Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surikill
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-06-2023
Iemand bekend met onderstaand probleem:

Ik heb mijn tv via de smarthings app gekoppeld aan de Google home app. HDMI CEC staat aan. Echter als ik zeg zet de tv aan dan geeft de Google home aan dat hij de tv aan zet maar er gebeurd niks. Als ik zeg zet de tv uit dan zet de Google home mijn tv wel netjes uit.

Tevens kan de Google home niet uitlezen hoelang mijn wasmachine nog duurt die eveneens via de smartthings app gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
echt leuk, dat pielen met de Google Home.
Mijn hele Hue huishouden kan ik er nu mee aansturen, TV aanzetten/bedienen (Harmony Hub), Apple TV aanzetten en nu sinds gisteren ook met Sonos in de weer geweest.

Kan nu met de simpele command ''Hey Google, turn on the Radio'' mijn favoriete radio station laten afspelen over al mijn Sonos speakers thuis, dit icm met een Activiteit via de Harmony Hub.

Erg leuk om als n00b telkens een stapje verder te gaan met m'n Google Home Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:22:
echt leuk, dat pielen met de Google Home.
Mijn hele Hue huishouden kan ik er nu mee aansturen, TV aanzetten/bedienen (Harmony Hub), Apple TV aanzetten en nu sinds gisteren ook met Sonos in de weer geweest.

Kan nu met de simpele command ''Hey Google, turn on the Radio'' mijn favoriete radio station laten afspelen over al mijn Sonos speakers thuis, dit icm met een Activiteit via de Harmony Hub.

Erg leuk om als n00b telkens een stapje verder te gaan met m'n Google Home Mini.
Hoe speel je de radio dan af, via TuneIN? Ik heb op mijn receiver een FM input, maar die krijg ik met geen mogelijkheid ingeschakeld via Google Home > Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
shoombak schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:28:
[...]

Hoe speel je de radio dan af, via TuneIN? Ik heb op mijn receiver een FM input, maar die krijg ik met geen mogelijkheid ingeschakeld via Google Home > Harmony.
ik heb een Activiteit aangemaakt in de Harmony Hub waar ik mijn Sonos speakers heb geselecteerd en in mijn Sonos app heb ik een aantal favoriete radio zenders staan, deze kan ik dus selecteren tijdens de set up van de eerder genoemde Activiteit.

Daarna laat ik mijn Home syncen en zie ik de (Radio) Activiteit staan die ik eerder heb aangemaakt, in de Google Home app wijzig ik de shortcut/naam in Radio.

Daarna zeg ik ''hey Google, turn on the Radio''.

Werkt perfect hier. Er zal ongewtijfeld nog veel meer kunnen met muziek en Sonos, is weer iets voor komende week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Hallo, iemand een optie voor Qmusic?
Als ik roep/zeg/praat hey google tunein qmusic doet hij niks meer.
Vroeger speelde hij qmusic BE af, maar zou graag de NL versie horen.
Kan ik hiervoor een shortcut maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 18:40
RobbertDs1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:44:
Hallo, iemand een optie voor Qmusic?
Als ik roep/zeg/praat hey google tunein qmusic doet hij niks meer.
Vroeger speelde hij qmusic BE af, maar zou graag de NL versie horen.
Kan ik hiervoor een shortcut maken?
Ik zeg altijd: Ok Google... STREAM Qmusic of NPO Radio 2 werkt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 18:29

Therapy777

Metal!

Ff domme vraag misschien, maar ik heb e.e.a. proberen te zoeken maar niet echt antwoord kunnen vinden op mijn vragen.

Ik heb een Android TV. Ik heb daarbij begrepen dat google home daar niet mee werkt. Althans, hij kan mijn TV niet aanzetten. Dus nu heb ik een chromecast aangeschaft zodat dit wel kan. Maar, ik wil daarnaast ook graag spotify af kunnen spelen op mijn versterker (Denon X1200W). Liefst zonder dat daarbij ook mijn TV aan hoeft.

Moet ik nu mijn chromecast aan mijn TV hangen? Of aan mijn versterker? Of had ik een chromecast audio aan mijn versterker moeten hangen? De versterker heeft wel spotify connect, maar ik weet niet of dat relevant is voor werking met google home. Ik kon hem in ieder geval niet vinden/toevoegen in de app.

Iemand hier ervaring mee? Overigens kon ik mijn xbox niet toevoegen aan de google home app, maar ik weet niet of de xbox al smart assistenten ondersteunt.

[ Voor 3% gewijzigd door Therapy777 op 03-12-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
jvbragt schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:58:
[...]

Ik zeg altijd: Ok Google... STREAM Qmusic of NPO Radio 2 werkt altijd
Stream! Dat ga ik eens proberen. En neemt hij dan wel de NL versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 18:40
RobbertDs1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:27:
[...]

Stream! Dat ga ik eens proberen. En neemt hij dan wel de NL versie?
Bij mij wel.. ene duidelijk praten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:39
Therapy777 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:09:
Ff domme vraag misschien, maar ik heb e.e.a. proberen te zoeken maar niet echt antwoord kunnen vinden op mijn vragen.

Ik heb een Android TV. Ik heb daarbij begrepen dat google home daar niet mee werkt. Althans, hij kan mijn TV niet aanzetten. Dus nu heb ik een chromecast aangeschaft zodat dit wel kan. Maar, ik wil daarnaast ook graag spotify af kunnen spelen op mijn versterker (Denon X1200W). Liefst zonder dat daarbij ook mijn TV aan hoeft.

Moet ik nu mijn chromecast aan mijn TV hangen? Of aan mijn versterker? Of had ik een chromecast audio aan mijn versterker moeten hangen? De versterker heeft wel spotify connect, maar ik weet niet of dat relevant is voor werking met google home. Ik kon hem in ieder geval niet vinden/toevoegen in de app.

Iemand hier ervaring mee? Overigens kon ik mijn xbox niet toevoegen aan de google home app, maar ik weet niet of de xbox al smart assistenten ondersteunt.
Ben benieuwd of dat bij jou gaat werken, ik had hier problemen mee... Ook een Denon AVR-1200x icm een Sony 43W805c android tv.

Maar je moet de chromecast dan aan je versterker hangen (als je tv uit staat kan hij ook geen signaal doorsturen namelijk).

In mijn geval had ik alleen veel problemen met wegvallend geluid, alsof de verbinding steeds een paar seconden werd verbroken.

Dit leek/lijkt te komen door de ARC hdmi verbinding met de tv (ook al had ik alle cec/sync opties uitgezet). Was trouwens met 2 verschillende chromecasts, verschillende hdmi kabels, allerlei settings disabled die met sync te maken hadden, audio van tv over optisch, etc.

Ik heb het opgelost door een chromecast audio te kopen en die voor puur muziek/audio zonder tv te gebruiken. Hoor graag hoe het bij jou gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Ik krijg maar niet aan de praat dat ik de TV kan bedienen via de Harmony Hub.
Ik had een harmony Touch, en heb daar een Companion (incl. hub) bij besteld. Aansluiten ging prima, dankzij de goede suggesties op het forum, en alles werkt (ziggo box, Onkyo receiver, etc.) behalve de TV. Hij gaat niet aan of uit, en ik kan hem ook niet bedienen met de Companion of met de app.

Terwijl ik met de Philips remote app hem wel volledig kan bedienen, dus het ligt niet aan de netwerkinstellingen.
Het is een 49PUS7150 met de laatste firmware.
Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
obelix998 schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:34:
Ik krijg maar niet aan de praat dat ik de TV kan bedienen via de Harmony Hub.
Ik had een harmony Touch, en heb daar een Companion (incl. hub) bij besteld. Aansluiten ging prima, dankzij de goede suggesties op het forum, en alles werkt (ziggo box, Onkyo receiver, etc.) behalve de TV. Hij gaat niet aan of uit, en ik kan hem ook niet bedienen met de Companion of met de app.

Terwijl ik met de Philips remote app hem wel volledig kan bedienen, dus het ligt niet aan de netwerkinstellingen.
Het is een 49PUS7150 met de laatste firmware.
Iemand een suggestie ?
Wat hebben netwerkinstellen van je tv met de harmony hub te maken?

Harmony moet er via IR bij kunnen. Dus, 'ziet' de hub de IR sensor van de tv wel , zo niet, verplaats de hub of plaats een mini blaster.

Als je dat al hebt, dan de harmony helpdesk bellen, die zijn super in het oplossen van dit soort zaken :Y

edit: waarom post je dit eigenlijk in het google home topic, en niet in het logitech harmony topic?

[ Voor 4% gewijzigd door dragon2 op 03-12-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
dragon2 schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:00:
[...]

Wat hebben netwerkinstellen van je tv met de harmony hub te maken?

Harmony moet er via IR bij kunnen. Dus, 'ziet' de hub de IR sensor van de tv wel , zo niet, verplaats de hub of plaats een mini blaster.

Als je dat al hebt, dan de harmony helpdesk bellen, die zijn super in het oplossen van dit soort zaken :Y

edit: waarom post je dit eigenlijk in het google home topic, en niet in het logitech harmony topic?
Dit inderdaad, er zit als het goed is ook een extra sensor bij de hub welke je kan gebruiken (ik heb die wat hoger liggen/hangen omdat er wel eens iets in het pad van hub-apparatuur ligt). Die sensor is ook bedoeld om IN je kast te leggenals er bijv deurtjes voor je audio apparatuur zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
m0ridin schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:12:
[...]

Dit inderdaad, er zit als het goed is ook een extra sensor bij de hub welke je kan gebruiken (ik heb die wat hoger liggen/hangen omdat er wel eens iets in het pad van hub-apparatuur ligt). Die sensor is ook bedoeld om IN je kast te leggenals er bijv deurtjes voor je audio apparatuur zitten...
Dat klopt, maar je kan hem ook via het netwerk bedienen (dus zonder IR). Met de Philips app gaat dat wel; dat bedoel ik ook met netwerkinstellingen (via het menu van de TV moet dat wel geactiveerd zijn).

Overigens terechte opmerking dat dit in Harmony forum thuis hoort; ik was bezig met instelling van Google Home met de Harmony Hub, dus vandaar. Ik ga daar verder zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 18:29

Therapy777

Metal!

m0ridin schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:58:
[...]

Ben benieuwd of dat bij jou gaat werken, ik had hier problemen mee... Ook een Denon AVR-1200x icm een Sony 43W805c android tv.

Maar je moet de chromecast dan aan je versterker hangen (als je tv uit staat kan hij ook geen signaal doorsturen namelijk).

In mijn geval had ik alleen veel problemen met wegvallend geluid, alsof de verbinding steeds een paar seconden werd verbroken.

Dit leek/lijkt te komen door de ARC hdmi verbinding met de tv (ook al had ik alle cec/sync opties uitgezet). Was trouwens met 2 verschillende chromecasts, verschillende hdmi kabels, allerlei settings disabled die met sync te maken hadden, audio van tv over optisch, etc.

Ik heb het opgelost door een chromecast audio te kopen en die voor puur muziek/audio zonder tv te gebruiken. Hoor graag hoe het bij jou gaat.
Dank voor jouw post. Ik heb zelf een Sony 50W805C dus ik vermoed dat ik dan hetzelfde ga krijgen. Kon je wel de versterker aan en uit krijgen via de chromecast?

In het ergste geval toch maar aan mn tv hangen en dan met tv aan spotify luisteren. Tot ik een mooie deal voor chromecast audio kan vinden. Ik had 29 betaald voor de chromecast.

[ Voor 7% gewijzigd door Therapy777 op 03-12-2018 15:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wat ik gisteren meemaakte, wil ik jullie niet onthouden...

Gisteren kwam ik thuis en de Home was al muziek aan het afspelen. Voordat ik iets gezegd had.
(ik zeg trouwens "oke Google, radio, NPO radio 2").

Dus ik keek mijn vrouw verbaasd aan (zij was gewoon thuis) en ze zei:" oke, oke, misschien is het toch wel gemakkelijk zo'n Home".

Whoohoo, en dat na 1 jaar.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 21:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Therapy777 schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:22:
[...]

Dank voor jouw post. Ik heb zelf een Sony 50W805C dus ik vermoed dat ik dan hetzelfde ga krijgen. Kon je wel de versterker aan en uit krijgen via de chromecast?

In het ergste geval toch maar aan mn tv hangen en dan met tv aan spotify luisteren. Tot ik een mooie deal voor chromecast audio kan vinden. Ik had 29 betaald voor de chromecast.
Misschien was er gewoon wel iets mis aan mijn kant/met mijn tv dus ik zou zeggen probeer het gewoon :) Het was ook niet continu/direct, maar vaak genoeg om te storen. Elke paar minuten enkele seconden bijv, maar soms leek het in het begin (eerste kwartier/half uur) goed te werken, ach geen idee meer precies.

Overigens niet geprobeerd of de versterker automatisch aan ging, alles zat toch vast aan een harmony dus meestal gaf ik toch het commando "Turn on xyz" voordat ik iets af ging spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Mijn zus is net terug van een vakantie uit Amerika, en zij is zo lief geweest een Google Home Hub voor me mee te nemen :) Gisteren aangesloten en het ding werkt tot nu toe perfect (in English/US). Ben helemaal nieuw in de Home/Assistent wereld en heb verder niet echt een slim huis: (nog) geen slimme thermostaat, geen HUE lampen en een TV met LG's WebOS 3.5 bijvoorbeeld.

Waar ik gelijk naar opzoek ben zijn 'slimme' aan/uit schakelaars die met m'n stem bedienbaar zijn via de Home Hub. In de eerste plaats schakelaars die tussen je wandcontactdoos en je 'domme' stekker passen, en in de tweede plaats naar 'slimme' wandcontactschakelaars, waarmee ik dus al mijn domme lampen aan en uit zou kunnen zetten (dimmen hoeft niet). Overgaan op Phillips HUE lijkt me niks, vanwege een hoop industriële armaturen waar zo'n mat witte LED simpelweg niet mooi in staat.

Ik zie op internet veel mogelijkheden, maar ook veel troep. Mensen die zelfs iets hebben wat gewoon goed werkt met Google Home?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
Jimmy J. schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:22:
Mijn zus is net terug van een vakantie uit Amerika, en zij is zo lief geweest een Google Home Hub voor me mee te nemen :) Gisteren aangesloten en het ding werkt tot nu toe perfect (in English/US). Ben helemaal nieuw in de Home/Assistent wereld en heb verder niet echt een slim huis: (nog) geen slimme thermostaat, geen HUE lampen en een TV met LG's WebOS 3.5 bijvoorbeeld.

Waar ik gelijk naar opzoek ben zijn 'slimme' aan/uit schakelaars die met m'n stem bedienbaar zijn via de Home Hub. In de eerste plaats schakelaars die tussen je wandcontactdoos en je 'domme' stekker passen, en in de tweede plaats naar 'slimme' wandcontactschakelaars, waarmee ik dus al mijn domme lampen aan en uit zou kunnen zetten (dimmen hoeft niet). Overgaan op Phillips HUE lijkt me niks, vanwege een hoop industriële armaturen waar zo'n mat witte LED simpelweg niet mooi in staat.

Ik zie op internet veel mogelijkheden, maar ook veel troep. Mensen die zelfs iets hebben wat gewoon goed werkt met Google Home?
Ik heb deze en die werken super.

Sonoff S20 EU UK US Plug Wifi Power Socket Switch Wireless APP Remote Socket Outlet Timing Switch for Smart Home Work with Alexa
https://s.click.aliexpress.com/e/Lk5fJdcKr

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Ik weet niet of hoe goed het werkt met Assistent, maar zit zelf te kijken naar de schakelaars van IKEA.

9,99 zonder en 19,99 met afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Ohja en nog één ding: als ik tijdens het avondeten een achtergrondmuziekje op het staan vind ik 20% wel een fijn volume, maar dat is voor de stem van Google als ze terug praat weer erg zacht. Ik zou eigenlijk het stemvolume van de Home Hub altijd op 50 of 60% willen hebben, en Spotify tegelijkertijd op 20. Is dit afzonderlijk van elkaar in te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:01

Heb zelf de HS100 plug van TP-link.
Werken erg goed en zijn regelmatig leuk geprijsd op amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:02
en in de tweede plaats naar 'slimme' wandcontactschakelaars, waarmee ik dus al mijn domme lampen aan en uit zou kunnen zetten (dimmen hoeft niet).
Dat is moeilijker als ik het zo her en der lees. Ik ben er ook nog niet uit. De meeste slimme schakelaars schijnen niet te werken met de twee draden zoals die in de meeste inbouwdozen in onze huizen zitten. Slimme lampen werken dan ook niet handig want zodra je de oude schakelaar dan weer gebruikt krijgt de Google Home de lamp niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Ik gebruik klikaan klikuit icm de ics2000 hub van hen. Is vaak in de aanbieding en werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

streamnl schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:32:

Gisteren kwam ik thuis en de Home was al muziek aan het afspelen. Voordat ik iets gezegd had.

Dus ik keek mijn vrouw verbaasd aan (zij was gewoon thuis) en ze zei:" oke, oke, misschien is het toch wel gemakkelijk zo'n Home".

Haha gefeli. :)

Mijn vriendin heeft er ongeveer 3 dagen over gedaan om in te zien dat het verdomd handig is.

Netflix wordt alleen nog maar via gh opgestart omdat het veel makkelijker voor en achteruit "spoelen" is (hey Google rewind 30 seconds) en pause etc etc.

Muziek luisteren doet ze ook regelmatig, het nieuws luisteren, gebruikt de timers in de keuken.

10x per dag de temperatuur buiten opvragen is ze gelukkig al weer mee gestopt.

Nu ik erover nadenk gebruikt ze die dingen meer dan ik. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
streamnl schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:32:

Hier speelt ook regelmatig ineens muziek, maar dat komt door die rete irritante reclame van Harmon Kardon.
Zou verboden moeten worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Flagg schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:58:
Haha gefeli. :)

Mijn vriendin heeft er ongeveer 3 dagen over gedaan om in te zien dat het verdomd handig is.

Netflix wordt alleen nog maar via gh opgestart omdat het veel makkelijker voor en achteruit "spoelen" is (hey Google rewind 30 seconds) en pause etc etc.

Muziek luisteren doet ze ook regelmatig, het nieuws luisteren, gebruikt de timers in de keuken.

10x per dag de temperatuur buiten opvragen is ze gelukkig al weer mee gestopt.

Nu ik erover nadenk gebruikt ze die dingen meer dan ik. :+
Netflix doet ze (nog) niet. Ze pakt nog steeds haar gsm...
Ik deel jouw mening. Idd veel handiger.

@Medione1210
Op Netflix na gebruiken we de tv eigenlijk niet. Ik hoor ook heel weinig tv reclame. Geen idee wat je bedoeld

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 10:50
Werkt de Google Home Hub nog steeds alleen in het Engels?

Ik heb een paar mini’s in huis en in combinatie met Nest en de ICS2000 werkt alles perfect in het Nederlands
Ik twijfel nu om zo’n Hub te kopen (ben in de USA) hier, moet dan wellicht alles terug zetten op Engels 🥴
Die mini’s kosten hier trouwens 30 dollar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ties86 schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:03:
Iemand van jullie ervaring met goede dubbelzijdige tape voor de installatie van de Google Home Mini aan een tegelmuur? Ik heb het nu geprobeerd met twee verschillende soorten van Tesa, maar steeds komt de Home een paar dagen later naar beneden. De montage aan de Home is daarmee het grote probleem, vanwege het oppervlak....

Alternatieven zoals de Incipio Mount zijn hier lastig te verkrijgen. En 3D printen is toch nog best kostbaar als je slechts één item laat printen bij een van de aanbieders (zoals deze houder: https://www.thingiverse.com/thing:2599534)

Alle suggesties zijn welkom!
Mijn GH mini hangt al een aantal maanden onderste boven aan m'n keukenkastje met een magneetstrip van de Action. Wellicht nog het proberen waard voor €1? Is eigenlijk bedoeld voor de rookmelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Pwee schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:44:

Ik heb een paar mini’s in huis en in combinatie met Nest en de ICS2000 werkt alles perfect in het Nederlands
Ik twijfel nu om zo’n Hub te kopen (ben in de USA) hier, moet dan wellicht alles terug zetten op Engels 🥴
Die mini’s kosten hier trouwens 30 dollar...
Ja, de Home Hub is momenteel nog niet in het Nederlands beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
bartbh schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:15:
[...]

Mijn GH mini hangt al een aantal maanden onderste boven aan m'n keukenkastje met een magneetstrip van de Action. Wellicht nog het proberen waard voor €1? Is eigenlijk bedoeld voor de rookmelder.
Dit bedoel je? https://www.marktplaats.n...d4d3a3e8&previousPage=vip
Volgens de vraagsteller blijft dat niet plakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 03-12-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Zijn er al mensen die zonder de dure logitech harmony hub via de Google Home tv, soundbar en Set-top-box kunnen bedienen? Uit/aan, volume en zappen bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
KJTDominicus schreef op maandag 3 december 2018 @ 23:23:
Zijn er al mensen die zonder de dure logitech harmony hub via de Google Home tv, soundbar en Set-top-box kunnen bedienen? Uit/aan, volume en zappen bijv?
Ik heb onze Android tv geprobeerd aan te sturen maar Netflix lukte daar niet (kreeg vaak een item van YouTube) dus toen ben ik er mee gekapt. Met de Harmony lukt het in het Engels in elk geval wel. Je moet wel leren wat je exact moet zeggen of hoe je een activiteit moet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Ligt er aan hoe je het bekijkt.
Een normale Google Home kost meer.
Voor dat geld koop je ook een GH mini en een Harmony Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
De Home en Home Mini kunnen dit niet zonder hulp van een hub.

Toevallig ben ik deze week gewezen op het bestaan van de Broadlink RM Mini, waarmee je dit waarschijnlijk ook kan, maar dan voor een fractie van de prijs van de Harmony hub.
Verwacht echter geen wonderen. Als ik al lees hoeveel mensen problemen hebben om de Harmony goed te laten samenwerken (om welke reden dan ook) met de Home, verwacht ik niet dat dat met de Broadlink beter zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ax05
Medione1210 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 00:04:
[...]

De Home en Home Mini kunnen dit niet zonder hulp van een hub.

Toevallig ben ik banner week gewezen op het bestaan van de Broadlink RM Mini, waarmee je dit waarschijnlijk ook kan, maar dan voor een fractie van de prijs van de Harmony hub.
Verwacht echter geen wonderen. Als ik al lees hoeveel mensen problemen hebben om de Harmony goed te laten samenwerken (om welke reden dan ook) met de Home, verwacht ik niet dat dat met de Broadlink beter zal gaan.
Waar de Harmony bijna volledig plug and play is. Is de Broadlink RM daarbij vergeleken een knutselproject. Aangezien de database van Harmony bijna alle devices kent zou ik toch gaan voor de Harmony Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Bij de Broadlink RM Mini moet je gewoon de afstandsbedieningen inleren, de IHC app downloaden, daar scenes maken en vervolgens koppelen aan de Google Home.

Op youtube zijn zeer goede tutorials te vinden daarvoor. Ja het kost je meer tijd, maar het is echt niet moeilijk zoals ik het kan zien en tja je moet er wat voor over hebben als je het prijsverschil ziet. Ik heb er deze week eentje besteld voor 11 euro.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ik vind de hele Harmony connectiviteit maar buggy. Ik wijzig de naam van een activiteit in Harmony maar deze wordt niet geupdate na een sync my devices binnen GH. Vervolgens ontkoppel ik Harmony van GH en na opnieuw toevoegen wordt de nieuwe activiteit wel zichtbaar. Alleen na het opnieuw toevoegen antwoord GH "turning on 2 devices" ipv turning on Xbox One (of TV/AppleTV/PS4) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik heb, sinds ik mijn Harmony account heb gekoppeld aan mijn GH Mini last van een vertraging bij het starten van scenes via de Harmony...het duurt, na het kiezen van een scene zoals bijv TV kijken, nu opeens 20seconden voordat mijn apparatuur reageert. Dat had ik niet toen ik de boel nog niet aan elkaar gekoppeld had.
Heb al een paar keer geprobeerd de koppeling tussen GH Mini en Harmony te verbreken en het opnieuw te proberen, maar het issue blijft.
(her)kennen jullie dit issue?

EDIT: ik lees net dat dit schijnt te komen door de servers van (logitech) Harmony... bekend probleem dus(?)

[ Voor 10% gewijzigd door Tallguy op 04-12-2018 08:53 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Maar dat bedoel ik dus. Je betaalt rond de 100 euro(?) voor een Harmony Hub en werkt ook niet vlekkeloos. Voor een Broadlink RM Mini betaal je 11 tot 16 euro. De keuze is voor mij snel gemaakt dan. Of je moet echt heel uitgebreide dingen willen doen, maar voor simpel tv, soundbar en set-top box is de Broadlink RM Mini prima lijkt me. Maar zodra die binnen is, zal ik mijn ervaring hier neerzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Troetelbeer op 04-12-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-09 21:01
Ja, heb sinds deze week een Android TV (Sony XF75) en een home mini. Dit werkt echt super met Google home. Google assistant zit ook in de afstandbediening maar ik bedien hem eigenlijk alleen via de mini. Aan/uit, start/pause/stop Volume etc. werkt allemaal heel super bij alle apps. Bij apps als Netflix en spotify kun je nog veel meer omdat die accounts met google gelinked zijn. Set top box heb ik niet, dus geen idee.

Deze week komt mijn soundbar binnen, die zou dan via HDMI-ARC ook te bedienen moeten zijn.

Edit: Hiervoor kon ik met mijn chromecast mijn domme tv aan/uit schakelen via Google Home. Dat werkt ook al prima.

[ Voor 6% gewijzigd door exponential op 04-12-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
exponential schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:20:
[...]

Ja, heb sinds deze week een Android TV (Sony XF75) en een home mini. Dit werkt echt super met Google home. Google assistant zit ook in de afstandbediening maar ik bedien hem eigenlijk alleen via de mini. Aan/uit, start/pause/stop Volume etc. werkt allemaal heel super bij alle apps. Bij apps als Netflix en spotify kun je nog veel meer omdat die accounts met google gelinked zijn.
Ik heb een XF9005 maar bij Netflix krijg ik dus de melding dat het of nog niet werkt of hij start Youtube op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Troetelbeer schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:12:
Maar dat bedoel ik dus. Je betaalt rond de 100 euro(?) voor een Harmony Hub en werkt ook niet vlekkeloos. Voor een Broadlink RM Mini betaal je 11 tot 16 euro. De keuze is voor mij snel gemaakt dan. Of je moet echt heel uitgebreide dingen willen doen, maar voor simpel tv, soundbar en set-top box is de Broadlink RM Mini prima lijkt me. Maar zodra die binnen is, zal ik mijn ervaring hier neerzetten.
Tsja. ieder z'n ding.
Ik heb bewust de harmony elite gekocht (veel eerder dan de GH overigens)
Ik vind het aanzetten via google home van de activiteiten wel handig. Zeker als ik net binnen kom lopen.
Maar wil toch een fysieke afstandsbediening voor de kinderen en vind het zappen toch fijner dan met de stem kanalen wisselen.
Moet zeggen dat ik niet zo'n last van vertraging heb

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Maar hoe moet ik mij de Broadlink RM Mini voorstellen?
Werkt die goed met bijvoorbeeld de ziggo mediabox? Ik begrijp dat ik dan alle knoppen van de normale AB kan inleren. Maar kan ik bijvoorbeeld ook zeggen "ok google, schakel naar rtl4" of iets dergelijks? of "schakel naar kanaal 14"

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
D-e-n schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:32:
[...]

Ik heb een XF9005 maar bij Netflix krijg ik dus de melding dat het of nog niet werkt of hij start Youtube op.
Raar. Ik gebruik wel alles in het Engels, misschien dat dat uitmaakt? En (obviously) op je tv ook inloggen op de Netflix app en je account syncen met de google assistant.

Als ik bijv. tegen mijn mini zeg "Continue playing Narcos on the tv" zet hij de tv aan en gaat hij verder waar ik gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
exponential schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:49:
[...]

Raar. Ik gebruik wel alles in het Engels, misschien dat dat uitmaakt? En (obviously) op je tv ook inloggen op de Netflix app en je account syncen met de google assistant.

Als ik bijv. tegen mijn mini zeg "Continue playing Narcos on the tv" zet hij de tv aan en gaat hij verder waar ik gebleven was.
Handig :)

Ik heb ook geëxperimenteerd met Engels (op de tv, Google Home heeft beide talen) maar dat gaf nog steeds problemen. De Harmony doet het verder goed nu (behalve een probleempje met aanzetten als de stekker er af is geweest) dus nu richt ik me daar op.

Muziek is nu het volgende. Wij hebben hier alles lokaal staan (Squeezebox, Subsonic) dus aan die clouddiensten hebben we niet zoveel. Ik zag wel dat Emby Google Home ondersteunt dus dat zou een volgend project kunnen zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
D-e-n schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:57:
[...]

Handig :)

Ik heb ook geëxperimenteerd met Engels (op de tv, Google Home heeft beide talen) maar dat gaf nog steeds problemen. De Harmony doet het verder goed nu (behalve een probleempje met aanzetten als de stekker er af is geweest) dus nu richt ik me daar op.

Muziek is nu het volgende. Wij hebben hier alles lokaal staan (Squeezebox, Subsonic) dus aan die clouddiensten hebben we niet zoveel. Ik zag wel dat Emby Google Home ondersteunt dus dat zou een volgend project kunnen zijn 8)
Ik ben ook nog aan het zoeken en stoeien met muziek.. Kan nog niet echt iets handigs vinden.

Heb wel spotify premium wat prima werkt, maar heb op mijn NAS een hoop muziek staan waar ik nog geen goede oplossing voor heb gevonden om af te spelen.
Heb wel de upnp/dlna media server op de NAS aanstaan, deze is te benaderen via mijn pioneer receiver en kan daar prima muziek mee afspelen, alleen nog niet bedienen via GH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:11:
[...]

Ik ben ook nog aan het zoeken en stoeien met muziek.. Kan nog niet echt iets handigs vinden.

Heb wel spotify premium wat prima werkt, maar heb op mijn NAS een hoop muziek staan waar ik nog geen goede oplossing voor heb gevonden om af te spelen.
Heb wel de upnp media server op de NAS aanstaan, deze is te benaderen via mijn pioneer receiver en kan daar prima muziek mee afspelen, alleen nog niet bedienen via GH
UPnP op je NAS?
Ik mag hopen dat je veel verstand hebt van het dichttimmeren van je netwerk, anders zou ik dat heel snel uitzetten op je NAS en router. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
EOSfoto schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:23:
[...]

UPnP op je NAS?
Ik mag hopen dat je veel verstand hebt van het dichttimmeren van je netwerk, anders zou ik dat heel snel uitzetten op je NAS en router. ;)
Haha ja dat zit wel goed gelukkig. Helaas is dat de enige manier waarop de versterker de media kan raadplegen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 00:16
streamnl schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:42:

@Medione1210
Op Netflix na gebruiken we de tv eigenlijk niet. Ik hoor ook heel weinig tv reclame. Geen idee wat je bedoeld
Er is een reclame van Harman Kardon van een speaker die de Assistant ingebouwd heeft. In die reclame wordt gezegd 'Hey Google, speel .. af'. Mijn speaker, en blijkbaar ook die van @Medione1210 reageert daarop en gaat dan 9 vd 10x vrolijk die muziek afspelen. Best irritant :P

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ChokingHazard schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:47:
[...]

Er is een reclame van Harman Kardon van een speaker die de Assistant ingebouwd heeft. In die reclame wordt gezegd 'Hey Google, speel .. af'. Mijn speaker, en blijkbaar ook die van @Medione1210 reageert daarop en gaat dan 9 vd 10x vrolijk die muziek afspelen. Best irritant :P
Ik keek eergisteren op Youtube (op de tv) een filmpje van Bright over smarthome en iedere keer dat ze "ok, google" riepen reageerde onze Mini dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ChokingHazard schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:47:
[...]

Hier ook... donders irritant zouden ze moeten verbieden...
Bij mij staat de versterker als afspeel apparaat ingesteld voor muziek dus tv kijken wordt onderbroken aangezien de versterker op een ander kanaal wordt ingesteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
D-e-n schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:58:
[...]

Ik keek eergisteren op Youtube (op de tv) een filmpje van Bright over smarthome en iedere keer dat ze "ok, google" riepen reageerde onze Mini dus ook :)
Heel irritant. Er zijn gelukkig kanalen die dat beter doen, waaronder het kanaal van Google Nederland. Zij laten 'hey' weg, andere kanalen laten het hele hotword weg.
cypher21 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:01:
[...]

Hier ook... donders irritant zouden ze moeten verbieden...
Bij mij staat de versterker als afspeel apparaat ingesteld voor muziek dus tv kijken wordt onderbroken aangezien de versterker op een ander kanaal wordt ingesteld :(
Dan is het al helemaal vervelend. Ik snap dat ze op die manier het product correct presenteren, maar voor mensen die een dergelijk apparaat in huis hebben levert het kleine tot grote irritaties op.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ChokingHazard schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:27:
[...]

Heel irritant. Er zijn gelukkig kanalen die dat beter doen, waaronder het kanaal van Google Nederland. Zij laten 'hey' weg, andere kanalen laten het hele hotword weg.

[...]

Dan is het al helemaal vervelend. Ik snap dat ze op die manier het product correct presenteren, maar voor mensen die een dergelijk apparaat in huis hebben levert het kleine tot grote irritaties op.
Daarom is het systeem van Amazon, waarbij je zelf de naam van je apparaat kan kiezen, een stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Medione1210 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:43:
[...]

Daarom is het systeem van Amazon, waarbij je zelf een naam van je apparaat kan kiezen, een stuk handiger.
Daar is eerder sprake over geweest maar die functionaliteit is waarschijnlijk niet live gegaan ofzo.
https://chromeunboxed.com...-assistant-hotwords-soon/

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:18
Kid_Stevie schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:31:
[...]

Ik weet niet of hoe goed het werkt met Assistent, maar zit zelf te kijken naar de schakelaars van IKEA.

9,99 zonder en 19,99 met afstandsbediening.
Zal best werken, heb nu 3 lampen van Ikea en dat werkt ook prima met Google home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
exponential schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:20:
[...]

Ja, heb sinds deze week een Android TV (Sony XF75) en een home mini. Dit werkt echt super met Google home. Google assistant zit ook in de afstandbediening maar ik bedien hem eigenlijk alleen via de mini. Aan/uit, start/pause/stop Volume etc. werkt allemaal heel super bij alle apps. Bij apps als Netflix en spotify kun je nog veel meer omdat die accounts met google gelinked zijn. Set top box heb ik niet, dus geen idee.
Werkt aan en uitzetten goed bij jou? Op mijn 2018 Philips ambilight Android TV 55PUS7503 krijg ik steeds de melding dat het niet ondersteunt wordt (zowel Engels als Nederlands). De overige zaken werken wel als YouTube, Spotify en Netflix al is het bij de laatste vaak ook een melding dat ze niet weet wat ze moet doen en na opnieuw hetzelfde roepen opeens weer wel(?).

Vooral dat aan en uitzetten niet werkt is echt heel vervelend :-(

(nu nog uitzoeken hoe ik zender kan switchen op de aangesloten Dreambox want daar kan ik nergens iets over vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:19
rikoos schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:56:
[...]

Werkt aan en uitzetten goed bij jou? Op mijn 2018 Philips ambilight Android TV krijg ik steeds de melding dat het niet ondersteunt wordt (zowel Engels als Nederlands). De overige zaken werken wel als YouTube, Spotify en Netflix al is het bij de laatste vaak ook een melding dat ze niet weet wat ze moet doen en na opnieuw hetzelfde roepen opeens weer wel(?).

(nu nog uitzoeken hoe ik zender kan switchen op de aangesloten Dreambox want daar kan ik nergens iets over vinden)
Hier dezelfde vraag voor een Philips 65PUS8601
Combinatie van GH met Android TV zou toch ook op philips goed moeten kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
  • Laatst online: 07-09 14:18
pitchdown schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:05:
[...]

Combinatie van GH met Android TV zou toch ook op philips goed moeten kunnen werken.
Volgens mij Google assistent pas goed werken op de Android tv van Philips na de laatste Android update die gepland staat einde dit jaar en eerste kwartaal 2019 naar oreo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exponential
pitchdown schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:05:
[...]

rikoos schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:56:
[...]

Werkt aan en uitzetten goed bij jou? Op mijn 2018 Philips ambilight Android TV 55PUS7503 krijg ik steeds de melding dat het niet ondersteunt wordt (zowel Engels als Nederlands). De overige zaken werken wel als YouTube, Spotify en Netflix al is het bij de laatste vaak ook een melding dat ze niet weet wat ze moet doen en na opnieuw hetzelfde roepen opeens weer wel(?).

Wat ik me heb laten vertellen is dat implementatie van Android TV op Philips en Sony anders is. By Sony is het het `native' besturingssysteem, bij philips draait het `bovenop' een philips systeem. In onderstaand filmpje zeggen ze er iets over.

YouTube: Getest: smart-tv’s. Welke is de beste? 📺

Een workaround is natuurlijk een externe chromecast op externe power, die kan dan je tv aanzetten, maar dat is natuurlijk niet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilverhox
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01 17:49
eettjjuuhh schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:33:
Ik kan mijn foto's niet afspelen op de chromecast dmv spraakcommando op de home. Ik krijg dan een YouTube filmpje. Echt alles geprobeerd. In dit forum heb ik hetzelfde probleem eerder langs zien komen maar geen oplossing. Werkt dit en zo ja met welke specifieke opdracht? Dank!
Hier hetzelfde probleem. Iemand hier een workaround/oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Troetelbeer schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:12:
Xiaomi heeft ook zo'n Hub. Heb je die toevallig ook meegenomen in je overweging?
https://m.lightinthebox.c...518276.html?prm=1-2.3.5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Heb het ook bijna voor elkaar... Via goedkoop kastje van Ali....
De schotel gaat uit, de Samsung tv gaat uit en mijn Samsung soundbar gaat uit.
Maar aan gaat alles ook behalve de soundbar.
Als dat werkt en ik ook het volume kan regelen ben ik tevreden.
Via de app werkt alles alleen via de spraak commando's niet!
Heb scènes gemaakt maar hoe roep ik die aan?
Hij ziet in Google Home app ook alleen de schotel en tv als "schakelaar" maar de soundbar ziet hij ook niet (koppeling via de homemate app).
TripleQ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:47:
Werkt die goed met bijvoorbeeld de ziggo mediabox? Ik begrijp dat ik dan alle knoppen van de normale AB kan inleren. Maar kan ik bijvoorbeeld ook zeggen "ok google, schakel naar rtl4" of iets dergelijks? of "schakel naar kanaal 14"

Goede vraag.....

Ik heb 2 reacties van jouw samengevoegd. Dit kan rustig in één reactie i.p.v. 2. Dubbelposten zien we namelijk niet graag op het forum.

[ Voor 28% gewijzigd door Zeehond op 04-12-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:30

Ves

A gadget addicted Bounty

Pwee schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:44:
Het werkt met de taal op NL.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Ik heb 2 Harmony hub's. Maar je kan er maar één aan Google Home koppelen.
Daarom heb ik nog een Broadlink rm mini besteld. Die is nog onderweg.
Alleen bedacht ik me later dat dat in mijn situatie niet gaat werken. Ik heb nl m'n tv decoder in een kastje staan. Voor de Harmony Hub is dit geen probleem die heeft nl een extra ir oog wat ik in het kastje kan leggen en de hub zelf uit het kastje (of andersom).
Is er een soort gelijke oplossing, met 2 of meerdere ir ogen, die hetzelfde als een Broadlink of Harmony Hub kan?

Edit:
Net dit ding besteld. Misschien is het wat icm die Broadlink
https://s.click.aliexpress.com/e/7yxoaTm

[ Voor 9% gewijzigd door Kitser op 04-12-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
TripleQ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:47:

Dat zou mogelijk moeten zijn volgens YouTube tutorials. Zoek gewoon even op YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Medione1210 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:50:
[...]

Xiaomi heeft ook zo'n Hub. Heb je die toevallig ook meegenomen in je overweging?
https://m.lightinthebox.c...518276.html?prm=1-2.3.5.0
Ja heb ik overwogen. Echter, ik vond geen informatie over deze Xiaomi IR Remote Control in combinatie met de GH(Mini). Over de Broadlink RM Mini vind je op Youtube duidelijke handleidingen voor het gebruik in combinatie met de GH en dat heeft ervoor gezorgd dat ik die RM Mini besteld heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Troetelbeer op 05-12-2018 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Rivanov schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:36:
Vandaag de Harmony Elite binnengekregen en de koppeling tussen Google Assistant en de Harmony Hub werkt echt top! M'n activities starten perfect op met de Engelse commands.
Hoe bevalt de Elite tot nu toe? Ik heb al jaren AB's van logitech en heb momenteel een harmony one+, maar deze is ondertussen ook wel een keer aan vervanging toe. Zeker nu ik een GH mini in huis heb lijkt de ultimate of een elite een logische opvolger.

Er zijn nog wel een paar dingen waar ik vragen over heb. Als je via google de opdracht geeft om een activiteit te starten (zoals TV kijken, waarbij bij mij de decoder,TV en soundbar aan gaan), wordt de status dan op de afstandsbediening (en app) ook gelijk gesynchroniseerd zodat die ook weet welke activiteit er op dat moment geactiveerd is?

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Furiousz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 07:52:
[...]

Hoe bevalt de Elite tot nu toe? Ik heb al jaren AB's van logitech en heb momenteel een harmony one+, maar deze is ondertussen ook wel een keer aan vervanging toe. Zeker nu ik een GH mini in huis heb lijkt de ultimate of een elite een logische opvolger.

Er zijn nog wel een paar dingen waar ik vragen over heb. Als je via google de opdracht geeft om een activiteit te starten (zoals TV kijken, waarbij bij mij de decoder,TV en soundbar aan gaan), wordt de status dan op de afstandsbediening (en app) ook gelijk gesynchroniseerd zodat die ook weet welke activiteit er op dat moment geactiveerd is?
Ik heb de Harmony Elite (hub + ab) nu zo'n 2 jaar en hij bevalt uitstekend. Wanneer ik een activiteit start mbv de GH dan is de status ook zichtbaar op de afstandsbediening zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
twapee12 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:17:
[...]

Ik heb de Harmony Elite (hub + ab) nu zo'n 2 jaar en hij bevalt uitstekend. Wanneer ik een activiteit start mbv de GH dan is de status ook zichtbaar op de afstandsbediening zelf.
Thanx! Dat stelt mij gerust :). Als ik nu met de harmony one+ de activiteit "TV kijken" start dan komen er op het display extra knoppen in beeld die ik vaak gebruik bij deze activiteit. Is dat bij de elite/ultimate ook het geval als je de activiteit start met GH?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
Furiousz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:24:
[...]

Thanx! Dat stelt mij gerust :). Als ik nu met de harmony one+ de activiteit "TV kijken" start dan komen er op het display extra knoppen in beeld die ik vaak gebruik bij deze activiteit. Is dat bij de elite/ultimate ook het geval als je de activiteit start met GH?
Ja
Hij start gewoon de activiteit, maakt niet uit op welke manier, afstandsbediening, app op telefoon/tablet of google home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Furiousz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:24:
[...]

Ja, ik zie dan de knoppen voor de zenders. Vindt het schakelen tussen de zenders toch handiger op de ab dan met de GH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
cypher21 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:42:
[...]

Ja
Hij start gewoon de activiteit, maakt niet uit op welke manier, afstandsbediening, app op telefoon/tablet of google home
Top! Dan weet ik wat er dit jaar onder de kerstboom ligt voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Kitser schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:22:

Edit:
Net dit ding besteld. Misschien is het wat icm die Broadlink
https://s.click.aliexpress.com/e/7yxoaTm
Die heb ik ook besteld. Helaas nooit aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Laatst online: 10:43
dickybakker schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:11:
[...]

Zal best werken, heb nu 3 lampen van Ikea en dat werkt ook prima met Google home.
Ik heb ook een aantal Ikea smart lampen, en werkt perfect met Hue behalve dan dat het ook de enige lampen zijn die nog wel eens op tilt gaan.. Blinken op heel laag vermogen of vol aan en niet meer aan te sturen (is nu 3x in een jaar gebeurt), stroom eraf en even wachten stroom weer aan werkt tot nog toe, maar ik houd het zelf verder wel bij Hue nu.

Wat algemener, ik heb NL aan staan op mijn Home's maar word wat chagrijnig van het soms Nederlandse antwoord als je een Engelse opdracht geeft. Daar naast is de Nederlandse standaard stem zo ongeveer de pre-alpha versie van de stemcomputer van [RIP] Stephen Hawking, ik denk dat ik het maar uit zet, ik kan bv nog steeds mijn Hue lampen niet bedienen in het Nederlands (moeiteloos in het Engels).
Ben ik hier alleen in, zijn er mensen die het wel heel erg bevalt in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 19:50
RoosW schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:13:
[...]

Ik heb ook een aantal Ikea smart lampen, en werkt perfect met Hue behalve dan dat het ook de enige lampen zijn die nog wel eens op tilt gaan.. Blinken op heel laag vermogen of vol aan en niet meer aan te sturen (is nu 3x in een jaar gebeurt), stroom eraf en even wachten stroom weer aan werkt tot nog toe, maar ik houd het zelf verder wel bij Hue nu.

Wat algemener, ik heb NL aan staan op mijn Home's maar word wat chagrijnig van het soms Nederlandse antwoord als je een Engelse opdracht geeft. Daar naast is de Nederlandse standaard stem zo ongeveer de pre-alpha versie van de stemcomputer van [RIP] Stephen Hawking, ik denk dat ik het maar uit zet, ik kan bv nog steeds mijn Hue lampen niet bedienen in het Nederlands (moeiteloos in het Engels).
Ben ik hier alleen in, zijn er mensen die het wel heel erg bevalt in het Nederlands?
Heb geen problemen met stembesturing via ghm richting HUE lampen in het Nederlands.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:20

woutur

Klauwtjes uit!

In twee maanden zijn nu 3 Yeelights kapot gegaan. Ze komen nauwelijks boven de 1000 branduren. Ben er nu wel even klaar mee eigenlijk. Ik ga eens kijken naar alternatieven (Tradfri ofzo).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
RoosW schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:13:
[...]

Ik denk dat ik het maar uit zet, ik kan bv nog steeds mijn Hue lampen niet bedienen in het Nederlands (moeiteloos in het Engels).
Nee hoor het gaat met vlagen goed en dan weer helemaal knudde maar moet wel zeggen ik heb het idee dat ik er een andere home bij moet zetten omdat ie nederlands minder goed verstaat dan engels op afstand

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 23:13
woutur schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:32:
In twee maanden zijn nu 3 Yeelights kapot gegaan. Ze komen nauwelijks boven de 1000 branduren. Ben er nu wel even klaar mee eigenlijk. Ik ga eens kijken naar alternatieven (Tradfri ofzo).
Oef, dat is minder. Heb je ze toevallig op dimmers zitten met de dimmers op maximaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Randleman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:40:
[...]

Oef, dat is minder. Heb je ze toevallig op dimmers zitten met de dimmers op maximaal?
Ja. Dit weekend heb ik de dimmer ertussen gehaald omdat er weer een lamp kapot was gegaan. Helaas is er gisteren weer eentje kapot gegaan (die voor het weekend nog op een dimmer zat).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
woutur schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:42:
[...]

Ja. Dit weekend heb ik de dimmer ertussen gehaald omdat er weer een lamp kapot was gegaan. Helaas is er gisteren weer eentje kapot gegaan (die voor het weekend nog op een dimmer zat).
Dat verklaard een hoop gelukkig. Een dimmer verminderd de levensduur van deze lampen aanzienlijk ook al staat de dimmer op maximaal. Er gebeurd blijkbaar toch iets geks met dimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
woutur schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:32:
Heb je geen garantie op die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Medione1210 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:50:
[...]

Heb je geen garantie op die dingen?
Niet echt. Ik heb er vorige keer een keer melding van gemaakt bij Gearbest geloof ik. Ik kreeg toen na veel gedoe en moeite een waardebon van 8 dollar ofzo.

De laatste twee heb ik bij Banggood gekocht. Ik zal eens kijken of ik daar iets mee kan. Maar ik vermoed dat ik dan weer filmpjes en dergelijken moet gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
woutur schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:01:
[...]

Niet echt. Ik heb er vorige keer een keer melding van gemaakt bij Gearbest geloof ik. Ik kreeg toen na veel gedoe en moeite een waardebon van 8 dollar ofzo.

De laatste twee heb ik bij Banggood gekocht. Ik zal eens kijken of ik daar iets mee kan. Maar ik vermoed dat ik dan weer filmpjes en dergelijken moet gaan maken.
Ik weet niet hoelang garantie je bij IKEA krijgt, maar het is de eventuele meerprijs m.i. waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Medione1210 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:06:
[...]

Ik weet niet hoelang garantie je bij IKEA krijgt, maar het is de eventuele meerprijs m.i. waard.
Het fijne aan de yeelights is dat ze en erg goedkoop zijn en er is geen hub nodig. Ik zou eens kijken of je de dimmers er tussenuit kan halen.. Die gooien roet in het eten. Dimmers met smart led lampen is uberhaupt geen strak plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Randleman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:07:
[...]

Het fijne aan de yeelights is dat ze en erg goedkoop zijn en er is geen hub nodig. Ik zou eens kijken of je de dimmers er tussenuit kan halen.. Die gooien roet in het eten. Dimmers met smart led lampen is uberhaupt geen strak plan :)
Dan zit je potentieel met veel te felle lampen als je niet kan dimmen. Het is juist zo handig dat je ze kan dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Medione1210 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:21:
[...]

Dan zit je potentieel met veel te felle lampen als je niet kan dimmen. Het is juist zo handig dat je ze kan dimmen.
Als je ze niet kan dimmen is dat lastig inderdaad. Maar voor zover ik weet zijn alle yeelights dimbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 10:35
Medione1210 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:21:
[...]

Dimmen doe je dan ook niet met een dimmer, maar door naar google home te roepen dat de lamp op x % moet.. Van een fysieke dimmer gaat je lamp kapot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Daarom is bij mij alles Philips Hue (hele huis) - kost wat meer - maar alles werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 10:35
Heb zelf zowel Hue als Yeelight. Werken beide prima. Vermoedelijk binnenkort nog wat GU-10 Ikea lampjes erbij (op de Hue bridjge) en ik verwacht daar ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Mana schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:24:
[...]

Dimmen doe je dan ook niet met een dimmer, maar door naar google home te roepen dat de lamp op x % moet.. Van een fysieke dimmer gaat je lamp kapot.
Ah, ik vermoede al dat het om een fysieke dimmer gaat. Je kan ze dus wel gewoon via GH blijven dimmen zonder dat dit kwaad kan?

Nog even iets anders. Merken jullie ook dat je in het Nederlands deze week ander soort antwoorden/reacties krijgt op commando's?
Hier werkt 'alarm uit' niet meer. 'wekker uit' werkt nog wel, maar ik krijg dan als reactie 'alarm uitgezet'.
Ook 'lamp' werkt ineens niet meer. Ik moet nu 'licht' zeggen.
Ze zijn op de achtergrond nog steeds druk bezig lijkt het.

[ Voor 72% gewijzigd door Medione1210 op 05-12-2018 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
Medione1210 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:32:
[...]

Ah, ik vermoede al dat het om een fysieke dimmer gaat. Je kan ze dus wel gewoon via GH blijven dimmen zonder dat dit kwaad kan?
Yep, dat is ook de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:22
Medione1210 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:32:
[...]

Nog even iets anders. Merken jullie ook dat je in het Nederlands deze week ander soort antwoorden/reacties krijgt op commando's?
Hier werkt 'alarm uit' niet meer. 'wekker uit' werkt nog wel, maar ik krijg dan als reactie 'alarm uitgezet'.
Ook 'lamp' werkt ineens niet meer. Ik moet nu 'licht' zeggen.
Ze zijn op de achtergrond nog steeds druk bezig lijkt het.
Randleman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:38:
[...]

Yep, dat is ook de bedoeling :)
Nee! Dit kan niet zomaar, als je HUE lampen dimt met een aparte dimmer gaan de lampen op den duur stuk.
De lamp verwacht 230v en zet dit zelf om, als je dit met een aparte dimmer dimt, dan gaat deze electronica defect.

[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 05-12-2018 18:13 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
Koldur schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:13:
[...]

[...]

Nee! Dit kan niet zomaar, als je HUE lampen dimt met een aparte dimmer gaan de lampen op den duur stuk.
De lamp verwacht 230v en zet dit zelf om, als je dit met een aparte dimmer dimt, dan gaat deze electronica defect.
Lees de comments nog eens :9 Dat is precies wat er gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Koldur schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:13:
[...]

[...]

Bij de IKEA lampen wordt dit ook netjes benoemd:
Dit product wordt draadloos gedimd. Met IKEA slimme verlichting kan je je verlichting dimmen zonder dat je een vaste installatie hebt.

De lichtbron is niet geschikt voor gebruik met een vast geïnstalleerde dimmer.

Wat staat er bij de specs van je Yeelights @woutur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Medione1210 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:08:
[...]

Die heb ik ook besteld. Helaas nooit aan de praat gekregen.
Ik heb die ook bij besteld. Voor dat geld kan ik het wel wagen om te knutselen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 16:56

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Heb sinds het weekend een Google Home. Werkt leuk, maar krijg ifttt niet werkend. Ik heb bijv als phrase ¨ "start gaming"/"start xbox" maar m'n Google home valt terug in NL en krijg dan "Ik kan dit nog niet ..."

Edit: opgelost, door Engels als eerste taal op m'n Assistant in te stellen. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb haha

[ Voor 22% gewijzigd door DutchHammer op 05-12-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 19:15
Ves schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:22:
[...]

Het werkt met de taal op NL.
De Logitech hub bedoel je ? Mijn Google hub niet in ieder geval (de rest wel : Harmony hub en Google mini enz)
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2elyt1t.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Pimmetje651 op 06-12-2018 22:24 . Reden: typo ]

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Mijn keuken licht bestaat uit een Philips Hue Runner 3 spots. Google Home zegt ineens dit bij het aanzetten van "keuken", "Goed, 10 settings activeren.". De lampen schakelen dan tussen verschillende scènes. Dit was voorheen nooit het geval. Heb alle scènes al verplaatst naar andere kamer. Iemand met een zelfde probleem?
Pagina: 1 ... 49 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...