Omnia love schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:12:
[...]
Dus als ik camera's aanschaf met bijv deze optie (Focus on human and vehicle targets classification based on deep learning), dan maakt de recorder niet zoveel uit? Dus of ik nou Synology kies of Hikvision. Het liefst kies ik namelijk NVR van Synology en daar dan de camera's aansluiten.
De camera publiceert als het ware wanneer een event (gebeurtenis) plaatsvindt. Hoe slimmer de camera, hoe verfijnder / accurater de events kunnen zijn.
Wat je wilt doen op basis van de events kan je instellen in de camera zelf, maar ook in de NVR. Ik gebruik zelf Synology Surveillance Station. Hiermee kan je ook weer acties definiëren ahv events. De events kan je ook doorsluizen naar Home Assistant.
Als je op basis van camera dingen wilt automatiseren dan moet je goed opletten op wat de camera kan. De Dahua die ik heb kan bijv. wel Face Detection, maar niet Face Recognition. Ik zou het namelijk wel vet vinden dat de camera herkent dat ik de oprit opgelopen ben. Dan kan ik een custom welcome home lichtshow programmeren.
Een ander dingetje is dat mijn Dahua camera niet IVS kan combineren met bijv. Face Detection. Een tweaker had dit eerder in dit topic ook benoemd, maar ik besef nu pas dat dit wel jammer is. Een camera die in Dahua termen zowel IVS als Face Recognition kan tegelijkertijd zou ik wel interessant vinden.
Het enige waar ik nu mee zit is hoe ik Dahua IVS triggers in home assistant kan krijgen. Iemand hier met Dahua camera die IVS triggers afvangt?
Om op me eigen vraag terug te komen:
Met Synology Surveillance Station kan je webhooks instellen op advanced (IVS) events die je weer kan gebruiken in Home Assistant. Daarnaast bieden ze ook een API aan. In Home Assistant kan je dan op basis van de event een snapshot maken. Deze kan je embedden in een notificatie richting de tv, telegram etc.
Een gif maken ahv een recording zou ook wel leuk zijn. Geen idee hoe dat moet.
[
Voor 17% gewijzigd door
banaliteit op 07-06-2022 09:37
]