Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Je kunt al kijken hoe het er in het Nederlands uit ziet. Als je eerst je taal instelt op Engels, dan de Google Assistant instellingen opent en klikt op Phone, de taal weer wijzigt naar NL en dan op terug drukt is je Google Assistant in het Nederlands.

Zo kun je dan al de Nederlandse routines, nieuwsproviders etc bekijken.

https://tweakers.net/ext/f/SoZmNK0ZyCN8jRSCGnquRQWC/thumb.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lt. Marx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:49

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
keverjeroen schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:32:
[...]

Bron? In de mail stond alleen tot wanneer je de enquête in kon vullen..
Ja je hebt gelijk. In mijn hoofd was die datum gelijk aan einde bèta. Dat is nog steeds aannemelijk maar staat er niet expliciet.

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:31

B2

wa' seggie?

quote:
bartbh schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:20:
Je kunt al kijken hoe het er in het Nederlands uit ziet. Als je eerst je taal instelt op Engels, dan de Google Assistant instellingen opent en klikt op Phone, de taal weer wijzigt naar NL en dan op terug drukt is je Google Assistant in het Nederlands.

Zo kun je dan al de Nederlandse routines, nieuwsproviders etc bekijken.

[afbeelding]
Oh grappig, dit heb ik al op iOS sinds vorige week mijn Google Home binnen kwam. Vandaar dat ik ook niet verbaasd was over de nieuwsbronnen.

Update:
Dit haalde ik net uit google cache, een verwijderd persbericht van Unilever. Daarin wordt over een introductie op 26 juli gesproken

B2 wijzigde deze reactie 25-07-2018 22:01 (22%)

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:08

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

Vandaag komt de Assistent in het Nederlands!

https://nederland.googleb...google-assistent.html?m=1

Update:
Ik heb hem op mijn telefoon ingeschakeld, het is al wel mogelijk om de apparaten in je huis te besturen (Hue etc), de routines lijken niet beschikbaar en het Nederlandse nieuws kan ik ook nog niet vinden.

Sahi_NL wijzigde deze reactie 26-07-2018 08:08 (38%)

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• lowfi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:16
Is het mogelijk om de hele telefoon op Engels te zetten behalve de assistent?

• Sahi_NL

Sahi_NL

quote:
lowfi schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 06:49:
Is het mogelijk om de hele telefoon op Engels te zetten behalve de assistent?
Nee, de Assistent volgt de taal vd telefoon. De taal van de Home is wel los in te stellen, maar nu nog niet in het Nederlands.

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:42
Hier alle Nederlandse acties die er al zijn: https://assistant.google.com/explore?hl=nl

Nog een stuk minder dan in de US: https://assistant.google.com/explore?en_US

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• keverjeroen
Leuke video met wat voorbeelden, door Google Nederland:

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Viaxes
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18-09 21:53
Is er een mogelijkheid om het inschakelen te forceren?

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
keverjeroen schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:03:
Leuke video met wat voorbeelden, door Google Nederland:

[video]
Niet alleen voorbeelden. Als je de omschrijving uitklapt, lees je ook het volgende:
quote:
Google introduceert vandaag de Nederlandse Google Assistent voor Android- en iOS-toestellen. De Google Assistent staat altijd voor je klaar om te helpen in alledaagse situaties, simpelweg door een opdracht te geven of een vraag te stellen - of je nou je agenda wilt beheren, een wekker voor morgenochtend wilt zetten of wil weten of het druk is op de weg.
Moet wel toegeven dat ik nog niet had gezien dat Assistant sinds vandaag beschikbaar is; nieuws: Google brengt Nederlandse versie van spraakassistent voor telefoons uit

CH4OS wijzigde deze reactie 26-07-2018 12:33 (17%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:40

MsG

Forumzwerver

Ik kon het nog niet instellen op mijn Home. Volgens mij staat het Home platform en de overkoepelende Google Assistant nog vrij los van elkaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
MsG schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:31:
Ik kon het nog niet instellen op mijn Home. Volgens mij staat het Home platform en de overkoepelende Google Assistant nog vrij los van elkaar.
Wordt natuurlijk langzaamaan uitgerold lijkt me, niet iedereen tegelijk. Om drukte te voorkomen en grootschalige problemen tegen te gaan.

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• keverjeroen
Volgens het filmpje krijg je op je Nederlandse Android vanzelf een popup als ze beschikbaar is op jouw telefoon en moet je voor IOS regelmatig even de store checken.

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:06
quote:
CH4OS schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:33:
[...]
Wordt natuurlijk langzaamaan uitgerold lijkt me, niet iedereen tegelijk. Om drukte te voorkomen en grootschalige problemen tegen te gaan.
Voor de Home moet je nog even wachten, zoals @MsG al aangeeft staat de beschikbaarheid voor de Home los van de beschikbaarheid op de telefoon.
Voordat het op de Home beschikbaar is, zijn we wellicht weer een paar maanden verder.

• keverjeroen
quote:
MsG schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:31:
En de Home op EN/US laten staan, maar er gewoon Nederlands tegen praten? |Zo werkt het bij mij.. Ik kan Engels en Nederlands er tegen praten en ze praat dan in de zelfde taal terug..

• Sahi_NL

Sahi_NL

quote:
keverjeroen schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:59:
[...]

En de Home op EN/US laten staan, maar er gewoon Nederlands tegen praten? |Zo werkt het bij mij.. Ik kan Engels en Nederlands er tegen praten en ze praat dan in de zelfde taal terug..
Dat heb ik vanochtend geprobeerd en dat werkte niet.

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-09 20:33
Iemand al een melding gehad dat Assistant beschikbaar is?

• MsG

MsG

Forumzwerver

quote:
keverjeroen schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:59:
[...]

Hier negeerde mijn Home mij volledig. En vanuit de Home app kan ik bij talen ook niet voor Nederlands kiezen. Ik vermoed dat dit nog even duurt.

Overigens vind ik de Engelse stem wel een stuk mooier. Ik hoop dat de combinaties van Engels en Nederlands ook een beetje gaan werken, we zijn een land met groot gebruik van Engels in de normale taal, heb vaak het idee dat dat niet altijd aansluit bij de opzet van dit soort spraaksystemen.

• keverjeroen
Vanmorgen nog getest en via mijn usa ingestelde home mini kan ik nog steeds Nederlands praten. Ook bijvoorbeeld met meneer conducteur, buienradar en NOS.
De home speakers waren geen onderdeel van de beta.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sahi_NL

Sahi_NL

De resultaten blijven toch wat wisselend.

Gisteren vroeg ik: Hoe laat gaat de bus naar huis? En kreeg ik een mooie Google Maps dingetje met de bus tijden. Vandaag krijg ik een link naar 9292ov.nl

Ik merk wel dat ik de assistent op mijn telefoon vaker gebruik nu hij in het Nederlands staat.

Heeft iemand de routines al (of komen die nog niet) en het Nederlandse nieuws?

Sahi_NL wijzigde deze reactie 27-07-2018 10:45 (12%)

• keverjeroen
Routines, shortcuts en Nederlandse newsfeed zie ik ook nog niet terug.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 30-08 13:40
Dat klopt, Google Home is nog niet in het Nederlands, alleen Google Assistant...

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

• Megupe
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:55
Bij mijn Nexus 6P was google assistant ook nog niet in het Nederlands beschikbaar. Dit zag ik in het instellingen menu bij assistant.
Hij kan sommige vragen wel in het nederlands al beantwoorden, maar dat was eerder ook al een beetje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Google home mini wit+zwart vandaag in de aanbieding bij ibood voor 39,95 (gratis verzenden), dus voor 29,95 i.c.m. de kortingscode en een nieuw account.

• Blec
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 07:07
Hoe kom ik aan die kortingscode dan?

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 07:08
quote:
dragon2 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:08:
Google home mini wit+zwart vandaag in de aanbieding bij ibood voor 39,95 (gratis verzenden), dus voor 29,95 i.c.m. de kortingscode en een nieuw account.
Je bedoelt wit of zwart. Niet "+". Je krijgt één mini voor 39,95 euro. In de Duitse MM is deze prijs meer standaard dan uitzondering. Daar krijg je de witte zo goed als altijd voor 39,99. De zwarte is 5 euro duurder en de koraal kleur is de duurste voor 59 euro.

Uiteraard is de optie bij ibood wel interessant, vanwege de gratis verzending. :)

Troetelbeer wijzigde deze reactie 27-07-2018 20:08 (5%)

Believe. Imagine. Create.

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06:38
quote:
Troetelbeer schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 20:08:
[...]

Je bedoelt wit of zwart. Niet "+". Je krijgt één mini voor 39,95 euro. In de Duitse MM is deze prijs meer standaard dan uitzondering. Daar krijg je de witte zo goed als altijd voor 39,99. De zwarte is 5 euro duurder en de koraal kleur is de duurste voor 59 euro.

Uiteraard is de optie bij ibood wel interessant, vanwege de gratis verzending. :)
Was vorige week in Paderborn bij de Saturn, alle drie de kleuren hadden dezelfde prijs: ¤ 39,99.

• dragon2
  • Niet online
quote:
Troetelbeer schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 20:08:
[...]

Ik bedoelde zwart+wit i.t.t. alleen de witte die ik wel vaker in NL in de aanbieding heb gezien. Helaas woon ik in/niet dicht bij Dld, anders zijn er regelmatig veel betere deals (vanaf 9 euro ooit zelfs meen ik).

De ibood codes liggen er trouwens blijkbaar ineens uit, misschien is een eerder uitgegeven code nog wel geldig (niet geprobeerd) maar die mag je hier niet delen.
quote:
Blec schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:08:
Hoe kom ik aan die kortingscode dan?
Not sure if serious :?

Mgoed, je bent nu helaas dus te laat voor die code i.c.m. deze deal.

• Jerry_bboy
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20-09 15:57
En nu ook een nieuwe feature, automatiseren. 👌

https://www.droid-life.co...utines-are-now-available/

Benieuwd wanneer dat naar de Nederlandse versie komt.

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 08:18
Ik ben bijna zo ver om er ook 1 aan te schaffen maar wat ik mij afvraag kun je bijv. Als ik vanuit het werk vertrek tegen mijn telefoon zeggen dat hij de radio (home speaker) aan kan zetten? Of is dat weer te ver nagedacht?

PSN: McMillan0984

• Azlec
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20-09 14:23
quote:
Clavat schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 07:00:
Ik ben bijna zo ver om er ook 1 aan te schaffen maar wat ik mij afvraag kun je bijv. Als ik vanuit het werk vertrek tegen mijn telefoon zeggen dat hij de radio (home speaker) aan kan zetten? Of is dat weer te ver nagedacht?
Dat kan. "Play music on kitchen speaker" werkt hier bijvoorbeeld zonder problemen. Je moet wel Google assistent geactiveerd hebben op je telefoon ;)

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06:38
Ik had een update van de Google Home app dus ik dacht jeej maar helaas nog niets... :/

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:27
quote:
freakstar schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 08:49:
Ik had een update van de Google Home app dus ik dacht jeej maar helaas nog niets... :/
Ik denk dat het dan eerder om een update gaat van de Google app en niet de Home app. Maar volgens mij wordt het server-side geactiveerd, dus niet met een specifieke update.

Oneplus One Review & Specificaties

• .GoO
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-09 08:15
Net geprobeerd en ik heb sinds vandaag de Nederlandse Google Assistant op mijn telefoon in de Google app.

Google Home staat nog op Engels, geen Nederlands beschikbaar.

.GoO wijzigde deze reactie 28-07-2018 18:54 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08:38
quote:
.GoO schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:11:
Net geprobeerd en ik heb sinds vandaag de Nederlandse Google Assistant op mijn telefoon in de Google app.

Google Home staat nog op Engels, geen Nederlands beschikbaar.
Kan je de Google Home nog volledig gebruiken, met je telefoon op Nederlands en de Home op het Engels? Of werkt die combinatie niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 17-09 08:15
quote:
FabianNL schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:53:
[...]

Kan je de Google Home nog volledig gebruiken, met je telefoon op Nederlands en de Home op het Engels? Of werkt die combinatie niet?
We zijn op vakantie, kan ik volgende week pas proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bloedcel
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 07:21
Hebben er nog meer mensen last van een slechthorende home? Ik heb het idee dat ik een paar maanden geleden niet zo hoefde te schreeuwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
quote:
bloedcel schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:38:
Hebben er nog meer mensen last van een slechthorende home? Ik heb het idee dat ik een paar maanden geleden niet zo hoefde te schreeuwen.
Het lijkt te variëren hier. Wanneer muziek aanstaat helemaal. Soms best vervelend, want ik schaam me kapot als ik tegen dat apparaat loop te bekken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 06:28

DarkSide

theres no place like ::1

Yep. Heel wisselend.
Soms moet ik echt wel een paar keer "hard" roepen.
En da's echt irritant. Ook uitzetten van de tv gaat lastiger dan voorheen.
Hey Google. turn off lg
I don't no how to do that.
Hey Google . Turn off lg
Ok. Turning of 15 lights (ik :F )
Hey Google. Turn of lg.
Ok turning of lg.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:26
quote:
DarkSide schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:45:
Yep. Heel wisselend.
Soms moet ik echt wel een paar keer "hard" roepen.
En da's echt irritant. Ook uitzetten van de tv gaat lastiger dan voorheen.
Hey Google. turn off lg
I don't no how to do that.
Hey Google . Turn off lg
Ok. Turning of 15 lights (ik :F )
Hey Google. Turn of lg.
Ok turning of lg.
Als je net zo goed Engels spreekt als dat je het typt, dan zegt dat wel iets... :+ Maar misschien is het ook handiger om 'tv' of 'television' te zeggen, in plaats van 'LG'?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Spreek wel (redelijk)goed Engels.
Als je tv zegt. Zegt ze. Dat ze die nog niet kan bedienen.

Dus heb ik mijn CC. "Lg" genoemd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bloedcel
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 07:21
Ik ben aan de ene kant blij om te horen dat meer mensen hier last van hebben.

Hopelijk wordt er snel iets aan gedaan voordat de buren een keer op de stoep staan ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 08:23
Bij Mediamarkt in Duitsland 2 voor de prijs van 1!😉 Tot 9 uur deze ochtend!

DaveD

• Hmmbob
  • Laatst online: 07:54
Grrrr, tot gisteren wás ik in Duitsland :(

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• vaagisdenaam
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19-09 14:25
Het helpt bij mij heel erg als je in de richting van de home praat... Voorkomt meteen dat een andere in een andere kamer het (ook) opvangt

• Troetelbeer
quote:
DarkSide schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:58:
Spreek wel (redelijk)goed Engels.
Als je tv zegt. Zegt ze. Dat ze die nog niet kan bedienen.

Dus heb ik mijn CC. "Lg" genoemd.
In de Home app kun je aangeven wat je standaard tv is en dan kun je wel gewoon "TV" zeggen.

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:34

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Voor zover nog leverbaar kun je de google home mini nu nog via Ibood bestellen voor 39,95. Komen geen verzendkosten overheen.

Hurricane in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
Wil er ook een gaan bestellen, maar twijfel tussen de Mini en de normale. Heb het gevoeld dat uit de Mini niet zoveel geluid komt. Wat zijn jullie ervaringen?

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
Poulske schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:11:
Wil er ook een gaan bestellen, maar twijfel tussen de Mini en de normale. Heb het gevoeld dat uit de Mini niet zoveel geluid komt. Wat zijn jullie ervaringen?
ik vind persoonlijk de mini niet goed genoeg voor muziek. Maar je kan hem meer dan hard genoeg zetten om haar te verstaan.

Suzuki GSX-R 600 K7!
PSN: Green-M3rcury
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Nu online
quote:
Poulske schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:11:
Heb nu 2 mini's maar zou graag de normale of de max voor in de woonkamer hebben. Een komt prima geluid op een meer dan voldoende volume uit de mini al gebruik ik ze niet voor muziek in de woonkamer. Daar heb ik mijn 'gewone' set voor. Als ik vraag om muziek af te spelen schakelt de mini dan ook automatisch over naar de Denon.
De reden dat ik een normale of max beneden wil is het beter verstaan/oppikken van commando's van die units. De mini mist nog wel eens een 'ok google'.

• Poulske
Oke duidelijk, dank je wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20-09 16:33
Ik heb thuis een receiver met chromecast en goede speakers, maar sinds ik een google mini heb, merk ik dat ik die receiver veel minder gebruik omdat het via de google mini veel makkelijker is om muziek af te spelen. Ook vind ik het energieverbruik van de receiver erg hoog om zo vaak aan te laten staan (altijd minstens 55 Watt ook als er niets word afgespeeld).
De geluidskwaliteit van de mini is natuurlijk niet geweldig en daarom was ik op zoek naar een alternatief die een betere geluidskwalteit bied, energiezuinig is en niet al te duur is. Maar alle alternatieven vond ik te duur of niet mooi voor in de huiskamer.

Toen zag ik dat de normale Home momenteel voor nog geen 88 euro te koop was bij eglobalcentral (au versie).
Dus gisteren de knoop doorgehakt en die gisteren besteld.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Poulske
Wow, goeie aanbieding! Eens even over nadenken dan.

• GroeneThee
  • Nu online
quote:
Mr_Blobby schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:34:
Ik heb thuis een receiver met chromecast en goede speakers, maar sinds ik een google mini heb, merk ik dat ik die receiver veel minder gebruik omdat het via de google mini veel makkelijker is om muziek af te spelen. Ook vind ik het energieverbruik van de receiver erg hoog om zo vaak aan te laten staan (altijd minstens 55 Watt ook als er niets word afgespeeld).
De geluidskwaliteit van de mini is natuurlijk niet geweldig en daarom was ik op zoek naar een alternatief die een betere geluidskwalteit bied, energiezuinig is en niet al te duur is. Maar alle alternatieven vond ik te duur of niet mooi voor in de huiskamer.

Toen zag ik dat de normale Home momenteel voor nog geen 88 euro te koop was bij eglobalcentral (au versie).
Ik heb mijn tv/audio achter een OSRAM Smart+ plug zitten. Dus als ik om muziek oid vraag via de mini, dan schakelt hij via routines eerst alles aan alvorens via Spotify de muziek te laten horen.
Had vroeger alles achter Klik aan klik uit maar dat begaf het op een gegeven moment. En ik gebruikte dat hoofdzakelijk in de avond als ik naar bed ging.
Via de mini gaat alles aan wanneer het gebruik wordt en uit bij het verlaten van het huis, naar bed gaan etc...

• DarkSide

DarkSide

quote:
Troetelbeer schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:39:
[...]

In de Home app kun je aangeven wat je standaard tv is en dan kun je wel gewoon "TV" zeggen.
Mijn tv ziet hij niet.
Draait geen Android op.
En als ik de CC "tv" noem werkt het ook niet

• Dijkhuis
  • Laatst online: 20-09 20:04
quote:
Mr_Blobby schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:34:

Hmm AU versie? Australisch dus? Zou het enige verschil zijn dat er een Australische stekker op zit?

• GroeneThee
  • Nu online
quote:
Dijkhuis schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:37:
[...]

Hmm AU versie? Australisch dus? Zou het enige verschil zijn dat er een Australische stekker op zit?
Yep die kan je trouwens gewoon vervangen door die van jezelf.
quote:
DarkSide schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:45:
[...]

Mijn tv ziet hij niet.
Draait geen Android op.
En als ik de CC "tv" noem werkt het ook niet
Heb je je tv geschakeld via een versterker? Heb je de Chromecast rechtsreeks in je tv? Of via versterker? CEC oid ingeschakeld?

Zelf mijn tv via ARC verbonden met mijn versterker. Chromecast zit in de versterker. Als ik mijn tv aanzet (zelfs alvoor ik de GH Mini had) ging mijn versterker tegelijk aan en uit als ik de tv uit zette. Nu zeg ik gewoon tegen GA dat de tv uit moet. En alles schakelt uit.

GroeneThee wijzigde deze reactie 30-07-2018 16:47 (18%)

• DarkSide

DarkSide

quote:
GroeneThee schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:45:
[...]

[...]

Heb je je tv geschakeld via een versterker? Heb je de Chromecast rechtsreeks in je tv? Of via versterker? CEC oid ingeschakeld?

Zelf mijn tv via ARC verbonden met mijn versterker. Chromecast zit in de versterker. Als ik mijn tv aanzet (zelfs alvoor ik de GH Mini had) ging mijn versterker tegelijk aan en uit als ik de tv uit zette. Nu zeg ik gewoon tegen GA dat de tv uit moet. En alles schakelt uit.
CC zit in de versterker.
CEC werkt prima.

Als ik hey google play Narcos roep. Gaan de tv en versterker inderdaad gewoon aan.
Maar uit gaat alleen als ik de CC zelf een naam geef die niet "TV"is.

• vaagisdenaam
quote:
[...]

[...]
Enig idee waar ik deze, liefst officieel, kan krijgen? Mijn huidige USB opladers passen niet in de home mini helaas, heb nu US stekkers met verloopje.

• vaagisdenaam
quote:
DarkSide schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:51:
[...]

CC zit in de versterker.
CEC werkt prima.

Als ik hey google play Narcos roep. Gaan de tv en versterker inderdaad gewoon aan.
Maar uit gaat alleen als ik de CC zelf een naam geef die niet "TV"is.
Sorry voor de dubbelpost, krijg het mobiel niet zo snel voor elkaar.

Werkt "turn off Chromecast" wel?
Ik heb verschillende routines, mijn CC een andere naam gegeven, en met HDMI cec werkt het als een zonnetje. Die routine "zegt" dan wel "turn of living room tv"...

• DarkSide

DarkSide

nog niet geprobeerd.
Op zich werkt het wel goed. alleen soms verstaat de home het niet altijd goed.

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 11:04
Volgens de App Store changelog is de iOS-app beschikbaar in het Nederlands sinds vandaag *O*
Als ik deze open op mijn iPhone krijg ik nog een melding dat het alleen beschikbaar is in de Amerikaanse store. -O-
Is dit bij meer van jullie het geval?

• dragon2
  • Niet online
quote:
vaagisdenaam schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:08:
[...]

Enig idee waar ik deze, liefst officieel, kan krijgen? Mijn huidige USB opladers passen niet in de home mini helaas, heb nu US stekkers met verloopje.
Dat is toch gewoon een compleet standaard usb-micro oplader? :? Is echt niks aparts aan, meeste tweakers zullen deze bij bosjes hebben liggen van telefoons enzo.

Iedere willekeurige 5V/2A micro-usb oplader of usb oplader+goede micro-usb kabel met een niet te dikke plug zal voldoen. Koop er anders 1 van samsung ofzo. Als de usb micro plus net niet past kun je er altijd nog een stukje afvijlen...

• Mr_Blobby
quote:
[...]

[...]
Nee. De gewone Google Home heeft in tegenstelling tot de mini geen usb oplader of kabel. Dus je heb een verloopstekker nodig.
Zoiets: https://m.gearbest.com/plugs-sockets/pp_1451585.html

• pascall1985
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 20-09 17:46
quote:
VirinR schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:26:
Volgens de App Store changelog is de iOS-app beschikbaar in het Nederlands sinds vandaag *O*
Als ik deze open op mijn iPhone krijg ik nog een melding dat het alleen beschikbaar is in de Amerikaanse store. -O-
Is dit bij meer van jullie het geval?
Ik heb sinds 10 minuten Google assistent in nl. Op de iPhone. Taal telefoon in Nederlands gewoon.

• dragon2
  • Niet online
quote:
Mr_Blobby schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:36:
[...]

Nee. De gewone Google Home heeft in tegenstelling tot de mini geen usb oplader of kabel. Dus je heb een verloopstekker nodig.
Zoiets: https://m.gearbest.com/plugs-sockets/pp_1451585.html
Volgens eglobal leveren ze gewoon een verloopstekker bij producten zonder EU stekker, dus een losse kopen zou niet nodig hoeven zijn (tenzij het 1 of ander lomp ibood-achtig verloopding is dat je kunt vervangen door 1 die beter smoelt ;) )

• Thomas18GT
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
quote:
pascall1985 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:17:
[...]

Ik heb sinds 10 minuten Google assistent in nl. Op de iPhone. Taal telefoon in Nederlands gewoon.
Met welke app als ik vragen mag?
Zie door al die Google apps het bos niet meer :+

• corrado20vt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-09 14:00
quote:
Troetelbeer schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:39:
[...]

Ik heb een Sony tv met android ingebouwd. Wat moet ik doen om de mini de tv uit te laten zetten?
Als ik zeg "turn tv off" dan zegt ze dat ze dat niet kan en dat ik de tv afstandsbediening maar moet pakken.

• vaagisdenaam
quote:
dragon2 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:32:
[...]

Dat is toch gewoon een compleet standaard usb-micro oplader? :? Is echt niks aparts aan, meeste tweakers zullen deze bij bosjes hebben liggen van telefoons enzo.

Iedere willekeurige 5V/2A micro-usb oplader of usb oplader+goede micro-usb kabel met een niet te dikke plug zal voldoen. Koop er anders 1 van samsung ofzo. Als de usb micro plus net niet past kun je er altijd nog een stukje afvijlen...
Ik heb niet zoveel zin om aan een niet-meegeleverde USB oplader te gaan zitten vijlen eerlijk gezegd. De aansluiting op de home is erg klein. Het ziet er ook niet zo uit als een normale USB adapter overigens...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
quote:
vaagisdenaam schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:58:
[...]

Ik heb niet zoveel zin om aan een niet-meegeleverde USB oplader te gaan zitten vijlen eerlijk gezegd. De aansluiting op de home is erg klein. Het ziet er ook niet zo uit als een normale USB adapter overigens...
Sorry hoor, maar a) je zit op tweakers en b) de eerste de beste usb micro kabel die ik pak past gewoon.

Maar als je het jezelf zo moeilijk wil maken... 8)7

Hier, de hele dure en hele speciale kabel die ik net probeerde en die dus prima past: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dvY3SNr

dragon2 wijzigde deze reactie 31-07-2018 00:07 (21%)

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:20
quote:
[...]

Kreeg je een melding of mail?
Ik heb zelf Android, maar de uitrol van de Google Assistant lijkt mij toch niet uit te maken of het Android of iOS is?

Ikzelf heb bij de (uitgeschakelde)opties van de Google Assistant ergens de functie aangezet voor mails bij wijzigingen. Benieuwd wat dat zal brengen.

Eigenlijk zou het tof zijn als dit ook naar Toon van Eneco wordt uitgerold.
"Zet de verwarming aan!" **poef**
"Zet de verwarming een graadje kouder! **poef**"
"Zet de verwarming op {$keuze}."

In combinatie met wat custom domotica kan SIRI dit al doen, zag ik. Maar met Google zou het technisch dan direct via internet kunnen, lijkt me.

AW_Bos wijzigde deze reactie 31-07-2018 00:23 (25%)

🎵Inner joins, outer joins, oh wat een feest! 🎵
🎵Insert, Update en Select, die gebruik je toch het meest! 🎵

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Troetelbeer
quote:
corrado20vt schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:47:
[...]

Ik heb een Sony tv met android ingebouwd. Wat moet ik doen om de mini de tv uit te laten zetten?
Als ik zeg "turn tv off" dan zegt ze dat ze dat niet kan en dat ik de tv afstandsbediening maar moet pakken.
Weet ik niet, google even. Ik ben niet bekend met de Sony Tv's Android.

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 11:04
quote:
[...]

Vreemd, ik krijg bij het openen van deze link op mijn iPhone dat het momenteel niet beschikbaar is de Nederlandse store.

• eddemans
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:37
quote:
VirinR schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:10:
[...]

Vreemd, ik krijg bij het openen van deze link op mijn iPhone dat het momenteel niet beschikbaar is de Nederlandse store.
Klopt, ik zie hem ook nog niet in de Store. Maar ik heb hem gedownload vanuit de US store en daar kreeg ik gisteren een update. Sindsdien is ie in het Nederlands. Ik denk dat anderen dat ook zo gedaan hebben.

• Pusherman_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:23
Iemand deze al geprobeerd?

https://www.cnet.com/news...ur-google-home-for-38-95/

in NL te verkrijgen (voor 'iets' meer) bij https://www.conrad.nl/p/a...eakersgoogle-home-1613203

Lijkt me wel handig voor in huis en tuin.

[quote]
Loft is een mobiele basis voor de Google Home, waarmee u uw Google Home kunt loskoppelen en deze draadloos overal mee naartoe kunt nemen. De sterke oplaadbare Li-ion batterij levert u maximaal 6 uur draadloos gebruik op. Loft vervangt gewoon de bestaande basis van Google Home en maakt daardoor de draadloze mobiliteit thuis mogelijk. 4 LED-lampjes op de loft geven het actuele batterijniveau aan.

[list]
[li]Highlights & Details[/li]
[li]Laadstation voor Google Home[/li]
[li]Gebruiksduur maximaal 6 uur[/li]
[li]4 LED's geven het batterijniveau aan[/li]
[/list]
[/quote]

nevermind... ik had eerst even moeten zoeken, zie al wat mensen die hem hebben besteld in dit topic...

Pusherman_ wijzigde deze reactie 31-07-2018 14:33 (55%)

• Gotjee
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-09 09:22
De NL assistant voor op de Home/Phone Lijkt trouwens nog niet beschikbaar te komen voor accounts uit België.
Dacht eerst dat Belgen het gewoon even moesten doen met Nederlandse stem ipv Vlaamse.
Maar ze checken op locatie-instelling en België zal nog geen update krijgen, de aanpassingen voor lokale Vlaamse woorden & vragen zijn nog niet gedaan, dus zetten ze het niet actief.
Waarschijnlijk komt de Home wel beschikbaar in België voor eind van het jaar, dus misschien ook de gelokaliseerde assistent.

Gotjee wijzigde deze reactie 31-07-2018 15:16 (14%)

• pascall1985
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 20-09 17:46
quote:
eddemans schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:43:
[...]

Klopt, ik zie hem ook nog niet in de Store. Maar ik heb hem gedownload vanuit de US store en daar kreeg ik gisteren een update. Sindsdien is ie in het Nederlands. Ik denk dat anderen dat ook zo gedaan hebben.
Precies dat. Idd eerder gedownload al uit de Amerikaanse store. Idd na de update in NL zag idd app store hij er nog niet is de Google assistent. De home verstaat al sommige woorden nl maar niet veel. Wat is de temperatuur verstaat hij nu wel en geeft netjes dan de temp aan in de woonplaats

• thof1
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 21:31
quote:
[...]

Ik las op de Google product forums nog wel iets over mogelijk verschil in WiFi chips, maar daar verder nog niets over gevonden. Dat diensten verschillen lijkt mij logisch, maar verwacht daar verder geen verschil tussen t.o.v. het Nederlandse/Europese model later dit jaar.

https://support.google.co...XWcshA0SwIQRFkQjYI/?hl=en

Wat wellicht belangrijker is, is dat de home (niet mini) een DC Jack gebruikt i.p.v. micro USB. Een andere kabel of adapter is daardoor voor mij iets lastiger.

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

• InF.Inc
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08:37

InF.Inc

_Fonz > all.

quote:
[...]

Ik gok dat AU voor Oostenrijk staat.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08:38
quote:
InF.Inc schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 07:48:
[...]

Ik gok dat AU voor Oostenrijk staat.
Dus gewoon een normale stekker ook.
Moet eerlijk bekennen dat ik ook aan Australië dacht :z

• InF.Inc

InF.Inc

_Fonz > all.

quote:
FabianNL schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:27:
[...]

Dus gewoon een normale stekker ook.
Moet eerlijk bekennen dat ik ook aan Australië dacht :z
Hmm, ben er nu toch niet meer zo zeker van. Lijkt toch om Australië te gaan. Op de site staat:

Setup is makkelijk

1. Steek de netsnoer in de startpagina van Google.

2. Steek de stekker in een stopcontact.

3. Download de Google Home-app op je telefoon of tablet en volg de instructies.

Het is zo simpel.

Dus dacht ik dat het om een Europees model zou gaan.

In de comments lees ik echter dat er een EU converter wordt meegeleverd.

InF.Inc wijzigde deze reactie 01-08-2018 08:44 (7%)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• GroeneThee
  • Nu online
Probeer uit te zoeken of er uberhaupt verschil zit in de microfoon setup tussen de Google Home en de mini variant. Maar kom niet echt berichten tegen die daar uitsluitsel over geven. Iemand hier een idee?

• Mr_Blobby
Over deze aanbieding: https://www.eglobalcentra...sistent-au-versie-nl.html
Ik neem aan dat het gaat om de australische versie. Oostenrijk is AT of AUT (bron)
En uit de faq:
quote:
Vraag: Is er een officiële oplader inbegrepen?

Antwoord: De producten die wij aanbieden zijn afkomstig uit de hele wereld. Wanneer een product niet wordt geleverd met een lokale stekker zullen we een reis adapter bijvoegen.
Een paar jaar terug heb ik een telefoon via eglobalcentral besteld en die werd ook geleverd met een reis adapter.

Mijn bestelling is inmiddels onderweg.
Laatste status is "Crossing border and in transit to carrier hub" en bij DHL
"zending is aangemeld maar nog niet ontvangen".

• keverjeroen
Een nieuw filmpje over de Nederlandse Assistent:

• pathfinder2k
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:39

pathfinder2k

is hier...

Heeft iemand continued conversation al aan de praat? Alles staat hier op en_US, continued conversation is aangevinkt en mijn home en home mini worden als supported weergegeven maar blijven luisteren met gedimde puntjes ho maar... :(

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Sinds gister heb ik de home mini maar het is mij ook nog niet gelukt in door te praten.

Bij de instellingen staat wel netjes de speaker als ondersteund apparaat.

• InF.Inc

InF.Inc

_Fonz > all.

Google Assistant is nu Nederlands.. Leuk, maar ik houd hem op Engels (US). Wanneer is Nederlands nieuws nu te selecteren?

Wordt dat pas beschikbaar als Google Home hier te koop is?

InF.Inc wijzigde deze reactie 02-08-2018 07:24 (20%)

• Sahi_NL

Sahi_NL

quote:
corrado20vt schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:47:
[...]

Dit kan niet. Enkel met een losse Chromecast.

• Sahi_NL

Sahi_NL

quote:
bartbh schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:53:
Sinds gister heb ik de home mini maar het is mij ook nog niet gelukt in door te praten.

Bij de instellingen staat wel netjes de speaker als ondersteund apparaat.
Dit heeft heel even gewerkt (bij lancering), maar het werkt nu ook alweer een weekje of 2 niet meer bij mij.

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20-09 17:04

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Sahi_NL schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 07:33:
[...]

En zelfs dat werkt slechts in 1% van de gevallen. Ik heb het een tijdje gehad dat ik de tv uit kon zetten door eerst 'Turn on the tv' te zeggen (zodat de Home context had en wist dat deze tv aan stond) en daarna 'Turn off the tv'. Maar ook dit werkt de laatste tijd nooit meer. En dan heb ik het nog niet eens over het volume zetten van de tv. Dat gaat helemaal niet goed en zet de tv regelmatig op waarden tussen de 60 en 80. 25 is bij mij al knalhard.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Sahi_NL

Sahi_NL

Bij mij werken die twee commando's (Met een Chromecast 2) prima en onafhankeljik van elkaar. Volume gebruik ik niet, omdat ik die regel op de Sonos playbar.

• Hmmbob
  • Laatst online: 07:54
Bij mij ook, 100% succes rate.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• barrymossel
quote:
Sahi_NL schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 07:33:
[...]

Of Logitech Harmony.

• GroeneThee
  • Nu online
quote:
woutur schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:32:
[...]

En zelfs dat werkt slechts in 1% van de gevallen. Ik heb het een tijdje gehad dat ik de tv uit kon zetten door eerst 'Turn on the tv' te zeggen (zodat de Home context had en wist dat deze tv aan stond) en daarna 'Turn off the tv'. Maar ook dit werkt de laatste tijd nooit meer. En dan heb ik het nog niet eens over het volume zetten van de tv. Dat gaat helemaal niet goed en zet de tv regelmatig op waarden tussen de 60 en 80. 25 is bij mij al knalhard.
Hier heeft het vanaf het begin gewoon goed gewerkt en nog steeds tot volle tevredenheid. Geluid van de tv regel ik inderdaad ook niet via de GHm.
Snap niet zo goed als het werkt, wat er voor zou zorgen dat het niet meer werkt. Als je tegen de GH zegt of hij spotify of Netflix moet starten op de chromecast die is verbonden met de tv, terwijl de tv in de standby modus staat. Schakelt hij dan wel of niet de tv aan?

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
GroeneThee schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:32:
[...]

Hier heeft het vanaf het begin gewoon goed gewerkt en nog steeds tot volle tevredenheid. Geluid van de tv regel ik inderdaad ook niet via de GHm.
Snap niet zo goed als het werkt, wat er voor zou zorgen dat het niet meer werkt. Als je tegen de GH zegt of hij spotify of Netflix moet starten op de chromecast die is verbonden met de tv, terwijl de tv in de standby modus staat. Schakelt hij dan wel of niet de tv aan?
Aan gaat altijd, ik heb een Chromecast erin hangen met een aparte power supply dus die staat altijd aan. Op het moment dat ik iets wil luisteren via bijvoorbeeld Spotify, gaat de tv netjes aan. Uit gaat hij echter niet. Ik heb een Sony 809c met volgens mij de laatste firmware.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Megupe
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:55
quote:
woutur schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:43:
[...]

Aan gaat altijd, ik heb een Chromecast erin hangen met een aparte power supply dus die staat altijd aan. Op het moment dat ik iets wil luisteren via bijvoorbeeld Spotify, gaat de tv netjes aan. Uit gaat hij echter niet. Ik heb een Sony 809c met volgens mij de laatste firmware.
via de Chromecast 2 en google home kan ik met mijn stem de TV aan en uit zetten.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Megupe schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:44:
[...]

via de Chromecast 2 en google home kan ik met mijn stem de TV aan en uit zetten.
Dan wordt het tijd voor naam en rugnummers.
Sony 43W809C: nope.

• MsG

MsG

Forumzwerver

HDMI-CEC wel aan staan? Bij Samsung heet dat volgens mij anynet. Het is niet dat de Chromecast een magisch truukje doet. Nee het gebruik de mogelijkheden van het HDMI protocol.

• GroeneThee
  • Nu online
quote:
woutur schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:43:
[...]

Onderstaande van @MsG is denk ik wat er aan schort op dit moment. En vind het wat vroeg om nu al te zeggen dat het niet mogelijk ;)
quote:
MsG schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:16:
HDMI-CEC wel aan staan? Bij Samsung heet dat volgens mij anynet. Het is niet dat de Chromecast een magisch truukje doet. Nee het gebruik de mogelijkheden van het HDMI protocol.
Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True