Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
KJTDominicus schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:53:
[...]

kan ik daarna wel gewoon de nederlandse commando's blijven gebruiken zoals wat word het weer etc etc?
jazeker!
Hier thuis praten we gezellig zowel Engels en Nederlands met mevrouw Mini :+ (om de diverse acties te starten in bijv Sonos, Hue verlichting, TV bedienen, Apple TV en TV aanzetten, het weer/nieuws voorlezen en andere ongein zoals moppen tappen)

[ Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 14-12-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Voor de liefhebbers harmony hub 60 euro

https://www.amazon.it/Log...tertainment/dp/B014GXQ9YW

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odvdveer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
Home in het engels zetten? Dan leert je kleuter of engels, of kan geen commandos meer geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:22
Ik heb sinds enkele dagen wat yeelights in m'n huis icm google home mini speakers. Maar iedere keer als ik een scene wil activeren herkent hij het woord 'activeer' als 'activeren', en daar kan hij dus niet mee omgaan. Zelfs als ik erg duidelijk en langzaam praat zie ik in de home assistant activiteiten 'activeren' staan. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ook leuk... "Hey Google, fijne kerstdagen" of "Hey Google gelukkig kerstfeest"...
Daar hebben ze leuke variaties op bedacht... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:21
Ebfoto schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:00:
Ik heb sinds twee dagen een broadlink RM mini 3 maar lukken wil het niet om de zaak te werkend te krijgen met spraak.
Ik gebruikte eerst de Broadlink app IHC for EU en na wat tips overgestapt op IHC ( niet de EU versie). In de IHC app werken alle apparaten en scenes perfect.
Koppelen aan de GH app doe ik via services .Broadlink heeft er twee een EU versie en een niet EU versie beiden kan ik koppelen en dan wordt keurig aangegeven dat er x apparaten aan de service hangen maar verder zie ik niets in de GH app. Ik zie geen scenes verschijnen die ik met het commando "activate scene xxxx"gaan werken.
Iemand tips..........?
Waar vind jij die app? Ik kan alleen de Eu versie vinden (ios)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:10
Als ik tegen de GHM zeg "OK Google, speel Johnny Cash (of welke artiest dan ook), dan verwacht ik muziek ALLEEN van Johnny Cash, maar ik krijg steeds muziek die er qua stijl op lijkt, en als je dan mazzel hebt zit er zo nu en dan ook een nummer tussen van Johnny Cash.

Wat doe ik fout, of hoe kan het beter?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
kruila schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:51:
Als ik tegen de GHM zeg "OK Google, speel Johnny Cash (of welke artiest dan ook), dan verwacht ik muziek ALLEEN van Johnny Cash, maar ik krijg steeds muziek die er qua stijl op lijkt, en als je dan mazzel hebt zit er zo nu en dan ook een nummer tussen van Johnny Cash.

Speel je van spotify?

Mijn telefoon doet dat op spotify ook: zoek "fleetwood mac" krijg "playlist met af en toe iets van fleetwood mac erin". Mijn google mini doet exact dat ook als ik een artiest opvraag via spotify.
Mijn echo's doen dat NIET, dan krijg ik alleen de gevraagde artiest, of als ik 1 nummer vraag houdt alexa daarna op met spelen. De mini gaat na 1 gevraagd nummer vrolijk door met 'iets dat erop lijkt maar andere artiest'...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
kruila schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:51:

Misschien heb je hier iets aan
https://support.google.com/googlehome/answer/7211943?hl=en
Je moet sowieso een premium account hebben.
NoFate schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:41:
Niemand die weet hoe je personen kan verbieden om je Google home devices te gebruiken? Want nu kan iedereen de Google home gebruiken, ook mijn dochter van 4 begint de lichten en de tv aan en uit te doen... ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6np4HT4/gelijmde-mond-dicht-omhoog-2664117.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Medione1210 op 14-12-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
KJTDominicus schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:21:
Inmiddels een logitech Harmony Companion (met hub).
maar ook dat niet aan de praat te krijgen met de Google Home.
gelezen dat je dan je Google Home in het engels moet zetten.
maar betekend dit dan ook dat ik al mijn commando's (buiten de Logitech om) ook in het Engels moet gaan vragen?
iemand dit al wel werkend gekregen?
Dit volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Medione1210 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:55:
[...
Als het goed is kan het nu ook met de gratis versie, als google de Spotify Connect SDK gebruikt (alexa kan het iig al wel):
https://www.digitalmusicn...otify-smart-speaker-free/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
bing69 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:22:
Vandaag de broadlink RM mini3 binnen gekregen. Stereo geen probleem.
Tv op zich ook niet echter ik gebruik de Horizon box van Ziggo. Krijg die toetsen niet ingeleerd.
Iemand ervaring met deze combinatie??

En dan waar ik hem voor gekocht heb, combinatie met Google Home Mini.
Zodra ik daar de Broadlink kies (2 opties) vraagt hij om username (mail account) en password. Geen probleem die weet ik maar hij pakt het niet!! Paswoord in de app (ios) aangepast. Echter kom er via de Google Home app niet in.

Iemand hier ook ervaring mee??
Mijn Broadlink RM Mini3 gister binnen gekregen en krijg wel de Sony TV afstandsbediening ingeleerd, werkt vlekkeloos, maar de Orange(Belgie) decoder afstandsbediening krijg ik maar deels(lees: amper) ingeleerd. Volume omhoog en omlaag lukt, maar daar houdt het op. Echter, wanneer ik de knoppen aan het inleren ben, registreert hij wel dat ik op de afstandsbediening het knopje indruk en slaat het dan ook op in de app, maar als ik vervolgens in de app op het ingeleerde knopje druk, reageert de Orange decoder niet.

Jou ondertussen gelukt met de Horizon box?

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msmits_
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-05-2023
Hi jongens,

Hebben jullie ook het probleem dat het broadcasten/notificaties niet synchroon lopen over meerdere GH's?

Als ik een bericht omroep gaan ze één voor één aan wat een enorme echo veroorzaakt in het huis waardoor het af en toe gewoon bijna niet te verstaan is.
Inmiddels al contact opgenomen met Google, zij zeiden dat het aan het Wi-Fi kon liggen... dus even een testje opgezet en mijn bevindingen gedeeld;
https://support.google.com/googlehome/thread/753560?hl=enog.

Nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 15:58
Heb geprobeerd om een google home mini in te stellen met iemand met een iPhone. Alles lijkt goed te koppelen maar het werkt alleen niet.

Google Home roept telkens controleer instellingen op telefoon. Heb Klik aan Klik uit gekoppeld en krijg alleen maar een settings icoontje bij de apparaten. Ook Spotify e.d. gekoppeld maar ook dit gaat niet goed.

Het enige wat mij opvalt is dat het google account een zakelijk mail adres is Info@"nogwat".nl Maar verder geen foutmeldingen met aanmelden e.d.

Home

Iemand enig idee of ik wat over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:59
Even naar de Google instellingen van de gebruiker gaan(online) en app- en locatiegeschiedenis controleren of deze aan staat.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
Volgens berichten zou het al bijna 2 maanden zo moeten zijn dat Netflix via GH is op te starten op een TV met Andoid TV. Ik krijg echter nog steeds de melding dat dit niet mogelij us. Iemand van jullie de boel wel aan de gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:21
Troetelbeer schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:29:
[...]

Mijn Broadlink RM Mini3 gister binnen gekregen en krijg wel de Sony TV afstandsbediening ingeleerd, werkt vlekkeloos, maar de Orange(Belgie) decoder afstandsbediening krijg ik maar deels(lees: amper) ingeleerd. Volume omhoog en omlaag lukt, maar daar houdt het op. Echter, wanneer ik de knoppen aan het inleren ben, registreert hij wel dat ik op de afstandsbediening het knopje indruk en slaat het dan ook op in de app, maar als ik vervolgens in de app op het ingeleerde knopje druk, reageert de Orange decoder niet.

Jou ondertussen gelukt met de Horizon box?
Het schijnt dat de Horizonbox gedeeltelijk op RF signalen werkt;-) En die kan hij dus niet aan :(

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
maartend schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:35:
Volgens berichten zou het al bijna 2 maanden zo moeten zijn dat Netflix via GH is op te starten op een TV met Andoid TV. Ik krijg echter nog steeds de melding dat dit niet mogelij us. Iemand van jullie de boel wel aan de gang?
Dat werkt niet op elke Android TV. Ergens bij Google staat een compatible list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
bing69 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:19:
[...]

Het schijnt dat de Horizonbox gedeeltelijk op RF signalen werkt;-) En die kan hij dus niet aan :(
Zover ik weet is de Orange decoder puur IR. Wat kan zijn is dat Orange IR codes gebruikt die nog geïntegreerd zijn, maar dan is het wel raar dat volume omhoog en omlaag wel werken en de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Ik heb de Broadlink RM Pro. Maar ook met RF krijg ik de Ziggo horizon box niet gekoppeld...
Ook een RF 2.4ghz remote van mijn LED Mi-light ledstrip wilt hij met geen mogelijkheid koppelen. Erg jammer.

De phillips tv werkt wel moeiteloos.

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Ligt dan toch aan de IR codes van Orange en Ziggo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Troetelbeer schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:49:
Ligt dan toch aan de IR codes van Orange en Ziggo...
Zou allemaal prima kunnen zijn, maar de Harmony Hub doet het perfect.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Medione1210 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:55:
[...]

Misschien heb je hier iets aan
https://support.google.com/googlehome/answer/7211943?hl=en

[...]

[Afbeelding]
Volgens mij heeft dat dan meer te maken met de muziekdienst die gekoppeld is. De ervaring mat Johnny heb ik niet, maar andere muziek en bands speelt GH hier goed af (via Spoitfy premium).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:09
Is het mogelijk om een podcast verder te luisteren middels de Home in de woonkamer als ik er mee ben begonnen op de Home in de keuken?
Via Google zoeken brengt mij geen antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Koldur schreef op zondag 16 december 2018 @ 01:25:
[...]

Zou allemaal prima kunnen zijn, maar de Harmony Hub doet het perfect.
Mag ik toch hopen voor een apparaat die 6 tot 10 keer duurder is.

Maar ik zie wel dat de Broadlink updates krijgt van IR codes, dus ik heb hoop voor de toekomst en voor de 11 euro die ik betaald heb kon ik er geen buil aan vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Pindasaus schreef op zondag 16 december 2018 @ 02:34:
Is het mogelijk om een podcast verder te luisteren middels de Home in de woonkamer als ik er mee ben begonnen op de Home in de keuken?
Via Google zoeken brengt mij geen antwoorden.
Ik kan dat wel tussen mijn telefoon en de home. "Ok Google, pause/resume my podcast"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Troetelbeer schreef op zondag 16 december 2018 @ 07:14:
[...]

Mag ik toch hopen voor een apparaat die 6 tot 10 keer duurder is.

Maar ik zie wel dat de Broadlink updates krijgt van IR codes, dus ik heb hoop voor de toekomst en voor de 11 euro die ik betaald heb kon ik er geen buil aan vangen.
Nee, het gaat niet om die €11 maar om het feit dat je iets wilt hebben dat werkt. Die Harmony Hub met de simpelste afstandsbediening heeft mij €75 gekost en werkt binnen 5 minuten zonder gedoe. Daar betaal je voor ja, maar de kosten vallen mij mee, helemaal omdat je ook nog een echte afstandsbediening erbij hebt.

Jij verdedigt die Broadlink en het ligt aan Ziggo of iets anders, nee, het ligt aan die Broadlink, want het kan wel. Als het niet werkt, heb je er 100% niets aan. Dan is het dus €11 weggegooid.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 07:08
Zondagmorgen, laten we de google home mini nog een kans gunnen :)
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5c1615a9272ef/5c1615a83e1bc-google_re.png
:F

[ Voor 9% gewijzigd door CasperNL op 16-12-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:17
Sinds gisteren heb ik de Google home Mini. Integratie met hue werkt als een zonnetje, maar de voice match krijg ik niet geactiveerd. Ik selecteer de home mini op mijn telefoon, klik doorgaan en accepteren, de melding "een ogenblik geduld" verschijnt en daar blijft het bij.

Ik moet wel zeggen dat de voice match om te unlocken op mijn Pixel XL al sinds de zomer (sinds ik hem op NL heb ingesteld) greyed out is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Koldur schreef op zondag 16 december 2018 @ 09:22:
[...]

Nee, het gaat niet om die €11 maar om het feit dat je iets wilt hebben dat werkt. Die Harmony Hub met de simpelste afstandsbediening heeft mij €75 gekost en werkt binnen 5 minuten zonder gedoe. Daar betaal je voor ja, maar de kosten vallen mij mee, helemaal omdat je ook nog een echte afstandsbediening erbij hebt.

Jij verdedigt die Broadlink en het ligt aan Ziggo of iets anders, nee, het ligt aan die Broadlink, want het kan wel. Als het niet werkt, heb je er 100% niets aan. Dan is het dus €11 weggegooid.
Blijkbaar is lezen een kunst voor je. Ik heb niet gezegd dat het aan Ziggo of iets anders ligt. Ik heb gezegd dat het aan de codes van hun ligt, de Broadlink kan die blijkbaar niet goed inlezen. Daarbij zeg ik dat ik er wel goede hoop bij heb, omdat de Broadlink regelmatig geupdate wordt om meer IR codes te kunnen leren. Dus tip: lezen wat ik schrijf en niet je eigen verhaal ervan maken. 8)

Verder was het voor mij, voor die 11 euro, gewoon een gokje waard. Mijn verwachtingen waren dus helemaal niet hooggespannen en voor mij boeit het niet of het voor die 11 euro perfect of niet perfect werkt. Voor 75 euro zou me dat een stuk meer boeien. Dat jij dat anders vindt of wilt, mag uiteraard, maar niet voor mij gaan bepalen wat ik ervan moet vinden of wat ik zou willen. :+

Overigens is het niet zo dat die niet 100% werkt, want mijn Sony TV afstandsbediening kan ik perfect inleren en kan nu met stem mijn HDMI kanaal switchen(wat mijn hoofd functie is, waar ik hem voor heb aangeschaft).

Zou in de toekomst de Broadlink het nog steeds laten afweten betreft mijn Orange decoder, kan ik altijd nog overwegen om een Harmony Hub aan te schaffen en dan ben ik blij dat jij kan bevestigen dat het top werkt. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Troetelbeer op 16-12-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Troetelbeer schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:30:
[...]

Blijkbaar is lezen een kunst voor je. Ik heb niet gezegd dat het aan Ziggo of iets anders ligt. Ik heb gezegd dat het aan de codes van hun ligt, de Broadlink kan die blijkbaar niet goed inlezen. Daarbij zeg ik dat ik er wel goede hoop bij heb, omdat de Broadlink regelmatig geupdate wordt om meer IR codes te kunnen leren. Dus tip: lezen wat ik schrijf en niet je eigen verhaal ervan maken. 8)

Verder was het voor mij, voor die 11 euro, gewoon een gokje waard. Mijn verwachtingen waren dus helemaal niet hooggespannen en voor mij boeit het niet of het voor die 11 euro perfect of niet perfect werkt. Voor 75 euro zou me dat een stuk meer boeien. Dat jij dat anders vindt of wilt, mag uiteraard, maar niet voor mij gaan bepalen wat ik ervan moet vinden of wat ik zou willen. :+
Dan ligt het dus aan de Broadlink, wat ik hier probeer te zeggen, stop met die Broadlink aan te raden bij mensen die een goed werkend systeem willen hebben. Ik weet heel goed dat het jou allemaal niet zoveel uitmaakt, het gaat mij om het verkeerde advies wat jij geeft. Misschien jouw eigen advies goed opvolgen, blijkbaar is lezen voor jouzelf een kunst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Koldur schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:33:
[...]

Dan ligt het dus aan de Broadlink, wat ik hier probeer te zeggen, stop met die Broadlink aan te raden bij mensen die een goed werkend systeem willen hebben. Ik weet heel goed dat het jou allemaal niet zoveel uitmaakt, het gaat mij om het verkeerde advies wat jij geeft. Misschien jouw eigen advies goed opvolgen.
Ik spreek toch ook nergens tegen dat het aan de Broadlink ligt? Je moet gewoon niet zeggen dat ik het bij Ziggo etc. neerleg, terwijl dat niet waar is. Je verkoopt zelf leugens.

Over leugens gesproken, je leest weer niet goed. Ik raad nergens iemand de Broadlink aan. Ik zeg mensen dat er mogelijkheden zijn met de Broadlink die een stuk goedkoper is. Volgens de Youtube tutorials die ik gezien heb, heeft de Broadlink veel mogelijkheden (op IR gebied) die de Harmony Hub ook heeft, maar voor minder geld. Mensen waren niet op de hoogte van die optie.

Dat die niet met de Orange decoder of Horizon box werkt, zegt niks over de andere functionaliteit. Want zou ik een CI+ in mijn TV hebben, zou ik dus perfect mijn TV in alle opzichten kunnen besturen zoals met de Harmony Hub en daarnaast kan de Broadlink ook receivers en airco's etc. aansturen. Het kan dus nog steeds een goede optie voor mensen zijn, die dus veel goedkoper is dan de Harmony Hub.

Dus stop zelf met eigen verhalen te maken die niet kloppen.

[ Voor 12% gewijzigd door Troetelbeer op 16-12-2018 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Troetelbeer schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:38:
[...]

Ik spreek toch ook nergens tegen dat het aan de Broadlink ligt? Je moet gewoon niet zeggen dat ik het bij Ziggo etc. neerleg, terwijl dat niet waar is. Je verkoopt zelf leugens.

Over leugens gesproken, je leet weer niet goed. Ik raad nergens iemand de Broadlink aan. Ik zeg mensen dat er mogelijkheden zijn met de Broadlink die een stuk goedkoper is en volgens de Youtube tutorials die ik gezien heb, veel mogelijkheden heeft die de Harmony Hub heeft, maar voor minder geld. Mensen waren niet op de hoogte van die optie.

Dat die niet met de Orange decoder of Horizon box werkt, zegt niks over de andere functionaliteit. Want zou ik een CI+ in mijn TV hebben, zou ik dus perfect mijn TV in alle opzichten kunnen besturen zoals met de Harmony Hub en daarnaast kan de Broadlink ook receivers en airco's etc. aansturen.

Dus stop zelf met eigen verhalen te maken die niet kloppen.
Lees het dikgedrukte eens, dat heet mensen iets aanraden, maar ik denk dat iedereen nu wel doorheeft dat die Broadlink geen goede optie is voor hen als zij iets willen hebben wat gewoon werkt en niet experimenteel is.
Misschien eens nalezen wat je schrijft, er zijn een aantal mensen hier in het topic die het hebben aangeschaft naar aanleiding van jouw aanraden. Ik zal niet op jouw volgende reactie meer reageren waarop jij zegt dat je het echt niet aanraadt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
Koldur schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:44:
[...]

Lees het dikgedrukte eens, dat heet mensen iets aanraden, maar ik denk dat iedereen nu wel doorheeft dat die Broadlink geen goede optie is voor hen als zij iets willen hebben wat gewoon werkt en niet experimenteel is.
Misschien eens nalezen wat je schrijft, er zijn een aantal mensen hier in het topic die het hebben aangeschaft naar aanleiding van jouw aanraden. Ik zal niet op jouw volgende reactie meer reageren waarop jij zegt dat je het echt niet aanraadt.
Ik noem dat gewoon iets constateren en hier vertellen. Wat mensen daar zelf mee doen, moeten ze zelf weten.

Voor het gemak negeer je maar de rest van mijn post waarin ik feiten over je leugens aanhaal(en vervolgens wil je mij wel als leugenaar neerzetten). En als mensen puur en alleen op mijn posts zoiets aanschaffen(waar haal je die info eigenlijk vandaan, misschien hebben ze ook nog verder onderzoek gedaan?), ligt dat meer aan die mensen dan aan mij. Ik mag verwachten van tweakers dat ze wel in staat zijn om iets verder te lezen dan een enkele post.

Ik ga ook niet meer op jou reageren als jij selectief leest en selectief antwoord geeft. Met dat soort mensen kan ik niks en hebben vaak een plank voor de kop, want ze geloven alleen in hun eigen waarheid, die niet per se de waarheid is. Fijne zondag verder! :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
Aangezien de vraag vaak gesteld wordt:

Hier een aardig stukje over het instellen van Shortcuts en Routines bij een Nederlands ingestelde Home:

https://www.smarthomemaga...home-en-google-assistant/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Niet zo goedkoop als met BF, maar toch een aardige prijs:

De Google Home Mini is vanaf maandag 17 december 2018 voor 39,00 euro verkrijgbaar bij Albert Heijn. De folder loopt tot en met 26 december (2e kerstdag), maar voor de Home Mini geldt op=op, dus het is verstandig er op tijd bij te zijn. Wanneer je nog eens 500 Air Miles inlevert, krijg je de Mini mee voor 34,00 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:13
CoachKoos schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:13:
Aangezien de vraag vaak gesteld wordt:

Hier een aardig stukje over het instellen van Shortcuts en Routines bij een Nederlands ingestelde Home:

Heb je niks aan, want werkt dan nog steeds niet in het NL... En artikel klopt ook niet, shortcuts zijn er al sinds begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Iemand al eens de centrale ventilatie proberen te laten verlopen via de Home? Wij hebben zo'n draadloos kastje, lijkt mij dat dit relatief makkelijk te doen moet zijn voor fabrikanten om dit compatible te maken met Home, maar kan er zelf geen producten van vinden.

Zelf knutselen moet zeker lukken via een Pi, Hue of iets dergelijks, zou alleen liever een kant en klaar systeem zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Koldur schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:02:
Iemand al eens de centrale ventilatie proberen te laten verlopen via de Home? Wij hebben zo'n draadloos kastje, lijkt mij dat dit relatief makkelijk te doen moet zijn voor fabrikanten om dit compatible te maken met Home, maar kan er zelf geen producten van vinden.

Zelf knutselen moet zeker lukken via een Pi, Hue of iets dergelijks, zou alleen liever een kant en klaar systeem zien.
Ik heb een oude e-thermostaat (van essent), die is met domoticz aan te sturen via alexa dus vast ook via home (nog niet geprobeerd). Nieuwere thermostaten zoals nest, tado enzo kunnen dit alout of the box. Dus, heb je wel goed gezocht..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
NoFate schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:45:
[...]

Heb je niks aan, want werkt dan nog steeds niet in het NL... En artikel klopt ook niet, shortcuts zijn er al sinds begin
Of je er niets aan hebt mag iedereen toch zelf bepalen?? Ik zeg alleen dat je het zo in kan stellen op een Nederlandse Home, die vraag kwam regelmatig voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
dragon2 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:40:
[...]

Ik heb een oude e-thermostaat (van essent), die is met domoticz aan te sturen via alexa dus vast ook via home (nog niet geprobeerd). Nieuwere thermostaten zoals nest, tado enzo kunnen dit alout of the box. Dus, heb je wel goed gezocht..?
Die doet de ventilatie? Gaat mij niet om de thermostaat, maar luchtcirculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Ook ik heb een Broadlink rm3 mini binnen gekregen en heb mijn Samsung tv met de 'IHC for EU' app ingesteld. De tv kan ik wel aan en uit zetten met mijn stem. En ik heb in de app al scenes aangemaakt voor volgende en vorige zender. Deze heb ik ook zo genoemd. Ik zie de tv in de app in mijn huis staan. In de Home app kan ik bij het 2e icoon onderin bij ontdekken kiezen voor 'apparaten in huis bedienen'. Daar vind ik de Broadlink smart home for EU terug en zie de opties voor de tv, volgende zender en vorige zender. Ik kan deze met geen mogelijkheid met de stem bedienen. Ik heb die commando's ook aan een kamer gekoppeld (uiteraard dezelfde kamer van de tv).
Ter vergelijking: ik heb ook de Twinkly kerstversiering. Die zie ik ook in de app bij mijn huis staan. De effecten staan ook alleen bij 'ontdekken' en die kan ik wel schakelen door 'hey google activeer [ effectnaam ] ' te roepen.
Weet iemand boe ik die 'sub'commando's bij mijn tv kan activeren?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Koldur schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:02:

Ik heb daar bij de buren van alles over voorbij zien komen: Home Assistant - Open source Python3 home automation (klikje met filter op "ventilatie")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:09
Aangezien ik graag met muziek in slaap val.
En mijn wekker radio het heeft begeven.

Wil ik een Google home mini neer zetten.
Ik heb er al eentje in mijn bezit, maar ik kom er niet achter hoe ik ervoor kan zorgen dat er 1 uur radio gespeeld wordt, en daarna stopt.

Iemand enig idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Uuuhm "ok google, play <radiostation> on tunein for one hour" werkt bij mij.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Rudi Vader schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:43:
Ook ik heb een Broadlink rm3 mini binnen gekregen en heb mijn Samsung tv met de 'IHC for EU' app ingesteld. De tv kan ik wel aan en uit zetten met mijn stem. En ik heb in de app al scenes aangemaakt voor volgende en vorige zender. Deze heb ik ook zo genoemd. Ik zie de tv in de app in mijn huis staan. In de Home app kan ik bij het 2e icoon onderin bij ontdekken kiezen voor 'apparaten in huis bedienen'. Daar vind ik de Broadlink smart home for EU terug en zie de opties voor de tv, volgende zender en vorige zender. Ik kan deze met geen mogelijkheid met de stem bedienen. Ik heb die commando's ook aan een kamer gekoppeld (uiteraard dezelfde kamer van de tv).
Ter vergelijking: ik heb ook de Twinkly kerstversiering. Die zie ik ook in de app bij mijn huis staan. De effecten staan ook alleen bij 'ontdekken' en die kan ik wel schakelen door 'hey google activeer [ effectnaam ] ' te roepen.
Weet iemand boe ik die 'sub'commando's bij mijn tv kan activeren?
Op Youtube zeggen verschillende mensen dat je de IHC app zonder EU moet gebruiken. Heb jij een CI+ module in je tv?

De commando's zouden trouwens ook iets van activeer/activate zijn. Probeer eens in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Als ik tegen m'n Home Hub 'Turn off the display' zeg, gaat altijd netjes het scherm uit.

Nu heb ik bij mijn routines 'naar bed gaan' en 'ik ben weg' als laatste hetzelfde commando 'turn off the display' ingesteld, maar dan lijkt het niet te werken. Ook als ik zeg 'turn off the screen' gaat het scherm uit, maar als ik zeg 'turn off the screen and goodnight' reageert hij alleen op het goodnight gedeelte...

Vind het een beetje zinloos dat het scherm altijd aanstaat als ik niet thuis ben/lig te slapen. Iemand een idee waarom dat commando niet werkt in routines?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

CasperNL schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:05:
Zondagmorgen, laten we de google home mini nog een kans gunnen :)
[Afbeelding]
:F
Maar al die commando's zouden wel moeten werken dan? Ik haal vanmiddag een home mini, ben al een tijdje aan het prutsen met de assistant op mijn telefoon en ik ben best tevreden hoor. Als ik weet dat "speel Qmusic" werkt, waarom zou ik dan "stream Qmusic" gebruiken?

"Luister Qmusic" werkt ook hier.

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 17-12-2018 09:12 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Ik zou graag via de google assistent Spotify willen luisteren op mijn versterker, krijg dit alleen niet voor elkaar en weet uberhaupt niet of er een mogelijkheid is.

Scenario is als volgt:

Ik heb een Denon X3000, versterker is zelf Spotify connect geschikt en kan dus via de Spotify app muziek starten. Versterker gaat dan aan en kan vervolgens ook de volume regelen.

Dit zou het ideaalste zijn maar voor zover ik weet kan de google assistent niets met Spotify connect. Ik heb een Chromecast audio, die kan de assistent wél aansturen, helaas gaat daarmee de versterker (logisch) niet aan want optische kabel geen HDMI-CEC mogeljjkheid.

Ik heb ook een Chromecast (video) die kan mijn versterker wel aanzetten maar zend dan daadwerkelijk een video signaal waardoor de TV ook aan gaat..

Ik kan via een custom URL de TV starten dus als ik de Google Assistent een lange URL kan laten aanroepen via een simpel commando kan ik hrt oplossen met de Chromecast Audio. Voor zover mijn weten kan dit alleen niet..

Zie ik iets over het hoofd en heeft iemand een tip of klopt mijn conclusie als ik zeg dat dit nu simpel weg niet kan precies op de manier zoals ik het zou willen.

P.S
Zie nu dat het aardig veel tekst is 8)7 .

TL:DR
Wil een Denon versterker met Spotify Connect aansturen via Spotify Connect of een Chromecast Audio/Video. Versterker moet aan gaan maar TV niet. Kan dit?

[ Voor 8% gewijzigd door ndonkersloot op 17-12-2018 09:28 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
De Home Mini is bij de AH ook te krijgen voor 29,- en volgens mij 1000 of 1500 airmiles, is me nog niet helemaal duidelijk. Word aangeboden voor 39 of 34 met 500 airmiles.

Moeite waard om na te vragen als je airmiles over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paligap
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-09-2019
Hmmbob schreef op zondag 16 december 2018 @ 07:45:
[...]

Ik kan dat wel tussen mijn telefoon en de home. "Ok Google, pause/resume my podcast"
Helaas werkt dat tussen verschillende GH/M's niet: als je pauze zegt tegen de ene en vervolgens hervat tegen de ander, dan hervat het afspelen gewoon op de GH/M waar de muziek/podcast oorspronkelijk op werd afgespeeld... Ik zoek eigenlijk ook een manier om dat wat wordt afgespeeld op de een, wordt hervat op de ander. Moet toch te doen zijn voor de makers om iets als 'hervat op <speakernaam>' te laten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:09
renzo4000 schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:30:
Uuuhm "ok google, play <radiostation> on tunein for one hour" werkt bij mij.
Het moet dus op ze Engels gezegd worden.
Vanmiddag eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Wie herkent het volgende?

Ik maak thuis gebruik van een wifi mesh netwerk (TP Link Deco M5) en 3 Google Home's, verspreid over verschillende verdiepingen.

Als ik bijv. op zolder ben, kan ik de Google Home in de garage niet in de app bereikbaar. Krijg dan simpelweg de melding "Not available, make sure your phone/tablet is on the same wifi network as your Google Home.". Het lijkt dus dat, omdat de Google Home in de garage op een ander access point zit, dus hij dat dus ziet als een ander netwerk.

Als ik er vervolgens naar de garage loop, opnieuw op m'n wifi inlog, dan is hij wel zichtbaar.

Iemand hetzelfde euvel?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

TIP!

Zet hem op Brits accent. Lijkt het net of je de assistente van James Bond in je huis hebt :)

Wat zou t toch cool zijn als je "OK GOOGLE" kon veranderen in "Miss Moneypenny" :)

[ Voor 30% gewijzigd door Tusk op 17-12-2018 10:53 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Kid_Stevie schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:45:
De Home Mini is bij de AH ook te krijgen voor 29,- en volgens mij 1000 of 1500 airmiles, is me nog niet helemaal duidelijk. Word aangeboden voor 39 of 34 met 500 airmiles.

Moeite waard om na te vragen als je airmiles over hebt.
Hier de link:
https://www.ah.nl/product...7322/google-home-mini-wit

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi Vader
Troetelbeer schreef op maandag 17 december 2018 @ 00:23:
[...]

Op Youtube zeggen verschillende mensen dat je de IHC app zonder EU moet gebruiken. Heb jij een CI+ module in je tv?

De commando's zouden trouwens ook iets van activeer/activate zijn. Probeer eens in het Engels.
Het is me vanmorgen gelukt om het aan de praat te krijgen. In de Google Home app kan je de bijnaam aanpassen en als die ingevuld staat doet hij het beter. Nu stond mijn Home Mini onder de tv en lijkt ook last te hebben van het geluid van de tv. Ik kon de volume wel aanpassen maar de kanalen niet. Ook alle andere functies doen het goed. Dus ik snap nog niet wat het probleem is met de kanalen. Als ik mijn Home Mini niet bij de tv zet gaat het wel goed.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Net opgehaald voor 34 29 euro zie ik op de bon. :)
Met 1500 airmiles

Had ook lunch erbij, dus vond het al een raar bedrag voor de broodjes :P

[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 17-12-2018 12:27 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 12:59
St@m schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:24:
[...]

Net opgehaald voor 34 29 euro zie ik op de bon. :)
Met 1500 airmiles

Had ook lunch erbij, dus vond het al een raar bedrag voor de broodjes :P
Is hij er alleen in het wit? Of zijn de andere kleuren in de winkel ook beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Protax schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:13:
[...]

Is hij er alleen in het wit? Of zijn de andere kleuren in de winkel ook beschikbaar?
Geen idee, ze moesten er 1 uit het magazijn halen. De aanbieding is een witte dus ze zullen wel alleen witte hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
St@m schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:21:
[...]

Geen idee, ze moesten er 1 uit het magazijn halen. De aanbieding is een witte dus ze zullen wel alleen witte hebben :)
Tijdens de BF deal hadden ze ook alleen wit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik heb vandaag de overstap naar Nederlands gemaakt voor al mijn lampen en over het algemeen werkt het goed. "Zet de lampen aan" zet alle lampen aan in de zone waar de GH Mini zit en "Zet alle lampen aan" zet echt alle lampen aan in huis.

Individuele lampen kan hij ook in het Nederlands aanzetten, maar enkel van Philips Hue. Ik heb ook 5 Belkin Wemo smart plugs / switches waar ik de stekker van een lamp in geplugged heb.... en deze herkent hij niet als ik zeg "Zet de bureau lamp aan".

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IUy4ZGF.png

Als ik in het Engels zeg "Turn the bureau lamp on", dan gaat deze wel gewoon aan. En deze gaat dus in het Nederlands wel aan als ik zeg "Zet de lampen aan" of "Zet alle lampen aan" of de groep afzonderlijk noem waar de Belkin in zit. Individueel aanzetten werkt voor mij alleen met Hue en dus niet met de Belkin.

Dit is hoe de Belkin smart plug / switch heet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2tJh8L8.png

Hebben anderen ook dit probleem met smart plugs van andere merken?

EDIT: Het Wemo account unlinken en opnieuw linken heeft het probleem verholpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door deuxani op 17-12-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Alleen 1 probleem. Het is niet Google die er nieuwe software opkiepert, maar Onkyo zelf. En naar verluid gaan die Nederlands niet onwtwikkelen verder. Ds enkel aan te sturen in Engels op een goede manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
maartend schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:45:
[...]

Alleen 1 probleem. Het is niet Google die er nieuwe software opkiepert, maar Onkyo zelf. En naar verluid gaan die Nederlands niet onwtwikkelen verder. Ds enkel aan te sturen in Engels op een goede manier.
Ik heb hem in ieder geval direct besteld, als ik het niet vergeet kom ik er later op terug, met mijn ervaringen met deze speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Rudi Vader schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:15:
[...]

Het is me vanmorgen gelukt om het aan de praat te krijgen. In de Google Home app kan je de bijnaam aanpassen en als die ingevuld staat doet hij het beter. Nu stond mijn Home Mini onder de tv en lijkt ook last te hebben van het geluid van de tv. Ik kon de volume wel aanpassen maar de kanalen niet. Ook alle andere functies doen het goed. Dus ik snap nog niet wat het probleem is met de kanalen. Als ik mijn Home Mini niet bij de tv zet gaat het wel goed.
Ah super! Maar heb jij een CI+ Module of een Horizon box/decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
[...]

Klopt. Heeft oude firmware en Onkyo is niet van plan om deze nog te updaten.
Je kan er ook niet softwarematig equalizer op aanpassenzowls wel met de Home en Mini kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
[...]

Lees net op ibood dat er mensen zijn die deze speaker al hebben, en die zeggen dat ie prima functioneert met de Nederlandse taal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
kruila schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:46:
[...]

Lees net op ibood dat er mensen zijn die deze speaker al hebben, en die zeggen dat ie prima functioneert met de Nederlandse taal
Je kan 'm testen en terugsturen naar ibood als het toch niet bevalt. Retourkosten zijn wel voor eigen rekening.
Vergeet niet te resetten voor je 'm terugstuurt.

[ Voor 12% gewijzigd door Medione1210 op 17-12-2018 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Medione1210 schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:52:
[...]

Je kan 'm testen en terugsturen naar ibood als het toch niet bevalt. Retourkosten zijn wel voor eigen rekening.
Vergeet niet te resetten voor je 'm terugstuurt.
Dank voor je reactie. Maar ik denk niet dat ik hem ga terugsturen, als ik alle reacties lees van mensen die deze speaker bij een eerdere actie van IBOOD hebben besteld en die erg tevreden zijn, ga ik er van uit dat ik straks ook tevreden zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Wat bij niet werkt, maar wat ik wel lees dat zou moeten werken is de ‘onthouden’ functie. Het lijkt me echt ideaal om de Home te vertellen waar ik iets heb gelaten, om het later weer op te vragen. Iemand dit al werkend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Tiwazz schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:25:
Ik zou graag via de google assistent Spotify willen luisteren op mijn versterker, krijg dit alleen niet voor elkaar en weet uberhaupt niet of er een mogelijkheid is.

Scenario is als volgt:

Ik heb een Denon X3000, versterker is zelf Spotify connect geschikt en kan dus via de Spotify app muziek starten. Versterker gaat dan aan en kan vervolgens ook de volume regelen.

Dit zou het ideaalste zijn maar voor zover ik weet kan de google assistent niets met Spotify connect. Ik heb een Chromecast audio, die kan de assistent wél aansturen, helaas gaat daarmee de versterker (logisch) niet aan want optische kabel geen HDMI-CEC mogeljjkheid.

Ik heb ook een Chromecast (video) die kan mijn versterker wel aanzetten maar zend dan daadwerkelijk een video signaal waardoor de TV ook aan gaat..

Ik kan via een custom URL de TV starten dus als ik de Google Assistent een lange URL kan laten aanroepen via een simpel commando kan ik hrt oplossen met de Chromecast Audio. Voor zover mijn weten kan dit alleen niet..

Zie ik iets over het hoofd en heeft iemand een tip of klopt mijn conclusie als ik zeg dat dit nu simpel weg niet kan precies op de manier zoals ik het zou willen.

P.S
Zie nu dat het aardig veel tekst is 8)7 .

TL:DR
Wil een Denon versterker met Spotify Connect aansturen via Spotify Connect of een Chromecast Audio/Video. Versterker moet aan gaan maar TV niet. Kan dit?
Ik heb ook een Chromecast audio aan m'n versterker in de woonkamer hangen. En ik heb een Google Home in de woonkamer.
De Google Home en de Chromecast audio zitten in een groep "Huiskamer groep". Deze groep heb ik ingesteld als de standaard speaker in de Home app.
Als ik muziek op Spotify laat afspelen gebeurt dat dus op de Google Home zelf en de Chromecast Audio.
Voor even snel een muziekje luisteren laat ik de versterker uitstaan. Maar als ik beter geluid wil zet ik de versterker aan met m'n stem via m'n Harmony Hub.
Dat is misschien een wat dure oplossing voor alleen dit. Maar het werkt perfect.
Als alternatief zou je een Broadlink rm mini kunnen kopen. Daarmee moet dit ook kunnen. En die kost iets van 15 euro.
Misschien heb je er wat aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Google Home (en mini, maar die is bij de AH goedkoper) is vandaag met 15% kassa korting bij bol.com

https://www.bol.com/nl/p/...dstalig/9200000100219755/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:34

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb er gisteren ook 1 besteld, helaas waren de witte al weg.
[...]

Ik kan leven met Engels als Nederlands niet werkt (al zijn er mensen die melden dat NL ook moet werken). Voor dit geld is het een leuke speaker om te proberen, zeker in combinatie met Google Assistent.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Kitser schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 01:33:
[...]

Ik heb ook een Chromecast audio aan m'n versterker in de woonkamer hangen. En ik heb een Google Home in de woonkamer.
De Google Home en de Chromecast audio zitten in een groep "Huiskamer groep". Deze groep heb ik ingesteld als de standaard speaker in de Home app.
Als ik muziek op Spotify laat afspelen gebeurt dat dus op de Google Home zelf en de Chromecast Audio.
Voor even snel een muziekje luisteren laat ik de versterker uitstaan. Maar als ik beter geluid wil zet ik de versterker aan met m'n stem via m'n Harmony Hub.
Dat is misschien een wat dure oplossing voor alleen dit. Maar het werkt perfect.
Als alternatief zou je een Broadlink rm mini kunnen kopen. Daarmee moet dit ook kunnen. En die kost iets van 15 euro.
Bedankt!!
Ik ga eens op onderzoek uit.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi Vader
Troetelbeer schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:26:
[...]

Ah super! Maar heb jij een CI+ Module of een Horizon box/decoder?
CI+ module.
Ik heb een hekel aan die Noord Koreaanse Horizon box, waar je niks in kan stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
J-P schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 01:01:
[...]

Een aparte kamer aanmaken voor je kachel.
Daarna kan je simpelweg je woonkamer aan zetten met je stem waarna alles daarin aangaat.
Soms kan een oplossing zo simpel zijn ;-) ik zat mij volledig te focussen op mijn oplossing (iets als tunnelvisie of ziets hehehe)…. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is de routines functie uitgerold naar alle landen behalve Nederland, Denemarken, Noorwegen en Zweden...

https://www.androidpolice...denmark-norway-or-sweden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 13-09 20:41
Kitser schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 01:33:
[...]
dat is wel een slim idee om de groep de standaard speaker te maken. Hoe zet jij de versterker aan met je stem? Ikzelf zou dat het liefste doen door simpelweg met een (klikaanklik uit of zwave) schakelaar de stroom op de versterker te zetten. Helaas gaat hij dan in standby en heb je alsnog een afstandsbediening nodig. Binnenkort komt als het goed is een broadlink mini binnen dus zal daar dan eens mee experimenteren.

ben wel benieuwd overigens hoe de groep klinkt als er zowel geluid uit de versterker als de home komt More hoeft niet noodzakelijkerwijs better te zijn bij audio. Maar dat merk ik vanzelf wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Er waren hier ook gebruikers die hun G-Suite calendar wilden koppelen aan de Google Home, toch?

Wacht niet langer:
Google Home can now read events from shared G Suite calendars
One of the most frequently requested Google Home features is support for G Suite calendars. For many of us, our personal calendar doesn't have many events, it's our work one that's filled to the brim with appointments and meetings. However, until recently, Google Home couldn't read events from those if they were shared from a G Suite account. Now, it can.

Multiple calendars on Google Home have been available for over a year, but the limitations were many. They didn't support birthday and holiday calendars, or shared calendars created by a G Suite account, or even imported calendars, and so on. Imported iCal and URL calendars were added a few months ago, and now it seems that G Suite-created calendars are finally supported as well.

Our tipster Dave mentioned that for the first time today, when he said "Good Morning" to his Google Home, it read events from his work calendar, which is shared from a G Suite account. I tested the same on my Google Home Mini and it told me about an event on my Android Police calendar, which it hasn't done before. I asked about my events for tomorrow, and it also read an event from my work calendar. I think the latter used to work, intermittently, but the former was definitely not working the last time I checked. It might be time for Google to update its list of unsupported calendars on Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 06:35

Gaitman

The Real One

Hmmbob schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:03:
Er waren hier ook gebruikers die hun G-Suite calendar wilden koppelen aan de Google Home, toch?

Wacht niet langer:

[...]
Ja hier las die vanmorgen ook kalendar items op toen ik goeie morgen zei. Alelen toen ik zei wat er morgen op de kalendar staat zei die dat Gs suite niet ondersteund word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:34
CoachKoos schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:13:

Bedankt, maar bij mij ziet het er toch weer anders uit dan verwacht. iPhone-taal ingesteld op English (US). Google Home app ingesteld op English US en als secundaire taal Nederlands. Ik heb nergens in de app shortcuts gevonden. Wel heb ik op het hoofdscherm routines:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CVvT9BUiHbHCd5Ecq8lgUYSR/medium.jpg

Als ik daar op klik zie ik alleen de "vaste" routines:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vPf5M3Dbj5eCiYgrE1lsgdgC/medium.png

Als ik klik op "Manage routines" kan ik de vaste routines aanpassen maar ik heb geen mogelijkheid om een willekeurige nieuwe op te stellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ojArybSowqP6waTXIVooGoNm/medium.png

Ik heb het gevoel dat andere mensen die shortcuts wèl voor elkaar hebben, maar hoe dan?

Oh wacht ik zie dat er vanmiddag iets over is gepost...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
Hmmbob schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:03:

Wacht niet langer:

[...]
Fijn! Nu nog gebruikers uit kunnen nodigen als je een gsuite account gebruikt. Ik heb mijn domein al heel lang bij gsuite in gebruik en daar werkt eigenijk alles. Alleen het toevoegen van een nieuw persoon in mijn home niet. Nu moet ik dus eigenijk en ander account gaan gebruiken, maar daar zit ik niet op te wachten. Heb ook niet kunnen vinden dat ze dat willen gaan ondersteunen. Iemand anders meer info gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
eddemans schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:02:
[...]

Bedankt, maar bij mij ziet het er toch weer anders uit dan verwacht. iPhone-taal ingesteld op English (US). Google Home app ingesteld op English US en als secundaire taal Nederlands. Ik heb nergens in de app shortcuts gevonden. Wel heb ik op het hoofdscherm routines:

[Afbeelding]

Als ik daar op klik zie ik alleen de "vaste" routines:

[Afbeelding]

Als ik klik op "Manage routines" kan ik de vaste routines aanpassen maar ik heb geen mogelijkheid om een willekeurige nieuwe op te stellen:

[Afbeelding]

Ik heb het gevoel dat andere mensen die shortcuts wèl voor elkaar hebben, maar hoe dan?

Oh wacht ik zie dat er vanmiddag iets over is gepost...
Niet via het home-screen op 'routines' klikken, maar eerst op 'account' (rechts onderin) dan op 'assistant' dan op 'routines' en dan op het blauwe plusje. Et violà!

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 10:57
Camiel schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:15:
[...]

Fijn! Nu nog gebruikers uit kunnen nodigen als je een gsuite account gebruikt. Ik heb mijn domein al heel lang bij gsuite in gebruik en daar werkt eigenijk alles. Alleen het toevoegen van een nieuw persoon in mijn home niet. Nu moet ik dus eigenijk en ander account gaan gebruiken, maar daar zit ik niet op te wachten. Heb ook niet kunnen vinden dat ze dat willen gaan ondersteunen. Iemand anders meer info gevonden?
En de kalender zou ik ook graag werkend hebben binnen Home i.c.m. GSuite. Heel vervelend dat Google een in mijn ogen vrij belangrijke groep uitsluit van bepaalde functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leen Bakker
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-07 12:02
Ik probeer een Google home speaker te koppelen met een bt-speaker zodanig dat uit beide geluid komt. Dit lukt tot heden niet. Of het geluid komt uit de bt-speaker of uit de home maar niet uit beide. Doe ik iets fout of kan dit helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:34
Jimmy J. schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:30:
[...]
Niet via het home-screen op 'routines' klikken, maar eerst op 'account' (rechts onderin) dan op 'assistant' dan op 'routines' en dan op het blauwe plusje. Et violà!
Dank, maar op die plek staan bij mij dus geen routines. Ook niet na 24 uur. De enige plek waar ik routines zie is op het 'main' scherm. En shortcuts zie ik al helemaal nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:45
Vorige week een mooi kerstcadeau gehad, een LG Xboom AI. Voor mij persoonlijk overkill, omdat ik er toch geen muziek mee wil luisteren op de plek waar hij staat. Dus grote kans dat ik deze op marktplaats zet en inruil voor een normale Google speaker.

Afgelopen weekend een beetje mee gespeeld en het is een geinig device Ik zal alleen mijn huis nog slim moeten maken om er echt plezier van te hebben, want het apparaat moet nog veel leren....zegt ze.

Ik heb me afgelopen dagen al enigszins ingelezen, maar ik mis wat zaken (of begrijp het verkeerd)

Mijn GH staat in mijn huiskamer, daar staat ook nog een Polk Soundbar met Google Cast functionaliteit. Deze heb ik ook via Home app gekoppeld. Ik kan nu wel via de Home app aangeven dat de Polk moet worden gebruikt voor het afspelen van muziek, maar als ik zeg "hey Google, speel <radiostation> af op Polk, gebeurt er niets. Als ik het woord Polk vervang voor <huiskamer> (daar staat deze) dan gebeurt er ook niets. Het lijkt me dat dit mogelijk is.

Is het ook mogelijk om aan te geven dat op het moment dat ik een device een naam geef, ook inspreek hoe je het uitspreekt. Zodat Google het herkent.

Laatste puntje waar ik niet uitkom is streamen naar je telefoon. Het lijkt me dat het mogelijk is om bijvoorbeeld een Youtube film af te spelen op mijn mobile telefoon (Pocofone F1) Ik zie binnen de Google Home app geen optie om mijn telefoon ergens toe te wijzen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
steefje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:41:
Vorige week een mooi kerstcadeau gehad, een LG Xboom AI. Voor mij persoonlijk overkill, omdat ik er toch geen muziek mee wil luisteren op de plek waar hij staat. Dus grote kans dat ik deze op marktplaats zet en inruil voor een normale Google speaker.

Afgelopen weekend een beetje mee gespeeld en het is een geinig device Ik zal alleen mijn huis nog slim moeten maken om er echt plezier van te hebben, want het apparaat moet nog veel leren....zegt ze.

Ik heb me afgelopen dagen al enigszins ingelezen, maar ik mis wat zaken (of begrijp het verkeerd)

Mijn GH staat in mijn huiskamer, daar staat ook nog een Polk Soundbar met Google Cast functionaliteit. Deze heb ik ook via Home app gekoppeld. Ik kan nu wel via de Home app aangeven dat de Polk moet worden gebruikt voor het afspelen van muziek, maar als ik zeg "hey Google, speel <radiostation> af op Polk, gebeurt er niets. Als ik het woord Polk vervang voor <huiskamer> (daar staat deze) dan gebeurt er ook niets. Het lijkt me dat dit mogelijk is.

Is het ook mogelijk om aan te geven dat op het moment dat ik een device een naam geef, ook inspreek hoe je het uitspreekt. Zodat Google het herkent.

Laatste puntje waar ik niet uitkom is streamen naar je telefoon. Het lijkt me dat het mogelijk is om bijvoorbeeld een Youtube film af te spelen op mijn mobile telefoon (Pocofone F1) Ik zie binnen de Google Home app geen optie om mijn telefoon ergens toe te wijzen.
https://support.google.com/googlehome/answer/7130274?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:19
Ik krijg zo langzaamaan een barstende koppijn van de interface van de Home app, die was ok-ish, maar wat ze er nu van gebrouwen hebben 8)7
Stem selecteren middels een kleurkeuze? WTF? Niets zit waar je het verwacht, en diverse dingen die bij 1 apparaat horen zitten willy nilly versplinterd over verschillende menu onderdelen, waarbij elke vorm van logica overboord gegooid is.
Ontslaan dat design team en de boel opschonen en toegankelijker maken ipv elk maandagochtend 'zou het niet cool zijn om....' idee er in te proppen :r

Elke update lijkt het wel erger te worden, geen idee wie dit aanstuurt, maar een UI hoort intuïtief en duidelijk te zijn, de Home app is echt alles behalve, ik zoek me een ongeluk om sommige dingen te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:51:
Vandaag is de routines functie uitgerold naar alle landen behalve Nederland, Denemarken, Noorwegen en Zweden...

https://www.androidpolice...denmark-norway-or-sweden/
Hmm ik zie nog steeds niets. Mijn iphone staat op engels UK, mijn google home app ook. Weird. Maar eens een dagje wachten ofzo :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 20:26
RoosW schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:18:
Ik krijg zo langzaamaan een barstende koppijn van de interface van de Home app, die was ok-ish, maar wat ze er nu van gebrouwen hebben 8)7
Haha ja verschrikkelijk, ik moet elke keer Googlen om een bepaalde feature te zoeken. Net weer 15min bezig geweest een ander Spotify account (ben overgestapt naar Family zodat mijn account niet elke keer geclaimed wordt door mijn vrouw die tegen dat ding staat te kletsen ;) ) te koppelen. Hopelijk gaan ze er wel mee aan de slag!

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:19
sjorsjes schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:48:
[...]

Haha ja verschrikkelijk, ik moet elke keer Googlen om een bepaalde feature te zoeken. Net weer 15min bezig geweest een ander Spotify account (ben overgestapt naar Family zodat mijn account niet elke keer geclaimed wordt door mijn vrouw die tegen dat ding staat te kletsen ;) ) te koppelen. Hopelijk gaan ze er wel mee aan de slag!
Ja, dat dus, net weer 15 minuten oid kwijt omdat de 'Good morning' routine ineens het slaapkamer licht niet meer aanzette, kon ik toch echt niet meer terugvinden.
Proberen om een nieuw device (bv onze Netatmo camera) toe te voegen was al helemaal een speurtocht, vele opties met een + om dingen te adden, maar niet wat ik zocht. Uiteindelijk vind je het dan wel, met of zonder Google, maar het draagt niet bij aan gebruik plezier.
Ik vraag me overigens echt af waarom ik sommige opties niet gewoon via spraak kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
maxtrash schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:38:
[...]

Hoe zet jij de versterker aan met je stem? Ikzelf zou dat het liefste doen door simpelweg met een (klikaanklik uit of zwave) schakelaar de stroom op de versterker te zetten. Helaas gaat hij dan in standby en heb je alsnog een afstandsbediening nodig. Binnenkort komt als het goed is een broadlink mini binnen dus zal daar dan eens mee experimenteren.

ben wel benieuwd overigens hoe de groep klinkt als er zowel geluid uit de versterker als de home komt More hoeft niet noodzakelijkerwijs better te zijn bij audio. Maar dat merk ik vanzelf wel.
Ik gebruik een Harmony Hub om m'n versterker aan te zetten.
Heb ook een Broadlink voor in de slaapkamer omdat je helaas geen 2 Harmony Hubs kan koppelen.
Die broadlink moet ik nog instellen en koppelen. Maar dat zou ook gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Leen Bakker schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:45:
Ik probeer een Google home speaker te koppelen met een bt-speaker zodanig dat uit beide geluid komt. Dit lukt tot heden niet. Of het geluid komt uit de bt-speaker of uit de home maar niet uit beide. Doe ik iets fout of kan dit helemaal niet
Dat gaat niet. Het geluid wordt gewoon doorgestuurd naar de BT-speaker. Je kunt alleen met Google Home of Chromecast apparaten een speaker groep maken.

https://support.google.com/googlehome/answer/7174267?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentScreamer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-08 20:24
Stond vandaag in de AH, Google Homes waren alweer uitverkocht en onbekend of er nog nieuwe zouden komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SilentScreamer schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:59:
Stond vandaag in de AH, Google Homes waren alweer uitverkocht en onbekend of er nog nieuwe zouden komen...
Kijk even online bij AH.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Weet iemand hier waarom ik in de Google home app de Hue lampen alleen kan aan/uitzetten/dimmen maar geen kleuren kan instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:50

LDVC

Let's get it over with

san.okk schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:41:
Weet iemand hier waarom ik in de Google home app de Hue lampen alleen kan aan/uitzetten/dimmen maar geen kleuren kan instellen?
Omdat Google die functionaliteit niet gebouwd heeft. :+

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
san.okk schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:41:
Wat @LDVC zegt. De Home kan niet alle functies van alle apparaten inbouwen, dan moet je echt met Domoticz, HASS of OpenHAB2 gaan werken.

Ik heb IKEA lampen en kan dus alleen met stem of in de IKEA app de kleuren veranderen(en met OpenHAB).

Pagina: 1 ... 52 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...