Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 69 ... 74 Laatste
Acties:

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:11
Hallo allemaal,

Voor onze nieuwe woning wil ik wat cameras plaatsen rondom de woning. Aangezien we in het
buitengebied wonen vind ik het prettig om wat zicht op de woning te hebben aangezien de buren
allemaal op 60 tot 100 meter afstand wonen.

Voorkeur gaat naar een camera die kan draaien. Is de turret ook draaibaar?
Hieronder een plattegrond van de woning.

Is misschien wat knudde ingetekend maar zo is de situatie hopelijk een beetje duidelijk.
De blauwe lijn is de doorgaande weg. Die voor de woning zit op 30 meter en die op de zijkant op 15 meter.
Overige kanten sloot en weiland. De rode strepen geeft de nok van het puntdak aan.

Mijn idee was op de locaties met de groene stippen een draaibare camera te plaatsen met zicht richting de groene lijnen.

Andere tips of oplossingen zijn ook welkom.

Ruud

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03 20:43
Een PTZ kan: Pan (links en recht draaien) Tilt (naar boven - gelimiteerd meestal en onderen draaien) en Zoom (iets verderaf dichterbij halen)
Je kunt ze een aantal punten laten controleren, maar dan zijn ze continue bezig. Met sommige systemen kun je via een overzicht camera een PTZ sturen naar een event. Maar allemaal dure oplossingen.

Je moet op zoek naar choke points waar mensen langs komen en daar zorgen dat je die mensen herkenbaar in beeld krijgt. Voor dat soort punten moet je het juiste model/lens hebben..

Een turret kun je bij installatie draaien waar je hem heen wilt hebben. Daarna niet meer op afstand verstellen.
Er zijn wel turrets met zoom.

Uit je tekening heb je denk ik meer aan 6 cameras dan 3 ptz.

Het is het beste als je cameras elkaar afdekken, dat maakt sabotage moeilijker.

Kun je ook lantaren palen langs de weg aangeven en waar je buiten verlichting hebt ?

[Voor 25% gewijzigd door jacovn op 08-06-2022 10:57]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:11
Ja dan zou bijna op alle hoeken een camera moeten dus...

• jacovn
Ruudstertje schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:57:
Ja dan zou bijna op alle hoeken een camera moeten dus...
Ik heb bij elke deur een 2.8 mm hangen die je opneemt als je naar die deur loopt,

Dan 2 voor huis die kruislings hangen en elkaar bijna zien, maar wel als iemand er naar toe loopt.
Achter huis 2 ptz die kruislings opnemen.
Voor elke auto een camera.
Dan 2 kleine ptz onder de dakgoot aan zijkant en achterkant, maar die hebben geen ir, dus dat is alleen voor overdag,

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Een PTZ camera is in mijn optiek voornamelijk zinvol als je deze bemand zodat je (verdachte) personen/activiteiten kunt volgen.

Ik zou zelf niet PTZ camera's plaatsen op relevante plekken zodat die 24/7 alles in de gaten kunnen houden en bij beweging de andere camera het als het ware overneemt.

Omdat je best een aardige investering gaat doen, zou ik zeker heel goed kijken naar welke modellen je nodig hebt op welke plek.

RiederZon Totaal: 4720 Wp | PVoutput: Team Barendrecht NL zipcode 2990 - 2994

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jacovn
De nieuwere PTZ hebben wel stuk betere tracking dan de oude. Op ipcamtalk wordt wel veel gereviewed en de nieuwste tracking ziet er goed uit. Alleen zijn dat ook weer duurdere modellen.

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
jacovn schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:56:
De nieuwere PTZ hebben wel stuk betere tracking dan de oude. Op ipcamtalk wordt wel veel gereviewed en de nieuwste tracking ziet er goed uit. Alleen zijn dat ook weer duurdere modellen.
Bij Dahua is "human and vehicle" SMD versie 3 ("Smart Motion Detection") nu gangbaar en versie SMD 4 is in mei jl. aangekondigd. Dahua SMD vanaf versie 3 is echt veel beter dan de gewone MD ("Motion Detection") die bijna op alle alle merken cam's zit.
SMD 3 cam's zijn inderdaad wat duurder. Maar ik heb een Lupus LE232 (rebranded Dahua met SMD 3) 6 weken voor test gehad en 100% score op "human" herkenning.Cam achter in de achtertuin geplaatst (op 5,8 meter en ook op 11 meter van de achtergevel), gericht op de achtergevel van mijn woning. Dat is dan wel tussen de 2,5-12m . Vooral onder de 2,5m van de cam meet SMD niets 'human".
Hikvision heeft iets soortgelijks als SMD.

[Voor 7% gewijzigd door Antonio di op 08-06-2022 18:56]

• pc_slopert
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-03 14:04
Ik wil op de Dahua camera's de laatste software installeren. Heb nu de zip file van ipCam gedownload. Die bevat verschillende bestanden. Gebruik ik nu als upload de zip file? Of een van de losse files in die zip? Maar welke dan?
Op de afbeelding de versie die er nu op staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theetjuh
  • Laatst online: 08:44
Als je het weet, zou ik het ook graag willen weten ... kan er voorlopig niets mee doen, maar over een paar weken wil ik er dan misschien ook wel even mee bezig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:45
Heb je hier al gekeken, de dahua wiki. (Zie link wat post hiervoor.)

https://dahuawiki.com/Firmware_Update#Firmware_Update

En dan links boven “before”

En daarna “ update methode”

Ik heb het zelf nog nooit gedaan. Maar als het zover is zou ik het zelf via de config tool doen.

[Voor 41% gewijzigd door fmrama op 09-06-2022 14:56]

9 LG black 320wp, SMA 2.5, Daikin 2mvm40, FMTX-N 2,5-2

• pc_slopert
Ja die Wiki heb ik diverse keren bekeken. Is op sommige punten best onduidelijke of verouderd. Maar het antwoord op mijn vraag zie ik daar nog zo niet terug. Niet alle links die er staan werken. Ik snap dat ik in ieder geval een bin file gebruik. Maar wat is de functie van de ander files in de download?

• fmrama
De read me file lijkt me duidelijk.
En de andere firmware …..en general ……zullen waarschijnlijk aangeroepen worden door de eerste.

Zoek ook eens op “hoe firmware dahua camera updaten” dan krijg je ook wat YouTubes

Pin me er niet op vast….ik moet het ooit nog een keer proberen……als er een update beschikbaar is.

[Voor 22% gewijzigd door fmrama op 09-06-2022 15:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@pc_slopert Kijk eens hier of hier naar nieuwe firmware.

En nog een tip; constant je firmware van Dahua upgraden hoeft niet per se. Nieuwe firmware-versies kunnen ook soms problemen veroorzaken.

• pc_slopert
@Piet91 Bedankt maar Ik had het al van ipcamtalk opgehaald :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pc_slopert

Nou, eindelijk de juiste versie er op gekregen via ipcamtalk.

• DeBe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27
En wat is het doel van deze link dump? Alles uit China is slecht? Beter laten we de politieke discussie hier achterwege en focussen we inhoudelijk op camerabewaking.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Dat een overheid geen risico op spionage kan permiteren is logisch.
Voor de normale consument ligt dit heel anders.

Einde discussie.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• A3-D
  • Nu online
DeBe schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:06:
En wat is het doel van deze link dump? Alles uit China is slecht? Beter laten we de politieke discussie hier achterwege en focussen we inhoudelijk op camerabewaking.
Wat het doel is? Als je dat serieus moet vragen in een topic over beveiligingscamera’s, waar een groot deel van de gebruikers Dahua en/of Hikvision camera’s heeft, dan moet je dit gewoon lekker negeren en genieten van de bloemetjes en bijtjes.
M!chel schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 08:13:
Dat een overheid geen risico op spionage kan permiteren is logisch.
Voor de normale consument ligt dit heel anders.

Einde discussie.
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen
Ik zie geen enkele discussie en ik probeer niemand te overtuigen. Feit is wel dat als de camera’s die wij gebruiken, ik heb er zelf drie in gebruik van Dahua, het wel erg kort door de bocht is door te zeggen dat het voor de normale consument anders ligt als blijkt dat er iemand meekijkt in, en om onze woning. Blijkbaar is dit voor jou geen enkel probleem en einde “discussie”, ik daarentegen, probeer daar iets serieuzer over na te denken.

Game on!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:58:
Grrrr... Stroom is eraf geweest, en weer is m'n Dahua onbereikbaar. Heel erg irritant dit.

Moet hem weer volledig los halen en bedraad aan te sluiten om online te krijgen. Lekker handig dit.
Om mezelf te quoten. Ik heb een manier gevonden om de camera te fixen zonder alles los te halen. Blijkbaar gaat er iets mis met het verbinden met 5ghz wifi. Als ik het 5ghz netwerk uitzet op m'n router, verbindt ie gewoon netjes met 2,4ghz. En daarna ook weer met 5ghz.

Helaas is het niet mogelijk om te forceren om op 2,4 te verbinden of 5 helemaal uit te zetten.

Misschien heeft iemand anders er nog iets aan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12

Tao

DPC DE_KOMETEN

Er wordt een hoop nagepraat in de politiek (zoals gewoonlijk), zonder dat er onderzocht wordt OF er inderdaad ook via wat voor software een achterdeurtje in zou zitten.

Ik neem aan dat een simpel onderzoek naar firmware en het meten over een bepaalde periode van uitgaande berichten van een ..... (vul in: wat voor - chinees / afrikaans / frans / weetikveelwaterallemaalopdemarktbestaat - apparaat het gaat) aan kan tonen of ontkrachten wat hiervan waar is.

Hopelijk door een onpartijdige instantie, die weet hoe ze dit objectief moeten meten.

Ofte wel: een hoop blabla, maar geen ruwe data waaruit iedereen zelf zijn eigen conclusies uit kan trekken.

Los van feitelijke gebeurtenissen dat veel landen (bondgenoot of niet) veel andere landen ook schijnen te bespioneren... 8)7

Laat onverlet dat je evt. Chinese camera's in een apart sub-net los van het internet kan installeren. Dan kan het achterdeurtje overspannen worden van de vergeefse moeite om wat door te seinen :*)

[Voor 11% gewijzigd door Tao op 11-06-2022 11:42]

Diablo3

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
@A3-D deel je mening dat dit zeker een punt is om mee te nemen bij de overwegingen welk merk camera je gaat aanschaffen en hoe je deze gaat aansluiten.
In het verleden was de software zo lek als een mandje, vermoedt dat er nog steeds backdoors in de software zitten om bv de Chinese overheid toegang te kunnen geven.
Heb zelf 2 hikvisions hangen, deze zo geconfigureerd dat ze in lokaal netwerk te benaderen zijn, niet op internet mogen en niet via internet te benaderen zijn.
Kan ze via Synology VPN benaderen als ik niet thuis ben.
Waarschijnlijk niet waterdicht, maar helpt allicht een beetje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:48

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Tao schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:34:
Er wordt een hoop nagepraat in de politiek (zoals gewoonlijk), zonder dat er onderzocht wordt OF er inderdaad ook via wat voor software een achterdeurtje in zouden zitten.
Ik vind dit een vreemde opmerking, want er zijn in het verleden al meer dan genoeg voorbeelden gegeven van zwakheden/achterdeurtjes waardoor derden toegang kunnen hebben tot een IP-camera, ook in dit topic.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12

Tao

DPC DE_KOMETEN

aawe mwan schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:44:
[...]

Ik vind dit een vreemde opmerking, want er zijn in het verleden al meer dan genoeg voorbeelden gegeven van zwakheden/achterdeurtjes waardoor derden toegang kunnen hebben tot een IP-camera, ook in dit topic.
Ik heb het niet over het verleden. Alleen de stand van nu. Per merk, per type camera, of wat voor verfijning je ook zou willen.
Zelf zou ik graag de ruwe data willen zien, i.p.v. een conclusie te lezen. Maar dat is mijn voorkeur.

En toegang kun je afsluiten, zoals Jeweetje ook al opmerkte.

[Voor 5% gewijzigd door Tao op 11-06-2022 11:52]

Diablo3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
A3-D schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:21:
[...]
Feit is wel dat als de camera’s die wij gebruiken, ik heb er zelf drie in gebruik van Dahua, het wel erg kort door de bocht is door te zeggen dat het voor de normale consument anders ligt als blijkt dat er iemand meekijkt in, en om onze woning. Blijkbaar is dit voor jou geen enkel probleem en einde “discussie”, ik daarentegen, probeer daar iets serieuzer over na te denken.

Game on!
Er zit misschien een chinees aan de andere kant van de wereld mee te kijken naar de bloemetjes naast je oprit....wat erg zeg!
Die persoon weet niet eens in welk dorp of straat je camera hangt!

Of komt er elke week een bus met Chinezen die even stopt in je straat, iedereen stapt uit en gaat foto's maken? Nee?
Dan is er waarschijnlijk ook niks aan het handje.
Wij als simpele consumenten zijn totaal niet belangrijk als doelwit voor spionage.
Overheidsinstellingen zijn dat wel.

Nog steeds bezorgt omdat er heeeeeeel misschien iemand meekijkt naar jouw cambeelden?
Er is nooit bewezen dat dit ook daadwerkelijk zo is, het is een complottheorie.
Maar mocht het wel zo zijn, dan is er gelukkig altijd iemand die meekijkt en getuigen is bij een inbraak. Kosteloos. En nee, je hebt er niks aan zolang je niet weet wie die persoon is.
Boeiend!!? :P :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:42

Rzaan

Altijd zoekende

Valt voor vanalles wat te zeggen, maar denk dat de meesten hier toch komen voor een goed product-advies.
Zelfde geldt denk ik voor het filmen van de openbare ruimte.
Zinnige discussies, daar niet van.
Maar zouden eerder een apart topic moet krijgen wellicht.

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:23
Ik haal hier een nieuwe Dahua IPC-T5442T-ZE uit de doos maar kom er niet in met gebruikersnaam en wachtwoord admin en admin. wat is het dan wel?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:25
wiljums schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:54:
Ik haal hier een nieuwe Dahua IPC-T5442T-ZE uit de doos maar kom er niet in met gebruikersnaam en wachtwoord admin en admin. wat is het dan wel?
Dat staat toch op de sticker op/in de doos?

• fmrama
Heb je de config tool gebruikt. Daar komt de camera te voorschijn, Gebruikersnaam admin en je vult zelf een wachtwoord in.

[Voor 27% gewijzigd door fmrama op 11-06-2022 21:12]

• wiljums
fmrama schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:10:
Heb je de config tool gebruikt. Daar komt de camera te voorschijn, Gebruikersnaam admin en je vult zelf een wachtwoord in.
De camera werd direct gevonden door de NVR en heb ik daar toegevoegd. Zie ook beeld, maar kan dus niet inloggen op de camera zelf...
Hard reset de enige optie?

• fmrama
Voor de actie uit via config tool! Er is blijkbaar nog geen password voor de camera!

[Voor 91% gewijzigd door fmrama op 11-06-2022 21:16]

• wiljums
fmrama schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:14:
Voor de actie uit via config tool! Er is blijkbaar nog geen password voor de camera!
De camera is al via de NVR geinitialiseerd en daarbij werd niet om een wachtwoord gevraagd...

• fmrama
Tja, dus de belangrijkste stap overgeslagen. 😉
Je komt zeker ook niet in de camera als je het password leeg laat?
Anders even van vooraf aan beginnen. De camera even reseten lijkt me.

Als je de ddms h app gebruikt zou j de qr kode kunnen scannen.

[Voor 15% gewijzigd door fmrama op 11-06-2022 21:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:00

Wildfire

Joy to the world!

Ik woon in een Rijksmonument en kan aan de buitenzijde van mijn appartement dus geen camera's monteren. Om de buitenruimte in de gaten te houden moet ik dus camera's aan de binnenzijde voor het raam hangen.

Nu heb ik daar al een tijd Foscam C2M camera's voor in gebruik en ik moet zeggen dat die best goed werken, ik laat de camera's gewoon op daglicht-instelling staan en dan 's nachts zien ze nog best aardig dankzij de openbare buitenverlichting. IR heeft vanzelfsprekend helemaal geen zin omdat dat grotendeels terug reflecteert door het raam en de camera dan niets ziet.

Ik wilde overstappen naar een wat betere camera en heb gisteren 2 Foscam S41 camera's binnen gekregen. Beeldkwaliteit leek inderdaad wat beter en de ingebouwde luidspreker en microfoon zijn ook duidelijk beter. Helaas is de sensor van de S41 significant slechter wat betreft 's avonds en 's nachts. Waar de C2M dan nog redelijk goed zicht had dankzij de openbare buitenverlichting, bakt de sensor van de S41 er niets van. Erger nog, als je niet oppast met de instellingen gooit de S41 zijn ingebouwde normale verlichting aan en ben ik fel de boel aan het verlichten buiten en dat is ook niet de bedoeling.

Heeft iemand een advies voor camera's die een upgrade zouden zijn t.o.v. de Foscam C2M en die zonder IR-verlichting toch door een raam heen goed buitenzicht hebben als er voldoende openbare buitenverlichting is? Of zoek ik iets wat toch niet bestaat?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wiljums
fmrama schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:25:
Tja, dus de belangrijkste stap overgeslagen. 😉
Je komt zeker ook niet in de camera als je het password leeg laat?
Anders even van vooraf aan beginnen. De camera even reseten lijkt me.

Als je de ddms h app gebruikt zou j de qr kode kunnen scannen.
Inderdaad gelukt door eerst via de configtool te initialiseren (na harde reset)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:13
Wildfire schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:40:
Ik woon in een Rijksmonument en kan aan de buitenzijde van mijn appartement dus geen camera's monteren. Om de buitenruimte in de gaten te houden moet ik dus camera's aan de binnenzijde voor het raam hangen.

Nu heb ik daar al een tijd Foscam C2M camera's voor in gebruik en ik moet zeggen dat die best goed werken, ik laat de camera's gewoon op daglicht-instelling staan en dan 's nachts zien ze nog best aardig dankzij de openbare buitenverlichting. IR heeft vanzelfsprekend helemaal geen zin omdat dat grotendeels terug reflecteert door het raam en de camera dan niets ziet.

Ik wilde overstappen naar een wat betere camera en heb gisteren 2 Foscam S41 camera's binnen gekregen. Beeldkwaliteit leek inderdaad wat beter en de ingebouwde luidspreker en microfoon zijn ook duidelijk beter. Helaas is de sensor van de S41 significant slechter wat betreft 's avonds en 's nachts. Waar de C2M dan nog redelijk goed zicht had dankzij de openbare buitenverlichting, bakt de sensor van de S41 er niets van. Erger nog, als je niet oppast met de instellingen gooit de S41 zijn ingebouwde normale verlichting aan en ben ik fel de boel aan het verlichten buiten en dat is ook niet de bedoeling.

Heeft iemand een advies voor camera's die een upgrade zouden zijn t.o.v. de Foscam C2M en die zonder IR-verlichting toch door een raam heen goed buitenzicht hebben als er voldoende openbare buitenverlichting is? Of zoek ik iets wat toch niet bestaat?
Wyze Cam v3?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Van het weekend een Hikvision DS-7616NI-I2/16P NVR met een DS-2CD2387G2-LU ColorVu 2.0 4K 8MP camera geïnstalleerd. Nu even met 1 camera om e.e.a te testen, ben verder nieuw in de CCTV wereld.
Komen later 10+ camera's op.

Apparaat aansluiten en de cam aan de gang krijgen ging heel makkelijk, maar ik moet zeggen de software (web gui) valt me wel zwaar tegen. Het ziet er prima uit en alle functies zitten erin, maar het zit echt vol met bugs waardoor het niet goed werkt.

Veel functies doen het niet in Firefox zoals het saven van bepaalde pagina's (intrusion detection) of zoeken naar items. (failed) Of er staat saved maar kom je later terug dan is het niet zo.

Lees je overal pak IE11, (Really!?) Dan maar geprobeerd, sommige dingen werken daar wel maar andere dingen zijn weer bugged. (bijvoorbeeld de live view doet het regelmatig niet of het preview window bij het instellen van intrusion detection) Plugin is uiteraard installed, opnieuw inloggen werkt het soms opeens wel.

Ook mis ik veel opties in de web gui van de NVR. Dan moet je weer naar de camera specifiek gaan om die daar in te stellen. (bijvoorbeeld aansturing van de lamp op de cam)
(Hetzelfde config scherm zit wel in de NVR, alleen bevat maar 30% van de mogelijkheden, ga je naar datzelfde scherm in de cam zelf zie je meer)

De desktop software iVMS-4200 is leuk, werkt goed voor terugkijken maar qua configuratie zitten bij lange na niet alle opties erin.

Firmware is de laatste.

Hoe gaan jullie hier mee om want ik sta op het punt e.e.a terug te sturen vanwege de vele bugs.

(Ben zelf developer en heb de dev console van de browser ook eens geopend, das helemaal verschrikkelijk, tientallen JS errors, 403 forbidden pages, 404's, etc etc, schijnt allemaal normaal te zijn als je eens googled)

[Voor 11% gewijzigd door Navi op 12-06-2022 23:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeweetje
  • Nu online
Herken je problemen niet, mbv Safari kon ik alles zonder problemen instellen op de webbased pagina vd camera. Heb 2 4mp g2 colorvue hangen, opnemen doe ik op m’n synology 214+.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online
Navi schreef op zondag 12 juni 2022 @ 23:07:
Van het weekend een Hikvision DS-7616NI-I2/16P NVR met een DS-2CD2387G2-LU ColorVu 2.0 4K 8MP camera geïnstalleerd. Nu even met 1 camera om e.e.a te testen, ben verder nieuw in de CCTV wereld.
Komen later 10+ camera's op.

Apparaat aansluiten en de cam aan de gang krijgen ging heel makkelijk, maar ik moet zeggen de software (web gui) valt me wel zwaar tegen. Het ziet er prima uit en alle functies zitten erin, maar het zit echt vol met bugs waardoor het niet goed werkt.

Veel functies doen het niet in Firefox zoals het saven van bepaalde pagina's (intrusion detection) of zoeken naar items. (failed) Of er staat saved maar kom je later terug dan is het niet zo.

Lees je overal pak IE11, (Really!?) Dan maar geprobeerd, sommige dingen werken daar wel maar andere dingen zijn weer bugged. (bijvoorbeeld de live view doet het regelmatig niet of het preview window bij het instellen van intrusion detection) Plugin is uiteraard installed, opnieuw inloggen werkt het soms opeens wel.

Ook mis ik veel opties in de web gui van de NVR. Dan moet je weer naar de camera specifiek gaan om die daar in te stellen. (bijvoorbeeld aansturing van de lamp op de cam)
(Hetzelfde config scherm zit wel in de NVR, alleen bevat maar 30% van de mogelijkheden, ga je naar datzelfde scherm in de cam zelf zie je meer)

De desktop software iVMS-4200 is leuk, werkt goed voor terugkijken maar qua configuratie zitten bij lange na niet alle opties erin.

Firmware is de laatste.

Hoe gaan jullie hier mee om want ik sta op het punt e.e.a terug te sturen vanwege de vele bugs.

(Ben zelf developer en heb de dev console van de browser ook eens geopend, das helemaal verschrikkelijk, tientallen JS errors, 403 forbidden pages, 404's, etc etc, schijnt allemaal normaal te zijn als je eens googled)
Ik heb ook een Hikvision cam gehad. De Android App, WebUi en W10 software vind ik ook allemaal 3x niets , buggy en onlogisch.
Heb nu Dahua en Lupus (rebrand Dahua) cam's. Dahua software is vind ik stabieler en veel makkelijkere in bediening. Lupus Electronics software is nog vriendelijker. Die Lupus cam's koop je vaak alleen als je ook een Lupus Alarm/smarthome Hub hebt (vanwege de integratie).
Zal binnenkort eens van die Lupus LE232 een review op Tweakers zetten met alle W10/Firefox WebUI en Android App schermen.

• fmrama
@Navi
Ik heb naast Dahua (wat prima werkt) nog een oude camera waarvan je de GUI voor beelden ook IE11 nodig hebt. Je kunt hiervoor in Edge de pagina in IE modus openen. En aangeven dat de pagina in het vervolg steeds in deze modus geopend moet worden. Staat onder het menu internet opties.

• A3-D
  • Nu online
@Navi herkenbaar, een aantal functies zijn bij het gebruik van een andere browser pas zichtbaar.

Ik gebruik zelf de Chrome extensie IE tab en dat werkt bij mij prima.

[Voor 3% gewijzigd door A3-D op 13-06-2022 10:01]

• wiljums
In de Dahua NVR blijft de motion detection instelling van de (nu nog enige) cam terugspringen naar 'tijdsbepaling'. Dit terwijl ik m handmatig aanpas naar 'Activering' en het opslaan lukt, volgens de interface.
Mogelijk is dit de reden waarom er geen video opgenomen wordt bij events. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fmrama
Ik zie dit bij mij ook. Heb me nog niet verdiept in hoe of wat met event. Ben wel opzoek geweest in de handleidingen.

Ik heb wel onderstaande gevonden , vanaf par 5.8 staat het een en ander. Dat je oa de snapshot moet enablen.

https://www.manualslib.co...t-1u.html?page=116#manual

[Voor 39% gewijzigd door fmrama op 13-06-2022 12:38]

• Antonio di
  • Nu online
Antonio di schreef op zondag 12 juni 2022 @ 23:44:
[...]

Ik heb ook een Hikvision cam gehad. De Android App, WebUi en W10 software vind ik ook allemaal 3x niets , buggy en onlogisch.
Heb nu Dahua en Lupus (rebrand Dahua) cam's. Dahua software is vind ik stabieler en veel makkelijkere in bediening. Lupus Electronics software is nog vriendelijker. Die Lupus cam's koop je vaak alleen als je ook een Lupus Alarm/smarthome Hub hebt (vanwege de integratie).
Zal binnenkort eens van die Lupus LE232 een review op Tweakers zetten met alle W10/Firefox WebUI en Android App schermen.
Ik heb de "plaatjes" review/:how to" van de Lupus Electronics LE232 Alarm camera op Tweakers geplaatst (= Rebranded Dahua, met iets andere alarm-kabeltjes in/uitgang en gebruikersvriendelijke Lupus firmware en Lupus App en top integratie in een Lupus XT2-plus Alarm/Smarthome Hub):
Lupus Electronics LUPUS - LE232 Alarm Camera review door Antonio di

[Voor 11% gewijzigd door Antonio di op 14-06-2022 11:08]

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:57
Voor mijn camera aan de voorkant van het huis (kijkend op het garagepad) ben ik aan het kijken of ik kan upgraden van een Hikvision 8mp PoC naar een Hikvision 8mp PoE camera. Op internet lees ik veel goede verhalen over de Colorvu camera’s welke ook leverbaar zijn in 8mp.

Nu kom ik ook camera’s tegen met Live Guard, welke bij betreding binnen een gebied een flitslicht geven als ook audio kunnen afspelen. Dat lijkt mij ook erg interessant om (auto)inbrekers te weren.

In dit topic lees ik nog weinig over de Live Guard functies. Zijn er medetweakers die hiermee ervaring hebben?

De volgende Hikvision heb ik op het oog: DS-2CD2T87G2-LSU/SL

Datasheet: https://www.hikvision.com...eet_V5.5.115_20220513.pdf

• wiljums
Moet je een Dahua NVR4216-4KS2/L gewoon met de fysieke aan/uit knop uitzetten? En kan de harde schijf dat goed af?
Als ik via de webinterface afsluit, dan blijft hij gewoon aan.

• Antonio di
  • Nu online
wiljums schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:44:
Moet je een Dahua NVR4216-4KS2/L gewoon met de fysieke aan/uit knop uitzetten? En kan de harde schijf dat goed af?
Als ik via de webinterface afsluit, dan blijft hij gewoon aan.
Ik ken jouw Dahua model niet. Ik denk dat je de NVR gewoon uit kan zetten via de software (zoals een Windows PC, "shutdown" dus niet "Sleep"). In principe moet een HDD van de laatste 10-15jr tegen die "stroomuitval" (fysiek de NVR met AAN/UIT knop uitzetten) kunnen. Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van.
Er staat veel bij HDD (oudere) forum(s) op Tweakers hierover.

Zit er geen "ingedrukt houden 3-6 sec." knopje op ,om hem uit te zetten?

[Voor 8% gewijzigd door Antonio di op 15-06-2022 18:27]

• wiljums
Antonio di schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:23:
[...]

Ik ken jouw Dahua model niet. Ik denk dat je de NVR gewoon uit kan zetten via de software (zoals een Windows PC, "shutdown" dus niet "Sleep"). In principe moet een HDD van de laatste 10-15jr tegen die "stroomuitval" (fysiek de NVR met AAN/UIT knop uitzetten) kunnen. Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van.
Er staat veel bij HDD (oudere) forum(s) op Tweakers hierover.

Zit er geen "ingedrukt houden 3-6 sec." knopje op ,om hem uit te zetten?
Nee, alleen een aan/uit knop waardoor hij vrij abrupt uitschakelt.

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-03 14:19
M!chel schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:58:
[...]

Er zit misschien een chinees aan de andere kant van de wereld mee te kijken naar de bloemetjes naast je oprit....wat erg zeg!
Die persoon weet niet eens in welk dorp of straat je camera hangt!

Of komt er elke week een bus met Chinezen die even stopt in je straat, iedereen stapt uit en gaat foto's maken? Nee?
Dan is er waarschijnlijk ook niks aan het handje.
Wij als simpele consumenten zijn totaal niet belangrijk als doelwit voor spionage.
Overheidsinstellingen zijn dat wel.

Nog steeds bezorgt omdat er heeeeeeel misschien iemand meekijkt naar jouw cambeelden?
Er is nooit bewezen dat dit ook daadwerkelijk zo is, het is een complottheorie.
Maar mocht het wel zo zijn, dan is er gelukkig altijd iemand die meekijkt en getuigen is bij een inbraak. Kosteloos. En nee, je hebt er niks aan zolang je niet weet wie die persoon is.
Boeiend!!? :P :+
Ik zoek ook een camera die zonder een app kan werken en het is verdraaid lastig omdat dat niet duidelijk wordt aangegeven.

Ik zoek dus een gesloten camerasysteem. Ik kan je ook vertellen waarom.
1. Ik wil niet dat beelden de wereld over gaan. Of jij gelijk hebt in dat er toch niemand meekijkt of weet waar ik woon boeit niet zo: Het mag niet (AVG) en ik wil het gewoon niet. Ik wil dat het systeem doet wat noodzakelijk is voor zijn functie en meer niet.
2. Heel belangrijk. Ik wil niet afhankelijk zijn externe servers.
Straks wordt dat bedrijf overgenomen of de server uitgezet of is er een softwarefout of gaan ze upgraden.
Ik vind het absurd dat een camera in mijn netwerk niet meer zou werken omdat een server in China het niet doet.
Ik wil niet dat het systeem voor zijn werking afhankelijk is van een server waar ik totaal geen controle over heb.
Stel je voor dat jouw auto alleen start als hij even contact heeft gemaakt met Volkswagen. Leuke functie. Niet leuk als je haast hebt en Vodafone een storing heeft. Je hebt een prima functionerende auto, maar je hebt even geen verbinding en hij doet het niet.
Ik denk niet eens dat je woedend zou zijn: Ik denk dat je die auto niet eens zou kopen als je dat wist.

• M!chel
  • Niet online
@Tarquin Chinese merken als Hikvision en Dahua werken niet met opslag op externe servers.
Je kunt deze camera's makkelijk op slechts een lokaal netwerkje laten draaien.
Hoe zou er dan toch iemand mee kunnen kijken??

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-03 14:19
M!chel schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:02:
@Tarquin Chinese merken als Hikvision en Dahua werken niet met opslag op externe servers.
Klopt, ik denk ook dat de beelden niet via een server gaan maar dat je die alleen gebruikt om te onderhandelen over een verbinding tussen je telefoon en je camera.

Uiteraard kunnen de chinezen doodleuk in de firmware inbouwen dat het toch gebeurt maar ik denk dat ze dat niet echt nuttig vinden. Dan kunnen ze beter een backdoor inbouwen die een geheime dienst toegang geeft tot specifiek die camera waar ze interesse in hebben.

Nee, het belangrijkste vind ik de afhankelijkheid van een server én app. Als de app óf de server niet meer werkt of niet meer geupdate wordt, of niet meer werkt op jouw besturingssysteem, of jouw camera niet meer ondersteunt, dan werkt je camera niet meer.

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:38
M!chel schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:02:
Theoretisch is er van alles mogelijk, wifi chipje met klein systeempje er op om er van buitenaf bij te kunnen... Niet onmogelijk lijkt me.
Maar verder moeten de moord en brand schreeuwende politici maar met details komen over wat de risico's dan zijn, zeker vergeleken met apparatuur van concurenten.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-03 21:30
Even een vraag hier. Tijdje terug ingelezen op beveiligingscamera's, toen weer laten liggen maar nu wordt het actueel, dus daar ga we weer :)

Ik ben op zoek naar twee camera's: eentje bij de voordeur en eentje bij de achterdeur.
Bij voorkeur allebei PoE, en kunnen dus ook via de ethernetkabel gekoppeld worden op het netwerk. Ben voornemens om een NAS te kopen om de beelden gedurende 30 dagen te kunnen opslaan.
Wat is belangrijk? Ik wil niet afhankelijk zijn van allerlei servers van de fabrikant, moet gewoon standalone zijn.
Het is primair ter preventie, maar de beelden moeten wel goed bruikbaar zijn in het geval dat. Goed nachtzicht is dus essentieel. Ik heb geen lichtbron naast de voordeur die de hele nacht brandt, dus iets van infraroodverlichting is noodzakelijk denk ik? Diepte oprit is zo'n 10 meter, breedte ook zoiets. Behalve beveiliging heb ik geen doel voor de camera's, ga er niet dag en nacht mee spelen en hoef de beelden ook niet op m'n telefoon. Geen cameradeurbel oid, niets van dat alles.

Nu neig ik naar een Synology NAS (gwystyl in "Welke NAS?") met Synology Surveillance Station, aan de twee camera's heb ik voldoende.

Ik merk dat ik wat allergisch ben voor Chinees 'vaag' spul (ik denk aan het gedoe rondom Huawei, afluisteren, beelden opslaan - maar ook het discutabele beleid van Ring waarbij al het beeld via hun servers gaat), maar moet zeggen dat daar een deel onderbuikgevoel bij zit. Desondanks wil ik best wat meer betalen voor een camera die dat gevoel niet bij me oproept.

Wat zou een slimme keuze zijn hierin? Tips?

• fmrama
Ik heb sinds kort ook 3 dahua’s . Ik maak me totaal geen zorgen dat de chinezen mij in de gaten houden. Ik denk dat ik eerder beducht ben voor de nederlandse overheid. Al hoewel ik mijn chineese loempia’s eerst openmaak om te checken of er geen chips in zitten . 😂

• Pannencouque
Ieder z'n keuze :)

Net nog effe wat zitten rondneuzen en zo'n Reolink RLC811A lijkt toch wel interessant. Vooral als je 's nachts nog een lampje op de oprit toevoegt en een lantaarnpaal voor de deur hebt zou het licht mogelijk net voldoende kunnen zijn om matige prestaties in de nacht te compenseren.

• M!chel
  • Niet online
Pannencouque schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:49:
Even een vraag hier. Tijdje terug ingelezen op beveiligingscamera's, toen weer laten liggen maar nu wordt het actueel, dus daar ga we weer :)

Ik ben op zoek naar twee camera's: eentje bij de voordeur en eentje bij de achterdeur.
Bij voorkeur allebei PoE, en kunnen dus ook via de ethernetkabel gekoppeld worden op het netwerk.

Complete set, heb je geen NAS nodig: https://www.bol.com/nl/nl...VHxg.2_34.39.ProductTitle

Je kunt de cams ook los kopen en dan voor elke cam een NAS. 2 cams op 1 NAS werkt niet altijd lekker.
Losse cams: https://www.bol.com/nl/nl...tAQg.2_26.27.ProductTitle

• fmrama
Er zijn veel adresjes voor camera’s. Hier op het forum zijn veel mensen die bij ene Andy aanschaffen.
Zelf heb ik mijn dahua ‘s bij KDB gekocht. Met 15% korting. En goede service. Wellicht en zeker ergens anders goedkoper? Maar met 15. % korting prima.

https://www.kdbsecurity.nl/132-camera-set-met-2x-ip-camera Uiteraard ook losse cameras en nvr’s.

(Ik had eerst bij een ander bedrijf/webshop maar die stuurde gewoon wat op, omdat ze de camera die ik wilde niet hadden. En dan een lul verhaal, nee dat zijn de opvolgers bla, bla, bla…De boel teruggestuurd en uiteindelijk bij KDB terecht gekomen.)

[Voor 3% gewijzigd door fmrama op 16-06-2022 17:06]

• Pannencouque
Jullie linken beide naar iets van Hikvision. Toch Chinees. Wat doen zij zo briljant?

• M!chel
  • Niet online
Superieure beeldkwaliteit ;)

• fmrama
Omdat er gelinkt werd naar bol met hikvision en Misschien omdat hikvision en dahua de top spelers zijn? 😉 Maar dat neemt niet weg dat er ook andere goede merken zijn. Toevallig was mijn keuze ( na vergelijking) op dahua gevallen, omdat ze daar de camera’s hadden met de specs die mij aanspraken.

• Antonio di
  • Nu online
Pannencouque schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:49:

Bij voorkeur allebei PoE, en kunnen dus ook via de ethernetkabel gekoppeld worden op het netwerk. Ben voornemens om een NAS te kopen om de beelden gedurende 30 dagen te kunnen opslaan.
Wat is belangrijk? Ik wil niet afhankelijk zijn van allerlei servers van de fabrikant, moet gewoon standalone zijn.
Het is primair ter preventie, maar de beelden moeten wel goed bruikbaar zijn in het geval dat. Goed nachtzicht is dus essentieel. Ik heb geen lichtbron naast de voordeur die de hele nacht brandt, dus iets van infraroodverlichting is noodzakelijk denk ik? Diepte oprit is zo'n 10 meter, breedte ook zoiets. Behalve beveiliging heb ik geen doel voor de camera's, ga er niet dag en nacht mee spelen en hoef de beelden ook niet op m'n telefoon. Geen cameradeurbel oid, niets van dat alles.

Nu neig ik naar een Synology NAS (gwystyl in "Welke NAS?") met Synology Surveillance Station, aan de twee camera's heb ik voldoende.

Ik merk dat ik wat allergisch ben voor Chinees 'vaag' spul (ik denk aan het gedoe rondom Huawei, afluisteren, beelden opslaan - maar ook het discutabele beleid van Ring waarbij al het beeld via hun servers gaat), maar moet zeggen dat daar een deel onderbuikgevoel bij zit. Desondanks wil ik best wat meer betalen voor een camera die dat gevoel niet bij me oproept.

Ik zou letten op:
De lichtgevoeligheid (flux) en
Type lens
Dahua SMD 3.0 (Persoonsdetectie/voettuigdetectie, dit geen gewone "motion detection"). Hikvision heeft iets soortgelijk
Dahua Starlight. Hikvision heeft iets soortgelijks
Pushmelding en e-mail met bijlage kunnen versturen.

Met NAS kun je ook gewone opslag regelen. Nadeel NAS kan het aantal (beperkte) Cam's licenties zijn zijn.
Bij een NVR van hetzelfde merk heb je vaak verdere ondersteuning van SMD en face-recongnition (en via dit "'namaak anti-masking": tegen :"even de lens afspuiten") en geen problemen met cam's licenties.
Wil je ook Alarmering? (speakertje, Mic?), Zie mijn review.
Heb toevallig net van een Bullet rebranded Dahua een eindgebruikers review geplaatst. Van Dahua heb je hiervan ook Bulleyes/Dome modellen met dezelfde spec's:
Lupus Electronics LUPUS - LE232 Alarm Camera review door Antonio di

Zowel Dahua als Hikvision kun je via DDNS zelf regelen hoe je buitenhuis bij de cam's komt (dus dan geen P2P gebruiken / scan even de QR-code). Neem zowieso een cam met Onvlf.
Vertrouw je de Dahua/Hikvision niet kun je een andere App nemen (bij DDNS gebruik!). Ik heb als "back-up" ONVIER.
Vertrouw je de boel niet dan kun je een VLAN (of aparte router) thuis opzetten met verdere in-uitgang beveiliging. Vertrouw je het internet niet dan kun je een VPN opzetten.

Wil je echt NL dan kijk je naar BASCOM uit Nieuwegein (is wel stuk duurder en je zit aan hun vast).

Ik vind de App, WebUI en de PC/Mac software van Dahua een stuk gebruikers vriendelijker dan van Hikvision.

Succes

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:43
Tarquin schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:58:
[...]

Ik zoek ook een camera die zonder een app kan werken en het is verdraaid lastig omdat dat niet duidelijk wordt aangegeven.

Ik zoek dus een gesloten camerasysteem. Ik kan je ook vertellen waarom.
1. Ik wil niet dat beelden de wereld over gaan. Of jij gelijk hebt in dat er toch niemand meekijkt of weet waar ik woon boeit niet zo: Het mag niet (AVG) en ik wil het gewoon niet. Ik wil dat het systeem doet wat noodzakelijk is voor zijn functie en meer niet.
2. Heel belangrijk. Ik wil niet afhankelijk zijn externe servers.
Straks wordt dat bedrijf overgenomen of de server uitgezet of is er een softwarefout of gaan ze upgraden.
Ik vind het absurd dat een camera in mijn netwerk niet meer zou werken omdat een server in China het niet doet.
Ik wil niet dat het systeem voor zijn werking afhankelijk is van een server waar ik totaal geen controle over heb.
Stel je voor dat jouw auto alleen start als hij even contact heeft gemaakt met Volkswagen. Leuke functie. Niet leuk als je haast hebt en Vodafone een storing heeft. Je hebt een prima functionerende auto, maar je hebt even geen verbinding en hij doet het niet.
Ik denk niet eens dat je woedend zou zijn: Ik denk dat je die auto niet eens zou kopen als je dat wist.
Dat kan ook prima met Dahua of Hikvision camera’s.
Je hoeft hun NVR’s niet te gebruiken maar het kan uiteraard wel.
Opslag heb je immers in eigen beheer een NVR maakt geen verbinding naar buiten als je dit niet wilt.
Voor apps zelfde verhaal.
Je kunt ook een universele app gebruiken die werkt met ONVIF.
Je eigen netwerk dichttimmeren is prima en daar hebben de camera’s geen last van.
Je kunt ook een privé camera (VLAN) gebruiken als je dit los wilt koppen van je eigen interne LAN.

Wil je firmware updaten dan moet je dit wel van een server afhalen maar dit kan bv ook via een laptop/PC.
De bestanden kun je dan op je privé camera IP LAN zetten en zo updaten.

Kortom, je hebt zelf controle over wat kan en mag.

• Pannencouque
Genoeg stof tot nadenken lees ik al... :)
Ik ga niet heel veel met die extra opties doen denk ik. Het is m'n eerste systeem dus wellicht gewoon simpel beginnen. Als ik echt iets ga missen kan ik altijd nog upgraden. Ik ben bang dat als ik nu serieus spul ophang, ik veel geld betaal voor features waar ik niets mee doe...

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-03 09:00

koekjah

Luctor et emergo

Ik had verwacht dat deze vraag al regelmatig gesteld zou zijn, maar kom bar weinig antwoorden tegen in mijn zoektocht (óf dat ligt aan mij!).
Voor in onze nieuwbouw woning ben ik op zoek naar een (buiten)camera voor onze oprit, komt onder het afdak van de garage te hangen. Heb hier een loze leiding en wil de camera kunnen aansluiten met 1 PoE aansluiting (gevoed via switch).

Nu zie ik enorm veel camera's met hele kabelbomen. Ik wil gewoon een camera waarbij ik slechts één stekker hoef aan te sluiten, geen switchbox of andere oplossingen. Kabel door de muur en klaar :-)
Het liefst een camera die een geheugenkaart ondersteunt, want wil op dit moment geen geld uitgeven aan een NVR, dure NAS of andere oplossing.
Zat in eerste instantie naar de Unifi G3 te kijken, maar die heeft geen mogelijkheid tot geheugenkaart.

Samengevat:
- Buitencamera met geheugenkaart en eigen app
- 1x PoE aansluiting, geen kabelboom
- Hebben al een Ezviz deurbel, dus een pré (maar geen must) voor Ezviz

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• Antonio di
  • Nu online
koekjah schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:31:
Ik had verwacht dat deze vraag al regelmatig gesteld zou zijn, maar kom bar weinig antwoorden tegen in mijn zoektocht (óf dat ligt aan mij!).
Voor in onze nieuwbouw woning ben ik op zoek naar een (buiten)camera voor onze oprit, komt onder het afdak van de garage te hangen. Heb hier een loze leiding en wil de camera kunnen aansluiten met 1 PoE aansluiting (gevoed via switch).

Nu zie ik enorm veel camera's met hele kabelbomen. Ik wil gewoon een camera waarbij ik slechts één stekker hoef aan te sluiten, geen switchbox of andere oplossingen. Kabel door de muur en klaar :-)
Het liefst een camera die een geheugenkaart ondersteunt, want wil op dit moment geen geld uitgeven aan een NVR, dure NAS of andere oplossing.
Zat in eerste instantie naar de Unifi G3 te kijken, maar die heeft geen mogelijkheid tot geheugenkaart.

Samengevat:
- Buitencamera met geheugenkaart en eigen app
- 1x PoE aansluiting, geen kabelboom
- Hebben al een Ezviz deurbel, dus een pré (maar geen must) voor Ezviz
De fabrikant wil meerdere mogelijkheden geven en verwacht dat je bij de "kabelboom" een montage- doos neemt (Junction-box) waar de "kabelboom' achter blijft en je er 1 doortrekt in jouw geval de PoE Ethernetkabel.

Wat wil je functioneel met de camera behalve beeld opslaan en App.
Surveillance? , bewegingdetectie?, Voertuig en/of mens herkenning. Persoon/face herkenning.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fmrama
Ik heb bij de dahua camera’s de kabels ( poe, voeding, audio in en audio out, alarm) bij elkaar getaped. Dan past het met gemak door een gat van 20 mm. Ik gebruik alleen de poe ervan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannencouque
Ik heb een Reolink 811 besteld, ga wel kijken welke kabels er komen. Maar ik wil eigenlijk ook met enkel een ethernetkabel klaar zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-03 09:00

koekjah

Luctor et emergo

Antonio di schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 15:23:
[...]

De fabrikant wil meerdere mogelijkheden geven en verwacht dat je bij de "kabelboom" een montage- doos neemt (Junction-box) waar de "kabelboom' achter blijft en je er 1 doortrekt in jouw geval de PoE Ethernetkabel.

Wat wil je functioneel met de camera behalve beeld opslaan en App.
Surveillance? , bewegingdetectie?, Voertuig en/of mens herkenning. Persoon/face herkenning.
Tsja en ik wil dus geen doosjes aan m'n muur hangen, het liefst dus alleen de PoE.
Het is de bedoeling dat hij opneemt op moment van beweging en dat terug kunnen kijken, verder live mee kunnen kijken.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online
koekjah schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:15:
[...]

Tsja en ik wil dus geen doosjes aan m'n muur hangen, het liefst dus alleen de PoE.
Het is de bedoeling dat hij opneemt op moment van beweging en dat terug kunnen kijken, verder live mee kunnen kijken.
Minimum is meestal Jack-plug 12volt en ethernet PoE op een Cam.
En zoals @fmrama al zei, een 20mm heb je nodig voor de PoE stekker en dan kan de rest "loos/getaped" naar binnen.
Maar als dat niet kan, dan wordt het toch zelf "knutselen/solderen/krimp".
Je kun natuurlijk de jack-plug en/of audio en NO/NC kabels ontdoen van stekker en aftapen ter isolatie .
Ook zou je de Ethernetkabel RJ45 stekker kunnen vervangen door een Dupont (krimp) of JST-XH platte connectors (stekker en contra). Deze passen vaak wel in de niet diepe voet van veel Cam's.
Voor behoud van de garantie:
Aan de binnenkant van de meestal "betere" Cam's zit vaak een JST-XH stekkertje of iets dergelijks en is de eventuele trekbeveiliging op de "gebundelde" dradenboom" van de cam los te draaien. Je kunt dan de kabel in zijn geheel vervangen met alleen je eigen aansluiting die jij wenst (ethernet met PoE).
Voor garantie kun je dan weer de 'oude' kabelboom bevestigen, voor je het terugstuurt!

Ik zelf ben een Dahua (of rebrand) fan omdat je alles zelf kunt kiezen (bijv. DDNS of P2P etc.) en deze voldoen aan vele standaards (Onvif, HTTPS, RTSP etc). Op dit Forum is veel uitwisseling van info over Andy (Empiretec). Voor Hikvision geldt hetzelfde maar ik vind alle Hikvision software erg onhandig en minder stabiel (vooral de App).

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:34
Hi,

Weet niet heel goed of dit in deze topic thuis hoort, zo niet hoor ik graag waar het wel moet, maar ik heb vorige week een Eufy cam gekocht en wil die gaan ophangen in de voor/achtertuin maar vooral in de achtertuin.

Ik zou graag advies willen hebben voor goede plekken om de Eufy cam op te hangen. Vooral dan in de achtertuin omdat ik veel lees dat je de camera zo moet monteren dat je de "boef" in zijn gezicht moet kunnen zien, boven de (achter)deur dus. Dat kan alleen ik heb in mijn achtertuin ook te maken met een zonnescherm als die uitgaat is mijn hele beeld weg van mijn cam.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online
Frid0 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:49:
Hi,

Weet niet heel goed of dit in deze topic thuis hoort, zo niet hoor ik graag waar het wel moet, maar ik heb vorige week een Eufy cam gekocht en wil die gaan ophangen in de voor/achtertuin maar vooral in de achtertuin.

Ik zou graag advies willen hebben voor goede plekken om de Eufy cam op te hangen. Vooral dan in de achtertuin omdat ik veel lees dat je de camera zo moet monteren dat je de "boef" in zijn gezicht moet kunnen zien, boven de (achter)deur dus. Dat kan alleen ik heb in mijn achtertuin ook te maken met een zonnescherm als die uitgaat is mijn hele beeld weg van mijn cam.
je moet even de spec's (o.a. hoek van lens) opgeven (op het precieze EUFY model) en en plattegrondjes/gevels sturen met deur, plek zonnescherm, schuur etc. Dan kunnen mensen je helpen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A3-D
  • Nu online
Frid0 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:49:
Hi,

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat als ons zonnescherm uitstaat, wij 9 van de 10 keer zelf thuis zijn (zelfde met de openslaande tuindeuren). Het vastleggen van beelden is dan niet nodig.

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 22:57
Hi guys,
Ik heb een probleem met een POE Reolink Camera.

Deze camera hangt totaal aan de andere kant van ons huis. Huis is gerenoveerd en voorzien van nieuwe cat7 ethernetkabels. In een directe lijn zal de afstand 25 meter zijn, met wat omwegen zal dit dus wat meer zijn.
De kabel geeft gewoon internet door alleen de POE camera's lijken geen voeding te krijgen.
Om uit te sluiten dat de reolink nvr te weinig stroom geeft heb ik de kabels direct aangesloten op mijn Unifi Poe Switch. Alle camera's gaan aan behalve die.

Wat kan hier het issue zijn? Is de afstand dan toch te lang om POE stroom te ontvangen?

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 14:08
serdadu schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:02:
Hi guys,
Ik heb een probleem met een POE Reolink Camera.

Deze camera hangt totaal aan de andere kant van ons huis. Huis is gerenoveerd en voorzien van nieuwe cat7 ethernetkabels. In een directe lijn zal de afstand 25 meter zijn, met wat omwegen zal dit dus wat meer zijn.
De kabel geeft gewoon internet door alleen de POE camera's lijken geen voeding te krijgen.
Om uit te sluiten dat de reolink nvr te weinig stroom geeft heb ik de kabels direct aangesloten op mijn Unifi Poe Switch. Alle camera's gaan aan behalve die.

Wat kan hier het issue zijn? Is de afstand dan toch te lang om POE stroom te ontvangen?
Ik betwijfel het. Cat7 moet makkelijk 100m kunnen halen zonder data transmissie issues en dat is dus inclusief power delivery (50m als je 50Gbit erdoor wilt stuwen maar dat doet een camera'tje niet)

Een simpele test is om even twee camera's om te wisselen. Doet de nieuwe camera op die plek het wel? camera 1 stuk. Doet die het ook niet? Kabel stuk.

Kia E-Niro 64kWh DynamicPlusLine

• serdadu
Sorry vergeten te vermelden dat ik de camera al uitgewisseld heb en hij mijn laptop ook gewoon internet geeft.
#noob alert , maar als er signaal doorgaat kan het dan nog steeds zijn dat de kabel kapot is?

• fmrama
Voorop gesteld, ik ben een leek op dat gebied.
Tijdens mijn zoektocht naar de juiste beveiligingscamera’s en aansluitingen kwam ik steeds tegen dat bij POE een volledig CU kern utp aangeraden wordt. Wellicht heb je dit ook. Zo niet, zou het daar aan kunnen liggen?

[Voor 3% gewijzigd door fmrama op 30-06-2022 15:01]

• Jeweetje
  • Nu online
Probeer eerst de camera met een andere kabel even rechtstreeks op de nvr.
Kan zijn dat de rj45 stekker er niet niet lekker op gemonteerd zit.

• serdadu
Jeweetje schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:03:
Probeer eerst de camera met een andere kabel even rechtstreeks op de nvr.
Kan zijn dat de rj45 stekker er niet niet lekker op gemonteerd zit.
Ook al gedaan, stekker ook al gewisseld. dat is het bizarre.

• Jeweetje
  • Nu online
Ok, de camera werkt dus wel rechtstreeks op de nvr met andere kabel?

Al met tester geprobeerd of alle aders op juiste volgorde zitten?
Koppelstukje voor rj45 stekkers ertussen, stukje losse kabel met blote aders en mbv een multimeter de spanning meten.
http://domoticx.com/pinout-utp-rj45-lan-en-poe/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-03 09:19
serdadu schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:51:
Sorry vergeten te vermelden dat ik de camera al uitgewisseld heb en hij mijn laptop ook gewoon internet geeft.
#noob alert , maar als er signaal doorgaat kan het dan nog steeds zijn dat de kabel kapot is?
Om Internet te hebben is het niet noodzakelijk dat alle 8 draadjes ook contact hebben. Dus als er 1 draadje niet werkt die voor POE gebruikt wordt, dan werkt je camera niet, maar een laptop wel.
Je kan elk draadje doormeten met een multimeter of een netwerktester gebruiken.

Klaas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• serdadu
klaasopurk schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:45:
[...]

Je kan elk draadje doormeten met een multimeter of een netwerktester gebruiken.
Dit is ook al gedaan en alles werkt volgens de meter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 14:08
serdadu schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:34:
[...]

Dan is het enige dat ik nog kan verzinnen het PoE protocol zijn. er zijn een aantal verschillende protocollen naast een stel vaste voltages die je kan gebruiken voor PoE. Kun je even voor je camera's checken welke PoE protocollen ze ondersteunen? misschien zit daar een verschil in dat dit kan verklaren.

Kia E-Niro 64kWh DynamicPlusLine

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaasopurk
serdadu schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:34:
[...]
Het is niet altijd zo dat alle poorten van een switch POE ondersteunen. Dus misschien een andere poort proberen. Of inloggen op de switch en voor de desbetreffende poort POE aanzetten. Dit moet in sommige gevallen altijd. De oudere versies van POE vereisen dat er al staandaar stroom op de kabel staat (bijv. 24 volt). LET OP: die poort kan je dan niet meer gebruiken voor een laptop. Dan gaat je laptop stuk.

Klaas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• serdadu
Nope , dit is een 24 all poe switch van Unifi die zelf checken of het poe machine is.
Protocol is voor alle gelijk.
Snap er ook geen drol van

• klaasopurk
serdadu schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:05:
Nope , dit is een 24 all poe switch van Unifi die zelf checken of het poe machine is.
Ik heb ook een 24 poort switch van unifi. Toch moest ik voor mijn logicmachine de Poe zelf aanzetten. Voor mijn dahua camera hoefde dat niet blijft echt aan het apparaat wat je aansluit.
Kijk maar eens in je switch en klik op een poort. Dan zie je die optie staan.

Klaas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fmrama
Ik zie in de handleiding dat er poe vermogensverschil zit in de poorten 1-16 en 17-24. Wellicht eens aansluiten op een poort > 17, voor die langere afstand?

• scholten45
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07:45
Hallo,
Ik heb diverse dahua ip camera's waarbij we deze alleen gebruiken om bij cliënten uit te luisteren en om een trigger te hebben op basis van geluid.
Nu wil ik eigenlijk alleen de geluids stream gebruiken en deze via een draadloze telefoon beluisteren.
Ik moet dus iets hebben of verzinnen waarbij de geluids stream op een soort open conference uitkomt waar ik kan inbellen met de telefoon.
Via een API kan ik de audio stream beluisteren maar dan wel via een browser.
Iemand een idee , of een ander idee voor uitluisteren.

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-03 21:58
fmrama schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:01:
Na de cameras van dahua draaiend gekregen te hebben, wil ik voor in huis een simpele ‘Imou Rex 4MP’ aanschaffen. Zouden de opnames van deze camera ook aan de dahua nvr gekoppeld kunnen worden, via de dahua smart pss?

Update: sorry, ik was alweer te snel met de vraag, Ik heb inmiddels een fimpje gevonden waarin het uitgelegd wordt. Gaat op dezelfde manier als bij een dahua camera…… :( 8)7
Werkt zeer eenvoudig heb ik gister Gemerkt.

• fmrama
Klopt! Werkt hier ook al een paar weken. Mooi spul! 👍

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-03 23:57
Vraagje mijn ouders wonen buitenaf en willen een beveiligingscamera. Hoeft niet beste van het beste gewoon om te kijken wat er om het huis loopt.

Nu dacht ik aan 3x nest cam of ring stick up. Maar ik wil ze niet op batterij en liever ook geen wifi. Dus gewoon PoE voor stroom en data. Ik kan alleen nergens vinden of genoemde camera's dit ondersteunen. Dus zowel data als stroom. Of zijn er nog andere alternatieven. Budget voor 3camera's ongeveer €350 een abonnement vinden ze geen probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online
vangoghnl schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:50:
Vraagje mijn ouders wonen buitenaf en willen een beveiligingscamera. Hoeft niet beste van het beste gewoon om te kijken wat er om het huis loopt.

Nu dacht ik aan 3x nest cam of ring stick up. Maar ik wil ze niet op batterij en liever ook geen wifi. Dus gewoon PoE voor stroom en data. Ik kan alleen nergens vinden of genoemde camera's dit ondersteunen. Dus zowel data als stroom. Of zijn er nog andere alternatieven. Budget voor 3camera's ongeveer €350 een abonnement vinden ze geen probleem.
Denk dat je keuze voor PoE goed is. Als je goede camera's voor beveiliging wilt dan zou ik toch eerder een Dahua/Hikvision nemen met "Human/Vehicle detection" (dat is iets anders als bewegingsdetectie!!).
Met de informatie van 3 camera's en 350 euro budget en buitenaf wonen kan ik niet zeggen hoeveel en welk type camera je nodig hebt (een schets van huis/omgeving is dan handig). Wat wil je met een abonnement , alleen opslag of zoiets als een "meldkamer"?
Lees eventueel (staat ook iets over bewakingscamera's);
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

• Antonio di
  • Nu online
vangoghnl schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:50:

Oeps, item/reactie per ongeluk 2x geplaatst: Dus deze maar leeg gemaakt!

[Voor 32% gewijzigd door Antonio di op 07-07-2022 14:22]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Een tijdje geleden was ik aan het proberen om de motiondetection-events wat te verminderen bij mijn Dahua-camera's maar nu geeft een van de camera's aan dat er geen md-events zijn als ik daar op wil zoeken bij het terugkijken. Instellingen teruggezet zoals ze stonden maar het probleem blijft. Instellingen staan exact hetzelfde als bij de andere camera (en zoals ze eerst stonden) maar nope, geen md-events meer terwijl het bij de andere camera wel gewoon werkt.
Beweging is er ook genoeg dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Stappen die ik gedaan heb: SmartPSS, Device cfg, mijn NVR aanklikken en dan bij Event naar "Video Detect", bij "Zone" op "Set" geklikt, bij sensitivity staat het op 65 en threshold op 10 (beide camera's). Ook al geprobeerd de instellingen van de camera waar wel MD-events zijn te kopiëren naar de andere maar geen MD-events meer..

Iemand nog een idee :?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fmrama
Ik neem aan dat je MD hebt aangevinkt en ook de periode aangegeven?

• fmrama
serdadu schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:05:
En? Ben je al wat wijzer geworden? :)

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
fmrama schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:03:
[Afbeelding]
Krijg nou wat.. 8)7 Ik weet 99,999% zeker dat ik daar toen niks gewijzigd heb maar MD stond inderdaad wel uitgevinkt bij camera 2 en bij 1 stond ie aan. Nu dus weer eens wat gaan spelen met de sensitivity/threshold, kijken of het aantal nutteloze md-events wat minder wordt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
fmrama schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:03:
[Afbeelding]
Dat was het dus helaas toch niet. Als ik via playback laat zoeken naar md-events komt de melding "Channel X has no record" (maar er wordt wel opgenomen), doe ik hetzelfde bij de andere camera dan is er geen probleem. -O-

• martijn.vw
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13:03
Ik ben me langzaam aan het orienteren op camera's voor onze nieuwbouwwoning. Maar alleen al in de wereld van de NVR's kan ik me aardig verliezen.

- Unifi / ubiquity is erg mooi maar ondersteunt volgens mij alleen maar Unifi spul, en niet de ONVIF
- Hikvision / Dahua hebben allebei NVR's op verschillende niveaus maar ik lees wisselende verhalen over de kwaliteit van de software en de opties. Er kunnen (maar) twee schijven in, maar ze ondersteunen wel diverse merken.
- Een Synology box heeft nu mijn voorkeur, want flexibel. Maarja, camera licenties. Al zijn ze niet super duur.
- Eventueel open source software op een NUC of een andere server. Maar dat is wellicht weer veel onderhoud en gedoe.

Ik ben geneigd naar een Synology maar self-hosted heb ik ook geen bezwaar tegen. Op een ouwe Dell ofzo.

Willen jullie eens meelezen met mijn motivaties? Wat hebben jullie uiteindelijk gedaan?

• Antonio di
  • Nu online
martijn.vw schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:03:
Ik ben me langzaam aan het orienteren op camera's voor onze nieuwbouwwoning. Maar alleen al in de wereld van de NVR's kan ik me aardig verliezen.

- Unifi / ubiquity is erg mooi maar ondersteunt volgens mij alleen maar Unifi spul, en niet de ONVIF
- Hikvision / Dahua hebben allebei NVR's op verschillende niveaus maar ik lees wisselende verhalen over de kwaliteit van de software en de opties. Er kunnen (maar) twee schijven in, maar ze ondersteunen wel diverse merken.
- Een Synology box heeft nu mijn voorkeur, want flexibel. Maarja, camera licenties. Al zijn ze niet super duur.
- Eventueel open source software op een NUC of een andere server. Maar dat is wellicht weer veel onderhoud en gedoe.

Ik ben geneigd naar een Synology maar self-hosted heb ik ook geen bezwaar tegen. Op een ouwe Dell ofzo.

Willen jullie eens meelezen met mijn motivaties? Wat hebben jullie uiteindelijk gedaan?
Ik ben van de standaards daarom moet ik veel minder hebben van "gesloten" (proprior) systemen.
Dus zou ik Dahua/Hikvision nemen. Hikvision vind ik qua software niet makkelijk te bedienen en niet stabiel.
Dus geef mij maar Dahua (Ik heb Lupus Electronic Cam's Rebranded Dahua met aangepaste firmware). Dahua heeft ook NVR's met 8 SATA III Poorten tot 48TB (en zelfs nog meer)
Ik neem alleen Beeld op als ik NIET thuis ben.
Als ik er niet ben nemen 2 buiten cam's op bij detection (of niet, hoe ik het instel).
De 3 binnen cam's nemen alleen op bij constateren van inbraak (HTTPs/CGI commando vanaf mijn Alarm/smarthome).

Zelf heb ik niet veel "gewone opslag" Alleen PC back-up en gebruik hiervoor een Elements 6GB op USB 3.0. Mijn Alarm smarthome draait ook op een apart klein doosje de Lupus XT2-plus .Ik heb ook een NVR met 2x4GB van Lupus electronics (geleverd met Smartvision software) en dat is ruim voldoende voor mijn gebruik zoals hierboven.
Wil een een smarthome (bijvoorbeeld HA), opslag (bijv. films en PC backup) en beeldopnames van camera surveillance, dan zou ik zeker overwegen voor een Synology of QNAP NAS te gaan (met "max. geheugen" en zo'n "snelle processor").
Dahua (en ook Hikvision) werken natuurlijk het makkelijkst (niet alleen licentie en bijgeleverde software) met hun eigen NVR's . Denk ook aan gezichtsherkenning wat op NVR of NAS (in ieder geval op Synology) kan.

Zelfbouw wordt ook een uitdaging ook qua stroomverbruik bij gebruik van "oude hardware".

Het is maar waar je hobby in hebt: Ik heb voor het makkelijkste gekozen qua werk en onderhoud:
Lupus cam's + Lupus NVR + Lupus-Alarm/Smarthome(pje)

• martijn.vw
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13:03
Antonio di schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:33:
[...]

Ik ben van de standaards daarom moet ik veel minder hebben van "gesloten" (proprior) systemen.
Dus zou ik Dahua/Hikvision nemen. Hikvision vind ik qua software niet makkelijk te bedienen en niet stabiel.
Dus geef mij maar Dahua (Ik heb Lupus Electronic Cam's Rebranded Dahua met aangepaste firmware). Dahua heeft ook NVR's met 8 SATA III Poorten tot 48TB (en zelfs nog meer)
Ik neem alleen Beeld op als ik NIET thuis ben.
Als ik er niet ben nemen 2 buiten cam's op bij detection (of niet, hoe ik het instel).
De 3 binnen cam's nemen alleen op bij constateren van inbraak (HTTPs/CGI commando vanaf mijn Alarm/smarthome).

Zelf heb ik niet veel "gewone opslag" Alleen PC back-up en gebruik hiervoor een Elements 6GB op USB 3.0. Mijn Alarm smarthome draait ook op een apart klein doosje de Lupus XT2-plus .Ik heb ook een NVR met 2x4GB van Lupus electronics (geleverd met Smartvision software) en dat is ruim voldoende voor mijn gebruik zoals hierboven.
Wil een een smarthome (bijvoorbeeld HA), opslag (bijv. films en PC backup) en beeldopnames van camera surveillance, dan zou ik zeker overwegen voor een Synology of QNAP NAS te gaan (met "max. geheugen" en zo'n "snelle processor").
Dahua (en ook Hikvision) werken natuurlijk het makkelijkst (niet alleen licentie en bijgeleverde software) met hun eigen NVR's . Denk ook aan gezichtsherkenning wat op NVR of NAS (in ieder geval op Synology) kan.

Zelfbouw wordt ook een uitdaging ook qua stroomverbruik bij gebruik van "oude hardware".

Het is maar waar je hobby in hebt: Ik heb voor het makkelijkste gekozen qua werk en onderhoud:
Lupus cam's + Lupus NVR + Lupus-Alarm/Smarthome(pje)
Je bent niet van de gesloten standaarden, maar je kiest toch voor een proprietary systeem :P

Maar als ik jou zo hoor, "moet" je wel voor een merk-eigen systeem kiezen om alle features van een camera te gebruiken. Wat is dan de toegevoegde waarde van ONVIF? Ik bedoel, dan kan ik net zo goed alles van Ubiquity kopen.
Pagina: 1 ... 69 ... 74 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee