Ik heb de Google Home Mini sinds deze week en vind het een erg tof apparaatje! Hij kan/snapt best veel en met name het met de stem bedienen van mijn domotica is super cool. Ik wacht nog wel op Sonos ondersteuning, die als het goed is onderweg is. Zodat ik ook met mijn stem de Sonos kan bedienen. Moet prima te doen zijn lijkt mij, aangezien dat ook over wifi gaat. Ik zou daarnaast graag mijn TV en Media box van Ziggo ook graag met voice kunnen bedienen, maar dat kan nog niet en ik weet niet of dat er gaat komen.
Verder kijk ik erg uit naar ondersteuning voor Nederlands. Hoewel het in Engels prima werkt loop je toch tegen veel beperkingen aan, omdat hij Nederlandse titels, plaatsen, winkels, etc. niet herkend.
Gisteren had ik wel een probleempje, waarbij ik het volume niet meer kon veranderen. Alle volume commando's reageerde hij niet meer op en hij zei dat het volume 0% was. Uiteindelijk een hard reset (onderop de Google Home Mini) moeten doen om het te fixen. Aangezien hij al je instellingen etc. onthoudt was dat eigenlijk geen enkel probleem.
YellowCab schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:01:
Sinds enkele dagen heb ik een GH en GH Mini. Wat een toffe apparaten!
Tot nu toe gebruik ik ze voornamelijk om de Hue verlichting aan te sturen en zaken als het weer en het verkeer te laten vertellen.
Ik heb Voice Match aanstaan en wil daar graag mijn vriendin aan toevoegen, zodat ook zij naar het verkeer, haar agenda en boodschappenlijstje kan vragen. Helaas lukt het mij met geen mogelijkheid om haar toe te voegen. Als ik een invite via de app stuur krijgt ze enkel een link naar de app store om de Google Home app te downloaden. Verder kan ik de GH's niet koppelen aan haar account.
Zij kan de GH's wel zien met haar app en kan ermee praten, maar alles wat ze zegt/vraagt wordt aan de hand van mijn account gedaan. Ze krijgt dus mijn agenda, werk adres etcetera.
Iemand enig idee hoe of wat ik fout doe? De GH's staan op verenigde staten ingesteld, maar de iPhones staan op Nederlands. Bij het veranderen van de taal en regio op de iPhone naar verenigde staten veranderd er niks.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Precies hetzelfde probleem hier, heb je er al een oplossing voor gevonden? Ik heb hierover even contact gehad met Google Support en die gaven aan dat multi-user support niet goed werkt op mijn device. Je zou een optie moeten hebben om dat aan te zetten, maar die heb ik niet. Ook even het account van mijn vrouw op mijn telefoon toegevoegd (waar mijn account op gekoppeld is die wel werkt) maar ook daar krijg ik de Google Assistant opties niet. Op de andere telefoon ziet hij de Google Home Mini wel, maar voice match kan ik daar dus niet kiezen. Hopelijk komt er snel een oplossing voor.