pentaw1nz schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:20:
Lees hier erg weinig over de c3x (1 post op zoekfunctie), terwijl de reviews lovend zijn.
Ik bem expliciet opzoek naar iets wat bekabeld op voeding zit, en optie voor zowel UTP als wifi. Daarbij wil ik graag opslag in een SD kaart zodat ik niet vast zit aan een abonnement.
De Ezviz C3x lijkt een goede voor het lage bedrag. Ik word best enthousiast als ik de uitgebreide review van @
Lord Sony lees.
Besteld en maar eens uittesten...
Ezviz zijn prima camera's voor het geld.
Dit forum gaat over beveiligingscamera's. Met Ezviz vertrouw je dat bedrijf Ezviz m.b.t. tot de beveiliging van het netwerk thuis en op het "boze" internet (netwerk, Cloud etc.). Ezviz gebruikt heel veel "eigen" (proprior) beveiligingsmaatregelen, welke dat zijn ???, versleuteling, type verbinding???. Je geeft je (denk ik) dus qua privacy over aan Ezviz.
"2de voordeel" voor Ezviz is dat je vast zit aan Ezviz
, want zover ik de spec's lees gebruiken ze weinig/geen algemene/openbare standaards (HTTPS, ONVIF, DDNS etc., ect.).
Dit alles is nog even los van de gehele discussie die er woedt over alle Chinese camera merken; zijn ze te vertrouwen?.
Hikvision (het Chinese moederbedrijf van Ezviz) en Dahua (ook Chinees) hebben heel veel algemene standaards (zie hierboven) waarmee je zelf de boel kunt inrichten qua netwerk en meestal niet verplicht wordt tot een Cloud account en/of hun Cloud opslag (deurbellen wel

).
De merken Ezviz ( dochter Hikvision) en Imou (dochter van Dahua) richten zich op het deel van de markt voor "gebruikersvriendelijkere" producten (niet technisch) voor de "gewone consument" en zijn ook een stuk goedkoper dan Hikvision en Dahua.
In mijn schrijven over Alarm/smarthome aanbevelingen staat ook iets over beveiligingscamera's, Zie:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
Kortom; ik koop alleen camera's met algemene openbare standaards (zie hierboven) en de meeste Hikvision of Dahua's (of re-brands hiervan) voldoen hieraan. Zover ik de spec's (kan) lees(zen)
voldoen Ezviz en Imou NIET hieraan.
Met die algemene openbare standaards kan ik zelf (is wel meer technisch) de boel op netwerk inrichten en verder beveiligen bij de meeste Dahua/Hikvision cam's.
PS, Ik zie niet dat Ezviz C3X over de ethernet kabel stroom kan op nemen (PoE), wat mijn voorkeur heeft,
.......Dus als je de X3C geheel bekabeld wilt gebruiken, zijn er denk ik 2 kabels nodig.
.......Kortom ik ben wel benieuwd naar jouw testresultaten van de Ezviz C3X

.