Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 70 ... 74 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:13
martijn.vw schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:29:
[...]

Je bent niet van de gesloten standaarden, maar je kiest toch voor een proprietary systeem :P

Maar als ik jou zo hoor, "moet" je wel voor een merk-eigen systeem kiezen om alle features van een camera te gebruiken. Wat is dan de toegevoegde waarde van ONVIF? Ik bedoel, dan kan ik net zo goed alles van Ubiquity kopen.
De Lupus Cam's en NVR zijn net zo "open" als Dahua. Voor de extra's heb je wel gelijk (zoals gezichtsherkenning en aansluiting op mijn XT2-plus alarm systeem). De Alarm/smarthome XT2-plus heeft Zigbee maar het over grote deel is "proprior 868Mhz" freq. . :(

Mijn probleem was dat HA en Domoticz etc. niet een goed betrouwbaar alarm functie hebben en natuurlijk kan je bij hen alles toevoegen maar geen Ster-netwerk zoals de 868Mhz van Lupus-XT2-plus. Zigbee en Z-wave zijn Mesh-netwerk. Zelfde probleem zie je bij Wifi. Wifi reikt niet ver genoeg voor camera dus kan je overschakelen op Wifi Mesh. Wifi en Wifi mesh hebben een groot nadeel met stroomuitval. Je kan moeilijk een UPS centraal plaatsen. Dus kiezen een hoop mensen voor PoE cam's dan staat de NVR of PoE injector dichtbij de PSU

• martijn.vw
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-03 16:12
Antonio di schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:33:
[...]

De Lupus Cam's en NVR zijn net zo "open" als Dahua. Voor de extra's heb je wel gelijk (zoals gezichtsherkenning en aansluiting op mijn XT2-plus alarm systeem). De Alarm/smarthome XT2-plus heeft Zigbee maar het over grote deel is "proprior 868Mhz" freq. . :(

Mijn probleem was dat HA en Domoticz etc. niet een goed betrouwbaar alarm functie hebben en natuurlijk kan je bij hen alles toevoegen maar geen Ster-netwerk zoals de 868Mhz van Lupus-XT2-plus. Zigbee en Z-wave zijn Mesh-netwerk. Zelfde probleem zie je bij Wifi. Wifi reikt niet ver genoeg voor camera dus kan je overschakelen op Wifi Mesh. Wifi en Wifi mesh hebben een groot nadeel met stroomuitval. Je kan moeilijk een UPS centraal plaatsen. Dus kiezen een hoop mensen voor PoE cam's dan staat de NVR of PoE injector dichtbij de PSU
Ah yes, ik snap hem.

Mijn plan nu is ongeveer vier camera's (met optie op uitbreiding). Sensoren komen later, en ik kan er mee leven als die via HA gaan of een ander systeem. Alarm-opties zijn dus vers 2.

Ik was al van plan om op 1 merk te concentreren bij de aanschaf van camera's en ik neig nu naar Dahua. Dan komt er ook een merk-eigen NVR.

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-03 11:54
Zijn er hier mensen met een Dahua VTO2202F ? Tevreden van? Zijn meldingen in het nederlands beschikbaar?

• Antonio di
beOnt schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:51:
Zijn er hier mensen met een Dahua VTO2202F ? Tevreden van? Zijn meldingen in het nederlands beschikbaar?
Kijk eens op dit forum (zoek op VTO2202F)
Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03 07:39
beOnt schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:51:
Mijn buurman heeft die inderdaad (heb zelf de VTO2211G-WP) en in de config is 't mogelijk om files te uploaden naar 't device voor de verschillende audio types die 't apparaat aan kan.
Bij hem reageert 't apparaat in 't Nederlands.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 17:42

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Zijn er junction boxes die compatibel zijn met de annke C800 behalve die van annke zelf(die ziet er onnodig log uit)?

Bijvoorbeeld:
Dahua DH-PFA136-B
hikvision CB110

Die zijn beide 110mm diameter, alleen weet ik niet welke diameter de gaten van de Annke C800 zijn.

Appeltaart is lekker!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-03 11:46
-

[Voor 100% gewijzigd door grippa op 31-07-2022 11:16]

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:58
Ik heb 2 IP camera's van Foscam hangen om het huis heen, te weten een

FI9928P en een SD2-W. Beiden zijn FHD camera's, dus 1920x1080. Beiden zijn aangesloten op een Synology NAS. Beide camera's hangen via Wifi aan het netwerk (ik krijg op die locaties niet met goed fatsoen een netwerkkabel zonder heel veel gedoe).

Werkt op zich prima. Beide camera's nemen ook op naar een van de HDD's in de NAS via Surveillance Station. Prima. Toen ik de FI9928P toevoegde, heb ik die ingesteld, begon met opnemen. Ik maak video's van 60 min lang, 24/7, in FHD. Dat levert files op van grofweg 1.8gb per stuk. Is niet erg, heb ruimte genoeg.

Vervolgens voegde ik de SD2-W toe. Toen werd me in Surveillance Station gevraagd of ik dezelfde settings wilde toepassen op die 2e camera, zoals op de 1e. Heb ik ja gezegd. Als ik dan vervolgens kijk naar de verschillende instellingen, dan lijkt alles precies hetzelfde te zijn, met uitzondering van het merk camera. Bij de 9928 heb ik dat daadwerkelijk op dat type ingesteld.

Bij de 2e staat er als merk ONVIF wat volgens mij geen merk is, maar een....protocol? ofzo? hoe dan ook, dat is voor zover ik kan zien het enige verschil. Ook die SD2 maakt video's van 1 uur per stuk, maar, vreemd genoeg levert dat files op van rond de 530mb groot.

Ik snap niet waar dat aan ligt. Kwalitatief zie ik niet echt verschil, of eigenlijk beter gezegd echt niet. Nu wil ik dus die 1e camera ook zo ver krijgen dat ie files maakt van rond de 530mb groot ipv 1.8gb groot.

Hoe? De settings zijn hetzelfde qua kwaliteit en resolutie en fps etc. Alles is hetzelfde, maar toch moet er iets anders zijn, want op de een of andere manier moet dit toch te verklaren zijn.

Iemand?

Och ja, je moet toch wat he.

• Antonio di
Just_A_User schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:09:
Ik heb 2 IP camera's van Foscam hangen om het huis heen, te weten een

FI9928P en een SD2-W. Beiden zijn FHD camera's, dus 1920x1080. Beiden zijn aangesloten op een Synology NAS. Beide camera's hangen via Wifi aan het netwerk (ik krijg op die locaties niet met goed fatsoen een netwerkkabel zonder heel veel gedoe).

Werkt op zich prima. Beide camera's nemen ook op naar een van de HDD's in de NAS via Surveillance Station. Prima. Toen ik de FI9928P toevoegde, heb ik die ingesteld, begon met opnemen. Ik maak video's van 60 min lang, 24/7, in FHD. Dat levert files op van grofweg 1.8gb per stuk. Is niet erg, heb ruimte genoeg.

Vervolgens voegde ik de SD2-W toe. Toen werd me in Surveillance Station gevraagd of ik dezelfde settings wilde toepassen op die 2e camera, zoals op de 1e. Heb ik ja gezegd. Als ik dan vervolgens kijk naar de verschillende instellingen, dan lijkt alles precies hetzelfde te zijn, met uitzondering van het merk camera. Bij de 9928 heb ik dat daadwerkelijk op dat type ingesteld.

Bij de 2e staat er als merk ONVIF wat volgens mij geen merk is, maar een....protocol? ofzo? hoe dan ook, dat is voor zover ik kan zien het enige verschil. Ook die SD2 maakt video's van 1 uur per stuk, maar, vreemd genoeg levert dat files op van rond de 530mb groot.

Ik snap niet waar dat aan ligt. Kwalitatief zie ik niet echt verschil, of eigenlijk beter gezegd echt niet. Nu wil ik dus die 1e camera ook zo ver krijgen dat ie files maakt van rond de 530mb groot ipv 1.8gb groot.

Hoe? De settings zijn hetzelfde qua kwaliteit en resolutie en fps etc. Alles is hetzelfde, maar toch moet er iets anders zijn, want op de een of andere manier moet dit toch te verklaren zijn.

Iemand?
ONVIF heeft bepaalde profielen die het gebruikt voor het type stream maar ook opslag,
https://www.onvif.org/profiles-add-ons-specifications/
Dus zo te zien wordt de SD2 behandeld als een ONVIF camera. Ik kan niet zeggen hoe of wat je NAS doet.
Misschien heeft die de settings van de FI9928P overgenomen voor de SD2 maar werkt de SD2 met zaken van de ONVIF profielen die anders zijn als de settings??!!
Kijk toch goed of beide cam's dezelfde settings hebben c.q. gebruiken!!
Cams' zijn beide "DUAL Stream' dus welke stream (setting) gebruikt welke cam??

[Voor 4% gewijzigd door Antonio di op 28-07-2022 01:18]

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heeft iemand hier de laatste tijd nog wat bij Andy besteld?
Ik snap dat het geen gunstige tijden zijn voor deze bestellingen (China vaak gesloten vanwege Covid,
hoge transportkosten (olieprijs), chip tekorten en euro/dollar koers) maar van zijn prijzen op Aliexpress wordt je niet heel erg vrolijk.

Momenteel is de meest gewilde camera qua prijs/kwaliteit de IPC-HDW5442TM-ASE (vaste lens) en IPC-HDW5442T-ZE (vari-focal lens)
Die heeft hij momenteel op Aliexpress staan voor respectievelijk €184,51 en €227,16.
In zijn Amazon store echter $159.99 en $189.99, momenteel is dat omgerekend €155,99 en €185,24. In de store van IP Cam Talk is de eerste zelfs nog een $5 goedkoper.
In het verleden ook wel eens quotes van hem gekregen die nog hoger lager dan zijn Aliexpress prijzen.

't is ook al tijden geleden dat ik bij hem heb besteld dus ik weet ook niet meer de precieze gang van zaken wat betreft zijn shipping(traject) ook i.c.m. de nieuwe importregels/kosten.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Piet91 dacht 22 ste hikvision camera besteld (100 euro goedkoper dan NL) geen idee welke shop zo. Maar afgelopen vrijdag binnen. Best rap. Was 154 euro net boven limiet van 150 euro om extra kosten te krijgen gelukkig niet gehad gelukkig.

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:05

JL-IP(!)

Hikvision & Ajax installateur

Sinds ik voor mezelf ben begonnen en toegang heb tot de grote importeurs bestel ik niks meer via hem.

Hikvision & Ajax Jeweller + Fibra installateur

• martijn.vw
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-03 16:12
Piet91 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:07:
Momenteel is de meest gewilde camera qua prijs/kwaliteit de IPC-HDW5442TM-ASE (vaste lens) en IPC-HDW5442T-ZE (vari-focal lens)
Die heeft hij momenteel op Aliexpress staan voor respectievelijk €184,51 en €227,16.
In zijn Amazon store echter $159.99 en $189.99, momenteel is dat omgerekend €155,99 en €185,24. In de store van IP Cam Talk is de eerste zelfs nog een $5 goedkoper.
In het verleden ook wel eens quotes van hem gekregen die nog hoger lager dan zijn Aliexpress prijzen.
Even uit interesse. Waar volg je het nieuws rondom nieuwe en/of gewilde camera's? Dat scheelt veel mensen een hoop zoek en leeswerk.

• Antonio di
JL-IP(!) schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:38:
Sinds ik voor mezelf ben begonnen en toegang heb tot de grote importeurs bestel ik niks meer via hem.
Dan moeten wij maar hopen dat je gauw alles gaat verkopen aan ons allen op Tweakers voor "Andy prijzen" :) :) _/-\o_

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-03 12:24
Heeft iemand hier de laatste tijd nog wat bij Andy besteld?
Ik snap dat het geen gunstige tijden zijn voor deze bestellingen (China vaak gesloten vanwege Covid,
hoge transportkosten (olieprijs), chip tekorten en euro/dollar koers) maar van zijn prijzen op Aliexpress wordt je niet heel erg vrolijk.

't is ook al tijden geleden dat ik bij hem heb besteld dus ik weet ook niet meer de precieze gang van zaken wat betreft zijn shipping(traject) ook i.c.m. de nieuwe importregels/kosten.
Volgens mij zijn de prijzen op Ali al inclusief alle importheffingen, belastingen etc. en Amazon niet. Op Amazon staat er in eerste instantie bij dat er geen heffingen meer bij komen (ook als je delivery naar Nederland aanklikt). Bij het daadwerkelijk bestellen komen deze er in je winkelmand alsnog bij (na invoer van het daadwerkelijke leveradres). Ik denk dat je op Amazon dan per saldo op ongeveer dezelfde prijs komt. Ik heb een paar maand terug via Amazon besteld, dus spreek uit ervaring.

Het is nog steeds wel goedkoper dan in Nederland volgens mij, maar verschillen zijn niet zo groot meer. Ik heb zelf toen tijdens de Spring Sale de T5442T-ZE besteld en die was toen volgens mij onder de 150 dollar.

[Voor 4% gewijzigd door Erwin186 op 02-08-2022 14:10]

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-03 19:48
Omdat ik van plan ben een hikvision beveiliging systeem aan te schaffen, en zelf ook al camera's wil gaan ophangen, leek het mij logisch om deze dan ook van hikvision te nemen.

Ik zoek een camera voor op de muur (pzt) en 1 statische voor de oprit. Nu kom ik wel een heel eind maar merk dat er heel veel verschillende zijn. Je wordt dan gek van de letter/cijfer aanduiding, waardoor ze veel op elkaar lijken, maar toch ergens een verschil zit. Zit daar nog een logica in?

• Antonio di
Mattie84 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:52:
Omdat ik van plan ben een hikvision beveiliging systeem aan te schaffen, en zelf ook al camera's wil gaan ophangen, leek het mij logisch om deze dan ook van hikvision te nemen.

Ik zoek een camera voor op de muur (pzt) en 1 statische voor de oprit. Nu kom ik wel een heel eind maar merk dat er heel veel verschillende zijn. Je wordt dan gek van de letter/cijfer aanduiding, waardoor ze veel op elkaar lijken, maar toch ergens een verschil zit. Zit daar nog een logica in?
Hikvison
Hikvison heeft een goed Alarm-alarm systeem en de cams' zijn ook prima. Ik vindt de App en WebUI bediening van de cam's erg ingewikkeld (meer technisch en niet altijd stabiel). Voor het Alarm-deel is mijn kennis te gedateerd om hierover een uitspraak te doen. Wel dien je voor het Alarm een (Cloud) account te maken en dat vind ik niets.
Het is volgens mij niet zo dat in het geval van Hikvision je veel voordeel behaald met een combinatie van Hikvision Alarm (beveiligings Hub) en Hikvision bewakingscamera's.
Het is vaak alleen de live-stream van de cam's die je kunt koppelen aan een Alarm Hub. Voor de rest van de camera functies moet je wel een aparte camera App hiervoor installeren.

Lees eerst:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

Ajax
Ajax Alarm (App) ondersteunt live-stream van Hikvison (wel SDK in Ajax App en via Hikvision een account maken en koppelen en dan onder Ajax het account opgeven).

Lupus Electronics
Ik heb zelf een Lupus Electronics set met de XT2-plus Alarm/Smarthome Hub , zie
Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di
Lupus Electronics heeft sinds 6 maanden een LE232 camera in hun levering (rebranded Dahua),
die naast een livestream koppeling met de XT2-plus hub ook een Alarm koppeling heeft over IP naar die XT2-plus, Zie review:
Lupus Electronics LUPUS - LE232 Alarm Camera review door Antonio di
Lupus heeft ook NVR's.

Versleuteld
Live streams zijn vaak RTSP of HTTP en dat is niet versleuteld (zoals HTTPS WEL).
Alle livestream van de huidige Lupus cam's zijn HTTPS (versleuteld).
Het is dus belangrijk te kijken of de koppeling van Live-streams tussen Alarm/smarthome Hub en Cam's HTTPS zijn!

Hikvision/Dahua Alarmering via Cam's
Hikvision en Dahua hebben ook cam's met verbeterde Voertuig en Persoonsherkenning (zoals de Lupus LE232) die geschikt is voor Alarmering. Zou interessant zijn om uit te zoeken of Hikvision ook zo'n koppeling heeft als de Lupus LE232 maar dan dus naar de Hikvision Alarm Hub?
Voor aansluiting van IP-Cam's op een NVR is hetzelfde merk wel handig

[Voor 5% gewijzigd door Antonio di op 02-08-2022 17:45]

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-03 10:44
Ja, in juli nog, ook via Alie. Voor de ZE kun je de alie prijs na korting in de winkelmand bij afrekenen nemen + voor mij ongeveer 11 euro.

• Piet91
  • Niet online
martijn.vw schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:38:
Even uit interesse. Waar volg je het nieuws rondom nieuwe en/of gewilde camera's? Dat scheelt veel mensen een hoop zoek en leeswerk.
Ik volg het niet zoveel meer, maar hier vergelijken ze best veel Dahua/Hikvision (en in mindere mate wat andere merken camera's) met elkaar.
Er is wel (behoorlijk) veel voorkeur voor 'Andy' en hun eigen store enzo, maar ook als je elders online in fora rondleest zie je toch wel vaak dezelfde camera's bovendrijven als je iets zoekt dat een goede prijs/kwaliteit levert.
Erwin186 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:08:
Volgens mij zijn de prijzen op Ali al inclusief alle importheffingen, belastingen etc. en Amazon niet. Op Amazon staat er in eerste instantie bij dat er geen heffingen meer bij komen (ook als je delivery naar Nederland aanklikt). Bij het daadwerkelijk bestellen komen deze er in je winkelmand alsnog bij (na invoer van het daadwerkelijke leveradres). Ik denk dat je op Amazon dan per saldo op ongeveer dezelfde prijs komt. Ik heb een paar maand terug via Amazon besteld, dus spreek uit ervaring.

Het is nog steeds wel goedkoper dan in Nederland volgens mij, maar verschillen zijn niet zo groot meer. Ik heb zelf toen tijdens de Spring Sale de T5442T-ZE besteld en die was toen volgens mij onder de 150 dollar.
Ik had het er even bij moeten zetten, maar ik ging dan bij zijn Amazon.com en IP Cam Talk store uit van verzending naar een adres in de VS en Aliexpress/email order bij Andy naar Nederland.
En dan heb je dat bijvoorbeeld dat de IPC-HDW5442TM-ASE voor een Amerikaan $155-160 kost en voor ons in NL zo'n €184+.
Ik weet niet wat hij voor die camera vraagt als je 'm mailt (incl. de bekende shipping methode voor ons Europeanen :+ ).

Misschien een combinatie van het feit dat hij in de VS voor Amazon een flinke voorraad heeft en/of dure shipping naar Europa.
Eind vorig jaar had hij het nog over om een Amazon store in Europa te openen, maar sindsdien nooit wat van vernomen. 'ns kijken of ik hem daar eens over kan contacteren.

Ik zit momenteel voor familie rond te kijken voor een camera, de IPC-HDW5442T-ZE zou het mooist zijn (beeldkwaliteit en optische zoom) maar toch wel erg stevig geprijsd.
De IPC-HDW5442TM-ASE is dan wat fijner qua prijs maar optische zoom zou in deze situatie misschien toch wel prettig zijn.
Er hangt ook een breedstraler met sensor bij, dus misschien is de noodzaak van de 1/1.8" sensor niet zo groot en misschien kan een goedkopere IPC-HDW3241T-ZAS dan ook wel uit.

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:17:
Misschien een combinatie van het feit dat hij in de VS voor Amazon een flinke voorraad heeft en/of dure shipping naar Europa.
Eind vorig jaar had hij het nog over om een Amazon store in Europa te openen, maar sindsdien nooit wat van vernomen. 'ns kijken of ik hem daar eens over kan contacteren.
Zijn reactie:
The DE Amazon will open up soon, just wait the VAT No. registered.
https://www.ipcamtalk.com...es-2021.59518/post-687075

• pc_slopert
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-03 14:04
@Piet91 Ik heb drie IPC-HDW5442T-ZE via Andy nu al een tijdje hangen. Ben erg blij met de keuze. Ik heb de zwarte versie en die vallen nauwelijks op. De "baas" in huis zag ze pas hangen toen ze een keer op een avond in het donker twee rode puntjes zag. :) Geven prima beeld met zeer weinig licht (zit in het buitengebied waar het echt goed donker kan zijn s'avonds. En als je zoals jij een breedstraler er bij hebt hangen kun je zelfs in kleur de beelden zien.

• pc_slopert
Ik heb na lang puzzelen nu de SMD Human Detection actief voor mijn IPC-HDW5442T-ZE via de Dahua NVR. Met een omweg is dit ook gekoppeld aan mijn HuisAutomation systeem. Zo kan ik dan bijvoorbeeld een PushOver melding krijgen als er iemand in de tuin loopt (zonder dahua app o.i.d.). Maar ook instellen dat er bijvoorbeeld s'avonds diverse lampen aan gaan om beter beeld te krijgen. Of dat er overdag een geluid wordt afgespeeld als ik achter in de schuur aan het werk ben (net als bij sommige winkels waar je binnen loopt). Etc. Dat werkt prima. Ook de SMD human detection lijkt echt goed te werken heb nog geen valse melding gehad met mijn test opzet.

Wat alleen nog niet handig is dat de SMD detectie niet afgebakend is voor een bepaald gebied. Waardoor er ook meldingen komen als je zelf even in de tuin loopt om bijvoorbeeld iets in je vuilnisbak te gooien. Of, als je even buiten beeld bent van de camera en dan weer opnieuw wordt gedetecteerd.

Weet iemand of en hoe je met ivs - border crossing instelt in combinatie met SMD human detectie? Of kan die combinatie niet. Als je jouw opzet kan delen zou dat top zijn :) Ook andere ideeën of toepassingen met HA (HomeAssistant of Homeseer) en de human detection zijn leuk om te horen. Bedankt.

• pc_slopert
Na veel zoeken toch de oplossing gevonden lijkt het. Via instellingen Alarm>video kun je via het knopje settings een deel van de MotionDetection uitschakelen. Door de blokjes weg te halen of juist weer toe te voegen. Nu weer even testen :) Mooi systeem.

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:53
Ik wil/moet dat ook nog instellen. Klusje voor de minder warme dagen. En er even voor gaan zitten. Dus als iemand de oprit opkomt over een bepaalde grens een melding op mijn iphone.

9 LG black 320wp, SMA 2.5, Daikin 2mvm40, FMTX-N 2,5-2

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hoi,

ben me ook aan het orienteren op een camerasysteem en heb met veel interesse de openingspost en laatste paar pagina's van dit uitgebreide topic gelezen.

waar ik naar op zoek ben is een systeem dat:
- 24/7 kan draaien dus niet pas "aan" gaat bij motion detection
- zowel lokaal als in de cloud kan opslaan
- standalone kan werken, dus het ook gewoon doet als er geen uitgaande verbinding is
- bedraad aangesloten wordt (dus geen wifi)
- inclusief NVR. Het liefst heb ik een "kant en klaar" pakket qua hardware waarbij ik vooral kan gaan tweaken in de settings en layout.
- ook in het donker moet het beeld aardig scherp zijn tot op een meter of 15
- ik heb een totale oppervlakte van ongeveer 1000 m2 die ik wil bewaken met 4-6 camera's, waarbij de langste kabellengte ca. 80 meter is.

Ik heb echter nog een paar vragen:
  • analoog vs IP : in de openingspost wordt gesteld dat IP betere beeldkwaliteit heeft en makkelijker aan te leggen is. Ook staat er een plaatje bij waarbij de analoge camera's een voeding nodig hebben en de IP-cam met PoE is uitgerust. Zijn deze verschillen niet opgelost met een HDCVI/HDTVI systeem? Coaxkabels lijken me toch wat robuuster en gezien de lengte is een HDCVI/TVI systeem dan een betere optie.
  • Wat betreft de kleur, vinden jullie het belangrijk dat de camera goed zichtbaar is voor mensen die kwaad in de zin hebben, of is het juist wenselijk om de camera "onzichtbaar" te laten zijn (of gaan jullie voor een combi van zichtbare dummies en onzichtbare "echte" camera's)
  • Wat is jullie mening over Starlight ondersteuning, is dit een must voor buiten de bebouwde kom of een hype-feature?
ik kom al zoekend uiteindelijk op een systeem als onderstaand uit, voldoet dit aan de eisen die ik hierboven stel? Zo nee, waar loopt het spaak volgens jullie?

2CH IP DVR/NVR (DH-XVR5104H-X-4P) + 4x 5MP Dahua Starlight PoC Full HD camera's (HAC-HDW1500TLMQ-A-POC)

En als laatste vraag: wie is Andy en waarom kopen "we" daar? :)

Alvast bedankt voor jullie mening/antwoord!

• kenwoodje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08-2022
hoe stel ik mijn hikvision nvr en camera in , altijd gewerkt , kom er NIET meer uit :(

• Antonio di
deppenboks schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:10:
Hoi,

ben me ook aan het orienteren op een camerasysteem en heb met veel interesse de openingspost en laatste paar pagina's van dit uitgebreide topic gelezen.

waar ik naar op zoek ben is een systeem dat:
- 24/7 kan draaien dus niet pas "aan" gaat bij motion detection
- zowel lokaal als in de cloud kan opslaan
- standalone kan werken, dus het ook gewoon doet als er geen uitgaande verbinding is
- bedraad aangesloten wordt (dus geen wifi)
- inclusief NVR. Het liefst heb ik een "kant en klaar" pakket qua hardware waarbij ik vooral kan gaan tweaken in de settings en layout.
- ook in het donker moet het beeld aardig scherp zijn tot op een meter of 15
- ik heb een totale oppervlakte van ongeveer 1000 m2 die ik wil bewaken met 4-6 camera's, waarbij de langste kabellengte ca. 80 meter is.

Ik heb echter nog een paar vragen:
  • analoog vs IP : in de openingspost wordt gesteld dat IP betere beeldkwaliteit heeft en makkelijker aan te leggen is. Ook staat er een plaatje bij waarbij de analoge camera's een voeding nodig hebben en de IP-cam met PoE is uitgerust. Zijn deze verschillen niet opgelost met een HDCVI/HDTVI systeem? Coaxkabels lijken me toch wat robuuster en gezien de lengte is een HDCVI/TVI systeem dan een betere optie.
  • Wat betreft de kleur, vinden jullie het belangrijk dat de camera goed zichtbaar is voor mensen die kwaad in de zin hebben, of is het juist wenselijk om de camera "onzichtbaar" te laten zijn (of gaan jullie voor een combi van zichtbare dummies en onzichtbare "echte" camera's)
  • Wat is jullie mening over Starlight ondersteuning, is dit een must voor buiten de bebouwde kom of een hype-feature?
ik kom al zoekend uiteindelijk op een systeem als onderstaand uit, voldoet dit aan de eisen die ik hierboven stel? Zo nee, waar loopt het spaak volgens jullie?

2CH IP DVR/NVR (DH-XVR5104H-X-4P) + 4x 5MP Dahua Starlight PoC Full HD camera's (HAC-HDW1500TLMQ-A-POC)

En als laatste vraag: wie is Andy en waarom kopen "we" daar? :)

Alvast bedankt voor jullie mening/antwoord!
Empire Tec Andy (kortweg Andy) is een verkoper van DAHUA-OEM cam's op Aliexpress.com en Amazon.com.
Je zou Andy cam's kunnen updaten met firmware van de Dahua-site.
Vaak zijn ze wel goedkoper dan Dahua. Let wel op met BTW en/of boven de 150 euro importbelasting.
Voor garantie is het natuurlijk een ander verhaal t.o.v. Dahua gekocht in NL.

Ik zou geen COAX nemen. Zoals bovenaan dit forum wordt geadviseerd, neem IP-cam's met kwaliteit Ethernet-kabel (PoE).

Ik zou een IP NVR nemen voor minimaal 8 Cams's, alle 8 cam's aansluitingen van de NVR RJ45 en PoE.

Ik zou IP-cams' overwegen met verbeterde Mens en Voertuig herkenning (dus is Dahua term. SMD).
Hangen de cam's (buiten) binnen hand(spuitbus) bereik, dan zou ik cam's overwegen met anti-masking.
Starlight ondersteuning is zeker aan te raden.

Kleur van cam's'weet ik niet. Zwart wordt wel als minder opvallend gezien en dus "mooier".
Een door cam's getriggerd geluid of licht werkt zeker afschrikkend en er zijn cam's die dit hebben.
Er zijn ook NVR's die een lamp of geluid-installatie kunnen triggeren (alarm-uitgang, NO, NC)

Ik kan niets zeggen over 4-6 cam's voor 1000 m2 bewaking.
Dat ligt aan de bebouwing, de vorm van het terrein, de afrastering en nog veel meer!!

• Antonio di
kenwoodje schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:30:
hoe stel ik mijn hikvision nvr en camera in , altijd gewerkt , kom er NIET meer uit :(
Ik heb geen detailkennis van Hikvision.
Je geeft zo weinig informatie dat het erg gokken wordt naar het probleem en de oplossing.
Specificeer bijv:
Wat werkt er precies niet, je camera aansluiten op je NVR?
Krijg je een foutmelding, welke?
Doen andere camera's het wel?
Voor de Hikvision mensen van dit forum: type/model camera, type/model NVR.
Werk je met de telefoon App of via de browser op je PC?
etc.

• skipy05
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-03 20:26
Hallo,

Ik zoek 2 poe ip camera's voor de oprit max+- 250€/camera
Ik ga voorlopig mijn synology nas gebruiken, altijd opnemen is niet nodig.

dahua heb ik al met gewerkt maar ik hekel hun software. maar misschien toch de beste optie?
Hikvision zou zelf nog slechtere/ingewikkeldere software zijn?
Omdat is via Nas zou werken maakt de software niet uit van de fabrikant?

Welk merk zit dan juist onder dahua/Hikvision? En goed werkt met synology?
Of hoe zouden jullie dit doen?

Skipy05

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-03 10:45
skipy05 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:53:
Hallo,

dahua heb ik al met gewerkt maar ik hekel hun software. maar misschien toch de beste optie?

Skipy05
Al eens dit topic doorgebladerd? Staat alles in wat je zoekt. Synology oplossing HIER

RiederZon Totaal: 4720 Wp | PVoutput: Team Barendrecht NL zipcode 2990 - 2994

• skipy05
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-03 20:26
A3-D schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

Al eens dit topic doorgebladerd? Staat alles in wat je zoekt. Synology oplossing HIER
Heb je een forum link hier gezet? Je gaat naar de synology site.

• rterhofte
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-03 20:52
Kan iemand mij met het volgende probleem helpen?
Ik heb een dahua nvr met een aantal camera's wat allemaal goed werkt, nu heb ik een imou db11 deurbel gekocht. De deurbel krijg ik netjes te zien in de nvr apparaat beheer maar ik krijg hem niet online. Wat doe ik fout?

• fmrama
IP adres ed in de juiste range? Geinitialiseerd via de configtool?

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-03 10:42
rterhofte schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:19:
Ik heb een dahua nvr met een aantal camera's wat allemaal goed werkt, nu heb ik een imou db11 deurbel gekocht. De deurbel krijg ik netjes te zien in de nvr apparaat beheer maar ik krijg hem niet online. Wat doe ik fout?
Werkt die op batrerijen, met wifi? Die heb ik dan ook gehad denk ik en kreeg ik dat niet aan de gang. Werkt niet met zelfde protocol zover ik kon ontdekken. De app activeert op een of andere manier de videostream, maar is me toen ook niet gelukt om dat op te nemen. Mede omdat de batterijen erg snel leeg waren heb ik het opgegeven en een vto 2101 opgehangen, bedraad met POE, altijd opnemen. Bijna ideaal; de bel-notificaties naar dmss ben ik nog niet blij mee, dat werkte met imou wel goed.

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Iemand hier ervaring met aanpassen/personaliseren van teksten voor de/een intercom?

Ik heb onze VTO2202F-P geupdate, en zie nu links in de web-interface bij de basisinstellingen "Upload File"
Hier zie ik dat ik een mp3 kan uploaden (max 20kb) en koppelen aan een "audio type" (calling, unlock door etc)
Nu heb ik een mp3 gemaakt, en gekoppeld aan "unlock door", maar nu laat hij geen geluid horen bij het openen van de deur.
Bestand verwijderd, maar dan pakt hij niet meer het originele geluidsfragment.
Ook het systeem naar een andere taal zetten had geen effect.

Uiteindelijk een hard reset gedaan van de VTO, en na opnieuw instellen werkt hij weer zoals eerst.

Iemand ervaring met aanpassen van de teksten? Of hoe ik dit wel werkend krijg?

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-03 21:58
rterhofte schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:19:
je moet hem installeren via dahua configtool; zelf heb ik een imou indoor camera op deze wijze in de NVR geïnstalleerd.
skipy05 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:53:
Hallo,

Skipy05
Als je toch je Nas gebruikt, dan heb je met de dahua software niets te maken ?

[Voor 40% gewijzigd door Len020 op 18-08-2022 10:50]

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:33
Heeft er iemand ervaring met Dahua icm auto tracking?

een kennis van mij heeft een huis dat nogal afgelegen ligt en wil de toegangsweg in de gaten houden. Ik weet dat er camera's zijn die een object kunnen volgen en zodra het object uit beeld is weer terug gaat naar zijn start positie. Maar hoor graag wat de ervaring er mee is en welk model er gebruikt wordt.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Op zoek naar een vervanging voor mijn Foscam FI9828P wil ik de stap maken naar een wat beter apparaat. (huidige foscam is aan het overlijden, die kan niet meer tegen zonlicht)

Wil een Dahua PTZ. Zit al weken te bladeren, en kom nu met een budget van ongeveer 250 euro op de volgende camera uit: IPC-HDBW3441R-ZS
https://www.dahuasecurity.com/products/productDetail/37327

(moet ook nog een poe injector en wall mount bij)

Reden:
PTZ, hogere res dan de huidige Foscam, low light mogelijkheden.

Wordt dit mijn nieuwe, of heeft iemand nog betere opties?

[Voor 7% gewijzigd door gysman11 op 23-08-2022 17:11]

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-03 12:24
@gysman11
De camera die je linkt is geen PTZ camera, maar een vari-focal. Daar kun je dus alleen mee inzoomen, maar hij heeft geen pan en tilt. De pan en tilt waardes in de specs vertekenen wat, dat is volgens mij enkel wat je zelf handmatig kunt verdraaien.

Een Dahua PTZ is sowieso wel lastig binnen dat budget. Een 4MP vari-focal camera met fatsoenlijke low light prestaties (bijv de Dahua 5442-ZE) komt via Andy (ff zoeken in topic mocht die naam je niks zeggen) al op bijna 250 euro. Een PTZ gaat bij hem al over de 400 dollar heen en daar komt denk ik ook nog belasting overheen. Via een Nederlandse webshop is het nog een stuk duurder.

• DjoeC
Erwin186 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:31:
@gysman11
Een Dahua PTZ is sowieso wel lastig binnen dat budget. Een 4MP vari-focal camera met fatsoenlijke low light prestaties (bijv de Dahua 5442-ZE) komt via Andy (ff zoeken in topic mocht die naam je niks zeggen) al op bijna 250 euro. Een PTZ gaat bij hem al over de 400 dollar heen en daar komt denk ik ook nog belasting overheen. Via een Nederlandse webshop is het nog een stuk duurder.
Hij is momenteel 216 euro via Andy's Alie shop in wit of zwart (een prima camera overigens), maar als je m bestelt en alles aan het einde - na afleveren binnen 1 week - en de Fedex rekening betaald hebt ben je waarschijnlijk minder dan 200 euro kwijt.

@gysman11 Waarom een PTZ? Beter een paar gerichte camera's. die constant het te observeren gebied afdekken dan een draaibare die op het verkeerde moment "de verkeerde kant op kijkt"..

• Bombarde32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:55
Iemand hier ervaring met Europese merken zoals Axis / Mobotix? Zijn die voor thuisgebruik (buiten) hun meerprijs waard t.o.v. bijvoorbeeld Dahua en Hikvision (kwaliteit lens en sensor, software, ondersteuningsperiode, ...)? Zijn er nog andere Europese merken aan te raden?

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-03 11:28
Bombarde32 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:12:
Iemand hier ervaring met Europese merken zoals Axis / Mobotix? Zijn die voor thuisgebruik (buiten) hun meerprijs waard t.o.v. bijvoorbeeld Dahua en Hikvision (kwaliteit lens en sensor, software, ondersteuningsperiode, ...)? Zijn er nog andere Europese merken aan te raden?
We gebruiken op het werk uitsluitend Axis icm Milestone. Puur omdat die combi goed werkt. Qua beeldkwaliteit tegenover de prijs ben ik niet echt enthousiast over Axis. Dahua en hikvision zijn wat dat betreft echt beter uitgezonderd de absolute topmodellen van Axis natuurlijk maar die zijn niet te betalen.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-03 18:41

Rzaan

Altijd zoekende

Ik weet nog niet welke camera's en opslag ik ga nemen.
Sterker nog: Ik weet nog niet eens hoeveel camera's.
Ben een beetje aan het uitpluizen waar ik ze neer zou moeten hangen.

We hebben een vrijstaand huis aan de rand van het centrum van een dorp.
Redelijk drukke staat.
Tuin grenst aan andere tuinen aan de achterkant.
Wel is er een parkeerplek aan de achterkant, die weliswaar niet aan onze tuin grenst, maar via buurtuinen ben je dan wel in no time in onze tuin.

Wat zouden de beste punten zijn om camera's neer te hangen?

Ik heb een plattegrondje getekend.
De tuin is aan 2 kanten ommuurd.
De achterzijde is een laag hek van de buren.
Je kunt alleen links achterom door een poort.
Rechts achterom staat een muur van 2 meter hoog.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:55
Ik kom net in een ander topic deze dingetjes tegen: https://eu.store.ui.com/c.../ethernet-surge-protector
Kan ik die gewoon plaatsen tussen mijn PoE switch (SG105PE) en de twee camera's van Andy? Maakt iemand er gebruik van?

• Johan1995
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
zunrob schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:44:
Ik kom net in een ander topic deze dingetjes tegen
Kan ik die gewoon plaatsen tussen mijn PoE switch (SG105PE) en de twee camera's van Andy? Maakt iemand er gebruik van?
Tuurlijk joh!
Plaats een of ander vaag device van onbekende oorsprong in je ethernet netwerk. Dan weet je zeker dat je beelden een omweg via China afleggen... 8)7

edit: ik durf niet eens op die link te klikken, kan je nagaan.

[Voor 6% gewijzigd door Johan1995 op 27-08-2022 06:01]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:37
Johan1995 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 06:00:
[...]

Tuurlijk joh!
Plaats een of ander vaag device van onbekende oorsprong in je ethernet netwerk. Dan weet je zeker dat je beelden een omweg via China afleggen... 8)7

Onbekende oorsprong? Niet op de link durven klikken? Je kent Ubiquiti serieus niet?

• Step5
zunrob schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:44:
Ik kom net in een ander topic deze dingetjes tegen: https://eu.store.ui.com/c.../ethernet-surge-protector
Ik heb er wel over getwijfeld (niet perse deze, er zijn ook anderen) maar heb het vooralsnog niet gedaan. Volgens het boekje van de TL-SG108PE die ik gebruik heeft die (de jouwe vast ook) al "lightning protection", maar kon daar verder niet veel over terugvinden van hoeveel of hoe dat werkt.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:55
Johan1995 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 06:00:
[...]

Tuurlijk joh!

Ik weet niet of ik je reactie serieus moet nemen, of dat het als grap bedoelt is? Tot nu toe heb ik nog niet gehoord dat Ubiquiti niet te vertrouwen is. Overigens heb je zo'n surge protector ook van APC, en vast ook van andere firma's. Is het good practice zoiets er tussen te plaatsen om het risico bij blikseminslag te verkleinen?

• rdfeij
  • Laatst online: 25-03 19:08
Kijk dan ook eens naar Bosch, met name de 3000 serie is onderkant markt (alhoewel wel wat duurder) maar wel met een sensor met een lichtgevoeligheid waar ze goed met alle andere merken meekunnen.
Dat wel wat duurder komt weer terug in de levensduur, kwaliteit van het kunststof van de lenskap/koepel en de kleurvastheid. Ik werk veel met Bosch systemen (Ook hun VMS software) en zie zelfs analoge/IP camera's van ruim 12 jaar oud die er nog vrijwel zo goed uitzien al dat ze ooit gekocht zijn. (Ok, technologie van die tijd kan in deze tijd niet meer, maar ze zijn niet stuk te krijgen).
Dat tegenover de 'Chinese' merken waarbij mijn gevoel/ervaring is (heb geen harde cijfers) dat deze camera's de 10 jaar gemiddeld niet halen met alle bovenstaande pluspunten nog in orde.
En deze komen standaard ook met analytics aan boord welke stukken beter zijn dan de Chinese merken.

[Voor 4% gewijzigd door rdfeij op 27-08-2022 07:55]

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Erwin186 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:31:
@gysman11
De camera die je linkt is geen PTZ camera, maar een vari-focal. Daar kun je dus alleen mee inzoomen, maar hij heeft geen pan en tilt. De pan en tilt waardes in de specs vertekenen wat, dat is volgens mij enkel wat je zelf handmatig kunt verdraaien.
Verd.md, jullie hebben gelijk, dit is geen PTZ. (en waarom wil ik ptz? Gewoon, omdat ik het leuk vind om een rondje door mijn tuin te kijken, normaal staat ie gewoon op een vaste plek ingesteld :) )

Ok, vervolgvraag, ik kan deze camera kopen, voor ongeveer 300.

https://www.camerashop24....t_hdips9_camerashop24.pdf

Lijkt op zich een model wat aan mijn eisen voldoet (hoewel 2MP). Maar is dit wat? Ik kan er verder eigenlijk weinig over vinden, en al helemaal geen ervaringen.

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:17
Antonio di schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:32:
[...]
Ik zou IP-cams' overwegen met verbeterde Mens en Voertuig herkenning (dus is Dahua term. SMD).
Mijn Dahua NVR heeft ook de SMD functie. Werkt die functie ook alleen bij camera's met SMD of kan de NVR alle RTSP stromen analyseren met SMD ?

• Antonio di
vortexnl1982 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:04:
[...]

Mijn Dahua NVR heeft ook de SMD functie. Werkt die functie ook alleen bij camera's met SMD of kan de NVR alle RTSP stromen analyseren met SMD ?
Ik heb zelf een wat oudere Lupus Electronics LE 918 NVR. Deze heeft geen SMD.
Dus bij mij werkt de SMD alleen met mijn Lupus camera LE232 "zelfstandig".
De LE232 camera kan bij persoons- en voertuig-herkenning (SMD: Human, vehicle) o.a. deze specifieke 'events" via de ethernetkabel (IP) doorgeven aan mij Alam/smarthome Hub (Lupus XT2-plus) en in de Hub kan ik hier acties aan koppelen (regels,scene etc.).
De LE232 camera kan ook bij een verschillende "events" opname/stream triggeren op/via lokaal (SD-kaartje), FTP, NAS/NVR. Dit kan o.a. bij "Motion Detection" en in dit geval (event) is dat alle bewegingsdetectie (MD en SMD, dus geen onderscheid!)
Zie ook:
Lupus Electronics LUPUS - LE232 Alarm Camera review door Antonio di

De LE232 is een rebranded Dahua en lijkt veel op de Dahua IPC-HFW3449T1-AS-PV-S3.
Ik weet wel dat er Dahua NVR's zijn die 'face recognition" i.s.m. met een (Dahua) IP-cam's hebben.
Hoe dus de SMD van de Dahua NVR of de SMD van een Dahua camera (bijv: IPC-HFW3449T1-AS-PV-S3) samenwerkt met een Dahua NVR met SMD of met een camera zonder SMD, weet ik niet.

Hopelijk kan een andere tweaker met een Dahua met SMD je verder helpen.

• Piet91
  • Niet online
vortexnl1982 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:04:
Sommige NVR's kunnen inderdaad ook de SMD afhandelen voor camera's die dit niet hebben, meestal echter beperkt tot een of enkele camera's.
Veel instap-NVR's kunnen dit überhaupt niet. Ik heb zo'n instap recorder (NVR4116HS-4KS2) en ik zie het nergens zo staan tussen de instelllingen.
Ik dacht dat ik in het verleden dit ook veel meer zag staan bij de spec sheets van NVR's hoeveel kanalen/camera's de NVR SMD voor kon verrichten.

• iMytz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-11-2022
Ook ik ben de laatste tijd aan het zoeken naar betrouwbare camera's, dit na een inbraakpoging waarbij de inbrekers het blijkbaar niet erg leken te vinden om herkenbaar gefilmd te worden met el-cheapo camera's die ik buiten heb hangen. Ze zijn hardnekkig want hebben het nu al een paar keer geprobeerd.

Nu zit ik heel erg in tweestrijd omdat zowel Dahua als Hikvision 1001 modellen verkopen die soms net een letter verschillen, maar daardoor wel een veel nieuwere software draaien of betere features hebben.

Welke recente (lees:up-to-date) full-color camera's uit de Wizsense en Wizmind range worden hier vooral geprezen? Het belangrijkste voor mij is beeldkwaliteit (ook in het donker) en een goede (AI/SMD) filtering om valse positieven te voorkomen.

Heb ook zitten kijken naar de Tioc 2.0 camera's met afschrikfunctie, maar hoe groot de meerwaarde hiervan is vind ik moeilijk te zeggen. Ook het echte verschil tussen WizMind en Wizsense vind ik lastig te bepalen wanneer je de camera standalone met de app gaat gebruiken.m

[Voor 15% gewijzigd door iMytz op 30-08-2022 11:07]

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-03 07:16
Geachte,

In het weekend heeft iemand onze brievenbus en auto beschadigd.
Gelukkig was ik op tijd buiten zodat ik foto's kon maken van de wagen die dit veroorzaakt had.
De bestuurder pleegde vluchtmisdrijf en achteraf bleek dat hij onder invloed was.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220827_97063319

Daarom wil ik graag in de toekomst 3 beveiligingscamera's installeren.
Prijs max. 1.200 €
Ik ben op zoek naar draadloze beveiligingscamera (wifi + batterij ingebouwd in de camera).
De beelden wil ik live en achteraf kunnen raadplegen zonder abonnementskosten.

Kan men mij op deze forum in de juiste richting sturen?

Alvast bedankt voor de feedback.

Mvg.

Michel

[Voor 3% gewijzigd door michelk31 op 30-08-2022 12:40]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 17:31

Nicap

Tsssk....

michelk31 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:39:
Geachte,

Gelukkig was ik op tijd buiten zodat ik foto's kon maken van de wagen die dit veroorzaakt had.
De bestuurder pleegde vluchtmisdrijf en achteraf bleek dat hij onder invloed was.

Prijs max. 1.200 €
Ik ben op zoek naar draadloze beveiligingscamera (wifi + batterij ingebouwd in de camera).

Mvg.

Michel
Volgens mij is dit een tekst die je naar verschillende webshops moet sturen. Daar krijg je dan antwoord op.
Daarna kun je een beslissing welke je neemt.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Antonio di
michelk31 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:39:
Geachte,

Prijs max. 1.200 €

Mvg.

Michel
Zo te zien op de foto bij het nieuws artikel is er een afstand tussen je woning en straat (weet dit natuurlijk niet zeker). De draadloze camera's zijn voor consumenten meestal op Wifi en dan meestal ook nog WiFi 2,4GHz.
Dus moet er bij de straat (ik neem aan dat je daar een camera wil) wel een goed bereik zijn Wifi bereik zijn.
De "betere Wifi camera's" vereisen een adapter , dus er moet ook een 220 volt aansluiting zijn voor deze adapter.
Is dit er niet dan zou ik goede ethernet met PoE (stroom) aanleggen van je huis naar de straat kant.
Ethernet PoE heb je een betere verbinding en direct een stroomvoorziening voor de camera's (geen Wifi nodig!

Als het bovenstaande duidelijk is, kunnen mensen op dit Forum een advies geven in welke richting je het moet zoeken voor camera's

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:17
Piet91 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:00:
[...]

Sommige NVR's kunnen inderdaad ook de SMD afhandelen voor camera's die dit niet hebben, meestal echter beperkt tot een of enkele camera's.
Veel instap-NVR's kunnen dit überhaupt niet. Ik heb zo'n instap recorder (NVR4116HS-4KS2) en ik zie het nergens zo staan tussen de instelllingen.
Ik dacht dat ik in het verleden dit ook veel meer zag staan bij de spec sheets van NVR's hoeveel kanalen/camera's de NVR SMD voor kon verrichten.
Hmm nee dat zal dan wel niet werken, kan het ook nergens vinden. Ik ga eens met Coral en Frigate aan de slag.

Een ander vraagje : hoe export ik een clip van de NVR ? Ik zie nergens een download of knippen / plakken icoontje in het 'search' venster.. Ik zou op bij de rode markeringen in onderstaande screenshot wat download (floppy) /knippen/plakken icoontjes verwachten (volgens de handleiding) :

Het veranderen van de camera naam werkt ook niet. Hij zegt wle operation succeeded maar na herladen van de pagina staat er weer IPC. Camera pagina > Camera name > namen invullen.

[Voor 7% gewijzigd door vortexnl1982 op 30-08-2022 22:08]

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:40
Kan iemand helpen met het uitkiezen?

Nav nieuwe woning ben ik op zoek naar een PTZ camera.
Het betreft een een twee onder een kap. Ik wil de camera ophangen bij zijgevel dus boven voordeur van ong 13 meter hoog. Door deze hoogde kan ook een gedeelte van achtertuin en de port van achtertuin opgenomen worden.
PoE
IR
Motiondetection

Ik heb onderstaande lijst gemaakt. Dmv keuze hulp heb ik deze kunnen vinden alleen vind ik ze iets prijzig. Kan iemand meekijken of er goedkopere varianten zijn? Alvast bedankt.

https://www.ipcam-shop.nl...MTY2MTg5NDgxMzAwNQ%2C%2C/

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:16
Al deze merken heb ik in gebruik.
Helaas vind ik de Hikvision Colorvue 8mp het "beste", door de instel mogelijkheden en terugkijk functie.
Ik zeg helaas, omdat ik niet weet wat chn ermee uitspookt. Ook het beste nachtzicht van de ruim 100 camera's die ik in m'n handen heb gehad.

Dahua Tioc is vergelijkbaar, maar ben toch terug gegaan naar de net wat betere Hikvision.
Axis en Mobotix zijn nogal moeilijk qua interface em terugkijken

Laatst had ik een Roelink Trackmix geprobeerd. Erg knap ding voor de centen! Ptz, zoom, tracking, notificatie, etc.
Ik heb 'm wel retour gedaan, omdat de tracker wat teveel van goede was in mijn straatje.

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-03 07:16
Antonio di schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:35:
[...]

Zo te zien op de foto bij het nieuws artikel is er een afstand tussen je woning en straat (weet dit natuurlijk niet zeker). De draadloze camera's zijn voor consumenten meestal op Wifi en dan meestal ook nog WiFi 2,4GHz.
Dus moet er bij de straat (ik neem aan dat je daar een camera wil) wel een goed bereik zijn Wifi bereik zijn.
De "betere Wifi camera's" vereisen een adapter , dus er moet ook een 220 volt aansluiting zijn voor deze adapter.
Is dit er niet dan zou ik goede ethernet met PoE (stroom) aanleggen van je huis naar de straat kant.
Ethernet PoE heb je een betere verbinding en direct een stroomvoorziening voor de camera's (geen Wifi nodig!

Als het bovenstaande duidelijk is, kunnen mensen op dit Forum een advies geven in welke richting je het moet zoeken voor camera's
Geachte,

Bedankt voor de feedback.
2 van de 3 camera's kan ik monteren op het balkon.
Op het balkon zijn er voldoende stopcontacten.
Naar de derde camera kan ik een kabel trekken zodat deze ook voeding heeft.
Mijn wifi sterkte is op het slechtste punt 69dbm / max. snelheid 286Mbps.
Ik vermoed dat dit snel genoeg is. Indien het later een probleem is dan zal ik een MESH punt bijzetten.

Door jouw feedback heb ik besloten dat ik mij originele post beter aanpast.
Hieronder staat de nieuwe vereiste waaraan de camera’s moeten voldoen.
Aantal camera’s: 3 stuks
Max. prijs: 1.200 €
Voeding voor de 3 camera’s d.m.v. POE.
De camera’s worden verbonden met mijn WIFI netwerk.

• DjoeC
aotholland schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:45:
Kan iemand helpen met het uitkiezen?

Nav nieuwe woning ben ik op zoek naar een PTZ camera.
Het betreft een een twee onder een kap. Ik wil de camera ophangen bij zijgevel dus boven voordeur van ong 13 meter hoog. Door deze hoogde kan ook een gedeelte van achtertuin en de port van achtertuin opgenomen worden.
PoE
IR
Motiondetection

Ik heb onderstaande lijst gemaakt. Dmv keuze hulp heb ik deze kunnen vinden alleen vind ik ze iets prijzig. Kan iemand meekijken of er goedkopere varianten zijn? Alvast bedankt.

https://www.ipcam-shop.nl...MTY2MTg5NDgxMzAwNQ%2C%2C/
Je lijstje doet t niet (geen produkten geselecteerd). Daarnaast vraag ik me af wat je vanaf 13m hoog wilt opnemen? Of iemand een kaal hoofd heeft misschien? Op deze site kun je mogelijk berekenen wat je wel of niet kunt zien met de door jou bedachte camera.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

DjoeC schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:01:
[...]

Je lijstje doet t niet (geen produkten geselecteerd). Daarnaast vraag ik me af wat je vanaf 13m hoog wilt opnemen? Of iemand een kaal hoofd heeft misschien? Op deze site kun je mogelijk berekenen wat je wel of niet kunt zien met de door jou bedachte camera.
Interessante, handige tool! Misschien dat deze aan de TS toegevoegd kan worden @zeef @freestyler2?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
RomeoJ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:14:
[...]

Interessante, handige tool! Misschien dat deze aan de TS toegevoegd kan worden @zeef @freestyler2?
Inderdaad zinvol lijkt mij, ik test het morgen nog even beter zodra ik achter mijn pc zit dan voeg ik deze url ook toe aan de OP.
Thanks voor de highlight.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-03 21:58
iMytz schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:01:
Ook ik ben de laatste tijd aan het zoeken naar betrouwbare camera's, dit na een inbraakpoging waarbij de inbrekers het blijkbaar niet erg leken te vinden om herkenbaar gefilmd te worden met el-cheapo camera's die ik buiten heb hangen. Ze zijn hardnekkig want hebben het nu al een paar keer geprobeerd.

Nu zit ik heel erg in tweestrijd omdat zowel Dahua als Hikvision 1001 modellen verkopen die soms net een letter verschillen, maar daardoor wel een veel nieuwere software draaien of betere features hebben.

Welke recente (lees:up-to-date) full-color camera's uit de Wizsense en Wizmind range worden hier vooral geprezen? Het belangrijkste voor mij is beeldkwaliteit (ook in het donker) en een goede (AI/SMD) filtering om valse positieven te voorkomen.

Heb ook zitten kijken naar de Tioc 2.0 camera's met afschrikfunctie, maar hoe groot de meerwaarde hiervan is vind ik moeilijk te zeggen. Ook het echte verschil tussen WizMind en Wizsense vind ik lastig te bepalen wanneer je de camera standalone met de app gaat gebruiken.m
Wizmind is niet zozeer bedoelt voor privé gebruik maar meer voor bedrijven/overheden met crowd management en het tellen van mensen etc. Het is zeer geavanceerd en daardoor ook vrij kostbaar om prive te kopen.(kan uiteraard wel)

Wizsense is voor de 'geavanceerde' consument wel prima te gebruiken mits zowel nvr als camera het ondersteunen.

• Piet91
  • Niet online
Blijft wel lekker snel verzenden zeg, zondagmiddag de IPC-HDW5442T-ZE besteld, vanmorgen al bezorgd.

'ns vergelijken met mijn IPC-HDW5231R-ZE wat ~5 jaar aan ontwikkeling heeft voortgebracht. :9

• beOnt
  • Laatst online: 25-03 11:54
Piet91 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:56:
Blijft wel lekker snel verzenden zeg, zondagmiddag de IPC-HDW5442T-ZE besteld, vanmorgen al bezorgd.

'ns vergelijken met mijn IPC-HDW5231R-ZE wat ~5 jaar aan ontwikkeling heeft voortgebracht. :9
Waar heb je hem besteld? Deel je even de ervaringen? (en eventueel een screenshotje?) Ik heb ook wel interesse in dat model, en zou er van eerste keer een aantal bestellen. Bedankt

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:41
Hoe zorg ik ervoor dat de dahua camera’s geen alarm geven bij bliksemflitsen? Zijn allemaal motion meldingen. Kan ik dat met een instelling regelen? Hebben anderen hier ook last van?

[Voor 9% gewijzigd door bbn_ldp op 05-09-2022 21:33]

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 16:50
Helaas een defecte Eufy pan & tilt ontvangen (zeer wazig beeld). Die hoefde niet retour, maar wel een nieuwe gekregen.
Ik heb hem dus uit elkaar gehaald en op Ali een vervangende lens gekocht. Ben benieuwd of het nog wat gaat worden.

• Step5
Tranze schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:11:
Helaas een defecte Eufy pan & tilt ontvangen (zeer wazig beeld). Die hoefde niet retour, maar wel een nieuwe gekregen.
Ik heb hem dus uit elkaar gehaald en op Ali een vervangende lens gekocht. Ben benieuwd of het nog wat gaat worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk projectje ;)

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:53
Lees hier erg weinig over de c3x (1 post op zoekfunctie), terwijl de reviews lovend zijn.

Ik bem expliciet opzoek naar iets wat bekabeld op voeding zit, en optie voor zowel UTP als wifi. Daarbij wil ik graag opslag in een SD kaart zodat ik niet vast zit aan een abonnement.

De Ezviz C3x lijkt een goede voor het lage bedrag. Ik word best enthousiast als ik de uitgebreide review van @Lord Sony lees.

Besteld en maar eens uittesten...

[Voor 4% gewijzigd door pentaw1nz op 13-09-2022 23:21]

• Antonio di
pentaw1nz schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:20:
Lees hier erg weinig over de c3x (1 post op zoekfunctie), terwijl de reviews lovend zijn.

Ik bem expliciet opzoek naar iets wat bekabeld op voeding zit, en optie voor zowel UTP als wifi. Daarbij wil ik graag opslag in een SD kaart zodat ik niet vast zit aan een abonnement.

De Ezviz C3x lijkt een goede voor het lage bedrag. Ik word best enthousiast als ik de uitgebreide review van @Lord Sony lees.

Besteld en maar eens uittesten...
Ezviz zijn prima camera's voor het geld.
Dit forum gaat over beveiligingscamera's. Met Ezviz vertrouw je dat bedrijf Ezviz m.b.t. tot de beveiliging van het netwerk thuis en op het "boze" internet (netwerk, Cloud etc.). Ezviz gebruikt heel veel "eigen" (proprior) beveiligingsmaatregelen, welke dat zijn ???, versleuteling, type verbinding???. Je geeft je (denk ik) dus qua privacy over aan Ezviz. "2de voordeel" voor Ezviz is dat je vast zit aan Ezviz :( , want zover ik de spec's lees gebruiken ze weinig/geen algemene/openbare standaards (HTTPS, ONVIF, DDNS etc., ect.).
Dit alles is nog even los van de gehele discussie die er woedt over alle Chinese camera merken; zijn ze te vertrouwen?.
Hikvision (het Chinese moederbedrijf van Ezviz) en Dahua (ook Chinees) hebben heel veel algemene standaards (zie hierboven) waarmee je zelf de boel kunt inrichten qua netwerk en meestal niet verplicht wordt tot een Cloud account en/of hun Cloud opslag (deurbellen wel :( ).
De merken Ezviz ( dochter Hikvision) en Imou (dochter van Dahua) richten zich op het deel van de markt voor "gebruikersvriendelijkere" producten (niet technisch) voor de "gewone consument" en zijn ook een stuk goedkoper dan Hikvision en Dahua.
In mijn schrijven over Alarm/smarthome aanbevelingen staat ook iets over beveiligingscamera's, Zie:

Kortom; ik koop alleen camera's met algemene openbare standaards (zie hierboven) en de meeste Hikvision of Dahua's (of re-brands hiervan) voldoen hieraan. Zover ik de spec's (kan) lees(zen) voldoen Ezviz en Imou NIET hieraan.
Met die algemene openbare standaards kan ik zelf (is wel meer technisch) de boel op netwerk inrichten en verder beveiligen bij de meeste Dahua/Hikvision cam's.

PS, Ik zie niet dat Ezviz C3X over de ethernet kabel stroom kan op nemen (PoE), wat mijn voorkeur heeft,
.......Dus als je de X3C geheel bekabeld wilt gebruiken, zijn er denk ik 2 kabels nodig.
.......Kortom ik ben wel benieuwd naar jouw testresultaten van de Ezviz C3X :) :).

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:26

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus, XR20

Imou camera's hebben Onvif en werken prima op een noname nvr.
Gebruik je de app dan wordt de cloud wel vrij opdringerig 'aanbevolen' maar je kan prima zonder.
Ook kun je alle Imou logo's uit beeld krijgen, zelfs met de app door de camera een andere naam te geven.
De Rex modellen hebben daarbij aardig wat opties zoals mensen herkennen cq volgen en belichten.
Niet gek voor het geld, weinig andere merken bieden al die functies zonder dat een cloud nodig is.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• Antonio di
Speedy-Andre schreef op woensdag 14 september 2022 @ 00:57:
Imou camera's hebben Onvif en werken prima op een noname nvr.
Gebruik je de app dan wordt de cloud wel vrij opdringerig 'aanbevolen' maar je kan prima zonder.
Ook kun je alle Imou logo's uit beeld krijgen, zelfs met de app door de camera een andere naam te geven.
De Rex modellen hebben daarbij aardig wat opties zoals mensen herkennen cq volgen en belichten.
Niet gek voor het geld, weinig andere merken bieden al die functies zonder dat een cloud nodig is.
Thanks voor de "quick reply" en de Onvif voor Imou.

1) Maakt jouw Imou gebruik van P2P/UID of kun je ook zelf met DDNS (voor buitenshuis) en HTTPS (= TLS/SSL versleuteling) aan de gang?
2) Gebruikt Imou HTTPS voor de stream (= TLS/SSL versleuteling) of alleen RTPS/HTTP (geen versleuteling) of onbekend?
3) Dus voor buitenshuis Imou ga je via een NVR zonder P2P/UID maar met DDNS & HTTPS ?
4) Is Cloud account verplicht bij Imou of alleen verplicht bij App gebruik? Dus werkt Imou ook met lokaal account?

5) Kun je ook jouw Imou eens koppelen aan de ONVIER app (de gratis versie) en melden of dit werkt?

Thanks

[Voor 5% gewijzigd door Antonio di op 14-09-2022 01:17]

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:53
Antonio di schreef op woensdag 14 september 2022 @ 00:30:
[...]

Ezviz zijn prima camera's voor het geld.
Dit forum gaat over beveiligingscamera's. Met Ezviz vertrouw je dat bedrijf Ezviz m.b.t. tot de beveiliging van het netwerk thuis en op het "boze" internet (netwerk, Cloud etc.). Ezviz gebruikt heel veel "eigen" (proprior) beveiligingsmaatregelen, welke dat zijn ???, versleuteling, type verbinding???. Je geeft je (denk ik) dus qua privacy over aan Ezviz. "2de voordeel" voor Ezviz is dat je vast zit aan Ezviz :( , want zover ik de spec's lees gebruiken ze geen algemene/openbare standaards (HTTPS, ONVIF, DDNS etc., ect.).
Dit alles is nog even los van de gehele discussie die er woedt over alle Chinese camera merken; zijn ze te vertrouwen?.
Hikvision (het Chinese moederbedrijf van Ezviz) en Dahua (ook Chinees) hebben heel veel algemene standaards (zie hierboven) waarmee je zelf de boel kunt inrichten qua netwerk en meestal niet verplicht wordt tot een Cloud account en/of hun Cloud opslag (deurbellen wel :( ).
De merken Ezviz ( dochter Hikvision) en Imou (dochter van Dahua) richten zich op het deel van de markt voor "gebruikersvriendelijkere" producten (niet technisch) voor de "gewone consument" en zijn ook een stuk goedkoper dan Hikvision en Dahua.
In mijn schrijven over Alarm/smarthome aanbevelingen staat ook iets over beveiligingscamera's, Zie:

Kortom; ik koop alleen camera's met algemene openbare standaards (zie hierboven) en de meeste Hikvision of Dahua's (of re-brands hiervan) voldoen hieraan. Zover ik de spec's (kan) lees(zen) voldoen Ezviz en Imou NIET hieraan.
Met die algemene openbare standaards kan ik zelf (is wel meer technisch) de boel op netwerk inrichten en verder beveiligen bij de meeste Dahua/Hikvision cam's.

PS, Ik zie niet dat Ezviz C3X over de ethernet kabel stroom kan op nemen (PoE), wat mijn voorkeur heeft,
.......Dus als je de X3C geheel bekabeld wilt gebruiken, zijn er denk ik 2 kabels nodig.
.......Kortom ik ben wel benieuwd naar jouw testresultaten van de Ezviz C3X :) :).
Dank voor je reactie.
Die open standaarden zeggen mij niet zo veel, ik ben ook nog niet heel goed thuis in de beveiligingscameras.

Waar ik vooral naar heb gekeken is de SD kaart opslag, zodat ik niet afhankelijk ben van een abonnement. Daarnaast zoek ik een budget vriendelijke optie en een camera die met wifi werkt.

Ik las wel dat se servers van Ezviz in Europa staan? Voor wat dat waard is.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Antonio di schreef op woensdag 14 september 2022 @ 01:14:
[...]

Thanks voor de "quick reply" en de Onvif voor Imou.

1) Maakt jouw Imou gebruik van P2P/UID of kun je ook zelf met DDNS (voor buitenshuis) en HTTPS (= TLS/SSL versleuteling) aan de gang?
2) Gebruikt Imou HTTPS voor de stream (= TLS/SSL versleuteling) of alleen RTPS/HTTP (geen versleuteling) of onbekend?
3) Dus voor buitenshuis Imou ga je via een NVR zonder P2P/UID maar met DDNS & HTTPS ?
4) Is Cloud account verplicht bij Imou of alleen verplicht bij App gebruik? Dus werkt Imou ook met lokaal account?

5) Kun je ook jouw Imou eens koppelen aan de ONVIER app (de gratis versie) en melden of dit werkt?

Thanks
https://open.imoulife.com/book/faq/ability.html

In de app kan je 'TLS record' aanvinken en TLS versleuteling, ik weet niet of dat alle communicatie betreft.
P2p is een Dahua versie, een Dahua nvr vindt alle Imou camera's.
Onvier laat data (en beeld) zien na inloggen.
Een account is handig, voor zo ver ik zie krijg je anders geen fw update (melding) en je hoeft niet steeds op elke cam in te loggen.
Handig is de software voor Windows, dan heb je tenminste een goede resolutie met 1440p camera's.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• Antonio di
Speedy-Andre schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:11:
[...]

https://open.imoulife.com/book/faq/ability.html

In de app kan je 'TLS record' aanvinken en TLS versleuteling, ik weet niet of dat alle communicatie betreft.
P2p is een Dahua versie, een Dahua nvr vindt alle Imou camera's.
Onvier laat data (en beeld) zien na inloggen.
Een account is handig, voor zo ver ik zie krijg je anders geen fw update (melding) en je hoeft niet steeds op elke cam in te loggen.
Handig is de software voor Windows, dan heb je tenminste een goede resolutie met 1440p camera's.

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-03 13:37
Hi allemaal,

Ben net verhuisd en ben mij aan het verdiepen in het Ajax Alarm systeem en wil ook in mijn achtertuin en misschien voortuin een camera gaan ophangen.

Ik heb de introductie gelezen en de laatste 20 pagina's om mezelf wat verder te verdiepen. Ik vind het echter lastig om een goed overzicht te krijgen van mogelijkheden en verschillende opties.

Ik zit zelf naar een Dahua IP camera te kijken omdat deze gemakkelijk te intergreren is met het Ajax alarm systeem. Ik heb een vrij " kleine" tuin (12 x 5) met hoge schuttingen. Aantal zaken waar ik over na aan het denken ben:
1. Ik zou wellicht op basis van smart motion detection mijn Ajax alarm al af willen laten gaan.
2. Ik had al gelezen dat het vrij gangbaar is dat je je camera aansluit via PoE. ik heb helaas nog geen draden liggen, ik denk dat het de enige optie is om die gaan leggen. Camera's op batterij en wifi zijn minder geschikt volgens mij als betrouwbare beveiliging.
3. Ik heb een Homey draaien en in een ideale wereld zou ik ook de motion detection kunnen gebruiken van de Dahua camera om mijn slimme lampen aan te zetten in de tuin zodat de tuin direct verlicht wordt.
4. Ik heb een Synology NAS waar ik graag de beelden zou opslaan ipv een SD kaart / NVR
5. De camera zal op het oosten gericht zijn en dat heeft wellicht invloed op de camera als de zon er recht in schijnt tijdens zonsopgang

Als ik kijk op sites als Secures en alarm systeem expert worden daar wel een aantal producten genoemd, maar het is erg lastig vergelijken waarin ze nu precies verschillen. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen :)

De eerste offertes voor het Ajax systeem zijn opgevraagd

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-03 17:23
Ik heb een Reolink RLC-410-E NVR met 3 camera's. Vanavond weer eens een pakketje als "bezorgd" gemeld terwijl er niks bezorgd is en ik ook geen bezorgauto's heb gezien.
Maar goed, ik kijk niet de hele dag naar buiten...

Dus ik check de camera's; 2 weken lang video, maar vanmiddag om +/- 15:10 stoppen de beelden ineens, en nu wordt er niks meer opgenomen. Ik kan wel afspelen en ook live beelden bekijken, zowel via webui als via de windows app.

NVR gereset, maar niks.

Iemand een idee?

• fmrama
De camera een aantal minuutjes van de stroom halen. ?
HDD vol? NVR Staat niet op overwrite?

• Stefke
HDD is nog 50% leeg en staat ingesteld staat op oude beelden verwijderen. Ik heb wel vanmorgen (maar niet om 15:10) mijn APs geupdate (firmware)

edit: motiondetection ook reeds uitgeschakeld

[Voor 14% gewijzigd door Stefke op 14-09-2022 20:00]

• fmrama
Probeer ze dan even van de stroom af te halen. Wellicht helpt dat.

• Stefke
Camera's stroom er af, apparaat stroom er af, niks hielp. Nu maar factory reset en HD gewist, nu wordt er weer opgenomen. Handig..

[Voor 5% gewijzigd door Stefke op 14-09-2022 20:31]

• Piet91
  • Niet online
woutertje6 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:35:
1. Ik zou wellicht op basis van smart motion detection mijn Ajax alarm al af willen laten gaan.
Smart Motion Detection is aardig goed, maar ik weet niet of ik daar nou een luid alarm op zou aan sluiten.
2. Ik had al gelezen dat het vrij gangbaar is dat je je camera aansluit via PoE. ik heb helaas nog geen draden liggen, ik denk dat het de enige optie is om die gaan leggen. Camera's op batterij en wifi zijn minder geschikt volgens mij als betrouwbare beveiliging.
Klopt helemaal.
3. Ik heb een Homey draaien en in een ideale wereld zou ik ook de motion detection kunnen gebruiken van de Dahua camera om mijn slimme lampen aan te zetten in de tuin zodat de tuin direct verlicht wordt.
Als de Homey dat kan, prima. Minder heftig dan een luid alarm. ;)
4. Ik heb een Synology NAS waar ik graag de beelden zou opslaan ipv een SD kaart / NVR
Moet kunnen.
5. De camera zal op het oosten gericht zijn en dat heeft wellicht invloed op de camera als de zon er recht in schijnt tijdens zonsopgang
Dan zou je eventueel hier mee kunnen tweaken: https://dahuawiki.com/Tro...at_Is_WDR_AWB_AGC_BLC_HLC
Als ik kijk op sites als Secures en alarm systeem expert worden daar wel een aantal producten genoemd, maar het is erg lastig vergelijken waarin ze nu precies verschillen. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen :)

Als je zoekt op Dahua in dit topic kom je bepaalde types camera veel tegen. Bijvoorbeeld de IPC-HDW5442TM-ASE (vaste lens) en IPC-HDW5442T-ZE (vari-focal lens) en de goedkopere IPC-HDW3241T-ZAS.

Ik heb hier nu even de IPC-HDW5442T-ZE hangen die te zijner tijd naar familie moet, maar dat is toch wel een leuke upgrade t.o.v. mijn eigen IPC-HDW5231R-ZE. Ik zou 'm bijna voor mezelf ook bestellen. :P

@Stefke Nu te laat, maar je had in de logs van de camera/nvr kunnen kijken.

[Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 14-09-2022 20:50]

• Stefke
@Piet91 Hoe bekijk je die? Kan me niet herinneren dat ik ergens een logoptie heb gezien (maar ik vind de UI dan ook niet echt heel erg geweldig van Reolink..)

[Voor 3% gewijzigd door Stefke op 14-09-2022 21:00]

• Piet91
  • Niet online
@Stefke Heb geen ervaring met Reolink, maar waarschijnlijk moet je het in deze hoek zoeken: https://support.reolink.c...a-Reolink-PoE-NVR-New-UI-

• fmrama
De laatste tijd heb ik een vreemd probleem met mijn IMou camera.
De camera heeft wifi (dat niet uit kan ) en een aansluiting via de lan poort van mijn fritzbox. De fritzbox is aangesloten als AP op een genexis glas modem. Hieraan zit ook de dahua nvr.
Normaal is het IP adres van de imou wifi gelijk aan het lan ip adres.
Op een bepaald moment kan ik de imou niet meer benaderen en geeft dus geen beeld en neemt niks op.
Als ik dan in het netwerk van de frtitsbox kijk zie ik dat het LAN ip adres gewijzigd is.
Terwijl het ip adres gelijk blijft. Als ik dan de app van mijn dahua nvr oproep, moet ik opnieuw de imou toevoegen met het gewijzigde ip adres. Dat blijkt dan het wifi ip adres te zijn. Het LAN adres werkt dan niet.

Op bijgevoegd afb. is bovenin het LAN te zien 192.168.1.249 en in het onderste deel het wifi IP 192.168.1.239
Beide zijn dus van de imou. Ik heb nu ook de 249 toegevoegd aan de nvr. Dus heb ik 2 x dezelfde imou met verschillend ip adres.
(Toevoeging: nu na 10 minuten is het ip adres 249 niet meer te benaderen/geen beeld. Heel vreemd dus . Ik snap hier totaal niks van. En het LAN adres is gewijzigd van 249 naar 239. )

Wat kan ik hieraan doen. Dat ik dus niet meer die rare wisselingen heb. En de imou gewoon blijft opnemen.

Nu zat ik zelf te denken om mss de imou niet aan de fritzbox te hangen, maar rechtstreeks aan de nvr. Hiervoor moet ik dan een utp kabel trekken. Maar wil weten of dit wel gaat helpen. Het is nl even een k klusje.
Toegevoegd: ik denk toch dat ik dit maar eens ga doen. Het gevoel zeg me dat dit de methode is. Dus de imou aan de poort op de nvr. En de nvr zit sowieso aan het netwerk via het modem .

[Voor 12% gewijzigd door fmrama op 14-09-2022 23:42]

• Stefke
Piet91 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:37:
@Stefke Heb geen ervaring met Reolink, maar waarschijnlijk moet je het in deze hoek zoeken: https://support.reolink.c...a-Reolink-PoE-NVR-New-UI-
Hmm... ik heb blijkbaar een RLC-410-8 die de nieuwe UI niet ondersteund dus ik denk dat ik deze mogelijk niet heb. Maar goed, misschien een volgende keer checken. Ik moet dan sowieso een scherm bij de unit zetten want dit is volgens mij alleen via de UI van de NVR zelf te zien, als het al in de "oude" UI zit

• Antonio di
Hi allemaal,

Ben net verhuisd en ben mij aan het verdiepen in het Ajax Alarm systeem en wil ook in mijn achtertuin en misschien voortuin een camera gaan ophangen.

Ik heb de introductie gelezen en de laatste 20 pagina's om mezelf wat verder te verdiepen. Ik vind het echter lastig om een goed overzicht te krijgen van mogelijkheden en verschillende opties.

Ik zit zelf naar een Dahua IP camera te kijken omdat deze gemakkelijk te intergreren is met het Ajax alarm systeem. Ik heb een vrij " kleine" tuin (12 x 5) met hoge schuttingen. Aantal zaken waar ik over na aan het denken ben:

De Alarm systemen voor consumenten "supporten" alleen 1 of meerdere beeld "streams" van cam's/NVR's tonen binnen de App van het Alarm systeem (via RTSP, HTTP of HTTPS). Sommigen Alarmsystemen supporten ook Multiview (meer streams op 1 scherm binnen de Alarm App of meerdere beeldjes van de NVR). Meer is het niet.
Als een cam een aparte kabeluitgang heeft voor Alarm, dan zou je daar ook nog bijvoorbeeld een Ajax transmittertje aan kunnen hangen die een signaal geeft aan je Ajax Alarm Hub. Bijna niemand doet dat omdat de "motion detection" continue aanslaat en niet geschikt is voor "vol Alarm".

Je kunt een cam gewoon "los" van je Alarm Hub (dus autonoom) een e-mail of push-bericht laten sturen naar je telefoon en dan kijk je even met App van de cam' wat er aan de hand is.
Je kunt de cam's naast Ajax ook hangen aan je NVR, NAS, PC of aan je Google Chromecast Google TV (ONVIER app via ONVIF).
Dat kan allemaal tegelijk en "los van elkaar", het is gewoon beeld "stream" van een cam die door meerdere apparaten kan worden opgepikt en worden vertoont.

Dahua heeft nog maar 4 Wifi cam modellen in de support in de uitvoering 2MP of 4MP. Hebben wel 12 volt stroom nodig via 220-12v adapter. Bij Synology kun je kijken welke "gesupport" worden.
https://www.dahuasecurity...k-Cameras/Wireless-Series
https://www.synology.com/...UA&max_resolution%5B%5D=2

Tegen de achtergevel zou ik in jouw geval een Eyeball "plakken" en achter in de tuin (bijv: op een schuurtje aldaar) een Bullet cam gericht op de de achtergevel en op het dak (voor beeld van dakramen c.q. dakkapel).
Je bent al van plan een Ajax buitensensor te nemen en die zou ik ook achter in de tuin plaatsen gericht op de achtergevel voor evt. vol alarm via je Ajax Hub.

Het schijnt dat er een integratie in van Jablotron (ook een goed alarmsysteem, wel veel meer technisch dan Ajax) met Homey. Ik heb er geen ervaring mee. Ook niet met cam's en Jablotron.

Wil je toch meer mogelijkheden met je cam (los van Ajax) en is een ethernetkabel aanleggen vanaf je router/switch een probleem dan kun je ook een DLAN nemen. Er zijn zelf DLAN met PoE (Devolo).
Er zijn/waren ook camerashops die goedkopere DLAN's aanbieden met PoE.

Bij mij voldoet de Wifi prima voor de Wifi cam's. Ik heb naast de router ook nog 2 routers ingericht met/als Wifi "acces point". Tegenwoordig nemen mensen een (Wifi) Mesh setje als de dekking van Wifi niet voldoende is.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

@fmrama Je kan in de Fritzbox met een vinkje aangeven dat de Imou altijd hetzelfde ip krijgt.
Ik heb een 5490 direct aan het glas en een Dahua 32 ch nvr met o.a. 11 Imou's.
Hier soms ook een ip dat voor lan en wifi gelijk is, maar vreemd genoeg niet bij elke Imou.

• fmrama
Dat gaat in mijn geval niet lukken. Ik gebruik nu de fritzbox als AP, Het DHCP staat uit. Achter een Genexis glasmodem van Delta. Deze geeft de ip uit.

En ik dacht dat ik daar niks kon instellen. Heb net op het zeeland forum iets gevonden, dat het wel kan. Moet er nog even induiken!
Anders plan b.
Ik ga de imou tzt eens rechtstreeks op de NVR zetten, zoals mijn andere twee dahua camera’s. Het gaat er in principe toch alleen om dat de opnames op de HDD gezet worden. En volgens mij (hoop ik) kan ik de imou blijven benaderen in het netwerk, net als die andere 2.

[Voor 26% gewijzigd door fmrama op 15-09-2022 12:50]

• fmrama
Ik heb nu in de genexis van Delta een vast IP adres toegekend aan de imou. Eens een tijdje aanzien of dat goed gaat! 😉

• Antonio di
Hi allemaal,

Er is ook een Forum voor Ajax ervaringen op Tweaker. Daar zitten ook veel mensen die cam's hebben in combi met Ajax. Zie:
Ervaringen met AJAX security

• Piet91
  • Niet online
Stefke schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:11:
Hmm... ik heb blijkbaar een RLC-410-8 die de nieuwe UI niet ondersteund dus ik denk dat ik deze mogelijk niet heb. Maar goed, misschien een volgende keer checken. Ik moet dan sowieso een scherm bij de unit zetten want dit is volgens mij alleen via de UI van de NVR zelf te zien, als het al in de "oude" UI zit
Het lijkt me dat de Reolink camera's en NVR toch wel een webinterface hebben?
Dan kijk je daar ergens onder system, of onderhoud of iets in die hoek.
Zoiets: https://support.reolink.c...-PoE-NVRs-via-Web-Browser

• Stefke
Ja die hebben ze, maar daar zit die optie dus niet ;-) Op de link die je eerder gaf lijkt het specifiek te gaan om de UI die je met een aangesloten monitor kunt zien, en mijn RLC-410-8 is van een iets ouder hardware-nr waar de beschreven UI niet op zit (want te oude software, geen nieuwe software beschikbaar)

• Antonio di
Stefke schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:40:
Ja die hebben ze, maar daar zit die optie dus niet ;-) Op de link die je eerder gaf lijkt het specifiek te gaan om de UI die je met een aangesloten monitor kunt zien, en mijn RLC-410-8 is van een iets ouder hardware-nr waar de beschreven UI niet op zit (want te oude software, geen nieuwe software beschikbaar)
Zit er niet tussen de CGI/API (URL-commando's) waarmee je verder kunt!. Je moet wel weten wat je doet (eigen risico)
https://support.reolink.c...ts-Support-CGI-RTSP-ONVIF
https://support.reolink.c...000625763-What-is-CGI-API
https://support.reolink.c...Reolink-Camera-s-CGI-File

• Stefke
dat weet ik niet ;) maar het probleem is al gefixed door alles te wipen, dus het werkt nu en ik kan ook niets meer terug zien van wat er mis ging. Maar bedankt voor de tip

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-03 16:41

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Binnenkort een gesprek met de aannemer van onze nieuwbouw woning dus ik ben nog op zoek naar tips en tricks voor de locaties van camera's. Ik moet natuurlijk nu al nadenken over de loze leidingen die er moeten komen. Ik heb nu al een IPC-T5442T-ZE hangen die ik mee wil nemen maar ik zou er nog een of 2 meer nodig hebben wil ik de auto's en het grootste gedeelte van de tuin willen zien.

Ik had als idee dat de rode puntjes in onderstaande tekening wel goede plaatsen waren maar misschien is de blauwe plek een andere optie, op alle plekken hangen ze dan rond de 2,6 meter hoog.

|| System Specs ||

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04:59
k---evi-n schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:48:
Ik heb 2 nieuwe camera's besteld van Dahua uit de TIOC 2.0 serie (IPC-HDW3849H-AS-PV-S3) als vervanger van de IPC-HDW5831R-ZE.
Hoe is jullie ervaring met de TIOC 2.0 serie? (zie weinig over de TIOC serie hier)

Om meteen alles weer in orde te maken wil ik eventueel Zoneminder vervangen (of opnieuw installeren).
Helaas vreet mijn Zoneminder geheugen met 1 camera (Ubuntu 20.04 Virtueel draaiend en gebruikt 12GB...)

Welke ervaring hebben jullie met Monitoring/recording tools?
Ik lees het e.e.a. over de volgende pakketen Frigate/Shinobi/MotionEye/BlueIris maar ervaring vanuit een Tweaker is natuurlijk het beste! :)
Hoe bevalt deze camera? Ik zit tussen dit model te twijfelen of een Hikvision DS-2CD2387G2-LSU/SL
Volgens mij zit er niet veel verschil tussen, alleen is de Dahua toch bijna 100 euro goedkoper.

Ook lees ik hier goede berichten over de Dahua IPC-HDW5442T-ZE, maar dit is 4MP en geen color mode s'nachts toch? Wat is hier dan zo goed aan? de vari-focal lens?

[Voor 7% gewijzigd door qwasd op 18-09-2022 00:22]

• ShadowMaster82
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-03 15:11
Goedenavond,

Hoe is de ervaring hier omtrent de camera's van Ubiquiti / Unifi?

mvg.

Shadowmaster
Pagina: 1 ... 70 ... 74 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee