Ze praat inderdaad nog niet heel natuurlijk Nederlands, maar dat zal alleen maar een kwestie van tijd zijn. Google is natuurlijk constant bezig om de stemmen te verbeteren. Is dat ook niet waar ze WaveNet voor gebruiken? YouTube: Google Wavenet | Google I/O 2018barrymossel schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:07:
[...]
Die NL'se stem blijft onnatuurlijk. Ik hoop echt dat dat aanzienlijk verbetert, maar dat schijnt ze te leren toch?
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
zag hem ook idd.. jammer genoeg alleen de witteDijkhuis schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:20:
De GH mini is vandaag voor 40 euro + verzenden te krijgen:
https://www.1dayfly.com/nl/nl/1dayfly/
Het activeren van de hue systemen werkten echter helaas minder snel. De namen in de hue app zijn uiteraard op nederlands ingesteld en laat net dat ook nog niet lekker werken (wederom had ik dit ook wel verwacht).
Na wat stoeien in de google home app en de juiste voice commands werkt "hey google, turn on living room" nu wel :-). De primaire reden voor nu voor mij om een google home mini aan te schaffen.
Al moet ik zeggen, de "hey google, turn on radio 538" is ook wel heel makkelijk :-).
Volgens het internet moet het mogelijk zijn om apparaten te besturen met Google assistant op je telefoon zonder dat je een google home device bezit.
Nu wil ik graag via mijn telefoon mijn Home Assistant Setup besturen. Hiervoor moet ik in de instellingen bij home control de hass.io optie toevoegen.
Nu kan ik die home control optie nou nergens vinden. In eerste instantie leek het probleem dat hij op Nederlands stond. Maar ook als ik alle instellingen (system en assistant) op Engels zet dan krijg ik die optie niet te zien.
Komt dat omdat ik geen google home device heb, of mis ik iets anders?
Ik draai overigens android 6.0.1 op een motorola G3
HA? Wat is dat?new_guy schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:23:
Dan moet je wel eerst HA er klaar voor hebben, Google account configureren dus op je HA.
Ik heb ondertussen van een andere Tweaker een Google Home device gekocht, want ik kwam er echt niet uit, moet hem nog binnen krijgen, maar was nogal verbaasd dat ik mijn telefoon niet aan de praat kreeg met mijn Hue lampen zonder de Google Home Assistant (heb deze wel geïnstalleerd op mijn telefoon, geconfigureerd, telefoon opnieuw opgestart, maar niets qua Google Home in welk menu dan ook).
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dit doe je door naar de Home App te gaan. Dan: hamburgermenu aanklikken -> 'Home-apparaten bedienen' -> en dan op de grote ronde Plus-knop drukken rechtsonderin, dan kan je allerlei platformen/systemen toevoegen die samenwerken met het Google Home-platform. Voor HomeAssistant moet je dan hass.io hebben, maar dat werkt niet out of the box, of je moet een abonnement nemen op HomeAssistant Cloud.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
MsG schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 02:47:
HA is HomeAssistant. Maar ongeacht of je Hass.io al hebt geconfigureerd moet je wel apparaten kunnen toevoegen.
Dit doe je door naar de Home App te gaan. Dan: hamburgermenu aanklikken -> 'Home-apparaten bedienen' -> en dan op de grote ronde Plus-knop drukken rechtsonderin, dan kan je allerlei platformen/systemen toevoegen die samenwerken met het Google Home-platform. Voor HomeAssistant moet je dan hass.io hebben, maar dat werkt niet out of the box, of je moet een abonnement nemen op HomeAssistant Cloud.
Een alternatief is dit: https://www.home-assistant.io/components/google_assistant/
Maar dat is zeker geen 3 klikken en klaar.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Iemand die hem heeft of er wat over kan zeggen?
http://www.ibood.com/nl/n...le-assistant-speaker.html
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Believe. Imagine. Create.
Witte en zwarte uitvoering. VS uitvoering, zonder verzendkosten.
In je winkelmandje worden wel verzendkosten gerekend.... Dus ik verwacht eigenlijk dat ze straks het aanpassen naar WEL verzendkosten.iRob schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:44:
Vandaag de Google Home Mini weer op iBood voor €39,95.
Witte en zwarte uitvoering. VS uitvoering, zonder verzendkosten.
En niet te vergeten als je je met een nieuwe account aanmeldt krijg je ook nog eens €15 korting op je 1e aankoop.eddemans schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:46:
Even tussendoor: Otto.de heeft al sinds enige tijd de Google Home voor €69,95.
Wat totaal dan neer komt op €55. Maar de verzendkosten, hoeveel zijn die als je de Google Home in NL wil hebben?twapee12 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:39:
[...]
En niet te vergeten als je je met een nieuwe account aanmeldt krijg je ook nog eens €15 korting op je 1e aankoop.
Ze verzenden zelf niet naar het buitenland, dus dan moet dat even via zo'n tussenservice of via familie/collega die net over de grens is gaan wonen...Frid0 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:14:
Maar de verzendkosten, hoeveel zijn die als je de Google Home in NL wil hebben?
En niet te vergeten de 5% extra korting en de cashback van Shoop.detwapee12 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:39:
[...]
En niet te vergeten als je je met een nieuwe account aanmeldt krijg je ook nog eens €15 korting op je 1e aankoop.
Nu werkt het dus wel
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Straks eens proberen. Voor mijn gevoel heeft het bij ons ook nog nooit gewerkt.Beefhead schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:37:
Heb sinds vandaag dat de 'continuous conversation' opeens werkt. Al een paar weken geleden ingesteld, en vandaag merkte ik opeens dat ie na een antwoord op de volgende vraag aan het wachten was. Dat deed ie eerder ook, maar toen was het net alsof ie de tweede vraag niet hoorde.
Nu werkt het dus wel
Geweldig apparaat... als het werkt.
Installatie allemaal zonder problemen gegaan, Wifi toevoegen, hue lampen ingesteld, spotify etc.
Alleen om één of andere reden raakt de Home mini ergens in de nacht de wifi verbinding kwijt.
Dan begin ik ochtends tegen dat ding te praten en krijg ik de melding 'i cant connect to your wifi bla bla'
Soms na een restartje of router restartje werkt het wel weer, maar het ben er wel aardig klaar mee.
Nu krijg ik bijvoorbeeld mijn wifi niet meer in de lijst met beschikbare netwerken, terwijl er niks veranderd is.
Iemand suggesties voor deze grapperij ?
Heb ook contact gehad met google over deze toestand, maar aangezien nederland nog niet officieel ondersteund wordt, kreeg ik een lijstje met gewenste instellingen voor de router.
Heb dit lijstje eens doorgenomen, maar zie geen echte afwijkende dingen met mijn router instellingen.
Het betreft een ZyXEL hok van tweak.
Heb ook een email gestuurd naar tweak met de vraag of ze dit fenomeen kennen.
Kreeg korte reactie, aangezien het probleem zich alleen voordoet met de google home, moet het daar wel aan liggen.
Vandaag maar eens een post gemaakt op ZyXEL forum, want begin beetje radeloos te worden.
Zodra ik verbinding heb met de wifi dan werkt alles prima, maar dan de volgende ochtend is deze weer verbroken. Als ik via de google home app op mijn telefoon de verbinding probeer te herstellen, dan is mijn wifi niet beschikbaar.
Andere netwerken (van de buren) zijn wel zichtbaar.
Op alle andere wireless apparten in mijn huis nooit problemen gehad met de wifi.
En de router zit max 3 meter van de google home af.
ik sta open voor suggesties, want ben er op dit moment aardig klaar mee.
Hier ook sinds kort ideaal!Ax05 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:38:
Ja het werkt hier ook.
Geen ervaring met die router, maar het enige wat me nu te binnen schiet, gaat je router toevallig 's nachts in een slaap stand waarin hij de wifi uitschakelt?cORT3X schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:27:
Sinds 4/5 weken ook een Google home Mini.
Installatie allemaal zonder problemen gegaan, Wifi toevoegen, hue lampen ingesteld, spotify etc.
Alleen om één of andere reden raakt de Home mini ergens in de nacht de wifi verbinding kwijt.
Dan begin ik ochtends tegen dat ding te praten en krijg ik de melding 'i cant connect to your wifi bla bla'
Soms na een restartje of router restartje werkt het wel weer, maar het ben er wel aardig klaar mee.
Nu krijg ik bijvoorbeeld mijn wifi niet meer in de lijst met beschikbare netwerken, terwijl er niks veranderd is.
Heb ook contact gehad met google over deze toestand, maar aangezien nederland nog niet officieel ondersteund wordt, kreeg ik een lijstje met gewenste instellingen voor de router.
Heb dit lijstje eens doorgenomen, maar zie geen echte afwijkende dingen met mijn router instellingen.
Kreeg korte reactie, aangezien het probleem zich alleen voordoet met de google home, moet het daar wel aan liggen.
Vandaag maar eens een post gemaakt op ZyXEL forum, want begin beetje radeloos te worden.
Zodra ik verbinding heb met de wifi dan werkt alles prima, maar dan de volgende ochtend is deze weer verbroken. Als ik via de google home app op mijn telefoon de verbinding probeer te herstellen, dan is mijn wifi niet beschikbaar.
Op alle andere wireless apparten in mijn huis nooit problemen gehad met de wifi.
Normaal gesproken zou hij dan zelf wel weer moeten verbinden maar je weer maar nooit.
Anders zou ik het niet weten, mijn mini's draaien hier nu een half jaar en zijn nog nooit de verbinding verloren.
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
cORT3X schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:27:
Sinds 4/5 weken ook een Google home Mini.
Op zich zie ik allemaal mooie lampen die hiermee werken. Ik zat met name aan ikea te denken vanwege de prijs. Wat ik echter vrees is dat als ik smart light bulbs gebruik fysieke knoppen gebruiken niet handig meer is en juist het hele systeem verstoort (knop uit en je komt er digitaal niet meer langs).
Wat is een goede optie om zowel fysiek als digitaal (hoeft niet eens perse spraak gestuurd maar het gaat mijn met name om het via een app te kunnen regelen... maar via google home gaat dat waarschijnlijk toch samen begrijp ik) te kunnen regelen? Ik neem aan dat een echt fysieke knop met 2 standen niet kan maar er moet toch iets zijn met een klik knop (zonder standen) waar ook een "smart" optie bij zit om te gebruiken met reguliere led lampen? (Dit lijkt me dan met name voor witte lampen dit het "gewone" licht in de kamer regelen. Voor evt kleuren lampjes zou ik dan eerder smartbulbs gebruiken.. als dit dan om een of andere reden uitvalt is er altijd nog het gewone licht).
[ Voor 12% gewijzigd door Aezeal1980 op 30-09-2018 21:30 ]
volgens deze gast moet het klaar zijn na een factory reset.._LF_ schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:07:
Zie hier iemand met (waarschijnlijk) hetzelfde probleem, probeer het uit zou ik zeggen..
[...]
helaas.. heb het apparaat al 4x reset, geen succes
toch bedankt
Afhankelijk voor welk systeem je kiest zijn er diverse opties. Er zijn bijvoorbeeld wifi schakelaars etc. Google op "Google Home smart switch" en je vindt van alles...Aezeal1980 schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:26:
Ik verwacht binnen kort een home en een home mini en wil nu ook iets met mijn lampen gaan doen (niet primair voor mijn huidige huis maar met name om me te orienteren voor wat ik wil in mijn nieuwe huis zodat ik weet wat ik daar moet laten aanleggen).
Op zich zie ik allemaal mooie lampen die hiermee werken. Ik zat met name aan ikea te denken vanwege de prijs. Wat ik echter vrees is dat als ik smart light bulbs gebruik fysieke knoppen gebruiken niet handig meer is en juist het hele systeem verstoort (knop uit en je komt er digitaal niet meer langs).
Wat is een goede optie om zowel fysiek als digitaal (hoeft niet eens perse spraak gestuurd maar het gaat mijn met name om het via een app te kunnen regelen... maar via google home gaat dat waarschijnlijk toch samen begrijp ik) te kunnen regelen? Ik neem aan dat een echt fysieke knop met 2 standen niet kan maar er moet toch iets zijn met een klik knop (zonder standen) waar ook een "smart" optie bij zit om te gebruiken met reguliere led lampen? (Dit lijkt me dan met name voor witte lampen dit het "gewone" licht in de kamer regelen. Voor evt kleuren lampjes zou ik dan eerder smartbulbs gebruiken.. als dit dan om een of andere reden uitvalt is er altijd nog het gewone licht).
Je zou ook eens kunnen kijken in Home Assistant - Open source Python3 home automation om te zien of dat iets voor je is. Voordeel: Home Assistant knoopt allerlei verschillende smart-home zaken (zoals Google Homes) aan elkaar om zo een smart huis te maken.Aezeal1980 schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:26:
Wat is een goede optie om zowel fysiek als digitaal (hoeft niet eens perse spraak gestuurd maar het gaat mijn met name om het via een app te kunnen regelen... maar via google home gaat dat waarschijnlijk toch samen begrijp ik) te kunnen regelen?
Dat wat jij wil (zowel slim als normaal schakelen) zou je kunnen bereiken met productie van Qubino: pricewatch: Qubino Flush Dimmer Z-Wave+ Dit maakt gebruik van het betrouwbare Zwave protocol, maar daarvoor heb je wel een centrale hun nodig. In het geval van Home Assistant richt je die eenvoudig in met een Zwave USB stick in je RasberryPi (of whatever je gebruikt om HA op te draaien). De schakelaars voer je dan uit als “pulsdrukkers”, dan schakel je de stroom dus niet volledig af maar geef je een schakelpuls aan de qubino die dan de lamp uitschakelt. Omdat de qubino nog steeds Powered is, kun je daarna smart (of met de drukknop) weer inschakelen.
Terwijl ik dit typ besef ik me dat ik eigenlijk niet weet of je je wens qua kleuren hiermee ook kan invullen.
Sometimes you need to plan for coincidence
Vraagje, heb sinds dit weekend een Google Home Mini, grappig ding om mee te spelen. Heb er van alles nu aan gekoppeld en ontdek steeds meer en meer. Nu heb ik ook 10 Hue lampen, 6 Color in huis en 4 in de voor/achtertuin.
Als ik nu tegen Google zeg dat hij de lampen uit moet doen als ik naar bed ga of bv de lampen op 70% moet zetten doet die dat ook met de tuin verlichting. Hoe kan er voor zorgen dat Google alleen de 6 HUE lampen in huis bediend en de 4 in de tuin met rust laat?
Je kunt een kamerindeling maken en dan aangeven dat wat je wilt alleen voor die kamer geldt. Dan gaat alleen voor dat stuk de aanpassing in werking.Frid0 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:55:
GM,
Vraagje, heb sinds dit weekend een Google Home Mini, grappig ding om mee te spelen. Heb er van alles nu aan gekoppeld en ontdek steeds meer en meer. Nu heb ik ook 10 Hue lampen, 6 Color in huis en 4 in de voor/achtertuin.
Als ik nu tegen Google zeg dat hij de lampen uit moet doen als ik naar bed ga of bv de lampen op 70% moet zetten doet die dat ook met de tuin verlichting. Hoe kan er voor zorgen dat Google alleen de 6 HUE lampen in huis bediend en de 4 in de tuin met rust laat?
Latin capital letter y with diaeresis
Zoiets dacht ik al ja. Maar heb juist nu zo ingedeeld, woonkamer en eetkamer apart. Omdat als ik tv bv ga kijken de eetkamerlampen op sfeer verlichting gaan en woonkamer normaal blijven behalve bij de tv. Heb dat liever niet bij elkaar. Of moet ik dan 1 apart kamer maken waar ik die 6 lampen in zet en puur dat gebruik voor Google Home? En dan een naam geven die kamer die Google Home ook gebruikt zeker?YdieresiS schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:02:
[...]
Je kunt een kamerindeling maken en dan aangeven dat wat je wilt alleen voor die kamer geldt. Dan gaat alleen voor dat stuk de aanpassing in werking.
Ik zou dan zelf nog een kamer aanmaken met bijvoorbeeld de naam "Home". Daar alles in hangen wat in huis aanwezig is en dan kun je dus zeggen: Hey Google, turn off home. Dan blijft vervolgens je tuin nog wel branden. Je kunt daarnaast dan nog de andere kamers gebruiken om in te schakelen en te regelen op de manier zoals jij dat wilt. Alles wat je dan in je hele huis wilt regelen kun je doen op "Home" of hoe je de kamer dan ook wilt noemen.Frid0 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:06:
[...]
Zoiets dacht ik al ja. Maar heb juist nu zo ingedeeld, woonkamer en eetkamer apart. Omdat als ik tv bv ga kijken de eetkamerlampen op sfeer verlichting gaan en woonkamer normaal blijven behalve bij de tv. Heb dat liever niet bij elkaar. Of moet ik dan 1 apart kamer maken waar ik die 6 lampen in zet en puur dat gebruik voor Google Home? En dan een naam geven die kamer die Google Home ook gebruikt zeker?
Top!, ga ik dat doen. Home is denk ook wel een goed voorbeeld. Om nu elke keer tegen de Google Home woonkamer of eetkamer te zeggen gaat denk ook niet goedYdieresiS schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:10:
[...]
Ik zou dan zelf nog een kamer aanmaken met bijvoorbeeld de naam "Home". Daar alles in hangen wat in huis aanwezig is en dan kun je dus zeggen: Hey Google, turn off home. Dan blijft vervolgens je tuin nog wel branden. Je kunt daarnaast dan nog de andere kamers gebruiken om in te schakelen en te regelen op de manier zoals jij dat wilt. Alles wat je dan in je hele huis wilt regelen kun je doen op "Home" of hoe je de kamer dan ook wilt noemen.
Verder had ik ook nog een andere vraag, ik heb ook nog een Harmony Elite in huis. Die wil ook graag koppelen aan mijn Google Home Mini. Iemand enige idee hoe? Vind Harmony of Logitech nergens in de lijst...
[ Voor 12% gewijzigd door Frid0 op 01-10-2018 11:50 ]
Wat ook kan is gewoon bepaalde lampen in de zelfde groep als de home zetten.Frid0 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:47:
[...]
Top!, ga ik dat doen. Home is denk ook wel een goed voorbeeld. Om nu elke keer tegen de Google Home woonkamer of eetkamer te zeggen gaat denk ook niet goed
Verder had ik ook nog een andere vraag, ik heb ook nog een Harmony Elite in huis. Die wil ook graag koppelen aan mijn Google Home Mini. Iemand enige idee hoe? Vind Harmony of Logitech nergens in de lijst...
Ik heb de slaapkamerlampen aan de home gekoppeld en als ik roep " ok google, turn on the lights" dan gaan alleen de lampen in de slaapkamer aan. Als ik roep "ok google, turn on all the lights" dan gaat de rest ook aan.
En ik heb een bloedhekel aan een verloopstekker.
Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven, want hier in NL kosten ze het dubbele.
[ Voor 10% gewijzigd door Supertip op 01-10-2018 19:20 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Marktplaats heb je wat handelaartjes die ze goedkoop inkopen en met een klein beetje winst verkopen. Daar heb ik hem vandaan. Een Duitse, zonder verloopstekker.Supertip schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:35:
Ik weet niet of het hier mag, maar in Duitsland kosten de home speaker 75 € maar ik kan geen shop vinden die naar nl verzend.
Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven, want hier in NL kosten ze het dubbele.
Kleuren is ip secundair, kan altijd los geregeld worden lijkt me.Hmmbob schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 06:52:
[...]
Je zou ook eens kunnen kijken in Home Assistant - Open source Python3 home automation om te zien of dat iets voor je is. Voordeel: Home Assistant knoopt allerlei verschillende smart-home zaken (zoals Google Homes) aan elkaar om zo een smart huis te maken.
Dat wat jij wil (zowel slim als normaal schakelen) zou je kunnen bereiken met productie van Qubino: pricewatch: Qubino Flush Dimmer Z-Wave+ Dit maakt gebruik van het betrouwbare Zwave protocol, maar daarvoor heb je wel een centrale hun nodig. In het geval van Home Assistant richt je die eenvoudig in met een Zwave USB stick in je RasberryPi (of whatever je gebruikt om HA op te draaien). De schakelaars voer je dan uit als “pulsdrukkers”, dan schakel je de stroom dus niet volledig af maar geef je een schakelpuls aan de qubino die dan de lamp uitschakelt. Omdat de qubino nog steeds Powered is, kun je daarna smart (of met de drukknop) weer inschakelen.
Terwijl ik dit typ besef ik me dat ik eigenlijk niet weet of je je wens qua kleuren hiermee ook kan invullen.
Zo'n Qubino.. werkt dat ook als internet eruit ligt? (hij is me eigenlijk ook iets te prijzig om in het hele huis in te voeren moet ik zeggen, maar afgezien daar van).
Mind you: voice control via Google Home gaat ook via de Cloud (immers, jouw spraak moet omgezet worden.).
Snap ik, maar is dus handig als fysiek het blijft doen als de rest uitvalt (ok als stroom uitvalt doet de lamp het niet.. dat snap ik ook).Hmmbob schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:47:
Ja. Ik heb juist gekozen voor Home Assistant (incl Qubino en Zwave controller) vanwege dat ik niets via de Cloud wil laten lopen, enkel lokaal.
Mind you: voice control via Google Home gaat ook via de Cloud (immers, jouw spraak moet omgezet worden.).
Maar wat ik dus zoek.. als ik je post herlees.. is een pulsschakelaar met daarachter een of ander smart device (of een pulsschakelaar met het smartdeel er al in)?
https://nl.aliexpress.com....8148356.7.64325075wDbCiy
Volgens mij doet dit ding ook wat ik wil maar weet het niet zeker
https://www.aliexpress.co...cZBfl8u&priceBeautifyAB=0
of zoiets? Ik vind aliexpress moeilijk begrijpbaar al helemaal omdat ik niet zo technisch ben. Maar een switch die wired is en met wifi moet haast goed zijn lijkt me... of zou een met wifi en RF beter zijn?
[ Voor 47% gewijzigd door Aezeal1980 op 01-10-2018 23:08 ]
Krijg het hier niet voor elkaar.dragon2 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:29:
[...]
Het is mij vandaag wel gelukt, met mijn reeds bestaande google account.
Wat ik heb gedaan:
Telefoon: staat standaard al op Engels, location services uit, VPN op USA.
Edit: nu wel gelukt

[ Voor 14% gewijzigd door Atomsk op 02-10-2018 19:48 ]
_██_
(ಠ_ృ)

https://www.slashgear.com...color-side-view-27547873/
Ja, dat is wel het uitgangspunt in mijn huis. Plus dat de opa's en oma's die komen oppassen ook gewoon de lampen kunnen bedienenAezeal1980 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:50:
[...]
Snap ik, maar is dus handig als fysiek het blijft doen als de rest uitvalt (ok als stroom uitvalt doet de lamp het niet.. dat snap ik ook).
ja, dat sluit inderdaad aan bij het uitgangspunt dat je lamp zowel 'smart' als regulier geschakeld moet kunnen worden.Maar wat ik dus zoek.. als ik je post herlees.. is een pulsschakelaar met daarachter een of ander smart device (of een pulsschakelaar met het smartdeel er al in)?
RF gebruik je waarschijnlijk niet, dus dat heb je dan niet nodig. Deze schakelaars doen wat je wil (slim en regulier schakelen), maar zul je wel moeten flashen met andere firmware om ze "uit de cloud" te halen. Daarnaast zal je ze dan ook nog steeds aan een hub in je huis moeten hangen. Zie 2e link hieronder.https://nl.aliexpress.com....8148356.7.64325075wDbCiy
of zoiets? Ik vind aliexpress moeilijk begrijpbaar al helemaal omdat ik niet zo technisch ben. Maar een switch die wired is en met wifi moet haast goed zijn lijkt me... of zou een met wifi en RF beter zijn?
Dat is: als je ze uit de (Chinese) cloud wíl hebben; met hun reguliere software kun je ze ook al aan Google Home koppelen.
Misschien kun je hier verdere inspiratie opdoen:
Domotica. Ervaringen en vragen.
Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)
En misschien ook wel Home Assistant - Open source Python3 home automation
[ Voor 107% gewijzigd door Hmmbob op 02-10-2018 06:24 ]
Wat @Hmmbob zegt hierboven. Die Sonoff T1 heb ik ook een aantal in m'n huis. Ik wilde ze echter niet via een Chinese server laten werken (zeker omdat die er een tijdje vrij regelmatig uit lag en je dan dus niet kan schakelen via je app - wel fysiek). Ik heb ze dus geflasht met Tasmota (alternatieve firmware), maar als je AliExpress al moeilijk begrijpbaar vindt, dan weet ik niet of je daar aan moet willen beginnen. Aan de andere kant: je kan alles leren, hebben wij ook gedaan!Aezeal1980 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:50:
[...]
Kleine overweging nog wanneer je dat soort touch knoppen wilt kopen: je moet ze zien om ze te kunnen gebruiken. Op de tast schakelen is lastig. Op zich zou je denken dat dat een klein dingetje is, maar ik merk dat ik het toch wel mis en overweeg andere knoppen te zoeken... Zoiets als dit: https://nl.aliexpress.com...ang-Doos/32912120833.html (let op: geen EU plug).
Volgens mij zijn er ook slimme touch schakelaars die licht gevenbarrymossel schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:13:
[...]
Kleine overweging nog wanneer je dat soort touch knoppen wilt kopen: je moet ze zien om ze te kunnen gebruiken. Op de tast schakelen is lastig. Op zich zou je denken dat dat een klein dingetje is, maar ik merk dat ik het toch wel mis en overweeg andere knoppen te zoeken... Zoiets als dit: https://nl.aliexpress.com...ang-Doos/32912120833.html (let op: geen EU plug).
Dat doen die Sonoffs, maar ik bedoel meer als ik een kamer binnenkom, dan voel ik op de tast vaak om het hoekje al naar de knop. Bij een fysieke schakelaar kan ik dus direct schakelen, bij een touch knop moet ik binnenkomen, naar de knop kijken en op een mini-rondje drukken. Scheelt echt. Maar waarschijnlijk gewoon gewenning (het is pas sinds kort weer echt donker als ik op sta...).Troetelbeer schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:27:
[...]
Volgens mij zijn er ook slimme touch schakelaars die licht geven
Ik neem aan dat je het ergens kunt instellen, maar het is plots veranderd.
Ik heb de HomeWizard met KlikAanKlikUit schakelaars of (nog makkelijker) Smartwares 868mhz gloeilampen. Bij de tweede optie vervang je alleen het lampje, dus vrij snel gedaan.Aezeal1980 schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:26:
Deze heb ik nu via IFTTT gekoppeld aan de Google Home, maar ze zijn bezig met een directe koppeling met nieuwe variant van de HW, de Link. Op termijn komt hopelijk ook de HW zelf.
Dan moet je nog wel losse "opplak" wandschakelaars kopen of inbouwschakelaars die je in je bestaande schakelaars inbouwt. Bij de tweede optie kan je de fysieke ook nog steeds gebruiken.
https://www.homewizard.nl/shop
Heb je een voorbeeld van zo'n tweede? Ik zit al tijdje te denken hoe ik het voor elkaar krijg dat ik de verlichting smart kan schakelen, maar mijn ma nog wel met fysieke schakelaar lampen kan schakelen.CoachKoos schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:12:
[...]
Ik heb de HomeWizard met KlikAanKlikUit schakelaars of (nog makkelijker) Smartwares 868mhz gloeilampen. Bij de tweede optie vervang je alleen het lampje, dus vrij snel gedaan.
Deze heb ik nu via IFTTT gekoppeld aan de Google Home, maar ze zijn bezig met een directe koppeling met nieuwe variant van de HW, de Link. Op termijn komt hopelijk ook de HW zelf.
Dan moet je nog wel losse "opplak" wandschakelaars kopen of inbouwschakelaars die je in je bestaande schakelaars inbouwt. Bij de tweede optie kan je de fysieke ook nog steeds gebruiken.
https://www.homewizard.nl/shop
Dit is zo'n inbouwschakelaar:Lennart95 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:40:
[...]
Heb je een voorbeeld van zo'n tweede? Ik zit al tijdje te denken hoe ik het voor elkaar krijg dat ik de verlichting smart kan schakelen, maar mijn ma nog wel met fysieke schakelaar lampen kan schakelen.
https://www.homewizard.nl...hakelaar-400w-sh5-rbs-04a
Er moet dan wel een blauwe draad vanaf het stopcontact naar de lamp lopen, eventueel moet je die nog trekken.
Past allemaal niet in een doos van wandschakelaar, maar werkt bij mij ideaal.
Verwijderd
Kan je ze niet aan de grens laten afleveren op een Duits postkantoor? Een hermes pakketpunt o.i.d.? Dan hoef je niet helemaal een stad op te zoeken, maar is het eerste beste gehucht aan de grens voldoende.Supertip schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:35:
Ik weet niet of het hier mag, maar in Duitsland kosten de home speaker 75 € maar ik kan geen shop vinden die naar nl verzend.
Of een dagje kerstmarkt plannen in Duitsland en dan ophalen.
EGlobalCentral heeft het nu voor 85 euro. Iets duurder, maar wel geen gedoe met reizen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2018 14:15 ]
Eens, maar ik vraag me ook af of de Google Home het zonder internet überhaupt doet.Hmmbob schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:50:
Goede oplossing ook, alleen vinkt die niet het “no Cloud” principe af (immers, ifttt is Cloud based)
Zou je wel "lokale" lampen kunnen aansturen als je geen internetverbinding hebt?
En bovendien heb je dan altijd nog de fysieke knop!
Hoe geef ik toestemming tot het gebruiken van mijn kalender?
Wanneer ik de home om mijn schedule for tomorrow vraag dan krijg ik de opmerking terug dat ik mijn permissies moet instellen. Ik krijg soms dan op mijn telefoon een pushmelding met een knop toestaan, maar wanneer ik daar op druk wordt het instellingen scherm geopend en meteen weer gesloten.
In mijn home app staat mijn devic wel, maar onder instellingen => apparaten staat alleen mijn telefoon.
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Google Assistant > Settings > Calendar (ergens onderaan)? Daar zou je e.e.a. moeten kunnen instellen...Sholofly schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:00:
Hallo! Vandaag mijn Home mini binnengekregen. Het instellen ging vrij soepel. Alleen ik krijg het niet voor elkaar dat mijn kalender wordt gekoppeld.
Hoe geef ik toestemming tot het gebruiken van mijn kalender?
Wanneer ik de home om mijn schedule for tomorrow vraag dan krijg ik de opmerking terug dat ik mijn permissies moet instellen. Ik krijg soms dan op mijn telefoon een pushmelding met een knop toestaan, maar wanneer ik daar op druk wordt het instellingen scherm geopend en meteen weer gesloten.
In mijn home app staat mijn devic wel, maar onder instellingen => apparaten staat alleen mijn telefoon.
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Je kunt instellen welke nieuwsbron de GHM moet gebruiken, tegenwoordig kun je ook Nederlandse nieuwsbronnen selecteren. Ik vraag meestal "what is the news?".Krizzii schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:54:
Ik heb een Google Home Mini (US-taal). Als ik vraag om het "the latest news" krijg ik constant de uitleg te horen dat ik ik bijv. ook nieuws over bepaalde topics (zoals de Oscars) kan opvragen. Erg irritant. Kan dit worden omzeilt door een andere vraag ofzo?
Je kunt volgens mij ook een routine instellen, dan kun je zelf bepalen welke vraag je wilt gebruiken en vervolgens koppel je daar de actie van het voorlezen van het nieuws aan(heb ik zelf nog niet mee gestoeid).
Dit wist ik en heb inderdaad Nederlandse bronnen gekozen. Toch hoor ik bij elk news request steeds eerst dat hulpbericht over die Oscar's.Troetelbeer schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:40:
[...]
Je kunt instellen welke nieuwsbron de GHM moet gebruiken, tegenwoordig kun je ook Nederlandse nieuwsbronnen selecteren. Ik vraag meestal "what is the news?".
Je kunt volgens mij ook een routine instellen, dan kun je zelf bepalen welke vraag je wilt gebruiken en vervolgens koppel je daar de actie van het voorlezen van het nieuws aan(heb ik zelf nog niet mee gestoeid).

Wellicht is stoeien met een custom routine wel een oplossing idd. Bij de standaard ochtendroutine hoor ik dat bericht niet.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Die routines heb ik (helaas) nog steeds niet in de iOS app.Troetelbeer schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:40:
[...]
ik twijfelde eerst of dit het nou echt was. Vond het geluidje dat ie afspeelt na de eerste opdracht/vraag irritant. Maar bij nader inzien zal het dus de continued speech zijnbarrymossel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:42:
[...]
Straks eens proberen. Voor mijn gevoel heeft het bij ons ook nog nooit gewerkt.
Toch maar ff nadenken of ik de geluidjes uit zet. Nu in de herst en winter is het toch weer langer donker dus kan je met de lampjes wel toe.

Thuis maar eens wat dieper op de materie ingaan
NU De vraag: Hoe kan ik de routine aanpassen of nieuwe toevoegen. Ik heb overal al gezocht in GoogleGome app, telefoon op engels gezet, tutorials bij Google of youtube, laten heel leuk zien: In de Home app, ga na "more settings" en dan bij "voorkeuren" staan de "routines". Maar ik heb de routines daar niet staan! Niet in het engels, niet in het nederlands. Ik heb wel "mijn dag/ my day" maar dat is niet de routine.
Volgens mij kijk ik ergens overheen. Kan iemand mij de gouden tip geven?
PS ik heb android 8.1 (nokia
Bij mij komt de "Oscar" melding ook iedere keer naar voren, maar dan ALLEEN bij de standaard "Goodmorning" routine.Krizzii schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:01:
[...]
Dit wist ik en heb inderdaad Nederlandse bronnen gekozen. Toch hoor ik bij elk news request steeds eerst dat hulpbericht over die Oscar's.![]()
Wellicht is stoeien met een custom routine wel een oplossing idd. Bij de standaard ochtendroutine hoor ik dat bericht niet.
Vind het ook wel irritant, snap dat het de eerste keer gemeld wordt, maar iedere ochtend weer is beetje teveel van het goede...
Het zou daar wel moeten staan idd, ik heb het laatst nog aangepast met een tablet die ik op US had gezet.mrpisthebest schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:43:
[...]
NU De vraag: Hoe kan ik de routine aanpassen of nieuwe toevoegen. Ik heb overal al gezocht in GoogleGome app, telefoon op engels gezet, tutorials bij Google of youtube, laten heel leuk zien: In de Home app, ga na "more settings" en dan bij "voorkeuren" staan de "routines". Maar ik heb de routines daar niet staan! Niet in het engels, niet in het nederlands. Ik heb wel "mijn dag/ my day" maar dat is niet de routine.
Je kunt ook kijken in de Google app bij bij de GA Instellingen en dan bij Mijn dag, daar staan de routines ook (als je Personal results aan hebt staan). Ik zie ze daar nu ook op mijn Nokia 8 (NL).
Mijn telefoon (S8) staat op engels, routines heb ik niet in mijn Google home app. Maar shortcuts wel, dat is hetzelfde. Hier pas ik allerlei commando's toe voor de google home mini (je kunt hier meerdere commando's opgeven).mrpisthebest schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:43:
Ik heb een vraag over de "routine". Ik had nog geen routine of iets ingesteld. Wel ooit ingesteld, wat de GH moet gaan zeggen, als ik vraag "tell me about my day". Ik las dat de assistant inmiddles NOS, RTL en meer bronnen kan voorlezen.Dus een 2 weken terug zeg ik tegen de GH: "Good morning". De vriendelijk mevrouw feliciteerd mij,en zegt" you have found a new routine" . Mij telefoon laat een mooi nederlands "routine instellingen" menu zien. Daarin heb ik ingesteld, dat een wemo switch uitgaat, een Yeelight aan, weerbericht,agenda en daarna NPO radio 2 spelen. De volgende ochtend, tot mijn verbazing, werkt ze dit rijtje perfect af.
Alles is wel in het engels natuurlijk..
@Krizzii , personal results, euuh, ja, dat is volgens mij aan, hij weet mijn locatie,mijn searches, youtube history,etc.
Heb zelf m'n nvidia shield ingesteld als "tv". Alleen nu worden youtube video's naar de shield gecast als nieuws. De Shield staat echter niet ingesteld om automatisch ook de tv aan te zetten e.d. dus hoor je 's ochtends niks aan nieuws.Krizzii schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:01:
[...]
Dit wist ik en heb inderdaad Nederlandse bronnen gekozen. Toch hoor ik bij elk news request steeds eerst dat hulpbericht over die Oscar's.![]()
Beetje jammer dat het nog zo slecht in te stellen is wat je wil.
_██_
(ಠ_ృ)
Je kan proberen te vragen 'Listen to the news'. Apart dat hij naar YouTube gaat. Of voeg de naam van je Google Home toe aan de opdracht. In mijn geval 'Tell me the news on my Personal Asshole'.Atomsk schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:29:
[...]
Heb zelf m'n nvidia shield ingesteld als "tv". Alleen nu worden youtube video's naar de shield gecast als nieuws. De Shield staat echter niet ingesteld om automatisch ook de tv aan te zetten e.d. dus hoor je 's ochtends niks aan nieuws.
Beetje jammer dat het nog zo slecht in te stellen is wat je wil.
De talen moeten wel echt hetzelfde zijn, Google ziet het anders als 2 verschillende assistenten.mrpisthebest schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:29:
thanks alvast Krizzii &Bas_h78, ik ben nu niet thuis. Ga vanmiddag of in de avond, nog een keer checken, ik kijk in ieder geval in het juiste menu. GH staat op UK, mijn Nokia had ik op US staan, heel misschien is dat nog iets. Short-cuts heb ik nog niet zien staan eerder.
@Krizzii , personal results, euuh, ja, dat is volgens mij aan, hij weet mijn locatie,mijn searches, youtube history,etc.
[ Voor 33% gewijzigd door Krizzii op 04-10-2018 11:40 ]
Ik ga vandaag mijn Mini instellen. Al sik dat doe, verliest de home verbinding met internet, kan dus niks. Ook niet als ik de stroom er af haal. Ik koppel mijn mini los, spanning van de home af en de home werkt weer.
Mis ik iets afgelopen tijd?
edit ; oke mini los dus, home gerest, home heeft weer verbinding, mini weer aangesloten, problem solved.
[ Voor 16% gewijzigd door maartend op 04-10-2018 12:14 ]
Het is onderdeel van de "Goodmorning" routine. Je kunt aangeven of en wat je aan nieuws wil, maar niet hoe het gepresenteerd wordt.Krizzii schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:35:
[...]
Je kan proberen te vragen 'Listen to the news'. Apart dat hij naar YouTube gaat. Of voeg de naam van je Google Home toe aan de opdracht. In mijn geval 'Tell me the news on my Personal Asshole'.
_██_
(ಠ_ృ)
Bij mij zijn de routines (ook) ineens weg. Maar dat ligt er denk ik aan dat ik m'n telefoon naar Engels (Nederland) heb gezet i.v.m. smartwatch. Volgens mij moet ie op Engels (US) staan.mrpisthebest schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:29:
thanks alvast Krizzii &Bas_h78, ik ben nu niet thuis. Ga vanmiddag of in de avond, nog een keer checken, ik kijk in ieder geval in het juiste menu. GH staat op UK, mijn Nokia had ik op US staan, heel misschien is dat nog iets. Short-cuts heb ik nog niet zien staan eerder.
---edit---
Yup dat was hem! Overigens werkten de routines die ik had ingesteld wel vanochtend. Dus schijnbaar kun je gewoon e.e.a. instellen wanneer het op Engels (US) staat en daarna weer op een andere taal zetten...
[ Voor 13% gewijzigd door barrymossel op 04-10-2018 14:08 ]
GH en mn telefoon op English (US) zetten, helpt helaas niet.
Maar dan is er dus alleen een shortcut naar routines. Echter verdwijnt hij weer direct uit het menu.
[ Voor 25% gewijzigd door Patrick89 op 04-10-2018 21:30 ]
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Gisteren werkte het nog bij mij. Ik heb hem trouwens redelijk recent gelinkt zonder gekke trucage (heb alleen mijn telefoon taal op Engels - UK staan).thecompany schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:41:
Meer mensen er last van dat Harmony niet meer werkt? Ik heb mijn account ooit gelinkt, voor het hele gedoe met regio blokkades maar nu krijg ik constant terug, I do not understand. Ook ask harmony to link my google account werkt niet.
Je moet even wachten voordat de routines weer zichtbaar worden. Ik heb de telefoon twee keer herstart en toen stonden ze er weer.Prosperot schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:57:
Ik heb de routine heel kort gehad, nu zijn ze weer weg en heb ik ' mijn dag / my day ' weer terug
GH en mn telefoon op English (US) zetten, helpt helaas niet.
Geen probleem vanochtend.thecompany schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:41:
Meer mensen er last van dat Harmony niet meer werkt? Ik heb mijn account ooit gelinkt, voor het hele gedoe met regio blokkades maar nu krijg ik constant terug, I do not understand. Ook ask harmony to link my google account werkt niet.
Precies dat! Dat had ik gisteren middag ook! Toen ik "bedtime" richting de GH zei, wilde ze die routine gaan instellen en mijn telefoon kwam met het routine menu aanzetten en daar kon ik alles regelen. Met de back pijl, kwam ik in het startscherm van Home app, en daar stond nog een tijdje de suggestie. In de avond was de suggestie weg en kon ik wederom de routine's niet bereikenPatrick89 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:29:
Wel eens gemerkt als je goodmorning of goodnight zegt dat die met suggesties in de app komt. Vervolgens wordt er een shortcut getoond in je geschiedenis.
Maar dan is er dus alleen een shortcut naar routines. Echter verdwijnt hij weer direct uit het menu.
nieuws: 'Google Home ligt vanaf 24 oktober in Nederlandse winkels'
Oeh, goed nieuws 😎Dijkhuis schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:31:
Heeft iedereen de FP vandaag gelezen? Over een paar weken in het Nederlands!
nieuws: 'Google Home ligt vanaf 24 oktober in Nederlandse winkels'
Ik zei vanochtend: Turn on the TV (de naam van mijn externe Chromecast) en kreeg als respons: Allright, turning on 'The Living Room TV' (Dat is de naam van mijn TV).
Ik heb dus de Chromecast losgehaald en het is nog steeds mogelijk om de TV aan een uit te zetten. Ook is het mogelijk om Netflix te starten of zelfs gelijk een serie van Netflix te starten.
Firmware versie GHM: 134464 - En ik neem deel aan het Previewprogramma, maar geen idee of dit daar deel van uitmaakt.
[ Voor 11% gewijzigd door Sahi_NL op 06-10-2018 10:54 . Reden: Firmware versie ]
Eindelijk! Ik probeer het straks ook. Bedankt om het te laten weten.Sahi_NL schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:17:
Vanaf vandaag is het mogelijk om je Android TV te bedienen met de Google Home!
Ik zei vanochtend: Turn on the TV (de naam van mijn externe Chromecast) en kreeg als respons: Allright, turning on 'The Living Room TV' (Dat is de naam van mijn TV).
Ik heb dus de Chromecast losgehaald en het is nog steeds mogelijk om de TV aan een uit te zetten. Ook is het mogelijk om Netflix te starten of zelfs gelijk een serie van Netflix te starten.
- opnieuw opstarten
- opnieuw linken
- groep maken met beide speakers (groep maken lukt maar ze reageren nog steeds beide)
Iemand een ander idee?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Gisteren uitgeprobeerd, maar lukt nog steeds niet. Heb je een update van je TV en/of Google Home moeten doen?Sahi_NL schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:17:
Firmware versie GHM: 134464 - En ik neem deel aan het Previewprogramma, maar geen idee of dit daar deel van uitmaakt.
Nee, Beide niet..EngelbertDubois schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:03:
[...]
Gisteren uitgeprobeerd, maar lukt nog steeds niet. Heb je een update van je TV en/of Google Home moeten doen?
Op mijn post op Reddit krijg ik ook nog steeds veel reacties van mensen waarbij het niet lukt. Ondertussen ook mondjes maat wat reacties dat het ook werkt.
Ik vermoed dat Google dit stapsgewijs aan het uitrollen is.
Staan in dezelfde ruimte, alhoewel er wel 10 meter tussen zit.Hmmbob schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:59:
Staan ze ook in dezelfde ruimte? Heb je "rooms" gemaakt in je Home app?
Heb ze in de app verschillende ruimtes gegeven maar ook dezelfde geprobeerd, dit lijkt niets uit te maken.
De functie gebruik ik al een paar maanden, wat is er dan veranderd? Of hebben ze het nu pas bekend gemaakt?Sahi_NL schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:17:
Met de Chromecast in de TV werkte dat al bij mij (en via HDMI-CEC werd ook de receiver aangezet). Ik heb nu echter de Chromecast in de receiver (en HDMI-CEC uit, want werkt niet lekker samen met Harmony). Dan werkt het helaas niet (bij mij).FF1987 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:35:
[...]
De functie gebruik ik al een paar maanden, wat is er dan veranderd? Of hebben ze het nu pas bekend gemaakt?
Hetzelfde probleem heb ik ook. Dus ik heb het maar direct op de TV aangesloten. Het jammere is daarnaast TV uitzetten wel werkt, maar dat de receiver niet meegaat (en dat terwijl het wel met aanzetten wel werkt).obelix998 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:00:
[...]
Met de Chromecast in de TV werkte dat al bij mij (en via HDMI-CEC werd ook de receiver aangezet). Ik heb nu echter de Chromecast in de receiver (en HDMI-CEC uit, want werkt niet lekker samen met Harmony). Dan werkt het helaas niet (bij mij).
Hopelijk kunnen geïmporteerde dan ook gelijk de Nederlandse taal begrijpen en spreken.
https://www.onemorething....ome-24-oktober-nederland/
Dat werd een paar posts hierboven ook al neergezetKitser schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:12:
Vanaf 24 oktober word de Google Home ook in Nederland verkocht.
Hopelijk kunnen geïmporteerde dan ook gelijk de Nederlandse taal begrijpen en spreken.
https://www.onemorething....ome-24-oktober-nederland/
https://nederland.googleb...te-koop-in-nederland.html
"Google Home en Google Home Mini vanaf nu te bestellen in Nederland"
Edit:
Op het moment van schrijven, kan ik ze nog niet bestellen. Maar misschien is het nog te vroeg voor de winkelketens
(Ik vind ze wel prijzig....)
[ Voor 53% gewijzigd door streamnl op 09-10-2018 06:57 ]
Inderdaad, via Marktplaats zijn er goedkopere te vinden (nieuw).streamnl schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 06:33:
(Ik vind ze wel prijzig....)
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Schijnbaar vanaf de 24e...Sanderrr schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:44:
Enig idee vanaf wanneer Nederlands beschikbaar wordt voor Google Home? Heb er namelijk al 3 uit Duitsland en ben wel klaar met Engels als taal thuis, dat spreek ik de hele dag op werk al.
Dit topic is gesloten.
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...