Lees eens een paar pagina's terug. Hebben we allemaal last van. Ik zelf onlangs meerdere keren tijdens 1 Netflix aflevering.remzor schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:29:
Toch nog een vervelend “issue” hier. De Google Home Mini in de woonkamer reageert namelijk minstens één keer per dag op een spraakopdracht die niet worden gegeven. Toen straks om 19:15 en net weer: “Sorry, ik weet nog niet hoe ik hierbij kan helpen”. Okay of hey Google is helemaal niet gezegd, nog niet bijna zelfs. TV staat aan maar het lijkt er niet eens op.. in de activity log zie ik alleen de zin (een vraag bijvoorbeeld) die Google gehoord heeft. Maar hij dient helemaal niet actief te zijn en dit op te pikken!
De vrouw zei vanmiddag; gvd kutding, eerdaags gaat die eruit. De WAF is dus ver te zoeken momenteel helaas. Wellicht eens resetten? Anderen hier last van? Te gevoelige microfoons of een storing ofzo?
Gelukkig in de slaapkamer en keuken geen last van maar daar staat ook geen tv/radio aan. Helaas is het hey en okay google dus niet nauwekeurig genoeg hier. Hopelijk kan dat trigger woord nog eens aangepast worden.
Dit gebeurt ook alleen in het Nederlands. Ik had hier ook last van. Wij hebben alle Google Home's in het Engels ingesteld totdat het echt goed gaat werken. In het Engels werkt alles prima namelijk en gaat hij niet zomaar uit zichzelf aan.
[ Tesla MIG MYP ]
Ik was er afgelopen weekend ook en twijfelde om er een aantal aan te schaffen. Gezien de 20% korting scheelde het niet veel met de standaard G10 spotjes die ik nodig had.Troetelbeer schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:11:
Ik heb sinds vandaag eindelijke slimme verlichting van Ikea en het werkt top met de Google Home samen. Ook makkelijk kunnen integreren in mijn OpenHAB domotica software.
Ik heb alleen een aantal inbouwschakelaars, daarmee kan ik de wandschakelaar nog steeds gebruiken. Dat vind ik toch wel makkelijker dan iedere keer mijn telefoon uit mijn zak halen.
Om nu de wandschakelaar van de Tradfi ernaast te hangen ziet er ook niet uit.
Met andere woorden, ik blijf bij mijn inbouwschakelaar en de HomeWizard om alles in het Engels aan te sturen....
Hi all,
Beetje zitten meelezen hier, ik heb een vraag, ben van plan een home aan te schaffen, ik heb zelf een samsung smart tv, en gelezen dat je met home icm een chromecast je tv kan starten, ook las ik de mogelijkheden om netflix af te spelen, nu vroeg ik mij echter af of hij dan de netflix app start die op de tv staat of via je mobiele device gaat streamen naar de chromecast, ik zou graag willen dat hij de netflix app pakt op tv maar ik weet dus niet of dat mogelijk is. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee. ?
Beetje zitten meelezen hier, ik heb een vraag, ben van plan een home aan te schaffen, ik heb zelf een samsung smart tv, en gelezen dat je met home icm een chromecast je tv kan starten, ook las ik de mogelijkheden om netflix af te spelen, nu vroeg ik mij echter af of hij dan de netflix app start die op de tv staat of via je mobiele device gaat streamen naar de chromecast, ik zou graag willen dat hij de netflix app pakt op tv maar ik weet dus niet of dat mogelijk is. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee. ?
Op dit moment is een chromecast voor jou de beste oplossing (samsung heeft geen android tv). Je koppelt je netflix account aan je GH die vervolgens je chromecast direct kan aanroepen en netflix kan opstarten (en in de meeste gevallen dus via CEC ook je tv uit standby kan halen, mits je CC constant power heeft). Je streamt dus direct van je GH naar je CC zonder tussenkomst van een andere device.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb eerder in dit topic gemeld dat ik meerdere Osram plugs succesvol heb gekoppeld aan de Hue bridge. Ik heb dat toen via www.easy-hue.com gedaan. Daarbij heb ik de plug vlakbij de bridge in een stopcontact gestoken.Ngai schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:29:
[...]
Ja mooi he! Ik gebruik een Osram smart +, deze werkt via ZIgBee op de Hue bridge. Hele huis was al te besturen - maar de kerstboom is toch wel 't mooist.
Ik had er 4 besteld en 3 aangesloten. Dit weekend wilde ik de laatste koppelen. Alleen dat lukt niet meer, de website easy-hue geeft een volledig witte pagina vanuit Chrome, daar valt niks te klikken of te doen.
Vanuit Internet Explorer dezelfde pagina opgevraagd; geeft wel melding van succesvolle aansluiting met Bridge, alleen het menu rechtsboven valt niet te openen. Als ik er met de muis overheen hover krijg ik een 'verboden-toegang' icoontje.
Internetgeschiedenis, cookies, et cetera in beide browsers geweest, mocht ook niet helpen.
Ook geprobeerd om de plug aan te melden via de Hue-app, mocht ook niet lukken. Op internet kan ik weinig alternatieven meer vinden. Iemand dezelfde ervaringen of nog liever; suggesties voor oplossing?
Netflix wordt rechtstreeks gestart vanuit Chromecast. Dus je telefoon en tv app worden beiden niet gebruikt.Vegetto schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:33:
Hi all,
Believe. Imagine. Create.
Is dit artikel misschien nuttig voor je: https://www.beaumotica.nl...-op-de-philips-hue-bridgeno113 schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:47:
[...]
Ik heb eerder in dit topic gemeld dat ik meerdere Osram plugs succesvol heb gekoppeld aan de Hue bridge. Ik heb dat toen via www.easy-hue.com gedaan. Daarbij heb ik de plug vlakbij de bridge in een stopcontact gestoken.
Ik had er 4 besteld en 3 aangesloten. Dit weekend wilde ik de laatste koppelen. Alleen dat lukt niet meer, de website easy-hue geeft een volledig witte pagina vanuit Chrome, daar valt niks te klikken of te doen.
Vanuit Internet Explorer dezelfde pagina opgevraagd; geeft wel melding van succesvolle aansluiting met Bridge, alleen het menu rechtsboven valt niet te openen. Als ik er met de muis overheen hover krijg ik een 'verboden-toegang' icoontje.
Internetgeschiedenis, cookies, et cetera in beide browsers geweest, mocht ook niet helpen.
Ook geprobeerd om de plug aan te melden via de Hue-app, mocht ook niet lukken. Op internet kan ik weinig alternatieven meer vinden. Iemand dezelfde ervaringen of nog liever; suggesties voor oplossing?
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Thanxkruila schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:52:
[...]
Is dit artikel misschien nuttig voor je: https://www.beaumotica.nl...-op-de-philips-hue-bridge
Heb alles uit dat artikel al uitgeprobeerd, helaas… Lijkt dus ook iets van recent, eerder lukte aansluiten wel
Oke thnx, en is er nog een voor / nadeel van netflix via chromecast of de embedded app? qua performance ofzo? of maakt dat niet veel uitrenzo4000 schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:45:
Op dit moment is een chromecast voor jou de beste oplossing (samsung heeft geen android tv). Je koppelt je netflix account aan je GH die vervolgens je chromecast direct kan aanroepen en netflix kan opstarten (en in de meeste gevallen dus via CEC ook je tv uit standby kan halen, mits je CC constant power heeft). Je streamt dus direct van je GH naar je CC zonder tussenkomst van een andere device.
Ligt eraan welke CC je hebt. Interne netflix app kan een betere optie zijn ipv een oude CC. heb je de laatste generatie dan is het verschil niet zo groot lijkt me. Als je bijv. 4k content wil zal je meer succes hebben met de interne variant, of je moet een CC ultra hebben.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
ik zou dan de nieuwe cc halen, geen 4k of iets dergelijks, dus dan maakt het wellicht niet veel uit?renzo4000 schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:50:
Ligt eraan welke CC je hebt. Interne netflix app kan een betere optie zijn ipv een oude CC. heb je de laatste generatie dan is het verschil niet zo groot lijkt me. Als je bijv. 4k content wil zal je meer succes hebben met de interne variant, of je moet een CC ultra hebben.
moet je tv nog aan bepaalde specs voldoen, bij mijn specs staat het volgende
Anynet+ (HDMI-CEC)
Yes
[ Voor 9% gewijzigd door Vegetto op 10-12-2018 11:20 ]
Af en aan aan het spelen met de mini, mijn stem herkent ie perfect ('wie ben ik') et cetera, krijg alleen het ding niet zover dat die ook mijn vrouw & kids herkent
het zou geweldig zijn als dat werkt. Werkt dat in de NL versie ?
Ik heb mijn vrouw uitgenodigd voor het ding, en die heeft op haar telefoon haar google home ingesteld, stem ingeleerd etc.
Iemand een waardevolle tip ?
Ik heb mijn vrouw uitgenodigd voor het ding, en die heeft op haar telefoon haar google home ingesteld, stem ingeleerd etc.
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Hier heb ik het in NL werken met mijn vrouw en onze 2 kinderen. De stemherkenning werkt meestal goed, maar ook niet altijd. Heb al een paar keer opnieuw van iedereen de stemmen in geleerd om het weer goed werkend te krijgen. Hoewel het met mijn stem/account wél altijd goed gaat, maar wellicht dat dat komt omdat dit het hoofdaccount is waarmee ik de Home Mini heb ingesteld.ChaserBoZ_ schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:54:
Af en aan aan het spelen met de mini, mijn stem herkent ie perfect ('wie ben ik') et cetera, krijg alleen het ding niet zover dat die ook mijn vrouw & kids herkenthet zou geweldig zijn als dat werkt. Werkt dat in de NL versie ?
Ik merk dat stem herkennen en uberhaupt het herkennen van commando's beter gaat op de Mini dan op de Home. Terwijl de mini dan een stuk verder weg ligt. Zeer vreemd.
7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3
Probeer de hue essentials app eens, en dan via naar lampen en vervolgens smartlink indrukkenno113 schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:47:
[...]
Ik heb eerder in dit topic gemeld dat ik meerdere Osram plugs succesvol heb gekoppeld aan de Hue bridge. Ik heb dat toen via www.easy-hue.com gedaan. Daarbij heb ik de plug vlakbij de bridge in een stopcontact gestoken.
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Via embedded app kun je Netflix content browsen op je tv. Via CC kun je enkel casten, dus het browsen naar serie of film moet op je telefoon.renzo4000 schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:50:
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Ik vraag me af, kost dit nou ook batterij van je phone, wordt die als "source"gezien met een chromecast? en zelfde vraag geld als ik vanaf mijn synology stream naar de cast? gaat dat ook via je mobiel?LDVC schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:51:
[...]
Via embedded app kun je Netflix content browsen op je tv. Via CC kun je enkel casten, dus het browsen naar serie of film moet op je telefoon.
Ah ik ben niet de enige dus, dankmbuurman schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:21:
[...]
Hier heb ik het in NL werken met mijn vrouw en onze 2 kinderen. De stemherkenning werkt meestal goed, maar ook niet altijd. Heb al een paar keer opnieuw van iedereen de stemmen in geleerd om het weer goed werkend te krijgen. Hoewel het met mijn stem/account wél altijd goed gaat, maar wellicht dat dat komt omdat dit het hoofdaccount is waarmee ik de Home Mini heb ingesteld.
Nee, je telefoon geeft aan de CC door 'haal die stream op'. Daarna kun je je telefoon uitzetten of wifi uitzetten, en de stream loopt door.Vegetto schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:04:
[...]
Ik vraag me af, kost dit nou ook batterij van je phone, wordt die als "source"gezien met een chromecast? en zelfde vraag geld als ik vanaf mijn synology stream naar de cast? gaat dat ook via je mobiel?
[ Voor 39% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 10-12-2018 12:08 ]
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Ik heb iets geks. Ik heb een Google Home mini, Spotify premium en Sonos. Ik heb mijn (oude) Play 5 aangesloten via Chromecast audio op de Home Mini. Vervolgens heb ik een groep gemaakt van de Chromecast audio en de Google Home mini en genoemd: "Luidsprekers".
Vervolgens probeer ik de volgende dingen:
"Speel de afspeellijst #naam# op Spotify" ==> gaat goed. Speelt alleen af op de Google Home luidspreker. En dat wil ik niet, ik wil naar Sonos. Dus:
"Speel de afspeellijst #naam# op luidsprekers" ==> Vervolgens krijg ik het antwoord: "Ik kan alleen video's afspelen op apparaten met Chromecast of op tv's met Cast-functionaliteit"
Maar ook als ik zeg: "Speel de afspeellijst #naam# via Spotify op luidsprekers" krijg ik datzelfde antwoord: "Ik kan alleen video's afspelen op apparaten met Chromecast of op tv's met Cast-functionaliteit"....
Of hij pakt één of andere Youtube video die hij dan op mijn Chromecast op TV af gaat spelen.....
"Speel de afspeellijst #naam# op Spotify" ==> gaat goed. Speelt alleen af op de Google Home luidspreker. En dat wil ik niet, ik wil naar Sonos. Dus:
"Speel de afspeellijst #naam# op luidsprekers" ==> Vervolgens krijg ik het antwoord: "Ik kan alleen video's afspelen op apparaten met Chromecast of op tv's met Cast-functionaliteit"
Maar ook als ik zeg: "Speel de afspeellijst #naam# via Spotify op luidsprekers" krijg ik datzelfde antwoord: "Ik kan alleen video's afspelen op apparaten met Chromecast of op tv's met Cast-functionaliteit"....
Of hij pakt één of andere Youtube video die hij dan op mijn Chromecast op TV af gaat spelen.....
thanx, gelukt!Pimmetje651 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:49:
[...]
Probeer de hue essentials app eens, en dan via naar lampen en vervolgens smartlink indrukken
Ik weet niet of het dé oplossing voor jouw probleem is, maar geef de luidsprekers eens een andere naam. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat het met naam a niet werkte en met naam b wel.Voxie2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:00:
Ik heb iets geks. Ik heb een Google Home mini, Spotify premium en Sonos. Ik heb mijn (oude) Play 5 aangesloten via Chromecast audio op de Home Mini. Vervolgens heb ik een groep gemaakt van de Chromecast audio en de Google Home mini en genoemd: "Luidsprekers".
Misschien kan je proberen om groep "Luidsprekers" als standaard speaker in de Home app in te stellen? Dan hoef je dat er niet elke keer achteraan te zeggen.Voxie2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:00:
Zijn er nog meer Google home gebruikers die sinds kort, af en toe, een reactie krijgen van het apparaat in een andere stem? Bij mij is het apparaat ingesteld op: (1) Nederlands en (2) Engels/Amerikaans. Verder de standaard Engels-Amerikaanse stem ingesteld.
Sinds een week of 2 krijg ik af en toe reactie in Brits-Engels, klinkt heel netjes en correct ten opzichte van het Amerikaans-Engels
Geen idee waarom dit zo is, kan het ook niet makkelijk reproduceren…
Sinds een week of 2 krijg ik af en toe reactie in Brits-Engels, klinkt heel netjes en correct ten opzichte van het Amerikaans-Engels
Geen idee waarom dit zo is, kan het ook niet makkelijk reproduceren…
Dat vroeg ik mij eigenlijk ook af.. Ik heb binnenkort mijn GH mini en ging hem in NL en ENG instellen. Maar mijn voorkeur gaat uit naar UK engels omwille van de uitspraak.. Gezien het ook Engels is ga ik er van uit dat er geen verlies is in functionaliteit?
Dat is er wel. US English heeft de meeste functies.
Ik heb nu het spul draaien en werkt al aardig goed, echter zag ik dat mijn sony ht zf9 ook chromecast heeft, nu weet ik niet wat het verschil is tussen die ingebouwde en die van Google.
Ander ding, hij ondersteund volgens sony site google home maar als ik bijv zeg schakel soundbar uit of zet sony uit dan doet hij niks..
Ander ding, hij ondersteund volgens sony site google home maar als ik bijv zeg schakel soundbar uit of zet sony uit dan doet hij niks..
Hey Google: can I talk to Santa ?
Ik hoop dat de maker daarvan deze verkoopt, want ze staan gewoon op thingiverse:Ves schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:41:
Grappig dingetje
[Afbeelding]
Kopen: https://www.etsy.com/Dire...&share_time=1544419957000
https://www.thingiverse.com/thing:3267115
[ Tesla MIG MYP ]
Dan moet je hem nog wel zelf printenCyw00d schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:45:
[...]
Ik hoop dat de maker daarvan deze verkoopt, want ze staan gewoon op thingiverse:
https://www.thingiverse.com/thing:3267115
Ja, daar ging het niet om. Ik ga er vanuit dat die op Thingiverse van de ontwerper is, en vaak zie je dat andere personen dat printen en verkopen voor een flink bedrag en alsof ze het zelf gemaakt hebben. Dat is niet erg netjes natuurlijk.RobertoBravo schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:29:
[...]
Dan moet je hem nog wel zelf printen
[ Tesla MIG MYP ]
Hi ik heb sinds gisteren een Google home hub, erg leuk
Mijn dochter is al helemaal weg van de Mini omdat deze ook Nederlands begrijpt en spreek.
Nu kan de Google Home hub nog niet officieel nederlands, Is dit ook niet via een andere weg toch mogelijk?
Mijn dochter is al helemaal weg van de Mini omdat deze ook Nederlands begrijpt en spreek.
Nu kan de Google Home hub nog niet officieel nederlands, Is dit ook niet via een andere weg toch mogelijk?
Nope, english only (tenminste, ik heb niks kunnen vinden los van bevestiging van english onlyjossie67 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:42:
Hi ik heb sinds gisteren een Google home hub, erg leuk
Taal wordt gezet in de home app (assistant languages) en niet op apparaat zelf, daarnaast ook geen mogelijkheid tot verbinden met computer volgens mij dus ook niet op die manier iets te doen.
Trouwens, de tijd op de mijne staat netjes in 24-uurs formaat maar afspraken staan wel met AM/PM... zie ik iets over het hoofd?
Gebruik hem trouwens vooral als veredelde wekkerradio, dus geen ramp verder...
klopt nu je het zegt heb ik ook 24-uurs formaat en afspraken in AM/PM. Is het niet erg licht in het donker voor je werkradio?m0ridin schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:28:
[...]
Nope, english only (tenminste, ik heb niks kunnen vinden los van bevestiging van english only).
Taal wordt gezet in de home app (assistant languages) en niet op apparaat zelf, daarnaast ook geen mogelijkheid tot verbinden met computer volgens mij dus ook niet op die manier iets te doen.
Trouwens, de tijd op de mijne staat netjes in 24-uurs formaat maar afspraken staan wel met AM/PM... zie ik iets over het hoofd?
Heb ik ook. Al eerder naar gezocht maar geen idee hoe aan te passen.
Oh nee hoor, je kan hem op verschillende 'helderheden' zetten... Zit nog wat te spelen tussen de allerlaagste (maar dan is de tijd zelf lastiger te zien) en de iets fellere. Heb een klok die overwegend zwart is met 'witte/grijze' getallen, past zich ook aan omgevingslicht aan.jossie67 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:47:
[...]
klopt nu je het zegt heb ik ook 24-uurs formaat en afspraken in AM/PM. Is het niet erg licht in het donker voor je werkradio?
Vind het zelf in eerste instantie absoluut niet storend in ieder geval...
Bij de home kun je in de nachtstand instellingen ook leds aanpassen. Misschien kan dit bij de hub ook?new_guy schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:52:
Heb ik ook. Al eerder naar gezocht maar geen idee hoe aan te passen.
Doelde op AM/PM versus 24h in agenda afspraken.Medione1210 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:55:
[...]
Bij de home kun je in de nachtstand instellingen ook leds aanpassen. Misschien kan dit bij de hub ook?
Ongeveer een jaar geleden was het zo dat het volume-niveau van de media waarmee je wakker wordt niet goed in te stellen was. Dat had tot gevolg dat, wanneer je met muziek wakker wilde worden, het volume veel te hard stond.m0ridin schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:28:
[...]
Het volume van het standaard wekker-geluidje kon wel gewoon zacht worden ingesteld (op basis van je volume van je Google Home).
Is het inmiddels mogelijk om met media (bijvoorbeeld Spotify) wakker te worden en daarvan het volume te kunnen instellen?
Heb je het zo geprobeerd?no113 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:01:
[...]
Ongeveer een jaar geleden was het zo dat het volume-niveau van de media waarmee je wakker wordt niet goed in te stellen was. Dat had tot gevolg dat, wanneer je met muziek wakker wilde worden, het volume veel te hard stond.
Het volume van het standaard wekker-geluidje kon wel gewoon zacht worden ingesteld (op basis van je volume van je Google Home).
Is het inmiddels mogelijk om met media (bijvoorbeeld Spotify) wakker te worden en daarvan het volume te kunnen instellen?
Als ik het timer volume instel geldt dat ook voor radio alarm. Spotify heb ik niet, maar als het voor radio en standaard geluid valt zal het ook wel voor Spotify gelden.
Welk commando geef jij voor een radio alarm? Ik krijg dat niet voor elkaar. Ook niet met Spotify...Medione1210 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:13:
[...]
Heb je het zo geprobeerd?
Als ik het timer volume instel geldt dat ook voor radio alarm. Spotify heb ik niet, maar als het voor radio en standaard geluid valt zal het ook wel voor Spotify gelden.
Okey Google, maak radio alarm. Ze vraagt dan wanneer en welk station!Kitser schreef op woensdag 12 december 2018 @ 00:30:
[...]
Welk commando geef jij voor een radio alarm? Ik krijg dat niet voor elkaar. Ook niet met Spotify...
EN als eerste taal en NL als 2e taal.
Het gaat af en toe mis en dan zegt ze dat een alarm maakt met de naam 'radio'. Dan cancel ik die en zeg ik meteen erna hey google set a radio alarm.
Geen idee waarom het soms niet lukt! Ze zegt de ene keer ook '538' en de andere keer 'vijfhonderdachtendertig'. Niet zo consequent dus!
Vraag me toch af hoe je stuff kan verbieden.... Heb al wat lichten en harmony activiteiten toegevoegd, maar iedereen die iets tegen de home zegt, kan dit zomaar activeren, ook de kids dus van 4 jaar...
Voice control is puur voor personalisatie...
Niemand een manier gevonden om home control items te verbieden of toe te laten voor bepaalde personen?
Voice control is puur voor personalisatie...
Niemand een manier gevonden om home control items te verbieden of toe te laten voor bepaalde personen?
Toch nog even over chromecast en muziek: ik zie namelijk dat de app die wij hier gebruiken om (lokale) muziek af te spelen (dSub) in elk geval wel ondersteuning heeft voor chromecast. Maar dat zegt nog niets over de ondersteuning door Google Home toch?
Als ik in de Google assistant op mijn telefoon zeg "speel artiest x af op dSub" doet hij dat gewoon maar wat we uiteindelijk willen is dat we dat tegen de Home mini roepen en dat er dan muziek wordt afgespeeld via de reguliere versterker.
Als ik in de Google assistant op mijn telefoon zeg "speel artiest x af op dSub" doet hij dat gewoon maar wat we uiteindelijk willen is dat we dat tegen de Home mini roepen en dat er dan muziek wordt afgespeeld via de reguliere versterker.
Hmmmm, je hebt gelijk. Het volume van mijn muziek (radio of google music) alarm default naar 40% oid, ongeacht wat ik instel als media of time/alarm-volume...no113 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:01:
[...]
Ongeveer een jaar geleden was het zo dat het volume-niveau van de media waarmee je wakker wordt niet goed in te stellen was. Dat had tot gevolg dat, wanneer je met muziek wakker wilde worden, het volume veel te hard stond.
Ook als ik radio voor het slapen gaan afspeel op 8% en mijn alarm-volume op 10% heb staan en ik een audio alarm instel gaat het mis. Met het normale alarm werkt het wel prima...
Dit is wel jammer

*Edit*
Als ik deze thread mag geloven:
https://productforums.goo...ic/googlehome/k2K0jwUoU2E
Is het issue bekend bij google en wordt er aan een oplossing gewerkt... ben benieuwd.
Hmmm, zie hierboven... bij mij dus niet. Ik speel radio via tunein af trouwens, neem aan jij ook?Medione1210 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:13:
[...]
Heb je het zo geprobeerd?
Dit geldt zowel voor de home hub als de home mini trouwens, beiden hebben dit euvel... En bij mij werkt het alleen als ik het alarm in het engels aanmaak. In nederlands maakt hij bij mij gewoon standaard een alarm met de naam 'audio', 'media' of 'radio' aan...
[ Voor 30% gewijzigd door m0ridin op 12-12-2018 08:06 ]
Weet iemand hoe het kan, als ik mijn tv aanzet met de Remote van de tv gaat de tv en soundbar netjes aan (HDMI CEC) als ik via google home zeg zet tv aan, gaat alleen de tv aan maar niet de soundbar..
krijg hem ook niet apart aan. Is en sony soundbar
Krijgt je soundbar dan niet een apart IR-signaaltje van je TV-remote? Dat doet je google home niet voor je...Vegetto schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:15:
Weet iemand hoe het kan, als ik mijn tv aanzet met de Remote van de tv gaat de tv en soundbar netjes aan (HDMI CEC) als ik via google home zeg zet tv aan, gaat alleen de tv aan maar niet de soundbar..
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ja dat zal het zijn, heb een IR blaster besteld, heeft iemand trouwens videoland? ik zie geen mogelijkheid tot koppelen net als netflix?SnoeiKoei schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:33:
[...]
Krijgt je soundbar dan niet een apart IR-signaaltje van je TV-remote? Dat doet je google home niet voor je...
Ik bedien via Google Home mijn Tradfri Ikea lampen, zonder probleem. Maar ik kan niet vinden hoe ik scenes maak met bepaalde lampen op een bepaalde helderheid?
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Om nog even terug te komen op 'media alarm speelt altijd op 40% af'... Aangezien dit al maanden speelt en google hier op de een of andere manier veel moeite mee heeft om te fixen (hoe moeilijk kan het zijn), hier een workaround... moet hem zelf nog proberen, ga ik vanavond doen:

Dit is dus in een pik-donkere kamer, de klok erachter is een philips wakeup light...
En hier trouwens even een fotootje van hoe (niet) fel de klok is, voor als mensen zich afvragen of zo'n display niet te veel licht geeft in het donker:1- I have a routine, "Set nighttime volume" which runs after the latest I go to bed and before the earliest I might have a wake-up alarm. It sets the volume to zero. (Must be zero.)
2- I have a routine, "Set daytime volume" which runs after the latest wake-up alarm. It sets the volume to 100%. (It could be anything.)
3- I set the alarm volume to 20%. (It could be anything).
4- During the day I say "Set nighttime volume". I then say "Set daytime volume". I should only have to do this once -- they should run forever. But life being what it is, I have had to start the routines again a few times.
Now, when I set an media alarm, it will play at the alarm volume (20%).

Dit is dus in een pik-donkere kamer, de klok erachter is een philips wakeup light...
[ Voor 17% gewijzigd door m0ridin op 12-12-2018 11:35 ]
Heb ik ook.m0ridin schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:28:Trouwens, de tijd op de mijne staat netjes in 24-uurs formaat maar afspraken staan wel met AM/PM... zie ik iets over het hoofd?
Heb tevens de temperatuur op Celcius staan, maar tijdens de ochtend-routine meldt de Home Hub de temperatuur in Fahrenheit (maar alleen tijdens de ochtend-routine, daarna wel gewoon C°).
Benieuwd of meer mensen tegen dit probleem aan lopen...
Ik speel altijd YouTube filmpjes voor mijn zoontje via Google Home, dan gaat de TV aan en wordt er via de Chromecast gestreamd. Hiervoor zeg ik dus zoiets als "Hey Google, speel Peppa Pig op TV" en dat werkt prima. Echter...dat wordt dus afgespeeld via mijn YouTube account die nu dus vol staat met voor mij ontzettend relevante filmpjes van Peppa Pig, Juf Roos, BabyTV enz enz... Daar wil ik dus vanaf
Is er een manier om Google met MIJN stem af te laten spelen op een account van mijn zoontje?
Ik speel altijd YouTube filmpjes voor mijn zoontje via Google Home, dan gaat de TV aan en wordt er via de Chromecast gestreamd. Hiervoor zeg ik dus zoiets als "Hey Google, speel Peppa Pig op TV" en dat werkt prima. Echter...dat wordt dus afgespeeld via mijn YouTube account die nu dus vol staat met voor mij ontzettend relevante filmpjes van Peppa Pig, Juf Roos, BabyTV enz enz... Daar wil ik dus vanaf
Is er een manier om Google met MIJN stem af te laten spelen op een account van mijn zoontje?
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Misschien een rare vraag. Ik overweeg om een Google Home (mini) aan te schaffen, vooral met het oog op de bediening van de nodige domotica. Maar waar ik nergens een eenduidig antwoord op kan vinden, is bij welke afstand de Google Home of de Google Home Mini nog goed werkt. M.a.w. moet ik binnen een meter van een van de apparaten af zitten? Of kan ik ook gerust vanuit de keuken (pakweg 10 meter verder) naar de Google Home (Mini) roepen? Werkt dat ook nog?
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Ja dat werkt ....
Geldt dat ook voor de Mini? Is de microfoon zo sterk?renzo4000 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:30:
Ja dat werkt ....
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Ja hoor. Zowel de mini als de Home werken zelfs een verdieping hoger als je de gangdeur open laat staan....en de kinderen vinden het o zo leuk om vanaf boven de Home beneden opdrachten te gevenFrituurman schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:29:
Misschien een rare vraag. Ik overweeg om een Google Home (mini) aan te schaffen, vooral met het oog op de bediening van de nodige domotica. Maar waar ik nergens een eenduidig antwoord op kan vinden, is bij welke afstand de Google Home of de Google Home Mini nog goed werkt. M.a.w. moet ik binnen een meter van een van de apparaten af zitten? Of kan ik ook gerust vanuit de keuken (pakweg 10 meter verder) naar de Google Home (Mini) roepen? Werkt dat ook nog?
[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 12-12-2018 14:37 ]
Ik heb zelf een normale home bij m'n tv-meubel staan en een mini in de keuken, ongeveer 6 a 7 meter verderop.Frituurman schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:34:
[...]
Geldt dat ook voor de Mini? Is de microfoon zo sterk?
De mini in de keuken verstaat mij naar mijn idee beter dan de Home die 2-3 meter verderop op het tv meubel staat. Dus volgens mij zitten daar prima microfoons in!
edit: keuken grenst volledig open aan de woonkamer
[ Voor 5% gewijzigd door Rutger op 12-12-2018 14:36 ]
Haha, dan wordt het een overweging om er toch maar géén aan te schaffenMedione1210 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:35:
[...]
Ja hoor. Zowel de mini als de Home werken zelfs een verdieping hoger als je de gangdeur open laat staan....en de kinderen vinden het o zo leuk om vanaf boven de Home beneden opdrachten te geven
Bij ons staat de Home Mini in de woonkamer boven. We hebben een open trap naar beneden, naar de woonkeuken. Kan daar gewoon (wel wat luider en duidelijk articuleren) tegen Home zeggen wat te doen. Idealer is een afstand van 5-10 meter in dezelfde ruimte.Frituurman schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:29:
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik heb er inmiddels 8 in huis en ik sta steeds verbaasd dat in 99% van de gevallen de juiste Home/Mini reageert op commando's en vragen.THE_BASE schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:55:
[...]
Bij ons staat de Home Mini in de woonkamer boven. We hebben een open trap naar beneden, naar de woonkeuken. Kan daar gewoon (wel wat luider en duidelijk articuleren) tegen Home zeggen wat te doen. Idealer is een afstand van 5-10 meter in dezelfde ruimte.
Kijk eens in de Tradfri App....CK3v1N schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:46:
Ik bedien via Google Home mijn Tradfri Ikea lampen, zonder probleem. Maar ik kan niet vinden hoe ik scenes maak met bepaalde lampen op een bepaalde helderheid?
Vandaag de broadlink RM mini3 binnen gekregen. Stereo geen probleem.
Tv op zich ook niet echter ik gebruik de Horizon box van Ziggo. Krijg die toetsen niet ingeleerd.
Iemand ervaring met deze combinatie??
En dan waar ik hem voor gekocht heb, combinatie met Google Home Mini.
Zodra ik daar de Broadlink kies (2 opties) vraagt hij om username (mail account) en password. Geen probleem die weet ik maar hij pakt het niet!! Paswoord in de app (ios) aangepast. Echter kom er via de Google Home app niet in.
Iemand hier ook ervaring mee??
Tv op zich ook niet echter ik gebruik de Horizon box van Ziggo. Krijg die toetsen niet ingeleerd.
Zodra ik daar de Broadlink kies (2 opties) vraagt hij om username (mail account) en password. Geen probleem die weet ik maar hij pakt het niet!! Paswoord in de app (ios) aangepast. Echter kom er via de Google Home app niet in.
Bing
Nee, nog geen ervaring in, maar de mijne komt binnenkort binnen.bing69 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:22:
Er zijn op Youtube in ieder geval diverse tutorials te vinden. Linkjes heb ik eerder in dit topic al eens neergezet.
In het Engels kon je perfect een alarm zetten met een liedje. Dat lukt mij in het Nederlands niet.
En iemand die al een Tradfri stopcontact heeft? Werken die goed?
Moet je voor de gein is aan de Home vragen of hij een liedje kan zingen. Ik lag dubbel.
Volgens mij werkt de Horizon met RF en deels IR. Je gaat met de mini 3 dus nooit alle functies voor elkaar krijgen.bing69 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:22:
Hoe heb jij het ingesteld? Want ik krijg het dus niet voor elkaar om de mini goed te laten werken. Ja deels als ik apparaten als 'lamp' toevoeg...

Sowieso gek.t met de EU app die niet op Google home wil koppelen.
Ik krijg hem op de mini niet aangemeld! Voor de rest heb ik eigenlijk alleen lampen (hue, Yeelight en Ikea) er op zitten en twee cromecasts.ManiacsHouse schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:21:
[...]
Volgens mij werkt de Horizon met RF en deels IR. Je gaat met de mini 3 dus nooit alle functies voor elkaar krijgen.
Hoe heb jij het ingesteld? Want ik krijg het dus niet voor elkaar om de mini goed te laten werken. Ja deels als ik apparaten als 'lamp' toevoeg...![]()
Sowieso gek.t met de EU app die niet op Google home wil koppelen.
Bing
In het Engels werkt het nu. Top.Medione1210 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 02:30:
[...]
Okey Google, maak radio alarm. Ze vraagt dan wanneer en welk station!
EN als eerste taal en NL als 2e taal.
Het gaat af en toe mis en dan zegt ze dat een alarm maakt met de naam 'radio'. Dan cancel ik die en zeg ik meteen erna hey google set a radio alarm.
Geen idee waarom het soms niet lukt! Ze zegt de ene keer ook '538' en de andere keer 'vijfhonderdachtendertig'. Niet zo consequent dus!
Zal later NL nog eens proberen. Thanks
Niemand?Sanderrr schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:08:
Benieuwd of meer mensen tegen dit probleem aan lopen...
Bedoel je dat het werkt met instelbaar volume?! Of puur het aanmaken van uberhaupt een media alarm...Kitser schreef op donderdag 13 december 2018 @ 00:07:
[...]
In het Engels werkt het nu. Top.
Zal later NL nog eens proberen. Thanks
Hier krijg ik het namelijk nog steeds niet voor elkaar om met een volume lager dan 40% af te spelen, ook niet met de workaround die ik hierboven had gepost.,..
Zet ik het volume van media op 0 en zet ik daarna een media alarm gebruikt hij nog steeds niet het alarm-volume maar zet hij media volume weer op 40 en gebruikt dit,. Zelfde als ik alarm op 0 en media op 10 zet bijv.
Nee, niemand.
Dit kan niet, jouw Google account zit gekoppeld aan jouw stem. Daaraan zit dus ook jouw Youtube.
Ik had het over het aanmaken van een radia alarm. Ik heb me nog niet bezig gehouden met het volume daarvan.m0ridin schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:26:
[...]
Bedoel je dat het werkt met instelbaar volume?! Of puur het aanmaken van uberhaupt een media alarm...
Hier krijg ik het namelijk nog steeds niet voor elkaar om met een volume lager dan 40% af te spelen, ook niet met de workaround die ik hierboven had gepost.,..
Zet ik het volume van media op 0 en zet ik daarna een media alarm gebruikt hij nog steeds niet het alarm-volume maar zet hij media volume weer op 40 en gebruikt dit,. Zelfde als ik alarm op 0 en media op 10 zet bijv.
Yep dat stopcontact werkt perfect bij mij gekoppeld aan de ICS2000stefanmechelen schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:00:
In het Engels kon je perfect een alarm zetten met een liedje. Dat lukt mij in het Nederlands niet.
Nieuwe versie van de Google Home app is uit.
Voegt knop "Routines" toe.
https://www.androidpolice...to-nest-app-apk-download/
C:\>Signature.bat
Ik weet dat het daar kan, maar ik wil alles zo veel mogelijk centraliseren, dus vroeg me af of dit binnen Google Home ook mogelijk was.
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Maar nu ook in NL dan??winDOS schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:46:
Nieuwe versie van de Google Home app is uit.
Ik ben al tijdje aan het wachten op de lijst en notes integratie, voor bv Google Keep.. zou nu ook moeten uitkomen
Iemand ervaring met de ILFA Smart multi-plug R4080 dat nu te koop is op 1DF? Werkt met oa GH volgens de omschrijving.
https://www.1dayfly.com/be/nl/idayfly/
https://www.1dayfly.com/be/nl/idayfly/
Op iOS is ook een update van zowel de Google Home als de Google Assistant app, maar in geen van beiden zijn routines te zien.
Ik krijg het volgende niet voor elkaar, ik heb een 2 tal Hue lampen die ik perfect kan aansturen met de mini, opdrachten als set lights woonkamer on of off doen het perfect. Ik heb echter ook 3 Blitzwolf plugs waar ik ouderwetse 2 domme lampen op heb staan en 1 voor een kachel gebruik. ik krijg deze 2 met lampen erin voor geen mogelijkheid gekoppeld dat deze ook met een lights/lichten uit of aan gaan.
Als ik roep set woonkamer off of on dan gaat alles in de woonkamer aan of uit, lampen en plugs en als ik de plug afzonderlijk aanroep: set <naam plug> on of off doen ze het perfect.
Ik wil dus dat die 2 lampen in de lichten groep komen te staan en dat lukt niet
Iemand een handleiding of instructies hoe ik dit moet instellen? Via de app van de pluggen of via de Home app? Ik kom er niet meer uit …….
Als ik roep set woonkamer off of on dan gaat alles in de woonkamer aan of uit, lampen en plugs en als ik de plug afzonderlijk aanroep: set <naam plug> on of off doen ze het perfect.
Ik wil dus dat die 2 lampen in de lichten groep komen te staan en dat lukt niet
Iemand een handleiding of instructies hoe ik dit moet instellen? Via de app van de pluggen of via de Home app? Ik kom er niet meer uit …….
Ik heb er een stuk of 6... werkt bijzonder betrouwbaar.Pwee schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:35:
[...]
Yep dat stopcontact werkt perfect bij mij gekoppeld aan de ICS2000
Ik heb 2 Tradfri stopcontacten in combinatie met Google Home. Eentje voor de kerstboom en eentje voor de kerstkrans bij het raam. Werkt als een tierelier. Samen met de kerstster (andere raam) in de groep "Kerstverlichting" gezet en zo kan ik dat in ene aan- of uitzetten.stefanmechelen schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:00:
Niemand die weet hoe je personen kan verbieden om je Google home devices te gebruiken? Want nu kan iedereen de Google home gebruiken, ook mijn dochter van 4 begint de lichten en de tv aan en uit te doen...
https://www.google.com/se...662#imgrc=JYmyN6WeEm4hTM:NoFate schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:41:
Niemand die weet hoe je personen kan verbieden om je Google home devices te gebruiken? Want nu kan iedereen de Google home gebruiken, ook mijn dochter van 4 begint de lichten en de tv aan en uit te doen...
;-)
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
iemand enig idee waarom het volume niet kan worden gewijzigd bij Daredevil op netlfix? Er staat 'surround sound' in beeld, maar ik kan dat surround sound nergens uitzetten.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Een aparte kamer aanmaken voor je kachel.rikoos schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:47:
Ik krijg het volgende niet voor elkaar, ik heb een 2 tal Hue lampen die ik perfect kan aansturen met de mini, opdrachten als set lights woonkamer on of off doen het perfect. Ik heb echter ook 3 Blitzwolf plugs waar ik ouderwetse 2 domme lampen op heb staan en 1 voor een kachel gebruik. ik krijg deze 2 met lampen erin voor geen mogelijkheid gekoppeld dat deze ook met een lights/lichten uit of aan gaan.
Ik wil dus dat die 2 lampen in de lichten groep komen te staan en dat lukt niet![]()
Daarna kan je simpelweg je woonkamer aan zetten met je stem waarna alles daarin aangaat.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Niet een echte oplossing maar je kan je GH's aan een smartplugg hangen. Je kan ze dan schakelen dmv Google assistant 🤨NoFate schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:41:
GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub
De makkelijkste manier om dat te ondervangen heet opvoeden...Ax05 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 07:57:
[...]
Niet een echte oplossing maar je kan je GH's aan een smartplugg hangen. Je kan ze dan schakelen dmv Google assistant 🤨
Je kunt de optie aanvinken waarmee de GH alleen naar jouw stemprofiel luistert. Volgens mij moet je dan gastmodus uit zetten.NoFate schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:41:
Tenzij dat kortgeleden veranderd is, is dat niet mogelijk.
Stemprofiel betekent alleen dat de Google gepersonaliseerde antwoorden geeft. Herkent hij jouw stem echter niet, dan reageert deze nog steeds. Volgens mij gebruikt de GH dan de instellingen (agenda etc.) van de gebruiker die de GH heeft ingesteld.
Het blokkeren van onbekende stemmen is dus niet mogelijk. (https://support.google.com/googlehome/answer/7177221?hl=nl)
Stemprofiel betekent alleen dat de Google gepersonaliseerde antwoorden geeft. Herkent hij jouw stem echter niet, dan reageert deze nog steeds. Volgens mij gebruikt de GH dan de instellingen (agenda etc.) van de gebruiker die de GH heeft ingesteld.
Het blokkeren van onbekende stemmen is dus niet mogelijk. (https://support.google.com/googlehome/answer/7177221?hl=nl)
[ Voor 7% gewijzigd door bartbh op 14-12-2018 08:23 ]
Is wel jammer, nuja langs de andere kant wel leuk en grappig 
(voorlopig nog)
(voorlopig nog)
[ Voor 11% gewijzigd door NoFate op 14-12-2018 08:45 ]
De Google Home is er puur voor het aansturen van slimme apparaten en je zult binnen de apps van de merken de aanpassingen moeten doen.CK3v1N schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:58:
[...]
Ik weet dat het daar kan, maar ik wil alles zo veel mogelijk centraliseren, dus vroeg me af of dit binnen Google Home ook mogelijk was.
Inmiddels een logitech Harmony Companion (met hub).
maar ook dat niet aan de praat te krijgen met de Google Home.
gelezen dat je dan je Google Home in het engels moet zetten.
maar betekend dit dan ook dat ik al mijn commando's (buiten de Logitech om) ook in het Engels moet gaan vragen?
iemand dit al wel werkend gekregen?
maar betekend dit dan ook dat ik al mijn commando's (buiten de Logitech om) ook in het Engels moet gaan vragen?
Je moet alles van Logitech op US en Engels zetten (ook adres etc.). Ook op je telefoon/Home alles op Engels (US) zetten. Dan Logitech proberen te koppelen (ik heb een heel nieuwe Logitech account aan moeten maken voordat ik het werkend kreeg) en daarna kun je alles weer op Nederlands zetten. Sommige Logitech commando's kunnen in het Nederlands, sommige vooralsnog alleen in het Nederlands. Genoeg over de koppeling en werking te vinden in dit topic.KJTDominicus schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:21:
jazeker, ik was eerst ook aan het stoeien met mijn Harmony werkend te krijgen met mijn Google Home.KJTDominicus schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:21:
Maar heb het werkend gekregen na goed dit topic door te hebben gelezen; zoek eens op 'Logitech Harmony' in dit topic. Dan moet het echt wel gaan lukken (zeg ik als complete domotica n00b
Wel de beste manier, maar zeker niet de makkelijkstePeatsmoke schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:04:
[...]
De makkelijkste manier om dat te ondervangen heet opvoeden...
Oké bedankt zal eens gaan testen met alles op Engels te zetten om het daarna weer terug te kunnen zetten naar Nederlands.Geert1976 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:29:
[...]
jazeker, ik was eerst ook aan het stoeien met mijn Harmony werkend te krijgen met mijn Google Home.
Maar heb het werkend gekregen na goed dit topic door te hebben gelezen; zoek eens op 'Logitech Harmony' in dit topic. Dan moet het echt wel gaan lukken (zeg ik als complete domotica n00b)
Dat word dus even aankl**ien !!!
kan ik daarna wel gewoon de nederlandse commando's blijven gebruiken zoals wat word het weer etc etc?
Dit topic is gesloten.
Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...