Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayporos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-07 15:03
Hallo leute!

Heb sinds dit weekend ook een Google Home slimme speaker staan ter aanvulling van mijn Philips Hue lampen. (Heb ook 5 Zigbee-capable smart plugs besteld om eraan te hangen om allerlei dingen aan/uit te zetten die ik niet met de Hue app wou doen maar die me wél handig lijken om te automatiseren als ik tegen m'n google speaker kan praten).

Ik heb alleen nu wel één groot issue:
Ik zou graag mijn PC (bekabeld aangesloten) als audio(cast) target willen toevoegen aan mijn Google Home speaker.. maar ik kan maar geen acceptabele oplossing vinden.

- Via netwerk word de PC niet herkend door Google Home
- AirServer draaien op mijn PC staat me wel toe om bijv. mijn smartphone te casten naar mijn PC en de PC komt wel te voorschijn in Google Home als een Chromecast Ultra maar ik kan hem niet aan een home/room toevoegen en kan er dus niks mee automatiseren/koppelen
- PC koppelen als bluetooth speaker aan de Google Home kan ook niet want de Windows 10 bluetooth stack is zo belabberd als maar zijn kan en ondersteunt enkel simpele file-transfer (ik herinner me in Vista dat je wél gewoon je PC als 'bluetooth speaker/headset' kon gebruiken! Bedankt Microsoft!)
- Chromecast Audio in de line-in van mijn PC stoppen werkt in theorie wel, maar beschouw ik eigenlijk als een onwenselijke oplossing omdat je dan nóg een extra apparaat aan het wifi netwerk toevoegd terwijl dat EIGENLIJK niet nodig zou moeten zijn.

Kan Google niet gewoon een fucking Google Home PC app uitbrengen alsjeblieft?! Ik vind het echt zó fucking schandalig dat ik het allerslimste apparaat in mijn huis niet aan mijn 'smart'home opstelling kan koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:27
remzor schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:39:
[...]

Mijn robot heeft als bijnaam ‘Stoffel’ dus ik zeg: “Hey Google, start Stoffel”. Waarop Stoffel zegt: “Starting the cleanup” :)
Maar “Return to dock” of dergelijke zinnen in NL/EN herkent ie niet. Met Domoticz en plugins heb ik geen ervaring.

In principe is starten genoeg want hij gaat automatisch terug naar het dock. Alleen nu met het testen moest ik hem via de app weer even terug sturen.
Bij mij werkt dit wel middels commando "dock stofzuiger"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:09
@hpmkruit Thanks, ga ik proberen!
@change1001 Dit kan vooralsnog alleen in Amerika meen ik, zal hier vast en zeker nog gaan komen in 2019 vermoed ik.

Edit: @hpmkruit werkt bij mij niet :(

Toch vreemd, bij jou dus wel en hier niet. Ook die recepten enzo werkt hier niet. Dus vragen: hoe maak ik appeltaart of hoe bereid ik een pannenkoek kan niet. Baal wel, dit zou namelijk echt van toegevoegde waarde zijn. Apparaat zegt steeds iets niet te kennen of sorry ik ben nog aan het leren.

Als iemand tips heeft hoor ik het heel graag!

[ Voor 55% gewijzigd door remzor op 25-11-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Waar vind je een soort release notes van Google Assistant / Home ? Ben benieuwd wanneer bepaalde firmware of software ontwikkelingen zich aankondigen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:00
Vandaag twee mini's geïnstalleerd. In de keuken en woonkamer, vrouwlief is er ook helemaal gek mee! Ben aan het spelen met de koppeling met openhab dat werkt best lekker maar beperkt tot licht en schakelaars. Met wat trucjes werken scenes ook door te roepen hey google, televisie tijd aan. Het zou fijn zijn als IFTTT ook met nederlandse zinnen zou werken. Dat maakt het nog wat leuker om custom zinnen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Aan mijn tv hangt een Chromecast, interessante optie is dat de home mijn tv op standby kan zetten. Onverwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Vanavond maar eens lopen stoeien met Hue en nederlandse aansturen.
Hue losgekoppeld. En later weer gekoppeld. Alles nederlandse namen gegeven. Maar niets werkt.
Zet de lampen aan
Doe de lampen aan
Doe het licht aan
Zet het licht aan.
etc niets werkt.

Af en toe krijg ik een antwoord: Ok. Alarm set for 9:am?
Ehhhh ok.

Doe ik het via Google Assistent op de telefoon dan herkent hij het wel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
DarkSide schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:42:
Hue losgekoppeld. En later weer gekoppeld. Alles nederlandse namen gegeven. Maar niets werkt.
Zet de lampen aan
Doe de lampen aan
Doe het licht aan
Zet het licht aan.
etc niets werkt.

Ehhhh ok.

geen eens het commando: "sync my devices" en probeer het dan nog eens

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-07 01:12
THE_BASE schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:15:
[...]

Ik kreeg de melding toen ik de Mini toevoegde aan Home voor de eerste keer. Resetten schijnt te helpen.
Hallo The Base

Ik heb inderdaad op verzoek van de Google Helpdesk een reset gedaan echter zonder resultaat helaas :( .
Ze gaan nu contact op nemen met de collega's van YouTube voor een mogelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
DarkSide schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:42:
Zet de lampen aan
Doe de lampen aan
Doe het licht aan
Zet het licht aan.
etc niets werkt.

Ehhhh ok.

Staat Nederlands als primaire taal ingesteld in de Google Home app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Kitser schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:47:
[...]

Staat Nederlands als primaire taal ingesteld in de Google Home app?
Ja. Ook mijn telefoon zelf staat op NL.
Wel Engelse spell check aan staan.
kruila schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:40:
[...]

geen eens het commando: "sync my devices" en probeer het dan nog eens
Had ik ook gedaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 06:32
@remzor bij mij werkt "stuur de stofzuiger terug"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:48
XyRuS schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:04:
Vandaag twee mini's geïnstalleerd. In de keuken en woonkamer, vrouwlief is er ook helemaal gek mee! Ben aan het spelen met de koppeling met openhab dat werkt best lekker maar beperkt tot licht en schakelaars. Met wat trucjes werken scenes ook door te roepen hey google, televisie tijd aan. Het zou fijn zijn als IFTTT ook met nederlandse zinnen zou werken. Dat maakt het nog wat leuker om custom zinnen te maken.
Ik werk met home assistent, en heb daar al mijn lichten en schakelaars in het NL gemaakt, nu kan ik ook alles in NL bedienen... Ik had ook eerst een stuk of 50 IFTTT applets, heb ik nu allemaal kunnen uitzetten... Missy dat je dat met opnebhab ook kan doen? Gewoon je namen in het Nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:53

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

TripleQ schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:38:
[...]

Ja echt irritant. Ik kwam er vanmorgen ook achter. Heel mijn 'huis' geconfigureerd. Kom ik erachter dat ik mijn vriendin niet als 'lid' kan toevoegen...niet met haar eigen Gmail en ook niet met haar gsuite account. (Zelfde domein als van mij)

Net met mijn alternatieve Gmail account een 'huis' aangemaakt. Die kan ik wel delen met mijn vriendin. Maar dan werkt Google assistent niet met mijn normale 'gsuite' account...
Welke mogelijkheden zijn er in dit geval dan? Als ik via een alternatief Gmail account een "huis" aanmaak, kan ik dan wél alle GSuite accounts koppelen? En zo ja, wat zijn dan de restricties?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ma9ma schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:22:
[...]

Welke mogelijkheden zijn er in dit geval dan? Als ik via een alternatief Gmail account een "huis" aanmaak, kan ik dan wél alle GSuite accounts koppelen? En zo ja, wat zijn dan de restricties?
Voor zover ik nu kan zien, kan je met een gsuite account geen andere gsuite mensen uitnodigen om lid te worden van je huis., kan je geen 'niet-gesuite' accounts uitnodigen, en kan je ook niet uitgenodigd worden door iemand anders.

En als je een tweede (normale)gmail account op je toestel hebt, kan je daar wel een huis mee aanmaken in google home (en deze delen), maar je kan maar '1 account' tegelijkertijd actief houden. Dus als je een normaal gmail account actief hebt in Google Home, dan werkt begint Google Assistent te zeuren dat je daar hetzelfde account actief moet maken. En dan heb je dus ook niet je eigen gegevens gekoppeld vanuit je gsuite account (agenda etc,,,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:45
Nou, wij hebben ook een mini besteld met Black Friday! Hij is onderweg dus ik ben benieuwd! Mijn vriendin is nog enthousiaster dan ik :)

Nu willen wij dus graag ook de tv, receiver, ziggo box etc.. aansturen en daarvoor zouden we dan een Harmony Hub willen aanschaffen. Onze huidige Harmony One loopt sowieso op zijn eind. Nu las ik her en der dat er nog wel wat problemen zijn tussen Google Home en de hub. Zie ook de discussie hier.
Geert1976 schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:32:
Gisteravond 2 uurtjes en vanochtend heel even bezig geweest met mijn nieuwe Home Mini.

Ik ben een redelijke n00b wat betreft domotica, maar tot nu toe al redelijk ver gekomen met aan/uitzetten van mijn TV (Harmony Hub) en schakelen tussen zenders als ook switchen tussen gewoon TV kijken en Apple TV.
Mijn TV geluid gaat via mijn Sonos speakers wat ook prima werkt.
Dat je wat Engelse commando's moet gebruiken en je activiteit "watch tv" in plaats van "tv kijken" moet noemen vinden we niet erg. Wel zou het vervelend zijn als je of de software van Google Home of de hub of zelfs de telefoon op Engels moet zetten om het in te stellen en te laten werken. Concrete vraag aan de gebruikers hier is dus hoe dat werkt?

Iets anders: ik heb al zitten spelen met de Google Home app op mijn telefoon in combinatie met een nieuwe Sony Android tv om te kijken of ik Netflix zou kunnen opstarten. Maar dat wil nog niet lukken. Wat ik ook doe of zeg: ik krijg telkens de YouTube app op beeld. Iemand daar ervaring mee?

De Robot stofzuiger krijg ik wel gekoppeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Als je de hub wilt bestellen, kan dat op amazon.de voor € 77. Als je daar zoekt op Logitech Harmony Companion komt hij langs (in combinatie met een vrij eenvoudige harmony remote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrr2
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe Google home werkt met third party apps? Ik zie overal op internet dat je dingen zou moeten kunnen vragen over films (rotten tomatoes), quora, chefling etc. Werkt dit nog niet in NL of moet je dit aanzetten offf..? Had toch gedacht dat Google home me zou kunnen helpen met film reviews bijv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:40:
Nou, wij hebben ook een mini besteld met Black Friday! Hij is onderweg dus ik ben benieuwd! Mijn vriendin is nog enthousiaster dan ik :)

Nu willen wij dus graag ook de tv, receiver, ziggo box etc.. aansturen en daarvoor zouden we dan een Harmony Hub willen aanschaffen. Onze huidige Harmony One loopt sowieso op zijn eind. Nu las ik her en der dat er nog wel wat problemen zijn tussen Google Home en de hub. Zie ook de discussie hier.

[...]

[...]

Dat je wat Engelse commando's moet gebruiken en je activiteit "watch tv" in plaats van "tv kijken" moet noemen vinden we niet erg. Wel zou het vervelend zijn als je of de software van Google Home of de hub of zelfs de telefoon op Engels moet zetten om het in te stellen en te laten werken. Concrete vraag aan de gebruikers hier is dus hoe dat werkt?
ja, je zal wel regio en taal even moeten aanpassen.

Ik heb alle informatie over de werking van de Harmony Hub icm de Google Home (Mini) ook uit dit topic.
Ik raad je aan om de zoekopdracht ''Harmony Hub'' in dit topic te gebruiken en dan kom je echt al een heel eind.
Zoals ik al aangaf in mijn vorige post, ik ben een echte n00b wat betreft domotica, maar met veel opzoeken in dit topic (en Google zoekmachine) heb ik het grotendeels aan de praat gekregen, en dit toch al binnen 1 dag.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 18:46
Marc_22 schreef op maandag 26 november 2018 @ 07:53:
@remzor bij mij werkt "stuur de stofzuiger terug"
Gewoon 'out of the box'? Ik heb mijn Mi Robot Vacuum via Mi Home gekoppeld aan Google Home, maar volgens mij werkt standaard inderdaad alleen "Turn Mi Robot Vacuum On" en "Off".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Jorrr2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:01:
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe Google home werkt met third party apps? Ik zie overal op internet dat je dingen zou moeten kunnen vragen over films (rotten tomatoes), quora, chefling etc. Werkt dit nog niet in NL of moet je dit aanzetten offf..? Had toch gedacht dat Google home me zou kunnen helpen met film reviews bijv...
Heel veel functionaliteit die in het Engels (US) wel werkt is in het NL nog niet beschikbaar. Mijn Google Home Mini gebruik ik om die reden nog niet in het Nederlands.

Wanneer ik in het Engels bijvoorbeeld vraag wat de score van een film is of vraag 'what can you tell me about the movie Taxi Driver?', dan krijg ik een score en samenvatting van de film van IMDB.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweepje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 08:59
D-e-n schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:40:
Sinds vorige week eigenaar van een Google Home en een Harmony Hub (met companion afstandsbediening) en kan je vertellen dat dit samen goed werkt. Wel is het inderdaad zo dat de TV aan en uitzetten alleen werkt in het engels, maar je hoeft de Google home niet in het engels te zetten. Als ik zeg "Hey Google, turn on TV" (activiteit heeft 'TV kijken, dus je kan het blijkbaar ook afkorten') dan krijg ik nederlandse reactie dat 2 apparaten worden aangezet. Geef ik het commando in het nederlands dan geeft hij aan dat 2 apparaten niet kunnen worden aangezet dus hij herkend de activiteit wel.
Ook heb ik mijn milight lampen aan de hub gehangen en die kan ik dan wel in het nederlands aan/uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

rswennen schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:17:
[...]

Ik heb net zelfde probleem, mijn vrouw is lid van gezin. En op haar iPhone kan ze perfect alle openhab items bedienen. Van zodra ze voice match activeert, wat perfect lukt, Google herkent haar dan, werken de openhab items niet meer.

Exact zelfde fenomeen als bij jou. Via voice kan ze geen enkel apparaat meer bedienen maar in haar app kan ze dat wel nog.

We hebben beideeen iPhone.

@Janoz heb je ondertussen al iets meer ontdekt? Ik heb al vanaller geprobeerd en zou het echt willen oplossen op de WAF te verhogen
Ik heb het nog niet opgelost. Ik wilde nog contact opnemen met support, maar omdat het om mijn vriendin gaat moet zij er ook bij zijn waarschijnlijk, en de afgelopen tijd zijn we eigenlijk drukker met andere dingen bezig geweest. Maar als ik een oplossing heb dan zet ik het zeker in dit topic (en daarbij hoop ik dat jij hetzelfde zal doen ;) )

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
pelt schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:48:
[...]

Gewoon 'out of the box'? Ik heb mijn Mi Robot Vacuum via Mi Home gekoppeld aan Google Home, maar volgens mij werkt standaard inderdaad alleen "Turn Mi Robot Vacuum On" en "Off".
Hm ja. Ik heb ook Mi Home gekoppeld en zeg "Hey Google, start de stofzuiger" of "Hey Google, stuur de stofzuiger terug"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:08

EektheMan

DPC

Google Home Max vanochtend binnengekomen. Valt vooralsnog niet tegen (zie mini review). Webshop gaf netjes aan dat het AU versie is. Mocht iemand vragen hebben….

pricewatch: Google Home Max (Zwart)

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
Gezocht, gelezen en gefaald. Spotify playlist spelen op de home, werkt dit wel of niet met een free spotify account? Iemand hier die het verlossende antwoord heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
NoFate schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:12:
[...]

Ik werk met home assistent, en heb daar al mijn lichten en schakelaars in het NL gemaakt, nu kan ik ook alles in NL bedienen... Ik had ook eerst een stuk of 50 IFTTT applets, heb ik nu allemaal kunnen uitzetten... Missy dat je dat met opnebhab ook kan doen? Gewoon je namen in het Nl
Dit is denk ik inderdaad de beste manier, sowieso omdat je dan meer in eigen beheer hebt.

Het enige kleine nadeel aan deze oplossing vind ik dat je altijd moet zeggen AAN of ACTIVEER. Het klinkt voor mij net wat lekkerder als je zegt, 'hey google televisie tijd' in plaats van 'hey google televisie tijd aan'. Dat zou als ik het goed begrijp met IFTTT wel kunnen.

Alleen heb je dan weer een extra plek voor beheer, en mocht IFTTT eruit liggen dan werken de commando's niet meer. Waarschijnlijk kies ik voorlopig voor jou oplossing en eenmaal de commando's geleerd dan is het ook prima. Vriendin houd er niet zo van als ineens de domotica setup weer is gewijzigd :+ Dat blijft toch wel een ding als je zelf iets ontwerpt dan zit het zo in je koppie, maar een andere gebruiker heeft dat natuurlijk veel minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
herda schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:41:
Gezocht, gelezen en gefaald. Spotify playlist spelen op de home, werkt dit wel of niet met een free spotify account? Iemand hier die het verlossende antwoord heeft?
Bij mij als ik zeg: play Spotify, dan speelt de GHM mijn laatst gespeelde playlist.

Met stem een playlist kiezen lukt mij (nog) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:48
XyRuS schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:57:
[...]

Dit is denk ik inderdaad de beste manier, sowieso omdat je dan meer in eigen beheer hebt.

Het enige kleine nadeel aan deze oplossing vind ik dat je altijd moet zeggen AAN of ACTIVEER. Het klinkt voor mij net wat lekkerder als je zegt, 'hey google televisie tijd' in plaats van 'hey google televisie tijd aan'. Dat zou als ik het goed begrijp met IFTTT wel kunnen.

Alleen heb je dan weer een extra plek voor beheer, en mocht IFTTT eruit liggen dan werken de commando's niet meer. Waarschijnlijk kies ik voorlopig voor jou oplossing en eenmaal de commando's geleerd dan is het ook prima. Vriendin houd er niet zo van als ineens de domotica setup weer is gewijzigd :+ Dat blijft toch wel een ding als je zelf iets ontwerpt dan zit het zo in je koppie, maar een andere gebruiker heeft dat natuurlijk veel minder snel.
Nee hoor , woordjes aan en uit of activeer moet ik allemaal niet zeggen..
Bv ik heb in home assistant een switch aangemaakt, die heet bv "tv" , die zet mijn harmony activiteit aan, ik zeg dus gewoon, hey Google, tv

Hij weet dan dat dit "tv aan " moet zijn, en het mooie is dat je daar aliassen aan kan koppelen, dat zijn dus eigenlijk de shortcuts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

THE_BASE schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:15:
[...]

Ik kreeg de melding toen ik de Mini toevoegde aan Home voor de eerste keer. Resetten schijnt te helpen.
Resetten van? De mini? Ik krijg het hier ook niet voor elkaar. Volgens beschrijving bij Coolblue/bol.com moet je een pop-up krijgen als je in de home-app YouTube kiest al muziekdienst. Geen pop-up hier. En anders terug te vinden in 'aanbiedingen'. Maar überhaupt kan ik bij de nieuwe Home-app (wat een labyrint is dat geworden...) dat niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:27:
[...]

Resetten van? De mini? Ik krijg het hier ook niet voor elkaar. Volgens beschrijving bij Coolblue/bol.com moet je een pop-up krijgen als je in de home-app YouTube kiest al muziekdienst. Geen pop-up hier. En anders terug te vinden in 'aanbiedingen'. Maar überhaupt kan ik bij de nieuwe Home-app (wat een labyrint is dat geworden...) dat niet meer vinden.
Dat kwam hier eerder langs op advies van Google.

Ik kreeg de melding toen ik Mini voor het eerst toevoegde aan de Home-app.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

flexje

got-father

Mijn google home lult soms engels tegen me. How comeeeee

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
herda schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:41:
https://www.spotifygear.com/type/worksfree/

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
flexje schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:13:
Mijn google home lult soms engels tegen me. How comeeeee
Dan heeft GH Engels verstaan.
Zie je activiteiten om te zien wat GH gehoord heeft.

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Mijn google home begint soms in het spaans/portugees en een andere obscure taal te zwetsen, nadat ik hem gevraagd heb om mijn agenda voor te lezen, en nadat hij een zin het nederlands heeft geantwoord. Heel vreemd dit.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:24
Ik heb de Google home mini ingesteld en tijdens instellingen zag ik opeens dat YouTube default is voor muziek.

Maar was net te laat om te veranderen naar Spotify.

Maar had verwacht dat dit wel eenvoudig aan te passen was maar kan alleen maar Spotify ontkoppelen maar niet instellen als default!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:08

EektheMan

DPC

In de google home app heb ik zowel Engels als Nederlands ingesteld. Daardoor (neem ik aan) antwoord ie soms in NL.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

Salvatron schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:20:
Mijn google home begint soms in het spaans/portugees en een andere obscure taal te zwetsen, nadat ik hem gevraagd heb om mijn agenda voor te lezen, en nadat hij een zin het nederlands heeft geantwoord. Heel vreemd dit.
Hij kijkt naar de woorden in je agenda geloof ik. Zo had ik al heel lang, toen de Google Home nog enkel Engels kon, dat als er bijvoorbeeld in mijn Agenda iets met tandarts stond, dat woordje tandarts ineens door de Nederlandse stem werd uitgesproken, en de rest door de Engelse.

Dus ga je in je agenda bijvoorbeeld naar de Pizzeria of een ander buitenlands woord? :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

MsG schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:15:
[...]

Hij kijkt naar de woorden in je agenda geloof ik. Zo had ik al heel lang, toen de Google Home nog enkel Engels kon, dat als er bijvoorbeeld in mijn Agenda iets met tandarts stond, dat woordje tandarts ineens door de Nederlandse stem werd uitgesproken, en de rest door de Engelse.

Dus ga je in je agenda bijvoorbeeld naar de Pizzeria of een ander buitenlands woord? :)
ik schrijf gewoon nederlands in mijn agenda, maar ik gebruik afkortingen die de google assistent dan bljkbaar voor buitenlandse talen aanziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Cyleo schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:22:
[...]

Bizar, hier werkt dat dus niet. Nu zegt dat niets, af en toe doet iets het de ene dag wel en de volgende dag begrijpt hij mij weer niet :P
Hier ook niet bij een gloednieuwe XF9005. Als hij wat doet start hij YouTube op. Dat is dan wel weer slecht terwijl die stofzuiger het gewoon gelijk doet

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 26-11-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Joostje123 schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:40:
Ik heb de Google home mini ingesteld en tijdens instellingen zag ik opeens dat YouTube default is voor muziek.

Maar had verwacht dat dit wel eenvoudig aan te passen was maar kan alleen maar Spotify ontkoppelen maar niet instellen als default!
Of het perse nodig is weet ik niet, maar je kan de Mini eventueel resetten door 30 seconden op de oranje knop onderop te drukken en daarna opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
Iemand hier ervaringen met de Home en Tradfi lampen van Ikea.

De LED spots zijn daarvan redelijk geprijsd, maar ben benieuwd of de koppeling met de Home ook een beetje goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-09 07:08
CoachKoos schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:38:

De LED spots zijn daarvan redelijk geprijsd, maar ben benieuwd of de koppeling met de Home ook een beetje goed werkt.
Heb er in zoverre ervaring mee dat ik de E27 lampen heb gekoppeld aan mijn Tradfri app en die met de Google Home app heb verbonden. Dat werkt prima. Hoe het met de spots werkt, kan ik niet zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricky757
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 07:51
CoachKoos schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:38:

Ik heb 2x kleine fitting, 2x grote fitting en 3x spot (in één lamp naast elkaar) en deze werken prima met de commando's "zet de slaapkamer lampen aan" of "zet de lampen in de keuken aan"

Nothing phone 3a - AMD RX 6900 XT - AMD Ryzen 7 5800X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
Eergisteren bestelling geplaatst bij Google zelf in de webshop. Ben benieuwd wanneer ze gaan leveren. Iemand ervaring? Staat nu nog steeds op besteld en niet verwerkt.. Wel nog voor 99 euro kunnen meepakken ivm uitverkocht bij MM, Coolblue, Bol.com etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ChrisAB schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:23:
Eergisteren bestelling geplaatst bij Google zelf in de webshop. Ben benieuwd wanneer ze gaan leveren. Iemand ervaring? Staat nu nog steeds op besteld en niet verwerkt.. Wel nog voor 99 euro kunnen meepakken ivm uitverkocht bij MM, Coolblue, Bol.com etc..
Ik had er een chromecast gekocht, duurde een paar weken en kwam uit duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
ChrisAB schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:23:
Stond dat er niet gewoon bij? Ik heb net de mini besteld bij Google en daarbij stond: Levering dec 03–04. Staat overigens ook in de bevestigingsmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

1shot1kill schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:28:
[...]

Stond dat er niet gewoon bij? Ik heb net de mini besteld bij Google en daarbij stond: Levering dec 03–04. Staat overigens ook in de bevestigingsmail.
die tijden kloppen niet perse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
Excuses, staat bezorging voor 29-30 november. Vanuit Dublin komt het.. We gaan het zien en anders kan ik tot nu toe nog annuleren. Heb 13,99 extra betaald voor snellere levering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Joostje123 schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:40:

Je kunt het aanpassen wat je default is voor muziek.

Home app > rechtsonder poppetje>instellingen>services>muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
ChrisAB schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:31:
Excuses, staat bezorging voor 29-30 november. Vanuit Dublin komt het.. We gaan het zien en anders kan ik tot nu toe nog annuleren. Heb 13,99 extra betaald voor snellere levering..
Ik heb ook eens een bestelling uit Dublin gehad van Google (een telefoonhoesje, dat wel) en die werd de volgende dag verzonden en was een dag of 3 later hier. Zolang het niet langs de Engelse post gaat zou het rap moeten gaan. :P
Salvatron schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:29:
[...]

die tijden kloppen niet perse
Geen idee, maar in het verleden bestelling snel ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
NoFate schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:27:
[...]

Nee hoor , woordjes aan en uit of activeer moet ik allemaal niet zeggen..
Bv ik heb in home assistant een switch aangemaakt, die heet bv "tv" , die zet mijn harmony activiteit aan, ik zeg dus gewoon, hey Google, tv

Hij weet dan dat dit "tv aan " moet zijn, en het mooie is dat je daar aliassen aan kan koppelen, dat zijn dus eigenlijk de shortcuts...
Ah top dit werkt gewoon, had het gewoon geen eens geprobeerd haha! Aliasen is inderdaad handig, nu heb ik als naam in openhab televisie en als alias tv. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Laatst online: 17-09 11:37
Ik ben bezig scenes vanuit Home Assistant te importeren. Alleen loop ik er tegenaan dat je blijkbaar maar één woord kan gebruiken voor een scène. Als ik er meedere gebruik snapt Google Home me niet.
Iemand hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rswennen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08-2021
Janoz schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:09:
[...]

Ik heb het nog niet opgelost. Ik wilde nog contact opnemen met support, maar omdat het om mijn vriendin gaat moet zij er ook bij zijn waarschijnlijk, en de afgelopen tijd zijn we eigenlijk drukker met andere dingen bezig geweest. Maar als ik een oplossing heb dan zet ik het zeker in dit topic (en daarbij hoop ik dat jij hetzelfde zal doen ;) )
Absoluut maar heb voorlopig nog geen oplossing gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Ik heb sinds vandaag een Google Home en heb deze via IFTTT en Webhook (Maker) gekoppeld aan mijn Domoticz omgeving. Op zich werkt het allemaal wel, maar ik wil bijvoorbeeld een lamp uit kunnen doen door te zeggen "Hey google, zet de lamp uit".

Dat werkt niet, hij komt dan met de suggestie dat ik lampen moet koppelen aan google home.

Het enige wat werkt is als ik andere teksten gebruik in de ifttt applet zoals bv: "execute order test".
Ook bijvoorbeeld de tekst "Ik ga slapen" werkt niet, want dan antwoord hij doodleuk "slaap lekker"..

Ik heb het idee dat je via een IFTTT wel hele speciale zinnen moet bouwen, anders gaat google home iets anders proberen.

Wat is jullie ervaring?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

Andre21 schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:13:
Ik heb sinds vandaag een Google Home en heb deze via IFTTT en Webhook (Maker) gekoppeld aan mijn Domoticz omgeving. Op zich werkt het allemaal wel, maar ik wil bijvoorbeeld een lamp uit kunnen doen door te zeggen "Hey google, zet de lamp uit".

Dat werkt niet, hij komt dan met de suggestie dat ik lampen moet koppelen aan google home.

Het enige wat werkt is als ik andere teksten gebruik in de ifttt applet zoals bv: "execute order test".
Ook bijvoorbeeld de tekst "Ik ga slapen" werkt niet, want dan antwoord hij doodleuk "slaap lekker"..

Ik heb het idee dat je via een IFTTT wel hele speciale zinnen moet bouwen, anders gaat google home iets anders proberen.

Wat is jullie ervaring?
IFTTT is altijd onderschikt aan default zinnen van Google Home. Je kan wat dat betreft Domoticz beter officieel koppelen met Google Home.

Ik heb een poosje dit gebruikt, dan hoef je niet handmatig voor elk apparaat een IFTTT-applet te maken: https://github.com/dswinton/domo-ifttt/

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Even een algemene vraag: gebruiken jullie diverse merken lampen en slimme stopcontacten door elkaar? Wat werkt goed en wat niet?

Wij hebben dus net een Google Home gekocht omdat gadgets ons interesseren en domotica altijd al een wens was en hebben ook een Harmony Hub gekocht als vervanging van een oude Harmony One. Maar voor de rest is alles vooral blanco. Ik heb een Windows server dus iets als Domoticz is een optie maar ik begreep dat Google Home ook niet out of the box met Domoticz overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

MsG schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:43:
[...]

.....Je kan wat dat betreft Domoticz beter officieel koppelen met Google Home.
Je kan Domoticz toch niet 'officieel' (rechtstreeks) koppelen met Google Home?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Andre21 schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:59:
[...]

Je kan Domoticz toch niet 'officieel' (rechtstreeks) koppelen met Google Home?
Controlicz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik lees verschillende verhalen over de snelheid van het aan-/uitzetten van bijv. een lamp via een stopcontact.
Ik zie Sonoff sowieso voorbij komen, maar ook wel Blitzwolf.

Met welke hebben jullie goeie ervaring icm Google Home?

[ Voor 3% gewijzigd door GGS_206 op 26-11-2018 23:04 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
GGS_206 schreef op maandag 26 november 2018 @ 23:04:
Ik lees verschillende verhalen over de snelheid van het aan-/uitzetten van bijv. een lamp via een stopcontact.
Ik zie Sonoff sowieso voorbij komen, maar ook wel Blitzwolf.

Met welke hebben jullie goeie ervaring icm Google Home?
Ik heb, omdat ik het nog als speelgoed zie,wat goedkoper spul gekoppeld zoals een naamloos nachtlsmoje, Sonoff en Utorch. Werkt op zich allemaal, maar die chinese apps laten nogal wat te wensen over. Ook zit je met allerlei apps als je verschillende merken koopt. Één app voor alles is natuurlijk veel handiger.
Als je serieus een netwerk op wilt zetten ,dan kun je naar mijn mening beter bijv. Zigbee compatibel spul kopen (Philips, Osram, Ikea). Verbeter me maar als wat ik zeg niet klop.

Overigens werkt het allemaal wel, alleen krijg ik shuffle RGB lampen niet aan de praat en lukt het me niet om de moeilijkere kleuren aan te roepen. Groen, rood, paars ,roze, oranje etc. werkt wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Kost je wel 2 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Laatst online: 16-09 12:45
Wat weer geld kost per maand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
Als alternatief voor Domoticz kan je ook kijken naar Home Assistant.

Deze heeft ook een Google Assistant (/Google Home) integratie, zowel via de cloud (betaald) als zelf te installeren.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Andre21 schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:13:

Wat is jullie ervaring?
IFTTT werkt alleen in het Engels, dus als je de Home koppelt moet je ook commando's in het Engels geven. Bij het maken van een Webhook kan je de taal selecteren en daar staat Nederlands niet bij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
TripleQ schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 05:19:
[...]

Kost je wel 2 euro per maand.
Klopt, daarom gebruik ik OpenHAB. Maar de vraag was hoe je Domoticz kunt koppelen, zo dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 14:24
Troetelbeer schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:38:
[...]

Je kunt het aanpassen wat je default is voor muziek.

Home app > rechtsonder poppetje>instellingen>services>muziek
Aah gevonden, zat beetje verstopt!

Gisterenavond kwam ik ook nog tegen een probleem. Dat als ik zeg speel Narcos op Netflix, dat die eerst zegt ok ik speel Narcos op Living room (android tv). Maar dan dat die daarna zegt ik kan nog geen Netflix afspelen op Android tv.

https://androidworld.nl/nieuws/netflix-streamen-android-tv/

Dit artikel gevonden van 15 oktober. Maar werkt hier nog niet?
Hoe krijg ik dit werkend.

Switchen naar youtube/muziek/afspelen gaat vlekkenloos en ook echt instant. Switch ook gewoon weer terug naar tv als ik er klaar mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
Troetelbeer schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:59:
[...]

Bij mij als ik zeg: play Spotify, dan speelt de GHM mijn laatst gespeelde playlist.

Met stem een playlist kiezen lukt mij (nog) niet.
Als ik dat zeg, krijg ik altijd terug dat het niet begrepen wordt. Apart, dat dezelfde commando's andere response geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
Thanks helaas geeft het nog geen bevestiging naar wat ik zoek ;)
Bij de ene persoon met spotify free werken afspeellijsten wel, de andere niet. Erg random allemaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
herda schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:14:
[...]

Als ik dat zeg, krijg ik altijd terug dat het niet begrepen wordt. Apart, dat dezelfde commando's andere response geeft..
Ik heb mijn GH Mini op Engels (US) staan, misschien is dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Joostje123 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:21:
[...]

Aah gevonden, zat beetje verstopt!

Gisterenavond kwam ik ook nog tegen een probleem. Dat als ik zeg speel Narcos op Netflix, dat die eerst zegt ok ik speel Narcos op Living room (android tv). Maar dan dat die daarna zegt ik kan nog geen Netflix afspelen op Android tv.

https://androidworld.nl/nieuws/netflix-streamen-android-tv/

Dit artikel gevonden van 15 oktober. Maar werkt hier nog niet?
Hoe krijg ik dit werkend.

Switchen naar youtube/muziek/afspelen gaat vlekkenloos en ook echt instant. Switch ook gewoon weer terug naar tv als ik er klaar mee ben.
Lees even: https://help.netflix.com/nl/node/55587

Met chromecast werkt het wel, maar niet alle Android Tv's met ingebouwde cast werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
Troetelbeer schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:20:
[...]

Ik ook, doe niet aan Nederlands, maar NL staat er nog wel in als taal, vanavond maar weer meer frutten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
Even in het algemeen naar gebruikers, en ik ben misschien niet de juiste persoon, maar heel veel vragen worden al binnen 10 a 20 pagina's terug beantwoord en bijvoorbeeld mijn antwoord hierboven over Netflix en Android Tv was terug te vinden op de derde plaats in het Google Search resultaat.

Ik bedoel maar...

[ Voor 4% gewijzigd door Troetelbeer op 27-11-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 21:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Troetelbeer schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:20:
[...]

Ik heb mijn GH mini op 2 talen staan (Engels en Nederlands) en dat werkt eigenlijk best enorm goed. In het Nederlands kan er alleen nog niet zoveel als in het Engels maar dat komt nog wel. Tot die tijd moet e.e.a. in het Engels.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
@Janoz had jij dit probleem nog op weten te lossen? Ik loop nu tegen hetzelfde aan. Op mij reageerd de GHM netjes, maar als mijn vrouw de verlichting aan/uit wil zetten geeft deze dezelfde melding als die jouw vriendin kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

CoachKoos schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:07:
[...]

IFTTT werkt alleen in het Engels, dus als je de Home koppelt moet je ook commando's in het Engels geven. Bij het maken van een Webhook kan je de taal selecteren en daar staat Nederlands niet bij...
Maar dan nog.. Als ik er van maak: "turn the lights on".. Dan wil hij default zoeken naar rechtstreeks aanstuurbare lampen (die ik niet heb), dat werkt dus niet. Ik moet dus voor IFTTT aparte woorden gebruiken die hij verder nergens anders aan kan linken..

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
Hier ondertussen een 2 weken de google home in bezit en gebruik, begon met de mini (beetje een impuls aankoop onder het motto van, eens kijken) en dat beviel eigenlijk zo aardig dat ik er een home bij heb gekocht (jeej black friday gedoe) die nu in de woonkamer staat terwijl de mini in de slaapkamer staat.

Heb daarbij ook een harmony hub gekocht (had al een harmony 950) en eigenlijk werkt het allemaal heel aardig!

Af en toe rare buien dat hij (NL) commando's ineens niet herkent of wil uitvoeren, als ik dan in het engels commando geef gaat het wel weer goed. Dus 100% consequent blijft het allemaal nog niet, maar hopelijk verbetert het in de tijd.

De normale home is qua geluid ook zeer acceptabel in de woonkamer (tegen de 30m2) hoewel ik me kan voorstellen dat wanneer je echt wil genieten van muziek dit niet voldoet. Voor wat radio luisteren echter prima, of achtergrond muziek.

Ook in de slaapkamer ideaal 'Speel radio 2 af voor 30 minuten' en lekker in slaap dommelen met de radio op de achtergrond.

Had het niet verwacht maar ben helemaal om, handsfree bediening is toch wel heel fijn en ook al is het allemaal nog niet perfect (misschien vooral een NL-taal issue) werkt het 9 vd 10 keer prima. Zal me nog wat verder gaan verdiepen in de commando's om te zien welke handige trucjes er nog meer mogelijk zijn (zoals de in slaap val timer) maar voor alle basic taken voldoet het al heel aardig.

Zat ook al te overwegen toch ook maar mijn verlichting erop aan te sluiten (hoewel ik daar niet TE veel aan uit wil geven) maar wat een leuk en handig speelgoed toch eigenlijk.

Dus vraagje, ik wil de ikea tradfri serie gaan kopen en heb dan sowieso de hub nodig om te verbinden met google home toch?

Als ik de dimfunctie van de lampen wil gebruiken, moet ik dan ook nog een dimmer aanschaffen? Of kan dimmen zonder dat tussenstation gewoon direct via google home? (En als ik lichten onafhankelijk van elkaar wil dimmen, heb ik dan weer meerdere dimmers nodig?).

Punt is dat de lampen in mijn woonkamer op het moment tussen de 200 en 400lu zijn, dus een stuk minder fel dan dan 400-1000lu van de tradfri serie... Ik wil deze dus eigenlijk standaard dimmen.

[ Voor 15% gewijzigd door m0ridin op 27-11-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Andre21 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:39:
[...]

Maar dan nog.. Als ik er van maak: "turn the lights on".. Dan wil hij default zoeken naar rechtstreeks aanstuurbare lampen (die ik niet heb), dat werkt dus niet. Ik moet dus voor IFTTT aparte woorden gebruiken die hij verder nergens anders aan kan linken..
Ik heb als commando's:
"turn the livingroom lights on/off"
"turn the garden lights on/off"
"turn bedroom lights on/off"

Lijken mij ook wel vrij "default" en werkt prima. Ik wil ook de diverse groepen apart aan en uit kunnen zetten en heb dan ook niet 1 algemeen commando voor alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
m0ridin schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:45:
Dus vraagje, ik wil de ikea tradfri serie gaan kopen en heb dan sowieso de hub nodig om te verbinden met google home toch?

Als ik de dimfunctie van de lampen wil gebruiken, moet ik dan ook nog een dimmer aanschaffen? Of kan dimmen zonder dat tussenstation gewoon direct via google home? (En als ik lichten onafhankelijk van elkaar wil dimmen, heb ik dan weer meerdere dimmers nodig?).

Punt is dat de lampen in mijn woonkamer op het moment tussen de 200 en 400lu zijn, dus een stuk minder fel dan dan 400-1000lu van de tradfri serie... Ik wil deze dus eigenlijk standaard dimmen.
Hub heb je nodig ja, maar je kunt dit beter in het Tradfri forum plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Troetelbeer op 27-11-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Troetelbeer schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:15:
[...]

Hub heb je nodig ja, maar je kunt dit beter in het Tradfri forum plaatsen.
Ah, goeie... zal het daar (ook) even vragen ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@m0ridin
Mag ik vragen waar je Google Home im combinatie met de Harmony Hub allemaal voor gebruikt? Alleen tv, versterker etc..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
D-e-n schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:26:
@m0ridin
Mag ik vragen waar je Google Home im combinatie met de Harmony Hub allemaal voor gebruikt? Alleen tv, versterker etc..?
Klopt... vrij beperkt wel.

* Smart tv kijken = Tv icm versterker
* Muziek luisteren = Chromecast audio icm versterker
* Multimedia = Chromecast icm versterker en tv (mijn tv is een android tv dus deze gebruik ik tegenwoordig een stuk minder, maar af en toe als alternatief/backup)
* Dvd kijken = bluray/dvdspeler, versterker en tv

En als ik 'smart tv kijken' aan heb kan ik weer 'pauzeer/afspelen' en dergelijke gebruiken, of 'verhoog volume met x' welke dan op de (in de harmony) ingestelde devices werkt...

Dus allemaal niet super geavanceerd, maar toch weer een stukje makkelijker (thuis komen en terwijl ik mijn jas uit doe, lampen aan doe, etc zeg ik gewoon wat ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Laatst online: 17:49
Sinds vorige week de blije bezitter van twee Home Mini's. Gekoppeld aan mijn thermostaat en Hue lampen en dat werkt perfect.

Ik loop wel nog tegen een uitdaging aan. ik heb twee EVE slimme stekkers die ik gebruik voor 2 lampen die niet aan HUE gekoppeld zijn. Ik kon (kan) deze altijd prima bedienen via de Woning app van Apple. Echter, ik krijg ze niet zichtbaar in Google Home. Waarschijnlijk zijn ze niet compatibel? Kan ik dat dan nog oplossen door IFTTT of zal ik toch echt aan nieuwe slimme stekker moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
MsG schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:43:
[...]

IFTTT is altijd onderschikt aan default zinnen van Google Home. Je kan wat dat betreft Domoticz beter officieel koppelen met Google Home.
Hoe heb je Domoticz aan google home gekoppeld????

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
bing69 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:41:
[...]

Hoe heb je Domoticz aan google home gekoppeld????
Ik zeg het net nog enkele antwoorden hiervoor. Mensen zoek eens!

En op deze vraag heb ik enkele reacties eronder toevallig antwoord gegeven: Controlicz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
Troetelbeer schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:42:
[...]

Ik zeg het net nog enkele antwoorden hiervoor. Mensen zoek eens!

En op deze vraag heb ik enkele reacties eronder toevallig antwoord gegeven: Controlicz.
Klopt zag het te laat!! Controlicz

Ik lees in Feedly en zag het antwoord te laat, sorry

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 17:29
Leuk speeltje.

- Is er een verzamelwebsite met alle nieuwsupdates over de Google home?
- Heeft nog iemand tips om mijn slimme stekkers die er aan komen te gebruiken ? Kom nu niet verder dan mijn waterkoker, koffiezetapparaat, staande lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-09 21:23
sjors123 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:34:
Sinds vorige week de blije bezitter van twee Home Mini's. Gekoppeld aan mijn thermostaat en Hue lampen en dat werkt perfect.

Ik loop wel nog tegen een uitdaging aan. ik heb twee EVE slimme stekkers die ik gebruik voor 2 lampen die niet aan HUE gekoppeld zijn. Ik kon (kan) deze altijd prima bedienen via de Woning app van Apple. Echter, ik krijg ze niet zichtbaar in Google Home. Waarschijnlijk zijn ze niet compatibel? Kan ik dat dan nog oplossen door IFTTT of zal ik toch echt aan nieuwe slimme stekker moeten?
Heb een ook EVE stekker (moest mijn avia spaarpunten opmaken) maar die communiceert via Bluetooth, dus alleen lokaal via de EVE app of de woning app van apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Meer mensen die vaak last hebben van "(DEVICENAAM) not available"?
Sinds een paar weken zijn mijn apparaten vaak niet te benaderen via de Google Home app. Zojuist al mijn apparaten teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld, echter heeft dit niets uitgehaald.

Chromecast is wel te benaderen via de YouTube app, maar niet via de Google Home app zelf.
Hierdoor zijn dingen zoals volume van de Home's niet aan te passen, enkel fysiek of met een gesproken opdracht.

Net mijn hele huis verwijderd en een nieuwe gemaakt, ook dit heeft niet mogen baten. Dit geld overigens voor al mijn apparaten (Home, Home Mini, Chromecast, Chromecast Audio, lampen, stofzuiger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 18:46
Overlegne schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:36:
Meer mensen die vaak last hebben van "(DEVICENAAM) not available"?
Sinds een paar weken zijn mijn apparaten vaak niet te benaderen via de Google Home app. Zojuist al mijn apparaten teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld, echter heeft dit niets uitgehaald.

Chromecast is wel te benaderen via de YouTube app, maar niet via de Google Home app zelf.
Hierdoor zijn dingen zoals volume van de Home's niet aan te passen, enkel fysiek of met een gesproken opdracht.

Net mijn hele huis verwijderd en een nieuwe gemaakt, ook dit heeft niet mogen baten. Dit geld overigens voor al mijn apparaten (Home, Home Mini, Chromecast, Chromecast Audio, lampen, stofzuiger)
Is er niet iets veranderd aan (de opstelling van) je wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Goedemorgen Allemaal,

Ik ben sinds een paar dagen in bezit van de Google Home mini en heb de Tradfi lampen van Ikea gekocht. Dit werkt allemaal best goed.

Nu zo ik graag het volgende willen. Bijvoorbeeld dat wanneer ik naar bed ga, ik met 1 spraak opdracht de TV en de lampen uit kan zetten. Of bijvoorbeeld als ik film ga kijken, de lampen dan worden gedimpt. Is dit mogelijk? Om hiervoor een activiteit aan te maken zoals de Harmony afstandsbedieningen ook kunnen?

Heb nog wel de Harmony Hub besteld, om ook de tv, Xbox en de receiver aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
yordy1985 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:46:

Nu zo ik graag het volgende willen. Bijvoorbeeld dat wanneer ik naar bed ga, ik met 1 spraak opdracht de TV en de lampen uit kan zetten. Of bijvoorbeeld als ik film ga kijken, de lampen dan worden gedimpt. Is dit mogelijk?.
Dit is op dit moment alleen mogelijk als je jouw telefoon op engels (US) zet en de spraak n de Home app op engels(US) als eerste taal.
Dan krijg je in de Home-app de opties voor Routines en daar kun je dit soort zaken regelen.

Nu nog niet beschikbaar in Nederlands

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Laatst online: 13-09 12:00
Ik heb zojuist ook mijn eerste mini geinstalleerd (leuke upgrade vanaf Alexa) maar als ik hey google zeg wordt dat vaak als eerste opgepikt door mijn telefoon. Logisch ook als je in een andere kamer bent...

Maar het antwoord komt sowieso van de mini en die kan ik dan niet verstaan. Ik heb zojuist twee extra mini's besteld maar ik vraag me af hoe dat dan gaat werken. Immers, hoe weet Google (indien geactiveerd via de telefoon) op welke mini het antwoord moet komen?

Is er hier nog een mooie oplossing voor of wordt moet ik maar een rule gaan maken die de Google assistent op mijn telefoon uitschakeld indien ik thuis ben...? De telefoon altijd laten antwoorden lijkt me geen optie als je bijvoorbeeld een nummer van Spotify wilt laten spelen.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Maatje schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:03:
[...]

Dit is op dit moment alleen mogelijk als je jouw telefoon op engels (US) zet en de spraak n de Home app op engels(US) als eerste taal.
Dan krijg je in de Home-app de opties voor Routines en daar kun je dit soort zaken regelen.

Hmmm, volgens mij is engels als primaire taal in de home app geen vereiste (staat bij mij op NL als eerste en EN als tweede) maar heb nog maar kort gespeeeld met routines en werkt wat tricky dus misschien dat EN als eerste taal toch een betere optie.

Wel een eis dat je telefoon Engels (US) staat inderdaad, Engels (NL) werkte bij mij niet.
spoor12b schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:11:
Ik heb zojuist ook mijn eerste mini geinstalleerd (leuke upgrade vanaf Alexa) maar als ik hey google zeg wordt dat vaak als eerste opgepikt door mijn telefoon. Logisch ook als je in een andere kamer bent...

Maar het antwoord komt sowieso van de mini en die kan ik dan niet verstaan. Ik heb zojuist twee extra mini's besteld maar ik vraag me af hoe dat dan gaat werken. Immers, hoe weet Google (indien geactiveerd via de telefoon) op welke mini het antwoord moet komen?

Is er hier nog een mooie oplossing voor of wordt moet ik maar een rule gaan maken die de Google assistent op mijn telefoon uitschakeld indien ik thuis ben...? De telefoon altijd laten antwoorden lijkt me geen optie als je bijvoorbeeld een nummer van Spotify wilt laten spelen.
Van wat ik begreep reageert de dichtsbijzijnde en wordt die dan gebruikt. Mocht je een actie op een specifieke home willen uitvoeren kun je die benoemen in je opdracht (hoewel ik niet weet hoe dat zou moeten als je gewoon een vraag stelt als 'hoe laat is het').

Maar je kunt wel zeggen 'speel radio 2 af op woonkamer' als een van de home's 'woonkamer' heet...

(of bedoelde je het niet op die manier)

[ Voor 46% gewijzigd door m0ridin op 27-11-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:09
m0ridin schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:16:

Van wat ik begreep reageert de dichtsbijzijnde en wordt die dan gebruikt. Mocht je een actie op een specifieke home willen uitvoeren kun je die benoemen in je opdracht (hoewel ik niet weet hoe dat zou moeten als je gewoon een vraag stelt als 'hoe laat is het').

Maar je kunt wel zeggen 'speel radio 2 af op woonkamer' als een van de home's 'woonkamer' heet...

(of bedoelde je het niet op die manier)
Bij een vraag als "hoe laat is het?" maakt het niet uit, aangezien de dichtstbijzijnde reageert en daar wil je ook het antwoord op horen aangezien je daar dus bij in de buurt staat.
Voor andere zaken kun je idd gewoon de ruimte noemen, zoals instellen van een timer, radio, spotify, wekker, lampen aan doen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
spoor12b schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:11:

Ik heb het op mijn telefoon uitgezet omdat die vaak toch, ongewenst, de eerste was met reageren.

Ben trouwens wel benieuwd wat je fijner vindt aan de Mini?

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 27-11-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Laatst online: 17-09 14:47
Maatje schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:03:
[...]

dat schijnt ook niet meer te werken, althans : ik ben al een week bezig om routines zichtbaar te maken , zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Laatst online: 13-09 12:00
Medione1210 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:10:
[...]

Ik heb het op mijn telefoon uitgezet omdat die vaak toch, ongewenst, de eerste was met reageren.

Ben trouwens wel benieuwd wat je fijner vindt aan de Mini?
Bedankt voor je reactie. Dan ga ik wel iets doen met IFTTT om hem binnenshuis uit te schakelen.

De mini heb ik gekocht omdat ik ook de nodige Hue lampen wil schakelen en voor op de slaapkamer als wekker met nieuws ed. (daar heb ik 's-nachts geen telefoon).

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Vrijdag ook maar 2 home mini's bij de appie meegenomen

Heb inmiddels mijn Harmony elite gekoppeld en kan dus alles van de tv bedienen.

Weet iemand waar ik alle commando's kan vinden

Heb de activiteiten
Film kijken
TV kijken
Playstation spelen
Wii U spelen
Muziek luistern

Turn on TV
Turn on Playstation
Turn on Wii U
Turn on Radio
maar kan die van de film kijken niet aan zetten, mijn media PC zou dan aan moeten gaan :)

Zag ook dat je boodschapen aan de appie app kunt toevoegen, ook daar nog niets voor gevonden qua commandos./
hey google praat met appie nvm...

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 27-11-2018 14:45 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

pelt schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:39:
[...]

Is er niet iets veranderd aan (de opstelling van) je wifi?
Nee, niets veranderd.
Pagina: 1 ... 46 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...