2x herstarten werkt soms of een nachtje wachten en je routines zijn terug op voorwaarde dat en je telefoon US Engels staat en je home app, de primaire taal welteverstaan
Wellicht al eerder aan bod gekomen (niet kunnen vinden helaas), echter valt het me op dat bij gebruik van meerdere GH’s ze allemaal het start geluid afspelen bij “ok/hey Google”. Reactie komt wel vanuit de juiste GH.
Iemand enig idee of en hoe je dit uitschakelt? (Los van het geluid uitschakelen)
De GH’s zitten elk in een aparte “kamer” en binnen het zelfde huis in de GH app.
Iemand enig idee of en hoe je dit uitschakelt? (Los van het geluid uitschakelen)
De GH’s zitten elk in een aparte “kamer” en binnen het zelfde huis in de GH app.
3960wp SE | Model Y RWD
Heeft iemand een oplossing voor 2 Harmony hubs? Je kan je account maar aan één hub koppelen voor zover ik zie.
Eventueel zou ik een 2e Google account kunnen maken voor de 2e hub. Maar lijkt me beter onder één account. Weet nl. niet of je de verschillende Home's dan nog in één speaker groep krijgt.
Wat een andere oplossing zou zijn om op de eerste hub een activiteit te maken waarmee je de 2e hub kan bedienen. Maar weet niet of dat kan?
Eventueel zou ik een 2e Google account kunnen maken voor de 2e hub. Maar lijkt me beter onder één account. Weet nl. niet of je de verschillende Home's dan nog in één speaker groep krijgt.
Wat een andere oplossing zou zijn om op de eerste hub een activiteit te maken waarmee je de 2e hub kan bedienen. Maar weet niet of dat kan?
Dat is een toegankelijkheids optie In de Home app. Als je daar de GH in opent zie je dat staan.Xrypta schreef op donderdag 22 november 2018 @ 00:04:
Wellicht al eerder aan bod gekomen (niet kunnen vinden helaas), echter valt het me op dat bij gebruik van meerdere GH’s ze allemaal het start geluid afspelen bij “ok/hey Google”. Reactie komt wel vanuit de juiste GH.
Ik had hetzelfde probleem, spotify, tune-in, Hue... niets werkte. Alles weg gemikt, opnieuw ingesteld en sindsdien werkt alles feilloos met exact dezelfde settings.Hmmbob schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:01:
[...]
Voice Match al uitgevoerd? We lopen momenteel tegen hetzelfde probleem aan in het buurtopic Goldwing1973 in "[Google Assistent] Ervaringen & Discussie"
Ik heb voor Spotidy een premium abonnement met wat familieleden. Moet je officieel op hetzelfde adres wonen, maar werkt gewoon.maxtrash schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:34:
[...]
ik heb bijna 3 maanden proef abbonement achter de rug en vermoed dat het vreselijk irritant gaat zijn als ik weer moet wennen aan reclame. De prijs is 11,99 per maand of 17,99 voor 6 personen (gezinsabonnement). Misschien dat ik dat wel doe, zullen de kinderen ook wel waarderen
Dan deel je die € 18 door 4 of 6 personen en is het opeens een stuk aantrekkelijker.
Probleem was uiteindelijk bij mij dat in "Web- en App- Activiteit" de optie "Chrome geschiedenis en activiteiten opnemen op sites, in apps en op apparaten die google services gebruiken" grijs was en niet aangezet kon worden.R2D2 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:37:
[...]
Ik had hetzelfde probleem, spotify, tune-in, Hue... niets werkte. Alles weg gemikt, opnieuw ingesteld en sindsdien werkt alles feilloos met exact dezelfde settings.
Aangezien mijn google account een onderdeel is van een G-Suite domein (google apps) moest ik inloggen als beheerder van het domein om die optie vrij te geven.
Nu werkt hij als een zonnetje.
Lukt de agenda op Iphone??remzor schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:03:
[...]
"Ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen", is steevast het antwoord. Heb al veel net iets andere vraagstellingen geprobeerd.
Waarvan ik tot nu toe denk dat het handig is en ik wil gebruiken:
- Dingen inplannen in mijn agenda (synced met iPhone)
Bij mij nl niet!
Bing
Dat is apart? Bedoel je de agenda functie in samenwerking met GH en een G-suite account? Ik heb daar uitgebreid contact over gehad met Google support medewerkers en die gaven aan dat dit nog niet werkte.Goldwing1973 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:51:
[...]
Probleem was uiteindelijk bij mij dat in "Web- en App- Activiteit" de optie "Chrome geschiedenis en activiteiten opnemen op sites, in apps en op apparaten die google services gebruiken" grijs was en niet aangezet kon worden.
Aangezien mijn google account een onderdeel is van een G-Suite domein (google apps) moest ik inloggen als beheerder van het domein om die optie vrij te geven.
Nu werkt hij als een zonnetje.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Ik bedoelde deze optie, hier zie je ook nog dat ie grijs is.dread schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:54:
[...]
Dat is apart? Bedoel je de agenda functie in samenwerking met GH en een G-suite account? Ik heb daar uitgebreid contact over gehad met Google support medewerkers en die gaven aan dat dit nog niet werkte.

[ Voor 14% gewijzigd door Goldwing1973 op 22-11-2018 08:57 ]
Yep, dat klopt. Die optie staat bij mij ook aan maar Google home en G-suite werkte afgelopen week nog niet samen. Kan veranderd zijn intussen. Google adviseerde me om een gewoon gmail adres te gebruiken en mijn agenda te koppelen van mijn g-suite aan gewoon email adres.
Heb ik niet gedaan. Ik wacht wel tot het werkt
Heb ik niet gedaan. Ik wacht wel tot het werkt
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Nog los van het feit dat ik denk dat G-Suite ondersteuning nog wel langer kan duren dan "even" (het is namelijk een zakelijk product), moet je misschien voor jezelf ook afvragen of je met je zakelijke account je prive smart home wil aansturen. Dit is typisch iets wat ik met een prive account zou doen...
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb iets vreemds.
Geluid stond op 14% en schiet ineens,zonder enkel commando of trigger(gekeken op my activity) naar 32%.
Heeft iemand al eens iets dergelijks meegemaakt?
Geluid stond op 14% en schiet ineens,zonder enkel commando of trigger(gekeken op my activity) naar 32%.
Correct, echter dan schakel je het start / eind geluid uit, echter is het start geluid wel prettig om te weten of de GH "luistert" alleen hoeft dit geluid niet afgespeeld worden door alle kamers indien ik op 1 kamer "Hey/Ok Google" zeg.jeroenICT schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:12:
[...]
Dat is een toegankelijkheids optie In de Home app. Als je daar de GH in opent zie je dat staan.

3960wp SE | Model Y RWD
Lol, dat lijkt me ook niet echt nuttig idd. Die feature heeft dus nog wat rework nodigXrypta schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:44:
[...]
Correct, echter dan schakel je het start / eind geluid uit, echter is het start geluid wel prettig om te weten of de GH "luistert" alleen hoeft dit geluid niet afgespeeld worden door alle kamers indien ik op 1 kamer "Hey/Ok Google" zeg.
In het algemeen zou ik dat ook niet doen maar gebruik een g suite voor prive. Had ooit eigen zaak en ben die blijven gebruiken. Nu zit ik min of meer vast aan dat mailadres. Terugzetten naar niet guiste kan niet denk ik. Maar verder niet in verdiept.Hmmbob schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:56:
Nog los van het feit dat ik denk dat G-Suite ondersteuning nog wel langer kan duren dan "even" (het is namelijk een zakelijk product), moet je misschien voor jezelf ook afvragen of je met je zakelijke account je prive smart home wil aansturen. Dit is typisch iets wat ik met een prive account zou doen...
Voor mensen die toch nog de Google Home willen voor 29 euro. AH heeft de prijs verlaagt (zou eerst 35 euro zijn) naar 29 euro ook net als de Media Markt afgelopen dinsdag:
https://www.ah.nl/product...7322/google-home-mini-wit
[ Voor 3% gewijzigd door Cyw00d op 22-11-2018 11:35 ]
[ Tesla MIG MYP ]
Pagina werkt niet...Cyw00d schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:35:
Voor mensen die toch nog de Google Home willen voor 29 euro. AH heeft de prijs verlaagt (zou eerst 35 euro zijn) naar 29 euro ook net als de Media Markt afgelopen dinsdag:
[ Voor 9% gewijzigd door Sunfalls op 22-11-2018 11:39 ]
even zoeken op Google Home Mini in de search (links bovenin). Dan krijg je de aanbieding te zien.
Je kan je reclame blokkeren op DNS niveau. Door middel van bijvoorbeeld een Raspberry Pi met daarop Pi-Hole. Dan blok je alle reclame op elk device die aan je wifi hangt.pitchdown schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:41:
youtube premium is vooral fijn om geen reclame op youtube te hebben.
Iemand die weet of het mogelijk is om dit goedkoper te krijgen dan 16 euro per maand (youtube premium + reclame vrij kijken).
naar mijn weten kan je niet reclame-vrij kunnen zoek ook premium af te nemen.
Internet loopt dan via je Pi-Hole zonder snelheidsverlies.
Edit: Werkt blijkbaar niet met video's. Alleen met domains

[ Voor 5% gewijzigd door pvink op 22-11-2018 11:48 ]
Als je 2 Google Home (mini's) hebt, doen die dan allebei hetzelfde? Bijv. als je muziek afspeelt, gaat dat dan synchroon door beide speakers? Dat lijkt me aan de ene kant handig als je bijv. in de keuken en in de woonkamer een google home hebt, zodat je op beide plekken muziek hebt. Aan de andere kant lijkt het met niet handig als je in de slaapkamer een google home hebt en er ligt iemand te slapen die dan wakker wordt omdat jij beneden muziek afspeelt, wat ook door de speaker op de slaapkamer klinkt.
Ik ben benieuwd in hoeverre dit te regelen is.
Als je het op de speaker-group laat afspelen, spelen alle speakers exact hetzelfde.Palomar schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:22:
Als je 2 Google Home (mini's) hebt, doen die dan allebei hetzelfde? Bijv. als je muziek afspeelt, gaat dat dan synchroon door beide speakers? Dat lijkt me aan de ene kant handig als je bijv. in de keuken en in de woonkamer een google home hebt, zodat je op beide plekken muziek hebt. Aan de andere kant lijkt het met niet handig als je in de slaapkamer een google home hebt en er ligt iemand te slapen die dan wakker wordt omdat jij beneden muziek afspeelt, wat ook door de speaker op de slaapkamer klinkt.
Gewoon multi-room audio dus.
Je kan gewoon meerdere groepen maken, dus als je een groep hebt waar de slaapkamer niet in zit kan je die veilig gebruiken.
@Palomar Als je een speakergroep aan maakt dan kan dat, dan zeg je speel ..... af op [naam speakergroep] en ze spelen allemaal synchroon hetzelfde. Je kun meerdere groepen aanmaken, ik heb 1 met alle home speakers op de boven en beneden verdiepeing en 1 met alleen de beneden speakers.
Aha, duidelijk
Maakt het wel weer iets omslachtiger om uit te spreken als je de speakergroep er nog weer achter moet zeggen. Heb sinds 2 dagen een google home mini en vind het soms wel een beetje vermoeiend om aldoor met je stem commando's te geven
Vooral als ie het niet meteen goed verstaat. Maarja zal wel wennen zijn
Eens. Ik merk wel dat Engels veel soepeler werkt. En als ik zeg: Speel Beatles af op Spotify op TV Boven opent het Youtube. Zeg ik: Speel Beatles af op TV Boven, start het wel Spotify op de tv. Raar maar waar.Palomar schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:31:
Aha, duidelijkMaakt het wel weer iets omslachtiger om uit te spreken als je de speakergroep er nog weer achter moet zeggen. Heb sinds 2 dagen een google home mini en vind het soms wel een beetje vermoeiend om aldoor met je stem commando's te geven
Wat ook vreemd is: de tv moet aan staan omdat het een geïntergreerde Chromecast is. De TV beneden heeft een Chromecast-dongle aan USB hangen en die kan wel opdrachten ontvangen terwijl het uit staat.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Je kan bij beide Home's ook een standaard speaker instellen. Bij mij spelen alle Home's standaard op alle speakers (Google Home's en Chromecasts).Palomar schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:31:
Aha, duidelijkMaakt het wel weer iets omslachtiger om uit te spreken als je de speakergroep er nog weer achter moet zeggen. Heb sinds 2 dagen een google home mini en vind het soms wel een beetje vermoeiend om aldoor met je stem commando's te geven
Dan hoef je er geen speaker groep achter te zeggen.
Dit kan je voor alle Home's anders instellen als je wilt.
Bv een scheiding maken tussen de begane grond en de 1e verdieping.
Gister de home en de home mini binnengekregen. Best grappig allemaal. De muziekkwaliteit van de kleine is wel behoorlijk laag, je kan zien dat ze hem daar niet voor hebben gemaakt, maar voor stemmen is hij prima. Ook een podcast op afgespeeld en dat klonk ook goed. De grote is wel wat beter qua geluid, maar nog steeds niet echt te vergelijken met andere speakers in dat segment. Heb hem even naast mijn jbl bluetooth speaker gezet (kostte 80 euro een paar jaar geleden) en uit laatstgenoemde kwam toch zeker beter geluid. Maar goed, gelukkig heeft mn receiver ook bluetooth dus heb ik hem daar aan gekoppeld voor de muziek. Verder met het aansturen van de slimme apperatuur is het even wennen. Ik moest mn hue lampen opnieuw koppelen aan de home en als je bijvoorbeeld 'tv uit' zegt terwijl je hem met d ehand aan hebt gedaan werkt dat ook nog niet heb ik het idee, maar dat moet ik nog wat verder uitzoeken (met de harmony hub).
Verder best tevreden tot nu toe.
Verder best tevreden tot nu toe.
Gek genoeg krijg ik Deezer niet werkende met mijn Home Mini, ik heb een betaalde account op Deezer.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wij gebruiken ook meer de Engelse taal dan de Nederlandse taal voor onze homes.THE_BASE schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:14:
[...]
Eens. Ik merk wel dat Engels veel soepeler werkt. En als ik zeg: Speel Beatles af op Spotify op TV Boven opent het Youtube. Zeg ik: Speel Beatles af op TV Boven, start het wel Spotify op de tv. Raar maar waar.
Wat ook vreemd is: de tv moet aan staan omdat het een geïntergreerde Chromecast is. De TV beneden heeft een Chromecast-dongle aan USB hangen en die kan wel opdrachten ontvangen terwijl het uit staat.
Voor wat betreft je TV: Android TV != Chromecast
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat laatste heb ik gedaan en snap ik wel. Maar mijn TV moet ingeschakeld zijn. Anders geeft Home aan dat het niet begrepen wordt. Doe ik de TV zelf aan, dan is Chromecast schijnbaar ingeschakeld en kan ik wel opdrachten geven die leiden naar de TV.Hmmbob schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:01:
[...]
Wij gebruiken ook meer de Engelse taal dan de Nederlandse taal voor onze homes.
Voor wat betreft je TV: Android TV != ChromecastZoek daar maar eens op in dit topic.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Werkt alleen in het buitenland helaas.Pindasaus schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:50:
Gek genoeg krijg ik Deezer niet werkende met mijn Home Mini, ik heb een betaalde account op Deezer.
-
Weet iemand het Nederlandse commando om het volume van een groep te wijzigen?
In Engels is het set volume to 5 on group x, ,maar in het Nederlands lukt het me niet!
Ja herkenbaar. Ik heb mijn verlichting gekoppeld en als ik 1 specifieke lamp uit wil zetten, en hij verstaat het niet goed, dan zet ie alle lampen in mijn huis uit
Hier zelfs: schakel alle verlichting uit. Dit resulteert in 'ik heb twee lampen uitgeschakeld', ik heb er 6. Dat doet Siri sneller en beter.Palomar schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:06:
Ja herkenbaar. Ik heb mijn verlichting gekoppeld en als ik 1 specifieke lamp uit wil zetten, en hij verstaat het niet goed, dan zet ie alle lampen in mijn huis uit
Bij mij werkt dit dus wel! Demo: YouTube: Google Home: Start a Netflix serie on AndroidTV without Chromecastbloblub schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:02:
[...]
Ja, maar ik heb juist een Android Tv gekocht zodat ik geen extra chromecast nodig had. Een chromecast in je Tv stoppen die "Chromecast built-in" heeft vind ik teveel van het goede en heel overbodig.
Een aantal instellingen:
- MijnSony AndroidTV staat ingesteld op Engels
- Mijn TV heeft vanuit zichzelf ook een Assitant
- Mijn TV wordt herkend in de Google Home app
- Mijn Google Home staat Primair op EN-US en secundair op NL
[ Voor 22% gewijzigd door Sahi_NL op 22-11-2018 15:06 . Reden: Instellingen toegevoegd ]
Maak dit regelmatig mee. Er is al een melding van geweest op het Google Product forum maar niks aan gedaan.Medione1210 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:28:
Ik heb iets vreemds.
Heb het ook als ik iets vraag terwijl het apparaat in DND zit, is de volume veel hoger.
Ik heb alles in het nederlands. Hopelijk word deze functie ook snel gefixt in het nederlands.Sahi_NL schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:48:
[...]
Bij mij werkt dit dus wel! Demo: YouTube: Google Home: Start a Netflix serie on AndroidTV without Chromecast
Een aantal instellingen:
Androidworld heeft er ooit een artikel over geschreven:
https://androidworld.nl/nieuws/netflix-streamen-android-tv/
Ik heb inderdaad zojuist ook posts gelezen die aangeven dat het niet goed werkt, ook niet in het Engels.Ves schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:57:
[...]
Maak dit regelmatig mee. Er is al een melding van geweest op het Google Product forum maar niks aan gedaan.
Heb het ook als ik iets vraag terwijl het apparaat in DND zit, is de volume veel hoger.
Ik heb de 2 speakers nu 'links' en 'rechts' genoemd.
Ok google zet geluid links/rechts op 10% werkt wel. Je moet nu dus wel helaas 2 keer een commando geven. Omslachtig, maar het werkt.
Heb naast mijn mini nu een normale home aangeschaft en nu heb ik dit probleem ook ineens (geen enkele keer gehad op de mini, nu continu op de normale). Als ik het in het engels uitspreek lijkt het wel gewoon te werken... Of als ik specifiek zeg 'speel radio 4 af op tunein'Stimpy68 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:44:
Net mijn 3e gehaald, heb nu 2 mini's en 1 normale. Voor die 29 euro kon ik m niet laten liggen![]()
Zat alleen weer wat uit te proberen waar ik dan weer een beetje gefrustreerd van word.... Zeg: speel radio 538 op thuisgroep (alle home speakers), antw: ik kan alleen videos afspelen op chromcast enz enz... Zeg ik speel radio 538, antw: moet ik die afspelen op thuisgroep?, Ja, antw: okay, ik speel radio 538 op thuisgroep...![]()
Het is soms wel nog wel krom met bepaalde zaken....
Blijft soms raar hoe dingen willekeurig wel of niet werken.
Verder wel ideaal hoor, je loopt binnen en zegt 'hey google, turn on smart tv' (heb ook een logitech hub welke eraan gekoppeld is) en alles start op... ok, zenders veranderen en bediening gaat nog niet helemaal soepel (wil ook gewoon kijken 'wat er is' op netflix of youtube en niet altijd direct iets afspelen) maar ach...
Ik ga er vanuit dat alles nog wat verder gepolijst zal worden, vooral met talen anders dan engels.
Siri ook al in Nederlands beschikbaar dan?THE_BASE schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:22:
[...]
Hier zelfs: schakel alle verlichting uit. Dit resulteert in 'ik heb twee lampen uitgeschakeld', ik heb er 6. Dat doet Siri sneller en beter.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ja lukt zeker. Je moet op je iPhone bij instellingen --> wachtwoorden en accounts --> Gmail --> Agenda's aanvinken. Dan zou het dus moeten werken i.c.m. je gmail account.bing69 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:52:
[...]
Lukt de agenda op Iphone??
Bij mij nl niet!
Zelf gebruik ik Spotify Premium maar ik denk er aan een Mini cadeau te doen aan mijn ouders voor kerst. Sowieso radio luisteren vinden ze fijn (zacht achtergrond muziekje, totaal niet veeleisend). Mijn vader heeft ook Spotify Free maar werkt dat ook i.c.m. de Mini? Als ik er op Google vind ik niet heel veel en veel oude hits van eind vorig jaar bijvoorbeeld.
[ Voor 34% gewijzigd door remzor op 22-11-2018 18:17 ]
Google home Mini is plots weer 50+ euro bij AH. Het product is uitverkocht, ik probeerde hem aan te kopen, zat in mijn karretje en plots veranderde de prijs...
Is logisch, omdat het geen externe Chromecast is die apart zijn power krijgt. Dus zodra de TV uitgaat, gaat ook de Chromecast uit.THE_BASE schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:02:
[...]
Dat laatste heb ik gedaan en snap ik wel. Maar mijn TV moet ingeschakeld zijn. Anders geeft Home aan dat het niet begrepen wordt. Doe ik de TV zelf aan, dan is Chromecast schijnbaar ingeschakeld en kan ik wel opdrachten geven die leiden naar de TV.
Believe. Imagine. Create.
Ja, werkt. Ik heb ook Spotify Free. Er zijn uiteraard wel beperkingen.remzor schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:10:
[...]
Ja lukt zeker. Je moet op je iPhone bij instellingen --> wachtwoorden en accounts --> Gmail --> Agenda's aanvinken. Dan zou het dus moeten werken i.c.m. je gmail account.
Zelf gebruik ik Spotify Premium maar ik denk er aan een Mini cadeau te doen aan mijn ouders voor kerst. Sowieso radio luisteren vinden ze fijn (zacht achtergrond muziekje, totaal niet veeleisend). Mijn vader heeft ook Spotify Free maar werkt dat ook i.c.m. de Mini? Als ik er op Google vind ik niet heel veel en veel oude hits van eind vorig jaar bijvoorbeeld.
@Troetelbeer Oke goed om te weten 
@Vector060 Hmm ik heb hem wel voor €29,- in mijn winkelmand zitten. Alleen de bezorg- en pick-up tijden zijn morgen allemaal vol, kan evt. zaterdag nog wel tegen geringe kosten.
@Vector060 Hmm ik heb hem wel voor €29,- in mijn winkelmand zitten. Alleen de bezorg- en pick-up tijden zijn morgen allemaal vol, kan evt. zaterdag nog wel tegen geringe kosten.
Staat nog gewoon in de advertentie bij mij. In de namiddag nog 2 gekocht en worden zaterdag geleverd.Vector060 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:39:
Google home Mini is plots weer 50+ euro bij AH. Het product is uitverkocht, ik probeerde hem aan te kopen, zat in mijn karretje en plots veranderde de prijs...
Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp
Bizar, hier werkt dat dus niet. Nu zegt dat niets, af en toe doet iets het de ene dag wel en de volgende dag begrijpt hij mij weer nietSahi_NL schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:48:
[...]
Bij mij werkt dit dus wel! Demo: YouTube: Google Home: Start a Netflix serie on AndroidTV without Chromecast
Een aantal instellingen:
Huh? Al jaren toch?Flagg schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:23:
[...]
Siri ook al in Nederlands beschikbaar dan?
Mocht iemand nog een Google Home (Mini) willen bemachtigen voor een scherpe prijs, bij Media Markt geldt van a.s. vrijdag t/m maandag de aanbieding van afgelopen dinsdag weer.
Google Home € 99,-
Google Home Mini € 29,-
In de webshop zijn ze momenteel uitverkocht, maar in Breda hebben we van de witte Mini nog +/- 40 stuks en van de zwarte +/- 20 stuks op voorraad. De gewone Home is bijna op, dat zijn er denk ik minder dan 10.
Google Home € 99,-
Google Home Mini € 29,-
In de webshop zijn ze momenteel uitverkocht, maar in Breda hebben we van de witte Mini nog +/- 40 stuks en van de zwarte +/- 20 stuks op voorraad. De gewone Home is bijna op, dat zijn er denk ik minder dan 10.
De witte home Mini nu te bestellen voor 21,50 per stuk bij AH online als je de codes EINDH5318 en PRFMD2018 gebruikt en er 2 koopt. Je moet wel een bonuskaart gebruiken. En kies pickup. Voor bezorgen gelden aanvullende voorwaarden.Sanchaz12 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:46:
Mocht iemand nog een Google Home (Mini) willen bemachtigen voor een scherpe prijs, bij Media Markt geldt van a.s. vrijdag t/m maandag de aanbieding van afgelopen dinsdag weer.
Google Home € 99,-
Google Home Mini € 29,-
Je kan online helaas geen airmiles inwisselen, anders had je zelfs op 16,50 uit kunnen komen.
Als je er maar 1 wilt, ga dan naar de AH winkel en koop 'm voor 24 euro en 250 airmiles of 29 euro zonder airmiles.
Ik wilde zelf persé de zwarte, dus ik heb ze van de week bij de MM gekocht voor 29 euro.
Heb nu alle kamers voorzien en ben aan het stoeien met groepen. Leek heel makkelijk, maar het besturen van (met name volume) die groepen werkt helaas niet hekemaal naar behoren. Dacht eerst dat het aan mij (en mijn uitspraak) lag, maar lijkt een bug te zijn.
Een mini links en rechts naast het bed geeft trouwens een heel aardig geluid. Ik had er in eerste instantie een Home staan, maar die gaf teveel bass bij laag volume en dat klonk niet mooi (die staat nu in de woonkamer waar de bass wel heel goed tot zijn recht komt).
Daarna had ik 1 Home Mini naast het bed staan, maar die kwam ook niet zo goed tot zijn recht.
Waar de Home een soort van kamervullend geluid geeft kon de Mini niet echt overtuigen. Maar 2 Mini's is een wereld van verschil qua geluidsbeleving. En voor 29 euro natuurlijk een leuke uitbreiding.
Ik sta versteld van hoe goed de beide Mini's commando's oppikken. Ook al staan ze net 2 meter uit elkaar, de dichtstbijzijnde geeft antwoord en bij bijvoorbeeld het instellen van alarm kunnen beide bedpartners hun eigen alarm instellen.
[ Voor 27% gewijzigd door Medione1210 op 23-11-2018 00:02 ]
Ik begrijp dat degene die de stem het hardste hoort het commando pakt? Dat is wel handig want voor een veredelde keukenwekker moet die in de kamer niks doen.Medione1210 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:30:
Ik sta versteld van hoe goed de beide Mini's commando's oppikken. Ook al staan ze net 2 meter uit elkaar, de dichtstbijzijnde geeft antwoord en bij bijvoorbeeld het instellen van alarm kunnen beide bedpartners hun eigen alarm instellen.
Bij mij hoort de home mini het zelfs wanneer youtube filmpjes aan de andere kant van de kamer commando's geven...
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Haha lol okay weet ik dat ook weer.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Hmm zojuist ah online gekeken, maar ze vragen absurde bezorgkostenMedione1210 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:30:
[...]
De witte home Mini nu te bestellen voor 21,50 per stuk bij AH online als je de codes EINDH5318 en PRFMD2018 gebruikt en er 2 koopt. Je moet wel een bonuskaart gebruiken.
Je kan online helaas geen airmiles inwisselen, anders had je zelfs op 16,50 uit kunnen komen.
Als je er maar 1 wilt, ga dan naar de AH winkel en koop 'm voor 24 euro en 250 airmiles of 29 euro zonder airmiles.
Ik wilde zelf persé de zwarte, dus ik heb ze van de week bij de MM gekocht voor 29 euro.
Heb nu alle kamers voorzien en ben aan het stoeien met groepen. Leek heel makkelijk, maar het besturen van (met name volume) die groepen werkt helaas niet hekemaal naar behoren. Dacht eerst dat het aan mij (en mijn uitspraak) lag, maar lijkt een bug te zijn.
Een mini links en rechts naast het bed geeft trouwens een heel aardig geluid. Ik had er in eerste instantie een Home staan, maar die gaf teveel bass bij laag volume en dat klonk niet mooi (die staat nu in de woonkamer waar de bass wel heel goed tot zijn recht komt).
Daarna had ik 1 Home Mini naast het bed staan, maar die kwam ook niet zo goed tot zijn recht.
Waar de Home een soort van kamervullend geluid geeft kon de Mini niet echt overtuigen. Maar 2 Mini's is een wereld van verschil qua geluidsbeleving. En voor 29 euro natuurlijk een leuke uitbreiding.
Het leek in eerste instantie niet te werken om met een commando op de Home Mini muziek af te spelen op de Home in een andere kamer.
Als ik dan zei: 'speel radio 538 af op Google Home' dan kreeg ik de melding dat er geen apparaten waren met cast-functionaliteit, maar als ik zeg: 'play radio 538 op Google Home' werkt het wel.
Een beetje vreemd, want ik heb alleen Nederlands ingesteld.
Als ik dan zei: 'speel radio 538 af op Google Home' dan kreeg ik de melding dat er geen apparaten waren met cast-functionaliteit, maar als ik zeg: 'play radio 538 op Google Home' werkt het wel.
Een beetje vreemd, want ik heb alleen Nederlands ingesteld.
Verwijderd
Koop 3 pakjes douwe egberts zodat je boven 70 euro komt en je hebt gratis bezorging! (wel 2kopen dan)THE_BASE schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:11:
[...]
Het is leuk natuurlijk voor als je geen Spotify hebt, maar gaan mensen het nu echt gebruiken? Of alleen omdat het gratis is?
De aanbieding kwam hier wel voorbij tijdens setup, maar ik heb Spotify en heb echt geen zin om alles bij Google opnieuw te gaan instellen.
prima deal lijkt me. bij komen ze zaterdag
De bezorgkosten gaan eraf met die ene code(althans gisteren). Bij mij ging er 3,95 af (pickup up) 2 stuks kwam zo op 43 euro.Xtince schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:08:
[...]
Hmm zojuist ah online gekeken, maar ze vragen absurde bezorgkosten. Morgenvroeg maar naar de winkel. Twijfel nog tussen 1 of 2.
Voor pickup geldt geen minimumbedrag, voor bezorgen moet je wel boven een bepaald bedrag komen om extra kosten te vermijden!
[quote]Salvatron schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:52:
[...]
Klopt helemaal. En het werkt erg goed, al was er vorige week een storing en gingen ze allemaal reageren.ik begrijp dat degene die de stem het hardste hoort het commando pakt? Dat is wel handig want voor een veredelde keukenwekker moet die in de kamer niks doen.
[ Voor 42% gewijzigd door Medione1210 op 22-11-2018 22:58 ]
Dit is een antwoord op een andere post, vrees ik. Maar ik snap wat je bedoelt.Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:37:
[...]
Koop 3 pakjes douwe egberts zodat je boven 70 euro komt en je hebt gratis bezorging! (wel 2kopen dan)
prima deal lijkt me. bij komen ze zaterdag
Hallo tweakers
Ik heb misschien interesse in de google home maar :
Ik heb begrepen dat de google home enkel nederlands (nederland) spreekt en nog geen vlaams.
Zijn er voor ons belgen beperkingen?
En moest google in de toekomst ook vlaams ondersteunen, kan ik het toestel zelf dan updaten of moet ik dan een nieuw toestel aanschaffen?
Alvast bedankt
Ik heb begrepen dat de google home enkel nederlands (nederland) spreekt en nog geen vlaams.
En moest google in de toekomst ook vlaams ondersteunen, kan ik het toestel zelf dan updaten of moet ik dan een nieuw toestel aanschaffen?
Alvast bedankt
Heeft de Nederlandstalige google home ook een sleep timer? Zo ja welk commando dan?
Wow, top aanbieding en werkt perfect! Had zelf al twee witte besteld bij Media Markt, nu nog twee witte er bij bij de Appie (1 cadeau, 1 voor mezelf).Medione1210 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:30:
[...]
De witte home Mini nu te bestellen voor 21,50 per stuk bij AH online als je de codes EINDH5318 en PRFMD2018 gebruikt en er 2 koopt. Je moet wel een bonuskaart gebruiken. En kies pickup. Voor bezorgen beiden aanvullende voorwaarden.
Ik kwam uit op 44 euro, 1 euro servicekosten en afhalen bij een AH pickup point.
Thanks!
Iemand een idee voor slimme stekker voor de google home speaker? Ze zijn rond de 25 euro in NL, echter in DE zijn ze maar 10 euro:
https://www.amazon.de/Men...ds=google+home+smart+plug
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Ik ben het nu al een tijdje aan het proberen, maar ik krijg steeds de melding dat het 'product niet online te bestellen is'.... Wat doe ik verkeerd?
remzor schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:06:
[...]
Wow, top aanbieding en werkt perfect! Had zelf al twee witte besteld bij Media Markt, nu nog twee witte er bij bij de Appie (1 cadeau, 1 voor mezelf).
Ik kwam uit op 44 euro, 1 euro servicekosten en afhalen bij een AH pickup point.
Thanks!
Misschien:Putifar schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:11:
Ik ben het nu al een tijdje aan het proberen, maar ik krijg steeds de melding dat het 'product niet online te bestellen is'.... Wat doe ik verkeerd?
Inloggen op je AH account --> bonuskaart koppelen aan je account --> mini's aan winkelmand toevoegen --> kortingscode invoeren --> bezorgmethode kiezen en bestellen
Klopt nu werkt het. Maar moet perse een ah pick up point kiezen. Maar zie al dat als je niet binnen de afgesproken tijd komt, ah een boete kan opleggenMedione1210 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:53:
[...]
De bezorgkosten gaan eraf met die ene code(althans gisteren). Bij mij ging er 3,95 af (pickup up) 2 stuks kwam zo op 43 euro.
Voor pickup geldt geen minimumbedrag, voor bezorgen moet je wel boven een bepaald bedrag komen om extra kosten te vermijden!
[quote]Salvatron schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:52:
[...]
[...]
Klopt helemaal. En het werkt erg goed, al was er vorige week een storing en gingen ze allemaal reageren.

Ik heb er ook 2 voor 42 euro. Zaterdag ophalen om 16 uur.
Ik ga morgen langs de AH kijken of ik hem daar gewoon kan kopen. Zo ja dan annuleer ik mijn bestelling, dat mag tot vrijdag 23:59.
Ik ga morgen langs de AH kijken of ik hem daar gewoon kan kopen. Zo ja dan annuleer ik mijn bestelling, dat mag tot vrijdag 23:59.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Thanks. Ik was ingelogd. Ik heb me uitgelogd en ben opnieuw begonnen. Aan het eind van het proces weer ingelogd en toen ging het goed 
remzor schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:13:
[...]
Misschien:
Inloggen op je AH account --> bonuskaart koppelen aan je account --> mini's aan winkelmand toevoegen --> kortingscode invoeren --> bezorgmethode kiezen en bestellen
Waarom zou je? Dan ben je én duurder uit én het kost je 500 airmiles.Kodess schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:14:
Ik heb er ook 2 voor 42 euro. Zaterdag ophalen om 16 uur.
https://m.banggood.com/nl...1356981.html?rmmds=searchSalvatron schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:10:
Iemand een idee voor slimme stekker voor de google home speaker? Ze zijn rond de 25 euro in NL, echter in DE zijn ze maar 10 euro:
Prijs zakt als je er meer koopt.
[ Voor 45% gewijzigd door Medione1210 op 23-11-2018 00:11 ]
Ik gebruik zelf IKEA Tradfri en dat gaat prima, maar dat kost wel wat meer als je ook nog de hub en afstandsbediening moet aanschaffen (was 53 euro kwijt in totaal, stekker is een tientje). Misschien als je ook nog slimme verlichting wilt dat je het kan combineren.Salvatron schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:10:
Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro
Tja, als ongeduldig persoon geef je soms liever iets meer uit om een product sneller te hebben (ik spreek uit ervaring)Medione1210 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:01:
[...]
Waarom zou je? Dan ben je én duurder uit én het kost je 500 airmiles.
Ik had er al één besteld met ophaal datum zaterdag. Als ik die wijzig naar 2 stuks en voer de codes in blijf ik op 58 uitkomen.Medione1210 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:30:
[...]
De witte home Mini nu te bestellen voor 21,50 per stuk bij AH online als je de codes EINDH5318 en PRFMD2018 gebruikt en er 2 koopt. Je moet wel een bonuskaart gebruiken. En kies pickup. Voor bezorgen gelden aanvullende voorwaarden.
Ook als ik een nieuwe bestelling maak met ophaal datum maandag, blijf ik op 58 uitkomen.
Ik gebruik EINDH5318 en PRFMD2018. Zou het niet meer werken? Of vergeet ik wat?
M'n bonuskaart is gekoppeld.
Bij Bol.com momenteel ook 29,- euro zie ik voor de Mini.
Bonuskaart ingevoerd? En anders werkt die15 euro code misschien niet meer?Kitser schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:07:
[...]
Ik had er al één besteld met ophaal datum zaterdag. Als ik die wijzig naar 2 stuks en voer de codes in blijf ik op 58 uitkomen.
Ook als ik een nieuwe bestelling maak met ophaal datum maandag, blijf ik op 58 uitkomen.
Ik gebruik EINDH5318 en PRFMD2018. Zou het niet meer werken? Of vergeet ik wat?
M'n bonuskaart is gekoppeld.
Ik wil mijn gadgets ook a!tijd snel hebben hoor, maar in dit geval is het bijna een sport geworden om ze zo goedkoop mogelijk aan te schaffen.m0ridin schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:07:
[...]
Tja, als ongeduldig persoon geef je soms liever iets meer uit om een product sneller te hebben (ik spreek uit ervaring)

Ik zeg 'hey google stop spelen om xxuur' of 'hey google speel radio 538 tot xxuur'Mirage010 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:04:
Heeft de Nederlandstalige google home ook een sleep timer? Zo ja welk commando dan?
Je zal duidelijk Nederlands moeten praten zolang Vlaams niet beschikbaar is.Beanz schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:02:
Hallo tweakers
Alvast bedankt
Tot nu toe werden nieuwe talen automatisch toegevoegd, maar ik vraag me af of ze haast zullen hebben met Vlaams?
Ach, voor 29 euro kun je het altijd proberen. En als het niet bevalt stuur je het terug, tenminste als wkoa in België ook geldt.
[ Voor 65% gewijzigd door Medione1210 op 23-11-2018 00:24 ]
Ja, die is wel gekoppeld aan m'n account.Medione1210 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:10:
[...]
Bonuskaart ingevoerd? En anders werkt die15 euro code misschien niet meer?
Oké. Jammer.
Vandaag eens even in de gaten gehouden wat er nog meer voor aanbiedingen voorbij komen.
Zou mooi zijn als er nog een normale Home voor minder dan 99 te koop komt (in Nederland)
Bij onze Duitse buren voor 69 euro...Kitser schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:51:
[...]
Oké. Jammer.
Vandaag eens even in de gaten gehouden wat er nog meer voor aanbiedingen voorbij komen.
Zou mooi zijn als er nog een normale Home voor minder dan 99 te koop komt (in Nederland)
https://www.mediamarkt.de..._google-home-2292862.html
Hoe zijn jullie ervaringen met google home mini en de Harmony Hub ivm met het bedienen van de tv ?
De harmony hub is te koop voor 59 euro op amazon de vandaag vandaar mijn vraag
"Beautiful Clean Coal"
@leekers In het NL werkt ie nog niet echt lekker, in het Engels wel. Maar voor die prijs zou ik m niet laten liggen
Sowieso een handig ding!
Schijnt 69 euro te zijn bij de MM in Duitsland.Kitser schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:51:
[...]
Oké. Jammer.
Bij cyberport is de gewone Google home nu €67,90. Voordeel is dat ze ook naar Nederland verzenden, dan is de prijs €75,67
https://www.cyberport.de/...s-free-smart-speaker.html
https://www.cyberport.de/...s-free-smart-speaker.html
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb beide sinds een week in huis. (Spijt van omdat de Harmony Elite nu €149 is op Amazon.deleekers schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:11:
Hoe zijn jullie ervaringen met google home mini en de Harmony Hub ivm met het bedienen van de tv ?

Ik ben heel blij met de functionaliteit van beide.
De Hub is waanzinnig- maar ontzettend jammer dat Logitech zo langzaam is. Hopelijk snel Nederlandse ondersteuning.. maar Logitech kennende....
Omdat ik er eigenlijk maar 1 wil, en nooit iets koop bij de AH dus geen airmiles spaarMedione1210 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:01:
[...]
Waarom zou je? Dan ben je én duurder uit én het kost je 500 airmiles.
Dus dan ben ik ipv 40+ euro maar 29 euro kwijt.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
kan MM verzenden naar NL?iRob schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 06:32:
[...]
Bij onze Duitse buren voor 69 euro...
https://www.mediamarkt.de..._google-home-2292862.html
Dat kan alleen als je een Harmony Hub of Broadlink RM Pro/Mini hebt.pitchdown schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:52:
wie heeft het juiste commando om via de home live tv te starten?
die heb ik hier staan (harmony).Troetelbeer schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:53:
[...]
Dat kan alleen als je een Harmony Hub of Broadlink RM Pro/Mini hebt.
maar het juiste voice commando in NL heb ik nog niet gevonden.
Ah ok, ik heb geen van beiden op dit moment, maar ik heb hier gelezen dat je eerst de tv aan moet zetten in het Engels en dan pas kun je NL commando's gebruiken. Enkele pagina's terug (10 tot 20 ofzo) staat er ergens een lijstje.pitchdown schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:53:
[...]
die heb ik hier staan (harmony).
maar het juiste voice commando in NL heb ik nog niet gevonden.
Bij cyberport.de is de gewone home nu €67,95! Zij verzenden gewoon naar Nederland!😉
DaveD
Is al gepost door @renzo4000DaveD1109 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:16:
Bij cyberport.de is de gewone home nu €67,95! Zij verzenden gewoon naar Nederland!😉
Mooie deal
Ik heb nog maar een Mini ingewisseld voor een Home. De Mini stuur ik wel terug.
[ Voor 14% gewijzigd door Medione1210 op 23-11-2018 10:19 ]
De website is wel ontzettend traag. En er treden regelmatig fouten op. Misschien is het erg druk?Medione1210 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:18:
[...]
Is al gepost door @renzo4000
Mooie deal
Ik heb nog maar een Mini ingewisseld voor een Home. De Mini stuur ik wel terug.
Ik heb er net besteld. Betaald met Paypal en een bevestigingsmail van Paypal en Cyberport. Alleen toen ik werd terug geleid van Paypal naar Cyberport kreeg ik weer een foutmelding met lege tekstvelden.
Ik denk dat het wel goed gegaan is vanwege de mailtjes vanPaypal en Cyberport
Dat ging over de Harmony Hub volgens mij. Hoe wil je zonder een hub o.i.d. live TV starten? Via een Chromecast en CEC?Troetelbeer schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:56:
[...]
Ah ok, ik heb geen van beiden op dit moment, maar ik heb hier gelezen dat je eerst de tv aan moet zetten in het Engels en dan pas kun je NL commando's gebruiken. Enkele pagina's terug (10 tot 20 ofzo) staat er ergens een lijstje.
Dit product uit Duitsland heeft gewoon de NL-ondersteuning voor google home?Kitser schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:22:
[...]
De website is wel ontzettend traag. En er treden regelmatig fouten op. Misschien is het erg druk?
Ik heb er net besteld. Betaald met Paypal en een bevestigingsmail van Paypal en Cyberport. Alleen toen ik werd terug geleid van Paypal naar Cyberport kreeg ik weer een foutmelding met lege tekstvelden.
Ik had precies hetzelfde maar netjes berichten van Paypal en cyberport dus zit wel goed!Kitser schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:22:
[...]
De website is wel ontzettend traag. En er treden regelmatig fouten op. Misschien is het erg druk?
DaveD
Ja geen enkel probleem!pitchdown schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:25:
[...]
Dit product uit Duitsland heeft gewoon de NL-ondersteuning voor google home?
DaveD
Ik heb al 1 normale Home en mini's uit Duitsland. En die staan nu allemaal in het NL ingesteld. Werkt prima.pitchdown schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:25:
[...]
Dit product uit Duitsland heeft gewoon de NL-ondersteuning voor google home?
Het enige verschil met een Nederlandse is dat een Duitse bij de initiele setup nog even een paar zinnetjes Duits praat. Maar dat is alleen bij het instellen. Daaarna merk je er niks meer van.
eigenlijk t.o.v. de mini is het alleen de geluidskwaliteit het verschil toch?
heb hier al een mini staan voor 29 euro.
Ja maar die is wel aanzienlijk hoor!pitchdown schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:28:
[...]
eigenlijk t.o.v. de mini is het alleen de geluidskwaliteit het verschil toch?
heb hier al een mini staan voor 29 euro.
DaveD
Lees eens terug op wie en wat ik reageerbarrymossel schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:25:
[...]
Dat ging over de Harmony Hub volgens mij. Hoe wil je zonder een hub o.i.d. live TV starten? Via een Chromecast en CEC?
I stand corrected!Troetelbeer schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:29:
[...]
Lees eens terug op wie en wat ik reageer
Dit topic is gesloten.
Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...