Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Was echt de Hub met iemand die haar instellingen op NL heeft. Had de Hub via dat account geregistreerd.Pimmetje651 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:27:
[...]
De Logitech hub bedoel je ? Mijn Google hun niet in ieder geval (de rest wel : Harmony hub en Google mini enz)
Alleen via mijn account (Engels/NL) werkt het niet.
Of het was een kink in de kabel op dat moment
Zet er maar eens een fysieke dimmer tussen dan.Ngai schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:27:
Daarom is bij mij alles Philips Hue (hele huis) - kost wat meer - maar alles werkt zonder problemen.
Voor zover ik weet moet je dat nooit doen met smart led verlichting, kan best goed gaan maar vaker niet dan wel. Zie het nut ook niet zo die dingen dimmen uit zichzelf ook prima.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik heb al een Google Home sinds launch, en gebruikte ook IFTTT (was het wel aan het uitfaseren).DutchHammer schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:28:
Heb sinds het weekend een Google Home. Werkt leuk, maar krijg ifttt niet werkend. Ik heb bijv als phrase ¨ "start gaming"/"start xbox" maar m'n Google home valt terug in NL en krijg dan "Ik kan dit nog niet ..."
Edit: opgelost, door Engels als eerste taal op m'n Assistant in te stellen. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb haha
Ik heb de primaire taal van mij GH nu op Nederlands staan, en als ik een letterlijke vertaling van mijn IFTTT commando geef (bijv. Let's watch a movie -> Laten we een film kijken) dan wordt het commando gewoon uitgevoerd, en wordt mijn ingestelde respons ook naar Nederlands vertaald en uitgesproken.
Het zou dus wel moeten kunnen werken met Nederlands als primaire taal.
Ok. Ik heb nogal wat aan de IFTTT hangen, ook omdat er geen alternatief is met mijn HomeWizard.TheFes schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:30:
[...]
Ik heb al een Google Home sinds launch, en gebruikte ook IFTTT (was het wel aan het uitfaseren).
Ik heb de primaire taal van mij GH nu op Nederlands staan, en als ik een letterlijke vertaling van mijn IFTTT commando geef (bijv. Let's watch a movie -> Laten we een film kijken) dan wordt het commando gewoon uitgevoerd, en wordt mijn ingestelde respons ook naar Nederlands vertaald en uitgesproken.
Heb jij het ook geprobeerd met lampen etc? Dat zou ideaal zijn...
Nee, mijn lampen schakelen via Controlicz, dus daar heb ik geen IFTTT voor nodig.CoachKoos schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:43:
[...]
Ok. Ik heb nogal wat aan de IFTTT hangen, ook omdat er geen alternatief is met mijn HomeWizard.
Heb jij het ook geprobeerd met lampen etc? Dat zou ideaal zijn...
Hier hetzelfde... Home in NL en met de letterlijke NL vertaling van het EN IFTTT-commando werkt het 9 van de 10x goed. Alleen de vertaling van verwarming/temperatuur om de thermostaat in te stellen gaat het niet helemaal lekker:TheFes schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:30:
[...]
Ik heb al een Google Home sinds launch, en gebruikte ook IFTTT (was het wel aan het uitfaseren).
werkt: gesproken = verwarming omlaag (IFTTT commando = heating down)
werkt: gesproken = zet de verwarming omlaag (IFTTT commando = turn down the heating)
werkt: gesproken = verwarming omhoog (IFTTT commando = heating up)
werkt niet: gesproken = zet de verwarming omhoog (IFTTT commando = turn up the heating)
werkt: gesproken = zet de temperatuur op # graden (IFTTT commando = Set the temperature to # degrees)
werkt niet:gesproken = zet de verwarming op # graden (IFTTT commando = Set the heating to # degrees)
Vooral de laatste 2 commando's frustreren me aangezien het natuurlijker is om te vragen om 'de verwarming hoger te zetten' dan de 'temperatuur hoger te zetten'. Maar die vertaling snapt ie om een of andere reden niet als je het commando geeft. Bij de vraag om te temperatuur aan te passen reageert de Home vervolgens wel dat 'de verwarming op x graden' is gezet
De response op alle commando's geeft de Home altijd in het NL.
Volgens mij gaat bij verwarming de Google Home uit van een Nest thermostaat. Overigens heb ik een nefit en als ik zeg zet de verwarming omhoog krijg ik de respons dat het apparaat nog niet is ingesteld in Google Home. Lijkt wel als of IFTTT niet altijd reageert.mbuurman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:54:
[...]
Hier hetzelfde... Home in NL en met de letterlijke NL vertaling van het EN IFTTT-commando werkt het 9 van de 10x goed. Alleen de vertaling van verwarming/temperatuur om de thermostaat in te stellen gaat het niet helemaal lekker:
werkt: gesproken = verwarming omlaag (IFTTT commando = heating down)
werkt: gesproken = zet de verwarming omlaag (IFTTT commando = turn down the heating)
werkt: gesproken = verwarming omhoog (IFTTT commando = heating up)
werkt niet: gesproken = zet de verwarming omhoog (IFTTT commando = turn up the heating)
werkt: gesproken = zet de temperatuur op # graden (IFTTT commando = Set the temperature to # degrees)
werkt niet:gesproken = zet de verwarming op # graden (IFTTT commando = Set the heating to # degrees)
Vooral de laatste 2 commando's frustreren me aangezien het natuurlijker is om te vragen om 'de verwarming hoger te zetten' dan de 'temperatuur hoger te zetten'. Maar die vertaling snapt ie om een of andere reden niet als je het commando geeft. Bij de vraag om te temperatuur aan te passen reageert de Home vervolgens wel dat 'de verwarming op x graden' is gezet![]()
De response op alle commando's geeft de Home altijd in het NL.
[ Voor 6% gewijzigd door jvbragt op 06-12-2018 10:40 ]
Ik gebruik IFTTT ook in combinatie met Nefit.jvbragt schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:23:
[...]
Volgens mij gaat bij verwarming de Google Home uit van een Nest thermostaat. Overigens heb ik een nefit en als ik zeg zet de verwarming omhoog krijg ik de respons dat het apparaat nog niet is ingesteld in Google Home. Lijkt wel als of IFTTT niet altijd reageert.
De Home lijkt de vertaling van NL spraak naar EN IFTTT-commando niet consequent te doen.
Ik heb de vertaling door Google Translate én Google Home zelf laten uitvoeren, maar toch gaat het niet bij alle commando's goed.
Praktisch voorbeeld: ik kan mijn LG OLED TV nu alleen in het Engels koppelen aan Google Home. Zou dat met IFTTT (of een wat extremere oplossing zoals Home Assistant) wel in het Nederlands kunnen?
Nu mijn vraag: ik heb nog een extra smart plug van Blitzwolf over, deze werkt met Google Home. Is het mogelijk om deze smart plug de powerline adapter uit te laten schakelen wanneer Google Home ziet dat de Chromecast Audio wordt gebruikt?
Als je de GH op Engels hebt staan zou je het met routines kunnen proberen. Anders met ifttt ( eventueel i.c.m. Stringify )SD5k schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:43:
Ik maak gebruik van een 70's Marantz versterker waar een Chromecast Audio op zit aangesloten, deze versterker is erg gevoelig voor 'vervuiling' op het stroomnet. Wanneer ik muziek af wil spelen moet ik dus eerst de powerline adapter die ik gebruik uit het stopcontact halen.
Nu mijn vraag: ik heb nog een extra smart plug van Blitzwolf over, deze werkt met Google Home. Is het mogelijk om deze smart plug de powerline adapter uit te laten schakelen wanneer Google Home ziet dat de Chromecast Audio wordt gebruikt?
GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub
Oh dat ziet er wel interessant uit! Misschien 's proberen.NoFate schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:24:
Guys, afstappen van IFTTT, en ga over naar home assistant, dan bepaal je zelf je aliassen alsook in het NL... Ik had een 50 tal IFTTT applets,. Nu geen enkel meer , allemaal overgezet, alles werkt nu perfect in het NL
Heb je per toeval een deelbaar lijstje, wellicht dat er nog wat nuttigs voor me tussen zit.NoFate schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:24:
Guys, afstappen van IFTTT, en ga over naar home assistant, dan bepaal je zelf je aliassen alsook in het NL... Ik had een 50 tal IFTTT applets,. Nu geen enkel meer , allemaal overgezet, alles werkt nu perfect in het NL
Onze, Nefit wordt nog niet door google ondersteund, net als Harmony in het Nederlands, kan dus niet zonder iFTTTNoFate schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:24:
En dan bv combineren met je verlichting
Als ik zeg bv : hey Google, sfeer aan...
Dan gaat mijn harmony activiteit aan, volume media wordt goed gezet, led gaat aan', mijn geschakelde stopcontact voor de kerst boom, en dimmers worden juist gezet
En op mijn smart tv, begint dan een brandhaard screensaver the spelen van YouTube ...
Dit allemaal met 1 commando
Ja dat wil ik ook.NoFate schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:07:
Daarom gebruik ik home assistent, harmony dus volledig in NL dan, en je behaalt zelf je woorden/aliassen... Dus niet beperkt tot je activiteiten, maar elk knopje kan je aanspreken...
Dan gaat mijn harmony activiteit aan, volume media wordt goed gezet, led gaat aan', mijn geschakelde stopcontact voor de kerst boom, en dimmers worden juist gezet
En op mijn smart tv, begint dan een brandhaard screensaver the spelen van YouTube ...
Draai je op openhab of Hass.io?
En locaal of via een betaalde server?
En die esx server op een raspberry als hardware?NoFate schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:19:
Hassio, maar heb het gewoon op mijn esx server staan...
Maar gaat evengoed op een raspberry of Ubuntu, of windows of docker... Mogelijkheid genoeg
Kan je dat ook gebruiken voor lokale muziek en playlists af te spelen?NoFate schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:46:
Nee, hassio heeft ook zijn eigen OS, hassos , die draait puur alleen dan voor hassio... Rest van mijn esxi gebruik ik voor mijn virtuele Synology, en Windows server... Beetje vanalles
Maar gaat evengoed op een raspberry of Ubuntu, of windows of docker... Mogelijkheid genoeg
Want ik zie dat je er ook VLC op kan installeren of vergis ik mij?
die en dan een combobox op welke speaker ik deze wil casten , of via spotify connect
[ Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 06-12-2018 21:41 ]
YouTube: Broadlink RF Setup Guide For Google Home & Alexa App + All Common FixesKJTDominicus schreef op donderdag 6 december 2018 @ 23:20:
Sinds vandaag een broadlink rm pro+ in het bezit maar ik krijg hem met geen. Mogelijkheid gekoppeld met de app... Zowel de E-control app als de ihc app Niet! Iemand een idee? Krijg continu configuration failed! Heb hem 2x zichtbaar gekregen in E-control maar zodra stroom eraf gaat komt ie niet meer terug en gebruik liever ihc app die lijkt me beter namelijk
Hier worden wat problemen aangekaart. Onder andere welke IHC app je moet gebruiken (niet de EU versie, maar de andere).
Believe. Imagine. Create.
Bedankt, ik gebruik ook niet de eu versie had dat al gelezen! Lijkt meer alsof die geblokt word ofzoTroetelbeer schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:29:
[...]
YouTube: Broadlink RF Setup Guide For Google Home & Alexa App + All Common Fixes
Hier worden wat problemen aangekaart. Onder andere welke IHC app je moet gebruiken (niet de EU versie, maar de andere).
Hoe werkt dat? Ik had wel iets gelezen over snelkoppelingen:NoFate schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:24:
https://support.google.com/googlehome/answer/7382893?hl=nl
In mijn app (zowel Home als Assistant) op mijn Android telefoon, kom ik dat menu niet tegen uit stap 2 en zie ik verder ook nergens iets staan over snelkoppelingen binnen de app. Ik wil graag wat meer slimmigheid instellen, maar ik kan het gewoon niet vinden. Misschien dat iemand een kleine introductie kan doen?
Latin capital letter y with diaeresis
Home Assistant staat los van de Google Home en Google Assistant. Home Assistant, afgekort "HASS", is domotica software waarmee je verschillende apparaten laat communiceren met elkaar en automatiseringen mee kan doen. Het is soms een beetje verwarrend door de naam Home Assistant.YdieresiS schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:04:
[...]
Hoe werkt dat? Ik had wel iets gelezen over snelkoppelingen:
https://support.google.com/googlehome/answer/7382893?hl=nl
In mijn app (zowel Home als Assistant) op mijn Android telefoon, kom ik dat menu niet tegen uit stap 2 en zie ik verder ook nergens iets staan over snelkoppelingen binnen de app. Ik wil graag wat meer slimmigheid instellen, maar ik kan het gewoon niet vinden. Misschien dat iemand een kleine introductie kan doen?
Je moet in ieder geval een server(NAS of Raspberry etc.) hebben om die software te draaien. Er komt dus meer bij mij kijken dan hoe @NoFate het wat simplistisch neerzet.
Ikzelf gebruik OpenHAB als domotica software.
Edit:
Je kunt bijvoorbeeld instellen bij dat soort domotica "als dit, dan dat".
Als ik "OK google, filmavond" zeg en het is na 19uur dan moet de TV aanspringen en de lampen gedimd worden en van kleur veranderen.
Je kunt uiteraard meer variabelen instellen en met sensors kun je nog een stap verder gaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Troetelbeer op 07-12-2018 08:18 ]
Ben wel heel erg benieuwd wat ik er dan nog naast zou moeten hebben om bovenstaande situatie in te kunnen voeren. Een andere soort routine zou ik bij goedemorgen willen hebben namelijk. Ik heb een Raspberry Pi en een Synology NAS waar ik nog wel het één en ander op zou kunnen doen.
Met de google assistant app kun je 'routines' aanmaken. Dit is wat jij een snelkoppeling noemt. Je kunt dan alleen apparatuur bedienen die direct met Google home praat, zoals Hue en Nest.YdieresiS schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:26:
Dus met de Google Home app, kan ik niet op mijn Google Home Mini eenvoudig die snelkoppelingen aanmaken. Om dat te kunnen doen heb ik meer nodig? Ik vind het dan wel raar dat Google er niet bij zet dat je voor snelkoppelingen meer nodig hebt. Ik heb wat Philips HUE lampen en een Toon thermostaat. Mijn bedoeling was, dat als ik "Hey Google Welterusten" zeg, dat ik dan de lampen in huis laat dimmen tot ze uit gaan (Hue Labs functionaliteit), vervolgens in de Slaapkamer een bepaalde scene start en mijn thermostaat op de nachtstand zet. Ik had gelezen dat snelkoppelingen hiervoor gebruikt konden worden. Maar ik kon ze dus niet vinden.
Ben wel heel erg benieuwd wat ik er dan nog naast zou moeten hebben om bovenstaande situatie in te kunnen voeren. Een andere soort routine zou ik bij goedemorgen willen hebben namelijk. Ik heb een Raspberry Pi en een Synology NAS waar ik nog wel het één en ander op zou kunnen doen.
https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en
Mocht je nog apparatuur hebben die niet direct met google home praat, dan kun je een raspberry pi met HASS erop nemen. HASS is dan de 'tussenpersoon'. Ook heb je met HASS wat meer instelmogelijkheden en tweaking mogelijkheden dan met puur google home.
[ Voor 8% gewijzigd door exponential op 07-12-2018 08:52 ]
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
De uitleg is er wel in het Nederlands. https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl Net als bij de snelkoppelingen, maar het lijkt erop dat het hele menu waar dit in is te stellen gewoon niet aanwezig is in de Google Home app. Dat hamburger icoontje met Menu erbij komt in mijn app gewoon niet voor.Sanderrr schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:56:
Routines zijn nog niet beschikbaar in Nederlands of wel?
Die handleiding is verouderd, het menu ziet er nu anders uit. Maar routines/snelkoppelingen zijn volgens mij in het NL nog niet beschikbaar.YdieresiS schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:02:
[...]
De uitleg is er wel in het Nederlands. https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl Net als bij de snelkoppelingen, maar het lijkt erop dat het hele menu waar dit in is te stellen gewoon niet aanwezig is in de Google Home app. Dat hamburger icoontje met Menu erbij komt in mijn app gewoon niet voor.
Wat je kunt doen is je telefoon op Engels US zetten en in de Home app de Google Home Engels US als primaire taal geven. Vervolgens paar uur wachten en/of je telefoon rebooten en dan worden routines beschikbaar. Vervolgens je routines instellen en je telefoon weer op NL zetten. Je routines zijn dan niet meer beschikbaar in het menu, maar ze werken nog wel.
Deze info is in dit forum meerdere keren terug te vinden
Ik ga er deze kerstvakantie eens naar kijken, maar 1 nadeel daarvan vind ik al dat als je Google Assistant wilt gebruiken je $5 per maand kwijt bent daarvoor....NoFate schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:24:
Nee.Stimpy68 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:48:
[...]
Ik ga er deze kerstvakantie eens naar kijken, maar 1 nadeel daarvan vind ik al dat als je Google Assistant wilt gebruiken je $5 per maand kwijt bent daarvoor....
Je kunt voor de makkelijke manier gaan welke je inderdaad €5 per maand kost. Of zelf de boel configureren middels de config files. Dat kost je niks en de functionaliteit is hetzelfde.
In mijn ervaring dus niet: barrymossel in "Google Home"Troetelbeer schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:20:
[...]
Die handleiding is verouderd, het menu ziet er nu anders uit. Maar routines/snelkoppelingen zijn volgens mij in het NL nog niet beschikbaar.
Wat je kunt doen is je telefoon op Engels US zetten en in de Home app de Google Home Engels US als primaire taal geven. Vervolgens paar uur wachten en/of je telefoon rebooten en dan worden routines beschikbaar. Vervolgens je routines instellen en je telefoon weer op NL zetten. Je routines zijn dan niet meer beschikbaar in het menu, maar ze werken nog wel.
Deze info is in dit forum meerdere keren terug te vinden
Kortom, niet alleen met Google Home maar een half data center om de boel aan de gang te krijgen.Ax05 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:17:
[...]
Ja dat wil ik ook.
Draai je op openhab of Hass.io?
En locaal of via een betaalde server?
Kijk dat is interessant! Heb je daar een linkje van oid?new_guy schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:53:
[...]
Nee.
Je kunt voor de makkelijke manier gaan welke je inderdaad €5 per maand kost. Of zelf de boel configureren middels de config files. Dat kost je niks en de functionaliteit is hetzelfde.
Gewoon te vinden in de docs van HASS.Stimpy68 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:31:
[...]
Kijk dat is interessant! Heb je daar een linkje van oid?
https://www.home-assistant.io/components/google_assistant/
het gekke is dat met de IHC for EU app ik het apparaat wel kan vinden.KJTDominicus schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:53:
[...]
Bedankt, ik gebruik ook niet de eu versie had dat al gelezen! Lijkt meer alsof die geblokt word ofzo
ook met de E-control heb ik hem gevonden inmiddels na 100x proberen.
Enige nadeel (niet geheel onbelangrijk) als ik een afstandsbediening ga leren dat hij de knoppen wel leert maar daarna reageert de tv nergens op.....
elke knop die ik in de app leer werkt niet daarna.
hoe kan dit ???
En daar staat ook:YdieresiS schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:02:
[...]
De uitleg is er wel in het Nederlands. https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl Net als bij de snelkoppelingen, maar het lijkt erop dat het hele menu waar dit in is te stellen gewoon niet aanwezig is in de Google Home app. Dat hamburger icoontje met Menu erbij komt in mijn app gewoon niet voor.
Maar inderdaad, alles op engels (VS) zetten en dan werkt het wel...Een aangepaste routine maken
Opmerking: Aangepaste routines zijn momenteel beschikbaar in de Verenigde Staten
Wij zouden graag enkele lampen en een aantal smartplugs (kerstboom !!!) willen aanschaffen om die met spraak aan te sturen en zoeken daar dus een hub voor maar hebben vooralsnog geen behoefte aan een prijzige oplossing zoals Homey. Dat is ook overkill denk ik voor hetgeen we willen. Binden aan één merk lampen willen we ons echter ook niet.
Een slimme thermostaat hebben we nog niet dus dat kan wellicht ook nog een rol spelen in de toekomst. Want dat is wel een wens
Ik heb de home mini nu een dag of 10 in huis en hij bevalt prima.
Heeft iemand de volgende spraakcommandos al werkend toevallig? Weet iemand anders de goede commando's want ik krijg geen respons op onderstaande mogelijkheden.
- warmte/kleur osram lightify spots (kunnen alle wittinten weergeven) icm Hue bridge
Überhaupt is het mogelijk spots met wittinten warmer of cooler te maken? Las ergens dat je dan calvins kan vermelden maar google home herkent dit niet
- netflix starten op android tv met 1.33 versie cast.
- spotify eigen playlist afspelen?
[ Voor 3% gewijzigd door chefspecial op 07-12-2018 12:34 ]
Had je ook het Home Assistant topic al gevonden? Home Assistant - Open source Python3 home automationStimpy68 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:31:
[...]
Kijk dat is interessant! Heb je daar een linkje van oid?
Sometimes you need to plan for coincidence
De anderen weet ik niet, maar deze kun je starten door het woordje playlist toe te voegen. Als ik bijvoorbeeld zeg "Hey Google, speel Metallica" dan krijg ik nummers van Metallica. Maar als ik zeg "Hey google, speel de playlist Metallica", dan krijg ik mijn playlist met favoriete nummers van Metallica.chefspecial schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:34:
- spotify eigen playlist afspelen?
Mijn Osram smartplug luistert heel goed naar mijn Google Home Mini, via Hue HubD-e-n schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:07:
Ik lees her en der verschillende berichten over de koppeling van spullen van andere merken (Ikea, Innr maar bijvoorbeeld ook een Osram smartplug) aan de Ikea Hue bridge, en dan vooral de aansturing met Google Home. Aansturen zelf schijnt wel te lukken maar voor wat betreft het reageren op de Google assistent lees ik verschillende ervaringen. Hoe is jullie ervaring?
Wij zouden graag enkele lampen en een aantal smartplugs (kerstboom !!!) willen aanschaffen om die met spraak aan te sturen en zoeken daar dus een hub voor maar hebben vooralsnog geen behoefte aan een prijzige oplossing zoals Homey. Dat is ook overkill denk ik voor hetgeen we willen. Binden aan één merk lampen willen we ons echter ook niet.
Een slimme thermostaat hebben we nog niet dus dat kan wellicht ook nog een rol spelen in de toekomst. Want dat is wel een wens
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Ik heb mijn hele woonkamer en slaapkamer uitgerust met IKEA Tradfri, een Honeywell Lyrics T6 thermostaat en 2 Chromecasts.D-e-n schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:07:
Ik lees her en der verschillende berichten over de koppeling van spullen van andere merken (Ikea, Innr maar bijvoorbeeld ook een Osram smartplug) aan de Ikea Hue bridge, en dan vooral de aansturing met Google Home. Aansturen zelf schijnt wel te lukken maar voor wat betreft het reageren op de Google assistent lees ik verschillende ervaringen. Hoe is jullie ervaring?
Ik vind het persoonlijk allemaal erg fijn werken via Google Home. Heb Google assistent wel ingesteld in English US zodat ik gebruik kan maken van routines.
Zodat bijvoorbeeld met "hey google, goodnight" alle lampen uitgaan in de woonkamer, 2 lampen aangaan op de slaapkamer, thermostaat gaat op 16 graden en de tv gaat ook uit.
Zelfs vrouwlief is erg tevreden en vind in het Engels praten geen probleem.
Heel soms gaat het wel eens mis, dat er bijvoorbeeld 1 lamp aanblijft ofzo. Maar verder geen gekke dingen.
C:\>Signature.bat
Je kunt smartplugs van bv Wemo nemen. Daar de stekker van je kerstlampjes in en geef je dan een naam met "lamp" er in en GH behandelt dit dan als een slimme lamp. Na de kerst kun je de Wemo weer ergens anders voor gebruiken (bv een schemerlamp of staande lamp)D-e-n schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:07:
Ik gebruik als thermostaat de "Nest" en heb hem in GH "kachel" genoemd. Nu kan ik gewoon bv zeggen: hey google, zet de kachel op 20"
Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...
hub?D-e-n schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:03:
@winDOS @Maatje
Dat klinkt mooi. En welke bridge/hub hebben jullie dan staan?
voor de Wemo en Nest heb je geen aparte hub nodig. Je koppelt ze direct met wifi en dus GH
Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...
Maar mijn idee was om voor Osram, Ikea, Hue en Wemo dus niet drie verschillende apps te gebruikenMaatje schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:11:
[...]
hub?
voor de Wemo en Nest heb je geen aparte hub nodig. Je koppelt ze direct met wifi en dus GH
Ik heb een paar externe smartpluggen van eWeLink voor bij de vijver. Op een van die pluggen heb ik de luchtpomp aangesloten. Via IFTTT gaat de luchtpomp aan wanneer de buitentemperatuur beneden de 1 graad Celsius komt en weer uit wanneer de temperatuur weer boven de 1 komt. Op die manier voorkom ik dat de vijver dichtvriest.D-e-n schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:07:
Verder heb ik een aantal smartpluggen in huis van NEO Coolcam. Gebruik ik o.a. voor de tuinverlichting.
Al deze smartpluggen hebben geen hub/bridge nodig en zijn rechtstreeks via de GH of de firma-app te bedienen. Ook zijn ze niet echt duur (rond €10/stuk).
Maakt het leven een stuk makkelijker en ik hoef niet steeds de tuin met dit weer
Ik heb de tradfri hub. Thermostaat is rechtstreeks op wifi aangesloten.D-e-n schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:03:
@winDOS @Maatje
Dat klinkt mooi. En welke bridge/hub hebben jullie dan staan?
Meerdere apps hoef je dus niet te gebruiken, je kunt alles vanuit de Google Home app aansturen.
[ Voor 15% gewijzigd door winDOS op 07-12-2018 14:31 ]
C:\>Signature.bat
Duidelijk. Maar als het internet plat ligt doet die het niet. En dan is het wel fijn als er een hub is die je gewoon via wifi je lampen kunt laten aansturen. Ik wil dat het allebei werktwinDOS schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:29:
[...]
Meerdere apps hoef je dus niet te gebruiken, je kunt alles vanuit de Google Home app aansturen.
Dan kan je iets als Home Assistant of Domoticz installeren. Dat blijft lokaal werken bij een internet storing.D-e-n schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:37:
[...]
Duidelijk. Maar als het internet plat ligt doet die het niet. En dan is het wel fijn als er een hub is die je gewoon via wifi je lampen kunt laten aansturen. Ik wil dat het allebei werkt
In homekit heb ik scenes waaron ik bv hue en koogeek combineer.
Denk aan “kerst aan” om alles wat kerstgerelateerd is in of uit te schakelen.
Een dergelijke functie kan ik niet vinden in google home.
Klopt dat en zit dat in de voor ons nog niet beschikbare routines of kijk ik met mijn neus?
Doe je dit via de google home of de smartphone? Als ik in het Nederlands via google home een activiteit met logitech/harmony wil aanzetten werkt het alleen met bijv. Oke Google: zet televisie aan met harmony. De commando' die jij beschrijft werken (nog) niet via google home.NoFate schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:07:
Daarom gebruik ik home assistent, harmony dus volledig in NL dan, en je behaalt zelf je woorden/aliassen... Dus niet beperkt tot je activiteiten, maar elk knopje kan je aanspreken...
[ Voor 13% gewijzigd door edjil op 08-12-2018 10:24 ]
Ik krijg mijn afspeellijsten niet gespeeld. Als ik zeg "speel afspeellijst relax" dan speelt hij een willekeurige afspeellijst ergens van spotify met die naam. Niet mijn eigen lijst dus.YdieresiS schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:55:
[...]
De anderen weet ik niet, maar deze kun je starten door het woordje playlist toe te voegen. Als ik bijvoorbeeld zeg "Hey Google, speel Metallica" dan krijg ik nummers van Metallica. Maar als ik zeg "Hey google, speel de playlist Metallica", dan krijg ik mijn playlist met favoriete nummers van Metallica.
Ik heb in Google home een ruimte 'kerstverlichting' aangemaakt. Hier in zitten een paar klikaanklikuit schakelaars in. Via mijn PI met domoticz/controlicz aan GH gekoppeld.boefje79 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:02:
Vraagje:
In homekit heb ik scenes waaron ik bv hue en koogeek combineer.
Denk aan “kerst aan” om alles wat kerstgerelateerd is in of uit te schakelen.
Een dergelijke functie kan ik niet vinden in google home.
Klopt dat en zit dat in de voor ons nog niet beschikbare routines of kijk ik met mijn neus?
Nu kan ik gewoon zeggen. "Zet kerstverlichting aan".
Een dergelijke oplossing heb ik hier ook. In Domoticz een groep (kerst verlichting) aangemaakt met daarin alle kerstverlichting. GH commando: zet de kerst verlichting aan en tadaaaaaaTripleQ schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:33:
[...]
Ik heb in Google home een ruimte 'kerstverlichting' aangemaakt. Hier in zitten een paar klikaanklikuit schakelaars in. Via mijn PI met domoticz/controlicz aan GH gekoppeld.
Nu kan ik gewoon zeggen. "Zet kerstverlichting aan".
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
[/quote]
Vermoedelijk is de playlist naam te algemeen. Maak er eens een specifieke naam van : "chefrelax" of zo iets.
Uhm je Chromecast doet precies wat je verwacht. Chromecast start gewoon Spotify, maar Chromecast moet natuurlijk wel een output hebben. Dat is dus of je TV of je Google Home mini(dan start Spotify gewoon op je GH mini).Therapy777 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:13:
Ik heb net mijn google home mini geinstalleerd en een chromecast op mijn versterker aangesloten. Alleen nu wil ik een spotify playlist over mijn versterker afspelen. Als ik vraag " hey google, speel de playlist "favorieten" af op spotify" dan gaat hij OF een youtube video starten op mijn tv, OF zelf de playlist afspelen over zijn eigen speaker. Hoe kan ik nou regelen dat spotify opgestart wordt via de chromecast? Ik snap het even niet meer...
Je versterker is blijkbaar aangesloten op je TV.
Uiteraard zou i.p.v. Youtube, Spotify moeten verschijnen op de tv. Ik gebruik zelf alleen Engels US en dat werkt feilloos. Mijn Chromecast is op de TV aangesloten en ik zeg: Play Spotify on TV. TV start en Spotify begint te spelen. Je kunt ook je default speler instellen voor je muziek.
[ Voor 17% gewijzigd door Troetelbeer op 08-12-2018 15:29 ]
Ok ga ik is proberenTheFes schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:30:
[...]
Ik heb bovenstaande dimmer in huis en wil hem aan mijn Google Home koppelen. Heeft iemand een idee hoe ik de dimmer op wifi krijg? De Smart Life app en handleiding zijn niet helemaal duidelijk hoe ik dit apparaat in instel modus krijg...
Eerder was me ook al eens opgevallen dat de Spotify kwaliteit achteruit valt als je meer speakers laat afspelen, zou een beetje jammer zijn als dat door een beperking in GH komt.
Kerstboom powered by Google Home, Home Assistant and Sonoff S20:
[YouTube: Kerstboom]
Ja mooi he! Ik gebruik een Osram smart +, deze werkt via ZIgBee op de Hue bridge. Hele huis was al te besturen - maar de kerstboom is toch wel 't mooist.Hmmbob schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:31:
Crosspost uit het Home Assistant topic:
Kerstboom powered by Google Home, Home Assistant and Sonoff S20:
[YouTube: Kerstboom]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Reminder set on Google Home using a voice command
When it's time for your reminder your Google Assistant on Google Home will:
Say "I have a reminder for [name]" and the LED light on Google Home will flash. Then a single white light on Google Home will remain on for 10 minutes.
Hear the reminder by using one of these voice commands:
"Ok Google, what's up?"
"Ok, Google, what are my notifications?"
"Ok Google, what are my reminders?"
After your Assistant reads your reminder, it will be marked as read.
Ik heb inderdaad een reminder, maar google home mini leest hem niet voor. Lampje blijft kennelijk wel branden.
nee, slechts 1 persoonHmmbob schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:25:
Maak je met meer personen gebruik van je mini? Heeft die 2e persoon een reminder staan?
En wat zegt Google assistant op je telefoon?Salvatron schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:16:
[...]
Ik heb inderdaad een reminder, maar google home mini leest hem niet voor. Lampje blijft kennelijk wel branden.
die geeft zo'n handje met de reminder erbij.new_guy schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:35:
[...]
En wat zegt Google assistant op je telefoon?
dat lampje gaat vanzelf weer weg maar ik snapte niet wat het was, ik dacht een error of een update oidHmmbob schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:53:
Tja, zolang die reminder niet weg is zal dat lampje er zijn.
Wacht wel met smart op routines in het Nederlands, weet dat het in het Engels al kan dus verwacht in 2019 wel dat het mogelijk wordt.
Enige zaken die ik mis of wat me niet lukt:
- Philips Hue scenes inschakelen lukt niet of nauwelijks
- De Xiaomi robotstofzuiger terug sturen naar het doc
- Recepten voorlezen
- Bij “rustgevende geluiden” het volgende geluid af laten spelen
- Feedback van de Mini wanneer ik iets opvraag, zegt ie hardop: “Ok, ik speel rustgevende geluiden af”. Zou fijn zijn als dat ook uit te schakelen is ‘s nachts bijvoorbeeld
Ga ik later nog eens doen, is ook gewoon leuk speelmateriaal. Voorlopig voor de lampen toch maar eerst een Hue bridge gekocht. Ik heb er een Innr smart plug bij en mijn vriendin kan niet wachten om morgen door het roepen van "kerst aan" boom plus kerstdorp aan te zettenKitser schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 00:36:
[...]
Dan kan je iets als Home Assistant of Domoticz installeren. Dat blijft lokaal werken bij een internet storing.
Zet 'm in de instellingen op de nachtstand, dan kan je het stemgeluid aanpassen.remzor schreef op zondag 9 december 2018 @ 00:19:
Mij bevalt het op zich prima, leuk spul. Heb nu 3 mini’s in huis en bij een volgende leuke aanbieding haal ik er nog eentje bij voor een kamer.
Wacht wel met smart op routines in het Nederlands, weet dat het in het Engels al kan dus verwacht in 2019 wel dat het mogelijk wordt
- Feedback van de Mini wanneer ik iets opvraag, zegt ie hardop: “Ok, ik speel rustgevende geluiden af”. Zou fijn zijn als dat ook uit te schakelen is ‘s nachts bijvoorbeeld
Ik gebruikte eerst de Broadlink app IHC for EU en na wat tips overgestapt op IHC ( niet de EU versie). In de IHC app werken alle apparaten en scenes perfect.
Koppelen aan de GH app doe ik via services .Broadlink heeft er twee een EU versie en een niet EU versie beiden kan ik koppelen en dan wordt keurig aangegeven dat er x apparaten aan de service hangen maar verder zie ik niets in de GH app. Ik zie geen scenes verschijnen die ik met het commando "activate scene xxxx"gaan werken. Opdracht Sync mijn apparaten geeft geen verbetering.
Iemand tips..........?
Ik gebruikte eerst de Broadlink app IHC for EU en na wat tips overgestapt op IHC ( niet de EU versie). In de IHC app werken alle apparaten en scenes perfect.
Koppelen aan de GH app doe ik via services .Broadlink heeft er twee een EU versie en een niet EU versie beiden kan ik koppelen en dan wordt keurig aangegeven dat er x apparaten aan de service hangen maar verder zie ik niets in de GH app. Ik zie geen scenes verschijnen die ik met het commando "activate scene xxxx"gaan werken.
Iemand tips..........?
Terug sturen en Harmony Hub kopen 😅Ebfoto schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:00:
Ik heb sinds twee dagen een broadlink RM mini 3 maar lukken wil het niet om de zaak te werkend te krijgen met spraak.
Koppelen aan de GH app doe ik via services .Broadlink heeft er twee een EU versie en een niet EU versie beiden kan ik koppelen en dan wordt keurig aangegeven dat er x apparaten aan de service hangen maar verder zie ik niets in de GH app. Ik zie geen scenes verschijnen die ik met het commando "activate scene xxxx"gaan werken.
Iemand tips..........?
Gelukkig lezen we hier nooit over problemen met de Harmony hub
Ja, staat ie ook. Bedoel dan ook niet het volume maar überhaupt de feedbackMedione1210 schreef op zondag 9 december 2018 @ 07:03:
[...]
Zet 'm in de instellingen op de nachtstand, dan kan je het stemgeluid aanpassen.
De feedback is in de nachtstand bij mij heel zacht. Kan je zelf instellen door het max. volume omlaag te zetten.remzor schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:43:
[...]
Ja, staat ie ook. Bedoel dan ook niet het volume maar überhaupt de feedback
[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 09-12-2018 12:50 ]
Youtube:Ebfoto schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:00:
Ik heb sinds twee dagen een broadlink RM mini 3 maar lukken wil het niet om de zaak te werkend te krijgen met spraak.
Iemand tips..........?
YouTube: Broadlink Mini 3 TV Remote Setup for Alexa & Google Home=
YouTube: Control Practically Anything With Google Home & Broadlink=
Kan nu eindelijk de lampen en de nest in het nederlands bedienen.
En ook reminders werken nu goed in het nederlands
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Heb idd hue.NeutraleTeun schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:29:
Ik weet niet wat voor verlichting je hebt, maar Hue kon ik hier al vanaf begin in het Nederlands aansturen.
Maar wat ik ook zei. De lampen gingen niet aan. Of konden niet van kleur veranderen.
Steevast was het antwoord. Ik weet niet wat je bedoel, of ik kan hierbij nog niet helpen etc.
In het engels was geen probleem.
Nu "opeens" dus ook geen issues meer in het nederlands.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Iemand ervaring hiermee?
De vrouw zei vanmiddag; gvd kutding, eerdaags gaat die eruit. De WAF is dus ver te zoeken momenteel helaas. Wellicht eens resetten? Anderen hier last van? Te gevoelige microfoons of een storing ofzo?
Gelukkig in de slaapkamer en keuken geen last van maar daar staat ook geen tv/radio aan. Helaas is het hey en okay google dus niet nauwekeurig genoeg hier. Hopelijk kan dat trigger woord nog eens aangepast worden.
Heel zelden gebeurt het bij mij wel eens dat de lampjes aanspringen, maar dan is het wel iets wat door de TV is gezegd. Echter, als ik kijk naar de activity log zie ik niks geregistreerd staan. Waarschijnlijk springt die dan aan, omdat die denkt dat het hotword gezegd is, maar gaat weer uit, omdat het toch niet zo is(en dus ook geen verbinding maakt met de servers van Google). Ik krijg dus ook geen spraak feedback zoals bij jou.remzor schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:29:
Toch nog een vervelend “issue” hier. De Google Home Mini in de woonkamer reageert namelijk minstens één keer per dag op een spraakopdracht die niet worden gegeven. Toen straks om 19:15 en net weer: “Sorry, ik weet nog niet hoe ik hierbij kan helpen”. Okay of hey Google is helemaal niet gezegd, nog niet bijna zelfs. TV staat aan maar het lijkt er niet eens op.. in de activity log zie ik alleen de zin (een vraag bijvoorbeeld) die Google gehoord heeft. Maar hij dient helemaal niet actief te zijn en dit op te pikken!
De vrouw zei vanmiddag; gvd kutding, eerdaags gaat die eruit. De WAF is dus ver te zoeken momenteel helaas. Wellicht eens resetten? Anderen hier last van? Te gevoelige microfoons of een storing ofzo?
Gelukkig in de slaapkamer en keuken geen last van maar daar staat ook geen tv/radio aan. Helaas is het hey en okay google dus niet nauwekeurig genoeg hier. Hopelijk kan dat trigger woord nog eens aangepast worden.
Dit topic is gesloten.
![]()
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...