Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ax05
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17:31
.

Ax05 wijzigde deze reactie 12-06-2018 00:39 (99%)
Reden: Te snel getest en werkt niet

GHmini, Xiaomi + Harmony hub

• geerttttt
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13-12 13:56

geerttttt

Manisch positief

Ik heb sinds dit weekend ook een Google Home. Werkt leuk, maar ik wil graag mijn eigen domotica dingetjes kunnen gebruiken met Google Home. (ik heb een zelfbouw domotica systeem, dus geen HASS ofzo)

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Programmeren is geen probleem.

Ik zag dat het mogelijk is om IFTTT te koppelen, maar liever programmeer ik zelf iets zodat ik meer mogelijkheden e.d. heb... Wie heeft ervaringen daarmee? :o

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:48
Ik zou toch kijken naar Home Assistant als “broker” daarin.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:56
quote:
geerttttt schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:06:
Ik heb sinds dit weekend ook een Google Home. Werkt leuk, maar ik wil graag mijn eigen domotica dingetjes kunnen gebruiken met Google Home. (ik heb een zelfbouw domotica systeem, dus geen HASS ofzo)

Ik zag dat het mogelijk is om IFTTT te koppelen, maar liever programmeer ik zelf iets zodat ik meer mogelijkheden e.d. heb... Wie heeft ervaringen daarmee? :o
Nog geen ervaring, maar wil er wel mee gaan spelen en daarbij ga ik deze voorbeelden gebruiken:
YouTube: Build engaging conversations for the Google Assistant using Dialogfl...
https://developers.google.com/actions/dialogflow/first-app

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Kitser
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09:59
In mijn Google Home app heb ik geen "Routines". Wel "My Day". Wat kan ik daaraan doen?
Ik heb de taal op English USA staan

Kitser wijzigde deze reactie 12-06-2018 21:45 (17%)

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:37

Nicap

Tsssk....

Bij mij is routines ook weg. Had hem op Engels staan, maar had wel even geswitched naar nl. Heb clear cache gedaan, maar de optie is niet terug.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• kromme
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:17

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

quote:
Nicap schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:44:
Bij mij is routines ook weg. Had hem op Engels staan, maar had wel even geswitched naar nl. Heb clear cache gedaan, maar de optie is niet terug.
ik heb dat ook wel als ik switch van taal. meestal reboot ik en na een tijdje staat het er weer bij.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:58
Hi, ik heb een Netatmo Presence, en in de app de heugelijke mededeling dat die voortaan werkt met Google Home 'Hey Google, show the garden camera on my tv' zou moeten werken..
Nu heb ik de account gelinkt, dat werkte zowaar (dat heb ik met Hue wel anders meegemaakt) maar er word zover ik kan zien geen enkel apparaat toegevoegd. Ik heb het idee dat ie op dit moment enkel de Thermostaat herkent (die ik niet heb) en de update voor de camera dus gewoon nog niet daar is.
Of heb ik het fout, en is er iemand die het wel aan de praat heeft met tips hoe ik dit ook aan het werk kan krijgen?

• kromme

kromme

Vandaag een paar schakeldozen opnieuw gekoppeld aan domoticz. Nu heb ik ze allemaal in de plattegrond gezet want dan komen ze in controlicz. Controlicz opnieuw gekoppeldaan de google home.Echter zie ik bij sommige een schakel icoon en bij eentje een lamp icoon. Dit waren de vorige keer allemaal lamp icoontjes en 1 schakelicoontje zoals in domoticz.
kan ik dit nog veranderen ergens?

kromme wijzigde deze reactie 14-06-2018 00:28 (83%)

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:42

MsG

Forumzwerver

quote:
kromme schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 00:05:
Vandaag een paar schakeldozen opnieuw gekoppeld aan domoticz. Nu heb ik ze allemaal in de plattegrond gezet want dan komen ze in controlicz. Controlicz opnieuw gekoppeldaan de google home.Echter zie ik bij sommige een schakel icoon en bij eentje een lamp icoon. Dit waren de vorige keer allemaal lamp icoontjes en 1 schakelicoontje zoals in domoticz.
kan ik dit nog veranderen ergens?
Welk icoon gebruik je bij de apparaten in Domoticz? Volgens mij heeft dat invloed of iets een lamp wordt of een gewone schakelaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• kromme

kromme

quote:
MsG schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 00:15:
[...]

Welk icoon gebruik je bij de apparaten in Domoticz? Volgens mij heeft dat invloed of iets een lamp wordt of een gewone schakelaar.
De goede iconen, inmiddels ben ik er achter wat het kan zijn. Ik gebruik 2 types. 1 type laat hij wel het lamp icoon goed zien in controlicz. Het ander type niet meer :? Ik denk dat het een domoticz probleem is. |Gan het daar verder proberen.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 11:38
quote:
Kitser schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:10:
In mijn Google Home app heb ik geen "Routines". Wel "My Day". Wat kan ik daaraan doen?
Ik heb de taal op English USA staan
Bij mij heet het shortcuts.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Hmmbob
Er komt ondersteuning aan voor 3 commandos achter elkaar:

https://for.tn/2sYfgmg

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Lennart95
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13-12 16:42
Op welke versie draait de Google Home nu. Even ter vergelijking met de 1.28.101871 op mijn JBL Link

• Hmmbob
Cast firmware 1.32.118652 voor zowel mijn grote Home als de mini.

• robinmull112
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-12 22:16
quote:
MsG schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:11:
En wat als je je telefoon even in het Engels instelt en dan de app weer start? Dan kan je soms meer instellen. Wellicht dat het op die manier werkt?
Thanks voor je tip. Dit had ik al geprobeerd, maar werkt niet helaas.
quote:
Hmmbob schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:53:
Lees even terug in dit topic, het is vaker voorgekomen. Volgens mij moet je alle devices in je account op Engels zetten.
Er staan maar 2 devices in mijn account (de GH mini en GH) en die staan al beiden op English (U.S.).

• Hmmbob
En ook al je telefoons / tablets?

• pascall1985
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 05-12 20:53
Hallo forumleden

Zijn er meer mensen met problemen als de Google home bijvoorbeeld spotify streamt via Bluetooth naar externe speaker dat die ontzettend stoort. Als je dan weer disconnect en gewoon via de Google home doet. Doet die gewoon perfect. Heb zowel op badkamer als beneden geprobeerd.

Beneden streamen naar bose speaker. Op de badkamer heb ik een Google mini ingebouwd plafond die via Bluetooths ontvanger naar bestaande boxen in plafond gaat. Is probleem van laatste tijd.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:39
@pascall1985 Hier precies hetzelfde! Heb hem hier gekoppeld met een heos home cinema. Dat werkte voorheen prima, maar sinds een paar weken niets dan problemen. Stotterend geluid of geluid dat even stopt en vervolgens versneld wordt afgespeeld. Ik heb al echt van alles geprobeerd. Van Google Home rebooten, opnieuw instellen, bluetooth opnieuw koppelen, andere bluetooth ontvanger... niets helpt.

• pascall1985
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 05-12 20:53
quote:
Freakster86 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:45:
@pascall1985 Hier precies hetzelfde! Heb hem hier gekoppeld met een heos home cinema. Dat werkte voorheen prima, maar sinds een paar weken niets dan problemen. Stotterend geluid of geluid dat even stopt en vervolgens versneld wordt afgespeeld. Ik heb al echt van alles geprobeerd. Van Google Home rebooten, opnieuw instellen, bluetooth opnieuw koppelen, andere bluetooth ontvanger... niets helpt.
Hmmm balen dan. Ook ik heb van alles geprobeerd. Heb ook niets veranderd aan het systeem opzich. Vind al met al nog steeds niet lekker werken allemaal. Word tijd voor nl ondersteuning.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
@pascall1985 & @Freakster86

Over de haperende Bluetooth: bij mij helpt het tot op heden om, als de muziek stoort/Bluetooth hapert, een keer "stop" en daarna "resume" te zeggen. Als ie dan opnieuw begint, is de storing met Bluetooth verdwenen.

ralph075 wijzigde deze reactie 17-06-2018 08:20 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:01
Sinds 2-3 weken ook trotse bezitter van de Google Home mini, maar mij valt op dat die veel reageert als de TV aanstaat. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:56
Komt door een recente update. Ik heb er namelijk ook de laatste week af en toe last van en het afgelopen jaar nooit. Is overigens met de gewone home.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:44
quote:
tomhster schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:45:
Komt door een recente update. Ik heb er namelijk ook de laatste week af en toe last van en het afgelopen jaar nooit. Is overigens met de gewone home.
Heb het de laatste 2 weken ook steeds vaker bemerkt. Met name de gewone Home, een mini in een andere kamer ook soms.

• SkyFlyer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-12 09:00
quote:
geerttttt schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:06:

Via dailogflow (voormalige API.ai) kun je je helemaal uitleven direct op de APIs.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

quote:
SkyFlyer schreef op maandag 18 juni 2018 @ 06:01:
[...]

Via dailogflow (voormalige API.ai) kun je je helemaal uitleven direct op de APIs.
Heb ik geprobeerd, maar wat ik merk is dat je dan eerst moet zeggen dat je wilt praten met "appnaam". Ik wil gewoon kunnen zeggen "zet lamp x aan" en niet eerst moeten zeggen dat ik mijn app wil hebben, want dat krijg ik hier niet uitgeleerd.

Verder wil ik ook gewoon dingen kunnen zeggen als "turn off the alarm", wederom zonder eerst mijn app te moeten 'starten'.

Ik heb niet gevonden hoe dat moet, jullie?

• SkyFlyer
quote:
geerttttt schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:08:
[...]

Heb ik geprobeerd, maar wat ik merk is dat je dan eerst moet zeggen dat je wilt praten met "appnaam". Ik wil gewoon kunnen zeggen "zet lamp x aan" en niet eerst moeten zeggen dat ik mijn app wil hebben, want dat krijg ik hier niet uitgeleerd.

Verder wil ik ook gewoon dingen kunnen zeggen als "turn off the alarm", wederom zonder eerst mijn app te moeten 'starten'.

Dat krijg ik tot nu toe alleen voor elkaar met IFTTT....

• RoosW
Iemand al the Hue scenes aan het werk met G.H.? Het schijnt dat die nu ook werken als je ze hebt ingesteld voor ruimtes of genaamde lampen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:59

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

quote:
RoosW schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:48:
Iemand al the Hue scenes aan het werk met G.H.? Het schijnt dat die nu ook werken als je ze hebt ingesteld voor ruimtes of genaamde lampen.
Ja, dit werkt gewoon out-of-the-box met Google Home en Hue. MITS je Hue hebt toegevoegd nadat deze integratie beschikbaar kwam.

Zo niet: Hue even ontkoppelen en opnieuw koppelen:

Home app --> Hamburger --> More Settings --> Home control --> + --> Unlink Hue

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

Acties:
  • +2Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12:43

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

quote:
Sahi_NL schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:02:
[...]

Ja, dit werkt gewoon out-of-the-box met Google Home en Hue. MITS je Hue hebt toegevoegd nadat deze integratie beschikbaar kwam.

Je hoeft niet opnieuw te koppelen, heb ik ook nooit gedaan.
je kan gewoon zeggen "Hey google, sync my devices"

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 18:07
quote:
geerttttt schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:08:
[...]

Ik heb het zelf geprogrammeerd met de Dialogflow van Google. Vervolgens een Shortcut gemaakt in de Home app om deze aan te roepen...

"Hey Google ask the test version of Heatlink what the room temperature is" wordt dan "hey Google, what's the room temperature".

Eenmalig inrichting, altijd plezier van ;)

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

quote:
CoachKoos schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:37:
[...]

Ik heb het zelf geprogrammeerd met de Dialogflow van Google. Vervolgens een Shortcut gemaakt in de Home app om deze aan te roepen...

"Hey Google ask the test version of Heatlink what the room temperature is" wordt dan "hey Google, what's the room temperature".

Eenmalig inrichting, altijd plezier van ;)
Kun je me daar meer over vertellen? Hoe ziet het eruit, en sowieso, wat voor shortcut bedoel je? Wist niet dat dat kon?

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:54
quote:
geerttttt schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:16:
[...]

Kun je me daar meer over vertellen? Hoe ziet het eruit, en sowieso, wat voor shortcut bedoel je? Wist niet dat dat kon?
Shortcuts zijn nu routines geworden. Met routines kun je een shortcut maken, ga in de Google Home app via hamburgertje -> More Settings naar Routines. Klik op add, selecteer bijvoorbeeld "television" als "When I say" en selecteer bij Add action "ask harmony to turn on the television".

Volgens mij was het ook in NL beschikbaar, anders even je taal van je telefoon op English (US) zetten.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

quote:
thecompany schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:11:
[...]

Shortcuts zijn nu routines geworden. Met routines kun je een shortcut maken, ga in de Google Home app via hamburgertje -> More Settings naar Routines. Klik op add, selecteer bijvoorbeeld "television" als "When I say" en selecteer bij Add action "ask harmony to turn on the television".

Volgens mij was het ook in NL beschikbaar, anders even je taal van je telefoon op English (US) zetten.
Hm, ik zie dat niet. Morgen ff naar Engels switchen dan maar...

• RoosW
quote:
Sahi_NL schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:02:
[...]

Gedaan, wat een rommeltje, ik heb nu bergen met scenes die herhalen voor elke kamer.. Je zoekt je rot om daar de lampen tussenuit te halen!

• RoosW
quote:
noobgrinder schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:22:
[...]

Arg, weet je dat ik telkenmale vergeet dat dat commando er ook is 8)7 Dat had met het opnieuw geven van Nicknames en Kamerindelingen bespaard!

• RoosW
Wat betreft de Netatmo Presence, ik heb eindelijk uitgepuzzeld hoe je in vredesnaam in contact komt met die lui, dat hebben ze diep, diep weggestopt!
Je kiest hulp, dan komt er een zoekoptie met voorbeeld vragen eronder, helemaal beneden aan de keuze knop voor weergave meer vragen, die selecteer je, en als je die dan helemaal naar beneden scrolled staat daar een contact optie (phew)
Net een response gehad (linken van Netatmo account gaf een error msg (Internal Error)) en geen device, ze weten van het probleem en zijn druk aan het werk het te fixen. Tja, dat zegt dus ook weinig, afwachten maar, maar ja ze maken wel een boel herrie over wat allemaal kan met Google Home, dus ik heb hoop dat er meer als één part-time programmeur aan zit te sleutelen ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:26
@RoosW
Tip ; edit je post, staat alles gewoon bij elkaar.

• lithiumangel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 12:42

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik heb al sinds December 2017 een Google home mini (uit Duitsland) en sindsdien heb ik altijd moeite met routines. Het gaat mij om de "good morning" routine en hij skipped -altijd- mijn calender en reminders.
Als ik apart om mijn calendar vraagt, dan kan hij me wel vertellen wat erop zit. Zelfs al is " Calendar " de enige optie die ik aanvink voor die routine, word er alleen de tijd vermeld en that's it.

Via "Activities" kan ik bevestigen dat hij mij correct verstaat. En staat de calendar + reminder ook vermeld in het lijstje van wat hij doet. Iemand hier een oplossing voor ?

Voor de goede orde. Dit heb ik aangevinkt als actions:

Tell me about the weather
Tell me about today's calendar
Tell me today's reminders
Adjust media Volume
Play music (x album)

Preview program : Aan
System firmware: 118652
Cast firmware version: 1.32.118652
Country code: NL

• Sahi_NL
  • Laatst online: 13:59

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

quote:
noobgrinder schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:22:
[...]

Dit werkte bij mij in ieder geval niet.

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InF.Inc
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:48

InF.Inc

_Fonz > all.

Niet dat ik er gebruik van maakte, maar goed, komt zeker van pas in de toekomst en heb het maar aangezet:

https://www.engadget.com/...d-conversation-available/

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:13
quote:
InF.Inc schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:49:
Niet dat ik er gebruik van maakte, maar goed, komt zeker van pas in de toekomst en heb het maar aangezet:

https://www.engadget.com/...d-conversation-available/
Staat die dan altijd in listening mode? Iedere 8 sec zoals ik het begrijp.. weet niet of ik dat fijn vind, ik had liever een keuze in het "hot word'

• RensJ
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 03-12 10:01
Wellicht een hele stomme vraag, maar ik kom er niet uit.

Ik heb sinds dit weekend 2 home mini's. Nu heb ik een paar dingen waar ik niet helemaal uit kom:

1: Bij Hue krijg ik vaak de lampen wel aan, maar als ik zeg Lights off krijg ik een melding zoiets van: It seems like philips hue is unavailable

2: Ik wil op beide speakers tegelijk muziek aan hebben. Online kan ik alleen maar vinden dat ik een groep moet maken in de home app, maar ik heb geen idee waar.

De how-to's geven aan in de app naar home controll - devices - speakers opzoeken - klik op opties - groups

Maar die groups heb ik daar niet staan.

Dus toen dacht ik dan maar een extra Room maken met daarin die 2 speakers, maar die kunnen blijkbaar maar in 1 room zitten.

iemand een idee? kan toch niet zo moeilijk zijn....

• RensJ
quote:
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:04:
[...]

Staat die dan altijd in listening mode? Iedere 8 sec zoals ik het begrijp.. weet niet of ik dat fijn vind, ik had liever een keuze in het "hot word'
Je begint met Hey Google, daarna kun je roepen wat je wil en hoef je niet elke keer opnieuw hey google te zeggen voor een volgende opdracht. Als hij 8 seconden geen opdracht krijgt moet je weer opnieuw hey google zeggen.

Je kunt nu dus bijvoorbeeld:

"Hey google, (1) play spotify on sonos livingroom, (2) and dim the livingroom lights to 20 percent (3) and turn of the lights in the kitchen " zeggen.

Terwijl je voorheen voor elke actie Hey google moest zeggen. als je na ""Hey google, (1) play spotify on sonos livingroom" 8 seconden niks zegt, moet je wel voor de volgende actie weer Hey Google zeggen.

Tenminste zo heb ik het begrepen.

• RoosW
quote:
RensJ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:12:
[...]

Je begint met Hey Google, daarna kun je roepen wat je wil en hoef je niet elke keer opnieuw hey google te zeggen voor een volgende opdracht. Als hij 8 seconden geen opdracht krijgt moet je weer opnieuw hey google zeggen.

Je kunt nu dus bijvoorbeeld:

"Hey google, (1) play spotify on sonos livingroom, (2) and dim the livingroom lights to 20 percent (3) and turn of the lights in the kitchen " zeggen.

Terwijl je voorheen voor elke actie Hey google moest zeggen. als je na ""Hey google, (1) play spotify on sonos livingroom" 8 seconden niks zegt, moet je wel voor de volgende actie weer Hey Google zeggen.

Tenminste zo heb ik het begrepen.
http://www.ubergizmo.com/...ing-live-for-google-home/
Dit zegt dat als je het aanzet, het staat standaard uit (goede zet), je verdere opdrachten kunt geven binnen die 8 seconden zonder and te gebruiken.

Overigens is Home sinds de laatste update wat hardhorend lijkt het, ik was al druk bezig tanden te poetsen toen ik mijn vrouw hoorde 'Hey Google turn of the living room' met de response 'Ok, turning on 4 lights' gevolgd door 'Off stom ding, Off!' maar ja daar luistert ie dus niet naar, de acceptatie factor begint toch wel iets te zakken bij dit soort dingen hoor, sta ik dus 10 seconden later in het donker omdat mijn echtgenote dus maar 'Hey Google Turn of the lights' gebruikte uit ergernis. |:(

@DaYwaLkUr Standaard staat dit uit, je moet het echt bewust aanzetten.

@noobgrinder "Hey google, sync my devices", Die doet het bij mij gewoon niet, dan gaat de keuken home mini liedjes staan zingen _O-

@RensJ De home app, dan rechts boven in die apparaatjes, dan kom je in devices, kies bij een van de home devices de 3 puntjes en bij mij staat er dan dit menu:

RoosW wijzigde deze reactie 22-06-2018 10:33 (12%)

• maartend
  • Laatst online: 10:26
wrong topic

maartend wijzigde deze reactie 22-06-2018 11:35 (96%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakster86
quote:
RoosW schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:25:
[...]

Overigens is Home sinds de laatste update wat hardhorend lijkt het, ik was al druk bezig tanden te poetsen toen ik mijn vrouw hoorde 'Hey Google turn of the living room' met de response 'Ok, turning on 4 lights' gevolgd door 'Off stom ding, Off!' maar ja daar luistert ie dus niet naar, de acceptatie factor begint toch wel iets te zakken bij dit soort dingen hoor, sta ik dus 10 seconden later in het donker omdat mijn
Dat is hier dus ook. Ik dacht de dingen eerst verkeerd uit te spreken (voice match lukt niet met het enige crappy android apparaat wat ik hier heb) Maar van de week: "Hey Google, turn off fan (fan = sonoff schakelaar op ventilator)" en dan krijg je terug "Okay, turning on all lights" .... hoe dan???

Bluetooth en het niet/verkeerd verstaan van commando's of is de laatste tijd echt slechter geworden imo. Gisteren begon ie spontaan iets van wikipedia op te lezen, zonder dat daarvoor aanleiding was. Maar goed, ik zie het nog steeds een beetje als bèta software.

• RensJ
quote:
[...]

Dit zegt dat als je het aanzet, het staat standaard uit (goede zet), je verdere opdrachten kunt geven binnen die 8 seconden zonder and te gebruiken.

Overigens is Home sinds de laatste update wat hardhorend lijkt het, ik was al druk bezig tanden te poetsen toen ik mijn vrouw hoorde 'Hey Google turn of the living room' met de response 'Ok, turning on 4 lights' gevolgd door 'Off stom ding, Off!' maar ja daar luistert ie dus niet naar, de acceptatie factor begint toch wel iets te zakken bij dit soort dingen hoor, sta ik dus 10 seconden later in het donker omdat mijn echtgenote dus maar 'Hey Google Turn of the lights' gebruikte uit ergernis. |:(

@noobgrinder "Hey google, sync my devices", Die doet het bij mij gewoon niet, dan gaat de keuken home mini liedjes staan zingen _O-

@RensJ De home app, dan rechts boven in die apparaatjes, dan kom je in devices, kies bij een van de home devices de 3 puntjes en bij mij staat er dan dit menu:
[afbeelding]
Ik krijg bij devices alleen maar een dropdown menutje met LINKED DEVICES 4

en daar staan dan de 2 speakers en 2 chromecasts. Maar enige wat ik daar kan is unlinken. Ik zie ook geen plaatjes van de producten of zo.

edit: ben buiten huis trouwens. Daar kan het toch niet mee te maken hebben?

Edit 2: net thuis een poging gedaan en dan lukt het idd wel. Dus daar ligt het aan.

RensJ wijzigde deze reactie 22-06-2018 13:58 (4%)

• Vanx
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:27
quote:
Freakster86 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:45:
Is een probleem van de nieuwe software: https://productforums.goo.../e694YsvR9M8/Bv4D_gkkCAAJ

1.32.118652 is het probleem (https://support.google.co...e/answer/7365257?hl=en-GB)

Ben zelf teruggeswitched naar Alexa hierdoor. :/

• InF.Inc
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:48

InF.Inc

_Fonz > all.

quote:
[...]

[afbeelding]
Bij turn off the lights gaan bij mij alleen de lichten uit die ik wil. Doe ik met routines.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Freakster86
quote:
Vanx schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:21:
[...]

Is een probleem van de nieuwe software: https://productforums.goo.../e694YsvR9M8/Bv4D_gkkCAAJ

1.32.118652 is het probleem (https://support.google.co...e/answer/7365257?hl=en-GB)

Ben zelf teruggeswitched naar Alexa hierdoor. :/
Had dit met trouble shooten van het bluetooth probleem ook gevonden en geprobeerd.

Important: Although your device is set to “Leaving” status, you'll have to wait for the next production firmware to be pushed to officially exit the program. This may take a week or two.

Een week of twee is inmiddels al meer dan een maand. Preview staat nu wel op uit in de app, maar de firmware is nog steeds hetzelfde. Ik wacht het geduldig af, maar ga voorlopig echt geen preview meer installeren. Ze maken de laatste tijd meer kapot dan dat ze toevoegen/repareren voor mijn gevoel.

• RoosW
quote:
Freakster86 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:03:
[...]

Dat is hier dus ook. Ik dacht de dingen eerst verkeerd uit te spreken (voice match lukt niet met het enige crappy android apparaat wat ik hier heb) Maar van de week: "Hey Google, turn off fan (fan = sonoff schakelaar op ventilator)" en dan krijg je terug "Okay, turning on all lights" .... hoe dan???

Bluetooth en het niet/verkeerd verstaan van commando's of is de laatste tijd echt slechter geworden imo. Gisteren begon ie spontaan iets van wikipedia op te lezen, zonder dat daarvoor aanleiding was. Maar goed, ik zie het nog steeds een beetje als bèta software.
Dat gebeurt (wikipedia pagina voorlezen) hier ook wel vooral de laatste maand, tijdens tv kijken, en dan hoort ie je 'OK Google, STOP' natuurlijk weer niet goed 7(8)7

• lithiumangel
  • Laatst online: 26-11 12:42

lithiumangel

Tuurlijk !

quote:
Freakster86 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:49:
[...]

Een week of twee is inmiddels al meer dan een maand. Preview staat nu wel op uit in de app, maar de firmware is nog steeds hetzelfde.
Als je de 2e linkje bekijkt van degene die je gequote had, dan zie je dat de huidige productie firmware, dezelfde versie is als de firmware die in de preview staat. Dus er gebeurd dan ook niks. Het verlaten van "preview" betekent in princiepe dat je apperaat gewoon de eerstvolgende non-preview firmware download. Dus tenzij Google een nieuwe versie pushed, zal er niks gebeuren.

• _Spark_
  • Laatst online: 10-10 08:12
Werkt continued conversation al bij iemand hier? Ik heb de optie aangezet, maar krijg op de tweede vraag die ik stel geen antwoord...

• RoosW
quote:
_Spark_ schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:38:
Werkt continued conversation al bij iemand hier? Ik heb de optie aangezet, maar krijg op de tweede vraag die ik stel geen antwoord...
Idem, tweede opdracht met of zonder .and. doet het (nog?) niet.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Wat verstaan jullie onder 'continued conversation'? 2 vragen in 1 keer stellen ("Hoe warm is het in Rotterdam en hoe hoog is de Eiffeltoren?" of 2 vragen achter elkaar stellen die gerelateerd zijn ("Wanneer speelt Duitsland de volgende wedstrijd?" en na antwoord van Google "Wie is de aanvoerder?")?

Want volgens mij doet 'ie vooral het laatste. En de functie is pas sinds gisteren geactiveerd en zo te zien werkt het alleen in Amerika:
There are a few prerequisites you need to know before being able to use continued conversation with your Google Home. First, the feature is launching only in the US for now. Second, it works by keeping Assistant active after an initial request. (Google clarified that Assistant will stay active for eight seconds if no speech is detected and the LEDs will stay illuminated if it’s active to let you know.)

Hahn wijzigde deze reactie 23-06-2018 12:41 (14%)

The devil is in the details.

• RensJ
Klopt het dat ik met een Harmony Hub via de home mini:

Mijn TV, KPN kastje en soundbar aan kan laten zetten en dat ik tv op het juiste HDMI kanaal etc kan zetten.

Dus dat ik ook echt kan zappen via de home mini?

• JKratos
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09-12 12:22
Dit..
quote:
Hahn schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:35:
... of 2 vragen achter elkaar stellen die gerelateerd zijn ("Wanneer speelt Duitsland de volgende wedstrijd?" en na antwoord van Google "Wie is de aanvoerder?")?
[...]
Werkt, hier althans, nog niet nee. Ook al staat de optie aan in het instellingenmenu.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• RensJ
quote:
RensJ schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:24:
Klopt het dat ik met een Harmony Hub via de home mini:

Mijn TV, KPN kastje en soundbar aan kan laten zetten en dat ik tv op het juiste HDMI kanaal etc kan zetten.

Dus dat ik ook echt kan zappen via de home mini?
Ok, volgens internet kan het dus net zo'n ding opgehaald.

Nu alles ingesteld en nu begint die te zeuren dat hij niet kan linken omdat het niet in deze regio beschikbaar is.

We're sorry but your language or region is not supported by logitec harmony skill for google home

Iemand een idee? telefoon etc uiteraard op Engels (us) staan, ook in de hub locatie op USA gezet, maar blijkbaar ziet google Chrome (die opent de link om te linken) toch nog een regio. En volgens mij kan ik Assistant in de home app niet wijs maken dat die het in een andere browser moet openen of wel?

Of gewoon eerst de basis met IFTT inrichten en wachten op ondersteuning..

Zou wel handig zijn met zappen volume etc

RensJ wijzigde deze reactie 23-06-2018 18:21 (17%)

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:34

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Chromecast kun je al met de stem bedienen. Je kan tijdelijk wel een IFTT receptje bakken om de rest van het spul aan te zetten.

Doet iets met stroom en motors

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkyFlyer
quote:
RensJ schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:18:
[...]

Ok, volgens internet kan het dus net zo'n ding opgehaald.

Nu alles ingesteld en nu begint die te zeuren dat hij niet kan linken omdat het niet in deze regio beschikbaar is.

We're sorry but your language or region is not supported by logitec harmony skill for google home

Iemand een idee? telefoon etc uiteraard op Engels (us) staan, ook in de hub locatie op USA gezet, maar blijkbaar ziet google Chrome (die opent de link om te linken) toch nog een regio. En volgens mij kan ik Assistant in de home app niet wijs maken dat die het in een andere browser moet openen of wel?

Of gewoon eerst de basis met IFTT inrichten en wachten op ondersteuning..

Zou wel handig zijn met zappen volume etc
Het is mij ook compleet onduidelijk waarom Harmony alleen in de US ondersteund kan worden, maar bij mij werkt het als volgt:

IFTTT recept (hey Google, watch TV) , ok Google switch to channel 111 "you could use Harmony for that, do you want to use Harmony?" Yes "ok switching to channel 111"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RensJ
quote:
SkyFlyer schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 19:13:
[...]

Het is mij ook compleet onduidelijk waarom Harmony alleen in de US ondersteund kan worden, maar bij mij werkt het als volgt:

IFTTT recept (hey Google, watch TV) , ok Google switch to channel 111 "you could use Harmony for that, do you want to use Harmony?" Yes "ok switching to channel 111"
Gelukt!

Op telefoon Firefox als default browser ingesteld.

Op Harmony alles ingesteld op USA. Ook postalcode (90210) en een willekeurig gebied daar.

Daarna Google gevraagd te linken. Toen in home app op de knop gedrukt die verschijnt om te linken.

Dan krijg ik eerst een foutmelding, maar op dat scherm rechtsbovenin gekozen voor open in browser.

Daar in loggen met Harmony account en volgende, volgende en link.

Hop hop, hij luistert nu rechtstreeks zonder IFTT.

Nu nog wel de nodige routines maken zodat ik niet steeds 'ask Harmony ' overal voor moet zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:27
quote:
Freakster86 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:49:
[...]

Had dit met trouble shooten van het bluetooth probleem ook gevonden en geprobeerd.

Important: Although your device is set to “Leaving” status, you'll have to wait for the next production firmware to be pushed to officially exit the program. This may take a week or two.

Een week of twee is inmiddels al meer dan een maand. Preview staat nu wel op uit in de app, maar de firmware is nog steeds hetzelfde. Ik wacht het geduldig af, maar ga voorlopig echt geen preview meer installeren. Ze maken de laatste tijd meer kapot dan dat ze toevoegen/repareren voor mijn gevoel.
Ik heb nooit preview aangehad zelfs! Mijn gok is dat de bluetooth fix nu eerder komt als je wel preview aanzet. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
Heb weer een leuke... Ok Google play country sounds. Dan gaat hij country muziek op de tv spelen in plaats van de ambient sound optie :P.

https://support.google.com/googlehome/answer/7364558?hl=en

sdk1985 wijzigde deze reactie 24-06-2018 01:44 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
quote:
RensJ schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:15:

Op Harmony alles ingesteld op USA. Ook postalcode (90210) en een willekeurig gebied daar.
Hoe heb je dat precies gedaan?
In de Harmony app?
En raak je dan al je bestaande activities e.d. niet kwijt?

Moet je na het linken dit ook zo laten staan of kun je dan de locatie weer terugzetten op NL?

jobr wijzigde deze reactie 24-06-2018 18:59 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RensJ
quote:
jobr schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:58:
[...]

Hoe heb je dat precies gedaan?
In de Harmony app?
En raak je dan al je bestaande activities e.d. niet kwijt?

Moet je na het linken dit ook zo laten staan of kun je dan de locatie weer terugzetten op NL?
Nee via Harmony programma op laptop.

Activiteiten zijn er nog gewoon.

Harmony account heb ik nog op USA staan. Telefoon gewoon locatie aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17-12 09:39
quote:
[...]

Gelukt!

Daarna Google gevraagd te linken. Toen in home app op de knop gedrukt die verschijnt om te linken.

Dan krijg ik eerst een foutmelding, maar op dat scherm rechtsbovenin gekozen voor open in browser.

Nu nog wel de nodige routines maken zodat ik niet steeds 'ask Harmony ' overal voor moet zeggen.
Super TIP !!!
ik probeer al weken Harmony gekoppeld te krijgen op precies dezelfde manieren maar dan met de chrome browser, lukte nooit. Nu Firefox geïnstalleerd en lukte meteen!!!

thnx _/-\o_

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:48
quote:
Maatje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:35:
[...]
Super TIP !!!
ik probeer al weken Harmony gekoppeld te krijgen op precies dezelfde manieren maar dan met de chrome browser, lukte nooit. Nu Firefox geïnstalleerd en lukte meteen!!!

thnx _/-\o_
Same here! Geldt bij mij voor Nest en Philips Hue accounts die ik niet gelinkt kreeg, met Firefox als browser wel :*) 8) _/-\o_

PSN: eric-010 - GT Sport: C/S

• Tovenaar
  • Laatst online: 16:22
Waar ik nu even niet uitkom; ik heb nu een Google Home Mini (gaaf ding) en een versterker met Google Cast in de woonkamer en een bluetooth speaker in de keuken. Verbinding met de bluetooth speaker in de keuken gaat prima maar is het ook mogelijk om tegen Google Home te zeggen dat hij moet afspelen in de woonkamer of in de keuken? Ik krijg het nu namelijk niet voor elkaar, ik kan alleen een default speaker kiezen...

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:09

HeroS

Domotica Nerd

quote:
Tovenaar schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:51:
Waar ik nu even niet uitkom; ik heb nu een Google Home Mini (gaaf ding) en een versterker met Google Cast in de woonkamer en een bluetooth speaker in de keuken. Verbinding met de bluetooth speaker in de keuken gaat prima maar is het ook mogelijk om tegen Google Home te zeggen dat hij moet afspelen in de woonkamer of in de keuken? Ik krijg het nu namelijk niet voor elkaar, ik kan alleen een default speaker kiezen...
Je moet dan zeggen Ok, google play Pearl Jam on [naam van chrome cast versterker].

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• Tovenaar
quote:
HeroS schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:59:
[...]

Je moet dan zeggen Ok, google play Pearl Jam on [naam van chrome cast versterker].
Dat werkt ook wel, alleen hoe kan ik hem dan op de Bluetooth speaker in de keuken af laten spelen? Die kan ik geen naam geven...

Tovenaar wijzigde deze reactie 28-06-2018 09:11 (3%)

• RensJ
als dat je default is, dan zeg je toch gewoon niks?

Ok, google play Pearl Jam - gaat op bluetooth
Ok, google play Pearl Jam on [naam van chrome cast versterker] - gaat op versterker

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08:13
quote:
RensJ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:22:

Ok, google play Pearl Jam on [naam van chrome cast versterker] - gaat op versterker
Of
Ok, Google play Pearle Jam on [naam Google home mini] als je wilt switchen van Chromecast naar je Google home mini met Bluetooth speaker.

• Tovenaar
quote:
RensJ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:22:

Da's een goeie, ga ik vanavond even proberen...

• Web-Brielle
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:01
quote:
[...]

Gelukt!

Ohh goeie! Vanavond nog proberen als ik optijd thuis ben!
Met IFTTT kan ik alleen scenes aanschieten, is toch net k*t..

• tomhster
Hoe kom je (na oorspronkelijke ingebruikname) weer in de instelling van land/postcode van je Harmony? Ik heb tot nu toe alleen de tijdzone kunnen veranderen...

• RensJ
quote:
tomhster schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:16:
Hoe kom je (na oorspronkelijke ingebruikname) weer in de instelling van land/postcode van je Harmony? Ik heb tot nu toe alleen de tijdzone kunnen veranderen...
Ff via pc de software installeren. Daar kan het in ieder geval vrij eenvoudig (app kan ik zo niet vinden)

• maxtrash
  • Laatst online: 16:54
God wat moet ik schreeuwen tegen dat ding tegenwoordig. Het wordt nu wel knap irritant

• CSB
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11-12 13:01

CSB

:D

quote:
maxtrash schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:39:
God wat moet ik schreeuwen tegen dat ding tegenwoordig. Het wordt nu wel knap irritant
Inderdaad! Kun je de microfoon niet wat gevoeliger instellen ofzo? Het wordt wel irritant als je 's avonds moet schreeuwen: OK GOOGLE!! TURN THE LIGHTS OFF!
Ben bang dat mijn buurvrouw dan eens gaat vragen of het wel goed met me gaat...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• tomhster
Het linken van de Harmony is eindelijk gelukt. Dat scheelt heel wat ergernis. Land/postcode bleek te staan onder serviceprovider. Het kan inderdaad niet in de app. Verder is Firefox en het wissen van de cache in de app noodzakelijk. Verder de telefoon op Engels gezet, VPN aan en locatie uit. Dank voor de tips.

tomhster wijzigde deze reactie 28-06-2018 23:09 (3%)

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19:03
quote:
CSB schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:46:
[...]

Inderdaad! Kun je de microfoon niet wat gevoeliger instellen ofzo? Het wordt wel irritant als je 's avonds moet schreeuwen: OK GOOGLE!! TURN THE LIGHTS OFF!
Ben bang dat mijn buurvrouw dan eens gaat vragen of het wel goed met me gaat...
Hier hetzelfde, al merk ik wel dat mijn vriendin zachter kan praten dan ik. Misschien heeft het ook met toonhoogte te maken van je stem en uiteraard articulatie.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• endantwit
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-12 14:10
De Google Home Mini vandaag te koop op iBood voor ¤45,90 (incl. verzending): http://www.ibood.com/nl/n...e-mini-smart-speaker.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Troetelbeer
Dat is zo ongeveer de standaard prijs in Duitsland, maar dan moet je 'm zelf ophalen of via een omweg laten verzenden. Dit is goed voor de mensen die niet dicht bij de grens wonen. :)

Ikzelf heb laatst 50 euro betaald voor een Google Home Mini in pakket met een Chromecast 2 bij de Duitse MM.

• Hmmbob

• Tiduz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16-12 15:30
Jammer dat ik de beta niet kan proberen, leek me wel grappig/handig.

Chromecast werkt bij mij niet altijd, ik zeg net ok google watch Glow on netflix en krijg als antwoord ive searched for Glow on netflix and couldnt find anything, lol.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI R9 390 8GB - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Troetelbeer
Je kunt gewoon zeggen: Ok, Google. Play Glow.

Bij mij antwooord de mini dan: Ok, playing Glow on TV.

Vervolgens springt mijn tv aan en wordt er naar de hdmi cec geschakeld waar de chromecast aan hangt en start netflix op met de serie.

Mijn chromecast heb ik "TV" genoemd, vandaar dat hij zegt: "playing on TV".

Ik heb een chromecast 2 trouwens.

• eXisTa
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
quote:
Troetelbeer schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:35:
Je kunt gewoon zeggen: Ok, Google. Play Glow.

Bij mij antwooord de mini dan: Ok, playing Glow on TV.

Vervolgens springt mijn tv aan en wordt er naar de hdmi cec geschakeld waar de chromecast aan hangt en start netflix op met de serie.

Ik heb een chromecast 2 trouwens.
Als je in de Google Home app bij je Chromecast een standaard tv selecteers hoef je niet meer te vertellen waar iets op afgespeeld moet worden. Hetzelfde geldt voor audio.

• Troetelbeer
Klopt inderdaad :)

• Mayco
  • Laatst online: 17-12 23:14
quote:
Troetelbeer schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:35:

Mijne noemt "Livingroom Chromecast", maar bij "play ___ on the tv" doet hij dat ook prima.

• Troetelbeer
Top! :D

• sdk1985
Via de home app kun je de primaire tv instellen als ik me niet vergis.

• sdk1985
quote:
sdk1985 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 01:44:
Heb weer een leuke... Ok Google play country sounds. Dan gaat hij country muziek op de tv spelen in plaats van de ambient sound optie :P.

https://support.google.com/googlehome/answer/7364558?hl=en
Oplossing: play ambient sound night

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:36

woutur

Klauwtjes uit!

Pfff. Mijn afspeellijsten vindt ie ook maar slecht. Ik krijg het niet voor elkaar. Misschien maar een commando inrichten.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09:55
Ik zit in de beta (nee mag ik verder niks over zeggen.. ;) ) voor de Nederlandse Assistant (op mn telefoon dus) en heb nog geen Home speaker in huis staan. Weet iemand of ik dan toch al bijvoorbeeld mijn Hue lampen kan koppelen? Of heb ik daar echt een speaker voor nodig?

Ik zie wel alle services hier: https://assistant.google.com/explore?hl=en-US en kan bij een service kiezen om deze naar mijn telefoon te zenden. Dan zie ik daar een pop-up en als ik daar op druk kom ik in Google assistant terecht, maar gebeurt er verder niks..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RensJ
Google home staat nu voor ¤ 134 op een dagaanbieding site ( https://www.1dayfly.com/nl/nl/ ).

Maar ik ben in dubio of ik een home koop of een Sonos play 1 ( of de sonos one)

Ik heb al 2 home mini's, dus het gaat me vooral om de geluidskwaliteit. Iemand die een sonos en een home heeft die kan aangeven of het geluid vergelijkbaar is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RensJ
quote:
keverjeroen schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:54:
Ik zit in de beta (nee mag ik verder niks over zeggen.. ;) ) voor de Nederlandse Assistant (op mn telefoon dus) en heb nog geen Home speaker in huis staan. Weet iemand of ik dan toch al bijvoorbeeld mijn Hue lampen kan koppelen? Of heb ik daar echt een speaker voor nodig?

Ik zie wel alle services hier: https://assistant.google.com/explore?hl=en-US en kan bij een service kiezen om deze naar mijn telefoon te zenden. Dan zie ik daar een pop-up en als ik daar op druk kom ik in Google assistant terecht, maar gebeurt er verder niks..
Ik kon dit altijd al via assistant ook zonder home. In de home app hue toevoegen via home controll?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09:55
quote:
RensJ schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:01:
[...]

Ik kon dit altijd al via assistant ook zonder home. In de home app hue toevoegen via home controll?
In de Home app (ook Nederlands), kan ik enkel de gelinkte apparaten zien (2x Chrome cast), maar zie ik geen optie om een nieuw apparaat toe te voegen..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
RensJ schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:59:
Google home staat nu voor ¤ 134 op een dagaanbieding site ( https://www.1dayfly.com/nl/nl/ ).

Maar ik ben in dubio of ik een home koop of een Sonos play 1 ( of de sonos one)

Ik heb al 2 home mini's, dus het gaat me vooral om de geluidskwaliteit. Iemand die een sonos en een home heeft die kan aangeven of het geluid vergelijkbaar is?
Ik heb op dit moment precies hetzelfde dubio. Wat ik veel op internet tegenkom is dat de sonos (nog) geen intergratie met google assistant heeft.

Zie ook:

https://en.community.sono...pport-6798635/index4.html

Dat zou dus betekenen dat je alsnog een google home mini ernaast zou moeten zetten.

Suzuki GSX-R 600 K7!
PSN: Green-M3rcury
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RensJ
quote:
M3rcury schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:17:
[...]

Ik heb op dit moment precies hetzelfde dubio. Wat ik veel op internet tegenkom is dat de sonos (nog) geen intergratie met google assistant heeft.

Zie ook:

https://en.community.sono...pport-6798635/index4.html

Dat zou dus betekenen dat je alsnog een google home mini ernaast zou moeten zetten.
klopt, maar een mini heb ik dus al en met Yonomi kun je Sonos aan google home koppelen.

Dus dat krijg ik wel werkend. Gaat me puur om de geluidskwaliteit. Als de home nagenoeg het zelfde geluid heeft dan heb ik die liever omdat het out-of-the-box werkt. Als Sonos veel beter is dan neem ik die.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RensJ
quote:
keverjeroen schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:15:
[...]

In de Home app (ook Nederlands), kan ik enkel de gelinkte apparaten zien (2x Chrome cast), maar zie ik geen optie om een nieuw apparaat toe te voegen..
Bij de app - naar home control - dan zie je onder devices een + button rechtsonderin - daar hue opzoeken.
Pagina: 1 ... 19 ... 52 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True