Man man, zit echt enorm in dubio welke van de twee (grote) systemen ik nou zal kiezen. Google Home of Amazon's Alexa.
Heb sinds een paar dagen een Google Home als proef, en het bevalt goed qua speaker. Heb al wat Echo dots thuis, dat verschil merk je toch wel
Alleen mis ik een paar dingen, sowieso de Nederlandse taal maar dat lijkt binnenkort verleden tijd. Grootste probleem is dat hier alles in huis op Apple gericht is. Dus ook volledig in de iCloud. Ik zou graag m'n afspraken e.d. vanuit de Home willen horen maar er is geen iCloud integratie. Daarnaast hebben we een Sonos systeem voor muziek in de woonkamer, dat werkt ook (nog) niet met de Home.
Ook wil ik iets met een video deurbel gaan doen. Hiervoor heb ik nog een Ring Pro nieuw in doos liggen vanuit een ander project, maar de Nest Hello heeft betere integratie met Google Home (kost mij wel weer minimaal 100 euro extra).
Eventuele (Bewakings) camera's gaan bij Amazon ook goedkoper en handiger, Ring camera's kunnen volledig draadloos werken in tegenstelling tot de Nest IQ serie.
iCloud integratie, Sonos integratie en video deurbel gaat allemaal via Alexa.. en het is ook nog eens de snelste en goedkoopste optie voor mij. Maar iets zegt mij dat Google Home slimmer is en beter geschikt voor Nederland.. Wie o wie geeft nou toch dat laatste zetje in de goede richting
[
Voor 8% gewijzigd door
B2 op 21-07-2018 17:23
]