Na een herstart hier ook weer. raar dat hij het niet gelijk deed. maar goed.
Het artikel op Tweakers geeft een ander beeld:maartend schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:19:
[...]
Your Home device will still listen for your commands, but will route all audio through the connected Bluetooth speaker.
Iemand al in het echt kunnen testen met zijn/haar GH?Gekoppelde luidsprekers kunnen werken als aanvulling, maar ook als primaire speaker.
[ Voor 5% gewijzigd door J-P op 29-03-2018 14:37 ]
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Ben heel benieuwd. Want voice aansturen van dat ding lijkt me geweldigJ-P schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:36:
[...]
Het artikel op Tweakers geeft een ander beeld:
[...]
Iemand al in het echt kunnen testen met zijn/haar GH?
Heb het getest. En het werkt. Google Home mini gekoppeld aan mijn Bose Soundtouch 300. Het is nu bijna perfectie. Ik moet de Bose nog steeds handmatig aanzetten en hij speelt niet mijn presets af. Dus je spotify lijstjes moeten duidelijke (Engelse) labels hebben.
De GH mini kan nu via de Bose shuffelen, volume hoger/lager en vorige/volgende track met de stem starten. Ook het nogmaals beluisteren van een track kan met een stemcommando.
Reacties op je vragen komen nog wel vanuit de GH.
De GH mini kan nu via de Bose shuffelen, volume hoger/lager en vorige/volgende track met de stem starten. Ook het nogmaals beluisteren van een track kan met een stemcommando.
PSN: IS_DJ
Is deze feature al uitgerold? Krijg het pairen naar een BT speaker op mijn GHM niet voor elkaar.i-dj schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:47:
Heb het getest. En het werkt. Google Home mini gekoppeld aan mijn Bose Soundtouch 300. Het is nu bijna perfectie. Ik moet de Bose nog steeds handmatig aanzetten en hij speelt niet mijn presets af. Dus je spotify lijstjes moeten duidelijke (Engelse) labels hebben.
Ik ga naar devices --> kies dan de betreffende GHM --> settings --> Paired Bluetooth devices. Maar kan daar alleen mijn telefoon koppelen aan de GHM.
Ik heb mijn telefoon, locatie, en adres omgezet naar Engels/New York.
Nu zie ik de optie ook niet meer, nu ik alles heb terug gezet.
De verbinding blijft er wel.
Edit: Heb nog even gecheckt, in de instelling van de GH kun je een default music speaker selecteren. Daarop klikkend kan ik de GH Pairen met een bluetooth speaker.
Edit: Heb nog even gecheckt, in de instelling van de GH kun je een default music speaker selecteren. Daarop klikkend kan ik de GH Pairen met een bluetooth speaker.
[ Voor 33% gewijzigd door i-dj op 29-03-2018 21:17 ]
PSN: IS_DJ
Klopt het dat na een factory reset je gelijk al je instellingen weer terug hebt? Zoals home control devices, integratie met spotify, met netflix, etc.
Heb die optie ook maar zie alleen mijn andere ghm en mijn chromecast.i-dj schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:08:
Zie geen pair optie.
Betekend dat ik nog geen GGOGLE HOME hoef aan te schaffen ?
En als de NL taal wel komt, zal die dan wel uitkomen op het US Model, of zullen ze andere modellen uitbrengen ?
Mark
Als jij geen Engels wilt praten zal je moeten wachten. Als NL beschikbaar is dan zal ook een Google home uit Duitsland of US naar NL gezet kunnen worden.MarioMark1541 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:04:
[...]
Betekend dat ik nog geen GGOGLE HOME hoef aan te schaffen ?
En als de NL taal wel komt, zal die dan wel uitkomen op het US Model, of zullen ze andere modellen uitbrengen ?
Mark
Ik overweeg om een Ring deurbel aan te schaffen. Deze hebben kennelijk integratie met Google Home. Zie: https://assistant.google.com/services/a/id/7274b3bf787d255e
Echter via de Google Home heb kan ik Ring niet vinden als ik een nieuw smart home device wil toevoegen.
Hebben jullie dat ook?
Echter via de Google Home heb kan ik Ring niet vinden als ik een nieuw smart home device wil toevoegen.
Hebben jullie dat ook?
Logitech Harmony ook niet. Misschien als je zegt: OK Google, ask Ring to link my account.meesje schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:49:
Ik overweeg om een Ring deurbel aan te schaffen. Deze hebben kennelijk integratie met Google Home. Zie: https://assistant.google.com/services/a/id/7274b3bf787d255e
Hebben jullie dat ook?
Deed ik ook met de Harmony: OK Google, ask Harmony to link my account.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Na eerder afscheid genomen te hebben van Alexa, heb ik nu ook mijn Google Home weggedaan. Leuk om even mee gespeeld te hebben.
Het werkt allemaal best goed, de Home heeft goede integratie met Chromecast. Maar bijvoorbeeld iets afspelen van Spotify, vind ik toch fijner om dat via een app te doen. Je kunt dan bijvoorbeeld lekker door albums bladeren, enz. Hetzelfde voor Netflix, iets selecteren via een app vind ik fijner werken. Via de app ontdek je ook meer content.
Het bedienen van mijn smart home devices werkte op zich goed. Echter via schakelmateriaal (Hue Tap bijvoorbeeld) was het allemaal wat sneller. De Hue Tap werkt direct, terwijl Google Home via een internet verbinding mijn lampen aan stuurt.
Al met al een leuke ervaring. Wellicht in de toekomst weer eens een poging ondernemen.
Het werkt allemaal best goed, de Home heeft goede integratie met Chromecast. Maar bijvoorbeeld iets afspelen van Spotify, vind ik toch fijner om dat via een app te doen. Je kunt dan bijvoorbeeld lekker door albums bladeren, enz. Hetzelfde voor Netflix, iets selecteren via een app vind ik fijner werken. Via de app ontdek je ook meer content.
Het bedienen van mijn smart home devices werkte op zich goed. Echter via schakelmateriaal (Hue Tap bijvoorbeeld) was het allemaal wat sneller. De Hue Tap werkt direct, terwijl Google Home via een internet verbinding mijn lampen aan stuurt.
Al met al een leuke ervaring. Wellicht in de toekomst weer eens een poging ondernemen.
Jammer, had m graag van je willen overnemen ;-)meesje schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:57:
Na eerder afscheid genomen te hebben van Alexa, heb ik nu ook mijn Google Home weggedaan. Leuk om even mee gespeeld te hebben.
Het ging via Marktplaats vrij snel. Gisteren advertentie geplaatst, vandaag opgehaald.MarioMark1541 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:29:
[...]
Jammer, had m graag van je willen overnemen ;-)
Kan je bij verschillende Google Home's ook verschillende default speakers instellen?
Ik heb nu een google Home in de woonkamer staan welke afspeelt via een Chrome cast, echter wil ik er een bijplaatsen in de keuken welke dan default de eigen speaker gebruikt. En in de kinderkamer zou hij de youtube films direct op die tv af moeten spelen.
straks hangt mn hele huis nog vol...
Ik heb nu een google Home in de woonkamer staan welke afspeelt via een Chrome cast, echter wil ik er een bijplaatsen in de keuken welke dan default de eigen speaker gebruikt. En in de kinderkamer zou hij de youtube films direct op die tv af moeten spelen.
Het kan wel, maar is in principe nutteloos, de beelden doorzetten naar de TV kan bv. niet, praten via GH kan wel, al werkt dat soms wel en soms niet.meesje schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:49:
Hebben jullie dat ook?
Ik zit een Nest te overwegen nu :-)
Ja dat kan, middels aanmaken van de verschillende ruimtes in de home app waar de google producten staan zodat je per gh een preferred device hebt.MarcoL1978 schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:56:
Kan je bij verschillende Google Home's ook verschillende default speakers instellen?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Naast Alexa, heb ik ook afscheid genomen van Google Home (zie een paar berichten hiervoor).RoosW schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:11:
[...]
Het kan wel, maar is in principe nutteloos, de beelden doorzetten naar de TV kan bv. niet, praten via GH kan wel, al werkt dat soms wel en soms niet.
Ik zit een Nest te overwegen nu :-)
Wat ik begrepen had van camera’s, zoals Logi Circle 2, maar ook Ring, dat je het beeld op je tv kunt laten tonen indien je een Chromecast hebt. Voor mij is dat trouwens vrij nutteloos, omdat mijn woonkamer en tv aan de voorkant van de woning zijn (net als de deurbel). Dan kan ik net zo goed even door het raam kijken....
Niet van de video deurbel, en daar hebben we het toch over? Wat ik zou willen is de mogelijkheid om bij aanbellen beeld te krijgen op mijn tv, of automatisch, of indien gevraagd.meesje schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:10:
[...]
Naast Alexa, heb ik ook afscheid genomen van Google Home (zie een paar berichten hiervoor).
Wat ik begrepen had van camera’s, zoals Logi Circle 2, maar ook Ring, dat je het beeld op je tv kunt laten tonen indien je een Chromecast hebt. Voor mij is dat trouwens vrij nutteloos, omdat mijn woonkamer en tv aan de voorkant van de woning zijn (net als de deurbel). Dan kan ik net zo goed even door het raam kijken....
Maar helaas; " Unfortunately, Google Home does not act as a chime. Google Home can only tell you the status of your Doorbell such as battery life, health and to start a new recording. Just say, Ok Google, Talk to Ring. "
En nu Amazon Ring heeft gekocht kunnen we het helemaal wel vergeten.
Ik ben aan het overwegen de Ring naar de achter-tuin deur te verbannen, en een Nest als ie uitkomt voor de voordeur te gaan gebruiken. Die kan dat namelijk allemaal..
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Ik heb de mogelijkheden van Ring door elkaar gehaald met Nest Hello. Deze laatste kan wel meer. Daarentegen kun je b.v. bij Alexa wel het beeld van Ring weer laten geven op een Echo Spot of Echo Show. Dat is wel handig als je b.v. bezig bent in de keuken met je handen vol.RoosW schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:12:
[...]
Niet van de video deurbel, en daar hebben we het toch over? Wat ik zou willen is de mogelijkheid om bij aanbellen beeld te krijgen op mijn tv, of automatisch, of indien gevraagd.
Maar helaas; " Unfortunately, Google Home does not act as a chime. Google Home can only tell you the status of your Doorbell such as battery life, health and to start a new recording. Just say, Ok Google, Talk to Ring. "
En nu Amazon Ring heeft gekocht kunnen we het helemaal wel vergeten.
Ik ben aan het overwegen de Ring naar de achter-tuin deur te verbannen, en een Nest als ie uitkomt voor de voordeur te gaan gebruiken. Die kan dat namelijk allemaal..
Blijft raar, heb de BT pair optie wel een keer zien staan bij "default music speaker" maar nu is de optie weer weg.i-dj schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:08:
Heb even alle 6 de GHM bekeken en bij 3 heb ik de pair optie wel en bij 3 niet.
ahhh, nu komen we ergens:
degene die het niet doen: fw: 111204
degene die het wel doen: fw: 114510
Even kijken hoe ik de fw update kan forceren.
Zo dus: Reboot Google Home by unplugging it from the power source, waiting one minute, and plugging it back in. This will automatically restart the update.
Reboot lijkt niet te helpen, volgens hier https://support.google.com/googlehome/answer/7365257?hl=en zitten er drie GHM op de produktie firmware en drie op de preview versie.
Op alle 6 staat het preview programma uit.
Update: heb ze allemaal op preview programma gezet, herstart via powerplug en nu allemaal op 114510 en BT werkt!.
[ Voor 15% gewijzigd door Flash3d op 02-04-2018 11:19 ]
Ik draai ook de preview fw, en ik heb de optie om een bluetooth speaker als default te zetten ook.Flash3d schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:28:
[...]
Blijft raar, heb de BT pair optie wel een keer zien staan bij "default music speaker" maar nu is de optie weer weg.
Heb even alle 6 de GHM bekeken en bij 3 heb ik de pair optie wel en bij 3 niet.
ahhh, nu komen we ergens:
degene die het niet doen: fw: 111204
degene die het wel doen: fw: 114510
Even kijken hoe ik de fw update kan forceren.
Zo dus: Reboot Google Home by unplugging it from the power source, waiting one minute, and plugging it back in. This will automatically restart the update.
Reboot lijkt niet te helpen, volgens hier https://support.google.com/googlehome/answer/7365257?hl=en zitten er drie GHM op de produktie firmware en drie op de preview versie.
Op alle 6 staat het preview programma uit.
Update: heb ze allemaal op preview programma gezet, herstart via powerplug en nu allemaal op 114510 en BT werkt!.
Is het iemand gelukt om een bluetooth speaker niet als default te zetten maar met een voice command toch audio van de GH er naar te streamen.
Het liefste zoek ik iets in de trant van "OK, Google, stream to [gekoppelde Bluetooth-Speaker naam].
Tot dusver lukt het mij alleen wanneer ik de speaker echt op default zet. Naar ik wil het maar af en toe op die speaker horen.
Dat werkt wel met een Chromecast audio. Ik zou verwachten dat ze dat ook geïmplementeerd hebben bij de integratie met BT speakers.J-P schreef op maandag 2 april 2018 @ 15:55:
[...]
Ik draai ook de preview fw, en ik heb de optie om een bluetooth speaker als default te zetten ook.
Is het iemand gelukt om een bluetooth speaker niet als default te zetten maar met een voice command toch audio van de GH er naar te streamen.
Het liefste zoek ik iets in de trant van "OK, Google, stream to [gekoppelde Bluetooth-Speaker naam].
Tot dusver lukt het mij alleen wanneer ik de speaker echt op default zet. Naar ik wil het maar af en toe op die speaker horen.
En anders een JBL Playlist kopen via Marktplaats. Deze worden massaal gedumpt, al te krijgen voor 60 euro. Volgens mij kreeg je deze bij een Vodafone abonnement. De JBL Playlist heeft ingebouwde chromecast functie.
Ik wil het gebruiken icm m'n soundbar, dus die JBL gaat dat probleem niet oplossen.meesje schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:04:
[...]
Dat werkt wel met een Chromecast audio. Ik zou verwachten dat ze dat ook geïmplementeerd hebben bij de integratie met BT speakers.
En anders een JBL Playlist kopen via Marktplaats. Deze worden massaal gedumpt, al te krijgen voor 60 euro. Volgens mij kreeg je deze bij een Vodafone abonnement. De JBL Playlist heeft ingebouwde chromecast functie.
Wellicht dat ze de mogelijkheid laten toevoegen (of er nu al is en ik gebruik de verkeerde commando's). Eventueel sluit ik in de toekomst een Chromecast audio op de soundbar aan.
Weet iemand of er een mogelijk is om mijn rolgordijn via google home te besturen (omhoog/omlaag). Of moet ik dan gelijk een heel nieuw rolgordijn aanschaffen? Gaat om een rolgordijn met een balletjes trekkoord.?
Middels een bridge is Soma geschikt voor Alexa (Amazon) en HomeKit (Apple). Het zal me niet verbazen als straks Google Home support toegevoegd zal gaan worden.recsto schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:56:
Weet iemand of er een mogelijk is om mijn rolgordijn via google home te besturen (omhoog/omlaag). Of moet ik dan gelijk een heel nieuw rolgordijn aanschaffen? Gaat om een rolgordijn met een balletjes trekkoord.?
Beetje offtopic...
Het is kei gaaf (ja, ik kom uit Brabant) dat bijna alles met elkaar kan werken. En spraak bediening wordt de toekomst, tenminste, dat geloof ik.
Maar om alles goed met elkaar te laten werken, heb je overal een bridge voor nodig.
Ik vraag me af hoe lang het gaat duren voordat wij daar vanaf zijn. Dat een bridge zoiets als een router is en welke (2weg) protocol het is.
Het is kei gaaf (ja, ik kom uit Brabant) dat bijna alles met elkaar kan werken. En spraak bediening wordt de toekomst, tenminste, dat geloof ik.
Maar om alles goed met elkaar te laten werken, heb je overal een bridge voor nodig.
Ik vraag me af hoe lang het gaat duren voordat wij daar vanaf zijn. Dat een bridge zoiets als een router is en welke (2weg) protocol het is.
Dat is het mooie van de Google Home (en Amazon Echo), die bieden integratie van (bijna) alle domotica, waar de fabrikanten te eigenwijs zijn om voor 1 standaard te kiezen.
Het zal inderdaad een stuk makkelijker worden als de industrie voor 1 standaard kiest (Zigbee/Zwave, X10, etc).
Het zal inderdaad een stuk makkelijker worden als de industrie voor 1 standaard kiest (Zigbee/Zwave, X10, etc).
Hi,
Ben nieuw hier en zit mij wat te verdiepen in de GH of GHM. Het lijkt mij wel leuk speelgoed, icm bv mij Hue lampen en Chromecast Ultra maar andere kant, ga je nou echt praten tegen dat "ding"?? Ook als er familie of visitie is....
Ennuh, wat zijn nou de voordelen van zo GH(M) ten op zichten van bv een Homey?
Ben nieuw hier en zit mij wat te verdiepen in de GH of GHM. Het lijkt mij wel leuk speelgoed, icm bv mij Hue lampen en Chromecast Ultra maar andere kant, ga je nou echt praten tegen dat "ding"?? Ook als er familie of visitie is....
vraagje, Ik heb 2 Yeelights (witte en een mulit color) aangemeld via de Home app op mijn Google Home en Mini home. Lights off/on en andere commando's werkten altijd prima. Ook nu meld de Home dat ze 2 lichten heeft uit of aan gedaan. Echter de witte reageert niet meer. Via de Xaomi Mi app, is de witte Yeelight, prima te bedienen, hij is ook zichtbaar in de Home app. Ik heb de witte app al ge-reset en opnieuw aangemeld in de Mi app, ook opnieuw gekoppeld aan IFTTT. Misschien dan nog ontkoppen in de Home app en opnieuw koppelen?
Ja, je gaat echt praten tegen dat ding. Ik zet er de tv mee aan/uit, lampen aan/uit en stel vragen.Frid0 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:54:
Hi,
What time is the next bus to Eindhoven?
Who's the lead actor in ... (film naam)
Turn on the lights
Set a timer for...
Set an alarm
What does my day look like
etc etc...
De prijs! Een Homey kost €300, een GH(M) een stuk minder (ik had mijn mini in December voor €35)Frid0 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:54:
En zeker als je daarnaast bv een Pi met Home Assistant opzet, dan kun je nog meer apparaten bedienen. Inclusief het triggeren van meerdere acties door, middels IFTTT, spraakcommando's acties in Home Assistant te laten triggeren.
Bedankt! voor je snelle en duidelijke antwoord.Sahi_NL schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:14:
[...]
Ja, je gaat echt praten tegen dat ding. Ik zet er de tv mee aan/uit, lampen aan/uit en stel vragen.
What time is the next bus to Eindhoven?
Who's the lead actor in ... (film naam)
Turn on the lights
Set a timer for...
Set an alarm
What does my day look like
etc etc...
[...]
De prijs! Een Homey kost €300, een GH(M) een stuk minder (ik had mijn mini in December voor €35)
Prijs is inderdaad een groot voordeel ten opzichten van de Homey. Maar met zo Homey kan je volgens mij wel wat meer, of heb ik dat fout? Je kan "flows" maken van wat die moet doen als je binnen komt of weg gaat. Bepaalde tijden lampen uit zetten of Netflix/Plex aanzetten en de lampen automatisch dimmen. Dat kan geloof ik niet met GH(M), toch???
En wat is het verschil, behalve de prijs tussen een GH en een GH(M)? Is dat alleen dat er in de GHM 1 speaker zit en in de GH 2?
€35?? wow....daarvoor zal ik hem nu ook kopen zonder twijfel. Helaas vind ik ze daarvoor nu niet en moet ik minimaal het dubbelen betalen via Ebay
Bedankt!GENETX schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:25:
En zeker als je daarnaast bv een Pi met Home Assistant opzet, dan kun je nog meer apparaten bedienen. Inclusief het triggeren van meerdere acties door, middels IFTTT, spraakcommando's acties in Home Assistant te laten triggeren.
[ Voor 12% gewijzigd door Frid0 op 03-04-2018 13:37 ]
Precies wat @Sahi_NL zegt, combinatie met Hue en Chromecast en dat werkt echt top! Ik heb toch een Homey erbij gekocht maar dit is vooral voor home automation, dus de Google Home wordt voor spraakgestuurde moment-opdrachten gebruikt, terwijl de Homey gebruikt wordt voor vooraf ingestelde acties.
Ik had eerder een Pi met Home Assistant maar om dat een beetje lekker werkend te krijgen moet je veel (kunnen) programmeren, terwijl dit met de Homey meer intiutief werkt d.m.v. de Flow-editor. Ik ben geen programmeur maar wilde er ook gewoon beetje mee klooien, en werd helemaal gek van Home Assistant om eerlijk te zijn. De Homey wordt gebruik voor home automation i.c.m. Xiaomi sensoren, maar ook apps zoals PostNL en Afvalwijzer.
Ik heb mijn Google Home Mini's gekocht bij de MediaMarkt in Duitsland voor €35. De Mini heeft veel minder sterke luidsprekers maar ik gebruik ze niet voor muziek, daar heb ik al een Sonos systeem voor. Enige waar ik nog op zit te wachten is de integratie van Sonos en Google Home, maar dat komt eraan.
Edit: Je kunt met Google Home wel "routines" aanmaken, dus als ik zeg "Hey Google, bye bye" dan zet ie alle lampen en TV's uit. Maar Google Home zal dit altijd moeten doen vanuit een spraak-trigger. De Homey kan dat dan weer doen op een tijd of temperatuur of zonlicht trigger (overigens kun je voor de lampen dat ook via de Hue app zelf doen).
Ik had eerder een Pi met Home Assistant maar om dat een beetje lekker werkend te krijgen moet je veel (kunnen) programmeren, terwijl dit met de Homey meer intiutief werkt d.m.v. de Flow-editor. Ik ben geen programmeur maar wilde er ook gewoon beetje mee klooien, en werd helemaal gek van Home Assistant om eerlijk te zijn. De Homey wordt gebruik voor home automation i.c.m. Xiaomi sensoren, maar ook apps zoals PostNL en Afvalwijzer.
Ik heb mijn Google Home Mini's gekocht bij de MediaMarkt in Duitsland voor €35. De Mini heeft veel minder sterke luidsprekers maar ik gebruik ze niet voor muziek, daar heb ik al een Sonos systeem voor. Enige waar ik nog op zit te wachten is de integratie van Sonos en Google Home, maar dat komt eraan.
Edit: Je kunt met Google Home wel "routines" aanmaken, dus als ik zeg "Hey Google, bye bye" dan zet ie alle lampen en TV's uit. Maar Google Home zal dit altijd moeten doen vanuit een spraak-trigger. De Homey kan dat dan weer doen op een tijd of temperatuur of zonlicht trigger (overigens kun je voor de lampen dat ook via de Hue app zelf doen).
[ Voor 31% gewijzigd door Sanderrr op 03-04-2018 13:46 ]
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Klopt, Homey kan zoveel meer, het grote verschil is vooral, dat Homey zelf aanstuurt, niet overal is een bridge voor nodig, omdat Homey bijvoorbeeld zelf Zigbee, IR en Bluetooth aan boord heeft.Frid0 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:36:
[...]
Maar met zo Homey kan je volgens mij wel wat meer, of heb ik dat fout? Je kan "flows" maken van wat die moet doen als je binnen komt of weg gaat. Bepaalde tijden lampen uit zetten of Netflix/Plex aanzetten en de lampen automatisch dimmen. Dat kan geloof ik niet met GH(M), toch???
[...]
Uit je voorbeeld kan google home zelf ook al veel. Je kunt 'Shortcuts' maken met daarin: start Netflix op de TV en zet de lampen op stand 'Film'. Je hebt dan alleen wel IFTTT nodig om de lampen naar een scene te zetten.
Hier zit ik ook met smart op te wachten. Ik heb nu een aantal Yonomi (soort IFTTT) routines ingesteld voor Sonos sturing. Zo kan ik verschillende radiozenders (Radio 2 / 3FM / Stubru) starten en volumes instellen (per 5%).Sanderrr schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:40:
Enige waar ik nog op zit te wachten is de integratie van Sonos en Google Home, maar dat komt eraan.
Hey Google, Active Sonos Volume 10
Hey Google, Active 3FM on Sonos
[ Voor 23% gewijzigd door Sahi_NL op 03-04-2018 14:13 ]
Ik heb dat via de Logitech Harmony gedaan, dus ik kan zeggen "Hey Google, listen to Radio 2" en dan zet ie Radio 2 op via Sonos, dat werkt wel. Maar wel omslachtig dus hoop dat Sonos een beetje tempo maakt!
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Domme vraag, maar ik kan het antwoord niet vinden op het moment:
Wat is het commando om mijn GH hardop te laten tellen? Alle timers zijn aflopend en ik kan natuurlijk gewoon een aflopende timer telkens vragen waar die precies is, maar hoop eigenlijk op een mooiere oplossing.
Wat is het commando om mijn GH hardop te laten tellen? Alle timers zijn aflopend en ik kan natuurlijk gewoon een aflopende timer telkens vragen waar die precies is, maar hoop eigenlijk op een mooiere oplossing.
Do what you love, do it often
Als ie goed staat in de Home app en ook in de Mi app dan zou hij het moeten doen. Wat doe je met IFTTT?mrpisthebest schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:57:
vraagje, Ik heb 2 Yeelights (witte en een mulit color) aangemeld via de Home app op mijn Google Home en Mini home. Lights off/on en andere commando's werkten altijd prima. Ook nu meld de Home dat ze 2 lichten heeft uit of aan gedaan. Echter de witte reageert niet meer. Via de Xaomi Mi app, is de witte Yeelight, prima te bedienen, hij is ook zichtbaar in de Home app. Ik heb de witte app al ge-reset en opnieuw aangemeld in de Mi app, ook opnieuw gekoppeld aan IFTTT. Misschien dan nog ontkoppen in de Home app en opnieuw koppelen?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Da's mijn fout, had iets specifieker moeten zijn; wil graag dat ze hardop telt, maar per seconde. Dus gewoon een oplopende timerSahi_NL schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:02:
Hey Google, Count to X?
Edit: uiteindelijk wil ik graag oefeningen doen in de woonkamer en niet telkens op mn horloge hoeven te kijken
[ Voor 17% gewijzigd door macciez op 03-04-2018 15:21 ]
Do what you love, do it often
Sinds gisteren is de Google Home en Home mini in de aanbieding bij Otto Duitsland voor respectievelijk 70 en 11 euro (!). Je moet bestellen via de Otto app om op deze prijs uit te komen, en die app moet je voor Android sideloaden. Voor iOS heb je een Duits Apple ID nodig.
Afhalen is gratis bij een Hermes pakketpunt in Duitsland, je kan ook gebruik maken van een doorstuurservice als Mailboxde.com die het pakketje naar je Nederlandse adres stuurt voor rond de 16 euro extra.
Bestellen en afhalen bij Hermes is prima te doen, ga je voor doorsturen dan komt het er vooral op aan om bij het aanmaken van een Otto account de juiste gegevens bij 'voornaam' in te vullen, dit is nadien namelijk niet meer aan te passen (de rest wel). Een uitgebreid stappenplan en meer tips vind je in dit bericht op Pepper. Credits voor de poster daar, Emphyrio.
Edit: de Home mini is ondertussen uitverkocht, de reguliere Home is nog wel beschikbaar.
De mini is weer beschikbaar!
De actie is voorbij. liep tot en met gisteren, de 7e.
Afhalen is gratis bij een Hermes pakketpunt in Duitsland, je kan ook gebruik maken van een doorstuurservice als Mailboxde.com die het pakketje naar je Nederlandse adres stuurt voor rond de 16 euro extra.
Bestellen en afhalen bij Hermes is prima te doen, ga je voor doorsturen dan komt het er vooral op aan om bij het aanmaken van een Otto account de juiste gegevens bij 'voornaam' in te vullen, dit is nadien namelijk niet meer aan te passen (de rest wel). Een uitgebreid stappenplan en meer tips vind je in dit bericht op Pepper. Credits voor de poster daar, Emphyrio.
Edit: de Home mini is ondertussen uitverkocht, de reguliere Home is nog wel beschikbaar.
[ Voor 14% gewijzigd door musicfreak op 08-04-2018 21:39 ]
Vraagje, want onbekend. en er is een aabieding.
Voor mij blijft het onduidelijk.
Is de HUe GU10 lamp volledig aanstuurbaar via de Google Home? Dus dimmen en warmte veranderbaar?
Zonder de Hue bridge?
Is de HUe GU10 lamp volledig aanstuurbaar via de Google Home? Dus dimmen en warmte veranderbaar?
Zonder de Hue bridge?
Nee je hebt een Hue bridge nodig.maartend schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:36:
Vraagje, want onbekend. en er is een aabieding.
Zonder de Hue bridge?
Had je dit gevonden? Sinds vandaag ook een GH. Geweldig ding. Enkel het vinden van radiostations is nogal ingewikkeld.RobbertDs1 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:49:
[...]
Vreemd, ik gisteren niet, eergisteren niet en daarvoor wel.
De vrouw laten proberen, ook niks.
Misschien vanavond de stekker er eens uit trekken.
(En wifi eens herstarten, merk toch dat het probleem bij KPN nog niet opgelost is)
Ik probeer QMusic Belgium af te spelen, maar vind geen manier om GH deze te laten herkennen.
Enig idee?
Radio Veronica lukt ook niet. Een GH is leuke spielerij maar nog zeker niet top.Azlec schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:28:
[...]
Had je dit gevonden? Sinds vandaag ook een GH. Geweldig ding. Enkel het vinden van radiostations is nogal ingewikkeld.
Ik probeer QMusic Belgium af te spelen, maar vind geen manier om GH deze te laten herkennen.
Enig idee?
Die doet het bij mij prima: ‘hey google, play radio veronica’meesje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:41:
[...]
Radio Veronica lukt ook niet. Een GH is leuke spielerij maar nog zeker niet top.
Bij mij werkt qmusic nog steeds niet, maakt niet uit welk commando. (Je kan ze ook aanspreken met tunein)Dijkhuis schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:59:
[...]
Die doet het bij mij prima: ‘hey google, play radio veronica’
Skyradio werkt wel, en 3FM ook.
Google home komt toch echt terug met: Can't find qmusic on tunein (En op de site kan ik hem wel vinden)
[ Voor 4% gewijzigd door Cr0kie op 05-04-2018 08:00 ]
Je kunt ergens in Google Home aangeven of ie US Engels of UK Engels met gebruiken. Wellicht maakt dat nog uit?RobbertDs1 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:00:
[...]
Bij mij werkt qmusic nog steeds niet, maakt niet uit welk commando. (Je kan ze ook aanspreken met tunein)
Skyradio werkt wel, en 3FM ook.
Google home komt toch echt terug met: Can't find qmusic on tunein (En op de site kan ik hem wel vinden)
net de mini aangeschaft, nieuwe levering gehad gok ik? 11eu, geen geldmusicfreak schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:34:
Sinds gisteren is de Google Home en Home mini in de aanbieding bij Otto Duitsland voor respectievelijk 70 en 11 euro (!). Je moet bestellen via de Otto app om op deze prijs uit te komen, en die app moet je voor Android sideloaden. Voor iOS heb je een Duits Apple ID nodig.
Lege virente, virent cuncta
Zojuist ook even de Duitse Otto app op mijn Android gezet, maar bij mij zijn ze toch anders geprijsd.
Zie screenshot: https://ibb.co/kkZHsH
Heb je beide kortingscodes gebruikt zoals gemeld is in de Pepper-reclame?Jefrimmm schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:53:
Zojuist ook even de Duitse Otto app op mijn Android gezet, maar bij mij zijn ze toch anders geprijsd.
Ik ook, dankzij een tip op Pepper. Nu kan ik m'n zwager er ook eentje geven. Zal inderdaad een nieuwe levering zijn. Ik was even bang dat Otto vond dat teveel mensen er eentje gekocht hadden.B.Lensen schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:07:
[...]
net de mini aangeschaft, nieuwe levering gehad gok ik? 11eu, geen geld
[ Voor 10% gewijzigd door musicfreak op 05-04-2018 16:03 ]
Heb er ook maar 1 besteld, altijd handig om er boven ook 1 te hebben.
Komende week maar even naar Duitsland rijden om hem op te halen als hij op het afleverpunt is aangekomen.
Komende week maar even naar Duitsland rijden om hem op te halen als hij op het afleverpunt is aangekomen.
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Wat is jullie favoriete oplossing om gordijnen/rolluiken aan te sturen?
Ik was aan het kijken naar een smart lamp met luidspreker als optie in de badkamer 's morgens maar alles lijkt bluetooth the zijn op de markt, niks smart via wifi. Laat staan via Google Home of kennen jullie er wel?
Ik was aan het kijken naar een smart lamp met luidspreker als optie in de badkamer 's morgens maar alles lijkt bluetooth the zijn op de markt, niks smart via wifi. Laat staan via Google Home of kennen jullie er wel?
Je zou een tweede Google home mini boven neer kunnen zetten en daar een bleutooth device aan koppelen als primaire luidspreker voor de muziekstefanmechelen schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:38:
Wat is jullie favoriete oplossing om gordijnen/rolluiken aan te sturen?
Ik zit nu ook een beetje te spelen met Google Assistant en mijn cast apparaten zonder probleem kunnen koppelen, maar wanneer ik mijn Hue probeer te koppelen dan gaat het mis.
In settings naar home control, add devices, Phillips hue, koppel pagina verschijnt, inloggen en koppelen gaat allemaal goed maar vervolgens verschijnt de account niet als linked account.
Ik krijg heel even een add to room sherm te zien maar dan niets. Geen linked account, geen lampen onder devices... Iemand een idee? Het betreft een V1 bridge maar ik kan me niet voorstellen dat dit een issue is. In de bridge zelf kan ik ook bij de gelinkte account zien dat Google toestemming heeft...
In settings naar home control, add devices, Phillips hue, koppel pagina verschijnt, inloggen en koppelen gaat allemaal goed maar vervolgens verschijnt de account niet als linked account.
Ik krijg heel even een add to room sherm te zien maar dan niets. Geen linked account, geen lampen onder devices... Iemand een idee? Het betreft een V1 bridge maar ik kan me niet voorstellen dat dit een issue is. In de bridge zelf kan ik ook bij de gelinkte account zien dat Google toestemming heeft...
[ Voor 3% gewijzigd door Tovenaar op 07-04-2018 12:26 ]
Heb nu een paar google home's in huis staan en het werkte perfect... Nu kwamen we echter thuis van vakantie en nu spreekt er 1 Duits en een anders met een Brits accent. Nu heb ik uiteraard geprobeerd de taal te veranderen, maar als ik in de Home app bij instellingen kijk dan zijn de balkjes apparaten en services grijs en ik kan de ze niet openen! Iemand dit eerder meegemaakt?
Allemaal,
Ik heb nu echt even advies nog want ik zie de bomen door het bos even niet.
Voor ons huis hebben wij nieuwe zonwering nodig en ik heb al de offertes liggen voor een set met een BREL of SOMFY motor zodat ik het met mijn google home mini aan kan sturen.
Ik hb verder geen noemenswaardige hardware draaien maar alleen een rapsberry pi waar nu pihole op draait en ik wil graag met de google home mijn zonwering open en dicht kunnen doen.
Wat zouden jullie doen?
Somfy met Tahoma box of Brel met HomeWizard?
Ik heb verder alleen een Nest en de benedenverdieping vol met Hue verlichting.
Voor ons huis hebben wij nieuwe zonwering nodig en ik heb al de offertes liggen voor een set met een BREL of SOMFY motor zodat ik het met mijn google home mini aan kan sturen.
Ik hb verder geen noemenswaardige hardware draaien maar alleen een rapsberry pi waar nu pihole op draait en ik wil graag met de google home mijn zonwering open en dicht kunnen doen.
Wat zouden jullie doen?
Het lijkt erop dat ze de support voor de V 1.0 bridge ingetrokken hebben, ik kwam dit tegen: "I contacted Google help with this, and they said that this is because Google home doesn't support Gen 1 bridge of Hue. I tried to ask her that how come I have been using it then successfully for the past year (got my Home 2016 November) and never any issues."Tovenaar schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:25:
Ik zit nu ook een beetje te spelen met Google Assistant en mijn cast apparaten zonder probleem kunnen koppelen, maar wanneer ik mijn Hue probeer te koppelen dan gaat het mis.
Hmm, ik dacht je even te adviseren op Vraag & Aanbod te kijken, maar die zijn allemaal wieberen.
[Haalt schouders op] Marktplaats dan maar denk ik.
Mocht dat niet lukken, PM me dan, ik heb nog een nagelnieuwe v2 brug liggen waar ik niets mee doe (aangezien twee stuks in een net gebruiken veel te omslachtig is).
Ik heb gekozen voor Somfy, een model met de RTS-aansturing, in combinatie met een Rfxcom-zender. Dit werkt technisch gezien redelijk goed, al is het helaas wel eenrichtingsverkeer.mathijsveld schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:43:
Wat zouden jullie doen?
Ook hebben de gordijnmotoren van Somfy een probleem waardoor ze af en toe een keer op 90% blijven hangen. Dit heeft niks te maken met de automatiseringsoplossing maar zit in de software van de Somfy-motor zelf. Helaas erkent Somfy dit probleem niet en heb ik een work around moeten bouwen om de gordijnen altijd goed te laten sluiten.
Mijn V1 bridge werkt nog gewoon, echter krijg ik niet de Scenes in de Home app, zoals hier: https://www.androidpolice...pported-google-assistant/RoosW schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:41:
[...]
Het lijkt erop dat ze de support voor de V 1.0 bridge ingetrokken hebben, ik kwam dit tegen: "I contacted Google help with this, and they said that this is because Google home doesn't support Gen 1 bridge of Hue. I tried to ask her that how come I have been using it then successfully for the past year (got my Home 2016 November) and never any issues."
Dat zou bovenstaande wel eens kunnen verklaren.
Ik zou gaan voor Somfy met Tahoma. En dan IO motor, met IO kan je als het goed is zien in welke stand je zonwering op dat moment staat. (Feedback) met RTS kan je dat niet zien als ik het goed heb. Hier wat info https://www.somfy.nl/supp...ie-tools/motor-keuzetabelmathijsveld schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:43:
Allemaal,
Wat zouden jullie doen?
[ Voor 4% gewijzigd door evild op 09-04-2018 16:51 ]
Bedankt voor de input, zou wel het nodige verklaren alleen wel jammer dat ze niet gewoon een melding geven... Ik ga op zoek naar een V2 bridge...RoosW schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:41:
[...]
Het lijkt erop dat ze de support voor de V 1.0 bridge ingetrokken hebben, ik kwam dit tegen: "I contacted Google help with this, and they said that this is because Google home doesn't support Gen 1 bridge of Hue. I tried to ask her that how come I have been using it then successfully for the past year (got my Home 2016 November) and never any issues."
Hmm, ik dacht je even te adviseren op Vraag & Aanbod te kijken, maar die zijn allemaal wieberen.
[Haalt schouders op] Marktplaats dan maar denk ik.
Mocht dat niet lukken, PM me dan, ik heb nog een nagelnieuwe v2 brug liggen waar ik niets mee doe (aangezien twee stuks in een net gebruiken veel te omslachtig is).
Ik heb vernomen dat de Nederlandse Google Assistant voorlopig nog niet naar de Google Home komt.streamnl schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:25:
Ik lees hier dat ze zijn begonnen met de bèta test.
Iemand van ons een bètatester?
(ik niet.....)
Dus het zal eerst alleen op de telefoon beschikbaar zijn.
Dat was bij Italiaans bijvoorbeeld ook het geval.
In Italië waren ze wel redelijk snel met naar de home brengen toch?TheFes schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:27:
[...]
Ik heb vernomen dat de Nederlandse Google Assistant voorlopig nog niet naar de Google Home komt.
Kan niets zeggen maar mijn home kan ook niet meer zoveel zeggen. Verder zeg ik niets
[ Voor 9% gewijzigd door verbraakje op 09-04-2018 18:11 ]
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
We zullen gaan meemaken of dat bij ons ook het geval is.TheFes schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:27:
Ik heb vernomen dat de Nederlandse Google Assistant voorlopig nog niet naar de Google Home komt.
Ik vraag me af wat de meerwaarde daarvan is. In principe doen ze vrijwel hetzelfde. Op enkele kleine dingen na.
@verbraakje @streamnl
nieuws: Google Home komt voorlopig niet naar Nederland
Daar staat wat meer info in
nieuws: Google Home komt voorlopig niet naar Nederland
Daar staat wat meer info in
[ Voor 7% gewijzigd door TheFes op 09-04-2018 18:46 ]
Iemand in de buurt van Haarlem die gaat bestellen waarop ik mag meeliften? 😇musicfreak schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:34:
Helaas is de actie bij Otto.de voorbij, zoals ook in mijn laatste edit staat. Meeliften gaat dus niet meer lukken.boefje79 schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:47:
[...]
Iemand in de buurt van Haarlem die gaat bestellen waarop ik mag meeliften? 😇
Ik heb hem voor 25 EUR kunnen bestellen, (15 EUR nieuwe klantenkorting) en afleveradres in Duitsland, van de week maar een keer op en neer.
Weet iemand waarom de google home niks afspeelde op mijn onkyo 636 als ik deze als bluetoothspeaker koppel aan de mini. Of werkt dit echt alleen met een chromecast?
Verder wil ik mijn google home mini gebruiken om domoticz aan te sturen. Ik zie ifttt en controlicz? Zijn er ook lokale oplossingen?
Verder wil ik mijn google home mini gebruiken om domoticz aan te sturen. Ik zie ifttt en controlicz? Zijn er ook lokale oplossingen?
[ Voor 22% gewijzigd door kromme op 11-04-2018 14:04 ]
Keep it calm...en lek mig de zuk
Vraag:
Heeft iemand de Ninety7 LOFT al in huis? Link
Lijkt me ideaal voor een keertje muziek in de tuin, of om mee te nemen naar een speaker vrije kamer in huis.
Ik zie hem op Amazon(US) staan voor 30$ met verzending kom je uit op 48$.. Echter alle partijen in europa verkopen de batterijpack voor minimaal 59€. Wat is slim?
Lijkt me ideaal voor een keertje muziek in de tuin, of om mee te nemen naar een speaker vrije kamer in huis.
Ik zie hem op Amazon(US) staan voor 30$ met verzending kom je uit op 48$.. Echter alle partijen in europa verkopen de batterijpack voor minimaal 59€. Wat is slim?
Ik zou gewoon een bluetooth speaker koppelen aan je home voor in de tuin.BraX schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:01:
Vraag:
Maar om je vraag te beantwoorden, vanuit de US komen er bovenop die $48 dollar waarschijnlijk nog invoerkosten en dan zit je al snel boven die €59 euro.
Sometimes you need to plan for coincidence
Hij staat weer bij Otto voor 10 euro.
https://nl.pepper.com/aan...mini-voor-15-ottode-65603
https://nl.pepper.com/aan...mini-voor-15-ottode-65603
Gisteren ook een besteld. 25 euro voor de home mini, plus 5 euro voor wat batterijen om aan de 30 euro te komen.
15 euro nieuwe klanten korting en nog een kortingscode voor 5 procent.
Netto 13.70. De batterijen heb ik daarna geannuleerd.
De home mini wordt vandaag al bezorgd. Moet het geld voor de batterijen nog wel terug krijgen...
Voor €8.70 wil ik wel eens gaan spelen met de Google home mini.
De home mini wordt vandaag al bezorgd. Moet het geld voor de batterijen nog wel terug krijgen...
[ Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 13-04-2018 06:55 ]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Vandaag al bezorgd? Je woont in DE?bramv82 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 06:55:
Gisteren ook een besteld. 25 euro voor de home mini, plus 5 euro voor wat batterijen om aan de 30 euro te komen.
(ikzelf wil eigenlijk ook nog een mini erbij maar twijfel een beetje door de verzendkosten (ca. €16,50) van mailbox.de)
Nee, bij een collega uit Duitsland.streamnl schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 07:43:
[...]
Vandaag al bezorgd? Je woont in DE?
(ikzelf wil eigenlijk ook nog een mini erbij maar twijfel een beetje door de verzendkosten (ca. €16,50) van mailbox.de)
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Net mijn mini gekregen. Lukt nu wel om spotify te koppelen, maar kan deze niet als standaard musicdienst selecteren.meesje schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:36:
[...]
Dat zou inderdaad nog kunnen proberen: de taal van mijn iPhone en Apple TV staan nu beide op NL.
Moet ik dan op elk apparaat van de NL-taal af? (Dat zijn er namelijk nogal wat met tablets voor de kids, laptop, smartphones, etc)
Voor zover ik begreep, enkel het apparaat waarbij de instellingen worden veranderd. En kan daarna weer terug naar NL.boefje79 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:24:
[...]
Net mijn mini gekregen. Lukt nu wel om spotify te koppelen, maar kan deze niet als standaard musicdienst selecteren.
Moet ik dan op elk apparaat van de NL-taal af? (Dat zijn er namelijk nogal wat met tablets voor de kids, laptop, smartphones, etc)
Check!
Even op ander iOS-device gedaan en klaar, top!
Vraagje:
Kan ik met een aangesloten chromecast ook de tv (Samsung 2015) inschakelen en “bedienen”? Of is dat echt voorbehouden aan de tv’s met google assistant ingebouwd? (Ervaring mee?)
Vraagje:
Kan ik met een aangesloten chromecast ook de tv (Samsung 2015) inschakelen en “bedienen”? Of is dat echt voorbehouden aan de tv’s met google assistant ingebouwd? (Ervaring mee?)
Thanks voor de tips allemaal! Op aanraden van de verkoper is het een somfy RTS motor geworden maar vooral omdat ik niet veel zin had om een tahoma in huis te halen. Een home wizard is nog wel makkelijk via mp te krijgen enzo.. Deze man gaat dus aan de gang met homewizard en ifttt over een week of 4... Zodra alles is uitgedoktert zal ik de complete situatie ff uit tekenen en hier achterlaten.
Mijn zes jaar oude Panasonic laat zich aan en uitzetten door de chromecast en Google assistant dmv Viera link, volgens mij heet het Samsung hdmi cec systeem anynet.boefje79 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:06:
Check!
Vraagje:
Uiteraard werkt o.a. pause, resume en set volume ook want dat zijn functies van de chromecast.
Vandaag de Google Mini bij een Hermes afhaalpunt opgehaald. Op vertoon van paspoort mee gekregen. Al met al tevreden over mijn aankoop
Ik klikte verkeerd en zag de openingspost weer eens...
Afijn...
Ik heb nog een oude tv (Sony KDL-40W4500) en een oude versterker (Sony STR-KS100). Mijn tv heeft SEC, dus daarop werkt een chromecast (V1) perfect icm de mini.
Het rare is dat mijn tv wel de versterker uit zijn "active standby" kan halen, maar dat lukt mij niet d.m.v. de chromecast. Ik heb gisteren een nieuwe chromecast gehaald (V2) om te testen of dat verschil maakt, maar helaas dat maakt geen verschil.
Iemand een idee hoe ik dit (goedkoop) kan oplossen? Dus niet met bijv. een logitech harmony. Ik wil niet nog een gateway erbij...
Die mag onderhand wel eens opgefrist wordenErasmo schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:40:
Eerder dit jaar gepresenteerd, de Google Home:
nieuws: Google toont Home-speaker met spraakbesturing
pricewatch: Google Home
YouTube: Google I/O 2016 - Keynote
Veel is er nog niet over bekend maar waarschijnlijk weten we 4 oktober meer![]()
Uiteraard zal daarna deze topicstart verder worden uitgebreid, maar zijn er al meer Tweakers die interesse hebben in een Home?
Afijn...
Ik heb nog een oude tv (Sony KDL-40W4500) en een oude versterker (Sony STR-KS100). Mijn tv heeft SEC, dus daarop werkt een chromecast (V1) perfect icm de mini.
Het rare is dat mijn tv wel de versterker uit zijn "active standby" kan halen, maar dat lukt mij niet d.m.v. de chromecast. Ik heb gisteren een nieuwe chromecast gehaald (V2) om te testen of dat verschil maakt, maar helaas dat maakt geen verschil.
Iemand een idee hoe ik dit (goedkoop) kan oplossen? Dus niet met bijv. een logitech harmony. Ik wil niet nog een gateway erbij...
Waar komt de voeding van de chromecast vandaan? Usb aansluiting van je versterker?streamnl schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:11:
[...]
Die mag onderhand wel eens opgefrist worden![]()
Afijn...
Dan gaat het idd niet werken omdat je chromecast niks kan doen als de versterker niet aanstaat aangezien hij dan nog geen voeding heeft.
Als dat zo is dan kun je hem via een aparte voeding stroom geven, bv telefoon oplader die je over hebt ofzo.
Voeding komt gewoon van een telefoonlader. Niet via USB.puntje013 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:44:
Waar komt de voeding van de chromecast vandaan? Usb aansluiting van je versterker?
Dan gaat het idd niet werken omdat je chromecast niks kan doen als de versterker niet aanstaat aangezien hij dan nog geen voeding heeft.
Als dat zo is dan kun je hem via een aparte voeding stroom geven, bv telefoon oplader die je over hebt ofzo.
dat had ik ook al uitgesloten. Had ik misschien moeten vermelden...
Klopt jastreamnl schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:11:
[...]
Die mag onderhand wel eens opgefrist worden![]()
Afijn...
Heb je toevallig een usb-poort op je tv?
Ik wil je gerust helpen tzt.Erasmo schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:18:
[...]
Klopt jaHelaas loopt dit topic nog niet echt rap tot ze officieel in Nederland verkrijgbaar zijn...
Heb je toevallig een usb-poort op je tv?
En Ja dat heb ik. Daar hangt de Chromecast aan voor de tv. Ik wil de versterker aan zonder dat de tv aan staat.
het heldere licht hier in huis( de niet tech vrouw) zei opeens: 'die piholeapparaat dinges is toch ook een soort van servergeval? kan je daar niet wat mee doen? Die zender die je gekocht hebt, welke was het? ik ga nu kijken of het werkt via home assistant en IFTTT namelijk.
Fraggar schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:49:
[...]
Ik heb gekozen voor Somfy, een model met de RTS-aansturing, in combinatie met een Rfxcom-zender. Dit werkt technisch gezien redelijk goed, al is het helaas wel eenrichtingsverkeer.
Ook hebben de gordijnmotoren van Somfy een probleem waardoor ze af en toe een keer op 90% blijven hangen. Dit heeft niks te maken met de automatiseringsoplossing maar zit in de software van de Somfy-motor zelf. Helaas erkent Somfy dit probleem niet en heb ik een work around moeten bouwen om de gordijnen altijd goed te laten sluiten.
Vandaag mijn Google home middels controlicz aan mijn domoticz gehangen. Is het mogelijk om mijn eigen routines te maken? In heb het geprobeerd met shortcuts, maar ik snap niet goed hoe hij weet wat hij moet aansturen.
Al's in zeg, all lights off, Dan zegt hij 7 lights of....dit betekend ook mijn kodi en rookalarm.
Al's in zeg, all lights off, Dan zegt hij 7 lights of....dit betekend ook mijn kodi en rookalarm.
[ Voor 21% gewijzigd door kromme op 19-04-2018 17:56 ]
als je kodi en rookalarm niet het woord ligths oid in zich hebben snap ik niet dat google deze meeneemt in de query.
verder moet je de naam noemen van de kamer om de lichten in die kamer uit te zetten. Als je dus "all lights off" zegt gaan alle lampen in het hele huis uit. Dat is tamelijk stompzinnig vinden velen, vandaar deze thread:
https://productforums.goo.../-_dExwelUPk/VPZablLaBAAJ
verder moet je de naam noemen van de kamer om de lichten in die kamer uit te zetten. Als je dus "all lights off" zegt gaan alle lampen in het hele huis uit. Dat is tamelijk stompzinnig vinden velen, vandaar deze thread:
https://productforums.goo.../-_dExwelUPk/VPZablLaBAAJ
Het gekke is DAT er volgens mij geen enkel device light in de naam heeft. Ze hebben in domoticz nog de nederlandse naam.
Inmiddels heb in de nicknames aan gepast en kan in daarop de devices aan en uit zetten.
Kodi en rookalarm maar in Andere ruimte gezet.
Ik zou het graag goed opzetten, maar kan ook niks vinden qua fatsoenlijke hanleidingen.
Ik zou nog graag de muziek en bv Netflix afspelen via de receiver. Als in een normale chromecast koop kan ik deze dan in de HDMI prikken en komt er dan geluieluid/beeld uit. Of heb ik voor audio de Chromecast audio nodig en voor de TV de normale?
Inmiddels heb in de nicknames aan gepast en kan in daarop de devices aan en uit zetten.
Ik zou het graag goed opzetten, maar kan ook niks vinden qua fatsoenlijke hanleidingen.
Ik zou nog graag de muziek en bv Netflix afspelen via de receiver. Als in een normale chromecast koop kan ik deze dan in de HDMI prikken en komt er dan geluieluid/beeld uit. Of heb ik voor audio de Chromecast audio nodig en voor de TV de normale?
[ Voor 77% gewijzigd door kromme op 20-04-2018 11:21 ]
Onlangs een Google Home mini gekocht en wil daamee mn Hue lampen bedienen. Maar het werkt niet. Ik kan mn Googe Home app koppelen aan mn v2.1 bridge (succesfully linked your Hue account etc, hoewel dat erg vaak ook niet lukte). Maar dan zie ik in de Home app geen Hue lampen/kamers. Dus het lijkt te moeten kunnen werken, maar zie geen Hue lampen. Natuurlijk al de bridge ge-unlinked, account verwijderd, bridge uit/aan, apps erop, apps eraf etc. Nu wil ik wel helemaal opnieuw beginnen maar zoek nog wat tips/truukjes vóór ik op 0 begin.
Heb je de taal van je device op Engels gezet?marcelmg2 schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:31:
Onlangs een Google Home mini gekocht en wil daamee mn Hue lampen bedienen. Maar het werkt niet. Ik kan mn Googe Home app koppelen aan mn v2.1 bridge (succesfully linked your Hue account etc, hoewel dat erg vaak ook niet lukte). Maar dan zie ik in de Home app geen Hue lampen/kamers. Dus het lijk te moeten kunnen werken, maar zie geen Hue lampen. Natuurlijk al de bridge ge-unlinked, account verwijderd, bridge uit/aan, apps erop, apps eraf etc. Nu wil ik wel helemaal opnieuw beginnen maar zoek nog wat tips/truukjes vóór ik op 0 begin.
Ik gebruik de normale Chromecast via me versterker voor zowel muziek als video.kromme schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:04:
Het gekke is DAT er volgens mij geen enkel device light in de naam heeft. Ze hebben in domoticz nog de nederlandse naam.
Werkt prima.
Het enige is dat me tv niet automatisch aan gaat. Dit doet me versterker wel.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Ja, het linken lukte trouwens ook wel met een NL toestel, maar zie gewoon geen lampen. Aansturen Spotify en Chromecast etc is prima, maar juist die lampen is wat ik nog mis!
Hier hetzelfde probleem.
Van de week een nieuwe HUE lamp gekocht en wilde deze toevoegen aan Google Home door te zeggen "Ok Google, Sync Philips Hue" maar lamp werdt niet toegevoegd.
Vervolgens Hue unlinked om hem daarna weer te linken in de hoop dat dan de lamp er wel bij zou komen maar helaas een foutmelding dat ik mijn verbindingen moest controleren. Onderstaand de stappen die ik heb geprobeerd zonder succes.
GH van spanning en er weer op
Hue van spanning en er weer op
Factory reset van GH
Home app op tablet verwijderd en ale data vewijderd
In de Mijn Hue app alles van Google verwijderd
Hue op Engels gezet
Op diverse forums gelezen dat er meerdere met dit probleem worstelen maar geen oplossing.
Iemand nog een sugestie?
Van de week een nieuwe HUE lamp gekocht en wilde deze toevoegen aan Google Home door te zeggen "Ok Google, Sync Philips Hue" maar lamp werdt niet toegevoegd.
Vervolgens Hue unlinked om hem daarna weer te linken in de hoop dat dan de lamp er wel bij zou komen maar helaas een foutmelding dat ik mijn verbindingen moest controleren. Onderstaand de stappen die ik heb geprobeerd zonder succes.
GH van spanning en er weer op
Hue van spanning en er weer op
Factory reset van GH
Home app op tablet verwijderd en ale data vewijderd
In de Mijn Hue app alles van Google verwijderd
Hue op Engels gezet
Op diverse forums gelezen dat er meerdere met dit probleem worstelen maar geen oplossing.
Iemand nog een sugestie?
Dit topic is gesloten.
Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...