Vraag

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 12:04
Ik zoek een slimme deurbel / camera voor bij de voordeur. Voordat je roept "Ring!!!" even verder lezen ;)
Daar zijn op zich legio oplossingen voor, echter ik heb een paar specifieke eisen:

- PoE gevoed of bestaande stroomkabels van een buitenlamp
- GEEN cloud abonnement en de data lokaal opgeslagen, dan wel via Blue Iris, eigen Nextcloud of FTP/SMB (o.i.d) (of eventueel een NVR).
- Dus ook de live feed direct via de camera kunnen bekijken, niet via de website van de fabrikant
- ONVIF/IFFF ik wil de camera uiteindelijk in Home Assitant kunnen toevoegen.
- Full HD

Verder de bekende redelijke standaard eisen voor deze situatie:

- Directe message to phone (zonder vertraging)
- Beeld goed genoeg om overdag en in het donker mensen te kunnen herkennen.
- om vals positives tegen te gaan zou het ook handig zijn als je het beeld in roosters kan opdelen.
- Audio 2-way zou prettig zijn maar is geen must
- hangt onder een afdakje, maar waterdicht zou prettig zijn
- Een wat stevige constructie ivm diefstal/vandalisme zou prettig zijn al snap ik dat dit wat lastig is.

Ik heb even rond gekeken:

Modellen als Ring, Nest etc. vallen allemaal af door of een (verplicht) abonnement en/of verplichten van data opslag in de fabrikant cloud. Of ik moet echt iets over het hoofd hebben gezien.

De Netatmo slimme deurbel (nog niet leverbaar) leek mij heel geschikt, tot dat ik er achterkwam dat bij de Netatmo Presence NOC01-EU de live feed via de website van de fabrikant loopt. Ik vermoed dat dit bij dit product hetzelfde zal zijn.

Netatmo Presence NOC01-EU is dan wel geen echte deurbel, maar zou de functie wel kunnen vervullen (o.a. stroom via oude lamp, lokale opslag, IFFF).
Echter ik kwam er via de reviews op coolblue achter dat de live feed niet direct via de camera loopt maar via de fabrikant website. En dat is een harde NEE.

Unifi heeft ook slimme deurbellen aangekondigd, kijkend naar hoe Unifi met hun producten om gaat zou dit wel eens de beste oplossingkunnen zijn. Maar dan moet ik nog even geduld hebben, en aangezien ik niet precies weet hoe lang weet ik niet of ik wel wil wachten...

Dahua heeft ook twee slimme deurbellen, die doet wel aan lokale data opslag echter om de push to phone berichten functie te kunnen gebruiken moet je hun cloud gebruiken.

Iemand een goede suggestie?

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Operations
Helemaal niemand?

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waspoeder
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-05 06:54
Smartwares geen optie ?
Daar heb ik zelf even naar gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 13:05

Harrie

NederVlaming

Ik volg deze, want wij zijn ook toe aan een nieuwe deurbel.
Die Smartwares is alvast interessant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kijk eens naar MotionEye / MotionEyeOs. Is in de hassio-versie van Home Assistant als community plugin installeerbaar, kun je RTSP of USB camera's in configureren, motion detection, alerts en storage instellen zoals je wilt, en als je dit combineert met een Raspberry Pi kun je eenvoudig een automation maken die een button op een gpio-pin afvangt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 21:20
Laatst naar gekeken.
Dahua camera besteld en getest, degene met een deurbel. Werkt goed. Ook met hassio. Opname via DiskStation Synology.

Heb 'm wel terug gestuurd omdat je niet kon uitzetten dat de deurbel, na indrukken van de deurbel knop, een luid deurbel geluid maakt. (dus het geluid wordt buiten gemaakt en binnen bij je eigen deurbel).

Dit is voor mij vervelend, omdat direct naast mij mensen wonen.

Beste optie is een losse knop, ik gebruik nu een losse deurbel knop van xiaomi die draadloos is. Vervolgens losse dome camera kopen en je hebt prachtig beeld.

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
u_nix_we_all schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:16:
Kijk eens naar MotionEye / MotionEyeOs. Is in de hassio-versie van Home Assistant als community plugin installeerbaar, kun je RTSP of USB camera's in configureren, motion detection, alerts en storage instellen zoals je wilt, en als je dit combineert met een Raspberry Pi kun je eenvoudig een automation maken die een button op een gpio-pin afvangt.
Ik hoopte eigenlijk op een soort Ring Pro maar dan eentje die wel aan mijn eisen voldoet :p

Raspberry zou natuurlijk kunnen maar dan liever in een VM-tje. En Home Assistant is nog even toekomst muziek, maar als het echt niet anders is en het moet een knutsel oplossing worden dan dat HA project maar iets naar voren halen. Ik ben dus ook (nog) niet zo handig met HA en het zelf programmeren van devices, nu is veel uiteraard gewoon te leren maar wel een ingewikkeld eerste project dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
mouse86 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:25:
Laatst naar gekeken.
Dahua camera besteld en getest, degene met een deurbel. Werkt goed. Ook met hassio. Opname via DiskStation Synology.

Heb 'm wel terug gestuurd omdat je niet kon uitzetten dat de deurbel, na indrukken van de deurbel knop, een luid deurbel geluid maakt. (dus het geluid wordt buiten gemaakt en binnen bij je eigen deurbel).

Dit is voor mij vervelend, omdat direct naast mij mensen wonen.

Beste optie is een losse knop, ik gebruik nu een losse deurbel knop van xiaomi die draadloos is. Vervolgens losse dome camera kopen en je hebt prachtig beeld.
Bij deze Dahua bel ontkom je toch niet aan hun software / cloud voor het message to phone bericht zeg maar? Dat is wat ipcam.nl mij vertelde.

Wat verzorgt nu dan de push berichten die je op je telefoon krijgt? En welke camera heb jij genomen?

[ Voor 5% gewijzigd door Operations op 20-12-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03 10:20
Anker/eufy video doorbell?
2k video
Geen abonnement
Weerbestendig
2way communicatie via smartphone app

[ Voor 21% gewijzigd door mastr-dc op 20-12-2019 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
mastr-dc schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:02:
2k video
Geen abonnement
Weerbestendig
Heb je daar zelf ervaring mee? Beelden op sd card is niet helemaal wat ik wil, maar geen breekpunt. De live feed is direct via de camera te bekijken? Liever gewoon bekabeld, die draadloze dingen... Ik vraag mij daar toch een beetje bij af hoe lang die accu's mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03 10:20
Operations schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:07:
[...]

Heb je daar zelf ervaring mee? Beelden op sd card is niet helemaal wat ik wil, maar geen breekpunt. De live feed is direct via de camera te bekijken? Liever gewoon bekabeld, die draadloze dingen... Ik vraag mij daar toch een beetje bij af hoe lang die accu's mee gaan.
Zelf geen ervaring mee. Alleen enkele online reviews gezien die wel lovend waren. Over andere Anker producten ben ik wel tevreden.
Persoonlijk zit ik op de unifi deurbel te wachten, maar ik kan gerust nog een jaar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
mastr-dc schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:22:
[...]

Zelf geen ervaring mee. Alleen enkele online reviews gezien die wel lovend waren. Over andere Anker producten ben ik wel tevreden.
Persoonlijk zit ik op de unifi deurbel te wachten, maar ik kan gerust nog een jaar wachten.
Wachten op unifi...tjsa... heel misschien ook nog wel een optie. Maar dan moet die niet achteraf tegenvallen... :p
Liever heb ik gewoon nu een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Operations schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:49:
[...]
Dahua heeft ook twee slimme deurbellen, die doet wel aan lokale data opslag echter om de push to phone berichten functie te kunnen gebruiken moet je hun cloud gebruiken.
[...]
Hou er rekening mee dat Dahua (Chinees spul) van gebanned is in de VS vanwege grote security *exploits* (of beter gezegd backdoors), waarbij aanvallers gemakkelijk apparaten volledig kunnen overnemen en op netwerken kunnen binnendringen.
https://www.refirmlabs.co...scovered-vulnerabilities/

Ook Hikvision (eigendom van Chinese overheid) is een merk waarbij je vraagtekens moet hebben als het om privacy gaat. China is de wereld aan het veroveren met dit soort camera's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

mastr-dc schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:02:
2k video
Geen abonnement
Weerbestendig
Anker/Eufy is Chinees. En local storage wordt gezien als een backup. Eufy vereist Internet toegang, want Eufy wilt verbinding kunnen maken met zijn servers. Zodra de internet verbinding er uit ligt, ligt alles plat en werkt lokale storage zelfs niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
@Cyb,

Je hebt al gereageerd :) Nou ja dan vallen die 3 merken dus ook af. Welk camera merk is dan wel okee, los van Axis?

Maar zoals ik op FP al zei, Netatmo is ook geen optie...

@SunnieNL
Misschien dan toch maar met aantal tweakers een grote How to schrijven ? HA + simpele bel + IP camera + de bijbehorende flows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:23

SilentSimon

Have you been hopped?

Zelf gebruik ik een losse el-cheapo 433mhz deurbel met een losse IPcam en domoticz op een Synology nas. krijg pushmelding via pushbullet en surveillance station neemt het op, + rtmp stream

-= mijn eigen plekje -==- [HOP] =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
SilentSimon schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 05:49:
Zelf gebruik ik een losse el-cheapo 433mhz deurbel met een losse IPcam en domoticz op een Synology nas. krijg pushmelding via pushbullet en surveillance station neemt het op, + rtmp stream
Ik zou dan ipv NAS het lokaal op een server willen plaatsen en Blue Iris gebruiken. De rest dan nog steeds bruikbaar? Welke camera heb jij hiervoor gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:23

SilentSimon

Have you been hopped?

Operations schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 05:58:
[...]

Ik zou dan ipv NAS het lokaal op een server willen plaatsen en Blue Iris gebruiken. De rest dan nog steeds bruikbaar? Welke camera heb jij hiervoor gekozen?
Een standaard 1080 IP cameraatje van ome Ali, ik heb m binnen hangen waarbij de lens alleen zichtbaar is door een gaatje bij de meterkast, heb dan ook een voordeur met vrij veel glas.

-= mijn eigen plekje -==- [HOP] =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 20:27
Ik heb 2 Netatmo Presence camera's. Van beide heb ik een rechtstreekse livefeed, via een lokaal ip-adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 10:22
EZVIZ DB1 maar er zijn nog meer mogelijkheden.

Er is een heel topic over op ipcamtalk.
https://ipcamtalk.com/forums/doorbells.80/

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 20:14
Hikvision DS-KB6403-WIP

Ook gehad. Werkt perfect. Opslag gewoon op mijn nas

Wordt gevoed door 2 draadjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operations
hetechtebeest schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 07:30:
Ik heb 2 Netatmo Presence camera's. Van beide heb ik een rechtstreekse livefeed, via een lokaal ip-adres.
Volgens een van de reviews op Coolblue en een review (Die ik zo gauw niet kan vinden), kon je alleen maar live feed bekijken via hun website. Maar dat is dus niet of niet meer zo?

En je data sla jij wel lokaal op?
En je push berichten naar je telefoon die werken zonder vertraging zodra er iemand voor de deur staat?

[ Voor 10% gewijzigd door Operations op 21-12-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
jeroenvervuren schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:04:
Hikvision DS-KB6403-WIP

Ook gehad. Werkt perfect. Opslag gewoon op mijn nas

Wordt gevoed door 2 draadjes
Gevoed met 2 draadjes? Hier gaat toch gewoon een 12 volt stekker in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Operations schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:49:
De Netatmo slimme deurbel (nog niet leverbaar) leek mij heel geschikt, tot dat ik er achterkwam dat bij de Netatmo Presence NOC01-EU de live feed via de website van de fabrikant loopt. Ik vermoed dat dit bij dit product hetzelfde zal zijn.

Netatmo Presence NOC01-EU is dan wel geen echte deurbel, maar zou de functie wel kunnen vervullen (o.a. stroom via oude lamp, lokale opslag, IFFF).
Echter ik kwam er via de reviews op coolblue achter dat de live feed niet direct via de camera loopt maar via de fabrikant website. En dat is een harde NEE.
Die user reviews van Coolblue zijn aardig handig inderdaad.

Netatmo zegt hier dat ze een foto van elke event bewaren op hun servers zolang deze op de SD kaart is:
https://helpcenter.netatm...ed-on-the-netatmo-servers
Only one photo of each event is kept on our servers as long as the associated video is on the micro-SD card. This makes it possible to always have information available when the Camera is disconnected.
Dit is wel jammer. Ook jammer dat deze informatie is weggestopt ergens in de faq, terwijl het hele product de indruk wekt dat alles lokaal blijft. Onduidelijk is of het uit te schakelen is, al dan niet geforceerd met een firewall. Als je dat dus bij Eufy probeert, werkt het hele systeem niet meer, zelfs lokale recording werken dan niet meer.

Maar ik vermoed dat dit ook vaker het geval is bij andere fabrikanten wanneeer lijkt dat er allleen sprake is van lokale opslag, maar er wel gegevens gaan naar een server. Een belangrijke reden voor fabrikanten om te werken met een server, is om het netwerk configuratie proces voor de gebruiker enorm te versimpelen. Hierdoor kan zelfs een leek een camera installeren, wat de fabrikant enorm veel hele lastige support scheelt. (Probeer een leek maar eens uit te leggen hoe deze het IP adres van een router moet achterhalen, om vervolgens in te loggen om een port open te zetten etc.)

Op het moment dat je een account bij de fabrikant moet gebruiken om op de camera te komen, is er al sprake dat er een server bij de fabrikant wordt gebruikt. Ook als je in een app nergens een IP-adres op hoeft te gegeven, is dat al het geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 13:10

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Doorbird ondersteund ook onvif wat icm surveillance station werkt op de Synology. Komende week ga ik deze plaatsen omdat ik ook niet afhankelijk wil zijn van een abonnement dienst.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Cyb schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:27:
[...]

Netatmo zegt hier dat ze een foto van elke event bewaren op hun servers zolang deze op de SD kaart is:

[...]

Dit is wel jammer. Ook jammer dat deze informatie is weggestopt ergens in de faq, terwijl het hele product de indruk wekt dat alles lokaal blijft. Onduidelijk is of het uit te schakelen is, al dan niet geforceerd met een firewall. Als je dat dus bij Eufy probeert, werkt het hele systeem niet meer, zelfs lokale recording werken dan niet meer.

Maar ik vermoed dat dit ook vaker het geval is bij andere fabrikanten wanneeer lijkt dat er allleen sprake is van lokale opslag, maar er wel gegevens gaan naar een server. Een belangrijke reden voor fabrikanten om te werken met een server, is om het netwerk configuratie proces voor de gebruiker enorm te versimpelen. Hierdoor kan zelfs een leek een camera installeren, wat de fabrikant enorm veel hele lastige support scheelt. (Probeer een leek maar eens uit te leggen hoe deze het IP adres van een router moet achterhalen, om vervolgens in te loggen om een port open te zetten etc.)

Op het moment dat je een account bij de fabrikant moet gebruiken om op de camera te komen, is er al sprake dat er een server bij de fabrikant wordt gebruikt. Ook als je in een app nergens een IP-adres op hoeft te gegeven, is dat al het geval.
toon volledige bericht
Ja dus gewoon NEE. Dacht heel even dat de Netatmo wel een optie was, maar dus toch gewoon niet :)

Zie jij iets op die iptalk forum link waarvan je zegt dat is wel een goede optie? Kijk dat Dahua en Hikvision niet goed beveiligd zijn kan ik omheen werken door ze niet direct aan internet te hangen. Opzich zit Blue Iris er sowieso tussen.

Dus als je dat veiligheid aspect wegdenkt, hoe kijk je dan tegen de oplossing van die twee fabrikanten aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Operations schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:32:
[...]

Zie jij iets op die iptalk forum link waarvan je zegt dat is wel een goede optie? Kijk dat Dahua en Hikvision niet goed beveiligd zijn kan ik omheen werken door ze niet direct aan internet te hangen. Opzich zit Blue Iris er sowieso tussen.

Dus als je dat veiligheid aspect wegdenkt, hoe kijk je dan tegen de oplossing van die twee fabrikanten aan?
Dus dat je dan een normale IP/wifi camera neemt van een willekeurige fabrikant (bijv. Dahua en Hikvision, ondanks de ban), en deze dan op een apart afgesloten netwerk zet zonder Internet, en dan een losse deurbel zoals @SilentSimon zei? Dat kan een prima oplossing zijn inderdaad. Dat geeft je ook heel wat vrijheid in fabrikant/product keuze.

Of bedoel je de deurbellen van deze fabrikanten?
https://www.hikvision.com...s/Doorbells/Value-Series/
https://us.dahuasecurity.com/product/2mp_doorbell_camera/

Ik weet niet of Blue Iris ook deurbel functionaliteit heeft, zodat zodra er op de deurbell wordt gedrukt, je ook een audio verbinding kan opzetten etc. Vaak gaat deurbel functionaliteit via een app van de fabrikant. De vraag is of je een app van Dahua of Hikvision wilt gebruiken, ik vermoed van niet ;)

DoorBird, wat @Hari-Bo noemde, zou misschien ook een oplossing kunnen zijn, maar dat is nog onduidelijk.
Push berichten gaan via Apple of Google:
https://www.doorbird.com/faq
As soon as a visitor rings the device a message gets send directly to the Apple / Google push server. In general the operating system of the mobile end device (iOS, Android) manages reception and display of a push notification. The DoorBird App functions as every other App and it usually takes 2-3 seconds until the push notification shows up on your mobile device.
Doorbird heeft standaard wel (gratis) cloud recording:
https://www.doorbird.com/cloud-recording
Maar ze hebben ook een "Lan Only Modus" en ondersteunen het sip protocol. Dus misschien is het wel dusdanig in te stellen dat er geen externe server van de fabrikant wordt gebruikt.

Ik kwam net deze tegen, de NSC-DB2 van Nelly's Security:
YouTube: The Best Video Doorbell of 2019? No Fees. No Storage Restrictions. T...
De video begon allemaal leuk, over privacy en lokale opslag, totdat er werd gezegt dat je de camera kan opzetten in de EZVIZ app. EZVIZ is van Hikvision (en Hikvision is van de Chinese overheid)...
Om producten nog verder te verspreiden (ondanks de ban) gebruikt Hikvision dus blijkbaar ook private labeling, waardoor het nog lastiger is om Hikvision producten te herkennen.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyb op 21-12-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Cyb schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 12:43:
[...]

Dus dat je dan een normale IP/wifi camera neemt van een willekeurige fabrikant (bijv. Dahua en Hikvision, ondanks de ban), en deze dan op een apart afgesloten netwerk zet zonder Internet, en dan een losse deurbel zoals @SilentSimon zei? Dat kan een prima oplossing zijn inderdaad. Dat geeft je ook heel wat vrijheid in fabrikant/product keuze.

DoorBird, wat @Hari-Bo noemde, zou misschien ook een oplossing kunnen zijn, maar dat is nog onduidelijk.
Push berichten gaan via Apple of Google:
https://www.doorbird.com/faq

[...]
Nou ja dus op die manier. En dan zonder slimme bel, zodra er iemand in beeld komt zal er een push bericht van Blue Iris af moeten komen. Ik neem gemakshalve even aan dat als er iemand voor de deur staat dat hij/zij ook wel aanbelt ;) ik denk dan bijvoorbeeld aan deze camera:

https://www.ipcam-shop.nl/dahua-hdbw4431ep-106-28mm.html

2MP zou ook prima zijn maar die is vreemd genoeg duurder dan deze 4MP variant.

Slimme deurbel erbij zou nog mooier zijn maar ik zou niet weten waar te beginnen / hoe dat op te zetten. Is wellicht te leren en dan voeg ik die slimme bel later wel toe.

Of die doorbird even afwachten...

[ Voor 7% gewijzigd door Operations op 21-12-2019 13:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• royduin
  • Laatst online: 04-05 11:37
Ik heb voor- en achter een pricewatch: Hikvision DS-2CD2142FWD-I (2.8mm) opgehangen PoE gevoed. In de meterkast een Ubuntu server met daarop Docker containers draaien met onder andere ZoneMinder voor de verwerking en opslag van de beelden. Daarnaast Home Assistant voor mijn automatiseringen. ZoneMinder is heel eenvoudig aan Home Assistant te koppelen en ook heel eenvoudig weer te geven in de UI. Live kijken doe ik vanuit Home Assistant als er bijv. iemand voor de deur staat. Beelden terug kijken doe ik in ZoneMinder die ik toegevoegd heb in het menu van Home Assistant.

De deurbel heb ik "slim" gemaakt door een simple Xiaomi Vibration Sensor op de fysieke bel te plakken. Vervolgens daar een automation voor gemaakt zodat ik een push notificatie krijg zodra de bel gaat. Vanuit die notificatie een link naar ZM Ninja, de mobiele app voor ZoneMinder.

Misschien heb je er wat aan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Kan iemand mij vertellen wat het verschil in audio is bij de camera's?

Volgens de ipcam.nl filter zijn er deze optie:

Ingebouwde microfoon
Ingebouwde luidspreker
2-weg audio (mic + speaker)
2-weg audio (via aansluitkabel)
1 audio

Is het dan zo dat je bij de eerste twee opties geen gesprek kan voeren? En 2-weg audio via aansluitkabel, is dat dan de via de (PoE) utp kabel? En 2-weg audio (mic + luidspreker) is dat dan met losse tulp stekkers?

Dit lijkt mij bijvoorbeeld wel een goede optie:

https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-hdbw4431f-as-0280b.html

Of deze:

https://www.ipcam-shop.nl/dahua-hdw4431em-as.html

Deze twee hebben een ingebouwde microfoon, maar ja ik moet natuurlijk de andere kant ook kunnen horen :) (als ik dan toch voor incl. Audio ga. Dan wel op een goede manier)

Deze heeft dan 2-weg audio:

https://www.ipcam-shop.nl/dahua-hdbw4231ep-ase-28mm.html

Wat zien jullie als de beste optie van deze drie?

[ Voor 36% gewijzigd door Operations op 22-12-2019 22:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvwou123
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:17
Ik weet niet of je inmiddels al geholpen bent, maar:
ik heb een ip camera van aliexpress, en deze wordt door mijn Synology opgenomen. Vervolgens heb ik deze ook in mijn Home Assistant.
Vervolgens heb ik mijn huidige domme deurbel slim gemaakt met: https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/. Hierdoor kan ik met een automation zeggen:tussen 22:00 en 7:00 geen geluid.
En zodra iemand op de deurbel drukt, krijg ik een push bericht op telefoon, met live de camera beelden.

Mocht je hulp nodig hebben, kan ik wel wat config delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:17
Hou wel in je achterhoofd, dat als je veel video lokaal gaat opslaan (ik weet niet of je continu gaat opslaan, of alleen bij beweging, etc etc) de hardeschijf(en) waar je naar toe schrijft het geen 2-3 jaar gaan volhouden voordat je ze moet vervangen.

Mocht je dat wegschrijven naar je NAS waar je ook andere belangrijke data op hebt staan dan hou je jezelf wel aan het werk...

Dus als je dit gaat doen, schrijf het dan weg naar een NAS dedicated voor je video opslag, en mocht je er veel naartoe schrijven (misschien nog 1-2 cams elders?) dat je dan ook om de 2 jaar al je disken moet vervangen.

Voor kostenbesparing hoef je het dus niet te doen, kun je net zo goed bij Ring een abonnement nemen (wat uiteindelijk goedkoper is dan zelf een NAS inrichten en hardeschijven kopen om de 3 jaar). Vanuit privacy is het iets wat je zelf moet beoordelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Devian op 23-12-2019 10:59 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:52
Heb zelf de Reolink Argus (draadloos, met solar panel) hangen. Opslag op SD kaart en in de gratis cloud (optioneel!). Werkt tevens samen met Google Home. Incl. two-way audio met degelijke mic en geluid. Ben er erg tevreden mee, zeker v.w.b. de prijs/kwaliteit verhouding. Hij doet het altijd en heeft altijd een nagenoeg volle accu, hangt al meer dan een jaar.

Ze hebben veel meer modellen (ook PoE) die werken met Synology. Geen idee of ze aan al je eisen voldoen, maar je zou er eens voor kunnen kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door remzor op 23-12-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest
Operations schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:10:
[...]

Volgens een van de reviews op Coolblue en een review (Die ik zo gauw niet kan vinden), kon je alleen maar live feed bekijken via hun website. Maar dat is dus niet of niet meer zo?

En je data sla jij wel lokaal op?
En je push berichten naar je telefoon die werken zonder vertraging zodra er iemand voor de deur staat?
Ik sla mijn beelden op dropbox op, maar het kan net zo goed naar een (lokale) ftp-server. De pushberichten zijn niet altijd even snel, maar dat komt omdat ik die via ifttt laat lopen. Daarbij maak ik wel gebruik van de clouddiensten van Netatmo. Ik weet ook niet of dat anders kan. Voor de instellingen van de camera's maak ik wel gebruik van my.netatmo.com. Hiervoor heb je geen betaald abonnement nodig. Als zelfs dat je nog een stap te ver is, dan denk ik dat Netatmo het ook niet is voor je.

Succes met je speurtocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Devian schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:56:
Hou wel in je achterhoofd, dat als je veel video lokaal gaat opslaan (ik weet niet of je continu gaat opslaan, of alleen bij beweging, etc etc) de hardeschijf(en) waar je naar toe schrijft het geen 2-3 jaar gaan volhouden voordat je ze moet vervangen.[...]
Ik weet dat hd's die continue gebruikt worden, sneller slijten, maar 2-3 jaar is wel erg snel.
De Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 Plus (een lokale recorder) heeft ook gewoon een harde schijf (1TB, 2.5") aan boord. Maar er bestaan wel speciale hd's voor non-stop video stream opslag.
remzor schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:29:
Heb zelf de Reolink Argus (draadloos, met solar panel) hangen. Opslag op SD kaart en in de gratis cloud (optioneel!).[...]
Reolink is chinees en doet aardig wat met ongewenste phoning home. Kwa privacy dus niet echt een fijn merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvwou123
Hou wel in je achterhoofd, dat als je veel video lokaal gaat opslaan (ik weet niet of je continu gaat opslaan, of alleen bij beweging, etc etc) de hardeschijf(en) waar je naar toe schrijft het geen 2-3 jaar gaan volhouden voordat je ze moet vervangen.
ik heb even in mijn NAS gekeken, maar de schijven die er nu in zitten, zijn tussen de 2 en 5 jaar oud. Mijn ervaring is dus dat de schijven iets langer dan 2 jaar mee gaan. En volgens de S.M.A.R.T. status zijn ze allemaal nog in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Cyb schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:27:
[...]

@Cyb, ik vraag me af of dit ook het geval is wanneer je de beelden via FTP opslaat. Er staat opzich expliciet bij dat dit geld bij SD card video opslag. Enig idee?

Als dit namelijk niet het geval is dan lijkt dit toch ineens een kandidaat :)

Sftp/ftps wordt overigens niet ondersteund, maar okee dat is voor alleen intern niet zo erg.

@hetechtebeest, jij toevallig enig idee? Kan je de camera's ook instellen zonder my.netatmo.com ?

[ Voor 3% gewijzigd door Operations op 25-12-2019 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Operations schreef op woensdag 25 december 2019 @ 23:21:
[...]

@Cyb, ik vraag me af of dit ook het geval is wanneer je de beelden via FTP opslaat. Er staat opzich expliciet bij dat dit geld bij SD card video opslag. Enig idee?

Als dit namelijk niet het geval is dan lijkt dit toch ineens een kandidaat :)

Sftp wordt overigens niet ondersteund, maar okee dat is voor alleen intern niet zo erg.

@hetechtebeest, jij toevallig enig idee? Kan je de camera's ook instellen zonder my.netatmo.com ?
Kán die 'camera' dan ineens via een 'unsecure' FTP protocol direct op je eigen NAS schrijven waarbij je dat protocol (TCP21) dus sowieso al moet gaan toestaan op je eigen interne netwerk?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest
Operations schreef op woensdag 25 december 2019 @ 23:21:
[...]

Als ik het me goed herinner is de initiële installatie met de app, maar daarvoor hoef je volgens mij niet aangemeld te zijn bij Netatmo. Ik kan dat moeilijk controleren, want ik ben standaard aangemeld. Wat je zou kunnen doen is de app installeren en kijken of je een camera kunt gaan toevoegen, ondanks dat je misschien nog geen camera hebt. Dat zou betekenen dat je inderdaad zonder my.netatmo.com zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
hetechtebeest schreef op woensdag 25 december 2019 @ 23:39:
[...]

Als ik het me goed herinner is de initiële installatie met de app, maar daarvoor hoef je volgens mij niet aangemeld te zijn bij Netatmo. Ik kan dat moeilijk controleren, want ik ben standaard aangemeld. Wat je zou kunnen doen is de app installeren en kijken of je een camera kunt gaan toevoegen, ondanks dat je misschien nog geen camera hebt. Dat zou betekenen dat je inderdaad zonder my.netatmo.com zou kunnen.
Helaas, "Bekijk nieuwe producten" of "Account aanmaken / inloggen".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Operations
Ben ik dan echt zo een privacy freak? Vinden jullie het allemaal niet echt een probleem, dat opslaan in de Cloud van de fabrikant enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 08:46
Operations schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:56:
Ben ik dan echt zo een privacy freak? Vinden jullie het allemaal niet echt een probleem, dat opslaan in de Cloud van de fabrikant enzo?
Ik denk ja
En nee, geen probleem
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Forza11 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:38:
[...]

Ik denk ja
En nee, geen probleem
:P
Nooit gedacht dat ik een aluminium hoedje type was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:31
Ja, je bent een privacy freak, maar ik heb ook liever niet alles in de cloud.

Ze kunnen wel eens bugjes bevatten en er zijn genoeg clouddiensten die er waren. Een oplossing waar ik dan niet allerlei features kwijt raak, zou ik dan niet erg vinden.

Voor de minder technische gebruiker is het echter zoveel makkelijker om die camera in te kunnen pluggen en via de dienst van de fabrikant de camera op de smartphone te kunnen zien zonder port forwarding etc etc etc. Dus dat fabrikanten vaak de cloud erbij doen snap ik helaas wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Groentjuh op 10-01-2020 23:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-05 21:55

Indoubt

Always be indoubt until sure

Operations schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:56:
Nope!

Ik wil ook niet in de cloud met video opnames. Dat gaat hier dus ook niet gebeuren. Er komen wel camera's maar een deurbel hoeft niet.

Ik lees even mee met oplossingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Groentjuh schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:38:
[...]
Voor de minder technische gebruiker is het echter zoveel makkelijker om die camera in te kunnen pluggen en via de dienst van de fabrikant de camera op de smartphone te kunnen zien zonder port forwarding etc etc etc. Dus dat fabrikanten vaak de cloud erbij doen snap ik helaas wel.
Zonder portforwarding kan ook zonder cloud, met een peer-2-peer server. Vergelijkbaar met de methode die TeamViewer en dergelijke ook gebruiken.

Cloud wordt gebruikt om verschillende redenen:
  • Door de developers om het product te verbeteren door toegang te krijgen tot de data en beelden.
  • Als business model om abonnementen aan te kunnen bieden.
  • Voor meer stabiliteit in toegang tot de data vanuit remote netwerken.
  • Omdat partner organisaties geinteresseerd zijn in de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:29
Cyb schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 23:46:
[...]

Hou er rekening mee dat Dahua (Chinees spul) van gebanned is in de VS vanwege grote security *exploits* (of beter gezegd backdoors), waarbij aanvallers gemakkelijk apparaten volledig kunnen overnemen en op netwerken kunnen binnendringen.
https://www.refirmlabs.co...scovered-vulnerabilities/

Ook Hikvision (eigendom van Chinese overheid) is een merk waarbij je vraagtekens moet hebben als het om privacy gaat. China is de wereld aan het veroveren met dit soort camera's.
Sowieso handig om deze devices geen internet toegang te geven op je LAN.
Verbind ze met een lokaal device, zoals je Synology en blokkeer directe in- en outbound toegang.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operations
NiGeLaToR schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:59:
[...]

Sowieso handig om deze devices geen internet toegang te geven op je LAN.
Verbind ze met een lokaal device, zoals je Synology en blokkeer directe in- en outbound toegang.
Deurbel/camera's komen op een layer 2 vlan te zitten (dus zonder gateway). Dus geen toegang richting internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Net op Nieuwsuur over privacy en het filmen van de openbare weg met met name deurbelcamera's.
https://nos.nl/nieuwsuur/...-zit-het-met-privacy.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Cyb schreef op zondag 12 januari 2020 @ 23:31:
Net op Nieuwsuur over privacy en het filmen van de openbare weg met met name deurbelcamera's.
https://nos.nl/nieuwsuur/...-zit-het-met-privacy.html
Blijft gek al die mixed signals hierover, ik heb hier letterlijk drie keer met de politie over gesproken en die gaven keer op keer aan dat ik zelfs mijn eigen auto (op openbare plek recht voor huis) continue mag filmen. Het filmen van eigendommen is toegestaan dat daarbij een stuk openbare weg meegenomen wordt is hierbij niet te voorkomen en dus ook toegestaan.

Dit is continue het antwoord wat ik krijg, ik woon overigens in Almere. Maar niet in de wijk waar ze de pilot hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 551631

Operations schreef op maandag 13 januari 2020 @ 00:01:
[...]

Blijft gek al die mixed signals hierover, ik heb hier letterlijk drie keer met de politie over gesproken en die gaven keer op keer aan dat ik zelfs mijn eigen auto (op openbare plek recht voor huis) continue mag filmen. Het filmen van eigendommen is toegestaan dat daarbij een stuk openbare weg meegenomen wordt is hierbij niet te voorkomen en dus ook toegestaan.

Dit is continue het antwoord wat ik krijg, ik woon overigens in Almere. Maar niet in de wijk waar ze de pilot hebben gedaan.
Ik zou mij daar geen zorgen over maken. Als het problemen geeft is sorry altijd makkelijker gezegd dan het vooraf gevraagd te hebben.

Even terugkomend op de vraag of jw nu zo'n privacy freak bent. Ik denk zelf van niet.

Er zijn alleen heel veel mensen die de rompslomp en soms extra kosten niet vinden opwegen tegen het gemak van de privacy verstorende variant die klik en klaar is.

Ik heb echter hetzelfde. Heb liever geen video deurbel als eentje die buiten mijn macht om word bekeken/geupdate/etc.

Hoe ben jij zelf momenteel verder gegaan?
Ik zit er zelf aan te denken die hikvision te kopen en mijn thuisnetwerk te upgraden met een managed switch zodat ik het ding de toegang tot het internet volledig kan blokkeren.
Dan ga ik zelf via domoticz wel iets knutselen wat mij pushberichten kan sturen met een snapshot van wat er op dat moment voor de deur staat.
Intercom verhaal zal dan een stap heel veel verderop in het proces worden omdat dat zonder internetverbinding natuurlijk wel onhandig gaat worden.

Ben benieuwd of er meerdere optie's zijn waar ik zelf nog geen weet van heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die Ring deurbellen kun je zelfs aanmelden bij politie en worden gebruikt in speciale projecten. Het zal denk ik wel meevallen.

Ik heb zelf de Xiaomi deurbel, deze vind ik niet ideaal. De beeldkwaliteit is goed, maar het staat op een Chinese server die zeer langzaam is. Het kan wel gebruikt worden zonder abonnement, het eerste jaar heb je 7 dagen opslag en daarna korter (1 dag denk ik). Vooral het opzetten van de verbinding via wifi en de chinese server en dan naar mijn telefoon duurt te lang. Als ik een oproep aangenomen heb zijn de mensen aan de deur al weer vertrokken. Ook worden er Chinese tijdstippen in de foto's gebrand. Deze tijdstippen kloppen dus niet voor Nederland/Belgie (in de app klopt het dan weer wel).

Er zit ook een speaker bij waar ook in gepraat kan worden en dat werkt wel ok.

[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 12-02-2020 13:29 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Anoniem: 551631 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:18:
[...]

Ik zou mij daar geen zorgen over maken. Als het problemen geeft is sorry altijd makkelijker gezegd dan het vooraf gevraagd te hebben.

Even terugkomend op de vraag of jw nu zo'n privacy freak bent. Ik denk zelf van niet.

Er zijn alleen heel veel mensen die de rompslomp en soms extra kosten niet vinden opwegen tegen het gemak van de privacy verstorende variant die klik en klaar is.

Ik heb echter hetzelfde. Heb liever geen video deurbel als eentje die buiten mijn macht om word bekeken/geupdate/etc.

Hoe ben jij zelf momenteel verder gegaan?
Ik zit er zelf aan te denken die hikvision te kopen en mijn thuisnetwerk te upgraden met een managed switch zodat ik het ding de toegang tot het internet volledig kan blokkeren.
Dan ga ik zelf via domoticz wel iets knutselen wat mij pushberichten kan sturen met een snapshot van wat er op dat moment voor de deur staat.
Intercom verhaal zal dan een stap heel veel verderop in het proces worden omdat dat zonder internetverbinding natuurlijk wel onhandig gaat worden.

Ben benieuwd of er meerdere optie's zijn waar ik zelf nog geen weet van heb.
toon volledige bericht
Ik heb een Dahua camera gekoppeld aan Blue Iris. Ik krijg de push berichten binnen via de Blue Iris app en Pushsafer. (.com).

Camera in eigen vlan (layer2) en static IP met niet bestaande gateway en DNS adres. Dus heeft geen internet toegang.

Dat knutselen met Domoticz/HA wil ik ook nog doen maar daar ben ik niet zo handig in nog. Dus de trigger is op dit moment de motion sensor en nog niet de deurbel.

Ik heb dus (nog) geen two way audio, maar vond ik ook niet zo belangrijk.

Ergens wel fijn om te horen dat ik dus toch geen privacy gekkie ben :p

• ACoolDude
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 16:33
Hari-Bo schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:28:
Doorbird ondersteund ook onvif wat icm surveillance station werkt op de Synology. Komende week ga ik deze plaatsen omdat ik ook niet afhankelijk wil zijn van een abonnement dienst.
@Hari-Bo Dit is een opstelling wat ook mijn voorkeur zou hebben. Heb jij dit al aan de praat en hoe bevalt dat? Doorbird is niet de goedkoopste dus om dat zo even aan te schaffen om te proberen gaat mij wat ver. Ben benieuwd.

Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

ACoolDude schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:38:
[...]

@Hari-Bo Dit is een opstelling wat ook mijn voorkeur zou hebben. Heb jij dit al aan de praat en hoe bevalt dat? Doorbird is niet de goedkoopste dus om dat zo even aan te schaffen om te proberen gaat mij wat ver. Ben benieuwd.
Heb het nu vanaf eind december probleemloos draaien. Ipv bekabeld via de WiFi en 2 12-volt aders gebruikt die voor de standaard deurbel aanwezig waren. Eerst om uit te proberen en daarna POE te gebruiken. Maar het werkt tot dusver stabiel dat ik daar nog geen zin in heb om het aan te passen. Ipv 1080p is het beeld 720p meer dan voldoende en icm ene Synology Surveillance Station wordt het beeld 24x7 opgenomen icm onvif.
De app werkt stabiel en geen last van delays of rare fratsen met het delen van informatie zoals de Ring. De doorbird heeft echter wel internet connectiviteit benodigd en kan niet enkel lokaal gebruikt worden, dat is het enige minpunt.

De doorbird is iets duurder inderdaad, maar die kosten haal je weer terug door geen abonnement nodig te hebben en waarbij je zelf ook niet het product ben. :)

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

• Operations
Hari-Bo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:18:
[...]

Heb het nu vanaf eind december probleemloos draaien. Ipv bekabeld via de WiFi en 2 12-volt aders gebruikt die voor de standaard deurbel aanwezig waren. Eerst om uit te proberen en daarna POE te gebruiken. Maar het werkt tot dusver stabiel dat ik daar nog geen zin in heb om het aan te passen. Ipv 1080p is het beeld 720p meer dan voldoende en icm ene Synology Surveillance Station wordt het beeld 24x7 opgenomen icm onvif.
De app werkt stabiel en geen last van delays of rare fratsen met het delen van informatie zoals de Ring. De doorbird heeft echter wel internet connectiviteit benodigd en kan niet enkel lokaal gebruikt worden, dat is het enige minpunt.

De doorbird is iets duurder inderdaad, maar die kosten haal je weer terug door geen abonnement nodig te hebben en waarbij je zelf ook niet het product ben. :)
Waar heeft de doorbird internet voor nodig? Heb je dat toevallig onderzocht?

Is het niet zo dat de doorbird app via hun servers loopt? Net als o.a. bij Netatmo.

[ Voor 4% gewijzigd door Operations op 20-02-2020 19:24 ]

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Operations schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:22:
[...]

Waar heeft de doorbird internet voor nodig? Heb je dat toevallig onderzocht?

Is het niet zo dat de doorbird app via hun servers loopt? Net als o.a. bij Netatmo.
Dat laatste inderdaad enkel de Doorbird App. Misschien dat er ook een andere variant voor beschikbaar is, maar dat vermoed ik niet omdat de authenticatie ook anders is geregeld binnen Doorbird zelf. Je kan niet rechtstreeks op de Doorbird inloggen via bijvoorbeeld een webbrowser enkel het onvif gedeelte.

• Operations
Hari-Bo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:26:
[...]

Dat laatste inderdaad enkel de Doorbird App. Misschien dat er ook een andere variant voor beschikbaar is, maar dat vermoed ik niet omdat de authenticatie ook anders is geregeld binnen Doorbird zelf. Je kan niet rechtstreeks op de Doorbird inloggen via bijvoorbeeld een webbrowser enkel het onvif gedeelte.
Dat is feitelijk wat Netatmo ook doet en die bewaren dan toch 1 beeld van je opnames. Heb sterk het vermoeden dat Doorbird dat ook doet. Maar kan het uiteraard niet bewijzen.

Ik wil ook niet langs hun servers moeten voor wat dan ook :) Maar dat het al beter is dan ring ben ik met je eens hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Operations op 20-02-2020 19:37 ]

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Operations schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:29:
[...]

Dat is feitelijk wat Netatmo ook doet en die bewaren dan toch 1 beeld van je opnames. Heb sterk het vermoeden dat Doorbird dat ook doet. Maar kan het uiteraard niet bewijzen.

Ik wil ook niet langs hun servers moeten voor wat dan ook :) Maar dat het al beter is dan ring ben ik met je eens hoor.
Die optie kan je in of uitschakelen met het bewaren van de beelden bij Doorbird. Je hebt daar een gratis variant van en de HD. Zelf heb ik deze volledig uitgeschakeld omdat ik het lokaal bewaar.

• Operations
Hari-Bo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:40:
[...]

Die optie kan je in of uitschakelen met het bewaren van de beelden bij Doorbird. Je hebt daar een gratis variant van en de HD. Zelf heb ik deze volledig uitgeschakeld omdat ik het lokaal bewaar.
Ja ook kan bij Netatmo en toch staat verstopt in de kleine lettertjes dat er altijd 1 beeldje bewaard wordt.

Maar laten we (lees IK) ze niet allemaal over 1 kam scheren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 16:22
Zelf ook op zoek en betrap me dat ik na een jaar nog steeds niets heb

- unifi , echter duurt dit erg lang, is zelfs nog niet officieel aangekondigd
- netatmo... eindelijk nieuws over , maar nog niet zo zeker van
- eufy: erge interesse!! maar niet zo zeker over (chinees)

bijkomend wil ik ook 2 cameras, zou mooi zijn als het van het zelfde systeem is
Maar die eufy cams werken op batterijen, wat ik dan minpunt vindt..
idem de bel... (tenzij je die bedraad kan aansluiten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
skank schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:35:
Zelf ook op zoek en betrap me dat ik na een jaar nog steeds niets heb

- unifi , echter duurt dit erg lang, is zelfs nog niet officieel aangekondigd
- netatmo... eindelijk nieuws over , maar nog niet zo zeker van
- eufy: erge interesse!! maar niet zo zeker over (chinees)

bijkomend wil ik ook 2 cameras, zou mooi zijn als het van het zelfde systeem is
Maar die eufy cams werken op batterijen, wat ik dan minpunt vindt..
idem de bel... (tenzij je die bedraad kan aansluiten?)
ik heb niet "nog niks" maar ben ook niet tevreden. Ik heb een camera op de voordeur staan, die doet nu motion detect. helaas gaat dat regelmatig bij schaduw van langs lopende mensen mis. Het koppelen aan de deurbel (dus het gehele domotica deel ;) ) ontbreekt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Dju ik ben net te laat om die unifi deurbel te kopen :p
stond te koop in early access

Toch maar de eu store in de gaten houden :p
200 euro is wel stevige prijs, zeker als je nog verplicht een cloudkey erbij moet hebben (of dreammachine pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
skank schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:27:
Dju ik ben net te laat om die unifi deurbel te kopen :p
stond te koop in early access

Toch maar de eu store in de gaten houden :p
200 euro is wel stevige prijs, zeker als je nog verplicht een cloudkey erbij moet hebben (of dreammachine pro)
werkt dan niet gewoon met een losse controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Operations schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:50:
[...]

werkt dan niet gewoon met een losse controller?
Waar ga je je beelden dan opslaan?
De controller doet daar niks mee he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
skank schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:59:
[...]

Waar ga je je beelden dan opslaan?
De controller doet daar niks mee he
Lokale opslag, VM waar de controller opdraait etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Operations schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:03:
[...]

Lokale opslag, VM waar de controller opdraait etc...?
Lokale opslag waar?
Precies, op je cloudkey of op de dreammachine pro
Ik hoop echter dat er nog opties zijn... (even nagevraagd) maar vrees ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Volgens Reddit zeer waarschijnlijk Unifi Protect only. Dat is niet hetzelfde als een Cloudkey (je kunt de controller ook gewoon gratis in een container draaien, geen lcoudkey nodig). Indien Unifi Protect only, hard pass hier. Zou jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
UltraSub schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:34:
Volgens Reddit zeer waarschijnlijk Unifi Protect only. Dat is niet hetzelfde als een Cloudkey (je kunt de controller ook gewoon gratis in een container draaien, geen lcoudkey nodig). Indien Unifi Protect only, hard pass hier. Zou jammer zijn.
Wat bedoel je met hard pass hier.
Dat je het niet wil dan...

Reden?
Ik zou het ook wel jammer vinden want dan moet ik eigenlijk wel een cloudkey kopen...
Of ik moet een nas/server 24/24 7/7 aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Netatmo zouden toch die Apple secure video gaan ondersteunen zodat je naar icloud kon opslaan?

Als dat ding ooit uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
matthijst schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:39:
Netatmo zouden toch die Apple secure video gaan ondersteunen zodat je naar icloud kon opslaan?

Als dat ding ooit uitkomt
Of dat nou wel of niet zo is, dat is nou net wat de meeste hier (dit topic) en ik niet willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ah, ben niet zo bang voor Apple 🙂

Netatmo’s doorbell automatically saves video onto an internal microSD card, so it doesn’t require you to pay a subscription fee for more video storage. The data is encrypted, according to the company. The video can also be transferred to a Dropbox account — but eventually you may find yourself purchasing more storage, given that a free Dropbox account only provides 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
matthijst schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:41:
Ah, ben niet zo bang voor Apple 🙂

Netatmo’s doorbell automatically saves video onto an internal microSD card, so it doesn’t require you to pay a subscription fee for more video storage. The data is encrypted, according to the company. The video can also be transferred to a Dropbox account — but eventually you may find yourself purchasing more storage, given that a free Dropbox account only provides 2GB.
Als je even terugleest zie je dat netatmo ook 1 foto (van elke video) upload naar hun eigen servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bij een security camera, wil niet per se zeggen dat dat ook voor de deurbel geldt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Volgens jou zou mijn 2TB NAS disks dus al 8 jaar geleden kapot moeten zijn gegaan. Daarnaast zouden vele datacenters met high load IO ook dood moeten zijn na 2 -3 jaar.

In tegenstelling tot een SSD hebben harddisks, onder goede condities een levensduur van 10 tot misschien wel 10-tallen jaren. Ja, er treed verval op, maar meer wanneer er weinig tot niets geschreven wordt. Het meest slechte voor een harddisk is wanneer hij in slaapmodus gaat, start-stop is funest voor de levensduur.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
matthijst schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:45:
Bij een security camera, wil niet per se zeggen dat dat ook voor de deurbel geldt toch?
Dat klopt, al zie ik geen reden waarom bij de camera wel en bij de deurbel niet. En er is ook niet gezegd dat het zo is, maar het zou heel goed kunnen dat het gaat gebeuren. De manier hoe je de deurbel connect zal zeer waarschijnlijk hetzelfde zijn als bij de camera (waarom immers een compleet nieuw systeem bedenken? veel mensen zullen juist al de netatmo producten in 1 app willen zien). Dat betekent dat de deurbel zeer waarschijnlijk hetzelfde achterliggend systeem gebruikt... Voel je hem aankomen... ;)

Het geeft mijn inziens ook aan dat Netatmo toch ook niet helemaal doet wat ze zeggen. En de opmerking over die foto best weggestopt hhebben. Wat vertellen (of liegen) ze dan nog meer niet...

[ Voor 23% gewijzigd door Operations op 15-04-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:03
Het zou fijn zijn als nest hello gaat werken met lokale (nas) opslag.

Over de eufy kreeg ik van de fabrikant dit te horen:
Thanks for contacting Eufy Customer Service.

We appreciate your support in Eufy. For the doorbell, it can support the Google assistant. But so sorry to say that it can only support view the live stream by voice commands. For other functions, they will be supported in the future, please keep an eye on the APP update.

For the NAS, the doorbell is expected to support it in June.
Als de eufy automatisch het beeld op de nest hub kan toveren en een deurbel geluid laat klinken op al mijn Google home apparaten dan haal ik die. Synology support zou helemaal vet zijn. Ze beweren dat het er aan zit te komen maar dat beweren ze volgens mij al langer dus het blijft afwachten.

Bij de Nest zou ik eigenlijk een abbo moeten nemen dat ik veel te duur vind. En lokale opslag vind ik sowieso fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
warcow schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:16:

[...]

Als de eufy automatisch het beeld op de nest hub kan toveren en een deurbel geluid laat klinken op al mijn Google home apparaten dan haal ik die. Synology support zou helemaal vet zijn. Ze beweren dat het er aan zit te komen maar dat beweren ze volgens mij al langer dus het blijft afwachten.

Bij de Nest zou ik eigenlijk een abbo moeten nemen dat ik veel te duur vind. En lokale opslag vind ik sowieso fijner.
Ook helemaal top idd, ik zit ook nog steeds te zoeken
Het enige wat me tegenhoudt bij eufy, is geen home assistant support
Die integratie is er niet helemaal jammer genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42
Ik heb (nog) geen camera, maar wel mijn deurbel slim gemaakt. Gewoon met een relais waar een gelijkrichter voor zit (bel is normaliter wisselspanning) op een GPIO poort gehangen van de RPI. Integration met Telegram gemaakt dus ik krijg nu keurig een melding via Telegram als de bel gaat. Daar komt dan later een cam snapshot bij. Ik heb een oude foscam klaarliggen die werkt. Maar daarvoor moet ik nog een mooie plek vinden.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Mistraller schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:32:
Ik heb (nog) geen camera, maar wel mijn deurbel slim gemaakt. Gewoon met een relais waar een gelijkrichter voor zit (bel is normaliter wisselspanning) op een GPIO poort gehangen van de RPI. Integration met Telegram gemaakt dus ik krijg nu keurig een melding via Telegram als de bel gaat. Daar komt dan later een cam snapshot bij. Ik heb een oude foscam klaarliggen die werkt. Maar daarvoor moet ik nog een mooie plek vinden.
Ja dit wil ik dus ook wel heel graag! :) Maar helaas is wat jij zegt toch echt (nog) even te ingewikkeld voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:31
Als je 433Mhz draadloze bel hebt, dan kun je met een Rfxcom dat signaal vaak opvangen en via huis automatisering doen wat je dan nodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvwou123
Operations schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:58:
[...]

Ja dit wil ik dus ook wel heel graag! :) Maar helaas is wat jij zegt toch echt (nog) even te ingewikkeld voor mij.
Met https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/ kun je de bel integreren in home assistant. (Ongetwijfeld ook in andere smart home oplossingen).

Vervolgens kun je in home assistant weer regelen wat er moet gebeuren op het moment dat er iemand op de bel drukt.

Persoonlijk vind ik dat home assistant echt veel kan, maar een stijle leer curve heeft, al is het inmiddels veel beter dan vroeger. In de tijd van HA 0.56 moest alles nog via yaml config files. Nu kan er veel via de web interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-05 08:11

Frituurman

Mjam!

warcow schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:16:

[...]

Dit dus. Ik zit me ook te oriënteren en ik krijg tegenstrijdige antwoorden, ook van andere fabrikanten. Als ik SmartHomeBeveiliging mag geloven, dan is hun Doorguard XS compatible met de Google Nest Hub (inmiddels 3 her en der verspreidt door het huis) en de Google Home mini (eveneens drie aanwezig). Als ik echter doorvraag bij een fabrikant (de Doorguard XS blijkt namelijk een generieke Tuya-deurbel te zijn), dan krijg ik het antwoord dat het compatible is, maar dat de functionaliteit beperkt blijft tot het zien van de videostream. Over het koppelen van een Chime over de Google speakers of het terugpraten via een Google Nest Hub (oké.. hoe vaak gebruik je dat? Meestal pak je toch de telefoon.. maarrrr.. toch wil ik het), daar krijg ik een negatief antwoord.

Ik wil best 150-200 voor een deurbel betalen, maar ik vertik het om een maandelijks abonnement er bij te nemen. Ik wil local storage! En alle functionaliteit. Ach ja.. wensdenken.. :(

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 14:49
Frituurman schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:30:
[...]
Ik wil best 150-200 voor een deurbel betalen, maar ik vertik het om een maandelijks abonnement er bij te nemen. Ik wil local storage! En alle functionaliteit. Ach ja.. wensdenken.. :(
Maar dat doet Eufy toch?

Zie hier een item van bright:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Werkt de video-deurbel van Eufy beter dan Nest Hello?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Eufy heeft geen echte local storage. De SD opslag wordt namelijk gezien als een optionele backup. Ze willen namelijk dat je data verloopt via Chinese servers. Zodra de Internet verbinding er uit ligt, werkt lokale opslag ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-05 08:11

Frituurman

Mjam!

De semi-lokale storage, yes. De rest van de functionaliteit, neen.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:03
Voor mij wordt het nu toch een nest hello. Beetje jammer van de externe opslag maar de abbo's zijn nu veel beter geprijsd sinds kort en de functionaliteit is wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik geraak maar niet aan een deurbel

Ofwel geen home assistant integratie (eufy)
Ofwel geen lokale opslag zonder abonnement
Ofwel geen google home integratie

:(

Zoveel zin in die eufybel maar helaas geen home assistant integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
skank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:27:
Ik geraak maar niet aan een deurbel

Ofwel geen home assistant integratie (eufy)
Ofwel geen lokale opslag zonder abonnement
Ofwel geen google home integratie

:(

Zoveel zin in die eufybel maar helaas geen home assistant integratie.
royduin in "Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement" d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Een camera voor het beeld en een vibratie sensor.
Ok heb je wel in HA, maar dan mis je weer de google integratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvwou123
skank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:09:
[...]

Met HA, kun je Google Intergratie zelf regelen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royduin
skank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:09:
[...]

Je kan ook een camera met microfoon kopen of zelfs een speaker erin als je wilt praten ala Ring. Vanuit Home Assistant koppel je zo alles aan Google: https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
royduin schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:45:
[...]

Je kan ook een camera met microfoon kopen of zelfs een speaker erin als je wilt praten ala Ring. Vanuit Home Assistant koppel je zo alles aan Google: https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/
Dus als de bel gaat, zal automatisch mn google zeggen dat er iemand aan de deur staat met video?
Die google integratie waar je naar wijst is om te vragen aan toon de voordeur ofzo..

Camera met microfoon is een must.
Ik zou die optie zoals jij overwegen indien het ook draadloos is zoals eufy
en met de zekerheid van die google integratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Mijn Google Home vertelt me wanneer er is aangebeld en ik krijg een push notificatie op mijn telefoon met een link naar ZM Ninja, de app voor ZoneMinder zodat ik live kan kijken of later kan terug kijken: https://github.com/roydui...utomations.yaml#L424:L443

Met Google Cast kan je je camera beeld ook op bijv. een Google Home Hub krijgen. Ik heb echter geen Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
royduin schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:09:
Mijn Google Home vertelt me wanneer er is aangebeld en ik krijg een push notificatie op mijn telefoon met een link naar ZM Ninja, de app voor ZoneMinder zodat ik live kan kijken of later kan terug kijken: https://github.com/roydui...utomations.yaml#L424:L443

Met Google Cast kan je je camera beeld ook op bijv. een Google Home Hub krijgen. Ik heb echter geen Hub.
Ja maar toch is dat niet helemaal zoals ik het zoek
Met nest of eufy, heb je direct overal beeld en hoor je google zeggen dat er iemand aan de deur staat.
Ik weet dat je idd met cast dat beeld kan tonen, en ook iets kan laten zeggen...
Tot dusver heeft dit nog niemand samen gedaan, althans wat ik weet

Stel dat dit toch kan, dan moet ik nog steeds een camera met night vision, lokale opslag en ,dezelfde batterijduur als eufy vinden...
tov eufy deurbel die ik wel bedraad kan aansluiten..
Snap je?
Het is niet zo makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Die integratie als deurbel kan Home Assistant vast ook regelen. Het is maar net als wat voor device je iets aanmerkt in Home Assistant hoe het in Google Home komt. Maar zo niet; dan zit er misschien een vertraging in van een seconde? Ik zie het probleem niet.

Even gekeken maar in zo'n eufy zit 4GB geheugen, daar kan natuurlijk niet heel veel op zeker als je in 2K gaat opnemen. Een standaard Hikvision camera kan je ook gewoon een SD kaart in stoppen voor opslag. En batterij, tja.. is dat nou zo handig? Maar het is wel lekker makkelijk net als een Ring natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
De Eufy zit 16GB in. Daar haal je een maand aan opnames mee zon beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Een maand? Dat is geen 24/7 opnemen in 2K dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Neu, het is een deurbel heh :)
Waarom zou je 24/7 willen opnemen? Ik neem alleen op bij beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Bewegingsdetectie ziet niet alles, kan heel scherp ingesteld worden maar dan wordt een blaadje ook als beweging gezien en dat wil je ook niet.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste