Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Frid0 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:54:
Vraagje, is er iemand die de Google Home (mini) gebruikt in combinatie met een Nvidia Shield? En zo ja, hoe gaat dat, werkt dat allemaal goed? En waarvoor gebruik je hem dan zoal?
Ik heb een Google Home en een Mini, een Shield, and een Harmony Hub.
Ik gebruik hem niet heel veel direct in contact met de Shield, soms om een Youtube filmpje aan te zetten, of een Youtube playlist.
Wel gebruik ik hem veel in combinatie met de Harmony Hub, en daarmee kan ik dan dus ook de Shield schakelen.

Home Assistant configuratie

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11 12:54
TheFes schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:18:
[...]

Ik heb een Google Home en een Mini, een Shield, and een Harmony Hub.
Ik gebruik hem niet heel veel direct in contact met de Shield, soms om een Youtube filmpje aan te zetten, of een Youtube playlist.
Wel gebruik ik hem veel in combinatie met de Harmony Hub, en daarmee kan ik dan dus ook de Shield schakelen.
Ja ok.
Harmony Hub moet ik nog koppelen aan mijn Google Home mini. Vanavond maar eens kijken hoe dat moet. Want dan kan je die commando's gebruiken voor de Google Home mini om bv tv aan te zetten, game, Netflix enzo, toch?

• TheFes
Frid0 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:26:
[...]

Ja ok.
Harmony Hub moet ik nog koppelen aan mijn Google Home mini. Vanavond maar eens kijken hoe dat moet. Want dan kan je die commando's gebruiken voor de Google Home mini om bv tv aan te zetten, game, Netflix enzo, toch?
Jep klopt, je kunt je activiteiten starten, volume bedienen, zenders wisselen.

Sinds vandaag is de native Harmony integratie actief, je kunt hem dus via Smart Home devices toevoegen. Je hoeft dan ook niet meer Ask Harmony to.. te doen of te koppelen via IFTTT

Werkt wel alleen in het Engels (maar dat was ook al met de Ask Harmony skill)

https://www.androidpolice...sistant-home-limitations/

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
Ik kon via Otto geen afhaalpunt selecteren. Volgens de site inderdaad dag erna bezorging, maar ik heb geeneens een T&T.
Maar ja, voor €60,- (€90,- verschil met NL), heb ik nog wel even geduld.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
(jarig!)
Ik kijk in mijn glazen bol en ik zie het volgende voor woensdag 24 okt....

"Ja wat een pieptoestel!!!Het is 24 okt en ik kan (vul hier iets in wat de Google home in het Engels kan) nog steeds niet doen in het Nederlands"

:+

[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 16-10-2018 17:49 ]

Meer dan ik dacht...

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-11 19:51
Vandaag nieuwe IOS update, Nog geen verandering merkbaar. heb hass.io ingesteld, maar GHM zegt (nog steeds) geen apparaten te kunnen vinden. Nog even geduld maar :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vPb3ZnmEoO4t4h7rwf6HkwF1/thumb.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door _LF_ op 16-10-2018 21:18 ]

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
streamnl schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:49:
Ik kijk in mijn glazen bol en ik zie het volgende voor woensdag 24 okt....

"Ja wat een pieptoestel!!!Het is 24 okt en ik kan (vul hier iets in wat de Google home in het Engels kan) nog steeds niet doen in het Nederlands"

:+
Tja ook in het Engels (US) loopt het niet altijd vlekkeloos. Maar we mogen er toch vanuit gaan dat de basis functionaliteit vanaf de 24e beter werkt dan nu 8)7

Believe. Imagine. Create.

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 21:23

krouwen

Hardware Enthusiast

Jullie ook het probleem dat als je een flink aantal kamers met Hue lampen hebt dat je dan een enorme lijst krijgt met Scenes waarbij je dan ook niet kunt achterhalen welke 'bright' scene. Je nou aan welke kamer moet koppelen.

De nieuwe integratie met Harmony is wel geweldig, scheelt heel veel routines.

[ Voor 15% gewijzigd door krouwen op 16-10-2018 22:48 ]

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
is er iemand bij wie die Harmony/home integratie werkt? Werkt van geen millimeter bij mij. HIj zegt wel dat hij het doet, maar gebeurd niet? Plus dvr aanzetten lukt mij ook niet en daar zitten de kanalen op. Google home in Nederlands is ok, maar smart home is er nog niet bij. Krijg mijn Ikea en andere lichtjes nog niet aangestuurd in het Nederlands, wel in het Engels natuurlijk.

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Heb mijn Google home's maar weer op Engels gezet. ze liepen om de haverklap vast.
@NeutraleTeun komt vast goed, heb zelf ook een paar keer via Otto naar een hermesshop in Duitsland besteld en het duurt even maar het is uiteindelijk altijd goed gegaan.

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28
Mijn Google Home mixt nu ook de talen door elkaar, Zet hem voorlopig maar weer op Engels.
Nog maar even kijken of ik mijn extra gekochte Google Home uitpak of en ga inzetten of toch weer terugbreng naar Duitsland. Zie nu de meerwaarde nog niet van meerdere Google Home’s in huis (wou er 1 als wekker gaan gebruiken, maar opstarten met radio wordt niet ondersteund kwam ik thuis pas achter 🙈)

PSN: IS_DJ

• Troetelbeer
i-dj schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 01:04:
Mijn Google Home mixt nu ook de talen door elkaar, Zet hem voorlopig maar weer op Engels.
Nog maar even kijken of ik mijn extra gekochte Google Home uitpak of en ga inzetten of toch weer terugbreng naar Duitsland. Zie nu de meerwaarde nog niet van meerdere Google Home’s in huis (wou er 1 als wekker gaan gebruiken, maar opstarten met radio wordt niet ondersteund kwam ik thuis pas achter 🙈)
Dat zullen functies zijn die met en met toch wel beschikbaar komen?

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
stefanmechelen schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:16:
is er iemand bij wie die Harmony/home integratie werkt? Werkt van geen millimeter bij mij. HIj zegt wel dat hij het doet, maar gebeurd niet? Plus dvr aanzetten lukt mij ook niet en daar zitten de kanalen op. Google home in Nederlands is ok, maar smart home is er nog niet bij. Krijg mijn Ikea en andere lichtjes nog niet aangestuurd in het Nederlands, wel in het Engels natuurlijk.
Harmony/Home native werkte bij mij eerst ook niet. Omdat ik vele ask harmony to routines had gemaakt en deze werden aangesproken.

Ik kreeg de melding dat de ask harmony to niet meer aktief is.

Nu ik de routines verwijderd heb en de per mail van harmony ontvangen begrippen en zinnen gebruik, werkt de native harmony zij het nog wat buggy. Hopelijk komt ook dit beschikbaar in het Nederlands.

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-11 10:52
Ax05 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:28:
[...]

Harmony/Home native werkte bij mij eerst ook niet. Omdat ik vele ask harmony to routines had gemaakt en deze werden aangesproken.

Ik kreeg de melding dat de ask harmony to niet meer aktief is.

Nu ik de routines verwijderd heb en de per mail van harmony ontvangen begrippen en zinnen gebruik, werkt de native harmony zij het nog wat buggy. Hopelijk komt ook dit beschikbaar in het Nederlands.
Ik ben blij dat ik destijds de Harmony gelinkt kreeg middels de workaround met landinstellingen en kan bedienen middels IFTTT. Wacht nog maar even tot de 24ste voordat ik het opnieuw ga koppelen op de officiële manier.

Merk bij de "test" NL versie die nu beschikbaar is wel volgende missers:
- weer geeft hij alleen huidige weer (geen vooruitzichten)
- route naar werk, zegt de Home dat hij ze nog niet kent maar breekt dan halverwege de zin af en zegt "9 minute op de fiets"

Blijf het toch raar vinden dat ze deze al beschikbaar stellen, terwijl over (nu) 7 dagen een (hopelijk) goed werkende versie beschikbaar is. Nu krijg je alleen maar onrust etc wat niet zal bijdragen ter promotie van de launch.

Als je het dan eerder doet, zorg dan dat het goed werkt, dan heb je gelijk ambassadeurs die het aan kunnen bevelen aan potentiële klanten...

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:02
CoachKoos schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:38:
[...]

Blijf het toch raar vinden dat ze deze al beschikbaar stellen, terwijl over (nu) 7 dagen een (hopelijk) goed werkende versie beschikbaar is. Nu krijg je alleen maar onrust etc wat niet zal bijdragen ter promotie van de launch.
Misschien zijn ze nu met een groot team bezig de issues op te lossen en hopen ze
het eerst op deze manier te sussen :P

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
i-dj schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 01:04:
De radio werkt niet in de Nederlandse of niet in de Engelse versie? Via de Engelse versie heb ik gewoon radio als wake-up.

Wat betreft de talen. Ik heb m'n Google Home's nu ingesteld op alleen Nederlands, maar deze reageert nog steeds op Engelse vragen maar geeft dan Nederlands antwoord.

Bijzondere combi voorlopig.

• CoachKoos
thespeed schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:15:
[...]

Misschien zijn ze nu met een groot team bezig de issues op te lossen en hopen ze
het eerst op deze manier te sussen :P
Je zou toch denken dat daar de beta tester voor bezig zijn geweest ;)

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
iRob schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:18:
Aangezien ik er erg enthousiast ben over de hub heb ik deze maar gereserveerd via de US google store. Hij zal rond 26 oktober verstuurd worden naar mijn myus.com adres, van daaruit hopelijk binnen een paar dagen naar NL.

Aangezien Google Home tweetalig is kan ik hem hopelijk toch gebruiken in NL.
Ook maar besteld. Ben toch wel benieuwd naar dit apparaat. Zeker de NEST functie lijkt mij grappig. Heb jij ervaring met myus? Waar moet je aan denken qua kosten?

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28
bartbh schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:35:
[...]

De radio werkt niet in de Nederlandse of niet in de Engelse versie? Via de Engelse versie heb ik gewoon radio als wake-up.
Is dit dan een routine die aan te maken is? Via voice commando werkt het niet (bij mij) om een alarm in te stellen.

PSN: IS_DJ

• bartbh
  • Niet online
Uit m'n hoofd is het "Hey Google, set a media alarm for 6am" waarop de wedervraag dan is "Sure, what do you want" (oid)

En vervolgens kan ik prima antwoorden met radio 3fm of radio 538 (in het Engels uiteraard).

• stefanmechelen
Voorlopig is in het Nederlands niet alles beschikbaar. Het is een geleidelijke roll-out heb ik de indruk. Maar dit zal snel veranderen tegen 23 oktober en sommige dingen zullen slechts heel geleidelijk gaan. Ondanks het feit dat het niet feilloos is, raad ik wel aan om Engels ook nog aan te houden als tweede taal just in case. Voorlopig werkt licht nog slecht tot niet bij mij. Doe alle licht aan werkt bv. maar doe licht in keuken aan niet. Tot mijn verbazing zijn routines er wel al bij. Niet onbelangrijk dat want die zijn zo krachtig. Nu nog die irritante Hollandse stem weg voor een sexy Vlaamse stem en Belgische nieuwsbronnen en dan zijn we er :-) Wat ook bijzonder slecht werkt is de nieuwe native Harmony integratie. Niet aan de praat te krijgen, maar dat ligt meer aan Logitech dan aan Google Home volgens mij. Sowieso is die alleen maar in het Engels.

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-11 15:26
stefanmechelen schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:11:Wat ook bijzonder slecht werkt is de nieuwe native Harmony integratie. Niet aan de praat te krijgen, maar dat ligt meer aan Logitech dan aan Google Home volgens mij. Sowieso is die alleen maar in het Engels.
Is dit (=Harmony integratie) iets wat na 24 oktober wel in het Nederlands werkt? Of is dat nog niet bekend. Zou toch jammer zijn om Google Home in het Nederlands te kunnen gebruiken, behalve de routines die je in de Harmony Hub hebt staan, in het Engels moeten doen.

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-11 22:38
stefanmechelen schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:16:
Bij mij werkt hij prima. Logitech Harmony werkt alleen in het Engels.
Kan je vertellen wat je doet en wat je wilt doen met de harmony en wat er fout gaat.
Bron:
https://support.myharmony...nce-with-google-assistant
mattazing schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

Is dit (=Harmony integratie) iets wat na 24 oktober wel in het Nederlands werkt? Of is dat nog niet bekend. Zou toch jammer zijn om Google Home in het Nederlands te kunnen gebruiken, behalve de routines die je in de Harmony Hub hebt staan, in het Engels moeten doen.
Ik verwacht van niet. Aangezien deze in het Duits ook nog niet werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door virtualite op 17-10-2018 10:41 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:15
mattazing schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

Native zal wel niet. Aangezien Harmony momenteel enkel werkt (officieel) in Engels (USA). dus ook niet in Frans, Duits etc. voor zover ik online kan vinden.

Waarschijnlijk, zodra routines uitkomen, kan je gewoon een Nederlands commando opgeven, en dan daar een Engelse reply doorsturen naar harmony. Dan krijg je dus wel een engels antwoord. Of via IFTTT natuurlijk. Zo heb ik momenteel ook op mijn telefoon dingetjes ingesteld.

In principe zijn je activiteiten starten goed genoeg. Ik ga toch echt niet van kanaal wisselen met stem, of het volume aanpassen met mijn stem. De afstandsbediening is dan makkelijk en minder storend voor de rest.

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:54
Ik doe de Harmony aansturing via home assistent, kan je veel meer dan native of ifttt, ik kan elke knopje aanspreken... Als de kids te veel lawaai maken , zeg ik : teletext on ;)

Anyway, zouden routines ook beschikbaar komen op de 24 ste in het NL ?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-11 09:06
Waah schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:44:
[...]
In principe zijn je activiteiten starten goed genoeg. Ik ga toch echt niet van kanaal wisselen met stem, of het volume aanpassen met mijn stem. De afstandsbediening is dan makkelijk en minder storend voor de rest.
Volume lager of geluid helemaal uit is toch wel handig als de kinderen TV kijken hoor. Ook roep ik regelmatig een kinderzender (bijv. Disney Channel) als de jongste TV wil kijken en het lukt niet. Of pauze als je nodig moet pissen terwijl de afstandsbediening ergens verstopt ligt in een spleet van de bank...

Maar voor al die zaken heb ik nu ook routines ingesteld staan. "Ask Harmony to" vind ik erg omslachtig. Helaas dat Nederlandse voice commands nog niet in de routines werken, ook al heb je ze zo ingesteld. Even afwachten dus nog.
NoFate schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:49:
Ik doe de Harmony aansturing via home assistent, kan je veel meer dan native of ifttt, ik kan elke knopje aanspreken...
Hoe doe je dit dan? Met scenes? Ik heb momenteel alleen switches, lights en scenes die vanuit Home Assistant gekoppeld worden met Google Home...

[ Voor 17% gewijzigd door barrymossel op 17-10-2018 10:52 . Reden: toevoeging ]

• NoFate
Je kan de Harmony rechtstreeks aansturen via een service, dan geef je de id aan van je Activity, elke Activity heeft dan zijn eigen knopjes , of via je device zelf, en dat knopje roep je dan gewoon aan via een action...
Of je kan bv ook de actie "Teletext on" in een script zetten, dan dat script aanspreken via ifttt...

• barrymossel
NoFate schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:56:
Je kan de Harmony rechtstreeks aansturen via een service, dan geef je de id aan van je Activity, elke Activity heeft dan zijn eigen knopjes , of via je device zelf, en dat knopje roep je dan gewoon aan via een action...
Of je kan bv ook de actie "Teletext on" in een script zetten, dan dat script aanspreken via ifttt...
Ah, dus allemaal aparte switches maken... Die worden dan dus wel allemaal apart in de Google Home app geladen. Ik weet niet of ik daar kapot van ben...

• NoFate
Nee, zijn geen switchen , is gewoon de Harmony service zelf die je aanroept, al dan niet via IFTTT
Ifttt is gemakkelijk omdat je dan ook een feedback commando kan geven, ik doe het dan met een webhook

• stefanmechelen
routines zijn al beschikbaar bij mij in het Nederlands

• NoFate
ah, sinds wanneer?

• NoFate
aha, bij mij ook
ok, nu gaat het intessant worden :) , hopelijk kan je eng VS nl commandos om routeren
zeer handig omdat IFTTT alleen nog maar in ENG beschikbaar is

• Koldur
  • Laatst online: 20:55
Ik heb met de US Engelse Harmony routines dat Google af en toe vraagt of ik toegang tot Harmony wil geven, is heel irritant. Als het wel werkt, heel fijn. Heeft iemand anders dit ook? Ik snap niet wat er voor zorgt dat dit gebeurt.

Wanneer ik "Hey Google ask Harmony to XXX" het commando geef, werkt het altijd zonder extra controle van de Home, beetje vaag.

Ondertussen gelukt, ik had het maandag opnieuw ingesteld, maar nog op de oude manier, wist niet dat de native methode er nu is. Heerlijke aanpassing zeg!

[ Voor 38% gewijzigd door Koldur op 17-10-2018 17:44 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• TheFes
Wat betreft Harmony is het onhandig dat er niet echt een overzicht is van wat de commando's nu zijn
Wat ik al weet:
  • Turn on <activity>
  • Turn off <activity> (werkt ook als er een andere activity actief is, is dus vergelijkbaar met het power off knopje op de afstandsbediening)
  • Switch to <channel> on <activity>
  • Increase <activity> volume (by <increment>)
  • Pause <activity>
  • Resume <activity>
Iemand nog aanvullingen?

• virtualite
TheFes schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:42:
Wat betreft Harmony is het onhandig dat er niet echt een overzicht is van wat de commando's nu zijn
Wat ik al weet:
  • Turn on <activity>
  • Turn off <activity> (werkt ook als er een andere activity actief is, is dus vergelijkbaar met het power off knopje op de afstandsbediening)
  • Switch to <channel> on <activity>
  • Increase <activity> volume (by <increment>)
  • Pause <activity>
  • Resume <activity>
Iemand nog aanvullingen?
Go to (channel) on (activity). Maar je krijgt een persoonlijk overzicht in je mail.

• TheFes
virtualite schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

Go to channel. Maar je krijgt een persoonlijk overzicht in je mail.
Dat klopt, maar daar staat maar weinig in vond ik. Bijvoorbeeld niet wat de power off functie was. Aangezien die normaal niet aan een activity gekoppeld is, vroeg ik me daar af hoe ik dat bijvoorbeeld in routines voor elkaar moet krijgen. Als ik naar bed ga weet ik niet welke activity standaard aan staat. Maar blijkbaar werkt daar dus elke activity voor.

• virtualite
TheFes schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:47:
[...]

Dat klopt, maar daar staat maar weinig in vond ik. Bijvoorbeeld niet wat de power off functie was. Aangezien die normaal niet aan een activity gekoppeld is, vroeg ik me daar af hoe ik dat bijvoorbeeld in routines voor elkaar moet krijgen. Als ik naar bed ga weet ik niet welke activity standaard aan staat. Maar blijkbaar werkt daar dus elke activity voor.
Oke, dat is inderdaad een goede. Ik heb jouw command overzicht ook overgenomen op mijn artikel over Logitech Harmony op Google Home op mijn blog. Ik had al wat commands maar jouw aanvulling maakt hem completer.

[ Voor 3% gewijzigd door virtualite op 17-10-2018 11:53 ]

• stefanmechelen
adres van die blog?

• barrymossel
NoFate schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:06:
Nee, zijn geen switchen , is gewoon de Harmony service zelf die je aanroept, al dan niet via IFTTT
Ifttt is gemakkelijk omdat je dan ook een feedback commando kan geven, ik doe het dan met een webhook
Maar hoe roep je dan via Google Home die service aan? Via Google Home kan ik alleen Home Assistant switches/lights/scenes aanroepen.

• virtualite
Blog: https://ghsociety.nl.
Artikel: https://ghsociety.nl/logi...oegen-aan-je-google-home/

Het blijft voorlopig nog WIP vanwege de officiële beschikbaarheid. Mijn bedoeling is om de Google Home artikelen wel up 2 date te houden.

Update 1-12-2018
Het artikel lijkt inmiddels zeer compleet.

[ Voor 14% gewijzigd door virtualite op 01-12-2018 17:13 ]

• stefanmechelen
Met de nieuwste versie van HA zijn er nu ook webhooks, zie https://www.home-assistant.io/blog/2018/10/12/release-80/. Die webhooks waren er altijd al trouwens, maar nu nog eenvoudiger gemaakt.

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-11 14:51

koelebobes

Wen BTC €100K

Goedemiddag.

Ik ben eigenlijk van plan om volgende maand een smart plug aan te schaffen. Alleen bedacht ik mij vanmorgen ( en ik weet niet of het er al is ) maar hoe tof zou het zijn als je je Power Usage kan uitlezen op de app van Google Home.

Is dit er al ?

Verder zou ik graag van jullie ervaringen gebruik willen maken wat is volgens jullie een goede smartplug voor Power Usage , Aan en uit , tijdschema en natuurlijk het belangrijkste Google Assistant intergratie

BTC €94.837,08

• NoFate
barrymossel schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:56:
[...]

Maar hoe roep je dan via Google Home die service aan? Via Google Home kan ik alleen Home Assistant switches/lights/scenes aanroepen.
zo dus: (wel beetje offtopic hier
in ifttt maak ik applet
bv : Teletetex on => action webhook
url is dan => https://UWIP:8123/api/services/REMOTE/SEND_COMMAND?api_password=UWAPI
method = POST/JSON
met inhoud:
{ "entity_id": "remote.harmony", "device":43446701, "command":"Teletext" }

uw entity en device id zal wellicht anders zijn, die vind je in uw harmony . conf file

• NoFate
kan iemand de NL routines eens testen voor me? mij lukt het wel

ik heb bv een IFTTT commando , bv Radio ON => is in mijn geval een harmony activity
nu had ik gehoopt/gedacht dat je een NL routine kan maken

bv "Radio aan" => actie => "radio on"
maar dat doet hij dus niet :(

• virtualite
NoFate schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:00:
kan iemand de NL routines eens testen voor me? mij lukt het wel

ik heb bv een IFTTT commando , bv Radio ON => is in mijn geval een harmony activity
nu had ik gehoopt/gedacht dat je een NL routine kan maken

bv "Radio aan" => actie => "radio on"
maar dat doet hij dus niet :(
Ik heb alleen routines beschikbaar als ik mijn telefoon op regio US en taal English zet. Kan je vanuit deze routines NL commands geven?

Wanneer ik mijn telefoon in het Nederlands zet (net gedaan) ontbreekt de optie routines namelijk.

Gebruik jij een iOS of Android device? Welke app versie?

[ Voor 4% gewijzigd door virtualite op 17-10-2018 13:15 ]

• NoFate
ik heb nu mijn telefoon in NL gezet, en routines in nu ook beschikbaar toch, paar dagen geleden nog niet, nu wel
zullen ze dus ook aan het uitrolle zijn
maar maakt niet uit , want als ik mjin telefoon in het NL zet, dan zie ik ook de ENG routines

• barrymossel
Ik heb een update van de Home app gekregen vanochtend en toen kreeg ik routines met Nederlandse tekst, terwijl mijn telefoon op EN (US) staat (en Assistant met eerste taal ook op EN). Net de telefoon op NL gezet, eens zien of routines blijft bestaan in de settings het komende uur.
NoFate schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:59:
[...]

zo dus: (wel beetje offtopic hier
in ifttt maak ik applet
bv : Teletetex on => action webhook
url is dan => https://UWIP:8123/api/services/REMOTE/SEND_COMMAND?api_password=UWAPI
method = POST/JSON
met inhoud:
{ "entity_id": "remote.harmony", "device":43446701, "command":"Teletext" }

uw entity en device id zal wellicht anders zijn, die vind je in uw harmony . conf file
Ja, met IFTTT. Je gaf aan "al dan niet met IFTTT". Ik wil liever geen IFTTT gebruiken, maar gewoon de "native" Google Assistant/Home ondersteuning van Home Assistant.

[ Voor 17% gewijzigd door barrymossel op 17-10-2018 13:27 ]

• barrymossel
barrymossel schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:21:
Ik heb een update van de Home app gekregen vanochtend en toen kreeg ik routines met Nederlandse tekst, terwijl mijn telefoon op EN (US) staat (en Assistant met eerste taal ook op EN). Net de telefoon op NL gezet, eens zien of routines blijft bestaan in de settings het komende uur.
[...]
En de nieuwe layout van de Google Assistant settings verandert wanneer ik de telefoon op NL zet weer naar de oude layout en de routines verdwijnen. Nederlandse spraakcommando's werken bij mij nog steeds niet, ook niet wanneer de routines zichtbaar zijn in de instellingen.

Ik denk dat we nog even moeten wachten.

• TheFes
barrymossel schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:38:
[...]

En de nieuwe layout van de Google Assistant settings verandert wanneer ik de telefoon op NL zet weer naar de oude layout en de routines verdwijnen. Nederlandse spraakcommando's werken bij mij nog steeds niet, ook niet wanneer de routines zichtbaar zijn in de instellingen.

Ik denk dat we nog even moeten wachten.
Je hebt wel NL als taal toegevoegd? Of kun je dat ook nog niet?

• virtualite
TheFes schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:43:
[...]

Ja. Ik heb zelf een iOS device met versie 2.6.113. Ik ben vooral benieuwd of het beschikbaar is bij andere iOS gebruikers of alleen bij Android gebruikers. Ik heb namelijk het zelfde "probleem".

Ook op mijn zakelijke android telefoon heb ik geen routines in NL. Hier heb ik app versie 2.6.6.14. De layout en opties etc verschilt behoorlijk btw.

[ Voor 26% gewijzigd door virtualite op 17-10-2018 13:48 ]

• barrymossel
TheFes schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:43:
[...]

Yup, als tweede taal. Maar nu ook getest met alleen NL als taal en dan nog werken de NL'se routines niet.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 21:52

J-P

Syntax erro....

koelebobes schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:31:
Goedemiddag.

Ik ben eigenlijk van plan om volgende maand een smart plug aan te schaffen. Alleen bedacht ik mij vanmorgen ( en ik weet niet of het er al is ) maar hoe tof zou het zijn als je je Power Usage kan uitlezen op de app van Google Home.

Is dit er al ?

Verder zou ik graag van jullie ervaringen gebruik willen maken wat is volgens jullie een goede smartplug voor Power Usage , Aan en uit , tijdschema en natuurlijk het belangrijkste Google Assistant intergratie
De Sonoff POW lijkt op wat je beschrijft
  • Google assistent integratie
  • Kan aan/ uit schakelen (inclusief status verzenden)
  • Tijdschema in te stellen in de native app
  • IFTTT integratie (op die manier kan je dus ook inschakelen na zonsondergang etc)
  • Houdt power usage bij (volgens mij niet op te vragen via GH)
Ik heb een hoop standaard Sonoffs via AliExpress besteld. Bevalt zeer goed en er is ook een topic over hier op Tweakers.

[ Voor 11% gewijzigd door J-P op 17-10-2018 14:02 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-11 14:51

koelebobes

Wen BTC €100K

J-P schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:00:
[...]

De Sonoff POW lijkt op wat je beschrijft
  • Google assistent integratie
  • Kan aan/ uit schakelen (inclusief status verzenden)
  • Tijdschema in te stellen in de native app
  • IFTTT integratie (op die manier kan je dus ook inschakelen na zonsondergang etc)
  • Houdt power usage bij (volgens mij niet op te vragen via GH)
Ik heb een hoop standaard Sonoffs via AliExpress besteld. Bevalt zeer goed en er is ook een topic over hier op Tweakers.
J-P dat ziet er voor mijn andere spullen top uit maar ik bedoel eerder iets simpels zoals

Afbeeldingslocatie: https://p.globalsources.com/IMAGES/PDT/B1148392605/Bluetooth-Smart-Meter-Plug-EU-Bluetooth-4.0-Scheduler-Timer-Power-Consumption-Measurement.jpg

Zodat ik de power consumption van mijn server , PC en televisie meubel in de gaten kan houden :)

BTC €94.837,08

• NoFate
Ja, met IFTTT. Je gaf aan "al dan niet met IFTTT". Ik wil liever geen IFTTT gebruiken, maar gewoon de "native" Google Assistant/Home ondersteuning van Home Assistant.
als je native doet, dan kan je de "scripts" toch exposen, dan maak je een scriptje "teletext on"
=> https://www.home-assistant.io/components/google_assistant/ , staat dat ook scriptes werken
in dat scriptje zet je dan :
teletext:
alias: Teletext ON
sequence:
- service: remote.send_command
data:
entity_id: remote.harmony
device: 43446701
command: Teletext

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 21:52

J-P

Syntax erro....

koelebobes schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:06:
[...]

J-P dat ziet er voor mijn andere spullen top uit maar ik bedoel eerder iets simpels zoals

[Afbeelding]

Zodat ik de power consumption van mijn server , PC en televisie meubel in de gaten kan houden :)
Meer zoals deze dus.
Alleen meet die de powerconsumptie niet.

Wat ik heb gedaan, ik zet deze sonoffs in de kabel van een stekkerdoos. Dan heb je in feite hetzelfde als die smartplugs alleen iets minder mooi.

[ Voor 10% gewijzigd door J-P op 17-10-2018 14:09 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• barrymossel
NoFate schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:08:
[...]

als je native doet, dan kan je de "scripts" toch exposen, dan maak je een scriptje "teletext on"
=> https://www.home-assistant.io/components/google_assistant/ , staat dat ook scriptes werken
in dat scriptje zet je dan :
teletext:
alias: Teletext ON
sequence:
- service: remote.send_command
data:
entity_id: remote.harmony
device: 43446701
command: Teletext
Thanks, dat is dus nieuw (?) voor mij. Voor mijn gevoel waren alleen light, switch en scene mogelijk via de component. Maar dat is dus (veel) meer (tegenwoordig?).

• NoFate
barrymossel schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:13:
[...]

Thanks, dat is dus nieuw (?) voor mij. Voor mijn gevoel waren alleen light, switch en scene mogelijk via de component. Maar dat is dus (veel) meer (tegenwoordig?).
ik denk dat je bij home assistant nooit alles kunt weten, het kan gewoon te veel
ik heb thuis nu een tablet ophangen, elk apparaat wat thuis een IP heeft, bedien ik nu via HA :)

• xAndyx
  • Laatst online: 27-03 13:04
Ik heb sinds kort ook de nederlandse taal beschikbaar en had de stille hoop mijn thermostaat nu eindelijk wel te kunnen koppelen (honeywell evohome).

Hij staat wel in het lijstje, 'Honeywell Total Connect Comfort Intl', ik kom uit de op de honeywell total connect website, login, kies mijn ruimten, kom terug in de google home app, krijg 'Je honeywell total connect comfort Intl linken' en vervolgens 'Kan instelling niet updaten, Controleer je verbinding'. |:(

Iemand anders toevallig ook problemen met honeywell? Misschien is het nog te vroeg voor Nederland.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:58
NoFate schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:17:
[...]
ik heb thuis nu een tablet ophangen, elk apparaat wat thuis een IP heeft, bedien ik nu via HA :)
Pics or it didn’t happen :+

Sometimes you need to plan for coincidence

• NoFate
Hmmbob schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:26:
[...]

Pics or it didn’t happen :+
hierzo :)
cameras en google agenda heb ik wel geen pics van gemaakt :)
maar in die tab zie je al mij cameras binnenhuis , oftewel, die agenda is een volledige frame van onze gmail agenda
en achterliggend heb ik wel nog een 20 tal automations ingesteld, die je niet ziet in het front view
bv => als ik mijn alarm aan / uit zet wanneer ik het het huis verlaat, dan zet HA mijn cameras in motion detection, als de radio / tv nog zou aan staan, dan zet hij deze ook uit, alle lichten uit etc ...
elke dinsdag / donderdag zet die mijn roborock aan voor bepaalde zones te stofzuigen

https://www.dropbox.com/s/19y0zq1arifg3te/1.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/a71vdyxaaix3odv/2.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/guc0xq0p93v0ac0/3.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/pkvvi74f7tzk318/5.JPG?dl=0

echt superhandig allemaal :)

Verwijderd

*knip", sorry maar dit is niet de bedoeling zonder toestemming en op deze manier. Lees even Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit! door.

[ Voor 79% gewijzigd door Zeehond op 17-10-2018 22:28 ]

• Troetelbeer
NoFate schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:40:
[...]

maar in die tab zie je al mij cameras binnenhuis , oftewel, die agenda is een volledige frame van onze gmail agenda
en achterliggend heb ik wel nog een 20 tal automations ingesteld, die je niet ziet in het front view
bv => als ik mijn alarm aan / uit zet wanneer ik het het huis verlaat, dan zet HA mijn cameras in motion detection, als de radio / tv nog zou aan staan, dan zet hij deze ook uit, alle lichten uit etc ...
elke dinsdag / donderdag zet die mijn roborock aan voor bepaalde zones te stofzuigen

Dit is precies wat ik ook ga realiseren, maar dan met Domoticz denk i.p.v. HA.

En even wat anders: iemand al de Ikea slimme stekkers geprobeerd met de GH?

[ Voor 3% gewijzigd door Troetelbeer op 17-10-2018 17:55 ]

• HeroS
  • Laatst online: 25-11 16:17

HeroS

SmartHome Nerd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:12:
Hallo allemaal, ik ben opzoek naar mensen die gebruik maken van een Smart Speaker (zoals Google Home of Amazon Alexa). Dit is voor een onderzoek van de specialisatie van Creative Industries van de Hogeschool Utrecht. Dit onderzoek gaat over de gebruikers van dit apparaat. Als je hier gebruik van maakt, kunt u mij dan berichten? Dit is voor een interview dat niet gepubliceerd wordt. Alvast bedankt!
Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:40
Klopt het dat Google Home niet goed werkt met een ingebouwde Chromecast in de TV?

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:40
Wat me trouwens opvalt is dat hij na een half uurtje praten hij nog niet veel kan helpen. Wordt dat snel beter? En wat ik irritant vind is dat je telkens Hey Google bij een vervolgvraag moet stellen. Kun je dat ergens uitzetten?

[ Voor 34% gewijzigd door Sunri5e op 17-10-2018 19:11 ]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17

Nicap

Tsssk....

Sunri5e schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:09:
Klopt het dat Google Home niet goed werkt met een ingebouwde Chromecast in de TV?
Dat klopt. Bij mij pakt ie de Sony TV ook niet mee met ingebouwde chromecast.

Wellicht na 24 oktober?

• Troetelbeer
Sunri5e schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:09:
Wat me trouwens opvalt is dat hij na een half uurtje praten hij nog niet veel kan helpen. Wordt dat snel beter? En wat ik irritant vind is dat je telkens Hey Google bij een vervolgvraag moet stellen. Kun je dat ergens uitzetten?
Continuous conversation aanzetten voor vervolgvragen zonder opnieuw "Hey Google" te hoeven zeggen.

Hou er ook rekening mee dat de huidige NL assistent op de Google Home nog niet volledig ondersteund wordt. Pas vanaf 24 oktober, wanneer de GH officieel in NL gereleased wordt.

• MarioMark1541
  • Laatst online: 22:17
Werkt bij een van jullie voice match nog?

Kan deze niet instellen bij andere personen in het huishouden

• MarioMark1541
NoFate schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:40:
[...]

Ziet er goed uit!

Is dat moeilijk om in te stellen en wat is het voordeel hiervan ?

• NoFate
tja, moeilijk is het niet, je bent er wel even aan bezig, zeker zonder script ervaring
die interface zelf is een nice to have, alles kan je eigenlijk bedienen via 1 app, zoals je zelf wilt of opbouwt
maar het grotere voordeel vind ik persoonlijk de achterliggende automations, via 1 knop of handeling of voice commando, kan je meerdere acties gaan doen en automatisaties doen
zo zeg ik bv tegen mij google home : fish on , dan gaan thuis de dimmers aan, ook led strip, tv gaat aan via harmony op chromecast , en youtube begint een filmpje af te spelen met een brandhaard op de achtergrond

wel leuke dingen

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 11:29

CodeIT

Code IT

Ineens werkt hier de integratie met Home Assistant goed (op de telefoon) in het Nederlands. Zinnen als "Zet lampen woonkamer aan" en "Dim eetkamer naar 50%" worden herkend en uitgevoerd. Omdat ik net heb geupgrade naar Hass 80.2 moest ik Google Assistant opnieuw koppelen, misschien heeft dat er iets mee te maken.

• bartbh
  • Niet online
Hier blijft het een vreemde combinatie. Ik heb de taal op Nederlands staan (zelfs Engels niet ingevuld als 2e taal).

Bij het vragen om de lampen uit te schakelen werkt het keer op keer niet op de Google Home. Probeer ik het op m'n telefoon, dan werkt het in het Nederlands ook niet. Terwijl er wel 9 apparaten gevonden zijn, dus er is een koppeling.

Stel ik echter de vraag in het Engels (zonder dat deze taal is ingesteld) dan werkt het vlekkeloos.

Afbeeldingslocatie: https://flgtwa.db.files.1drv.com/y4m3OpfudUyxQgKZNv-hd8zPBoMYtoRsxsL0S-2Nb9LE89dVOhfr-x4uejBOqSkzJHdzuybgqnggM20H8tAC31PF4oMZ5pXqs7lg96R05uS-RsM5th40sG_Y4Q21NSPK8x-TlMbdiVoB94IEGc-bXuJuCb7rNV-4TtWqZmZHob3rETsfAXNrEdARX-M3S0ubZXw0u07pREX2zvA9WBBa3GHLA?width=1080&height=1920&cropmode=none

• henk99
  • Laatst online: 01-11 15:33
Ik heb nu in mijn keuken een Tifoli radio staan, met daaraan een audio cast.

Nu wil ik iets (volgens mij) heel eenvoudigs...ik wil gewoon via home assistant een commando kunnen geven om 3fm op die audio cast af te spelen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik gebruikte altijd de 'tune in radio' app en daarin zei ik dan gewoon cast naar die audio cast. Handmatig werkt dit ook prima hoor, maar dit moet toch met een commando kunnen? Of wil ik teveel?

Ik wil gewoon graag kunnen roepen "radio aan op 3FM" of zoiets.... :)

• bartbh
  • Niet online
Radio afspelen kan gewoon via "Play radio 3fm on [naam chromecast]" of "Speel radio 3fm op [naam chromecast]".

• henk99
bartbh schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:52:
Radio afspelen kan gewoon via "Play radio 3fm on ~~~[naam chromecast]" of "Speel radio 3fm op ~~~[naam chromecast]".
Nee, dat werkt helaas niet. Google assistent geeft aan alleen op een chomecast iets te kunnen afspelen. Alsof de audio cast niet kan of niet bestaat. Hij staat echter wel gewoon in de lijst met beschikbare devices.

• bartbh
  • Niet online
Je noemt "een audio cast". Ik ging uit van een Chromecast Audio. Maar is het dat ook?

• henk99
bartbh schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:01:
Je noemt "een audio cast". Ik ging uit van een Chromecast Audio. Maar is het dat ook?
Jazeker, een chromecast Audio

• Waah
bartbh schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:25:
Hier blijft het een vreemde combinatie. Ik heb de taal op Nederlands staan (zelfs Engels niet ingevuld als 2e taal).

Bij het vragen om de lampen uit te schakelen werkt het keer op keer niet op de Google Home. Probeer ik het op m'n telefoon, dan werkt het in het Nederlands ook niet. Terwijl er wel 9 apparaten gevonden zijn, dus er is een koppeling.

Stel ik echter de vraag in het Engels (zonder dat deze taal is ingesteld) dan werkt het vlekkeloos.

[Afbeelding]
Zoals al vaker gezegd: 24 oktober is de officiële release. Dus vanaf dan zou het moeten werken.

• bartbh
  • Niet online
Klopt, maar het screenshot is vanaf de Google Assistent op Android. Die is al langer uit en de koppeling (met Controlicz) is daarin ook gewoon beschikbaar.

Wat mij betreft hebben ze dus iets wat nog teveel in beta is, wel gepubliceerd.

Maar goed, we wachten nog geduldig even wat langer.

• MarioMark1541
Hier werkt het inmiddels om in het Nederlands de verlichting aan en uit te doen

• Troetelbeer
bartbh schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:01:
Klopt, maar het screenshot is vanaf de Google Assistent op Android. Die is al langer uit en de koppeling (met Controlicz) is daarin ook gewoon beschikbaar.

Wat mij betreft hebben ze dus iets wat nog teveel in beta is, wel gepubliceerd.

Maar goed, we wachten nog geduldig even wat langer.
De Google Assistent op je telefoon is niet hetzelfde als je Google Assistent op de Google Home apparaten.

• MarioMark1541
Is het ook mogelijk om via Spotify connectie dingen af te spelen op de tv (android kastje)

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:42
Nog steeds niks gehoord van Otto.de, Ze hebben het bij Hermes neergelegd. En die zijn schijnbaar nog trager met reageren. Zelf een klacht/melding indienen(dat mijn pakket kwijt is) bij Hermes kon ook niet, dat moest de verzender doen.

Otto heeft dus gezegd een paar dagen terug dat er een paar dagen overheen kan gaan en ik geduld moet hebben. Het is nu 6 dagen geleden dat ik hem besteld heb.

Bij Bol.com of Coolblue hadden ze inmiddels allang een nieuwe opgestuurd. Zeer slechte service moet ik wel zeggen. Misschien omdat duitsland vele malen groter is dan NL, maar toch.

-edit Zit naar reviews te kijken over Hermes. Meerdere 1* ratings per dag op Trustpilot. Pakketjes die weken lang duren terwijl het er binnen enkele dagen zou moete zijn. Hermes is dus gewoon waardeloos, en Otto gaat natuurlijk hen proberen ervoor op te laten draaien voordat ze zomaar een nieuwe sturen. Dit gaat nog weken duren ben ik bang

[ Voor 22% gewijzigd door LikeABawzs op 18-10-2018 13:50 ]

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

• TheFes
MarioMark1541 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:29:
Is het ook mogelijk om via Spotify connectie dingen af te spelen op de tv (android kastje)
Ja, dat kan.
Tenminste, ik kan zeggen:
Hey Google, play some music on Shield, en dan gaat hij muziek afspelen via mijn Shield TV op de TV.

• Waah
MarioMark1541 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:29:
Moet wel kunnen. Als ik niet aangeef dat ik Spotify wil luisteren op de Speakers.... dan start mijn Nvidia shield op (met via CEC ook de TV en receiver) en begint daar Spotify te spelen. En dat werkt volgens mij inderdaad via Connect, en niet de Chromecast.

Wel in het engels trouwens.

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:16
MarioMark1541 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:19:
Hier werkt het inmiddels om in het Nederlands de verlichting aan en uit te doen
Pff, dan heb je het beter voor elkaar als ik, ik krijg na 'OK Google; Zet het licht aan' of varianten daarop: 'Ik. begrijp. het. niet.' Zucht en wat een robotstem vergeleken met de US uitspraken..

• MarioMark1541
RoosW schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:19:
[...]

Pff, dan heb je het beter voor elkaar als ik, ik krijg na 'OK Google; Zet het licht aan' of varianten daarop: 'Ik. begrijp. het. niet.' Zucht en wat een robotstem vergeleken met de US uitspraken..
Het is ook net hoe je het uitspreekt

• MarioMark1541
Waah schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:07:
[...]

Moet wel kunnen. Als ik niet aangeef dat ik Spotify wil luisteren op de Speakers.... dan start mijn Nvidia shield op (met via CEC ook de TV en receiver) en begint daar Spotify te spelen. En dat werkt volgens mij inderdaad via Connect, en niet de Chromecast.

Wel in het engels trouwens.
Zeg je dan de artiest plus nummer of albums want dat lukt bij mij niet en de speakers is bij jou de shield neem ik aan ?

• Ax05
MarioMark1541 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:20:
[...]

Bij mij werkt: Oké Google, doe de lichten in de <woonkamer> aan/uit

[ Voor 55% gewijzigd door Ax05 op 18-10-2018 14:33 ]

• Waah
@MarioMark1541 gewoon artiest + nummer ja. Of album. Of playlist (die in je bibliotheek van Spotify staan).

Als ik zeg: "Hey google, play Tiësto on Spotify" speelt die ze op de Shield (want dat is mijn standaard device)
Als ik zeg: "Hey google, play Tiësto on Spotify on Speakers" speelt die ze op de google homes (want de groep Speakers bevat beide google home's)

Heb je al een standaard device gekozen? zo niet, moet je dus ipv "speakers" de naam van je Shield noemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 18-10-2018 14:31 ]

• MarioMark1541
Waah schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:30:
@MarioMark1541 gewoon artiest + nummer ja. Of album. Of playlist (die in je bibliotheek van Spotify staan).

Als ik zeg: "Hey google, play Tiësto on Spotify" speelt die ze op de Shield (want dat is mijn standaard device)
Als ik zeg: "Hey google, play Tiësto on Spotify on Speakers" speelt die ze op de google homes (want de groep Speakers bevat beide google home's)

Heb je al een standaard device gekozen? zo niet, moet je dus ipv "speakers" de naam van je Shield noemen.
Oké

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:16
MarioMark1541 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:20:
[...]

Werkende formulering zou prettig zijn >:)

Op 'OK google, doe het licht aan' krijg ik "Ik. weet. nog. niet. hoe. ik. hierbij. kan. helpen." waar OK Google turn on the lights perfect werkt.
Dit (licht aan/Lights on) om de om-naming naar Nederlands per kamer pas te doen als het ook daadwerkelijk doet wat het moet doen.

Maar goed, het is nog niet de 24e, het zal vanzelf wel verbeteren.

• MarioMark1541
Ik zeg zet de.... Verlichting aan of doe de.... Verlichting aan

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:06

JoeZuCK

_Fonz > all.

RoosW schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:19:
[...]

Bij mij werkt het ook niet, maar ik denk dat het komt omdat ik nog gebruik maak van routines. Tegenwoordig is het niet meer nodig een aparte routine te maken om alle lampen uit te zetten, behalve die van de tuin, omdat die specifieke lampen allemaal in de woonkamer (livingroom) zijn en de Google Home ook gekoppeld is aan livingroom ... Tegenwoordig doet hij alleen nog lampen aan en uit in de kamer waar de Home dus aan toegewezen is.

Alhoewel .. de keuken zit aan de woonkamer vast .. en als ik de lampen die in de keuken hangen koppel aan die van de livingroom, kan ik ze niet meer apart bedienen, tenzij ik die lampen ook kan toewijzen aan meedere 'kamers'.

En die routine heb ik in het Engels geschreven. "Turn on/off the lights". Misschien werkt het als ik een aparte routine maak "Doe alle lampen aan/uit). Maar ik denk dat die eerste optie beter is en die routine verwijder omdat hij nu ook Nederlands verstaat.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Troetelbeer
RoosW schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:51:
[...]

Werkende formulering zou prettig zijn >:)

Op 'OK google, doe het licht aan' krijg ik "Ik. weet. nog. niet. hoe. ik. hierbij. kan. helpen." waar OK Google turn on the lights perfect werkt.
Dit (licht aan/Lights on) om de om-naming naar Nederlands per kamer pas te doen als het ook daadwerkelijk doet wat het moet doen.

Maar goed, het is nog niet de 24e, het zal vanzelf wel verbeteren.
Dat laatste dus, nu zullen er dingen zijn die bij de één beter werken dan bij de andere. :)

• CoachKoos
Ik heb de koppeling van de Harmony Hub in de Home app voor elkaar. Ik zie nu dat de acties zijn toegevoegd aan een ruimte (woonkamer).

Iemand enig idee wat daar het nut van is? De acties TV AAN en TV UIT staan in dezelfde ruimte, dus alles in 1x aan of uit kan het niet zijn...

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-11 16:49
Heeft er al iemand een betrouwbaar alarmsysteem gekoppeld aan de Google Home?

• Ax05
CoachKoos schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:45:
Ik heb de koppeling van de Harmony Hub in de Home app voor elkaar. Ik zie nu dat de acties zijn toegevoegd aan een ruimte (woonkamer).

Iemand enig idee wat daar het nut van is? De acties TV AAN en TV UIT staan in dezelfde ruimte, dus alles in 1x aan of uit kan het niet zijn...
Kan je hem nu ook bedienen in het Nederlands?

Dat is mij nog niet gelukt.

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-11 15:30
Ax05 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:51:
[...]

Kan je hem nu ook bedienen in het Nederlands?

Dat is mij nog niet gelukt.
Wordt ook nog niet officiëel ondersteund in de Home app toch?

We're sorry but your language and/or region is not supported by the Logitech Harmony skill for Google Home.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18
henk99 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:58:
[...]

Nee, dat werkt helaas niet. Google assistent geeft aan alleen op een chomecast iets te kunnen afspelen. Alsof de audio cast niet kan of niet bestaat. Hij staat echter wel gewoon in de lijst met beschikbare devices.
Het bijzondere is dat het me sommigen dagen wél lukt om 3FM af te spelen via m'n Chromecast Audio ("speel radio 3FM af op keuken"), en andere dagen ie weer doodleuk de melding heeft dat ie inderdaad alleen op Cast apparaten kan afspelen (of iets dergelijks).

Ik gebruik voor de duidelijkheid Assistent via m'n telefoon, maar dat is dus ook gewoon nog beta in mijn ogen hoor...
Pagina: 1 ... 29 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...