Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12
LED-Maniak schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:04:
Zijn er inmiddels al dome/turret camera's die 180 graden zicht hebben met twee sensoren en niet direct 4x zo duur zijn?

Ik moet maximaal 6 meter diep kunnen kijken naar voren op een pleintje maar ook links en rechts de straat in.
Dan kom je al snel op twee losse camera's uit, denk ik?
Deze?
Dahua IPC-HDBW5441F-AS-E2.
Ook bij Andy te koop.
https://nl.aliexpress.com/item/1005003351943119.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

harley schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:26:
Ben toch voor de set van security discounter gegaan met de Hikvision DS-2CD2347G2-LU en de DS-2CD2347G2-LU 2.8mm 4mp Colorvu.

Moet nog wel even uitzoeken hoe de verlichting op mensen kan inschakelen en hoe die events aan kan maken op de video zodat je sneller iets terugvindt. Iemand enig idee waar je kan terugkijken hoelang je nog kunt opnemen in de huidige stand ?

Wel positief verast over de goede beeldkwaliteit ook bij maar een heel klein beetje licht. Zelfs snachts is de tuin goed zichtbaar in kleur.

Nu nog definitief monteren want ze waren vergeten de netwerkkabel bij te voegen. WIl toch een rolletje CAT6 kabel bestellen met nieuwe rj45 pass through connectors dus dat komt wel goed.
Maar toch een vraagje, qua hoogte weet ik liever hoger ivm vandalisme maar dan zie je gezichten alsnog niet goed. Zat zelf te denken aan rond de 160/170cm hoogte, dan heb ik WEL gezichten vol in beeld als je bij de deur staat. Voordat ze bij de camera zijn staan ze er dan toch vol in beeld.

[Afbeelding]

Ook moet ik nog een geschikte locatie voor de NVR, de meterkast is 1 voor de hand liggend en 2 te klein ( niet diep genoeg) Dus ben benieuwd waar anderen hem hebben staan. Want een camerasysteem is 1 maar inbreker die de NVR losrukt en meeneemt heeft nog weinig nut gehad. Overweeg hem zelfs in de kruipruimte te monteren.
Vergeet ook niet dat de positie waarin die camera nu hangt keihard illegaal is. Je mag in uitzonderlijke gevallen een stukje stoep voor je deur tijdelijk filmen als er bijv. vaak je ruit wordt ingegooid of iemand je auto om de dag bekrast, maar meer dan dat mag expliciet niet.
Een camera die je voortuin filmt is prima, maar moet wel netjes bij je hekje stoppen. Officiëel mag het maskeren in software zelfs niet, maar dat is een beetje een grijs gebied (mag niet want camera ziet toch de openbare weg, mag wel want je ziet het zelf niet).

Je zult die camera dus bijv. hoger moeten hangen en iets naar beneden moeten kantelen als je niet in strijd wil zijn met de camerawet. In de praktijk gebeurt er toch weinig, maar als een buur een keer wil zeuren dan kunnen ze de wijkagent bellen die dan vanuit zijn positie verplicht is om jou te verzoeken de situatie te veranderen.

Maar omdat we op Tweakers geen illegale dingen mogen bespreken/aanmoedigen (zoals belastingontduikem of het plegen van andere fraude) is dit toch iets waar wel meer aandacht op mag liggen in dit topic

[ Voor 3% gewijzigd door Oon op 15-05-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Hmm.. Dat is wel een interessante voor bij een klant van me. Zo te zien maar 1 netwerkkabel nodig en toch 2 aparte streams en beide camera's compleet apart van elkaar in te stellen. Ik had 2x IPC-T5442TM-AS in gedachte, enige echte voordeel van die is dan denk ik het "Starlight" maar dat is niet per se nodig op die locatie.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Oon schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:29:
[...]

Vergeet ook niet dat de positie waarin die camera nu hangt keihard illegaal is. Je mag in uitzonderlijke gevallen een stukje stoep voor je deur tijdelijk filmen als er bijv. vaak je ruit wordt ingegooid of iemand je auto om de dag bekrast, maar meer dan dat mag expliciet niet.
Een camera die je voortuin filmt is prima, maar moet wel netjes bij je hekje stoppen. Officiëel mag het maskeren in software zelfs niet, maar dat is een beetje een grijs gebied (mag niet want camera ziet toch de openbare weg, mag wel want je ziet het zelf niet).

Je zult die camera dus bijv. hoger moeten hangen en iets naar beneden moeten kantelen als je niet in strijd wil zijn met de camerawet. In de praktijk gebeurt er toch weinig, maar als een buur een keer wil zeuren dan kunnen ze de wijkagent bellen die dan vanuit zijn positie verplicht is om jou te verzoeken de situatie te veranderen.

Maar omdat we op Tweakers geen illegale dingen mogen bespreken/aanmoedigen (zoals belastingontduikem of het plegen van andere fraude) is dit toch iets waar wel meer aandacht op mag liggen in dit topic
Mijn ervaring is dat het allemaal wel meevalt.
De politie is al snel blij met welk beeldmateriaal dan ook, ik heb zelfs een complete anpr installatie hangen.
Geen haan die daar naar kraait.
Uiteraard gaan mensen op fora wel zeiken zodra je dit vermeld (let maar op de reacties hieronder :P )
Netjes aangemeld ook bij 'Camera in beeld' van de politie, en dan krijg je zelfs een sticker thuisgestuurd om kenbaar te maken dat er wordt gefilmd.

Langzaam maar zeker gaan we allemaal de kant op waarin steeds meer is toegestaan, leuk of niet leuk, het is zo.
Je kunt je er enorm druk om maken, en stampvoetend je gelijk willen halen "want zo staat het in de wet!! :( "
Maar beter misschien is het om je er gewoon bij neer te leggen.

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

Beetje overtrokken reactie.
De politie is zelf erg blij als er (goede!) beelden beschikbaar zijn in het geval deze nodig zijn.
Ook bij Opsporing Verzocht zie je vaak dergelijke verzoeken om beelden te verstrekken.
Strikt volgens de letter van de wet wellicht niet altijd correct maar de praktijk is anders.
Ik heb al diverse malen beelden verstrekt aan de politie.
Ze kwamen ze graag bij mij thuis ophalen.

De buren dan.
Dat is een andere discussie.
Film je zo de voorkamer of de slaapkamer van de buren mee omdat de camera dit meepakt, is dan niet gewenst. Dan even met een privacy mask instellen dit zwart maken.
Kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

M!chel schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:39:
[...]

Mijn ervaring is dat het allemaal wel meevalt.
De politie is al snel blij met welk beeldmateriaal dan ook, ik heb zelfs een complete anpr installatie hangen.
Geen haan die daar naar kraait.
Uiteraard gaan mensen op fora wel zeiken zodra je dit vermeld (let maar op de reacties hieronder :P )
Netjes aangemeld ook bij 'Camera in beeld' van de politie, en dan krijg je zelfs een sticker thuisgestuurd om kenbaar te maken dat er wordt gefilmd.

Langzaam maar zeker gaan we allemaal de kant op waarin steeds meer is toegestaan, leuk of niet leuk, het is zo.
Je kunt je er enorm druk om maken, en stampvoetend je gelijk willen halen "want zo staat het in de wet!! :( "
Maar beter misschien is het om je er gewoon bij neer te leggen.

:w
De politie is er inderdaad blij mee, en dat is ook het vreemde in dit geval, want er staat gewoon in de wet dat het niet mag en de AP zou er ook echt wel achteraan gaan als ze er de tijd voor hadden.

Maar wat ik vooral interessant vind is dat Tweakers er geen problemen mee heeft als je tegen deze wet in gaat, maar als je zegt dat iemand gewoon een stukje inkomen niet moet opgeven aan de belastingdienst dan wordt die post ineens ge-edit door een moderator want iets illegaals voorstellen kan écht niet :+

Uiteindelijk is het natuurlijk het belangrijkst dat mensen hun privacy kunnen houden waar ze die verwachten. Een stukje stoep filmen, zeker met een camera waar op die afstand mensen amper herkenbaar zijn, is niet zo'n groot probleem. De buurvrouw die in haar eigen tuin achter een schutting aan het zonnen is in beeld hebben is natuurlijk een totaal ander verhaal, maar ook daar zijn genoeg voorbeelden van op Tweakers die worden aangemoedigd.

Vind het jammer dat dit zo genormaliseerd wordt, want we hebben steeds meer camera's op straat en er is niet altijd een duidelijke reden voor. Hier in de buurt is ook zo'n steegje waar iemand een camera heeft opgehangen, terwijl hun huis alleen een muur heeft die aan dat steegje grenst en geen raam of in/uitgang, dat vind ik toch wel erg ver gaan gewoon voor nieuwsgierigheid.

Mijn vraag is dus ook in dit geval of het wel nodig is om de hele straat te filmen, want op de foto staat alles voor het huis en alle voortuinen van de buren links op beeld, lijkt me erg veel voor een deurbelcamera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:59
Tja, mijn camera beslaat ook een groot deel van de openbare weg . De politie was maar wat blij, toen ik ze beelden overhandigde van stenen gooiende rel jongeren. Die gasten zijn opgespoord, goed gesprek met pappie en mammie, en sindsdien is het rustig in de wijk. Op het moment dat de iemand gaat zeuren is het vroeg genoeg om hem wat bij te stellen. En idd als ik de camera beelden van opsporing verzocht zie, valt het nog wel mee met handhaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

HoppyF schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:45:
[...]

Beetje overtrokken reactie.
De politie is zelf erg blij als er (goede!) beelden beschikbaar zijn in het geval deze nodig zijn.
Ook bij Opsporing Verzocht zie je vaak dergelijke verzoeken om beelden te verstrekken.
Strikt volgens de letter van de wet wellicht niet altijd correct maar de praktijk is anders.
Ik heb al diverse malen beelden verstrekt aan de politie.
Ze kwamen ze graag bij mij thuis ophalen.

De buren dan.
Dat is een andere discussie.
Film je zo de voorkamer of de slaapkamer van de buren mee omdat de camera dit meepakt, is dan niet gewenst. Dan even met een privacy mask instellen dit zwart maken.
Kleine moeite.
De politie heeft hier niks over te zeggen ;) De AP is degene die de baas is op dat gebied, die sturen ook zelf een brief als iemand klaagt en komen uiteindelijk met de politie en een van hun eigen werknemers langs als het zo ver komt (en ze niet jaren aan werk achterlopen).

Als de politie de opdracht krijgt van de AP of van de gemeente om bij jou te komen vragen of je je camera weg wil halen dan doen ze dat ook gewoon, want hoewel de politie zelf de voorkeur heeft om extra beeldmateriaal beschikbaar te hebben, zijn ze gewoon verplicht om de wet te handhaven wanneer daar een reden toe is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Oon schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:46:
[...]

De politie heeft hier niks over te zeggen ;) De AP is degene die de baas is op dat gebied, die sturen ook zelf een brief als iemand klaagt en komen uiteindelijk met de politie en een van hun eigen werknemers langs als het zo ver komt (en ze niet jaren aan werk achterlopen).

Als de politie de opdracht krijgt van de AP of van de gemeente om bij jou te komen vragen of je je camera weg wil halen dan doen ze dat ook gewoon, want hoewel de politie zelf de voorkeur heeft om extra beeldmateriaal beschikbaar te hebben, zijn ze gewoon verplicht om de wet te handhaven wanneer daar een reden toe is
Naar mijn mening is de AP een compleet doorgeslagen organisatie.
Tot op zekere hoogte is de AP nodig maar ze zijn roomser als de paus geworden.
Het doel is voorbij geschoten.
Blijkbaar vindt de politie dit zelf ook anders zouden ze vast en zeker een kritische opmerking hebben geplaatst dat ik mijn camera iets anders zou moeten gaan richten. Is niet gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Oon schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:45:
[...]

Vind het jammer dat dit zo genormaliseerd wordt, want we hebben steeds meer camera's op straat en er is niet altijd een duidelijke reden voor. Hier in de buurt is ook zo'n steegje waar iemand een camera heeft opgehangen, terwijl hun huis alleen een muur heeft die aan dat steegje grenst en geen raam of in/uitgang, dat vind ik toch wel erg ver gaan gewoon voor nieuwsgierigheid.

Mijn vraag is dus ook in dit geval of het wel nodig is om de hele straat te filmen, want op de foto staat alles voor het huis en alle voortuinen van de buren links op beeld, lijkt me erg veel voor een deurbelcamera
Omdat jij geen duidelijke reden ziet wil het niet zeggen dat er ook geen reden is.
Misschien is er veel overlast 's avonds of 's nachts in de steeg, en hangt er daarom een camera.
Bizar dat veel 'tegenstanders' altijd een negatief vooroordeel klaar hebben, gebaseerd op loze aannames.

En criminaliteit vind niet alleen plaats binnen de afscheiding van je tuinhekje.
Het meeste gebeurd juist net daarbuiten, dus is het juist belangrijk om iets van de omgeving mee te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

M!chel schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Omdat jij geen duidelijke reden ziet wil het niet zeggen dat er ook geen reden is.
Misschien is er veel overlast 's avonds of 's nachts in de steeg, en hangt er daarom een camera.
Bizar dat veel 'tegenstanders' altijd een negatief vooroordeel klaar hebben, gebaseerd op loze aannames.

En criminaliteit vind niet alleen plaats binnen de afscheiding van je tuinhekje.
Het meeste gebeurd juist net daarbuiten, dus is het juist belangrijk om iets van de omgeving mee te pakken.
Veel overlast 's avonds in de steeg is alleen geen wettelijke basis voor het ophangen van een camera, hooguit om dat tijdelijk te doen als er schade wordt aangericht.

Mijn punt is overigens totaal niet dat het filmen van de stoep verboden zou moeten zijn (buiten dat het dat wel is), maar dat het filmen van de hele straat een beetje overdreven is om te zien of er een bezorger aan de deur staat.
Daarnaast vind ik het vreemd en enigszins storend dat Tweakers erg aggressief modereert wanneer het over andere dingen die tegen de wet zijn gaat, maar hier gewoon helemaal niks mee doet, terwijl het ook gewoon even illegaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
M!chel schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Mee eens.
Deurbelcamera’s zijn tegenwoordig ook erg populair.
De eigenschap van deze camera’s is dat ze een vrij brede hoek filmen waaronder vaak dus ook een stuk straat en stoep of andere bijvangst.
Dergelijke camera’s kun je niet eens draaien of richten.
Het doel is ook het filmen van bezoekers die voor de deur staan.
Maar goed zo heb je meer camera’s gericht op doelen. Bv dashcam camera’s.
Deze filmen de verkeerssituatie maar ook de kentekens van overige verkeersdeelnemers.
Dat is niet het hoofddoel maar dat pakt ie gewoon mee.
Geen grote reden tot zorg want ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand zulke beelden gaat publiceren om te laten zien dat meneer X in zijn VW Golf op 22:00 ‘s avonds op de A1 bij Amersfoort heeft gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Oon schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:05:
[...]

Veel overlast 's avonds in de steeg is alleen geen wettelijke basis voor het ophangen van een camera, hooguit om dat tijdelijk te doen als er schade wordt aangericht.

Mijn punt is overigens totaal niet dat het filmen van de stoep verboden zou moeten zijn (buiten dat het dat wel is), maar dat het filmen van de hele straat een beetje overdreven is om te zien of er een bezorger aan de deur staat.
Daarnaast vind ik het vreemd en enigszins storend dat Tweakers erg aggressief modereert wanneer het over andere dingen die tegen de wet zijn gaat, maar hier gewoon helemaal niks mee doet, terwijl het ook gewoon even illegaal is.
De hele straat bewust filmen 24/7 is inderdaad niet nodig.
Dan staat de camera wel vreemd gericht.
In de meeste gevallen wordt maar een deel van de stoep of straat meegepakt.

De moderatie hier op Tweakers is per onderwerp of topic wellicht verschillend.
Er zijn ook veel moderatoren die (naar mijn mening) hun werk netjes doen.
Wil je met ze in discussie dan mag dat.
Daar hebben ze zelfs een speciaal topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Oon schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:05:
[...]
Weer doe je een loze aanname die nergens op gebaseerd is.
Denk je echt dat mensen een duur camerasysteem ophangen om te kunnen zien of er een bezorger aan de deur komt?
Dat ze dat kunnen is mooi meegenomen, en zeker zullen ze er gebruik van maken op die manier.
Maar de oorzaak dat er een systeem aanwezig is, is vaak toch heel iets anders.

Ken je het gezegde 'zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'?
Waarom verdenk je elke camera eigenaar ervan dat ze nieuwsgierig zijn en inbreuk willen maken op mensen hun privacy? (voor zover je al privacy hebt in de openbare ruimte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

M!chel schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:13:
[...]

Weer doe je een loze aanname die nergens op gebaseerd is.
Denk je echt dat mensen een duur camerasysteem ophangen om te kunnen zien of er een bezorger aan de deur komt?
Dat ze dat kunnen is mooi meegenomen, en zeker zullen ze er gebruik van maken op die manier.
Maar de oorzaak dat er een systeem aanwezig is, is vaak toch heel iets anders.

Ken je het gezegde 'zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'?
Waarom verdenk je elke camera eigenaar ervan dat ze nieuwsgierig zijn en inbreuk willen maken op mensen hun privacy. (voor zover je al privacy hebt in de openbare ruimte)
Er is altijd wel een reden te bedenken om voor jezelf iets illegaals doen recht te praten, maar dat is het punt helemaal niet.

Ook de straat filmen omdat je overlast hebt of bang bent voor inbrekers is tegen de wet. Je mag alleen tijdelijk zo min mogelijk openbare weg filmen als er een directe dreiging is, niet gewoon de straat filmen voor het geval dat er een inbreker is.

Dus de oorzaak dat je een heel camerasysteem hebt hangen dat op de openbare weg is gericht is juridisch gezien totaal niet relevant, tenzij je dat camerasysteem na een weekje weer helemaal afbreekt.

Maar goed, ik denk dat het weinig nut heeft om deze discussie voort te zetten, blijkbaar zijn mensen hier van mening dat het prima is om iets illegaals te doen als ze daar zelf een reden voor hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Oon schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:16:
[...]
Maar goed, ik denk dat het weinig nut heeft om deze discussie voort te zetten, blijkbaar zijn mensen hier van mening dat het prima is om iets illegaals te doen als ze daar zelf een reden voor hebben :+
Dat wist ik aan het begin van de discussie al, gaf het daarom ook al aan toen.
Leg je er gewoon bij neer, want je doet er niks tegen.
Je kunt je druk maken over het feit dat het illegaal zou zijn, en het niet mag van de wet.
Maar daarmee blijft alles toch hetzelfde, en ik persoonlijk lach er alleen maar om.

Volgende week gaan de mensen zich misschien druk maken omdat het gras te lang is en dat ik de auto op zondagmiddag sta te wassen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-07 09:55
Aan de Eufy gebruikers.. Op de één of andere manier zit het mij niet lekker dat er alleen wordt opgenomen (met limiet) bij beweging.
Is het nooit voorgekomen dat je iets hebt gemist bijvoorbeeld? Of dat er niet genoeg is opgenomen? Of dat je om de maand moet opladen omdat er nogal veel beweging is?

Ik snap dat er tegenover staat dat het een systeem is die je makkelijk kan opzetten zonder kabels en andere poespas, maar is dat genoeg.

Ps. Ik neig meer naar een POE, maar sta nog steeds open voor draadloos en probeer voor/nadelen op papier te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:49

Antonio di

a mi me dijeron que si

cliors schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:42:
Aan de Eufy gebruikers.. Op de één of andere manier zit het mij niet lekker dat er alleen wordt opgenomen (met limiet) bij beweging.
Is het nooit voorgekomen dat je iets hebt gemist bijvoorbeeld? Of dat er niet genoeg is opgenomen? Of dat je om de maand moet opladen omdat er nogal veel beweging is?

Ik snap dat er tegenover staat dat het een systeem is die je makkelijk kan opzetten zonder kabels en andere poespas, maar is dat genoeg.

Ps. Ik neig meer naar een POE, maar sta nog steeds open voor draadloos en probeer voor/nadelen op papier te zetten. :)
Je hebt een hoop wifi-cam's die ook via ethernet/PoE werken. Populair als wifi toch niet werkt in de schuur achterin de tuin is: DLAN met PoE (Devolo heeft ze en bij de camera-shops andere merken).

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-07 23:13
[...]

Zal allemaal best, ik wil onze auto in beeld hebben ivm 3x schade in een half jaar (oa inbrekers die eroverheen rennen om weg te komen)
Daarnaast ben ik zo ongeveer de enige die nog geen camera's heeft aan de voorzijde van de woning en 3 daarvan hebben ook mijn tuin en voordeur in beeld dus het zal mij worst wezen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
harley schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:05:
[...]

Zal allemaal best, ik wil onze auto in beeld hebben ivm 3x schade in een half jaar (oa inbrekers die eroverheen rennen om weg te komen)
Daarnaast ben ik zo ongeveer de enige die nog geen camera's heeft aan de voorzijde van de woning en 3 daarvan hebben ook mijn tuin en voordeur in beeld dus het zal mij worst wezen.
Daarom dus.
De discussie over wat er nu wel en niet in beeld mag komen is ook tientallen keren hier gevoerd.
Het heeft weinig zin deze hele discussie opnieuw op te rakelen tenzij regelgeving opeens is gewijzigd maar daar is nu geen sprake van.
Het enige valide punt is de privacy van de buren.
Heb je bv een camera die vanaf je huis de tuin in kijkt dat bestaat de kans dat je ook in de tuin van de buren kunt kijken. Daar moet je dus maatregelen voor treffen en ook aan de buren mededelen wat het doel van je camera is.
Wel zo netjes.
In de meeste gevallen zijn de buren akkoord.
In zekere zin worden hun eigendommen ook een beetje beschermd ivm inbraken e.d.
Zijn de buren wantrouwig dan plak je een stuk van de lens of met tape o.i.d.
Maar meestal is een software matig zwart gebied al voldoende.

@Oon
Je kun de “Lieve Adjes” vragen om het moderatie beleid in de diverse topics.
Kan ook via een TR of hier.
Lieve Adjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Antonio di schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:55:
[...]

Je hebt een hoop wifi-cam's die ook via ethernet/PoE werken. Populair als wifi toch niet werkt in de schuur achterin de tuin is: DLAN met PoE (Devolo heeft ze en bij de camera-shops andere merken).
Als je geen wifi bereik hebt lijkt mij bedraad ook de enige optie, maar in mijn geval kan het beide, volledig draadloos (eufy) of poe (reolink).

Het liefst hang ik de eufy op zonder bedrading aan te leggen en ben ik klaar, maar zoals in mijn vorige post aangegeven wil ik toch liever continu opnames voor meer zekerheid.

Ik hoop stiekem alleen dat iemand mij toch kan overtuigen gewoon eufy te nemen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

cliors schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:18:
[...]

Als je geen wifi bereik hebt lijkt mij bedraad ook de enige optie, maar in mijn geval kan het beide, volledig draadloos (eufy) of poe (reolink).

Het liefst hang ik de eufy op zonder bedrading aan te leggen en ben ik klaar, maar zoals in mijn vorige post aangegeven wil ik toch liever continu opnames voor meer zekerheid.

Ik hoop stiekem alleen dat iemand mij toch kan overtuigen gewoon eufy te nemen :+
Van alle camera's die ik heb geprobeerd zijn de Eufy 2K toch het meest stabiel, maar zelfs die redden het niet om helemaal nooit uit te vallen. Dagelijks meerdere keren dat er even zwart beeld is, omdat ze net even de wifi kwijt zijn, ondanks dat ze aan een hele nette router hangen en gewoon vol bereik hebben.

Mijn Dahua daarentegen is één keer uitgevallen omdat iemand de stekker uittrok, maar verder 24/7 beschikbaar geweest de afgelopen 2+ jaar, met een handjevol frame drops omdat het even druk was op mijn thuisnetwerk.

Als je doel is om iets stabiel te laten draaien dan zou ik toch zeker voor een PoE camera gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-07 16:01

Tao

DPC DE_KOMETEN

LED-Maniak schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:04:
Zijn er inmiddels al dome/turret camera's die 180 graden zicht hebben met twee sensoren en niet direct 4x zo duur zijn?

Ik moet maximaal 6 meter diep kunnen kijken naar voren op een pleintje maar ook links en rechts de straat in.
Dan kom je al snel op twee losse camera's uit, denk ik?
Zelf zit ik te kijken naar een Reolink RLC-823A*. Die kan o.a. 360 graden draaien en kost ook de hoofdprijs niet. Weet alleen niet wat de kwaiteit is t.o.v. een Dahua of Hikvision.
* zie b.v. op Amazone (of ergens anders).

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Oon schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:45:
[...]

Van alle camera's die ik heb geprobeerd zijn de Eufy 2K toch het meest stabiel, maar zelfs die redden het niet om helemaal nooit uit te vallen. Dagelijks meerdere keren dat er even zwart beeld is, omdat ze net even de wifi kwijt zijn, ondanks dat ze aan een hele nette router hangen en gewoon vol bereik hebben.

Mijn Dahua daarentegen is één keer uitgevallen omdat iemand de stekker uittrok, maar verder 24/7 beschikbaar geweest de afgelopen 2+ jaar, met een handjevol frame drops omdat het even druk was op mijn thuisnetwerk.

Als je doel is om iets stabiel te laten draaien dan zou ik toch zeker voor een PoE camera gaan
De Eufy camera’s maken volgens mij draadloos contact met de Homebase niet met de wifi van je router/thuisnetwerk. Als de camera’s af en toe verbinding verliezen kan het helpen de Homebase dichter bij de camera’s te brengen. De Homebase hangt hier met een ethernetkabel aan de router.

De bewegingsdetectie in de camera’s heb ik uitgezet, in plaats daarvan een losse Eufy motion sensor geplaatst aan het begin van de oprit, deze sensor triggert de camera’s voor opnemen. Dit scheelt (voor mij) veel triggers van dingen die ik niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Stokertje schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:01:
[...]

De Eufy camera’s maken volgens mij draadloos contact met de Homebase niet met de wifi van je router/thuisnetwerk. Als de camera’s af en toe verbinding verliezen kan het helpen de Homebase dichter bij de camera’s te brengen. De Homebase hangt hier met een ethernetkabel aan de router.

De bewegingsdetectie in de camera’s heb ik uitgezet, in plaats daarvan een losse Eufy motion sensor geplaatst aan het begin van de oprit, deze sensor triggert de camera’s voor opnemen. Dit scheelt (voor mij) veel triggers van dingen die ik niet wil.
De Eufy 2K camera's hebben geen homebase nodig, maar hangen direct aan de wifi. In mijn ervaring al een stuk stabieler dan de camera's die wel aan de homebase hangen, maar nog gewoon niet te vertrouwen als beveiligingscamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Oon schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:02:
[...]

De Eufy 2K camera's hebben geen homebase nodig, maar hangen direct aan de wifi. In mijn ervaring al een stuk stabieler dan de camera's die wel aan de homebase hangen, maar nog gewoon niet te vertrouwen als beveiligingscamera.
Heb je het dan over de outdoor camera’s? Ik heb 2 van deze en de Eufy deurbel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eq6ixfG-n70vRaFxCd2lROI3FA8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hrqXnfV6Pz9mGwtDQAinHpOH.png?f=fotoalbum_large

Is dit recent veranderd dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkrtP6uaWsK6Y_ZFjvelSprGlFU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sx2Un0YfpNppHhbUJ6vd6BeI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcCpjAwfFwmj1XzL27kFTOs0qFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujgRBbckko9VEPgDRIH0qbJj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Stokertje schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:48:
[...]

Heb je het dan over de outdoor camera’s? Ik heb 2 van deze en de Eufy deurbel.
[Afbeelding]

Is dit recent veranderd dan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zijn de bullet cams, ik heb het over deze:
https://us.eufylife.com/products/t84001w1
En deze:
https://us.eufylife.com/collections/all/products/t8410121

Het lijkt er inderdaad op dat ze geen officiële buitencamera hebben die zonder homebase werkt, dat lijkt mij dan toch Eufy meteen afstrepen als interessante partij voor buitencamera, extra hardware betekent alleen maar extra mogelijkheden voor storing. Als je niet gewoon direct met je camera kan verbinden en een RTSP-stream op kan halen dan heb je altijd nóg meer vertraging in je NVR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
Okay, ja, dus alleen de indoor camera's. Op zich wel jammer aangezien mijn wifi bereik groter is dan dat van de Homebase en het mooi was geweest als ik zo'n bullet cam via het wifi netwerk met de Homebase kon laten communiceren, een camera bijplaatsen in de achtertuin was dan makkelijker geweest aangezien we een Netgaer Orbi satelliet in thuishuis hebben. Dacht even dat dat nu mogelijk was door wat jij zei, maar helaas niet.:-) Verder doet het wel precies wat ik wil, opnames mogen alleen af en toe wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-07 23:13
heb de eufy gehad, en geretourneerd want vond de beeldkwaliteit echt niet voldoende.
Morgen de netwerkkabels onder het huis doorleggen voor definitieve montage.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-07 16:06
Na een heel groot deel van deze topic te hebben gelezen krijg ik een beeld van wat ik wil aanschaffen. Toch nog wat vragen.

1. ik ga voor bijvoorbeeld een IPC-T5442T-ZE 4MP (omdat die ook in het zwart zijn). Nu zou die op een muur moeten komen aan de voorzijde van het huis. Kan die gewoon zo op de muur? Of moet het perse met een box er onder. (iv..m. WAF die het vast te groot gaat vinden zoek ik een zo klein mogelijke oplossing) . Kan die "tail" er niet gewoon af? Ga met toch POE verbinden.

2. ik heb met plezier de deurbel review van intermit tech bekeken lijkt me mooi maar kan helaas bij ons niet. En kwam ook deze bel: "VTO2301R-P Ip Poe Villa Deur Station Ultra Slanke Ontwerp" bij Andy tegen is dat vergelijkbaar? Of echt iets heel anders.

Omdat er zo veel te vinden is is kiezen wel een ding. Kwam ook deze tegen:
mooi geprijst lijkt ook ok is dat wat? IPC-HDW2439T-AS-LED-S2 | 4MP | Full Color Eyeball camera | SD-Slot | PoE

Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

pc_slopert schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:50:
Na een heel groot deel van deze topic te hebben gelezen krijg ik een beeld van wat ik wil aanschaffen. Toch nog wat vragen.

1. ik ga voor bijvoorbeeld een IPC-T5442T-ZE 4MP (omdat die ook in het zwart zijn). Nu zou die op een muur moeten komen aan de voorzijde van het huis. Kan die gewoon zo op de muur? Of moet het perse met een box er onder. (iv..m. WAF die het vast te groot gaat vinden zoek ik een zo klein mogelijke oplossing) . Kan die "tail" er niet gewoon af? Ga met toch POE verbinden.

2. ik heb met plezier de deurbel review van intermit tech bekeken lijkt me mooi maar kan helaas bij ons niet. En kwam ook deze bel: "VTO2301R-P Ip Poe Villa Deur Station Ultra Slanke Ontwerp" bij Andy tegen is dat vergelijkbaar? Of echt iets heel anders.

mooi geprijst lijkt ook ok is dat wat? IPC-HDW2439T-AS-LED-S2 | 4MP | Full Color Eyeball camera | SD-Slot | PoE
zie voor VTO2301R-P het forum:
Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Om ook aan de "waf factor" te kunnen voldoen ben ik nog op zoek naar voorbeelden (foto's) van een zwarte dahua turret camera (zwart en wit) die op de muur is bevestigd. Liefst zonder box. Ook om een idee te krijgen hoe groot zo'n ding nu eigenlijk is.

Kan de installatie op de muur/ plafond ook zonder box? Als er verder geen ruimte achter de camera is? Dus gewoon alleen het boorgat in de muur waar de utp kabel uitkomt of een kabel die over de muur loopt?
Wellicht dat iemand een foto heeft van zijn installatie op de muur zonder box?

Misschien een domme vraag maar zie het nog nergens staan maar kun je de "tail" als je die niet gebruikt bij PoE niet gewoon afknippen?

Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
De Reolink RLK8-810B4 4K set is nu voor 547 euro inclusief verzending te koop bij Amazon.de (lightning deal). Nette prijs lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pc_slopert schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:50:

Die “box” is niet veel anders dan een metalen ring waarop je de camera kunt monteren en waar de kabel in gestopt kan worden.
Je zult immers ergens de netwerkkabel (POE) of voeding in moeten verwerken.
Rechtstreeks door een muur zou kunnen maar het levert niet veel voordelen op.
Een dergelijke kabel die aan de camera zit bestaat vaak uit een Y kabel.
Een stuk komt uit de camera en splitst zich op een een UTP aansluiting en een aansluiting voor de voeding.
Eén van de twee gaat dus gebruikt worden.
Soms zijn er nog meer aansluitingen bv voor een microfoon of voor alarm in of uitgangen.

Afknippen is dus niet zo eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb bij de dahua bullit camera’s met poe , voeding, audio in en out , een gat van 20 mm door de muur.
Hierin kunnen makkelijk alle stekkertjes, met een beetje intapen van de audio. De voeding en de poe vanuit de binnen kant kun je eerst verbinden evt met verlengkabel voor de voeding. Afknippen zou ik nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
fmrama schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:50:
Ik heb bij de dahua bullit camera’s met poe , voeding, audio in en out , een gat van 20 mm door de muur.
Hierin kunnen makkelijk alle stekkertjes, met een beetje intapen van de audio. De voeding en de poe vanuit de binnen kant kun je eerst verbinden evt met verlengkabel voor de voeding. Afknippen zou ik nooit doen.
Ik heb 4 stuks Junction boxes gehaald voor bij het monteren. Lijkt mij makkelijker alleen als een 20mm gat ook alles oplost bespaar ik die 39 euro misschien ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Mooi. Heb vandaag bij Andy een bestelling geplaatst en als extra voor een mooi prijsje 3 junction boxen er bij gekregen (onderhandeld). :) Ben benieuwd. Wordt wel uit china verstuurd. Hopelijk niet al te veel bij betalen.

Nu nog kijken of ik een nvr aanschaf of een andere oplossing to the cloud. Heb wel enkele Qnaps draaien maar die laat sinds een tijd in de nacht uit om stroom te besparen. Zou mooi zijn als het via een Rpi4 zou kunnen werken met zoiets BlueIris (is wel winddoos dus moet iets anders zoeken). Aan de andere kant zijn de mogelijkheden via een nvr ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Zojuist heb ik een Dahua IPC-HDW5442TM aangesloten op een Ubiquiti PoE injector waarbij ik aanname deed dat dat zou werken, maar dat is niet zo. Sluit ik de losse 12V adapter weer aan, dan komt de camera direct online.

Waar moet ik op letten bij het kiezen van een PoE adapter voor een dergelijke Dahua camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

cliors schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:36:
De Reolink RLK8-810B4 4K set is nu voor 547 euro inclusief verzending te koop bij Amazon.de (lightning deal). Nette prijs lijkt mij.
Hoe zit het nu met de video-kwaliteit, ik lees daar enorm wisselende berichten over.
Ik twijfel ook om voor die van Reolink te gaan, maar dit houdt me nog tegen op dit moment.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:37
JBS schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:25:
Zojuist heb ik een Dahua IPC-HDW5442TM aangesloten op een Ubiquiti PoE injector waarbij ik aanname deed dat dat zou werken, maar dat is niet zo. Sluit ik de losse 12V adapter weer aan, dan komt de camera direct online.

Waar moet ik op letten bij het kiezen van een PoE adapter voor een dergelijke Dahua camera?
Voltage. Bij Ubiquiti heb je verschillende POE injectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 17:39
cliors schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:36:
Ik heb net bij Annke voor 250 euro een set met 3x C800 camera + recorder gekocht. Die twee doen niet voor elkaar onder dacht ik.

ah, volgens YouTube: New PoE Security Camera Recommendations 2021 - Reolink RLC810A vs An... ziet beeld van de reolink er wel iets minder flets uit. Naja, wel dubbel zo duur :)

[ Voor 26% gewijzigd door LED-Maniak op 18-05-2022 13:38 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
LED-Maniak schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:32:
[...]

Ik heb net bij Annke voor 250 euro een set met 3x C800 camera + recorder gekocht. Die twee doen niet voor elkaar onder dacht ik.

ah, volgens YouTube: New PoE Security Camera Recommendations 2021 - Reolink RLC810A vs An... ziet beeld van de reolink er wel iets minder flets uit. Naja, wel dubbel zo duur :)
Dat is een nette prijs. He kom jij aan een set van 3, met 2TB neem ik aan? Gewoon los kopen of set van 2 + 1?
Er zijn overigens, volgens de video, wel meer pluspunten voor de Reolink hoor, maar of dat allemaal dubbel de prijs waard is moet je zelf beslissen. : )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ko7tKZmFynjz--rSfInifWFHP34=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iTCqVTct07DtC6cVyD4TvfWp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door cliors op 18-05-2022 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Annke H800. Dat zijn sets met 2,3,4 of meer camera's. Kortingsbon er overheen en het is best betaalbaar.

Night IR en field of view waren persoonlijk het belangrijkst. Video overdag is vaak meer dan genoeg.

[ Voor 33% gewijzigd door LED-Maniak op 18-05-2022 14:17 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
pc_slopert schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:09:
Mooi. Heb vandaag bij Andy een bestelling geplaatst en als extra voor een mooi prijsje 3 junction boxen er bij gekregen (onderhandeld). :) Ben benieuwd. Wordt wel uit china verstuurd. Hopelijk niet al te veel bij betalen.

Nu nog kijken of ik een nvr aanschaf of een andere oplossing to the cloud. Heb wel enkele Qnaps draaien maar die laat sinds een tijd in de nacht uit om stroom te besparen. Zou mooi zijn als het via een Rpi4 zou kunnen werken met zoiets BlueIris (is wel winddoos dus moet iets anders zoeken). Aan de andere kant zijn de mogelijkheden via een nvr ook wel interessant.
De bestelling van Andy is onderweg. Krijg nu vandaag een mail van Fedex om formulieren in te vullen. Nogal een gedoe (heb evt. wel btw nr etc. maar toch..). Wat kan ik verwachten als ik het niet doe? BTW en verder nog heffingen? Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
pc_slopert schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:47:
[...]

De bestelling van Andy is onderweg. Krijg nu vandaag een mail van Fedex om formulieren in te vullen. Nogal een gedoe (heb evt. wel btw nr etc. maar toch..). Wat kan ik verwachten als ik het niet doe? BTW en verder nog heffingen? Wat is jullie ervaring hiermee?
Als je die brief lang genoeg negeert krijg je het pakket vanzelf en een aantal weken erna een brief met btw en afhandelingskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
LED-Maniak schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:16:
Annke H800. Dat zijn sets met 2,3,4 of meer camera's. Kortingsbon er overheen en het is best betaalbaar.

Night IR en field of view waren persoonlijk het belangrijkst. Video overdag is vaak meer dan genoeg.
Die 2 dingen vielen mij ook inderdaad op ja. Overdag is, vooral als je tuin etc niet heel groot is, meer dan genoeg denk ik.

Welke kortingsbon? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pc_slopert schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:47:
[...]

Heb je met Andy een prijs afgesproken inclusief verzenden en zonder verdere kosten?
Voorheen betaalde je niets extra’s gewoon de prijs zoals op zijn Ali site omgerekend dan van dollars naar euro’s. Verzending ging dan vanuit China via de UK naar Nederland.
Geen problemen met BTW of douane kosten.
Dat was wel vóór de Brexit. Nu gaat dat niet meer dus zou de route via een ander EU land moeten lopen.
Komt een artikel bv uit Duitsland of Frankrijk dan betaal je geen invoerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
JL-IP(!) schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:30:
[...]

Vreemd want POE moet volgens een standaard moeten werken.
IEEE 802.3af of 802.3at.
Heb hier een (vrij goedkope) TP Link switch met POE en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-07 22:43
HoppyF schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:49:
[...]

Vreemd want POE moet volgens een standaard moeten werken.
IEEE 802.3af of 802.3at.
Heb hier een (vrij goedkope) TP Link switch met POE en dat werkt prima.
Ja de standaard is volgens mij ook 48 volt maar ubiquity heeft dacht ik wat afwijkende van 24V.
Maar je zou zeggen dat als de injector een bepaalde standaard aangeeft en de camera dezelfde standaard accepteerd het zou moeten werken. Maar geldt dat dus wel voor die ubiquity POE adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
heb net deze TP-Link TL-POE150S binnen gekregen. Die is ook 48 volt IEEE802.31f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Als ik mijn Reolink setje wil gebruiken i.c.m google home moet ik ook een poe switch nemen EN ik moet de NVR en camera's los van elkaar bestellen zodat elke camera een eigen ID heeft en op de POE switch een eigen IP krijgt (en daarmee gevonden kan worden door google)

Beetje een gedoe (want moet het setje dat ik gisteren bestelde terugsturen) maar de enige manier op het moment, volgens Reolink.

Overigens sinds gisteren 20:00 het systeem aangezet en 4 camera's die opnemen waarbij al 170 GB is gebruikt, dus 13 gb per uur wat 312gb per dag maakt en de 2TB (1.85 in werkelijkheid) dan in 6 dagen vol zou zijn. Ehhh... :o

[ Voor 22% gewijzigd door cliors op 19-05-2022 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Step5 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 23:30:
[...]

Ja de standaard is volgens mij ook 48 volt maar ubiquity heeft dacht ik wat afwijkende van 24V.
Maar je zou zeggen dat als de injector een bepaalde standaard aangeeft en de camera dezelfde standaard accepteerd het zou moeten werken. Maar geldt dat dus wel voor die ubiquity POE adapter?
Ik weet niet wat de afwijking is bij Ubiquity maar bij de camera staat wel genoemd voor welke versie POE deze geschikt is. Meestal de versie die geschikt is voor maximaal 15W.
Zoveel W is een gemiddelde camera immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:44
Is een aluminium buis sterk/stijf genoeg om camera's (windbestendig) op te hangen? Zou dan 42 of 48mm zijn

Hoogte max 3 a 3,5m
https://www.steigerbuis-o...eigerbuis/zwart-aluminium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
pc_slopert schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:34:
Heb ik dan nu wel de goede injector? Zou deze gebruiken voor een IPC-T5442T-ZE maar ga nu twijfelen of dit goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Volgens de specs zou het goed moeten zijn

Power Supply van de camera
12V DC (±30%)/PoE (802.3af)/ePoE
Power Consumption
Basic power consumption: 1.9W (12V DC); 2.2W (PoE)
Max. power consumption (max. stream): 6W (12V DC); 6.9W (PoE)

Van de tp

Eigenschappen TP-Link POE-150S

PoE adapter/injector
IEEE 802.3af
1x Gigabit-poort
Voeding: 15.4W

Beide 802.3af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pc_slopert schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:05:
[...]

Heb ik dan nu wel de goede injector? Zou deze gebruiken voor een IPC-T5442T-ZE maar ga nu twijfelen of dit goed is.
@fmrama
POE met een maximum van 15W gaat werken en is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Dus geen probleem met zijn spullen! 👍

[ Voor 87% gewijzigd door fmrama op 19-05-2022 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
pc_slopert schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:05:
[...]

Heb hetzelfde nu in gebruik, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JL-IP(!) schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:30:
[...]

Ik deed de verkeerde aanname dat zo'n Ubiquiti injector zich ook wel zou aanpassen aan het aangesloten apparaat.

Inmiddels een pricewatch: TP-Link TL-POE150S aangesloten en daarmee werkt de camera wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-07 22:43
pc_slopert schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:34:
Die heb ik ook, werkt in elk geval prima met een dahua VTO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Voor degene die nog aan het oriënteren zijn, Andy van EmpireTech heeft binnenkort (EmpireTech Memorial Day Sale - (May 26, 2022 through May 30, 2022 EDT)) weer een aanbiedingsronde las ik net op: https://ipcamtalk.com/thr...day-2022-promotion.63392/
Hey guys

With continuing world inflation we are struggling, like other firms, in an effort to keep our prices stable. At this point, we have increased pricing on some of our limited models. However, we are trying our best to keep prices low on many models.

Memorial Day Promotion 2022 will go on with support from Dahua USA. Dahua has agreed to keep prices as low as possible on many selected models.
Discounts will be passed on to our IP Cam supporters. EmpireTech Memorial Day Sale - (May 26, 2022 through May 30, 2022 EDT)

1. Special Veterans Price - Contact me to order by email ONLY. My email is kingsecurity2014@163.com

2. On some older models, there is 40 to 50% off for those looking for a less costly option for a good camera. Also, some Hikvision cameras are available in limited quantity. Stocks in USA ONLY. Contact me to order by email ONLY

3. On hot selling models, 10 to 20% off. Purchases limited to a maximum of 10 pieces per order.

4. Other products in the shop will be discounted 5 to 15%.

5. Lightning Price Sale on IPC-T5442T-ZE, IPC-T5442TM-AS and IPC-T5449H-ASE-D2. Contact me to order by email or by Amazon/aliexpress/ipcamtalk shop. This is our middle of the year promotion for our Amazon shop. Models can also be purchased directly from me. Amazon.com With the help of Dahua, discounts will apply not only to the USA but for all of our world customers. Additional details coming soon.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ben er al uit :)

Toch niet.

Ik heb net een Annke C800 set met NVR binnen.
Als ik de resolutie op 3840x2160 zet dan lijkt de camera steeds te crashen. Als ik hem op 2592 x 1944 zet dan gaat het echter wel goed.

3840 X 2160 zou volgens de spec gewoon moeten kunnen op 15fps?

[ Voor 196% gewijzigd door LED-Maniak op 20-05-2022 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
hrigteri schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:48:
[...]
Ik kan een Reolink NVR van harte aanbevelen, komt er ook gelijk de PoE krachtvoer uit de NVR. terugkijken via de app op mobiel of windows vanaf de NVR, werkt prima. Notificaties op mobiel ook mogelijk. AI analyse voor personen en voertuigen. Allemaal prima.
(wel ff zorgen dat je nieuwste firmware er handmatig in zet! knopje 'zoeken naar updates' werkt niet echt lekker - cq helemaal niet)
Als ik de software versie van mijn camera's bekijk hebben ze niet de laatste update, maar volgens de app wel. Als ik handmatig wil upgraden kan ik dat niet omdat de laatste software al is geïnstalleerd, volgens de app. :?

Heb je hier een oplossing voor misschien?

Als je via een monitor verbind met de NVR kan je wel handmatig upgraden alleen moet dat via een usb. Nou mooi ik stop de usb (met nieuwe software) in de NVR en ineens doet m'n muis het niet meer, uiteraard omdat er maar 1 usb ingang is waar normaliter de muis in moet. Hoe dan :+ :D :+ :D

damn, er zat nog een usb verbinding aan de voorkant van NVR. :+

[ Voor 20% gewijzigd door cliors op 24-05-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Voor de Lupus Electronics liefhebbers. Lupus Electronics LE232 aanbieding 255,17 euro bij amazon.es (inclusief alles voor verzending naar NL, creditcard nodig), Zie:
https://www.amazon.es/Lup...ics&qid=1653386785&sr=8-3

Spec's:
https://www.lupus-electro...LE232-Alarm-camera-p.html

Nu GERMAN INNOVATION AWARD WINNER 2022. Meestal zijn Lupus Electronics ge-rebranded Dahua's, met aangepaste software (firmware) op de camera.
Ik heb er 1 besteld. Ga eens kijken hoe goed de object-herkenning is (dier, mens, voertuig) tot 26 meter afstand. Lupus zegt hiermee (verantwoord???!!) een alarm af te kunnen laten gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0LnG5kRwnRNMw6B6bjYUQGbbM0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kg5JINNNmUM2H6MyQWi1VVtG.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Antonio di op 24-05-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Vandaag de camera's binnengekregen. Gelijk even uitproberen. Nu wil ik na het initialiseren via de Dahua configtool het ipadres aanpassen. Nu kan ik daar alles invoeren. Maar na Ok wordt er vervolgens niets meegedaan? Mis ik nog ergens een setting voor opslaan o.i.d. Nu blijft hij op de standaard ip staan. Ook kan ik niet de webbrouwser van de camera openen als ik op het icoontje daarvoor klick.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fmrama
Rechtsboven op search setting klikken. Dan het gewenste ip adres in beide velden (start en end) intikken.
Password intikken.
Refresh , Effe wachten en klaar.
(Het is idd effe klooien)

[ Voor 23% gewijzigd door fmrama op 25-05-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 20:38

Vos

AFCA

LED-Maniak schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:05:
Ben er al uit :)

Toch niet.

Ik heb net een Annke C800 set met NVR binnen.
Als ik de resolutie op 3840x2160 zet dan lijkt de camera steeds te crashen. Als ik hem op 2592 x 1944 zet dan gaat het echter wel goed.

3840 X 2160 zou volgens de spec gewoon moeten kunnen op 15fps?
Die van mij draaien goed op 3840x2160 met 15 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
fmrama schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:40:
Rechtsboven op search setting klikken. Dan het gewenste ip adres in beide velden (start en end) intikken.
Password intikken.
Refresh , Effe wachten en klaar.
(Het is idd effe klooien)
Mooi dat werkt bedankt.
Nog even een vraag over de IPC-T5442T-ZE ik wil die aan een wand hangen. Met de bedoeling dat de camera dan zo dicht mogelijk langs de wand kan zien. (2 - deuren) Kan de bol ver genoeg (haaks) draaien om dat te bereiken? Of beter met een wandbeugel-box of ronde junction- box tegen het dak-overschot (loopt schuin)

Dus eigenlijk zoals op de foto. Lijkt wel te werken zo. Zou mooi zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sLVfhfE2ANcV1nytgykuA-u65Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqkZQXHSpSoL6Jv5uUauC6JU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door pc_slopert op 25-05-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Stefke schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:48:
Is een aluminium buis sterk/stijf genoeg om camera's (windbestendig) op te hangen? Zou dan 42 of 48mm zijn

Hoogte max 3 a 3,5m
https://www.steigerbuis-o...eigerbuis/zwart-aluminium
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:07
Cool topic, kom ik binnenkort nog eens terug want ik wil graag een iets professionelere oplossing dan mijn aliexpress meuk wat allemaal net niet werkt. Zonder stroom doen ze niets, zonder internet gaat er niets naar de cloud, etc. :)

Maar wat ik even wilde delen hier is het volgende:
YouTube: Inside the Mind of a Thief | Burglar Confessions

Dit interview met een inbreker gaat dieper in op zijn gedachtegang als inbreker. Waar ik van stond te kijken en niet over had nagedacht is dat hij huizen waarbij de camera op ooghoogte hangt overslaat. En ik snap zijn gedachtegang ook wel, want een camera op ooghoogte brengt je gezicht veel beter in de beeld en is moeilijker te maskeren met een petje. Met dit in gedachte heb ik mijn cameras dus ook bijna allemaal vrij laag hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
@pc_slopert Met de bolcamera’s heb ik geen ervaring. Ik heb zelf bullits.

Overigens heeft de camera ook een bepaald beeldveld bereik/hoek. Dus helemaal haaks zou niet nodig zijn om toch langs de muur te kijken,

[ Voor 48% gewijzigd door fmrama op 25-05-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:25
Nu de actie van Andy loopt wil ik ook graag een beveiligingscamera kopen. Ik vroeg me af wat jullie vonden van mijn plan.

Mijn plan is om vanuit de stootvoeg door de gevel te boren aan de rechterkant van mijn woning. Via het afdakje kan ik dan een kabel trekken naar links toe. Het afdakje is 2,5 meter hoog. De camera die ik wil kopen is de IPC-T5442TM-AS 2.8mm in combinatie met de beugel PFB203W.
Afbeeldingslocatie: https://a.allegroimg.com/s128/11e532/7224f7b24d869206885c997574e5/UCHWYT-DAHUA-PFB203W
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/IKoAAOSw-9tdSdkC/s-l64.jpg

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Optie 1: De kabel door trekken naar links toe richting punt 1. Eventueel kan ik een deel van de voegen weg frezen om de kabel weg te werken van het afdakje naar punt 1.

Optie 2: Camera plaatsen onder het afdakje op punt 2. Het nadeel is alleen dat er water druppelt van het bolrooster op de camera. Het tweede nadeel is dat de camera dan hangt boven de lamp. Ik weet niet wat dit doet met het beeldkwaliteit. Wat denken jullie?

Wat denken jullie dat de beste plek is om mijn camera op te hangen? Nog tips qua installatie / wegwerken
Is er in de gekozen beugel een uitsparing om de kabel naar de zijkanten te laten lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
banaliteit schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:55:
Nu de actie van Andy loopt wil ik ook graag een beveiligingscamera kopen. Ik vroeg me af wat jullie vonden van mijn plan.

Mijn plan is om vanuit de stootvoeg door de gevel te boren aan de rechterkant van mijn woning. Via het afdakje kan ik dan een kabel trekken naar links toe. Het afdakje is 2,5 meter hoog. De camera die ik wil kopen is de IPC-T5442TM-AS 2.8mm in combinatie met de beugel PFB203W.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

***members only***

Optie 1: De kabel door trekken naar links toe richting punt 1. Eventueel kan ik een deel van de voegen weg frezen om de kabel weg te werken van het afdakje naar punt 1.

Optie 2: Camera plaatsen onder het afdakje op punt 2. Het nadeel is alleen dat er water druppelt van het bolrooster op de camera. Het tweede nadeel is dat de camera dan hangt boven de lamp. Ik weet niet wat dit doet met het beeldkwaliteit. Wat denken jullie?

Wat denken jullie dat de beste plek is om mijn camera op te hangen? Nog tips qua installatie / wegwerken
Is er in de gekozen beugel een uitsparing om de kabel naar de zijkanten te laten lopen?
Van die lamp ga je zeker last krijgen, ik zou de camera zeker niet in de buurt hangen en kiezen voor een niet genoemde optie, namelijk rechts van de deur. Dan pak je de hele voorkant mee.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
A3-D schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:55:
[...]

Van die lamp ga je zeker last krijgen, ik zou de camera zeker niet in de buurt hangen en kiezen voor een niet genoemde optie, namelijk rechts van de deur. Dan pak je de hele voorkant mee.
Op deze plek? De schuur zit dan in de weg, tenzij ik de camera richt naar de hoek ipv naar het hek. Wat denk jij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjVTr45LCJg25tg7Kdmx8s8oAAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fN7ocIoYvPisec6FmtNx7IrN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Aan de zijde met de X (gewoon even uitproberen voordat je hem fysiek gaat monteren). Optie zou ook kunnen zijn helemaal links op de muur (zelfde hoogte). Met 2.8mm pak je zo het meeste mee van je tuin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nD8s3XAJeujfB4k-T6A0em_hme0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DpNWAtIU3ond0Mt8DA9hatA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dsr--Kefd7ujmn8BJr7cNZ0x9A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1YHiEPmZM6A2H91eYVgzb6Ao.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 50% gewijzigd door A3-D op 27-05-2022 22:31 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc_slopert
fmrama schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:19:
@pc_slopert Met de bolcamera’s heb ik geen ervaring. Ik heb zelf bullits.

Overigens heeft de camera ook een bepaald beeldveld bereik/hoek. Dus helemaal haaks zou niet nodig zijn om toch langs de muur te kijken,
De eerste camera hangt. IPC-T5442T-ZEB Kan nog wel iets beter gericht. Maar ben niet ontevreden. Hangt onder een dakrand.

Nu is er daar s'avond geen tot zeer weinig licht. Met een testje gisteren had ik in het donker vrijwel geen beeld. Welke instelling kan dat verbeteren? Meen dat ik hier ook iemand met deze vraag heb gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sF2ygEQjjKp6bYsrsGNQE7jFvNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WJRslOrrWsbGmdSVgOlvOru3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb in de tuin een Reolink RLC-520 waar ik wel tevreden over ben, behalve de bewegingsdetectie dan. Nu wil ik er ook een onder de carport, maar dan is de f4.0 wat te krap. Ik denk dat daar een f2.8 onder moet, maar het lijkt erop dat je dan automatisch op een variabele zoom-variant uitkomt?
Het is een parkeerplaats van ongeveer 5,5x5,5m wat ik vanuit één hoek wil bekijken, ongeveer 40cm vanuit de hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
@pc_slopert Het kan zijn dat het infra rood ledje tegen de dakrand straalt ipv vrij de tuin in.
Even testen door hem even vrij te leggen zonder opstakels.

Er is wel een licht rand om het beeld te zien? Maw de infrarood staat wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
@fmrama Zal het vanavond eens bekijken. Nu nog even de rest ophangen :) Waarom krijg ik trouwens op de pagina van de camera wel live beeld en als ik via de dahua nvr pagina kijk niet? De camera is toegevoegd maar heeft wel een rood bolletje. Wat mis ik daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Controleer of het gateway en subnet correct zijn, dus van de camera en nvr gelijk. En de ip adressen van beide correct zijn, binnen de range vallen. En het juiste wachtwoord.
Bijv.

Nvr:
Ip 192.168.1.100
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.254 (ip vd router)

Camera:
Ip 192.168.1.90
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.254

Wellicht een aardige site:
https://dahuawiki.com/Main_Page

[ Voor 37% gewijzigd door fmrama op 01-06-2022 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc_slopert
@fmrama Zal in de wachtwoorden zitten. De camera's heb ik ieder een eigen wachtwoord gegeven. Denk dat ik in de nvr die ook moet instellen anders krijgt die geen toegang tot de camera :) Was eigenlijk ook wel logisch.. ;) Nu werkt het wel. Mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Heb nu 3 camera's hangen. Maar ben nog niet helemaal onder de indruk van het nachtbeeld. Ik heb een situatie met vrij weinig licht (buitengebied met veel begroeiing). De IR staat aan. Zijn er nog instellingen die ik kan gebruiken om het beter te krijgen.
Als ik een buitenlamp aan doe is het wel wat beter. Maar die kan i.v.m. te veel licht om te slapen niet aan blijven. Is het zinvol nog de software te upgraden naar de laatste versie? Welke heeft dan de voorkeur? Die van (andy) of de dahua versie? Zit nu op 2.820.15OG001.0.R, Build Date: 2021-07-06

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18erUmWqwN644SOvFEwfn_e6CXw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtmYiE6ZT9JaFl0Qb9XkLT3S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HM6aeGP5e0KLX2QWPEMjRk25ug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxTCAvae4RAbSF0WRZ4SvqXA.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hang er een IR floodlight onder, die gaat alleen aan als er beweging is (en je dus eventueel wil filmen)

Niemand ervaring met het ophangen van camera's aan aluminium (steiger)palen? Ik vraag me af of dat sterk genoeg is (tegen schudden/trillen van bijv wind)

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 03-06-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
@pc_slopert Op de 2de foto zie je dat het led links ergens tegenop schijnt. Als je hem iets verdraait krijg je wellicht iets beter beeld.

Evt. Kun je losse IR led illuminators erbij hangen.

[ Voor 19% gewijzigd door fmrama op 03-06-2022 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Heb nog wel zo'n infrarood ding liggen maar die is al heel wat jaren oud. Zien of dat nog werkt :) Wilde juist niet nog extra dingen er bij nodig hebben. Valt me een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVKK
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05 00:01
Ben zelf aan het kijken na een camera voor onder de carport.

Reikwijjdte tot +/- 9M
Breedte 3,5m

Graag zou ik alles in HD willen opnemen, en dit opslaan op een SD-kaart of een basis-station.
Ook al gekeken naar andere optie,maar Abonnement heeft niet mijn voorkeur. Dit m.b.t. de maandelijks terugkerende kosten.
Al vind ik het opslaan op SD-kaart wel wat risicovol, wanneer ze de camere meenemen,of alleen het SD-kaart is er geen verdere back-up meer over.

Nu zit ik te denken aan b.v. Eufycam 2C cam.
(nu ben ik alleen niet zo van de accu's)
Nu is mijn vraag,kan deze camera ook gebruikt worden wanneer deze constant aan de voeding zit?

* of zien jullie nog andere alternatieven?

220V en UTP-kabel zijn aanwezig onder de carport.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• fmrama
Vannacht gesnapt op de oprit. (Uitsnede van beeld, vandaar wat onscherp)
Nu weten we waar de kippen van de achterbuurman gebleven zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyIjL4s14MzCVsRPwpXMNkg0D78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIkTjJLdPKzIZc7NoKmGz5t7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door fmrama op 05-06-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 17:18
pc_slopert schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:06:
Heb nog wel zo'n infrarood ding liggen maar die is al heel wat jaren oud. Zien of dat nog werkt :) Wilde juist niet nog extra dingen er bij nodig hebben. Valt me een beetje tegen.
Je hebt echt een heel goede camera gekocht, dus ik denk dat er misschien iets mis is met jouw instellingen.
Die twee IR-Leds zouden volgens specs 30 meter ver moeten komen. Nu is dat meestal in de praktijk de helft, maar jij zou een prima beeld moeten hebben.

Check even goed de instellingen (smart-ir, of "auto") van de camera. Misschien staan deze nog op "manual" ofzo...(Camera -> conditions -> illuminator -> auto)

Het lijk ook of het IR licht wordt gereflecteerd door een object wat in de buurt hangt. zoals @fmrama aangeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door marigo op 06-06-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06
Ik denk dat ik hier op de juiste plek ben voor mijn vraag. Ik heb het e.e.a. onderzocht, maar ik kom er niet uit en hoop dat iemand mij hier de juiste richting kan wijzen want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben van plan om beveiligingscamera's te kopen (Hikvision ColorVu/Darkfighter). Ik dacht namelijk dat ik een Synology NVR kon kopen en het daarop kon aansluiten. Ik heb een NAS met 1 camera en vind dat het gemakkelijk werkt, kan er vanaf iedere locatie bij komen en kan de data gemakkelijk benaderen/kopiëren naar de Cloud (OneDrive bijv). Nu zie ik in de compatible list dat de camera's die ik wil kopen, niet worden ondersteund door Synology waardoor ik NVR van Hikvision moet kopen. Nu zie ik op de website van Hikvision dat ze 6 categorieën hebben en daaronder weer verschillende soorten. Dus kortom; ik kom er niet uit :?

Wat ik wil aanschaffen is:
1 x Hikvision PTZ bijv. DS-2DE5225IW-AE(S5)
1 x Hikvision bijv. DS-2CD2387G2-LU
2 x Hikvision bijv. DS-2CD2T87G2-L
2 x Hikvision bijv. DS-2CD2686G2-IZS

(Ik ben er nog niet helemaal uit welke modellen ik wil, maar bovenstaand zou een optie kunnen zijn).

Kan iemand mij raad geven wat ik het beste kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
fmrama schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:04:
Vannacht gesnapt op de oprit. (Uitsnede van beeld, vandaar wat onscherp)
Nu weten we waar de kippen van de achterbuurman gebleven zijn.
[Afbeelding]
Wij hebben hier regelmatig steenmarter(s) over de oprit rennen.
Onze kippen zitten dus ook in goed afgesloten hok....

Oh, en een tijdje geleden heeft hier zo'n steenmarter via de dakgoot schijnbaar een dakpan 'opgetild' en een heel vogelnest leeggeroofd. Je hoorde het daar altijd piepen, nu is het stil...

Natuur is hard.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 06-06-2022 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
JBS schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:29:
[...]

Betreffende de snapshot URL van een Dahua (IPC-HDW5442TM-ASE): Standaard volgt er een pop-up in de browser met verzoek om in te loggen wanneer je de snapshot URL opent.

Home Assistant kan niet omgaan met deze pop-up, dus ben ik op zoek naar een mogelijkheid om een snapshot op vragen zonder deze login pop-up. Gebruikersnaam en wachtwoord opnemen in de snapshot URL is kennelijk (standaard) niet voldoende. Ik vind wat suggesties voor het inschakelen van anonieme login, hiermee wordt ook de stream zichtbaar zonder in te loggen.

Iemand hier toevallig een elegantere optie gevonden?
Login / wachtwoord in URL werkt bij mij wel. Dat zou voldoende moeten zijn.

Ik heb nu een IPC-HDW5442TM-ASE die ik gebruik in combinatie met synology surveillance station en home assistant. Werkt aardig goed.

Ik kan de snapshots en video streams van de camera ontsluiten via home assistant. Als beveiliging heb ik een wachtwoord en ip white list opgezet op url. Home assistant is toegankelijk via reverse proxy. De stream kan ik bekijken in een dashboard in ha via webrtc.

Het enige waar ik nu mee zit is hoe ik Dahua IVS triggers in home assistant kan krijgen. Iemand hier met Dahua camera die IVS triggers afvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:46
Omnia love schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:32:
Ik denk dat ik hier op de juiste plek ben voor mijn vraag. Ik heb het e.e.a. onderzocht, maar ik kom er niet uit en hoop dat iemand mij hier de juiste richting kan wijzen want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben van plan om beveiligingscamera's te kopen (Hikvision ColorVu/Darkfighter). Ik dacht namelijk dat ik een Synology NVR kon kopen en het daarop kon aansluiten. Ik heb een NAS met 1 camera en vind dat het gemakkelijk werkt, kan er vanaf iedere locatie bij komen en kan de data gemakkelijk benaderen/kopiëren naar de Cloud (OneDrive bijv). Nu zie ik in de compatible list dat de camera's die ik wil kopen, niet worden ondersteund door Synology waardoor ik NVR van Hikvision moet kopen. Nu zie ik op de website van Hikvision dat ze 6 categorieën hebben en daaronder weer verschillende soorten. Dus kortom; ik kom er niet uit :?

Wat ik wil aanschaffen is:
1 x Hikvision PTZ bijv. DS-2DE5225IW-AE(S5)
1 x Hikvision bijv. DS-2CD2387G2-LU
2 x Hikvision bijv. DS-2CD2T87G2-L
2 x Hikvision bijv. DS-2CD2686G2-IZS

(Ik ben er nog niet helemaal uit welke modellen ik wil, maar bovenstaand zou een optie kunnen zijn).

Kan iemand mij raad geven wat ik het beste kan doen?
In synology SS kun je voor de optie Generic Hikvision kiezen, hiermee worden nagenoeg alle futures vd camera ondersteund. Detectie etc zou ik via de camera laten lopen. De opslag en live stream kun je dan via de Nas doen. Al bij de CD2347g2 gekeken? Ben hier erg tevreden van, geen led of IR nodig en s nachts goed kleurenbeeld, streepje licht via lantaarnpaal is hier al voldoende.
Aan 8mp zitten ook nadelen tov de 4MP camera’s…

Hier wordt veel via Andy besteld van Dahua, hebben vergelijkbare camera’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
Jeweetje schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:02:
[...]

In synology SS kun je voor de optie Generic Hikvision kiezen, hiermee worden nagenoeg alle futures vd camera ondersteund. Detectie etc zou ik via de camera laten lopen. De opslag en live stream kun je dan via de Nas doen. Al bij de CD2347g2 gekeken? Ben hier erg tevreden van, geen led of IR nodig en s nachts goed kleurenbeeld, streepje licht via lantaarnpaal is hier al voldoende.
Aan 8mp zitten ook nadelen tov de 4MP camera’s…

Hier wordt veel via Andy besteld van Dahua, hebben vergelijkbare camera’s.
Qua camera's ben ik nog niet helemaal uit, ik zal ook even verdiepen in CD2347g2. Thanks!

Ik had even verder gelezen over NVR's en zag bijvoorbeeld de DS-7608NXI-I2/8P/S. Als ik het goed begrijp kan deze voertuigen en personen herkennen. Kan dat dan ook via de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:20
Omnia love schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:12:
[...]

Qua camera's ben ik nog niet helemaal uit, ik zal ook even verdiepen in CD2347g2. Thanks!

Ik had even verder gelezen over NVR's en zag bijvoorbeeld de DS-7608NXI-I2/8P/S. Als ik het goed begrijp kan deze voertuigen en personen herkennen. Kan dat dan ook via de NAS?
De recorders kunnen dat wel, maar die slimmigheid moeten in de camera's zitten. En dat is met de standaard camera's niet het geval.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
Wimlem schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:59:
[...]

De recorders kunnen dat wel, maar die slimmigheid moeten in de camera's zitten. En dat is met de standaard camera's niet het geval.
Dus als ik camera's aanschaf met bijv deze optie (Focus on human and vehicle targets classification based on deep learning), dan maakt de recorder niet zoveel uit? Dus of ik nou Synology kies of Hikvision. Het liefst kies ik namelijk NVR van Synology en daar dan de camera's aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• banaliteit
Omnia love schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:12:
[...]

Dus als ik camera's aanschaf met bijv deze optie (Focus on human and vehicle targets classification based on deep learning), dan maakt de recorder niet zoveel uit? Dus of ik nou Synology kies of Hikvision. Het liefst kies ik namelijk NVR van Synology en daar dan de camera's aansluiten.
De camera publiceert als het ware wanneer een event (gebeurtenis) plaatsvindt. Hoe slimmer de camera, hoe verfijnder / accurater de events kunnen zijn.

Wat je wilt doen op basis van de events kan je instellen in de camera zelf, maar ook in de NVR. Ik gebruik zelf Synology Surveillance Station. Hiermee kan je ook weer acties definiëren ahv events. De events kan je ook doorsluizen naar Home Assistant.

Als je op basis van camera dingen wilt automatiseren dan moet je goed opletten op wat de camera kan. De Dahua die ik heb kan bijv. wel Face Detection, maar niet Face Recognition. Ik zou het namelijk wel vet vinden dat de camera herkent dat ik de oprit opgelopen ben. Dan kan ik een custom welcome home lichtshow programmeren.

Een ander dingetje is dat mijn Dahua camera niet IVS kan combineren met bijv. Face Detection. Een tweaker had dit eerder in dit topic ook benoemd, maar ik besef nu pas dat dit wel jammer is. Een camera die in Dahua termen zowel IVS als Face Recognition kan tegelijkertijd zou ik wel interessant vinden.
Het enige waar ik nu mee zit is hoe ik Dahua IVS triggers in home assistant kan krijgen. Iemand hier met Dahua camera die IVS triggers afvangt?
Om op me eigen vraag terug te komen:
Met Synology Surveillance Station kan je webhooks instellen op advanced (IVS) events die je weer kan gebruiken in Home Assistant. Daarnaast bieden ze ook een API aan. In Home Assistant kan je dan op basis van de event een snapshot maken. Deze kan je embedden in een notificatie richting de tv, telegram etc.

Een gif maken ahv een recording zou ook wel leuk zijn. Geen idee hoe dat moet. :D

[ Voor 17% gewijzigd door banaliteit op 07-06-2022 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blblacklabel
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-09-2024
Welke camera hebben jullie? Wat raden jullie aan, een Dahua of een Hikvision?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

blblacklabel schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:43:
Welke camera hebben jullie? Wat raden jullie aan, een Dahua of een Hikvision?
Ik heb "ge-rebranded" Dahua (Lupus) en had Dahua. Ik vindt de Cam's van Dahua en Hikvision qua spec's ongeveer hetzelfde.
Ik vindt Hikvision App's en ook de andere software (PC, WebUI etc.) echt moeilijk in gebruik.
Dahua is een stuk makkelijker.
De Lupus App en WebUI zijn voor mij nog gebruikersvriendelijker, maar Lupus is (stuk) duurder dan Dahua voor dezelfde spec's. Lupus neem je als je ook een alarm/smarthome systeem van hen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blblacklabel
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-09-2024
Antonio di schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:07:
[...]

Ik heb "ge-rebranded" Dahua (Lupus) en had Dahua. Ik vindt de de Cam's van Dahua en Hikvision qua spec's ongeveer hetzelfde.
Ik vindt Hikvison App's en ook de andere software (PC, WebUI etc.) echt moeilijk in gebruik.
Dahua is een stuk makkelijker.
De Lupus App en WebUI zijn voor mij nog gebruikersvriendelijker, maar Lupus is (stuk) duurder dan Dahua voor dezelfde spec's. Lupus neem je als je ook een alarm/smarthome systeem van hen hebt.
Dus een Dahua is prima? Ik las op Reddit juist dat mensen meer een Hikvision nemen.
Ik merk dat de Hikvision ook stukje duurder is.

Maar als een Dahua de zelfde specificaties heeft en niet onder doet dan de Hikvision lijkt me dat goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 05:50
Ik heb dahua van andy. Het best bevallen de starlight cameras die ik heb, f1.0 lens en licht gevoelige chip. Met de standaard lantarenpalen in de straat ook in de nacht prima kleur beeld.

Al het andere is leuk ,maar met ir mis je details, en/of er is geen ir genoeg. Pas als je een externe ir bron bijschakeld knapt het enorm op met ir.

nog een actuelere in Bestelling staan: IPC-HDW3241T-ZAS-27135

0.002 Lux@F1.5 (Color, 30IRE)

Lens Type
Motorized vari-focal
Focal Length
2.7 mm–13.5 mm
Max. Aperture
F1.5

Youtube video van iemand:

[ Voor 29% gewijzigd door jacovn op 07-06-2022 20:27 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Pagina: 1 ... 68 ... 89 Laatste