Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
cypher21 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:28:
Vrijdag ook maar 2 home mini's bij de appie meegenomen

Heb inmiddels mijn Harmony elite gekoppeld en kan dus alles van de tv bedienen.

Weet iemand waar ik alle commando's kan vinden

Heb de activiteiten
Film kijken
TV kijken
Playstation spelen
Wii U spelen
Muziek luistern

Turn on TV
Turn on Playstation
Turn on Wii U
Turn on Radio
maar kan die van de film kijken niet aan zetten, mijn media PC zou dan aan moeten gaan :)

Zag ook dat je boodschapen aan de appie app kunt toevoegen, ook daar nog niets voor gevonden qua commandos./
hey google praat met appie nvm...
Tip: zoek eens in dit topic

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:38
cypher21 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:28:
Vrijdag ook maar 2 home mini's bij de appie meegenomen

Heb inmiddels mijn Harmony elite gekoppeld en kan dus alles van de tv bedienen.

Weet iemand waar ik alle commando's kan vinden

Heb de activiteiten
Film kijken
TV kijken
Playstation spelen
Wii U spelen
Muziek luistern

Turn on TV
Turn on Playstation
Turn on Wii U
Turn on Radio
maar kan die van de film kijken niet aan zetten, mijn media PC zou dan aan moeten gaan :)

Zag ook dat je boodschapen aan de appie app kunt toevoegen, ook daar nog niets voor gevonden qua commandos./
hey google praat met appie nvm...
Kijk eens hier https://support.google.com/googlehome/answer/7207759?hl=en of hier https://www.cnet.com/how-...-list-of-commands-so-far/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:02
bloblub schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:39:
Ik heb ook een Home Mini gehaald in de hoop dat deze wel Netflix kon casten op mijn Android TV. Maar helaas. Dezelfde melding als op mijn telefoon. (Had ik kunnen weten)

Jammer dat Google binnen haar eigen ecosysteem er soms zo'n puinhoop van maakt.
Ik heb precies hetzelfde met mijn 55" OLED van Philips. Hij reageert echter wel goed op commando's voor youtube en spotify. Maar als je bv vraagt 'speel (serienaam) via netflix op tv' zegt de home wel dat ie dat gaat doen maar direct daarna krijg je ook te horen dat de home dat nog niet wil of kan (gebruik de afstandsbediening van de tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
KJTDominicus schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 23:03:
, Hoe kan ik mijn televisie en Soundbar met stem besturen op mijn Google home. Ik gebruik een infrarood zender van Tuya. uit en aan schakelen gaat wel goed. Zender wisselen of volume wijzigen krijg ik niet voor elkaar. Iemand ervaring?
Iemand een idee?
ik heb onderstaande besteld bij AliExpress (als test)....maar krijg het nog niet voor elkaar....
je kunt hem wel commando's leren via de app, alleen wat is dan het commando voor de Google Home Mini.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3d5b4c4dbTFJx2

Heb trouwens ook een Google Chromecast aangesloten op de tv.
het uitschakelen van de TV werkt al wel via het commando, Hey Google zet TV aan.
maar dan blijft de soundbar uit staan.
en volume wil ik ook kunnen regelen, net als het zappen eigenlijk (Hey Google zet kanaal 4 erop) of iets in die trant...

[ Voor 16% gewijzigd door KJTDominicus op 27-11-2018 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:05
is er iemand die met home en hue de kleuren kan aanpassen .
aan uit en dimmen werkt perfect.
maar ik heb de ambiance lampen met 4 tonen wit en dit krijg ik niet werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik dacht iets van scenes aanmaken en die oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 15:30
KJTDominicus schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:48:
[...]

Iemand een idee?
ik heb onderstaande besteld bij AliExpress (als test)....maar krijg het nog niet voor elkaar....
je kunt hem wel commando's leren via de app, alleen wat is dan het commando voor de Google Home Mini.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3d5b4c4dbTFJx2

Heb trouwens ook een Google Chromecast aangesloten op de tv.
het uitschakelen van de TV werkt al wel via het commando, Hey Google zet TV aan.
maar dan blijft de soundbar uit staan.
en volume wil ik ook kunnen regelen, net als het zappen eigenlijk (Hey Google zet kanaal 4 erop) of iets in die trant...
Interessant! Ik heb gisteren deze gekocht: https://www.amazon.com/RS...tertainment/dp/B07DNWG6V4. Ik ben benieuwd of het iets is.

Heb jij toevallig zo'n Arris setupbox? (E.g. KPN)
Zo ja, werkt dit apparaat met de setupbox? Hij heeft iig wel de goede frequentie (56 kHz).

Ps. ik denk dat je Home Assistant oid nodig hebt om het te laten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Eypo op 27-11-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Vandaag de Harmony Elite binnengekregen en de koppeling tussen Google Assistant en de Harmony Hub werkt echt top! M'n activities starten perfect op met de Engelse commands.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
Rivanov schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:36:
Vandaag de Harmony Elite binnengekregen en de koppeling tussen Google Assistant en de Harmony Hub werkt echt top! M'n activities starten perfect op met de Engelse commands.
Welke naam heb je aan de activiteiten gegeven? Ik ga er de komende dagen ook aan beginnen en moet nog nadenken over de Engelse benaming die de Google home goed pakt en vlotjes in de mond liggen.
Ik dacht aan: Tv , dvd , Chromecast , CD , Games...of is dat te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Ik zie geen shortcuts/routines meer.
Heb ze weken lang wel gezien. Telefoon op US, App 1ste taal op US.
Maar de layout is helemaal veranderd en kan het nergens terug vinden.

Iemand het zelfde probleem?
Google home app versie: 2.7.307
Zie ook nog maar 1 taal staan. Alleen Engels US....hmmmm

-edit
Nederlands toegevoegd als 2de taal in mn iPhone. En nu is de layout ook weer anders en zie ik de routines weer wel....erg vreemd. In het nederlands alleen werkt niet. Maar alleen US dan dus ook weer niet(dit niet zelf aangepast)

:? 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door LikeABawzs op 27-11-2018 21:02 ]

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ik kan gewoon zeggen:

- "Hey Google, turn on TV" .. en dan trapt ie de activiteit TV Kijken aan (LG OLED aan en op HDMI 2, Marantz Receiver aan en op juiste input en Horizon Box aan).

- "Hey Google, turn on Sonos" .. en dan trapt ie de activiteit Sonos aan (Marantz Receiver aan en op juiste input waar m'n Connect op aangesloten zit en hij start de favorite Radio538 binnen Sonos)

etc. etc.

Je kunt nog Friendly Names instellen en je krijgt vervolgens een e-mail met daarin een aantal Voice Commands o.b.v. jouw instellingen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rundfunk28
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:25
Hoe kan je de taal aanpassen van de harmony hub? Kan die graf instelling nergens vinden. Ik wil Engels (USA) aanhouden zodat het werkt met google home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:46
kickbakker schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:57:
Hoe kan je de taal aanpassen van de harmony hub? Kan die graf instelling nergens vinden. Ik wil Engels (USA) aanhouden zodat het werkt met google home
Je moet Engels toevoegen aan Google Home. De Harmony kan je in het NL laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rundfunk28
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:25
pelt schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:10:
[...]

Dat dacht ik eerst ook maar krijg nog steeds de melding van harmony dat de regio niet ondersteund word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Moet ik een Google Home resetten als ik hem terugstuur naar de winkel. Ik heb inmiddels natuurlijk wat informatie verstrekt, maar wordt dat op de Google Home opgeslagen of in de app?

Ik heb hem wel ontkoppelt vanuit de app uit mijn woonkamer, maar ik kon geen 'terugzetten naar fabrieksinstellingen' oid vinden? Of is er wellicht een harde reset op het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Mirage010 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:36:
Moet ik een Google Home resetten als ik hem terugstuur naar de winkel. Ik heb inmiddels natuurlijk wat informatie verstrekt, maar wordt dat op de Google Home opgeslagen of in de app?

Ik heb hem wel ontkoppelt vanuit de app uit mijn woonkamer, maar ik kon geen 'terugzetten naar fabrieksinstellingen' oid vinden? Of is er wellicht een harde reset op het apparaat?
In principe staat alles online bij Google, en zonder jouw gebruikersnaam en wachtwoord zullen ze er weinig mee kunnen.
ALLEEN, als je smart apparatuur of diensten hebt gekoppeld dat via internet aanstuurbaar is (Nest, Philips Hue, Netflix, Spotify, etc) zou de nieuwe eigenaar dat mogelijk kunnen gebruiken/instellen door stemcommando's
Dus, het beste is om de Google Home een FDR (factory) reset te geven.
HIER staat hoe je dat moet doen.

Maar als ik brutaal mag wezen, waarom wil je 'm terug sturen? en is doorverkopen geen optie (hint.. hint...) :+

[ Voor 5% gewijzigd door Goldwing1973 op 27-11-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Thanks! Ik ga even een FDR doen.
Reden van terugsturen is dat ik hem net voor 149 euro had gekocht en hem daarna in de aanbieding voor 99 zag tijdens Black Friday.

Voor 50 euro wil ik de moeite wel nemen om die oude terug te sturen.

Door doorverkopen gaat hem niet worden ;-)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Mirage010 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:08:
Reden van terugsturen is dat ik hem net voor 149 euro had gekocht en hem daarna in de aanbieding voor 99 zag tijdens Black Friday.

Begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
pelt schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:10:
[...]

Dat werkt op zeker? Ik lees vaak anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:13
D-e-n schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:30:
[...]

Dat werkt op zeker? Ik lees vaak anders.
Volgens mij moest ik mijn harmony op EN instellen, anders kreeg ik de melding dat de regio niet ondersteund werd oid... Geen idee of ik dat na afloop weer terug had kunnen zetten though.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 23:11

ManiacsHouse

Scheisse!

Mirage010 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:08:

Misschien zo netjes om dan je 'nieuwe' ongeopende terug te sturen? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
ManiacsHouse schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:53:
[...]

Misschien zo netjes om dan je 'nieuwe' ongeopende terug te sturen? 😉
Uhmm.. met het risico dat ze vallen over het serienummer dat anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:41
Voor de mensen die het niet voor elkaar krijgen om “Nederlands” als standaard taal te installeren:

- Maak een nieuw “Nederlands” gmail account aan en installeer hem daar mee, volgens kun je de rechten met je eigen gmail overzetten.

4 verschillende Google Home’s geinstalleerd en bij 1 was het niet mogelijk Nederlands te installeren. Via een grote omweg was het toch mogelijk. De Home gaf ook steeds een error “Er is een probleem opgetreden, probeer het later nog eens”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:11
Zojuist reclame van harman Kardon op de televisie met hun slimme speaker. Komt de tekst "hey Google speel ??? af op Spotify". En jawel Google home mini begint een klassiek nummer af te spelen via Spotify in de woonkamer. Gast gebruik staat uit, en voice match heb ik ingesproken. Hoe kan dit dan gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:16
ipje schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:51:
Zojuist reclame van harman Kardon op de televisie met hun slimme speaker. Komt de tekst "hey Google speel ??? af op Spotify". En jawel Google home mini begint een klassiek nummer af te spelen via Spotify in de woonkamer. Gast gebruik staat uit, en voice match heb ik ingesproken. Hoe kan dit dan gebeuren?
Kan je weinig tegen doen denk ik. Ze hadden een southpark episode waarmee ze mensen met die speakers zaten te sarren op precies dezelfde manier ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-09 07:08
Hier ook voice match ingesteld maar als ik een video op youtube kijk waarin mensen Hey Google roepen reageert mijn Google home die naast mijn tv staan ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Goldwing1973 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:07:
[...]

Uhmm.. met het risico dat ze vallen over het serienummer dat anders is.
Okay daar heb je een punt :)
Da's eigenlijk best een lastige... :/ Jij hebt je korting, zij een ongebruikt product retour. Win win zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
ManiacsHouse schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:01:
[...]

Okay daar heb je een punt :)
Da's eigenlijk best een lastige... :/ Jij hebt je korting, zij een ongebruikt product retour. Win win zou je denken.
ja, alleen als hij kapot gaat en ze moeten 'm insturen kan Google weer moeilijk doen omdat hij niet aan hun geleverd is, dan zegt de winkel, u heeft een product geretourneerd wat niet van ons af komt en heb jij het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Dat had ik ook, beetje dom van ze om die tekst in een reclame te verwerken!

Overigens betekent het instellen van voice match niet dat anderen niets kunnen inspreken. De Home herkent je stem en plaatst bijvoorbeeld nieuwe afspraken en herinneringen dan netjes in het juiste google account! Ook komt google dan met persoonlijke afspeellijsten en andere persoonlijke resultaten.

Vreemd dat dit niet algemeen bekend is!

Understand how your voice works with other settings
Voice Match & personal results

If no one links their voice with Voice Match to the speaker and the person who set up the device allows personal results, anyone can access those personal results.
After you link your voice with Voice Match, the Google Assistant will not respond with your personal results to a voice it doesn’t recognize as yours.
A voice that sounds like yours might be able to get these results, too. If you're not comfortable with this, stop allowing personalized results.
Voice Match & media services

If you link your voice with Voice Match and choose specific music and video services, the Google Assistant can provide personalized music and video suggestions.
When other people use a speaker that is linked to your voice, your media history and recommendations from these services might change.
To stop others from using your media services, ask them to set up Voice Match link their own music and video services.

[ Voor 44% gewijzigd door Medione1210 op 28-11-2018 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Thanks!
Heb dit topic uiteraard al doorgespit, ook gegoogled, maar nergens kom ik een activiteit op een harmony tegen waarbij een PC gebruikt wordt als mediaspeler...

Vanavond nog maar eens mee stoeien

Edit!:
Account unlinken en opnieuw linken, vervolgens andere friendly names toevoegen... Beetje omslachtig. Maar alles werkt inmiddels

[ Voor 12% gewijzigd door cypher21 op 28-11-2018 16:32 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook in het bezig van een Google Home Mini, in eerste instantie werkt alles naar behoren. Maar sinds zondag kan het apparaat het nieuws niet meer ophalen, terwijl dat de eerste dag wel gewoon werkte. Ik heb gecontroleerd of alles goed staat. Daarnaast het apparaat ook volledig herstart.

Hebben andere mensen hier ook last van?

[ Voor 6% gewijzigd door Frozenhands op 28-11-2018 09:34 ]

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alonzozo
  • Laatst online: 06-07 14:37
Toppers,

Het lukt me niet om de heos aan te koppelen via de google home app. Na het kiezen voor “heos” om als apparaat toe te voegen word ik doorverwezen naar de Heos pagina waar je normaal gezien de inlogdetails kan invullen. Echter wordt deze pagina niet correct weergegeven. Er staan 2 legen vakjes en ik kan niets aanklikken of invullen. Iemand anders dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 14:23
Frozenhands schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:13:
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook in het bezig van een Google Home Mini, in eerste instantie werkt alles naar behoren. Maar sinds zondag kan het apparaat het nieuws niet meer ophalen, terwijl dat de eerste dag wel gewoon werkte. Ik heb gecontroleerd of alles goed staat. Daarnaast het apparaat ook volledig herstart.

Heb je binnen de google home app in de instellingen van de home mini de standaard audio output veranderd naar iets anders als de home mini zelf? bijvoorbeeld naar een chromecast of andere smart speaker?

Als ik dat deed afgelopen weekend dan kon de google home mini het laatste nieuws niet afspelen en kreeg ik de melding "nieuws niet beschikbaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
Hallo allemaal,

Had ik ook ooit, bleek dat de standaard muziekspeler stond ingesteld op mijn receiver, het nieuws werd dus wel degelijk opgelezen maar op een apparaat dat op dat moment niet aanstond, waardoor het lijkt of er geen nieuws wordt voorgelezen.

Controleren of wijzigen gaat zo:
Nieuws standaard oplezen via home mini:
• Home app
• Account (symbool rechtsonder)
• Lokale apparaten
• Naam die google home (mini) hebt gegeven
• Instellingen (tandwiel)
Standaard muziekspeler: Google home (mini)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
iemand ervaring met bluetooth speakers en google home ?

wil graag iets als Dali Zensor AX 5, Dynaudio XEO 2 of als ze goed klinken Argon Audio Fore 5 er aan koppelen. De standaard Google Home vind ik niet echt bijzonder qua geluid.

Nou lees ik verhalen dat bluetooth op de home's niet bijzonder goed is en deze support ook geen aptx.

Misschien chromecast audio met optische kabel een betere optie dan bluetooth.

[ Voor 8% gewijzigd door mcetweaker op 28-11-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 00:39
Rivanov schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:55:
Ik kan gewoon zeggen:

- "Hey Google, turn on TV" .. en dan trapt ie de activiteit TV Kijken aan (LG OLED aan en op HDMI 2, Marantz Receiver aan en op juiste input en Horizon Box aan).

- "Hey Google, turn on Sonos" .. en dan trapt ie de activiteit Sonos aan (Marantz Receiver aan en op juiste input waar m'n Connect op aangesloten zit en hij start de favorite Radio538 binnen Sonos)

etc. etc.

Je kunt nog Friendly Names instellen en je krijgt vervolgens een e-mail met daarin een aantal Voice Commands o.b.v. jouw instellingen.
Hmm ik moet zeggen dat het bij ons nog niet zo vlekkeloos gaat. Kreeg bij de kreet "turn on tv" te vaak de melding dat apparaat niet is gekoppeld (hij herkent dan Nederlands en NL koppeling met Harmony werkt inderdaad nog niet). Dus op dit moment "channel" als friendly name gekozen en dan werkt het spreken weer wel prima.

Beetje hetzelfde probleem waar je tegenaan loopt met IFTTT. De combinatie van Engels en Nederlands icm verboden woorden die gereserveerd zijn voor Google....Deze problematiek zal helaas blijven omdat bijna alle fabrikanten altijd eerst Engels zullen ondersteunen en heel laat of niet Nederlands.

Overigens wat bij ons trouwens wel echt goed werkt is de koppeling met onze digitale thermostaat Honeywell Evohome met radiatorbediening. Heb deze al 3 jaar, maar de api hebben ze blijkbaar wel lekker opengesteld waardoor ik nu kan zeggen "hey google, stel de temperatuur in de slaapkamer in op 21 graden". Lekker als je op zaterdag nog in bed ligt en geen zin hebt naar de verwarming te lopen :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:03
mcetweaker schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:30:
iemand ervaring met bluetooth speakers en google home ?

wil graag iets als Dali Zensor AX 5, Dynaudio XEO 2 of als ze goed klinken Argon Audio Fore 5 er aan koppelen. De standaard Google Home vind ik niet echt bijzonder qua geluid.

Nou lees ik verhalen dat bluetooth op de home's niet bijzonder goed is en deze support ook geen aptx.

Misschien chromecast audio met optische kabel een betere optie dan bluetooth.
ik heb op beide mini's een bluetooth speaker aangesloten (Audiopro T4 en een T3)
tot op heden nog geen problemen ondervonden qua storingen terwijl de mini soms 8/9 meter van de speaker af is met 2 muren gewapend beton.

de T3 is mobiel met Accu de T4 moet stroom hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door RenaldoN op 28-11-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
kruila schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:29:
[...]

Had ik ook ooit, bleek dat de standaard muziekspeler stond ingesteld op mijn receiver, het nieuws werd dus wel degelijk opgelezen maar op een apparaat dat op dat moment niet aanstond, waardoor het lijkt of er geen nieuws wordt voorgelezen.

Controleren of wijzigen gaat zo:
Nieuws standaard oplezen via home mini:
• Home app
• Account (symbool rechtsonder)
• Lokale apparaten
• Naam die google home (mini) hebt gegeven
• Instellingen (tandwiel)
Standaard muziekspeler: Google home (mini)
Thanks, dit ga ik vanavond gelijk controleren!
basix schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:27:
[...]

Heb je binnen de google home app in de instellingen van de home mini de standaard audio output veranderd naar iets anders als de home mini zelf? bijvoorbeeld naar een chromecast of andere smart speaker?

Als ik dat deed afgelopen weekend dan kon de google home mini het laatste nieuws niet afspelen en kreeg ik de melding "nieuws niet beschikbaar".
Ja, om muziek af te spelen via mijn Shield als ik het goed zeg, goed punt ik ga het gelijk controleren.

[ Voor 3% gewijzigd door Frozenhands op 28-11-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 18:46
B-Bandit schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:34:
[...]

Hmm ik moet zeggen dat het bij ons nog niet zo vlekkeloos gaat. Kreeg bij de kreet "turn on tv" te vaak de melding dat apparaat niet is gekoppeld (hij herkent dan Nederlands en NL koppeling met Harmony werkt inderdaad nog niet). Dus op dit moment "channel" als friendly name gekozen en dan werkt het spreken weer wel prima.
Hier loop ik inderdaad ook tegenaan. Rare is dat ie hem soms wel gewoon pakt in het NL. Dan krijg ik NL'se feedback terug. Andere keren verstaat ie Engels en krijg ik Engelse feedback. Vooral bij TV verstaat ie NL en krijg ik NL'se feedback terug dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
pelt schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:40:
[...]

Hier loop ik inderdaad ook tegenaan. Rare is dat ie hem soms wel gewoon pakt in het NL. Dan krijg ik NL'se feedback terug. Andere keren verstaat ie Engels en krijg ik Engelse feedback. Vooral bij TV verstaat ie NL en krijg ik NL'se feedback terug dat het niet werkt.
Ja eens, ik heb daarom maar gekozen voor "echte" engelse woorden. Mijn vrouw en ik kwamen niet verder dan "channel". Mede omdat je voor het wisselen van kanalen wel kan roepen switch to channel 661. Dus dan onthoud dat wel redelijk.

Dat is dus mijn voornaamste advies, kies bij api's die nochtans enkel Engels ondersteunen geen woorden die ook in het Nederlands vocabulair voorkomen of gelijkluidend (dus tv, baby, computer, game, media....allemaal zowel engels als NLD).

Overigens, ik vind dit echt heerlijk tijdens het koken. Soms wil je even het journaal kijken oid en dan is het nu elke keer handen wassen, AB pakken en aanzetten en dan snel terug naar de keuken. Geweldig dat dat nu anders kan!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:01
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Heos te koppelen? Bij mij blijft de google home app hangen op een pagina van Heos na het toevoegen.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:36

woutur

Klauwtjes uit!

bramv82 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:07:
[...]

Ik ben er inmiddels achter. Je moet een scène maken in de yeelight app. Daarna in de Google home app yeelight ontkoppelen en opnieuw koppelen. Dan verschijnt de scène inderdaad als een soort apparaat.

Als je vervolgens zegt start "scènenaam" werkt het.
Het is mij na het aanmaken van een nieuwe scene, weggooien van de oude scenes en het af- en aankoppelen van mijn Yeelights nog niet gelukt. De lampen komen wel netjes met nieuwe namen in mijn Google Home. Ik kan ze koppelen aan een ruimte, maar de scene komt niet als apparaat in mijn Home app. Zou dat te maken hebben met de Yeelight server die je gebruikt (ik heb Duitsland gekozen en alles overgezet van Singapore naar Duitsland)? Ik heb ook een Sync Devices uitgevoerd waarbij de Google Home bevestigde dat het uitgevoerd was.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik begrijp niet hoe ik binnen de Google Home app kan instellen dat ik 1 Mini heb maar 2 kamers met devices. Ik kan wel de mini in een andere kamer plaatsen, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ik wil met de mini in de woonkamer de hue in de keuken bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
B-Bandit schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:34:
[...]

Beetje hetzelfde probleem waar je tegenaan loopt met IFTTT. De combinatie van Engels en Nederlands icm verboden woorden die gereserveerd zijn voor Google....Deze problematiek zal helaas blijven omdat bijna alle fabrikanten altijd eerst Engels zullen ondersteunen en heel laat of niet Nederlands.

Overigens wat bij ons trouwens wel echt goed werkt is de koppeling met onze digitale thermostaat Honeywell Evohome met radiatorbediening. Heb deze al 3 jaar, maar de api hebben ze blijkbaar wel lekker opengesteld waardoor ik nu kan zeggen "hey google, stel de temperatuur in de slaapkamer in op 21 graden". Lekker als je op zaterdag nog in bed ligt en geen zin hebt naar de verwarming te lopen :)
"Hey Google, turn on TV" werkt bij mij gewoon prima. Hij activeert dan de activiteit TV Kijken van de Harmony Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensPV
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-09 14:29
Met black friday voor een goeie prijs een google home mini besteld en hoewel de nederlandse spraakassistent nog wat problemen heeft af en toe bevalt het me prima! Ik wil er nog een paar meer bijkopen, maar weet iemand nog ergens een goede aanbieding voor de google home nu black friday voorbij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Rivanov schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:26:
[...]

"Hey Google, turn on TV" werkt bij mij gewoon prima. Hij activeert dan de activiteit TV Kijken van de Harmony Hub.
Ja begrijp ik. Maar het is gevoelig voor fouten als hij denkt dat je Nederlands praat. Misschien heb jij Nederlands uit staan of praat je gewoon heel accentloos Engels :) Maar goed, ik hoop op machine learning op de achtergrond zodat het uiteindelijk allemaal wel beter gaat werken.
NRJ020 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:58:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Heos te koppelen? Bij mij blijft de google home app hangen op een pagina van Heos na het toevoegen.
Ja ik heb de HEOS app kunnen koppelen maar echt nuttig vind ik het niet. Je kan hem niet starten, enkel bedienen. En ik merk dat ik het lastig vind de HEOS te overstemmen dus het grote nut ervan ontgaat mij.

Als je de HEOS hebt gekoppeld aan een Harmony werkt het daarentegen wel erg fijn omdat je dan een activiteit kan aanmaken waarbij je een favoriet radiostation bijvoorbeeld kunt laten starten.
laurensPV schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:34:
Met black friday voor een goeie prijs een google home mini besteld en hoewel de nederlandse spraakassistent nog wat problemen heeft af en toe bevalt het me prima! Ik wil er nog een paar meer bijkopen, maar weet iemand nog ergens een goede aanbieding voor de google home nu black friday voorbij is?
Houd pepper ff in de gaten. Bijna wekelijks zowel de home als mini wel ergens in de aanbieding.

[ Voor 17% gewijzigd door B-Bandit op 28-11-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
  • Laatst online: 19-09 13:37
NRJ020 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:58:
Ik heb Heos succesvol gekoppeld via de pagina van Heos.
De mogelijkheden via GH icm een Denon X1400 zijn nog redelijk beperkt.
"Volume omhoog" pakt hij wel structureel, maar "Volume omlaag" meestal niet.

De meest interessante opties zoals het aan en uitzetten van de versterker schijnen ergens in 2019 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
Vlak voor Kerst waarschijnlijk weer....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
Ik heb zelf een "domme" soundbar van philips.
Deze werkt prima i.c.m. logitech harmony
Default gaat deze soundbar naar 15 minuten geen input uit.
Dit is volgens philips niet aan te passen.

Ik zou dan eigenlijk via een spraak-commando via de GH de soundbar aan laten zetten.
Ik kan echter binnen de harmony geen activiteit aanmaken met alleen Powertoggle als commando (deze optie is er niet separaat behalve i.c.m. een volledige activiteit bv. smart-tv starten)

Iemand een idee hoe ik dit met de google home kan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
pitchdown schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:54:
Ik heb zelf een "domme" soundbar van philips.
Deze werkt prima i.c.m. logitech harmony
Default gaat deze soundbar naar 15 minuten geen input uit.
Dit is volgens philips niet aan te passen.

Ik zou dan eigenlijk via een spraak-commando via de GH de soundbar aan laten zetten.
Ik kan echter binnen de harmony geen activiteit aanmaken met alleen Powertoggle als commando (deze optie is er niet separaat behalve i.c.m. een volledige activiteit bv. smart-tv starten)

Iemand een idee hoe ik dit met de google home kan regelen?
Waardoor gaat de soundbar aan?
Enkel via een signaal via HDMI? Of kan dit ook met de originele afstandsbediening?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Laatst online: 21-09 00:00
Het aanbod gratis YouTube Premium tot April werkte bij mij niet omdat ik ooit eens een trail heb gehad van Google Play Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Check je PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
cypher21 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:10:
[...]

Waardoor gaat de soundbar aan?
Enkel via een signaal via HDMI? Of kan dit ook met de originele afstandsbediening?
Nu via de harmony, maar de originele ab heeft wel een power toggle knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
pitchdown schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:37:
[...]

Nu via de harmony, maar de originele ab heeft wel een power toggle knop
Je kunt in de Harmony ook buttons 'leren' door deze in te lezen met de originele remote. Misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Rivanov schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:43:
[...]

Je kunt in de Harmony ook buttons 'leren' door deze in te lezen met de originele remote. Misschien een optie?
Ja maar hoe maak ik hier een google home commando van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
pitchdown schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:50:
[...]

Ja maar hoe maak ik hier een google home commando van?
Je zult er dan eerst een Activity van moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Rivanov schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:53:
[...]

Je zult er dan eerst een Activity van moeten maken.
Voor alleen power toggle kan dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
pitchdown schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:54:
[...]

Voor alleen power toggle kan dat niet
Misschien in de hoek van IFTTT of Yonomi gaan zoeken om daar iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Laatst online: 25-03-2024
Eypo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:17:
[...]

Interessant! Ik heb gisteren deze gekocht: https://www.amazon.com/RS...tertainment/dp/B07DNWG6V4. Ik ben benieuwd of het iets is.

Heb jij toevallig zo'n Arris setupbox? (E.g. KPN)
Zo ja, werkt dit apparaat met de setupbox? Hij heeft iig wel de goede frequentie (56 kHz).

Ps. ik denk dat je Home Assistant oid nodig hebt om het te laten werken.
Wat bedoel je precies met de home assistent nodig hebben?
Ik heb ziggo mediabox xl.. Dus geen KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:42
Hallo allemaal,

Ik heb dat tweemaal gehad dat ze aangaf "ik kan het nieuws nu niet ophalen". Ik heb toen een harde reset gedaan en de mini weer gekoppeld in de app. Daarna werkte alles weer. Paar dagen later hetzelfde probleem.
Ik heb toen met Google US gechat en alle mogelijke instellingen bekeken uiteindelijk moest toen ook een harde reset uitgevoerd worden, daarbij heb ik mijn wifi netwerk op de mini van 5ghz naar 2.4ghz gezet. Alles werkt nu al weer een week.
Aan google gevraagd wat het kon zijn. Een aantal opties firmware probleempje van de mini of netwerk probleem. Al met al tweemaal een harde reset en de mini op mijn 2.4Ghz geeft en mijn mini lijkt nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Ik krijg de hue scenes ook niet aan de praat. Wij hebben een open ruimte en ik heb nu de scene etenstijd aangemaakt, in drie ruimtes (keuken, eettafel, woonkamer). Eettafel moet dan feller branden, de andere juist dimmen. De GH opnieuw gesynct met hue, maar ik krijg steeds dat de GH het nog niet begrijpt.
Het moet toch voldoende zijn om te zeggen: ok google, activeer etenstijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
obelix998 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:33:
Ik krijg de hue scenes ook niet aan de praat. Wij hebben een open ruimte en ik heb nu de scene etenstijd aangemaakt, in drie ruimtes (keuken, eettafel, woonkamer). Eettafel moet dan feller branden, de andere juist dimmen. De GH opnieuw gesynct met hue, maar ik krijg steeds dat de GH het nog niet begrijpt.
Het moet toch voldoende zijn om te zeggen: ok google, activeer etenstijd ?
probeer het eens met andere woorden, bijvoorbeeld: schakel "etenstijd" in, of: doe "etenstijd" aan, of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomaszD
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:18
Alonzozo schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:01:
Toppers,

Het lukt me niet om de heos aan te koppelen via de google home app. Na het kiezen voor “heos” om als apparaat toe te voegen word ik doorverwezen naar de Heos pagina waar je normaal gezien de inlogdetails kan invullen. Echter wordt deze pagina niet correct weergegeven. Er staan 2 legen vakjes en ik kan niets aanklikken of invullen. Iemand anders dit ook ervaren?
Ja heb ik ook gehad! Ligt aan de HEOS pagina, waarschijnlijk open je het via een Apple apparaat? Je moet even met een Android toestel proberen, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alonzozo
ThomaszD schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:54:
[...]

Ja heb ik ook gehad! Ligt aan de HEOS pagina, waarschijnlijk open je het via een Apple apparaat? Je moet even met een Android toestel proberen, dan werkt het wel.
Bedankt voor je reactie. Helaas alleen iPhone en iPad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomaszD
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:18
Alonzozo schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:55:
[...]

Bedankt voor je reactie. Helaas alleen iPhone en iPad :(
Dan werkt het idd niet, heb het gemeld bij HEOS en Google. Blijkbaar nog niet opgelost dus :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWanderer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-01 08:37
woutur schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:19:
[...]

Het is mij na het aanmaken van een nieuwe scene, weggooien van de oude scenes en het af- en aankoppelen van mijn Yeelights nog niet gelukt. De lampen komen wel netjes met nieuwe namen in mijn Google Home. Ik kan ze koppelen aan een ruimte, maar de scene komt niet als apparaat in mijn Home app. Zou dat te maken hebben met de Yeelight server die je gebruikt (ik heb Duitsland gekozen en alles overgezet van Singapore naar Duitsland)? Ik heb ook een Sync Devices uitgevoerd waarbij de Google Home bevestigde dat het uitgevoerd was.
Dat heb ik idd ook..
alles nu te zien in de Home als je alles uit laat zetten verteld ze keurig ik heb 8 apparaten uitgezet. ( 4x Yeelight & 4x Scene)
maar op het commando: Hey google zet party scene aan of Hey google zet scene party aan weet ze het niet. ook idd met engels commando's al geprobeerd.

de rest gaat prima,. hey google verander bank lamp in kleur rood..bv

dus als iemand mij het juiste commando's voor de scene's kan geven.. heb het ook al met activeer scene party geprobeerd.

en ja scene's werken perfect vanuit de yeelight app,. idd met de 3 seconden vertraging dus dat het rustig weg fade naar de nieuwe kleur setting is echt gaaf. nu nog met voice command :-)

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alonzozo
ThomaszD schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:23:
[...]

Dan werkt het idd niet, heb het gemeld bij HEOS en Google. Blijkbaar nog niet opgelost dus :-(
Let me know als je reactie hebt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
  • Laatst online: 19-09 13:37
Bij de vraag naar komende agenda items leest de Home Mini netjes de agenda items van mijn eigen agenda voor.
Nu hebben we voor alle gezinsleden een eigen Google agenda die we delen met elkaar. In de Google agenda op mijn telefoon zie ik daarom van iedereen de agenda items.

Ik zou graag willen dat de Home Mini alle agenda items uit de met mij gedeelde agenda's ook voorleest... weet iemand of dit mogelijk is?

SOLVED:
Onder Algemene Instellingen -> Instellingen -> Services -> Agenda kun je de voor jou gedeelde agenda's vinden en aanvinken.

[ Voor 18% gewijzigd door mbuurman op 30-11-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:36

woutur

Klauwtjes uit!

DaWanderer schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:52:
[...]

Dat heb ik idd ook..
alles nu te zien in de Home als je alles uit laat zetten verteld ze keurig ik heb 8 apparaten uitgezet. ( 4x Yeelight & 4x Scene)
maar op het commando: Hey google zet party scene aan of Hey google zet scene party aan weet ze het niet. ook idd met engels commando's al geprobeerd.

dus als iemand mij het juiste commando's voor de scene's kan geven.. heb het ook al met activeer scene party geprobeerd.

en ja scene's werken perfect vanuit de yeelight app,. idd met de 3 seconden vertraging dus dat het rustig weg fade naar de nieuwe kleur setting is echt gaaf. nu nog met voice command :-)

Gr
Maar dan heb jij in ieder geval de scènes in de Home app. Dat heb ik niet voor elkaar. Eerder wel, nu nog niet.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
Net in de rust PSV-Barca was er een reclame van (ik geloof) Harman-Kardon op de radio: "OK Google, play classical music". Mijn home reageerde door een Spotify playlist op de soundbar te spelen..... niet grappig.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Hmmbob schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:10:
Net in de rust PSV-Barca was er een reclame van (ik geloof) Harman-Kardon op de radio: "OK Google, play classical music". Mijn home reageerde door een Spotify playlist op de soundbar te spelen..... niet grappig.
*grinnik* is hier ook al gebeurd met een reclame op TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

woutur schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:54:
[...]

Maar dan heb jij in ieder geval de scènes in de Home app. Dat heb ik niet voor elkaar. Eerder wel, nu nog niet.
Hoop dan maar dat ik nooit eens live op tv/radio kom want het eerste wat ik zal zeggen is hey Google turn of television. :)

Maar vind het wel een grappige aktie heb hem zelf nog niet gezien helaas, collega had het er gisteren ook over dat ie ineens naar klassieke muziek aan het luisteren was. Goede reclame iedereen heeft het er over. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
DaWanderer schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:52:
[...]

Dat heb ik idd ook..

Gr
Voor scènes werkt:
<scène naam> activeren
Wel jammer dat je een scène niet kan togglen.En dus voor zowel uitschakelen als inschakelen een aparte scène moet maken.

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:09
Mijn Google Home app vind nu 62 Philips Hue apparaten terwijl ik slechts 7 lampen heb en wat accessoires. Toen ik net zei “Zet alle lampen uit” zei Google “Okay, ik zet 14 lampen uit”. Het ging om 3 lampen!

Iemand die dit herkent? Heb mijn Philips Hue al enkele keren ontkoppeld en opnieuw gekoppeld afgelopen week.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Je hebt zojuist alle lampen in de straat uitgezet :p

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• DaWanderer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-01 08:37
Ax05 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:14:
[...]

Voor scènes werkt:
<scène naam> activeren
Wel jammer dat je een scène niet kan togglen.En dus voor zowel uitschakelen als inschakelen een aparte scène moet maken.
Yup dat werkt idd !! thanks !!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Pindasaus schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:12:
Het aanbod gratis YouTube Premium tot April werkte bij mij niet omdat ik ooit eens een trail heb gehad van Google Play Music.
Tsssss is dat ook het probleem bij mij waarschijnlijk. Wat een sneue actie van Google. Naar mijn weten heb ik dik 2 jaar terug eens kort Play Music geprobeerd. Koop je 3 Home producten en gaan ze daar over emmeren. En eigenlijk is het min of meer nog een totaal ander product ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ik hoop dat iConnecthue nog eens ooit gaat samenwerken met Google Home / Assistant. Vele malen prettigere app dan de standaard Hue app. Heb namelijk verschillende scenes in iConnecthue die niet mogelijk zijn binnen de standaard app omdat die niet met Groups overweg kan.

• Daniel.
  • Laatst online: 00:13
Ik weet nu niet of het aan mijn 2 Philips TV's licht of aan Google Home.

Ik heb 2 Android TV's van Philips, beide worden herkend en via de app op Android kan ik de TV's harder en Achter zetten en kijken wat er gecast wordt. Echter kan de app niet zien dat ik TV kijk. Het stomme is is dat als ik zeg 'kijk fallout(noem maar iets) met YouTube op de Huiskamer TV, dan krijg ik herhaling van dat die het gaat doen, maar niet gebeurd. Als ik de instellingen probeer te veranderen via de app krijg ik de melding 'je android TV kan niet worden bereikt'. Iemand die hier iets meer vanaf weet want dit lijkt mij toch wel heel fijn, even Netflix opstarten laatste dingen doen en gaan.

Maar bij beide TV's werkt het niet.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
Ebfoto schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:48:
[...]

Ik heb dat tweemaal gehad dat ze aangaf "ik kan het nieuws nu niet ophalen". Ik heb toen een harde reset gedaan en de mini weer gekoppeld in de app. Daarna werkte alles weer. Paar dagen later hetzelfde probleem.
Ik heb toen met Google US gechat en alle mogelijke instellingen bekeken uiteindelijk moest toen ook een harde reset uitgevoerd worden, daarbij heb ik mijn wifi netwerk op de mini van 5ghz naar 2.4ghz gezet. Alles werkt nu al weer een week.
Aan google gevraagd wat het kon zijn. Een aantal opties firmware probleempje van de mini of netwerk probleem. Al met al tweemaal een harde reset en de mini op mijn 2.4Ghz geeft en mijn mini lijkt nu stabiel
Ik heb het probleem kunnen oplossen door de oplossingen die hier geboden zijn zonder een harde reset uit te voeren. Ik had dus een andere audio bron ingesteld, door die weer terug te wijzigen naar de Mini zelf was het probleem opgelost en heb ik vanmorgen tijdens het ontbijt het nieuws kunnen beluisteren!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
ManiacsHouse schreef op donderdag 29 november 2018 @ 06:47:
[...]

Tsssss is dat ook het probleem bij mij waarschijnlijk. Wat een sneue actie van Google. Naar mijn weten heb ik dik 2 jaar terug eens kort Play Music geprobeerd. Koop je 3 Home producten en gaan ze daar over emmeren. En eigenlijk is het min of meer nog een totaal ander product ook nog.
Je hebt gelijk hoor, ik vind het ook erg kinderachtig. Maar je kan even een nieuw Gmail adres aanmaken a!s je het nog wilt hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Daniel. schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:01:
Ik weet nu niet of het aan mijn 2 Philips TV's licht of aan Google Home.

Ik heb 2 Android TV's van Philips, beide worden herkend en via de app op Android kan ik de TV's harder en Achter zetten en kijken wat er gecast wordt. Echter kan de app niet zien dat ik TV kijk. Het stomme is is dat als ik zeg 'kijk fallout(noem maar iets) met YouTube op de Huiskamer TV, dan krijg ik herhaling van dat die het gaat doen, maar niet gebeurd. Als ik de instellingen probeer te veranderen via de app krijg ik de melding 'je android TV kan niet worden bereikt'. Iemand die hier iets meer vanaf weet want dit lijkt mij toch wel heel fijn, even Netflix opstarten laatste dingen doen en gaan.

Maar bij beide TV's werkt het niet.
https://support.google.co...?hl=en#TVsupporteddevices

Snel gevonden via Google en dit antwoord staat ook enkele pagina's terug ;)

Believe. Imagine. Create.

• maartend
Volgens berichten zou het mogelijk moeten zijn om eindelijk vanaf de GH netflix op te starten op Android TV (bijv. op mijn Samsung TV).

iemand diet al aan de praat en zo ja hoe?

Ik krijg nl. steeds de sorry uiteleg.

• Bartske
  • Laatst online: 19:37
maartend schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:22:
Volgens berichten zou het mogelijk moeten zijn om eindelijk vanaf de GH netflix op te starten op Android TV (bijv. op mijn Samsung TV).

Dat zou fijn zijn! Ga het proberen als ik thuis ben. Kans bestaat ook best dat ze nieuwe features eerst in een kleine groep uitrollen. Je kan ook aan een beta programma deelnemen voor zover ik weet.

• maartend
Bartske schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:36:
[...]

Dat zou fijn zijn! Ga het proberen als ik thuis ben. Kans bestaat ook best dat ze nieuwe features eerst in een kleine groep uitrollen. Je kan ook aan een beta programma deelnemen voor zover ik weet.
Dit bericht is van 1.5 maand geleden, ook de engelse berichten geven aan dat het al uitgerold zou moeten zijn.

https://androidworld.nl/nieuws/netflix-streamen-android-tv/

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

remzor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:18:
Mijn Google Home app vind nu 62 Philips Hue apparaten terwijl ik slechts 7 lampen heb en wat accessoires. Toen ik net zei “Zet alle lampen uit” zei Google “Okay, ik zet 14 lampen uit”. Het ging om 3 lampen!

Iemand die dit herkent? Heb mijn Philips Hue al enkele keren ontkoppeld en opnieuw gekoppeld afgelopen week.
Kijk anders even tussen het lijstje apparaten wat daar tussen staat. Volgens mij wordt een scene ook als een apparaat geteld dus dat zou die 62 kunnen verklaren. Welke lampen heb je, sommige lampen bestaan intern uit meerdere lampen (Hue beyond bijvoorbeeld), daarnaast heeft de home app zelf ook nog het concept 'kamers' dus misschien ging er stiekem meer aan dan je dacht. Dat zijn eigenlijk de enige dingen die ik zo snel kan bedenken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 15:50
Mijn HUE wil niet meer koppelen in mijn Google Home Mini.
Het heeft altijd goed gewerkt, nu verhuist en de HUE stopte met werken.

Heb de Philips Hue ontkoppeld, maar krijg hem niet meer aan de Google Mini gekoppeld.

Heb op de MeetHue site alle links verwijderd die “Google” erbij hebben staan.
Vervolgens op Home proberen te linken via Managed Accounts.
Link lijkt goed te gaan, inloggen op de MeetHue site, accepteren dat Google dit mag gebruiken.
In home komt te staan “successfully linked” maar het wordt niet toegevoegd aan de Home.

Op de MeetHue site zie ik wel dat er weer een nieuwe Google connectie staat.
Maar Google Home mini laat het niet zien, nu al 20x geprobeerd. Hue wordt niet meer zichtbaar.

Telefoon staat op Engels, voor de “Assistant Languages” taat deze eerst op NL, dan pas Eng (US).

Iemand een idee hoe nu verder te gaan. Met de Hue app werken de lampen perfect…

• kruila
Bas_h78 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:01:
Mijn HUE wil niet meer koppelen in mijn Google Home Mini.
Het heeft altijd goed gewerkt, nu verhuist en de HUE stopte met werken.

Heb de Philips Hue ontkoppeld, maar krijg hem niet meer aan de Google Mini gekoppeld.

Heb op de MeetHue site alle links verwijderd die “Google” erbij hebben staan.
Vervolgens op Home proberen te linken via Managed Accounts.
Link lijkt goed te gaan, inloggen op de MeetHue site, accepteren dat Google dit mag gebruiken.
In home komt te staan “successfully linked” maar het wordt niet toegevoegd aan de Home.

Op de MeetHue site zie ik wel dat er weer een nieuwe Google connectie staat.
Maar Google Home mini laat het niet zien, nu al 20x geprobeerd. Hue wordt niet meer zichtbaar.

Telefoon staat op Engels, voor de “Assistant Languages” taat deze eerst op NL, dan pas Eng (US).

Iemand een idee hoe nu verder te gaan. Met de Hue app werken de lampen perfect…
op ghm commando: "sync my devices" ?

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 15:50
kruila schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:46:
[...]

op ghm commando: "sync my devices" ?
Sorry, dat heb ik ook al geprobeerd.
  • Sync my devices
  • Synchroniseer mijn apparaten
  • Sync my lights
Helaas is gebeurt er niets..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 22:41
Sinds vorige week (lang leve black friday) aan het spelen met de GHM. Erg leuk!

Nu heb ik een probleem. Ik heb op mijn versterker een Chromecast audio aangesloten en vervolgens een speakergroep gemaakt van de GHM en de Chromecast audio.
Muziek afspelen vanaf Spotify werkt perfect over deze groep.

Als ik echter radio wil luisteren op de speakergroep met het commando "speel radio 3 af op <naam speakergroep>" dan zegt de GHM iets van: "Ik kan alleen video's afspelen op een chromecast of een tv met cast functionaliteit". Alsof TuneIn (waarvan GHM het afspeelt) een video is.
Wanneer ik vraag om radio alleen op de GHM af te spelen, dan werkt het wel.

Iemand enig idee hoe dit wel werkend te krijgen is?

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
maartend schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:22:

Bartske schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:36:
[...]

Bij mij op mijn Philips Ambilight (AndroidTV) van net een half jaar oud werkt het niet en krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is met de bekende Sorry erbij :-( Maar ja ook uit en aanzetten werkt niet helaas. Tot nu toe alleen het volume en YouTube afspelen werkt op mijn TV icm GH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paligap
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-09-2019
dizzie110 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:57:
Sinds vorige week (lang leve black friday) aan het spelen met de GHM. Erg leuk!

Nu heb ik een probleem. Ik heb op mijn versterker een Chromecast audio aangesloten en vervolgens een speakergroep gemaakt van de GHM en de Chromecast audio.
Muziek afspelen vanaf Spotify werkt perfect over deze groep.

Als ik echter radio wil luisteren op de speakergroep met het commando "speel radio 3 af op <naam speakergroep>" dan zegt de GHM iets van: "Ik kan alleen video's afspelen op een chromecast of een tv met cast functionaliteit". Alsof TuneIn (waarvan GHM het afspeelt) een video is.
Wanneer ik vraag om radio alleen op de GHM af te spelen, dan werkt het wel.

Iemand enig idee hoe dit wel werkend te krijgen is?
Toevallig had ik dit vandaag ook met mijn speakergroep (van alleen GH/M's). Het lijkt op een bug in de NL versie. Ik zei "speel classic rock op alle speakers" (mijn standaard is YouTube Music). Dat deed ie dus niet (zelfde melding als bij jou). Toen ik zei "play classic rock on all speakers" werkte het wel. Met sommige andere dingen lukt het trouwens weer wel in het NL, bijvoorbeeld "speel anneke van giersbergen op alle speakers". Als GH/M dus komt met dat bericht over video's, kun je het eens in het EN ipv NL proberen.

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 17:23

LDVC

Let's get it over with

Bas_h78 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:40:
[...]

Sorry, dat heb ik ook al geprobeerd.
  • Sync my devices
  • Synchroniseer mijn apparaten
  • Sync my lights
Helaas is gebeurt er niets..
Bij mij werkt: "Synchroniseer Philips Hue"

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 22:41
paligap schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:24:
[...]

Toevallig had ik dit vandaag ook met mijn speakergroep (van alleen GH/M's). Het lijkt op een bug in de NL versie. Ik zei "speel classic rock op alle speakers" (mijn standaard is YouTube Music). Dat deed ie dus niet (zelfde melding als bij jou). Toen ik zei "play classic rock on all speakers" werkte het wel. Met sommige andere dingen lukt het trouwens weer wel in het NL, bijvoorbeeld "speel anneke van giersbergen op alle speakers". Als GH/M dus komt met dat bericht over video's, kun je het eens in het EN ipv NL proberen.
Check! Met "Play radio 3 on <speakergroup>" werkt het inderdaad wél. Lijkt dus inderdaad een bug in NL versie.
Thanks!

• pitchdown
Ik heb hier een GH en sinds vandaag een Philips Android TV (43PUS7303).
Ik probeer de TV toe te voegen aan Google home, maar GH vindt de tv niet.
Zitten beide op hetzelfde netwerk.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

• pitchdown
pitchdown schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:10:
Ik heb hier een GH en sinds vandaag een Philips Android TV (43PUS7303).
Ik probeer de TV toe te voegen aan Google home, maar GH vindt de tv niet.
Zitten beide op hetzelfde netwerk.

Iemand die hier een oplossing voor weet?
"opgelost " door de TV aan te maken in Logitech Harmony + activiteit.

Nu wordt de tv gevonden in GH en kan ik h`m toevoegen aan een kamer.

Ik kan echter nog niet in de betreffende (werk)kamer de TV aan/uit zetten --> GH zou dan direct met de android TV moeten praten maar dat doet hij niet. Klopt dat?

In de woonkamer is dit geregeld voor de Logitech Harmony software + activiteiten.

Als GH niet direct tegen android tv kan praten, wat is dan handig om te kopen...een Logitech Harmony of een chrome-cast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
Heb je een vraag, kijk eerst (onder andere) eens hier:

https://support.google.com/googlehome/answer/7130274?hl=nl

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:09
Janoz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:12:
Kijk anders even tussen het lijstje apparaten wat daar tussen staat. Volgens mij wordt een scene ook als een apparaat geteld dus dat zou die 62 kunnen verklaren. Welke lampen heb je, sommige lampen bestaan intern uit meerdere lampen (Hue beyond bijvoorbeeld), daarnaast heeft de home app zelf ook nog het concept 'kamers' dus misschien ging er stiekem meer aan dan je dacht. Dat zijn eigenlijk de enige dingen die ik zo snel kan bedenken.
Bij ruimten, groepen en apparaten heb ik 10 ruimten/groepen met in totaal 20 apparaten en 1 speakergroep. Wanneer ik dus kijk bij Toevoegen --> apparaat instellen --> Heb je al iets ingesteld? --> Philips Hue (62 apparaten).
Ben wel benieuwd hoeveel de app er bij jullie telt. Ik heb 3x de white and color en 4x de white ambiance, niets speciaals dus.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik enkele keren Philips Hue heb ontkoppeld en opnieuw in de Google Home app heb toegevoegd door het Hue account opnieuw te koppelen.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
remzor schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:28:
[...]

Bij ruimten, groepen en apparaten heb ik 10 ruimten/groepen met in totaal 20 apparaten en 1 speakergroep. Wanneer ik dus kijk bij Toevoegen --> apparaat instellen --> Heb je al iets ingesteld? --> Philips Hue (62 apparaten).
Ben wel benieuwd hoeveel de app er bij jullie telt. Ik heb 3x de white and color en 4x de white ambiance, niets speciaals dus.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik enkele keren Philips Hue heb ontkoppeld en opnieuw in de Google Home app heb toegevoegd door het Hue account opnieuw te koppelen.
Zoals benoemd komt dat door de scenes. Ik heb er echt belachelijk veel. Bij elke dimmer zijn er al meerdere scenes. Bij mij staat er 113.
Pagina: 1 ... 47 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...