicus schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:27:
Is het mogelijk als je 2 Google home mini apparaten in huis hebt staan om er tegen te praten (beneden en Boven)
Dat je beneden iets zegt en hij het boven laat horen
Jij: Hey Google, Broadcast
Google: Wat wil je omroepen?

Zover ik weet worden deze boodschappen op alle Google Homes (behalve de afzender) in je huis afgespeeld maar omdat jij er maar 2 hebt is het misschien zo goed genoeg.

Ok grappig:
Hey Google, maak iedereen wakker
Hey Google, broadcast welterusten

[ Voor 27% gewijzigd door grimson op 08-05-2019 17:32 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:05
Klopt. Er is (nog) geen intercom functie waar je naar specifieke apparaten kunt vragen. Dat zou echt ideaal zijn...

Broadcast doet wat het zegt en praat dan dus over alle apparaten. (Met twee stuks geen probleem ;) )

It's funny. But not ha-ha funny.

Pagina: 1 ... 62 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...