Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bhartman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:29:
Je zou eens het AlexIT webRTC component kunnen testen, volgens mij zou die de minste lag moeten geven.
Zojuist even getest. Dit werkt echt heel snel, circa 1 sec lag.

Ik heb de card geconfigureerd met de entity property en de Reolink_cctv integratie op 'rtsp' en zowel de 'main' als 'sub' stream geprobeerd. Beiden werken erg snel. Hou hem voorlopig op de main stream.

Daarnaast gecast op mijn Google Nest Hub, dat werkt prima en snel. In de Home Assistant Companion App op Android werkt de stream ook goed (binnen mijn netwerk). En in de browser (Firefox) is het ook snel.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy93
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05 09:03
Heb de reolink deurbel in pre-order staan. Enige is dat ik een beltrafo heb hangen voor 8v en dit moet dus minimaal 12 tot 24v zijn. Klopt het dan dat ik de volgende beltrafo zou kunnen aanschaffen hiervoor, of mis ik wat als ik de specs lees? https://www.elektramat.nl...Pg0w4W-S7yNoaAif6EALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 11:48
Ik ben benieuwd of jullie nog ideeen hebben om mijn zoektocht uit te breiden.

k ben op zoek naar een video deurbel met lokale opslag. Ik kan eventueel beelden opslaan in een Synology NAS maar bij voorkeur heb ik opslag in een separaat apparaat (buiten de bel zelf) wat zeg maar in the package zit. Daarnaast heb ik een voorkeur voor een voeding via transformator en de orginele gong. Dat laatste wil ik best vanaf wijken.

Ik zie alleen door de privacy-bomen en mogelijkheden het bos niet meer. Ik had een voorkeur voor een Eufy maar met de recente privacy nieuwsberichten twijfel ik. Ik overweeg nu ook een Action (LSC) deurbel, Ezviz DB1, Reolink. Een Ring heeft vanwege het abbonement niet mijn voorkeur.

Wellicht moet ik even mijn eisen opzij zetten en puur kijken naar het privacy vraagstuk. Ik vind het daarin belangrijk dat mijn beelden niet elders opgeslagen worden en door derden geanalyseerd wordt of van alles mee gedaan kan worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Er is me per pm gevraagd welke merk camera/deurbel ik zou kopen op het vlak van privacy. Ik heb gezegd dat ik hier zou reageren, dus bij deze.

Ik ben niet echt op de hoogte van de laatste nieuwe camera's/deurbellen, dus mogelijk dat er producten zijn die ik interessant zou vinden, maar nog niet ken. Ook is er bijna altijd te weinig info beschikbaar over camera's om er een goede uitspraak over te doen over welke camera's geschikt zijn. Vaak is het gemakkelijker om te zeggen welke niet geschikt zijn.

Bij privacy gaat het vooral om hoe de communicatie verloopt tussen camera en camera client (meestal een app). Bijna altijd wordt er gebruik gemaakt van een tussenliggende server van de fabrikant, een rendezvous server. In het qua privacy meest gunstigste geval functioneert deze server alleen voor de initiele opzet van de communicatie sessie, of er wordt end-to-end encryptie toegepast, en in het meest ongunstigste geval voert deze server ook caching, opslag (aka Cloud), face recognition uit, en dat over een unencrypted verbinding. Dat een fabrikant zo'n server gebruikt, zelfs bij lokale opslag, staat meestal niet in de specs. Een goed voorbeeld daarvan is Eufy, welke de klanten misleidt met termen als "privacy", "lokale opslag" en "encryptie", maar vervolgens de gedecteerde gezichten, online opslaat, en er ook nog eens face recognition op toepast. (Waardoor Eufy mogelijk in bezit is van een massaal database van gezichten, waarbij gezichten die op verschillende camera's in beeld zijn gekomen, d.m.v. face recognition aan elkaar gelinkt worden.)

Sommige fabrikanten vermelden wel dat ze end-to-end encryptie toepassen. (Let op, "encryptie" hoeft niet per se "end-to-end encryptie" te betekenen. Als "end-to-end encryptie" niet wordt genoemd, zal het er waarschijnlijk niet in zitten. "Encryptie" op zich zelf, is haast nietszeggend, omdat dat iets is dat elke fabrikant op zijn minst ergens in de keten zou moeten toepassen. Ook met end-to-end encryptie kan het natuurlijk mis gaan, maar het betekent wel dat een fabrikant een poging heeft gedaan om in ieder geval iets met privacy te doen.)

Verder is het ook belangrijk dat de app zelf privacy respecteert, wat vaak moeilijk te controleren is, tenzij het open source is. Des te meer permissies een app vraagt, dus te twijfelachtiger privacy wordt.

Persoonlijk zou ik wegblijven van elke Chinese fabrikant (er zit een verschil tussen "Chinese fabrikant" en "geproduceerd in China"), tenzij je bereid bent om flink in de features in te schikken (zoals geen app ervan te gebruiken), en je te beperken tot streamen naar een apparaat dat je zelf in beheer hebt.

Fabrikanten die qua privacy mogelijk interessant zouden kunnen zijn: Doorbird (Duits), Netatmo (Frans), Ubiquiti (VS). Mogelijk dat deze fabrikanten ook ongeschikt zijn, maar met "mogelijk interessant" bedoel ik meer dat er misschien potentie in zit, maar dat ik er nog niet voldoende naar gekeken heb om er een goed oordeel over te geven.

Wat controversiele merken zijn: Ring en Google.
Indien je al Google Gmail, Maps, Contacts, Play, Drive en Photos etc gebruikt, en je familie/vrienden ook fotos met je delen via Google Photos etc, dan is de privacy impact van overstappen naar een Google Nest camera, relatief klein. Google Nest zou dan ook een optie kunnen zijn, ondanks dat er dan veel data naar Google gaat. Gebruik je geen Google, dan is het echter het tegenovergestelde verhaal.
Ring is ook controversieel, werkt met overheden samen en staat niet goed bekend op privacy gebied, maar ze hebben relatief recent wel end-to-end encryptie ingevoerd, waardoor het misschien mogelijk toch nog interessant zou kunnen zijn.

Er is een grote kans dat de perfecte camera/deurbel helaas nog niet bestaat. Eén van de vereisten is dat deze op zijn minst open source zou moeten zijn, wat meestal relatief snel te controleren is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THxZ0NE
Mooie toevoeging aan dit topic Cyb, dankje!

Wellicht als aanvulling:

Weet iemand of je op een Eufy de remote view (pushmeldingen/inzicht in je camera buiten je WIFI) uit kunt zetten en ook face recognition?

Theoretisch is de Eufy dan wel "veiliger". Of moet je, net als vele andere deurbellen, het systeem in een VLAN zonder internet zetten of een ip-adres zonder gateway toekennen.

[ Voor 17% gewijzigd door THxZ0NE op 02-12-2022 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 21:35
Ik zag gisteren dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=a_rAXF_btvE met zijn uitleg over eufy. Klinkt voor mij logisch, maar ik heb geen goede kennis van deze materie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@THxZ0NE Kijk ook nog naar de video van The Hook Up over Local Control Doorbell security camera's. blackd in "Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement"
Daar komen verschillende camera's aan bod met het uitgangspunt dat ze lokaal te beheren moeten zijn.
THxZ0NE schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:10:
Weet iemand of je op een Eufy de remote view (pushmeldingen/inzicht in je camera buiten je WIFI) uit kunt zetten en ook face recognition?
Sorry ik heb geen Eufy maar misschien voor de lezers van dit topic wel interessant: Voor de Reolink Video Doorbell PoE geldt:
  • Push notificaties kan je uitzetten, wat dat voor dataverkeer tussen cloud servers betekent kan ik niet zeggen.
  • PoE versie ondersteunt geen 'Rich notifications', getest in de Android app (ik geloof dat de Wifi variant wel Rich notifications ondersteunt). Ik ben van plan dit met HA zelf te realiseren.
  • Cloud access (voor oa Google/Alexa) moet je apart aanzetten en akkoord gaan met specifieke voorwaarden. Zoals eerder benoemd is de functionaliteit beperkt tot het streamen van de camera op een Google Nest Hub of Chromecast op verzoek met een voice commando.
  • Camera ondersteunt alleen 'Persoon' (/Vehicle) detectie, maar geen herkenning. D.w.z. je kan genotificeerd worden (ook via ONVIF) dat een persoon is gesignaleerd, maar het herkennen van de persoon gebeurt niet. Ik zou op termijn hier wel een lokale oplossing achter willen zetten die voor mijzelf een eigen database met gezichtsherkenning kan toepassen. Doordat de ONVIF trigger er is, zou ik een snapshot naar een 'detectie service' kunnen sturen om daarmee de herkenning te kunnen doen. Ik geloof dat ik dergelijke oplossingen wel eens voorbij heb zien komen op YouTube om dit voor elkaar te krijgen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

TurboTon1973 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:43:
Ik zag gisteren dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=a_rAXF_btvE met zijn uitleg over eufy. Klinkt voor mij logisch, maar ik heb geen goede kennis van deze materie
Interessant filmpje, waarin Youtuber "The Hoop Up" het opneemt voor Eufy. (De Youtuber maakt veel filmpjes over home gadgets waaronder veel camera's.) Echter, hij maakt belangrijke fouten, en komt naar mijn mening niet neutraal over.

TheHookUp heeft eerder veel camera's gereviewd, en daarbij mogelijk Eufy lopen aanbevelen. Nu er opeens een tegengeluid is tegen Eufy (door Youtuber Paul Moore), zou dat mogelijk betekenen dat de Eufy reviews TheHookUp mogelijk niet meer kloppen qua aanbevelingen, waardoor TheHookUp sneller geneigd zal zijn om de uitspraken van Paul Moore te downplayen. Ook heeft TheHookUp een financieel belang bij Eufy, hij is immers geaffilieerd aan de verkoop van de producten. Iets wat hij niet in het filmpje zegt, maar wel gemakkelijk af te leiden is uit de Amazon links. Maar het had wel netjes geweest als hij dat in een disclamer in zijn Eufy verdediging zou zeggen.

Inhoudelijk maakt hij ook wat technische dubieuze opmerkingen, op belangrijke punten.

Hij is behoorlijk vooringenomen door te zeggen dat hij er "zeker" van is dat Eufy de beelden niet gebruikt voor spionage doeleinden. Het gaat immers om een Chinese fabrikant, een land waar de overheid veel invloed heeft op de fabrikant.

Hij beweert dat om een camera notifcatie met beeld materiaal weer te geven, het beeldmateriaal op een "internet facing server" moeten worden "gehost", en "zonder authentication" zouden moeten zijn. Ik ben geen Android developer, dus ik kan het verkeerd hebben, maar de uitspraak komt bij mij over als dubieus. Je kan immers ook gewoon de client de images van de server laten halen met een ander protocol dan HTTP, en vervolgens deze lokale image in een notificatie tonen. Het kan zelfs ook gewoon wel over HTTP, met authenticatie.

Hij maakt een belangrijke fout in 2:29. Hij beweert dat als je het beeldmateriaal direct vanuit de Eufy homebase zou willen serven, je de homebase zou moeten blootleggen aan het Internet d.m.v. portforwarding. Deze opmerking is incorrect. Een fout die vaak en gemakkelijk gemaakt wordt, maar wel op een cruciaal punt. Het bepaalt namelijk of het beeldmateriaal wel/niet per se naar een Eufy server zouden moeten gaan.
Je kan namelijk ook hole punching methodes gebruiken om een client direct met de homebase te laten verbinden. Bekende programma's als Teamviewer werken ook op die manier. Ik heb dit punt dan ook vaker genoemd in dit topic, niet zozeer over specifiek Eufy, maar over camera's in het algemeen.
Ook is het (hole punching) een techniek die, mag ik hopen, vaak wordt toegepast door camera fabrikanten, anders zouden er heel wat meer fabrikanten zijn met hetzelfde probleem als Eufy. Wat overigens goed zou kunnen. Sterker nog, ik ga er ook vanuit dat er veel fabrikanten zijn met hetzelfde probleem als Eufy. Maar wat Eufy vooral kwalijk wordt genomen is dat Eufy de klanten misleidt met termen als "local storage" en "privacy" etc, maar vervolgens tegen alle verwachtingen in het tegenovergestelde doet.

Wel komt ook Paul Moore in zijn video over het probleem bij Eufy, wat tekort in volledigheid en details. Eerder zat ik me al af te vragen waar foto van het gezicht van Paul in de Eufy app, exact vandaan komt. Dat blijkt dus (volgens de video van TheHoopUp) een door Paul geflagde foto te zijn van zichzelf (iets dat een Eufy gebruiker wel zou weten, maar mensen die geen Eufy hebben, weten dat niet). Maar dat verandert het probleem overigens niet. Als je een camera hebt met "local storage" zonder cloud etc, en je flagged je eigen gezicht in de app door aan te geven dat dat "Paul" is, dan verwacht je dat het niet opeens naar een cloud gaat.

Naar mijn mening verandert de video van TheHoopUp weinig aan de kritiek tegen Eufy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 16:59

Budha

Online ergo sum

Cyb schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:42:
[...]

Interessant filmpje, waarin Youtuber "The Hoop Up" het opneemt voor Eufy. (De Youtuber maakt veel filmpjes over home gadgets waaronder veel camera's.) Echter, hij maakt belangrijke fouten, en komt naar mijn mening niet neutraal over.
[...]

Hij beweert dat om een camera notifcatie met beeld materiaal weer te geven, het beeldmateriaal op een "internet facing server" moeten worden "gehost", en "zonder authentication" zouden moeten zijn. Ik ben geen Android developer, dus ik kan het verkeerd hebben, maar de uitspraak komt bij mij over als dubieus. Je kan immers ook gewoon de client de images van de server laten halen met een ander protocol dan HTTP, en vervolgens deze lokale image in een notificatie tonen. Het kan zelfs ook gewoon wel over HTTP, met authenticatie.
Dit is volgens mij niet hoe notificaties bij Android en iOS werken. Om notificaties naar jouw telefoon te sturen moet de dienstverlener, Eufy in dit geval, een service aanroepen die ervoor zorgt dat jij een bericht ontvangt. Natuurlijk is het niet de client op jouw telefoon die voor dergelijke notificaties zorgt. Dan zou deze altijd op de achtergrond moeten draaien en voortdurend de status opvragen of er al iets nieuws te melden is.

Wanneer jij hebt ingesteld dat je een thumbnail bij het bericht wilt zien, dan moet de service die het bericht naar jouw telefoon stuurt wel toegang hebben tot een dergelijke afbeelding. Om zo'n afbeelding op te halen van jouw Homebase zou deze in je router toegankelijk moeten worden gemaakt vanaf het internet en zou de berichtenservice inloggegevens moeten hebben van jouw Homebase. Dat is niet alleen heel omslachtig voor de meeste gebruikers, maar ook nog eens behoorlijk onveilig.

Wat het gebruikte protocol ermee te maken heeft weet ik niet, maar Eufy heeft daar geen keuze in. Zij bepalen niet hoe de berichtenservice werkt, ze stellen slechts een link naar een afbeelding beschikbaar.
Maar wat Eufy vooral kwalijk wordt genomen is dat Eufy de klanten misleidt met termen als "local storage" en "privacy" etc, maar vervolgens tegen alle verwachtingen in het tegenovergestelde doet.
Dat zegt hij toch ook letterlijk in zijn filmpje? Die kritiek mag Eufy zich aantrekken, maar wat verwijt je TheHookUp in deze?
Naar mijn mening verandert de video van TheHoopUp weinig aan de kritiek tegen Eufy.
Dit lijkt meer te komen door je eigen aannames, niet het gebrek aan kennis van zijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Cyb, m.b.t.; Maar dat verandert het probleem overigens niet. Als je een camera hebt met "local storage" zonder cloud etc, en je flagged je eigen gezicht in de app door aan te geven dat dat "Paul" is, dan verwacht je dat het niet opeens naar een cloud gaat.

Schijnbaar heeft niet alle Eufy hardware de mogelijkheid tot het aangeven van wie de persoon is door er een "naam" aan te hangen. Gezichtsdetectie is dan weliswaar aanwezig maar gezichtsherkenning niet [icoontje niet beschikbaar voor hardware]. Ik zie binnen de instellingen nergens de mogelijkheid om het "gezicht" van een naam te voorzien of aan een specifiek persoon te linken.

Niet mogelijk bij de deurbel en niet mogelijk bij de diverse camera's. Ik heb geen actieve cloudopslag alles "lokaal" (voor wat dat waard is).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:02
Cyb schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:42:
Notificaties zijn geen onderdeel van een app, maar van het Android ecosysteem. Dat komt dus ook met de beperkingen van de notification service.
Het klopt gewoon dat je daar geen ruimte hebt om cusom authenticatie in te bouwen.

Eufy had gewoon een setting moeten bouwen in de apps waarin je zou kunnen aangeven of deze preview-notificaties wel of niet op een server mochten komen of niet. Het is zeker verwerpelijk als je groot 'millitary grade security', 'local storage' en 'privacy' op je doos scandeert, dat er iets zoals dit gebeurd.

Echter, hetgeen jij beweert over dat reviewers betaald worden en daarom iets downplayen en dat Eufy als onderdeel van de Chinese overheid zeer geinteresseerd is in wie er bij mij aan de deur pakketjes levert, is simpelweg speclatief.
Daarmee zeg ik niet dat het niet klopt wat je stelt, maar zeker zullen we het simpelweg nooit weten.
Hij beweert dat als je het beeldmateriaal direct vanuit de Eufy homebase zou willen serven, je de homebase zou moeten blootleggen aan het Internet d.m.v. portforwarding. Deze opmerking is incorrect. Een fout die vaak en gemakkelijk gemaakt wordt, maar wel op een cruciaal punt. Het bepaalt namelijk of het beeldmateriaal wel/niet per se naar een Eufy server zouden moeten gaan.
Je kan namelijk ook hole punching methodes gebruiken om een client direct met de homebase te laten verbinden. Bekende programma's als Teamviewer werken ook op die manier.
Uiteindelijk staan je video-opnames ook gewoon op de Eufy homebase en daar maakt je device gewoon direct contact mee, zonder portforwarding.

Het enige waar het hier om draait, is de preview die in een notifcatie gegeven wordt. En om bovenstaande moet die toegankelijk zijn, er is voor een Notification geen mogelijkheid om een verbinding zo op te stellen dat je dit voor elkaar krijgt.
Ik snap wel waar die Youtuber heen wil met de opmerking mbt portforwarding.
Als je een camera hebt met "local storage" zonder cloud etc, en je flagged je eigen gezicht in de app door aan te geven dat dat "Paul" is, dan verwacht je dat het niet opeens naar een cloud gaat.
Dat ben ik overigens volledig met je eens.
Ik heb zelf geen deurbel met gezichtsherkenning, maar ik kan me wel voorstellen dat facial recognition niet lokaal kan met de simpele Homebase hardware en/of wat er in de deurbel zit. Als dat de reden is dat het via servers loopt, dan zou dat wel zeer duidelijk vermeld moeten worden.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Budha schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:40:
[...]

Dit is volgens mij niet hoe notificaties bij Android en iOS werken. Om notificaties naar jouw telefoon te sturen moet de dienstverlener, Eufy in dit geval, een service aanroepen die ervoor zorgt dat jij een bericht ontvangt. Natuurlijk is het niet de client op jouw telefoon die voor dergelijke notificaties zorgt. Dan zou deze altijd op de achtergrond moeten draaien en voortdurend de status opvragen of er al iets nieuws te melden is.
Dat ligt er maar net aan hoe je een notificatie systeem implementeert. De client hoeft niet per se te pollen voor status updates, je kan ook gewoon verbinding open houden vanuit de camera.
Wanneer jij hebt ingesteld dat je een thumbnail bij het bericht wilt zien, dan moet de service die het bericht naar jouw telefoon stuurt wel toegang hebben tot een dergelijke afbeelding.
Om zo'n afbeelding op te halen van jouw Homebase zou deze in je router toegankelijk moeten worden gemaakt vanaf het internet en zou de berichtenservice inloggegevens moeten hebben van jouw Homebase. Dat is niet alleen heel omslachtig voor de meeste gebruikers, maar ook nog eens behoorlijk onveilig.
Ik heb meerdere malen uitgebreid uitgelegd dat dat incorrect is, zelfs nog in mijn reply waarop je reageert. Het is technisch op te lossen met hole punching.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 16:59

Budha

Online ergo sum

Cyb schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:21:
[...]

Dat ligt er maar net aan hoe je een notificatie systeem implementeert. De client hoeft niet per se te pollen voor status updates, je kan ook gewoon verbinding open houden vanuit de camera.

[...]

Ik heb meerdere malen uitgebreid uitgelegd dat dat incorrect is, zelfs nog in mijn reply waarop je reageert. Het is technisch op te lossen met hole punching.
Je begrijpt het niet, het notificatiesysteem is niet van Eufy. Ze hebben niks te zeggen over de werking. Een verbinding open houden zou trouwens wel het domste idee ooit zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Budha op 02-12-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Budha schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:27:
[...]
Je begrijpt het niet, het notificatiesysteem is niet van Eufy. Ze hebben niks te zeggen over de werking. Een verbinding open houden zou trouwens wel het domste idee ooit zijn.
Eufy kiest er voor om van het Android notificatie systeem gebruik te maken, en om afbeeldingen de hosten op een Eufy server. Ze kunnen ook kiezen om een eigen notificatie systeem te maken, en géén enkele afbeelding via een Eufy server te laten verlopen.
Er is niets mis met het open houden van een verbinding. Openstaande verbindingen zijn haast continue aanwezig op mobiele devices, en anders krijg je polling, wat effectief hetzelfde is en meer brandbreedte vereist, en een grotere vertraging heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:02
Cyb schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:32:
[...]

Eufy kiest er voor om van het Android notificatie systeem gebruik te maken
Als ik een videodeurbel koopt, dan verwacht ik dat ik notificaties op mijn Android toestel ga ontvangen met daarbij een preview van wat er voor mijn deur gebeurd. Ik denk dat iedere gemiddelde consument dit verwacht.

Alle videodeurbellen die nu in de winkel liggen zullen die preview-afbeelding op een openstaande server opslaan en uitserveren, daar ben ik van overtuigd. Oke, wellicht met uitzondering van prosumer-achtige merken zoals Unifi met dito prijskaartje, waarbij het opstellen van je installatie een stuk 'lastiger' is.

Het voornamelijke verschil is dat een Google, Ring of [insert merk] niet groots 'local storage' op de doos plakken. En dat de servers vaak elders op de aardbol staan dan in China.
Ze kunnen ook kiezen om een eigen notificatie systeem te maken
Het notificatiesysteem is embedded in Android OS, of het is van Google's take van Android. Welke precies durf ik zo niet te zeggen, dan moet ik ook de boel uit elkaar gaan trekken en logs lezen. Maar het is hoe dan ook simpelweg niet iets waar Eufy wat aan kan doen.

Wel had Eufy dit ergens in 'de kleine lettertjes' moeten vermelden.
Er is niets mis met het open houden van een verbinding. Openstaande verbindingen zijn haast continue aanwezig op mobiele devices
Precies, met 1 notifications service, en niet met honderden servers met specifieke implementaties van notificaties.

Overigens is de Eufy deurbel een battery-based device. Als je 3 minuten lang de videostream opent gaat de app je waarschuwen dat de batterij zo sneller leeg gaat, en om die reden kan je in Home Assistant niet non-stop een livestream van je voordeur tonen (die stopt na 3 minuten). Non-stop de verbinding open zetten is denk ik dus ook daadwerkelijk niet gewenst.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ironheart
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 28-05 12:11
Mijn opstelling:

Camera aan de buitenmuur met onvif en POE welke opneemt naar de Synology.
Analoge doorbel van de Gamma gekoppeld aan een GPIO van een RPI en een relais. Python script die de GPIO in de gaten houdt. Zodra getriggerd wordt er een URL naar de camera aangeroepen die een snapshot maakt en opslaat als JPG. Deze wordt dan door hetzelfde scriptje via Pushover verstuurd naar mijn toestel met een aparte sound. Vertraging van ongeveer 1, à 2 seconden. Daarnaast is het beeld ook live te zien van zijn eigen URL. Kortom, alles in eigen beheer. Wellicht iets voor jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Richh schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:59:
[...]

Echter, hetgeen jij beweert over dat reviewers betaald worden en daarom iets downplayen en dat Eufy als onderdeel van de Chinese overheid zeer geinteresseerd is in wie er bij mij aan de deur pakketjes levert, is simpelweg speclatief.
Daarmee zeg ik niet dat het niet klopt wat je stelt, maar zeker zullen we het simpelweg nooit weten.
Dat is overigens niet wat ik beweer. Ik zeg dat hij een incentive heeft om te downplayen, maar wil niet zeggen dat hij dat ook daadwerkelijk doet. Het kan ook een gebrek aan kennis zijn.
Verder zeg ik niet dat Eufy onderdeel is van de Chinese overheid. Ik zeg alleen dat de Chinese overheid veel invloed heeft.
Uiteindelijk staan je video-opnames ook gewoon op de Eufy homebase en daar maakt je device gewoon direct contact mee, zonder portforwarding.
Dat de video opnames op de homebase staan, betekent niet dat ze alleen lokaal blijven. Er gaat immers beeldmateriaal naar Eufy servers. Of dat video of alleen afbeeldingen zijn, weet ik niet. Maar beiden is bezwaarlijk.
Richh schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:45:
[...]
Als ik een videodeurbel koopt, dan verwacht ik dat ik notificaties op mijn Android toestel ga ontvangen met daarbij een preview van wat er voor mijn deur gebeurd. Ik denk dat iedere gemiddelde consument dit verwacht.
Eens, maar dat impliceert niet dat er geen andere oplossingen met notificaties mogelijk zijn die wél privacy waarborgen.
Alle videodeurbellen die nu in de winkel liggen zullen die preview-afbeelding op een openstaande server opslaan en uitserveren, daar ben ik van overtuigd.
Ik heb nog niet alle videodeurbellen in bezit gehad om ze vervolgens te onderzoeken of die bewering klopt.
Je zou er best wel eens gelijk in kunnen hebben, maar dat is slechts een aanname. Eerder heb ik ook aangeven dat ik denk dat het opslaan van beelden op een fabrikant server, bij veel fabrikanten het geval is.
Het notificatiesysteem is embedded in Android OS, of het is van Google's take van Android. Welke precies durf ik zo niet te zeggen, dan moet ik ook de boel uit elkaar gaan trekken en logs lezen. Maar het is hoe dan ook simpelweg niet iets waar Eufy wat aan kan doen.

Wel had Eufy dit ergens in 'de kleine lettertjes' moeten vermelden.
Ik ben geen Android developer, dus ik kan het verkeerd hebben, maar waarom zou de Eufy app niet op basis van een notificatie, hole punching kunnen toepassen om vervolgens de afbeelding direct van de Eufy homebase te halen? Als Eufy dat zou implementeren, dan hoeft er geen enkele afbeelding via een Eufy server te verlopen.
Overigens is de Eufy deurbel een battery-based device. Als je 3 minuten lang de videostream opent gaat de app je waarschuwen dat de batterij zo sneller leeg gaat, en om die reden kan je in Home Assistant niet non-stop een livestream van je voordeur tonen (die stopt na 3 minuten). Non-stop de verbinding open zetten is denk ik dus ook daadwerkelijk niet gewenst.
Ik heb het uiteraard niet over een open video verbinding, dat lijkt me vanzelfsprekend. Ik heb het over een simpele tcp/udp netwerk verbinding. Die (ook op draadloze batterijdeurbellen) meestal continue open staan, anders kan je ook niet on-demand de deurbel meer benaderen, tenzij er sprake is van een basestation.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyb op 02-12-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Richh schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:45:
[knip]

Niet alle Eufy deurbellen zijn battery-based en/of slaan de data op de Homebase op. Theoretisch zou de origineel kabelgebonden uitvoering dus continue op kunnen nemen, een batterij leegtrekken is n.v.t. bij dat model.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 21:35
Zou voor alles lokaal de homebase misschien niet sterk genoeg zijn. Dat het op deze wijze kosten besparend is voor zowel eufy als eigenaar. Nogmaals ik heb te weinig kennis van dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
ironheart schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:58:
Mijn opstelling:

Camera aan de buitenmuur met onvif en POE welke opneemt naar de Synology.
Analoge doorbel van de Gamma gekoppeld aan een GPIO van een RPI en een relais. Python script die de GPIO in de gaten houdt. Zodra getriggerd wordt er een URL naar de camera aangeroepen die een snapshot maakt en opslaat als JPG. Deze wordt dan door hetzelfde scriptje via Pushover verstuurd naar mijn toestel met een aparte sound. Vertraging van ongeveer 1, à 2 seconden. Daarnaast is het beeld ook live te zien van zijn eigen URL. Kortom, alles in eigen beheer. Wellicht iets voor jou?
Interessant.Welke deurbel gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:25
THxZ0NE schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:14:
Ik ben benieuwd of jullie nog ideeen hebben om mijn zoektocht uit te breiden.

k ben op zoek naar een video deurbel met lokale opslag. Ik kan eventueel beelden opslaan in een Synology NAS maar bij voorkeur heb ik opslag in een separaat apparaat (buiten de bel zelf) wat zeg maar in the package zit. Daarnaast heb ik een voorkeur voor een voeding via transformator en de orginele gong. Dat laatste wil ik best vanaf wijken.

Ik zie alleen door de privacy-bomen en mogelijkheden het bos niet meer. Ik had een voorkeur voor een Eufy maar met de recente privacy nieuwsberichten twijfel ik. Ik overweeg nu ook een Action (LSC) deurbel, Ezviz DB1
een iets onbekendere is die van secufirst . Ook lokale opslag dmv kaartje en live kijken in de app mogelijk, een goeie aluminium deurbel werkend op de originele trafo draden.
Was ooit 90€ inmiddels 120€

Deze
https://www.secufirst.eu/...-bel-1080p-zwart-did701bb

Ring ( leeft op imago ) is duidelijk mindere kwaliteit dan eufy en secufirst ( zie test tweakers) en dat benodigde abbo maakt het voor mij al een no-go.

[ Voor 3% gewijzigd door nuffy op 02-12-2022 20:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

TurboTon1973 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:26:
Zou voor alles lokaal de homebase misschien niet sterk genoeg zijn. Dat het op deze wijze kosten besparend is voor zowel eufy als eigenaar. Nogmaals ik heb te weinig kennis van dit.
Als het beelden kan opslaan, dan zou het versturen van die beelden ook geen probleem moeten zijn. Beelden moeten sowieso over het Internet verstuurd worden, als je de camerabeelden vanuit een ander netwerk (buitenshuis) wilt benaderen.

Het feit dat TheHookUp het alleen heeft over het portforwarding, maar het niet heeft over hole punching (wat wat anders is dan portforwarding), wekt bij mij al snel de suggestie dat hij er geen kennis van heeft. Daardoor komt hij met onterechte argumenten waarom de Eufy methode (het opslaan van beeldmateriaal op Eufy servers) de enige methode zou zijn. Hij mist daarbij dus andere methoden, zoals hole punching en end-to-end encryption.

Ik zal pogen een korte uitleg te geven (in laymans terms) over hoe elke fabrikant het (het versturen van beelden naar een app) zou moeten doen:
1) App maakt verbinding met server van fabrikant voor het ontvangen van notificaties (zoals camera detecties). (De verbinding kan ook indirect worden gemaakt, d.m.v. een notificatiesysteem van een derde partij.) Deze verbinding moet continue open staan, of er moet met een korte frequentie gecheckt worden of er nieuwe notificaties zijn.
2) Camera detecteert iets waarvoor een notificatie naar app vereist is (Bijv. een persoon komt in beeld).
3) Camera slaat de beelden lokaal op, in zijn eigen opslag of op zijn base station.
4) Camera/base station maakt contact met server van fabrikant. Door dit contact ontstaat er een tijdelijk gat (punch hole) in je router. (Iets dat veel mensen niet weten. Dit is niet hetzelfde als port forwarding.)
5) Server communiceert via het notificatie systeem naar de app hoe de app een directe verbinding kan maken met de camera/base station, zonder dat de server daar nog tussen in zit. Dit kan via de in punt 4 genoemde gat (punch hole).
6) De app maakt een directe verbinding met het gat op de router, en komt daardoor bij de camera/base station aan.
7) Camera/base station voert authenticatie uit of de verbonden app toegang mag krijgen, al dan niet m.b.v. de server.
8 ) Een directe tijdelijke verbinding tussen camera/base station en app is nu opgezet.
9) De app geeft opdracht aan de camera/base station om beelden te streamen naar de app.

(Een andere optie is end-to-end encryptie, waarbij de server wel een rol in opslag mag spelen. Op de bovenstaande hole punching methode zijn ook variaties op te bedenken.)

Het kan overigens zijn dat Eufy al hole punching gebruikt voor videostreams. In https://www.reddit.com/r/...or_2k_uploading_to_cloud/ wordt namelijk geschreven:
Here is the response from Eufy tech support[...] Video data streams directly from HomeBase to your phone.[...]The key concern here is whether the video data is uploaded to the cloud. No, videos are not uploaded.
Een reden dat ze dit wel mogelijk juist doen voor videostreams, maar niet voor afbeeldingen van gezichten, is omdat videostreams veel opslag vereisen als ze dat van al hun klanten gaan opslaan. Dit zou dus betekenen dat Eufy wel bekend is met hole punching methodes, wat het extra opvallend maakt dat ze dat niet met (gezichts) afbeeldingen doen.

Maar hoe dan ook, misleidt Eufy klanten, en hebben ze hun architectuur raar in elkaar gezet. Dit was eigenlijk een paar jaar geleden al het geval: Eufy camera met "local-only opslag" stopt met opnemen zodra je de Internet verbinding op je router er uit trekt. Dan gaan er bij elk security minded persoon alarm bellen rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Hier nog niet genoemd. Maar TheVerge kwam op 1 dec ook nog met dit stuk over Eufy camera's:
Anker’s Eufy lied to us about the security of its security cameras
Waaruit blijkt dat Eufy camera streams via VLC online ingezien kunnen worden, en dat de URL een stuk minder encrypted is dan dat het lijkt.

Reactie van Eufy over het opslaan van beelden, vandaag op de Tweakers Frontpage:
nieuws: Eufy voegt melding over cloudopslag camerathumbnails toe aan app na kritiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 22:59
Ik ben nog niet slecht af met Dahua VTO met eigen Domoticz plugin, voip server, NVR en NTP server om mijzelf te voorzien van alles dat ik graag wil zonder de Dahua toegang naar het internet te hoeven geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cyb schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:12:
Hier nog niet genoemd. Maar TheVerge kwam op 1 dec ook nog met dit stuk over Eufy camera's:
Anker’s Eufy lied to us about the security of its security cameras
Waaruit blijkt dat Eufy camera streams via VLC online ingezien kunnen worden, en dat de URL een stuk minder encrypted is dan dat het lijkt.

[knip]
Artikel aanvulling gemaakt diezelfde dag op een later tijdstip;

Update December 1st, 3:33PM ET: After further testing, we’re not seeing the VLC streams begin based solely on the camera detecting motion. We’re not sure if that’s a change since yesterday or something I got wrong in our initial report. It does appear that Eufy is making changes — it appears to have removed access to the method we were using to get the address of our streams, although an address we already obtained is still working.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
hardware-lover schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:50:
[...]

Update December 1st, 3:33PM ET: it appears to have removed access to the method we were using to get the address of our streams, although an address we already obtained is still working.
Maar vertrouw je dat Eufy die stream niet intern alsnog prima kan inzien/gebruiken? De manier dat ze de link naar de stream konden vinden is weliswaar nu weg, maar mogelijk die functie om toegang te krijgen tot de stream niet voor Eufy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Groentjuh schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:02:
Maar vertrouw je dat Eufy die stream niet intern alsnog prima kan inzien/gebruiken? De manier dat ze de link naar de stream konden vinden is weliswaar nu weg, maar mogelijk die functie om toegang te krijgen tot de stream niet voor Eufy.
Ik deel enkel wat er staat geschreven.

Over delen van info en vertrouwen, ben bang dat dit niet enkel bij Eufy een issue is en is wat mij betreft totaal niet te overzien. Wekelijks komen er nieuwsberichten voorbij waarin staat dat er weer persoonlijke informatie is gelekt, daar kun je je net zo goed druk over maken (en soms heel terecht). Het is niet dat Google, als voorbeeld, een lieverdje is wat dat betreft, en menig mens gooit nu al zijn z.g. privé leven te grabbel.

Ik kan me er niet zo heel druk over maken als ik eerlijk ben, er zijn veel belangrijke zaken in het leven (vind ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Groentjuh schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:02:
[...]

Ondanks dat die streaming URL verwijst naar een Eufy server verwijst, zou het misschien wel mogelijk kunnen zijn dat de data van streamende beelden niet via een Eufy server loopt. Dat hangt van het RTSP protocol, en hoe Eufy het gebruikt. Het zou bijv. kunnen dat dat protocol zou kunnen doorverwijzen naar de camera, en vervolgens alle streams direct via de camera laten verlopen.
Als het wel via Eufy zou verlopen, dan zou dat opnieuw een leugen zijn van Eufy, want eerder schreven ze:
Video data streams directly from HomeBase to your phone.[...]The key concern here is whether the video data is uploaded to the cloud. No, videos are not uploaded.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

hardware-lover schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:25:
[...]

Over delen van info en vertrouwen, ben bang dat dit niet enkel bij Eufy een issue is en is wat mij betreft totaal niet te overzien. Wekelijks komen er nieuwsberichten voorbij waarin staat dat er weer persoonlijke informatie is gelekt, daar kun je je net zo goed druk over maken (en soms heel terecht). Het is niet dat Google, als voorbeeld, een lieverdje is wat dat betreft, en menig mens gooit nu al zijn z.g. privé leven te grabbel.
Het probleem bij Eufy is misleiding en leugens. Er zijn niet veel andere fabrikanten die zo ver zijn gegaan in het doen laten denken dat alles alleen lokaal blijft, maar in de praktijk het tegenovergestelde doen.
Ik kan me er niet zo heel druk over maken als ik eerlijk ben, er zijn veel belangrijke zaken in het leven (vind ik).
Dan zit je eigenlijk in het verkeerde topic. Dit topic draait om lokale opslag, waarbij geen cloud wordt toegepast, waarbij de data niet in handen komt van de fabrikant etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:00
Het is wel jammer. Ik ken geen andere camera maker die het beter lokaal doet zonder belachelijke aankopen (unifi met je NVR...)

Het probleem is gewoon dat je nooit 'all local' kan zijn en dan aan consumenten verkopen. Smartphones killen gewoon je app klaar. Ook al geef je aan dat je aan moet blijven omdat je zelf een verbinding maakt met een notificatie server.

Bij Apple weet ik het niet zeker, maar die staan het niet eens toe toch? Notificaties niet via hun servers.

De streaming van de camera's uitleg van hen is wel knullig. 100% zeker dat ze straks zeggen: "Ja het is local STORAGE, op de server slaan we niet op, we proxyen alleen maar"

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cyb schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:37:
[knip]
Dan zit je eigenlijk in het verkeerde topic. Dit topic draait om lokale opslag, waarbij geen cloud wordt toegepast, waarbij de data niet in handen komt van de fabrikant etc.
Ik zit hier prima, opslag is lokaal en ik heb geen cloud abonnement. Dat Eufy daar nu een andere draai aan lijkt te hebben gegeven verandert niets aan de oorsprong van dit topic. Dat ik mij daar minder druk om maak staat daar los van. Ik deel nog steeds de gebruikerservaringen als daar reden voor is.

Edit: @Cyb, ik mis helemaal niets, ik geef aan dat ik mij er niet zo druk over maak, en daar laat ik het bij.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 06-12-2022 14:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

hardware-lover schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:46:
[...]

Ik zit hier prima, opslag is lokaal en ik heb geen cloud abonnement. Dat Eufy daar nu een andere draai aan lijkt te hebben gegeven verandert niets aan de oorsprong van dit topic. Dat ik mij daar minder druk om maak staat daar los van. Ik deel nog steeds de gebruikerservaringen als daar reden voor is.
Je mist het hele privacy punt. Het gaat niet alléén om lokale opslag en het hebben van geen abonnement. Het gaat er óók om wát er met je data gebeurt. Er daar gaat Eufy zwaar de mist in, door de klant te misleiden.

Zo heb je bijv. fabrikant Arlo, met lokale opslag en zonder verplicht abonnement. Ondanks dat de werking grofweg vergelijkbaar is met Eufy, is het bij Arlo vrij duidelijk dat alles via een Cloud gaat. Ze zeggen er expliciet bij dat local storage een 2de aanvullende opslag is. Arlo voldoet dus qua privacy niet aan dit topic, omdat data verloopt via een Cloud, en ze zijn daar open over.

Eufy daarintegen, heeft een vergelijkbare werking, maar misleidt de klant door voor te doen dat álles lokaal blijft, wat gewoon niet waar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 06:44
Hier heb ik al enkele dagen de Reolink PoE deurbel hangen en dat bevalt prima.
Ondertussen ben ik bezig om het ding cloudloos te laten werken.
Daardoor krijg je geen notificaties meer van de Reolink app zelf, maar dat kan je opvangen door de reolink_cctv integratie te gebruiken in Home Assistant.

Wat ik ook ontdekt heb (en mede met dank aan de Youtuber The Hook Up) is dat de chime (bel) en deurbel een eigen communicatiekanaal hebben (waardoor die ook super direct werkt). Dus als Wifi of ethernet er uit liggen, blijft de chime gewoon werken als de deurbel en chime gevoed worden. The Hook Up gaf aan dat die communicatie gewoon via RF433 loopt. Ik heb dat berichtje via mijn Sonoff RF met Tasmota op Home Assistant gewoon kunnen ontvangen en kan dat integreren in automations. Dus de custom reolink_cctv integratie (die onderliggend ONVIF gebruikt) is eigenlijk niet nodig om de deurbelknop indruk te detecteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@NuKeM, getriggerd door je deurbel > chime opmerking en het onderling communiceren daarvan zonder internetverbinding, het zal voor sommigen als vloeken in de kerk zijn, maar dat werkt bij de bekabelde 2k uitvoering van de Eufy deurbel eveneens. Geen melding op telefoon vanzelfsprekend maar de bel laat zich horen in huis.

Omdat de opslag in de deurbel zelf plaatsvindt, is er ook een opname van het belmoment beschikbaar, wat dan later alsnog bekeken kan worden indien gewenst. Ik wou het even hebben gedeeld 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De reolink deurbel is er weer (nu 5% eraf).
Ik heb ondanks voorkeur voor POE toch maar voor de WIFI gekozen omdat ik sowieso mijn analoge bel wil aansluiten hierop en deze de bel van stroomkabel voorzien.
Bij verbindingsproblemen mbt het netwerk kan ik alsnog een UTP kabel erbij trekken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 17:48
NuKeM schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:55:
Hier heb ik al enkele dagen de Reolink PoE deurbel hangen en dat bevalt prima.
Ondertussen ben ik bezig om het ding cloudloos te laten werken.
Daardoor krijg je geen notificaties meer van de Reolink app zelf, maar dat kan je opvangen door de reolink_cctv integratie te gebruiken in Home Assistant.
Misschien heb je interesse in deze post van mij waarin je wat kan zien over de vrij geavanceerde notificaties die ik naar mijn telefoon stuur:
https://community.home-as...poe/485857/69?u=quizzical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardfm
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-03 16:23
Wat vinden jullie van deze?

“Q: Welke camera’s van Marmitek ondersteunen ONVIF?
A: Momenteel bieden de View ME (binnencamera), View MO (buitencamera) en Buzz LO (deurbel met camera) ondersteuning voor ONVIF

Thx

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:30
Hier nu sinds een paar maanden Doorbirds hangen aan mijn synology en Fibaro.
Doet alles “lokaal” (op eigen NVR) en cloud is uit te schakelen anders krijg je eventueel daar je snapshots te zien.
Mijn Synology maakt ook snapshots aan de hand van gebeurtenissen omdat de deurbel/intercom supported devices zijn kan je dus met action rules werken van Synology zelf om beeld of video op te slaan bij indrukken van de knop of beweging etc.
Ook chimes zijn te koppelen en de Doorbird zelf doet zowel data als voeding over PoE.
ONVIF supported, push notificaties ook op elk type actie of beweging in te stellen. Geen audio stream bij opnemen naar eigen NVR en de camera is goed maar niet super (wel Full-HD). Hij is waterdicht en als in- of opbouw leverbaar.
Als je hem aan Synology koppelt is het beeld in roosters instelbaar.

Ik heb er een review over gemaakt:
DoorBird D1101V IP Video Door Station, Surface-mount, RVS review door GeeMoney

[ Voor 27% gewijzigd door GeeMoney op 30-03-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:08

Antonio di

a mi me dijeron que si

GeeMoney schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:50:
Hier nu sinds een paar maanden Doorbirds hangen aan mijn synology en Fibaro.
Doet alles “lokaal” (op eigen NVR) en cloud is uit te schakelen anders krijg je eventueel daar je snapshots te zien.
Mijn Synology maakt ook snapshots aan de hand van gebeurtenissen omdat de deurbel/intercom supported devices zijn kan je dus met action rules werken van Synology zelf om beeld of video op te slaan bij indrukken van de knop of beweging etc.
Ook chimes zijn te koppelen en de Doorbird zelf doet zowel data als voeding over PoE.
ONVIF supported, push notificaties ook op elk type actie of beweging in te stellen. Geen audio stream bij opnemen naar eigen NVR en de camera is goed maar niet super (wel Full-HD). Hij is waterdicht en als in- of opbouw leverbaar.
Als je hem aan Synology koppelt is het beeld in roosters instelbaar.

Ik heb er een review over gemaakt:
DoorBird D1101V IP Video Door Station, Surface-mount, RVS review door GeeMoney
Dit is inderdaad een deurbel (intercom) die zonder Cloud te gebruiken is. prima Review.
Hoe werkt die buitenshuis qua verbinding via P2P van Doorbird en/of zelf te kiezen DDNS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:18
Ik ben ook op zoek naar een deurbel.

Belangrijke criteria zijn:
-Opslag van beelden op de Synology NAS. Gebruik liever geen Eufy homebase of iets dergelijks als ik een NAS heb staan.
-Wired aansluiting en lekker compact. Met batterijen zijn de deurbellen vaak zo groot.
- Snelle ontwakingstijd en reactie tijd bij gebruik deurbel.
- Moderne WiFi standaard ivm Wifi 6 netwerk.

Synology maakt gebruikt van onvif. Dus de opnames mogen eventueel via deze weg worden weggeschreven.

Tips?

Ik kwam uit bij de Armcrest 410 met bleu iris. Maar dit voelt een beetje als een knutsel project met een B merk camera.

Update: het lijkt erop dat voor mij de Reolink Wifi doorbell de beste keuze is. Hoe denken jullie hierover?

[ Voor 30% gewijzigd door StormRider op 17-04-2023 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 16:22
Een hele interessante topic en het is niet mijn doel deze te kapen. BEn wel een paar dagen aan het lezen geweest en raak soms door alles wat ik lees een beetje de draad kwijt;)

Stel ik wl wel een deurbel met camera maar heb geen behoefte om meldingen te krijgen als ik weg ben.
Het hoeft van mij dus niet persee via internet naar buiten Maar ik zou het wel met wat opslag willen gebruiken?
Ik heb al een NVR van Dahua en een QNAP nas draaien.

Eventueel zou ik het zelfs zonder notificatie op mijn GSM kunnen doen en ook gewoon een appart scherm aan de muur kunnen hangen zodat we kunnen zien wie er aan de deur staat en daar eventueel via intercom tegen spreken. Dus eigenlijk meer een video deur interkom met lokale opslag.
-Wat ik nog vergeten was ik wil liefst ook mijn huidige gong behouden

Zouden dan de keuzes makkelijker zijn?
En als ik het dan aan HA zou koppelen zou ik zelfs op mijn telefoon een melding kunnen geven.

[ Voor 14% gewijzigd door mrbert op 21-04-2023 17:10 ]

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
mrbert schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:45:
Zouden dan de keuzes makkelijker zijn?
Dan zou ik de Dahua VTO serie eens goed gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Wat ik nog vergat er bij te zeggen ik heb alleen de twee draadjes van de oude deurbeldrukker. Dat zit erg onbereikbaar weg gewerkt . Ik heb al eens gekene of daar een andere kabel in zou kunnen zodat ik eventueel iets met POE zou kunnen doen maar dat zit erniet in. Dan zou ik een kabel langs de gevel moeten doen net als ik bij mijn andere camera's heb.

Ik heb al even naar de VTO serie gekeken maar als ik het goed begrijp hebben die allemaal RJ45 nodig?

Ik had ook de Reolink Video Doorbell WiFi gezien alleen weet ik niet of ik die ook aan mijn DVR kan koppelen

[ Voor 11% gewijzigd door mrbert op 22-04-2023 16:01 ]

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Als je over die draadjes stroom kan krijgen (12 tot 33 vdc, 1A) dan zou de Dahua VTO2311R-WP kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

JanB

Het ken rotter !!!

Of de Foscam VD1

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
denk dat het dan eerder de DAhua VTO serie of de reolink wordt.
Lastige is altijd om beeldkwaliteit te beoordelen
Ook bij nightview ( als dat er al op zit. ) Wij hebben als het donker automatisch een lamp aan naast de voordeur dus denk dat er altijd genoeg licht voor zou zijn.
Van Dahua zijn er nogal wat VTO modellen Wat het lastig maakt om te kiezen.
Reolink is wel makkelijk zelf te testen want die zou ik via BOL oid snel binnen kunnen hebben;) EN kan ook aan mijn DVR worden gekoppeld heb ik begrepen dus kan ik daarmee denk ik ook 24/7 beelden opslaan als het goed is. Alleen kan ik dan begrijp ik alleen een videomelding maken via mijn HA. Ik heb begrepen dat er bij aanbellen alleen maar een standaard tekst message wordt verstuurd
Dahua is denk ik wat lastiger als ik even snel wat zou willen testen.

@Groentjuh overigens vind ik zelf de VTO2202 of een VTO2311R-WP wel een beetje erg duur voor een deurbel ivm andere opties
de VTO2111D-P-S2 zou dan eerder in aanmerking komen denk ik

Denk dat de complete VTO set met deurpost en scherm toch wel wat kostbaar zou worden.
Als ik mijn wens heel compact samen vat zoek ik dus eigelijk gewoon een combinatie van video deuriintercom functie met daarbij de bewakingsopsclag op mijn VTR. Maar dan moet je wel vlot het beeld kunnen zien als er wordt gebeld.

**UPDATE**
Heb om te testen een reolink WIFI besteld en deze valt zeker niet tegen.
IK kan hem aanmelden aan mijn dahua NVR en zie 1 malig beeld. Daarna blijkt de config file ongeldig en kan ik via de browser niets meer terug zien :|

[ Voor 52% gewijzigd door mrbert op 06-05-2023 18:20 . Reden: aanvulling ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:17

HaTe

haat niet

Interessante firmware update voor de Reolink (POE) video deurbel:
NVM! Ik kreeg deze melding via Home Assistant, maar is al een oude van Mei 2023! Blijkbaar zit ik al op een veel recentere firmware.
What's New

1. Release new smart home functions:

1) Support preview, 2-way audio, notification, voice wake-up on Alexa (notification will be available after finishing Cloud update);

2) Support preview, notification, and voice wake-up on Google Home (notification will be available after finishing Cloud update);

2. Support GOP settings.

3. Remove the original automatic frame drop, incorporate multi-level frame drop, and support frame rate control function

4. Support adjustable range of CDS value

5. Support working with IOT devices

6. Add status light control button for doorbell camera (Available to the App version of 4.37 or later)

7. Add ringing control switch for doorbell camera (Available to the App version of 4.37 or later)

8. Fix known bugs
Ik vraag me af wat er met "ringing control switch" wordt bedoeld.. Zou mooi zijn als dit een externe mechanische bel kan zijn die geschakeld kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 02-11-2023 09:38 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autarky
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-05 11:56
Ik ben opzoek naar een slimme deurbel die op mijn Google Nest Hub live de beelden laat zien als de bel gaat.
Daarnaast wil ik de beelden graag opslaan bijv op mijn NAS Synlogy (zonder abonnement). Zijn er deurbellen die jullie aanraden?

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:25
@Autarky

Eufy E340

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Autarky schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:30:
Ik ben opzoek naar een slimme deurbel die op mijn Google Nest Hub live de beelden laat zien als de bel gaat.
Daarnaast wil ik de beelden graag opslaan bijv op mijn NAS Synlogy (zonder abonnement). Zijn er deurbellen die jullie aanraden?
Ja, zoiets zou ideaal zijn. Ik snap niet waarom daar niet op ingezet wordt. En dan ook dat het een beetje snel werkt en niet dat je pas beeld en verbinding hebt als de mensen aan de deur al weer weg zijn (waarschijnlijk voor installatiegemak, maar laat het dan maar niet op batterijen werken).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 16:28
Marzman schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:42:
[...]

Ja, zoiets zou ideaal zijn. Ik snap niet waarom daar niet op ingezet wordt. En dan ook dat het een beetje snel werkt en niet dat je pas beeld en verbinding hebt als de mensen aan de deur al weer weg zijn (waarschijnlijk voor installatiegemak, maar laat het dan maar niet op batterijen werken).
Idem

Doet die reolink dat niet? Of die van unifi?

• rlat52
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:02
Unify is de enige niet chinese deurbel die ik wel zie zitten. Helaas heb ik weinig kaas gegeten van netwerk apparatuur want zover ik me ingelezen heb (en het snap :+ ). is toch wel wat andere Ubiquity randapparatuur nodig om het te laten werken.

• skank
  • Laatst online: 30-05 16:28
rlat52 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:50:
Unify is de enige niet chinese deurbel die ik wel zie zitten. Helaas heb ik weinig kaas gegeten van netwerk apparatuur want zover ik me ingelezen heb (en het snap :+ ). is toch wel wat andere Ubiquity randapparatuur nodig om het te laten werken.
ja de protect heb je nodig he :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
Heeft iemand de Gigaset Smart Doorbell ONE X?
https://www.gigaset.com/nl_nl/gigaset-smart-doorbell-one-x/
Hier een medetweaker: waarvoor dank!
Gigaset Smart Doorbell review door Dan0sz
Ik vind de kritiek, nl. dat de Gigabel geen eigen toeter/beltonen heeft, niet echt belangrijk voor ons.
Het aansluiten op de oude deurbel is juist prima, geen accu/batterij: top!.
Het dingetje kost ook nog geen drol... deugt het wel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:13
Misschien niet de juiste plek maar hopelijk wel het juiste bereik. Heeft iemand van jullie die magneet mount van de eufycam pro 2 over? Ik wil mijn twee camera's daar toch mee vastzetten ipv de vaste mounts, maar ben de doos met inhoud kwijt. Ik zoek twee stuks. Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb nu een weekje een Eufy deurbel (de c211, het is mijn derde slimme deurbel) en ben daar best tevreden over. Geen valse meldingen, hij filmt alleen als mensen op het stoepje voor mijn bel komen (je kan een gebied instellen) en alleen mensen (dus geen auto's in de straat, maar ook geen mensen tenzij ze op mijn stoepje lopen, en je kan alle functionalteit gebruiken zonder abonnement (het is er wel, maar je hoeft dat niet te nemen omdat alles opgeslagen wordt op een sd kaartje in de thuisbasis. De prijs was ook ok met 80 euro.

Het enige nadeel vind ik het mechanisme om hem los te maken. Had liever een schroefje gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBKeeKCHOvGXqdEa_xS8ALeJSyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePYYgvGk74JpqYJt0CCpxrnB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 06-02-2024 13:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

rlat52 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:50:
Eventueel zou je ook andere merken kunnen overwegen, zoals Netatmo, DoorBird en Axis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710428

Ik zit ook te kijken voor een Eufy, maar ik zie geen info over de Homebase, is dat enkel de videorecording of kan je ook losse fotos, muziek erop zetten?

Wat ik wil: 1 buiten camera, 1 videodeurbel, 1 NAS,

Mobiele app waarbij ik de nas kan bekijken,
App als iemand aanbelt dat ik kan zien wie het is.
Google Home assistent. Zo van "he google cast de trouwfotos op de NAS naar de tv"

Zie door de bomen het bos niet meer, hebben jullie ideen hoe ik dit voor elkaar krijg?

Edit: Ik ben nu uitgekomen bij de Synology DiskStation DS224+ + Eufy cameras. Hier kan je schijnbaar docker opzetten en Home assistent aan de praat krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 710428 op 16-02-2024 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij is die homebase alleen voor hun videocamera's en geen NAS.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSS95
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
StormRider schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:48:

Update: het lijkt erop dat voor mij de Reolink Wifi doorbell de beste keuze is. Hoe denken jullie hierover?
Heb je uiteindelijk de Reolink nog besteld? Hoe bevalt hij met de NAS?

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:07

ap3nr0ts

hoi

Ik denk dat ik het goed genoeg heb uitgezocht, maar ik wil nog even checken hier. Ik wil ook een slimme deurbel, wel met iets van beveiliging, en het lokaal kunnen opslaan. Achtertuin heb ik niet echt, maar wel 2 parkeerplekken waar 1 grote bak op staat die een beetje mijn schuur is. Daar wil ik dan een gaatje in boren en deze camera uit laten kijken. Daarom heeft zwart ook mijn voorkeur. Iets minder opvallend. Als ik een harde schijf aan dat basisstation hang, kan ik dan via wifi mijn eigen security fixen en de beelden lokaal opslaan? :)

uitvoering: Arlo Video Doorbell Wire-Free Zwart
uitvoering: Arlo Pro Smart Hub
uitvoering: Arlo Essential Spotlight 1-pack Zwart
https://www.bol.com/nl/nl...yJHaQ_0_7.13.ProductTitle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

@ap3nr0ts Houdt er rekening mee dat het hebben van lokale opslag nog niets zegt over of een Internet verbinding vereist is. Dat was bij Eufy ook het geval, die klanten heeft misleid met "lokale opslag" en controle over je eigen data enz, maar zodra je de Internet stekker er uit trok, viel het hele systeem uit, inclusief lokale opslag. Als je het zeker wilt weten, moet je het navragen bij de fabrikant zelf of bij mensen die een dergelijke setup hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Cyb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:41:
@ap3nr0ts Houdt er rekening mee dat het hebben van lokale opslag nog niets zegt over of een Internet verbinding vereist is. Dat was bij Eufy ook het geval, die klanten heeft misleid met "lokale opslag" en controle over je eigen data enz, maar zodra je de Internet stekker er uit trok, viel het hele systeem uit, inclusief lokale opslag. Als je het zeker wilt weten, moet je het navragen bij de fabrikant zelf of bij mensen die een dergelijke setup hebben.
Wat heb je zelf? Ik twijfel nu weer over Eufy bijvoorbeeld, omdat het wat meer mainstream is.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Cyb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:41:
Dat heb ik je vaker zien posten, maar hoe zit dat precies dan? Want zo stellig als jij dat nu brengt ervaar ik het niet.
Wanneer ik geen internet heb werkt mijn deurbel prima, en ook zie ik gewoon het beeld op de lokale opslag verschijnen. Heb jij het wellicht over de bewakingscamera's of een specifieke lijn van producten?

Het enige wat niet werkt zonder internet zijn de pushberichten, en ik ben bekend met de rel om de online opgeslagen foto's voor het pushbericht, maar verder herken ik me niet echt in je bewering. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Cyb
  • Niet online

Cyb

@ap3nr0ts Ik heb zelf geen slimme deurbel, maar wel een camera met cloudopslag. (Ik ben me van bewust dat ik daarmee privacy inlever, maar dat is een afgewozen keuze.)
Weet niet direct wat je met mainstream bedoeld als het om camerafabrikanten gaat. Persoonlijk kijk ik vooral naar track record van de fabrikant (het in opspraak raken, en privacy en security features) en land van herkomst, als het om vertrouwen gaat.

@Gonadan ik spreek in de verleden tijd over deurbellen van Eufy. Dat opslag probleem bij het verliezen van de Internet verbinding is al een tijd opgelost, maar het is wel iets waar de vraagtekens over Eufy flink begonnen te rijzen. Maar opgelost of niet, het is voor mij sowieso een bedrijf geworden dat ik niet vertrouw, maar dat geldt voor nog wel meer fabrikanten in deze productcategorie.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Cyb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:54:
@Gonadan ik spreek in de verleden tijd over deurbellen van Eufy. Dat opslag probleem bij het verliezen van de Internet verbinding is al een tijd opgelost, maar het is wel iets waar de vraagtekens over Eufy flink begonnen te rijzen. Maar opgelost of niet, het is voor mij sowieso een bedrijf geworden dat ik niet vertrouw, maar dat geldt voor nog wel meer fabrikanten in deze productcategorie.
Ah oké, dat verklaart. En dat je het niet vertrouwt haalde ik wel uit je bewoordingen uit de posts inderdaad. ;)

Op zich ben ik niet zo geschrokken van die openbaringen. Ook al is er lokale opslag, je kiest alsnog voor een systeem met een online component. Dat daar dan bijvoorbeeld een plaatje in moet is onhandig dat ze dat niet vooraf hebben gemeld, maar ik vind het allemaal wel uitlegbaar. Ik vind termen als 'misleiding' nogal sterk aangezet, dat suggereert kwade opzet en dat moet dan wel bewezen kunnen worden,

Qua privacy maak ik me niet zo'n zorgen. Omdat het in principe lokaal is heb je niet zo snel last van een dom lek waardoor derden erbij kunnen, dat is mijn grootste zorg voor dat soort apparatuur.
Een fabrikant zou natuurlijk zelf ook beelden kunnen verzamelen, maar dat kan met elk apparaat wat een internetaansluiting heeft. Zelfs een apparaat zonder online account of dienst kan dat nog doen, en dat moet je dan maar net opvallen.

Wat zijn dan voor jou argumenten om een bedrijf wél te vertrouwen? Heeft dat te maken met bepaalde aspecten qua techniek en functie, of meer de afkomst Want een track record is leuk, maar dat laat alleen maar zien waar ophef over is geweest. Dat die er nog niet is geweest zegt in principe ook niets.

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 29-02-2024 13:03 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Cyb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:54:
@ap3nr0ts Ik heb zelf geen slimme deurbel, maar wel een camera met cloudopslag. (Ik ben me van bewust dat ik daarmee privacy inlever, maar dat is een afgewozen keuze.)
Weet niet direct wat je met mainstream bedoeld als het om camerafabrikanten gaat. Persoonlijk kijk ik vooral naar track record van de fabrikant (het in opspraak raken, en privacy en security features) en land van herkomst, als het om vertrouwen gaat.

Thanks voor je antwoord. Ik bedoel inderdaad track record. Ik stap nu een beetje van mijn eerste idee af, omdat Arlo wat weifelend over ondersteuning deed. Eufy lijkt redelijk stabiel, en biedt met dit een combo die ik zie zitten:

https://www.amazon.nl/dp/...Z4G7S3H&linkCode=asn&th=1
https://www.amazon.nl/dp/...N=B086RYX7S6&linkCode=asn

Het enige wat ik dan wil testen is dat ik hem dus in mijn "fietsbak" wil monteren. Zonne-energie heb ik dan niks aan, maar opladen vind ik niet erg af en toe. Het liefst ook achter een plexiglasje wat ik dan over het gat heen monteer, maar dan moet ik thuis even (in het donker) testen hoe het dan met bewegingsdetectie zit. Qua licht is er altijd genoeg bij ons (lantaarnpalen). Als ik hem via iets als Amazon bestel, is retourneren toch een eitje als het niet werkt zoals ik wil. :+

[ Voor 14% gewijzigd door ap3nr0ts op 29-02-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Gonadan schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:02:
[...]
Ah oké, dat verklaart. En dat je het niet vertrouwt haalde ik wel uit je bewoordingen uit de posts inderdaad. ;)

Op zich ben ik niet zo geschrokken van die openbaringen. Ook al is er lokale opslag, je kiest alsnog voor een systeem met een online component. Dat daar dan bijvoorbeeld een plaatje in moet is onhandig dat ze dat niet vooraf hebben gemeld, maar ik vind het allemaal wel uitlegbaar. Ik vind termen als 'misleiding' nogal sterk aangezet, dat suggereert kwade opzet en dat moet dan wel bewezen kunnen worden,

Qua privacy maak ik me niet zo'n zorgen. Omdat het in principe lokaal is heb je niet zo snel last van een dom lek waardoor derden erbij kunnen, dat is mijn grootste zorg voor dat soort apparatuur.
Een fabrikant zou natuurlijk zelf ook beelden kunnen verzamelen, maar dat kan met elk apparaat wat een internetaansluiting heeft. Zelfs een apparaat zonder online account of dienst kan dat nog doen, en dat moet je dan maar net opvallen.
Bij Eufy gaat het verder dan het maken van technische fouten. Het is met name de manier hoe men zich profileert, iets zeggen te doen en de suggestie wekken daarvoor te staan, maar vervolgens stiekem exact het tegenovergestelde doen, en daarbij op grofe wijze privacy te schenden: vertrouwen wekken bij de klant door te zeggen dat alles lokaal en encrypted opgeslagen is, waarbij je zelf alle controle over je data hebt, maar vervolgens stiekem de beelden online en unencrypted op cloud servers verzamelen en er AI op los laten. Daarbij rekening houdende met de mate van inmengingen van de Chinese overheid in de security camera industrie, en de wijze hoe ze deze producten over de wereld aan het verspreiden zijn, verbaast het me eigenlijk ergens ook weer niet. Waar deurbellen overigens vooral buitens huis zijn, zijn robot stofzuigers dat vooral binnenshuis. Ook daar zit Eufy opvallend genoeg (of juist niet) in, en daarbij uiteraard gebruikmakende van het beruchte Tuya netwerk.
Wat zijn dan voor jou argumenten om een bedrijf wél te vertrouwen? Heeft dat te maken met bepaalde aspecten qua techniek en functie, of meer de afkomst Want een track record is leuk, maar dat laat alleen maar zien waar ophef over is geweest. Dat die er nog niet is geweest zegt in principe ook niets.
Factoren die invloed kunnen hebben op het vertrouwen in een bedrijf: transparantie (waaronder open source, privacy policy), land van herkomst (bij voorkeur uit de EU), eigenaren, track record, mate van encryptie, mate van afhankelijkheid met externe servers, mate van data verzameling (waaronder app permissies, telemetry, privacy policy), kwaliteit van de software. In de security camera industrie bestaat er zover ik weet helaas nog niet een bedrijf die op al deze factoren goed scoort, waardoor je dus afwegingen moeten maken (als je privacy en security belangrijk vindt). Maar duidelijk is in ieder geval dat Eufy er zeer slecht op scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 13:14
Vorige week mijn Eufy 2C camera's en deurbel vervangen door Reolink camera's en deurbel met NVR.
Maar helaas toch niet tevreden.
Instellen van software en linken van camera's ging niet soepel.
Heb het nu wel werkend, maar loop wel tegen andere zaken aan, zoals de "Talk" functie die alleen beschikbaar is voor admins en niet voor normale users |:( en als je plaatjes wilt in je notificaties, moet je een abonnement nemen 8)7 |:(

Nou zit ik te kijken naar de Unifi Protect G4 Pro.
Vanavond onderzoek naar doen, maar misschien zijn er hier al mensen die deze camera hebben en weten of de bovenstaande functies wel werken.
En hoe support in Home Assistant is. Dat werkt wel redelijk met Reolink. Kreeg dat met Eufy niet aan de praat.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:52
@Xyphoid Helaas geen afbeeldingen in de Ubiquiti notificaties, althans bij het drukken op de bel, dan moet ik eerst 'opnemen'. Zo ingesteld dat mijn telefoon gebeld wordt indien er wordt aangebeld.
Vergeet niet dat Unifi Protect is vereist voor de deurbel, mocht je daar al in zijn voorzien dan is dat geen issue uiteraard.
Heb verder geen andere users en geen verdere home automation platform dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-05 16:32
Joepi schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 00:25:
Heeft iemand de Gigaset Smart Doorbell ONE X?
https://www.gigaset.com/nl_nl/gigaset-smart-doorbell-one-x/
Hier een medetweaker: waarvoor dank!
Gigaset Smart Doorbell review door Dan0sz
Ik vind de kritiek, nl. dat de Gigabel geen eigen toeter/beltonen heeft, niet echt belangrijk voor ons.
Het aansluiten op de oude deurbel is juist prima, geen accu/batterij: top!.
Het dingetje kost ook nog geen drol... deugt het wel???
https://www.gigaset.com/nl_nl/cms/smart-home-overzicht.html

als ik dit zo lees, is er wel een aanleiding voor de lage prijs ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
maniac2003 schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:03:
@Xyphoid Helaas geen afbeeldingen in de Ubiquiti notificaties, althans bij het drukken op de bel, dan moet ik eerst 'opnemen'. Zo ingesteld dat mijn telefoon gebeld wordt indien er wordt aangebeld.
Vergeet niet dat Unifi Protect is vereist voor de deurbel, mocht je daar al in zijn voorzien dan is dat geen issue uiteraard.
Heb verder geen andere users en geen verdere home automation platform dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.
Hier ondertussen alles geïnstalleerd (deurbel en Protect) en ik krijg gewoon een afbeelding bij beweging.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nico95 schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:22:
[...]

https://www.gigaset.com/nl_nl/cms/smart-home-overzicht.html

als ik dit zo lees, is er wel een aanleiding voor de lage prijs ;)
Zo lang het zonder cloud werkt is het niet zo erg. Mijn Gigaset om voip te bellen werkt niet meer, maar ik ben niet zeker of dit komt door Gigaset of door inactiviteit van accounts. Ik heb het even geprobeerd terug werkend te krijgen maar na vijf minuten heb ik het opgegeven (omdat het ook onnodig is eigenlijk, we bellen vooral met apps tegenwoordig ipv voip).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Marzman schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 07:23:
[...]

Zo lang het zonder cloud werkt is het niet zo erg. Mijn Gigaset om voip te bellen werkt niet meer, maar ik ben niet zeker of dit komt door Gigaset of door inactiviteit van accounts. Ik heb het even geprobeerd terug werkend te krijgen maar na vijf minuten heb ik het opgegeven (omdat het ook onnodig is eigenlijk, we bellen vooral met apps tegenwoordig ipv voip).
Ik begrijp wat je bedoeld. Maar alle App's op Smartphones die ik ken gebruiken een variant van VoIP voor bellen :) :O :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:13
Zijn er hier gebruikers die hun ervaringen willen delen met de reolink wifi deurbel

Heb nu een ring en die werkt gewoon snel maar baal soms een beetje van de koste.

- Hoe snel is de app met aanbellen en notificatie (mobiel netwerk)
-Werkt het opslaan ook op een dahua NVR ?
- Je ziet geen thumbnails bij aanbellen en beweging las ik wat m’n ring wel heeft nu
-Voor en of nadelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 07:23:
[...]

Alle Home Automation van Gigaset is volledig afhankelijk van de homebase die weer volledig afhankelijk is van de cloud. En sinds vorige maand staat die cloud permanent uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadylog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 12:45
MarioMark1541 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:12:
Zijn er hier gebruikers die hun ervaringen willen delen met de reolink wifi deurbel

Heb nu een ring en die werkt gewoon snel maar baal soms een beetje van de koste.

- Je ziet geen thumbnails bij aanbellen en beweging las ik wat m’n ring wel heeft nu
-Voor en of nadelen ?
Ik was overgegaan van een amcrest ad410 hier naar toe. De amcrest was rampzalig, reboots of stroomproblemen etc.
Ik ben overgestapt naar de reolink poe deurbel (niet de wifi). poe is gewoon naar mijn mening superieur, je bent je ether niet aan het volstoppen met bewakingsbeelden.

Helaas gebruik ik al je dingen niet, ik gebruik home-assistant en frigate om al die dingen zelf in te vullen, dus daar kan ik weinig over zeggen behalve at het wel werkte. Dat met die thumbnail heb ik niet getest. En Dahua nvr heb ik ook niet gebruikt, ik gebruik frigate en die werkt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
MarioMark1541 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:12:

-Voor en of nadelen ?
Had een Reolink. Is na een week weer teruggestuurd.
- Geen plaatje bij notificatie (tenzij je abonnement neemt)
- traag met schakelen naar live view nadat iemand aangebeld heeft
- Software is slecht. Menus zijn niet intuïtief en setup was ook onduidelijk soms

Heb nu Ubiquiti deurbel. Zeer tevreden mee (2 maanden in gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Xyphoid schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 01:23:
[...]

Had een Reolink. Is na een week weer teruggestuurd.
- Geen plaatje bij notificatie (tenzij je abonnement neemt)
- traag met schakelen naar live view nadat iemand aangebeld heeft
- Software is slecht. Menus zijn niet intuïtief en setup was ook onduidelijk soms

Heb nu Ubiquiti deurbel. Zeer tevreden mee (2 maanden in gebruik).
Hmmm
UIniquity ook naar gekeken maar ik zit niet in dat eco systeem helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
MarioMark1541 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 06:47:
[...]

Hmmm
UIniquity ook naar gekeken maar ik zit niet in dat eco systeem helaas
Ik zat er ook niet in, maar is volgens mij best te combineren met andere hardware. Ik had twee Asus routers die gewoon gebruikt konden worden. Maar omdat ik POE nodig had, heb ik ze toch vervangen door Ubiquiti access points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Xyphoid schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:35:
[...]

Ik zat er ook niet in, maar is volgens mij best te combineren met andere hardware. Ik had twee Asus routers die gewoon gebruikt konden worden. Maar omdat ik POE nodig had, heb ik ze toch vervangen door Ubiquiti access points.
Probleem is dat ik allemaal omada spul heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
MarioMark1541 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:10:
[...]

Probleem is dat ik allemaal omada spul heb
Daar heb ik helaas geen verstand van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Nog een aanbeveling voor als ik en "pan en tilt" camera voor binnen in huis zoek zonder verplichting aan cloud en buiten de deur op slaan van beelden?

Ik wil graag de hond in de gaten houden voor als we van huis zijn ... Maar ik wil dat wel in eigen beheer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

duvekot schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:58:
Nog een aanbeveling voor als ik en "pan en tilt" camera voor binnen in huis zoek zonder verplichting aan cloud en buiten de deur op slaan van beelden?

Ik wil graag de hond in de gaten houden voor als we van huis zijn ... Maar ik wil dat wel in eigen beheer doen.
Gewoon een camera kopen waar P2P/UID niet verplicht (enkel mogelijk met) voor buitenshuis toegang.
Meestal zijn dat cam's met DDNS. DDNS instellen is wel weer iets technischer en ook andere eigen oplossing zijn dit (VLAN, VPN etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Laatst online: 16:15
duvekot schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:58:

Reolink zoom. Deze gebruik ik zelf. Zit "AI" op voor pet detection. Werkt wel aardig. Als je iets beters wilt kom je in hogere prijs range terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 22:20
mendel129 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:38:
Fyi, na lang zoeken naar een betaalbare offline POE ONVIF SIP video intercom, overstag gegaan voor de akuvox e11 https://www.akuvox.com/ProductsDisp.aspx?pid=32
Lijkt toch alles te doen wat ik wil... (en een beetje meer via SSH)
Integratie met home assistant via geknutselde HTTP GET naar POST voor de webhooks.
kan je me hier wat bij helpen bij de "geknutselde HTTP GET naar POST voor de webhooks." ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik ken die intercom niet, maar je kunt tegenwoordig in Home Assistant ook triggeren op GET webhooks.

https://www.home-assistan.../trigger/#webhook-trigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
verjager schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:16:
Ik ken die intercom niet, maar je kunt tegenwoordig in Home Assistant ook triggeren op GET webhooks.

Wat is eigenlijk een webhook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Faece schreef op maandag 4 november 2024 @ 04:47:
Wat is eigenlijk een webhook ?
In deze context het aanroepen van een specifieke URL van je Home Assistant installatie, waar je vervolgens acties aan kunt koppelen. Dus die zou je op de intercom moeten kunnen instellen, en als trigger in een automation.

Bijv.
code:
1
https://your-home-assistant:8123/api/webhook/some_hook_id

[ Voor 8% gewijzigd door verjager op 04-11-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
verjager schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:02:
[...]

In deze context het aanroepen van een specifieke URL van je Home Assistant installatie, waar je vervolgens acties aan kunt koppelen. Dus die zou je op de intercom moeten kunnen instellen, en als trigger in een automation.

Bijv.
code:
1
https://your-home-assistant:8123/api/webhook/some_hook_id
Wow. Ik hoor het donderen in keulen maar ik zie wel mogelijkheden ;) even zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Krijg je met de Reolink ook een notificatie en geluid op je telefoon als iemand de deurbel indrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

MarioMark1541 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:41:
Krijg je met de Reolink ook een notificatie en geluid op je telefoon als iemand de deurbel indrukt
Zie:
[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:03

mendel129

Radioactivator

verjager schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:16:

Ah, interressant! Eens naar kijken.
Faece schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:25:
[...]

kan je me hier wat bij helpen bij de "geknutselde HTTP GET naar POST voor de webhooks." ?
Mijn huidige opstelling gebruikt node-red als "proxy". Die had eerder een GET webhook (Hass liet indertijd enkel POST callbacks toe).

Op die akuvox kan op de webui onder intercom -> basic -> "push button action" een "action to execute" invoeren, welke een GET op een url naar keuze doet (handleiding).
Dus daar het node-red http endpoint ingevuld, en via node red de hass integratie die een script triggert.

[ Voor 5% gewijzigd door mendel129 op 07-11-2024 13:51 ]

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
mendel129 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:29:
[...]

Ah, interressant! Eens naar kijken.

[...]

Mijn huidige opstelling gebruikt node-red als "proxy". Die had eerder een GET webhook (Hass liet indertijd enkel POST callbacks toe).

Op die akuvox kan op de webui onder intercom -> basic -> "push button action" een "action to execute" invoeren, welke een GET op een url naar keuze doet (handleiding).
Dus daar het node-red http endpoint ingevuld, en via node red de hass integratie die een script triggert.
Het commando om de deur te openen is me gelukt. Nu zou ik graag het commando vinden die het drukken van de bel doorgeeft. Zodat ik daar een actie kan aan koppelen...

Ik zie de link nu pas naar de handleiding. Dus wellicht moet ik bij
Call Event Notification kijken

[ Voor 5% gewijzigd door Faece op 07-11-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinx77
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 16:06
Zojuist hier heel Eufy retour gedaan. Alles geprobeerd, en uiteindelijk opgegeven. Redenen:
  • Verbinding was zeer onbetrouwbaar, waar het de ene moment alles deed, kon ik de volgende dag geen videostream meer ophalen
  • App was raar en omslachtig als je iets probeerde te herstellen. Ik ben meer dan 5 keer verplicht door de virtuele installatie heen geweest
  • Alles werkte soms tijdelijk weer, als ik de cache van de app verwijderde (???)
  • Het was onmogelijk te achterhalen hoe de verbindingen waren, want de verbinding kon verbroken zijn, maar het signaal werd wel aangegeven als "sterk" in de app
  • Een rode LED op de homebase kon van alles betekenen, waardoor het een nutteloos signaal-lampje werd
  • Apparaten raakten zomaar offline. En dat in een huis met 6 mesh-points, en waar de deurbel en de homebase vlak bij elkaar stonden
  • Verbinding moest via de Homebase, maar als je de UTP-kabel eruit haalde dan kon het toch via wifi. Maar dit was niet de officiële manier en dus slecht ondersteund in de app.
  • Er was achteraf geen homebase nodig, want de "gong" is eigenlijk ook een homebase (maar dan zonder bepaalde functies, die soms toch wel werkten)
  • De helpdesk was niet nuttig. Je kreeg een standaard email terug, en als je verder geholpen wilde worden moest je zelfs je factuur opsturen om geholpen te worden. Laten we hier kort over zijn: het is een helpdesk waar je veel geduld voor moet hebben.
  • De forums noemden "meer keer proberen en dan ineens deed ie het" als veel genoemde oplossing - dat had ik serieuzer moeten nemen, want dat duidt op slechte software.
Als je dit allemaal vaag vindt, dan somt dit het goed op. Het was een complete mislukking, en die troep komt bij mij er niet meer in!!! Ik heb nu een Tuya-deurbel van de Action opgehangen en die werkt sneller en altijd - dat moet voldoende zeggen. Als je denkt aan een Eufy, dan heel simpel houden: "Werkt het niet perfect per dag 1 -> direct terugsturen".

Dus mijn oude plan komt weer uit de kast:
  • Tuya deurbel van de Action flashen - als je de vcc, gnd, tx en rx kan vinden, is de basis best makkelijk. Lastiger is de juiste pinnen vinden voor de camera, maar wel te doen. De ESP32-camera's zijn helaas supersloom met 2 frames per seconde.
  • NAS met GPU. De GPU is voor AI-toepassingen. Het vervelende is dat dit nog nauwelijks in webshops wordt verkocht. Zelf maken dus.
  • NAS, HASS en camera aan elkaar knopen. Dat is het makkelijkst
Vooral de NAS bouwen is me erg veel werk nu, dus zoek wel een tussenoplossing. Hoe is Reolink? Ook plug&pray of wel degelijke engineering?

Algoritmes, maar dan supersnel uitgevoerd, dat is zeg maar mijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
vinx77 schreef op zondag 17 november 2024 @ 22:12:

Vooral de NAS bouwen is me erg veel werk nu, dus zoek wel een tussenoplossing. Hoe is Reolink? Ook plug&pray of wel degelijke engineering?
Reolink was hier in de plaats voor het gare Eufy gekomen. Maar trage verbinding, niet heel intuïtieve software en geen plaatjes bij de notificaties (tenzij je een abonnement neemt) waren voor mij reden om het weer terug te sturen.
Nu heb ik alles van Ubiquiti en al paar maanden geen problemen. Kost je wel een paar duiten...

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:52
Xyphoid schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:05:
[...]

Reolink was hier in de plaats voor het gare Eufy gekomen. Maar trage verbinding, niet heel intuïtieve software en geen plaatjes bij de notificaties (tenzij je een abonnement neemt) waren voor mij reden om het weer terug te sturen.
Nu heb ik alles van Ubiquiti en al paar maanden geen problemen. Kost je wel een paar duiten...
Mag ik vragen wat je precies nodig hebt, bij “deployment” staan altijd de switch, gateway en recorder vermeld. Is dat ook echt verreist?

Ik ben namelijk op zoek naar een systeem met lokale opslag, geen abonnement, niet uit China en het moet ook werken. Dan valt er al heel veel af, wellicht zie ik iets over het hoofd naast Ubiquiti?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
Fromz schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:23:
[...]

Mag ik vragen wat je precies nodig hebt, bij “deployment” staan altijd de switch, gateway en recorder vermeld. Is dat ook echt verreist?

Ik ben namelijk op zoek naar een systeem met lokale opslag, geen abonnement, niet uit China en het moet ook werken. Dan valt er al heel veel af, wellicht zie ik iets over het hoofd naast Ubiquiti?
Als je de Dream Machine SE er bij neemt kan je de camera direct daaraan aansluiten en videos daar opslaan. Switch is niet nodig tenzij je super veel apparaten aan gaat sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vinx77 schreef op zondag 17 november 2024 @ 22:12:
Zojuist hier heel Eufy retour gedaan. Alles geprobeerd, en uiteindelijk opgegeven. Redenen:
  • Verbinding was zeer onbetrouwbaar, waar het de ene moment alles deed, kon ik de volgende dag geen videostream meer ophalen
  • App was raar en omslachtig als je iets probeerde te herstellen. Ik ben meer dan 5 keer verplicht door de virtuele installatie heen geweest
  • Alles werkte soms tijdelijk weer, als ik de cache van de app verwijderde (???)
  • Het was onmogelijk te achterhalen hoe de verbindingen waren, want de verbinding kon verbroken zijn, maar het signaal werd wel aangegeven als "sterk" in de app
  • Een rode LED op de homebase kon van alles betekenen, waardoor het een nutteloos signaal-lampje werd
  • Apparaten raakten zomaar offline. En dat in een huis met 6 mesh-points, en waar de deurbel en de homebase vlak bij elkaar stonden
  • Verbinding moest via de Homebase, maar als je de UTP-kabel eruit haalde dan kon het toch via wifi. Maar dit was niet de officiële manier en dus slecht ondersteund in de app.
  • Er was achteraf geen homebase nodig, want de "gong" is eigenlijk ook een homebase (maar dan zonder bepaalde functies, die soms toch wel werkten)
  • De helpdesk was niet nuttig. Je kreeg een standaard email terug, en als je verder geholpen wilde worden moest je zelfs je factuur opsturen om geholpen te worden. Laten we hier kort over zijn: het is een helpdesk waar je veel geduld voor moet hebben.
  • De forums noemden "meer keer proberen en dan ineens deed ie het" als veel genoemde oplossing - dat had ik serieuzer moeten nemen, want dat duidt op slechte software.
Als je dit allemaal vaag vindt, dan somt dit het goed op. Het was een complete mislukking, en die troep komt bij mij er niet meer in!!! Ik heb nu een Tuya-deurbel van de Action opgehangen en die werkt sneller en altijd - dat moet voldoende zeggen. Als je denkt aan een Eufy, dan heel simpel houden: "Werkt het niet perfect per dag 1 -> direct terugsturen".

Dus mijn oude plan komt weer uit de kast:
  • Tuya deurbel van de Action flashen - als je de vcc, gnd, tx en rx kan vinden, is de basis best makkelijk. Lastiger is de juiste pinnen vinden voor de camera, maar wel te doen. De ESP32-camera's zijn helaas supersloom met 2 frames per seconde.
  • NAS met GPU. De GPU is voor AI-toepassingen. Het vervelende is dat dit nog nauwelijks in webshops wordt verkocht. Zelf maken dus.
  • NAS, HASS en camera aan elkaar knopen. Dat is het makkelijkst
Totaal andere ervaring met Eufy hier. In het oude huis een HomeBase via ethernet en deurbel bekabeld aangesloten. Mechanische bel ging, netjes melding op iPhones en binnen een paar seconden beeld.

Nu in het nieuwe huis aan de voorkant de deurbel én Eufycam 2C aangesloten of de HomeBase via wifi. Aan de achterkant twee Eufycam 2C op een 2e HomeBase, ook via wifi.

Werkt allemaal stabiel en goed, heb wel UniFi AC’s, misschien dat het daardoor lekker werkt. Natuurlijk zie ik liever minder spam in die app en zou ik sneller beeld willen als iemand aan belt. Maar voor lokale opslag zonder abonnementskosten is dit prima.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Laatst online: 26-05 18:22
We lopen met onze peuter bij de Opvoedpoli ivm prikkelverwerkings problematiek. IOM hen willen we beeldmateriaal vastleggen van zijn gedrag.

Daarom wil ik 2 camera’s ophangen, 1 in de woonkamer en 1 in zijn slaapkamer.

Deze camera’s moeten continue beelden opnemen op een SD of dat deze naar een NAS stuurt.
Ik kan dagelijks de video’s filteren en verwijderen indien er niets aan de hand is. Scheelt schrijf ruimte.

De woonkamer kan ik op PoE aansluiten, de slaapkamer op WiFi.

Omdat ik al een Reolink deurbel heb en daar erg tevreden over ben, zoek ik camera’s van deze fabrikant.

En dan kom ik uit op de E1 Zoom.
Is deze variant inderdaad de juiste keuze voor onze situatie ?
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste