Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41
Troetelbeer schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:16:
[...]

Ik denk dat alle functionaliteit nog niet beschikbaar is en dat ze dat nu met en met(net als de taal zelf) aan het uitrollen zijn. Ik verwacht dat vanaf de 24ste, de officiële releasedatum, de functionaliteit verbetert zal zijn in de NL taal.
Ik hoop het .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Sinds vandaag staat Nederlands er nu ook tussen bij mij in de app, zonder app update. Nu maar eens kijken of ik alle apparaten kan bedienen

Edit:

Nee dus :z .

[ Voor 8% gewijzigd door Furiousz op 13-10-2018 16:57 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41
Hopelijk werkt het wel allemaal de 24e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
MarioMark1541 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:20:
Hopelijk werkt het wel allemaal de 24e
Relax, komt met en met wel allemaal. Ze moeten wel, want ze adverteren ermee dat het kan. ;)

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Nederlandse taal werkt bij mij sinds vanochtend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 17:14
oh, wow... :|

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LDuHTi9.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
Ja, dat NL gaat nog voor geen meter. Ik haal t er weer vanaf en ga voorlopig nog even in t Engels verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:24:
Ja, dat NL gaat nog voor geen meter. Ik haal t er weer vanaf en ga voorlopig nog even in t Engels verder.
Tip. Je kan Engels en Nederlands door elkaar heen gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Ja, had ik al door. Alleen haalt ie dan te pas en te onpas de 2 talen door elkaar. Erg annoying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 17:14
Ja, enige wat bij mij lukt is het weer opvragen en mijn eigen naam laten uitspreken.
Iets simpels als een timer zetten lukt maar de helft van de keren en alles loopt om de haverklap vast.
Ben benieuwd de 24ste.. we wachten af.
Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:24:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:08

winDOS

6.22

*hey Google, turn on the lights*
*Prima, ik zet 7 lampen aan*

Gaat lekker _O-

Heb English US op 1 en Nederlands op 2 staan.

[ Voor 26% gewijzigd door winDOS op 13-10-2018 23:33 ]

C:\>Signature.bat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Ik heb me doodgelachen, als ik zei iets in de trant van "zet de lichten aan" krijg ik een of ander album van een smartlappenzanger "dan gaan lichten aan". Ik heb hem gelukkig op meertalig, dus het is enkel extra.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
MsG schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:38:
Ik heb me doodgelachen, als ik zei iets in de trant van "zet de lichten aan" krijg ik een of ander album van een smartlappenzanger "dan gaan lichten aan". Ik heb hem gelukkig op meertalig, dus het is enkel extra.
Hier hetzelfde, werkt nog niet heel lekker.
Ik heb 3 Hue lampen in huis: 2 als nachtlamp (in slaapkamer) en 1 als bureaulamp (in kantoor). Geen idee welke commando's in kan gebruiken, maar iets als 'doe de slaapkamer lampen aan', 'doe de lampen in de slaapkamer aan' en 'doe de nachtlampen aan' werken allemaal niet of hij begint iets met lamp op Spotify te spelen. 'bureaulamp aan' of 'lamp in kantoor' werkt ook niet.
Alleen bij 'lampen aan' gaan de 2 nachtlampen aan... In het Engels werkt het wel allemaal vlekkeloos, hopelijk wordt er de komende tijd nog veel verbeterd.
Zeg maar dit werk...:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1zl89b4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Wekko306 op 14-10-2018 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Bij mij loopt hij de hele tijd vast in het Nederlands. Hij blijft dan 'luisteren' maar pikt niks meer op. Na een minuut de melding dat er iets is mis gegaan. Verder zeer veel dingen die hij nog niet snapt en in het Engels wel goed werken.

Wat mij betreft is de Nederlandse assistent op dit moment nog onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
barrymossel schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:35:
[...]

Telefoon kun je na het instellen van routines gewoon weer op NL zetten trouwens.
Niet dus. Dan werken uiteindelijk de routines niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
J-P schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:54:
Een vroege kerstboom dit jaar dankzij de super actie van Otto.de _/-\o_ (8>
[Afbeelding]

Nee ze zijn niet allemaal voor mij, en nee ik heb ze niet gekocht om te handelen. Gewoon een hoop vrienden die gebruik willen maken van mijn leasebak :o
Dan heb jij meer geluk dan ik. In de Hermes app stond gister dat hij op het hermes afhaal punt was. Kom ik daar aan(30min rijden, en idd ook leasebak >:) ) Was het pakketje er niet...... |:(
Samen met die vrouw otto gebeld, hoop blabla. Ze heeft mn nummer en appt als hij maandag of dinsdag hopelijk alsnog binnen komt.

Vervolgens zelf gebeld naar Hermes, gozer daar zei dat hij maandag daar op te halen zou zijn.
We gaan het zien morgen. 8)7

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
De Google home mini is vandaag ook via 1dayfly te koop.
https://www.1dayfly.com/nl/nl/1dayfly/ Wel Amerikaanse stekker, verloop wordt meegeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:10
Gister een Google home Mini afgehaald bij de Mediamarkt in Duitsland voor 25eu, grappig speelgoed maar nog wel serieus werk aan de winkel om de Nederlandse assistent enigzinds vergelijkbaar te maken met de Amerikaanse.

Weet iemand hoe je het beste om kan gaan met 'vastlopers': dat het soms na "ok Google" een minuut onafgebroken stil blijft en daarna aangeeft dat er iets fout ging? Erg irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
@CasperNL Dus nog wel fysiek beschikbaar voor 25 euro...? Want op de website staan ze weer terug voor over de 40 euro. Vandaar dat ik niet naar Duitsland ben gegaan afgelopen week -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:10
alex3305 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:46:
@CasperNL Dus nog wel fysiek beschikbaar voor 25 euro...? Want op de website staan ze weer terug voor over de 40 euro. Vandaar dat ik niet naar Duitsland ben gegaan afgelopen week -O-
Oh nee sorry was misschien een beetje kort door de bocht: ik had al een afhaal order geplaatst toen die 25 euro was en hem gisteren opgehaald. Afhalen van je order kan tot 10 dagen na het plaatsen van de order en betalen kom gewoon in de winkel.

Heb je dus nu niets meer aan maar miss voor de volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
@CasperNL Dat verzacht de pijn enigszins. Ik had de 'kleine lettertjes' niet gelezen en verwachtte dat de 25 euro Google Home mini een weekaanbieding zou zijn. Eigenlijk zoals je die in Nederland ook weleens ziet bij de MediaMarkt. Vandaar ook toen niet besteld. Jammer, maar niets aan te doen. Wel een goede tip voor de volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:48
Hebben jullie Mi Home devices (bv de xiaomi smart socket) werkend binnen google home? Ik lees op reddit veel over dat je op de singapore server moet zitten, terwijl juist veel xiaomi devices goed werken wanneer op mainland china server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:14:
Hebben jullie Mi Home devices (bv de xiaomi smart socket) werkend binnen google home? Ik lees op reddit veel over dat je op de singapore server moet zitten, terwijl juist veel xiaomi devices goed werken wanneer op mainland china server.
Check: [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie

Wat ik zo even weet is dat sommige dingen inderdaad via de Singapore server het best gaan en sommige dingen via Mainland China server.

Ikzelf wil namelijk Xiaomi/Aqara oplossingen thuis en slimme verlichting van Yeelight, maar dat geeft ook een conflict met de servers dacht ik. Ben me er dus ook nog in het verdiepen.

Edit: misschien is twee gateways een oplossing, eentje op Singapore zetten en de ander op Mainland China. Ga ik ook eens naar kijken :9

Edit 2: ik lees net ook ergens dat tegenwoordig de Mi Home spullen ook werken op de Singapore server? https://forum.yeelight.co...-on-singapore-server/2470

[ Voor 16% gewijzigd door Troetelbeer op 14-10-2018 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:48
Troetelbeer schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:30:
[...]

Check: [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie

Wat ik zo even weet is dat sommige dingen inderdaad via de Singapore server het best gaan en sommige dingen via Mainland China server.

Ikzelf wil namelijk Xiaomi/Aqara oplossingen thuis en slimme verlichting van Yeelight, maar dat geeft ook een conflict met de servers dacht ik. Ben me er dus ook nog in het verdiepen.

Edit: misschien is twee gateways een oplossing, eentje op Singapore zetten en de ander op Mainland China. Ga ik ook eens naar kijken :9

Edit 2: ik lees net ook ergens dat tegenwoordig de Mi Home spullen ook werken op de Singapore server? https://forum.yeelight.co...-on-singapore-server/2470
Ik ben al enige tijd geabonneerd op dat topic, maar daar nooit echt een goede oplossing voorbij zien komen. Ook niet op reddit.
Een tijdje geleden voor de fun een keer gewisseld van server (van mainland china naar singapore). Daarna gekeken welke apparaten je kunt toevoegen; dat is vond ik best schrikken, vrij beperkt.
Wat betreft twee gateways, dat zou wel handig geweest zijn. Echter de 'server' is account gebonden en niet gateway. Dat gaat denk ik dus niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeBsZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:02
Vandaag op NL gezet, maar heb nog geen enkel commando uit kunnen voeren in het Nederlands. Hij gaat aan na "Hey Google" en blijft dan een minuut ofzo luisteren zonder ook maar op mijn spraak te reageren. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Heb hem al opnieuw opgestart. Terug op Engels en dan werkt hij weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:57

tomk94

Developer

SeBsZ schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:11:
Vandaag op NL gezet, maar heb nog geen enkel commando uit kunnen voeren in het Nederlands. Hij gaat aan na "Hey Google" en blijft dan een minuut ofzo luisteren zonder ook maar op mijn spraak te reageren. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Heb hem al opnieuw opgestart. Terug op Engels en dan werkt hij weer...
Ik heb precies hetzelfde. Zowel als ik zowel NL als EN heb ingesteld, of alleen NL.

Zal denk ik nog iets server-side nog niet aanstaan voor Nederlandse Google Home ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
Bij mij staat hij sinds vandaag ook op Nederlands, zelfs al mn Domoticz devices qua naam omgezet naar Nederlands en de kamer indeling in Google Home omgezet naar Nederlands benamingen.

Maar het lijkt erop dat alle commando's waar een kamer-naam in zit, zoals "Zet de lampen aan in de slaapkamer" allemaal niet werken :(.

Helaas vond ik het best een klus om alles om zet zetten naar Nederlands, dus zit er niet echt op te wachten op alles constant maar om te configureren ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:43

ManiacsHouse

Scheisse!

galadril schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:24:

Maar het lijkt erop dat alle commando's waar een kamer-naam in zit, zoals "Zet de lampen aan in de slaapkamer" allemaal niet werken :(.
Bij mij is het helemaal eng... Alleen commando 'doe het licht aan' of 'doe alle lampen aan' werken.
Als ik ook maar iets met 'licht uit' roep, krijg ik dit steeds als resultaat op mijn telefoon :S
Ligt aan
en gaat de Home Speaker over de zeik en zegt na minuten dat er iets mis is gegaan. Ja dat kun je wel stellen ja :D -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

galadril schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:24:
Bij mij staat hij sinds vandaag ook op Nederlands, zelfs al mn Domoticz devices qua naam omgezet naar Nederlands en de kamer indeling in Google Home omgezet naar Nederlands benamingen.

Helaas vond ik het best een klus om alles om zet zetten naar Nederlands, dus zit er niet echt op te wachten op alles constant maar om te configureren ...
Voor Philips Hue merk ik dat deze workaround werkt: ik heb de kamers weer hernoemd naar Engels (livingroom, bedroom etc) en eerst de Engelse commando's geprobeerd (turn on the livingroom lights). In de instellingen Nederlands als eerste taal en Engels als tweede.

Vervolgens werkt ook "Doe de lampen in de woonkamer aan". Alsof mijn Home het onderweg vertaalt?

Let op het woordje "doe", met "zet" werkt het niet; dan wordt lampenmuziek op Spotify gezocht. Dimmen werkt zo ook!

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
ImPrEzA schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 23:28:
[...]

Voor Philips Hue merk ik dat deze workaround werkt: ik heb de kamers weer hernoemd naar Engels (livingroom, bedroom etc) en eerst de Engelse commando's geprobeerd (turn on the livingroom lights). In de instellingen Nederlands als eerste taal en Engels als tweede.

Vervolgens werkt ook "Doe de lampen in de woonkamer aan". Alsof mijn Home het onderweg vertaalt?

Let op het woordje "doe", met "zet" werkt het niet; dan wordt lampenmuziek op Spotify gezocht. Dimmen werkt zo ook!
Hier is de reactie ten alle tijden, met alle mogelijke benamingen voor lampen "sorry ik begrijp het niet"

Nog geen Gerard Joling voorbij zien komen thank god, maar het is in het NL compleet onbruikbaar nog. Ben benieuwd of ze dat binnen de 9 dagen weten te fixen. Heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb nog geen Home, maar die is wel in bestelling. Maar Google Assistent blijft vaag....

Als je muziek luistert, open je dus je Assistent. De Assistent hoort muziek en toont voor het gemak een knopje met [🎵 Welk nummer is dit]. Ik ben natuurlijk benieuwd wel liedje het is, dus ik klik erop...
Ik wacht en...
Landnummer / +39

+39
+961
+233
+1
+93
etc..
8)7 |:(

Ik wil een muzieknummer weten, geen LANDnummer :-(

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Bij mij werkt mijn Mini redelijk in het Nederlands tot nu toe. Echter, gebruik ik de Mini wel nog maar voor beperkte dingen.

Wat ik dagelijks gebruik en tot nu ook werkt in het Nederlands:

- Het weer vragen
- De tijd vragen
- Tv aan/uit zetten
- Serie of film op Netflix pauzeren en vooruit of achteruit spoelen. Het starten van een serie of film moet ik wel nog in het Engels doen.
- Mijn naam vragen (gebruik ik niet dagelijks :+ )
- De "goedemorgen" routine.

Spotify of TuneIn afspelen heb ik nog niet geprobeerd, ga ik straks even doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Troetelbeer op 15-10-2018 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, ook maar weer eens Google Assistent uit de mottenballen gehaald. Op mijn telefoon werkt het als een trein.

Maar hoe zit het met de Google Home?
Begrijp ik het goed dat-ie alleen Nederlands verstaat als je een iPhone hebt of werkt het nu ook met Android?

Op mijn telefoon (Android) werkt Google Assistent prima in het Nederlands.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
anandus schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 07:55:
Zo, ook maar weer eens Google Assistent uit de mottenballen gehaald. Op mijn telefoon werkt het als een trein.

Begrijp ik het goed dat-ie alleen Nederlands verstaat als je een iPhone hebt of werkt het nu ook met Android?

Het werkt in het Nederlands icm Android. De Nederlandse assistent op Home is alleen nog niet best en daarmee in mijn ogen nog niet normaal bruikbaar. Veel bugs, vastlopers en missende (cruciale) functionaliteiten zoals routines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
anandus schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 07:55:

Hij komt pas officieel de 26e 24e in het Nederlands uit. Via IOS is meer een "foutje" (of Google heeft de land-opties er hard-coded in, en wilde zeker zijn dat Apple de update vóór release zou goedkeuren O-) ).

Dus het werkt, maar nog lang niet vlekkeloos. Wat logisch is, want het is nog niet officieel uit....
Ik snap het geklaag ook niet zo daarom. Je gebruikt een non-supported manier om het te activeren, de datum is duidelijk 26 24 oktober. Dat is bevestigd vanuit Google ook, voor zowel hardware als software.

Tuurlijk is het leuk om te proberen en te prutsen. Daar zijn we Tweakers voor. Maar het product afbranden terwijl je met beta-software draait..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Waah schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:11:
[...]

Hij komt pas officieel de 26e in het Nederlands uit. Via IOS is meer een "foutje" (of Google heeft de land-opties er hard-coded in, en wilde zeker zijn dat Apple de update vóór release zou goedkeuren O-) ).

Dus het werkt, maar nog lang niet vlekkeloos. Wat logisch is, want het is nog niet officieel uit....
Ik snap het geklaag ook niet zo daarom. Je gebruikt een non-supported manier om het te activeren, de datum is duidelijk 26 oktober. Dat is bevestigd vanuit Google ook, voor zowel hardware als software.

Tuurlijk is het leuk om te proberen en te prutsen. Daar zijn we Tweakers voor. Maar het product afbranden terwijl je met beta-software draait..... :X
Het werkt niet alleen via het "foutje" in iOS, maar ook via Android. Dus in hoeverre het dan nog "non-supported" is? Daarnaast is de Google Assistent gewoon al in het Nederlands gereleased. En volgens mij zijn alle klachten gerelateerd aan Google Assistent, toch? Niet dat ik de Assistent in het Nederlands heb gebruikt op mijn telefoon, maar het lijkt me dat de problemen die mensen nu ervaren ook aanwezig zijn via Assistent op de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:08

winDOS

6.22

Waah schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:11:
[...]
Ik snap het geklaag ook niet zo daarom. Je gebruikt een non-supported manier om het te activeren, de datum is duidelijk 26 oktober. Dat is bevestigd vanuit Google ook, voor zowel hardware als software.

Hoezo non supported manier om het te activeren. In de Google Assistent app op mijn android telefoon kan ik gewoon Nederlands kiezen. Ik draai geen beta ofzo dus is die functionaliteit dan toch gewoon uit?

Dan hadden ze Nederlands niet beschikbaar moeten maken tot de 24.

Zelf zit ik te twijfelen om of te wachten op de Nederlandse home mini of toch voor 30 euro meer even naar onze ooster buren te rijden en daar een gewone home te kopen.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@barrymossel @winDOS ik lees vooral klachten over de Google assistent OP de Google Home. En aangezien de Google Assistent op je telefoon NIET hetzelfde is als de Google Home assistant... is dat dus niet hetzelfde.

Het hebben van de Google Assistant in NL, betekend niet dat de Google Home's ook op NL staan.
Maar heb ik nieuws gemist? kan je de Google Home-devices ook op NL zetten vanuit de Home app op Android? want dat kon een paar dagen geleden nog niet. Dan kon het enkel via de iOS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
@Waah Officeel de 24e, niet de 26e ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Waah schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:34:
@barrymossel @winDOS ik lees vooral klachten over de Google assistent OP de Google Home. En aangezien de Google Assistent op je telefoon NIET hetzelfde is als de Google Home assistant... is dat dus niet hetzelfde.

Het hebben van de Google Assistant in NL, betekend niet dat de Google Home's ook op NL staan.
Maar heb ik nieuws gemist? kan je de Google Home-devices ook op NL zetten vanuit de Home app op Android? want dat kon een paar dagen geleden nog niet. Dan kon het enkel via de iOS versie.
Ja je kunt ook in de Home app op Android nu NL kiezen.

Maar het klopt wel wat je zegt betreft de GA op de GH en telefoon dat die verschillend zijn.
Ik ga er vanuit dat de GA op de GH vanaf de 24e fatsoenlijk werkt, zo niet, dan mogen we klagen. Voor nu is het gewoon leuk dat we de optie in ieder geval al hebben, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Waah schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:34:

Ik geloof je op je woord hoor, maar in hoeverre is het device waarop je de Assistent gebruikt bepalend voor de werking? Het lijkt me dat als mensen lampen niet (goed) kunnen schakelen via de Google Home, dat dit dan ook niet werkt via de telefoon (met stem bediening dan). Geen idee, want niet getest, maar lijkt me dus logisch dat die werking gewoon gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
barrymossel schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:58:
[...]

Ik geloof je op je woord hoor, maar in hoeverre is het device waarop je de Assistent gebruikt bepalend voor de werking? Het lijkt me dat als mensen lampen niet (goed) kunnen schakelen via de Google Home, dat dit dan ook niet werkt via de telefoon (met stem bediening dan). Geen idee, want niet getest, maar lijkt me dus logisch dat die werking gewoon gelijk is.
Dat is een aanname >:) die moet je niet doen O-)

Zoals al gezegd, Google Assistant is niet hetzelfde als Google Home. Daarom is de Google assistant ook al een tijdje in het Nederlands, en de Google Home nog niet. Veel features zijn gelijk, maar dat maakt ze nog niet gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Bijker
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-09 11:49
Ik heb afgelopen weekend de Home opgehaald bij onze oosterburen. De Home schakelde (na een Duitse introductie) automatisch over op Nederlands. In de Home app instellingen (Android) zie ik dat NL nu de enige ingestelde taal is.

Veel functies werken prima in het Nederlands: radio streamen (Hey Google, speel 538), het weer vragen, timers instellen, de goedemorgen routine, nieuws vragen, tijd vragen etc.. Toch werkt de Home niet vlekkeloos. Zo loopt de Home regelmatig vast en kan ik mijn Hue lampen nog niet per ruimte bedienen in het Nederlands (ik heb de workaround hierboven van @ImPrEzA nog niet geprobeerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
barrymossel schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:58:
[...]

klopt. Lampen werken zowel via de home als via telefoon niet goed in NL

In beide gevallen werkt het wel goed in Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18
Ik gebruik momenteel de Google Home in het EN(us) en NL. Engels om opdrachten te geven (Lampen, TV etc etc). Nederlands om vragen te stellen.

Dat werkt prima!

Voor home control zullen we nog wel even geduld moeten hebben, ze kunnen ook niet spoken bij Google.

Ik werk met meerdere accounts op de GHm, maar dat betekent ook dat ik voor mijn vrouw ook alle routines aan moet maken/passen. Het zou mooi zijn als je in de toekomst routines per huis of per user aan kunt maken, ipv alleen per user.

[ Voor 30% gewijzigd door Sahi_NL op 15-10-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
Sahi_NL schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:18:

Ik werk met meerdere accounts op de GHm, maar dat betekent ook dat ik voor mijn vrouw ook alle routines aan moet maken/passen. Het zou mooi zijn als je in de toekomst routines per huis of per user aan kunt maken, ipv alleen per user.
Helemaal mee eens. Een keuze om een routine te koppelen aan gebruiker of locatie ipv routines dubbel aan te maken zodat je er allebei gebruik van kan maken...

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:33

koelebobes

Wen BTC €100K

Jeeej ik ben weer terug sinds juni was mijn huis niet smart meer omdat ik mijn 2 Google Wifi's weer moest inleveren en toen een Asus Mesh systeem kocht wat voor geen meter werkte. Zaterdag dan maar weer terug gebracht , 3 Google Wifi's gekocht en alles op elkaar aangesloten in de Home app en het werkt weer.

Wat heerlijk dat alles nu in kamers ingedeeld staat en je bijna fysieke switches in de app hebt zitten. Ik kan niet wachten tot de Nederlandse taal geunlocked word zodat ik alles weer kan vernederlandsen :P

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoooostB
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Volgende week ben ik van plan de Google Home Hub uit Londen te gaan halen (ik ben er immers toch), zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden wat betreft compatibiliteit in Nederland? En wat verwachten jullie van support voor de Nederlandse taal in de toekomst voor dit apparaat?

Google Home gaat natuurlijk vanaf eind deze maand Nederlands ondersteunen, maar vraag me erg af hoe dit dan gaat in combinatie met een Hub naast m'n reguliere Homes.

Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | https://www.tindie.com/products/35869/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

JoooostB schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:46:
Volgende week ben ik van plan de Google Home Hub uit Londen te gaan halen (ik ben er immers toch), zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden wat betreft compatibiliteit in Nederland? En wat verwachten jullie van support voor de Nederlandse taal in de toekomst voor dit apparaat?

Google Home gaat natuurlijk vanaf eind deze maand Nederlands ondersteunen, maar vraag me erg af hoe dit dan gaat in combinatie met een Hub naast m'n reguliere Homes.
Ik denk niet dat je moet verwachten dat Nederlands goed zal werken op de google Home Hub. In de toekomst zal er zeker wel support voor komen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
krouwen schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:49:
[...]

Ik denk niet dat je moet verwachten dat Nederlands goed zal werken op de google Home Hub. In de toekomst zal er zeker wel support voor komen verwacht ik.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat NL support wel gaat werken op de Google Home Hub. In hoeverre zal die Assistent anders zijn dan die op de GH en GH Mini en Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoooostB
  • Nu online
Troetelbeer schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:53:
[...]

Ik verwacht eerlijk gezegd dat NL support wel gaat werken op de Google Home Hub. In hoeverre zal die Assistent anders zijn dan die op de GH en GH Mini en Max?
Dat zou wel heel erg leuk zijn, ik dacht vanwege het ogenschijnlijke andere OS dat dit misschien niet het geval zal zijn. Ik laat het jullie weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
JoooostB schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:58:
[...]

Dat zou wel heel erg leuk zijn, ik dacht vanwege het ogenschijnlijke andere OS dat dit misschien niet het geval zal zijn. Ik laat het jullie weten :)
Begrijp ik, daar zat ik ook over te denken, maar de Assistent is vooral server side. Of je in het OS visueel goed ondersteuning krijgt is misschien een ander verhaal.

Maar wat let je om bij Google Support even te gaan chatten met een Google medewerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat me wel opvalt. Bij Apple kloppen icoontjes vaak. Het icoon van de Agenda-app is ook daadwerkelijk de dag van vandaag, dat soort dingen. Bij Android niet.

Nou heb je in de nieuwe Google Home layout ook van die on/off toggle-buttons. Klopt het dat die visueel ook niet meebewegen? bij mij zijn ze aldoor alleen in de uit-modus (blauwe 0). Of komt dat wellicht door mijn indirecte setup met HomeAssistant, die het niet goed terugkoppeld?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:43
.GoO schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:46:
Bij mij loopt hij de hele tijd vast in het Nederlands. Hij blijft dan 'luisteren' maar pikt niks meer op. Na een minuut de melding dat er iets is mis gegaan. Verder zeer veel dingen die hij nog niet snapt en in het Engels wel goed werken.

Wat mij betreft is de Nederlandse assistent op dit moment nog onbruikbaar.
Dit probleem komt bij mij ook vaak voor.. Iemand tips om dit te voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
MsG schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:15:
Wat me wel opvalt. Bij Apple kloppen icoontjes vaak. Het icoon van de Agenda-app is ook daadwerkelijk de dag van vandaag, dat soort dingen. Bij Android niet.
Bij mij klopt het agenda icoontje bij Android wel. Als ik mijn app drawer open geeft het agenda icoontje de juiste dag weer.

[ Voor 26% gewijzigd door Troetelbeer op 15-10-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Troetelbeer schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:23:
[...]

Bij mij klopt het agenda icoontje bij Android wel. Als ik mijn app drawer open geeft het agenda icoontje de juiste dag weer.
Dan gebruik je iets anders dan Google Calendar als app, want die heeft dat niet :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoooostB
  • Nu online
MsG schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:24:
[...]

Dan gebruik je iets anders dan Google Calendar als app, want die heeft dat niet :).
Ook hier gewoon de datum van vandaag in het icoontje van Google Calendar:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NjR3JHSt/Screenshot-20181015-123314-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
MsG schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:24:
[...]

Knap dat jij weet wat ik gebruik ;)

Het is toch echt gewoon de Google Calendar app :Y

Edit: ik lees op internet dat het eventueel te maken kan hebben met je launcher en/of icon pack.

[ Voor 14% gewijzigd door Troetelbeer op 15-10-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 12:25
JoooostB schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:46:
Volgende week ben ik van plan de Google Home Hub uit Londen te gaan halen (ik ben er immers toch), zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden wat betreft compatibiliteit in Nederland?
De stekker :+
En wat verwachten jullie van support voor de Nederlandse taal in de toekomst voor dit apparaat?

Ik verwacht hier geen problemen mee, wij gebruiken al anderhalf jaar een reguliere Home en een Home mini in Nederland, terwijl die officieel ook niet ondersteund waren.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
.GoO schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:46:
Hier hetzelfde probleem.

Het werkt soms goed, maar heel vaak blijft hij 'hangen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoooostB
  • Nu online
Hahaha ja zo ver kwam ik :P
Ik verwacht hoer geen problemen mee, wij gebruiken al anderhalf jaar een reguliere Home en een Home mini in Nederland, terwijl die officieel ook niet ondersteund waren.
Hier ook een blije Engelse Home gebruiker. Ik vroeg me vooral af hoe dat samen gaat met m'n andere Homes, of die inconsistentie in taal onderling problemen zou opleveren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
https://www.androidplanet...rlandse-google-home-bugs/

Kennelijk is het echt nog een incomplete versie van de assisant icm de gh. Hopelijk dus van 24-10 een goed werkende versie.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MsG schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:15:
Bij Android is dat ook gewoon (bij de Google Calendar app).
Nou heb je in de nieuwe Google Home layout ook van die on/off toggle-buttons. Klopt het dat die visueel ook niet meebewegen? bij mij zijn ze aldoor alleen in de uit-modus (blauwe 0). Of komt dat wellicht door mijn indirecte setup met HomeAssistant, die het niet goed terugkoppeld?
Hoe zou Google Home de status van je lamp moeten weten als je die bijvoorbeeld via een andere app, of handmatig hebt geswitcht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

barrymossel schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:42:
[...]

Bij Android is dat ook gewoon (bij de Google Calendar app).

[...]

Hoe zou Google Home de status van je lamp moeten weten als je die bijvoorbeeld via een andere app, of handmatig hebt geswitcht?
Nou ja omdat ik HomeAssistant middels een SSL-domein en een Voice-app wel heb gekoppeld aan de Google Home API. Zie dat het calendar-icoon Launcher afhankelijk is. Maar de knop status zit in de Google Home app zelf, die lijkt me een design keuze.

als ik op de knop zelf klik, zodat je die volledige pagina krijgt van die knop/lamp of thermostaat zie ik wel uit of aan. Kon zijn dat dat bij sommigen ook op de overzichtspagina kloppende info was. Sommige gegevens zie ik namelijk het liefst in 1 oogopslag al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
MsG schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:44:
[...]

Nou ja omdat ik HomeAssistant middels een SSL-domein en een Voice-app wel heb gekoppeld aan de Google Home API. Zie dat het calendar-icoon Launcher afhankelijk is. Maar de knop status zit in de Google Home app zelf, die lijkt me een design keuze.

als ik op de knop zelf klik, zodat je die volledige pagina krijgt van die knop/lamp of thermostaat zie ik wel uit of aan. Kon zijn dat dat bij sommigen ook op de overzichtspagina kloppende info was. Sommige gegevens zie ik namelijk het liefst in 1 oogopslag al.
Ah je hebt gelijk, de status van mijn switches (ook via HA) worden gewoon teruggegeven aan de Google Home app. Dan is het inderdaad een vreemde designkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
In de nieuwe versie vind ik "Voice Match" niet meer terug.
Probeer mn vrouw toe te voegen aan mm home mini (dat lukt), maar kan geen voice match doen ...

Hoe bedienen jullie "home control" op de telefoon met de stem?
Als ik op de foon zeg "hey google, open the gate" (open the gate is een iFTTT routine), dan gaat ie gewoon zoeken ipv iets uit te voeren. Zelfde met lichten of iets dergelijks bedienen.

[ Voor 45% gewijzigd door devastator83 op 15-10-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
devastator83 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:18:
In de nieuwe versie vind ik "Voice Match" niet meer terug.
Probeer mn vrouw toe te voegen aan mm home mini (dat lukt), maar kan geen voice match doen ...

Hoe bedienen jullie "home control" op de telefoon met de stem?
Als ik op de foon zeg "hey google, open the gate" (open the gate is een iFTTT routine), dan gaat ie gewoon zoeken ipv iets uit te voeren. Zelfde met lichten of iets dergelijks bedienen.
Probeer het eens met OK Google i.p.v. Hey Google. Bij mij was dit de oorzaak van onbedoelde zoekopdrachten. Heb je IFTTT gekoppeld aan je Google Assistant? Staat de Nederlandse taal aan?

Icoon rechts onder met dat poppetje > onder Google Assistant kies je more settings > Onder het kopje Assistant staat dan Voice Match

[ Voor 16% gewijzigd door virtualite op 15-10-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
Vanaf mijn telefoon kan ik helemaal niks bedienen wat ik met de home mini wel kan.

Turn the lights off
Open the gate
...

Het levert allemaal zoekresultaten op ipv acties.

Ook zie ik geen "googel assitant" staan wanneer ik op dat poppetje klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Yeah, sinds vandaag kan ik Nederlands kiezen tussen de talen in Home. Lees van steeds meer mensen dat dit hen ook lukt, dus waarschijnlijk hoef je niet tot de 24e (of was het de 26e) te wachten, als je nu al een Home speaker hebt.

hoop dat Shorcuts / Routines, of hoe heet het tegenwoordig, snel in NL beschikbaar komt.

[ Voor 9% gewijzigd door keverjeroen op 15-10-2018 16:47 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:17
Sinds van de week gaat mijn TV niet meer aan als ik op mijn smartphone naar Google roep: zet de tv aan. Hij zegt ja ga ik doen....maar gebeurt niets...iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
devastator83 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:15:
Vanaf mijn telefoon kan ik helemaal niks bedienen wat ik met de home mini wel kan.

Turn the lights off
Open the gate
...

Het levert allemaal zoekresultaten op ipv acties.

Ook zie ik geen "googel assitant" staan wanneer ik op dat poppetje klik.
Blijkbaar moet ik de systeemtaal in het engels zetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hmm.. Het lukt mijn Google Home maar niet om mijn Hamrony te vinden. Mijn Hue vindt-ie zonder problemen ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
Vertel aan iedereen: We gaan eten ( broadcast ) werkt 😀

[ Voor 59% gewijzigd door Ax05 op 15-10-2018 19:41 ]

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
Weet toevallig iemand of Deezer ondersteuning ook beschikbaar komt in NL? Zo nee, is er misschien workaround om Deezer toch via stembediening werkend te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 15-10-2018 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
Medione1210 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:16:
Weet toevallig iemand of Deezer ook beschikbaar komt in NL? Zo nee, is er misschien workaround om Deezer toch via stembediening werkend te krijgen?
Als de routines binnen GH beschikbaar komen, Kan dat vast wel via IFTTT of Stringify

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualite
  • Nu online
anandus schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:45:
Hmm.. Het lukt mijn Google Home maar niet om mijn Hamrony te vinden. Mijn Hue vindt-ie zonder problemen ...
Dit werkt ook anders dan toevoegen van hue.

Eerst moet je systeemtaal en regio op engels us zetten voordat je onderstaande kan uitvoeren.

Je Google Home eerst moet vragen, "Hey Google, ask Harmony to link my account". Pas daarna kan je hem toevoegen via de home app.

Complete uitleg staat hier: https://ghsociety.nl/logi...oegen-aan-je-google-home/

[ Voor 42% gewijzigd door virtualite op 01-12-2018 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Nu online
Medione1210 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:16:
Weet toevallig iemand of Deezer ondersteuning ook beschikbaar komt in NL? Zo nee, is er misschien workaround om Deezer toch via stembediening werkend te krijgen?
Volgens hun supportpagina moet dit kunnen. Je moet mogelijk alleen je taal em regio settings veranderen.

https://support.deezer.co..._167405261501531154460863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
virtualite schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:09:
[...]

Volgens hun supportpagina moet dit kunnen. Je moet mogelijk alleen je taal em regio settings veranderen.

https://support.deezer.co..._167405261501531154460863
Dan werkt het nog niet in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Nu online
Medione1210 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:43:
[...]

Dan werkt het nog niet in NL.
Als je regio en taal op US hebt gezet, ziet je home app dan wel de routines onder more settings?

Zo nee, moet je enkele uren wachten en dan nogmaals controleren. Mogelijk werkt je deezer dan ook omdat je home dan nog niet de settings heeft overgenomen.

Zo ja, dan zou ik als workaround alleen een VPN kunnen bedenken als mogelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Erg jammer dat in Nederlands enkel gewone alarmen werken, de music alarm werkt enkel ik En US. Moet ik weer zo'n standaard wekkertoon horen in plaats van bijv. Radio 538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedemorgen,

Sinds het weekend doet mijn Google Home mini opeens beetje raar. Zaterdagmiddag vertelde hij opeens totaal uit het niets welke datum het was en hoe laat het was. En het begon zondagavond al en gisteravond gebeurde het ook een stuk of 3 keer totaal uit het niets zei de Google Home mini zoiets van: Sorry, kan het niet vinden. Probeer over paar seconden nog een keer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Frid0 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:52:
Goedemorgen,

Sinds het weekend doet mijn Google Home mini opeens beetje raar. Zaterdagmiddag vertelde hij opeens totaal uit het niets welke datum het was en hoe laat het was. En het begon zondagavond al en gisteravond gebeurde het ook een stuk of 3 keer totaal uit het niets zei de Google Home mini zoiets van: Sorry, kan het niet vinden. Probeer over paar seconden nog een keer
terug zetten naar Engels en wachten tot 24-10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
virtualite schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:03:
[...]

Dit werkt ook anders dan toevoegen van hue.

Ik geloof dat je Google Home eerst moet vragen, Hey Google, talk to harmony. Pas daarna kan je hem toevoegen via de home app.

Mocht dit niet werken moet je systeemtaal en regio op engels us zetten en bovenstaande uitvoeren.
Bedankt voor de tip, dit werkt inderdaad!

Terugzetten in Nederlands en het werkt, gelukkig, nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 21:58
Weet iemand of de commando's om het licht te bedienen al werken en zo ja, wat zijn deze commando's (in het Nederlands) Op dit moment heb ik de home assistent op 2 talig staan, dit geeft weinig tot geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
"Lampen aan/uit" werkt, "zet de lampen aan" werkt niet, dan krijg je muziek :)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:47
Met toeval liep ik tegen deze reactie (inclusief kuchje) van Google Home aan. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7PsxhvMp/signal-2018-10-14-194845.jpg

Verwijzing naar rapper Sjors.

[ Voor 86% gewijzigd door BeZaX op 16-10-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Vraagje, is er iemand die de Google Home (mini) gebruikt in combinatie met een Nvidia Shield? En zo ja, hoe gaat dat, werkt dat allemaal goed? En waarvoor gebruik je hem dan zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
Mijn home is nog steeds nergens te bekennen vanaf Otto. Op Hermes stond zaterdag middag dat het pakket op de afhaalplek zou moeten zijn. Maar deze was daar niet. En is nog steeds nergens te bekennen.
Sinds gisteren staat hij wel weer op distributie ipv het 1na laatste vakje.

Iemand ervaring hiermee?
Gemaild met Otto en Hermes. Maar krijg vandaag nog geen reactie.

Begin toch bang te worden dat het pakketje "van de bus is gevallen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
LikeABawzs schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:52:
Mijn home is nog steeds nergens te bekennen vanaf Otto. Op Hermes stond zaterdag middag dat het pakket op de afhaalplek zou moeten zijn. Maar deze was daar niet. En is nog steeds nergens te bekennen.
Sinds gisteren staat hij wel weer op distributie ipv het 1na laatste vakje.

Iemand ervaring hiermee?
Gemaild met Otto en Hermes. Maar krijg vandaag nog geen reactie.

Begin toch bang te worden dat het pakketje "van de bus is gevallen"
Ik zou even screenshots maken van de track and trace etc. Dan heb je bewijs dat je het pakketje nog niet hebt opgehaald etc.

Zelf geen ervaring ermee, maar heb en der gelezen dat het altijd goed ging...

[ Voor 5% gewijzigd door Troetelbeer op 16-10-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeBsZ
Ik heb nog steeds geen enkele keer succes gehad met het instellen van mijn Google Home op NL. Hij blijft gewoon hangen en geeft dan na 2 minuten een foutmelding. Heb ook al een factory reset geprobeerd. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
SeBsZ schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:03:
Ik heb nog steeds geen enkele keer succes gehad met het instellen van mijn Google Home op NL. Hij blijft gewoon hangen en geeft dan na 2 minuten een foutmelding. Heb ook al een factory reset geprobeerd. Iemand nog tips?
Ja even de posts van gister lezen...Wachten tot 24 oktober, dan pas gaat NL goed werken op de Google Home. Nu al de NL taal instellen zorgt voor de problemen volgens Google Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeBsZ
Troetelbeer schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:05:
[...]

Ja even de posts van gister lezen...Wachten tot 24 oktober, dan pas gaat NL goed werken op de Google Home. Nu al de NL taal instellen zorgt voor de problemen volgens Google Nederland.
Excuses. Had alles gelezen, maar dacht dat het bij de meeste wel af en toe werkte, maar gewoon slecht. Ik dacht dat er bij mij iets fout was omdat het gewoon nooit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
Troetelbeer schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:01:
[...]

Ik zou even screenshots maken van de track and trace etc. Dan heb je bewijs dat je het pakketje nog niet hebt opgehaald etc.

Zelf geen ervaring ermee, maar heb en der gelezen dat het altijd goed ging...
Heb deze net ook maar even naar ze gemaild ja. Gelukkig staat hij nog niet op afgehaald, maar stond er dat hij besschikbaar was in de pakketshop.
Dus of de bezorger heeft hem gescant maar niet binnen afgegeven, en dus weer meegenomen.
Of iemand in het afhaalpunt heeft het pakketje achterover gedrukt.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
Zojuist toch maar een Home Mini opgehaald, grappig ding. Ben benieuwd wat 'ie allemaal kan de 24e. Veel bugs nog in het Nederlands, maar dat was te verwachten. Ik loop wel tegen een probleem aan, ik probeer mijn vrouw toe te voegen aan het 'Huis' in de Home app, maar ik blijf een error krijgen over de communicatie met Google. Iemand enig idee? Ik heb al gegoogled (pun intended) maar tot dusver niks kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

LikeABawzs schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:24:
[...]

Heb deze net ook maar even naar ze gemaild ja. Gelukkig staat hij nog niet op afgehaald, maar stond er dat hij besschikbaar was in de pakketshop.
Dus of de bezorger heeft hem gescant maar niet binnen afgegeven, en dus weer meegenomen.
Of iemand in het afhaalpunt heeft het pakketje achterover gedrukt.

:/
Enorm offtopic, maar goed:

Heb je hem wel officiëel als Hermesdepot geselecteerd en niet gewoon naar jezelf geadresseerd qua naam en als adres dat Hermes-depot? Dan weigeren ze hem soms bij het Hermes-punt. In Duitsland moet de geadresseerde echt goed overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
MsG schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:23:
[...]

Enorm offtopic, maar goed:

Heb je hem wel officiëel als Hermesdepot geselecteerd en niet gewoon naar jezelf geadresseerd qua naam en als adres dat Hermes-depot? Dan weigeren ze hem soms bij het Hermes-punt. In Duitsland moet de geadresseerde echt goed overeenkomen.
Heb inderdaad echt gekozen voor afhaal punt. En dan dat punt geselecteerd. Wel heb ik dat ook als mijn eigen adres gegevens opgegeven voor het maken van een account.
Maar geweigerd lijkt me niet, ik heb die eigenarese daar gesproken een uur na de aflevertijd geweest zou moeten zijn. En ze had 3 pakketten gekregen maar niet de mijne.
En dan zou er toch ook een weigering moeten staan en niet dat het pakket is afgeleverd?
Wat zou dat voor manier van dienstverlening zijn.

Aangeven op de website dat het pakket daar is afgeleverd terwijl het geweigerd zou zijn.
Het is een vreemd verhaal. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:32

J-P

Syntax erro....

LikeABawzs schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:41:
[...]

Heb inderdaad echt gekozen voor afhaal punt. En dan dat punt geselecteerd. Wel heb ik dat ook als mijn eigen adres gegevens opgegeven voor het maken van een account.
Maar geweigerd lijkt me niet, ik heb die eigenarese daar gesproken een uur na de aflevertijd geweest zou moeten zijn. En ze had 3 pakketten gekregen maar niet de mijne.
En dan zou er toch ook een weigering moeten staan en niet dat het pakket is afgeleverd?
Wat zou dat voor manier van dienstverlening zijn.

Aangeven op de website dat het pakket daar is afgeleverd terwijl het geweigerd zou zijn.
Het is een vreemd verhaal. :|
Balen man, nu ik dit lees ben ik wel blij dat het met mijn bestelling goed ging.
Heb je betaald met PayPal of creditcard? Dan krijg je iig makkelijk je geld terug indien dat nodig is.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
J-P schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:50:
[...]

Balen man, nu ik dit lees ben ik wel blij dat het met mijn bestelling goed ging.
Heb je betaald met PayPal of creditcard? Dan krijg je iig makkelijk je geld terug indien dat nodig is.
Paypal, dus mocht ik vandaag of morgen niks meer horen dan toch maar eens een aanvraag indienen bij Paypal. Maar ik wil gewoon liever mijn home :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Nexz schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:22:
Zojuist toch maar een Home Mini opgehaald, grappig ding. Ben benieuwd wat 'ie allemaal kan de 24e. Veel bugs nog in het Nederlands, maar dat was te verwachten. Ik loop wel tegen een probleem aan, ik probeer mijn vrouw toe te voegen aan het 'Huis' in de Home app, maar ik blijf een error krijgen over de communicatie met Google. Iemand enig idee? Ik heb al gegoogled (pun intended) maar tot dusver niks kunnen vinden...
Ja, wachten tot de 24e. Je zegt het zelf al, nog veel bugs in het Nederlands. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
Troetelbeer schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:00:
[...]

Ja, wachten tot de 24e. Je zegt het zelf al, nog veel bugs in het Nederlands. :9
Gaan we dat gewoon doen :9
Pagina: 1 ... 28 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...