Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

san.okk schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:41:
Weet iemand hier waarom ik in de Google home app de Hue lampen alleen kan aan/uitzetten/dimmen maar geen kleuren kan instellen?
In het Engels kan ik gewoon alle kleuren instellen, gebruik je de Nederlandse of Engelse taal?

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-10 17:09

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

xConnie schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:51:
Vandaag is de routines functie uitgerold naar alle landen behalve Nederland, Denemarken, Noorwegen en Zweden...

https://www.androidpolice...denmark-norway-or-sweden/
Het lijkt er op dat ze toch iets met Nederlands doen. Ik gaf net mijn gebruikelijke routine commando "Goodnight" en de home zei (Met Nederlandse stem): Welterusten Martijn.

De rest van de routine werd niet uitgevoerd.

De tweede keer deed hij gewoon wat hij moest doen (lampen en Sonos uit)

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• eddemans
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:52
eddemans schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:21:
[...] bij mij dus geen routines. Ook niet na 24 uur. [...]
Update: vanavond heb ik ineens wèl routines, hoera!

Ik ben gelijk aan het experimenteren geslagen. Via Siri/Homekit heb ik een opdracht die mijn woonkamerverlichting ineens precies goed zet (deze op 75% en "amber", die op 100%, die op 50%...) maar omdat ik Google Home beter vind werken heb ik dit nu nageprutst als routine en... het werkt!

... behalve dat dit een halve minuut duurt omdat mevr. Google Home elke subopdracht voorleest en dan uitvoert. Welke gek leek dàt een goed idee? 8)7

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
eddemans schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:21:
[...]
... behalve dat dit een halve minuut duurt omdat mevr. Google Home elke subopdracht voorleest en dan uitvoert. Welke gek leek dàt een goed idee? 8)7
Dat het kreng zowiezo antwoord geeft als hij een opdracht uitvoert. Zeg je in de nacht als je beneden komt dat het licht aan moet (zeg je heel zachtjes) Roept het ding door huis dat hij dat gaat doen omdat het volume nog op 80% staat van de avond ervoor radio luisteren.
dat je dat niet uit kunt zetten, verschrikkelijk.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
maartend schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:36:
[...]
dat je dat niet uit kunt zetten, verschrikkelijk.
Afgelopen week is er in dit topic nog gesproken over de nachtsmodus. Misschien moet je die eens gaan instellen. Kan je perfect het volume aanpassen tussen verschillende tijden

https://support.google.com/googlehome/answer/7426381?hl=nl

• maartend
  • Nu online
TripleQ schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:39:
[...]

Afgelopen week is er in dit topic nog gesproken over de nachtsmodus. Misschien moet je die eens gaan instellen. Kan je perfect het volume aanpassen tussen verschillende tijden

https://support.google.com/googlehome/answer/7426381?hl=nl
Aha, beetje gemist door zeer druk zijn. Thnx man

• Sphinkx
  • Laatst online: 14-10 18:56
Als ik tegen GH zeg speel muziek begint hij mijn Spotify lijst af te spelen. Echter is dit via de GH speaker en niet via mijn BT speaker. Wanneer ik mijn speaker aanzet begint hij onmiddelijk af te spelen op mijn BT speaker. Is het mogelijk om het in te stellen dat GH die speaker aanzet en via BT mijn muziek af te spelen? Ik heb een Harmony hub en een activiteit Spotify. Het bizare daaraan is dat die activiteit niet in GH staat. Enkel op mijn remote...

• Imnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:57

Imnoa

Noobmaster69

Google heeft een nieuwe commercial uitgebracht

민족의 위대한 태양

• xConnie
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 12-06 08:50
eddemans schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:21:
[...]

Update: vanavond heb ik ineens wèl routines, hoera!

Ik ben gelijk aan het experimenteren geslagen. Via Siri/Homekit heb ik een opdracht die mijn woonkamerverlichting ineens precies goed zet (deze op 75% en "amber", die op 100%, die op 50%...) maar omdat ik Google Home beter vind werken heb ik dit nu nageprutst als routine en... het werkt!

Oh nice dat het werkt! Hoe staan je instellingen nu dan? Ik heb al een aantal dagen de taal én regio van m'n iphone op English (US) staan, de Assistent-taal primair op Engels (US) staan, de tweede taal als Nederlands staan en zie nog steeds 'My day' in plaats van 'Routines'. Ook wijzigen van bestaande routines via het knopje in de Home app gaat niet.

Verder jammer dat de Google Home op het commando 'zet alles uit' wel mijn lampen via smart plugs uitzet maar niet de TV via chromecast.

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:03
san.okk schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:41:
Weet iemand hier waarom ik in de Google home app de Hue lampen alleen kan aan/uitzetten/dimmen maar geen kleuren kan instellen?
Ik heb hue lampen, en kan gewoon zeggen "maak de lampen in de keuken blauw"

• eddemans
pirke schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:51:
[...]

Ik heb hue lampen, en kan gewoon zeggen "maak de lampen in de keuken blauw"
Dat klopt, maar in de app zelf kon je -tot de laatste update- geen kleur kiezen, alleen aan/uit en de brightness. Gisteren zag ik het ineens wel.
xConnie schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:35:
[...]

Oh nice dat het werkt! Hoe staan je instellingen nu dan?
Ik wou dat ik het je kon vertellen. Maar ik deed precies hetzelfde als jij en verder niets speciaals. Ineens was het er.

eddemans wijzigde deze reactie 20-12-2018 13:07 (30%)

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:11
maartend schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:45:
[...]

Alleen 1 probleem. Het is niet Google die er nieuwe software opkiepert, maar Onkyo zelf. En naar verluid gaan die Nederlands niet onwtwikkelen verder. Ds enkel aan te sturen in Engels op een goede manier.
Ik heb een uurtje geleden deze Onkyo G3 binnengekregen. Zonder enige problemen geïnstalleerd, alle Nederlandse commando's die ik ook gebruik op mijn 2 Home Mini's, werken ook op deze Onkyo G3.

Blij mee, en voor relatief weinig geld gekocht via IBood.

O ja, heb contact gehad met Onkyo, zij vertelden mij dat zij, indien nodig, tot 4 jaar nieuwe firmware leveren.

kruila wijzigde deze reactie 20-12-2018 13:12 (8%)

Samsung Galaxy S9+ Black, Samsung Tab S4, Samsung Galaxy Watch 46 mm

• xConnie
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 12-06 08:50
eddemans schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:06:

[...]

Ik wou dat ik het je kon vertellen. Maar ik deed precies hetzelfde als jij en verder niets speciaals. Ineens was het er.
Toevallig, nu staan ze er bij mij ook tussen!

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:24

Hoogie2004

Whohooooo

kruila schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:11:
[...]

Ik heb een uurtje geleden deze Onkyo G3 binnengekregen. Zonder enige problemen geïnstalleerd, alle Nederlandse commando's die ik ook gebruik op mijn 2 Home Mini's, werken ook op deze Onkyo G3.

Blij mee, en voor relatief weinig geld gekocht via IBood.

O ja, heb contact gehad met Onkyo, zij vertelden mij dat zij, indien nodig, tot 4 jaar nieuwe firmware leveren.
Hier ook binnen en even snel geïnstalleerd en geprobeerd (eerste slimme speaker). Het werkt echt goed, geluid is helemaal top en zelfs de vrouw ziet ineens het handige wel in van zo'n ding.

Volgende stap wordt wat slimme verlichting denk ik... En natuurlijk de toon thermostaat zodra die hangt, hopelijk werkt dat ook prima.

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• ivootjuh
  • Registratie: januari 2008
  • Nu online
Is er iemand die weet of routines al werken in het Nederlands, en zo ja waar ik die kan vinden?

Ik wil graag iets van een commando geven "Hey Google filmavond" En dat dan bijvoorbeeld lampen op een bepaalde setting gaan en dat Netflix wordt gestart.

Ik weet dat dit wel in de Engelse versie beschikbaar is, maar kan het nergens vinden in het Nederlands.

[Edit] Kort antwoord, nee het is er nog niet in het Nederlands, Maar er is wel een omweg (Klik hier)

ivootjuh wijzigde deze reactie 20-12-2018 21:31 (24%)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• maartend
  • Nu online
ivootjuh schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:02:
Is er iemand die weet of routines al werken in het Nederlands, en zo ja waar ik die kan vinden?
Tip ; doe een zoekopdracht in dit topic.

• ivootjuh
  • Registratie: januari 2008
  • Nu online
maartend schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:08:
[...]

Tip ; doe een zoekopdracht in dit topic.
Heb gezocht maar kom tot de conclusie dat het dus nog niet in het Nederlands bestaat, of ik moet echt iets over het hoofd hebben gezien.

[Edit] Gevonden, zie mijn eerdere post!

ivootjuh wijzigde deze reactie 20-12-2018 21:32 (6%)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• thajohnny
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-01 03:39
Hoi ik heb een vraagje.. sinds kort is het mogelijk om yamaha reveivers met musicast spraakgestuurd te bedienen met alexa, maar nu heb ik een google home staan. Is het op een of andere manier mogelijk om hiermee mijn receiver te bedienen? Ik ga morgen een chromecast ultra bestellen, zodat ik mijn tv kan aansturen, maar ik kom er niet helemaal uit met mijn receiver. Ik hoop dat iemand antwoord heeft😊

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-10 17:09

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

Dat zou kunnen via een Harmony Hub @thajohnny

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• Sphinkx
@thajohnny

Ik heb een Yamaha YSP5400. Die is gekoppeld aan mijn Harmony remote + hub en ik kan zonder probleem tegen GH zeggen start de TV op. Echter niet zeker of het ook gaat zonder die hub..

• console
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:57
Ik probeer mijn vriendin toe te voegen aan GH, maar ik kan haar niet uitnodigen omdat ik niet voldoende rechten hebt? Ik heb zelf een GSuite account met als rol beheerder etc. Weet iemand een oplossing hiervoor?

• Gofran27
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 09-10 22:07
Hallo allemaal

Iemand die misschien meer info heeft wanneer google home hub nederlands gaat ondersteunen ?

• Ax05
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 11-10 19:21
Sphinkx schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:59:
@thajohnny

Ik heb een Yamaha YSP5400. Die is gekoppeld aan mijn Harmony remote + hub en ik kan zonder probleem tegen GH zeggen start de TV op. Echter niet zeker of het ook gaat zonder die hub..
Start de TV op klinkt heel wat beter dan Schakelaar TV aan.

Welk commando gebruik je om de TV activity weer uit te zetten?

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
console schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:29:
Ik probeer mijn vriendin toe te voegen aan GH, maar ik kan haar niet uitnodigen omdat ik niet voldoende rechten hebt? Ik heb zelf een GSuite account met als rol beheerder etc. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Nee, dit is niet mogelijk.
Zie deze thread waar al honderden mensen klagen.
https://support.google.com/googlehome/thread/426784?hl=en

En zoals ook al eerder in dit topic besproken. kan je dus met een gsuite account niemand uitnodigen, of uitgenodigd worden.

• Sphinkx
Ax05 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:44:
[...]

Hmm. Dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan... Gezien ik de remote toch altijd bij mij heb om oa van kanaal te veranderen of andere zaken te doen heb ik altijd al uitgezet via mijn AB. Zal ik eens testen.

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:43
Ax05 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:44:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar aanzetten in ned werkt maar uitzetten is een probleem in ned nog

Ik heb ook niet echt ergens een ned woordenlijst (commandoos) voor de harmonyhub kunnen vinden

" I, in my great and unmatched wisdom"

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:44
"zet Chromecast TV uit"

Werkt bij mij perfect

• Punkbuster
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14-10 21:29
leekers schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:27:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar aanzetten in ned werkt maar uitzetten is een probleem in ned nog

Ik heb ook niet echt ergens een ned woordenlijst (commandoos) voor de harmonyhub kunnen vinden
Ik heb dat opgelost met een broadlink RM mini 3 (11 dollar).. is universal remote die te koppelen is met google home. Je kan simpel scenes maken, en die komen als switches in je google home app binnen.
"zet TV uit/aan" werkt perfect met een scene die de powerknop simuleert.

Dit kan ook met een logitech hub denk ik, maar die is in aanschaf iets duurder.

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• SilentScreamer
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-10 22:18
Die waren ook online niet meer leverbaar. Vervolgens ben ik bij een andere AH geweest en daar hadden ze ze nog wel :)

Wel jammer dat IFTTT nog niet in het nederlands werkt. Gelukkig pakt die Engels wel gewoon, ook al spreekt ze nederlands. Het is wel een heel traject (praten > reactie > pushbullet > domoticz/pi > RFXCOM > lampen uit), maar het werkt prima. Nog een keer investeren in Chromecast Audio en klaar :)

• Pimmetje651
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 20:21
SilentScreamer schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:08:
[...]

Die waren ook online niet meer leverbaar. Vervolgens ben ik bij een andere AH geweest en daar hadden ze ze nog wel :)

Wel jammer dat IFTTT nog niet in het nederlands werkt. Gelukkig pakt die Engels wel gewoon, ook al spreekt ze nederlands. Het is wel een heel traject (praten > reactie > pushbullet > domoticz/pi > RFXCOM > lampen uit), maar het werkt prima. Nog een keer investeren in Chromecast Audio en klaar :)
Controlicz wel eens geprobeerd ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• DjaTwal
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 04-03 13:13
Nederlands is voor mij voorbij met een US versie GHome? Voor wie nog meer?

Ik bedoel als ik de app installeer na een reset kan ik niet eens meer de Nederlandse taal selecteren. Kent iemand deze wijziging?

Ik zit op iOS 121.2 met de update van vandaag

#Edit. Never mind, na een tijdje ging dit dus wel.

DjaTwal wijzigde deze reactie 21-12-2018 23:19 (9%)

• Punkbuster
SilentScreamer schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:08:
[...]

Juist om die reden ben ik overgestapt op OpenHAB 2. Rfxcom aanspreken via google home. Is ook helemaal gratis

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• Wubbi
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 08:06
Ik hen een Nvidia Shield en als ik GHM vraag om iets op Netflix te starten op de Shield krijg ik:

Sorry, ik kan Netflix nog niet afspelen op Android TV.

Is er een manier om dit wel voor elkaar te krijgen?

• SilentScreamer
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-10 22:18
Pimmetje651 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:15:
[...]

Controlicz wel eens geprobeerd ?
Daar snapte ik geen hout van. Ik kreeg het in ieder geval niet werkend.
Punkbuster schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:07:
[...]

Juist om die reden ben ik overgestapt op OpenHAB 2. Rfxcom aanspreken via google home. Is ook helemaal gratis
Kan dat parallel naast elkaar bestaan? Want dat zou echt geweldig zijn!

• Punkbuster
SilentScreamer schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 15:00:
[...]

Daar snapte ik geen hout van. Ik kreeg het in ieder geval niet werkend.

[...]

Kan dat parallel naast elkaar bestaan? Want dat zou echt geweldig zijn!
Je bedoeld domoticz en OpenHAB? Dat kan gewoon, maar eenmaal OpenHAB, is domoticz wel minder spannend haha
.

• Vullisbak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 14:14
streamnl schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:39:
"zet Chromecast TV uit"

Werkt bij mij perfect
Die optie werkt bij mij sinds vorige week ineens niet meer. Google verteld vriendelijk dat de TV uitgezet wordt, maar vervolgens stopt alleen de video en blijft de TV zelf aan. Mijn chromecast heet overigens gewoon 'TV'. Iemand soortgelijke problemen?

• cwoldendorp
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 14-10 21:03
Ik heb met All4Hue een soort van routines aangemaakt. Slapen, thuis, afwezig en vakantie. Met name bij deze laatste heb ik via All4Hue wat intelligentie geprogrammeerd waardoor deze op verschillende tijden het licht aan doet op verschillende plaatsen. Ik stuur dit nu aan met een Hue dimmer waarvan ik de knoppen heb aangepast qua actie. Wanneer ik bijvoorbeeld de onderste knop indruk schakelt All4Hue een memory waarde op 4. Dit zet de gehele vakantie routine in werking.

Wat ik nu mooi zou vinden is dat ik tegen Google zeg: ok google wij gaan met vakantie, en dat hij dan die memory schakeling op 4 zet.

Kan dat???

• eddemans
Vullisbak schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 15:42:
[...]

Die optie werkt bij mij sinds vorige week ineens niet meer. Google verteld vriendelijk dat de TV uitgezet wordt, maar vervolgens stopt alleen de video en blijft de TV zelf aan. Mijn chromecast heet overigens gewoon 'TV'. Iemand soortgelijke problemen?
Mijn Chromecast heet "Televisie" en dat gaat prima.
"Hey Google speel The Crown af op de televisie"
"Hey Google zet de televisie uit"
Ik heb een vraag over routines.

Ik heb bepaalde acties ingesteld voor de routine bedtime maar iedere keer als ik die routine aanroep doet ze heel iets anders namelijk;
ze vraagt of ik een alarm wil zetten en start daarna bosgeluiden.
Beide acties staan bij mij uitgevinkt! De acties die wel aangevinkt staan voert ze niet uit.

Iemand een idee hoe ik dit weer recht kan breien?

Edit: cache van de Google home app legen was de oplossing

Medione1210 wijzigde deze reactie 22-12-2018 22:06 (8%)

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:39
Ik krijg het niet voor elkaar om Radio 10 af te spelen middels spraakbesturing. Heb al alles geprobeerd (NL, Nederland, Gold erachter).
Iemand dit al gelukt?

• eettjjuuhh
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 05-10 09:51
"Hey google radio 10" werkt bij mij.

• Serena
eettjjuuhh schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:58:
"Hey google radio 10" werkt bij mij.
Whahaha, zo simpel. Ik maakte duidelijk de zin te lang.

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:33

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hier sinds enkele dagen ook een GH in huis. Nog maar heel even mee kunnen spelen. GH app vind helaas geen andere apparaten op mijn netwerk, dus toch maar eens uitzoeken hoe ik dat ding toch kan laten babbelen met mijn KODI box, mijn oude Tv en liefst nog met de home cinema set.

Gekke is wel dat, als ik de app naar devices laat zoeken, ik de melding krijg dat er multiple devices gevonden zijn. Maar zie vervolgens geen devices om aan te klikken en te configureren.

Stormtrooper wijzigde deze reactie 23-12-2018 16:06 (25%)

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure 2013, Samsung Note 9, Asus G750 rammelbak.

• kruila
Serena schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:38:
Ik krijg het niet voor elkaar om Radio 10 af te spelen middels spraakbesturing. Heb al alles geprobeerd (NL, Nederland, Gold erachter).
Iemand dit al gelukt?
Ik roep: "Oke Google, speel radio 10 op x "

Stormtrooper schreef op zondag 23 december 2018 @ 16:01:
Hier sinds enkele dagen ook een GH in huis. Nog maar heel even mee kunnen spelen. GH app vind helaas geen andere apparaten op mijn netwerk, dus toch maar eens uitzoeken hoe ik dat ding toch kan laten babbelen met mijn KODI box, mijn oude Tv en liefst nog met de home cinema set.

Gekke is wel dat, als ik de app naar devices laat zoeken, ik de melding krijg dat er multiple devices gevonden zijn. Maar zie vervolgens geen devices om aan te klikken en te configureren.
Je apparaten moeten wel een manier hebben om te kunnen communiceren met de GH. Een Chromecast of via domotica software(OpenHAB, Domoticz, HASS etc.). Of apparaten die out of the box kunnen communiceren met de GH. Bij slimpen lampen bijvoorbeeld Hue en Tradfri of Yeelight.

Voor je oude TV aan en uit te zetten en voor je Home Cinema Set(heeft die IR?) zou je een Harmony Hub kunnen gebruiken of de 11 tot 16 euro kostende Broadlink RM Mini3(doe even research naar hoe en wat met dit apparaat, TV's worden goed ondersteund, maar de Horizon Box van Ziggo en in Belgie de Orange Decoder worden niet goed ondersteund).

Wil je op je oude TV bijvoorbeeld Netflix streamen, dan een Chromecast voor je TV(die kan je TV ook aan en uitzetten).

Troetelbeer wijzigde deze reactie 24-12-2018 07:22 (6%)

Believe. Imagine. Create.

Troetelbeer schreef op maandag 24 december 2018 @ 07:20:
[...]

Wil je op je oude TV bijvoorbeeld Netflix streamen, dan een Chromecast voor je TV(die kan je TV ook aan en uitzetten).
Als je de tv wilt kunnen aan/uit zetten met de Chromecast moet deze toch een HDMI cec kanaal hebben? Dat hebben oudere TVe vaak niet.
Of zie ik iets over het hoofd? Ik kreeg het op een oude TV niet werkend.

• nobleone
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:17
kruila schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:29:
[...]

Had ik ook ooit, bleek dat de standaard muziekspeler stond ingesteld op mijn receiver, het nieuws werd dus wel degelijk opgelezen maar op een apparaat dat op dat moment niet aanstond, waardoor het lijkt of er geen nieuws wordt voorgelezen.

Controleren of wijzigen gaat zo:
Nieuws standaard oplezen via home mini:
• Home app
• Account (symbool rechtsonder)
• Lokale apparaten
• Naam die google home (mini) hebt gegeven
• Instellingen (tandwiel)
Standaard muziekspeler: Google home (mini)
Nu ik de standaard muziekspeler op de Home Mini heb ingesteld, speelt de GH nu ook bij mij weer de nieuws-casts af als ik erom vraag.
Maar eigenlijk wíl ik 'gewoon' mijn home-theater als standaard muziekspeler aangezien die 'gewoon' automatisch inschakelt als ernaar gecast wordt.
Nieuws is geen muziek dus zou er een 'Standaard nieuws-speler'-feature moeten zijn.

Ik vind het raar trouwens dat dit nu alleen zo werkt aangezien de GH toen ik heb net had (begin november) zonder problemen het nieuws afspeelde terwijl mijn HT als standaard muziekspeler ingesteld stond.
Hopelijk is dit een dingetje wat met de komst van routines opgelost gaat worden.

• NoFate
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:52
Punkbuster schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:44:
[...]

Ik heb dat opgelost met een broadlink RM mini 3 (11 dollar).. is universal remote die te koppelen is met google home. Je kan simpel scenes maken, en die komen als switches in je google home app binnen.
"zet TV uit/aan" werkt perfect met een scene die de powerknop simuleert.

Dit kan ook met een logitech hub denk ik, maar die is in aanschaf iets duurder.
Klopt, maar een broadlink kan je toch nooit gebruiken samen met een remote... Het mooie van een Logitech harmony, is dat als je een activiteit start vanaf Google bv, dat je remote ook in sync is met die activiteit, dat heb je nooit met een broadlink, welke remote moet je dan aankopen? Denk dat harmony hier een beetje uniek in is
NoFate schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:52:
[...]

Klopt, maar een broadlink kan je toch nooit gebruiken samen met een remote... Het mooie van een Logitech harmony, is dat als je een activiteit start vanaf Google bv, dat je remote ook in sync is met die activiteit, dat heb je nooit met een broadlink, welke remote moet je dan aankopen? Denk dat harmony hier een beetje uniek in is
Klopt, de Broadlink heeft geen aparte remote erbij, alleen in de app.

Medione1210 schreef op maandag 24 december 2018 @ 08:15:
[...]

Als je de tv wilt kunnen aan/uit zetten met de Chromecast moet deze toch een HDMI cec kanaal hebben? Dat hebben oudere TVe vaak niet.
Of zie ik iets over het hoofd? Ik kreeg het op een oude TV niet werkend.
Ja moet je wel HDMI cec hebben inderdaad. Had ik er even bij moeten zetten. :+

• NoFate
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:52
Troetelbeer schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:09:
[...]

Klopt, de Broadlink heeft geen aparte remote erbij, alleen in de app.
Dat is idd de reden dat ik geen broadlink koop, anders had ik het direct gedaan... Je moet toch ook altijd nog een kaske hebben in je hand, je wilt toch niet altijd met een app werken.... Beetje jammer dat broadlink dit niet heeft

• dxta
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Zijn er eigenlijk mensen die de Broadlink gebruiken voor PF 433? Dat lijkt me het voornaamste voordeel ten opzichte van die Logitech

Omelette du fromage!

• wbree
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21-09 13:38
Ik heb de Logitech Harmony Hub waarop ik de activiteit "TV kijken" heb staan die er voor zorgt dat mij Samsung TV aan gaat en op de juiste HDMI ingang zet en de Ziggo Horizon settopbox aan zet.
Echter als ik tegen Google Home roep "Hé Google , TV kijken!" dan reageert die dat die niet weet wat te doen en adviseert een en ander opnieuw in te stellen o.i.d.. Hoe krijg ik het voor elkaar dat GH, activiteiten uitvoert. Uiteraard is de Harmony gekoppeld aan GH.

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:16
wbree schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:54:
Ik heb de Logitech Harmony Hub waarop ik de activiteit "TV kijken" heb staan die er voor zorgt dat mij Samsung TV aan gaat en op de juiste HDMI ingang zet en de Ziggo Horizon settopbox aan zet.
Echter als ik tegen Google Home roep "Hé Google , TV kijken!" dan reageert die dat die niet weet wat te doen en adviseert een en ander opnieuw in te stellen o.i.d.. Hoe krijg ik het voor elkaar dat GH, activiteiten uitvoert. Uiteraard is de Harmony gekoppeld aan GH.
De harmony hub wordt alleen in het engels ondersteund... Probeer eens een engelse naam voor je activiteit aan te maken en die te gebruiken (naam kan je in de google home app zelf aanpassen). En dacht dat het alleen werkte icm "Turn on" en "Turn off"

Ik zeg dus "Hey google, turn on smart tv" waarbij mijn activiteit 'smart tv' heet (receiver aan, tv aan, hdmi ingang goed)

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
@m0ridin @wbree
Ik moet ook inderdaad "turn on" zeggen maar Nederlandse namen zou an sich moeten kunnen want hoewel ik er ook de naam "Squeezebox" aan gehangen hebt spreekt ook Google bij die activiteit ook over "naar muziek luisteren".

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:43
m0ridin schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:42:
[...]

De harmony hub wordt alleen in het engels ondersteund... Probeer eens een engelse naam voor je activiteit aan te maken en die te gebruiken (naam kan je in de google home app zelf aanpassen). En dacht dat het alleen werkte icm "Turn on" en "Turn off"

Ik zeg dus "Hey google, turn on smart tv" waarbij mijn activiteit 'smart tv' heet (receiver aan, tv aan, hdmi ingang goed)
Klopt niet helemaal de harmony hub begint ook in nederlands dingen te doen probeer maar eens "Start de TV op "

Ik ben al tijdje op zoek naar wat er nu precies in het nederlands al kan met de harmony hub maar kan er nog geen lijst met commandoos van vinden van logitech .

" I, in my great and unmatched wisdom"

• edjil
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08:01
Bij mij werken de Harmony commando's als volgt: start (activiteit of friendly name). Behalve de activiteit TV dat gaat mis. Ik heb een "friendly name" toegevoegd en het werkt nu ook met de TV. Ik zeg nu ok google, start samsung tv.

• djiedjee
  • Laatst online: 22:04
Wie gebruikt ook Multiroom met een GH en een Chromecast? Ik krijg dat vanaf de GH niet gestart.
"Speel artiest" werkt goed. "Speel artiest op naam-speakergroep" werkt niet.

Casten vanaf m'n telefoon naar de groep gaat natuurlijk wel, maar het zou leuk zijn als je het ook met voice kan starten.

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:12
@djiedjee Speel X op Y roep ik vrij vaak hier en dat werkt prima, hoewel ze me uiteraard soms niet verstaat. Ik heb een groep 'first', een groep 'second' en een groep 'all'. Als ik radio op first heb draaien en ik vraag om iets van google play music vraagt ze ook of ik dat nog steeds over de groep wil afspelen die al speelde.

Ik heb wel het idee dat korte duidelijke groepen beter werkt dat lange termen, misschien kan je met de naam van je groepen experimenteren.

• Liev
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 02-10 22:33
djiedjee schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:01:
Wie gebruikt ook Multiroom met een GH en een Chromecast? Ik krijg dat vanaf de GH niet gestart.
"Speel artiest" werkt goed. "Speel artiest op naam-speakergroep" werkt niet.

Casten vanaf m'n telefoon naar de groep gaat natuurlijk wel, maar het zou leuk zijn als je het ook met voice kan starten.
Sinds een paar dagen een GHmini met Chromecast Audio. Via je Google home kun je de default speakers of groep instellen voor muziek. Op deze manier selecteerd die automatisch die groep, zonder de speaker groep te noemen. Voor de Top 2000 zeg ik b.v. " ok, google, speel radio 2".

Ik vind alleen het volume bedienen irritant. Kan alleen via je stem of telefoon. Zet volume van "groep" lager / ...%. maar niet door m'n mini aan te raken.

• Milton1
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 31-05 15:18
Ik dacht dat ik een "Harmony Poweruser was"... echter, heb jullie hulp nodig.

Ik stuur al jaren via de Hub IR commando's naar de IR receiver van m'n domotica (lichten keuken aan bijv.).

Echter, voor Google Home integratie heb ik een Activiteit hiervoor moeten maken.

Probleem is als ik de activiteit "Radio Luisteren" actief heb, dan staat m'n Yamaha amp aan etc. Ik heb de Power Setting aangepast voor de amp naar "I want to keep this device on when switching activities and only turn it off when I press the Off button" want anders ging de amp uit als ik zei "ok google, turn lights kitchen on".

Werkt nu ok, na bovenstaande commando wordt de activiteit "lights kitchen" geactiveerd die enkel 1 IR commando stuurt die de domotica kent voor licht aan.

Alleen als ik "light kitchen OFF" zeg, dan schakelt ie TOCH de amp uit (ik druk toch niet op de Off knop van de remote??).

Als ik de power settings naar "I want to leave this device powered on all the time" verander, dan kan ik de amp niet meer afzetten.

Iemand een oplossing??
Ik dacht een reeks te koppelen aan de Off-button van de remote, maar dat lukt me niet. Een schermknop "power off" is voor de wederhelft onaanvaardbaar.

Bijkomstig probleem is dat wanneer de activiteit "lights kitchen" actief is, ik het volume via GH van de amp niet kan verhogen (wss omdat die activiteit "radio luisteren" niet meer actief is?). Ze zegt dan "actually"???

Hoe doen jullie dit? Met dank! Merry X-mas

• djiedjee
@Jheroun
Ik weet niet hoe het komt, maar nu vraagt hij ook bij mij of ik over de groep wil afspelen. Dat werkt dus.

Zelf de groepsnaam noemen werkt nog steeds niet. Hij denkt dan dat ik iets naar de tv wil casten, of zo.
Standaard groep instellen is ook mogelijk, maar ik wil niet altijd over alle speakers casten.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
Ik gebruik heel graag de “relaxing sounds” van de Mini op mijn nachtkastje, met name het haardvuur vind ik erg fijn.
Nu start ik dit door: “Hey Google, speel ontspannende geluiden af van een hardvuur” o.i.d. en daarna: “Hey Google, stop over 60min”.

Werkt prima maar ik zou het graag ook zonder spraak willen kunnen doen. Mijn vriendin ligt soms al (half) te slapen en dan moet ik gaan praten naast haar.
Heb me suf gezocht maar dit lijkt niet mogelijk, iemand tips?!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Als ik hier het haardvuur aanzet, kan ik dat pauzeren via mijn telefoon, zonder spraak. Aanzetten, geen idee.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure 2013, Samsung Note 9, Asus G750 rammelbak.

• dxta
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

remzor schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:44:
Ik gebruik heel graag de “relaxing sounds” van de Mini op mijn nachtkastje, met name het haardvuur vind ik erg fijn.
Nu start ik dit door: “Hey Google, speel ontspannende geluiden af van een hardvuur” o.i.d. en daarna: “Hey Google, stop over 60min”.

Werkt prima maar ik zou het graag ook zonder spraak willen kunnen doen. Mijn vriendin ligt soms al (half) te slapen en dan moet ik gaan praten naast haar.
Heb me suf gezocht maar dit lijkt niet mogelijk, iemand tips?!
Dit kun je gewoon intypen in de Google app op je telefoon: open de app en klik op het toetsenbord (rechtsonder)

Omelette du fromage!

• wbree
  • Laatst online: 21-09 13:38
Het advies van "Start TV" werkt. Maar dat is ook de enige activiteit die GH begrijpt. BIj de overige (Mediaplayer, Squeezebox e.d.) geeft die aan dat die het niet snapt of dat het betreffende apparaat niet is geïnstalleerd.
Nog tips?

IK gebruik de Logitech Elite Harmony Hub i.c.m. Google Home.

Wilco

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:13
"Ok google, switch on the TV" of "Ok google, turn on the TV" is voldoende.

Toen je de logitech aan google home koppelde, heb je als het goed is een email gekregen van logitech met wat voorbeelden:
(anders even opnieuw koppelen en wel op de nieuwe recente manier)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
TV Kijken

... turn on the TV 
 ... turn on the Television 
 ... turn on TV Kijken 

... go to Npo 1 on the TV
 ... go to Npo 2 on the TV
 ... go to channel one hundred & sixty-two 

... turn up the volume on the TV
 ... turn up the volume by 10 on the TV
 ... mute the TV

... pause the TV
 ... resume the TV
 ... fast forward the TV

MEDIAPORTAL  

... turn on MediaPortal 

PS3  

... turn on PS3 

WII  

... turn on Wii 

TV + HT  

... turn on TV HT 

RADIO LUISTEREN  

... turn on Stereo 
 ... turn on AVR 
 ... turn on Speakers 

CD'S LUISTEREN  

... turn on CDs Luisteren 
 ... turn on CD Player

Zonder ... zijn mijn activiteiten.
Alles moet in het engels dus met NL activiteiten gaat het niet helemaal lekker altijd.

• remzor
dxta schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:25:
[...]

Dit kun je gewoon intypen in de Google app op je telefoon: open de app en klik op het toetsenbord (rechtsonder)
Het zal aan mij liggen, maar kan dat echt niet vinden in de iOs app. Rechtsonder staat het poppetje en kun je bij je instellingen enzo. Typen gaat niet, ook niet als ik een speaker selecteer (zie dan alleen de volume boog).

• PnD
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14-10 22:08

PnD

like in Pinda ^_^

P

Al mijn oude & nieuwe systemen

• Leen Bakker
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 12-10 13:04
Lukt dat toevoegen aan een speakergroep ook met de alleroudste chromecast.

Ik probeer het met een chromescast 1 (met de preview optie aangevinkt) maar hij staat er niet tussen zodat ik 'm kan aanvinken

• St@m
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

remzor schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:27:
[...]

Het zal aan mij liggen, maar kan dat echt niet vinden in de iOs app. Rechtsonder staat het poppetje en kun je bij je instellingen enzo. Typen gaat niet, ook niet als ik een speaker selecteer (zie dan alleen de volume boog).
Ik gok dat je de assistent app moet gebruiken

• djiedjee
Hierover heb ik tegenstrijdige berichten gehoord. Misschien dat het nog komt, ik heb inmiddels een nieuwe gekocht.
Leen Bakker schreef op woensdag 26 december 2018 @ 07:15:
Lukt dat toevoegen aan een speakergroep ook met de alleroudste chromecast.

Ik probeer het met een chromescast 1 (met de preview optie aangevinkt) maar hij staat er niet tussen zodat ik 'm kan aanvinken

• martinvdm
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:47

martinvdm

www.martinvdm.nl

Iemand een idee met mijn Google Home mini. Ik heb in de Google app mijn vrouw uitgenodigd en dit werkt prima. Zij heeft ook voice match doorlopen en geen probleem. Ik heb echter een test app via Actions on google. Ook dit werkt prima, maar alleen voor het hoofdaccount. Mijn vrouw ziet netjes de testapp in haar Google app maar bij spraak commando’s richting de test app herkent ie haar niet en bij mij wel; daar gaat the WAF ;)
Ik heb de test app via actions by Google al gedeeld met haar email account maar ook dat helpt niet.

Iemand enig idee?

He who laughs last thinks slowest! | MartinvdM.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
martinvdm schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:46:
Iemand een idee met mijn Google Home mini. Ik heb in de Google app mijn vrouw uitgenodigd en dit werkt prima. Zij heeft ook voice match doorlopen en geen probleem. Ik heb echter een test app via Actions on google. Ook dit werkt prima, maar alleen voor het hoofdaccount. Mijn vrouw ziet netjes de testapp in haar Google app maar bij spraak commando’s richting de test app herkent ie haar niet en bij mij wel; daar gaat the WAF ;)
Ik heb de test app via actions by Google al gedeeld met haar email account maar ook dat helpt niet.

Iemand enig idee?
Moet het niet een soort gepubliceerd worden? Dat het anders alleen werkt op jouw account en dus door voice match, alleen jouw stem?

• remzor
St@m schreef op woensdag 26 december 2018 @ 08:13:
[...]

Ik gok dat je de assistent app moet gebruiken
Ah, die is ook nog natuurlijk. Weer een app erbij 8)7
Bedankt voor de tip!

• martinvdm
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:47

martinvdm

www.martinvdm.nl

Kid_Stevie schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:39:
[...]

Moet het niet een soort gepubliceerd worden? Dat het anders alleen werkt op jouw account en dus door voice match, alleen jouw stem?
Ik heb het idd gedeeld via Actions by Google, de test app staat ook in de app, maar helaas werkt het niet.

He who laughs last thinks slowest! | MartinvdM.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• Canonsvogel
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 12-10 18:17
Ik heb dus ook een google home mini maar ik weet er niet veel van. Ik probeerde eerst muziek via spotify met de mini naar de onkyo receiver te sturen maar werkt niet. vervolgens op shield geproberd maar daar werkt het weer niet met spotify en maakt alleen gebruik van youtube? Netflix via shield werkt ook weer niet via die google home? is dit normaal of doe ik iets verkeerd?

• kruila
Canonsvogel schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:07:
Ik heb dus ook een google home mini maar ik weet er niet veel van. Ik probeerde eerst muziek via spotify met de mini naar de onkyo receiver te sturen maar werkt niet. vervolgens op shield geproberd maar daar werkt het weer niet met spotify en maakt alleen gebruik van youtube? Netflix via shield werkt ook weer niet via die google home? is dit normaal of doe ik iets verkeerd?
kijk hier eens rond: https://support.google.com/googlehome/answer/7130274?hl=nl

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08:53

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Google home mini voor kerst gekregen. zullen wel meer mensen nu komen die dat hebben haha :P Maar mensen die de google home met sonos hebben kunnen laten werken ? Ik heb wel gevonden dat je het in combinatie met Yonomi kan doen (andere app) die app ziet gelijk me sonos speakers enzo en kan ik via dat bedienen maar snap niet hoe ik vervolgens google home kan laten communiceren op de manier dat die snapt dat het via die app aangestuurd wordt.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• kruila
Ricmaniac schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:53:
Google home mini voor kerst gekregen. zullen wel meer mensen nu komen die dat hebben haha :P Maar mensen die de google home met sonos hebben kunnen laten werken ? Ik heb wel gevonden dat je het in combinatie met Yonomi kan doen (andere app) die app ziet gelijk me sonos speakers enzo en kan ik via dat bedienen maar snap niet hoe ik vervolgens google home kan laten communiceren op de manier dat die snapt dat het via die app aangestuurd wordt.
blader eens terug in dit forum, er staan oplossingen en tips voor veel problemen

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:26
Hmmbob schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:03:
Er waren hier ook gebruikers die hun G-Suite calendar wilden koppelen aan de Google Home, toch?

Wacht niet langer:

[...]
Gezegd Wat is mijn volgende afspraak
Ik kan nog geen toegang krijgen tot je G Suite-agenda.
Maar ik leer elke dag nieuwe dingen
:(

Enkel in de US beschikbaar veronderstel ik?

Move along folks, nothing interesting to see here.

• RemcoC
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 12-10 11:53
Blec schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:38:
Ik heb zelf op dit moment 4 Google home’s in huis staan en ben wel erg benieuwd met welke apparaten jullie ze gebruiken.

Ikzelf heb Philips hue, yeelight, Logitech harmony en nog een paar apparaten die ik er mee bedien.

Waar gebruiken jullie hem voor?

[mbr]*knip*, niet nodig om mensen naar je eigen clubje te lokken voor tips 'n tricks. Kan prima hier op het forum, dat is immers waar een forum voor bedoeld is :) [/mbr]
Ik stuur er op dit moment 12 philips hue lampen mee aan in 4 kamers, de nest thermostaat, een tp-link wifi stekker voor sfeerhaard. De volgende stap is de logitech harmony hub voor aansturen tv met glasvezel (verwachte ontvangstdatum 28 12 2018) en de google home mini in de keuken voor een archos hello 10. Dan staan er 4 google home producten in verbinding met elkaar en die gaan samen werken met google wifi triple pack.

Daarna kwestie van op gemak uitbreiden naar volledig spraak gestuurde woning en wachten op sonos tot deze ook erop werkt.

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:18

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Weet iemand toevallig hoe ik via een stemcommando op de Google home een specifieke scene kan starten in een kamer op Philips Hue?

• CRpt3r55
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:22
Hurricane schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:55:
Weet iemand toevallig hoe ik via een stemcommando op de Google home een specifieke scene kan starten in een kamer op Philips Hue?
Dat doe ik in ieder geval door te zeggen: "Activeer [scenenaam] [kamer]

in mijn geval: "Activeer Film", omdat de scene 'film' alleen beneden beschikbaar is.

CRpt3r55 wijzigde deze reactie 27-12-2018 14:06 (6%)

Etuuuuuh!

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:46

woutur

Klauwtjes uit!

Mijn Home is accuut dement geworden. Hij ziet mijn thermostaat en Wemo sinds gisteren niet meer :( Ik heb net Wemo ontkoppeld een opnieuw toegevoegd. In de Home app staat alles netjes en daar werkt het ook. De Home ziet geen enkel apparaat meer.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• daveswart
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23-09 11:58
Ik heb sinds kort een Google Home Mini in huis. Prima ding, werkt verder ook goed, op 1 punt na.

Ik heb al meerdere keren mijn standaard-speaker voor het afspelen van muziek gewijzigd naar mijn soundbar (Samsung HW-J450). Wanneer ik dat doe wordt er gewoon verbinding gemaakt, maar de volgende keer dat ik bijvoorbeeld Spotify aanzet, is het over met de pret en wordt de muziek afgespeeld via de Home zelf.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan fixen? Heb op het forum niets duidelijks kunnen vinden hierover.

• kruila
daveswart schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:46:
Ik heb sinds kort een Google Home Mini in huis. Prima ding, werkt verder ook goed, op 1 punt na.

Ik heb al meerdere keren mijn standaard-speaker voor het afspelen van muziek gewijzigd naar mijn soundbar (Samsung HW-J450). Wanneer ik dat doe wordt er gewoon verbinding gemaakt, maar de volgende keer dat ik bijvoorbeeld Spotify aanzet, is het over met de pret en wordt de muziek afgespeeld via de Home zelf.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan fixen? Heb op het forum niets duidelijks kunnen vinden hierover.
Ik heb als standaard muziekspeler de mini ingesteld, en als ik als ik muziek wil horen via receiver met chromecast (heeft als naam "audio") dan zeg ik "ok google, speel npo2 op audio" , moet wel natuurlijk de receiver aan zetten van te voren.

• daveswart
Thanks kruila. Mijn setup is helaas net iets anders, want de verbinding verloopt niet via een Chromecast maar direct via bluetooth. Dat zou opzich kunnen via mijn TV, maar dan staat de TV altijd aan voor alleen muziek en dat is natuurlijk zonde. Een ander alternatief is om er nog een Chromecast Audio aan te hangen, maar dat zou niet nodig moeten zijn toch? Of vergis ik me in de mogelijkheden van de Home Mini? :D

• maxtrash
  • Nu online
met dank aan de tips op dit forum.
Heb de Broadlink RM mini 3 binnen en aangesloten. Het nodige gesodemieter voordat de app de RM mini kon vinden maar daarna was het vrij eenvoudig. (gebruik overigens niet de EU app want die kreeg ik niet aan de praat).

Heb het volgende gedaan:
- RM Mini geinstalleerd via de app
- mijn versterker toegevoegd in de app als lamp met de naam "stereo"
- in google home app broadlink smart home als service toegevoegd. De stereo verscheen als device in google home
- stereo in aparte "fake room" gestopt omdat het geen lamp is en ik niet wil dat hij mee aan gat als ik de lampen aan doe in de woonkamer.
- de chromecast die in de versterker zit samen met een google home toegevoegd aan de audio groep living room
- de default music speaker van de google home veranderd naar de audio groep living room

Ik kan nu muziek afspelen op de living room home. Als ik beter geluid wil roep ik tevens "turn on stereo". Dit kan ik weer uitzetten met "turn off stereo".

Begin inmiddels een aardige verzameling devices op te bouwen, tel een stuk of 44 nu in de google home app :-) Leuke hobby.

• Turk
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14-10 16:22
martinvdm schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:33:
[...]

Ik heb het idd gedeeld via Actions by Google, de test app staat ook in de app, maar helaas werkt het niet.
"Ok Google, synchroniseer al mijn apparaten".

Tenminste, dat doe ik om de zoveel tijd zodat alles weer geüpdate is met de laatst toegevoegde apparaten in huis.

Zo moest ik dat ook doen toen mijn vrouw Home Assistant met haar Google Assistant wou kunnen bedienen :9

• Serena
daveswart schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:43:
Thanks kruila. Mijn setup is helaas net iets anders, want de verbinding verloopt niet via een Chromecast maar direct via bluetooth. Dat zou opzich kunnen via mijn TV, maar dan staat de TV altijd aan voor alleen muziek en dat is natuurlijk zonde. Een ander alternatief is om er nog een Chromecast Audio aan te hangen, maar dat zou niet nodig moeten zijn toch? Of vergis ik me in de mogelijkheden van de Home Mini? :D
Het Google, zet bluetooth aan.
Hey Google, speel Pietje Puk op Spotify.

• stefanmechelen
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 07-09 23:35
Ricmaniac schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:53:
Eerst het goede nieuws. Sonos werkt nog steeds aan de GA integratie :-)

Yonomi vind ik maar bleh, je kan sinds kort gewoon je Sonos bedienen via IFTTT (if this then that). Tip: stel je favorieten goed in de Sonos app voor je hier aan begint want je kan alleen die streamen (de google I feel lucky stream van Google Play Muziek is de favoriet die ik het meest gebruik.

Verder gebruik ik een start Sonos en stop Sonos commando, een commando voor radiostation Roxx en één voor Studio Brussel. En dan een recept met een nummer voor het juist zetten van het volume.

Nog een laatste tip, zet "stuur bericht bij het runnen van dit recept" of zoiets af in IFTTT (scherrm komt iedere keer als laatste als je een nieuw recept aanmaakt. Is leuk de 2 eerste keren, nadien ben je dat snel beu. Je ervaart vanzelf wel als het niet werkt. En dan kan je het desgewenst weer even aanzetten voor test doeleinden.

• stefanmechelen
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 07-09 23:35
Opstarten in het Engels best.
Kies een naam die niet teveel lijkt op TV of uit twee delen bestaat. dat is vragen om problemen.

Nadien kan je met ga naar kanaal + nummer zappen.

Maar al bij al blijft het een gebrekkige integratie die niet echt vlotjes werkt (als je bv. lange tijd tussen het zappen laat omdat je iets aan het bekijken bent, mag je die ga naar kanaal integratie ook vergeten). Via HA gaat het beter (als in steeds werkend), maar daar hang je af van api's en die durft Logitech dus al eens wijzigen zoals de voorbije weken bewezen werd :-) Ik zet mijn geld op de nieuwe Telenet decoders met spraakondersteuning voor tv besturing via Horizon 4 software. Sonos gaat ondertussen met IFTTT, dus binnenkort verschijnt hier een te koop: Logitech Harmony Hub wegens niet meer nodig :-)

Aangezien Ziggo dezelfde eigenaar heeft als Telenet, liberty global, komt dit ook naar Nederland.

https://radiovisie.eu/nie...wordt-neusje-van-de-zalm/

• Sphinkx
Mijn ervaring is ook dat GH + Harmony beter werkt in het Engels. Maar het werkt ook wel in het Nederlands maar ik vind dat ik meer moet herhalen. In het Engels pikt hij het altijd onmiddelijk op.. Tip om een iets langere naam te gebruiken dan activiteit TV is wel een goed idee.

• Carbon
  • Laatst online: 20:07

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Excuus voor de crosspost,

Ik zit met een vreemd probleem.
Ik probeer mijn Hue lampen aan te sturen via de Google Home Mini.
Na het koppelen zie ik de melding dat de accounts zijn gekoppeld en in het Hue account staat Google bij de geautoriseerde apps.
Echter de lampen/ruimtes verschijnen niet in de Google Home app.

Het volgende heb ik geprobeerd:

Google Home Mini gereset, maar volgens mij is de Mini niet het probleem.
App opnieuw installeren.
Hue account verwijderd (met dank aan de AVG), opnieuw aangemaakt en vervolgens opnieuw gekoppeld.
Hue Bride gereboot,
Enig idee wat er aan de hand is.

Iemand nog tips?

• kruila
Carbon schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:21:
Excuus voor de crosspost,

Ik zit met een vreemd probleem.
Ik probeer mijn Hue lampen aan te sturen via de Google Home Mini.
Na het koppelen zie ik de melding dat de accounts zijn gekoppeld en in het Hue account staat Google bij de geautoriseerde apps.
Echter de lampen/ruimtes verschijnen niet in de Google Home app.

Het volgende heb ik geprobeerd:

Google Home Mini gereset, maar volgens mij is de Mini niet het probleem.
App opnieuw installeren.
Hue account verwijderd (met dank aan de AVG), opnieuw aangemaakt en vervolgens opnieuw gekoppeld.
Hue Bride gereboot,
Enig idee wat er aan de hand is.

Iemand nog tips?
Roep eens naar je mini: "Synchroniseer mijn apparaten" of "sync my devices"

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

kruila schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:33:
[...]

Roep eens naar je mini: "Synchroniseer mijn apparaten" of "sync my devices"
Bingo!

De lampen zijn nu zichtbaar :)

• daveswart
Serena schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:17:
[...]

Het Google, zet bluetooth aan.
Hey Google, speel Pietje Puk op Spotify.
Ga ik vanavond testen. Hoop toch niet dat de oplossing zo simpel is 8)7

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

daveswart schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:14:
[...]

Ga ik vanavond testen. Hoop toch niet dat de oplossing zo simpel is 8)7
Heb net m'n Spotify account gekoppeld en ja het is echt zo simpel :)

Nu nog kijken hoe ik de Mini voor muziek kan koppelen met de BT ingang van de receiver

• Sphinkx
Carbon schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:34:
[...]

Heb net m'n Spotify account gekoppeld en ja het is echt zo simpel :)

Nu nog kijken hoe ik de Mini voor muziek kan koppelen met de BT ingang van de receiver
Koppelen lukt zonder probleem bij mij. Maar als ik GH vraag om Spotify af te spelen is het automatisch via die speaker. Pas als ik zelf de receiver opzet begint hij te spelen via installatie. Dus automatisme om mijn Yamaha op te starten is er nog niet.. Ook al zit die routine wel in mijn Harmony hub.
Pagina: 1 ... 53 ... 76 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True