Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

THE_BASE schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:26:
Ik heb er zojuist één gekocht en misschien komt er een tweede bij. Wat ik mij afvraag:

Kan ik een Google Home Mini aansluiten op een Harman Kardon Bluetooth Speaker voor audio en dan het beeld via Chromecast van m'n Sony TV laten verlopen? Ik wil TV kijken, maar geen audio via die Home hebben, dat is geen geweldig geluid naar ik heb begrepen.

Daarnaast wil ik natuurlijk Spotify aan het werk zetten en het geluid horen via de Harman Kardon. :)
Een beetje gekke usecase, je kan an sich de Harman Kadon wel als Bluetooth Speaker koppelen vanaf de Home, maar ik weet niet of je bij de cast functie het geluid en het beeld kan opsplitsen. Normaliter hoor je bij het casten van een filmpje via de Home naar een Chromecast toch ook gewoon het geluid op de televisie zelf en niet op de Home? Dus dat het geluid anders uit de Home zou komen is sowieso niet zo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
dirkdejager73 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:56:
[...]

Ze willen mensen trekken inderdaad.
Ik geloof die reden niet echt. Ze hebben geen onbeperkte online voorraad natuurlijk. En andere aanbiedingen waren wel gewoon de hele dag online te koop, o.a. de Chromecast.

Ik vind het wel slecht dat ze blijkbaar onvoldoende online voorraad hebben en/of niet de mogelijkheid om makkelijk uit de winkelvoorraad te halen. Om 8.30 niet meer online leverbaar kan natuurlijk niet.

Overigens was de voorraad bij Bol om precies 24uur 'niet leverbaar' en in kwam in de loop van de dag weer terug online!

Overigens wel tof dat Nederland nu ook een keer mee doet met een flinke korting op de Home en Mini.

Nu nog hopen dat ze met een verzendbevestiging komen. Normaal krijg je al snel een verzendbevestiging maar nu is het akelig stil. Must be very busy :9 .
Stimpy68 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:44:
Net mijn 3e gehaald, heb nu 2 mini's en 1 normale. Voor die 29 euro kon ik m niet laten liggen O-)

Zat alleen weer wat uit te proberen waar ik dan weer een beetje gefrustreerd van word.... Zeg: speel radio 538 op thuisgroep (alle home speakers), antw: ik kan alleen videos afspelen op chromcast enz enz... Zeg ik speel radio 538, antw: moet ik die afspelen op thuisgroep?, Ja, antw: okay, ik speel radio 538 op thuisgroep... 8)7

Het is soms wel nog wel krom met bepaalde zaken....
Ik luister een paar keer per dag naar 538 en ik heb tot nu toe nooit problemen met commando 'speel radio 538' gehad.
'speel Mad Men op Netflix' daarentegen is soms een regelrechte ramp en vaak moet ik het 4 of 5 keer herhalen!
Ik krijg ook vaak in het Engels antwoord op mijn Nederlandse commando/vraag.

[ Voor 33% gewijzigd door Medione1210 op 20-11-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
Stimpy68 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:44:
Net mijn 3e gehaald, heb nu 2 mini's en 1 normale. Voor die 29 euro kon ik m niet laten liggen O-)

Zat alleen weer wat uit te proberen waar ik dan weer een beetje gefrustreerd van word.... Zeg: speel radio 538 op thuisgroep (alle home speakers), antw: ik kan alleen videos afspelen op chromcast enz enz... Zeg ik speel radio 538, antw: moet ik die afspelen op thuisgroep?, Ja, antw: okay, ik speel radio 538 op thuisgroep... 8)7

Het is soms wel nog wel krom met bepaalde zaken....
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Radio 538 moet worden uitgesproken als Radio vijfhonderdachtendertig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Zapato schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:58:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat Radio 538 moet worden uitgesproken als Radio vijfhonderdachtendertig.
Ik zeg altijd vijf drie acht.
Nl als primaire taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 14:32
@Zapato @Medione1210 Ik zeg ook altijd radio vijf drie acht. NL ook hier primair. V.w.b. de groepen, lijkt er aan te liggen waarop je voor het laatst iets afgespeeld hebt. Ik wilde nu op 1 speaker luisteren en zei speel radio 538, wil je die spelen op de thuis groep? nee, toen speelde ze op de home waar ik tegen sprak.
Vandaar dat ze misschien ook roept dat ze geen video's kan afspelen omdat ik daarvoor op YT iets keek via de chromecast.
Ook keek ik nog even mijn activity terug en bleek dat ze het niet eens was met mijn articulatie , zal wel komen omdat ik iets engels zei: Speel uplifting trance , verstaan: speel oplichting trends :D Denk dat ik dat voortaan maar helemaal in het engels ga zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb m'n partner en snel nog even een bij laten halen, retour kan altijd nog. We gaan vanavond starten met één proberen in onze woonkeuken beneden. Die koppelen met Chromecast aan de tv aldaar.

Als dat bevalt kan er boven in onze woonkamer ook een, zelfde setting. Die TV zit echter aan goede Bose speakers, dus daar sowieso goed geluid.

Blijft jammer dat ik alleen boven goed geluid uit Spotify kan halen, beneden zit er al een AirPort Express aan de Harman Kardon speaker.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 20:06
Ik heb vandaag ook een mini gekocht. Krijg de Nederlandse taal niet bij instellingen. Ik heb de laatste update van Google home op mijn iOS 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het is allemaal nieuw voor me. Heb veel kunnen instellen, maar ik moet wel bekennen dat ik vaak meerdere keren Hey Google moet roepen voor het reageert en ik zit er redelijk dichtbij.

Ook hoorde ik een half uur geleden het nieuws na een opdracht, nu krijg ik de melding dat nieuws nu niet opgehaald kan worden. Juist daarvoor wil ik het gaan gebruiken: wakker worden, weer, verkeer en nieuws en daarna eventueel een rustig muziekje.

Het geluid voor spraak is overigens prima, de rest gaat via mijn Sony Bravia die ernaast staat. Helaas kan Home wil een tv in- en uitschakelen welke een losse Chromecast heeft, maar niet de Sony Bravia met ingebouwde Chromecast.

Vooralsnog heeft het in elk geval weinig zin om er twee in huis te hebben, alhoewel het leuk speelgoed is. Wellicht leert het ding nog bij de aankomende dagen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:18
wouter.N schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:30:
Ik probeer mijn LG OLED (2018) te koppelen met Google Home, nu krijg ik helaas de volgende foutmelding in google home:
"LG isn't supported in this region"

Ik heb al geprobeerd om de taal/regio van mijn telefoon te veranderen naar UK, maar dit heeft niet geholpen.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:51
Probeer eens alle instellen op US te zetten. Ik heb geen ervaring met LG of deze telefoon maar bij een aantal andere producten moeten onderstaande dingen allemaal worden ingesteld op US (Niet UK).

- Google Home
- Telefoon
- TV
- Account TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 12:06
Welke schakelaars/stopkontacten dan de OSRAM Smart+ werken nog meer met de Google home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Laatst online: 22:18
virtualite schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:40:
[...]

Probeer eens alle instellen op US te zetten. Ik heb geen ervaring met LG of deze telefoon maar bij een aantal andere producten moeten onderstaande dingen allemaal worden ingesteld op US (Niet UK).

- Google Home
- Telefoon
- TV
- Account TV?
Tv, account tv (smart thinq) en telefoon staan op UK. Hoe kan ik locatie van Google Home aanpassen? Taal heb ik al op UK staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
THE_BASE schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:12:
Het is allemaal nieuw voor me. Heb veel kunnen instellen, maar ik moet wel bekennen dat ik vaak meerdere keren Hey Google moet roepen voor het reageert en ik zit er redelijk dichtbij.
OK werkt naar mijn mening beter dan HEY.
Ik zeg zelf trouwens meestal OK BOEBOE. :P

Ik zie het ook vooral uit als speelgoed. Je moet er zelf ook nog aan wennen en je zal zien dat het na een paar dagen beter gaat, al blijf je problemen houden, zoals dat iets ineens niet werkt! Volgens mij zijn ze achter de schermen nog heel druk bezig met verbeteren!

-
Ik las net op een andere website dat Albert Heijn de prijs van de Mini verder gaat verlagen en dat dit morgen in de media kenbaar wordt gemaakt!
Dus als je 'm vandaag voor 29 euro gemist hebt krijg je waarschijnlijk nog een tweede kans!

[ Voor 17% gewijzigd door Medione1210 op 20-11-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Laatst online: 18-09 22:51
wouter.N schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:42:
[...]

Tv, account tv (smart thinq) en telefoon staan op UK. Hoe kan ik locatie van Google Home aanpassen? Taal heb ik al op UK staan.
US... geen UK. Google Home taal US primary maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Medione1210 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:44:
[...]

OK werkt naar mijn mening beter dan HEY.
Ik zeg zelf trouwens meestal OK BOEBOE. :P

Ik zie het ook vooral uit als speelgoed. Je moet er zelf ook nog aan wennen en je zal zien dat het na een paar dagen beter gaat, al blijf je problemen houden, zoals dat iets ineens niet werkt! Volgens mij zijn ze achter de schermen nog heel druk bezig met verbeteren!

-
Ik las net op een andere website dat Albert Heijn de prijs van de Mini verder gaat verlagen en dat dit morgen in de media kenbaar wordt gemaakt!
Dus als je 'm vandaag voor 29 euro gemist hebt krijg je waarschijnlijk nog een tweede kans!
Leuk speelgoed zeker. Maar probeer al de hele avond ‘Vertel het laatste nieuws’ aan de gang te krijgen. Dit werkte welgeteld één keer. Nu al uren niet. Ook niet met commando ‘Goedemorgen’. Ik krijg alleen de melding dat op dit moment geen nieuws opgehaald kan worden óf dat YouTube ineens aan gaat met een of andere nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:02:
[...]

Leuk speelgoed zeker. Maar probeer al de hele avond ‘Vertel het laatste nieuws’ aan de gang te krijgen. Dit werkte welgeteld één keer. Nu al uren niet. Ook niet met commando ‘Goedemorgen’. Ik krijg alleen de melding dat op dit moment geen nieuws opgehaald kan worden óf dat YouTube ineens aan gaat met een of andere nieuws.
Inmiddels gelukt: standaard speaker was tv. Dat werkt niet voor nieuws. Nieuws móet uit Bluetooth of Home Mini komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:03

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik heb vandaag een mini gekocht bij de Media Markt in Rotterdam maar ik heb een vraagje: hoe kan ik precies aanspraak maken op YouTube Premium? Als ik naar youtube.com/premium ga staat er dat ik een trial moet afsluiten (zelfde geldt voor youtube.com/premiummusic, maar dan een trial voor 3 maanden tot 20 februari), en als ik YouTube in de Home app selecteer krijg ik alleen te horen dat ik een abonnement moet nemen. Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Laatst online: 18-09 17:29
Toch nog een keer de vraag. Kun je bellen of Whatsapp bericht versturen via Google home ? Lukt me alleen nog met Google assistent op de smartphone, niet via het home kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Donatelloo schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:43:
Toch nog een keer de vraag. Kun je bellen of Whatsapp bericht versturen via Google home ? Lukt me alleen nog met Google assistent op de smartphone, niet via het home kastje.
In Nederland is dit (nog) niet mogelijk. In Amerika kun je inderdaad gewoon bellen met de home.

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
En ook Whatsapp kan niet via de home.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
THE_BASE schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:02:
[...]

Ik vraag net 'wat is het nieuws' en krijg het nieuws van ANP (dit moet je wel ingesteld hebben).

Het is dus geen storing!

Edit: ik lees dat je het al aan de gang hebt gekregen
kaanmijo schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:26:
Ik heb vandaag een mini gekocht bij de Media Markt in Rotterdam maar ik heb een vraagje: hoe kan ik precies aanspraak maken op YouTube Premium? Als ik naar youtube.com/premium ga staat er dat ik een trial moet afsluiten (zelfde geldt voor youtube.com/premiummusic, maar dan een trial voor 3 maanden tot 20 februari), en als ik YouTube in de Home app selecteer krijg ik alleen te horen dat ik een abonnement moet nemen. Help!
Bij het voor het eerst starten van YouTube premium bood de site zelf al een trial tot april aan! Hoefde ik niets voor te doen!
Wordt ook automatisch gestopt!

[ Voor 38% gewijzigd door Medione1210 op 20-11-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Laatst online: 18-09 17:29
LikeABawzs schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:45:
[...]

In Nederland is dit (nog) niet mogelijk. In Amerika kun je inderdaad gewoon bellen met de home.
Thanks. Nog even wachten dus.

Wel handig om de tv te bedienen met de home. Nu nog wachten om ook de Ziggo Go app te kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Medione1210 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:02:
[...]

Ik vraag net 'wat is het nieuws' en krijg het nieuws van ANP (dit moet je wel ingesteld hebben).

Het is dus geen storing!

Edit: ik lees dat je het al aan de gang hebt gekregen

[...]

Bij het voor het eerst starten van YouTube premium bood de site zelf al een trial tot april aan! Hoefde ik niets voor te doen!
Wordt ook automatisch gestopt!
Hmmm.. Wat gek dat ik dat dan niet krijg? Ik zie het onderstaande. Ben ik iets vergeten ergens ofzo?

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/139ea56780f6ac9ac3e79db0695b4309.png
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/fb08766eb755f1243947346eba7f0706.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
kaanmijo schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:21:
[...]

Hmmm.. Wat gek dat ik dat dan niet krijg? Ik zie het onderstaande. Ben ik iets vergeten ergens ofzo?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je wel hetzelfde Gmail account gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik merk wel dat bijvoorbeeld Hue veel beter werkt met Siri/HomeKit dan met Assistent. De lampen uit doen werkt, maar er wordt een lamp vergeten. Ook scenes activeren is vrijwel niet te doen. Maar ik blijf puzzelen.

Ik had er twee gekocht, maar we houden er één voor de leuk. Zojuist getest en vanwege ons open huis structuur werkt het aanspreken van Google Home Mini op de eerste verdieping zelfs beneden en op de tweede verdieping en het antwoord is prima hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Medione1210 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:55:
[...]

Heb je wel hetzelfde Gmail account gebruikt?
Jazeker, dat is't rare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Heb een Google Home mini besteld en intussen toch maar ff Google Assistant op mn telefoon geprobeerd icm een Chromecast.

“OK Google, speel Stranger Things af op de Chromecast” werkt perfect. CC en TV gaan aan op de juiste HDMI kanaal.

Echter weet iemand hoe je via Google Assistant de TV weer op een ander HDMI kanaal krijg, zodat ik weer gewoon TV kan kijken via de setup box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
twkr18526 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:25:
Heb een Google Home mini besteld en intussen toch maar ff Google Assistant op mn telefoon geprobeerd icm een Chromecast.

“OK Google, speel Stranger Things af op de Chromecast” werkt perfect. CC en TV gaan aan op de juiste HDMI kanaal.

Echter weet iemand hoe je via Google Assistant de TV weer op een ander HDMI kanaal krijg, zodat ik weer gewoon TV kan kijken via de setup box?
Maar mijn weten kan dit alleen met extra hardware. Bv een Harmony Hub. Maar laatst las ik ook dat het met een Broadlink rm mini (of pro) kan. Die zijn een stuk goedkoper.
Misschien dat het ook met een Android TV kan. Maar die heb ik niet. Dus kan het niet testen.

Misschien weten de meeste het van jullie al, maar je kan tegenwoordig ook speaker groepen maken met een normale Chromecast (de niet-Audio versie)
Eerst zou het alleen voor de nieuwste generatie beschikbaar zijn. Maar inmiddels kan het ook met de oudere Chromecasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 17:58
sinds vandaag 2 GH mini's, 1 in de woonkamer en 1 in de open keuken.

als ik iets vraag in de woonkamer, knipperen ook de lichtjes van de mini in de woonkamer, maar het antwoord komt steevast van de andere mini in de keuken.
Hoe kan dit, of beter: hoe corrigeer ik dit?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Kitser schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:36:
[...]

Maar mijn weten kan dit alleen met extra hardware. Bv een Harmony Hub. Maar laatst las ik ook dat het met een Broadlink rm mini (of pro) kan. Die zijn een stuk goedkoper.
Misschien dat het ook met een Android TV kan. Maar die heb ik niet. Dus kan het niet testen.

Misschien weten de meeste het van jullie al, maar je kan tegenwoordig ook speaker groepen maken met een normale Chromecast (de niet-Audio versie)
Eerst zou het alleen voor de nieuwste generatie beschikbaar zijn. Maar inmiddels kan het ook met de oudere Chromecasts.
Gaat inderdaad met Broadlink rm mini met google home en mini review en uitleg hier

YouTube: Broadlink Mini 3 TV Remote Setup for Alexa & Google Home

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 09:06
millerman_sf schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:32:
Ook interessant: Google Home bij Otto.de voor €80. Meld je aan als nieuwe klant en je krijgt codes voor €10 korting + 5% korting die je kunt stapelen (codes 84555 & 12703). Daar bovenop nog gratis verzending tot halverwege 2019!

Effectief dus €66 voor een Home. Alleen in Duitsland te leveren, dus door laten sturen of via een Hermes Paketshop aan de grens.
Thanks voor de tip! Gisteravond eentje besteld en die laat ik afleveren bij een Hermes Paketshop.

Nu na bijna een jaar een Google Home Mini in de keuken, leek het me wel tijd voor een upgrade voor wat beter geluid.

Voor deze prijs kon ik de Google Home echt niet laten liggen. Niet kopen is duurder 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Imperial Guard op 21-11-2018 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:10
Ik heb ook een Home Mini gehaald in de hoop dat deze wel Netflix kon casten op mijn Android TV. Maar helaas. Dezelfde melding als op mijn telefoon. (Had ik kunnen weten)

Jammer dat Google binnen haar eigen ecosysteem er soms zo'n puinhoop van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
* dubbel *

[ Voor 95% gewijzigd door mrstylo op 21-11-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Bij AH kosten de witte Mini Home's vanaf vrijdag 29 euro. Met 250 airmiles 24 euro!
Als je voor de eerste keer online bestelt en je gebruikt bijvoorbeeld cashbackxl, dan krijg je nog eens 11,50 cashback als je meer dan 70 euro besteedt. Interessant dus als je 3 Mini's wilt kopen.

Je kan nu al online bestellen en vanaf vrijdag laten afleveren.

(Ik heb zelf liever zwartroetveeg dus ik heb ze gisteren bij MM besteld)
bloblub schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:39:
Ik heb ook een Home Mini gehaald in de hoop dat deze wel Netflix kon casten op mijn Android TV. Maar helaas. Dezelfde melding als op mijn telefoon. (Had ik kunnen weten)

Jammer inderdaad , nu moet je alsnog een chromecast aanschaffen. Daarmee werkt het prima.

[ Voor 55% gewijzigd door Medione1210 op 21-11-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 12:18
kaanmijo schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:26:
Zelfde vraag voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik kreeg een pop up met aanbod tot 8 april gratis bij het openen van deze site.

[ Voor 29% gewijzigd door Medione1210 op 21-11-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Ik heb het topic al wat doorgespit maar het is mij nog niet duidelijk of ik de Google Home Mini ook Spotfy kan laten afspelen op de ingebakken Spotify app op mijn smart tv met ingebakken google cast (dus geen losse chromecast)

In alle voorbeelden die ik zie is er sprake van een losse chromecast

Weet iemand of dit kan?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Imnoa schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:39:
Ik heb het topic al wat doorgespit maar het is mij nog niet duidelijk of ik de Google Home Mini ook Spotfy kan laten afspelen op de ingebakken Netflix app op mijn smart tv met ingebakken google cast (dus geen losse chromecast)

Weet iemand of dit kan?
Spotify op je netflix app? :? 8)7

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
*spotify

Mea culpa.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-09 07:08
Imnoa schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:39:
Ik heb het topic al wat doorgespit maar het is mij nog niet duidelijk of ik de Google Home Mini ook Spotfy kan laten afspelen op de ingebakken Spotify app op mijn smart tv met ingebakken google cast (dus geen losse chromecast)

Weet iemand of dit kan?
Ja, dit kan. Dan moet je de tv in je home app toevoegen en een naam geven.
Als je dan zegt: Hey Google speel bla bla bla af via spotify op tv (of welke naam je hem geeft) zou dat moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:09
Moet je TV niet google assistant ondersteunen? Mijn LG Oled (2016 model) kan ik alleen via google home aansturen als ik een chromecast gebruik (casten dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Sunfalls schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:05:
[...]

Ja, dit kan. Dan moet je de tv in je home app toevoegen en een naam geven.
Als je dan zegt: Hey Google speel bla bla bla af via spotify op tv (of welke naam je hem geeft) zou dat moeten werken.
Super! Bedankt voor je antwoord

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Dat werkt bij mij wel, maar alleen met de losse Cast, niet met ingebouwde in mijn Sony Bravia van 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2024

PredNL

Help!

Jammer dit inderdaad. Gister ook geprobeerd om netflix te starten via de shield (android tv) met de home mini, maar gaf aan dit niet te kunnen. Spotify daarintegen werkt wel..... :'(

Zal er dus speciaal daarvoor een chromecast moeten aansluiten om dit te laten aansturen.. :'(

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermannetje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-01-2023
Jammer dit inderdaad. Gister ook geprobeerd om netflix te starten via de shield (android tv) met de home mini, maar gaf aan dit niet te kunnen. Spotify daarintegen werkt wel..... :'(

Zal er dus speciaal daarvoor een chromecast moeten aansluiten om dit te laten aansturen.. :'(
[/quote]

Netflix starten met Google Home en Nvidia Shield geen probleem hier. Op dracht in het Engels. Soms krijg ik wel in het Nederlands antwoord dat ze me niet begrijpt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampieee
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-09 16:56
Misschien komt het omdat je ooit eerder een premium account hebt gehad

De actie voorwaarden
YouTube: Geniet tijdelijk kosteloos van YouTube Music Premium | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Medione1210 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:36:
[...]

Ik kreeg een pop up met aanbod tot 8 april gratis bij het openen van deze site.
Ook hier krijg ik helaas die popup niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:10
THE_BASE schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:34:
[...]

Dat werkt bij mij wel, maar alleen met de losse Cast, niet met ingebouwde in mijn Sony Bravia van 2016.
Ja, maar ik heb juist een Android Tv gekocht zodat ik geen extra chromecast nodig had. Een chromecast in je Tv stoppen die "Chromecast built-in" heeft vind ik teveel van het goede en heel overbodig.

Ik heb wel het idee dat het probleem bij de app van Netflix ligt. Op het moment dat je Netflix "cast" word er namelijk niet echt gecast zoals bij een chromecast, maar word de netflix app geopend die daarna probeert hetgene te openen wat je cast. Dit gaat dan ook vaak fout. Ik moet vaak eerst mijn profiel selecteren voordat het werkt. En soms werkt het helemaal niet. Anderen kunnen ook niet casten omdat hun acount zich niet in de app bevind.

Spotify daarentegen heeft de "Tv App". Maar als er gecast word, word niet die app geopend maar word je muziek gewoon gecast zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Medione1210 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:17:
Bij AH kosten de witte Mini Home's vanaf vrijdag 29 euro. Met 250 airmiles 24 euro!
Als je voor de eerste keer online bestelt en je gebruikt bijvoorbeeld cashbackxl, dan krijg je nog eens 11,50 cashback als je meer dan 70 euro besteedt. Interessant dus als je 3 Mini's wilt kopen.

Je kan nu al online bestellen en vanaf vrijdag laten afleveren.

(Ik heb zelf liever zwartroetveeg dus ik heb ze gisteren bij MM besteld)

[...]

Jammer inderdaad , nu moet je alsnog een chromecast aanschaffen. Daarmee werkt het prima.
Heeft iemand deze daadwerkelijk al besteld?
Alles ging goed bij mij. Tot ik wilde afrekenen. Toen werd ie ineens weer 59 euro.

Edit:
Niet goed gelezen 8)7
Je moet de bezorgdatum vanaf vrijdag kiezen

[ Voor 5% gewijzigd door Kitser op 21-11-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Vreemd. Bij mij blijft de prijs € 59. Ook als ik zaterdag laat bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb er nog één over van Media Markt, gaat morgen retour, mocht iemand interesse hebben? Ophalen in Utrecht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Gister besteld, maar er is nog niks verzonden (mediamarkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

kaanmijo schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:00:
[...]

Ook hier krijg ik helaas die popup niet :/
Even een kleine update nav het niet krijgen van de YouTube premium aanbieding: heb zojuist contact gehad met Google Support waar mij verteld dat ik de Home moet resetten en tijdens de setup voor YouTube moet kiezen als standaard muziekdienst. Dan zou de aanbieding tevoorschijn moeten komen.

Straks thuis even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee hoe ik AH koppel aan die Home Mini? Kom er niet uit en ben echt niet zo onhandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
kaanmijo schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:01:
[...]

Even een kleine update nav het niet krijgen van de YouTube premium aanbieding: heb zojuist contact gehad met Google Support waar mij verteld dat ik de Home moet resetten en tijdens de setup voor YouTube moet kiezen als standaard muziekdienst. Dan zou de aanbieding tevoorschijn moeten komen.

Het is leuk natuurlijk voor als je geen Spotify hebt, maar gaan mensen het nu echt gebruiken? Of alleen omdat het gratis is?

De aanbieding kwam hier wel voorbij tijdens setup, maar ik heb Spotify en heb echt geen zin om alles bij Google opnieuw te gaan instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door THE_BASE op 21-11-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
[...]

Resetten? Wel heel omslachtig dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 15:04
Bij Albert Heijn is hij vandaag inderdaad 29,- euro!
https://www.ah.nl/product...7322/google-home-mini-wit

Bij Coolblue de Google Home van 149,- voor 99,- euro
https://www.coolblue.nl/product/803578/google-home.html

[ Voor 32% gewijzigd door BaseBoyNL op 21-11-2018 15:23 . Reden: Google Home bij coolblue toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
BaseBoyNL schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:20:
Bij Albert Heijn is hij vandaag inderdaad 29,- euro!
https://www.ah.nl/product...7322/google-home-mini-wit

Bij Coolblue de Google Home van 149,- voor 99,- euro
https://www.coolblue.nl/product/803578/google-home.html
Wellicht als je hem online bestelt. In de advertentie staat vanaf vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-09 07:08
THE_BASE schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:10:
Iemand een idee hoe ik AH koppel aan die Home Mini? Kom er niet uit en ben echt niet zo onhandig...
Wat wil je koppelen? Je vraagt aan de google home mini: Hey Google, praat met Albert Heijn, NS, NOS e.d. en daarna je vraag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sunfalls schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:26:
[...]

Wat wil je koppelen? Je vraagt aan de google home mini: Hey Google, praat met Albert Heijn, NS, NOS e.d. en daarna je vraag stellen.
Volgens AH kan het mijn persoonlijke bonus vertellen. Daarvoor zou ik toch ergens ingelogd moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 15:04
obelix998 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:24:
[...]

Wellicht als je hem online bestelt. In de advertentie staat vanaf vrijdag.
Even na gevraagd bij de klantenservice van AH:

Goedemiddag, moet ik echt wachten tot vrijdag om de Google home mini te bestellen?
15:38
Je kunt de Google Home mini alvast bestellen, met een aflevermoment vanaf vrijdag ☺️
15:41
Top dank je wel!
15:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
[...]

laat even weten of het gelukt is.
Zal dit ook werken als je al een proef-abonnement hebt gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

pitchdown schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:52:
[...]

laat even weten of het gelukt is.
Zal dit ook werken als je al een proef-abonnement hebt gehad?
Als je een proef-abo hebt gehad heb je geen recht op die aanbieding volgens de voorwaarden, dus waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
Ik zit een beetje te klooien met een Yeelight bulb en een google home mini. Ik kan dmv spraakbediening de kleur van de lamp veranderen. Werkt allemaal prima, op 1 ding na: hoe kom ik van gekleurd licht weer terug naar gewoon warm wit licht?

Ik probeer bijv een scene te starten, maar wat is et commando hiervoor??

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
Voor de mensen met een nvidia shield. Ik zet er aan te denken om deze misschien aan te schaffen. Een van de redenen is dat ik deze zou kunnen bedienen met de Google home. Nu kan ik op internet niet terugvinden wat je er precies mee kan.
Is het mogelijk om via commando's een film af te spelen die op je NAS staat? In hoeverre kan je het geluid instellen (volume)?
En mag ik er van uit gaan dat ik een film kan pauzeren/doorspoelen etc dmv van google home commando's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
avec_style schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:59:
Voor de mensen met een nvidia shield. Ik zet er aan te denken om deze misschien aan te schaffen. Een van de redenen is dat ik deze zou kunnen bedienen met de Google home. Nu kan ik op internet niet terugvinden wat je er precies mee kan.
Is het mogelijk om via commando's een film af te spelen die op je NAS staat? In hoeverre kan je het geluid instellen (volume)?
En mag ik er van uit gaan dat ik een film kan pauzeren/doorspoelen etc dmv van google home commando's?
Ik denk dat het aan je NAS ligt of het wel of niet kan. Ik heb een Chromecast aan de TV hangen en ik kan geen films of series die op mijn (Synology) NAS staan starten met mijn stem. Synology heeft namelijk geen Google Home ondersteuning en ook geen IFTTT. Wanneer ik de app van mijn NAS open (ds video of emby) en dan een film of serie cast naar mijn Chromecast, kan ik wel met mijn stem pauzeren en doorspoelen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Troetelbeer op 21-11-2018 16:31 ]

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 01:35
Ik kan mijn vraag niet zo snel vinden.

Ik zit met het volgende. Hoe goed werkt een Google home mini spraak gestuurd bij als de TV bijvoorbeeld aan staat of de Sonos staat aan. Herkent die je stem dan nog goed terwijl het geluid ook redelijk hard aan staat of helemaal niet. En hoe reageert de Home mini als die dicht bij de geluidsbron staat. Zeg 1.5 meter van de speaker af. Ik zou er graag eentje in de keuken willen hebben maar dan komt die redelijk dicht bij mijn Sonos play 1 te staan. Weten jullie hier iets van anders ga ik hem zeker aanschaffen via de AH actie.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

bramv82 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:56:
Ik zit een beetje te klooien met een Yeelight bulb en een google home mini. Ik kan dmv spraakbediening de kleur van de lamp veranderen. Werkt allemaal prima, op 1 ding na: hoe kom ik van gekleurd licht weer terug naar gewoon warm wit licht?

Ik probeer bijv een scene te starten, maar wat is et commando hiervoor??
In het engels was het eerder zo dat je een scene in Yeelight definieerde. Zo heette mijne 'default'. Zodra je Yeelight koppelde met de Google Home, kwam deze scene ook naar voren als een device-achtig iets in je Home. Vervolgens kon ik met 'activate default' de scene starten.

In het Nederlands ben ik er ook nog niet helemaal achter. Keep you posted.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
Troetelbeer schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:28:
[...]

Ik denk dat het aan je NAS ligt of het wel of niet kan. Ik heb een Chromecast aan de TV hangen en ik kan geen films of series die op mijn (Synology) NAS staan starten met mijn stem. Synology heeft namelijk geen Google Home ondersteuning en ook geen IFTTT. Wanneer ik de app van mijn NAS open (ds video of emby) en dan een film of serie cast naar mijn Chromecast, kan ik wel met mijn stem pauzeren en doorspoelen etc.
Nou ik zat meer aan het volgende te denken. De Nvidia Shield heeft toegang tot mijn NAS. Dus zou ik via Google Home kunnen vragen dat de Nvidia Shield mijn NAS te benadert om een film af te spelen?

Misschien wil ik te veel hoor, maar dan hoor ik dat ook graag :P
Ik vraag mij af in hoeverre deze speler met de stem te bedienen is via Google home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
woutur schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:33:
[...]

In het engels was het eerder zo dat je een scene in Yeelight definieerde. Zo heette mijne 'default'. Zodra je Yeelight koppelde met de Google Home, kwam deze scene ook naar voren als een device-achtig iets in je Home. Vervolgens kon ik met 'activate default' de scene starten.

In het Nederlands ben ik er ook nog niet helemaal achter. Keep you posted.
Ik ben er inmiddels achter. Je moet een scène maken in de yeelight app. Daarna in de Google home app yeelight ontkoppelen en opnieuw koppelen. Dan verschijnt de scène inderdaad als een soort apparaat.

Als je vervolgens zegt start "scènenaam" werkt het.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
THE_BASE schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:43:
[...]

Volgens AH kan het mijn persoonlijke bonus vertellen. Daarvoor zou ik toch ergens ingelogd moeten zijn?
Je moet inloggen op de Appie app. Sowieso moet je de Home linken met de AH app. Praat met Appie zou voldoende moeten zijn.

En anders als je in gesprek bent met Appie op de Home zeggen "voeg appels toe" of zo. Toen kreeg ik namelijk de vraag of ik AH app wilde koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Laatste update over het YouTube Music dingetje: er zit schijnbaar ergens in het systeem iets fout met mijn account ofzo. Het is nu als volgt opgelost: ik heb de 3 maanden trial genomen, en wanneer de kaart gecharged wordt in februari krijg ik de laatste maanden die nog misten tot 8 april er als extra maanden bovenop "gestort".

Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 11:14
is toch vaag af en toe ik zeg al weken Google keuken uit of licht keuken uit.

Nu werken allebei die commando's niet meer. Geen idee wat ik nu moet zeggen om de lichten aan te doen.
Lamp keuken aan werkt niet, keuken lamp aan werkt niet, licht keuken aan niet.

Wat zegen jullie?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
CoachKoos schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:19:
[...]

Je moet inloggen op de Appie app. Sowieso moet je de Home linken met de AH app. Praat met Appie zou voldoende moeten zijn.

En anders als je in gesprek bent met Appie op de Home zeggen "voeg appels toe" of zo. Toen kreeg ik namelijk de vraag of ik AH app wilde koppelen.
Ik had de Google Assistent-app niet. Dat was het probleem, inmiddels geïnstalleerd en gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55

SambalBij

We're all MAD here

Weet iemand of er bekende issues zijn met het combineren van een grote Google Home en een Mini?
(Of het combineren van een US en een NL model...)
Ik had reeds een US grote Home. Nu twee NL mini's er bij. De Home app op mijn telefoon ziet steevast of de ene, of de andere... De speakers werken beiden; lijken online te zijn want kan gewoon het weerbericht oid opvragen. In de app ziet hij alleen telkens een van de twee als Not available ("Can't see speaker on this wi-fi network" terwijl ze beiden toch echt op het enige wifi netwerk wat ik heb zitten)...

Edit: d'oh... blijkbaar moet je niet op elke speaker afzonderlijk een speakergroep met dezelfde naam aanmaken.. Groepen weggegooid en 1 nieuwe aangemaakt... nu ziet de app ze wel beiden...

[ Voor 14% gewijzigd door SambalBij op 21-11-2018 20:15 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Laatst online: 19-09 16:35

flexje

got-father

Ik heb vandaag de Google Home gekocht en geinstalleerd.

1) Ik heb thuis een denon x4300h met heos. De heos account heb ik gekoppeld aan de google assistant/home en ook mijn spotify account.
Alleen nu krijg ik geen muziek via spotify op de denon afgespeeld.

"Hey google, speel (nummer) af op (naam denon)" werkt niet.
"Hey google, speel (nummer) af op spotify op (naam denon)" ook niet....

Wat zou ik moeten roepen?

2) Ik heb ook een LG tv met webos erop. Bestaat er geen mogelijkheid om de Google Home de interne netflix app van de LG tv aan te laten sturen? Heb geen zin om een chomecast apparaat te hangen aan de tv

3) hoe kan ik mijn wekker van mijn samsung note 9 aansturen via Google Home? Telefoon ligt namelijk op de nachtkast en google home staat beneden in de woonkamer

[ Voor 11% gewijzigd door flexje op 21-11-2018 20:35 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:08
Ik kan helaas geen recepten voor laten lezen op de Mini en ook geen Netflix af laten spelen via de Shield TV. Hij geeft dan aan dat het niet mogelijk is en ik het met de afstandsbediening van het Android device moet proberen.

Mensen ervaring mee? Geïnstalleerd op Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Kan iemand mij nog vertellen waar ik Routines vind? Volgens Google in de app bij Assistent, maar daar vind ik het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
youtube premium is vooral fijn om geen reclame op youtube te hebben.
Iemand die weet of het mogelijk is om dit goedkoper te krijgen dan 16 euro per maand (youtube premium + reclame vrij kijken).
naar mijn weten kan je niet reclame-vrij kunnen zoek ook premium af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
THE_BASE schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:36:
Kan iemand mij nog vertellen waar ik Routines vind? Volgens Google in de app bij Assistent, maar daar vind ik het niet...
Het is handig als je je even inleest! Routines werken nog niet in NL Taal. Je moet hiervoor US English kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
remzor schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:34:
Ik kan helaas geen recepten voor laten lezen op de Mini en ook geen Netflix af laten spelen via de Shield TV. Hij geeft dan aan dat het niet mogelijk is en ik het met de afstandsbediening van het Android device moet proberen.

Mensen ervaring mee? Geïnstalleerd op Nederlands.
Hey google, heb je een recept voor appelmoes werkt hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Medione1210 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:42:
[...]

Het is handig als je je even inleest! Routines werken nog niet in NL Taal. Je moet hiervoor US English kiezen.
Ik heb echt wel eerst op Google gekeken, echter was dat nieuws uit maart van dit jaar.

Ik heb de volgende talen in gesteld: Nederlands en US English. Niet voldoende blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:08
Medione1210 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:43:
[...]

Hey google, heb je een recept voor appelmoes werkt hier!
"Ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen", is steevast het antwoord. Heb al veel net iets andere vraagstellingen geprobeerd.

Waarvan ik tot nu toe denk dat het handig is en ik wil gebruiken:
- Vragen stellen zoals verkeersdrukte / weer
- Laatste nieuws opvragen
- Dingen inplannen in mijn agenda (synced met iPhone)
- Boodschappenlijstje inspreken misschien als je tussendoor iets bedenkt
- Mi Robot stofzuiger aanzetten
- Philips Hue bedienen
- Spotify afspelen werkt perfect, echter helaas niet te koppelen aan mijn Bose SoundTouch systeem aangezien die niet geïntegreerd is in Google Home. Zal die functie dus niet of nauwelijks gebruiken.

Geluid is trouwens wel iets beter dan ik had verwacht, niet hoogstaand en heb wat beters staan, maar toch. Vooral voor die 29,- zeker geen slechte deal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
remzor schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:03:
[...]

"Ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen", is steevast het antwoord. Heb al veel net iets andere vraagstellingen geprobeerd.

Waarvan ik tot nu toe denk dat het handig is en ik wil gebruiken:
- Vragen stellen zoals verkeersdrukte / weer
- Laatste nieuws opvragen
- Dingen inplannen in mijn agenda (synced met iPhone)
- Boodschappenlijstje inspreken misschien als je tussendoor iets bedenkt
- Mi Robot stofzuiger aanzetten
- Philips Hue bedienen
- Spotify afspelen werkt perfect, echter helaas niet te koppelen aan mijn Bose SoundTouch systeem aangezien die niet geïntegreerd is in Google Home. Zal die functie dus niet of nauwelijks gebruiken.

Geluid is trouwens wel iets beter dan ik had verwacht, niet hoogstaand en heb wat beters staan, maar toch. Vooral voor die 29,- zeker geen slechte deal ;)
Precies hoe ik erover denk: mooie prijs voor leuk speelgoed. Vooral in de ochtend even ge-update worden is ideaal.

De lampen deed ik al met Siri en werkt prima, maar ook handig zonder device in je hand of om je pols. Routines zouden handig zijn in Nederland.

Spotify werkt goed. Jammer dat het niet zoals met AirPlay 2 werkt met Chromecast TV én een Bluetooth speaker. Maar ach, je kan nog niet alles hebben.

Voor dit geld kan ik het iedereen aanraden, een leuk opstapje voor als HomePod ooit in Nederland komt én betaalbaar is. Want dat heeft stiekem wel een voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Ik lees dat bij iedereen hier de hue lampen aangezet kunnen worden en de radio gestart kan worden (tunein), maar hier zegt hij alleen: Als je daar hulp bij wilt, moet je me wat meer informatie meegeven, dat kun je doen in de google home app.
Hier heb ik kamers en lampen ingesteld, hue gekoppeld, en tune in zou standaard al moeten werken. Ik heb nog gegoogled, maar kom er niet uit. Weet iemand of er nog iets ingesteld moet worden?

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:09
Mijn Google Home Mini heeft echt een haat-liefde verhouding met m'n Broadlink RM Pro. Deze doet via 433mhz mijn gordijnen open en dicht.

"Hey Google activeer open gordijnen woonkamer" werkt in 10% van de gevallen wel en in 90% van de gevallen niet :+ En geen idee waar dat aan ligt of hoe ik het kan debuggen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:47
THE_BASE schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:36:
Als je Google home op NLs hebt staan , dan zijn routines (nog) niet beschikbaar helaas

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
thealterego1 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:46:
Ik lees dat bij iedereen hier de hue lampen aangezet kunnen worden en de radio gestart kan worden (tunein), maar hier zegt hij alleen: Als je daar hulp bij wilt, moet je me wat meer informatie meegeven, dat kun je doen in de google home app.
Hier heb ik kamers en lampen ingesteld, hue gekoppeld, en tune in zou standaard al moeten werken. Ik heb nog gegoogled, maar kom er niet uit. Weet iemand of er nog iets ingesteld moet worden?
Nope in theorie niet , maar welke commando's geef je ?
Hier werkt het redelijk probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
thealterego1 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:46:
Voice Match al uitgevoerd? We lopen momenteel tegen hetzelfde probleem aan in het buurtopic Goldwing1973 in "[Google Assistent] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Pimmetje651 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:59:
[...]

Nope in theorie niet , maar welke commando's geef je ?
Hier werkt het redelijk probleemloos
Ik heb van alles geprobeerd zoals "speel radio 10, speel radio 1, speel radio 538 op tune in, zet alle lampen aan, zet lamp aan op wc, zet lampen aan op wc". Enige wat ik me kan bedenken is dat mijn account oorspronkelijk een zakelijk account is, nog van de tijd dat die gratis waren.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Hmmbob schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:01:
[...]

Voice Match al uitgevoerd? We lopen momenteel tegen hetzelfde probleem aan in het buurtopic Goldwing1973 in "[Google Assistent] Ervaringen & Discussie"
Ga ik proberen, wat alle commandos als hoe laat is het, hoe oud is trump, geef me een beat, pakt die allemaal prima.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Klinkt als: de Home herkent jou niet en geeft je dus geen toegang tot je slimme huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 17:58
thealterego1 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:02:
[...]

Ik heb van alles geprobeerd zoals "speel radio 10, speel radio 1, speel radio 538 op tune in, zet alle lampen aan, zet lamp aan op wc, zet lampen aan op wc". Enige wat ik me kan bedenken is dat mijn account oorspronkelijk een zakelijk account is, nog van de tijd dat die gratis waren.
die lamp op de wc heeft een naam (kijk in je hue app), dus niet "zet lamp aan op wc", maar "schakel [lampnaam] in"

kijk ook eens hier: https://assistant.google.com/explore?hl=nl_nl

suc6

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook problemen gehad met de voicematch?
Mijn man en ik hadden dit allebei ingesteld. En werkte ook naar behoren. Kregen allebei onze eigen agenda te horen en verkeersberichten naar ons werk, ons eigen nieuws overzicht.
Totdat mijn man bedacht zijn naam te veranderen in iets anders/ geinigs.
Een aantal dagen later ging het mis. Als ik goedemorgen zei tegen ghm dan kreeg ik alleen hoi, zonder een naam of de geinige naam van mijn man, en het verkeer en nieuws van mijn man.
Als ik dan vroeg aan de ghm wat mijn naam is dan zei zij wel gewoon Jonaske. Maar het 'hoe is mijn dag' deed hij keer op keer verkeerd. Mijn man heeft zijn naam weer op zijn normale naam gezet en weg probleem.
Herkenbaar bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
thealterego1 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:02:
[...]

Misschien kun je ook achterhalen wat je Google home begrijpt via : mijn activiteit (vanuit de home app -> account (het poppetje aan de rechterkant) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Iedereen bedankt voor de hulp! Voicematch ingesteld, maar als ik dan vraag, hoe heet ik, zegt die: het is x graden in mijn woonplaats. Mijn naam staat wel ingesteld, en mijn woonplaats herkent die wel.

Daarna ben ik naar mijn activiteit gegaan, en hier zie ik een probleem. Ik heb geen toegang tot deze service. Login to you admin console to enable this service. Ik gok dat hier iets misgaat...

Als admin ingelogd, en daar stonden de services voor google voice en Web en app activiteit uit. Deze aangezet, en nu herkent de mini mijn naam!

En ik kan radio afspelen en mijn lampen bedienen! Dus met een g suite account werkt het niet allemaal out of the box, handig om te weten.

[ Voor 26% gewijzigd door thealterego1 op 21-11-2018 22:25 ]

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
pitchdown schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:41:
youtube premium is vooral fijn om geen reclame op youtube te hebben.
Iemand die weet of het mogelijk is om dit goedkoper te krijgen dan 16 euro per maand (youtube premium + reclame vrij kijken).
naar mijn weten kan je niet reclame-vrij kunnen zoek ook premium af te nemen.
ik heb bijna 3 maanden proef abbonement achter de rug en vermoed dat het vreselijk irritant gaat zijn als ik weer moet wennen aan reclame. De prijs is 11,99 per maand of 17,99 voor 6 personen (gezinsabonnement). Misschien dat ik dat wel doe, zullen de kinderen ook wel waarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 14:47
Pimmetje651 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:56:
[...]

Als je Google home op NLs hebt staan , dan zijn routines (nog) niet beschikbaar helaas
Hier met geen mogelijkheid routines zichtbaar te krijgen.
iPhone staat altijd al op US , home stond eerst op UK , nu US ... alles al verwijderd en opnieuw aangemaakt. Helaas zonder resultaat.
Is wel iets wat ik veel ga gebruiken en gebruikte t ook op mn alexa .

Iemand nog een idee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
THE_BASE schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:50:
[...]

Ik heb echt wel eerst op Google gekeken, echter was dat nieuws uit maart van dit jaar.

Ik heb de volgende talen in gesteld: Nederlands en US English. Niet voldoende blijkbaar.
Je telefoon taal moet ook op US English staan en in de Home app US English als primair. Dan even paar uur wachten en verschijnen de routines.

Believe. Imagine. Create.

Pagina: 1 ... 43 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...