Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Dat denk ik niet. De opties liggen volgens mij niet aan de taal, maar aan de locatie.barrymossel schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:05:
Ik twijfel enorm of ik überhaupt de Home ooit op NL ga zetten. Je blijft ongetwijfeld altijd achterlopen met (nieuwe) opties...
Believe. Imagine. Create.
Zeker niet waar.. De opties liggen aan de taal. US English heeft veel meer mogelijkheden als UK English of Nederlands.Troetelbeer schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:00:
[...]
Dat denk ik niet. De opties liggen volgens mij niet aan de taal, maar aan de locatie.
- Alarm vraagt hij willekeurig wel/niet en soms 3x achter elkaar.
- Lichten gaan wel uit, alhoewel yeelights nog steeds problematisch zijn (altijd al geweest).
En dan blijft het stil. Geen welterusten. Geen country sounds. Dat laatste werkt ook niet door "play country sounds" te zeggen, dan krijg ik country songs op spotify. Opnieuw instellen via de app werkt ook niet.
Even een voorbeeld:Sahi_NL schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:15:
[...]
Zeker niet waar.. De opties liggen aan de taal. US English heeft veel meer mogelijkheden als UK English of Nederlands.
With Hands-Free Calling on Google Home, you can call friends, family, and businesses using just your voice. This functionality is available in the U.S., U.K., Canada (English and French) (excluding territories).
Dit is locatie gebaseerd en niet taal gerelateerd. In Frankrijk spreken ze ook Frans, maar is dit nog niet beschikbaar.
Dat je nu nog niet alle opties beschikbaar hebt in de Home app als je telefoon op NL staat is logisch. NL is nog niet officieel beschikbaar voor Google Home. Ik ga er vanuit dat wanneer NL beschikbaar is, ik dezelfde instellingsmogelijkheden krijg als wanneer mijn telefoon op English U.S. staat ingesteld. Buiten de locatie gerelateerde opties.
Edit: anders probeer even te bellen met je Google Home
[ Voor 4% gewijzigd door Troetelbeer op 31-08-2018 14:04 ]
Andere opties/instellingen zijn zeker wel taal afhankelijk. Zoals ik al zijn UK english en US English hebben zeker nog niet dezelfde optie (denk hierbij oa aan de continious concersation, of (in het begin in ieder geval) de routines).
Maar laten we het anders stellen: het is dus niet eenduidig te beantwoorden.

Ik wil in domoticz een knop aanmaken waarop ik kan drukken die dan vervolgens een geluidsbestand af speelt ( en dan vervolgens een deurbel van maken bijvoorbeeld
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Probeer eens te kijken bij IFTTT.Pimmetje651 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:18:
Kan iemand me opwegen helpen als ik een MP3/wave of whatever wat voor audio bestand wil afspelen op mijn Google home speakers (home en mini) ?
Ik wil in domoticz een knop aanmaken waarop ik kan drukken die dan vervolgens een geluidsbestand af speelt ( en dan vervolgens een deurbel van maken bijvoorbeeld)
Edit: met een Nest deurbel zou het moeten kunnen volgens Google zelf en met scripting moet het ook kunnen volgens sommige mensen.
Edit 2: met de Nest deurbel maakt de GH je er gewoon attent op dat er iemand aan de deur staat. Op welke manier en of het aanpasbaar is weet ik niet. Met scripting kun je wel je eigen mp3 kiezen.
[ Voor 26% gewijzigd door Troetelbeer op 01-09-2018 11:49 ]
Heb een z-wave oplossing en dat met controlicz gekoppeld aan domoticz
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Zie mijn post: larsF in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 3"
- Ik kan hem niet op Nederlands instellen, maar ik dacht dat assistent inmiddels wel in Nederlands verkrijgbaar was. Is er een truckje, of is Nederlands gewoon echt niet mogelijk?
- Ik gebruik Deezer (heel goedkoop abonnement) en deze wordt volgens assistent zelf niet in Nederland ondersteund. In andere landen wel. Weet iemand of er een truckje is om dit toch werkend te krijgen?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
nee, ik heb niet alle 2300 reacties doorgelezen. Ik snap dat het vervelend is al mensen steeds dezelfde vragen stellen, maar ik ben nou ook weer niet echt het type dat zomaar vragen stelt zonder eerst zelf te zoeken.renzo4000 schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:12:
Heb je het topic doorgelezen? De vragen die je stelt worden dan allemaal beantwoord.
In het kort, vraag 1 = nee vraag 2 = nee, alleen premium
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Google Assistent is niet hetzelfde als het Google Home platform. Achterliggend is er vast veel overlap, maar nee het Google Home Platform is nog niet Nederlands. Dit is een veelgemaakte denkfout. Google Assistant != Google Home.SuperKris schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:55:
Sinds gister heb ik ook een Home. Ik heb al wat gezocht, maar ik heb nog 2 vragen die nog onbeantwoord zijn.
- Ik kan hem niet op Nederlands instellen, maar ik dacht dat assistent inmiddels wel in Nederlands verkrijgbaar was. Is er een truckje, of is Nederlands gewoon echt niet mogelijk?
- Ik gebruik Deezer (heel goedkoop abonnement) en deze wordt volgens assistent zelf niet in Nederland ondersteund. In andere landen wel. Weet iemand of er een truckje is om dit toch werkend te krijgen?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik heb het op google opgezocht en getracht het met de zoekfunctie op tweakers te vinden. Als ik dan niet een duidelijk antwoord kan vinden, vindt ik het best passend om de vraag te stellen. Daar is een toch een forum voor? Kijk gerust even in mijn postgeschiedenis als je twijfelt of ik alleen domme vragen stel, of zelf ook zaken uitzoek en informatie deel.renzo4000 schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:16:
Nee snap ik best, maar het droppen van vragen zonder dat je zelf effort erin steekt is ook niet echt iets wat gewaardeerd wordt. Hetgeen wat je vraagt is namelijk redelijk makkelijk terug te vinden.
In het kort, vraag 1 = nee vraag 2 = nee, alleen premium
Maargoed...
Jammer dat Nederlands niet kan. Betreft Deezer, ik heb een premium abonnement (of eigenlijk family tegenwoordig) maar Home geeft aan dat het niet in Nederland ondersteund wordt. Wel veel andere landen. Ik hoop dat er een truckje is om dit wel te laten werken.
Verwijderd
zojuist via chat contact gehad met de Google helpdesk. Alles geprobeerd en veranderd maar geen mogelijkheid gevonden om een 2de voice match in te stellen. Enige watnog mogelijk was volgens de helpdesk is dat het regio gebonden is dat dit nog niet lukt...YellowCab schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 15:29:
[...]
Nee helaas nog geen oplossing voor gevonden
Update: Zojuist ook contact met Google gehad. Ze geven aan dat ze niet weten waarom het niet werkt, maar mogelijk heeft het te maken met het feit dat de Google Assistant nog niet officieel beschikbaar is in Nederland. Hierdoor kunnen ze dus ook niet garanderen dat alle functies werken. Dat wordt dus wachten totdat de Nederlandse taal wel officieel wordt ondersteund door Google.
Met een vpn werkt het wel, maar dan kan je volgens mij niet de opdracht geven het naar andere speakers te casten.SuperKris schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:54:
[...]
Ik heb het op google opgezocht en getracht het met de zoekfunctie op tweakers te vinden. Als ik dan niet een duidelijk antwoord kan vinden, vindt ik het best passend om de vraag te stellen. Daar is een toch een forum voor? Kijk gerust even in mijn postgeschiedenis als je twijfelt of ik alleen domme vragen stel, of zelf ook zaken uitzoek en informatie deel.
Maargoed...
Jammer dat Nederlands niet kan. Betreft Deezer, ik heb een premium abonnement (of eigenlijk family tegenwoordig) maar Home geeft aan dat het niet in Nederland ondersteund wordt. Wel veel andere landen. Ik hoop dat er een truckje is om dit wel te laten werken.
Weet niet of het wel werkt als je vpn instelt op je router want dan zijn je andere speakers ook op je vpn aangesloten.
DaveD
Nederlands komt naar verwachting wel nog beschikbaar dit jaar op de Google Home.SuperKris schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:54:
[...]
Ik heb het op google opgezocht en getracht het met de zoekfunctie op tweakers te vinden. Als ik dan niet een duidelijk antwoord kan vinden, vindt ik het best passend om de vraag te stellen. Daar is een toch een forum voor? Kijk gerust even in mijn postgeschiedenis als je twijfelt of ik alleen domme vragen stel, of zelf ook zaken uitzoek en informatie deel.
Maargoed...
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Zet je telefoon eens in het Engels en probeer dan Deezer te koppelen? Althans om Spotify aan de Google Home te koppelen moest ik m'n telefoon ook eenmaal in het Engels draaien. Daarna bestond de koppeling gewoon en kan ik hem gewoon gebruiken.SuperKris schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:54:
[...]
Maargoed...
Gaat niet werken want is ook locatie gebonden! 😉MsG schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:15:
[...]
Zet je telefoon eens in het Engels en probeer dan Deezer te koppelen? Althans om Spotify aan de Google Home te koppelen moest ik m'n telefoon ook eenmaal in het Engels draaien. Daarna bestond de koppeling gewoon en kan ik hem gewoon gebruiken.
DaveD
Ik wil gewoon een licht aan doen zonder steeds die stem te horen.
geluid uitzetten?Roeptoeter schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:59:
Elke keer na een opdracht van mij aan Google Home Mini spreekt de Google stem een bevestiging van mijn opdracht. Weet iemand hoe je dit kan uitzetten?
Ik wil gewoon een licht aan doen zonder steeds die stem te horen.
andere oplossing weet ik niet. OF via IFTTT en dan geen response instellen?
[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 03-09-2018 14:34 ]
Herkenbaar dit... Soms doet gh echt niet wat je wil
voor mij zeker geen mogelijkheid dit momenteel in te stellen omdat de beta al voorbij is?keverjeroen schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:03:
Ik kan je vertellen dat de Home speaker in Nederlands erg goed werkt. Om een of andere reden werkt die van mij goed in NL sinds ik mee heb gedaan aan de beta van de Assistant op de telefoon. Ik kan NL of EN praten tegen de speaker en de speaker praat in de zelfde taal terug. In NL heeft ze al de zelfde functies als de Assistant. Dus kan ook gewoon praten met al deze 'acties' https://assistant.google.com/explore/
Helaas werkt niet. Ik heb ook via een VPN op mijn telefoon geprobeerd in een regio te zitten waar deezer wel ondersteund wordt, maar lukt helaas niet.MsG schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:15:
[...]
Zet je telefoon eens in het Engels en probeer dan Deezer te koppelen? Althans om Spotify aan de Google Home te koppelen moest ik m'n telefoon ook eenmaal in het Engels draaien. Daarna bestond de koppeling gewoon en kan ik hem gewoon gebruiken.
Wel een beetje matig hoor. Ik ben gewoon klant bij deezer en google, maar omdat ik in een regio zit die ergens niet aangevinkt is, kan ik de speaker niet gebruiken zoals ik wel.

Snap dat het jammer is, maar je gebruikt ook een product wat hier nog helemaal niet ondersteund wordt.[b]SuperKris schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:54
Wel een beetje matig hoor. Ik ben gewoon klant bij deezer en google, maar omdat ik in een regio zit die ergens niet aangevinkt is, kan ik de speaker niet gebruiken zoals ik wel.
Bedankt voor de tip. Ik zal me in IFTTT verdiepen.Waah schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:34:
[...]
geluid uitzetten?
Ik heb het opgelost d.m.v. routines in de Google Home app.Waah schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:34:
[...]
geluid uitzetten?
Was eenvoudiger dan ik dacht.
Google is een bètatest met Local Guides gestart om een nieuw project te testen. Het gaat om de Google Home Mini want een aantal testers hebben deze slimme speaker opgestuurd gekregen.
https://androidworld.nl/s...es-google-home-mini-test/
Het kan simpeler. Het is gewoon een instelling. Home app starten, je GH mini kiezen, instellingen en dan 'toegankelijkheid' en kiezen of je start- of eindgeluid afspelenwilt. Startgeluid is dat GH je laat weten of hij het wak up woord gehoord heft en eindgeluid voor na de opdracht.Roeptoeter schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 01:32:
[...]
Ik heb het opgelost d.m.v. routines in de Google Home app.
Was eenvoudiger dan ik dacht.
Best geinig. Het gaat dus niet om het filmpje. Scroll even naar beneden.
Geen idee eigenlijk waarom de site offline is gehaald. Hier een nieuwsbericht:
https://www.google.nl/amp...ogle-home-android-tv/amp/
[ Voor 90% gewijzigd door JoeZuCK op 05-09-2018 08:12 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Okay. Ja dat is inderdaad nog simpeler!Troetelbeer schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:29:
[...]
Het kan simpeler. Het is gewoon een instelling. Home app starten, je GH mini kiezen, instellingen en dan 'toegankelijkheid' en kiezen of je start- of eindgeluid afspelenwilt. Startgeluid is dat GH je laat weten of hij het wak up woord gehoord heft en eindgeluid voor na de opdracht.
Bedankt voor de info!
Inderdaad geinig, beetje jammer dat er geen Netflix op mogelijk is.InF.Inc schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:09:
https://humaxvision.com
Best geinig. Het gaat dus niet om het filmpje. Scroll even naar beneden.
Turn on the lights en turn off the lights nu per kamer werken. Dus alleen in de gekoppelde kamer worden de Hue lampen geschakeld. Voorheen gingen alle Hue lampen aan/uit (gebruik de preview fw van GH)
Tevens worden mijn xiaomi stofzuiger en de homewizard link nu ook ondersteunt door Google home.
Dit is bij mij al (2?) weken het geval, wordt dat ook zo gefaseerd uitgerold of valt het je nu pas op?Flash3d schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:26:
Viel mij net op dat de commando's:
Turn on the lights en turn off the lights nu per kamer werken. Dus alleen in de gekoppelde kamer worden de Hue lampen geschakeld. Voorheen gingen alle Hue lampen aan/uit (gebruik de preview fw van GH)
Hé tof! Deze was mij even volledig ontgaan. Gelijk toegevoegd.Flash3d schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:26:
Tevens worden mijn xiaomi stofzuiger en de homewizard link nu ook ondersteunt door Google home.
Viel mij vanochtend pas op 😁. Was een veel gevraagde feature. Alexa had dit al en nu dus ook GH.bartbh schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:48:
[...]
Dit is bij mij al (2?) weken het geval, wordt dat ook zo gefaseerd uitgerold of valt het je nu pas op?
Iemand hier nog meer last van?
Wellicht heb je meerdere apparaten waar hij op cast?Troetelbeer schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:05:
Voorheen kon ik "Pause" en "Play" zeggen als ik serie aan het kijken ben op Netflix, maar tegenwoordig vraagt de GHM vervolgens om welk apparaat het gaat. Dus nu moet ik zeggen "Pause TV" en "Play TV" etc.
Nope, heb alleen een CC en GHM.GroeneThee schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:04:
[...]
Wellicht heb je meerdere apparaten waar hij op cast?
Nu je het zegt... Ik gebruikte het "hé google, stop" commando om streams van Spotify of TuneIn naar de CC te stoppen. Maar sinds kort gebeurt er dan niks dus moet ik roepen "hé google, stop chromecaster". Verder niet in verdiept want erg intensief gebruik ik de google home niet.Troetelbeer schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:05:
Voorheen kon ik "Pause" en "Play" zeggen als ik serie aan het kijken ben op Netflix, maar tegenwoordig vraagt de GHM vervolgens om welk apparaat het gaat. Dus nu moet ik zeggen "Pause TV" en "Play TV" etc.
[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 06-09-2018 11:43 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
beetje jammer. Van mij hoeft dat allemaal niet.
Na het toevoegen van het Link account zag ik netjes all schakelaars in het "devices" overzicht van GH staan.
Heb voor de gein 1 schakelaar getest (turn on woonkamer hifi) en deze werkte. Daarna niets meer mee gedaan omdat ik dus alles al aanstuur via mijn oude Homewizard.
Gisteren zat ik in mijn huisbios en zei ik voor de grap turn of all lights, tot mijn verbazing ging het licht in de bios ook uit (verlichting zit achter een homewizard schakelaar welke is gekoppeld aan mijn HW en mijn Link). Tevens kreeg ik de reply "turning 16 lights off". Dit zijn 13 Hue lampen en dus 3 schakelaars van HW.
Het vreemde is dat ik deze drie schakelaars niet apart heb gedefinieerd als verlichting maar net als de overige schakelaars zijn dit "energy sockets".
Na het toevoegen van deze drie schakelaars aan de goede kamers kun je net als met de Hue lampen gewoon zeggen "turn the lights on" en alleen in die ruimte gaan dan de lichten aan. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een GH in elke ruimte hebt.
Nu ik er verder over nadenk vermoed ik dat HW support de schakelaars heeft gedefinieerd als verlichting, zal dit ook eens posten in het Homewizard draadje en informeren bij HW support.
1. Kan dat?
2. Heeft iemand een voorbeeld?
Misschien kan je hier wat mee? https://www.reddit.com/r/...o_speak_google_home_help/arjandijk162 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:30:
Ik probeer via een cURL commando Google home iets uit te laten spreken (TTS). Ik heb al wel wat voorbeelden gezien met lokaal draaiende scriptjes en integraties in Home Automation systemen, maar wat ik zou willen is gewoon een eenregelig commando om spraak uit mijn speaker te krijgen zonder extra installaties.
1. Kan dat?
2. Heeft iemand een voorbeeld?
https://github.com/noelportugal/google-home-notifier
HomeAssistant kan het ook, zonder dat er per se iets cloud-gebaseerds aan moet staan, dus volgens mij moet het kunnen.
Wellicht kun je hier wat mee? https://github.com/home-a.../components/tts/google.pyarjandijk162 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:02:
Die had ik inderdaad ook al gevonden, maar dat vereist installatie van een script of IFTTT. Ik kon er nog niet direct een GET of POST uit halen
Je kan hier ook je eigen actie voor de Home maken. Heb ik ook gebruikt voor mijn HomeWizard Heatlink koppeling.arjandijk162 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:02:
Die had ik inderdaad ook al gevonden, maar dat vereist installatie van een script of IFTTT. Ik kon er nog niet direct een GET of POST uit halen
https://console.actions.google.com/u/0/
Volgens mij vrij simpel om Google Home te laten reageren op een vraag.
Je kan de actie testen op je Home, maar de testperiode is onbeperkt. Anders moet je de actie publiceren, en dan moet het langs Google en zou iedereen er mee kunnen werken...
Maar nu heb ik een Sonos Beam aan mn televisie hangen en ik krijg geen IFTTT actie voor elkaar die zorgt dat sonos van radio weer overschakelt naar de TV input.
Iemand een idee? In ifttt kun je wel favorieten van sonos koppelen aan assistant, maar geen lijn ingang oid (tenminste voor zo ver ik kan vinden) en ik krijg TV niet als favoriet ingesteld.
https://www.nu.nl/mobiel/...an-nederlandse-media.html
O.a. Nu.nl, NOS, Talpa en RTL
[ Voor 34% gewijzigd door keverjeroen op 14-09-2018 11:14 ]
Kan nu ook deze nieuwsbronnen vinden onder Google Homekeverjeroen schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:14:
Google Assistent leest nieuws van Nederlandse media voor:
Heb alleen nog niet getest met de Home speaker.
Volgens mij gebruikt de home speaker de zelfde bronnen als de telefoon assistant. Dus zou moeten werken. (ik kan ook pas vanavond testen... )larsF schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:19:
[...]
Kan nu ook deze nieuwsbronnen vinden onder Google Home![]()
Heb alleen nog niet getest met de Home speaker.
Ingesteld en getest, staat nu het NOS nieuws voor te lezen (Zowel mijn originele Home als de mini dit nu doen)keverjeroen schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:14:
Google Assistent leest nieuws van Nederlandse media voor:
Leest die dat in het Nederlands gewoon voor?RoosW schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:35:
[...]
Ingesteld en getest, staat nu het NOS nieuws voor te lezen (Zowel mijn originele Home als de mini dit nu doen)
Yep, hij brabbelt Engels om te zeggen dat ie het nieuws gaat lezen (Na een OK Google, What's the news) om daarna de Nederlandse nieuwslezers aan het woord te laten.larsF schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:54:
[...]
Leest die dat in het Nederlands gewoon voor?
Hij sluit dan weer in het Engels af

Zo werkt het bij mij ook.RoosW schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:56:
[...]
Yep, hij brabbelt Engels om te zeggen dat ie het nieuws gaat lezen (Na een OK Google, What's the news) om daarna de Nederlandse nieuwslezers aan het woord te laten.
Hij sluit dan weer in het Engels af
Volgens mij geldt voor NOS hetzelfde.
Welk commando gebruiken jullie (in het Engels)? En ik kan geen Nederlandse bronnen kiezen?Troetelbeer schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:16:
Ook hier werkt het 😎
Als je het laatste nieuws al een keer gehoord hebt, krijg je de melding "there are no new updates, here's the most recent".
Het instellen zelf doe je via de home app op je telefoon, daar kun je bij nieuws kiezen voor welke bron je wil gebruiken.
Wel jammer want had voor het nieuws liever gewoon het 538 nieuws over de Home zelf gehad.
Heb jij je home mini in het Nederlands? Hoe heb je dat gedaan?keverjeroen schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:46:
Ik zal het vanavond eens op mijn Nederlandstalige Home mini speaker proberen. Nu hopen dat de bronnen hun feeds wel een beetje aanpassen. Zo heeft nu.nl een podcast van 15 minuten en RTL maar 1 feed per dag. Als ik het nieuwste nieuws vaan Google vraag, verwacht ik een korte feed waarin het meest recente nieuws in voorbij komt.
Edit:
Gevonden:
Heb helaas nog niet kunnen vinden hoe je mee kan doen aan de beta. Waarschijnlijk omdat dit alleen tijdens het testen van de Nederlandse taal was?keverjeroen schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:03:
Ik kan je vertellen dat de Home speaker in Nederlands erg goed werkt. Om een of andere reden werkt die van mij goed in NL sinds ik mee heb gedaan aan de beta van de Assistant op de telefoon. Ik kan NL of EN praten tegen de speaker en de speaker praat in de zelfde taal terug. In NL heeft ze al de zelfde functies als de Assistant. Dus kan ook gewoon praten met al deze 'acties' https://assistant.google.com/explore/
[ Voor 40% gewijzigd door Kitser op 16-09-2018 00:08 ]
https://www.mediamarkt.de..._google-home-2292862.html
Edit: 70 euro
[ Voor 6% gewijzigd door Lennart95 op 07-10-2018 19:50 ]
Omdat ik Local Guide ben met genoeg punten kreeg ik een uitnodiging voor de beta van de Nederlandstalige Assistant op Android. In die periode was ik toevallig in Duitsland en heb ik een Mini speaker gekocht. Thuis die op USA ingesteld. Toen ik per ongeluk in het Nederlands er tegen praatte, begon ze ook Nederlands terug te praten.. Dit terwijl de beta echt alleen voor Android was en niet voor de Home speakers. Maar blijkbaar is er voor die speakers toch ergens een vinkje aangezet door Google..Kitser schreef op zondag 16 september 2018 @ 00:02:
[...]
Heb jij je home mini in het Nederlands? Hoe heb je dat gedaan?
Edit:
Gevonden:
[...]
Heb helaas nog niet kunnen vinden hoe je mee kan doen aan de beta. Waarschijnlijk omdat dit alleen tijdens het testen van de Nederlandse taal was?
Nu zou ik toch een beetje betere geluidskwaliteit willen hebben en ik wil op meerdere kamers een home hebben.
De max vind ik te duur. De Sony LF-S50G zou een stuk beter moeten klinken dan de normale en ook nog wel betaalbaar (+/- 200 euro)
Maar wat zouden de nadelen zijn van overal een mini neerzetten en die koppelen aan een bluetooth speaker. Die kan je dan vervolgens helemaal vrij kiezen zonder dat je hoeft te letten of het een Google Home enabled speaker is. En ben je denk ik ook nog eens goedkoper uit. Voor 160 euro kan je bijvoorbeeld een Marshall Kilburn kopen. Die schijnt een erg goede geluids kwaliteit te hebben.
Level 6, maar de beta was dus al maanden terug. En ik begreep ook dat niet perse iedereen in level 6 een uitnodiging voor de beta heeft gehad..Hurricane schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:11:
Wat is je level bij Local Guide dan. Ben het ook Local Guide maar heb geen invitatie gehad. @keverjeroen
Ik heb daar ook naar gekeken, maar je moet goed letten hoe het gedrag is van standby en wake up van de bluetooth speaker. Je wil niet telkens een knop in moeten drukken om de speaker uit standby te halen. Op de Marshall Kilburn is dat het geval als die niet is aangesloten op stroom. Wanneer die wel op stroom is aangesloten dan gaat die automatisch weer afspelen als er muziek wordt afgespeeld. (bron: https://www.marshallheadp...er-Manual-Web.pdf#page=24)Kitser schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:04:
Ik heb inmiddels 2x de mini en 1x de "normale" Google Home.
Nu zou ik toch een beetje betere geluidskwaliteit willen hebben en ik wil op meerdere kamers een home hebben.
De max vind ik te duur. De Sony LF-S50G zou een stuk beter moeten klinken dan de normale en ook nog wel betaalbaar (+/- 200 euro)
Maar wat zouden de nadelen zijn van overal een mini neerzetten en die koppelen aan een bluetooth speaker. Die kan je dan vervolgens helemaal vrij kiezen zonder dat je hoeft te letten of het een Google Home enabled speaker is. En ben je denk ik ook nog eens goedkoper uit. Voor 160 euro kan je bijvoorbeeld een Marshall Kilburn kopen. Die schijnt een erg goede geluids kwaliteit te hebben.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Aantal nadelen:Kitser schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:04:
Ik heb inmiddels 2x de mini en 1x de "normale" Google Home.
*Matige geluidskwaliteit aangezien de home geen HD codecs ondersteunt
*Ik kan me voorstellen dat een Home beter is ingericht stemopdrachten te horen door zijn eigen muziek heen dan een losse speaker. Dat merk ik nu al met een Chromecast icm Home. Hij verstaat me dan vaak niet.
Kan niet meer iets afspelen op Netflix via de google home. Hij zegt dan: 'Your account is no longer linked, please link your account through the companion app.' vreemde is dat hij gewoon goed gelinked is in de Home app, heb hem ook al een keer helemaal opnieuw gelinked en ook dit heeft geen effect.
Kan wel gewoon casten via de Netflix app.
Iemand anders dit nieuwe probleem, of beter nog, een oplossing. Heb dit nog nooit eerder gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door krouwen op 18-09-2018 16:36 ]
Als ik dan zeg turn on the kitchen lights to 50 % Gaan ze een voor een aan klopt dat.
Gaan niet allemaal tegelijk aan
[ Voor 38% gewijzigd door keverjeroen op 20-09-2018 08:45 ]
Als je zet: Ok google, play the news on the Google Home dan speelt hij het op de GH zelf af.Thomas18GT schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:45:
Bij mij laat hij het nieuws op de tv zien omdat Spotify (alle muziek) ook standaard via de tv loopt (icm de Sonos Beam).
Wel jammer want had voor het nieuws liever gewoon het 538 nieuws over de Home zelf gehad.
Vet, will ik ook!!!!keverjeroen schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:13:
Heb even een filmpje gemaakt met 3 voorbeelden van de Nederlands sprekende Google Home Speaker. Zoals eerder verteld, heb ik geen idee waarom die van mij NL verstaat en spreekt (terwijl hij op USA staat ingesteld)..
[YouTube: Google Home Mini speaker verstaat en spreekt Nederlands]
Kun je dit toelichten? Mijn Google Home wordt doof en ik ben dat wel een beetje zat eigenlijk. Met verbazing lees ik dus dat dit soort problemen niet optreden bij de Mini? Of dat die beter 'luistert'?GroeneThee schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:48:
Het grote verschil is inderdaad het aantal en plaatsing van de microfoons. Dat is voor mij dan ook de reden om alleen mini's aan te schaffen en de home te laten liggen. De Max maakt dan qua microfoons het verschil.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Nou mijn mini vind ik de laatste tijd ook meer doof dan deze in het begin was (of ik begin onduidelijker te spreken ;-) ) Zeg ik "Hey Google, clean the floor" (IFTTT om de stofzuigrobot aan te zwengelen) , zegt ze, "I can't find any playlists with that"woutur schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:02:
[...]
Kun je dit toelichten? Mijn Google Home wordt doof en ik ben dat wel een beetje zat eigenlijk. Met verbazing lees ik dus dat dit soort problemen niet optreden bij de Mini? Of dat die beter 'luistert'?

Ik lees het terug en snap dat jij het zo interpreteert. Ik ben begonnen met 2 mini's via een medetweaker die deze uit de US heeft meegenomen. Speel er geen muziek op af, daar heb ik een "fatsoenlijke" set voor.woutur schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:02:
[...]
Kun je dit toelichten? Mijn Google Home wordt doof en ik ben dat wel een beetje zat eigenlijk. Met verbazing lees ik dus dat dit soort problemen niet optreden bij de Mini? Of dat die beter 'luistert'?
Aangezien ik soms het idee heb dat de mini niet altijd alles goed oppikt, keek ik naar uitbreiding.
Ik heb daarna gekeken naar de home en de max maar de Google Home heeft dezelfde setup qua micofoons als de mini's. En de MAX is mij wat te duur. Dus maar even wachten op een Google Home Hub
Ik heb bijvoorbeeld keukenspots in de keuken en losse verlichting in de woonkamer.
Hebben jullie daarvoor routines aangemaakt ?
Eerder in de topic en ook bij mij zijn de mini's ook redelijk doof. Gelukkig niet zo erg als paar maanden geleden dat ik zat te schreeuwen naar zo'n ding maar alsnog.woutur schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:02:
[...]
Die NL'se stem blijft onnatuurlijk. Ik hoop echt dat dat aanzienlijk verbetert, maar dat schijnt ze te leren toch?keverjeroen schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:13:
Heb even een filmpje gemaakt met 3 voorbeelden van de Nederlands sprekende Google Home Speaker. Zoals eerder verteld, heb ik geen idee waarom die van mij NL verstaat en spreekt (terwijl hij op USA staat ingesteld)..
[YouTube: Google Home Mini speaker verstaat en spreekt Nederlands]
Volgens mij zijn de meeste Amerikaanse standaardantwoorden ook echt een soort van 1 op 1 ingesproken. Want zodra je zo'n App start die echt leunt op enkel de Text to Speech engine, krijg je veel computerachtigere stemmen.barrymossel schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:07:
[...]
Die NL'se stem blijft onnatuurlijk. Ik hoop echt dat dat aanzienlijk verbetert, maar dat schijnt ze te leren toch?
Hier merk je goed het contrast op 12:30 :
[YouTube: How To Build an App for Google Home? – Google Home Mini Unboxing & Actions Development Tutorial]
Ik hoor het contrast, maar voor mijn gevoel heb ik dat robot-achtige nog niet zo sterk meegemaakt als in je filmpje. Misschien went het gewoon...MsG schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:18:
[...]
Volgens mij zijn de meeste Amerikaanse standaardantwoorden ook echt een soort van 1 op 1 ingesproken. Want zodra je zo'n App start die echt leunt op enkel de Text to Speech engine, krijg je veel computerachtigere stemmen.
Hier merk je goed het contrast op 12:30 :
[YouTube: How To Build an App for Google Home? – Google Home Mini Unboxing & Actions Development Tutorial]
Dacht al dat het aan mij lag, heb mijn Google Home nu iets meer dan een jaar, maar hij lijkt met de dag dover te worden. Misschien toch eens de microfoon gaatjes proberen schoon te maken.woutur schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:02:
[...]
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Same hereLuppie schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:42:
[...]
Dacht al dat het aan mij lag, heb mijn Google Home nu iets meer dan een jaar, maar hij lijkt met de dag dover te worden. Misschien toch eens de microfoon gaatjes proberen schoon te maken.
Dit topic is gesloten.
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...