Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenwei
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 08:36
Mooi zo, kan eindelijk gewoon Nederlands spreken tegen de Home

Ik kan overigens ook bevestigen dat er Google Home's aangeboden worden op MP en Vraag & Aanbod die ook iets minder kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik had stiekem wel gehoopt dat we al eerder dan 24 oktober los konden. Maar we wachten al even, dan kunnen die 2,5 week er nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Waah schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:42:
Ik had stiekem wel gehoopt dat we al eerder dan 24 oktober los konden. Maar we wachten al even, dan kunnen die 2,5 week er nog wel bij.
Ja, ik had gehoopt vanaf vandaag al door de aankondiging. Ik vind het wel raar dat ze pas op de dag zelf ook de taal beschikbaar stellen. Dat wordt dan vanaf 00:00uur uitgerold of hoe moet ik dat zien? Stel mensen kopen dat ding om 9:30uur in de MM, komen ze thuis, spreekt dat ding nog geen Nederlands. :P

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Troetelbeer schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:01:
[...]

Ja, ik had gehoopt vanaf vandaag al door de aankondiging. Ik vind het wel raar dat ze pas op de dag zelf ook de taal beschikbaar stellen. Dat wordt dan vanaf 00:00uur uitgerold of hoe moet ik dat zien? Stel mensen kopen dat ding om 9:30uur in de MM, komen ze thuis, spreekt dat ding nog geen Nederlands. :P
Ik verwacht dat het op de NL-homes pre-installed is. Net als dat de Duitse Google Home's in eerste instantie Duits spreken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Waah schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:04:
[...]

Ik verwacht dat het op de NL-homes pre-installed is. Net als dat de Duitse Google Home's in eerste instantie Duits spreken. :9
Ah ja, niet aan gedacht, maar dan moeten die nu wel al de nieuwe firmware erop hebben staan die inderdaad de Nederlandse taal bevat. Dan kunnen ze het net zo goed ook nu al gaan uitrollen naar de rest van de GH's 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Troetelbeer schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Ah ja, niet aan gedacht, maar dan moeten die nu wel al de nieuwe firmware erop hebben staan die inderdaad de Nederlandse taal bevat. Dan kunnen ze het net zo goed ook nu al gaan uitrollen naar de rest van de GH's 8)
Tja, daar zit het verschil in wat kan, en wat voor de business beter is. Ik denk dat de winkels in NL, en ook google zelf, liever heeft dat men gewoon pre-ordered dan dat men het uit het buitenland haalt bij verkoper X.

Het verbaasd me ook niet, maar het was wel leuk geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 09-10-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Waah schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:09:
[...]

Tja, daar zit het verschil in wat kan, en wat voor de business beter is. Ik denk dat de winkels in NL, en ook google zelf, liever heeft dat men gewoon pre-ordered dan dat men het uit het buitenland haalt bij verkoper X.

Het verbaasd me ook niet, maar het was wel leuk geweest.
Begrijp ik wel hoor, maar het is toch jammer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
https://twitter.com/rachidfinge/status/1049534520666542081

Hierbij dus pas bevestigd dat het vanaf de 24e is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:17

Kiwi

Gadgetfreak

Er is volgens mij nog nergens bevestigd dat hij pas vanaf de 24e Nederlands kan? Dat het nu nog niet meteen kan betekend niet dat het nog voor de 24e wel komt toch?
Bovendien is het MadeByGoogle evenement pas vanavond om 17:00, ik denk dat ze daar de officiële aankondiging doen van meerdere talen voor de Home familie

[ Voor 32% gewijzigd door Kiwi op 09-10-2018 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Kiwi schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:26:
Er is volgens mij nog nergens bevestigd dat hij pas vanaf de 24e Nederlands kan? Dat het nu nog niet meteen kan betekend niet dat het nog voor de 24e wel komt toch?
Bovendien is het MadeByGoogle evenement pas vanavond om 17:00, ik denk dat ze daar de officiële aankondiging doen van meerdere talen voor de Home familie
Lees het Twitter bericht hierboven, dat is van Rachid Finge, Google Nederland. Die zegt: "Vanaf de 24e kun je Nederlands selecteren op bestaande Google Homes.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03
Troetelbeer schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Ik vermoed dat dit helemaal niet met firmwares werkt, maar gewoon server-side. Daar wordt de spraak namelijk ook geanalyseerd en omgezet. De Google Home is alleen voor herkenning van 'OK Google' en 'Hey Google' alles daarna stuurt hij door naar de servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Sahi_NL schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:18:
[...]

Ik vermoed dat dit helemaal niet met firmwares werkt, maar gewoon server-side. Daar wordt de spraak namelijk ook geanalyseerd en omgezet. De Google Home is alleen voor herkenning van 'OK Google' en 'Hey Google' alles daarna stuurt hij door naar de servers.
Dat kan natuurlijk, maar ik moet wel in mijn Home app NL kunnen aanvinken, dus die zal sowieso wel geupdate moeten worden dan.

Maar goed, eindconclusie is dus dat NL in principe per direct beschikbaar zou kunnen zijn, maar ze het pas beschikbaar stellen bij de release op de 24e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Is de Google Home Max ook beschikbaar op 24 oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Count_B schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:13:
Is de Google Home Max ook beschikbaar op 24 oktober?
Volgens het Google persbericht niet..

Maar dat had je natuurlijk ook zelf kunnen bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:14
streamnl schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 06:33:
En het is officieel:

https://nederland.googleb...te-koop-in-nederland.html

"Google Home en Google Home Mini vanaf nu te bestellen in Nederland"

Edit:
Op het moment van schrijven, kan ik ze nog niet bestellen. Maar misschien is het nog te vroeg voor de winkelketens ;)

(Ik vind ze wel prijzig....)
Kan je met een firmware update niet gewoon NL op je oude Google Home downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39
Wonkbonko schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:12:
[...]

Kan je met een firmware update niet gewoon NL op je oude Google Home downloaden?
Heeft niet met firmware te maken. En NL wordt voor Google Home pas vanaf de 24e geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
barrymossel schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:25:
[...]

Heeft niet met firmware te maken. En NL wordt voor Google Home pas vanaf de 24e geactiveerd.
En wanneer NL voor Google Home wordt geactiveerd dan kan je hiervan enkel gebruik maken als je een NL versie hebt gekocht? :o Of kan je in een duitse of engelse versie de taal naar NL zetten ;-)? Neem aan van wel.

Edit: Net opgezocht, ja dat kan!

[ Voor 3% gewijzigd door Wonkbonko op 09-10-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:52
De Home stel je toch net als de chromecast in met de Home app? blijf je de home app nodig hebben na het configureren?

[ Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 09-10-2018 16:06 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
HKLM_ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:43:
De Home stel je toch net als de chromecast in met de Home app? of blijf je deze nodig hebben?
Wat blijf je nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Sahi_NL schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:00:
[...]

Wat blijf je nodig hebben?
De home app?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Ja, die blijf je nodig hebben, om bij voorbeeld nieuwsbronnen, devices en routines (nog niet in NL beschikbaar) toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
HKLM_ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:43:
De Home stel je toch net als de chromecast in met de Home app? blijf je de home app nodig hebben na het configureren?
De Home app op je telefoon gebruik je iig om aanpassingen te kunnen doen in de instellingen van je home speaker. Ook geeft die app bijvoorbeeld een melding als je via je speaker iets afspeelt (het nieuws ofzo). Denk niet dat je speaker stopt met werken als je de app deinstalleert, maar je mist dan wel functies. Maar waarom zou je de app willen deinstalleren?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
keverjeroen schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:15:
[...]

De Home app op je telefoon gebruik je iig om aanpassingen te kunnen doen in de instellingen van je home speaker. Ook geeft die app bijvoorbeeld een melding als je via je speaker iets afspeelt (het nieuws ofzo). Denk niet dat je speaker stopt met werken als je de app deinstalleert, maar je mist dan wel functies. Maar waarom zou je de app willen deinstalleren?
Ik heb een Iphone en als ik een app niet meer nodig heb dan gooi ik hem graag weg :D

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Oh.. Wist niet dat dat nodig was bij iPhones.. Ik ben Android gebruiker.

Maar even wat anders. Over een paar minuten begint de live stream van'Made by Google'. Waarschijnlijk meer info over de Home speaker met scherm en wie weet nog iets over Nederland..

(vind het wachtscherm niet heel aantrekkelijk om naar te kijken trouwens, die behaarde benen met geitenwollen sokken... :F )

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

https://store.google.com/product/google_home

Nu ook beschikbaar in de Google Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
De buttons "winkel" werken nog niet, maar wel een goed begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Helaas, de Home Hub is vanaf 22 oktober alleen in de US, UK en Australië beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05
Kiwi schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:34:
Helaas, de Home Hub is vanaf 22 oktober alleen in de US, UK en Australië beschikbaar..
Importeren dan maar ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:47
Wie nog opzoek is naar een optie om bijvoorbeeld domoticz te connecten met google home kan ook eens kijken naar kappelt gbridge https://about.gbridge.kappelt.net
Deze verbind devices dmv mqtt aan google assistent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:01
alexswart schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:21:
Wie nog opzoek is naar een optie om bijvoorbeeld domoticz te connecten met google home kan ook eens kijken naar kappelt gbridge https://about.gbridge.kappelt.net
Het lijkt er op dat je hiermee niet je firewall open hoeft te zetten omdat je vanuit je LAN een connectie opzet naar hun MQTT omgeving. Dat is een mooi voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Google, waarom moet het scherm van de hub zo’n klein randje hebben? Waarom niet helemaal glad?

Zo’n home hub is toch een heel ander produkt dan b.v. de Archos Hello serie? Die Archos dingen lijken me gewoon een Android tablet met betere luidspreker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:00
Net een update van de iOS app gehad en de Nederlandse stem is gewoon selecteerbaar bij mij. Mijn Google Home herkennen en praten nu ook in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Wat mij niet helemaal duidelijk is, zo'n nieuwe taal die straks beschikbaar is, komt die als content, of moet (in mijn geval) de firmware van mijn JBL Link 20 geupdate worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
In Duitsland zijn ze denk ik ook wakker. De MediaMarkt heeft de prijs van de normale Google Home naar 89 euro gebracht :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
BeZaX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:06:
Net een update van de iOS app gehad en de Nederlandse stem is gewoon selecteerbaar bij mij. Mijn Google Home herkennen en praten nu ook in NL.
Die van mij is nu ook in het nederlands.
Een eerst paar testen hebben al voor vastlopers gezorgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
alexswart schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:38:
[...]

Die van mij is nu ook in het nederlands.
Een eerst paar testen hebben al voor vastlopers gezorgd
De Google Home loopt inderdaad erg vaak vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Hier nog geen vastlopers... Maar op de iPad of Android ook geen optie voor NL....
Waar stel je dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Waah schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:41:
Hier nog geen vastlopers... Maar op de iPad of Android ook geen optie voor NL....
Waar stel je dat in?
Je moet eerst een update van je home app hebben uitgevoerd daarna kan je de instellingen wijzigen de nieuwe home app is ook compleet veranderd. Continu conversation werkt helaas ook niet meer in het nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
alexswart schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:43:
[...]

Je moet eerst een update van je home app hebben uitgevoerd daarna kan je de instellingen wijzigen de nieuwe home app is ook compleet veranderd. Continu conversation werkt helaas ook niet meer in het nederlands
Op de iPad gedaan.... Maar kan het niet vinden.
Maar ga de iPhone nog ff updaten.

Welke versie draaien jullie? 2.6.108?

Maar waar kan je het überhaupt veranderen?

EDIT: app sluiten en openen heeft geholpen. Maar veel meer dan standaard vragen stellen lukt nog niet. Kan de lichten nog niet uitzetten in het Nederlands. Idem met de tv.

[ Voor 22% gewijzigd door Waah op 09-10-2018 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
alexswart schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:43:
[...]

Grappige is wel als je Engels en Nederlands instelt dan doet Continued Conversation het wel als je Engels praat maar niet als je Nederlands praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:21
Grappig dat hij voor Android nog niet beschikbaar is en voor ios wel. Nog even geduld vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:00
Waah schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:45:
[...]

Op de iPad gedaan.... Maar kan het niet vinden.
Maar ga de iPhone nog ff updaten.

Welke versie draaien jullie? 2.6.108?

Maar waar kan je het überhaupt veranderen?
Open iOS app > Account (laatste icoon onderaan) > More settings > Preferences > Assistant Languages > Voeg hier Nederlands toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
BeZaX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:30:
[...]

Open iOS app > Account (laatste icoon onderaan) > More settings > Preferences > Assistant Languages > Voeg hier Nederlands toe
Thnx. Die preferences kwamen maar niet tevoorschijn.... Maar na een restart van de app wel.

Leuk dat het nu kan, maar ik kan nog geen apparaten bedienen. Dus lichten uit lukt nog niet. Idem voor tv schakelen. Maar dat kan gewoon nog in het Engels gelukkig.

Edit: Spotify lijkt wel te werken. Nog geen idee hoe je afspeellijsten afspeelt. Maar artiesten en nummers werkt prima.

Ze kan ook zingen trouwens.... Gelukkig houd ze het kort.

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 09-10-2018 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Waah schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:43:
[...]

Thnx. Die preferences kwamen maar niet tevoorschijn.... Maar na een restart van de app wel.

Leuk dat het nu kan, maar ik kan nog geen apparaten bedienen. Dus lichten uit lukt nog niet. Idem voor tv schakelen. Maar dat kan gewoon nog in het Engels gelukkig.

Edit: Spotify lijkt wel te werken. Nog geen idee hoe je afspeellijsten afspeelt. Maar artiesten en nummers werkt prima.

Ze kan ook zingen trouwens.... Gelukkig houd ze het kort.
Verlichting en thermostaat werken hier al wel, kan misschien ook komen ondat ik toevallig ook ner controlicz eruit gegooid heb en weer opnieuw heb toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21

B2

wa' seggie?

Jammer dat routines nog steeds niet werken buiten de Engelse taal. Ik moet mijn iOS apparaat op Engels (VS) en zelfs de regio op de VS zetten om routines zichtbaar te krijgen.
Routines zijn naar mijn mening juist de kracht van zo'n apparaat. Losse commando's gebruik ik niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
Toch wel apart dat de update naar NL alleen op iOS werkt en op het "eigen" Android systeem nog niet... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:25

Prosperot

Today is a gift...

CoachKoos schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:39:
Toch wel apart dat de update naar NL alleen op iOS werkt en op het "eigen" Android systeem nog niet... :?
Dat was ook al zo toen Google Assistant Nederlands zou worden. Blijkbaar gaat het via iOS sneller dan via Android.

Maar idd wel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik wil een stel lampen toevoegen en die bedienen met de home. Ik weet dat de Philips Hue spullen met die bridge prima samenwerkt met de home maar je hebt ook die Yeelight Wifi lampen die en goedkoper zijn en zonder bridge werken.

Zijn er nog nadelen aan het gebruik van lampen als die Yeelight of is het gebruiken van die lampen ipv Hue de no-brainer die het lijkt te zijn? Voor de prijs van een Hue lamp heb je er twee of drie van Yeelight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
@Jheroun
Werken de Yeelights sowieso met Google Home?
Wat kost een Yeelight lamp?

Het eerste wat ik kan bedenken, is dat Philips Zigbee gebruikt, en dus een mesh netwerk creeert. Dus je zit niet met afstanden vanaf je router etc. Want ik neem aan dat die wifi-lampen met je router moeten verbinden, waardoor je dus ook met bereik kan zitten.

Al naar Ikea Tradfri gekeken? dat is 25 euro per kleurenlamp, en werkt ook met Google Home dacht ik. Wel met een bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ook te pre-orderen bij de Mediamarkt, á 149€, bij de Mediamarkt Duitsland 70€.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@waah Yeelights werken met de home, staat op de productpaginas en al genoeg gelezen dat ze gebruikt worden. Wifi bereik is wel noodzakelijk dan inderdaad ja maar dat gaat geen uitdaging worden.

Ikea lampen zijn al een stuk goedkoper maar vereisen nog steeds een bridge. Zonder bridge lijkt mij toch fijner :) Ik weet echter niet of zo'n bridge nog functionaliteit toevoegd ofzo, of die Yeelights altijd met een of andere server of app moeten praten voordat ze iets kunnen weet ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:44
De Yeelights werken prima met Google Home. Ook zijn ze goed te bedienen met een app.
Je hebt geen bridge nodig. Zijn naar mijn idee en prima vervanging voor de Philips lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
@Jheroun enige voordeel dat ik kan bedenken is dat je de lampen kan automatiseren (bijvoorbeeld, altijd zelfde tijd aan, of 1 uur voor zonsondergang). Maar als de lampen zelf ook IFTTT ondersteunen is dat geen argument.

Enige wat ik verder kan bedenken is dat je de lampen kan koppelen aan een lichtsensor bij Philips/Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@Waah Op IFTTT zie ik al verschillende applets voor de Yeelight, ook gebaseerd op sunset enzo. Ik denk dat ik maar eens een paar van die lampen ga bestellen om wat te experimenteren.

Volgens mij praten die lampen wel met een of andere server, het voordeel van Hue is dat het slimme deel dan in je huis woont en niet afhankelijk is van een server van een derde. Of dat in de praktijk echt uitmaakt ga ik ontdekken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Jheroun schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:07:
@Waah Op IFTTT zie ik al verschillende applets voor de Yeelight, ook gebaseerd op sunset enzo. Ik denk dat ik maar eens een paar van die lampen ga bestellen om wat te experimenteren.

Volgens mij praten die lampen wel met een of andere server, het voordeel van Hue is dat het slimme deel dan in je huis woont en niet afhankelijk is van een server van een derde. Of dat in de praktijk echt uitmaakt ga ik ontdekken dan.
Meer info, mocht je hem nog niet gevonden hebben:
[Yeelight -Xiaomi/ Philips] SMART LED Ervaringen & discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
De Google Home is tot morgen 12 uur in de "aanbieding" bij 1DayFly
https://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme/#comment-form

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 15-09 21:53
alexswart schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:21:
Bedankt voor de tip! Wilde zelf als iets gaan bouwen zoals Controlicz, maar dit lijkt me een iets minder tijdrovende stap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 17:25

Prosperot

Today is a gift...

BeZaX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:06:
Helaas, het heeft een ochtendje gewerkt, maar GH praat hier nu opeens geen nederlands meer.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Prosperot schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:49:
[...]

Helaas, het heeft een ochtendje gewerkt, maar GH praat hier nu opeens geen nederlands meer.. :-(
Heet dat niet een Babylonische spraakverwarring.

Zijn er hogere machten in het spel :+ ?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:44
Met de geüpdate IOS app kun je NL instellen.
Echter zodra je met de niet geüpdate Android app kontact maakt is NL verdwenen. Je moet het dan weer opnieuw activeren in de IOS app.
Heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Fijn dat Google home eindelijk nederlands begrijpt!

Ik krijg alleen de koppeling met Logitech Harmony niet aan de praat in het Nederlands. Zodra ik over Harmony begin krijg ik als antwoord “ik weet nog niet hoe ik hiermee kan helpen”.
Als ik de taal weer aanpas naar Engels kan ik Harmony wel weer bedienen.

Ook de lampen met smart EWeLink is nog een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Riesjard schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:18:
Fijn dat Google home eindelijk nederlands begrijpt!

Ik krijg alleen de koppeling met Logitech Harmony niet aan de praat in het Nederlands. Zodra ik over Harmony begin krijg ik als antwoord “ik weet nog niet hoe ik hiermee kan helpen”.
Als ik de taal weer aanpas naar Engels kan ik Harmony wel weer bedienen.
Dan is dat de komende tijd dus geen optie voor mij. Wat een bende is het toch met die talen... Ik snap ook niet dat routines niet gewoon werken in het NL bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Routines zitten wel in mijn gh app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Android of iOS? En wat voor taal/regio heb je ingesteld staan?
Ik zie alleen routines op mijn iPhone wanneer ik de taal op Engels en de regio op United States zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Nederlands android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Alleen de taal nog niet in te stellen maar wel zie ik bij mijn gh speaker al de landcode NL staan ipv US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nou dat dan dus. Hoezo bij jou wel en zodra ik hem op NL zet zijn ze weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Geen idee dan zal het er vast wel bij zitten en ook hier uitgerold worden. Denk dat dit gefaseerd gaat gebeuren tot de 24e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik zie ze ook niet. Zie wel dat mijn Google home nu ook landcode NL heeft en de Google home mini nog steeds US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MarioMark1541 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:17:
Geen idee dan zal het er vast wel bij zitten en ook hier uitgerold worden. Denk dat dit gefaseerd gaat gebeuren tot de 24e
Dat hoop ik, maar dat is toch vreemd? Dat is een functionaliteit die volgens mij niet taalafhankelijk is en al maanden beschikbaar is in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 22:53
Voor de mede-tweaker die dicht bij de grens woont:
Afbeeldingslocatie: https://picscdn.redblue.de/doi/msh-pixelboxx-1141654219/feecms_228_x_x/Der-absolute-Preishammer-jetzt-bei-MediaMarkt.
https://www.mediamarkt.de...le-home-mini-2330472.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Schijnt dat de home app eerst een update moet krijgen voordat t werkt NL taal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
MarioMark1541 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:07:
Schijnt dat de home app eerst een update moet krijgen voordat t werkt NL taal
Waar haal je die info vandaan? Mijn Home app is gister geupdate en ik kan nu de nieuwe functies in de app gebruiken. Echter is taal gewoon een activatie van Google en staat los van de firmware. Die activatie vindt plaats op 24 oktober volgens Rachid Finge, Google Nederland.

[ Voor 10% gewijzigd door Troetelbeer op 10-10-2018 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Wellicht heel stomme vraag, maar ik kom er niet achter.

Via welk van de vele schermen zou ik de taal van m'n Google Home's aan kunnen passen? Deze heb ik ooit wel ingesteld van Duits naar Engels, maar ik kan nu niet achterhalen hoe ik deze taal weer zou kunnen aanpassen naar (eventueel) Nederlands.

Als in de Google Home app
> hamburger menu
> more settings
> [Google home]

kijk, zie ik geen opties voor taal. Deze zou moeten staan tussen de opties "Unlink this device" en "Youtube filter".

Ik heb zowel de Nederlandse taal als de Engelse taal geprobeerd op m'n telefoon, maar de optie komt niet te voorschijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Troetelbeer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:17:
[...]

Waar haal je die info vandaan? Mijn Home app is gister geupdate en ik kan nu de nieuwe functies in de app gebruiken. Echter is taal gewoon een activatie van Google en staat los van de firmware. Die activatie vindt plaats op 24 oktober volgens Rachid Finge, Google Nederland.
Mijn laatste update van de Google Home app is van 15 augustus, dus de nieuwste versie is ook nog uit aan het rollen. Maar of de Nederlandse taal via een app geactiveerd wordt betwijfel ik. Dit zal een server-side wijziging zijn denk ik.

[ Voor 0% gewijzigd door eXisTa op 10-10-2018 21:22 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
[...]

Staat op een aantal sites, dat je de Google Home app (android) die gister (9 okt) is bijgewerkt moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
bartbh schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:21:
Wellicht heel stomme vraag, maar ik kom er niet achter.

Via welk van de vele schermen zou ik de taal van m'n Google Home's aan kunnen passen? Deze heb ik ooit wel ingesteld van Duits naar Engels, maar ik kan nu niet achterhalen hoe ik deze taal weer zou kunnen aanpassen naar (eventueel) Nederlands.

Als in de Google Home app
> hamburger menu
> more settings
> [Google home]

kijk, zie ik geen opties voor taal. Deze zou moeten staan tussen de opties "Unlink this device" en "Youtube filter".

Ik heb zowel de Nederlandse taal als de Engelse taal geprobeerd op m'n telefoon, maar de optie komt niet te voorschijn?
Hamburger menu
Instellingen
Voorkeuren
Talen voor de Assistent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
eXisTa schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:22:
[...]

Mijn laatste update van de Google Home app is van 15 augustus, dus de nieuwste versie is ook nog uit aan het rollen. Maar of de Nederlandse taal via een app geactiveerd wordt betwijfel ik. Dit zal een server-side wijziging zijn denk ik.
Op internet lees ik dat mensen Nederlands konden kiezen ma de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-09 10:54
Dit gaat vooralsnog over de ios app, android is aan het eind van de maand aan de beurt
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qeBfFCT5sedHtDtdzpXyMbs6/thumb.png

Android App heeft ook een nieuwe look. Stuk handiger zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Op Twitter zijn inderdaad de eerste meldingen dan Nederlands is te selecteren in de 'Assistent talen'

https://twitter.com/brech.../1050095868257415168?s=19

Het lijkt toch op een gefaseerde invoering voor de 24e dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
Hè hè, met de nieuwe Android App kan ik eindelijk ook mijn Philips Hue en Nest Thermostaat koppelen. Werd wel eens tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sahi_NL schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 06:42:
Op Twitter zijn inderdaad de eerste meldingen dan Nederlands is te selecteren in de 'Assistent talen'

Ik had dit ook al, zelfs 2 talen door elkaar heen gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
eXisTa schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:22:
[...]

Dit zal een server-side wijziging zijn denk ik.
Dat zeg/bedoel ik dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Sahi_NL schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 06:42:

Maar zijn dat mensen met iOS of Android?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
Troetelbeer schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:22:
[...]
Maar zijn dat mensen met iOS of Android?
Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:07
Gisteravond Google Home op Nederlands gezet en vind het zwaar tegenvallen. Heel veel commands in Nederlands pakt de GH niet, terwijl in het Engels perfect uitvoert.

Hoop dat de assistent in Nederlands nog een beta versie is en rond de 24e de definitieve uitkomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
haaibaa2 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 07:16:
Hè hè, met de nieuwe Android App kan ik eindelijk ook mijn Philips Hue en Nest Thermostaat koppelen. Werd wel eens tijd.
Dat kon al, mits je de app maar in het Engels (US) gebruikte. Daarna kon je terug naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
RubenWwijk schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:29:
Gisteravond Google Home op Nederlands gezet en vind het zwaar tegenvallen. Heel veel commands in Nederlands pakt de GH niet, terwijl in het Engels perfect uitvoert.

Hoop dat de assistent in Nederlands nog een beta versie is en rond de 24e de definitieve uitkomt. ;)
Ik ga er ook vanuit dat door learning de NL assistent steeds beter gaat worden. Hoe meer mensen NL gaan gebruiken, hoe sneller dat zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL

Dat is de reden waarom ik ook hoop(te) dat het mogelijk is NL en US/EN door elkaar te gebruiken. Dan kun je altijd nog de vraag in het Engels stellen (Sterker nog, ik denk dat ik Engels logischer/natuurlijker vind tegen de Home dan NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sahi_NL schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:37:
[...]

Dat is de reden waarom ik ook hoop(te) dat het mogelijk is NL en US/EN door elkaar te gebruiken. Dan kun je altijd nog de vraag in het Engels stellen (Sterker nog, ik denk dat ik Engels logischer/natuurlijker vind tegen de Home dan NL).
Dat kan al. Althans bij mij. Zie dan nog wel in de app staan dat het een beta functie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online

zelfde hier. Sterker nog:
Ik kon in het NL vragen, maar mijn vriendin bleef engelse antwoorden krijgen. Dus die was meteen weer gefrustreerd :X .

Gisteren op een iOS device NL ingesteld. Vandaag de Android update gedaan, maar daar kon ik geen NL selecteren. En opeens sprak de home ook geen NL meer :9 .

achja dat is het risico van beta-software i guess. Maar zodra het officieel is ga ik alles resetten en opnieuw instellen voor de nederlandse taal. Dan mis ik wel het Harmony-gedeelte.... Maar door wat upgrades heb ik die straks niet meer nodig O-)
[...]

Tja je bent Engels nu gewend. Dan is het logisch dat dat natuurlijker voelt. Ik merk zal ook dat ik bij NL nog erg moet nadenken hoe ik de vraag ga stellen. En in het begin praatte ik zelf ook als een robot in het Engels tegen de Home. Maar als je het eenmaal gewend bent begin je steeds natuurlijker te praten O-) dat zal in het Nederlands niet anders zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Waah op 11-10-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
[...]

Dit kan inderdaad. Ik heb sinds gisteren een Home Mini en kan twee talen door elkaar gebruiken. Via de Home kan ik bij mijn apparaten in Home Assistant via de HA cloud. Wat jammer is, is dat de Home commando's om lampen e.d. te schakelen zo goed als niet begrijpt. Alleen "alle lampen" en "alle schakelaars" begrijpt ze. Zodra ik een specifieke lamp/schakelaar noem, zegt ze dat ze nog aan het leren is. Engels is geen optie, want mijn devices hebben Nederlandse namen (ivm WAF en kinderen). Even wachten dus tot NL beter herkend wordt.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Waah schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:07:
[...]

Dan mis ik wel het Harmony-gedeelte.... Maar door wat upgrades heb ik die straks niet meer nodig O-)

[...]
Elaborate please? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Gebruik nu de Nvidia Shield voor alles. NLziet voor live tv (NPO/RTL/SBS, sinds vanochtend ook 4 nieuwe kanalen. Radio 538, rtl crime, rtl lounge en rtl telekids) en voor reclamevrij terug/vooruit kijken. Verder Videoland/Netflix/Spotify/Youtube/Plex voor alle andere content. En games streamen naar de TV doe ik via de Steam Link app, die net zo goed werkt als de hardware-steamlink.

Dus kan nu via CEC de TV en Shield met 1 afstandsbediening bedienen. De receiver zet ik gewoon op een vast volume (want die CEC werkt niet lekker) en dan gebruik ik de Shield voor volumebediening.

Het is niet voor iedereen iets. Maar ik bespaar 8 euro door geen TV meer af te nemen.... en dat kost NLziet ook. Wel met minder kanalen natuurlijk. Maar boven de 10 keek ik toch al nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Waah schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

Gebruik nu de Nvidia Shield voor alles. NLziet voor live tv (NPO/RTL/SBS, sinds vanochtend ook 4 nieuwe kanalen. Radio 538, rtl crime, rtl lounge en rtl telekids) en voor reclamevrij terug/vooruit kijken. Verder Videoland/Netflix/Spotify/Youtube/Plex voor alle andere content. En games streamen naar de TV doe ik via de Steam Link app, die net zo goed werkt als de hardware-steamlink.

Dus kan nu via CEC de TV en Shield met 1 afstandsbediening bedienen. De receiver zet ik gewoon op een vast volume (want die CEC werkt niet lekker) en dan gebruik ik de Shield voor volumebediening.

Het is niet voor iedereen iets. Maar ik bespaar 8 euro door geen TV meer af te nemen.... en dat kost NLziet ook. Wel met minder kanalen natuurlijk. Maar boven de 10 keek ik toch al nooit.
Hmmm, dat is hier geen optie helaas. Ik kijk sowieso vaak Discovery, 24Kitchen en History. Dus er blijft sowieso een STB in huis. En die wil ik wel met spraak kunnen bedienen.
Ik ga eens kijken of ik iets met Home Assistant kan (volgens mij kan ik dan wel via scenes de Harmony bedienen). Lekker omslachtig, maar is niet anders voorlopig, geloof ik - als de Home al op NL gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
barrymossel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:33:
[...]

Hmmm, dat is hier geen optie helaas. Ik kijk sowieso vaak Discovery, 24Kitchen en History. Dus er blijft sowieso een STB in huis. En die wil ik wel met spraak kunnen bedienen.
Ik ga eens kijken of ik iets met Home Assistant kan (volgens mij kan ik dan wel via scenes de Harmony bedienen). Lekker omslachtig, maar is niet anders voorlopig, geloof ik - als de Home al op NL gaat...
Misschien kan je beide talen naast elkaar gebruiken. Dan zou je via IFTTT een NL commando kunnen koppelen aan het Engelse "ask harmony to" commando.

Al is HA best interessant. Wil ik ook nog wel eens induiken, maar het liefst heb ik zo min mogelijk afhankelijkheden. Alles via de Home zou ideaal zijn. Zeker omdat je nu gewoon een oude tablet aan de muur kan hangen met de Home-app open om alles te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hier ook de update ontvangen maar nog geen NL op GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Waah schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:35:
[...]

Misschien kan je beide talen naast elkaar gebruiken. Dan zou je via IFTTT een NL commando kunnen koppelen aan het Engelse "ask harmony to" commando.

Al is HA best interessant. Wil ik ook nog wel eens induiken, maar het liefst heb ik zo min mogelijk afhankelijkheden. Alles via de Home zou ideaal zijn. Zeker omdat je nu gewoon een oude tablet aan de muur kan hangen met de Home-app open om alles te bedienen.
Dat zou wel een mooie optie zijn, maar dan met routines (als die nog beschikbaar zijn dan). Zo doe ik het nu ook (dat ask Harmony is me net iets te omslachtig). Ik ga eerst die NL taal eens afwachten, want ik heb geen zin om dit via een iOS device te activeren.

HA is wel mooi qua automations enzo. Ik denk niet dat Google Home (app) dat snel gaat vervangen. Maar voor mijn vrouw is de Google Home app wel wat eenvoudiger denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
Is de microfoon gevoeligheid van de MINI veel slechter dan die van de Normal ?
Pagina: 1 ... 26 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...