Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:47
Hmmbob schreef op zondag 13 mei 2018 @ 04:05:
Ben nu in de VS, kan er een in m'n koffer gooien als iemand er een wil... Zelf verloopje regelen.

Aanbieding bij Walmart: 2stuks voor $58+tax (9,5%) dus $63,51 which is dus ongeveer 53 euro voor 2.
Je mag er 1 voor mij meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ben nu in de VS, kan er een in m'n koffer gooien als iemand er een wil... Zelf verloopje regelen.

Aanbieding bij Walmart: 2stuks voor $58+tax (9,5%) dus $63,51 which is dus ongeveer 53 euro voor 2.
Doe je toevallig ook de Google Max (zwart) meenemen? >:) Zo niet dan zou ik ook wel 2x de mini willen (zwart)

[ Voor 18% gewijzigd door Don3k op 13-05-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Lennart95 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:42:
[...]

Op superaankoop.co.nl wel te koop, maar krijg je wel een UK versie met reisadapter erbij
Had ik gezien, maar dit soort dingen haal ik liever niet bij een China-shop. Zo voordelig vind ik deze shop nou ook weer niet.

Als je voor mij een zwarte versie (charcoal) mee wilt nemen, graag. Zou wel super zijn. Mocht het met de andere bestellingen hier niet meer in jouw koffer passen, dan heb ik daar alle begrip voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
ralph075 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:29:
[...]

Had ik gezien, maar dit soort dingen haal ik liever niet bij een China-shop. Zo voordelig vind ik deze shop nou ook weer niet.
De Home mini valt daar inderdaad wel mee. JBL Link 20 met 114 euro tegenover 180 euro bij MM in duitsland was dan wel weer het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:40
Hoi! ik heb de home al een paar maanden staan ICM spotify en Hue, en het werkt allemaal als een zonnetje. Nu kan je sinds kort ook gecombineerde opdrachten geven "oke google, can you start a timer for 5 minutes and turn of the lights in the kitchen?", maar ik krijg de "vooringestelde opdrachten" niet voor elkaar! Je zou met een keywoord/ zin van alles moeten kunnen instellen. Iemand die het wel gelukt is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:59
ralph075 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:29:
[...]
Als je voor mij een zwarte versie (charcoal) mee wilt nemen, graag. Zou wel super zijn. Mocht het met de andere bestellingen hier niet meer in jouw koffer passen, dan heb ik daar alle begrip voor.
Don3k schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:15:
[...]
Doe je toevallig ook de Google Max (zwart) meenemen? >:) Zo niet dan zou ik ook wel 2x de mini willen (zwart)
Ik zie op de website van Walmart enkel de grijze staan in de duo-aanbieding die ik postte. Ik zie helemaal geen zwarte variant. DM me even om te laten weten wat je wil. De max gaat niet lukken qua gewicht, zoveel heb ik niet over :+

Edit1: De black variant is op andere plekken prima verkrijgbaar, $39+tax momenteel. Stuur me even DM.
Edit2: Een Tweaker gaat boodschappen doen en neemt mee.... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jtVOs4yz80vJrrCTrHCuRfcL/medium.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Hmmbob op 14-05-2018 01:11 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
:D Nu je ook BT speakers kan aansluiten, vraag ik af welke speakers automatisch uit slaapstand komen met BT. Zou kan ik die aan laten staan en niet ieder keer handmatig aan moeten zetten. Of moet ik er een hebben met Google Cast? Had zelf ook al gezocht, maar wordt nergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hmmbob schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:43:
[...]

[...]

Ik zie op de website van Walmart enkel de grijze staan in de duo-aanbieding die ik postte. Ik zie helemaal geen zwarte variant. DM me even om te laten weten wat je wil. De max gaat niet lukken qua gewicht, zoveel heb ik niet over :+

Edit1: De black variant is op andere plekken prima verkrijgbaar, $39+tax momenteel. Stuur me even DM.

[afbeelding]
Als je er nou met nog 1 blijft zitten, hoor ik het graag :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:19
new_guy schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 18:47:
Iemand de nieuwe stemmen van Google Assistant al werkend gekregen?
Yup, even geexperimenteert met welke het beste te verstaan was (5 voor mijn oren). Jammer dat je niet een stem per apparaat kan kiezen, toch wel apart dat voor dit soort dingen alles een 'eenheid' is maar dat ik om het alarm dat afgaat in de slaapkamer uit te zetten ik niet een van de andere 'Home' plaatsen kan gebruiken met bv. 'Hey Google, Stop alarm in the bedroom'.
Het is op sommige gebieden een raar mengelmoesje van all together en stand alone.. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
RoosW schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:37:
[...]
Jammer dat je niet een stem per apparaat kan kiezen, toch wel apart dat voor dit soort dingen alles een 'eenheid' is maar dat ik om het alarm dat afgaat in de slaapkamer uit te zetten ik niet een van de andere 'Home' plaatsen kan gebruiken met bv. 'Hey Google, Stop alarm in the bedroom'.
Het is op sommige gebieden een raar mengelmoesje van all together en stand alone.. |:(
Dit dus, ik zou ze graag ook op de verschillende ruimtes willen waarbij het zou werken als een soort intercom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 16:42
GroeneThee schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:11:
[...]

Dit dus, ik zou ze graag ook op de verschillende ruimtes willen waarbij het zou werken als een soort intercom.
Mijn enige grote gemis nog. Heb thuis 1 Google Home en 5 mini's :). Ben echt aan het wachten op de intercom functie. Alexa heeft die al bijna een half jaar. Vraag me af waarom Google dat (nog) niet voor elkaar krijgt.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Beefhead schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Mijn enige grote gemis nog. Heb thuis 1 Google Home en 5 mini's :). Ben echt aan het wachten op de intercom functie. Alexa heeft die al bijna een half jaar. Vraag me af waarom Google dat (nog) niet voor elkaar krijgt.
'Hey Google Broadcast + bericht" en dan broadcast die naar je speakers.

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 16:42
Steevo_S schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:26:
[...]

'Hey Google Broadcast + bericht" en dan broadcast die naar je speakers.
Ja broadcast ken ik. Maar dat zet geen 2-way communicatie op. De ontvanger moet dan ook weer zeggen: "okay Google, broadcast "blablabla".
Werkt niet echt lekker en je kunt volgens mij niet broadcasten naar 1 specifiek device, alleen naar alle tegelijk.

Bij Alexa heet dat "drop-in". Dan zeg je bv: "Alexa, drop in on kitchen speaker", en dan kun je gewoon met elkaar praten net zoals wanneer je telefoneert.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 20:05
WoutF schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:00:
[...]

Ik gebruik nu een mannelijke stem, de voorlaatste uit het rijtje. Ik zal het een kans geven, maar weet niet of ik hier na al die tijd aan kan wennen...
new_guy bedoelt waarschijnlijk dat hij in de Google Home app geen "Assistant Voice" optie heeft onder "More settings > Preferences".

[ Voor 6% gewijzigd door SurfHost op 15-05-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Heb ik ook niet, maar"change voice" roepen werkt ook. Geen idee hoeveel keuzes je dan hebt, ik vond de man in plaats van de vrouw al een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik heb inmiddels dus wel alle stemmen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het wachten nu wel een beetje zat. En in de io van laatst werd aangegeven dat het misschien nog enkele weken/maanden kan duren voordat ie naar Nederland komt.

Weet iemand toevallig of je de taal gewoon kan aanpassen. Want anders rij ik morgen nog naar Duitsland en als die dan in het Nederlands komt dat je dan de taal gewoon kan aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:50:
Ik ben het wachten nu wel een beetje zat. En in de io van laatst werd aangegeven dat het misschien nog enkele weken/maanden kan duren voordat ie naar Nederland komt.

Weet iemand toevallig of je de taal gewoon kan aanpassen. Want anders rij ik morgen nog naar Duitsland en als die dan in het Nederlands komt dat je dan de taal gewoon kan aanpassen?
Ik zeg het niet met zekerheid, maar ik geloof nooit dat er effectief andere hardware gaat komen voor de nieuwe talen. Volgens mij kan je gewoon nu al een Google Home in huis halen en wanneer deze in NL uitkomt er nederlands tegen praten na wat instellingen te wijzigen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Correct

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, dat klopt. Bij ons in huis wordt gewoon Engels gepraat tegen en geantwoord door de Google Homes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Nu online
Het wachten zat zijn? Niemand verplicht je om Google Home te gebruiken he.

Ze brengen het uit zodra ze zover zijn.

En dan zal het inderdaad een kwestie zijn van de juiste taal selecteren. Hardware maakt niet uit.

[ Voor 31% gewijzigd door new_guy op 15-05-2018 19:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-08 18:53
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:50:

Taal komt vanuit de Google home app op je telefoon tijdens het instellen.
Mijn home mini sprak Duits toen ik hem aanzette en is tijdens de setup naar Engels over gegaan.

Ik weet niet of je de taal later nog via de app kunt wijzigen, kan die instelling iig niet vinden.

Maar je kunt als Nederlands beschikbaar is je home mini gewoon resetten en opnieuw instellen.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Viel mij net op, ik heb een mannenstem gekozen nu, als ik een vraag of opdracht geef, krijg ik de man als antwoord, als mijn vrouw iets vraag of opdraagt, krijgt zij nog gewoon de standaard stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
RoosW schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:40:
Viel mij net op, ik heb een mannenstem gekozen nu, als ik een vraag of opdracht geef, krijg ik de man als antwoord, als mijn vrouw iets vraag of opdraagt, krijgt zij nog gewoon de standaard stem.
Heeft ze een eigen Google account aan de home gekoppeld? Want dan kan ze een eigen stem instellen.
En de eerste stem wordt standaard gebruikt als er geen account aan een stem is gekoppeld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
puntje013 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 21:40:
[...]

Heeft ze een eigen Google account aan de home gekoppeld? Want dan kan ze een eigen stem instellen.
En de eerste stem wordt standaard gebruikt als er geen account aan een stem is gekoppeld denk ik.
Yep ze heeft inderdaad haar eigen account, ook gekoppeld aan Home, alleen voorheen was er geen enkel onderscheid in responses, 'Tell me about my day' gaf enkel mijn afspraken, nooit die van haar. Nu krijgt ze ineens wel haar afspraken te horen, blij dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 17:13

bonzz.netninja

Niente baffi

En...van de een op de andere dag is mijn google home met radio 1 gestopt :|

het was iedere ochtend, in mijn ochtendjas, "ok google, play radio 1 on tunein" en dat gaf altijd mooi NOS radio 1. En nu opeens altijd BBC radio 1. stom ding

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
Weet iemand het commanod om via Google Home de yeelight white bulb naar meer warm licht te zetten?
Ik probeer met change to warm, make warmer, set sunset, make blue (maar het is geen rgb) enz. Niks lukt. Dimmen, aan/uit lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
bonzz.netninja schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:01:
En...van de een op de andere dag is mijn google home met radio 1 gestopt :|

het was iedere ochtend, in mijn ochtendjas, "ok google, play radio 1 on tunein" en dat gaf altijd mooi NOS radio 1. En nu opeens altijd BBC radio 1. stom ding
Probeer het eens met npo radio 1,en dan npo op z'n Engels uitspreken uiteraard.
Dat is bij mij iig de manier om npo radio 2 te krijgen.
Overigens hoef ik er geen "on tunein" bij te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 15-09 17:13

bonzz.netninja

Niente baffi

puntje013 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:54:
[...]

Probeer het eens met npo radio 1,en dan npo op z'n Engels uitspreken uiteraard.
Dat is bij mij iig de manier om npo radio 2 te krijgen.
Overigens hoef ik er geen "on tunein" bij te zeggen.
Nee hier ook niet altijd trouwens, maar soms helpt dat wel...omdat ie anders een of ander radio1 album op spotify gaat draaien

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
bonzz.netninja schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:02:
[...]

Nee hier ook niet altijd trouwens, maar soms helpt dat wel...omdat ie anders een of ander radio1 album op spotify gaat draaien
Arg, dat dus, en geen idee hoe ik hem met een command verteld dat ie stopt met casten, dus telefoon pakken, openen, en dan 'some device is casting in your network' gebruiken om het uit te zetten. Niet erg over nagedacht vind ik 8)7
Oh, en ja ik heb alle logische commando's al geprobeerd 'OK Google": Stop casting, Stop Spotify en Stop all casting, no joy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
bonzz.netninja schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:02:
[...]

Bij mij werkt: "Play Radio 1 NPO on Tune-in". Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 21:33

J-P

Syntax erro....

Don3k schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:07:
:D Nu je ook BT speakers kan aansluiten, vraag ik af welke speakers automatisch uit slaapstand komen met BT. Zou kan ik die aan laten staan en niet ieder keer handmatig aan moeten zetten. Of moet ik er een hebben met Google Cast? Had zelf ook al gezocht, maar wordt nergens vermeld.
Mijn Samsung K470 soundbar gaat automatisch aan als je er naar streamt.

Ik kan de soundbar wel als standaard speaker instellen, maar dan gaat het geluid altijd over de soundbar. Het liefst bepaal ik per commando of het over de soundbar moet gaan. Bv OK Google play spotify on Soundbar....
Lijkt helaas nog niet mogelijk

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
RoosW schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:33:
[...]

Arg, dat dus, en geen idee hoe ik hem met een command verteld dat ie stopt met casten, dus telefoon pakken, openen, en dan 'some device is casting in your network' gebruiken om het uit te zetten. Niet erg over nagedacht vind ik 8)7
Oh, en ja ik heb alle logische commando's al geprobeerd 'OK Google": Stop casting, Stop Spotify en Stop all casting, no joy.
Bij mij werkt "OK Google stop" prima. Kort maar krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
puntje013 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:38:
[...]

Bij mij werkt "OK Google stop" prima. Kort maar krachtig.
Hij stopt bij mij dan ook, maar het 'Some device on your network is casting' blijft aanwezig (pauze stand?), je moet echt handmatig het casten stop zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
RoosW schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:10:
[...]

Hij stopt bij mij dan ook, maar het 'Some device on your network is casting' blijft aanwezig (pauze stand?), je moet echt handmatig het casten stop zetten.
Oh, die melding. Ik dacht dat je bedoelde dat ie helemaal niet stopte.
Die melding laat ik altijd gewoon lekker staan en die verdwijnt vanzf wel weer.
Ik denk dat het een feature is zodat je als je dingen gecast hebt ze met "resume" weer verder kunt laten gaan ipv het commando helemaal opnieuw te roepen.
Maar als hij de verkeerde dingen cast kan ik me voorstellen dat die melding irritant is ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:12

MsG

Forumzwerver

Ik blijf de parallele werking van enerzijds de Home Mini als cast-apparaat en anderzijds als Spotify-apparaat wat verwarrend vinden.

Zo kan je vanaf desktop Spotify niet spelen naar de Home Mini, maar als de Home Mini reeds iets via Spotify afspeelde kan het ineens wel. Maar als je dat stopt verdwijnt hij weer uit de lijst. Op je mobiele telefoon blijft hij wel zichtbaar, omdat Android support heeft voor het chrome-cast protocol en de Spotify desktop-client dat niet lijkt te hebben.

Zou mooi zijn als de Google Home nog een 'echte' Spotify Connect apparaat wordt, ipv alleen via het cast-protocol.

Als ik nu muziek op m'n desktop afspeel en dat heb gepauzeerd, kan ik ook niet tegen de Home zeggen "Okay Google resume playing", dan zegt hij "nothing is playing right now". De integratie is nog een beetje halfjes als je het mij vraagt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:27
puntje013 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:40:
[...]

Ik weet niet of je de taal later nog via de app kunt wijzigen, kan die instelling iig niet vinden.
Jazeker --> Home App --> Hamburger Menu --> More Settings --> Klik je Google home aan (bij mij: Livingroom Speaker) --> Assistant Language.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Sahi_NL schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:45:
[...]

Jazeker --> Home App --> Hamburger Menu --> More Settings --> Klik je Google home aan (bij mij: Livingroom Speaker) --> Assistant Language.
Ah, daar is het te vinden.
Ik was vanuit het startscherm via de knop rechtsboven naar devices gegaan en dan de settings, daar krijg je dus weer een heel ander settings menu.
Lekker makkelijk gemaakt zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ok ik had net toch ff een wtf momentje, ik zit n video te kijken op youtube, zegt mn google home opeens 'sorry I cannot help with that'. Een paar keer herhaald en het lijkt reproduceerbaar (70% van de tijd ofzo).

Gaat om dit filmpje, trigger is rond 8:30, maar laat de paar seconden ervoor ook maar spelen voor het geval dat: YouTube: \[318] Banggood 12 Piece Pick Set and Transparent Padlock Review . Het vreemde is dat het totaal niet als 'ok google' of 'hey google' klinkt.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
mark-k schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:04:
Ok ik had net toch ff een wtf momentje, ik zit n video te kijken op youtube, zegt mn google home opeens 'sorry I cannot help with that'. Een paar keer herhaald en het lijkt reproduceerbaar (70% van de tijd ofzo).

Gaat om dit filmpje, trigger is rond 8:30, maar laat de paar seconden ervoor ook maar spelen voor het geval dat: YouTube: \[318] Banggood 12 Piece Pick Set and Transparent Padlock Review . Het vreemde is dat het totaal niet als 'ok google' of 'hey google' klinkt.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt, is dit normaal?
Geen reactie hier, maar ja hij is dan ook getraind op mij en mijn echtgenote wat betreft stem, ik heb het wel eens met TV uitzendingen gehad, geen OK of Hey Google te horen, maar plotseling begint of de keuken of de huiskamer Home in eens een hele wiki pagina voor te lezen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

RoosW schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:10:
[...]

Geen reactie hier, maar ja hij is dan ook getraind op mij en mijn echtgenote wat betreft stem, ik heb het wel eens met TV uitzendingen gehad, geen OK of Hey Google te horen, maar plotseling begint of de keuken of de huiskamer Home in eens een hele wiki pagina voor te lezen :?
Voor zover ik weet klink ik ook niet echt zoals die kerel in de video, als ik de zin zelf zeg heb ik ook geen trigger. Best apart, maar het zal er wel bij horen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Wellicht kunnen jullie helpen.
In de woonkamer heb ik een echo dot mini, ik gebruik hem eigelijk alleen om mijn Yeelights te bedienen en om Spotify via mijn soundbar af te spelen.

In mijn slaapkamer heb ik een hue lamp een JBL Playlist en een tv met een Chromecast voor netflix.
In mijn zoons kamer heb ik een Hue lamp en een gewone bluetooth box.

Nu wilde ik nog 2 echo dots kopen voor beide kamers, maar mijn interesse voor de home mini is ook gewekt. En ergens denk ik dat deze beter is voor wat ik thuis heb staan, maar kan ik met de mini ook berichten "uitzenden" naar de andere mini en Spotify afspelen op de bluetooth box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Nu online
Broadcast voice messages to Google Home devices
https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Janet_ schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:34:
Wellicht kunnen jullie helpen.
In de woonkamer heb ik een echo dot mini, ik gebruik hem eigelijk alleen om mijn Yeelights te bedienen en om Spotify via mijn soundbar af te spelen.

In mijn slaapkamer heb ik een hue lamp een JBL Playlist en een tv met een Chromecast voor netflix.
In mijn zoons kamer heb ik een Hue lamp en een gewone bluetooth box.

Nu wilde ik nog 2 echo dots kopen voor beide kamers, maar mijn interesse voor de home mini is ook gewekt. En ergens denk ik dat deze beter is voor wat ik thuis heb staan, maar kan ik met de mini ook berichten "uitzenden" naar de andere mini en Spotify afspelen op de bluetooth box?
Berichten uitzenden gaat via het broadcast commando, het nadeel van de home is dat hij dan naar alle overige devices uitzend en je niet 1 specifieke home kunt aanspreken.
Je kunt idd een bleutooth speaker aan je home device koppelen om daar de spotify stream naartoe te sturen, hoe goed dat werkt weet ik niet aangezien ikzelf de home mini gewoon gebruik voor muziek. Het is niet de beste audiokwaliteit die uit de home mini komt maar voor gewone achtergrond muziek vind ik het prima en als het echt een keer hard moet dan stuur ik het wel via de chromecast naar de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 12:08
Gister ook een Google home mini besteld. Morgenavond maar eens gaan ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Zo eindelijk.. We kunnen nu custom routines gebruiken. Als ik zeg bijv Turn off the lights kan ik instellen welke lampen er uit gaan ipv alles.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:40
InF.Inc schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:36:
Zo eindelijk.. We kunnen nu custom routines gebruiken. Als ik zeg bijv Turn off the lights kan ik instellen welke lampen er uit gaan ipv alles.
Ik heb zitten zoeken, maar kan het dus niet vinden (heb een amerikaan in huis), heb je tips? Welke taal staat de uwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Dat kon al met schortcuts, en het lijkt er nu op dat ze de schortcuts en routines hebben samengevoegd.
Mijn aangemaakte shortcuts staan nu ineens bij routines namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

TunderNerd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:01:
[...]

Ik heb zitten zoeken, maar kan het dus niet vinden (heb een amerikaan in huis), heb je tips? Welke taal staat de uwe?
More settings - routines - rondje met plusje klikken rechtsonder.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Oh, die heb ik al sinds I/O. Een nadeel: De custom routines stel je per persoon in.

Mijn vrouw kon afgelopen week dus ineens niet meer de lampen bedienen (Ik had de scenes in custom routines gezet).

Veel dubbel werk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Sahi_NL schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:15:
[...]

Oh, die heb ik al sinds I/O. Een nadeel: De custom routines stel je per persoon in.

Mijn vrouw kon afgelopen week dus ineens niet meer de lampen bedienen (Ik had de scenes in custom routines gezet).

Veel dubbel werk dus.
Goed dat ik dat weet, had mijn vrouw het nog niet laten uitproberen. Zal vanavond eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:58

koelebobes

Wen BTC €100K

Na al een aantal maanden wennen aan de Tradfri lampen van Ikea heb ik deze week de switch gemaakt. Ik ben naar de Ikea gereden en heb daar de HUB gekocht , Nanoleaf panelen en in 1 streep naar Duitsland voor een witte en een zwarte Google Home Mini.

Gisteren is alles opgehangen en geïnstalleerd en wow wat een ervaring. Echt heerlijk om de Game kamer binnen te lopen en alle lampen gaan aan / muziek begint te spelen en dat alles zonde afstandbediening.
Er zijn een aantal dingen waar ik alleen tegen aanloop. Als ik in Gamekamer zeg " Google turn on the Lights " gaan de lampen in de slaapkamer ook aan. Zelfde verhaald bij het dimmen. Ik wil niet steeds specificeren in welke kamer het moet gebeuren.
Verder wil ik een paar scenes maken dat ik zeg "Google movie time " of Stream mode" zodat de lampen dimmen of juist heel wit licht geven.

Iemand die hier al wat verder in is ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:18
koelebobes schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:43:
Gisteren is alles opgehangen en geïnstalleerd en wow wat een ervaring. Echt heerlijk om de Game kamer binnen te lopen en alle lampen gaan aan / muziek begint te spelen en dat alles zonde afstandbediening.
Er zijn een aantal dingen waar ik alleen tegen aanloop. Als ik in Gamekamer zeg " Google turn on the Lights " gaan de lampen in de slaapkamer ook aan. Zelfde verhaald bij het dimmen. Ik wil niet steeds specificeren in welke kamer het moet gebeuren.
Kan (nog) niet, de commando's kunnen niet per locatie gegeven worden zonder de locatie te specificeren
Verder wil ik een paar scenes maken dat ik zeg "Google movie time " of Stream mode" zodat de lampen dimmen of juist heel wit licht geven.
Iemand die hier al wat verder in is ?
Kan heel makkelijk via Routines (hambugermenu -> More settings -> Routines)
Daar kun je een commando instellen en dan de bijbehorende acties daaraan programmeren.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

TheFes schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:58:
[...]

Kan (nog) niet, de commando's kunnen niet per locatie gegeven worden zonder de locatie te specificeren

[...]

Kan heel makkelijk via Routines (hambugermenu -> More settings -> Routines)
Daar kun je een commando instellen en dan de bijbehorende acties daaraan programmeren.
Dankjewel man ik had nog niet van de routines gehoord tot ik op werk net jullie discussie hierboven zag.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sinds de Otto actie hier ook enkele Mini's hangen. Echt een goede toevoeging, iets wat ik niet had verwacht. Gebruik het voornamelijk om de yeelights mee te schakelen, maar begin steeds meer te ontdekken en te gebruiken. Paar vraagjes waar ik niet helemaal uitkom:

1) Kun je twee mini's als één gebruiken? Dus dat beide oplichten/activeren zodra eentje "hey google" hoort.
2) I.c.m. Yeelights krijg ik vaak: "I'm sorry, there was an error and I'm unable to control your home device". Is hier iets aan te doen? Ik moet mezelf soms wel 3x herhalen voordat het werkt.
3) Is het mogelijk om zelf een "ask" commando in te stellen (ask me if I want music) in routines. Ik krijg nu te horen dat dit niet mogelijk is in mijn regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik wilde vanmiddag nog deze vraag stellen maar ben hem vergeten te stellen dus bij deze. Toen ik de Google Home Mini binnenkreeg heb ik hem meteen geïnstalleerd als wekker vervanger. Heerlijk zo zonder extra licht in de slaapkamer alleen ik kan op dit moment alleen normale standaard alarmen aanmaken en recurring alarmen. Als ik aangeef dat ik een media alarm wil gebruiken geeft de Mini aan dat het op dit apparaat niet mogelijk is ? komt dit omdat ik de Brits Engelse taal gebruik ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
koelebobes schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:55:
Ik wilde vanmiddag nog deze vraag stellen maar ben hem vergeten te stellen dus bij deze. Toen ik de Google Home Mini binnenkreeg heb ik hem meteen geïnstalleerd als wekker vervanger. Heerlijk zo zonder extra licht in de slaapkamer alleen ik kan op dit moment alleen normale standaard alarmen aanmaken en recurring alarmen. Als ik aangeef dat ik een media alarm wil gebruiken geeft de Mini aan dat het op dit apparaat niet mogelijk is ? komt dit omdat ik de Brits Engelse taal gebruik ?
Dat zou kunnen ja, de mijne staat op US English en als ik zeg "set radio alarm" vraagt hij netjes welk radiostation ik wil instellen.
Ik zou zeggen, zet hem eens op US en probeer het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
Waarom kan ik wel pause Netflix zeggen maar als ik dan weer play Netflix zeg gaat hij Netflix opzoeken op YouTube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ros1978
  • Laatst online: 02-11-2020
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een nadere telefoon een Huawei mate 9. Ik wil hierop de Google home app installeren voor mijn google home mini en chrome cast en ik krijg mijn account niet te zien om aan te melden. hij geeft aan om met een ander account in te loggen. erg vreemd want op mijn oude Chinese doogee mix deed hij het foutloos. iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Sunfalls schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:35:
Waarom kan ik wel pause Netflix zeggen maar als ik dan weer play Netflix zeg gaat hij Netflix opzoeken op YouTube...
als ik netflix kijk zeg ik gewoon:
"Hey Google.Pause" en
"Hey Google, play"

Zeg geen netflix en dat werkt prima. Hij weet toch al dat je netflix kijkt.
Ook met binge watching als je een melding krijgt van "ben je er nog" gewoon Hey google. Play zeggen is voldoende.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Sunfalls schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:35:
Ik geef dan het commando: Hey Google, Pause the TV en Hey Google Resume the TV.

Ik denk dat Resume Netflix voor jou ook werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
Hmmbob schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:43:
[...]

[...]

[afbeelding]
En 2 ervan zijn inmiddels in mijn bezit. Elkaar ontmoet op Utrecht CS met een bakkie caramel macchiato. Ze draaien inmiddels thuis naar volle tevredenheid. Nogmaals bedankt @Hmmbob _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
You're welcome. Alle 5 hebben ze hun thuis gevonden, als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
1dayfly heeft de mini nu ook in de 'aanbieding': https://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme/
Adviesprijs is overdreven, maar wel ietsje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik heb een Google home mini vandaag in huis en zag in het nieuws sectie van Google home app dat er Nederlandse nieuws was. Helaas deed ik een misklik waardoor ik daar niet meer voor kan kiezen. Wat ik wel zeker weet is dat de NOS er tussen zat. De rest waren lokale omroepen.

[ Voor 5% gewijzigd door polopolo150 op 23-05-2018 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Heeft er iemand ervaring met meerdere Chromecast Audio's icm de GH?
Ik heb meerdere groepen gemaakt. Ik las in dit topic dat je bv kan zeggen: play on music on "groupname"
Ik heb zelf nog geen GH dus ik kan het nog niet testen. Maar ik ben benieuwd of je daarna het volume van de aparte Chromecast Audio's nog hoger of lager zetten via de GH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ja

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-08 16:51
Kitser schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 00:58:
Ik heb meerdere groepen gemaakt. Ik las in dit topic dat je bv kan zeggen: play on music on "groupname"
Ik heb zelf nog geen GH dus ik kan het nog niet testen. Maar ik ben benieuwd of je daarna het volume van de aparte Chromecast Audio's nog hoger of lager zetten via de GH?
Werkt bij mij prima als ik naar een genoemde speaker stuur Ik heb maar 1 audio en verder een chromecast en de speaker zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:04
Ik heb sinds gisteren een Google Home Mini. Kun je deze ook koppelen met een Klikaanklikuit systeem?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Erik1805 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:57:
Ik heb sinds gisteren een Google Home Mini. Kun je deze ook koppelen met een Klikaanklikuit systeem?
Zonder verdere domotica? Nee dat gaat niet werken, in de Google Home Mini zit verder namelijk geen specifieke 433 MHz of 868 hardware, het is vooral een spraak en luister module. Ik heb hem via controlicz aan domoticz gekoppeld, dan is er natuurlijk veel meer mogelijk afhankelijk van wat je domotica al kon.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
De ics 2000 is het basisstation van kaku zelf en werkt sinds enige tijd met gh.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Laatst online: 09:10

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

Kitser schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 00:58:
Yep, ik heb in huis 4 chromecast audio apparaten. En ik heb meerdere groepen gemaakt (hele huis, alleen beneden, alleen boven, ect.). Planning is om nog meer apparaten toe te voegen.
Je kan 1 default groep in stellen, in mijn geval "hele huis", dan speelt hij overal af als je niets aangeeft.
En anders geef je de groep aan die je wilt gebruiken (of het specifieke apparaat).
Werkt heerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
MsG schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:36:
[...]

Zonder verdere domotica? Nee dat gaat niet werken, in de Google Home Mini zit verder namelijk geen specifieke 433 MHz of 868 hardware, het is vooral een spraak en luister module. Ik heb hem via controlicz aan domoticz gekoppeld, dan is er natuurlijk veel meer mogelijk afhankelijk van wat je domotica al kon.
Of met HomeAssistant op de RaspberryPi ofzo. Maar kijk uit @Erik1805 : dat automatiseren werkt verslavend :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Groverp08 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:54:
[...]

Yep, ik heb in huis 4 chromecast audio apparaten. En ik heb meerdere groepen gemaakt (hele huis, alleen beneden, alleen boven, ect.). Planning is om nog meer apparaten toe te voegen.
Je kan 1 default groep in stellen, in mijn geval "hele huis", dan speelt hij overal af als je niets aangeeft.
En anders geef je de groep aan die je wilt gebruiken (of het specifieke apparaat).
Werkt heerlijk.
Dat klinkt goed. Kan je wanneer zo'n groep bv Spotify afspeelt ook van individuele speakers (Chromecast Audio) het volume aanpassen?
Dus bv wanneer de keuken en woonkamer in de groep "Alleen beneden" zitten. En die spelen Spotify spelen en je alleen de keuken even wat harder wil zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08

Groverp08

Kitser schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:41:
[...]

Dat klinkt goed. Kan je wanneer zo'n groep bv Spotify afspeelt ook van individuele speakers (Chromecast Audio) het volume aanpassen?
Dus bv wanneer de keuken en woonkamer in de groep "Alleen beneden" zitten. En die spelen Spotify spelen en je alleen de keuken even wat harder wil zetten?
Ja en Nee. ;)

Spraak gestuurd kan ik alleen de home mini harder en zachter zetten.
verder zit op elke box een harder/zachter knop en die werkt natuurlijk gewoon.

Als laatste, als ik een app gebruikt om muziek te streamen, kan ik daar ook mee harder en zachter zetten. Maar dat is dan voor alle apparaten. (maar ja dat heeft weinig te maken met de home mini)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Groverp08 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:45:
[...]

Ja en Nee. ;)

Spraak gestuurd kan ik alleen de home mini harder en zachter zetten.
verder zit op elke box een harder/zachter knop en die werkt natuurlijk gewoon.

Als laatste, als ik een app gebruikt om muziek te streamen, kan ik daar ook mee harder en zachter zetten. Maar dat is dan voor alle apparaten. (maar ja dat heeft weinig te maken met de home mini)
Oké. Dat is wel jammer.
Maar misschien is het op te lossen door de Chromecast Audio's te vervangen door Google Home's. Alleen in de huiskamer hangt zo'n Chromecast audio aan serieuze speakers. In de andere kamers aan oude 2.1 pc speakers en een Bluetooth speaker via de line in.
Dus qua geluidskwaliteit zou ik er niet echt op achteruit gaan.

Maar dan wordt het wel een een prijzig geheel.
En ik weet niet hoe het gaat als je tussen de woonkamer en keuken in staat en je roept een commando. Welke Google Home gaat dan de opdracht uitvoeren. En gaat dat niet conflicteren met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08

Groverp08

Kitser schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:15:
[...]

Maar dan wordt het wel een een prijzig geheel.
En ik weet niet hoe het gaat als je tussen de woonkamer en keuken in staat en je roept een commando. Welke Google Home gaat dan de opdracht uitvoeren. En gaat dat niet conflicteren met elkaar?
Ik heb maar 1 Google home, dus heb daar geen ervaring mee. Maar op dit moment heb ik wel iets wat er op lijkt namelijk een pixel 2 en mijn home mini. Beide slaan aan bij de "hé google" en beide luisteren dan. En uiteindelijk werkt het. En als 1 van de 2 maar luistert werkt het ook.
Bijvoorbeeld kon ik in de schuur, via mijn pixel 2 de radiozender van de rest van het huis aanpassen... er grappig voor de andere huisgenoten :+

Ik gok dus dat dat geen probleem is, maar inderdaad wel een dure oplossing.
Vraag van mij is, waarom je in alle ruimtes harder wil zetten op hetzelfde moment. En hoe je gedacht had dat te doen als je niet in de buurt bent van je Google Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Groverp08 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:02:
[...]

Ik heb maar 1 Google home, dus heb daar geen ervaring mee. Maar op dit moment heb ik wel iets wat er op lijkt namelijk een pixel 2 en mijn home mini. Beide slaan aan bij de "hé google" en beide luisteren dan. En uiteindelijk werkt het. En als 1 van de 2 maar luistert werkt het ook.
Bijvoorbeeld kon ik in de schuur, via mijn pixel 2 de radiozender van de rest van het huis aanpassen... er grappig voor de andere huisgenoten :+

Ik gok dus dat dat geen probleem is, maar inderdaad wel een dure oplossing.
Vraag van mij is, waarom je in alle ruimtes harder wil zetten op hetzelfde moment. En hoe je gedacht had dat te doen als je niet in de buurt bent van je Google Home?
Ik wil juist niet in alle ruimtes het volume harder.
Het idee zou zijn om een GH in de woonkamer en de badkamer (hier misschien de mini) te kopen.
Als dan de groep "alle speakers" muziek afspeelt en ik ga douchen dat ik dat ik dan van onder de douche kan roepen dat alleen de speaker in de badkamer harder gaat. Dus zonder dat de andere speakers alle buren kwaad maken 😉

Ben nog aan het Google-en. Kwam de Sony LF-S50G tegen. Die schijnt beter geluid te hebben. Maar er kan weer niet mee gebeld worden. Al vraag ik me af of ik dat ooit ga doen.
En op zo'n third party device moet je altijd maar weer afwachten wat updates betreft. En dus straks misschien als Nederlands ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
Kitser schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:36:
[...]

Het idee zou zijn om een GH in de woonkamer en de badkamer (hier misschien de mini) te kopen.
Als dan de groep "alle speakers" muziek afspeelt en ik ga douchen dat ik dat ik dan van onder de douche kan roepen dat alleen de speaker in de badkamer harder gaat. Dus zonder dat de andere speakers alle buren kwaad maken 😉

Ben nog aan het Google-en. Kwam de Sony LF-S50G tegen. Die schijnt beter geluid te hebben. Maar er kan weer niet mee gebeld worden. Al vraag ik me af of ik dat ooit ga doen.
En op zo'n third party device moet je altijd maar weer afwachten wat updates betreft. En dus straks misschien als Nederlands ondersteund wordt.
Heb een Home mini in de slaapkamer staan en voor het douchen daar via BT een JBL charge 2 aan gekoppeld. Kan gewoon tegen de JBL praten alsof ik het tegen de Google home heb. Werkt erg goed. Misschien is een BT speaker ook een optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascall1985
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-11-2021
Kitser schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:36:
[...]

En op zo'n third party device moet je altijd maar weer afwachten wat updates betreft. En dus straks misschien als Nederlands ondersteund wordt. Volume via Bluetooth gaat gewoon harder met de juiste commando.
Ik heb zowel in woonkamer als slaapkamer en in de badkamer een Google home. Die in badkamer is gekoppeld met een Bluetooth versterker die weer is aangesloten met 2 boxxen(reeds in badkamer aanwezig) met douchen praat ik tegen de Google home. Die gewoon antwoord vanuit de speaker zelf. En als ik opdracht geef om muziek af te spelen speelt die dat netjes via de speakers af vi Bluetooth. Alles netjes weggewerkt in plafond en geeft geen conflicten met de andere Google homes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Hoewel dit over een Amazon Echo gaat, is dit wel een serieuze nachtmerrie :
Amazon said in an emailed statement to The Washington Post on Thursday afternoon that the Echo woke up when it heard a word that sounded like “Alexa.” “The subsequent conversation was heard as a ‘send message’ request. At which point, Alexa said out loud ‘To whom?’ At which point, the background conversation was interpreted as a name in the customer's contact list."
https://www.google.nl/amp...eir-contacts-report-says/

[ Voor 44% gewijzigd door GroeneThee op 25-05-2018 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

"I'm sorry I can't send messages yet" zegt die van mij nu doodleuk. Nachtmerrie voor even afgewend :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Nuevocasa schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:05:
[...]

Heb een Home mini in de slaapkamer staan en voor het douchen daar via BT een JBL charge 2 aan gekoppeld. Kan gewoon tegen de JBL praten alsof ik het tegen de Google home heb. Werkt erg goed. Misschien is een BT speaker ook een optie!
Als ik het goed begrijp gebruik je dan de microfoon van de JBL?

Ik heb inmiddels een Google Home en een Google Home mini besteld via Marktplaats.
In de badkamer heb ik al een Bluetooth speaker met microfoon (van Ali Express)
Mocht ik die op jouw manier kunnen koppelen aan de Google Home gaat de mini naar de slaapkamer.
pascall1985 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:25:
[...]

Ik heb zowel in woonkamer als slaapkamer en in de badkamer een Google home. Die in badkamer is gekoppeld met een Bluetooth versterker die weer is aangesloten met 2 boxxen(reeds in badkamer aanwezig) met douchen praat ik tegen de Google home. Die gewoon antwoord vanuit de speaker zelf. En als ik opdracht geef om muziek af te spelen speelt die dat netjes via de speakers af vi Bluetooth. Alles netjes weggewerkt in plafond en geeft geen conflicten met de andere Google homes.
Klinkt goed!
Zodra die van mij binnen zijn ga ik er eens mee spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
Kitser schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:36:
[...]

Als ik het goed begrijp gebruik je dan de microfoon van de JBL?

Ik heb inmiddels een Google Home en een Google Home mini besteld via Marktplaats.
In de badkamer heb ik al een Bluetooth speaker met microfoon (van Ali Express)
Mocht ik die op jouw manier kunnen koppelen aan de Google Home gaat de mini naar de slaapkamer.

[...]

Klinkt goed!
Zodra die van mij binnen zijn ga ik er eens mee spelen.
Klopt helemaal. Ivm de bluetooth verbinding kan hij alle functies gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik vind het echt een geweldig apparaat maar bij mij werkt het niet allemaal zoals ík het wil.

Mijn bluetooth box (harman kardon onyx mini) gaat na 10 minuten uit als je hem niet gebruikt.
Dan moet je toch eerst weer opstaan (om hem weer aan te zetten) voordat het werkt :(

TV gaat netjes aan via de GH mini (eigenlijk via de chromecast), maar mijn 5.1 niet. Ook niet als ik daar rechtstreeks een andere Chromecast op aansluit. De 5.1 komt wel uit zijn slaapstand via de tv (Bravia Sync) maar niet via chromecast of de GH mini.

En om hiervoor mijn speaker of mijn 5.1 te gaan vervangen... dat krijg ik hier never nooit recht gepraat :')

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Kijk even of een van de andere HDMI inputs op je 5.1 “CEC” ondersteund: dat is waar de Chromecast (en je tv) van gebruik maken om hem aan te zetten. Ongetwijfeld sowieso op je TV input.

CEC kan ook een merkspecifieke naam hebben (Samsung noemt het bijvoorbeeld Anynet+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Daar had ik ook ooit naar gekeken maar helaas. Hij (sony str ks100) reageert alleen op bravia sync.
Het is ook al een oud beestje. Ongeveer 15 jaar geleden gekocht toen ik ging samenwonen...
Jezus, wat vliegt de tijd

Toch bedankt voor het meedenken.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 18:05
Sinds enkele dagen heb ik een GH en GH Mini. Wat een toffe apparaten!
Tot nu toe gebruik ik ze voornamelijk om de Hue verlichting aan te sturen en zaken als het weer en het verkeer te laten vertellen.

Ik heb Voice Match aanstaan en wil daar graag mijn vriendin aan toevoegen, zodat ook zij naar het verkeer, haar agenda en boodschappenlijstje kan vragen. Helaas lukt het mij met geen mogelijkheid om haar toe te voegen. Als ik een invite via de app stuur krijgt ze enkel een link naar de app store om de Google Home app te downloaden. Verder kan ik de GH's niet koppelen aan haar account.

Zij kan de GH's wel zien met haar app en kan ermee praten, maar alles wat ze zegt/vraagt wordt aan de hand van mijn account gedaan. Ze krijgt dus mijn agenda, werk adres etcetera.

Iemand enig idee hoe of wat ik fout doe? De GH's staan op verenigde staten ingesteld, maar de iPhones staan op Nederlands. Bij het veranderen van de taal en regio op de iPhone naar verenigde staten veranderd er niks.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

Nicap

Tsssk....

Zaterdag naar Centro geweest in Oberhausen. Bij de Saturn hebben ze de Home mini + een D-Link WiFi contact DSP-W115 voor 39,-.
Kon de verleiding niet weerstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Sinds dit weekend ook een GHM, veel toffer dan verwacht. Ook mijn oudste zoon van 5 vind het leuk om er soort van Engels tegen te praten, meestal resulteert dit in een nummer dat op Spotify wordt gespeeld :D

Enige frustrerende is dat koppeling met Hue en Nest niet werkt, terwijl Spotify, Netflix en Chromecast wel gekoppeld zijn. Ben in dit topic (en op de rest van het net) ook al een aantal lotgenoten tegengekomen, maar niemand met dè oplossing.

Na het koppelen kom ik terug in de Google app (in plaats van Google Home app). Ik zie bij Hue wel dat Google is gekoppeld, maar zie geen devices in Home verschijnen....

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
Ik weet niet of het werkt, maar ik vond mijn Chromecast audio ook niet totdat ik ineens bedacht mijn bluetooth aan te zetten. Weet niet of het enig effect heeft, maar je zou het kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:02
Sinds enkele dagen een Philips Android TV in huis en deze aan mijn Google Mini gekoppeld.
Nu leek het me wel handig deze een nickname te geven, maakt het toch wat makkelijker wat bediening betreft, maar denk je dat dat lukt?

Ik heb al van alles geprobeerd maar elke keer zegt ie: "Couldn't update the settings. Check your connection"
Dit doet ie alleen met de Philips, Yeelights, Xiaomi spul werkt allemaal prima, kamers toewijzen maar vooral de nicknames werkt gewoon behalve voor de Philips.

Ik wordt er een beetje simpel van nu want heb de apps al verwijderd, rreboots gedaan, cache gecleared, devices unlinked maar niets helpt.

Heeft iemand misschien de gouden tip om er een nickname aan gekoppeld te krijgen? Kamer toewijzen gaat dan weer prima wat ook nog wel eens een issue wil zijn met Hue lights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens mij werkt Android TV niet met Google Home. Ik kan het mis hebben, though.
Er is in ieder geval veel gedoe mee, geloof ik.

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 30-05-2018 21:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik heb ook android TV. Maar wordt idd niet aangestuurd door GH. Dus ook mijn netflix niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
Vanaf de officiële Google pagina: Note: Android TV and TVs with Chromecast built-in don't support the TV on/off feature.

Dus alleen met chromecast eraan zou je hem aan kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja irritant is dat. Ik gebruik controlicz en daarmee heet mijn stekkerdoos voor de televisie ook Televisie, maar die naam lijkt ingebouwd te zijn voor de Chromecast-functionaliteit, ook al heb je helemaal geen chromecast.

Zou mooi zijn als je van die functienamen kan overrulen, nu zou ik m'n stekkerdoos heel anders moeten noemen voordat het zou kunnen werken, dat vind ik dan een beetje lame.

Overigens werkt dat nickname aanmaken bij mij ook niet, krijg dezelfde fouten als anderen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groverp08

Groverp08

MsG schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:48:
Ja irritant is dat. Ik gebruik controlicz en daarmee heet mijn stekkerdoos voor de televisie ook Televisie, maar die naam lijkt ingebouwd te zijn voor de Chromecast-functionaliteit, ook al heb je helemaal geen chromecast.

Zou mooi zijn als je van die functienamen kan overrulen, nu zou ik m'n stekkerdoos heel anders moeten noemen voordat het zou kunnen werken, dat vind ik dan een beetje lame.

Overigens werkt dat nickname aanmaken bij mij ook niet, krijg dezelfde fouten als anderen hier.
Hmm.. Tot nu toe is het mij wel gelukt om de naam van alle producten die gekoppeld zijn aan te passen. Dit omdat nederlandse namen niet zo lekker gingen met de engelse assistent.

Voor de TV (android tv) was het wel even zoeken, maar verstopt in de instellingen stond de naam.
Verder voor de stekkers heb ik het gedaan door de nickname aan te passen via de Google home app.

Als jullie willen wil ik nog wel een uitzoeken hoe ik het precies heb gedaan en dat hier beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Groverp08 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:44:
[...]
Als jullie willen wil ik nog wel een uitzoeken hoe ik het precies heb gedaan en dat hier beschrijven.
Ik zeg ; doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik heb net mijn eerst Google home mini gekocht voor op mijn slaapkamer. Het lijkt mij ook erg handig om mijn verlichting te kunnen aansturen via de home en ik vroeg me af of iemand hier daar ervaring mee heeft.

Dit is de situatie:
  • 1 bureaulamp met mooie lightbulb, deze wil ik niet vervangen maar wil hier een plug tussen zetten zoals deze van D-link of deze van TP-Link
  • 1 wandspot met een GU10 led lamp. De spot is erg goed zichtbaar dus er zou een strakke lamp weer in moeten of een zelfde switch gebruiken als bij de bureaulamp. Nadeel dan is dat het niet dimbaar is.
  • 1 plafondlamp met 4 spotjes met een GU5.3 aansluiting. Deze werkt via een wandschakelaar. De bureaulamp en het wandspotje geven samen nu genoeg licht om de gehele kamer te verlichten, dus schuif ik deze uit financieel oogpunt op de lange termijn.
Hebben jullie aanbevelingen voor mij? Het liefst een systeem zonder bridge omdat het om een beperkt aantal lampen gaat en dit vaak duurder is. Zijn er leuke goed werkende chinaproducten met de juiste fittingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Ik heb een Bridge voor de slaapkamer. Zo houd ik namelijk de huiskamer en slaapkamer apart met de lichten. Als ik namelijk Google - Lights off zeg. Zal hij ook alles in de huiskamer uitzettten als alles op 1 bridge zit.

Dus 1 bridge er bij. Alles van de slaapkamer op. 2x desk lights, 3x spots en mijn aan/uit schakelaars voor de monitoren.

Ik zou dus wel een bridge nemen zo houd je alles gescheiden.
Pagina: 1 ... 17 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...