Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
pitchdown schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:28:
[...]

eigenlijk t.o.v. de mini is het alleen de geluidskwaliteit het verschil toch?
heb hier al een mini staan voor 29 euro.
Ik heb er hier aardig wat in huis staan en mijn ervaring is dat de Mini goed voldoet voor radio en muziek op laag volume.
In de slaapkamer heb ik, zoals hierboven al eens gemeld, aan beide kanten van het bed een Mini en als ik eerlijk ben vind ik het geluid daarvan mooier dan van 1 Home (de bas vind ik in kleine ruimtes te overheersend, zelfs als ik de bas op het laagste niveau zet)

In grote ruimtes zoals een woonkamer is een Home heel veel beter. Het geluid is mooi rond en vol en er is een flinke bas. Ik heb ook het idee dat de microfoons beter reageren. Tegen een Home hoef ik commando's minder vaak te herhalen.
Als je een muziekliefhebber bent of houdt van muziek op flink volume, kies dan zeker een HomeSonos. :9
Kitser schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:22:
[...]

De website is wel ontzettend traag. En er treden regelmatig fouten op. Misschien is het erg druk?
Ik heb er net besteld. Betaald met Paypal en een bevestigingsmail van Paypal en Cyberport. Alleen toen ik werd terug geleid van Paypal naar Cyberport kreeg ik weer een foutmelding met lege tekstvelden.
Ik denk dat het wel goed gegaan is vanwege de mailtjes vanPaypal en Cyberport
Ja dat is de drukte.
Ik heb zelf vanmorgen nog zonder problemen kunnen bestellen.

[ Voor 23% gewijzigd door Medione1210 op 23-11-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16
renzo4000 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:33:
Bij cyberport is de gewone Google home nu €67,90. Voordeel is dat ze ook naar Nederland verzenden, dan is de prijs €75,67

https://www.cyberport.de/...s-free-smart-speaker.html
ik kom bij cyberport niet door het invulformulier heen.
Accepteert telefoonnummer en email-adres niet.

Hoe heb je dit ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
pitchdown schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:58:
[...]

ik kom bij cyberport niet door het invulformulier heen.
Accepteert telefoonnummer en email-adres niet.

Hoe heb je dit ingevuld?
Ik heb gewoon m'n Gmail adres gebruikt. En voor m'n telefoonnummer heb ik 00316****** gebruikt. Dat ging goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Kitser schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:37:
[...]

Ik heb gewoon m'n Gmail adres gebruikt. En voor m'n telefoonnummer heb ik 00316****** gebruikt. Dat ging goed
de site is inmiddels niet meer vooruit te branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
pitchdown schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:38:
[...]

de site is inmiddels niet meer vooruit te branden...
Dat had ik ook. Gewoon vaak opnieuw proberen. Uiteindelijk kwam ik elke keer een stap verder. Maar indd vaak even een stap terug en dan weer vooruit in het bestel proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
Kitser schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:40:
[...]

Dat had ik ook. Gewoon vaak opnieuw proberen. Uiteindelijk kwam ik elke keer een stap verder. Maar indd vaak even een stap terug en dan weer vooruit in het bestel proces.
Inmiddels gelukt onderweg naar supermarkt via 4G :-)

Volgens mij wel mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
renzo4000 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:33:
Bij cyberport is de gewone Google home nu €67,90. Voordeel is dat ze ook naar Nederland verzenden, dan is de prijs €75,67

Super tip!!
Deze aankoop kan ik naast de 5 mini's nog verantwoorden 😂

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

Kan Google Home eigenlijk ook iets met de verbruiksmeting van de energiepluggen die met Google Home gekoppeld kunnen worden? Of heb je daar de losse app voor de fabrikant van nodig? Bij voorkeur doe ik alles via Google Home.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:22
Zie 'm inmiddels weer voor € 126,90 op cyberport.de staan?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
inderdaad ja, dat hebben ze snel gewijzigd.
Ik krijg zojuist bericht dat mijn google home verstuurd is (75 incl. verzenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:22
Krijg morgen 2 x Google Home Mini binnen via Bol.com
Eens gaan testen of het iets is.

Heb via Amazon.de ook de Harmony Elite besteld voor € 149,- ter vervanging van mijn huidige Harmony One.

Damn you Black Friday. :+

[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 23-11-2018 15:26 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:57
Zag inderdaad ook dat de prijs weer gewijzigd is! Zojuist wel gelukkig mijn verzendbericht ontvangen van de bestelling!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 14:08

winDOS

6.22

DaveD1109 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:16:
Bij cyberport.de is de gewone home nu €67,95! Zij verzenden gewoon naar Nederland!😉
Helaas, hij is alweer 126 euro. Maar had er dinsdag al 1 besteld bij de mm. Nu wachten tot ik jarig ben dat ik hem kan gebruiken in dec :')

Edit: Rivanov was me alvoor

[ Voor 4% gewijzigd door winDOS op 23-11-2018 15:48 ]

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
winDOS schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:47:
[...]

Helaas, hij is alweer 126 euro. Maar had er dinsdag al 1 besteld bij de mm. Nu wachten tot ik jarig ben dat ik hem kan gebruiken in dec :')

Edit: Rivanov was me alvoor
Huidige status

Home: Otto.de en MM Duitsland met goede prijzen (≤ 69 euro) en in NL Bol.com voor 99 euro.
Mini: Albert Heijn 29 euro of 24 euro met 250 airmiles en MM voor 29 euro. Als je online wil bestellen, dan kan dat voor 39 euro bij Coolblue.

De rode en blauwe Mini heb ik nog nergens in de aanbieding gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

flexje

got-father

flexje schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:33:
Ik heb vandaag de Google Home gekocht en geinstalleerd.

1) Ik heb thuis een denon x4300h met heos. De heos account heb ik gekoppeld aan de google assistant/home en ook mijn spotify account.
Alleen nu krijg ik geen muziek via spotify op de denon afgespeeld.

"Hey google, speel (nummer) af op (naam denon)" werkt niet.
"Hey google, speel (nummer) af op spotify op (naam denon)" ook niet....

Wat zou ik moeten roepen?

2) Ik heb ook een LG tv met webos erop. Bestaat er geen mogelijkheid om de Google Home de interne netflix app van de LG tv aan te laten sturen? Heb geen zin om een chomecast apparaat te hangen aan de tv

3) hoe kan ik mijn wekker van mijn samsung note 9 aansturen via Google Home? Telefoon ligt namelijk op de nachtkast en google home staat beneden in de woonkamer
Iemand?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekVogel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:25
Ik heb dinsdag twee kunnen halen bij MM. Echt super leuk speelgoed en de meeste dingen werken verrassend goed. Vrouwlief was meteen super enthousiast. Ze kwam thuis, vroeg zich af waarom ik een "hard kussentje" had gekocht, en was toen ik vertelde wat het was meteen verkocht. Ze vind het bijvoorbeeld geweldig dat het ding dus echt reageert als ze vraagt of ze haar gemist heeft. Dus tot nu toe een WAF van 100%.

Ik heb Home Assistant gekoppeld en na wat aanpassingen hier en daar werkt dat best goed. Alleen bij mijn keuken spots stuurt hij bij sommige commando's alleen de voorste aan en de achterste niet. Als ik het iets anders verwoord werkt het dan weer wel met beide en allebei apart gaat ook prima. Kan iemand mij daarmee in de juiste richting wijzen? Moet ik in HA iets anders instellen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:03
Is het eigenlijk mogelijk om de Home mini alleen op je eigen stem te laten reageren?
Mijn zoontje van 3 is er nu achter hoe hij Baby Shark af kan laten spelen, hoor nu niks anders meer *O* -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30
Marsman83 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:10:
Is het eigenlijk mogelijk om de Home mini alleen op je eigen stem te laten reageren?
Mijn zoontje van 3 is er nu achter hoe hij Baby Shark af kan laten spelen, hoor nu niks anders meer *O* -O-
Dan maak je een routine aan die op de vraag "speel baby shark" reageert met de opdracht "What is please stop in dutch". ;)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 20:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:58
Zou ik toch niet kopen als assistant, denk dat je beter bij de originele Google producten blijft, zeker vanwege firmware updates etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ondanks dat het geluid iets beter schijnt te zijn dan dat van de Mini zou ik dit niet doen. De vorige poster geeft ook al aan dat je al problemen kunt hebben met de firmware updates. Tot nu lopen alle third party devices achter met de firmware updates.
Daarnaast loop je risico op douanekosten en is mijn ervaring met China shoppen dat je doorgaans naar garantie kan fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
Is tunein de enige manier om naar radio te luisteren? Ik heb geen zin in reclame, maar premium is belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:51
Zapato schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:23:
Is tunein de enige manier om naar radio te luisteren? Ik heb geen zin in reclame, maar premium is belachelijk duur.
Ik heb nooit reclame. En betaal echt niet voor tunein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
maartend schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:25:
[...]

Ik heb nooit reclame. En betaal echt niet voor tunein.
Vreemd, ik krijg direct al reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Zapato schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:23:
Radio zit toch sowieso vol met reclame? Meer reclame dan muziek vaak. 8)7

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
Ik krijg alleen reclame te zien als ik in de app kijk - vlak voor het laden van de stream een plaatje. Maar echt nog nooit via mijn Google Home

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josernst
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-04-2023
Als je een home beneden heb en een mini boven, kun je dan alleen een wekker voor boven instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-09 07:08
josernst schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:31:
Als je een home beneden heb en een mini boven, kun je dan alleen een wekker voor boven instellen?
Jup, gewoon tegen je home mini zeggen: zet een wekker om... dan gaat echt alleen je mini af en blijft je home stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josernst
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-04-2023
Dank, kon er niets over vinden bij Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:32
Sunfalls schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:50:
[...]

Jup, gewoon tegen je home mini zeggen: zet een wekker om... dan gaat echt alleen je mini af en blijft je home stil.
En als je tegen de mini beneden praat zeg je “zet wekker slaapkamer” ofzo? En als je boven praat “zet wekker” gaat ie ook alleen boven toch en niet op andere mini’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Krijgt iemand het voor elkaar om je google foto's af te spelen op de chromecast via Google home?

Hier staat hoe het zou moeten werken maar bij alle foto opdrachten die ik geef wordt youtube gestart op de chromecast.

https://support.google.co...6?hl=nl&ref_topic=7029584

Het 'schuifje' bij foto services staat aan en chromecast op tv werkt prima met bv youtube en netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
Mirage010 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:34:
Krijgt iemand het voor elkaar om je google foto's af te spelen op de chromecast via Google home?

Hier staat hoe het zou moeten werken maar bij alle foto opdrachten die ik geef wordt youtube gestart op de chromecast.

https://support.google.co...6?hl=nl&ref_topic=7029584

Het 'schuifje' bij foto services staat aan en chromecast op tv werkt prima met bv youtube en netflix.
Ja, hier al jaren. Als je nu de chromecast aan hebt staan wat zie je dan? Volgens mij kun je in de google home app hem koppelen en dan aanvinken wat hij moet laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rswennen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08-2021
Janoz schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:32:
Ik heb iets heel vreemds. Wanneer ik, of mijn kinderen tegen de google home praten werkt het gewoon, maar zodra mijn vriendin iets zegt begint de home over dat de apparaten nog ingesteld moeten worden.

Bij mijn vriendin:
[Afbeelding: Google Home Linda]

Bij mij:
[Afbeelding: Google Home van mij]

Verder zijn we allebei lid van het huis en kan ik in haar home app alle apparaten gewoon zien staan, precies zoals bij mij.

Verschillen:
-Bij mijn vriendin lijkt er nog iets op engels te staan, maar ik heb zo ongeveer elke instelling die ik kon vinden op Nederlands gezet.
-Zij heeft een iPhone, ik een android telefoon.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb net zelfde probleem, mijn vrouw is lid van gezin. En op haar iPhone kan ze perfect alle openhab items bedienen. Van zodra ze voice match activeert, wat perfect lukt, Google herkent haar dan, werken de openhab items niet meer.

Exact zelfde fenomeen als bij jou. Via voice kan ze geen enkel apparaat meer bedienen maar in haar app kan ze dat wel nog.

We hebben beideeen iPhone.

@Janoz heb je ondertussen al iets meer ontdekt? Ik heb al vanaller geprobeerd en zou het echt willen oplossen op de WAF te verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Zapato schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:35:
[...]

Vreemd, ik krijg direct al reclame.
Op wat voor zenders krijg je dat dan? En wat voor soort reclame krijg je dan?
Ik luister dagelijks 538, BNR en Veronica en heb nooit wat gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Medione1210 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:28:
[...]

Op wat voor zenders krijg je dat dan? En wat voor soort reclame krijg je dan?
Ik luister dagelijks 538, BNR en Veronica en heb nooit wat gehoord!
Reclame voor premium abonnement is vrij indringend zichtbaar. Ik heb er best een paar euro voor over om die te verwijderen, maar niet 100+ euro per jaar. Dit is vooral vervelend in de auto met Android Auto.

Edit: ik krijg in Android Auto die reclame nog niet te zien, dus wellicht valt het mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Zapato op 24-11-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Sunfalls schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 07:21:
[...]

Ja, hier al jaren. Als je nu de chromecast aan hebt staan wat zie je dan? Volgens mij kun je in de google home app hem koppelen en dan aanvinken wat hij moet laten zien.
Tnx. Mijn chromecast zelf laat wel de foto's van mijn Google foto's albums zien als de chromecast aan staat. Dat heb ik inderdaad al lang geleden eens ingesteld.

Ik wil echter aan google home vragen 'Laat me foto's van <Margaret> zien op <apparaatnaam>''. Dus echt aan GH gericht vragen bepaalde foto's te tonen. Na deze vraag opent hij echter youtube en laat een youtube video zien..

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Zapato schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:39:
[...]

Reclame voor premium abonnement is vrij indringend zichtbaar. Ik heb er best een paar euro voor over om die te verwijderen, maar niet 100+ euro per jaar. Dit is vooral vervelend in de auto met Android Auto.

Edit: ik krijg in Android Auto die reclame nog niet te zien, dus wellicht valt het mee.
Ik dacht het dat we het hier over de Google Home hebben. Ik luister niet via de app op telefoon of tablet, maar op de Home en daar is geen reclame op hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Medione1210 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:10:
[...]

Ik dacht het dat we het hier over de Google Home hebben. Ik luister niet via de app op telefoon of tablet, maar op de Home en daar is geen reclame op hoorbaar.
Ja, maar ik wil 1 app die werkt op Google Home, mijn telefoon en in de auto, niet voor iedere situatie een andere. Met name home is daar de beperking want lijkt alleen te werken met tunein. Vandaar in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
Mirage010 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:47:
[...]

Tnx. Mijn chromecast zelf laat wel de foto's van mijn Google foto's albums zien als de chromecast aan staat. Dat heb ik inderdaad al lang geleden eens ingesteld.

Ik wil echter aan google home vragen 'Laat me foto's van <Margaret> zien op <apparaatnaam>''. Dus echt aan GH gericht vragen bepaalde foto's te tonen. Na deze vraag opent hij echter youtube en laat een youtube video zien..

Enig idee?
Zoals je misschien zelf al gevonden had (te zien aan je zoekstring) is dat alleen mogelijk in de VS, canada en australie.
"Foto's bekijken van mensen waarvoor de naam is toegevoegd (gezichtsgroepering)
Opmerking: Gezichtsgroepering is niet in alle landen beschikbaar. Hier vind je meer informatie over de functie voor gezichtsgroepering. (alleen VS, CA, AU) 'Laat me foto's van <Margaret> zien op <apparaatnaam>'"

Tenzij je alle foto's van Margaret allemaal Margaret1 tm margaret100 noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Zapato schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:39:
[...]

Ja, maar ik wil 1 app die werkt op Google Home, mijn telefoon en in de auto, niet voor iedere situatie een andere. Met name home is daar de beperking want lijkt alleen te werken met tunein. Vandaar in dit forum.
Waarom is de home de beperking? TuneIn werkt perfect zonder reclames op de Google Home. Als ik Android Auto gebruik in de auto kan ik ook TuneIn gebruiken zonder reclame. Alleen wanneer ik de app op de telefoon open zie ik soms iets van reclame, maar ik gebruik TuneIn op de telefoon zo goed als nooit.

Maar goed, het lijkt dus eerder dat de beperking aan de TuneIn app ligt en niet aan de Google Home of Google in het algemeen.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
En dan nog valt de hoeveelheid reclame enorm mee ten opzichte van wat ik in andere apps zie. Als je dat niets vindt, zul je moeten betalen.

You can't have it all.

[ Voor 17% gewijzigd door Hmmbob op 24-11-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkdejager73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 13:11
Medione1210 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:55:
[...]

Ik geloof die reden niet echt. Ze hebben geen onbeperkte online voorraad natuurlijk. En andere aanbiedingen waren wel gewoon de hele dag online te koop, o.a. de Chromecast.

Ik vind het wel slecht dat ze blijkbaar onvoldoende online voorraad hebben en/of niet de mogelijkheid om makkelijk uit de winkelvoorraad te halen. Om 8.30 niet meer online leverbaar kan natuurlijk niet.
Het was denk ik de bedoeling mensen naar de fysieke winkels te trekken. En dat is ten dele gelukt. Niet slim dat je als MM zegt dat je offline ook al bent uitverkocht, terwijl er nog bakken vol mini's in de zaak stonden.

Wat wel het geval is, is dat door deze en de Bol/AH actie Google een belangrijke stap op de assistants-markt heeft gezet tegen Amazon en Apple hier in Nederland. En dat veel mensen wat te doen hebben in de kerstvakantie dan wel het weekend van 8 december :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
dirkdejager73 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:54:
[...]

Het was denk ik de bedoeling mensen naar de fysieke winkels te trekken. En dat is ten dele gelukt. Niet slim dat je als MM zegt dat je offline ook al bent uitverkocht, terwijl er nog bakken vol mini's in de zaak stonden.
Als ze echt mensen offline hadden willen lokken, dan hadden ze de offline voorraad juist weergegeven. Er zijn nu misschien wel mensen afgehaakt omdat hij totaal uitverkocht leek. Of juist bij de AH besteld.
Wat wel het geval is, is dat door deze en de Bol/AH actie Google een belangrijke stap op de assistants-markt heeft gezet tegen Amazon en Apple hier in Nederland. En dat veel mensen wat te doen hebben in de kerstvakantie dan wel het weekend van 8 december :D.
Ik denk dat Google hier zelf een grote hand in heeft, stunten met vooral de Mini om de Asssistent breed te introduceren. Al die partijen gaan zelf nooit 50% van de prijs af doen, al betalen ze misschien wel een deel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkdejager73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 13:11
CoachKoos schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:58:
[...]

Als ze echt mensen offline hadden willen lokken, dan hadden ze de offline voorraad juist weergegeven. Er zijn nu misschien wel mensen afgehaakt omdat hij totaal uitverkocht leek. Of juist bij de AH besteld.
[...]
Mee eens: dit hadden ze handiger kunnen aanpakken.
Ik denk dat Google hier zelf een grote hand in heeft, stunten met vooral de Mini om de Assistent breed te introduceren. Al die partijen gaan zelf nooit 50% van de prijs af doen, al betalen ze misschien wel een deel mee...
Voor de MM klopt dit zeker: die willen op alles marge draaien. Met de BF prijs in de VS van $25 als vergelijk, doen ze dat ook. AH/BOL is een ander verhaal: die zien het meer als een reclame vehicle. Voor AH is het geen primair product, maar een nieuwe mogelijkheid om voor klanten bij hun te kopen. Bol als AH online kanaal zal het een leuke klantentrekker hebben gevonden, maar omdat MM naar 29 ging, moesten ze mee naar beneden (oorspronkelijk was de actie 39).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
[...]

[...]

Ik denk dat Google hier zelf een grote hand in heeft, stunten met vooral de Mini om de Asssistent breed te introduceren. Al die partijen gaan zelf nooit 50% van de prijs af doen, al betalen ze misschien wel een deel mee...
Kan het zijn dat de online MM en andere eigenaar heeft? Anders vind ik het heel knullig dat ze offline niet gekoppeld hebben.

Je ziet ook dat de Black Friday deals in NL helemaal niet zo spectaculair zijn. De kortingen zijn niet veel groter dan bij andere gelegenheden. Alleen de hevig gesubsidieerde Echo en Home(Mini) waren heel goedkoop!

Al een paar keer tijdens BF in Amerika geweest en daar zijn de kortingen veel groter en vaak te combineren met stapelbare kortingsbonnen. Dat is leuk winkelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermannetje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-01-2023
Ook De Telegraaf heeft google home (mini) ontdekt.

OK google praat met de Telegraaf , en je kunt nieuws uit de Telegraaf laten voorlezen. Stem is nog wat robotachtig, maar zal waarschijnlijk wel steeds beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 14:08

winDOS

6.22

Mirage010 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:47:
[...]

Enig idee?
Vreemd, bij mij werkt het zowel in het Engels als in het Nederlands.

Gezegd: show pictures of my daughter on the living room TV
Showing your photos on Livingroom TV.

Gezegd: Laat foto's zien van <naamvanmijndochter> op de livingroom tv
Hier zijn je foto's op Livingroom TV

Om gezichtsherkenning werkend te krijgen, heb Ik het volgende gedaan:

https://blog.computercrea...chtsherkenning-aanzetten/

C:\>Signature.bat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
Medione1210 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:31:
[...]

Kan het zijn dat de online MM en andere eigenaar heeft? Anders vind ik het heel knullig dat ze offline niet gekoppeld hebben.
Kan best, winkels zijn vaak franchisenemers. Maar dan toch zou je zeggen dat ze goed samenwerken. En als ze online uitverkocht zijn, dan heb je toch het liefst dat ze bij de offline collega's kopen ;)

Bij de Hema is het zelfs zo dat een vestiging een deel van online omzet krijgt als iets gekocht wordt in hun postcode gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb via het US taal trucje ook even m'n Logitech Harmony Elite gekoppeld aan m'n Google Home die ik zojuist heb gekregen. So far so good. Alleen werken alle commands niet. Krijg de hele tijd dat tv niet beschikbaar is of dat ze niet kan helpen.

Zal wel iets verkeerds gedaan hebben maar alle stappen doorlopen en kreeg dat m'n account gelinkt was :+ Je kan gewoon in het Nederlands commands geven toch? Of moet je bij Harmony dan in het Engels praten?

Nog maar ff goochelen. Tot nu wel onder de indruk van de Home zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door London op 24-11-2018 13:44 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 10:54
London schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:44:
Heb via het US taal trucje ook even m'n Logitech Harmony Elite gekoppeld aan m'n Google Home die ik zojuist heb gekregen. So far so good. Alleen werken alle commands niet. Krijg de hele tijd dat tv niet beschikbaar is of dat ze niet kan helpen.

Zal wel iets verkeerds gedaan hebben maar alle stappen doorlopen en kreeg dat m'n account gelinkt was :+ Je kan gewoon in het Nederlands commands geven toch? Of moet je bij Harmony dan in het Engels praten?

Voor zover ik weet moet je het in het Engels doen. Bij mij staat de GH op Engels en dat werkt perfect.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th-son
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11-2021
Ik heb hetzelfde maar heb dan alles in het Nederlands staan. Ik heb een aantal activiteiten staan bij mijn harmony elite, zoals Playstation, Nintendo switch en nvidia shield. Playstation werkt dan weer perfect zoals het hoort, maar de shield krijg ik dezelfde melding als wat jij krijgt, dat die niet beschikbaar is.

Edit:
Nog even een andere vraag:
Ik ben sinds van de week ook een eigenaar van een Google home mini, maar loop tegen een aantal dingen aan. Ik heb de taal in het Nederlands staan trouwens.

De eerste keer Philips hue linken met de app van home ging uitstekend. Maar kwam er achter dat de namen nog in het Engels stonden. Dus link verwijderd, namen gewijzigd naar het Nederlands en opnieuw geprobeerd te linken. Nou werkt het linken dus niet meer. Zodra ik m'n inloggegevens in vul bij hue en accepteren druk, zegt hij dat hij de link activeert maar zie de lampen niet terug in de Google home app.

Iemand die mij hier mee kan assisteren of in ieder geval de goeie kant op kan helpen?

[ Voor 33% gewijzigd door 7th-son op 24-11-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 22:23
Vandaag een Google Mini gehaald, wilde deze configureren, maar helaas komt die niet in mijn wifi netwerk. Ik heb een Netgear R7000, de mini wordt herkend, ik kan deze verbinden, voice. Als ik deze met mijn netwerk wil verbinden, wordt aangegeven dat dit niet mogelijk is. Het merkwaardige is dat dit exact met de Chomecast 2 ook het geval is. Ik heb al diverse fora bekeken (toegangscontrole uit, mac filtering, gastnetwerk aan) niks helpt. Iemand die een Chromecast of mini aan de praat heeft gekregen icm met een Netgear R7000 (oude en nieuwe firmware ook geprobeerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05

Of je zoekt binnen dit forum 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
nietmachine48 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:02:
Vandaag een Google Mini gehaald, wilde deze configureren, maar helaas komt die niet in mijn wifi netwerk. Ik heb een Netgear R7000, de mini wordt herkend, ik kan deze verbinden, voice. Als ik deze met mijn netwerk wil verbinden, wordt aangegeven dat dit niet mogelijk is. Het merkwaardige is dat dit exact met de Chomecast 2 ook het geval is. Ik heb al diverse fora bekeken (toegangscontrole uit, mac filtering, gastnetwerk aan) niks helpt. Iemand die een Chromecast of mini aan de praat heeft gekregen icm met een Netgear R7000 (oude en nieuwe firmware ook geprobeerd)?
Dit al geprobeerd? https://www.netgear.com/landings/google-assistant/

[ Voor 4% gewijzigd door Sunfalls op 24-11-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 22:23
Yes, allemaal al geprobeerd. Het probleem is dat de mini of chromecast niet wil connecten met het netwerk (device zie ik ook niet in het netwerk staan).

[ Voor 26% gewijzigd door nietmachine48 op 24-11-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

kun je een tablet/telefoon niet zo instellen dat die hetzelfde doet als een google speaker? Mijn tablet heeft geen instelling om te ontwaken bij 'ok google' terwijl die dat eerst wel had. Maar hij heeft wel google assistent die hetzelfde doet als de speaker.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hier heb je goedkope slimme stekkers, je kunt lijkt het kiezen uit welk land ze worden geleverd, bijv. frankrijk. Hoeft dus niet perse china te zijn. Aanrader?

http://www.aliexpress.com...85-459d-8a47-e9971dd9a308

edit:
Laat maar, zo te zien heeft het vanuit frankrijk torenhoge leveringskosten, en vanuit china is het niet perse goedkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door Salvatron op 24-11-2018 16:29 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Medione1210 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:31:
[...]

Dat is met dagen als Black Friday niet te doen, dan wordt er elke seconde wel een Google home besteld en dan moeten er in elk filiaal mensen klaar staan om deze snel voor de neus van de klanten in de winkel weg te kapen zodat deze opgestuurd kunnen worden naar de online klanten. Dat is gewoon niet realistisch en daarmee zorg je dat de klanten de volgende keer niet meer in de winkel komen, wat zorgt voor minder impulsaankopen.

Het werkt zo: Er wordt met de fabrikant van een artikel dat meedoet met de korting (in dit geval Google) afgesproken dat er een bepaald aantal wordt afgenomen voor deze actie, doordat ze groot inkopen krijgen ze extra korting van Google en kunnen ze de prijs extra laag maken voor de consument. De aantallen die ze inkopen worden dan verdeeld onder de winkels en de webshop en daar moeten ze het dan mee doen in alle dagen dat de actie loopt, door het gelimiteerde aantal dat ze daardoor kunnen verkopen is het gewoon op = op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
1shot1kill schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:07:
[...]

Dat is met dagen als Black Friday niet te doen, dan wordt er elke seconde wel een Google home besteld en dan moeten er in elk filiaal mensen klaar staan om deze snel voor de neus van de klanten in de winkel weg te kapen zodat deze opgestuurd kunnen worden naar de online klanten. Dat is gewoon niet realistisch en daarmee zorg je dat de klanten de volgende keer niet meer in de winkel komen, wat zorgt voor minder impulsaankopen.

Het werkt zo: Er wordt met de fabrikant van een artikel dat meedoet met de korting (in dit geval Google) afgesproken dat er een bepaald aantal wordt afgenomen voor deze actie, doordat ze groot inkopen krijgen ze extra korting van Google en kunnen ze de prijs extra laag maken voor de consument. De aantallen die ze inkopen worden dan verdeeld onder de winkels en de webshop en daar moeten ze het dan mee doen in alle dagen dat de actie loopt, door het gelimiteerde aantal dat ze daardoor kunnen verkopen is het gewoon op = op.
Kijk eens op de BCC website! Daar kan je de winkelvoorraad checken en aankopen doen die je dan een x uur later kan afhalen
Ik snap uiteraard dat het op drukke dagen een probleem kan zijn, maar het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Medione1210 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:28:
[...]

Kijk eens op de BCC website! Daar kan je de winkelvoorraad checken en aankopen doen die je dan een x uur later kan afhalen
Ik snap uiteraard dat het op drukke dagen een probleem kan zijn, maar het kan dus wel.
Bij Mediamarkt kan dat buiten de aanbiedingen met de meeste producten ook.

Het is met de hoeveelheid van bestellingen met zulke dagen echter geen doen als bedrijf met zoveel vestigingen. Op het moment dat jij online besteld en deze dan van de voorraad van een winkel moet komen is de kans aanwezig dat zodra de medewerker in de winkel het artikel uit de winkel wil halen dat een klant in de winkel deze al heeft gepakt, dan zit je met een bestelling die geannuleerd wordt als er nergens anders meer voorraad is, of in het geval met een product als deze mogelijk honderden mensen die online besteld hebben en dan hun bestelling geannuleerd krijgen.

Ik heb zelf bij een relatieve kleine winkelketen gewerkt en daar werden met actiedagen per filiaal alleen al een stuk of 6-8 uitzendkrachten ingezet om webshop bestellingen uit de winkels te halen. Als je zoveel filialen hebt als Mediamarkt zijn dat gewoon onbetaalbare kosten die je maakt voor een product dat je ook makkelijk kwijt raakt aan de klanten in de winkel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob83ehv
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-10-2024
He goedenavond,

Ff vraagje. Ik heb voor mijn vader een Google Home gekocht, alleen dit is een duitse versie. Mijn pa is niet zo heel handig maar heb eea op afstand al kunnen bekijken; het is gelukt om hem op engels te zetten, maar in de taalinstellingen in de Google Home app, kunnen we geen Nederlands selecteren.
Heeft iemand een idee hoe dit kan? Moeten we nog even wachten totdat alles qua updates gedraaid heeft? Of is er een andere fix voor? Hij heeft btw een iPhone.

Hoor t graag. Tx vast! Sorry als dit eerder al besproken is, kon het niet zo gauw vinden.

Gr. Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:10
De app staat los van de Home
Al koop ik de Home in Korea, de app (en mijn telefoon) staan gewoon in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Zit je WiFi toevallig op een heel hoog kanaal (13 ofzo?). If so, probeer het dan eens met kanaal 6 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
nietmachine48 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:29:
Yes, allemaal al geprobeerd. Het probleem is dat de mini of chromecast niet wil connecten met het netwerk (device zie ik ook niet in het netwerk staan).

[...]
Ik heb met mijn Chromecasts en Google home's een soortgelijk probleem bij het instellen. Ik heb geen Netgear naar Ubiquiti UniFi access points en een Edgerouter X.
Wat voor mij helpt is bij het instellen van het wifi netwerk niet kiezen voor het netwerk wat je in de lijst vindt, maar daar te kiezen voor "ander netwerk" (of iets van die strekking) En daar dan handmatig het SSID en password intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Laatst online: 16-09 12:45
Kitser schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:34:
[...]

Ik heb met mijn Chromecasts en Google home's een soortgelijk probleem bij het instellen. Ik heb geen Netgear naar Ubiquiti UniFi access points en een Edgerouter X.
Wat voor mij helpt is bij het instellen van het wifi netwerk niet kiezen voor het netwerk wat je in de lijst vindt, maar daar te kiezen voor "ander netwerk" (of iets van die strekking) En daar dan handmatig het SSID en password intypen.
Apart, ik heb hier ook een Wifi netwerk van Ubiquiti UAP-AC's (de oudere vierkante) en dat werkt feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odvdveer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
Ja, ik heb die netgear en al in juli 2 home mini's zonder problemen gekoppeld 9 en een echo ). Afgelopen vrijdag de derde gekoppeld. waarbij ik wel eerst de toegangscontrole uit moest zetten ( ik zag de nieuwe mini trouwens wel bij de toregangscontrole staan met status geblokkeerd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:41
Nog mensen welke recentelijk een Google Home Hub hebben besteld vanuit de UK? Gezien de korting dacht ik er eentje te bestellen via forward2me. Helaas is de order geannuleerd, zeer waarschijnlijk vanwege het doorstuur adres.

Ik ben benieuwd of iemand betere ervaringen heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
new_guy schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:32:
Nog mensen welke recentelijk een Google Home Hub hebben besteld vanuit de UK? Gezien de korting dacht ik er eentje te bestellen via forward2me. Helaas is de order geannuleerd, zeer waarschijnlijk vanwege het doorstuur adres.

Korting? of was dat alleen op Black Friday? en waar heb je 'm besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldwing1973
Dan kan je het hier nog proberen, ik denk dat die minder moeilijk doen over een doorstuuradres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
, Hoe kan ik mijn televisie en Soundbar met stem besturen op mijn Google home. Ik gebruik een infrarood zender van Tuya. uit en aan schakelen gaat wel goed. Zender wisselen of volume wijzigen krijg ik niet voor elkaar. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Goldwing1973 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 23:02:
[...]

Dan kan je het hier nog proberen, ik denk dat die minder moeilijk doen over een doorstuuradres.
Thanks! Besteld, ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Voor 30,- toch maar geprobeerd, toch wel tof om de tv aan te zetten met je stem. Was beetje prutsen om Harmony aan de praat te krijgen, maar nu het werkt is de vrouw ook onder de indruk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Kan ik mijn synology nas ds 115j ook aansturen via Google home?

Uiteraard moet het afspelen via de chromecast gaan. Het is me wel gelukt om via ds video de videos van mijn nas te starten en via mijn mobiel te casten naar de chromecast.

Maar om dit te doen via Google home, zal ik mijn Synology toch moeten koppelen als apparaat? Bij het toevoegen van een apparaat in de GH app wordt de synology niet gevonden en ook bij 'al bestaande apparaten' staat synology of nas er niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Laatst online: 20-06-2024
Heb de Nederlandse eraf gehaald. Ben het nu echt zat. Weer lekker terug naar alleen Engels. Zeker met een Harmony Hub is de Nederlandse een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ngai schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:56:
Heb de Nederlandse eraf gehaald. Ben het nu echt zat. Weer lekker terug naar alleen Engels. Zeker met een Harmony Hun is de Nederlandse een ramp.
Basic zaken als TV, Xbox lijken prima te werken, ik heb ik een activiteit Radio, waar FM op mijn versterker wordt gespeeld, echter mocht ik die term niet gebruiken tijdens het instellen van Harmony. Nu 'muziek' gekozen, maar dit werkt helemaal niet. Kan ik die namen die ik gekozen heb tijdens de setup van Harmony in Home nog aanpassen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 14:23
Rob83ehv schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:59:
He goedenavond,

Ff vraagje. Ik heb voor mijn vader een Google Home gekocht, alleen dit is een duitse versie. Mijn pa is niet zo heel handig maar heb eea op afstand al kunnen bekijken; het is gelukt om hem op engels te zetten, maar in de taalinstellingen in de Google Home app, kunnen we geen Nederlands selecteren.
Heeft iemand een idee hoe dit kan? Moeten we nog even wachten totdat alles qua updates gedraaid heeft? Of is er een andere fix voor? Hij heeft btw een iPhone.

Hoor t graag. Tx vast! Sorry als dit eerder al besproken is, kon het niet zo gauw vinden.

Gr. Rob
je dient dacht ik je google assistant instellingen de juisten taal te selecteren die je wilt gebruiken. ik heb daar nederlands en engels staan dus kan beide gebruiken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
shoombak schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:11:
[...]

Basic zaken als TV, Xbox lijken prima te werken, ik heb ik een activiteit Radio, waar FM op mijn versterker wordt gespeeld, echter mocht ik die term niet gebruiken tijdens het instellen van Harmony. Nu 'muziek' gekozen, maar dit werkt helemaal niet. Kan ik die namen die ik gekozen heb tijdens de setup van Harmony in Home nog aanpassen ergens?
Zo wel de activiteiten als ook de namen kan je net de Harmony App op je telefoon aanpassen.

Na het aanpassen ff syncen van zowel de Harmony als ook het commando synchroniseert mijn apparaten op GH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:37

Gaitman

The Real One

Ik was aan het chatten met een support medewerker over het feit dat Google Home geen G suite ondersteund. Hopelijk komt die ondersteuning wel in de toekomst.

Echter heb ik ook om een lijst met commando's gevraagd. Hij gaf me de volgende link: https://support.google.com/googlehome/answer/7130274?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:34
Gaitman schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:06:
Ik was aan het chatten met een support medewerker over het feit dat Google Home geen G suite ondersteund. Hopelijk komt die ondersteuning wel in de toekomst.

Echter heb ik ook om een lijst met commando's gevraagd. Hij gaf me de volgende link: https://support.google.com/googlehome/answer/7130274?hl=nl
En hier staat ook nog wat: https://assistant.google.com/explore?hl=nl_nl

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Commando's voor de Harmony lijkt mijn Google Home mini enkel in het engels op te pakken. Iemand idee hoe ik ook in het Nederlands commando's voor de Harmony kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Mirage010 schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:45:
Kan ik mijn synology nas ds 115j ook aansturen via Google home?

Uiteraard moet het afspelen via de chromecast gaan. Het is me wel gelukt om via ds video de videos van mijn nas te starten en via mijn mobiel te casten naar de chromecast.

Maar om dit te doen via Google home, zal ik mijn Synology toch moeten koppelen als apparaat? Bij het toevoegen van een apparaat in de GH app wordt de synology niet gevonden en ook bij 'al bestaande apparaten' staat synology of nas er niet bij?
Dat kan niet. Synology heeft geen Google Home integratie.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Gisteravond 2 uurtjes en vanochtend heel even bezig geweest met mijn nieuwe Home Mini.

Ik ben een redelijke n00b wat betreft domotica, maar tot nu toe al redelijk ver gekomen met aan/uitzetten van mijn TV (Harmony Hub) en schakelen tussen zenders als ook switchen tussen gewoon TV kijken en Apple TV.
Mijn TV geluid gaat via mijn Sonos speakers wat ook prima werkt.

Ook mijn Hue lampen aan/uitzetten gaat zeer eenvoudig en ook sommige (door mij zelf aangemaakte) scenes kan ik al activeren.

Voor €29 toch al een redelijk handig apparaatje, de Google Home Mini

edit: integratie Sonos en Google Home zou écht fantastisch zijn.
Las dat Sonos al wel hiermee bezig is/was

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 25-11-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ja echt irritant. Ik kwam er vanmorgen ook achter. Heel mijn 'huis' geconfigureerd. Kom ik erachter dat ik mijn vriendin niet als 'lid' kan toevoegen...niet met haar eigen Gmail en ook niet met haar gsuite account. (Zelfde domein als van mij)

Net met mijn alternatieve Gmail account een 'huis' aangemaakt. Die kan ik wel delen met mijn vriendin. Maar dan werkt Google assistent niet met mijn normale 'gsuite' account...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 08:44
Lennart95 schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:17:
Commando's voor de Harmony lijkt mijn Google Home mini enkel in het engels op te pakken. Iemand idee hoe ik ook in het Nederlands commando's voor de Harmony kan geven?
Is vooralsnog niet mogelijk. Linkje: https://support.myharmony...nce-with-google-assistant

[ Voor 31% gewijzigd door Putifar op 25-11-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
new_guy schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:32:

ik had er twee bij Very besteld.Ook geannuleerd.
Dan maar eentje bij chromeit voor 150 euro. Geen onredelijke prijs vind ik en wel zo makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:47
maxtrash schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:39:
[...]

ik had er twee bij Very besteld.Ook geannuleerd.
Dan maar eentje bij chromeit voor 150 euro. Geen onredelijke prijs vind ik en wel zo makkelijk
Ik had al een hub, en was wel aan het zoeken omdat ik nog 1 bij wil ;)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Mijn order bij https://www.currys.co.uk/ was ook geannuleerd.
Inmiddels heb ik hem besteld bij https://ao.com/product/ga...eaker-grey-63703-301.aspx , voor 99 pond.

In theorie komt ie morgen bij forward2me binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuba-Angelo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik heb al wat gegoogled maar heb het nog niet gevonden, daarom vraag ik het hier eens.

Mijn gezin bestaat in de google home app met 4.

ik, mijn vrouw, en 2 kinderen elke met een eigen google account.
Ons huis is in de app verdeeld per kamer, ik heb thuis een evohome die gelinkt is met de google home app.

De lokale bediening van de verwarming is uitgeschakeld, hoe kan ik instellen dat dat mijn kinderen niet de verwarming kunnen aansturen via de home app ( of home mini met voice match)?

Met andere woorden, hoe bepaal ik welke toestellen wel en welke niet door iedereen gebruikt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24

Ik heb ook een G suite account en het merendeel werkt met Google Home. Enige wat niet werkt is het inzien van de agenda.
Zie ook https://support.google.com/googlehome/answer/7571892

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:37

Gaitman

The Real One

Lizard schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:11:
[...]

Ik heb ook een G suite account en het merendeel werkt met Google Home. Enige wat niet werkt is het inzien van de agenda.
Zie ook https://support.google.com/googlehome/answer/7571892
Je kunt ook geen andere gebruikers uitnodigen/toevoegen dan krijg je ook een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Laatst online: 10-08 11:59
Hoi! Ik zou graag mijn koffieapparaat willen bedienen via mijn Home Mini. Dit d.m.v. een smart switch. Echter moet ik mijn koffieapparaat nog bedienen via een aan/uit knop, ook al is het apparaat voorzien van stroom. Is het hiermee nog mogelijk om vanuit m'n bed via mijn Home Mini koffie te zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
change1001 schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:10:
Hoi! Ik zou graag mijn koffieapparaat willen bedienen via mijn Home Mini. Dit d.m.v. een smart switch. Echter moet ik mijn koffieapparaat nog bedienen via een aan/uit knop, ook al is het apparaat voorzien van stroom. Is het hiermee nog mogelijk om vanuit m'n bed via mijn Home Mini koffie te zetten? ;)
Lijkt me niet mogelijk, dacht hier zelf ook aan. “Hey Google, zet het koffieautomaat aan” zou dan de stroom erop zetten, maar daar springt mijn automaat niet mee aan volgens mij (ook fysieke knop).
Bovendien twijfel ik of het goed is om steeds de stekker in en uit te halen, want dat is wat ie dan doet in feite.

Merk bij mezelf dat het wel even een gedoe is om commando’s te leren kennen. Recepten op laten lezen werkt nog steeds niet, alleen als ik de Appie app koppel (met de robot stem) maar die vind ik super omslachtig.

Ook de Xiaomi robotstofzuiger kan ik laten starten, maar bijvoorbeeld terug sturen maar het dock doet ie niet (zou niet weten hoe, meerdere commando’s geprobeerd).
Zal de komende jaren alleen maar uitgebreider worden en beter gaan werken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:24
remzor schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:43:
[...]

Ook de Xiaomi robotstofzuiger kan ik laten starten, maar bijvoorbeeld terug sturen maar het dock doet ie niet (zou niet weten hoe, meerdere commando’s geprobeerd).
Zal de komende jaren alleen maar uitgebreider worden en beter gaan werken denk ik :)
Hoe start je de robot nu? Ik laat um terug naar het dock gaan via Domoticz en een python plugin middels 'mirobo home'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

https://support.google.com/googlehome/thread/426784?hl=en

Hier wordt onderin wel een soort workarround gegeven door iemand? Ik snap er alleen niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
thecompany schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:16:
[...]

Hoe start je de robot nu? Ik laat um terug naar het dock gaan via Domoticz en een python plugin middels 'mirobo home'
Mijn robot heeft als bijnaam ‘Stoffel’ dus ik zeg: “Hey Google, start Stoffel”. Waarop Stoffel zegt: “Starting the cleanup” :)
Maar “Return to dock” of dergelijke zinnen in NL/EN herkent ie niet. Met Domoticz en plugins heb ik geen ervaring.

In principe is starten genoeg want hij gaat automatisch terug naar het dock. Alleen nu met het testen moest ik hem via de app weer even terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-07 01:12
YouTube Music Premium voor 3 maanden kosteloos

Hallo forum bezoekers
Is er al iemand die het gelukt is om van onderstaand gebruik te maken?

Actie: Geniet tijdelijk kosteloos van YouTube Music Premium!
Bij aankoop van je Google Home zit YouTube Music Premium inbegrepen. Je kunt deze service kosteloos gebruiken tot 8 april 2019. De proefperiode geldt voor iedereen die tussen 09 oktober 2018 en 25 maart 2019 een Google Home of een Google Home Mini activeert. Bekijk hier de voorwaarden.

Dit zou je namelijk moeten terug vinden in de Google Home app onder aanbiedingen geldig voor 3 maanden i.p.v. 1 maand.
Bij mij is dat niet het geval en heb hierover al vele uren met Google ondersteuning gebeld tot nog toe zonder resultaat :(.

[ Voor 5% gewijzigd door alteaxl op 25-11-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Heb er inmiddels nu drie staan dankzij Black Friday, 1 van de Mediamarkt en 2 van de AH.

Werkt beter dan verwacht, ik hoef ook niet luid te spreken om gehoord te worden.
Top dus die mini.

Wel spijtig is de belachelijk grote stekker, die blokkeert rustig een andere redelijk grote stekker in het stopcontact.
Gelukkig had ik nog een adapter en kabeltje van een oude Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
alteaxl schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:07:
Hallo forum bezoekers
Is er al iemand die het gelukt is om van onderstaand gebruik te maken?

Actie: Geniet tijdelijk kosteloos van YouTube Music Premium!
Bij aankoop van je Google Home zit YouTube Music Premium inbegrepen. Je kunt deze service kosteloos gebruiken tot 8 april 2019. De proefperiode geldt voor iedereen die tussen 09 oktober 2018 en 25 maart 2019 een Google Home of een Google Home Mini activeert. Bekijk hier de voorwaarden.

Dit zou je namelijk moeten terug vinden in de Google Home app onder aanbiedingen geldig voor 3 maanden i.p.v. 1 maand.
Bij mij is dat niet het geval en heb hierover al vele uren met Google ondersteuning gebeld tot nog toe zonder resultaat :(.
Ik kreeg de melding toen ik de Mini toevoegde aan Home voor de eerste keer. Resetten schijnt te helpen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Laatst online: 10-08 11:59
Is er in Nederland trouwens ook al een manier om iemand via Google Home op te bellen of een Whatsappje te sturen? Dit kan via mijn telefoon wel al, echter lukt het me niet met mijn Home Mini.
remzor schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:43:
[...]
Lijkt me niet mogelijk, dacht hier zelf ook aan. “Hey Google, zet het koffieautomaat aan” zou dan de stroom erop zetten, maar daar springt mijn automaat niet mee aan volgens mij (ook fysieke knop).
Bovendien twijfel ik of het goed is om steeds de stekker in en uit te halen, want dat is wat ie dan doet in feite.
Ah oke jammer. Dan wordt het maar zelf koffiezetten :P
Pagina: 1 ... 45 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...