Beetje vreemd is het wel dan, aangezien je nergens kunt vinden dat het om scenes gaat. Er staat ook letterlijk "apparaten". Maar goed, fijn dat jij het dus ook hebt want dan zullen het die scenes zijn en klopt alles gewoonNuevocasa schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:20:
[...]
Zoals benoemd komt dat door de scenes. Ik heb er echt belachelijk veel. Bij elke dimmer zijn er al meerdere scenes. Bij mij staat er 113.
In de Google home app zie je ze op de volgende locatie staan: ga naar je account (rechts onderin) ga dan naar instellingen en daar naar het laatste tabblad(je woning, bij mij heet die Home) daar zie je al je ruimtes met apparaten en scenes staan.remzor schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:30:
[...]
Beetje vreemd is het wel dan, aangezien je nergens kunt vinden dat het om scenes gaat. Er staat ook letterlijk "apparaten". Maar goed, fijn dat jij het dus ook hebt want dan zullen het die scenes zijn en klopt alles gewoon
Ik heb zojuist een paar OSRAM switches gekocht en succesvol aan mijn Philips HUE bridge gekoppeld.
Hoewel ik ze prima kan bedienen vanuit de Philips app worden ze niet zichtbaar naast mijn andere Philips lampen in de Home app. Heeft iemand enig idee hoe je dit kan oplossen? Ik las van meerdere mensen dat dit gewoon zou moeten werken dus ik ben benieuwd of iemand dit met de v1 Hue bridge werkend heeft gekregen. Want misschien ligt het daar aan?
De plugs zelf hebben een redelijk recente firmware: V1.04.12
bedankt!
EDIT: probleem verholpen door het Hue account te unlinken en daarna weer opnieuw te linken
Hoewel ik ze prima kan bedienen vanuit de Philips app worden ze niet zichtbaar naast mijn andere Philips lampen in de Home app. Heeft iemand enig idee hoe je dit kan oplossen? Ik las van meerdere mensen dat dit gewoon zou moeten werken dus ik ben benieuwd of iemand dit met de v1 Hue bridge werkend heeft gekregen. Want misschien ligt het daar aan?
bedankt!
EDIT: probleem verholpen door het Hue account te unlinken en daarna weer opnieuw te linken
[ Voor 8% gewijzigd door spoor12b op 29-11-2018 23:03 ]
spoor12b
Ok ik heb iets geks. Mijn Google Home luistert niet naar de vrouw des huizes als ze de lichten aan of uit wilt zetten. Specifiek dat dus. Google zegt steeds 'vier lampen niet beschikbaar' terwijl ze het exact hetzelfde als ik zegt. Google luistert wel naar andere dingen die ze zegt. Google luistert ook als mijn zoontje van 3 de lampen aan of uit zet, hoe moeilijk hij ook te verstaan is. Het is dus echt specifiek die lampen die niet werken.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe het op te lossen?
Andere vrouw zoeken?bram1984 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:56:
Ok ik heb iets geks. Mijn Google Home luistert niet naar de vrouw des huizes als ze de lichten aan of uit wilt zetten. Specifiek dat dus. Google zegt steeds 'vier lampen niet beschikbaar' terwijl ze het exact hetzelfde als ik zegt. Google luistert wel naar andere dingen die ze zegt. Google luistert ook als mijn zoontje van 3 de lampen aan of uit zet, hoe moeilijk hij ook te verstaan is. Het is dus echt specifiek die lampen die niet werken.
Al een tijdje mee bezig, maar dat schiet ook niet erg op.
Ruilen?bram1984 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:43:
[...]
Al een tijdje mee bezig, maar dat schiet ook niet erg op.
Misschien de volgende keer eerst eens het volgende commando proberen:
"OK, Google, sync my devices"
"OK, Google, sync my devices"
spoor12b schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:21:
Ik heb zojuist een paar OSRAM switches gekocht en succesvol aan mijn Philips HUE bridge gekoppeld.
bedankt!
Heb je in 'my activity' inderdaad kunnen bevestigen dat ze precies hetzelfde zegt?bram1984 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:56:
Domme vraag mss , maar iedereen in huis kan nu makkelijk tv enzo aanzetten... Ook mijn dochter van 4
... Hoe kan je dus bepaalde switches verbieden...
Drie seconden voor mijn post hebben we dit geprobeerd. Overigens maakt het helemaal niet uit hoe je het zegt. Bij mij werken diverse zinnen met verschillende woorden (lampen/liichten/schakel uit/zet uit etc.).Medione1210 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:00:
[...]
Heb je in 'my activity' inderdaad kunnen bevestigen dat ze precies hetzelfde zegt?
Google Home weet wel dat ze Anouk heet en leest ook bijvoorbeeld het nieuws voor als ze erom vraagt, maar die lichten doet 'ie op een of andere manier niet.
Volgens mij is dit niet mogelijk. Ik verbaasde mij hier ook over dat ik vrienden en gasten niet kan verbieden de Home te gebruiken. Je zou toch zeggen dat Home dit wel moet kunnen herkennen aan de hand van je stem.NoFate schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:22:
Domme vraag mss , maar iedereen in huis kan nu makkelijk tv enzo aanzetten... Ook mijn dochter van 4... Hoe kan je dus bepaalde switches verbieden...
mja, de voice match is meer voor persoonlijke items , zoals agenda voorlezen etc
eigenlijk zou de voice match ook in combinatie moeten gaan met je "home control" devices
eigenlijk zou de voice match ook in combinatie moeten gaan met je "home control" devices
Misschien vreemde vraag, kan het kwaad de Mini op het tv meubel vlak bij de tv te zetten.
Iets met magneet / boxje en beeldbuis van mijn van mijn Sony Bravia?
Dat is geen gekke vraag, maar ik denk dat Google het wel in de gebruiksaanwijzing zou vermelden als dit een probleem was.MKMosselman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:04:
Misschien vreemde vraag, kan het kwaad de Mini op het tv meubel vlak bij de tv te zetten.
Als je het zeker wilt weten kun je misschien het best even contact met Google opnemen.
Neuh kan geen kwaad, mijne staat 25-30cm naast de TV. Het enige is dat als je TV volume wat hoog staat, dat de Mini niet altijd mijn stem meteen oppikt, al lijkt het erop dat het de laatste tijd beter gaat wat dat betreft.MKMosselman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:04:
Believe. Imagine. Create.
Beeldbuis? Heb je echt nog zo'n ouderwetse TV? Met een flatscreen kan het geen kwaad iig en met een ouderwetse beeldbuis ook niet met zo'n zwakke magneet. Ik neem aan dat er wel meer speakers in (de buurt van) je TV zitten, heb je vast ook geen last van.MKMosselman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:04:
Overigens kan het wel zo zijn dat je Google Home jou lastiger verstaat als hij vlakbij andere speakers staat (die in gebruik zijn uiteraard). Maar dat is een kwestie van uitproberen.
[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-11-2018 09:12 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Dank allemaal voor antwoord. Nee het is een Sony Bravia uit 2009 maar die noem ik ook liefkozend beeldbuis hoorSnoeiKoei schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:10:
[...]
Beeldbuis? Heb je echt nog zo'n ouderwetse TV? Met een flatscreen kan het geen kwaad iig en met een ouderwetse beeldbuis ook niet met zo'n zwakke magneet. Ik neem aan dat er wel meer speakers in (de buurt van) je TV zitten, heb je vast ook geen last van.
Overigens kan het wel zo zijn dat je Google Home jou lastiger verstaat als hij vlakbij andere speakers staat (die in gebruik zijn uiteraard). Maar dat is een kwestie van uitproberen.
Er hangt bij ons een passieve soundbar onder de tv en we merken dat de Home (mini) er last van heeft als het volume wat harder staat (niveau film kijken zeg maar).SnoeiKoei schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:10:
[...]
Gisteren merkte ik weer dat beide Google Home Mini's niet reageerden op spraak. Toen bleek dat ze ook via de Home app niet bereikbaar waren. Stekker eruit en weer erin, maar nog steeds niet bereikbaar. In mijn DHCP-server zag ik wel dat ze een IP-adres hadden gekregen en daarop kon ik de ook pingen, maar verder reageerden ze nergens op.
Uiteindelijk heb ik een factory reset moeten doen en ze weer opnieuw moeten toevoegen. Daarna werkte beide weer naar behoren.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Bij mij is het al de tweede keer (vorige keer had ik slechts 1 Home Mini).
En waar zou dit aan kunnen liggen? Het viel me in de DHCP wel op dat ze beide dezelfde naam hadden: Google-Home-Mini.<local network>.
Uiteindelijk heb ik een factory reset moeten doen en ze weer opnieuw moeten toevoegen. Daarna werkte beide weer naar behoren.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Bij mij is het al de tweede keer (vorige keer had ik slechts 1 Home Mini).
En waar zou dit aan kunnen liggen? Het viel me in de DHCP wel op dat ze beide dezelfde naam hadden: Google-Home-Mini.<local network>.
Hier 3x storing gisteren! De radio viel uit en de Home's reageerden nergens meer op. Na reset van wifi werkte het weer.maikel schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:58:
Gisteren merkte ik weer dat beide Google Home Mini's niet reageerden op spraak. Toen bleek dat ze ook via de Home app niet bereikbaar waren. Stekker eruit en weer erin, maar nog steeds niet bereikbaar. In mijn DHCP-server zag ik wel dat ze een IP-adres hadden gekregen en daarop kon ik de ook pingen, maar verder reageerden ze nergens op.
Vanmorgen werkte de radio in eerste instantie ook niet (pas na reset wifi) en ging om 8 uur ineens een alarm af. Wij stellen altijd het alarm in op 6.15uur , dus we stonden raar te kijken.
Om 6.15 reageerde de Home ook al niet op het 'stop alarm' dat we iedere dag zeggen. 'stop wekker' werkte wel!
Overigens zat ik gisteren een Netflix serie te kijken en in 1 aflevering reageerde de Home 4x uit het niets met ' ik begrijp het niet'. Er was niets gezegd dat ook maar een beetje op OK of HEY leek.
Al met al geen beste dag voor de Google Home.
Ik lag gisteren weer helemaal dubbel.... En hoe ik erbij kwam, geen idee: "Hej Google, er staat een paard in de gang."
HahaDarkAllMan schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:27:
Ik lag gisteren weer helemaal dubbel.... En hoe ik erbij kwam, geen idee: "Hej Google, er staat een paard in de gang."
Probeer 'Hey google selfdestruct' eens als je 'm een keer zat bent.
Ik weet niet of je er al uit bent maar wij hebben hetzelfde gehad met de scenes aanroepen van KAKU, bij mij werkte het prima en bij mijn vrouw niet. Uiteindelijk heb ik het account van klikaanklikuit ook bij mijn vrouw in de Google Home app toegevoegd bij servicesbram1984 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:56:
account > instellingen > assistent > bediening voor in huis > + (apparaat toevoegen)
Hopelijk kan je hier wat mee.
Dank je. Bedoel je in de Google Home app? Want zowel bij haar als bij mij staat HUE er gewoon in.JBRIL schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:56:
[...]
Ik weet niet of je er al uit bent maar wij hebben hetzelfde gehad met de scenes aanroepen van KAKU, bij mij werkte het prima en bij mijn vrouw niet. Uiteindelijk heb ik het account van klikaanklikuit ook bij mijn vrouw in de Google Home app toegevoegd bij services
account > instellingen > assistent > bediening voor in huis > + (apparaat toevoegen)
Hopelijk kan je hier wat mee.
@bram1984 Het lijkt er op dat je hetzelfde probleem hebt als @Marc_22, @rswennen en ik. Ik heb ondertussen al wel contact gehad met support en het schijnt wel een bekend issue te zijn. Ik heb wel een stappenplan, maar heb dat nog niet helemaal afgerond en geprobeerd.
Volgens Google komt het omdat op de iPhone mogelijk niet alle benodigde applicaties staan. Bij mij bleek dat inderdaad te kloppen. Je moet niet alleen Google Home installeren, maar ook Google en de Google Assistant. Bij mijn vriendin bleek inderdaad dat de Google Assistant niet op haar telefoon stond.
De Google medewerker kwam met het volgende stappenplan:
Volgens Google komt het omdat op de iPhone mogelijk niet alle benodigde applicaties staan. Bij mij bleek dat inderdaad te kloppen. Je moet niet alleen Google Home installeren, maar ook Google en de Google Assistant. Bij mijn vriendin bleek inderdaad dat de Google Assistant niet op haar telefoon stond.
Ikzelf liep tegen een issue aan dat ik een foutmelding kreeg zodra ik haar weer toe wilde voegen, maar ze staat er al wel weer bij. We hebben alleen nog geen tijd gehad om te kijken of het nu alweer werkt, vandaar dat ik het nog niet in dit topic gemeld had.Unlink her account > Install Google Assistant and Google App > Relink her account > Voice match (during linking, you should encounter voice match setup) > Then force close the app > Assistant tab > Tap Google Home Mini > Turn on Personal results.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Maar dan is het toch gek dat mijn zoontje van 3 wel verstaan wordt. Die heeft echt geen iPhone hoor.Janoz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:36:
@bram1984 Het lijkt er op dat je hetzelfde probleem hebt als @Marc_22, @rswennen en ik. Ik heb ondertussen al wel contact gehad met support en het schijnt wel een bekend issue te zijn. Ik heb wel een stappenplan, maar heb dat nog niet helemaal afgerond en geprobeerd.
[...]
Ikzelf liep tegen een issue aan dat ik een foutmelding kreeg zodra ik haar weer toe wilde voegen, maar ze staat er al wel weer bij. We hebben alleen nog geen tijd gehad om te kijken of het nu alweer werkt, vandaar dat ik het nog niet in dit topic gemeld had.
Wat bedoel je trouwens met "maar ook Google"? Chrome?
Ik bedoel idd in de google home app en dan bij services.bram1984 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:22:
[...]
Dank je. Bedoel je in de Google Home app? Want zowel bij haar als bij mij staat HUE er gewoon in.
Ik heb sinds een week de Google Home staan. De eerste 2 dagen kon ik d.m.v. een commando een riedeltje laten afspelen waarin m'n naam werd genoemd, de dag, het weer, m'n agenda om vervolgens nog het nieuws te laten horen. Maar wat ik ook probeer, ik krijg het nu niet meer voor elkaar om dat riedeltje te laten afspelen.
Heb al geprobeerd ''Hey Google, wat staat er op het programma vandaag?'' of ''Hey Google, wat brengt mijn dag vandaag?'' maar meer dan m'n agenda krijg ik dan niet.
Iemand die kan vertellen welk commando ik moet gebruiken? Heb al even gegoogled maar kan het zo ook niet 1,2,3 vinden..
Heb al geprobeerd ''Hey Google, wat staat er op het programma vandaag?'' of ''Hey Google, wat brengt mijn dag vandaag?'' maar meer dan m'n agenda krijg ik dan niet.
Iemand die kan vertellen welk commando ik moet gebruiken? Heb al even gegoogled maar kan het zo ook niet 1,2,3 vinden..
Tesla M3LR '21
Hey Google, goedemorgen.London schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:11:
Ik heb sinds een week de Google Home staan. De eerste 2 dagen kon ik d.m.v. een commando een riedeltje laten afspelen waarin m'n naam werd genoemd, de dag, het weer, m'n agenda om vervolgens nog het nieuws te laten horen. Maar wat ik ook probeer, ik krijg het nu niet meer voor elkaar om dat riedeltje te laten afspelen.
(dat moet je ook terug moeten kunnen vinden in de Home app)
Ah ja, dat was hem. Thanks!avec_style schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:18:
[...]
Hey Google, goedemorgen.
Tesla M3LR '21
Veel gedoe hier met die Mini. Nadat ik Safari cache heb geleegd en de Hue hub heb opgeschoond en na een nieuwe install merk ik dat er nog steeds oude info terugkomt.
Ik zie vast iets over het hoofd, maar waar komt die oude rotzooi vandaan. Uit de Google cloud o.i.d.?
Ik zie vast iets over het hoofd, maar waar komt die oude rotzooi vandaan. Uit de Google cloud o.i.d.?
Iemand al gemerkt dat ie nu ook beleefd antwoord als je aardig wat vraagt?
OK Google, please set a timer for 35 minutes.
What a nice way to ask, timer set to 35 minutes
Compleet in dit geval met een harp riedeltje, dat mijns inziens net een stapje te veel is, maar ja :-D
Compleet in dit geval met een harp riedeltje, dat mijns inziens net een stapje te veel is, maar ja :-D
Nieuwe functionaliteit blijkbaar: nieuws: Google Assistant gaat in Engels reageren op beleefde vragenRoosW schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:27:
Iemand al gemerkt dat ie nu ook beleefd antwoord als je aardig wat vraagt?
Werkt dat al?avec_style schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:18:
[...]
Hey Google, goedemorgen.
Ik had mijn Google Home op English (US) gezet kort nadat hij binnen kwam omdat ik dat nederlands praten maar niks vond.. kreeg vervolgens toen ik 'goodnight' zei wel een notificatie op mijn telefoon om procedures te gebruiken.. heb toen wat procedures ingesteld maar vervolgens kon ik ze nergens meer terug vinden in de settings (noch van home noch van de assistent). Na wat gechat te hebben met zo'n google hulpverlener was de conclusie dat procedures (nog) niet officieel ondersteund waren in 'mijn regio'.
Vervolgens de volgende dag kwam ik erachter dat de taal van mijn telefoon ingesteld stond op English (Netherlands) dus die heb ik aangepast naar English (US), want zo staat ook m'n Google Home ingesteld, en nú krijg ik ineens wel de opties voor procedures (en het aanpassen van de Google Assistent stem!) te zien in het settings menu!... vage shit allemaal joh maar ben iig al blij dat ik er nu toegang tot heb.. procedures zijn zowat het enige echte 'smart' home wat je er mee kan want échte natuurlijke taal doet ze gewoon niet aan buiten het opzoeken van feitjes en weetjes via google search.
Vind dat wel jammer.. ze kan je prima antwoorden geven op allerlei vragen.. maar begrijpend luisteren om een commando om iets te doen uit te voeren dat gaat te ver.. je moet écht precies zeggen wat je wilt om te zorgen dat ze iets met je Hue lampen/devices doet.
Heb gister overigens een chromecast audio (+ ethernet usbOTG adapter want FUCK wifi) aangesloten op de AUX in van mijn Logitech Z-5500 en was érg blij te leren dat mijn Z-5500 prima het geluid van mijn PC (via de main inputs) mixt met het geluid van de AUX in waar de chromecast audio op zit... blijf het wel érg jammer vinden btw dat er niet gewoon een 'Google Home for Windows/Linux/Mac' desktop applicatie is waarmee je het intelligentste apparaat in je huis op een nuttige manier kunt aansluiten op je 'smart' home ecosysteem... ach ja.

[ Voor 23% gewijzigd door Ayporos op 30-11-2018 19:37 ]
@Ayporos Ik kan gewoon zeggen; "Hey Google, zet lampen aan". En dan zet ze mijn Hue lampen aan. En "Hey Google, goedemorgen" werkt ook gewoon.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Google gaat zich bezighouden met de opvoeding van kinderen? Wat een onzin zeg.ChokingHazard schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:30:
[...]
Nieuwe functionaliteit blijkbaar: nieuws: Google Assistant gaat in Engels reageren op beleefde vragen
Met het positieve antwoord wil Google dat vooral kinderen op een nette manier dingen vragen aan Assistant
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Sinds gisteren de Harmony hub binnen en werkend gekregen. Hulde voor dit forum :-D
Vraagje: alle apparaten zijn aangesloten op mijn receiver, die via 1 HDMI kabel op de TV is aangesloten. Sinds ik de hun heb, staat er permanent HDMI 1 in beeld op mijn philips TV. Best irritant.In de instellingen kan ik dit nergens verwijderen. Iemand die een suggestie heeft?
Vraagje: alle apparaten zijn aangesloten op mijn receiver, die via 1 HDMI kabel op de TV is aangesloten. Sinds ik de hun heb, staat er permanent HDMI 1 in beeld op mijn philips TV. Best irritant.In de instellingen kan ik dit nergens verwijderen. Iemand die een suggestie heeft?
1 April grap?Salvatron schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:21:
[...]
Google gaat zich bezighouden met de opvoeding van kinderen? Wat een onzin zeg.
Met het positieve antwoord wil Google dat vooral kinderen op een nette manier dingen vragen aan Assistant
Ach, als de ouders het niet meer aanleren, dan moet google het maar doen.
Goedemorgen, als in de routine?Rivanov schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:17:
@Ayporos Ik kan gewoon zeggen; "Hey Google, zet lampen aan". En dan zet ze mijn Hue lampen aan. En "Hey Google, goedemorgen" werkt ook gewoon.
Jeetje... wat een negativiteit... toch mooi dat GH netjes antwoord etc. Whatever the reason
Ja, dan begint ze met de hele riedel van datum, tijd, weer, drukte op de weg naar het werk en het nieuws.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kijk eens beetje hoger in dit forum, ik heb iets soortgelijks van zodra mijn vrouw voice match activeert.bram1984 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:56:
Onze setup is, ik heb home gedefinieerd, share met mijn vrouw en ik heb voice match actief. Dan werkt alles en google verstaat mijn vrouw en doet lichten aan/uit. Maar als ze zegt wie ben ik kent google haar niet.
Van zodra mijn vrouw voice match activeert kan ze geen lichten meer schakelen en krijgt ze soortgelijke melding dan de jouwe.
Is dat "Mijn dag" of een "Routine". Is namelijk een significant verschil. Mijn dag kan namelijk geen apparaten bedienen. Daardoor moet ik 's ochtends dus TV én lampen los aanzetten, met bijbehorende "Hey Google", aangezien "Verder praten" ook nog niet werkt in het NL. Als ik er dan ook nog eens Goedemorgen bij moet zeggen is het voordeel van alles met stem aanzetten wel weg. Heel epistel dat ik op kan zeggen.Rivanov schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:04:
[...]
Ja, dan begint ze met de hele riedel van datum, tijd, weer, drukte op de weg naar het werk en het nieuws.
Als ik in mijn Home app kijk (op Android) kan ik via het tandwiel een andere account toevoegen aan mijn Home. (Let op: ik heb het over de app genaamd Home (met logo in de vorm van een huisje), niet over de Google App of Assistant)(overigens staat mijn telefoon in het Engels). Misschien dat dat een oplossing is. Overigens is mijn vrouw daarin niet “gelinkt” maar kan ze alle commando’s in huis gewoon uitvoeren (via Home Assistant).rswennen schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:39:
[...]
Kijk eens beetje hoger in dit forum, ik heb iets soortgelijks van zodra mijn vrouw voice match activeert.
Onze setup is, ik heb home gedefinieerd, share met mijn vrouw en ik heb voice match actief. Dan werkt alles en google verstaat mijn vrouw en doet lichten aan/uit. Maar als ze zegt wie ben ik kent google haar niet.
Van zodra mijn vrouw voice match activeert kan ze geen lichten meer schakelen en krijgt ze soortgelijke melding dan de jouwe.
Sometimes you need to plan for coincidence
Mja, dat dus. Routine is inderdaad lampen etc schakelen.
Mijn dag heb ik niet zoveel behoefte aan.
Mijn dag heb ik niet zoveel behoefte aan.
Sinds gisteren heb ik een Hue starterspakket met daarbij de Google home mini.
Maar het werkt allemaal nog niet zoals ik wil.
De lampen via de Hue app bedienen werkt prima.
Echter het koppelen met Google Home is een drama, ik heb tijdens het koppel proces via my hue toestemming geven. Maar daarna verdwijnt dit scherm en kom ik in Google home zonder dat mijn lampen er staan. Als ik dan zeg "Hey Google, zet mijn lichten aan" dan zet hij alleen mijn eerste kamer aan die in de Hue app staat. Vreemd, want in Google home zie ik geen enkele lamp.
Daarnaast na een aantal keer de Google Home mini te resetten en de Home app te verwijderen opnieuw voice match proberen in te stellen. Maar tijdens de zinnen die je moet uitspreken pakt hij mijn stem niet meer op, waardoor voice match niet meer in te stellen is.
Verder onthoud hij wel de koppelingen met bijv Spotify en mijn Hue lampen? Dus ookal reset/verwijder ik alles. Dan nog onthoud hij informatie. De basis functies van de Google Home werkt nu wel, maar het apparaat lijkt nu wel doof te zijn. Ik moet erg hard praten voor het reageert.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Echter het koppelen met Google Home is een drama, ik heb tijdens het koppel proces via my hue toestemming geven. Maar daarna verdwijnt dit scherm en kom ik in Google home zonder dat mijn lampen er staan. Als ik dan zeg "Hey Google, zet mijn lichten aan" dan zet hij alleen mijn eerste kamer aan die in de Hue app staat. Vreemd, want in Google home zie ik geen enkele lamp.
Daarnaast na een aantal keer de Google Home mini te resetten en de Home app te verwijderen opnieuw voice match proberen in te stellen. Maar tijdens de zinnen die je moet uitspreken pakt hij mijn stem niet meer op, waardoor voice match niet meer in te stellen is.
Verder onthoud hij wel de koppelingen met bijv Spotify en mijn Hue lampen? Dus ookal reset/verwijder ik alles. Dan nog onthoud hij informatie. De basis functies van de Google Home werkt nu wel, maar het apparaat lijkt nu wel doof te zijn. Ik moet erg hard praten voor het reageert.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Zeg eerst eens: sync my lights / synchroniseer mijn lampen.Thoraxx schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:10:
Sinds gisteren heb ik een Hue starterspakket met daarbij de Google home mini.
Misschien helpt dat.
Bedankt voor de tip, maar ook dat al 100 keer geprobeerdobelix998 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:13:
[...]
Zeg eerst eens: sync my lights / synchroniseer mijn lampen.
Misschien helpt dat.
sync my devices?Thoraxx schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:14:
[...]
Bedankt voor de tip, maar ook dat al 100 keer geprobeerd
Vandaag de home mini geïnstalleerd. Nu kan ik echter nergens zien hoe ik routines aan kan maken. Google help geeft aan dat dit onder persoonlijke gegevens > assistent moet staan. Hier staat het bij mij echter niet.
Mis ik iets?
Mis ik iets?
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Dat is inmiddels al 100 keer besproken geloof ik. Je telefoon en GH(M) moeten allebei op Engels (US) staan, dan een paar keer je telefoon rebooten en dan zou je de functie moeten kunnen vinden.weststar schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:30:
Vandaag de home mini geïnstalleerd. Nu kan ik echter nergens zien hoe ik routines aan kan maken. Google help geeft aan dat dit onder persoonlijke gegevens > assistent moet staan. Hier staat het bij mij echter niet.
Mis ik iets?
Ja dat is precies wat ik doe, mijn vrouw toevoegen aan huis en wanneer ze dan voicematch activeert kan ze geen lichten meer controlerenn, via de ANP wel;trouwens.Hmmbob schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:33:
[...]
Als ik in mijn Home app kijk (op Android) kan ik via het tandwiel een andere account toevoegen aan mijn Home. (Let op: ik heb het over de app genaamd Home (met logo in de vorm van een huisje), niet over de Google App of Assistant)(overigens staat mijn telefoon in het Engels). Misschien dat dat een oplossing is. Overigens is mijn vrouw daarin niet “gelinkt” maar kan ze alle commando’s in huis gewoon uitvoeren (via Home Assistant).
Ik ga wel eens de suggestie hoger proberen, ervoor zorgen data en ook de assistent heeftngeinstalleerd op al haar Apple devies. Ze heeftbhet wel;op telefoon maar misschien niet op iPad mini. Ik test het en laat iets weten
Iemand ervaring met de tuya smart app? Ik heb daar de afstandsbedieningen van de decoder (schotel), tv en soundbar gekoppeld! Dit werkt allemaal via de app... Nu is de app ook gekoppeld met de Google Home app! Maar hij herkend geen commando's behalve tv uit en aan.
Iemand ervaring?
Iemand ervaring?
Hulp vanuit het forum is niet gekomen om het op te lossen, dus heb zelf maar met Google en Hue gebeld.Bas_h78 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:01:
Mijn HUE wil niet meer koppelen in mijn Google Home Mini.
Het heeft altijd goed gewerkt, nu verhuist en de HUE stopte met werken.
Heb de Philips Hue ontkoppeld, maar krijg hem niet meer aan de Google Mini gekoppeld.
Heb op de MeetHue site alle links verwijderd die “Google” erbij hebben staan.
Vervolgens op Home proberen te linken via Managed Accounts.
Link lijkt goed te gaan, inloggen op de MeetHue site, accepteren dat Google dit mag gebruiken.
In home komt te staan “successfully linked” maar het wordt niet toegevoegd aan de Home.
Op de MeetHue site zie ik wel dat er weer een nieuwe Google connectie staat.
Maar Google Home mini laat het niet zien, nu al 20x geprobeerd. Hue wordt niet meer zichtbaar.
Telefoon staat op Engels, voor de “Assistant Languages” taat deze eerst op NL, dan pas Eng (US).
Iemand een idee hoe nu verder te gaan. Met de Hue app werken de lampen perfect…
Sync my devices (ned en eng) werkte ook niet
Google kon het niet oplossen (niet in 60 min), alles ontkoppeld van Hue. Kreeg toen helemaal geen koppeling meer met de bridge.
Gebeld met Hue, blijkt dat er geen internet verbinding was met de Bridge. Kon deze wel bedienen, was erg apart volgens Hue.
Laatste oplossing die Hue had was de Bridge aan een ander netwerk koppelen en dan de verbinding maken met de Bridge. Dit werkte, bridge weer teruggekoppeld aan het eigen netwerk en alles werkte weer. Connecties konden weer gemaakt worden met GHM.
Dit is een laaste oplossing die Hue had, ze weten zelf ook niet waarom dit gebeurd. Maar het wisselen van netwerk was de oplossing.
Als er meer mensen last van hebben, dan kan dit een oplossing zijn
Ik kwam er vandaag achter dat mijn ietwat oude Sony TV welke niet gekoppeld is aan Google Home, maar wel HDMI CEC heeft, ook aan/uitgezet kan worden door Google Home en wel via de aangesloten Chromecast.
Er hangt een Chromecast aan met een eigen stroomaanvoer, dus niet via usb. En dit werkt dus :-)
Dus: "hey Google, zet de TV aan" schakelt via de Chromecast de tv aan, maar niet automatisch naar het HDMI-kanaal van de chromecast. Opzich logisch, maar dit wist ik dus niet
Er hangt een Chromecast aan met een eigen stroomaanvoer, dus niet via usb. En dit werkt dus :-)
Dus: "hey Google, zet de TV aan" schakelt via de Chromecast de tv aan, maar niet automatisch naar het HDMI-kanaal van de chromecast. Opzich logisch, maar dit wist ik dus niet
Zo werkt het bij mij ook met een oude Philips TV. Ik hoef alleen maar te roepen speel “naam van de serie” op televisie,(is de naam van de Chromecast) en de Chromecast zet de tv aan op de juiste HDMI en start de juiste serie. Ook pauzeren en weer door spelen alsook het harder of zachter zetten werkt keurig met spraakcommandos. Ook de serie stoppen en de tv uitzetten werkt prima.4pp3l schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:41:
Ik kwam er vandaag achter dat mijn ietwat oude Sony TV welke niet gekoppeld is aan Google Home, maar wel HDMI CEC heeft, ook aan/uitgezet kan worden door Google Home en wel via de aangesloten Chromecast.
Onze tv beneden(4k philips) springt dus wel meteen naar het Chromecast kanaal. En dat wilde ik juist niet.4pp3l schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:41:
Boven op mn oude samsung blijft hij wel op de normale input.
Daarom voor beneden een Broadlink RM Pro+ aangeschaft. En nu de chromecast boven op de slaapkamer tv.
7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3
Sinds kort ook de Google Home en probeer nu mijn Logitech Harmony Hub aan te sturen. Harmony linken aan Google Home gaat zonder enig probleem na alles ingesteld te hebben op English (US). Maar het uitvoeren van een actie, zoals switchen van een activiteit duurt soms rete lang.
Wanneer ik bijvoorbeeld zeg; "Ok Google, Turn on the TV" reageert Google vrijwel direct zoals het hoort met; "Ok, turning on the TV". Vervolgens kan het soms wel 5 minuten duren voordat de Harmony Hub daadwerkelijk switch naar de juiste activiteit. Echter.. zo nu en dan werkt het wel direct.
Iemand enig idee waardoor dit kan komen en hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Wanneer ik bijvoorbeeld zeg; "Ok Google, Turn on the TV" reageert Google vrijwel direct zoals het hoort met; "Ok, turning on the TV". Vervolgens kan het soms wel 5 minuten duren voordat de Harmony Hub daadwerkelijk switch naar de juiste activiteit. Echter.. zo nu en dan werkt het wel direct.
Dat probleem ligt bij de Harmony server.Giel88 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:17:
Sinds kort ook de Google Home en probeer nu mijn Logitech Harmony Hub aan te sturen. Harmony linken aan Google Home gaat zonder enig probleem na alles ingesteld te hebben op English (US). Maar het uitvoeren van een actie, zoals switchen van een activiteit duurt soms rete lang.![]()
Ook als ik de afstandbediening van de compagnon gebruik heeft harmony soms een behoorlijke lag.
GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub
Bij mij gaat het vrijwel instant. Je Hub heeft wel een sterk signaal met je WiFi netwerk?Giel88 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:17:
Sinds kort ook de Google Home en probeer nu mijn Logitech Harmony Hub aan te sturen. Harmony linken aan Google Home gaat zonder enig probleem na alles ingesteld te hebben op English (US). Maar het uitvoeren van een actie, zoals switchen van een activiteit duurt soms rete lang.![]()
Weet iemand of er een verbindingsstukje o.i.d. bestaat om een oudere tv ook via GH aan/uit te kunnen zetten (HDMI cec ontbreekt)?
Er is al een chromecast op aangesloten en dat werkt prima, behalve aan/uit.
Misschien werkt een harmony hub, maar dat lijkt me een beetje dure aanschaf om alleen aan/uit te kunnen zetten.
Misschien werkt een harmony hub, maar dat lijkt me een beetje dure aanschaf om alleen aan/uit te kunnen zetten.
[ Voor 21% gewijzigd door Medione1210 op 01-12-2018 18:48 ]
Met de companion remote zelf heb ik er gelukkig geen last van en werkt het wel direct.Ax05 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:21:
[...]
Dat probleem ligt bij de Harmony server.
Ook als ik de afstandbediening van de compagnon gebruik heeft harmony soms een behoorlijke lag.
Zou het niet mogen zijn gezien de Harmony hun praktisch naast de router staat. Meerder malen ook geprobeerd om mijn hun vanaf scratch te installeren en opnieuw aan de home te linken maar geen succes helaas. Overigens werken alle andere devices zoals Philips Hue vrijwel direct via Google Home.Rivanov schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:35:
[...]
Bij mij gaat het vrijwel instant. Je Hub heeft wel een sterk signaal met je WiFi netwerk?
Ik heb de Home mini gekoppeld aan mijn Hue en Harmony.
Alles staat op Engels en dat werkt eigenlijk zeer goed.
Nu vroeg ik me af of alles inmiddels net zo goed werkt in Nederlands, of ga ik dan toch een stap achteruit qua mogelijkheden?
Nu vroeg ik me af of alles inmiddels net zo goed werkt in Nederlands, of ga ik dan toch een stap achteruit qua mogelijkheden?
Je kan 2 talen tegelijk aan zetten, dan mis je niksMarsman83 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:16:
Ik heb de Home mini gekoppeld aan mijn Hue en Harmony.
Nederlands is zeker nog niet zo goed als engels, zeker qua home control.
Nadat ik een timer zette vandaag, vroeg hij of ik dat wilde raten. Van 1-5...
Krijgen we nu ook al surveys terwijl we gebruik maken van de home?
Krijgen we nu ook al surveys terwijl we gebruik maken van de home?

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3
Je zou een Broadlink mini kunnen kopen. Die zijn stukken goedkoper dan een Harmony Hub en prima geschikt voor wat jij wilt.Medione1210 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:41:
Weet iemand of er een verbindingsstukje o.i.d. bestaat om een oudere tv ook via GH aan/uit te kunnen zetten (HDMI cec ontbreekt)?
Iemand?pitchdown schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:06:
[...]
"opgelost " door de TV aan te maken in Logitech Harmony + activiteit.
Nu wordt de tv gevonden in GH en kan ik h`m toevoegen aan een kamer.
Ik kan echter nog niet in de betreffende (werk)kamer de TV aan/uit zetten --> GH zou dan direct met de android TV moeten praten maar dat doet hij niet. Klopt dat?
In de woonkamer is dit geregeld voor de Logitech Harmony software + activiteiten.
Als GH niet direct tegen android tv kan praten, wat is dan handig om te kopen...een Logitech Harmony of een chrome-cast?
Bij mij is het verschillend. Denk inderdaad dat het te maken heeft met de harmony servers. Waar ik nog wel benieuwd naar ben is het volgende. Ik kan met activity "tv" de tv/receiver en Ziggo box aanzetten. Echter lukt het mij niet in volume lager of hoger te doen of van kanaal te wisselen. Heb jij een idee hoe dit in te regelen?Giel88 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:17:
Iemand van jullie ervaring met goede dubbelzijdige tape voor de installatie van de Google Home Mini aan een tegelmuur? Ik heb het nu geprobeerd met twee verschillende soorten van Tesa, maar steeds komt de Home een paar dagen later naar beneden. De montage aan de Home is daarmee het grote probleem, vanwege het oppervlak....
Alternatieven zoals de Incipio Mount zijn hier lastig te verkrijgen. En 3D printen is toch nog best kostbaar als je slechts één item laat printen bij een van de aanbieders (zoals deze houder: https://www.thingiverse.com/thing:2599534)
Alle suggesties zijn welkom!
Alternatieven zoals de Incipio Mount zijn hier lastig te verkrijgen. En 3D printen is toch nog best kostbaar als je slechts één item laat printen bij een van de aanbieders (zoals deze houder: https://www.thingiverse.com/thing:2599534)
"Increase/decrease volume on tv"kickbakker schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:44:
[...]
Bij mij is het verschillend. Denk inderdaad dat het te maken heeft met de harmony servers. Waar ik nog wel benieuwd naar ben is het volgende. Ik kan met activity "tv" de tv/receiver en Ziggo box aanzetten. Echter lukt het mij niet in volume lager of hoger te doen of van kanaal te wisselen. Heb jij een idee hoe dit in te regelen?
"Turn up/down volume on tv"
"Mute tv"
"Switch to channel twenty one"
"Go to channel seven hundred one"
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Iemand bekend met onderstaand probleem:
Ik heb mijn tv via de smarthings app gekoppeld aan de Google home app. HDMI CEC staat aan. Echter als ik zeg zet de tv aan dan geeft de Google home aan dat hij de tv aan zet maar er gebeurd niks. Als ik zeg zet de tv uit dan zet de Google home mijn tv wel netjes uit.
Tevens kan de Google home niet uitlezen hoelang mijn wasmachine nog duurt die eveneens via de smartthings app gekoppeld is.
Ik heb mijn tv via de smarthings app gekoppeld aan de Google home app. HDMI CEC staat aan. Echter als ik zeg zet de tv aan dan geeft de Google home aan dat hij de tv aan zet maar er gebeurd niks. Als ik zeg zet de tv uit dan zet de Google home mijn tv wel netjes uit.
Tevens kan de Google home niet uitlezen hoelang mijn wasmachine nog duurt die eveneens via de smartthings app gekoppeld is.
D'r wordt hier nu op dit moment een mount geprint voor de Mini.Ties86 schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:03:
Iemand van jullie ervaring met goede dubbelzijdige tape voor de installatie van de Google Home Mini aan een tegelmuur? Ik heb het nu geprobeerd met twee verschillende soorten van Tesa, maar steeds komt de Home een paar dagen later naar beneden. De montage aan de Home is daarmee het grote probleem, vanwege het oppervlak....
Degene die jij linkt is wel een iets uitdagender print denk ik, maar ik wil hem wel proberen. Zit iets meer dan 5 meter materiaal in en 2 uur printtijd. Nog nooit berekend wat dat zou kosten eigenlijk.
Op Amazon.de staan verschillende wallmounts vanaf €7 en prime vanaf €12 voor de Google home mini
Net zoiets kan je op AliExpress kopen voor ongeveer 3 euro.Beekforel schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:16:
[...]
D'r wordt hier nu op dit moment een mount geprint voor de Mini.Kon niet zo goed kiezen, dus eerst maar eens 1 proberen. Wil hem zo dicht mogelijk op het stopcontact hebben met het kabeltje mooi weggewerkt.
Degene die jij linkt is wel een iets uitdagender print denk ik, maar ik wil hem wel proberen. Zit iets meer dan 5 meter materiaal in en 2 uur printtijd. Nog nooit berekend wat dat zou kosten eigenlijk.
Je bent mijn held. Het werkt waarachtig ook. Merk wel dat je hele specifieke commands moet geven om alles goed te laten werkenMr_Blobby schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:20:
[...]
"Increase/decrease volume on tv"
"Turn up/down volume on tv"
"Mute tv"
"Switch to channel twenty one"
"Go to channel seven hundred one"
Ik heb de procedure meermaals geprobeerd maar zonder succes.Janoz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:36:
[...]
Ikzelf liep tegen een issue aan dat ik een foutmelding kreeg zodra ik haar weer toe wilde voegen, maar ze staat er al wel weer bij. We hebben alleen nog geen tijd gehad om te kijken of het nu alweer werkt, vandaar dat ik het nog niet in dit topic gemeld had.
@Janoz @Marc_22 @bram1984 hebben jullie enig succes gehad met de procedure
https://nl.aliexpress.com...412d-8d7d-87f4bc8526aa-18Scuba-Angelo schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:46:
Op Amazon.de staan verschillende wallmounts vanaf €7 en prime vanaf €12 voor de Google home mini
Nou ze had sowieso 2 "huizen" in Google Home staan. Daar heb ik er een van verwijderd en bij de andere HUE opnieuw toegevoegd zonder Voice Match te activeren. En nu werkt het ja.rswennen schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:02:
[...]
Ik heb de procedure meermaals geprobeerd maar zonder succes.
@Janoz @Marc_22 @bram1984 hebben jullie enig succes gehad met de procedure
ik zoek de zwarte versie van deze: https://www.google.nl/sea...662#imgrc=JKB25ZNPbAasDM:Ties86 schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:03:
maar dan wel zonder dat ik 4 x zoveel verzendkosten moet betalen als dat de houder zelf kost!
Iemand een tip?
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Misschien heb je hier wat aankruila schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:02:
[...]
ik zoek de zwarte versie van deze: https://www.google.nl/sea...662#imgrc=JKB25ZNPbAasDM:
maar dan wel zonder dat ik 4 x zoveel verzendkosten moet betalen als dat de houder zelf kost!
Iemand een tip?
https://s.click.aliexpress.com/e/klldDZB
Of
https://s.click.aliexpress.com/e/bWD7B22V
Of
https://s.click.aliexpress.com/e/2aPfKo1
Of
https://www.marktplaats.n...un-gratis-verzending.html
En dit kan je zelf goedkoop doen
https://www.marktplaats.n...d4d3a3e8&previousPage=vip
[ Voor 38% gewijzigd door Medione1210 op 02-12-2018 18:21 ]
Dank je voor je snelle en uitgebreide reactie!Medione1210 schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:12:
[...]
Misschien heb je hier wat aan
https://s.click.aliexpress.com/e/klldDZB
Of
https://s.click.aliexpress.com/e/bWD7B22V
Of
https://s.click.aliexpress.com/e/2aPfKo1
Of
https://www.marktplaats.n...un-gratis-verzending.html
En dit kan je zelf goedkoop doen
https://www.marktplaats.n...d4d3a3e8&previousPage=vip
De eerste 2 zijn anders van vorm als wat ik wilde. Iets op de achterkant plakken van de home mini lukt niet (zie daarvoor tig reacties op internet), en omdat mijn mini's zwart zijn, wil ik per se een zwarte houder., dus ondanks de andere vorm optie 2.
Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn Nest Hello te koppelen aan mijn Google Home Hub. Als ik op de bel druk krijg ik wel een notification op alle smartphones en tablets die verbonden zijn, maar de Home Hub geeft niet direct beeld van de deurbel. In de home hub kan ik wel gewoon op 'camera' klikken en dan de camera van de Hello bekijken, maar de trigger dat de Home Hub moet zeggen dat er iemand aanbelt, en direct beeld geeft is er niet.
Ik heb al meerdere 'oplossingen' voorbij zien komen; van het aanzetten van de optie 'persoonlijke dingen delen' tot het unlinken van Nest en weer toevoegen.
Iemand dit al werkend gekregen?
Ik heb al meerdere 'oplossingen' voorbij zien komen; van het aanzetten van de optie 'persoonlijke dingen delen' tot het unlinken van Nest en weer toevoegen.
Iemand dit al werkend gekregen?
Inderdaad...
Verwijderd
Hier al eens naar gekeken? Gebruik deze zelf ook.Ties86 schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:03:
https://www.gamma.nl/asso...ntageset-rmag60/p/B614688
Hallo,
Ik probeer een beetje te ontdekken welke third party apps er zijn en vooral welke nuttig zijn. Nu wil ik graag die van jumbo uitproberen, maar "praat met jumbo" resulteert in een "dit wordt niet ondersteund door dit apparaat". Ik heb wel de laatste versie en mijn Home is ook geen week oud. Iemand misschien enig idee waar dat aan ligt? En nog tips of sites voor andere nuttige apps?
Bedankt!
Ik probeer een beetje te ontdekken welke third party apps er zijn en vooral welke nuttig zijn. Nu wil ik graag die van jumbo uitproberen, maar "praat met jumbo" resulteert in een "dit wordt niet ondersteund door dit apparaat". Ik heb wel de laatste versie en mijn Home is ook geen week oud. Iemand misschien enig idee waar dat aan ligt? En nog tips of sites voor andere nuttige apps?
Bedankt!
Maar gebruik je die ook op de google home mini? Lees overal dat het niet houdt (heb al 2 verschillende dubbelzijdige tape geprobeerd, valt er zo vanaf)Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:56:
[...]
Hier al eens naar gekeken? Gebruik deze zelf ook.
https://www.gamma.nl/asso...ntageset-rmag60/p/B614688
Ik kan mijn foto's niet afspelen op de chromecast dmv spraakcommando op de home. Ik krijg dan een YouTube filmpje. Echt alles geprobeerd. In dit forum heb ik hetzelfde probleem eerder langs zien komen maar geen oplossing. Werkt dit en zo ja met welke specifieke opdracht? Dank!
Dat zou je denken. Maar ik denk dat het volgende aan de hand is:bram1984 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:19:
Maar dan is het toch gek dat mijn zoontje van 3 wel verstaan wordt. Die heeft echt geen iPhone hoor.
De inrichting van de installatie is helemaal in orde. Ik kan alles zeggen en het werkt omdat ik ook alles zo ingericht heb. Andere mensen die niet worden herkend gebruiken diezelfde inrichting en bij hun (mijn kinderen, jou zoontje van 3) werkt het dan ook. Het enige verschil is dat google niet weet wie ze zijn (als ik vraag 'wie ben ik' krijg ik als antwoord 'je vertelde dat je Janoz* bent).
Vriendin toegevoegd, maar bij haar staat dan de configuratie niet goed. Google herkend haar wel, maar kan vervolgens het huis niet goed aansturen. Dat verklaart gelijk ook waarom het wel werkt wanneer voicematch uitgezet wordt. Google herkend haar dan niet meer.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Weet iemand hoe je radio afspeelt op een chromecast audio? Ik heb een chromecast audio met de naam 'Audio Woonkamer'. Als ik zeg 'Speel slam fm op audio woonkamer', dan krijg ik als reactie iets in de trant van 'ik kan alleen video's afspelen op een chromecast'.
En als je wat specifieker bent? "Speel Slam FM op tunein op chromecast audio woonkamer" ...
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Je moet inderdaad soms heel specifiek zijn. Zo werkt een bepaald commando bij mij alleen, als ik het woordje 'het' ook zeg.renzo4000 schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:15:
En als je wat specifieker bent? "Speel Slam FM op tunein op chromecast audio woonkamer" ...
Nog even wat anders; het is hier al eens langskomen, TuneIn en reclame.
Ik merk sinds vrijdag ineens dat er eerst een advertentie komt als ik van radiozender wissel op de Google Home. Ik dacht eerst dat ik het eerder misschien gemist had,maar mijn huisgenoten valt het ook op.
Hiervoor had ik alleen reclame in de app.
[ Voor 32% gewijzigd door Medione1210 op 03-12-2018 08:45 ]
Wat je kan proberen;Palomar schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:11:
Weet iemand hoe je radio afspeelt op een chromecast audio? Ik heb een chromecast audio met de naam 'Audio Woonkamer'. Als ik zeg 'Speel slam fm op audio woonkamer', dan krijg ik als reactie iets in de trant van 'ik kan alleen video's afspelen op een chromecast'.
Specificeren radio... "Speel radio Slam FM af op audio woonkamer"
Het in het engels proberen (soms werken commandos dan ineens wel).
Had ook een tijdje continu die melding, geen idee meer wat de oplossing uiteindelijk was (of het probleem) maar volgens mij werkten engelse commando's soms ineens wel.
Ik zal er nog eens mee experimenteren. Met Spotify iets afspelen lukte ook niet, terwijl dat op mijn andere (hdmi) chromecast wel werkt (zat toen muziek te luisteren op mijn tv, jeehrenzo4000 schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:15:
Dit maakt wel dat ik nog niet zo'n fan ben van spraakbesturing. Het is eigenlijk zoeken naar de juiste commando's. In feite ga je terug naar de MS-DOS tijd, waarbij je ook heel specifiek commando's moet geven, ipv. dat de interface jou mogelijkheden geeft om uit te kiezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 03-12-2018 09:19 ]
Klopt, soms is het wat frustrerend hoe commando's worden opgevolgd door GH. Het is echter wel belangrijk dat we gewoon blijven gebruiken. Het is een AI learning curve, het wordt als maar beter.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Het is ook voor jezelf een beetje een learning curve...
Op een gegeven moment weet je wat 9 vd 10x werkt en wat je moet zeggen/doen in dat ene geval dat het net niet werkt (waardoor het ook minder puzzelen wordt allemaal en minder gedoe wanneer het net niet werkt).
Merkte dat ik in het begin veel meer zat te klooien met simpele commandos (omdat ik iets anders in mijn hoofd had) terwijl ik er nu nog amper over hoef na te denken.
Overigens heb ik wel problemen met de 'follow up' commandos. Optie staat aan maar het lukt me voor geen meter dit voor elkaar te krijgen... ik moet toch echt steeds 'hey google' zeggen. Waarschijnlijk een timing issue.
Gebruiken jullie dit en zo ja, hoe? Wachten tot de ene afhandeling is afgerond en dan het volgende commando zeggen? Of gewoon direct na het eerste commando zo'n beetje (zodat hij in 'de wachtrij' komt?)
Las dat het niet werkt als je iets afspeelt, maar volgens mij heeft het bij mij nog geen 1x gewerkt
(Vanavond nog maar eens verder klooien)
Op een gegeven moment weet je wat 9 vd 10x werkt en wat je moet zeggen/doen in dat ene geval dat het net niet werkt (waardoor het ook minder puzzelen wordt allemaal en minder gedoe wanneer het net niet werkt).
Merkte dat ik in het begin veel meer zat te klooien met simpele commandos (omdat ik iets anders in mijn hoofd had) terwijl ik er nu nog amper over hoef na te denken.
Overigens heb ik wel problemen met de 'follow up' commandos. Optie staat aan maar het lukt me voor geen meter dit voor elkaar te krijgen... ik moet toch echt steeds 'hey google' zeggen. Waarschijnlijk een timing issue.
Gebruiken jullie dit en zo ja, hoe? Wachten tot de ene afhandeling is afgerond en dan het volgende commando zeggen? Of gewoon direct na het eerste commando zo'n beetje (zodat hij in 'de wachtrij' komt?)
Las dat het niet werkt als je iets afspeelt, maar volgens mij heeft het bij mij nog geen 1x gewerkt
[ Voor 39% gewijzigd door m0ridin op 03-12-2018 09:41 ]
Ik roep bijvoorbeeld: "Speel NPO5 op TuneIn" ik krijg dan de vraag terug: "afspelen op audio" (audio is de naam van de chromecast audio die achter in mijn receiver zit.Palomar schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:11:
IK: "Start the Sinner met Netfilx"
GH: "ok, ik speel the Sinner af op netflix op de Chromecast Woonkamer"
En vervolgens start die netjes the sinner af op de chromecast met netflix, precies waar ik gebleven was.
Maar als ik zeg
IK: "Start Timeless met Netfilx"
GH: "ok. ik speel timeless op netflix af Youtube op Chromecast Woonkamer".
En vervolgens start die de trailer op van timeless op youtube op de chromecast.
GH: "ok, ik speel the Sinner af op netflix op de Chromecast Woonkamer"
En vervolgens start die netjes the sinner af op de chromecast met netflix, precies waar ik gebleven was.
Maar als ik zeg
IK: "Start Timeless met Netfilx"
GH: "ok. ik speel timeless op netflix af Youtube op Chromecast Woonkamer".
En vervolgens start die de trailer op van timeless op youtube op de chromecast.

Dit topic is gesloten.
Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...