Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37
Waah schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:30:
[...]

In de account historie zie ik dat ik iets anders zeg (in het nederlands), en dat hij daar dan "set the alarm for 9 pm" van maakt.

Ik gebruik de harmony nog, dus kan niet over op enkel Nederlands. Anders zou dat een oplossing zijn.

Random activaties heb ik ook veel last van. Lijkt niet minder te worden ook. Een fix zou best fijn zijn, want heb de home achter de bank en als die dan vrij hard staat schrik ik me soms een hoedje. (leuk met horrorgames bijvoorbeeld. Zit je er helemaal in, opeens een harde toon achter je)
Wat mis je dan met de Harmony als je hem op alleen Nederlands zet?
Ik kan in het Nederlands activiteiten starten, kanalen wisselen, pauze/play/stop, volume hoger/lager..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:56
Jassy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:28:
[...]
Dit riekt voor mij naar SPAM...
Dit vind ik toch een vrij bizarre opmerking...
Wat zegt je Mini dan ongevraagd? Ik veronderstel niet dat hij reclame afspeelt, waarom zou het dan spam zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:22
Hij doet allerlei voorstellen over vestigingen van bedrijven in allerlei plaatsen in Nederland. Ongevraagd, en volgens my activity van onbekende herkomst en niet getriggerd door de microfoon. Wij hebben dergelijke zoekopdrachten ook nooit geplaatst bij Google dus waar die dit vandaan haalt is voor mij een compleet raadsel.

Tevens leest hij zoekresultaten voor die ik niet heb geplaatst via mijn telefoon of via spraak.

Zelfs met de microfoon uit begint hij soms te babbelen, dus ik denk dat ik hem voorlopig maar helemaal stroomloos maak.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:46
rachidfinge schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:08:
[...]

Hebben jullie screenshots? Heb die van Serena al op Twitter gezien.

Is dit allemaal iOS?
Ik zit op android en daar werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 15:49
Jassy schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:58:
Hij doet allerlei voorstellen over vestigingen van bedrijven in allerlei plaatsen in Nederland. Ongevraagd, en volgens my activity van onbekende herkomst en niet getriggerd door de microfoon. Wij hebben dergelijke zoekopdrachten ook nooit geplaatst bij Google dus waar die dit vandaan haalt is voor mij een compleet raadsel.

Tevens leest hij zoekresultaten voor die ik niet heb geplaatst via mijn telefoon of via spraak.

Zelfs met de microfoon uit begint hij soms te babbelen, dus ik denk dat ik hem voorlopig maar helemaal stroomloos maak.
Hmm, dat is heel erg vreemd. Hierover zou ik even contact opnemen met Google (als je naar de help pagina's van Google Home gaat krijg je vaak - als je even wacht - een chat functie te zien), want die klopt niet. Een reset zou ook misschien kunnen helpen.
Zelf heb ik hier totaal geen last van. Zeker niet dat het via een onbekende herkomst gaat of met de microfoon uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Wat toont My Activity dan als je zegt 'onbekende herkomst'?
Maar dat hij het zelfs doet als de microfoon uitstaat lijkt me eerder een defect dan. Of gewoon een vreemde bug.
Heb je al eens een volledige factory reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:09
Google Assistent komt naar de Sonos, vooralsnog helaas alleen in de VS...

https://www.nu.nl/gadgets...rol-google-assistent.html

[ Voor 3% gewijzigd door iRob op 10-05-2019 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:41
TheFes schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:13:
[...]

Wat mis je dan met de Harmony als je hem op alleen Nederlands zet?
Ik kan in het Nederlands activiteiten starten, kanalen wisselen, pauze/play/stop, volume hoger/lager..
Ik krijg anders nog steeds de foutmelding dat m'n regio niet ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
FabianNL schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:27:
[...]

Ik krijg anders nog steeds de foutmelding dat m'n regio niet ondersteund wordt?
Hmm vreemd..
Ik heb sinds ik mijn telefoon en Google Assistant/Home alleen nog maar op Nederlands heb staan al enkele keren zonder problemen de Harmony uit mijn virtuele huis verwijderd en weer toegevoegd.

Bij het toevoegen van het apparaat moet ik eerste even autoriseren, en vervolgens krijg ik dan een aantal schermen (wel in het Engels) waarin ik kan kiezen welke activiteiten ik wil gebruiken, en welke namen ik daar voor wil gebruiken.
Daarna een scherm waarin ik mijn favoriete TV zenders kan toevoegen, en dan is het klaar en zijn de activities als apparaten toegevoegd.

Mogelijk werkt het bij mij wel omdat ik het eerder al eens in het Engels toegevoegd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:48

jacobras

Developer

Exocet schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:48:
[...]

Je moet ook letterlijk: "luister mijn afspeellijst ..." zeggen
Ah! Hier heb ik flink voor zitten puzzelen, lukte me niet om playlists te spelen. Als ik vraag "welke playlists heb ik?" zegt mijn LG WK7 ook: "Het lijkt erop dat je nog geen playlists hebt op Spotefy". Als ik zeg "speel mijn playlist [naam]" werkt het wel! Vervolgens brul ik "Hé Google, shuffle" er achteraan en zo komen we ergens :)

Stoort me trouwens, dat ie "Spotefy" zegt.

[ Voor 6% gewijzigd door jacobras op 10-05-2019 12:05 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 11:17
Rn82 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:49:
[...]

Hier ook nog altijd zelfde probleem, helaas.
Is me toch gelukt om harmony te koppelen aan Google home. Ik heb via de windows applicatie van Harmony op mijn laptop mijn locatie veranderd naar VS (ipv Nederland) en ook de taal op Engels gezet. Hierna werkte de koppeling direct.

Eerder had ik dit geprobeerd via de android applicatie, maar dat werkte niet. Kreeg telkens de melding dat 'regio wordt niet ondersteund' of iets dergelijks.
.

[ Voor 65% gewijzigd door Rn82 op 11-05-2019 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Even een korte vraag. Is iemand bekend met het "probleem" dat als ik "ok google" roep mijn android tv mute en niet hersteld.

Het is een Sony Bravia android tv.

[ Voor 13% gewijzigd door Tranzy op 11-05-2019 21:53 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:06
Ik ben bekend met het probleem. Ik heb helaas geen oplossing.
Ik heb een Sony TV en een Sony soundbar. Volgens mij komt dit probleem alleen voor indien ik iets via chrome cast afspeel op de tv en indien ook de soundbar aan staat.

Ik heb helaas geen oplossing voor het probleem.

[ Voor 64% gewijzigd door avec_style op 12-05-2019 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:15
Tranzy schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:53:
Even een korte vraag. Is iemand bekend met het "probleem" dat als ik "ok google" roep mijn android tv mute en niet hersteld.

Het is een Sony Bravia android tv.
Heb je al 'Hey Google' geprobeerd? Dat word door de meeste andere als Google Home apparaten niet als activatie code gehoord maar de Home gebruikt het wel. Nadeel is (ervaring 1) dat de Home Hey minder vaak direct herkent als OK, maar goed, YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:44
Iemand problemen met Google Home icm iPhones? Op mijn iPhone zit onderin in het midden een microfoontje. Echter op 2 andere iPhones ontbreken deze. Ook bij instellingen kan ik geen 'Google Home' vinden om bijvoorbeeld toestemming te geven voor microfoon etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:17
GioStyle schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:22:
Iemand problemen met Google Home icm iPhones? Op mijn iPhone zit onderin in het midden een microfoontje. Echter op 2 andere iPhones ontbreken deze. Ook bij instellingen kan ik geen 'Google Home' vinden om bijvoorbeeld toestemming te geven voor microfoon etc..
weet niet, maar zonder microfoon, kun je ook niet bellen,dussss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Mijn vriendin roept per ongeluk in het nederlands "ok google doe de tv uit" en ineens gaat de tv en tv decoder ook werkelijk uit (google home en harmony)

Spreekt harmony ook ineens nederlands nu zou geweldig zijn !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
leekers schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 06:29:
Mijn vriendin roept per ongeluk in het nederlands "ok google doe de tv uit" en ineens gaat de tv en tv decoder ook werkelijk uit (google home en harmony)

Bij mij werkt het ook in het Nederlands. Heb pas sinds zaterdag de koppeling aan de praat gekregen. Wel apart, want om het te laten werken moest ik via de windows-applicatie mijn harmony account op Engels zetten. Maar nadat de boel gekoppeld is, kon ik wel direct Nederlandse commando's geven.

Sinds zaterdag heb ik mijn home ook pas op Nederlands staan, maar het is toch wel een stapje terug qua functies, onder andere de routines, het verder praten en dat ik bij een afgaande wekker, toch weer eerst 'hey google' moet roepen (in plaats direct stop). Dat laatste - niet direct stop kunnen roepen - is pas een week of twee geleden geïmplementeerd in de Engelse versie, maar die andere functies bestaan toch al eventjes. Jammer dat het zo lang moet duren voordat deze (basic) functies naar de Nederlandse versie komen.

Daarnaast vind ik die stem ook niet echt best. Veel meer robot-achtig dan de Engelse versie. Ik lees oude nieuwsberichten - van eind februari - dat binnen enkele weken er een nieuwe Nederlandse stem zou worden uitgerold. Sindsdien helaas echter niets meer vernomen. Of heb ik ergens een nieuwsbericht gemist? Ergens hoop ik dat bij de lancering van de Nest home hub, eveneens een andere stem beschikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat doet hij bij mij al een paar maanden

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
voor harmony integratie met google home heb ik alleen die harmony hub nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:15
Ik heb een Google home hub. Gaat deze per 28 mei ook Nederlands spreken?
Of geldt dat alleen voor de Google Nest hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:19
En daar is dan de Google aankondiging van de Assistent op/met Sonos: De stap waar veel Sonos eigenaren al lang op zitten te wachten.

https://www.blog.google/p...system-gets-even-smarter/
Vdb64 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:40:
De hardware is hetzelfde, dus ik verwacht dat de Google home hub ook gewoon een NL interface krijgt.

[ Voor 41% gewijzigd door Sahi_NL op 14-05-2019 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
mcetweaker schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:19:
voor harmony integratie met google home heb ik alleen die harmony hub nodig ?
Ja, maar ik vind zelf de basic remote ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes

Al eventjes hoor..

Whooops, sorry voor de dubbelpost

[ Voor 6% gewijzigd door TheFes op 14-05-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
TheFes schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:59:
[...]

Ja, maar ik vind zelf de basic remote ook handig.
ik heb nog een andere logitech harmony remote liggen. Die werkt niet met de HUB, maar kan ik lijkt mij blijven gebruiken als het via de hub/home even niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkooijman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-12-2021
iRob schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:17:
Google Assistent komt naar de Sonos, vooralsnog helaas alleen in de VS...

https://www.nu.nl/gadgets...rol-google-assistent.html
Je kan wel al je Sonos account koppelen in de Home app en dan ziet hij alle Sonos speakers al wel. Benieuwd of je deze nu kunt aansturen via een Google Home al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 16:20

Heb ik ook al een paar keer gehad. Als ik tegen de google home mini in mijn slaapkamer zeg "zet de lamp uit", hij keurig de lamp uitzet en reageert met "oke ik zet lamp bol slaapkamer uit". Maar op een of andere manier pakt hij "sla" dan op als een zoekopdracht, waarna hij de resultaten begint op te noemen.
Het gebeurt gelukkig maar af en toe.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:00
Vandaag een Sonos update ontvangen, aansturen via google home is nu mogelijk.
gjkooijman schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 00:18:
[...]

Je kan wel al je Sonos account koppelen in de Home app en dan ziet hij alle Sonos speakers al wel. Benieuwd of je deze nu kunt aansturen via een Google Home al!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:29
mcetweaker schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:01:
[...]

ik heb nog een andere logitech harmony remote liggen. Die werkt niet met de HUB, maar kan ik lijkt mij blijven gebruiken als het via de hub/home even niet werkt.
1 nadeel wel, als je een activiteit start, dan weet je remote dan natuurlijk wel niet... Als dan iets niet werkt, moet je weer de activiteit op je remote starten, waardoor je alles uuty gaat zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 20:04
Heren, dames. Vraagje. Ik heb enkele Google Home apparaten in huis. Eén probleem waar ik mee zit. Ik heb een studio appartement (klein) met twee compartimenten met een glazen afscheiding. Soms staat deze open, soms niet. In beide gevallen komt het wel eens voor dat beide Google Home's mijn spraak oppakken. Is het mogelijk om een limiet in te stellen voor het aantal devices dat binnen een bepaalde tijd periode geactiveerd kan worden (laten we zeggen 500ms). Dit zodat ik maar één Google Home (Mini) per keer kan triggeren? Of wellicht iets anders, ik sta open voor suggesties. Meest obvious; het anders positioneren van de Google Home's heeft niet geholpen.

Nog iets: zijn routines functioneel als de def language op NLD staat (zonder sec languages)? Ik krijg het niet voor mekaar om een custom routine aan te maken die werkt. Stock routine gebruiken lukt wel.

[ Voor 24% gewijzigd door blix op 16-05-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 19:35
Vdb64 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:40:
Mijn hub werkt sinds vandaag volledig in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:09
Mijn hub werkt nu ook in het Nederlands !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Zal de Nest hub max ook de Nederlandse taal ondersteunen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Hebben jullie nog iets moeten doen om de Hub Nederlands te laten spreken/begrijpen?

Edit: Gelukt, het werkte eerst niet omdat ik Engels als eerste taal had en Nederlands als tweede. Nu andersom.

[ Voor 40% gewijzigd door tomhster op 17-05-2019 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 09:46
Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig naar de 28e. Wil absoluut de Hub halen. Alleen al om even snel mijn camera's weer te laten geven.
Wat is voor de huidige gebruikers de meest gebruikte feature?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 12:41
Serena schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:41:
Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig naar de 28e. Wil absoluut de Hub halen. Alleen al om even snel mijn camera's weer te laten geven.
Voor mij allereerst uiteraard de foto's uit m'n feed die voorbij komen, maar ook mijn afspraken, herinneringen en ik vind het makkelijk om mijn Hue lampen te bedienen vanaf het display. Google dingen vragen doe ik minder vaak, aangezien ik ook vaak m'n telefoon binnen handbereik heb liggen...

Ohja, Google Duo is ideaal als je dus juist niet je tel in de buurt hebt, even iemand opbellen kan hiermee ook uiteraard _/-\o_

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

blueman85 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:19:
[...]

Voor mij allereerst uiteraard de foto's uit m'n feed die voorbij komen, maar ook mijn afspraken, herinneringen en ik vind het makkelijk om mijn Hue lampen te bedienen vanaf het display. Google dingen vragen doe ik minder vaak, aangezien ik ook vaak m'n telefoon binnen handbereik heb liggen...

Ohja, Google Duo is ideaal als je dus juist niet je tel in de buurt hebt, even iemand opbellen kan hiermee ook uiteraard _/-\o_
En hoe werkt dat als iedereen in huis een account heeft op de GH? Hoe weet die Hub welke agenda te tonen e.d. ?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 12:41
Stormtrooper schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:21:
[...]

En hoe werkt dat als iedereen in huis een account heeft op de GH? Hoe weet die Hub welke agenda te tonen e.d. ?
Dat stel je in per account d.m.v voicematch. Hij herkent zo elke stem apart zodat je niet de agenda afspraken van je huisgenoot hoort als je vraagt wat je agenda afspraken zijn ;)

Is allemaal in te stellen in de Google Home app ;)

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:05
Voicematch is niet erg secure, hebben we gemerkt.

Kennissen van ons werden zo maar herkend als onszelf. Moet je maar eens een paar personen laten vragen "OK Google, wie ben ik"
blueman85 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:24:
[...]

Dat stel je in per account d.m.v voicematch. Hij herkent zo elke stem apart zodat je niet de agenda afspraken van je huisgenoot hoort als je vraagt wat je agenda afspraken zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
@rachidfinge Al enig idee wanneer routines naar de Nederlands Assistant komen? Ik vraag me een beetje af wat het zo ingewikkeld maakt om dit naar Nederlands om te zetten? De verschillende commando's die je in je routine kunt zetten zijn allemaal beschikbaar, waarom zou je daar niet één commando aan kunnen plakken die ze allemaal uitvoert, als dat in het Engels kan moet dat toch ook in het Nederlands kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

blueman85 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:24:
[...]

Net zoals bij de Home Mini uiteraard, dat is bekend. Maar als die HUB gewoon aan staat, toont hij dan gegevens van hoofdaccount of gewoon van de laatste die de GH aangesproken heeft?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 12:45

Kiwi

Gadgetfreak

TheFes schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:53:
@rachidfinge Al enig idee wanneer routines naar de Nederlands Assistant komen? Ik vraag me een beetje af wat het zo ingewikkeld maakt om dit naar Nederlands om te zetten? De verschillende commando's die je in je routine kunt zetten zijn allemaal beschikbaar, waarom zou je daar niet één commando aan kunnen plakken die ze allemaal uitvoert, als dat in het Engels kan moet dat toch ook in het Nederlands kunnen?
Daar zit ik ook op te wachten. Ik heb hier een bug bij de Nederlandse "mijn dag" dat het nieuws meteen op de chromecast wordt afgespeeld, terwijl de Homes het weer en dergelijke vertellen. Waardoor er van beide niets te verstaan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
djiedjee schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:48:
Voicematch is niet erg secure, hebben we gemerkt.

Kennissen van ons werden zo maar herkend als onszelf. Moet je maar eens een paar personen laten vragen "OK Google, wie ben ik"

[...]
Heb ik onlangs ook ontdekt. Mijn zwager, die een totaaal andere stem heeft dan ik, werd als mij herkend.
Vond ik toch wel een beetje vreemd... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwydoogh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 08:30
Ik zit ook met die vraag, en dan in het bijzonder of het bijvoorbeeld zeer eenvoudig is om een bepaald TuneIn radiostation te starten via het scherm (ja, mijn vrouw spreekt nog liever niet tegen zo'n ding ;) ). Iemand die zo'n Hub in huis heeft die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
De tv bedienen via Logitech Harmony gebruik ik het meest, de verlichting bedienen is nummer twee.

TuneIn gebruik ik ook veel, maar gewoon met een stemcommando. Je kunt het kanaal kiezen via de app op je telefoon en dan casten naar je hub, maar dat gaat totaal voorbij aan het gemak van roepen=spelen.

[ Voor 55% gewijzigd door tomhster op 17-05-2019 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Meest gebruikt:
- Apparaten aan/uitzetten (Logitech Harmony)
- Netflix en spotify (zowel iets starten (play undercover) als bedienen (pauze etc)
- Philips Hue bedienen
- Bedtijd routine
- timer tijdens het koken :)

Dat was het ook wel meteen qua functies. Ik vraag wel eens ooit om info over iets maar 9/10 keer krijg ik "i'm sorry..."

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
TheFes schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:53:
Niks is zo makkelijk als het lijkt, helaas. ;) We hebben nog geen releasedatum, maar er wordt actief aan gewerkt om Routines naar meer talen te brengen, inclusief Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Kan niets over de hub zeggen, maar heb al wel een tijd een Google Home (inmiddels 2). Gebruik hem sinds een tijdje alleen in het Nederlands voor:
  • Aanzetten van TV en soms ook kanalen wisselen of play/pauze icm met Logitech Harmony
  • Aanzetten van radio (TuneIn of receiver (laatste met Harmony))
  • Spotify luisteren
  • Bediening lichten (icm Controlicz/Domoticz)
  • Simpele vragen (wat wordt het weer vandaag, staat er file naar [insert plaats waar ik naar toe moet], etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Heeft iemand hier Neato weten te koppellen met Google Assistant? Zou mogelijk moeten zijn, maar hij staat niet in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Geen Hub, maar wel een Google Home en Home Mini.

Mijn meest gebruikte features:

- TV kijken/kanalen wisselen en Netflix starten/bedienen(via Harmony/Chromecast)
- Spotify en TuneIn luisteren
- Home Assistant eventueel aansturen(maar heb heel veel automatisch lopen)
- Verlichting bedienen(alleen om mijn automations te overrulen)
- Verkeersinformatie vragen
- Het weer opvragen
- Muziek afspelen voor in slaap te vallen
- Als wekker

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Leuk dat iedereen reageert. Een Mini heb ik zelf ook (3 stuks), dus was echt specifiek op zoek naar dingen die je op de Hub doet.
Nog 1 grote wens dadelijk… Apple Music!
Of Airplay 2, maar dat laatste zal er wel nooit van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:23
Ik ben nu al tijdje aan het prullen om mijn home hub in het NL te krijgen maar krijg het niet voor elkaar.
De overige home spullen staan netjes in het NL , maar de hub (nog ) niet
Iemand een howto ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:07
Cyleo schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:03:
Heeft iemand hier Neato weten te koppellen met Google Assistant? Zou mogelijk moeten zijn, maar hij staat niet in de lijst.
Ja is me wel gelukt, jaartje terug al maar werkt nog steeds. Kan me niet meer precies herinneren hoe ik het voor elkaar heb gekregen..

Gebruik het wel eens als ask neato robot it's battery percentage.. Tell neato robot to start vacuum cleaning..

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 19:35
Cyleo schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:03:
Je moet Engels hebben als assistant. Daarna de volgende commando: "Hey Google, talk to neato robot". De rest spreek voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
Als ik muziek wil afspelen op de Sonos, dan begrijpt hij dat commando zowel in het Engels als het Nederlands, maar vervolgens zegt hij, het lijkt erop dat deze content niet beschikbaar is in Google Play. Wat doe ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ter info:
Vanaf vrijdag 24 mei TM 2 juni korting bij de Mediamarkt

Home: 79,-
Mini: 39,-

Dus... Dat wordt weer een nieuwe mini voor streamnl O-)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
@streamnl
de mini is gewoon €39 bij bol.com?
https://www.bol.com/nl/p/...FRZMaGYDkF2hoCmZcQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Op zich maakt het niet zo veel uit maar waarnaar jij linkt, is geïmporteerd vanuit het buitenland. Duitsland wat ik uit de tekst haal.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:07
Ik heb mijn Harmony Hub nu ook aan mijn Home gekoppeld, het inschakelen van activiteiten werkt in het Nederlands evenals het wijzigen van het volume, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem een zender te laten wisselen.

Wat is hiervoor nou het juiste commando? Of werkt dit nog niet in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Danielson schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:14:
Ik heb mijn Harmony Hub nu ook aan mijn Home gekoppeld, het inschakelen van activiteiten werkt in het Nederlands evenals het wijzigen van het volume, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem een zender te laten wisselen.

Wat is hiervoor nou het juiste commando? Of werkt dit nog niet in het Nederlands?
Mij lukte het vanochtend met iets als: "schakel tv naar kanaal 4".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Danielson schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:14:

"Zet kanaal 4 aan" werkt bij mij.

Ik had eerst activiteiten ingesteld voor 1 t/m 4, en daar reageerde de Google Home altijd op met "Prima, ik zet RTL 4 aan".

Toen de GH ineens reageerde met iets van "Oké, ik zet kanaal 4 op televisie aan" en toen bleken de andere zenders dus ook te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Pimmetje651 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:30:
Ik ben nu al tijdje aan het prullen om mijn home hub in het NL te krijgen maar krijg het niet voor elkaar.
De overige home spullen staan netjes in het NL , maar de hub (nog ) niet
Iemand een howto ?
ik heb hem uiteindelijk er maar uit gegooid en opnieuw toegevoegd. Het werkte daarmee gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:23
joosd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:38:
[...]

ik heb hem uiteindelijk er maar uit gegooid en opnieuw toegevoegd. Het werkte daarmee gelijk.
Check, heb hetzelfde gedaan, en jeej het werkt .
Zelfs een aantal commando's van de (Logitech) Harmony Hub kunnen in het NL's

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bedankt voor de tip, net even bij de Belgische Bol gekeken, daar was hij in promo 44€, maar dankzij Select zat er nog 10€ extra korting op.
Netjes voor 34€ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Wat is jet voordeel van een Harmony hub ?

Mijn Google hub verstaat me nu soms al niet omdat het tv geluid aan staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MarioMark1541 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:40:

Het voordeel van een hub heeft niks te maken met het nadeel van het geluid van je tv?

Een Logitech is handig als je met 1 knop verschillende toestellen wil kunnen aan/uit zetten.

Zoals je zegt, als je geen Logitech hebt en je tv staat te hard ga je hetzelfde probleem hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
MarioMark1541 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:40:

Als je hoortoestellen laat aanmeten, doet alles het wel 😂

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Hoe hebben jullie de Logitech Harmony Hub gekoppeld? Ik krijg de melding dat de skill niet beschikbaar is in mijn regio.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
*Zucht* Ook hier weer de verbinding met Trådfri verloren. Opnieuw ingesteld, weer niks…
Word er af en toe een beetje moedeloos van.
Ook 'Mijn dag' werkt nog steeds niet op iOS.
Kom op Google!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rn82
Schizo007nl schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:47:
Hoe hebben jullie de Logitech Harmony Hub gekoppeld? Ik krijg de melding dat de skill niet beschikbaar is in mijn regio.
Dit heeft bij mij ook heel lang geduurd. Totdat ik via Windows mijn harmony profiel had ingesteld op US locatie en Engels en systeemtaal. Toen lukte het wel. Via Android app lukte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:29
We zijn aan het kijken om de pricewatch: Nest Hub - Charcoal aan te gaan schaffen, maar ik vraag mij af of ik daar alles mee kan gaan doen wat ik wil:

Wat er mee kan, zo ver ik tot nu toe heb begrepen:
- Philips Hue lampen bedienen
- Muziek luisteren (al begreep ik dat de geluidskwaliteit erg matig is, is dit van de max variant, die niet in Nederland verkrijgbaar is, wel beter?)
- Routes naar het werk / met de trein

Maar wat ook prettig zou zijn is bijvoorbeeld het huidige / meest recente NOS journaal te kijken. En hoe werkt het met recepten, zijn er bepaalde (Android) apps die je kunt installeren of hoe gaat dit exact in zijn werk? Heb geprobeerd naar een overzicht van de features/apps te zoeken, maar kan niet echt duidelijk vinden wat er momenteel allemaal gesupport wordt.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:19
@Gynnad De Next hub is pas vanaf 28 mei officieel verkrijgbaar. Waarschijnlijk worden vanaf dan ook pas Nederlandse apps gelanceerd.

Ik verwacht qua recepten dat Appie wel zal aansluiten, die waren ook een van de eersten met Google Home integratie in NL.

Wat er allemaal mee kan verschilt. Ik krijg (openbaar vervoer) routes of bustijden nog niet lekker terug in het Nederlands, wel in het Engels.

Qua muziek: Inderdaad, de geluidskwaliteit van de beschikbare home devices is niet super. De max heb ik nog niet gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:15:

- Muziek luisteren (al begreep ik dat de geluidskwaliteit erg matig is, is dit van de max variant, die niet in Nederland verkrijgbaar is, wel beter?)
de max heb ik niet. Ik heb de google home en de mini, van beide vind ik het geluid redelijk belabberd.
Je kunt gelukkig via chromecast of bluetooth een andere standaard speaker aanwijzen.

Dat werkt perfect. Heb twee actieve speakers aangesloten via chromecast en m'n muziek wordt via die speakers afgespeeld, andere antwoorden komen gewoon uit de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
Vraagje, ik heb de mini, nu heb ik nog een chromecast audio, deze toegevoegd.
Maar als ik het selecteer als default speaker in de mini, gaat het geluid over de google home mini?
Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
Ben benieuwd of mensen deze twee problemen ook herkennen:
1. Ik roep regelmatig 'Hey google speel muziek'. Hij speelde dan gewoon random muziek tot ik zei dat ie moest stoppen. Sinds een week stopt ie na 1 nummer met spelen.
2. Ik heb een google youtube premium, en ondanks dat ik dat heb bedenkt de Google Home regelmatig dat ie toch maar wel reclame gaat afspelen.

Meer mensen last van 1 of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:42
pictuner schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:01:
Ben benieuwd of mensen deze twee problemen ook herkennen:
1. Ik roep regelmatig 'Hey google speel muziek'. Hij speelde dan gewoon random muziek tot ik zei dat ie moest stoppen. Sinds een week stopt ie na 1 nummer met spelen.

Meer mensen last van 1 of 2?
Yep nummer een heb ik ook last van incl youtube music abbo.
vast een bug bij yt hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
respect! schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:27:
Maar als ik het selecteer als default speaker in de mini, gaat het geluid over de google home mini?
Enig idee?
bij mij werkt dat inderdaad op die manier.
Misschien de mini even resetten naar factory defaults en opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
mcetweaker schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:48:
[...]

bij mij werkt dat inderdaad op die manier.
Misschien de mini even resetten naar factory defaults en opnieuw instellen.
Net weer getest en nu werkt het wel, letterlijk niks aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Gynnad schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:15:
We zijn aan het kijken om de pricewatch: Nest Hub - Charcoal aan te gaan schaffen, maar ik vraag mij af of ik daar alles mee kan gaan doen wat ik wil:

Wat er mee kan, zo ver ik tot nu toe heb begrepen:
- Philips Hue lampen bedienen
- Routes naar het werk / met de trein

Maar wat ook prettig zou zijn is bijvoorbeeld het huidige / meest recente NOS journaal te kijken. En hoe werkt het met recepten, zijn er bepaalde (Android) apps die je kunt installeren of hoe gaat dit exact in zijn werk? Heb geprobeerd naar een overzicht van de features/apps te zoeken, maar kan niet echt duidelijk vinden wat er momenteel allemaal gesupport wordt.
Ik heb een Nest Hub en de volgende dingen werken bij mij prima
- Bediening Philips Hue (meerdere kamers/lichten)
- Bediening Tado Radiator Thermostaten
- Ingebouwde Chromecast voor o.a. ZiggoGo, YouTube en Spotify (Netflix werkt niet)
- Assistent functies zoals weer, verkeer en nieuws

Twijfel om m'n Ring videodeurbel te vervangen met een Nest Hello zodat ik ook op het display de videofeed van de deurbel kan zien (en ook de gong functie komt dan uit de Hub).
Daarnaast aan het knutselen met de Logitech Harmony Hub om die ook werkende te krijgen.

Ben verder benieuwd wat mijn Sonos Beam straks gaat doen na de juli update, dan zit daar ook Google Assistant op.

Geluid is wel aardig, maar ik gebruik Sonos in het hele huis dus niet nodig als speaker.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
nemmiesis29 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:50:
[...]

Yep nummer een heb ik ook last van incl youtube music abbo.
vast een bug bij yt hoop ik.
Check heb nu officieel ook de feedback bij google gemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie779
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-05-2020
Schizo007nl schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:47:
Je moet je logitech harmony account op Verenigde Staten zetten. Check deze handige site eens, ik heb zijn stappen gevolgd:

https://www.ghsociety.nl/...oegen-aan-je-google-home/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankie779
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-05-2020
Hebben jullie ook ineens dat je het volume van je GH mini alleen nog maar kunt wijzigen tussen 1 en 10? Zeer irritant
Edit: laat maar. Ik ben er inmiddels achter: De schaal is inmiddels 1-10 of 1-100%.

[ Voor 26% gewijzigd door Frankie779 op 26-05-2019 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
respect! schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:27:
Enig idee?
De reacties van de Google Home Mini gaan over de speaker van de Mini, als je muziek oid gaat afspelen, zou dat via de chromecast moeten gaan. Kan zijn dat de chromecast niet reageert op de Google Home, dan zal hij de muziek gewoon afspelen op de Home zelf. Ik heb een Edifier setup bluetooth gekoppeld aan de Home, als deze uitstaat, of in een andere stand dan bluetooth accepteren, dan kan de Home hem ook niet gebruiken, dan speelt de home ook bij mij de muziek via de home.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Frankie779 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:01:
Hebben jullie ook ineens dat je het volume van je GH mini alleen nog maar kunt wijzigen tussen 1 en 10? Zeer irritant
Edit: laat maar. Ik ben er inmiddels achter: De schaal is inmiddels 1-10 of 1-100%.
Inderdaad hier ook sinds een week of 2.
Irritant dat je nu de % erbij moet zeggen (als 2 te stil en 3 te luid is bvb...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
rachidfinge schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:57:
[...]

Niks is zo makkelijk als het lijkt, helaas. ;) We hebben nog geen releasedatum, maar er wordt actief aan gewerkt om Routines naar meer talen te brengen, inclusief Nederlands.
Hier zijn routines actief terwijl mijn Google Assistant taal op NL staat (telefoon staat zelf wel op Engels). Het viel me op dat ineens de routines die door mijn alarm geactiveerd worden weer beschikbaar waren. En na een kleine check, inderdaad gewoon routines beschikbaar.
Zal waarschijnlijk komen doordat Google Assistant ook de taal van de telefoon gebruikt. Maar vorige week waren de (alarm) routines met dezelfde settings in ieder geval niet beschikbaar.

Language settings:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ngE966zqSe2SkU3m7IPavvb3/full.jpg

Routines (wel in het Engels dus):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C19ludP4KAWGL1EhFcbe41at/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Ik heb een vraag, die ik niet zo snel kan vinden in dit topic.

Ik ben sinds deze maand in steeds meer plekken thuis slimme verlichting (Tradfri + Hue) op aan het hangen en heb vorige week een Google Home Mini gekocht. Tot nu toe helemaal tevreden, echter heb ik in de woonkamer 3 'domme' lampen boven de eettafel hangen, die ik niet wil vervangen maar wel met Google Home wil bedienen. Bestaat er iets als een E27 verloopstuk met Google Home ondersteuning?

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
PSV-EHV schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:38:
Ik heb een vraag, die ik niet zo snel kan vinden in dit topic.

Ik ben sinds deze maand in steeds meer plekken thuis slimme verlichting (Tradfri + Hue) op aan het hangen en heb vorige week een Google Home Mini gekocht. Tot nu toe helemaal tevreden, echter heb ik in de woonkamer 3 'domme' lampen boven de eettafel hangen, die ik niet wil vervangen maar wel met Google Home wil bedienen. Bestaat er iets als een E27 verloopstuk met Google Home ondersteuning?
Schijnbaar wel: https://www.banggood.com/...-AC85-265V-p-1285550.html
Eventueel kun je ook met lichtknoppen werken: https://nl.aliexpress.com...onoff+T1&switch_new_app=y

Zelf ben ik fan van deze: https://shelly.cloud/product/shelly-1-open-source/ (kun je je bestaande knoppen ook blijven gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
barrymossel schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:50:
[...]

Schijnbaar wel: https://www.banggood.com/...-AC85-265V-p-1285550.html
Eventueel kun je ook met lichtknoppen werken: https://nl.aliexpress.com...onoff+T1&switch_new_app=y

Zelf ben ik fan van deze: https://shelly.cloud/product/shelly-1-open-source/ (kun je je bestaande knoppen ook blijven gebruiken)
Kun je de shelly's out of the box gebruiken, zonder te flashen? En ook in HA toevoegen zonder te flashen?

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een Google nest hub uit Duitsland haal is de display taal dan ook in te stellen op Nederlands ?
of blijft dat duits. bij alle instructies om taal te wijzigen wordt expliciet vermeld dat het om de spraak gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Hmm mijn Google home reageert niet meer op mijn hey Google of Google ..

Voicematch opnieuw gedaan niets. Reageert nergens meer op.

Van de stroom af en een minuut gewacht maar nog hetzelfde.. kan spreken/roepen wat ik wil maar blijft dood.

Ook op de achterkant eens het knopje ingedrukt en ze zegt netjes microfoon uitgeschakeld en als ik weer in druk microfoon ingeschakeld. Maar luisteren??

Nu vraag ik me af hoe ik de Home weer aan het luisteren krijg

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:52
Troetelbeer schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:08:
[...]

Kun je de shelly's out of the box gebruiken, zonder te flashen? En ook in HA toevoegen zonder te flashen?
Yep, hier twee weken gelden geinstalleerd. Je voegt de shelly's hardwarematig toe aan je schakelaar, dan met de app 'herken' je ze en activeer je ze. Dan kan je in google home de Shelly service toevoegen en zodoende worden je lampen/schakelaars herkent.

Aansluiten is wel even en puzzel, maar opzich te doen :9
(alleen de 3+shelly-weg licht schakelaar van de gang/trap was even kloten 8)7 , maar daar moet de Shelly aan het 'uiteinde'van je koppeling-lamp. Dan doet hij mooi mee in het rijtje ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:22:
Als ik een Google nest hub uit Duitsland haal is de display taal dan ook in te stellen op Nederlands ?
of blijft dat duits. bij alle instructies om taal te wijzigen wordt expliciet vermeld dat het om de spraak gaat.
Volgens mij is het niet voordeliger in Duitsland.

Ik twijfel nog of ik naast onze Mini in de woonkamer, een Hub in de keuken wil. Vraag me af of het echt wat toevoegt.

Als fotolijstje lijkt het me leuk, maar dat is niet heel bijzonder. Verkeer naar werk kan handig zijn om even op te vragen, al is dat vrijwel elke dag hetzelfde. Spotify vragen wat muziek af te spelen zou wél handig handig zijn in de keuken, maar dat kan ook met een Mini, dus ik zou ook een tweede Mini kunnen kopen.

Of gewoon niet een AirPlay blijven gebruiken voor muziek.

Keuzes, keuzes... :)

[ Voor 40% gewijzigd door THE_BASE op 27-05-2019 20:35 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 05:38
Clavat schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:07:

Van de stroom af en een minuut gewacht maar nog hetzelfde.. kan spreken/roepen wat ik wil maar blijft dood.

Ook op de achterkant eens het knopje ingedrukt en ze zegt netjes microfoon uitgeschakeld en als ik weer in druk microfoon ingeschakeld. Maar luisteren??

De stofzuiger op de microfooningang zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:02:
[...]

Volgens mij is het niet voordeliger in Duitsland.

Ik twijfel nog of ik naast onze Mini in de woonkamer, een Hub in de keuken wil. Vraag me af of het echt wat toevoegt.

Als fotolijstje lijkt het me leuk, maar dat is niet heel bijzonder. Verkeer naar werk kan handig zijn om even op te vragen, al is dat vrijwel elke dag hetzelfde. Spotify vragen wat muziek af te spelen zou wél handig handig zijn in de keuken, maar dat kan ook met een Mini, dus ik zou ook een tweede Mini kunnen kopen.

Of gewoon niet een AirPlay blijven gebruiken voor muziek.

Keuzes, keuzes... :)
Ligt eraan hoe je het bekijkt.. Bij de mediamarkt krijg je bij preorder (vandaag nog) een chromecast cadeau. Daar heb ik ook nog wel wat aan dus 39 euro goedkoper. Dus ik ben heel benieuwd of iemand weet dat de schermtaal ook in Nederlands kan..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:15:
[...]

Ligt eraan hoe je het bekijkt.. Bij de mediamarkt krijg je bij preorder (vandaag nog) een chromecast cadeau. Daar heb ik ook nog wel wat aan dus 39 euro goedkoper. Dus ik ben heel benieuwd of iemand weet dat de schermtaal ook in Nederlands kan..
Doordat de hub nu officieel ondersteund wordt zou dat wel moeten:
nieuws: Google Home Hub werkt in het Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:15:
[...]

Ik zie dat nergens staan, of zie ik het over het hoofd?

https://www.mediamarkt.nl...nest-hub-wit-1619129.html

Oh, laat maar. Bij de Duitse Media Markt bedoel je. :)

[ Voor 5% gewijzigd door THE_BASE op 27-05-2019 22:30 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Troetelbeer schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:08:
[...]

Yup. Appeltje eitje. Kan via MQTT en ik dacht zelfs via rest API. Overigens is flashen heel makkelijk gemaakt als je dat alsnog zou willen. Maar ik heb het niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pali
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-03 17:11

Heb je dit toevallig nog op weten te lossen? Ik heb hetzelfde probleem met mijn HK Citation One de laatste dagen, al werkt deze vaak wel weer even na het uit- en inschakelen van de microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Pali schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Heb je dit toevallig nog op weten te lossen? Ik heb hetzelfde probleem met mijn HK Citation One de laatste dagen, al werkt deze vaak wel weer even na het uit- en inschakelen van de microfoon.
Ik heb hem vanmorgen eens van de stroom afgehaald en vanavond na mijn werk ga ik hem weer aanzetten.
Kijken of dat geholpen heeft.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes

Je kunt een factory reset uitvoeren door de microfoon knop lang ingedrukt te houden.
Na een paar seconden krijg je hier ook confirmatie van (iets in te trant van "als je de knop nu nog langer inhoudt, wordt er een reset uitgevoerd")

Heb je dat al geprobeerd?

Pagina: 1 ... 63 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...