Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
RensJ schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:19:
[...]

klopt, maar een mini heb ik dus al en met Yonomi kun je Sonos aan google home koppelen.

Dus dat krijg ik wel werkend. Gaat me puur om de geluidskwaliteit. Als de home nagenoeg het zelfde geluid heeft dan heb ik die liever omdat het out-of-the-box werkt. Als Sonos veel beter is dan neem ik die.
Ik kan je daar helaas niks over zeggen. Maar waarom zou je niet voor een andere (bluetooth) speaker gaan. In principe betaal je bij Sonos OOK voor draadloze intergratie, wat je in dat geval niet gaat gebruiken.

Suzuki GSX-R 600 K7!
PSN: Green-M3rcury
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 03-12 10:01
quote:
M3rcury schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:23:
[...]

Ik kan je daar helaas niks over zeggen. Maar waarom zou je niet voor een andere (bluetooth) speaker gaan. In principe betaal je bij Sonos OOK voor draadloze intergratie, wat je in dat geval niet gaat gebruiken.
omdat ik sonos tzt ook als dolby surround kan gebruiken en stereo kan instellen. En dat kan voor zo ver ik weet met de rest niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11-12 10:52
quote:
RensJ schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:21:
[...]

Bij de app - naar home control - dan zie je onder devices een + button rechtsonderin - daar hue opzoeken.
Helaas, Home Control mist in het menu. Als ik in het menu kijk zie ik:
Scherm/audio Casten
Apparaten
Accountvoorkeuren
Aanbiedingen
Instructies voor casten
Google store
Help en feedback

Verder niks.. :/

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RensJ
dat komt dan waarschijnlijk omdat je je hem niet op Engels hebt staan. Misschien even op Engels zetten, dan linken en terug zetten naar NL?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15-12 17:02
quote:
keverjeroen schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:36:
[...]

Helaas, Home Control mist in het menu. Als ik in het menu kijk zie ik:
Scherm/audio Casten
Apparaten
Accountvoorkeuren
Aanbiedingen
Instructies voor casten
Google store
Help en feedback

Verder niks.. :/
In welke app zit je te kijken? Bij mij staat Home Control onder de settings van Google Assistant. Dus Google app openen (niet Google Home), daar naar settings en dan onder Google Assistant naar Settings.

Oneplus One Review & Specificaties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keverjeroen
quote:
barrymossel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:42:
[...]

In welke app zit je te kijken? Bij mij staat Home Control onder de settings van Google Assistant. Dus Google app openen (niet Google Home), daar naar settings en dan onder Google Assistant naar Settings.
Dat was in Google Home. In Google Assistant is Home Control (of een NL vertaling) voor mij helaas ook niet terug te zien.

Kan zomaar dat het gewoon nog niet uitgerold is in de NL beta.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
quote:
keverjeroen schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:52:
[...]

Dat was in Google Home. In Google Assistant is Home Control (of een NL vertaling) voor mij helaas ook niet terug te zien.

Kan zomaar dat het gewoon nog niet uitgerold is in de NL beta.
Als het daar niet staat lijkt me dat inderdaad het geval. Maar vind het wel vreemd, aangezien home control juist een vrij belangrijk onderdeel is van Google Assistant lijkt me.

Heb je al deze opties niet?

barrymossel wijzigde deze reactie 06-07-2018 14:55 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keverjeroen
quote:
barrymossel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:54:
[...]

Als het daar niet staat lijkt me dat inderdaad het geval. Maar vind het wel vreemd, aangezien home control juist een vrij belangrijk onderdeel is van Google Assistant lijkt me.

[afbeelding]
Daar mag ik geen antwoord op geven.. :X :X Maar ik weet genoeg. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15-12 14:19
Ik probeer de Harmony hub aan assistant te koppelen maar ondanks alle door mij opgevolgde tips die ik hier heb gelezen blijf ik de taal en regio melding krijgen.

Ik heb:
Harmony desktop software op usa 90210 gezet en zowel mij telefoon als mijn ab gesynct.
Chrome uitgezet en Firefox als default browser aangezet op mobiel.
Land en taal van mobiel op usa.
VPN naar usa aangezet
Locatieinstellingen op off gezet.
Cache van harmony, Google home en Firefox apps geleegd.

Wat doe ik fout?

michielvz wijzigde deze reactie 08-07-2018 19:38 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RensJ
quote:
michielvz schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:36:
Ik probeer de Harmony hub aan assistant te koppelen maar ondanks alle door mij opgevolgde tips die ik hier heb gelezen blijf ik de taal en regio melding krijgen.

Ik heb:
Harmony desktop software op usa 90210 gezet en zowel mij telefoon als mijn ab gesynct.
Chrome uitgezet en Firefox als default browser aangezet op mobiel.
Land en taal van mobiel op usa.
VPN naar usa aangezet
Locatieinstellingen op off gezet.
Cache van harmony, Google home en Firefox apps geleegd.

Wat doe ik fout?
Dan krijg je eerst een foutmelding, maar op dat scherm rechtsbovenin kies je dan voor open in browser. En dan opent die via firefox een pagina waar je hem kunt linken.

VPN had ik trouwens niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
Bij mij hielp het om een nieuw account aan te maken en alles direct op US te zetten. N=1, maar leek alsof hij onthield dat mijn oude account niet oorspronkelijk US was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14-12 22:44
quote:
barrymossel schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:52:
Bij mij hielp het om een nieuw account aan te maken en alles direct op US te zetten. N=1, maar leek alsof hij onthield dat mijn oude account niet oorspronkelijk US was.
Let op dat je al je devices over moet zetten naar US, bv ook je tablet(s).

• beerpassion
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13-07 16:00
Hallo , weet iemand welke inbouw dimmer ik zou kunnen gebruiken om bestaande GU10 spots via Google home te bedienen? Zag reviews over Smartwares SH5-TBD-02A alleen die lijken niet erg goed. Iemand ervaring ?

• RensJ
quote:
beerpassion schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:20:
Hallo , weet iemand welke inbouw dimmer ik zou kunnen gebruiken om bestaande GU10 spots via Google home te bedienen? Zag reviews over Smartwares SH5-TBD-02A alleen die lijken niet erg goed. Iemand ervaring ?
Geen idee, je zou eventueel ook kunnen kijken naar philips hue ( of Ikea Tradfri) dan kun je de lampen zelf schakelen ipv via een dimmer. Maar zal wellicht wel iets duurder zijn dan alleen een slimme dimmer.

• beerpassion
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13-07 16:00
quote:
RensJ schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:34:
[...]

Geen idee, je zou eventueel ook kunnen kijken naar philips hue ( of Ikea Tradfri) dan kun je de lampen zelf schakelen ipv via een dimmer. Maar zal wellicht wel iets duurder zijn dan alleen een slimme dimmer.
Ja heb ik naar gekeken alleen heb net 12 LED GU10's aangeschaft in de woonkamer op 1 dimmer en om die nu te vervangen wordt vrij duur.

Ben dus idd op zoek naar een slimme dimmer inbouw....

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21:22
quote:
beerpassion schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:10:
[...]

Ja heb ik naar gekeken alleen heb net 12 LED GU10's aangeschaft in de woonkamer op 1 dimmer en om die nu te vervangen wordt vrij duur.

Ben dus idd op zoek naar een slimme dimmer inbouw....
Ik heb er ooit navraag over gedaan bij HW. Ik wilde een schakelaar achter mijn dimknop, maar dat is niet mogelijk.

Op deze manier is het wel te dimmen:
quote:
Om uw halogeen sierverlichting te regelen met de HomeWizard dient uw de wanddimmer te vervangen voor een enkelvoudige wandschakelaar. Achter deze schakelaar kunt uw er tussen een unieke ontvanger plaatsen die u kunt herkennen met 2 schakel draadjes aan de ontvanger. Met deze unieke ontvanger kunt u de wandschakelaar blijven gebruiken, maar de aangesloten verlichting is voortaan ook draadloos te schakelen en dimmen met de HomeWizard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michielvz
Nadat ik in het inlogmenu van Harmony de taal op Engels heb gezet werkt het wel! Bedankt voor de hulp!

• RensJ
quote:
RensJ schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:59:
Google home staat nu voor ¤ 134 op een dagaanbieding site ( https://www.1dayfly.com/nl/nl/ ).

Maar ik ben in dubio of ik een home koop of een Sonos play 1 ( of de sonos one)

Ik heb al 2 home mini's, dus het gaat me vooral om de geluidskwaliteit. Iemand die een sonos en een home heeft die kan aangeven of het geluid vergelijkbaar is?
Iemand die hier nog wat over kan zeggen?

Dus geluidskwaliteit Google home vs sonos play one

Of google home max vs sonos play 3 of play 5? (play 5 kan een chromecast Audio in dus werkt wellicht nog makkelijker)

• mathijsveld
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11-12 15:17
quote:
RensJ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:17:
[...]

Of google home max vs sonos play 3 of play 5? (play 5 kan een chromecast Audio in dus werkt wellicht nog makkelijker)
Het enige wat ik je kan vertellen is dat ik pas geleden in de markt ben geweest voor een nieuwe audio setup en daarbij heb ik ook naar de sonos lineup gekeken maar ik vond de geluidskwaliteit niet up to par met ander spul in dezelfde prijsklasse maar dat kan ook persoonlijke voorkeur zijn.

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21:22
quote:
[...]

Ik zou Google er even op los laten. Zijn vast (Engelse) vergelijkingssite die de Home (Max) vergeleken hebben met Sonos speakers.

• RensJ
quote:
CoachKoos schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:18:
[...]

Ik zou Google er even op los laten. Zijn vast (Engelse) vergelijkingssite die de Home (Max) vergeleken hebben met Sonos speakers.
mja dat gaat eigenlijk steeds over de technische verschillen. Heb nog niet echt een fatsoenlijke vergelijking kunnen vinden die over de geluidskwaliteit gaat.

hier: https://www.tomsguide.com...onos-one,review-5050.html

vergelijken ze de grote home max met de kleine Sonos one, maar die vergelijking snap ik niet, w ant die kan bijna onmogelijk het zelfde bereiken. Ze zouden beter de home Max met de play 3 (goedkoper) of play 5 (iets duurder) kunnen vergelijken.

En ik hoop dus dat er iemand hier is die daar wat ervaring mee heeft.

• michielvz
Weet iemand of Google assistant Al werkt met Xiaomi (aqara) systemen? Ik zou graag de slimme stopcontacten, bewegings- deur en raamsensoren en eventueel het gordijnsysteem gaan gebruiken maar ik schaf het pas aan als ik zonder omwegen (zoals domoticz) dit kan aansturen.

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
RensJ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:28:
[...]

mja dat gaat eigenlijk steeds over de technische verschillen. Heb nog niet echt een fatsoenlijke vergelijking kunnen vinden die over de geluidskwaliteit gaat.

hier: https://www.tomsguide.com...onos-one,review-5050.html

vergelijken ze de grote home max met de kleine Sonos one, maar die vergelijking snap ik niet, w ant die kan bijna onmogelijk het zelfde bereiken. Ze zouden beter de home Max met de play 3 (goedkoper) of play 5 (iets duurder) kunnen vergelijken.

En ik hoop dus dat er iemand hier is die daar wat ervaring mee heeft.
Als je ergens een vergelijking ziet tussen de Play 3/5 en de Apple Homepod, kan je de vergelijking van Tweakers mogelijk gebruiken om de Google Home Max er ergens tussen te plaatsen. In de vergelijking van Tweakers zit een geluidstest. Maar ja, de Homepod is weer kleiner en meer te vergelijken met de Play 1...

Hier zit trouwens wel een stukje vergelijking van geluid bij tussen de Google Home Max en Sonos Play 5: https://liisten.com/google-home-max-vs-sonos-play-5

• martyaintflying
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-12 15:59
quote:
barrymossel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:54:
[...]

(afbeelding)
Moet ik hiervoor mijn telefoon op Engels zetten? Ik heb gisteravond lopen pielen, maar ik kon het nergens vinden. Ik stond op het punt een Google Home Mini te bestellen, maar ik wilde eerst even checken of ik mijn Tradfri hub via voice op mijn telefoon kon besturen. So far no good :(

Edit: ik heb in de 'Google' app en in de 'Google Home' app gezocht.

martyaintflying wijzigde deze reactie 12-07-2018 09:46 (5%)

• barrymossel
quote:
martyaintflying schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:43:
[...]

Moet ik hiervoor mijn telefoon op Engels zetten? Ik heb gisteravond lopen pielen, maar ik kon het nergens vinden. Ik stond op het punt een Google Home Mini te bestellen, maar ik wilde eerst even checken of ik mijn Tradfri hub via voice op mijn telefoon kon besturen. So far no good :(

Edit: ik heb in de 'Google' app en in de 'Google Home' app gezocht.
Google Assistant werkt alleen op je telefoon als deze op Engels staat ja. Echter na het instellen van je Google Home kun je je telefoon weer op Nederlands zetten. De Google Home werkt dan, vooralsnog, alleen in het Engels.

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 23:32
quote:
michielvz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:56:
Weet iemand of Google assistant Al werkt met Xiaomi (aqara) systemen? Ik zou graag de slimme stopcontacten, bewegings- deur en raamsensoren en eventueel het gordijnsysteem gaan gebruiken maar ik schaf het pas aan als ik zonder omwegen (zoals domoticz) dit kan aansturen.
Out of the box heeft Xiaomi/Aqara volgens mij nog geen Google Assistant ondersteuning. Dus je zult het dan inderdaad moeten doen via Domoticz of eventueel IFTTT. Domoticz kun je dan vervolgens met je stem aansturen via Controlicz. Dus daar moet je inderdaad één en ander voor configureren, zodat je het met Google Assistant kunt gebruiken. Bij IFTTT weet ik nog niet wat wel of niet ondersteund wordt van de Aqara spullen.

Ik wil zelf ook de Xiaomi/Aqara spullen gaan afschaffen eind dit jaar en gaan gebruiken met mijn GH Mini, maar ik ga het dus wel via Domoticz/Controlicz doen.

Waarom wil je geen Domoticz of iets dergelijks gebruiken?

Believe. Imagine. Create.

• michielvz
Ik wil alles zo eenvoudig mogelijk houden, voor mijzelf en voor de stabiliteit. Hoe meer techniek, hoe meer er fout kan gaan en dit moet gewoon stabiel werken. Maar Mi Home staat wel tussen de apps in Google Home settings dus het lijkt erop dat het inmiddels ondersteund wordt. Ik kan alleen niet zien welke hardware er ondersteund wordt.

• Don3k
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-12 12:07
Zijn er slimme stekkers die ondersteuning hebben voor Google Home & Apple Homekit? Ik kan er geen vinden zonder het gebruik van Homebridge.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:53
quote:
Don3k schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:35:
Zijn er slimme stekkers die ondersteuning hebben voor Google Home & Apple Homekit? Ik kan er geen vinden zonder het gebruik van Homebridge.
De Koogeek P1EU stekkers.
https://assistant.google....00000004fd229ba5?hl=en-US

• Don3k

• J-P
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14-12 16:09

J-P

Syntax erro....

quote:
Don3k schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:35:
Sonoff S20
Gebruik ik thuis naar alle tevredenheid met Google Home.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• meesje
quote:
Er is inderdaad wat ophef. Sommigen zeggen dat de kwaliteit goed is, alleen een logo ontbreekt.
Het valt me trouwens wel op dat ie niet meer op koogeek.com staat. Wel de US versie.

Verder ken ik geen stekkers die zowel Google als HomeKit ondersteunen. Je moet toch echt aan de slag met homebridge.

@J-P De S20 ondersteunt geen HomeKit. Ongetwijfeld wel met homebridge, maar dat was niet de vraag.

• Don3k
quote:
meesje schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:50:
[...]

Er is inderdaad wat ophef. Sommigen zeggen dat de kwaliteit goed is, alleen een logo ontbreekt.
Het valt me trouwens wel op dat ie niet meer op koogeek.com staat. Wel de US versie.

Verder ken ik geen stekkers die zowel Google als HomeKit ondersteunen. Je moet toch echt aan de slag met homebridge.

@J-P De S20 ondersteunt geen HomeKit. Ongetwijfeld wel met homebridge, maar dat was niet de vraag.
Hmm. Toch maar anders de Koogeek proberen :)

• meesje
quote:
Don3k schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:00:
[...]

Hmm. Toch maar anders de Koogeek proberen :)
Ik had ze destijds hier gekocht: https://www.tomtop.com/p-p1eu.html
Wel net boven de 22 euro grens.

Een tijdje geleden heb ik ze wel weer verkocht. Ik vind ze wel te groot. Ik hou het bij de Elgato Eve stekkers, maar inderdaad dan geen integratie met Alexa of Google.

Ik heb me lange tijd verzet tegen homebridge, maar toch uiteindelijk overstag gegaan. Als ik nu stekkers zou moeten kopen, zou ik kijken wel support hebben voor Alexa en Google en gelijk checken of er een plugin beschikbaar is voor homebridge. Homebridge maakt het HomeKit leven een stuk aangenamer. ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Troetelbeer
Ok, vraag me niet hoe ik erachter ben gekomen, maar je kunt ook "Hey Hoer" als wake up woord gebruiken. 8)7

Het werkt niet 100%, maar bij mijn mini werkt het 7 op de 10 keer. :D

Troetelbeer wijzigde deze reactie 13-07-2018 21:24 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10-12 23:14
Is het iemand gelukt om een tweede persoon te laten herkennen door Google Home? Ik word herkend, maar mijn vrouw heeft de optie niet om haar stem in te stellen in de Google Home app.

Ik had vorige week overigens opeens Nederlandse nieuwszenders in mijn dagelijkse routine staan (ANP, NOS en 538). Hopelijk een teken dat Nederlandse spraak eraan zit te komen.

.GoO wijzigde deze reactie 15-07-2018 00:31 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Troetelbeer
Hier is het gewoon gelukt met mijn vriendin...

Staat haar telefoon op Engels wanneer ze haar stem wilt instellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
.GoO schreef op zondag 15 juli 2018 @ 00:30:
Is het iemand gelukt om een tweede persoon te laten herkennen door Google Home? Ik word herkend, maar mijn vrouw heeft de optie niet om haar stem in te stellen in de Google Home app.

Ik had vorige week overigens opeens Nederlandse nieuwszenders in mijn dagelijkse routine staan (ANP, NOS en 538). Hopelijk een teken dat Nederlandse spraak eraan zit te komen.
Ik heb mijn vriendin via mijn telefoon toegevoegd. Ging prima :)

Waar heb jij de NL nieuwszenders gevonden? Bij mij staan ze er nog niet tussen.

M3rcury wijzigde deze reactie 15-07-2018 09:31 (7%)

Suzuki GSX-R 600 K7!
PSN: Green-M3rcury
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Troetelbeer
Bij mij staan de NL nieuwszenders er ook nog niet tussen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keverjeroen
quote:
keverjeroen schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:04:
[...]

Daar mag ik geen antwoord op geven.. :X :X Maar ik weet genoeg. ;)
Afgelopen weekend in Duitsland geweest en toevallig zat er een Saturn in dat stadje, dus even een Home Mini gehaald. Thuis ingesteld (Engels) en toen kwamen er meer opties bij in mn Home app op. Toen ik per ongeluk Nederland praatte tegen de speaker, viel het me op dat dit nieuwsbericht klopt: nieuws: Google test Nederlandse stembediening op Home-speaker :*)

• martyaintflying
Het lukt me nog steeds niet om Home Control in te stellen. Ik heb mijn Oneplus 6 op Engels staan (zie screenshot: https://i.imgur.com/NEs5Rlr.jpg).

Als ik naar de Google app ga -> hamburgers rehtsonder -> Settings -> Google Assistent, Settings -> in het onderste lijstje staat dan geen Home Control :(

Ik heb volgens mij Google Assistent goed ingesteld, en op Engels staan? Zijn er dingen die ik nog kan checken voor de zekerheid? Instellingen om na te lopen?

Alvast bedankt!

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:47

DarkSide

theres no place like ::1

Hij moet op English (United States) staan. Zo staat hij op mijn OP6.
als 2e heb ik Nederlands (nederland) staan.

Hiermee heb ik alle opties in de home app. En kan ik mijn Homes prima bedienen.
Terwijl ik verder gewoon NL spellingscontrole heb voor mail. apps etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:02
quote:
keverjeroen schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:00:
[...]

Afgelopen weekend in Duitsland geweest en toevallig zat er een Saturn in dat stadje, dus even een Home Mini gehaald. Thuis ingesteld (Engels) en toen kwamen er meer opties bij in mn Home app op. Toen ik per ongeluk Nederland praatte tegen de speaker, viel het me op dat dit nieuwsbericht klopt: nieuws: Google test Nederlandse stembediening op Home-speaker :*)
Heb jij je Home op Nederlands staan (na hem op US ingesteld te hebben), of op Engels?

• .GoO
quote:
M3rcury schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:28:
[...]

Ik heb mijn vriendin via mijn telefoon toegevoegd. Ging prima :)

Waar heb jij de NL nieuwszenders gevonden? Bij mij staan ze er nog niet tussen.
Stonden opeens in mijn dagelijkse routine. Als ik nieuwszenders wil kiezen dan staan ze er bij mij ook niet tussen. Ik heb me wel opgegeven voor het beta programma, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

• barrymossel
quote:
keverjeroen schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:00:
[...]

Was je al beta tester voor de NL'se Google Assistant?

• RensJ
quote:
martyaintflying schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:57:
Het lukt me nog steeds niet om Home Control in te stellen. Ik heb mijn Oneplus 6 op Engels staan (zie screenshot: https://i.imgur.com/NEs5Rlr.jpg).

Als ik naar de Google app ga -> hamburgers rehtsonder -> Settings -> Google Assistent, Settings -> in het onderste lijstje staat dan geen Home Control :(

Ik heb volgens mij Google Assistent goed ingesteld, en op Engels staan? Zijn er dingen die ik nog kan checken voor de zekerheid? Instellingen om na te lopen?

Alvast bedankt!
Zet hem eens op Engels (US)

• martyaintflying
Yes Engels (United States) was de oplossing! Vanavond de Tradfri lampen proberen te koppelen :)
Thanks guys

Edit: gelukt! nu alleen nog moeite met de Google Assistant oproepen op mijn Oneplus 6 zonder knoppen onderin het scherm |:(

martyaintflying wijzigde deze reactie 17-07-2018 13:06 (37%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keverjeroen
quote:
barrymossel schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:55:
[...]

Was je al beta tester voor de NL'se Google Assistant?
Yep. Maar dat zou is in principe de beta voor de assistent op de telefoon, niet voor de speaker. Maar blijkbaar zijn ze het beetje bij beetje al aan het uitrollen.

Net eens zitten klikken door de Action console van Google (om o.a. Assistant acties aan te maken), en die kan voor een groot deel al helemaal omgaan met Dutch. Je kan dus al zelf Nederlandse acties maken!

keverjeroen wijzigde deze reactie 16-07-2018 13:12 (23%)

• .GoO
quote:
keverjeroen schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:52:
[...]

Yep. Maar dat zou is in principe de beta voor de assistent op de telefoon, niet voor de speaker. Maar blijkbaar zijn ze het beetje bij beetje al aan het uitrollen.

Net eens zitten klikken door de Action console van Google (om o.a. Assistant acties aan te maken), en die kan voor een groot deel al helemaal omgaan met Dutch. Je kan dus al zelf Nederlandse acties maken!
Wat kan ik met Action Console? Dat is toch meer om een voice app te maken?

Hoe maak ik eenvoudig custom actions of responses voor mijn lokale Home aan?

• keverjeroen
quote:
.GoO schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:49:
[...]

Wat kan ik met Action Console? Dat is toch meer om een voice app te maken?

Hoe maak ik eenvoudig custom actions of responses voor mijn lokale Home aan?
Dat is voor developpers. Je kan er nieuwe 'actions' mee maken voor Google assistent. Dit zijn de nu bestaande Actions: https://assistant.google.com/explore?hl=en_us

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14-12 14:25
quote:
martyaintflying schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:33:
Yes Engels (United States) was de oplossing! Vanavond de Tradfri lampen proberen te koppelen :)
Thanks guys

Edit: gelukt! nu alleen nog moeite met de Google Assistant oproepen op mijn Oneplus 6 zonder knoppen onderin het scherm |:(
dat kan toch gewoon met "Ok/Hey Google?"

• mathijsveld
quote:
michielvz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:17:
Ik wil alles zo eenvoudig mogelijk houden, voor mijzelf en voor de stabiliteit. Hoe meer techniek, hoe meer er fout kan gaan en dit moet gewoon stabiel werken. Maar Mi Home staat wel tussen de apps in Google Home settings dus het lijkt erop dat het inmiddels ondersteund wordt. Ik kan alleen niet zien welke hardware er ondersteund wordt.
Dit is voor mij juist de reden om alles via mijn philips hue bridge te laten lopen qua verlichting en stekkers. Mijn zonwering gaat als enige via een klikaanklikuit ICS2000. Zo heb ik juist om stabiliteit te garanderen het voor mijzelf opgelost. Als Google of je home problemen heeft kan je straks minder. Ik kan dan alles nog via de hue bridge aansturen en mijn zonwering via klikaanklikuit/de afstandbediening van de zonwering. Persoonlijk vind ik niet dat ik veel extra hardware heb gekocht en daarmee dingen extra complex heb gemaakt maar juist mijn single point of failure heb geelimineerd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mathijsveld
Nu ik mijn vorige reactie lees herinner ik mij opeens dat ik beloofd had te delen hoe ik mijn zonwering bestuur middels mijn Home mini en hij automatisch open en dicht gaat middels weer info en Tempetatuur in huis van mijn Nest af.

Heeft iemand er wat aan als ik het samengevat uitschrijf hoe ik het voor elkaar heb gekregen?

• Stubby
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15-12 14:24

Stubby

www.stubby.nl!

quote:
mathijsveld schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:54:
Nu ik mijn vorige reactie lees herinner ik mij opeens dat ik beloofd had te delen hoe ik mijn zonwering bestuur middels mijn Home mini en hij automatisch open en dicht gaat middels weer info en Tempetatuur in huis van mijn Nest af.

Heeft iemand er wat aan als ik het samengevat uitschrijf hoe ik het voor elkaar heb gekregen?
Ja ik ben wel benieuwd hoe je het aan elkaar heb geknoopt. ik ben nu bijna op het punt dat ik dat ook ga doen namelijk. Heb alle sensor en actuators inmiddels in domoticz beschikbaar dus nu nog even scripten.

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14-12 12:43
Ik heb een waaier die ik kan bedienen dmv een Sonoff socket. Maar waarom werkt "Hey Google, turn off the fan in 20 minutes" niet? Is dit wel mogelijk op de één of andere manier?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mathijsveld
Hardware:

Google Home Mini
Hue bridge, verlichting en lichtsensor
NEST thermostaat
Klikaanklikuit ICS 2000
Somfy RTS motor in de zonwering

Software: Standaard Hue app, standaard Klikaanklikuit app en Olisto

Somfy RTS koppelen aan de Klikaanklikuit ICS2000.
Klikaanklikuit gekoppeld aan Google Home en Olisto
Hue gekoppeld aan Google Home
NESt gekoppeld aan Google home en Olisto

In home control het zonnescherm ' screen ' genoemd en hij werkt met het commando 'screen off' om open te gaan etc.

In Olisto triggs gemaakt:
Too cold in the house:
When:
NEST: Target temp of downstairs thermostat is below x degrees
Then:
Klikaanklikuit: Move blinds up

Too warm in the house:
When:
NEST: Target temp of downstairs thermostat is above x degrees
AND:
Weather: In Home it is clear sky
AND:
Time&day: It is daytime
Then:
Klikaanklikuit: Move blinds down

Move blinds at sunset:
When:
Time&day is x minutes before the sun sets
Then:
Klikaanklikuit: Move blinds up

Rain snow or wind
When:
Weather In home it is rainy, snowy, windy or thundering
Then:
KlikaanKlikuit: Move blinds up

Verder heb ik de hue motion sensor erbij gehaald voor het geval het voor mijn gevoel te donker wordt omdat het zonnescherm uit is in huis. Dit gewoon via de hue app ingesteld.

Eigenlijk dus super simpel en redelijk snel ingericht. Ik ben een uurtje bezig geweest ofzo met instellen maar dat was het dan ook.

Ik heb voorde somfy RTS motor gekozen omdat ik niet een tahoma in huis wilde hebben en de RTS sowieso ging werken hoewel alleen volledig uit of volledig in maar ik zet toch nooit ene zonnescherm halverwege.

Draai het nu ruim een maand zo en het werkt als een trein.

• mathijsveld
quote:
dimmak schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:10:
Ik heb een waaier die ik kan bedienen dmv een Sonoff socket. Maar waarom werkt "Hey Google, turn off the fan in 20 minutes" niet? Is dit wel mogelijk op de één of andere manier?
Misschien teveel taarten er naartoe gegooid gezien je nickname? ;)
Nooit eigenlijk geprobeerd en toen ik het net probeerde kwam er alleen een search uit bij assistant. Ben niet thuis dus kan het met de home testen maar denk dat dit simpelweg niet kan. (heb de keukenlampen geprobeerd)

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14-12 12:43
quote:
mathijsveld schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Misschien teveel taarten er naartoe gegooid gezien je nickname? ;)
Nooit eigenlijk geprobeerd en toen ik het net probeerde kwam er alleen een search uit bij assistant. Ben niet thuis dus kan het met de home testen maar denk dat dit simpelweg niet kan. (heb de keukenlampen geprobeerd)
Haha, nee geen taarten gegooid.

Maar zou toch eigenlijk wel moeten kunnen. 8)7

• earthknake
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:37
Als ik mijn Home Mini connect met een bluetooth soundbar om die als standaard speaker te gebruiken voor muziek via de Home Mini dan blijft hij daar steeds op connecten terwijl de Home Mini niks doet. Is daar een oplossing voor? Al even gezocht maar niet echt iets kunnen vinden! :(

• vaagisdenaam
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13-12 22:25
Niet dat ik weet, bij mijn lg soundbar is het gewoon gelukt via de home app.
Het pairen was wel succesvol en lukt?

• barrymossel
quote:
dimmak schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:57:
[...]

Haha, nee geen taarten gegooid.

Maar zou toch eigenlijk wel moeten kunnen. 8)7
Is het wellicht alleen mogelijk bij commando's van Google zelf? Vergeten om het gisteravond te testen. Wellicht dat het dan met een routine kan. Routine: "stop fan" en dan dus "stop fan in 10 minutes".

• earthknake
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:37
quote:
vaagisdenaam schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:24:
Niet dat ik weet, bij mijn lg soundbar is het gewoon gelukt via de home app.
Het pairen was wel succesvol en lukt?
Yep! Pairen gaat prima. Verbinden ook. Alleen als ik dan op mijn soundbar weer switch naar mijn decoder dan gaat hij automatisch weer terug op bluetooth.

• Chamek
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14-12 13:04
Hey, het is bijna zover. in de komende weken ga ik mij een Google home mini aankopen en dan maar hopen dat het snel Nederlandse taal uitrolt

• vaagisdenaam
quote:
earthknake schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:55:
[...]

Yep! Pairen gaat prima. Verbinden ook. Alleen als ik dan op mijn soundbar weer switch naar mijn decoder dan gaat hij automatisch weer terug op bluetooth.
Doet mijne ook, ook met Alexa. "Alexa, disconnect" is in dat geval wel handig. Wellicht (niet getest, heb hem pas net binnen) iets in de trend van ok Google, turn off Bluetooth? Zet je hem met stem weer aan als je hem weer nodig hebt.

Voor mij is het alternatief de input handmatig kiezen met de afstandsbediening van de soundbar, maar dit is makkelijker vind ik. Bij mij pakt hij ook telkens opnieuw bluetooth als input anders, maar dat ligt aan de soundbar en niet aan de echo of google home denk ik.
Hopelijk werkt het voor je!

Anders, maar daar moet ik me ook nog in verdiepen of het überhaupt kan, via een routine of ifttt bluetooth uit laten zetten?

• .GoO
Ik heb een Logitech Harmony Hub gekocht voor het aansturen van diverse apparaten en die wil ik weer koppelen aan Google Home zodat ik het voice-gestuurd kan doen.

Alleen bij het koppelen van mijn Harmony account zegt hij dat mijn region niet supported is. Is hier een workaround voor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:18
quote:
.GoO schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:09:
Alleen bij het koppelen van mijn Harmony account zegt hij dat mijn region niet supported is. Is hier een workaround voor?
Dit topic even searchen. Heb het regelmatig voorbij zien komen. Of minstens een verwijzing

• .GoO
quote:
[...]

Qua geluidskwaliteit is Sonos zwaar superieur natuurlijk.

• .GoO
quote:
RensJ schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:15:
[...]

Gelukt!

Op telefoon Firefox als default browser ingesteld.

Op Harmony alles ingesteld op USA. Ook postalcode (90210) en een willekeurig gebied daar.

Daarna Google gevraagd te linken. Toen in home app op de knop gedrukt die verschijnt om te linken.

Dan krijg ik eerst een foutmelding, maar op dat scherm rechtsbovenin gekozen voor open in browser.

Daar in loggen met Harmony account en volgende, volgende en link.

Hop hop, hij luistert nu rechtstreeks zonder IFTT.

Nu nog wel de nodige routines maken zodat ik niet steeds 'ask Harmony ' overal voor moet zeggen.
Precies deze stappen uitgevoerd en ook na Openen in Firefox blijft hij de melding geven :( Heb zelfs VPN op telefoon gebruikt voor USA maar ook dat helpt niet. Data + cache verwijdert voor Harmony, Home en Firefox app, helpt niks. Locatie staat uit. Telefoon op Engels. In Harmony app alles op USA.

Iemand nog een idee?

• evild
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19:11
staat de telefoon wel op Engels (us)?
Het zou toch gewoon moesten werken. Het is hier en bij anderen toch ook gelukt.
Zou toch alles toch nog een x na lopen.
Ik heb zelf alles op de pc gedaan, en daarna pas gekoppeld.

evild wijzigde deze reactie 21-07-2018 12:22 (16%)

• barrymossel
quote:
.GoO schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:16:
[...]

Precies deze stappen uitgevoerd en ook na Openen in Firefox blijft hij de melding geven :( Heb zelfs VPN op telefoon gebruikt voor USA maar ook dat helpt niet. Data + cache verwijdert voor Harmony, Home en Firefox app, helpt niks. Locatie staat uit. Telefoon op Engels. In Harmony app alles op USA.

Iemand nog een idee?
Bij mij werkte het met een nieuw Harmony account dat direct overal op USA was ingesteld.

• .GoO
quote:
evild schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:21:
staat de telefoon wel op Engels (us)?
Het zou toch gewoon moesten werken. Het is hier en bij anderen toch ook gelukt.
Zou toch alles toch nog een x na lopen.
Ik heb zelf alles op de pc gedaan, en daarna pas gekoppeld.
Heb al 5x alle stappen geprobeerd. Ook Google account op Engels gezet, etc. Maar hij blijft die regio melding geven.... :(

Ik heb maar contact gezocht met Logitech zelf, misschien dat die nog kunnen helpen. Baal hier wel van, die koppeling met Google Home is de reden dat ik dat ding gekocht heb.

• Blec
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14-12 16:19
Iemand een idee hoe ik shortcuts te voorschijn kan toveren ik de iOS app?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:21

renzo4000

*Doh!*

quote:
.GoO schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:45:
[...]

De verschillende reviews waar ze tegenover elkaar gezet worden zijn het niet eens met jouw uitspraak. Ze zijn redelijk aan elkaar gewaagd

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• tomhster
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:26
quote:
.GoO schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:00:
[...]

Heb al 5x alle stappen geprobeerd. Ook Google account op Engels gezet, etc. Maar hij blijft die regio melding geven.... :(

Ik heb maar contact gezocht met Logitech zelf, misschien dat die nog kunnen helpen. Baal hier wel van, die koppeling met Google Home is de reden dat ik dat ding gekocht heb.
Het was voor mij ongeveer de meest frustrerende zaak van de afgelopen maanden, want niets leek te werken. Uiteindelijk is het gelukt. Het moest echt via de PC, firefox op mobiel werkt ook niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tomhster
quote:
.GoO schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:45:
[...]

In vergelijk met de Max zeker niet. Don't believe the hype.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:23
Sorry hoor maar heb verschillende systemen in huis gehad waaronder ook Sonos.. Ik kan je vermelden dat Sonos toch echt slecht scoort qua geluid in vergelijking met Onkyo of Yamaha.

DaveD

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:32

B2

wa' seggie?

Man man, zit echt enorm in dubio welke van de twee (grote) systemen ik nou zal kiezen. Google Home of Amazon's Alexa.
Heb sinds een paar dagen een Google Home als proef, en het bevalt goed qua speaker. Heb al wat Echo dots thuis, dat verschil merk je toch wel :)

Alleen mis ik een paar dingen, sowieso de Nederlandse taal maar dat lijkt binnenkort verleden tijd. Grootste probleem is dat hier alles in huis op Apple gericht is. Dus ook volledig in de iCloud. Ik zou graag m'n afspraken e.d. vanuit de Home willen horen maar er is geen iCloud integratie. Daarnaast hebben we een Sonos systeem voor muziek in de woonkamer, dat werkt ook (nog) niet met de Home.

Ook wil ik iets met een video deurbel gaan doen. Hiervoor heb ik nog een Ring Pro nieuw in doos liggen vanuit een ander project, maar de Nest Hello heeft betere integratie met Google Home (kost mij wel weer minimaal 100 euro extra).

Eventuele (Bewakings) camera's gaan bij Amazon ook goedkoper en handiger, Ring camera's kunnen volledig draadloos werken in tegenstelling tot de Nest IQ serie.

iCloud integratie, Sonos integratie en video deurbel gaat allemaal via Alexa.. en het is ook nog eens de snelste en goedkoopste optie voor mij. Maar iets zegt mij dat Google Home slimmer is en beter geschikt voor Nederland.. Wie o wie geeft nou toch dat laatste zetje in de goede richting :D

B2 wijzigde deze reactie 21-07-2018 17:23 (8%)

• barrymossel
quote:
B2 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:20:
Man man, zit echt enorm in dubio welke van de twee (grote) systemen ik nou zal kiezen. Google Home of Amazon's Alexa.
Heb sinds een paar dagen een Google Home als proef, en het bevalt goed qua speaker. Heb al wat Echo dots thuis, dat verschil merk je toch wel :)

Alleen mis ik een paar dingen, sowieso de Nederlandse taal maar dat lijkt binnenkort verleden tijd. Grootste probleem is dat hier alles in huis op Apple gericht is. Dus ook volledig in de iCloud. Ik zou graag m'n ? afspraken e.d. vanuit de Home willen horen maar er is geen iCloud integratie. Daarnaast hebben we een Sonos systeem voor muziek in de woonkamer, dat werkt ook (nog) niet met de Home.

Ook wil ik iets met een video deurbel gaan doen. Hiervoor heb ik nog een Ring Pro nieuw in doos liggen vanuit een ander project, maar de Nest Hello heeft betere integratie met Google Home (kost mij wel weer minimaal 100 euro extra).

Eventuele (Bewakings) camera's gaan bij Amazon ook goedkoper en handiger, Ring camera's kunnen volledig draadloos werken in tegenstelling tot de Nest IQ serie.

iCloud integratie, Sonos integratie en video deurbel gaat allemaal via Alexa.. en het is ook nog eens de snelste en goedkoopste optie voor mij. Maar iets zegt mij dat Google Home slimmer is en beter geschikt voor Nederland.. Wie o wie geeft nou toch dat laatste zetje in de goede richting :D
[HomePod] Discussietopic ?

Nederlandse ondersteuning bij Google is inderdaad veel beter. Dus als je daar veel waarde aan hecht zou ik daarvoor gaan. Wellicht kun je iCloud syncen met een Google account. Maar als die andere zaken voor jou zwaarder wegen, dan kies je voor de Alexa's...

• B2

B2

wa' seggie?

quote:
barrymossel schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:04:
[...]

[HomePod] Discussietopic ?

Nederlandse ondersteuning bij Google is inderdaad veel beter. Dus als je daar veel waarde aan hecht zou ik daarvoor gaan. Wellicht kun je iCloud syncen met een Google account. Maar als die andere zaken voor jou zwaarder wegen, dan kies je voor de Alexa's...
Siri heb ik al opgegeven, weet weinig, verstaat je slecht. Homepod is gewoon te duur voor een assistant, ik heb al een Sonos systeem voor muziek.
Qua agenda integratie, het lukt wel om iCloud agenda in Google Agenda (de iOS app) te laden, maar helaas komt het dan niet in Google Calender.

• Nuevocasa
  • Laatst online: 20:53
quote:
B2 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:19:
[...]

Siri heb ik al opgegeven, weet weinig, verstaat je slecht. Homepod is gewoon te duur voor een assistant, ik heb al een Sonos systeem voor muziek.
Qua agenda integratie, het lukt wel om iCloud agenda in Google Agenda (de iOS app) te laden, maar helaas komt het dan niet in Google Calender.
Kun je het niet andersom doen? Google agenda in iCloud weergeven? Je huidige agenda exporteren naar een Google agenda.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
quote:
B2 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:19:
[...]

Ik bedoel ook om het helemaal te syncen. Niet in een app te laden. Dus een Google account aanmaken en op een of andere manier je iCloud automatisch die kant op te sturen. Even Googlen en je weet of het kan.

• B2

B2

wa' seggie?

quote:
barrymossel schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:55:
[...]

Ik bedoel ook om het helemaal te syncen. Niet in een app te laden. Dus een Google account aanmaken en op een of andere manier je iCloud automatisch die kant op te sturen. Even Googlen en je weet of het kan.
Al gedaan, een vaak voorkomende vraag ;) Meest voor de hand liggende optie is om al mijn iCloud agenda's te importeren in Google Calendar.

Nieuw puntje voor Google : Ik zie dat de Netgear Arlo camera's ook met Google Home samen werken. Deze werken met een accu, precies wat ik zoek. Ik heb helaas niet op alle punten rondom huis de mogelijkheid om een draad naar binnen te trekken.

Enige punt wat dan nog over blijft is het besturen van het Sonos systeem met Google Home.

• Blec
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14-12 16:19
Weet iemand hoe ik shortcuts weer terug kan krijgen voor Google home op iOS ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vaagisdenaam
quote:
B2 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:12:
[...]
.

Enige punt wat dan nog over blijft is het besturen van het Sonos systeem met Google Home.
Met bluetooth of 3,5mm support zit je goed, toch? Niet bekend met Sonos verder.

Over Alexa VS Google: ik heb beide en ik neig meer richting Google, zeker met aanstaande lokalisatie naar Nederland.
Alexa haar skills heb ik maar weinig aan, de routines zijn wel heel fijn en krijg ik op google nog niet werkend (taal op US maar zie de optie niet). Ik heb vertrouwen in dat Google hard werkt aan integratie met smart home producten, daar lopen ze imo nu wat achter, en merk vooral dat ik veel vaker wat aan Google vraag dankzij de geweldige kennis die het heeft. Openingstijden, verkeersdrukte, alles kun je vragen met een fatsoenlijk antwoord. Alexa is meer hit or miss.

Tot slot de absolute doorslag voor mij: Chromecast. Alles maak je voor drie tientjes slim en koppel je aan je Google home. Netflix besturen met je stem, Spotify netjes naar de grote speakers casten en als je thuis weggaat verder luisteren op je telefoon, dat soort dingen zijn voor mij een grote meerwaarde. Het gemak hierbij is echt super. Maar als je toch nog een Amazon echo wil, let me know ;)

vaagisdenaam wijzigde deze reactie 22-07-2018 11:12 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

quote:
vaagisdenaam schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:11:
[...]

Met bluetooth of 3,5mm support zit je goed, toch? Niet bekend met Sonos verder.

Over Alexa VS Google: ik heb beide en ik neig meer richting Google, zeker met aanstaande lokalisatie naar Nederland.
Alexa haar skills heb ik maar weinig aan, de routines zijn wel heel fijn en krijg ik op google nog niet werkend (taal op US maar zie de optie niet). Ik heb vertrouwen in dat Google hard werkt aan integratie met smart home producten, daar lopen ze imo nu wat achter, en merk vooral dat ik veel vaker wat aan Google vraag dankzij de geweldige kennis die het heeft. Openingstijden, verkeersdrukte, alles kun je vragen met een fatsoenlijk antwoord. Alexa is meer hit or miss.

Tot slot de absolute doorslag voor mij: Chromecast. Alles maak je voor drie tientjes slim en koppel je aan je Google home. Netflix besturen met je stem, Spotify netjes naar de grote speakers casten en als je thuis weggaat verder luisteren op je telefoon, dat soort dingen zijn voor mij een grote meerwaarde. Het gemak hierbij is echt super. Maar als je toch nog een Amazon echo wil, let me know ;)
Keus is gemaakt :) De Google Home mag blijven. De Echo dots zijn inmiddels verkocht. Heb een bestelling gedaan voor een Nest Hello en op termijn zullen er Arlo Pro 2 camera's bij komen. Chromecast ook besteld, ondanks dat ik eigenlijk in het Apple Eco systeem zit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:38
quote:
.GoO schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:16:
[...]

Iemand nog een idee?
Probeer eens de Brave browser.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lt. Marx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:31

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
B2 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:57:
[...]

Keus is gemaakt :) De Google Home mag blijven. De Echo dots zijn inmiddels verkocht. Heb een bestelling gedaan voor een Nest Hello en op termijn zullen er Arlo Pro 2 camera's bij komen. Chromecast ook besteld, ondanks dat ik eigenlijk in het Apple Eco systeem zit :)
en waarom dan ook niet meteen Nest camera's?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

quote:
Lt. Marx schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:30:
[...]

en waarom dan ook niet meteen Nest camera's?
Die zijn bedraad. En ik kan en wil buiten nergens een kabel naar binnen trekken.

• RensJ
quote:
B2 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:57:
[...]

als je Yonomi download en daar een account maakt, kun je die app koppelen aan google home. Yonomi kan wel met sonos overweg en dan kun je dus wel via de home je sonos aansturen.

https://www.androidpolice...akers-google-home-yonomi/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14-12 14:25
quote:
vaagisdenaam schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:11:
[...]

Alexa haar skills heb ik maar weinig aan, de routines zijn wel heel fijn en krijg ik op google nog niet werkend (taal op US maar zie de optie niet).
Google Home => Menu=> more settings =>Services, Routines. Enorm makkelijk in te stellen, absoluut een aanrader.

• vaagisdenaam
quote:
GroeneThee schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:39:
[...]

Google Home => Menu=> more settings =>Services, Routines. Enorm makkelijk in te stellen, absoluut een aanrader.
Thanks, maar helaas staat die er dus niet.
Dat is wel iets dat ik nu serieus mis t.o.v. Alexa.

Iemand de gouden tip waarom ik deze optie niet te zien krijg? Taal van telefoon staat op verenigde staten..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-12 11:30

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

quote:
B2 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:12:
[...]

Dit kan al (beperkt) via Yonomi. Een soort IFTTT. Ik heb een aantal standaard commando's gemaakt (activate sonos volume X, Activate Radio 2 on Sonos, Activate Music Off, etc etc) en dat werkt als een trein.

offtopic:
Nevermind, dat schreef @RensJ dus ook al
quote:
vaagisdenaam schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:21:
[...]

Iemand de gouden tip waarom ik deze optie niet te zien krijg? Taal van telefoon staat op verenigde staten..
Even je telefoon herstarten, waarschijnlijk heb je daarnet de taal pas aangepast?

Sahi_NL wijzigde deze reactie 24-07-2018 09:34 (31%)

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-12 07:46
Ik hoor geruchten, dat de NL-beta afgerond zou zijn. Dat brengt de introductie wellicht dichterbij... 🙏🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keverjeroen
quote:
boefje79 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:01:
Ik hoor geruchten, dat de NL-beta afgerond zou zijn. Dat brengt de introductie wellicht dichterbij... 🙏🏻
Was niet heel lastig om die geruchten te horen, aangezien iemand de vertrouwelijke mail van Google heeft gedeeld met Tweakers.. nieuws: Nederlandstalige Google Assistant is binnenkort beschikbaar
;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lt. Marx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:31

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
boefje79 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:01:
De beta eindigt komende donderdag middernacht.

• tomhster
Nog niet geprobeerd, maar BNR nieuwsradio schijnt een nieuwsoverzicht te hebben voor de Google Home. Maakt iemand daar al gebruik van?

• B2

B2

wa' seggie?

quote:
tomhster schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:04:
Nog niet geprobeerd, maar BNR nieuwsradio schijnt een nieuwsoverzicht te hebben voor de Google Home. Maakt iemand daar al gebruik van?
Dat is toch niks anders dan het afspelen van bv het NOS Journaal?

• tomhster
Leg mij uit het je dat dan kunt luisteren, anders dan live via bijvoorbeeld TuneIn. Je kunt namelijk nog geen Nederlandse nieuwsbronnen selecteren in je voor te lezen nieuwsbronnen.

• keverjeroen
quote:
Lt. Marx schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:02:
[...]

De beta eindigt komende donderdag middernacht.
Bron? In de mail stond alleen tot wanneer je de enquête in kon vullen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• .GoO
quote:
tomhster schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:04:
Bij mij stond hij er opeens tussen, samen met Radio 538 en NOS. Werkte ook, hij las het Nederlandse nieuws voor tijdens mijn routine of wanneer ik om het nieuws vroeg.

Toen klikte ik op nieuwsbronnen toevoegen om te zien of er meer waren, die waren er niet. Vervolgens waren ook de drie andere weg en nu heb ik ze dus niet meer :(
Pagina: 1 ... 20 ... 52 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True