Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:23:
[...]

Iemand die me hiermee kan helpen?
Ik vind de routines heel erg moeizaam gaan en krijg ook willekeur elke keer als ik er een heb gemaakt of heb aangepast. Reboot de home speakers eens, dat werkt bij mij altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 12:08
Pimmetje651 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:23:
[...]

Iemand die me hiermee kan helpen?
Soms moet ik het ook 2 keer zeggen voordat hij de routine uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55
Sunfalls schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 08:44:
[...]

Soms moet ik het ook 2 keer zeggen voordat hij de routine uitvoert.
Hmmm dit is precies niet wat ik wil ;)
Maar hij begrijpt "goodnight" dus wel, maar interpreteert het verkeerde.
Op moment dat ik de Google mini "aanspreek" die ik boven heb hangen werkt het dan vervolgens 8 vd 10 keer wel :S

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pimmetje651 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:29:
[...]

Op moment dat ik de Google mini "aanspreek" die ik boven heb hangen werkt het dan vervolgens 8 vd 10 keer wel :S
Kun je in je activity log kijken of hij het de ene keer wellicht als "Goodnight" hoort, en de andere keer als "Good night"?
In dat geval kun je de optie waarbij het niet goed gaat ook als trigger word toevoegen bij je routine.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:29:
[...]

Zie boven, ik heb exact dit en dan werkt een reboot feilloos elke keer... Geen garantie, maar het proberen waard.
Vooral inderdaad good night en de andere standaard routines (die je niet kan verwijderen?) geven problemen als ik een routine heb gemaakt of heb aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:14
Vandaag te koop bij 1dayfly Google mini (UK versie met EU stekker)
https://www.1dayfly.com/nl/nl/1dayfly/

39,95 (ex. 3.95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Jerry_bboy schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:21:
Vandaag te koop bij 1dayfly Google mini (UK versie met EU stekker)
https://www.1dayfly.com/nl/nl/1dayfly/

39,95 (ex. 3.95)
Gratis verzenden met code : 12_dfc_streak

Heb hem ook besteld, kijken hoe het gaat naast de Echo dots thuis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:17
Zijn toch andere prijzen dan de 8 euro waar ik 'm voor had... :*)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
bramv82 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:35:
Haha ik heb de mini gratis gekregen bij een chromecast 2...Of de chromecast 2 gratis bij een mini, het is maar hoe je het bekijkt :9

In ieder geval beiden samen voor de totaalprijs van 40 euro :+

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:11
Offtopic.. Ik volg Google Nederland op YouTube en het viel mij al een tijd op dat Rachid Finge geen horloge draagt in de video's.
Nu ben ik er nog is beter op gaan letten en heb denk het mysterie ontrafeld!
Hij rockt normaal een Apple watch!!🤣 Let maar is goed op in de video en voornamelijk op de vorm van de witte afdruk op zijn pols!
Goed te zien als je hem op 3:10 pauzeert.

YouTube: NEST HELLO UNBOXING + GIVEAWAY! - Vraag het Google #84

DaveD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 14:00
DaveD1109 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:45:
Offtopic.. Ik volg Google Nederland op YouTube en het viel mij al een tijd op dat Rachid Finge geen horloge draagt in de video's.
Nu ben ik er nog is beter op gaan letten en heb denk het mysterie ontrafeld!
Hij rockt normaal een Apple watch!!🤣 Let maar is goed op in de video en voornamelijk op de vorm van de witte afdruk op zijn pols!
Goed te zien als je hem op 3:10 pauzeert.

YouTube: NEST HELLO UNBOXING + GIVEAWAY! - Vraag het Google #84
Spannend verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Wat een mens wel niet doet he uit verveling!🤣

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
DaveD1109 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:21:
[...]

Wat een mens wel niet doet he uit verveling!🤣
https://goo.gl/images/we1j24

Lijkt me overigens eerder een Pebble ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Thomas18GT op 21-08-2018 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
Lastig te zien! Het viel mij gewoon op dat hij steeds geen horloge om had in de video's dus toen ben ik er wat meer op gaan letten.
Zal wel door mijn werkveld komen!🤣

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janet_
bramv82 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:35:
Wil je nu een sticker?
(Sorry, dat is de moeder in mij)

Zijn er hier ook mensen die de home mini gebruiken icm de Chromecast 1?
Via de Nederlandse assistent op mijn s8 werkt het de ene keer wel en de andere niet. Dan opent er een google website met een zoekactie naar de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Janet_ schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:49:
[...]

Wil je nu een sticker?
(Sorry, dat is de moeder in mij)

Zijn er hier ook mensen die de home mini gebruiken icm de Chromecast 1?
Via de Nederlandse assistent op mijn s8 werkt het de ene keer wel en de andere niet. Dan opent er een google website met een zoekactie naar de film.
Hier werkt het perfect, al staat de assistent wel op Engels (VS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Mijn Google home mini maakt elke 10 seconde het volgende geluid. Reboot en unlink helpt niet.
Wat betekent dit?

https://vocaroo.com/media...EaIY&command=download_mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Al gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Nog niet. Ik hoopte dat er een simpele verklaring voor was

Edit: zo juist gereset, opnieuw ingesteld en het geluid blijft.... :?

[ Voor 38% gewijzigd door Blackouts op 22-08-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
bramv82 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:00:
Nog niet. Ik hoopte dat er een simpele verklaring voor was

Edit: zo juist gereset, opnieuw ingesteld en het geluid blijft.... :?
Staat voor de device het geluidje bij accessibility aan? Heb je geprobeerd de mic te muten? Misschien zijn het valse pickups van ok of hey Google op de een of andere manier..?

• Blackouts
vaagisdenaam schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:55:
[...]

Staat voor de device het geluidje bij accessibility aan? Heb je geprobeerd de mic te muten? Misschien zijn het valse pickups van ok of hey Google op de een of andere manier..?
Microfoon muten al geprobeerd. Dan gaat het geluidje gewoon door.
Waar kan ik die instelling voor accessibility vinden?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
bramv82 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:38:
Mijn Google home mini maakt elke 10 seconde het volgende geluid. Reboot en unlink helpt niet.
Wat betekent dit?

https://vocaroo.com/media...EaIY&command=download_mp3
Ik doe niet genoeg met mijn google spul om exact te weten of iets dergelijks bij google home ook voor kan komen, maar bij alexa kan het voorkomen dat er een echo blijft aangeven dat er een melding is voor die specifieke echo (bv bij een gemist telefoontje of drop-in). Aan alexa kun je vragen wat een bepaalde lichtkleur betekent als manier om erachter te komen wat voor 'melding' er nog open staat.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 19:31
Een reminder die nog aan staat? of een timer? dat is het eerste wat ik kan bedenken.

Brand er ook een lampje?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:20
Ik was inderdaad ook aan het zoeken naar het geluid van een reminder. Volgens mij lijkt het daar in ieder geval op.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:32

J-P

Syntax erro....

Nuevocasa schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:12:
[...]

Ook al geprobeerd... werkt niet.
Ondertussen werkt Radio 538 (Radio Five Three Eight) bij mij!
Heb hem ook in mijn Goodmorning routine gezet.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:50
@Pimmetje651 Zijn beide Home's wel aan hetzelfde hoofdaccount gekoppeld? En wat zegt de activity dat hij hoort?

https://myactivity.google.com/item?restrict=assist

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:00
Ik word een beetje saai van het slechte luisteren van mij Home's op het moment, het begint haast standaard te worden dat we dingen twee keer moeten vragen. Sinds enige weken is het echt beduidend erger geworden :(
Op dit moment begint ie nu ook al als ik 'Hey Google Turn off the lights' zeg te mopperen dat powermanagement nog niet geïmplementeerd is, of 'Sorry i do not recognize that device, please use the right device name'.
Zijn er meer die dit soort narigheid ervaren?
Het is echt met alle apparaten zo, we hebben 2 mini's (een in de keuken, een in de slaapkamer) en een 'original' Home in de huiskamer, maar ze lijden alle drie aan Oost-Indische doofheid.
Vooral de keuken wil nog wel eens spontaan uitbarsten in het voorlezen van een random Wikipedia pagina..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb wel het probleem dat (naar mijn idee) het hotword ('hey google') de laatste tijd slechter wordt verstaan.

Echter daarna gaat het 9/10 keer wel goed. Alleen 'lights off' wordt nog wel eens geïnterpreteerd als 'lights on'.

De andere zaken zoals jij beschrijft niet. Wellicht eens een reset van het apparaat proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
RoosW schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:15:
Ik word een beetje saai van het slechte luisteren van mij Home's op het moment, het begint haast standaard te worden dat we dingen twee keer moeten vragen. Sinds enige weken is het echt beduidend erger geworden :(
Op dit moment begint ie nu ook al als ik 'Hey Google Turn off the lights' zeg te mopperen dat powermanagement nog niet geïmplementeerd is, of 'Sorry i do not recognize that device, please use the right device name'.
Zijn er meer die dit soort narigheid ervaren?
Het is echt met alle apparaten zo, we hebben 2 mini's (een in de keuken, een in de slaapkamer) en een 'original' Home in de huiskamer, maar ze lijden alle drie aan Oost-Indische doofheid.
Vooral de keuken wil nog wel eens spontaan uitbarsten in het voorlezen van een random Wikipedia pagina..
Ja heb ik hier ook. Erg vervelend. Ik spreek niet slecht Engels, maar wellicht is het toch een bepaalde articulatie. "Lamp corner" werkt doorgaans alleen als ik de laatste r duidelijk articuleer, geloof ik. En on/off gaat hier ook nog wel eens mis.
Dat van power management komt wellicht doordat je "the lights" net te laat achter de rest uitspreekt. Ik heb het in ieder geval nogal eens dat ik moet denken hoe die ene lamp ook alweer heette en dan denkt de Home dat ik klaar ben na "Turn off" en zichzelf dus wilt uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
RoosW schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:15:
Ik word een beetje saai van het slechte luisteren van mij Home's op het moment...
Hier hetzelfde ja. Vaak maar harder dan nodig "Ok Google" zeggen is de enige oplossing :/

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• Waah
Web-Brielle schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:50:
[...]

Hier hetzelfde ja. Vaak maar harder dan nodig "Ok Google" zeggen is de enige oplossing :/
Als ze de Google Home's weer bij een pakje boter zouden verkopen (voor 10-20 euro) had ik gewoon 3 gekocht. 1 in de keuken, 1 in de woonkamer en 1 voor ertussen (is 1 vertrek). Maar met de huidige prijzen doe je dat ook niet zo snel. O-)

• Troetelbeer
Ook hier dat ik harder moet praten tegen de GHM en is het bij jullie ook zo dat als je tv geluid wat harder staat of als je radio op de GHM afspeelt, dat je dan echt moet schreeuwen, zodat hij je hoort?

• Waah
Niet schreeuwen, maar moet wel harder praten. Dat, op zich, lijkt me ook niet zo onlogisch.
Sowieso: als je je eigen commando's terugluistert vind ik dat er erg veel achtergrondruis is. Dus op zich niet zo raar dat die zo slecht luistert.....

• Web-Brielle
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Als ze de Google Home's weer bij een pakje boter zouden verkopen (voor 10-20 euro) had ik gewoon 3 gekocht. 1 in de keuken, 1 in de woonkamer en 1 voor ertussen (is 1 vertrek). Maar met de huidige prijzen doe je dat ook niet zo snel. O-)
Klopt, heb het liefste 1 in elke kamer. Op het moment heb ik er 1, maar dit gaan er zeker meer worden (ibood e.d. in de gaten houden, vaak voor 39,95).

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Web-Brielle schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:48:
[...]

Klopt, heb het liefste 1 in elke kamer. Op het moment heb ik er 1, maar dit gaan er zeker meer worden (ibood e.d. in de gaten houden, vaak voor 39,95).
Dat was mijn gedachte ook dus had er bij de vorige iBood aanbieding 2 besteld (chalk) en bij de laatste nog maar 2 (charkoal) dus nu in de woon- en slaapkamer 1 en straks in de keuken en en.... badkamer? ook maar 1. :)

Straks misschien een keer een max of home bestellen en dan 1 Mini op zo'n accu prikken om hem portable te maken.

Dan heb ik wel redelijke "dekking" in huis.

Als Xiaomi met hun Mi Home platform nou ook nog eens volledig mee gaan doen ben ik helemaal blij.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• vaagisdenaam
  • Niet online
Vwb het slechte luisteren, ik heb sterk het idee dat de home zich zo veel mogelijk richt op direct geluid op de een of andere manier. Ik heb dit ook gehad en heb dat dan ook ergens online gevonden, met onderstaande tips. Ik heb nog tevergeefs gezocht,. en heb dus geen link, sorry.

De tips waren zorgen dat je home zo veel mogelijk vrij staat (beetje van de muur af, beetje uit de hoek, niet pal naast een plant) en je hoofd richting de home richten als je hem aanspreekt.

Klinkt super lullig, maar bij mij heeft het wonderen gedaan, vooral je hoofd draaien. Zelden mist hij een hey Google.

Ook heb ik bij elke device (via de app, logotje rechtsboven, home mini, drie puntjes, settings, accessibility) de geluiden aangezet na het hotword. Superfijn om te weten wanneer de home wel of niet jouw hey Googles heeft opgepikt. De lampjes zijn immers niet altijd goed te zien. Er is er ook een voor na je instructie zelf, maar die staat bij mij uit.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Jammer dat Controlicz nu betaald is geworden :-( deze kon je als source in je Firewall opnemen, dan hoefde je niet Domoticz open te zetten naar het internet toe.

Miss toch maar die 20 euro pond betalen p/jaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door DaYwaLkUr op 23-08-2018 16:00 ]

• Web-Brielle
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:59:
Jammer dat Controlicz nu betaald is geworden :-( deze kon je als source in je Firewall opnemen, dan hoefde je niet Domoticz open te zetten naar het internet toe.

Zelf heb ik mijn RFXcom verkocht en overal IKEA lampen in gedaan :P
Wilde niet mijn domoticz open zetten en vond het al niet mega lekker werken (Veel melding van Controllicz isn't available)

• Blackouts
Nou, ik heb m een dagje laten uitpiepen en sinds ik zojuist thuis ben van werk is ie stil...

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
bramv82 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:32:
Nou, ik heb m een dagje laten uitpiepen sinds ik zojuist thuis ben van werk is ie stil...
Overleden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
Nee hij praat nog terug...
Misschien lag het ook aan dat ik na reset een mannelijke stem had ingesteld. Mannen piepen niet zoveel.... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
Weet niet of het hier al bekend was, maar je kunt nu ook Toon ‘out of the box’ koppelen met je Home!
Op je telefoon in Assistant zeg je ‘praat met Eneco’ vervolgens kun je Eneco koppelen met je Home account.
Als je nu tegen je Home zegt ‘Het Google, talk to Eneco’ krijg je antwoord of je je meterstand wilt doorgeven of je temperatuur wilt aanpassen, als je aangeeft ‘change temperature’ krijg je vervolgens de vraag op hoeveel graden je hem ingesteld wilt hebben, werkt prima.
Helaas werkt het nog niet goed als je het in 1x vraagt dmv ‘Hey Google, ask Eneco to change the temperature to ... degrees’, je krijgt wel bevestiging, maar er gebeurd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Simpele1986 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:11:
Weet niet of het hier al bekend was, maar je kunt nu ook Toon ‘out of the box’ koppelen met je Home!
Op je telefoon in Assistant zeg je ‘praat met Eneco’ vervolgens kun je Eneco koppelen met je Home account.
Als je nu tegen je Home zegt ‘Het Google, talk to Eneco’ krijg je antwoord of je je meterstand wilt doorgeven of je temperatuur wilt aanpassen, als je aangeeft ‘change temperature’ krijg je vervolgens de vraag op hoeveel graden je hem ingesteld wilt hebben, werkt prima.
Helaas werkt het nog niet goed als je het in 1x vraagt dmv ‘Hey Google, ask Eneco to change the temperature to ... degrees’, je krijgt wel bevestiging, maar er gebeurd niks.
Op deze manier is het wel erg omslachtig eerlijk gezegd. Sowieso ben ik totaal geen fan van dat "praat met"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik merk nu op dat ik vaak gewoon te snel praat bij het aanroepen van google. HeyGoogle! pakt die niet. Maar Hey... Google... werkt wel.

Misschien hebben ze de timeout aangepast ofzo... Of ik ben nu meer gewend aan praten tegen de Home Mini. Maar langzamer het hotword uitspreken helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetje651

Inderdaad is dit jammer, ik snap best dat er iets aan kosten gemaakt zijn om het up-and-running te houden en krijgen, maar de maandbedragen vind ik aan de hoge kant.
Het jammere is dat ik Sonoff's heb hangen door heel ons huis, en deze niet wil vervangen .
En het toch wel erg handig ( makkelijk) is om te zeggen : hey google turn all light off :)

Zal tof zijn als er een gratis of goedkopere versie zal komen die bijvoorbeeld niet alles zal ondersteunen enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
barrymossel schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:48:
[...]

Ja heb ik hier ook. Erg vervelend. Ik spreek niet slecht Engels, maar wellicht is het toch een bepaalde articulatie. "Lamp corner" werkt doorgaans alleen als ik de laatste r duidelijk articuleer, geloof ik. En on/off gaat hier ook nog wel eens mis.
Dat van power management komt wellicht doordat je "the lights" net te laat achter de rest uitspreekt. Ik heb het in ieder geval nogal eens dat ik moet denken hoe die ene lamp ook alweer heette en dan denkt de Home dat ik klaar ben na "Turn off" en zichzelf dus wilt uitzetten.
Tja, als ik het uitspreek als 'OK.. Google.. Turn.. Off.. (all) The.. Lights' met korte pauzes tussen elk woord doet ie het nabij de 98%, maar het was toch juist de bedoeling dat ie ook natuurlijke spraak goed verwerkte?
En ja, dat Turn Off verstaan als ON gebeurt vooral mijn vrouw regelmatig, ik hoor haar dan Google allerlei onvriendelijke benamingen geven. Het is maar goed dat G.H. geen echte AI is, anders zou ie zich wel verdedigen :9
Genaamde lampen on en off, echt random of het werkt, hoe nauwkeurig ik het ook uitspreek :(
En waar ik ook gek van word, 'Set timer to 1 hour and 15 minutes' "Ok Timer set to one hour and fifty minutes" ARGGGGGG 8)7 8)7 |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Web-Brielle schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:50:
[...]

Ja, het falen is met Hey Google hoger als met OK Google, maar met OK Google begint soms mijn Tablet/Telefoon terug te kleppen.
Op zich niet erg, behalve als je een boek aan het lezen bent op je tablet, en die dus het assistent scherm over je boek heen gooit omdat ie 'OK Google' hoort :? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Hier faalt Hey Google ook meer dan OK Google en dat vind ik echt jammer, want Hey Google klinkt natuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-09 10:54
Straks als hij/zij Nederlands verstaat zal alles beter worden: het verschil tussen AAN en UIT is veel groter dan ON en OFF :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
_LF_ schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:59:
Straks als hij/zij Nederlands verstaat zal alles beter worden: het verschil tussen AAN en UIT is veel groter dan ON en OFF :D
Ehh, nou nee denk ik, wel voor het verstaan van zinnen, maar simpel het Oost-Indisch doof zijn voor 'OK Google' en speciaal 'Hey Google' an sich verandert daar niet door :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 16-09 22:34
Pimmetje651 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:26:
[...]

Inderdaad is dit jammer, ik snap best dat er iets aan kosten gemaakt zijn om het up-and-running te houden en krijgen, maar de maandbedragen vind ik aan de hoge kant.
Het jammere is dat ik Sonoff's heb hangen door heel ons huis, en deze niet wil vervangen .
En het toch wel erg handig ( makkelijk) is om te zeggen : hey google turn all light off :)

Zal tof zijn als er een gratis of goedkopere versie zal komen die bijvoorbeeld niet alles zal ondersteunen enz.
ik heb nu wel een betaald account op Controlicz. Je wil niet weten hoeveel tijd de ontwikkelaar er in gestoken heeft en hij heeft hemel en aarde moeten bewegen om Google zover te krijgen mee te werken (hij moest eerst alle hardware op gaan sturen die domoticz ondersteunt en dat soort onzin).
Aangezien ik het nu makkelijk kan betalen heb ik het gedaan, maar herken wel de drempel die het kost om dit ook echt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40

Misschien kun je mydomoticz ook gebruiken. Hoef je ook geen poort open te zetten en zou je je eigen domoticz moeten kunnen benaderen vanaf internet. Heb ik nog niet geprobeerd, kwam het toevallig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
jobr schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:30:
[...]

Misschien kun je mydomoticz ook gebruiken. Hoef je ook geen poort open te zetten en zou je je eigen domoticz moeten kunnen benaderen vanaf internet. Heb ik nog niet geprobeerd, kwam het toevallig tegen.
Volgens mij werkt Controlicz in combinatie met MyDomoticz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Troetelbeer schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 07:06:
[...]

Volgens mij werkt Controlicz in combinatie met MyDomoticz. :)
Misschien kun je google home -> IFTTT -> Mydomoticz gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
jobr schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

Misschien kun je google home -> IFTTT -> Mydomoticz gebruiken?
Voor mij niet relevant, ik reageerde gewoon op jouw reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:46

MsG

Forumzwerver

Met IFTT mag je dan elke schakelaar handmatig hardcoded gaan invullen via de publieke Domoticz-URL. Ik zit ook nog een beetje te kijken naar Controlicz alternatieven. Het schijnt dat HomeAssistant wel meer met de Google Home kan, maar je hebt voor communicatie met de Google Home ook al gauw weer een SSL-domeintje nodig, dat zijn ook de jaarlijkse kosten van Controlicz bij wijze van.

Zou mooi zijn Als Google Home op termijn ook met enkel lokale devices kan praten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MsG schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:39:
Zou mooi zijn Als Google Home op termijn ook met enkel lokale devices kan praten.
Voorheen ondersteunde de Google Home ook een lokale Philips Hue bridge, waardoor je een Philips Hue emulator kon gebruiken voor het lokaal aansturen van devices. Helaas is die ondersteuning eruit gehaald en wordt Philips Hue enkel nog ondersteund door het koppelen van een Philips Hue account.

De Amazon Echo kan lokale apparaten wel aansturen, o.a. met een Philips Hue emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Hoi,
Ik heb vanmiddag de home mini ontvangen via 1dayfly en sindsdien al bezig om het werkend te krijgen. Het enige wat de mini doet is witte lampjes van links naar rechts laten "sliden" en af en toe hoor ik een geluidje
Ik heb hem al geprobeerd te resetten met het knopje onderin, maar dan gaat er alleen maar 1 groen lampje branden en verder niks. Je zou dan moeten horen dat de mini gaat resetten.
Ik heb mn modem ook al gereset, maar verder gebeurd er gewoon niks niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Dat is raar. Na het booten van Google home en een beetje geduld zou je de Google home moeten horen praten dat je het kan configureren.

Klinkt als opsturen. Heel misschien weet iemand anders raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:23
Ik heb vandaag een ring doorbell 2 gekocht is het mogelijk de Google home als chrime te gebruiken ?

Ik kan hem niet linken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
polopolo150 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:02:
Dat is raar. Na het booten van Google home en een beetje geduld zou je de Google home moeten horen praten dat je het kan configureren.

Klinkt als opsturen. Heel misschien weet iemand anders raad?
Hmm ja in het begin zei ze dat wel. Maar nu dus totaal niks en ik ben dus al bezig sinds half 3.

Als trouwens dat "geluidje komt" branden de lichtjes in de google kleuren, dan springt het over naar 2 wit, dan 4 wit (stilstaand) en dan gaan ze heen en weer.

https://www.google.nl/amp...-home-max-led-lights/amp/

Volgens deze site probeert hij steeds te connecten met wifi, en reboot hij zichzelf steeds.

[ Voor 17% gewijzigd door Janet_ op 27-08-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
@Janet_ Google home word niet beschikbaar in de app? Ook niet als je handmatig je wifi veranderd naar het open wifi netwerk van je Google home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
polopolo150 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:33:
@Janet_ Google home word niet beschikbaar in de app? Ook niet als je handmatig je wifi veranderd naar het open wifi netwerk van je Google home?
Ik zie de mini soms in de home app, maar als ik dan naar instellingen ga, zegt hij dat hij niet kan verbinden.

Hij is nu overigens constant aan het rebooten..

Het is gelukt met een andere usbkabel (die van mn Echo dot)

[ Voor 7% gewijzigd door Janet_ op 27-08-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Laatst online: 06:23
MarioMark1541 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:19:
Ik heb vandaag een ring doorbell 2 gekocht is het mogelijk de Google home als chrime te gebruiken ?

Ik kan hem niet linken
Of is er een andere manier om de ring doorbell the connected of dat er iets gebeurd met lampen of dat er ook een soort gong afgaat in huis of moet ik dan de Chime kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
MarioMark1541 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:38:
[...]

Of is er een andere manier om de ring doorbell the connected of dat er iets gebeurd met lampen of dat er ook een soort gong afgaat in huis of moet ik dan de Chime kopen?
Dat is nog eens een interessant idee had daar nog niet over nagedacht.
Heb hier m'n deurbel aan z-wave gehangen, en zal top zijn als dat het geluid over m'n beide Google home's komt en je dus aangepaste beltonen enz kan zetten ipv nu (nog) de standaard irritante bel
Maarrrrr HOE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Pimmetje651 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:21:
[...]

Dat is nog eens een interessant idee had daar nog niet over nagedacht.
Heb hier m'n deurbel aan z-wave gehangen, en zal top zijn als dat het geluid over m'n beide Google home's komt en je dus aangepaste beltonen enz kan zetten ipv nu (nog) de standaard irritante bel
Maarrrrr HOE ;)
Ik ken de deurbel niet, maar kun je niet in domoticz of iets soortgelijks een script maken dat als de deurbel gaat je een bepaalde mp3 kan laten afspelen op de google home?

Er zijn scripts dat de google home je notificaties kan geven wanneer die een handeling uitvoert, dus met een aanpassing zou wat jullie willen ook mogelijk moeten zijn?

Edit: de actie dat als de deurbel gaat de lampen een actie moeten uitvoeren, zou toch sowieso mogelijk moeten zijn bij een slimme deurbel i.c.m. domoticz etc.? Anders is die niet slim...

[ Voor 11% gewijzigd door Troetelbeer op 28-08-2018 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedemorgen,

Ik zit er aan te denken om ook Google Home te nemen. Maar vroeg mij af welke en hoeveel Google Home's jullie in huis hebben en waar die allemaal geplaats zijn?

Lijkt mij in de woonkamer een Google Home vermoed ik maar dan. Slaapkamer, elk nachtkastje 1, kinderkamer(s), badkamer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Frid0 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:37:
Goedemorgen,

Ik zit er aan te denken om ook Google Home te nemen. Maar vroeg mij af welke en hoeveel Google Home's jullie in huis hebben en waar die allemaal geplaats zijn?

Lijkt mij in de woonkamer een Google Home vermoed ik maar dan. Slaapkamer, elk nachtkastje 1, kinderkamer(s), badkamer.....
Alleen de woonkamer. Vooralsnog hoef ik nog weinig met stem te bedienen in slaapkamers (daar slapen wij met name). Badkamer zou kunnen voor muziek, maar geen idee hoe waterdicht ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 10:50
Hier ook alleen een mini in de huiskamer. Zodra hij (voor een leuke prijs) in NL beschikbaar is, wil ik nog een mini in de keuken.

Voor de slaapkamer zou ik er maar 1 doen, al ben ik nog te bang dat het ding in de nacht geluid gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Goedemorgen,

Hier ook alleen nog in de woonkamer. Over een dikke maand verhuizen, daarna kijken waar ik er meer zou willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
In de woonkamer een Home, in onze slaapkamer een mini. Nog nooit in de nacht afgegaan trouwens. ALS er een bij zou komen, dan zou het in de keuken zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Hmmbob op 28-08-2018 12:25 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Goedemorgen,

Ik heb zelf nu 1 mini in de slaapkamer, had deze gekocht om uit te proberen naast mijn Echo dots. Die heb ik wel in elke kamer (woonkamer, slaapkamer, kinderkamer, keuken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Home in de woonkamer, mini in de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
MarioMark1541 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:19:

Ik kan hem niet linken
Helaas niet, en nu Amazon Ring gekocht heb, denk ik niet dat ze staan te springen om ook maar iets te doen om Google Home aantrekkelijk te maken. })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn 4 Google mini.s in huis.ik heb er nog 7 bijbesteld. Die kon ik kopen via een voucher en dan was de prijs minder als 15 euro per stuk.de kinderen zijn er weg van.ik heb momenteel het gekoppeld aan de b&o audio en ook aan de tv in de slaapkamer omdat hij niet slim is en ook geen netflix app heeft.verder gebruik ik de Mini voor spraakaansturing van de tado v3 en de 5 Hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:36:
Hier zijn 4 Google mini.s in huis.ik heb er nog 7 bijbesteld. Die kon ik kopen via een voucher en dan was de prijs minder als dan 15 euro per stuk.de kinderen zijn er weg van.ik heb momenteel het gekoppeld aan de b&o audio en ook aan de tv in de slaapkamer omdat hij niet slim is en ook geen netflix app heeft.verder gebruik ik de Mini voor spraakaansturing van de tado v3 en de 5 Hue lampen.
Haal je Google Home (mini) en Chromecast wellicht door elkaar? Met een Google Home je "domme" TV slim maken? En in totaal 11 van die dingen? Ik weet niet hoe groot je huis is, maar 11 lijkt me wat veel. Of wil je ze soms ook op het toilet zetten?
Maar anders is 15 euro een goede deal. Overigens ook voor een Chromecast...
offtopic:
Leestekens en hoofdletters hebben een functie, wist je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
barrymossel schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:45:
[...]

Haal je Google Home (mini) en Chromecast wellicht door elkaar? Met een Google Home je "domme" TV slim maken? En in totaal 11 van die dingen? Ik weet niet hoe groot je huis is, maar 11 lijkt me wat veel. Of wil je ze soms ook op het toilet zetten?
Maar anders is 15 euro een goede deal. Overigens ook voor een Chromecast...
offtopic:
Leestekens en hoofdletters hebben een functie, wist je dat?
Moet wel chromecast zijn, hij heeft het ook over Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
maartend schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:24:
[...]

Moet wel chromecast zijn, hij heeft het ook over Netflix.
Yup, maar daarna wel weer over voice commands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk is ook de chromecast aanwezig.en ja elke ruimte een Google mini.voor die prijs kon ik ze niet laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wow, echt heel leuke prijs dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 16-09 22:34
Goedemorgen,

ik heb er zelf 6: 3 mini's en 3 gewone. Heb ze in de 4 slaapkamers, woonkamer en tv-kamer. Zou er nog best een willen voor de zolder. Eigenlijk liefst een 10" Lenovo Smart display (de gewone home doe ik dan naar zolder). Maar vind 300+ euro nog wat te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:36:
Hier zijn 4 Google mini.s in huis.ik heb er nog 7 bijbesteld. Die kon ik kopen via een voucher en dan was de prijs minder als 15 euro per stuk.de kinderen zijn er weg van.ik heb momenteel het gekoppeld aan de b&o audio en ook aan de tv in de slaapkamer omdat hij niet slim is en ook geen netflix app heeft.verder gebruik ik de Mini voor spraakaansturing van de tado v3 en de 5 Hue lampen.
En bestaat die voucher nog ergens? Ik ben wel heel benieuwd. Ik wil zelf ook een aantal mini's kopen en voor die prijs wordt dat wel erg interessant, tot nu toe vind ik de prijs te hoog.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vermoed van niet, heb er hier twee gescoord met de welbekende Otto-Deal uit Duitsland destijds. Dat was 10 euro per apparaat maar moest je ze wel net over de grens halen bij het meest dichtbije Hermes punt.

Er zijn in Duitsland ook deals geweest dat je voor 35 euro een Chromecast en een Home Mini had. Als er weer iets voorbij komt zal ik het hier wel posten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Laatst online: 14:09
Ik heb een Google Home in de woonkamer, een Mini in de keuken en een Mini in de slaapkamer. Heb ook nog 3 Mini's in de kast liggen voor op de kinderkamers. Maar die ga ik pas installeren als nederlands werkt.

En ik zit heel erg te wachten op een intercom functie zoals Alexa die heeft met hun "Drop in". En dan bedoel ik dus niet de "Broadcast" functie.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
Wat bedoel je dan wel? Want wij gebruiken juist die broadcast als intercom....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
  • Laatst online: 18-04 18:24
De normale Google home nu bij eglobalcentral.nl aan 81€ incl levering als je code 'THANKS' gebruikt.
Wel AU versie maar normaal krijg je er een plug bij.
Bij die site heb je wel geen fabrieksgarantie, 1j garantie via hun.
Heb hem zelf eerder daar gehaald, geen importkosten gehad aangezien ze via UK gingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beefhead
Hmmbob schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:37:
Wat bedoel je dan wel? Want wij gebruiken juist die broadcast als intercom....
Bij Alexa zeg je b.v. vanaf de slaapkamer: "Alexa, drop in on kitchen speaker", en dan wordt een verbinding opgezet tussen de slaapkamer en de keuken, waarbij je met elkaar kunt praten als in een telefoongesprek zeg maar. Je hoeft dan niet iedere keer het commando te herhalen.

Met broadcast kun je trouwens ook niet een specifiek device oproepen, maar alleen "broadcasten" naar alle aangesloten devices.

Hier loopt Google toch echt flink achter op Amazon.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Gotjee schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:18:
De normale Google home nu bij eglobalcentral.nl aan 81€ incl levering als je code 'THANKS' gebruikt.
Wel AU versie maar normaal krijg je er een plug bij.
Bij die site heb je wel geen fabrieksgarantie, 1j garantie via hun.
Heb hem zelf eerder daar gehaald, geen importkosten gehad aangezien ze via UK gingen.
Je hebt sowieso in Europa altijd een wettelijke garantie van 2 jaar, ongeacht wat een winkel of fabrikant beweert. Dat is Europese regelgeving. Nu weet ik dat het hoofdkantoor van hun in Hong Kong zit, dus weet ik niet of de "Nederlandse" Eglobal wel of niet onder die wetgeving valt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De normale Google Home kan je nu voor 49,- krijgen als je vlakbij Duitsland woont: https://nl.pepper.com/aan...maar-eur4949-ottode-75993

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:25
MsG schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:45:
De normale Google Home kan je nu voor 49,- krijgen als je vlakbij Duitsland woont: https://nl.pepper.com/aan...maar-eur4949-ottode-75993
Dat is best een goede deal maar wil liever een Max. Heb nu mini's en buiten iets beter geluid zitten er geen bettere microfoons in bijvoorbeeld. Iets wat ik graag wil.

• Stubby
MIsschien even crossposten in Centraal aanbiedingen topic. V2.0 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik krijg altijd ruzie met de mods vanwege Pepper. Terwijl het best een ingewikkelde uitleg is en er veel vraag/en antwoorden zijn op pepper. Als iemand zich geroepen voelt be my guest, maar ik ben gestopt met dat topic. De goede deals worden daar ook nooit gepost valt me op.

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:14
Thanks man, heb hem besteld. Benieuwd of alles goed gaat.
Ik kon overigens wel betalen met paypal, in de uitleg stond dat die persoon alleen vooruit kon betalen.

Top deal..

• SPX420
  • Niet online
Thanks, heb er een besteld en vlak over de grens af laten leveren.

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 11:55
Bedankt, ik heb hem besteld en met PayPal betaald.

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Goeden avond, even een vraagje. Zit te twijfelen om een google home aan te schaffen dus wilde e.e.a. testen met de assistant app op de telefoon.
Gisteren na wat prutsen de home control setting in het menu van de google app gekregen (taal telefoon op english(us) gezet). Taal weer op nederlands gezet, stond er netjes de nederlandse vertaling van de setting, hoera! Hue lampen, nest etc, allemaal leuk. Wilde vandaag verder gaan met mijn siemens oven maar tot mijn verbazing is de setting weer weg? Taaltrucje weer geprobeerd maar geen succes, iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GKB
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-09 09:12

GKB

Dag @baca

Ik had precies het zelfde probleem.
Telefoon weer op Engels gezet en na tijdje.(ik keek pas de volgende dag) was de optie er weer.

Toevallig ook net bij Otto.de de Google Home gekocht voor 49.95 ik heb gelukkig een vriend wonen in DE. Dat scheelt.

Ik ben benieuwd of als Nederlands echt 100% beschikbaar komt, alle optie er dan ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Bedankt GKB, hij is inderdaad terug. Ik dacht dat home connect ook ondersteunt werd maar blijkbaar (nog) niet, ik zie in ieder geval niet bij de apps staan. onder home control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Ben wel benieuwd of er meer mensen een Nederlands sprekende Home speaker hebben? Ik zat in de beta voor de NL assistant voor Androind, maar gek genoeg is mijn Home mini ook Nederlands gaan spreken (en verstaan) en doet ze dat nog steeds (terwijl taal op USA staat ingesteld).

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:27
Ik heb alles juist weer op Engels gezet, aangezien de NL assistent nog erg beperkt is.
Pagina: 1 ... 23 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...