Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Net het vreemdste meegemaakt. Ik zeg tegen Google mini goodnight. ...response was dat ze me vertelde wat de calender was van morgen. Echter het event zelf werd door de Nederlandse assistent verteld in het Nederlands. Daarna weer de Engels de rest. Ik krijg het ook niet meer gereproduceerd. ..

[ Voor 3% gewijzigd door kromme op 22-04-2018 23:19 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-08 18:53
kromme schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:18:
Net het vreemdste meegemaakt. Ik zeg tegen Google mini goodnight. ...response was dat ze me vertelde wat de calender was van morgen. Echter het event zelf werd door de Nederlandse assistent verteld in het Nederlands. Daarna weer de Engels de rest. Ik krijg het ook niet meer gereproduceerd. ..
Komt al vaker voor, als de omschrijving van je kalender event duidelijk Nederlands is dan wordt de Nederlandse stem gebruikt.
De ene keer doet ie het wel en de andere keer weer niet, hangt er volgens mij ook vanaf hoe Nederlands het eerste woord is dat uitgesproken moet worden.
Sporten als omschrijving zal niet werken maar bv lekker naar de sportschool zal het waarschijnlijk wel doen.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

puntje013 schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:40:
[...]

Komt al vaker voor, als de omschrijving van je kalender event duidelijk Nederlands is dan wordt de Nederlandse stem gebruikt.
De ene keer doet ie het wel en de andere keer weer niet, hangt er volgens mij ook vanaf hoe Nederlands het eerste woord is dat uitgesproken moet worden.
Sporten als omschrijving zal niet werken maar bv lekker naar de sportschool zal het waarschijnlijk wel doen.
Dit is een voorproefje naar de Nederlandse assistent?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
kromme schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:45:
[...]

Dit is een voorproefje naar de Nederlandse assistent?
Dan doen ze er wel erg lang over...
In september 2017 was het al voor sommige zaken in het Nederlands:
https://gathering.tweaker...bookmark/1722335/52508145

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
BraX schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:01:
Vraag:
Heeft iemand de Ninety7 LOFT al in huis? [url="https://www.androidpolice.com/2017/12/09/ninety7-loft-battery-
Inmiddels heb ik de accu voor google home aangeschaft via Conrad, met het mooie weer miste ik de mobiliteit van de google home om achter in de tuin ook via Wifi muziek te kunnen luisteren.

Installatie was super eenvoudig, kwestie van onder kant eraf trekken en de Loft er onder klikken. De home zit vast met magneten.
1 klein puntje van kritiek, de lampjes blijven branden als de accu vol zit :/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ssIDOf9m.jpg
Overige afbeeldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
BraX schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:52:
[...]

Inmiddels heb ik de accu voor google home aangeschaft via Conrad, met het mooie weer miste ik de mobiliteit van de google home om achter in de tuin ook via Wifi muziek te kunnen luisteren.

Installatie was super eenvoudig, kwestie van onder kant eraf trekken en de Loft er onder klikken. De home zit vast met magneten.
1 klein puntje van kritiek, de lampjes blijven branden als de accu vol zit :/
[afbeelding]
Overige afbeeldingen
Ziet er netjes uit!

Ik heb er weleens naar gekeken. Nu ben je voor de locatie van je Home gebonden aan een plek met stopcontact en dat zijn in mijn huis niet de plaatsen waar hij het beste ontvangst van de stemcommando's heeft.

Benieuwd wat de accuduur is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlitheryImp
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-08 14:00
BraX schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:01:
Vraag:
Heeft iemand de Ninety7 LOFT al in huis? Link
Lijkt me ideaal voor een keertje muziek in de tuin, of om mee te nemen naar een speaker vrije kamer in huis.

Ik zie hem op Amazon(US) staan voor 30$ met verzending kom je uit op 48$.. Echter alle partijen in europa verkopen de batterijpack voor minimaal 59€. Wat is slim?
Ik heb de mijne via Amazon US besteld, was binnen een paar dagen thuis. De $48 is al inclusief duanekosten, dus er komt niks bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Heeft iemand van jullie nog tips voor de bevestiging van een Google Home Mini aan een stopcontact?

Had zelf deze gezien, maar zie nergens dat ie ook met Europese plug te verkrijgen is :? .

https://www.amazon.com/Mi...fRID=0M32Z3VY9WNKYKZ6KF8J

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
RobertLikesTwea schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:33:
Heeft iemand van jullie nog tips voor de bevestiging van een Google Home Mini aan een stopcontact?

Had zelf deze gezien, maar zie nergens dat ie ook met Europese plug te verkrijgen is :? .

https://www.amazon.com/Mi...fRID=0M32Z3VY9WNKYKZ6KF8J
Dit iets voor je? Werkt overal.

https://www.amazon.de/gp/aw/d/B07BGX4V3J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 12:28
In hoeverre werkt een Engelse mini icm Logitech harmony waar ik activiteiten heb als “tv kijken” “film kijken”. Of maakt niet uit welke naamgeving je hebt voor de activiteiten. (Qua Nl uitspraak die nog niet ondersteund is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Iemand gemerkt dat de stem van Harmony vervangen door een iets vlotter pratende dame? Ik vroeg nog of de normale dame ziek is, maar ze begreep me niet :?

Als je voor iedere Harmony act een shortcut in de google home app maakt kun je gebruiken wat wilt, en dan hoef je ook niet iedere keer te zeggen 'ask Harmony'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
cky schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:39:
Iemand gemerkt dat de stem van Harmony vervangen door een iets vlotter pratende dame? Ik vroeg nog of de normale dame ziek is, maar ze begreep me niet :?

Als je voor iedere Harmony act een shortcut in de google home app maakt kun je gebruiken wat wilt, en dan hoef je ook niet iedere keer te zeggen 'ask Harmony'.
Ik krijg mijn harmony niet eens gelinkt, alle bekende truukjes al geprobeerd met talen op Engels inclusief de harmony app op de pc maar ik blijf tegen de melding aanlopen dat hij niet in Nederland werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 19:33
same here, ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
puntje013 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:06:
[...]

Ik krijg mijn harmony niet eens gelinkt, alle bekende truukjes al geprobeerd met talen op Engels inclusief de harmony app op de pc maar ik blijf tegen de melding aanlopen dat hij niet in Nederland werkt.
Wel Engels VS? Wordt alleen in de VS ondersteund. Volgens mij had ik mijn Harmony account ook op VS ingesteld. Werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Nuevocasa schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:51:
[...]

Wel Engels VS? Wordt alleen in de VS ondersteund. Volgens mij had ik mijn Harmony account ook op VS ingesteld. Werkt prima hier.
VS Engels idd, maar dat werkt dus ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:33

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Nuevocasa schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:51:
[...]

Dat werkt niet (meer?).
Ik heb alles op US engels staan (harmony hub, telefoon, google home) en waar mogelijk ook US adressen.
Het enige wat ik niet heb geprobeerd is gps locatie spoofen of een VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
noobgrinder schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:05:
[...]

Dat werkt niet (meer?).
Ik heb alles op US engels staan (harmony hub, telefoon, google home) en waar mogelijk ook US adressen.
GPS spoofen heb ik wel geprobeerd, werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
noobgrinder schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:05:
[...]

Dat werkt niet (meer?).
Ik heb ze 2 weken geleden nog gelinked. Let wel op dat je al je devices op US engels zet, ook je tablet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Ha ik ook ondanks dat alles op de juiste taal stond. Heb toen de weblink in een andere browser gestart en toen lukte het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

don_care1000 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:41:
Ha ik ook ondanks dat alles op de juiste taal stond. Heb toen de weblink in een andere browser gestart en toen lukte het wel.
OMG, dit werkt! Het opende standaard in chrome en nu met de samsung browser gedaan en het werkt gewoon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013

Helaas, 3 andere browsers geprobeerd maar ik geef het maar op.

Kijk ik net overal alle settings nog een keertje na, blijkt dat de harmony app op mijn imac weer op de Nederlandse taal staat.
Terug veranderd en nog steeds niks, opnieuw een nieuwe browser geïnstalleerd op mijn telefoon en daar de link weer in geopend en nu werkt het wel. *O*

[ Voor 31% gewijzigd door puntje013 op 26-04-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Mini toch maar besteld, beetje mee aanklooien samen met Home Assistant :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
trekker22 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:22:
Mini toch maar besteld, beetje mee aanklooien samen met Home Assistant :-)
Ik kan je zeggen... dat werkt mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 20:57
Dat doe ik ook idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:56
Ok, ik kreeg met geen enkele truuk mijn Hue lampen toegevoegd in Google Home. Vaak lukte het linken niet, maar vaak ook wel, echter nooit zag ik mijn lampen/kamers. Tot gisteren. En het enige wat ik (naar mijn mening) anders heb gedaan was inloggen op mijn meethue vanaf mijn tablet met de Samsung browser ipv Chrome. Die tablet staat wel ingesteld in het Engels. Nu bedien ik mn lampen thuis via mn Home Mini. Werkt eigenlijk best goed....hier kan ik wel aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
marcelmg2 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 09:45:
Nu bedien ik mn lampen thuis via mn Home Mini. Werkt eigenlijk best goed....hier kan ik wel aan wennen.
Sinds ik Google Home heb, heb ik mijn lichtschakelaars niet meer aangeraakt. Zonder overdrijven, ze zijn in een klap overbodig geworden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascall1985
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik heb nu inmiddels de Google mini en de Google home grote variant. En behoorlijke drama geweest om te linken aan de hue en de Logitech Harmony. Zeker met een iPhone bijna onmogelijk. Op gegeven moment alles gereset. Inclusief alle lampen Philips hue hub. Helft tradfri helft hue. Alles opnieuw moeten koppelen. Drama. Maar toen ineens zag ik de lampen gelinkt met de Google. Eindelijk. Nu met Logitech zelfde gedaan gereset gekoppeld. Taal in Engels en ook die doet het. Echter kan ik nergens instellen wat ik de Harmony wil vragen en dr shortcuts. Zie alleen gelinked maar mis de opties zoals bij hue nu wel kan.

Waar kan ik de instellingen vinden? Voor de Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
pascall1985 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:21:
Ik heb nu inmiddels de Google mini en de Google home grote variant. En behoorlijke drama geweest om te linken aan de hue en de Logitech Harmony. Zeker met een iPhone bijna onmogelijk. Op gegeven moment alles gereset. Inclusief alle lampen Philips hue hub. Helft tradfri helft hue. Alles opnieuw moeten koppelen. Drama. Maar toen ineens zag ik de lampen gelinkt met de Google. Eindelijk. Nu met Logitech zelfde gedaan gereset gekoppeld. Taal in Engels en ook die doet het. Echter kan ik nergens instellen wat ik de Harmony wil vragen en dr shortcuts. Zie alleen gelinked maar mis de opties zoals bij hue nu wel kan.

Je moet altijd beginnen met hey google 'Ask Harmony'.... En dan bv 'to start TV' of een andere activiteit van Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Nuevocasa schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:21:
[...]
Je moet altijd beginnen met hey google 'Ask Harmony'.... En dan bv 'to start TV' of een andere activiteit van Harmony.
Of een shortcut maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
pascall1985 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:21:

Hier mijn antwoord vanuit het hue topic nog een keer (is hier ook beter op zijn plek)

Zoals @Daan87423 al zei, shortcuts zijn het antwoord
Zover ik weet verschijnt de Harmony functie niet in de Home app maar kun je commando's geven door middel van "ask harmony to" en vervolgens het commando dat je in harmony hebt ingesteld.
Ik omzeil dit door in de Home app een shortcut aan te maken, bv: when is say "turn on TV" Google Assistent should do: "ask harmony to turn on TV"
En dat voor al je harmony functies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascall1985
Bedankt voor je antwoord hier en in hue topic. Daar had ik nog niet aan gedacht. Kreeg bij linken wel even een optie om wat te wijzigen hoe je het zegt. Maar ga shortcuts maken. Dan kan ik er nu eindelijk mee spelen 😉

Euhmm te vroeg gejuicht. Waar staat de optie shortcuts in iOS ?

[ Voor 12% gewijzigd door pascall1985 op 28-04-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
pascall1985 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:32:
Bedankt voor je antwoord hier en in hue topic. Daar had ik nog niet aan gedacht. Kreeg bij linken wel even een optie om wat te wijzigen hoe je het zegt. Maar ga shortcuts maken. Dan kan ik er nu eindelijk mee spelen 😉

Euhmm te vroeg gejuicht. Waar staat de optie shortcuts in iOS ?
Even een copy/paste vanuit Google support pagina
(aangezien mijn toestel op Engels staat is de tekst ook Engels.

Create a shortcut
On your iPhone or iPad, open the Google Assistant app Google Assistant​.
At the top right, tap Explore & Your stuff and then More More and then Settings.
Scroll down and tap Shortcuts and then Create new shortcut Add.
Tap When I say, then enter the phrase you’ll say to your Google Assistant.
Tap The Google Assistant should, then enter what you want your Google Assistant to do. Use a command that works with the Google Assistant. Learn more about commands you can use.
Tap Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascall1985
puntje013 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:38:
[...]

Even een copy/paste vanuit Google support pagina
(aangezien mijn toestel op Engels staat is de tekst ook Engels.

Create a shortcut
On your iPhone or iPad, open the Google Assistant app Google Assistant.
At the top right, tap Explore & Your stuff and then More More and then Settings.
Scroll down and tap Shortcuts and then Create new shortcut Add.
Tap When I say, then enter the phrase you’ll say to your Google Assistant.
Tap The Google Assistant should, then enter what you want your Google Assistant to do. Use a command that works with the Google Assistant. Learn more about commands you can use.
Tap Save
Die optie heb ik er dus niet bijstaan. Alleen explore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
pascall1985 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:01:
[...]

Die optie heb ik er dus niet bijstaan. Alleen explore.
Toestel taal staat op US English neem ik aan?

Andere oplossing die ik nog gevonden heb is via de Google Assistent app

Open the Assistant App (not the Google Home App).
Touch the blue drawer icon in the top right of the screen.
Select the Your Stuff tab.
Scroll down until you see Shortcuts.
Touch the See All text.

Ik kan het alleen zelf niet testen aangezien ik geen ios device heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascall1985
puntje013 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:06:
[...]

Toestel taal staat op US English neem ik aan?

Andere oplossing die ik nog gevonden heb is via de Google Assistent app

Open the Assistant App (not the Google Home App).
Touch the blue drawer icon in the top right of the screen.
Select the Your Stuff tab.
Scroll down until you see Shortcuts.
Touch the See All text.

Ik kan het alleen zelf niet testen aangezien ik geen ios device heb.
Ja. Taal op Engels idd. Ook beide mogelijkheden geprobeerd. Zie alleen de export optie en nergens de shortcut op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
pascall1985 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:09:
[...]

Ja. Taal op Engels idd. Ook beide mogelijkheden geprobeerd. Zie alleen de export optie en nergens de shortcut op iOS.
Dan weet ik het helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Voor mensen die overwegen een Google Home aan te schaffen en voor betere geluidskwaliteit willen gaan en ook nog eens voor een zeer goede prijs op dit moment (helaas heb ik hem 2 weken geleden nog uit de VS laten importeren voor 160 euro), dan zou ik hier eens naar kijken: De JBL link 20, ik zie dat die nu ook via NL shops te koop is -> https://www.superaankoop....rdDX6VIRGmURoCs9sQAvD_BwE

Echt een uitstekende speaker met Google Home functionaliteit en ook nog een af te koppelen en dan op batterij bijvoorbeeld in de tuin te gebruiken en waterdicht. Echt geweldig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Laatst de Home mini aangeschaft (was in DE voor 10 euro), maar ik heb er eigenlijk geen klote aan. Je kunt het alarm geluidje niet aanpassen (wtf), en bij allerlei dingen die je m vraagt krijg je terug dat ie je niet kan helpen ermee. Typ ik datzelfde letterlijk in Google krijg ik wel gewoon meteen het antwoord. Tot nu toe is het voor mij een spraakgestuurde eierwekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Als je hem kwijt moet wil ik hem wel overnemen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dat was niet de reden waarom ik hier postte, meer de vraag of ik wat mis ergens, of ik op n bepaalde manier commando's moet geven ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evild
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 19:32
mark-k schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:48:
Laatst de Home mini aangeschaft (was in DE voor 10 euro), maar ik heb er eigenlijk geen klote aan. Je kunt het alarm geluidje niet aanpassen (wtf), en bij allerlei dingen die je m vraagt krijg je terug dat ie je niet kan helpen ermee. Typ ik datzelfde letterlijk in Google krijg ik wel gewoon meteen het antwoord. Tot nu toe is het voor mij een spraakgestuurde eierwekker.
Het zou makkelijk zijn als je er bij zet wat je vraagt,en wat die dan niet doet. dan kunnen we pas weten of dat idd zo is of dat je iets verkeerd doet.
En alarm kan je ook muziek laten afspelen (radio of spotify bv).

[ Voor 5% gewijzigd door evild op 28-04-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:43
Een Google Home werkt heel goed met home automation. B.v. ‘Turn on the living room lights’. Ook vragen naar het weer werkt goed (‘how is the weather?). Coaches van voetbalclubs kent ie ook.
Om je goed te helpen moet je denk ik meer info geven over wat je precies vraagt.
Het werkt trouwens ook goed met chromecast, netflix en spotify.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 28-04-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:18
Wat probeer je te doen dan? (Qua commando's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
mark-k schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:52:
Dat was niet de reden waarom ik hier postte, meer de vraag of ik wat mis ergens, of ik op n bepaalde manier commando's moet geven ofzo.
Ik gebruik hem om mijn shopping list te vullen, kookwekker, wekkerradio (heb een tweede in de slaapkamer) muziek af te spelen via spotify, Netflix kijken via de chromecast.

En om mijn gekoppelde apparaten te bedienen zoals verlichting (hue), ventilator aan/uit (sonoff ertussen), tv via harmony Hub.

En vast nog meer dingen die me zo even niet te binnen schieten.

Dus genoeg te doen met een home in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

evild schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:09:
[...]

Het zou makkelijk zijn als je er bij zet wat je vraagt,en wat die dan niet doet. dan kunnen we pas weten of dat idd zo is of dat je iets verkeerd doet.
En alarm kan je ook muziek laten afspelen (radio of spotify bv).
meesje schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:09:
[...]

Een Google Home werkt heel goed met home automation. B.v. ‘Turn on the living room lights’. Ook vragen naar het weer werkt goed (‘how is the weather?). Coaches van voetbalclubs kent ie ook.
Om je goed te helpen moet je denk ik meer info geven over wat je precies vraagt.
Het werkt trouwens ook goed met chromecast, netflix en spotify.
True, daarnet vroeg ik bijvoorbeeld hoe laat de F1 race morgen was (op verschillende manieren, enige dat ik eruit kon krijgen was dat het dit weekend was), maar heb t met meerdere dingen dat er gezegd wordt dat ze me niet kan helpen.

Ik wist niet dat hij een alarm met radio kon afspelen, hoe zit dit dan? Spotify heb ik niet, youtube kan hij niet. De volume controls zijn ook wat apart, zelfs als ik het naar beneden zet (set volume to 5 percent bijv.) klinkt die stem toch nog flink hard.

Het weer kent ie ook niet zo goed, want ik zat toch echt middenin een bui een uur nadat ie aangegeven had dat er geen regen zou komen :P

Mijn Mi lights werken er ook nog niet mee, moet nog eens uitzoeken hoe ik die eraan moet hangen, maar wordt volgens mij een geklooi met ITTT en niet alle functies.

[ Voor 5% gewijzigd door mark-k op 29-04-2018 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Voor mij werkt het dingetje juist boven verwachting. Heb hem ook van de Otto.de deal voor 10,-. Wel jammer dat je inderdaad het alarm niet op een normale manier kan veranderen in muziek, zonder dat je het over iets heel anders hebt tegen het apparaat. Althans ik ben het nog niet tegengekomen.

Daarnaast met Controlicz en Domoticz er voor gezorgd dat ik al m'n apparaten aan en uit kan doen die in m'n domotica zitten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
mark-k schreef op zondag 29 april 2018 @ 00:20:
[...]

[...]

Ik wist niet dat hij een alarm met radio kon afspelen, hoe zit dit dan?
https://support.google.com/googlehome/answer/7071598?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evild
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 19:32
mark-k schreef op zondag 29 april 2018 @ 00:20:
[...]

Mijn Mi lights werken er ook nog niet mee, moet nog eens uitzoeken hoe ik die eraan moet hangen, maar wordt volgens mij een geklooi met ITTT en niet alle functies.
Ik heb hier ook alles van Mi light, dat werk allemaal erg goed. Aan/uit kleur veranderen, dimmen.
Heb alles in domoticz en die wordt aan gestuurd door Controlicz. werkt allemaal goed.
Misschien toch maar even het topic door lezen?

[ Voor 4% gewijzigd door evild op 29-04-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
rick85 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:09:
[...]

Ik kan je zeggen... dat werkt mooi!
Nog bepaalde tips en trucks ten aanzien van home Assistant?
Wat schakel je er allemaal mee. Levert probleem op als lampen met Nederlandse omschrijving zijn beschreven in HA?
Toevallig ook Sonos / Harmony erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
trekker22 schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:04:
[...]

Nog bepaalde tips en trucks ten aanzien van home Assistant?
Wat schakel je er allemaal mee. Levert probleem op als lampen met Nederlandse omschrijving zijn beschreven in HA?
Toevallig ook Sonos / Harmony erbij?
Je zult de Duck DNS plugin met Let's Encrypt support moeten installeren om het te laten werken en deze handleiding moeten volgen. Bijkomend voordeel is dat je dan van buitenshuis ook je lampen en apparaten kan besturen.
De Nederlandse support is er nog niet voor de Home Mini dus de lampen moet je in het Engels aanroepen. De lampen staan bij mij wel gewoon in het Nederlands in het HA Dashboard.

Heb geen Sonos / Harmony. Hier zullen wel oplossingen voor zijn. Wel kan ik mijn andere apparaten zoals een Pioneer versterker en Chromecast besturen via spraak. Uiteraard alles in het Engels.

[ Voor 4% gewijzigd door rick85 op 29-04-2018 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
rick85 schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:27:
[...]

Je zult de Duck DNS plugin met Let's Encrypt support moeten installeren om het te laten werken en deze handleiding moeten volgen. Bijkomend voordeel is dat je dan van buitenshuis ook je lampen en apparaten kan besturen.
De Nederlandse support is er nog niet voor de Home Mini dus de lampen moet je in het Engels aanroepen. De lampen staan bij mij wel gewoon in het Nederlands in het HA Dashboard.

Heb geen Sonos / Harmony. Hier zullen wel oplossingen voor zijn. Wel kan ik mijn andere apparaten zoals een Pioneer versterker en Chromecast besturen via spraak. Uiteraard alles in het Engels.
Met nieuwe cloud (nog gratis) hoef je dat DNS niet meer te doen.

Maar hoe roep je een lamp precies aan? Nl uitspraak van lamp zal toch wel kunnen? Niet dat ik buffetkast op zijn Engels moet proberen uit te spreken :-)

Wat is er precies aan te sturen op chromecast? Heb er 1 en aanzetten gebeurd via Harmony. (Versterker en tv aan op juiste settings).

Of laat je hem meteen iets afspelen?

[ Voor 8% gewijzigd door trekker22 op 29-04-2018 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:43
trekker22 schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:49:
[...]

Met nieuwe cloud (nog gratis) hoef je dat DNS niet meer te doen.

Maar hoe roep je een lamp precies aan? Nl uitspraak van lamp zal toch wel kunnen? Niet dat ik buffetkast op zijn Engels moet proberen uit te spreken :-)

Wat is er precies aan te sturen op chromecast? Heb er 1 en aanzetten gebeurd via Harmony. (Versterker en tv aan op juiste settings).

Of laat je hem meteen iets afspelen?
Met google home kun je direct netflix en spotify afspelen op je chromecast (audio). Verder ook stoppen en pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
meesje schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:59:
[...]

Met google home kun je direct netflix en spotify afspelen op je chromecast (audio). Verder ook stoppen en pauzeren.
Ok. Gebruik de chromecast eigenlijk alleen voor Ziggo Go voor F1 :-)

Turn off dining room werkt met wat lampjes er in. Nu stond iPhone weer op en NL en lampen verplaatst naar Woon kamer er deze snapt die niet.
In log staat dan ook turn on phone camera (klinkt beetje als woonkamer :-) )
Kun je werken met NL genoemde kamers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:59
Ik gebruik Engelse benamingen vanwege de spraakherkenning.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascall1985
puntje013 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:10:
[...]

Dan weet ik het helaas ook niet.
Dank je voor je inbreng. Had echter nog een hele oude Samsung tab gevonden en daarmee kan ik wel shortcuts maken. Blijft vreemd dat het anders werkt iOS Android en dan ook nog uitmaakt Engels of geen Engels. Blijft tenslotte 1 device. Heb echter het virus te pakken en inmiddels ook mijn badkamer voor zien van Google home mini. Die netjes afspeelt via de incieling speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
Dit is goed nieuws! Als ING het rond de zomer wil aan kunnen bieden, dan moet de Assistant wel Nederlands verstaan!
ING werkt momenteel samen met Google om toepassingen te ontwikkelen die werken met Google Assistant. Het is de bedoeling dat ING-rekeninghouders rond de zomer via deze digitale assistent geld kunnen overmaken met stemcommando's.
https://androidworld.nl/a...-assistant-ondersteuning/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
CoachKoos schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:19:
Dit is goed nieuws! Als ING het rond de zomer wil aan kunnen bieden, dan moet de Assistant wel Nederlands verstaan!

[...]

https://androidworld.nl/a...-assistant-ondersteuning/
Maar een Nederlandse Assistant hoeft nog niet meteen op de Google Home beschikbaar te zijn, daar kan nog wel even overheen gaan.

nieuws: Google Home komt voorlopig niet naar Nederland
Zo kreeg de Assistant vorig jaar november ondersteuning voor het Italiaans, maar kon de speaker pas half maart met die taal gebruikt worden. Inmiddels zijn de Home-speakers wel te koop in Italië. De Assistant kreeg 1 november 2017 ook ondersteuning voor het Spaans, maar de Home is in die taal nog niet te gebruiken en ook niet verkrijgbaar in landen waar Spaans de voertaal is.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
TheFes schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:30:
[...]

Maar een Nederlandse Assistant hoeft nog niet meteen op de Google Home beschikbaar te zijn, daar kan nog wel even overheen gaan.

[...]
Ja, dat bericht zag ik ook. Maar elke stap is er 1.. En als dit gaat lopen, zetten ze misschien ook meer vaart achter het beschikbaar maken op de Home. Al zal zoiets zorgen voor meer vaart hoop ik:

nieuws: Albert Heijn gaat app uitbrengen om boodschappen te bestellen via Goo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
oke, ik kom er niet helemaal uit en ook niet via google zelf...of ik kijk niet goed... of ik wordt te oud :)

Ik heb thuis philips hue en gekoppeld aan mijn home mini... die staan in het nederlands.. hoe kan ik die echter per kamer bedienen ik heb bv een woonkamer, een hal, een slaapkamer en een zolder met lampen er in ... Via de Hue app geen probleem maar via google home kom ik er niet uit om per kamer de lampen aan of uit te doen ...

Het rare is dat als ik zeg : hey google put out the light de lampen in de woonkamer wel uitgaan.. zeg ik put out all lights dan gaan alle lampen uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Gandalf68 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:24:
oke, ik kom er niet helemaal uit en ook niet via google zelf...of ik kijk niet goed... of ik wordt te oud :)

Ik heb thuis philips hue en gekoppeld aan mijn home mini... die staan in het nederlands.. hoe kan ik die echter per kamer bedienen ik heb bv een woonkamer, een hal, een slaapkamer en een zolder met lampen er in ... Via de Hue app geen probleem maar via google home kom ik er niet uit om per kamer de lampen aan of uit te doen ...

Het rare is dat als ik zeg : hey google put out the light de lampen in de woonkamer wel uitgaan.. zeg ik put out all lights dan gaan alle lampen uit..
Je moet je apparaten in een group zetten in de Home app, bijv. "living room".
Dan kan je zeggen "turn on the living room lights".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Das gek. Dacht dat de Google Home geen 'room awareness' had. Als ik zeg 'turn off/on the lights' gaan alle lampen in huis aan of uit. Bij @Gandalf68 dus alleen die van de woonkamer waar de Google Home staat?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
krouwen schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:37:
Voor mensen die overwegen een Google Home aan te schaffen en voor betere geluidskwaliteit willen gaan en ook nog eens voor een zeer goede prijs op dit moment (helaas heb ik hem 2 weken geleden nog uit de VS laten importeren voor 160 euro), dan zou ik hier eens naar kijken: De JBL link 20, ik zie dat die nu ook via NL shops te koop is -> https://www.superaankoop....rdDX6VIRGmURoCs9sQAvD_BwE

Echt een uitstekende speaker met Google Home functionaliteit en ook nog een af te koppelen en dan op batterij bijvoorbeeld in de tuin te gebruiken en waterdicht. Echt geweldig toch?
Correctie: Shop die goedkoop in Nederland bezorgd. Het is een bedrijf uit HongKong die naar Engeland verzend en vervolgens naar Nederland

Ik heb de JBL Link 20 daar voor 114 euro gekocht. Echt een topspeaker. Het lukt me alleen nog niet om een alarm in te stellen. Het lijkt goed te gaan "Your alarm is set" maar daarna "hmm sorry something went wrong" of "there was a glitch, try again in a few seconds". Heb al een reset gedaan door de mute knop 12s vast te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Lennart95 op 03-05-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

In addition to announcing 5,000 smart home partners, Google touted a few new brands that will soon work with Google Assistant, though most had been announced previously. The voice controlled functionality for these brands will start rolling out this month. You'll be able to control your TV with Google Assistant through Dish's set top box the Hopper and Logitech Harmony remotes. Google Assistant could already control your TV with Chromecast streamers, Android TV and more limited Logitech compatibility.

Laten we hopen dat het nu eindelijk gaat werken out of the box

https://www.cnet.com/goog...tners-adds-dish-logitech/

Verwacht: deze maand

[ Voor 10% gewijzigd door JoeZuCK op 03-05-2018 20:21 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
InF.Inc schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:20:
In addition to announcing 5,000 smart home partners, Google touted a few new brands that will soon work with Google Assistant, though most had been announced previously. The voice controlled functionality for these brands will start rolling out this month. You'll be able to control your TV with Google Assistant through Dish's set top box the Hopper and Logitech Harmony remotes. Google Assistant could already control your TV with Chromecast streamers, Android TV and more limited Logitech compatibility.

Laten we hopen dat het nu eindelijk gaat werken out of the box

https://www.cnet.com/goog...tners-adds-dish-logitech/

Verwacht: deze maand
Ik begrijp dit bericht niet helemaal. Dan zouden losse afstandsbedieningen van Logitech ook werken met de Home, dus zonder de Hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Denk dat de Hub er ook mee wordt bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
InF.Inc schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:33:
Denk dat de Hub er ook mee wordt bedoeld.
Denk ik ook, maar dan dus via een Home Automation skill, en niet zoals nu.
Je hoeft dan ook geen "Ask Harmony" meer te zeggen, maar kunt gewoon directe commando's geven, zoals ook met je lichten.

Ik ga er vanuit dat dit bedoeld wordt, dat zou ik wel fijn vinden, kan ik een hoop uit IFTTT gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
TheFes schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:43:
[...]

Je hoeft dan ook geen "Ask Harmony" meer te zeggen, maar kunt gewoon directe commando's geven, zoals ook met je lichten.

Ik ga er vanuit dat dit bedoeld wordt, dat zou ik wel fijn vinden, kan ik een hoop uit IFTTT gooien
Ok. Stond er wat onduidelijk omdat het in principe al samenwerkt. Ik heb het nu ook via IFTTT lopen, werkt op zich prima maar als het in de Home zit nog makkelijk.

Zou het hele linken van accounts dan ook afgelopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
[...]

Als je voor de harmony commando's een shortcut maakt hoef je ook niet steeds 'ask harmony' ervoor te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
puntje013 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:18:
[...]

Als je voor de harmony commando's een shortcut maakt hoef je ook niet steeds 'ask harmony' ervoor te zeggen.
Dat heb ik ook gedaan, maar ik heb voor het starten van activities toch een voorkeur voor IFTTT omdat je dan gewoon je custom response krijgt en niet getting harmony en dan die rare Harmony stem. Daar zou je dan dus ook vanaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

[...]

Ik dacht meer aan add devices bij Home Control zodat hij normaal te linken is en ook met meerdere users zonder fratsen en ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
InF.Inc schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:02:
[...]

Ik dacht meer aan add devices bij Home Control zodat hij normaal te linken is en ook met meerdere users zonder fratsen en ongein.
Dat bedoelde ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Tju.
Ik had verwacht dat de Google mini in Italië voor een mooi prijsje te kopen valt. Er was zelfs plek gereserveerd voor in mijn koffer...
Helaas.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Harmony en Google Home via IFTTT doet het bij mij niet meer. Alles lijkt normaal te werken, maar de Hub doet in de praktijk niets waar hij dat vroeger wel deed. Je kunt dus "TV on" blijven roepen en bevestigd horen worden, maar de TV gaat niet aan. Ik las een tip over het heropstarten van de Hub, maar dat helpt ook niet. Iemand een andere gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:14
tomhster schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:29:
Harmony en Google Home via IFTTT doet het bij mij niet meer. Alles lijkt normaal te werken, maar de Hub doet in de praktijk niets waar hij dat vroeger wel deed. Je kunt dus "TV on" blijven roepen en bevestigd horen worden, maar de TV gaat niet aan. Ik las een tip over het heropstarten van de Hub, maar dat helpt ook niet. Iemand een andere gouden tip?
Hier hetzelfde probleem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Mijn Harmony is "gewoon" gekoppeld aan mijn home via "link harmony" en het lukt mij ook al 2 dagen niet meer om iets op te starten.
Het gekke is dat zodra ik de gewone remote gebruik om iets te starten de commando's via de home mini wel weer werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
tomhster schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:29:
je hebt er niets aan, maar bij mij werkte het ook niet meer en hielp de stroom er even af wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
puntje013 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:54:
Mijn Harmony is "gewoon" gekoppeld aan mijn home via "link harmony" en het lukt mij ook al 2 dagen niet meer om iets op te starten.
Het gekke is dat zodra ik de gewone remote gebruik om iets te starten de commando's via de home mini wel weer werken.
Heb ik dit weekend (vrijdag/zaterdag) ook last van gehad. Sinds zondag werkt alles weer normaal. Er was een probleem bij de servers van logitech of iets dergelijks. Zie ook het Harmony topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Ja, hij doet het weer zonder aan mijn kant iets veranderd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Mensen hier die ook lopen te stoeien met Spotify Connect en de Google Home (Mini)? Hij is hier alleen als kies/vindbaar apparaat vanuit een Spotify client wanneer de Google Home reeds muziek speelt via Spotify. Stop je dat dan is hij ineens weggevallen uit het rijtje Spotify Connect apparaten. Vrij irritant, want dan moet je met voice commands eerst iets randoms spelen van Spotify om hem daarna pas te kunnen bedienen vanaf Spotify Desktop of mobiel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:11
MsG schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:52:
Mensen hier die ook lopen te stoeien met Spotify Connect en de Google Home (Mini)? Hij is hier alleen als kies/vindbaar apparaat vanuit een Spotify client wanneer de Google Home reeds muziek speelt via Spotify. Stop je dat dan is hij ineens weggevallen uit het rijtje Spotify Connect apparaten. Vrij irritant, want dan moet je met voice commands eerst iets randoms spelen van Spotify om hem daarna pas te kunnen bedienen vanaf Spotify Desktop of mobiel.
Ik kan hem wel meteen bedienen vanaf Spotify op mijn Android telefoon. Met de Spotify app op Windows heb ik wel jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ben best blij met het nieuws dat Google Home binnenkort uitkomt in Nederland. Zit nu te wachten op Nederlandse ondersteuning tot ik er 1 aanschaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
En dan heeft hij het over dit bericht op de frontpage: nieuws: Google Home komt later dit jaar uit in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:56
Hier ook even:
https://www.otto.de/p/goo...234#variationId=615632235

Google Home nu voor 99,99€ bij de Duitse Otto. Verzenden echter niet naar NL, maar wel naar een Duitse Hermes Paket Shop. De Mini staat er nu voor 39,99€
Met kortingscode 85085 ook nog eens 15€ korting voor nieuwe klanten, en verzendkosten 0€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Iemand de nieuwe stemmen van Google Assistant al werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
new_guy schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 18:47:
Ik kan uit 8 stemmen kiezen nu, maar vind de eerste nog steeds het beste klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Hm nu heb in ineens ook de mogelijkheid! Toen ik het postte nog niet.
Ik ben het echter met je eens, de eerste blijft het beste klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:46

WoutF

Hoofdredacteur
new_guy schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 18:47:
Ik gebruik nu een mannelijke stem, de voorlaatste uit het rijtje. Ik zal het een kans geven, maar weet niet of ik hier na al die tijd aan kan wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Ik had het idee dat tijdens de keynote de stemmen veel beter klonken. Ik was toen direct onder de indruk van de 'eerste' vrouwenstem die ze lieten horen.

Ik ga het proberen... Maar dikke kans dat ik terug ga naar de oorspronkelijke dame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:29
Mini is nu te koop via Ibood.nl voor 39,95, excl verzenden voor 5,95.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
evleerdam schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 00:06:
Mini is nu te koop via Ibood.nl voor 39,95, excl verzenden voor 5,95.
Dank, voor deze prijs is mijn interesse wel gewekt. Het lijkt me persoonlijk vooral handig om te kunnen casten naar mijn tv zonder de telefoon erbij te moeten pakken. Nu nog even inlezen of dit ook (makkelijk) werkt om Netflix of ZiggoGo te casten via de Home Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om het volume te 'herijken' ofzo?

Google Home mini is volgens mij superluid. Althans, het hardste waar ik het ooit op gezet heb is 30%, maar meestal staat het op 20%.

En ik zou de volume-instelling iets beter willen fine-tunen (dus die 30% instellen als 100%, zodat ik meer tussenstapjes heb).
weet iemand of zoiets mogelijk is?

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 10-05-2018 12:43 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

ralph075 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:28:
[...]

Dank, voor deze prijs is mijn interesse wel gewekt. Het lijkt me persoonlijk vooral handig om te kunnen casten naar mijn tv zonder de telefoon erbij te moeten pakken. Nu nog even inlezen of dit ook (makkelijk) werkt om Netflix of ZiggoGo te casten via de Home Mini.
Netflix heeft gewerkt maar weet niet of dat nog steeds zo is. Ziggogo kan ik vanavond proberen.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
ralph075 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:28:
[...]

Netflix casten naar een chromecast werkt perfect met Google home.
Hee google play "random serie" on chromecast en de stream start, als je al ergens halverwege in een aflevering zat gaat ie netjes verder waar je gebleven was.
Series die net op Netflix staan (de eerste 2 dagen dacht ik) herkent ie nog niet omdat het indexeren even duurt denk ik.

Ziggo heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Laatst online: 08:38
Kan je al casten via de Shield?
Ik zou graag via de Google home mini, de shield de opdracht willen geven om Netflix te laten starten.
Is dat al mogelijk?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Uitverkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Laatst online: 20-11-2024
Op superaankoop.co.nl wel te koop, maar krijg je wel een UK versie met reisadapter erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Lennart95 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:42:
[...]

Op superaankoop.co.nl wel te koop, maar krijg je wel een UK versie met reisadapter erbij
Voor dat soort prijzen kan je beter op Marktplaats of Tweakers V&A rondstruinen. Genoeg mensen die heel toevallig van familie in Duitsland een Google Home hebben gekregen en die blijkbaar toch niet wilden gebruiken en hem nog in seal hebben :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Ben nu in de VS, kan er een in m'n koffer gooien als iemand er een wil... Zelf verloopje regelen.

Aanbieding bij Walmart: 2stuks voor $58+tax (9,5%) dus $63,51 which is dus ongeveer 53 euro voor 2.

[ Voor 68% gewijzigd door Hmmbob op 13-05-2018 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
MillZ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:25:
Kan je al casten via de Shield?
Ik zou graag via de Google home mini, de shield de opdracht willen geven om Netflix te laten starten.
Is dat al mogelijk?
The following Cast devices can play TV shows and movies using Google Home,

Chromecast
TVs with Chromecast built-in.
Android TV is not currently supported but will be supported soon.

Die laatste regel staat er al erg lang, geen idee of ze er nog actief aan werken maar shield werkt dus niet.
Pagina: 1 ... 16 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...