Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lt. Marx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:33

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

Interessant. Zojuist een nest hello gekocht en op de Nederlandse nest pagina wordt geadverteerd dat de nest Hello werkt met een Google home Mini.
https://nest.com/nl/doorbell/nest-hello/overview/

Dat lijkt te impliceren dat deze ook in Nederland te koop zal komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:11
quote:
jojobos schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:31:
Ik heb net mijn eerst Google home mini gekocht voor op mijn slaapkamer. Het lijkt mij ook erg handig om mijn verlichting te kunnen aansturen via de home en ik vroeg me af of iemand hier daar ervaring mee heeft.

Dit is de situatie:
  • 1 bureaulamp met mooie lightbulb, deze wil ik niet vervangen maar wil hier een plug tussen zetten zoals deze van D-link of deze van TP-Link
  • 1 wandspot met een GU10 led lamp. De spot is erg goed zichtbaar dus er zou een strakke lamp weer in moeten of een zelfde switch gebruiken als bij de bureaulamp. Nadeel dan is dat het niet dimbaar is.
  • 1 plafondlamp met 4 spotjes met een GU5.3 aansluiting. Deze werkt via een wandschakelaar. De bureaulamp en het wandspotje geven samen nu genoeg licht om de gehele kamer te verlichten, dus schuif ik deze uit financieel oogpunt op de lange termijn.
Hebben jullie aanbevelingen voor mij? Het liefst een systeem zonder bridge omdat het om een beperkt aantal lampen gaat en dit vaak duurder is. Zijn er leuke goed werkende chinaproducten met de juiste fittingen?
Je kan sonoff bestellen. Je hebt modellen die in het stopcontact passen die kunnen schakelen en modellen die je tussen de snoeren kan maken. Kost allemaal geen drol en werkt prima voor wat jij wilt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19:37
quote:
robinmull112 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:01:
Sinds enkele dagen heb ik een GH en GH Mini. Wat een toffe apparaten!
Tot nu toe gebruik ik ze voornamelijk om de Hue verlichting aan te sturen en zaken als het weer en het verkeer te laten vertellen.

Ik heb Voice Match aanstaan en wil daar graag mijn vriendin aan toevoegen, zodat ook zij naar het verkeer, haar agenda en boodschappenlijstje kan vragen. Helaas lukt het mij met geen mogelijkheid om haar toe te voegen. Als ik een invite via de app stuur krijgt ze enkel een link naar de app store om de Google Home app te downloaden. Verder kan ik de GH's niet koppelen aan haar account.

Zij kan de GH's wel zien met haar app en kan ermee praten, maar alles wat ze zegt/vraagt wordt aan de hand van mijn account gedaan. Ze krijgt dus mijn agenda, werk adres etcetera.

Iemand enig idee hoe of wat ik fout doe? De GH's staan op verenigde staten ingesteld, maar de iPhones staan op Nederlands. Bij het veranderen van de taal en regio op de iPhone naar verenigde staten veranderd er niks.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik heb precies hetzelfde probleem, ben benieuwd of iemand hiervoor een oplossing weet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 09:38
quote:
jojobos schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:31:
Ik heb net mijn eerst Google home mini gekocht voor op mijn slaapkamer. Het lijkt mij ook erg handig om mijn verlichting te kunnen aansturen via de home en ik vroeg me af of iemand hier daar ervaring mee heeft.

Dit is de situatie:
  • 1 bureaulamp met mooie lightbulb, deze wil ik niet vervangen maar wil hier een plug tussen zetten zoals deze van D-link of deze van TP-Link
Hebben jullie aanbevelingen voor mij? Het liefst een systeem zonder bridge omdat het om een beperkt aantal lampen gaat en dit vaak duurder is. Zijn er leuke goed werkende chinaproducten met de juiste fittingen?
Ik maak gebruik van de hs110 van TP-link. Heb er nu 3 en allemaal een andere naam gegeven. Werkt goed, kan ze 1 voor 1 aan/uit zetten, of met "and" er tussen een aantal tegelijkertijd. En met "everything" in 1 keer allemaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:17

MsG

Forumzwerver

Wellicht nog interessant voor mensen die nog op zoek naar een (extra) Google Home Mini. Het aanbiedingentopic wordt niet altijd goed gezien, dus wellicht maak ik er iemand blij mee:

Grensdeal) Google Home Mini + gratis slimme stekker D-Link DSP-W115 voor ¤39

Wel zelf ophalen bij een Duitse Saturn, of via een Huifkar verzendservice.

https://nl.pepper.com/aan...ker-d-link-dsp-w115-68886

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• jojobos
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17:16
quote:
Quas schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:56:
[...]

Je kan sonoff bestellen. Je hebt modellen die in het stopcontact passen die kunnen schakelen en modellen die je tussen de snoeren kan maken. Kost allemaal geen drol en werkt prima voor wat jij wilt.
Bedankt! Ziet er zeker interesant uit en heeft een leuke prijs.
quote:
Groverp08 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:12:
[...]

Ik maak gebruik van de hs110 van TP-link. Heb er nu 3 en allemaal een andere naam gegeven. Werkt goed, kan ze 1 voor 1 aan/uit zetten, of met "and" er tussen een aantal tegelijkertijd. En met "everything" in 1 keer allemaal.
Zeker een goed idee, was zoiets al van plan. Stuk voordeliger dan de HUE oplossing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:34
quote:
jojobos schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:26:
[...]

Bedankt! Ziet er zeker interesant uit en heeft een leuke prijs.

[...]
Die Sonoffs gaan wel via een Chinese server. Als die server eruit ligt zijn ze dus niet meer via het netwerk te bedienen (alleen handmatig). Je kunt de Sonoffs wel met andere firmware flashen (bijv. Tasmota) en gebruiken via MQTT bijvoorbeeld via Home Assistant. Home Assistant is dan weer te bedienen via Google Assistent. Ben vandaag wat aan het testen en het werkt eerlijk gezegd erg goed.

Oneplus One Review & Specificaties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:11
@jojobos Sonoff Basic kun je via Rosegal.com nu voor ~2,75 kopen met code B81KJDJ (en na cashback via cashbackxl).

• barrymossel
Ik zie op Marktplaats meerdere verkopers die de Google Home (nieuw, geseald) voor 100-110 euro aanbieden. Is dat wel betrouwbaar? Lijkt me een erg lage prijs?

---edit---
Ah, in Duitsland zijn ze al voor minder dan 100 euro te koop. Dus nu maar gekocht via gelijk oversteken bij iemand waarvan alles gecontroleerd was door Marktplaats. Als ik dan alsnog wordt opgelicht dan trek ik de stekker uit internet...

barrymossel wijzigde deze reactie 02-06-2018 16:53 (44%)

• verbraakje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-09 20:43
quote:
barrymossel schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:14:
Ik zie op Marktplaats meerdere verkopers die de Google Home (nieuw, geseald) voor 100-110 euro aanbieden. Is dat wel betrouwbaar? Lijkt me een erg lage prijs?

---edit---
Ah, in Duitsland zijn ze al voor minder dan 100 euro te koop. Dus nu maar gekocht via gelijk oversteken bij iemand waarvan alles gecontroleerd was door Marktplaats. Als ik dan alsnog wordt opgelicht dan trek ik de stekker uit internet...
Bij tobydeals op ebay kosten ze ook 105 euro momenteel. Heeft een heldentijd 93 euro gekost daar. Hij verkoopt momenteel ook nog de mini voor 40 euro.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:47

Nicap

Tsssk....

Is het met Google home ook mogelijk om zelf action/skills te maken zoals bij Alexa?

Lijkt me wel hand voor sommige dingen.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
quote:
verbraakje schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:38:
[...]

Bij tobydeals op ebay kosten ze ook 105 euro momenteel.
Heb je misschien een linkje voor me? Ik kan de verkoper wel vinden op eBay maar ik zie geen Google Home.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
outlandos schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:01:
[...]

Heb je misschien een linkje voor me? Ik kan de verkoper wel vinden op eBay maar ik zie geen Google Home.
http://stores.ebay.de/tob...-store?_dmd=2&_nkw=Google

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jojobos
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17:16
quote:
barrymossel schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:58:
[...]

Die Sonoffs gaan wel via een Chinese server. Als die server eruit ligt zijn ze dus niet meer via het netwerk te bedienen (alleen handmatig). Je kunt de Sonoffs wel met andere firmware flashen (bijv. Tasmota) en gebruiken via MQTT bijvoorbeeld via Home Assistant. Home Assistant is dan weer te bedienen via Google Assistent. Ben vandaag wat aan het testen en het werkt eerlijk gezegd erg goed.
Hoe flash je dit dan? Heb er een besteld om het te testen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• barrymossel
quote:
jojobos schreef op zondag 3 juni 2018 @ 00:12:
[...]

Hoe flash je dit dan? Heb er een besteld om het te testen :)
https://github.com/arends...wiki/Hardware-Preparation
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Upload

Al zijn die niet helemaal compleet en up-to-date, in principe zou het ermee moeten lukken.

Ik moet wel zeggen dat ik er de laatste keer wat moeite mee had; telkens foutmeldingen. Uiteindelijk een erg makkelijke methode gevonden:
  1. Download de ESPEasy zip
  2. Download de Tasmota bin die je wil flashen
  3. Zet esptool.exe en bin in dezelfde map
  4. Sluit de USB UART TTL 3.3V Programmer aan op je Sonoff (bedenk wel dat je TX en RX gekruisd moet aansluiten)
  5. Voer het volgende commando uit vanuit de command prompt (in de juiste map natuurlijk):

code:
1
esptool.exe -vv -cd nodemcu -cb 115200 -cp COM%comport% -ca 0x00000 -cf %tasmota%.bin

Waarbij %comport% het juiste compoort nummer is (te vinden via apparaatbeheer) en %tasmota% de bestandsnaam van je bin...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:37
quote:
barrymossel schreef op zondag 3 juni 2018 @ 08:09:
[...]

https://github.com/arends...wiki/Hardware-Preparation
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Upload

Al zijn die niet helemaal compleet en up-to-date, in principe zou het ermee moeten lukken.

Ik moet wel zeggen dat ik er de laatste keer wat moeite mee had; telkens foutmeldingen. Uiteindelijk een erg makkelijke methode gevonden:
  1. Download de ESPEasy zip
  2. Download de Tasmota bin die je wil flashen
  3. Zet esptool.exe en bin in dezelfde map
  4. Sluit de USB UART TTL 3.3V Programmer aan op je Sonoff (bedenk wel dat je TX en RX gekruisd moet aansluiten)
  5. Voer het volgende commando uit vanuit de command prompt (in de juiste map natuurlijk):

code:
1
esptool.exe -vv -cd nodemcu -cb 115200 -cp COM%comport% -ca 0x00000 -cf %tasmota%.bin

Waarbij %comport% het juiste compoort nummer is (te vinden via apparaatbeheer) en %tasmota% de bestandsnaam van je bin...
Ik heb dezelfde tool gebruikt maar ipv van het commando intypen gewoon de flashESP8226.exe gebruikt.
Je krijgt dan een grafische interface waar je de poort kunt invullen en je uit een drop down menu de flash file kunt kiezen.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
quote:
puntje013 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:20:
[...]

Ik heb dezelfde tool gebruikt maar ipv van het commando intypen gewoon de flashESP8226.exe gebruikt.
Je krijgt dan een grafische interface waar je de poort kunt invullen en je uit een drop down menu de flash file kunt kiezen.
Ik had nog een oude versie die alleen met ESPEasy files werkte. Maar die flashESP8266.exe is dan nog een stuk handiger!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

quote:
Nicap schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:47:
Is het met Google home ook mogelijk om zelf action/skills te maken zoals bij Alexa?

Lijkt me wel hand voor sommige dingen.
Enigszins, via bijvoorbeeld ifttt, maar niet native zoals de skills bij Alexa.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:47

Nicap

Tsssk....

quote:
MsG schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:52:
[...]

Enigszins, via bijvoorbeeld ifttt, maar niet native zoals de skills bij Alexa.
Heb iets gevonden wat wellicht wel een mogelijkheid bied tot het maken van eigen acties/scripts. Geen idee of het erg ingewikkeld is, maar dat zien we dan wel.

https://api.ai

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 17:58
quote:
Nicap schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:59:
[...]

Heb iets gevonden wat wellicht wel een mogelijkheid bied tot het maken van eigen acties/scripts. Geen idee of het erg ingewikkeld is, maar dat zien we dan wel.

https://api.ai
Ik heb hier een eigen script mee gemaakt om de temperatuur van mijn thermostaat op te vragen middels de GH.

Er zijn tutorials waar je gebruik van kan maken om het je eigen te maken. Ik heb het ophalen van het weerbericht gebruikt en omgebouwd naar wat ik nodig had:
https://dialogflow.com/do...-fulfillment-conversation

Uitdaging zit erin dat je ook Google Cloud Project moet gebruiken om de functie te "deployen".

Je kan het ook gelijk testen op je eigen Home. Sterker nog, ik heb nog steeds een testversie. Anders ga je het uitrollen naar alle gebruikers ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lt. Marx
  • Registratie: december 2003

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

Mijn google home was ineens niet meer te vinden op mn netwerk en power cyclen hielp niet. In de google home app gezocht, deze kon hem vinden en toen kreeg ik een (voor mij) nieuwe boarding experience in het nederlands.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: januari 2008

Chrisjuh_15

Facta non verba

In hoeverre gaat het conflicteren als je je smartphone én Google Home (mini) binnen bereik hebt van 'OK Google'?

Situatie: ik heb mijn telefoon altijd in m'n zak, maar wil een Google Home Mini in de keuken plaatsen voor (onder meer) het gebruik van timers tijdens het koken. Overruled de Mini dan mijn smartphone, of springen ze allebei aan?

Rotterdam is mooier dan Parijs | Feyenoord Rotterdam | Apple geek - iPhone 7 32GB - iPad Air 16GB - Retina Macbook Pro 15" - | Twitter: @FRchris92 |

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:28
Allebei zullen luisteren, maar maar één zal antwoorden. Volgens mij op basis van “wie je het beste gehoord heeft” (als in: welk device was het dichtste bij)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:29
quote:
Chrisjuh_15 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:32:
In hoeverre gaat het conflicteren als je je smartphone én Google Home (mini) binnen bereik hebt van 'OK Google'?

Situatie: ik heb mijn telefoon altijd in m'n zak, maar wil een Google Home Mini in de keuken plaatsen voor (onder meer) het gebruik van timers tijdens het koken. Overruled de Mini dan mijn smartphone, of springen ze allebei aan?
Wat ik wel heb dat als vrienden bij mij over de vloer komen en ik maak gebruik van mijn Google home, dan gaat dit ook af op de telefoons van mijn vrienden.

PSN, Steam: polopolo150 | Playstation 4 | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | Logitech Z-506 | Audio-Technica ATH-M50X

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

quote:
Hmmbob schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:35:
Allebei zullen luisteren, maar maar één zal antwoorden. Volgens mij op basis van “wie je het beste gehoord heeft” (als in: welk device was het dichtste bij)
quote:
polopolo150 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:37:
[...]

Wat ik wel heb dat als vrienden bij mij over de vloer komen en ik maak gebruik van mijn Google home, dan gaat dit ook af op de telefoons van mijn vrienden.
Dank beide voor de snelle antwoorden! An sich geen grote ramp denk ik als er inderdaad maar één antwoord. Ik ga het maar gewoon doen dan! :)

Rotterdam is mooier dan Parijs | Feyenoord Rotterdam | Apple geek - iPhone 7 32GB - iPad Air 16GB - Retina Macbook Pro 15" - | Twitter: @FRchris92 |

• Hmmbob
Oh ja hoor, gewoon doen. Gaat hier altijd goed!

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-09 00:45
quote:
Chrisjuh_15 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:32:

Bij 'ok Google' reageren zowel mijn telefoon als de Google home. Bij 'Hey Google' reageert alleen mijn Google home.

• Sunfalls
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 07:08
Zover ik gemerkt heb gaat alleen mijn mini af. Mijn telefoon heb ik nog nooit wat gemerkt.

• Kiwi
  • Registratie: juli 2012

Kiwi

Gadgetfreak

Hier lijken mijn Homes (2x mini en 1x normaal) ook altijd prioriteit te hebben over mijn telefoon. Ik heb wel af en toe issues dat de verkeerde mini antwoord. Dan zit ik in de woonkamer en reageert de mini uit de keuken (terwijl ik vlak naast de woonkamer mini zit) en vice versa. Dat zou nog wel wat getweaked mogen worden door Google.

AllesOverCrypto.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
Als het scherm van mijn telefoon uit staat reageerde die sowieso niet op Ok Google. En nu heb ik Ok Google helemaal uitgezet op mijn telefoon. Ik ga niet op straat of kantoor voice commands geven, dus dan zie ik het nut ook niet.

• barrymossel
Ik zit een beetje in dubio. Ik wil graag de TV fatsoenlijk bedienen met Google Home. We hebben een settopbox van KPN. Enige mogelijkheid lijkt me dan een Harmony Hub. Maar ik vind "Ok Google, Ask Harmony" ook weer wat omslachtig (lang).
Zijn er andere oplossingen? Of zou ik dan met Home Assistant een stel scenes ofzo moeten maken (voor volume up, channel up, channel 4, etc. etc. etc.)?

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:29
Ik word eigenlijk met de dag steeds minder tevreden met Google Home mini. Als ik TV aan heb dan denkt Google home dat ik zit te praten. Heb ik muziek aanstaan dan luistert ze niet naar wat ik zeg.

Bij jullie werkt dit wel goed?

PSN, Steam: polopolo150 | Playstation 4 | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | Logitech Z-506 | Audio-Technica ATH-M50X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:07
quote:
barrymossel schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:17:
Ik zit een beetje in dubio. Ik wil graag de TV fatsoenlijk bedienen met Google Home. We hebben een settopbox van KPN. Enige mogelijkheid lijkt me dan een Harmony Hub. Maar ik vind "Ok Google, Ask Harmony" ook weer wat omslachtig (lang).
Zijn er andere oplossingen? Of zou ik dan met Home Assistant een stel scenes ofzo moeten maken (voor volume up, channel up, channel 4, etc. etc. etc.)?
Shortcuts, in de Home app, zijn hier een oplossing voor. Ik hoef alleen maar 'ok google play' of 'ok google television on' te zeggen om te pauzeren/resumen en de tv aan te zetten.

• barrymossel
quote:
thecompany schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:22:
[...]

Shortcuts, in de Home app, zijn hier een oplossing voor. Ik hoef alleen maar 'ok google play' of 'ok google television on' te zeggen om te pauzeren/resumen en de tv aan te zetten.
Die kan ik niet vinden? Sterker nog, als je routines bedoelt, die is bij mij ineens leeg...

---edit---
Het zijn dus custom routines en die waren bij mij ineens leeg. Ook stond er ineens dat Google Assistant niet beschikbaar was in Nederlands (telefoon staat op English (UK)). Na een reboot zijn de routines wel weer zichtbaar. Ik hoop dat dit een glitch is in aanloop naar de uitrol van de NL'se Assistant...

barrymossel wijzigde deze reactie 06-06-2018 21:52 (29%)

• ArnieNFW
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:19
quote:
polopolo150 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:20:
Ik word eigenlijk met de dag steeds minder tevreden met Google Home mini. Als ik TV aan heb dan denkt Google home dat ik zit te praten. Heb ik muziek aanstaan dan luistert ze niet naar wat ik zeg.

Mijn Mini ligt direct onder mn televisie. Ik heb de mini nog nooit betrapt op het feit dat hij denkt dat ik praat als het alleen de tv is. Ook muziek gaat prima, alhoewel ik het nèt niet goed genoeg vind klinken (via een mini), dus'm daar niet/nauwelijks voor gebruik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
quote:
ArnieNFW schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:52:
[...]

Mijn Mini ligt direct onder mn televisie. Ik heb de mini nog nooit betrapt op het feit dat hij denkt dat ik praat als het alleen de tv is. Ook muziek gaat prima, alhoewel ik het nèt niet goed genoeg vind klinken (via een mini), dus'm daar niet/nauwelijks voor gebruik.
Hier gaat het (die paar dagen dat ik hem heb) ook prima. Geen enkele keer onbedoeld aangegaan (behalve door mijn dochter die de hele tijd "Ok Goobel" roept met een of andere vreemde zin erna - ja, dat is Engels papa). Alleen als het geluid op 100% staat is het moeilijk om hem te activeren. Maar in principe gaat hij normaliter niet zo hard.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:11
quote:
ArnieNFW schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:52:
[...]

Hier dus wel. Al meermaals gehad dat de ledjes oplichten bij bepaalde geluiden van de tv. Kon het zelfs reproduceren door terug te spoelen naar dat moment. Meestal gaan de leds even kort aan en weer uit, slechts een enkele keer "I'm sorry, I don't understand" gehad. Merk trouwens dat "Goegoe" beter werkt dan "Googel".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:19
quote:
Freakster86 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:35:
[...]
Hier dus wel. Al meermaals gehad dat de ledjes oplichten bij bepaalde geluiden van de tv. Kon het zelfs reproduceren door terug te spoelen naar dat moment. Meestal gaan de leds even kort aan en weer uit, slechts een enkele keer "I'm sorry, I don't understand" gehad. Merk trouwens dat "Goegoe" beter werkt dan "Googel".
Misschien de stem-herkennings-procedure even opnieuw doen?

• Mirr0r
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:41
Sinds een paar dagen doet mijn Home echt raar.

Mijn Yeelight apparatuur is niet ingesteld volgens de Home, ze staan er wel gewoon in als ik kijk op de Home app.

En mijn Nest thermostaat is niet gelinkt wordt er gezegd als ik bijvoorbeeld het temperatuur opvraag.

Is er iets in de laatste dagen geupdate ofzo waardoor de home alles is vergeten? Een reset uitvoeren en alles opnieuw instellen?

• MsG

MsG

Forumzwerver

quote:
polopolo150 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:20:

Heel soms reageert hij op m'n televisie in een film, maar dan kan hij niks met de output dus dan gebeurt er verder weinig spannends. Tijdens het muziek luisteren op het ding moet ik wel wat harder praten, maar dat vind ik niet heel onlogisch. Ik vond het voor die 10 euro eigenlijk wel een tof apparaat, die eindelijk meteen een meerwaarde biedt en aangesloten kon worden op m'n eigen Domotica (via Controlicz).

Heb ook weleens dat m'n telefoon m'n commando ook oppakt, maar het wordt dan in ieder geval níet genegeerd door de Home.

MsG wijzigde deze reactie 07-06-2018 14:57 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: juli 2012

Kiwi

Gadgetfreak

quote:
Als het goed is komt er Binnenkort™ een update waardoor Harmony integratie niet meer via een Action gaat.
quote:
It’ll also be even easier to control home entertainment using Logitech Harmony hub-based remotes with the Google Assistant. The new, simplified voice commands will let you go directly to your favorite channels, control volume, or pause a show. You will no longer need to say “talk to Logitech” to control your TV, and can use more natural language like “play channel 4.”
Bron: https://www.blog.google/p...rt-home-google-assistant/

AllesOverCrypto.nl

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 24-09 19:55
quote:
Kiwi schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:02:
[...]

Als het goed is komt er Binnenkort™ een update waardoor Harmony integratie niet meer via een Action gaat.

[...]

Bron: https://www.blog.google/p...rt-home-google-assistant/
Maar nog steeds alleen in de US?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Groverp08
quote:
Sorry dat het even geduurd heeft, maar hier wat ik heb gedaan.

Voor de TV (android tv - Sony Bravia) ga je naar instellingen => over en daar staat apparaatnaam.
Als je deze aanpast, dan is dat de naam die je kan zeggen tegen de GH.

Voor de stekkers (TP-link hs110) ga ik op mijn telefoon (android - pixel 2 - engels) naar de home app naar More settings => home control en dan onderaan bij " TP-link Kasa". Daar staan de 3 stekkers. Bij het aanklikken van 1-tje kan de Nickname aangepast worden.
Als je deze aanpast, dan kan je die ook aanspreken via GH. Bijv door "turn on the lamp", waarbij Lamp de nicknaam is van de stekker.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Driftkikkertje
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:27
quote:
Yes, er zijn shortcuts /routines te maken:

https://support.google.co...er/7029585#custom_routine

EDIT: sorry er was al op geantwoord

Driftkikkertje wijzigde deze reactie 08-06-2018 08:34 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
quote:
Mr_Blobby schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:05:
[...]

Maar nog steeds alleen in de US?
Zou wel weer erg sneu zijn, maar gelukkig is de koppeling me gisteren (na veel proberen) toch gelukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Hebben meer mensen last van als je de Assistant opent, en je op het icoontje rechtsboven wil tikken, dat 'ie blijft 'gloeien' en er verder niets gebeurt? Ik moet de Assistant bijvoorbeeld echt vragen "Can you help me with Home Control", anders krijg ik met geen mogelijkheid dat optiemenu open...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

quote:
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:49:
Hebben meer mensen last van als je de Assistant opent, en je op het icoontje rechtsboven wil tikken, dat 'ie blijft 'gloeien' en er verder niets gebeurt?
Ja, al een paar weken. Ik omzeil het nu door naar de opties van de Home app te gaan.

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
Werkt hier gewoon prima. Je bedoelt dat blauwe spatiebalkje, toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Nu online

Sahi_NL

Ja, die bedoel ik. Als ik daar op klik, gebeurd er niets.

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Precies wat @Sahi_NL zegt. Heel irritant! Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:20
Weet iemand hoe je precies de Nederlandse radio instart? Heb her en der hints gezien dat het kan maar tot heden werkt het niet echt lekker:

play radio veronica > playing radio veronica classic rock (de verkeerde dus)
play radio qmusic > playing music on youtube (ook niet goed).

Uiteindelijk wil ik zender X casten naar speaker Y wat wel weer gaat lukken via cast X to device Y maar het radio command, dat wil dus nog niet.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:12

j1nx

Geek - Enjoying life

quote:
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:35:
Precies wat @Sahi_NL zegt. Heel irritant! Hebben meer mensen daar last van?
+1 maar nog niet de zin weten te genereren om er naar te kijken.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Groverp08
quote:
sdk1985 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:07:
Weet iemand hoe je precies de Nederlandse radio instart? Heb her en der hints gezien dat het kan maar tot heden werkt het niet echt lekker:

play radio veronica > playing radio veronica classic rock (de verkeerde dus)
play radio qmusic > playing music on youtube (ook niet goed).

Uiteindelijk wil ik zender X casten naar speaker Y wat wel weer gaat lukken via cast X to device Y maar het radio command, dat wil dus nog niet.
Ik heb dit opgelost door het als "routine" op te voeren. Daarvoor heb ik wel de tunein app geinstalleerd.
Voorbeeld:
routine "play dutch" heeft als actie "Play 100% nl on tunein on ...", waarbij de puntjes de speakergroep is waar ik het op wil afspelen.

Op deze manier voorkom ik dat GH mijn nederlandse commando niet snapt, omdat hij engels spreekt.
Voor veronica is het " Play veronica" met als routine " Play veronica rock radio on tunein on ..."

Het gene wat je moet uitzoeken is hoe de zender in Tunein aangeven staat en dat letterlijk overtypen.
Bijv sky radio is "sky radio 101 fm", want anders gaat bij mij naar skyradio lovesongs. En dat is een andere zender.

Hoop dat dit je helpt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Groverp08
quote:
Sahi_NL schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:03:
Ja, die bedoel ik. Als ik daar op klik, gebeurd er niets.
Yep hier doet hij ook helemaal niets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Groverp08
quote:
Groverp08 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:27:
[...]

Yep hier doet hij ook helemaal niets.
Ik heb even gezocht en het volgende werkte voor mij:

https://productforums.goo...ext-place=forum/websearch

Wat heb ik gedaan:
- De google app updates verwijderd
- Clear cache
- Clear all data

en nu doet hij het (weer).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 24-09 19:55
quote:
barrymossel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Zou wel weer erg sneu zijn, maar gelukkig is de koppeling me gisteren (na veel proberen) toch gelukt.
Het is me gelukt om mijn Logitech Harmony te verbinden met de hulp van de Brave Browser. In het scherm met de melding dat het nog niet beschikbaar is in onze regio, kies dan rechtsboven in het menu (de 3 puntjes) voor "Open in Brave" en toen lukte het mij wel.

Mr_Blobby wijzigde deze reactie 08-06-2018 13:45 (4%)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Nu online

Sahi_NL

quote:
Groverp08 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:42:
[...]

Ik heb even gezocht en het volgende werkte voor mij:

https://productforums.goo...ext-place=forum/websearch

Wat heb ik gedaan:
- De google app updates verwijderd
- Clear cache
- Clear all data

en nu doet hij het (weer).
Dit werkte bij mij ook!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:20
quote:
Groverp08 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:26:
[...]

Ik heb dit opgelost door het als "routine" op te voeren. Daarvoor heb ik wel de tunein app geinstalleerd.
Voorbeeld:
routine "play dutch" heeft als actie "Play 100% nl on tunein on ...", waarbij de puntjes de speakergroep is waar ik het op wil afspelen.

Op deze manier voorkom ik dat GH mijn nederlandse commando niet snapt, omdat hij engels spreekt.
Voor veronica is het " Play veronica" met als routine " Play veronica rock radio on tunein on ..."

Het gene wat je moet uitzoeken is hoe de zender in Tunein aangeven staat en dat letterlijk overtypen.
Bijv sky radio is "sky radio 101 fm", want anders gaat bij mij naar skyradio lovesongs. En dat is een andere zender.

Hoop dat dit je helpt!
Thanks. Echter voor radio veronica blijft het problematisch. Veronica rock radio is ook zo'n alternatieve zender. De normale zender staat in tunein als 'Radio Veronica'. Laat ik die via de shortcut afspelen dan verschijnt er echter Radio Veronica Baars Classic rock. Dat ding staat ook op Tuneine onder die naam. Dus hoe krijg je google home zo ver dat hij die naam niet automatisch aanvult? Blijkbaar is de auto complete hardnekkig.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Groverp08
quote:
sdk1985 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:18:
[...]

Thanks. Echter voor radio veronica blijft het problematisch. Veronica rock radio is ook zo'n alternatieve zender. De normale zender staat in tunein als 'Radio Veronica'. Laat ik die via de shortcut afspelen dan verschijnt er echter Radio Veronica Baars Classic rock. Dat ding staat ook op Tuneine onder die naam. Dus hoe krijg je google home zo ver dat hij die naam niet automatisch aanvult? Blijkbaar is de auto complete hardnekkig.
Je hebt helemaal gelijk .. ben verschillende manieren aan het proberen, maar lukt op dit moment nog niet om de juiste zender te krijgen :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nuevocasa
quote:
Groverp08 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:04:
[...]

Je hebt helemaal gelijk .. ben verschillende manieren aan het proberen, maar lukt op dit moment nog niet om de juiste zender te krijgen :(
Heb hetzelfde probleem met radio 538, hij gaat altijd naar de dance versie |:( Helaas nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:44
quote:
Nuevocasa schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:07:
[...]

Heb hetzelfde probleem met radio 538, hij gaat altijd naar de dance versie |:( Helaas nog geen oplossing kunnen vinden.
Zoals eerder al in dit topic gemeld is: Probeer eens: Hey Google, play radio 538 main.

De normale 538 staat in TuneIn bekend als 538 main. Daar kan Google natuurlijk niks aan doen ;)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nuevocasa
quote:
Harmsen schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:10:
[...]

Zoals eerder al in dit topic gemeld is: Probeer eens: Hey Google, play radio 538 main.

De normale 538 staat in TuneIn bekend als 538 main. Daar kan Google natuurlijk niks aan doen ;)
Ook al geprobeerd... werkt niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
Zijn er al mensen die hun sonoff tasmota via GH aan de praat hebben?

Heb er desnoods een Samsung Smartthings tussen staan.

Dit is nl. wat ik wil;
Heb in keuken verterker staan.
Die wil ik altijd aan hebben staan en op een Sonoff stekkerswitch hebben. OAan die versterker hang een Chromecast Audio.
Ik wil dus tegen GH zeggen ; hey google turn on kitchen music.
De chromecast moet dan aangaan, de sonoff ook.

maartend wijzigde deze reactie 08-06-2018 17:30 (53%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
quote:
maartend schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:20:
Zijn er al mensen die hun sonoff tasmota via GH aan de praat hebben?

Heb er desnoods een Samsung Smartthings tussen staan.

Dit is nl. wat ik wil;
Heb in keuken verterker staan.
Die wil ik altijd aan hebben staan en op een Sonoff stekkerswitch hebben. OAan die versterker hang een Chromecast Audio.
Ik wil dus tegen GH zeggen ; hey google turn on kitchen music.
De chromecast moet dan aangaan, de sonoff ook.
Ja, via Home Assistant. Sonoffs zijn te bedienen via HASS en daar heb ik de Google Assistant geactiveerd, zodat ik bijvoorbeeld kan zeggen: "Turn on lamp living room". Als je eventueel een ander commando zou willen geven, dan kun je dat via een routine doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
quote:
barrymossel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:32:
[...]

Ja, via Home Assistant. Sonoffs zijn te bedienen via HASS en daar heb ik de Google Assistant geactiveerd, zodat ik bijvoorbeeld kan zeggen: "Turn on lamp living room". Als je eventueel een ander commando zou willen geven, dan kun je dat via een routine doen.
HASS is toch iets dat je bijv. op een Pi draait? Ik heb echt enkel een GH en een Samsung Smartthings.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
quote:
maartend schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:34:
[...]

HASS is toch iets dat je bijv. op een Pi draait? Ik heb echt enkel een GH en een Samsung Smartthings.
Klopt.

Hoe bedien je je Sonoff?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Momenteel via Yeti op een Samsung tablet. En ik probeer het via GH aan de praat te krijgen.
En via Smartthings. Heb nu een device gemaakt voor de sonoff in ST.

Dus moet ik dan eigenlijk de SmartThings er uit gooien en een PI aaanschaffen?

maartend wijzigde deze reactie 08-06-2018 17:43 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
Tsja, zonder de Sonoff met Tasmota te flashen was het koppelen met Google Home out of the box mogelijk. Om hem te bedienen met Smartthings moet je hem volgens mij met andere firmware flashen. En Smartthings is weer te bedienen met de Google Home...

https://github.com/BrettS...off-tasmota.src/readme.md

barrymossel wijzigde deze reactie 08-06-2018 17:45 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
quote:
barrymossel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:44:
Tsja, zonder de Sonoff met Tasmota te flashen was het koppelen met Google Home out of the box mogelijk. Om hem te bedienen met Smartthings moet je hem volgens mij met andere firmware flashen. En Smartthings is weer te bedienen met de Google Home...

https://github.com/BrettS...off-tasmota.src/readme.md
Heb de sonoff nu werkend in mijn smartthings.
Nu wil ik dit dus koppelen met een radio aan routine.
Wat ik zeg ; hey google, play radio in kitchen.
Zet chromecast aan (kan via routine) maar dus ook de sonoff switchen. En daar loop ik vast.
Moet allemaal met dat ene commando.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
quote:
maartend schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:14:
[...]

Heb de sonoff nu werkend in mijn smartthings.
Nu wil ik dit dus koppelen met een radio aan routine.
Wat ik zeg ; hey google, play radio in kitchen.
Zet chromecast aan (kan via routine) maar dus ook de sonoff switchen. En daar loop ik vast.
Moet allemaal met dat ene commando.
https://support.smartthin...ssistant-with-SmartThings

Als je dat volgt zou je de Sonoff via Google Home moeten kunnen bedienen (met tussenkomst van Smartthings). Dus dan inderdaad een routine aanmaken die wordt geactiveerd met "play radio in kitchen" en waarmee je zowel de sonoff als de chromecast aan zet (dus twee commando's).

---edit---
Dus als commando's in je routine:
  • turn on [naam-sonoff]
  • play music on [naam-chromecast]

barrymossel wijzigde deze reactie 08-06-2018 19:32 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sunfalls
Ik zeg hier gewoon play radio 10 en dan speelt hij volgens google radio 10 10.
Het werkt in ieder geval.
Ook staat hij gewoon in mijn ochtendroutine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maartend
quote:
barrymossel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:30:
[...]
Dus als commando's in je routine:
  • turn on [naam-sonoff]
  • play music on [naam-chromecast]
Gekke GH voert geen routines uit.

Ik zet als routine
naam ; radio on in kitchen

commands
- turn on radio in kitchen (sonoff)
- play vrt studio brussel in kitchen (CA)

En wat doet het gekke ding ; hij zet de sonoff aan en dat si het.
Maar dat doet hij ook al sik zeg ; radio on. Dan zet hij nl. ook de sonoff aan.

Kom er volslagen niet uit.
Als ik als routine zet ; blub, herkent hij de routine gewoon niet.

Ergo, mijn routines lijken niet te werken nu.

Mijn raadio on moet nl studio brussel op mijn GH afspelen.

• barrymossel
quote:
maartend schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:57:
[...]

Gekke GH voert geen routines uit.

Ik zet als routine
naam ; radio on in kitchen

commands
- turn on radio in kitchen (sonoff)
- play vrt studio brussel in kitchen (CA)

En wat doet het gekke ding ; hij zet de sonoff aan en dat si het.
Maar dat doet hij ook al sik zeg ; radio on. Dan zet hij nl. ook de sonoff aan.

Kom er volslagen niet uit.
Als ik als routine zet ; blub, herkent hij de routine gewoon niet.

Ergo, mijn routines lijken niet te werken nu.

Mijn raadio on moet nl studio brussel op mijn GH afspelen.
Test eerst eens of je commando's uit je routine afzonderlijk werken. En gebruik ook voice commands die niet teveel op elkaar lijken.

• maartend
quote:
barrymossel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 09:52:
[...]

Test eerst eens of je commando's uit je routine afzonderlijk werken. En gebruik ook voice commands die niet teveel op elkaar lijken.
Dat afwerken had ik idd al gedaan. En ze liojken niet op elkaar, ik bedoel, had de commando blub genoemd. Ik koppel los en start opnieuw. Had ook nog ifttt en yeti aanstan, dat ligt er nu af. Alles loskoppelen en opnieuw beginnen.

• .GoO
  • Laatst online: 21-09 17:22
Ik heb de Google Home Mini sinds deze week en vind het een erg tof apparaatje! Hij kan/snapt best veel en met name het met de stem bedienen van mijn domotica is super cool. Ik wacht nog wel op Sonos ondersteuning, die als het goed is onderweg is. Zodat ik ook met mijn stem de Sonos kan bedienen. Moet prima te doen zijn lijkt mij, aangezien dat ook over wifi gaat. Ik zou daarnaast graag mijn TV en Media box van Ziggo ook graag met voice kunnen bedienen, maar dat kan nog niet en ik weet niet of dat er gaat komen.

Verder kijk ik erg uit naar ondersteuning voor Nederlands. Hoewel het in Engels prima werkt loop je toch tegen veel beperkingen aan, omdat hij Nederlandse titels, plaatsen, winkels, etc. niet herkend.

Gisteren had ik wel een probleempje, waarbij ik het volume niet meer kon veranderen. Alle volume commando's reageerde hij niet meer op en hij zei dat het volume 0% was. Uiteindelijk een hard reset (onderop de Google Home Mini) moeten doen om het te fixen. Aangezien hij al je instellingen etc. onthoudt was dat eigenlijk geen enkel probleem.
quote:
robinmull112 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:01:
Sinds enkele dagen heb ik een GH en GH Mini. Wat een toffe apparaten!
Tot nu toe gebruik ik ze voornamelijk om de Hue verlichting aan te sturen en zaken als het weer en het verkeer te laten vertellen.

Ik heb Voice Match aanstaan en wil daar graag mijn vriendin aan toevoegen, zodat ook zij naar het verkeer, haar agenda en boodschappenlijstje kan vragen. Helaas lukt het mij met geen mogelijkheid om haar toe te voegen. Als ik een invite via de app stuur krijgt ze enkel een link naar de app store om de Google Home app te downloaden. Verder kan ik de GH's niet koppelen aan haar account.

Zij kan de GH's wel zien met haar app en kan ermee praten, maar alles wat ze zegt/vraagt wordt aan de hand van mijn account gedaan. Ze krijgt dus mijn agenda, werk adres etcetera.

Iemand enig idee hoe of wat ik fout doe? De GH's staan op verenigde staten ingesteld, maar de iPhones staan op Nederlands. Bij het veranderen van de taal en regio op de iPhone naar verenigde staten veranderd er niks.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Precies hetzelfde probleem hier, heb je er al een oplossing voor gevonden? Ik heb hierover even contact gehad met Google Support en die gaven aan dat multi-user support niet goed werkt op mijn device. Je zou een optie moeten hebben om dat aan te zetten, maar die heb ik niet. Ook even het account van mijn vrouw op mijn telefoon toegevoegd (waar mijn account op gekoppeld is die wel werkt) maar ook daar krijg ik de Google Assistant opties niet. Op de andere telefoon ziet hij de Google Home Mini wel, maar voice match kan ik daar dus niet kiezen. Hopelijk komt er snel een oplossing voor.

• robinmull112
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:37
quote:
.GoO schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 14:54:
Precies hetzelfde probleem hier, heb je er al een oplossing voor gevonden? Ik heb hierover even contact gehad met Google Support en die gaven aan dat multi-user support niet goed werkt op mijn device. Je zou een optie moeten hebben om dat aan te zetten, maar die heb ik niet. Ook even het account van mijn vrouw op mijn telefoon toegevoegd (waar mijn account op gekoppeld is die wel werkt) maar ook daar krijg ik de Google Assistant opties niet. Op de andere telefoon ziet hij de Google Home Mini wel, maar voice match kan ik daar dus niet kiezen. Hopelijk komt er snel een oplossing voor.
Nee helaas nog geen oplossing voor gevonden :(

Update: Zojuist ook contact met Google gehad. Ze geven aan dat ze niet weten waarom het niet werkt, maar mogelijk heeft het te maken met het feit dat de Google Assistant nog niet officieel beschikbaar is in Nederland. Hierdoor kunnen ze dus ook niet garanderen dat alle functies werken. Dat wordt dus wachten totdat de Nederlandse taal wel officieel wordt ondersteund door Google.

robinmull112 wijzigde deze reactie 09-06-2018 16:06 (20%)

• MsG

MsG

Forumzwerver

En wat als je je telefoon even in het Engels instelt en dan de app weer start? Dan kan je soms meer instellen. Wellicht dat het op die manier werkt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hmmbob
Lees even terug in dit topic, het is vaker voorgekomen. Volgens mij moet je alle devices in je account op Engels zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Is het mogenlijk om via de andrid tablet, via een button op de homescreen, commando's naar bijv. google chromecast te sturen? Gewoon via de google home app?
Ik heb een chromecast audio in de keuken, kan die nu via stembesturing aansturen via google home, mijn partner wil dit niet, die wil gewoon een knop op haar tablet met daaronder het commando ; hey google, play vrt studio brussel on Harry.

Via SMartthings widget kan ik nl wel een button op mijn homescreen krijgen om de sonoff aan te sturen die mijn vertreker in de keuken aan of uit zet.

maartend wijzigde deze reactie 10-06-2018 11:09 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evild
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:55
quote:
maartend schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:45:
Is het mogenlijk om via de andrid tablet, via een button op de homescreen, commando's naar bijv. google chromecast te sturen? Gewoon via de google home app?
Ik heb een chromecast audio in de keuken, kan die nu via stembesturing aansturen via google home, mijn partner wil dit niet, die wil gewoon een knop op haar tablet met daaronder het commando ; hey google, play vrt studio brussel on Harry.

Via SMartthings widget kan ik nl wel een button op mijn homescreen krijgen om de sonoff aan te sturen die mijn vertreker in de keuken aan of uit zet.
Dit kan je toch gewoon via google assistant doen, op je tablet of telefoon.
Of optie 2 een andere partner zoeken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
quote:
evild schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:18:
[...]

Dit kan je toch gewoon via google assistant doen, op je tablet of telefoon.
Of optie 2 een andere partner zoeken ;)
Optie 2 wordt hem niet, net voorgesteld.
Optie 1 krijg ik niet voor elkaar. Kan het totaal niet vinden in de Google Home app. dat is toch hetzelfde als Google Assistant?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evild
Via de home app kan je dingen instellen, en met de assistant kan je dingen aansturen.
chromecast devices zou je gewoon moeten kunnen zien in de home app. En over sonoff staan een paar berichten terug nog wat dingen over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
quote:
evild schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:39:
Via de home app kan je dingen instellen, en met de assistant kan je dingen aansturen.
chromecast devices zou je gewoon moeten kunnen zien in de home app. En over sonoff staan een paar berichten terug nog wat dingen over.
Even, want je raakt me kwijt.
Welke assistant? Wat is assistant? Ik heb geen app die assistant heet. Ik heb enkel Google Home op mijn tablet. En als ik zoek op Assistant kom ik steeds bij Google home terecht. En ik kan in de google home app geen functie vinden om een commando reeks als een knop op mijn home-screen te zetten.
Dus hoe doe je dat? En ja, ik zie mijn CA in de home app, maar dat is het ding niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evild
Assistant in nog niet in het Nederlanders beschikbaar, dus je telefoon moet op een taal staan die wel ondersteund wordt, engels bv. Als je dat doet is de assistant wel beschikbaar.
Ik zou toch even rustig het topic een beetje door lezen.

evild wijzigde deze reactie 10-06-2018 11:52 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
quote:
evild schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:51:
Assistant in nog niet in het Nederlanders beschikbaar, dus je telefoon moet op een taal staan die wel ondersteund wordt, engels bv. Als je dat doet is de assistant wel beschikbaar.
Ik zou toch even rustig het topic een beetje door lezen.
Dit topic al van voor naar achter doorgeplozen, gaat niet over instellen van mijn tablet. Ik snap nu wel wat assistant is, dat krijg ik wel aan de praat. Heb het nl wel op een ander tablet. Maar ook daar heb ik hetzelfde probleem, ik kan er geen widget of knop van maken. En google search helpt ook niet echt.
Mijn tablet staat gewoon op engels dat is het probleem niet. Maar dan nog, hoe maak ik vanuit assistant van een commandoreeks een knop op mijn home screen.
Dus wat ik zeg ; play VRT studio brussel on harry, waarbij Harry de naam van mijn chromecast is en wat ik dus als knop op mijn tablet wil hebben zodat mijn partner dat enkel hoeft aan te raken. Of als wdget, zal me een zorg zijn.
Dit commando werkt, dat heb ik al getest.

Oftewel, ik wil gewoon een soort preset buttons om mijn homescreen.

maartend wijzigde deze reactie 10-06-2018 12:05 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
Wat jij wil, heb ik nog nooit eerder ergens gezien. Wil niet zeggen dat het niet kan, maar ik hou het op “zeer onwaarschijnlijk” ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evild
A dus je wil een routine "knop" op je home screen, nou net wat Hmmbob zei zeer onwaarschijnlijk dat dit gaat lukken.

evild wijzigde deze reactie 10-06-2018 12:14 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
quote:
evild schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:12:
A dus je wil een routine "knop" op je home screen, nou net wat Hmmbob zei zeer onwaarschijnlijk dat dit gaat lukken.
Ja, dat dus. Niet meer, niet minder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
quote:
maartend schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:57:
[...]

Dit topic al van voor naar achter doorgeplozen, gaat niet over instellen van mijn tablet. Ik snap nu wel wat assistant is, dat krijg ik wel aan de praat. Heb het nl wel op een ander tablet. Maar ook daar heb ik hetzelfde probleem, ik kan er geen widget of knop van maken. En google search helpt ook niet echt.
Mijn tablet staat gewoon op engels dat is het probleem niet. Maar dan nog, hoe maak ik vanuit assistant van een commandoreeks een knop op mijn home screen.
Dus wat ik zeg ; play VRT studio brussel on harry, waarbij Harry de naam van mijn chromecast is en wat ik dus als knop op mijn tablet wil hebben zodat mijn partner dat enkel hoeft aan te raken. Of als wdget, zal me een zorg zijn.
Dit commando werkt, dat heb ik al getest.

Oftewel, ik wil gewoon een soort preset buttons om mijn homescreen.
Kun je niet beter naar iets als Tasker of IFTTT kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Ik heb Tasker, maar dan raak ik pas echt de weg kwijt. Leip dat dit niet eenvoudig kan via GH. Gewoon de mogelijkheid om een routine aan een button toe te voegen.

Ben wel bezig met tasker en autocast, maar loopt niet echt. TuneIn radio gebruik ik al sapp, maar er komt were enes geen geluid.
Ergo, ik blijf proberen

maartend wijzigde deze reactie 10-06-2018 18:19 (32%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
Niks "leips" aan volgens mij. Google Assistant (en Home) is gestoeld op voice commands. Knoppen hebben daar weinig mee te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

quote:
barrymossel schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:23:
[...]

Kun je niet beter naar iets als Tasker of IFTTT kijken?
Via IFTTT kan dit inderdaad prima.
https://ifttt.com/google_assistant

Maar iets als "play VRT studio brussel on harry", dat kan-ie volgens mij gewoon zonder IFTTT, hoor?

Spaceballs - The Signature

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
quote:
anandus schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:17:
[...]
Via IFTTT kan dit inderdaad prima.
https://ifttt.com/google_assistant

Maar iets als "play VRT studio brussel on harry", dat kan-ie volgens mij gewoon zonder IFTTT, hoor?
Niet als knop op mijn homescreen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

anandus

анандус

quote:
maartend schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:17:
[...]

Niet als knop op mijn homescreen.
Je kan zorgen dat de telefoon altijd luistert naar "ok google", dan heb je geen knop nodig om de assistant aan te zwengelen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
quote:
anandus schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:18:
[...]

Je kan zorgen dat de telefoon altijd luistert naar "ok google", dan heb je geen knop nodig om de assistant aan te zwengelen :)
Mijn vrouw wil niet praten tegen google home. Punt. En daarom hang ik voor haar een android tablet neer waar allerlei knoppen op staan om mijn home-automation mee aan te sturen.
Knopje ; boardgame ; zooi lampen gaan uit, yeelight strip gaat op bepaald niveau en kleur. Enz.
Maar voor de radio krijg ik het niet voor elkaar. De versterker gaat aan, de CA krijg ik niet aangestuurd.

maartend wijzigde deze reactie 10-06-2018 18:23 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

anandus

анандус

quote:
maartend schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:20:
[...]

Mijn vrouw wil niet praten tegen google home. Punt. En daarom hang ik voor haar een android tablet neer waar allerlei knoppen op staan om mijn home-automation mee aan te sturen.
Knopje ; boardgame ; zooi lampen gaan uit, yeelight strip gaat op bepaald niveau en kleur. Enz.
Maar voor de radio krijg ik het niet voor elkaar. De versterker gaat aan, de CA krijg ik niet aangestuurd.
Ik snap niet waarom je dan Google Home hiervoor wilt gebruiken, gezien dat juist voice-activated is ;)

Ik zou dan Tasker met Autocast gebruiken, bijv :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
quote:
anandus schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:09:
[...]

Ik snap niet waarom je dan Google Home hiervoor wilt gebruiken, gezien dat juist voice-activated is ;)

Ik zou dan Tasker met Autocast gebruiken, bijv :)
Omdat ik zelf wel de GH veel gebruik. Maar alles dat ik daar via doe moet ik voor mijn vrouw als knop op een android tablet maken dat hier hangt.

Daar mee bezig, maar dan ga ik nu ff totaal off topic.
Ik mwil op mijn homescreen voor mijn vrouw dus knoppen hebben ; bijv. start radio npo 3fm. of vrt studio brussel. Maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ik kan wel actions plaatsen enz, maar krijg op de een of andere manier autocast tunein radio niet goed gestreamd naar mijn Chromecast audio.
Maar dat is een andere zaak.

maartend wijzigde deze reactie 10-06-2018 19:17 (10%)

• Sunfalls
Hier is mijn google home mini ineens mijn werkadres kwijt. Log in op google maar ben overal ingelogd. Wat nu?

• anandus
  • Niet online

anandus

анандус

quote:
maartend schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:16:
[...]

Omdat ik zelf wel de GH veel gebruik. Maar alles dat ik daar via doe moet ik voor mijn vrouw als knop op een android tablet maken dat hier hangt.
Ik zat nog te denken, wat je ook zou kunnen proberen is de commando's op te nemen en op de tablet af te spelen, er zijn vast widgets om een mp3tje af te spelen ofzo.
Ik weet niet zeker of het werkt, en je moet natuurlijk wel volume aan hebben staan, maar je zou het ook op die manier kunnen proberen, dan loopt het wel via Google Assistant (mits-ie het eigen geluid er niet uitfiltert)

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True