Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Riesjard schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:18:
Fijn dat Google home eindelijk nederlands begrijpt!

Ik krijg alleen de koppeling met Logitech Harmony niet aan de praat in het Nederlands. Zodra ik over Harmony begin krijg ik als antwoord “ik weet nog niet hoe ik hiermee kan helpen”.
Als ik de taal weer aanpas naar Engels kan ik Harmony wel weer bedienen.

Ook de lampen met smart EWeLink is nog een ding.
Mag ik vragen hoe jij Logitech Harmony gekoppeld heb gekregen aan de Google Home (mini)?
Het is mij helaas nog niet gelukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21

B2

wa' seggie?

Wonkbonko schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:02:
Is de microfoon gevoeligheid van de MINI veel slechter dan die van de Normal ?
Nee, tenminste daar heb ik nooit iets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Frid0 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:32:
[...]

Mag ik vragen hoe jij Logitech Harmony gekoppeld heb gekregen aan de Google Home (mini)?
Het is mij helaas nog niet gelukt
https://www.tomsguide.com...ny-setup,review-5012.html

Ik heb de iphone van mijn werk gebruikt (heb zelf android, oneplus) en die ingesteld op US als land en taal en zo kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:41
Troetelbeer schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:22:
[...]

Maar zijn dat mensen met iOS of Android?
Mijn vriendin kan tegen de Google Home mini nederlands praten en ikzelf kan nog maar engels praten.
De Google home is bij haar dus via de Home app op de iphone 7 ingesteld.
En die van mij via de android app op mijn telefoon (Oneplus 3T met de laatste home app)
Bij mij werkt het dus niet en bij haar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
Bij mij is de NL sprekende Home Mini ook via een iPhone met laatste iOS geinstalleerd.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Stimpy68 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:48:
[...]

Ik heb de iphone van mijn werk gebruikt (heb zelf android, oneplus) en die ingesteld op US als land en taal en zo kunnen koppelen.
Top!
Heb zelf een iPhone voor prive gebruik dus moet goed komen. Vanavond die even op US land en taal zetten en dan ga ik die link volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Zover ik weet hebben ze dezelfde microfoons en verschilt alleen de geluidskwaliteit(wat logisch is).

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

Bijzonder dat iedereen met een iPhone al wel Nederlands mag praten. Misschien is het proces bij een externe app-dienst in plaats van hun eigen wat langer, of kunnen ze minder makkelijk selectief uitrollen zoals ze wel soms doen bij hun eigen apps of diensten en hebben ze, om de launch window van 24 oktober te kunnen halen, er maar voor gekozen de boel nu alvast maar te lanceren :-P.

Vind die stem qua klemtoon nog niet je van het, maar goed voor de handigheid van bediening switch ik vast wel. Die Engelse stem geeft me meer een sci-fi gevoel.

[ Voor 17% gewijzigd door MsG op 11-10-2018 10:54 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
Op mijn Android toestel ook de update (v2.6.6.14), maar is van 5 oktober.
In ieder geval geen Nederlands te vinden.

Wel de nieuwe look&feel...

Enige is dat ik niet thuis ben, dus geen verbinding heb met de Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 11:28

winDOS

6.22

Hier met Android ook geen Nederlands talige assistent. Wel de nieuwe look en feel. Wat ik erg mis is het kunnen groeperen van lampen. Nu moet ik bijvoorbeeld voor de eettafel 2 losse lampen bedienen. Met voice gaat dit gelukkig wel goed.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:07
@winDOS ik heb wel 2 losse lampen bij de eettafel, en die worden in het overzicht gewoon gegroepeerd? Heb je Philips Hue? en zo ja, heb je ze daar wel gegroepeerd?

Met aan/uit gaan beide lampen aan. Als ik op de groep klik krijg ik 1 bedieningspaneel om te dimmen.
Als ik op "eettafel" tik, krijg ik de groep en losse lampen en kan ik ze apart aanpassen. Al zie ik geen kleuraanpassing enkel brightness.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GB2ckuv.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Waah op 11-10-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:07
@Waah hoe stuur jij je lampen aan van bijv de eettafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@DaYwaLkUr normaal zet ik gewoon alle lampen aan. Want als het donker is, wil ik de hele woonkamer verlicht. Dus met voice zet ik ze niet apart van elkaar aan. maar met de hand kan ik dus de hele groep instellen.

In Hue heb ik groepen gemaakt (onder Woning, Jouw Kamers) en die worden meegenomen in de Home app lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Sta ik net bij de Mediamarkt zie ik dat ik niet goed gekeken heb en de actie tot vanmorgen 9 uur was 😣 Was anders een leuk sinterklaas kado voor de kids geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:05
Zijn er meer mensen waarbij ze na het instellen van de nederlandse taal het lijkt of de home mini slechter reageerd op dr hey google commando?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 10:50
Hey Google reageert de mini niet meer op idd, nu alleen op OK Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
Via de Engelse taal werkt alles nog steeds prima met de verlichting.

Maar als ik in Nederlands vraag om de woonkamer lichten aan te doen krijg ik het antwoord dat het niet begrepen is.

Ok Google lichten aan werkt wel 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
Als ik vraag wat de temperatuur in de woonkamer is (nest) krijg ik wel antwoord
Echter voorheen kreeg ik alleen de temperatuur teruggekoppeld maar nu komt er een heel verhaal achteraan waar de ECO mode op staat ingesteld....
Iemand een idee of/hoe/waar je dit kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
Het is nog wel buggy allemaal, af en toe begint er zo’n Home in mijn huis te vertellen dat er iets niet goed is gegaan, zo ook vanmorgen 07:00h in de slaapkamer 🤦♂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
Pwee schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:19:
Via de Engelse taal werkt alles nog steeds prima met de verlichting.

Maar als ik in Nederlands vraag om de woonkamer lichten aan te doen krijg ik het antwoord dat het niet begrepen is.

Ok Google lichten aan werkt wel 🤪
Dit heb ik ook. NL wordt nog niet goed herkend.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS

winDOS

6.22

Waah schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:55:
@winDOS ik heb wel 2 losse lampen bij de eettafel, en die worden in het overzicht gewoon gegroepeerd? Heb je Philips Hue? en zo ja, heb je ze daar wel gegroepeerd?

Met aan/uit gaan beide lampen aan. Als ik op de groep klik krijg ik 1 bedieningspaneel om te dimmen.
Als ik op "eettafel" tik, krijg ik de groep en losse lampen en kan ik ze apart aanpassen. Al zie ik geen kleuraanpassing enkel brightness.

-knip-
Nee, ik heb IKEA tradfri. Heb die 2 lampen daar wel in een groep staan. Maar ik zou het zelfde kunnen creëren door die 2 lampen in de zelfde room te gooien. Maar dat is juist wat ik niet wil. Ik heb mijn devices per kamer gesorteerd wat volgens mij ook de bedoeling is.

Want als ik nu zeg: Hey Google, turn on the lights in the living room. Dan gaan netjes alle lampen aan in de huiskamer. Maar: "Hey Google, brighten the dinner table lights" werkt ook. Beide lampen worden dan feller.

Helaas hebben ze dit dus niet door gevoerd in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Hier de nieuwe versie van de app voor Android: https://www.apkmirror.com...le-home-2-6-6-14-release/ Bij mij nog geen nederlands helaas. Wel je smart devices bedienen vanuit de app. Ook als je neit thuis bent.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:41
Ook hier merk ik dat Google Home in het Nederlands, nog, niet gebruikt kan worden om lampen en schakelaars aan te doen. Wel balen, ik had net alle ruimtes en lampen Nederlands namen gegeven. Als het iemand wél lukt, hoor ik graag hoe zij / hij dat heeft geflikt!

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Misschien gewoon wachten tot de officiële release? ;-)
Ik verwacht dat de 24e de functies correct werken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:25
Nope, die zijn exact hetzelfde.

De max heeft wel een andere microfoon opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:37
ik heb heel wat IFTTT commandos, waarschijnlijk zal nederlands nog even niet beschikbaar zijn in IFTTT
maar zou je met routines NL en ENG kunnen combineren?

bv een routine action aanmaken
stofzuig het huis => action : vacuum house?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
Bij werkt “okay Google“, “zet de lampen eens aan” om de lampen aan te zetten in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ja, maar ik gebruik geen hue lampen, ik doe alles via home assistant , die services roep ik op via IFTTT & webhooks

zoals bv stofzuigen, via home assistant kan je veel meer dan gewoon de integratie van de app zelf als smart control in google

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 15:17

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Toch gek, heb al meer dan een jaar Google Home Engelstalig en heb het geduld niet meer om 13 dagen te wachten tot de officiële Nederlandse release....

Ik refresh het topic steeds en zie steeds meer Tweakers met een Nederlandstalige home

Hoe? Ik zit in beta, reboot de home en telefoon. App is geüpdate maar ik kan geen Nederlandse taal kiezen. Gewoon dus wachten... Of heeft iemand de geheime mega Google pro ultimate super Dutch language tip...?

Thx

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Jup, gebruik een ios based device ;)

Gewoon ff geduld hebben, lijkt nu nog niet heel erg goed te werken als ik het zo allemaal lees dus laat de ios gebruikers daar maar doen voor ons android bezitters :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-09 10:54
Ik heb gemerkt dat het niet goed gaat als je de Home App op een Android en IOS device hebt staan met het zelfde google account. Dit ter info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 15:17

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Met een iOS device kan je dus via de Home app je device Nederlandstalig maken.
Klinkt als een prima tussen oplossing tot de 24ste.

Morgen naar de Applestore om een iPhone te kopen. Dan kan ik 13 dagen eerder met Google Home NL aan de slag... ;)

Helaas geen iOS device hier... we wachten wel netjes.

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
Op Android al heel lang GH geinstalleerd en IOS zojuist geïnstalleerd om Nederlands te testen.( beide zijn actief nu )

Wat is gelukt:

Oké Google lichten uit/aan
Oké Google muziek ----> Spotify wordt afgespeeld op groep "Downstairs" ( 3x GHmini)
Oké Google volgende ---> volgende nummer op Spotify wordt gestart.
Oké Google volume 20%
Oké Google volume downstairs 60%
Oké Google goedemorgen ( ingestelde routine wordt doorlopen die ingesteld is bij mijn dag.
Oké Google wat is de weersverwachting
Oké Google wat is het nieuws.
Oké Google zet kaas op mijn "boodschappenlijst" ( my shoppinglist hernoemen anders werkt het niet )
Oké Google wat is mijn boodschappenlijst
Oké Google voeg aardappelen en tomaten en komkommer en pindakaas en spaghetti en spagettisaus..... aan mijn lijst toe. ( alles komt apart in de boodschappenlijst te staan.)
Oké Google zoek mijn telefoon
Oké Google wat staat er op mijn planning?
Oké Google maak een afspraak/herinnering.
Oké Google wat is mijn agenda voor woensdag

Harmony hub is nog niet gelukt in het Nederlands maar in het Engels werkt het nog steeds.

Ik heb bv al routines in GH als: 4---> ask Harmony to switch to channel 4 Als ik nu vraag Oké Google Vier. Dan snap GH dit niet.

Ik verwacht dat de routines of Nederlands of Engels moeten niet allebij in een routine.

Android staat in GH op Engels vs
IOS staat in GH op Nederlands op 1 en Engels VS op 2

In IOS heb ik als laatste deze instellingen ingesteld.

[ Voor 34% gewijzigd door Ax05 op 12-10-2018 10:22 ]

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:05
Pwee schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:16:
Hey Google reageert de mini niet meer op idd, nu alleen op OK Google
Inmiddels werkt hey google wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Stimpy68 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:48:
[...]

Zo had ik dat idd gedaan. Taal van iPhone wel op Engels en locatie op U.S. dan kun je ook shortcuts maken waardoor ik niet steeds “Ask Harmony to...”. Die heten nu routines zag ik maar die komen volgens mij ook weer alleen in de Google Home app tevoorschijn als ik taal en locatie op Engels en U.S. instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik doe alles met m'n Harmony/Home via IFTTT. Hopelijk werkt het straks nog goed in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
IFTTT zal er nog niet zijn in het Nederlands, en als het komt, dan ga je sowieso de applets dubbel moeten maken
wat ik ga proberente doen, omdat ik ook veel met IFTTT werk is routines aanmaken
bv als ik zeg "VOLUME OMLAAG" then do : "VOLUME DOWN", en die volume down is dan een IFTTT applet
zo kan ik het toch gaan combineren totdat IFTTT in het NL komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
NoFate schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:46:
IFTTT zal er nog niet zijn in het Nederlands, en als het komt, dan ga je sowieso de applets dubbel moeten maken
wat ik ga proberente doen, omdat ik ook veel met IFTTT werk is routines aanmaken
bv als ik zeg "VOLUME OMLAAG" then do : "VOLUME DOWN", en die volume down is dan een IFTTT applet
zo kan ik het toch gaan combineren totdat IFTTT in het NL komt
Het is niet mij niet gelukt. Ben benieuwd.

Ik heb bv al routines in GH als: 4---> ask Harmony to switch to channel 4 Als ik nu vraag Oké Google Vier. Dan snap GH dit niet.

Ik verwacht dat de routines of Nederlands of Engels moeten niet allebij in een routine.

[ Voor 18% gewijzigd door Ax05 op 12-10-2018 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ah, jammer had gehoopt dat dat ging werken :(
Heb jij de google home dan al in het NL? Hier nog steeds niet, wel een update gekregen van de google home app... Maar NL kan je nog steeds niet toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hmm, bij mij is routines verdwenen in de settings, staat nu my day terug... Wtf ? Terug zetten op English us, helpt niet? Nog iemand waar routines weg is uit de instellingen?

Nm: is terug, duurde precies even na aanpassen naar us

[ Voor 14% gewijzigd door NoFate op 12-10-2018 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Riesjard schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:16:
[...]

Zo had ik dat idd gedaan. Taal van iPhone wel op Engels en locatie op U.S. dan kun je ook shortcuts maken waardoor ik niet steeds “Ask Harmony to...”. Die heten nu routines zag ik maar die komen volgens mij ook weer alleen in de Google Home app tevoorschijn als ik taal en locatie op Engels en U.S. instel.
Mijn telefoon staat nu ook weer op NL en ik ben Routines ook kwijt in de app, maar ze werken nog wel, viel mij pas op toen ik er 1 wilde aanmaken en aanpassen. Hopelijk zie ik ze weer terug als de boel NL kan begrijpen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Zou NL wel werken als ik op mijn iPad de Home app update en daar de taal instel?

Of "ziet" de Home dat ik ook met een Android telefoon verbinding maak?

Ik heb nu ook aardig wat IFTTT om bijvoorbeeld mijn Harmony aan te sturen. Benieuwd of de koppeling in NL gaat werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Het rare is dat als ik "Hey Google, goedemorgen" zeg, mijn Mini gewoon de ochtend routine uitvoert. Is het enige Nederlands wat die tot nu toe begrijpt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03
Ook hier Google Home tijdelijk op een ipad geïnstalleerd en ik kan gewoon Nederlands selecteren (net als heel veel talen).

Zodra ik echter de taal instellingen van de Assistent in Android open, valt Nederlands weer weg.

Vanavond thuis eens kijken hoe hij het verder doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Sinds vanochtend heb ik de nieuwe Home app op mijn Android staan (versie 2.6.6.14). Ziet er allemaal een stuk gelikter en overzichtelijker uit. De Nederlandse taal is in elk geval nog niet beschikbaar in deze versie. (Gisteren met mijn iPhone wel NL in kunnen stellen op de mini).

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Hoe hebben mensen de GH besteld bij Otto?
Postcode moet uit 5 cijfers bestaan, en telefoon nummer kun je ook geen mobiel nummer invullen.

Valse gegevens en dan afhaal kiezen?

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
CoachKoos schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:26:
Zou NL wel werken als ik op mijn iPad de Home app update en daar de taal instel?

Of "ziet" de Home dat ik ook met een Android telefoon verbinding maak?
Ja hoor.
Iets naar boven op deze pagina heb ik een heel verslag gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
LikeABawzs schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:09:
Hoe hebben mensen de GH besteld bij Otto?
Postcode moet uit 5 cijfers bestaan, en telefoon nummer kun je ook geen mobiel nummer invullen.

Valse gegevens en dan afhaal kiezen?
Maak een account aan bij mailboxde.com.

Wat is mailboxde.com?
Dit is een doorstuurservice die pakketjes uit Duitsland doorstuurt naar jouw adres in Nederland. Aangezien Otto.de alleen bezorgt in Duitsland kun je deze omweg gebruiken. Je betaalt servicekosten van €2,95 + verzendkosten via bijvoorbeeld UPS €13,49.

- Begin met een schone lei, dus aanmelden voor een nieuw Otto account met een nieuw e-mailadres.
- Als voornaam: Mailboxde.com E (met een unieke letter; de verwijzing naar Mailboxde.com is vereist in de naam).
- Als achternaam opgegeven: je achternaam of vals (zorg dat de combinatie voor+achternaam iets unieks heeft en niet overeenkomt met een eerder account dat je al had aangemaakt).
- Telefoonnummer als: 061 2345678
- Google Home in de winkelmand & naar de kassa.
- Als adres: straat/huisnr/plaats zoals te vinden in mijn mailboxde.com account (in Zittau).
- Als adrestoevoeging: Id--12345 (je unieke mailboxde account-ID met iets van ID- ervoor).
- Kortingscodes toevoegen & betalen zoals je wilt (Paypal of creditcard ligt voor de hand).

Of

Kies voor bezorging bij een Hermes afhaalpunt net over de grens.

Hoe werkt Hermes:
- Je vult op Otto.de het adres van de Hermes shop waar je het pakket wil laten afleveren ingevuld in plaats van je eigen adres. Je kan namelijk alleen een Duits adres invullen, dus je Nederlandse adres gaat niet werken.
- Bij het afrekenen zie je staan: "Lieferanschrift ändern" Klik daarop en in het menu bij "Paketshop" selecteer je je afhaalpunt (door bovenin de postcode in te voeren welke Duitse gemeente het dichtst in de buurt is heb je een overzicht bij welke ophaalpunten je terecht kan)
- Volgende scherm is voor een sms te ontvangen. Onderaan klik je op "keine PaketShop-SMS" en dan op "Übernemen"
- Afrekenen en klaar
- Neem je id/rijbewijs mee bij het ophalen

Hermes heeft ook een app, daar kan je makkelijk de route van je pakket volgen.

Edit: dit heb ik van een andere site overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
Troetelbeer schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:36:
[...]

Maak een account aan bij mailboxde.com.

Wat is mailboxde.com?
Dit is een doorstuurservice die pakketjes uit Duitsland doorstuurt naar jouw adres in Nederland. Aangezien Otto.de alleen bezorgt in Duitsland kun je deze omweg gebruiken. Je betaalt servicekosten van €2,95 + verzendkosten via bijvoorbeeld UPS €13,49.

- Begin met een schone lei, dus aanmelden voor een nieuw Otto account met een nieuw e-mailadres.
- Als voornaam: Mailboxde.com E (met een unieke letter; de verwijzing naar Mailboxde.com is vereist in de naam).
- Als achternaam opgegeven: je achternaam of vals (zorg dat de combinatie voor+achternaam iets unieks heeft en niet overeenkomt met een eerder account dat je al had aangemaakt).
- Telefoonnummer als: 061 2345678
- Google Home in de winkelmand & naar de kassa.
- Als adres: straat/huisnr/plaats zoals te vinden in mijn mailboxde.com account (in Zittau).
- Als adrestoevoeging: Id--12345 (je unieke mailboxde account-ID met iets van ID- ervoor).
- Kortingscodes toevoegen & betalen zoals je wilt (Paypal of creditcard ligt voor de hand).

Of

Kies voor bezorging bij een Hermes afhaalpunt net over de grens.

Hoe werkt Hermes:
- Je vult op Otto.de het adres van de Hermes shop waar je het pakket wil laten afleveren ingevuld in plaats van je eigen adres. Je kan namelijk alleen een Duits adres invullen, dus je Nederlandse adres gaat niet werken.
- Bij het afrekenen zie je staan: "Lieferanschrift ändern" Klik daarop en in het menu bij "Paketshop" selecteer je je afhaalpunt (door bovenin de postcode in te voeren welke Duitse gemeente het dichtst in de buurt is heb je een overzicht bij welke ophaalpunten je terecht kan)
- Volgende scherm is voor een sms te ontvangen. Onderaan klik je op "keine PaketShop-SMS" en dan op "Übernemen"
- Afrekenen en klaar
- Neem je id/rijbewijs mee bij het ophalen

Hermes heeft ook een app, daar kan je makkelijk de route van je pakket volgen.

Edit: dit heb ik van een andere site overgenomen.
Helemaal top, gaan we dat proberen. Woon 15min van de grens af. Dus zeker een goede optie om heel wat te besparen!

-edit Het is gelukt, de 2de optie gevolgt. 24 uur was niet beschikbaar, dus zal waarschijnlijk pas maandag worden. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Nice @LikeABawzs. De gewone Google Home neem ik aan? Die is bij Otto maar 70 euro zie ik inderdaad, bij Media Markt in Duitsland 85 euro. Was de prijs hetzelfde, kon je beter even de grens over rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
Ja de normale home voor 69. Mediamarkts zitten wel een stuk verderop zag ik al. Dan moet ik volgens mij naar Koln. Woon op de grens bij Brabant/Limburg. Dus dit is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ik zou zelf wachten op de hub variant, de acties met die zal niet veel duurder uitkomen. Plus black Friday etc komen er weer aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
LikeABawzs schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:59:
Ja de normale home voor 69. Mediamarkts zitten wel een stuk verderop zag ik al. Dan moet ik volgens mij naar Koln. Woon op de grens bij Brabant/Limburg. Dus dit is prima.
Haha nee joh, dan ga je veel te zuidelijk, Heinsberg, Monchengladbach of Krefeld (Duisburg) zijn veel dichterbij afhankelijk waar je aan de grens van Brabant/Limburg woont. Maar alsnog is dat 45 minuten rijden ofzo voor de dichtsbijzijnde dan.

Ikzelf woon tegenwoordig in Belgisch Limburg, maar kom van origine uit Nederlands Limburg en ben tijdens een bezoek aan mijn moeder bij een Duitse MM die echt maar 100m over de grens lag kunnen gaan. Heb toen de Mini i.c.m. een CC gekocht voor een totaalprijs van 40 euro :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 12:02

PnD

like in Pinda ^_^

GroeneThee schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:08:
Ik zou zelf wachten op de hub variant, de acties met die zal niet veel duurder uitkomen. Plus black Friday etc komen er weer aan....
Goede tip, ik ga de ontwikkelingen en dit topic in de gaten houden _/-\o_

Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs van de Max in duitsland tijdens acties

[ Voor 10% gewijzigd door PnD op 12-10-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Mits je per se een scherm wilt misschien wel, voor mij is/was een Mini het beste i.c.m. appartement/interieur en mijn toekomstplannen voor het interieur. :)

Overigens wil ik ook een scherm, maar dat wordt een tablet aan de muur, dat gaat met de Hub niet :)

[ Voor 11% gewijzigd door Troetelbeer op 12-10-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:15
In terms of geluidskwaliteit: Wanneer ik de Home ook wil gebruiken om 's ochtends bij het ontbijt even het nieuws te luisteren, is dan de Mini voldoende of zou de normale Home dan een betere keuze zijn? Mijn hele av-set opstarten om dan via de Raumfeld radio te streamen is namelijk nogal een gedoe om 7 uur 's ochtends.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:09
Aangezien ik er erg enthousiast ben over de hub heb ik deze maar gereserveerd via de US google store. Hij zal rond 26 oktober verstuurd worden naar mijn myus.com adres, van daaruit hopelijk binnen een paar dagen naar NL.

Aangezien Google Home tweetalig is kan ik hem hopelijk toch gebruiken in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:08
Troetelbeer schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:54:
Nice @LikeABawzs. De gewone Google Home neem ik aan? Die is bij Otto maar 70 euro zie ik inderdaad, bij Media Markt in Duitsland 85 euro. Was de prijs hetzelfde, kon je beter even de grens over rijden :)
Gisteren was de prijs op de website al verhoogd van 69,99 naar 85.
In Mönchen Gladbach stond de prijs in de winkel nog steeds op 69, gauw eentje gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Ik heb de Google home gisteren in Duitsland voor 82 euro gekocht, scheelt toch weer 4 euro met de mediamarkt :)

Damn daar was ik gisteren ook, was ik daar ook maar even naar binnen gegaan :(

[ Voor 26% gewijzigd door mytheory op 12-10-2018 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Aziraphale schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:17:
In terms of geluidskwaliteit: Wanneer ik de Home ook wil gebruiken om 's ochtends bij het ontbijt even het nieuws te luisteren, is dan de Mini voldoende of zou de normale Home dan een betere keuze zijn? Mijn hele av-set opstarten om dan via de Raumfeld radio te streamen is namelijk nogal een gedoe om 7 uur 's ochtends.
ik luister gewoon radio in de keuken met de mini. Prima geluid voor tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
Die is qua prijs toch wel weer het dubbele. En begin pas net met smart home, Dus dat kan altijd later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
iRob schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:18:
Aangezien ik er erg enthousiast ben over de hub heb ik deze maar gereserveerd via de US google store. Hij zal rond 26 oktober verstuurd worden naar mijn myus.com adres, van daaruit hopelijk binnen een paar dagen naar NL.

Aangezien Google Home tweetalig is kan ik hem hopelijk toch gebruiken in NL.
Waarom voor de hub gekozen en niet voor een alternatief zoals die van JBL of Lenovo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Aziraphale schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:17:
Voor nieuws te luisteren meer dan prima en voor muziek op laag volume ook. Dus perfect voor bij het ontbijt 's ochtends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
winDOS schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:49:
[...]

Nee, ik heb IKEA tradfri. Heb die 2 lampen daar wel in een groep staan. Maar ik zou het zelfde kunnen creëren door die 2 lampen in de zelfde room te gooien. Maar dat is juist wat ik niet wil. Ik heb mijn devices per kamer gesorteerd wat volgens mij ook de bedoeling is.

Want als ik nu zeg: Hey Google, turn on the lights in the living room. Dan gaan netjes alle lampen aan in de huiskamer. Maar: "Hey Google, brighten the dinner table lights" werkt ook. Beide lampen worden dan feller.

Helaas hebben ze dit dus niet door gevoerd in de app.
Ik krijg dit met hue en Google home niet voor elkaar, maar het klinkt handig! Tips?

Is het iemand al gelukt om met de nieuwe home app iemand uit te nodigen voor je huis? Ik heb mijn vriendin een uitnodiging gestuurd (meermaals) en zij mij ook, maar er komt niks aan bij ons allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Vanmorgen had ik een update van de Home app, dus hoopte dat ik nu ook officieel Nederlands in kon stellen. Helaas kan dat nog niet, maar tot mn verbazing gaf de Mini ineens in het Engels antwoord op mijn Nederlandse vraag.. 8)7 Ik ga me er maar niet druk over maken, over 12 dagen zal ze weer Nederlands kunnen spreken. :P

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Nu NL aanstaande is mijn mini ook weer afgestoft...

Hue en spotify gekoppeld, prima!

Maar koogeek (aantal dimmers en schakelaars) gekoppeld maar de devices worden niet zichtbaar. Herkend iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07-2024
Ok mijn home (AU) is er … en NEST en ikea spul werkt. Yay.

Mijn volgende vraag:
Kan ik ook via deze manier een smart TV (waarschijnlijk niet met inbuilt chrome, een Samsung UE55HU6900S) besturen ZONDER verder hardware (chromecast, harmony hub etc heb ik natuurlijk gevonden.. maar ik wil eigenlijk het aantal hubs beperken - nu al de home zelf en de ikea tradfri hub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 17:39
Aezeal1980 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:35:
Ok mijn home (AU) is er … en NEST en ikea spul werkt. Yay.

Mijn volgende vraag:
Kan ik ook via deze manier een smart TV (waarschijnlijk niet met inbuilt chrome, een Samsung UE55HU6900S) besturen ZONDER verder hardware (chromecast, harmony hub etc heb ik natuurlijk gevonden.. maar ik wil eigenlijk het aantal hubs beperken - nu al de home zelf en de ikea tradfri hub).
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Aezeal1980 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:35:

Mijn volgende vraag:
Kan inderdaad niet. Als je dan moet kiezen zou ik voor de Chromecast gaan. Die zit achterin je tv, daarmee minst zichtbaar.

Al kan je met de Chromecast niet je tv zelf bedienen (tv harder/zachter of ander kanaal). Iig niet toen ik de Harmony hub heb aangeschaft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Laatst online: 16-09 21:09
GroeneThee schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Waarom voor de hub gekozen en niet voor een alternatief zoals die van JBL of Lenovo?
De Lenovo is aanzienlijk duurder en de JBL is niet mijn smaak wat design betreft.
Verder hoop ik dat de “eigen” hub als eerste de nieuwste features van Google Home uitgerold krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Iemand de Homewizard of de Link al gekoppeld gekregen aan de Google Home?

Koppelen lukt wel, maar ik zie verder niets gebeuren in de Home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
IOS ( die momenteel GH Nederlands regelt ) een halve dag uitgezet.

Gevolg: GH neemt de Engels US weer over en dus weg Nederlands.

Nadat ik op de IPhone de GH-app geopend had was Nederlands niet meer geselecteerd.

Na selectie Nederlands deed ie het weer.

Ik laat de IPhone nu maar aanstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
vaagisdenaam schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:40:
[...]

Ik krijg dit met hue en Google home niet voor elkaar, maar het klinkt handig! Tips?

Is het iemand al gelukt om met de nieuwe home app iemand uit te nodigen voor je huis? Ik heb mijn vriendin een uitnodiging gestuurd (meermaals) en zij mij ook, maar er komt niks aan bij ons allebei.
De uitnodiging is te vinden dan in haar Google Home app. Precieze plek weet niet meer maar volgens mij bij instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngai
GroeneThee schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:43:
[...]

De uitnodiging is te vinden dan in haar Google Home app. Precieze plek weet niet meer maar volgens mij bij instellingen
Bij ons is het gelukt. Duurde wel even voor de uitnodiging in haar app zichtbaar was. Werkt wel goed nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:32

J-P

Syntax erro....

Lijkt wel of ze allerlei dingen server side aan het aanpassen zijn. Ik kon op dit moment met geen mogelijkheid meer het volgende nummer opzetten in Spotify.
Ik heb alles nog op Engels staan maar wanneer ik 'next' zeg, reageert GH met 'next what', vervolgens zeg ik 'song'. Gaat ze een liedje zingen |:( :F

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ik kan nu Nederlans toevoegen via de android app!! Finally ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 06:35
Ik ben er nog niet uit wat voor mij het handigst is, de normale of de mini.

Zal voornamelijk voor smart home en zo nu en dan een muziekje gebruikt gaan worden.

Ik heb een Shield met ingebouwde Chromecast die via een soundbar aangesloten is op de tv (alles met Logitech Harmony).

Als ik bv om muziek vraag, zullen dan de Shield en soundbar gestart worden? En bij verzoek van video ook de tv?

En krijg je bv ook de keuze om bij muziek, ondanks de Shield, het geluid gewoon via de Home af te laten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
NoFate schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 06:38:
Ik kan nu Nederlans toevoegen via de android app!! Finally ;)
Yup! Nederlands staat er eindelijk bij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteravond mijn Google home in kunnen stellen in het Nederlands.

Ze moet nog wel veel leren maar beter om nu Nederlands te kunnen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nou hier staat ie ook op Nederlands (en Engels). Routines blijven gewoon werken. Dus ik ga van de week eens testen of ik er Nederlandse routines in kan zetten als ik mijn telefoon weer even op Engels zet.
Dan ook meteen de lampen Nederlandse namen (erbij) geven.
Ik ben er nog niet kapot van, maar gelukkig dus de talen wel te combineren dus. Dat is wel positief. Helaas toen ik net de muziek uit wilde zetten in het Nederlands ging een Engels mevrouw me vertellen waar nagelstudios of iets dergelijks zitten... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winDOS

winDOS

6.22

vaagisdenaam schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:40:
[...]

Het zit hem in de benaming van je lampen in de Home app. Als jij je lamp noemt:

Dinner table light 1
Dinner table light 2

Dan kun je beide lampen aanroepen door te zeggen wat er voor light staat en er meervoud van te maken: turn in the dinner table lights

Zoals GroeneThee al aangaf, de uitnodiging is alleen zichtbaar in de Home app zelf. Je kunt het vinden in het account tabblad. Zelf hier ook een hele dag naar zitten zoeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Hier ook sinds vanochtend NL op de Mini (Android).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
NeutraleTeun schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 07:20:
Ik ben er nog niet uit wat voor mij het handigst is, de normale of de mini.

Zal voornamelijk voor smart home en zo nu en dan een muziekje gebruikt gaan worden.

Ik heb een Shield met ingebouwde Chromecast die via een soundbar aangesloten is op de tv (alles met Logitech Harmony).

Als ik bv om muziek vraag, zullen dan de Shield en soundbar gestart worden? En bij verzoek van video ook de tv?

En krijg je bv ook de keuze om bij muziek, ondanks de Shield, het geluid gewoon via de Home af te laten spelen?
Je kunt instellen welke apparaten je voorkeur hebben, die worden dan gezien als de standaard speler. Je kunt er ook voor kiezen om te zeggen op welk apparaat iets moet worden afgespeeld.

Wil je echt muziek luisteren op je Google Home, dan zou ik minimaal voor de gewone Google Home gaan en niet voor de Mini. Het geluid op de Mini is alleen maar prima voor achtergrond muziek bij het ontbijt en voor het nieuws op te horen etc. Maar echt liedjes erop luisteren heb ik nooit gedaan, dat doe ik via mijn Eneby speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 06:35
Was net even verder aan het lezen/zoeken en gezien het prijsverschil in Duitsland is het eigenlijk een no-brainer om voor de normale te gaan.

Nu alleen nog een Duits adres zien te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 07:37
Ik heb het hier nu ook in het Nederlands, maar met Home Assistant werkt het voor geen meter in het Nederlands.
Elke schakelaar wordt op Google Play Music opgezocht. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb in het Google Actions project Nederlands ook toegevoegd als taal.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 20:25
Hoi,

Ik zit te denken aan een Google Home Mini (prijs) belangrijke min punt is de speaker maar dit kan worden opgelost door een kwaliteit bluetooth speaker (toch?)
een belangrijke voorkeur voor mij is de Meerdere talen.(we hebben meerdere talen in onze familie) maar is dit max 2?

Nu ik heb een mobiel ook met Google dus als ik "OK Google" zeg gaat die over tot actie, nu als ik een Google home mini in mijn huiskamer plaats en ik roep "OK Google play some Music" wie gaat er reageren de Google Home Mini of Mobiel of beide, persoonlijk denk ik beide. wat zijn jullie ervaringen op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hmm, de volgorde van de taal instellingen is wel degelijk belangrijk.... Ik heb bv een ifttt commando "radio on" , dat herkent hij niet als NL eerst staat , dan eng eerst gezet , dan lukt het wel... Lijkt erop dat hij denk dat "radio on" ook iets in het Nederlands betekent...

Dat ifttt ook maar snel met NL ondersteuning komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

mr.wjca schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:28:
Nu ik heb een mobiel ook met Google dus als ik "OK Google" zeg gaat die over tot actie, nu als ik een Google home mini in mijn huiskamer plaats en ik roep "OK Google play some Music" wie gaat er reageren de Google Home Mini of Mobiel of beide, persoonlijk denk ik beide. wat zijn jullie ervaringen op dit gebied?
Ze zullen beide activeren, echter je google Home apparaat krijgt altijd voorkeur en zal reageren, hetzelfde geldt ook voor als meerdere google homes op je stem reageren alleen lijkt dan diegene de voorkeur te krijgen waar je het dichtste bij staat.

Het wordt dus allemaal op een intilligente manier verwerkt.

Heb nu ook Nederlands als taal via de geüpdatete google home app op Android, werkt nog niet met home control (lampen aan en uit werkt niet) , alleen simpele vragen en dingen afspelen op de TV werkt. Omdat mijn vrouws telefoon op Nederlands staat is alles bij haar nu één grote chaos met Engelse en Nederlandse namen van de kamers door elkaar. Denk dat ik haar telefoon toch maar weer helemaal op Engels moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Routines blijkbaar nog niet in NL beschikbaar, wel jammer, had zo gehoopt NL commando's op te vangen die dan ENG ifttt commando aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
FireFly3k schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:25:
Ik heb het hier nu ook in het Nederlands, maar met Home Assistant werkt het voor geen meter in het Nederlands.
Elke schakelaar wordt op Google Play Music opgezocht. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb in het Google Actions project Nederlands ook toegevoegd als taal.
Hier werkt het gewoon. Probeer eens: "schakel lamp XYZ aan".
NoFate schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:14:
Routines blijkbaar nog niet in NL beschikbaar, wel jammer, had zo gehoopt NL commando's op te vangen die dan ENG ifttt commando aansturen
Die routines zijn wel een dingetje ja. Als je je telefoon op English (US) zet worden de routines na een tijdje wel zichtbaar en kun je ze instellen. Ik heb geprobeerd er Nederlandse voice commands erin te zetten, maar die werken niet. Ook heb ik gemerkt dat wanneer ik de eerste taal van Google Home op NL zet en de tweede op Engels, dat de routines niet meer werken. Niet in EN en niet in NL. Wanneer ik de talen omdraai (dus Engels op de eerste plek), dan werken de routines wel. Maar alleen in EN dus. Voor nu laat ik het dus zo staan, aangezien zo de EN routines werken en de normale NL voice commands ook.

Telefoon kun je na het instellen van routines gewoon weer op NL zetten trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door barrymossel op 13-10-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 17-09 17:25

Prosperot

Today is a gift...

Iemand al scenes aan de praat op de nederlandse GH?
"Start alle gordijnen omlaag" wordt iig bij mij nog niet begrepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Hier nu ook Nederlands beschikbaar. Werkt allemaal nog niet heel soepel. Routines kent hij inderdaad niet, zo kan ik mijn lampen nu niet meer in/uit schakelen. Mijn vrouw kon ik nu eindelijk uitnodigen voor de Google Home (werkte voorheen nooit) en ze heeft succesvol Voice Match uitgevoerd, maar als ze vervolgens praat dan denkt het apparaat dat ze mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Idd , zelfde ervaring hier, bij routines idd Engels als primair laten staan... Jammer wel dat het nog niet ondersteund is in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Routines komt vanzelf. Denk zelf dat het rond de 24e wellicht geactiveerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Hallo,

Ik heb een home mini en het lukt me niet om hem Nederlands te laten praten.

Ik heb in mijn locatie instellingen wel Nederlands (België) staan. Ik kies bij de "google home app als taal Nederlands (nederland).
Ik kan deze taal niet als primair instellen want dat moet op Engels blijven staan precies.

Ik woon in België misschien heeft dat ermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evild
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 19:32
.GoO schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:24:
Hier nu ook Nederlands beschikbaar. Werkt allemaal nog niet heel soepel. Routines kent hij inderdaad niet, zo kan ik mijn lampen nu niet meer in/uit schakelen. Mijn vrouw kon ik nu eindelijk uitnodigen voor de Google Home (werkte voorheen nooit) en ze heeft succesvol Voice Match uitgevoerd, maar als ze vervolgens praat dan denkt het apparaat dat ze mij is.
Routines, verlichting en Harmoney werken idd nog niet. Maar Voice match zou het gewoon moeten doen.
Hier in elk geval wel, zowel mijn vrouw en dochter(9) worden herkent. Ze krijgen hun eigen Spotify en Netflix..
Ik heb Routines gewoon ingesteld in het Engels, daarna weer terug gezet naar Nederlands en blijft dan gewoon werken. Verlichting enz gebruik ik gewoon nog in het Engels.

[ Voor 3% gewijzigd door evild op 13-10-2018 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:32

J-P

Syntax erro....

Een vroege kerstboom dit jaar dankzij de super actie van Otto.de _/-\o_ (8>
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ABjnCtT8YB0XzHl7Pf7z0LHc/full.jpg

Nee ze zijn niet allemaal voor mij, en nee ik heb ze niet gekocht om te handelen. Gewoon een hoop vrienden die gebruik willen maken van mijn leasebak :o

[ Voor 35% gewijzigd door J-P op 13-10-2018 15:55 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:07
Hier ook Nederlands . Ik kan met de Nederlandse taal m'n klik aan klik uit lampen niet aan en uit doen . Iemand een oplossing waarom dit niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
falcon186 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:48:
Hallo,

Ik heb een home mini en het lukt me niet om hem Nederlands te laten praten.

Ik heb in mijn locatie instellingen wel Nederlands (België) staan. Ik kies bij de "google home app als taal Nederlands (nederland).
Ik kan deze taal niet als primair instellen want dat moet op Engels blijven staan precies.

Ik woon in België misschien heeft dat ermee te maken?
Ik woon ook in België en bij mij doet die heel basic dingen zoals de tijd wel in het Nederlands, maar complexere dingen die ik in het Nederlands vraag heeft die moeite mee. De vraag wordt wel vaak begrepen in het Nederlands, maar antwoord volgt dan in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
MarioMark1541 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:03:
Hier ook Nederlands . Ik kan met de Nederlandse taal m'n klik aan klik uit lampen niet aan en uit doen . Iemand een oplossing waarom dit niet kan
Ik denk dat alle functionaliteit nog niet beschikbaar is en dat ze dat nu met en met(net als de taal zelf) aan het uitrollen zijn. Ik verwacht dat vanaf de 24ste, de officiële releasedatum, de functionaliteit verbetert zal zijn in de NL taal.

Pagina: 1 ... 27 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...