Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 21:57
Sony kdl-65w855c waar android tv inzit werkt niet. Maf dat het bij chromecast soms wel lijkt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
Nee, dit is niet beschikbaar in Android TV. Wel via een Chromecast.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:23

woutur

Klauwtjes uit!

Hmmbob schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:39:
Nee, dit is niet beschikbaar in Android TV. Wel via een Chromecast.
Nou ja, ook dus niet bij mij.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Bij mij met een Chromecast 2 ook 100% succes rate.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:23
Als ik iets toevoegen op m'n shopping list op google home mini zie ik dit niet in m'n app terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
Wat betreft Logitech Harmony Hub, deze werkt momenteel niet samen met Google Home. Voorheen waren hier work-arounds voor zoals het aanpassen van taal, geolocatie, etc. maar deze werken niet meer. Dit had ik zelf al ondervonden, daarna contact gezocht met Logitech. Zie hieronder hun antwoord.
Zoals helder in ons support artikel over Harmony en Google Assistent word aangegeven, is de Harmony actie voor Google Home Assistent niet ondersteund in o.a. de Nederlandse regio.
De Harmony actie is op dit moment enkel ondersteund in de Engelse taal, in de landen Australië, Canada, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

https://support.myharmony...nce-with-google-assistant

Toen de Harmony actie voor Google Home Assistent live ging, was het nog mogelijk om middels account land en taal instellingen deze uitsluiting te omzeilen.
Omdat gebruikers in wel ondersteunde regio's problemen begonnen te ondervinden omdat er wereldwijd mensen, via deze workaround, toch gebruik maakten van die service, is er met onze partner Google besloten om gebruiker actief via geografische locatie te blokkeren. (Geoblocking)
Dit betekent dat het nu niet meer mogelijk is, om middels taal en land keuzes, ondersteuning te krijgen voor een service die (nog) niet voor een bepaalde regio bedoeld is.
Dezelfde acties zijn genomen met onze partner Amazon, voor de Alexa skill in de niet ondersteunde regio's.
Wanneer deze services wel beschikbaar worden in uw regio hangt voornamelijk af van onze partners Google voor Google Home Assistent, en Amazon voor Alexa.
Wij zijn klaar om de benodigde ondersteuning te bieden, zodra zij de actie of skill vrijgeven in uw regio.

Mijn welgemeende excuses voor enig ongemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Epiphany! Mijn tv heet 'TV'. Mijn Chromecast in mijn tv heet 'Stereo' (want hij wordt gebruikt om muziek af te spreken via mijn tv naar mijn stereo). Ik probeerde altijd mijn tv uit te doen door "Turn off my television". Uitzetten met "Turn off my Stereo" werkt wel.

Ik was onder de indruk dat ik tv moest gebruiken... Blijft suf dat de Chromecast IN de Android tv een gehandicapt geval blijkt.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Heeft iemand ook al eens wat lampjes oid besteld bij AliExpress wat werkt met de Google home?

Werken die lampen oid dan ook met Klik aan Klik uit? Want dat systeem heb ik ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:27
Maken jullie gebruik van google home/assistant icm xiaomi spullen? Ik had namelijk gelezen dat er een Mi Home plugin is. Zo ja, welke xiaomi/aqara spullen sturen jullie aan via voice? Bij de mi home plugin heb ik gelezen dat er een redelijk beperkt aantal produkten ondersteund worden. O.a. Smart socket, verlichting en stofzuiger.

Ik vraag me echter af of alles ook werkt via de mainland china server (en niet bv singapore of us). Ik heb alles via mainland china lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

.GoO schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:56:
Wat betreft Logitech Harmony Hub, deze werkt momenteel niet samen met Google Home.
Hier gewoon werkende..

Wat een bullshit verhaal ook.. "Mensen in wel ondersteunende regio's problemen gingen ervaren doordat andere mensen in niet ondersteunende regio's de Hub gingen gebruiken" .. Omg.. Logitech..

[ Voor 30% gewijzigd door JoeZuCK op 05-08-2018 16:46 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
InF.Inc schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:42:
[...]

Hier gewoon werkende..

Wat een bullshit verhaal ook.. "Mensen in wel ondersteunende regio's problemen gingen ervaren doordat andere mensen in niet ondersteunende regio's de Hub gingen gebruiken" .. Omg.. Logitech..
Waarschijnlijk was die van jou dan al gekoppeld. Ik krijg het met alle bekende workarounds niet meer voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 16:08
InF.Inc schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:42:
[...]

Hier gewoon werkende..

Hoe heb jij hem dan gekoppeld, mij lukt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
lays526 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:13:
[...]

Hoe heb jij hem dan gekoppeld, mij lukt het niet
Als je hem op al gekoppeld hebt, raak je deze niet zo maar kwijt volgens mij. Dus alleen als je de harmony nog niet gelinked hebt, heb je nu een probleem.
Erg jammer, ik moet maar zorgen dat ik die koppeling niet kwijt raak voordat het hier ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 16:08
thecompany schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:57:
[...]

Als je hem op al gekoppeld hebt, raak je deze niet zo maar kwijt volgens mij. Dus alleen als je de harmony nog niet gelinked hebt, heb je nu een probleem.
Erg jammer, ik moet maar zorgen dat ik die koppeling niet kwijt raak voordat het hier ondersteund wordt.
Heb de home pas sinds vandaag, van alles geprobeerd maar geen resultaat, dus hoe is het jullie gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
lays526 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:16:
[...]

Heb de home pas sinds vandaag, van alles geprobeerd maar geen resultaat, dus hoe is het jullie gelukt
Het is bij de meeste hier gelukt toen de workaround nog werkte om te koppelen. Blijkbaar heeft Logitech daar recent een stokje voor gestoken, dus nieuwe gebruikers kunnen middels de bekende workaround NIET MEER koppelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:40
Ik heb nu mijn Nexus 6P op Nederlands staan maar de Google Home (+mini's) nog op Engels. Dit werkt prima naast elkaar en op deze manier kan ik met mijn telefoon de Nederlandse toepassingen gebruiken en thuis nog de lampen (in het engels) bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 09:11
Als ik mijn home opdracht geef om iets af te spelen van Spotify op mijn receiver met Chromecast, duurt het een halve minuut voordat de muziek gaat spelen.
Hebben jullie dat ook?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Neuh, seconde of 6 ofzo? Lijkt mij voornamelijk ingegeven doordat m'n soundbar zichzelf nog aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:20
DaveD1109 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:19:
Als ik mijn home opdracht geef om iets af te spelen van Spotify op mijn receiver met Chromecast, duurt het een halve minuut voordat de muziek gaat spelen.
Hebben jullie dat ook?
Een halve minuut niet, maar ik vind dat de Home overal wel redelijk langzaam op reageert. Zou voor mijn gevoel veel sneller moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
MarioMark1541 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:00:
Heeft iemand ook al eens wat lampjes oid besteld bij AliExpress wat werkt met de Google home?

Werken die lampen oid dan ook met Klik aan Klik uit? Want dat systeem heb ik ook?
Niet via AliExpress, maar via Gearbest. Dit is Yeelight serie van Xiaomi, werkt naadloos met Google Home. Yeelight heeft een officieel ondersteunde integratie.

[ Voor 1% gewijzigd door teacher op 07-08-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wat betreft Logitech Harmony Hub, deze werkt momenteel niet samen met Google Home. Voorheen waren hier work-arounds voor zoals het aanpassen van taal, geolocatie, etc. maar deze werken niet meer. Dit had ik zelf al ondervonden, daarna contact gezocht met Logitech. Zie hieronder hun antwoord.

[...]
Ook de workaround met Firefox niet?
Ik heb als enige probleem dat zodra ik op LINK druk, de app vastloopt. Ook op een andere telefoon lukt dit gewoon niet.. bij mijn vriendin werkt dit wel gewoon

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Web-Brielle schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:50:
[...]

Ook de workaround met Firefox niet?
Ik heb als enige probleem dat zodra ik op LINK druk, de app vastloopt. Ook op een andere telefoon lukt dit gewoon niet.. bij mijn vriendin werkt dit wel gewoon
Nope, helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:19

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

DaveD1109 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:19:
Hebben jullie dat ook?
Ja dat heb ik ook. Soms start hij zelfs helemaal niet op.
Omdat ik nu 6 chromcast audio's en 1 receiver met ingebouwde chromecast heb, heb ik een tijd moeten zoeken naar waar het probleem zat. Maar de receiver is nu uit de groep en alles gaat weer snel en soepel.
Nog geen oplossing, de kans is groot dat ik de receiver een ouderwetse chromecast ga geven. Niet mooi, waar voorkomt vast wat frustratie. :X
De receiver is trouwens de Onkyo TX-NR656.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 19:31
En via IFTTT?
De koppeling via Harmony werkt op basis van stemherkenning. Dus als iemand zijn stem niet herkent wordt (en mijne wordt niet eens altijd herkend) krijg je te horen dat het niet gestart kan worden. Zo ideaal is dat niet.

Met IFTtT heb je dat probleem niet.

Heb een paar weken geleden gekoppeld. Moest inderdaad via Firefox op mobiel. Chrome volledig uitschakelen, vpn opgezet en GPS uitgezet.

Wel jammer dat ze er zo moeilijk over doen. Ik wil best tekenen voor geen recht op ondersteuning bij problemen.... Gelukkig heb ik het al. Al blijft het irritant dat je steeds moet vragen: Ask harmony to.....

Dat maakt het lastiger voor de WAF.

[ Voor 31% gewijzigd door Waah op 06-08-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Waah schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:22:
[...]

En via IFTTT?
De koppeling via Harmony werkt op basis van stemherkenning. Dus als iemand zijn stem niet herkent wordt (en mijne wordt niet eens altijd herkend) krijg je te horen dat het niet gestart kan worden. Zo ideaal is dat niet.
Hier heb ik geen last van? Waarom zou het überhaupt op basis van stemherkenning werken (dan bedoel je denk ik Voice Match of niet)?
Met IFTtT heb je dat probleem niet.

Heb een paar weken geleden gekoppeld. Moest inderdaad via Firefox op mobiel. Chrome volledig uitschakelen, vpn opgezet en GPS uitgezet.
Hier zonder GPS uitzetten en VPN gebruiken. Bij mij werkte het gebruiken van een nieuw account. Als ze het momenteel écht op basis van regio doen, dan lijkt het me sterk dat een VPN niet werkt. Maar goed, zoals je zegt: ik heb het gelukkig al.
Wel jammer dat ze er zo moeilijk over doen. Ik wil best tekenen voor geen recht op ondersteuning bij problemen.... Gelukkig heb ik het al. Al blijft het irritant dat je steeds moet vragen: Ask harmony to.....

Dat maakt het lastiger voor de WAF.
Routines? Kost even wat instellen, maar werkt redelijk goed. "Ok Google, Discovery Channel", "Ok Google, Volume TV up", etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
barrymossel schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:40:
[...]

Hier heb ik geen last van? Waarom zou het überhaupt op basis van stemherkenning werken (dan bedoel je denk ik Voice Match of niet)?

[...]

Hier zonder GPS uitzetten en VPN gebruiken. Bij mij werkte het gebruiken van een nieuw account. Als ze het momenteel écht op basis van regio doen, dan lijkt het me sterk dat een VPN niet werkt. Maar goed, zoals je zegt: ik heb het gelukkig al.

[...]

Routines? Kost even wat instellen, maar werkt redelijk goed. "Ok Google, Discovery Channel", "Ok Google, Volume TV up", etc.
Geen idee waarom het met stemherkenning werkt. Maar de officiële commando's werken wel zo.via routines ook trouwens.... Misschien alleen als je voice match hebt ingeschakeld? Maar het werkt duidelijk op voice match.

Routines is best oke. Maar veel commando's zijn al in gebruik door Home zelf. "Turn on the tv" zet hier de android TV aan. Maar niet alle benodigde apparatuur (receiver, etc). Dus nu "watch TV" zo ingesteld. Maar dan moet je dus iets gaan onthouden. Een exacte combinatie. Het mooie van home is dat het juist niet zo exact hoeft.... Maar met een Harmony remote dus opeens wel. Dat is jammer. Misschien dat je later meer integratie krijgt a la Philips Hue (daar hoef ik ook niet aan Hue te vragen). Maar voor nu is het een minder handige manier, met een slechtere WAF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

[...]
Het is mij vandaag wel gelukt, met mijn reeds bestaande google account.
Wat ik heb gedaan:
Telefoon: staat standaard al op Engels, location services uit, VPN op USA.

En dan vervolgens deze (aangepaste) stappen:
  1. Download the Harmony Windows software
  2. Click on your device.
  3. Go to favorites (to the left).
  4. Edit your service provider (even if you don't have one) and pick US and then enter a zip code, I just picked 90210. Pick a service provider and just set it.
  5. Go to settings to the left.
  6. Set Time Zone to a time zone in the US such as Eastern Standard Time. Conect hub to PC and sync the settings to Harmony.
  7. Tegen je telefoon: Say "OK Google talk to harmony"
Dan naar de home app op je telefoon en account gelinkt (via browser die nog niet was ingelogd op harmony). Om de 1 of andere reden moest ik dat linken via de app wel meermaals doen.

Voila, werkt :) :) :)

De settings kan ik echter nu niet meer in dus kan niks aanpassen, en dat Ask Harmony moeten zeggen is wel irritant (dat is bij Alexa al lang geleden opgelost). Maar, harmony linken kan nu dus nog wel :)

Ik heb niet geprobeerd de service provider weer terug te zetten omdat ik toch geen TV meer heb. YMMV of/hoe dat werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evild
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 19:32
dragon2 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:29:
[...]

De settings kan ik echter nu niet meer in dus kan niks aanpassen, en dat Ask Harmony moeten zeggen is wel irritant (dat is bij Alexa al lang geleden opgelost). Maar, harmony linken kan nu dus nog wel :)
Je kan toch gewoon een shortcut (routines) aan maken, dan hoef je geen ask harmoney te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Waah schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:01:
[...]

Geen idee waarom het met stemherkenning werkt. Maar de officiële commando's werken wel zo.via routines ook trouwens.... Misschien alleen als je voice match hebt ingeschakeld? Maar het werkt duidelijk op voice match.

Routines is best oke. Maar veel commando's zijn al in gebruik door Home zelf. "Turn on the tv" zet hier de android TV aan. Maar niet alle benodigde apparatuur (receiver, etc). Dus nu "watch TV" zo ingesteld. Maar dan moet je dus iets gaan onthouden. Een exacte combinatie. Het mooie van home is dat het juist niet zo exact hoeft.... Maar met een Harmony remote dus opeens wel. Dat is jammer. Misschien dat je later meer integratie krijgt a la Philips Hue (daar hoef ik ook niet aan Hue te vragen). Maar voor nu is het een minder handige manier, met een slechtere WAF.
Ja daar heb je gelijk in. Ik heb CEC op de Chromecast uitgezet en dan werkt Turn on TV via een routine wel. En door meerdere commando's toe te voegen hoef je net wat minder na te denken over welk commando je moet gebruiken. Al heb ik een tijdje terug me enorm opgewonden waarom Google Home "Disney Channel" niet snapte; het commando was dus "Disney Junior"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
evild schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:58:
[...]

Je kan toch gewoon een shortcut (routines) aan maken, dan hoef je geen ask harmoney te zeggen.
Dat kan. Maar dan moet je dus voor elke actie een routine aanmaken. En dus ook exact het juiste commando geven. Een beetje onhandig nog.

Heb nu een actie om Harmony de media speler te starten (receiver+tv+shield) en om daarna een Spotify playlist te starten. Maar echt lekker wil dat niet...
Dus dan maar een YouTube playlist. Maar ook dat gig niet lekker....

Nu start ik de Harmony actie, laat ik Google Home tot 10 tellen, en daarna start die YouTube. Het werkt, maar een delay van x seconden zou makkelijker zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Enig idee waarom ik de routines niet zie in de Google home app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Groverp08 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:19:
[...]

Ja dat heb ik ook. Soms start hij zelfs helemaal niet op.
Omdat ik nu 6 chromcast audio's en 1 receiver met ingebouwde chromecast heb, heb ik een tijd moeten zoeken naar waar het probleem zat. Maar de receiver is nu uit de groep en alles gaat weer snel en soepel.
Nog geen oplossing, de kans is groot dat ik de receiver een ouderwetse chromecast ga geven. Niet mooi, waar voorkomt vast wat frustratie. :X
De receiver is trouwens de Onkyo TX-NR656.
Oké! Ik heb een Onkyo tx-l20D. Ik had hiervoor een Sony soundbar en daarop ging het met Google assistent wel snel. Toen had ik echter nog geen Google home.
Las wel dat er een update aankomt van Onkyo maar die brengt volgens mij meer ondersteuning voor Deezer. Wat precies werd ik niet wijs uit want Deezer werd volgens mij al even ondersteund!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
MarioMark1541 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:05:
Moet staan onder Menu (hamburgermenu links bovenin) en dan onder More Settings.
Je account moet wel gekoppeld zijn met de Google Home hardware dacht ik.

Plaats anders een screenshot van je menu/wat je ziet. Daar kunnen we meer mee. Mijn glazen bol wordt momenteel nog niet ondersteund door Google Home

[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 07-08-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 16:40
MarioMark1541 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:05:
Ik zie ze niet als mijn GSM niet is ingesteld op English US.. Dus misschien even je taal aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Waah schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:41:
[...]

Dat kan. Maar dan moet je dus voor elke actie een routine aanmaken. En dus ook exact het juiste commando geven. Een beetje onhandig nog.
Er komt wel verbetering volgens Google:
It’ll also be even easier to control home entertainment using Logitech Harmony hub-based remotes with the Google Assistant. The new, simplified voice commands will let you go directly to your favorite channels, control volume, or pause a show. You will no longer need to say “talk to Logitech” to control your TV, and can use more natural language like “play channel 4.”
Bron: https://www.blog.google/p...rt-home-google-assistant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Kijk, precies wat ik wil O-)
Nu hopen dat de NL-taal ook snel beschikbaar komt voor de Google Home en dat Logitech dan eindelijk naar non-us landen gaat uitbreiden.. al ben ik bang dat dat laatste een issue gaat zijn....

* Waah gaat zodra die eens tijd heeft zich maar eens verdiepen in Home Assistant O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 13:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb nu de Google home mini thuis en het is leuk om ermee te spelen. Maar nu wil ik met stem commando's mijn Hue verlichting in de woonkamer kunnen bedienen maar dat krijg ik niet voor elkaar. Als ik zeg dat de lampen aan moeten gaan ook echt alle lampen in het hele huis en buiten aan en niet alleen die in de woonkamer. De mini is gekoppeld aan de woonkamer. Als ik het volgende commando geef: "Turn lights on in the livingroom" zegt google home dat hij mij daarbij niet kan helpen. "Turn lights on/off" werkt wel maar dan gaan alle lampen aan/uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Waah schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:36:
[...]
* Waah gaat zodra die eens tijd heeft zich maar eens verdiepen in Home Assistant O-)
Oh, dat is natuurlijk ook een optie. Zover ik weet kun je de Harmony toevoegen in HASS (volgens mij heb ik dat ook gedaan - geen idee meer) en daar kun je dan de Harmony in scenes o.i.d. gebruiken, die je weer via de Home kunt aansturen. Misschien daar ook eens naar kijken. Ook wel omslachtig, maar toch... Interesting...
Hurricane schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:38:
Heb nu de Google home mini thuis en het is leuk om ermee te spelen. Maar nu wil ik met stem commando's mijn Hue verlichting in de woonkamer kunnen bedienen maar dat krijg ik niet voor elkaar. Als ik zeg dat de lampen aan moeten gaan ook echt alle lampen in het hele huis en buiten aan en niet alleen die in de woonkamer. De mini is gekoppeld aan de woonkamer. Als ik het volgende commando geef: "Turn lights on in the livingroom" zegt google home dat hij mij daarbij niet kan helpen. "Turn lights on/off" werkt wel maar dan gaan alle lampen aan/uit...
Heb je de specifieke lampen binnen de Google Assistant settings wel aan kamers gekoppeld? Dat kan ik tenminste wel met mijn lampen uit HASS doen. En dan werkt het prima (nou ja prima, als ik "turn on lamp room" (zo heet een van mijn lampen), dan gaan alle lampen in de living room aan. Maar dat valt wel op te lossen door die lamp een andere naam te geven (wat sowieso straks gebeurt als alles in het NL te besturen valt).

[ Voor 50% gewijzigd door barrymossel op 07-08-2018 10:42 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
meesje schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:14:
Maken jullie gebruik van google home/assistant icm xiaomi spullen? Ik had namelijk gelezen dat er een Mi Home plugin is. Zo ja, welke xiaomi/aqara spullen sturen jullie aan via voice?
Start vacuum, stop vacuum en vacuum to dock werkt prima. Yeelight deed het al tijden prima, maar die lampen werden aangestuurd via de Yeelight-app en niet via MiHome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 13:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb de naam van de kamer veranderd van livingroom naar living room en nu werkt het wel 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
tomhster schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:40:
[...]

Start vacuum, stop vacuum en vacuum to dock werkt prima. Yeelight deed het al tijden prima, maar die lampen werden aangestuurd via de Yeelight-app en niet via MiHome.
Ik zit nog met een paar dingen:
- Als ik het huis verlaat wil ik eigenlijk zeggen, please start de vacuumcleaner in 30 min. (Or start de vacuumclear at 11 o'clock)

- Wij hebben een kleine, dus na elke maaltijd even rond de tafel zuigen is echt handig. Hoe kan ik een zone maken die ik via google aan zet? Dat lijkt me echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:27
Hurricane schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:36:
Ik heb de naam van de kamer veranderd van livingroom naar living room en nu werkt het wel 🤔
Twee losse woorden is ook de correcte spelling! Mooi dat je het opgelost hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Azlec schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:18:
[...]

Ik zie ze niet als mijn GSM niet is ingesteld op English US.. Dus misschien even je taal aanpassen.
Welke taal moet hij dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Engels US...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 20:57
Ik kan nergens uit het artikel opmaken per wanneer dit doorgevoerd zou moeten zijn. En zou dit dan ook meteen ook voor de Home gelden? Aangezien de Home en Assistant niet helemaal hetzelfde zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Maeslant schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:41:
[...]

- Als ik het huis verlaat wil ik eigenlijk zeggen, please start de vacuumcleaner in 30 min. (Or start de vacuumclear at 11 o'clock)

- Wij hebben een kleine, dus na elke maaltijd even rond de tafel zuigen is echt handig. Hoe kan ik een zone maken die ik via google aan zet? Dat lijkt me echt ideaal.
Voor de eerste kan je vast via IfThisThenThat iets maken. Misschien zelfs op Geolocatie maar met een beetje knutselen in IFTTT kan je een variabele meegeven. Anders een routine. Vacuum = Start the vacuumcleaner in 30 minutes from now. Of zoiets.

Ik heb geen ervaring met stofzuigerrobots dus ik weet niet goed wat er in te stellen valt. Maar wellicht kan je een zone instellen (' zone 1' ) die je met een routine aanroept ('Vacuum babyspot' ).
Link naar hoe iemand anders dit oploste.

[ Voor 9% gewijzigd door woutur op 08-08-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Heeft iemand continuous conversation al werkend gekregen? Alles lijkt goed te staan in de menu's en mijn home devices zijn supported maar blijven luisteren (met gedimde lampjes) ho maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Maeslant schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:41:
[...]

In de MiHome app kun je nu een zoned cleanup aanmaken. Ik denk dat je met het commando "Start zoned cleanup" precies kan laten doen wat je wilt. Ik heb het niet geprobeerd, maar de andere vergelijkbare commando's werken ook allemaal. Starten met vertraging met een spraakcommando werkt bij mij echter niet. Je kunt wel in de MiHome app een timer activeren, dus er is wel een niet-spraakgestuurde optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
tomhster schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:04:
[...]

In de MiHome app kun je nu een zoned cleanup aanmaken. Ik denk dat je met het commando "Start zoned cleanup" precies kan laten doen wat je wilt. Ik heb het niet geprobeerd, maar de andere vergelijkbare commando's werken ook allemaal. Starten met vertraging met een spraakcommando werkt bij mij echter niet. Je kunt wel in de MiHome app een timer activeren, dus er is wel een niet-spraakgestuurde optie.
Kan je mij uitleggen hoe ik een zone een naam kan geven?

Want ik kan wel zoned clean up starten, maar ik moet wel eerst ergens aangeven welke zone. Dit moet bij mij in de app handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik zie nog steeds mijn routines niet als ik m instellen op US zie link voor screenshots van de Google Home App

https://photos.app.goo.gl/3UkhW2XMVE33bYs6A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Maeslant schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:23:
[...]

Kan je mij uitleggen hoe ik een zone een naam kan geven?

Want ik kan wel zoned clean up starten, maar ik moet wel eerst ergens aangeven welke zone. Dit moet bij mij in de app handmatig.
Hij geeft elke zone automatisch een nummer (1,2 etc.), maar activeren/aansturen via de Home lukt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groverp08
  • Laatst online: 16-09 15:19

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

MarioMark1541 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:37:
Ik zie nog steeds mijn routines niet als ik m instellen op US zie link voor screenshots van de Google Home App

https://photos.app.goo.gl/3UkhW2XMVE33bYs6A
Dat heb ik soms ook, ik wissel naar engels als ik wat wil aanpassen of instellen en dan weer naar Nederlands.
Wat bij mij werkt is:
- taal instellen naar Engels (US)
- Home app even opnieuw opstarten (dus wegswippen)
- Soms even wachten (5 min) en nogmaals de app wegswippen)

Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Het is gelukt!!!!
Groverp08 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:46:
[...]

Dat heb ik soms ook, ik wissel naar engels als ik wat wil aanpassen of instellen en dan weer naar Nederlands.
Wat bij mij werkt is:
- taal instellen naar Engels (US)
- Home app even opnieuw opstarten (dus wegswippen)
- Soms even wachten (5 min) en nogmaals de app wegswippen)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
Mr_Blobby schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:32:
Over deze aanbieding: https://www.eglobalcentra...sistent-au-versie-nl.html
Ik neem aan dat het gaat om de australische versie. Oostenrijk is AT of AUT (bron)
En uit de faq:

[...]

Een paar jaar terug heb ik een telefoon via eglobalcentral besteld en die werd ook geleverd met een reis adapter.

Mijn bestelling is inmiddels onderweg.
Laatste status is "Crossing border and in transit to carrier hub" en bij DHL
"zending is aangemeld maar nog niet ontvangen".
Heb mijne ondertussen ontvangen van hun, er zat geen reisadapter bij.
Contact opgenomen met Support, ze storten 5€ terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:52
Gotjee schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:27:
[...]

Heb mijne ondertussen ontvangen van hun, er zat geen reisadapter bij.
Contact opgenomen met Support, ze storten 5€ terug.
Ik heb de mijne afgelopen dinsdag ontvangen, inclusief reisadapter. Gelukkig kan je met de equalizer de bas wat terugschoeven anders vind het wel wat dof klinken.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Hoi,
Heb even dit topic doorgenomen en heb het idee dat dit vaker voorkomt, maar heb nog geen goede oplossing. Ik heb een GHM, een chromecast ultra aangesloten op mijn onkyo tx-nr646 receiver; deze is weer aangesloten op mijn philips android tv met cec. Bij het starten van muziek, start de tv en speelt de muziek af over mijn speakers. Ik moet echter de tv aan laten staan. Het alternatief is om CEC uit te zetten. Ik moet dan echter de receiver handmatig aanzetten en kan dan mijn TV niet meer bedienen via de GHM. Weet iemand een oplossing om muziek te luisteren zonder dat de TV aan hoeft te staan zonder CEC uit te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
obelix998 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:22:
Hoi,
Heb even dit topic doorgenomen en heb het idee dat dit vaker voorkomt, maar heb nog geen goede oplossing. Ik heb een GHM, een chromecast ultra aangesloten op mijn onkyo tx-nr646 receiver; deze is weer aangesloten op mijn philips android tv met cec. Bij het starten van muziek, start de tv en speelt de muziek af over mijn speakers. Ik moet echter de tv aan laten staan. Het alternatief is om CEC uit te zetten. Ik moet dan echter de receiver handmatig aanzetten en kan dan mijn TV niet meer bedienen via de GHM. Weet iemand een oplossing om muziek te luisteren zonder dat de TV aan hoeft te staan zonder CEC uit te zetten ?
Zou ik ook wel willen weten kan wel handmatig dat je de tv in een soort slaapstand zet op mijn Samsung !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Hoi,
Ik denk dat je dan gewoon de chromecast ultra rechtstreeks voor je TV moet gaan gebruiken en een chromecast audio voor je receiver.

Ik heb nu een chromecast 2 rechtstreeks aan mijn HMDI CEC hangen van de TV, zodat ik die met de GHM kan bedienen en ik ga mijn tv binnenkort aansluiten aan speakers (zonder reciever ertussen, maar weet niet of dat uitmaakt). Wanneer ik dan muziek wil afspelen over die speakers, zal mijn TV ook aan moeten staan, maar om dat te voorkomen hang ik nog een aparte chromecast audio aan de speakers. Als ik dan gewoon radio of spotify wil beluisteren, gaat het via de chromecast audio en hoeft de TV niet aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:25
Kijk ook even of je receiver geen cast mogelijkheden heeft, of Spotify connect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• obelix998
GroeneThee schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:13:
Kijk ook even of je receiver geen cast mogelijkheden heeft, of Spotify connect.
Dank voor de reacties tot dusverre. CC Ultra lijk ik dus niet nodig te hebben.
De receiver heeft wel spotify connect, maar dat werkt niet via de GHM; daarvoor is een CC nodig, helaas.
Troetelbeer schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 06:19:
[...]

Ik heb nu een chromecast 2 rechtstreeks aan mijn HMDI CEC hangen van de TV, zodat ik die met de GHM kan bedienen en ik ga mijn tv binnenkort aansluiten aan speakers (zonder reciever ertussen, maar weet niet of dat uitmaakt). Wanneer ik dan muziek wil afspelen over die speakers, zal mijn TV ook aan moeten staan, maar om dat te voorkomen hang ik nog een aparte chromecast audio aan de speakers. Als ik dan gewoon radio of spotify wil beluisteren, gaat het via de chromecast audio en hoeft de TV niet aan. :)
Dat is een optie, maar dan moet ik nog steeds handmatig de receiver aanzetten. Dat vind ik juist het voordeel van Spotify Connect; daarbij is dat niet nodig. Ik heb nu dus op de optie om met de hand de receiver aan te zetten en tegen de GHM te zeggen wat er afgespeeld moet worden, of met mijn telefoon via Spotify Connect de receiver aan te zetten en dan via de app of GHM de muziek te kiezen.

Of: via de CC Ultra de TV aanzetten, waardoor de receiver aan gaat, vervolgens via CC Audio de muziek kiezen en via de CC Ultra de TV weer uitzetten.... beetje omslachtig.

[ Voor 61% gewijzigd door obelix998 op 13-08-2018 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:32

J-P

Syntax erro....

Hoi,
Heeft je versterker bluetooth? En gaat hij automatisch aan als een bluetooth connectie wordt opgestart?
Dan kan je in de settings van GH je default musicspeaker selecteren.

Deze situatie werkt bij mijn Samsung soundbar.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• obelix998
J-P schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:40:
[...]

Heeft je versterker bluetooth? En gaat hij automatisch aan als een bluetooth connectie wordt opgestart?
Dan kan je in de settings van GH je default musicspeaker selecteren.

Deze situatie werkt bij mijn Samsung soundbar.
Goede tip, dank je ! _/-\o_
Hij heeft Bluetooth en Bluetooth wakeup. Ga ik proberen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Maar met een Chromecast audio moet je weet Spotify premium hebben :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
MarioMark1541 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:50:
Maar met een Chromecast audio moet je weet Spotify premium hebben :-(
Niet met de eerste chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Nee ik heb het over Chromecast Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
MarioMark1541 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:45:
Nee ik heb het over Chromecast Audio
Klopt, daarom zou een CC1 je helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
GroeneThee schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:41:
[...]

Klopt, daarom zou een CC1 je helpen :)
maar die stop je dan in de reciever neem ik aan ? Ik heb een heos Denon soundbar ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• obelix998
obelix998 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

Goede tip, dank je ! _/-\o_
Hij heeft Bluetooth en Bluetooth wakeup. Ga ik proberen als ik thuis ben.
Ok, gedaan en werkt (ik heb Spotify Premium) !
Wat ik nu nog op moet lossen is dat de receiver hardnekkig de bron op Bluetooth blijft als ik vervolgens iets anders wil doen. Is wel op te lossen door te zeggen 'disconnect Bluetooth' en eventueel later weer 'connect Bluetooth'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Ik was eens tussen mijn activiteit aan het kijken met de assistent.
Nu valt het me op dat er iedere nacht variërend van 2u tot 4u iedere keer soms wel tot 3 keer toe ertussen staat: Something went wrong. Please try again later..

Maar in de nacht dan slaap ik..

Zover ik weet zijn er geen omgevingsgeluiden of iets dergelijks..

Is er nog een andere manier om te zien wat het geweest kan zijn?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, vermoedelijk reboot van je device. Ik heb die meldingen ook, en ze matchen met de tijd waarop mijn Home Assistant meldt dat de verbinding is weggevallen en mijn router hun ip renewed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Gezocht: tweakers die met mij en mijn Tweakers/Persgroep collega's willen praten over het gebruik van je Google Home. Meer details in het topic hierover: Welke tweaker wil over digitale assistenten komen praten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hallo

Update de Google home automatisch in NL als je hem op Engels hebt staan en als ik vraag wat er op mijn kalender (agenda) staat zegt ze dat ze niks kan vinden terwijl er wel degelijk afspraken zijn ....

• Troetelbeer
MarioMark1541 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:22:
Hallo

Update de Google home automatisch in NL als je hem op Engels hebt staan en als ik vraag wat er op mijn kalender (agenda) staat zegt ze dat ze niks kan vinden terwijl er wel degelijk afspraken zijn ....
De GH update zichzelf wel, dus zodra NL beschikbaar is, zal die tussen je talen komen te staan. Echter, je zult wel de taal zelf moeten kiezen (ga ik vanuit).

Is je account van je Google Agenda hetzelfde als je GH account?

• MarioMark1541
Nee m'n telefoon staat op NL dus agenda is ook NL

• Troetelbeer
MarioMark1541 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:43:
Nee m'n telefoon staat op NL dus agenda is ook NL
Dat begrijp ik, maar dat is niet wat ik zeg...

Gebruik je voor je GH hetzelfde Google account als je telefoon? Dus hetzelfde email adres...

Net even bij mij uitgeprobeerd. Mijn GH taal is Engels(US), mijn telefoon is NL(mijn agenda dus ook). En bij mij werkt het gewoon.

Heb je personal info aangevinkt in je GH opties? En heb je voice match gedaan, zodat de GH weet dat jij het bent?

[ Voor 46% gewijzigd door Troetelbeer op 16-08-2018 16:48 ]

• MarioMark1541
Ja, gebruik hetzelfde account en onderstaande opties ook raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
MarioMark1541 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:49:
Ja, gebruik hetzelfde account en onderstaande opties ook raar...
Kijk even in je agenda bij opties dat je echt het gekoppelde gmail adres gebruikt bij afspraken erin zetten. Want bij mij stond hij standaard op op "phone" met mijn Huawei ID(ik heb een Huawei, weet niet hoe het bij andere merken is) en heb het dus moeten veranderen naar mijn gmail adres.

Hou er ook rekening mee dat er een kleine vertraging is tussen je GH en de agenda. Als ik een afspraak in mijn agenda zet op de telefoon duurt het ongeveer 5 a 10 minuten, voordat de GH pas juist antwoord. Andersom hetzelfde. Als ik via de GH met spraak een afspraak maak in mijn agenda, zie ik pas 5 a 10 minuten later de afspraak verschijnen in mijn agenda.

[ Voor 3% gewijzigd door Troetelbeer op 17-08-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Google wil ook slimme speakers maken met (touch)scherm. Verwacht later dit jaar minstens 3 miljoen units te shippen. Als het maar mooier uitziet dan die lelijke Amazon Echo Show dingen.

https://asia.nikkei.com/B...I-speaker-before-holidays

[ Voor 30% gewijzigd door JoeZuCK op 17-08-2018 08:57 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
Kom er na aanschaf achter dat GH niet werkt met calendar van Google GSuite (die ik voor alles gebruik...). Bummer, internet staat vol klachten maar geen idee of google daar iets mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Laatst online: 10:55
meer mensen met hetzelfde probleem: ik heb een google home en een google home mini, vervolgens heb ik een routine gemaakt onder "good night" , maar deze werkt op mijn mini wel, maar op de google home krijg ik een good night Pimmetje terug en dus is en word de routine niet uitgevoerd :S

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

DieterKoblenz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:19:
[...]

Kom er na aanschaf achter dat GH niet werkt met calendar van Google GSuite (die ik voor alles gebruik...). Bummer, internet staat vol klachten maar geen idee of google daar iets mee doet.
Kan je niet een 'gewone' google account openen, je calendar daar mee delen en op dat account inloggen met google home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
DieterKoblenz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:19:
[...]

Hmm, dat wist ik niet eens. Gebruik sowieso de Google kalender vrijwel nooit (maar in plaats daarvan outlook via m'n werk), maar dat wilde ik wel gaan doen. Maar inderdaad de Google Home geeft aan dat hij dat (nog) niet kan. Vreemd is wel dat wanneer ik een reminder zet via Google Home deze wel terugkomt in m'n GSuite kalender (app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
Lt. Marx schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:51:
[...]

Kan je niet een 'gewone' google account openen, je calendar daar mee delen en op dat account inloggen met google home?
Delen van deze kalender werkt ook niet. Gebruik nu de volgende work-around (https://github.com/Integr...Home-GSuite-Calendar-Sync) maar het is bijzonder triest dat zoiets niet werkt.

Reminders werken inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Vandaag ben ik aan het stoeien geweest met een eps8266 en daarop esp8266-google-home-notifier. Eenmaal een de sketch geupload is het zo simpel als het aanroepen van een url met het uit te spreken bericht als variabele.

Nu krijg ik netjes een gesproken (Nederlands) bericht op het moment dat mijn lampen worden ingeschakeld door Domoticz. Ook heb ik nog wat andere zaken ingesteld.

Of ik dit op deze manier blijf houden weet ik, maar het is wel leuk dat het huis nu ook tegen je praat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
DieterKoblenz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:16:
[...]

Delen van deze kalender werkt ook niet. Gebruik nu de volgende work-around (https://github.com/Integr...Home-GSuite-Calendar-Sync) maar het is bijzonder triest dat zoiets niet werkt.

Reminders werken inderdaad wel.
En hier al naar gekeken?

https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en

Uitleg van Google zelf hoe je een G Suite account koppelt aan je GH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
bartbh schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:12:
Vandaag ben ik aan het stoeien geweest met een eps8266 en daarop esp8266-google-home-notifier. Eenmaal een de sketch geupload is het zo simpel als het aanroepen van een url met het uit te spreken bericht als variabele.

Nu krijg ik netjes een gesproken (Nederlands) bericht op het moment dat mijn lampen worden ingeschakeld door Domoticz. Ook heb ik nog wat andere zaken ingesteld.

Of ik dit op deze manier blijf houden weet ik, maar het is wel leuk dat het huis nu ook tegen je praat. :)
Kan dat niet ook al zonder dat? Volgens mij via IFTTT moet het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Bij mijn weten kun je bij IFTTT alleen Google gebruiken als trigger (dus als 'this') en niet als event (dus als 'that'). Of dat moet kortgeleden veranderd zijn.

Je kunt via IFTTT Google Home wel terug laten praten als je een commando geeft.

Maar in mijn geval geeft de Google Home zelfstandig een spraakmelding zonder dat ik ergens om heb gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Volgens dit filmpje komt Google (of is Google al gekomen) met een update waarbij de lampen alleen uitgaan in de kamer waar de Google Home staat.

YouTube: Google Home New Updates and New Features for August 5, 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 20:37
InF.Inc schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:01:
Volgens dit filmpje komt Google (of is Google al gekomen) met een update waarbij de lampen alleen uitgaan in de kamer waar de Google Home staat.

YouTube: Google Home New Updates and New Features for August 5, 2018
Dat werkt inderdaad bij mij al in ieder geval sinds vorige week zo

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 22:34
klopt, er was een hele thread waar een hoop geïrriteerde mensen in zaten (https://productforums.goo.../-_dExwelUPk/VPZablLaBAAJ) maar nu werkt het uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieterKoblenz
Troetelbeer schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:37:
[...]

En hier al naar gekeken?

https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en

Uitleg van Google zelf hoe je een G Suite account koppelt aan je GH.
Yep, dat heb ik ook reeds gedaan. Verder werkt alles prima, maar die stomme kalender, die wil niet werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-08 18:53
Toen ik vanmiddag niet thuis was bedacht ik me ineens dat de ik de keukenverlichting niet had uitgedaan waarschijnlijk.
Ik wist eigenlijk niet of daar een commando voor was om het te checken maar maar ik dacht, kan het altijd proberen.
Dus ik vraag aan de Google Assistent op mijn telefoon "which lights are on?"
Vervolgens krijg ik een mooi overzicht van welke lampen er aan en welke er uit zijn.

Dus voor degene die het ook nog niet wisten laat ik het even weten.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
puntje013 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:26:
Toen ik vanmiddag niet thuis was bedacht ik me ineens dat de ik de keukenverlichting niet had uitgedaan waarschijnlijk.
Ik wist eigenlijk niet of daar een commando voor was om het te checken maar maar ik dacht, kan het altijd proberen.
Dus ik vraag aan de Google Assistent op mijn telefoon "which lights are on?"
Vervolgens krijg ik een mooi overzicht van welke lampen er aan en welke er uit zijn.

Dus voor degene die het ook nog niet wisten laat ik het even weten.
Kan je ze dan ook bedienen vanaf buitenhuis via google assistent?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauchbaum
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-07 13:42
De google home mini is vandaag in de aanbieding op iBood voor €46 incl. verzending voor wie er nog geen heeft. Ik zit zelf nog te twijfelen, is het ergens bevestigd dat je deze binnenkort ook in het Nederlands kan zetten? Ik kon dat zelf nog niet zo gemakkelijk vinden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@DaveD1109 Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
rauchbaum schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 04:28:
De google home mini is vandaag in de aanbieding op iBood voor €46 incl. verzending voor wie er nog geen heeft. Ik zit zelf nog te twijfelen, is het ergens bevestigd dat je deze binnenkort ook in het Nederlands kan zetten? Ik kon dat zelf nog niet zo gemakkelijk vinden namelijk.
Ja dit is door googleNL bevestigd. Rachid van Google gaf aan voor de feestdagen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Top! Ik zal dat ik gaan proberen!

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

DaveD1109 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 07:56:
[...]

Top! Ik zal dat ik gaan proberen!
Al meermalen zelf gedaan van de winter. Mensen keken me wel raar aan als ik tegen mijn mobiel loop te zeggen dat de lampen alvast aan moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:28
Voor als iemand nog een mini zoekt, bij ibood nu voor 39.95 (verzending 5.95)

http://www.ibood.com/nl/nl/

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Laatst online: 10:55
Pimmetje651 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:16:
meer mensen met hetzelfde probleem: ik heb een google home en een google home mini, vervolgens heb ik een routine gemaakt onder "good night" , maar deze werkt op mijn mini wel, maar op de google home krijg ik een good night Pimmetje terug en dus is en word de routine niet uitgevoerd :S
Iemand die me hiermee kan helpen?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Pagina: 1 ... 22 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...