• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 09:07
hardware-lover schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:29:
[...]

Jammer genoeg heb ik dat wel gevonden, dat lukt dus niet;

What is the difference between the 2K battery doorbell and the 1080P battery doorbell?

1) The 2K version can be hardwired, while the 1080P version cannot be hardwired.
Thanks, ik had de manual ook doorgelezen en daar stond niets in over een wire.
Gek genoeg is de 2K versie in de US bij Eufy zelf 79 dollar. In Nederland kost ie 119 euro.
Bijzonder verschil. En ik kan hem alleen bij Eufy vinden.
https://eu.eufy.com/products/t8200

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kevertje1977 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:14:
Thanks, ik had de manual ook doorgelezen en daar stond niets in over een wire.
Gek genoeg is de 2K versie in de US bij Eufy zelf 79 dollar. In Nederland kost ie 119 euro.
Bijzonder verschil. En ik kan hem alleen bij Eufy vinden.
https://eu.eufy.com/products/t8200
Die versie is als Eufy "refurbished" via Amazon.de ook met €40,- korting, op dit moment €90,- (in mijn geval inclusief gratis verzenden).

Als volledig ongebruikt kost ie daar €122,- (exclusief eventuele verzendkosten).

Let op, deze uitvoering heeft de (4GB) opslag in de Eufy zelf, niet in de bel zoals bij jouw huidig model. Ik heb (ik dacht op Reddit), wel gelezen dat jouw huidige bel met opslag ook zou werken met het model hierboven. Durf dit echter niet met 100% zekerheid te zeggen.

Besteloverzicht refurbished.
Items : € 130,14
Porto- en verpakkingskosten: € 0,00
Totaal: € 130,14
Toegepaste besparingen: € -40,00
Totaal: € 90,14

Testing, one, two ...

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 09:07
hardware-lover schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:32:
[...]

Die versie is als Eufy "refurbished" via Amazon.de ook met €40,- korting, op dit moment €90,- (in mijn geval inclusief gratis verzenden).

Als volledig ongebruikt kost ie daar €122,- (exclusief eventuele verzendkosten).

Let op, deze uitvoering heeft de (4GB) opslag in de Eufy zelf, niet in de bel zoals bij jouw huidig model. Ik heb (ik dacht op Reddit), wel gelezen dat jouw huidige bel met opslag ook zou werken met het model hierboven. Durf dit echter niet met 100% zekerheid te zeggen.

Besteloverzicht refurbished.
Items : € 130,14
Porto- en verpakkingskosten: € 0,00
Totaal: € 130,14
Toegepaste besparingen: € -40,00
Totaal: € 90,14
Bedankt, ik heb hem daar besteld ! Ik mag van BOL de batterij versie terugsturen omdat de batterijen het niet echt lang volhouden. Dus ik krijg van Bol de 99 euro terug en heb nu deze bij Amazon besteld voor 93,63

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:02
Vandaag nog voor te bestellen voor 105 Euro met verwachte levering medio oktober.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
saturn21 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:37:
Vandaag nog voor te bestellen voor 105 Euro met verwachte levering medio oktober.
Voor de mensen die denken hey dat was interessant, ik heb het gemist: vandaag is de deal ook nog actief 8)7. Bijzondere verkooptactiek.

Ik ben ook heel benieuwd, ik heb hem in ieder geval in pre-order staan. Zelf ben ik al tijden op zoek naar combi POE, lokaal en betaalbaar. Ik was voor losse camera's ook al wel gecharmeerd van Reolink met name prijs/kwaliteit verhouding, dus dat deze nu op de markt verschijnt is ideaal. Ik zal t.z.t. mijn ervaringen delen.

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 09:28
Ook nu nog te pre-orderen voor €105.
Het zou mijn eerste slimme deurbel worden, ben aan het verbouwen en laat een ethernetkabel naar buiten trekken voor de deurbel.

Wat me wel opvalt is dat de PoE-versie net iets minder luxe is uitgevoerd (software) dan de WIFI-variant van deze deurbel, als je de comparison bekijkt dan lees je dat de PoE-variant geen 'Rich notification' heeft, en de WIFI-versie wel. Het zelfde geldt voor 'Cloud storage (Available in several countries)', maar dat is voor wie hier meeleest prima natuurlijk. Wat die 'Rich notifications' zijn weet ik niet precies, push meldingen naar smartphone?
Waarom zou dat niet kunnen als de verbinding loopt over ethernetkabel en wel als dit via WIFI gaat?

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50
fritsjof schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:27:
[...]

Het zou mijn eerste slimme deurbel worden, ben aan het verbouwen en laat een ethernetkabel naar buiten trekken voor de deurbel.

Wat me wel opvalt is dat de PoE-versie net iets minder luxe is uitgevoerd (software) dan de WIFI-variant van deze deurbel, als je de comparison bekijkt dan lees je dat de PoE-variant geen 'Rich notification' heeft, en de WIFI-versie wel. Het zelfde geldt voor 'Cloud storage (Available in several countries)', maar dat is voor wie hier meeleest prima natuurlijk. Wat die 'Rich notifications' zijn weet ik niet precies, push meldingen naar smartphone?
Waarom zou dat niet kunnen als de verbinding loopt over ethernetkabel en wel als dit via WIFI gaat?
Rich notifications zijn berichten waarbij waarschijnlijk een afbeelding zit. Aangezien de WiFi wel Cloud Storage heeft en de PoE vermoedelijk dus niet, is het ook niet mogelijk om afbeeldingen mee te sturen in de notificaties.

• blackd
  • Niet online
Ik had me dat verschil nog niet gerealiseerd.

Maar denk geen probleem. Dat lossen we dan wel in Home Assistant op, toch ;)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

En de wifi kan ook zonder cloud gebruikt worden? Dat zou toch mijn voorkeur hebben al zullen inbrekers natuurlijk steeds vaker wifi gaan jammen (de betere inbrekers doen dat nu al standaard, ook als er geen bel hangt want misschien hangt die wel bij de overburen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• fritsjof
KoBolD54 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:38:
[...]

Rich notifications zijn berichten waarbij waarschijnlijk een afbeelding zit. Aangezien de WiFi wel Cloud Storage heeft en de PoE vermoedelijk dus niet, is het ook niet mogelijk om afbeeldingen mee te sturen in de notificaties.
Ah zo ja, ik snap het.

Toch kan mijn (Foscam) IPcam zonder cloud mij emails met snapshots sturen bij detectie van beweging, maar die heeft dan dus een email client in de software om dat mee te doen - de Reolink deurbel niet.

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:02
Ik denk dat mijn oplossing niet veel goedkoper kan.
Ik woon in een flat. Heb een peephole camera van 5 euro gekocht via ebay om in het kijkgat van de deur te plaatsen.
Vervolgens een I-spy geinstalleerd op een thinclient. En opnemen maar :)

Totale kosten 5 euro camera en 45 euro thinclient

[Voor 13% gewijzigd door C6DL op 10-09-2022 10:22]

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50
fritsjof schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:21:
[...]

Ah zo ja, ik snap het.

Toch kan mijn (Foscam) IPcam zonder cloud mij emails met snapshots sturen bij detectie van beweging, maar die heeft dan dus een email client in de software om dat mee te doen - de Reolink deurbel niet.
Dat zal dan komen omdat Foscam dat software matig mogelijk heeft gemaakt en omdat de camera waarschijnlijk lokaal de afbeeldingen (tijdelijk) opslaat. De Reolink zal dat dan waarschijnlijk niet doen / kunnen / willen.

• fritsjof
fritsjof schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:27:
[...]

Na wat miscommunicatie heb ik nu een 12v-kabel naar buiten liggen, en geen ethernet, dus de PoE-versie van de Reolink wordt het niet voor mij, helaas. :(

Ik moet dus voor een slimme deurbel gaan met standaard bedrade aansluiting en ga me maar eens daarop orienteren. Succes hier verder met de PoE-deurbellen!

• blackd
  • Niet online
fritsjof schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:37:
Na wat miscommunicatie heb ik nu een 12v-kabel naar buiten liggen, en geen ethernet, dus de PoE-versie van de Reolink wordt het niet voor mij, helaas. :(
Is dat dan dusdanig ingewikkeld dat je dat niet kan vervangen door een ethernet kabel?
Meestal komt zo'n aansluiting van de bel toch uit in de meterkast.

• fritsjof
blackd schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:42:
[...]

Is dat dan dusdanig ingewikkeld dat je dat niet kan vervangen door een ethernet kabel?
Meestal komt zo'n aansluiting van de bel toch uit in de meterkast.
Ik had gevraagd om een 'pijpje naar buiten voor een deurbel' en ze hebben een pijp van flexibel PVC, met daarin een 12v kabel, ingefreesd en daarna binnen afgestuct en buiten het pijpje netjes gevoegd, zodat er alleen een draadje uit het voegwerk steekt. De bel zit aan de andere kant van de deur dan waar de meterkast zit, dus het pijpje gaat naar binnen horizontaal, dan omhoog, langs plafond (ingefreesd) naar de andere kant, dan weer naar beneden de meterkast in, waar hij netjes uitkomt.

Ik had, achteraf, niet moeten vragen om een pijpje naar buiten voor mijn deurbel, maar naar 'een pijpje met daarin zowel 12v als ethernet kabel naar buiten voor mijn deurbel'.

Volgens de electricien 'gaat dat niet meer lukken' (ethernet erbij trekken of 12v kabel vervangen door ethernet).

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:54
Ben lurker in dit topic en heb ooit alle berichten vanaf het begin gelezen omdat ik mettertijd een Bel - Camera oplossing nodig had met eigen opslag.

Nu is de tijd gekomen dat ik korte termijn (lees vandaag) een oplossing nodig heb.
Ik heb eigenlijk altijd Eufy in mijn achterhoofd gehad en ik zie nu 4 aanbiedingen bij tofblauw.

Het gaat om de volgende modellen.

338,- Eufycam 2 Duo Pack + Video Doorbell Battery
428,- Eufycam 2 Pro Duo Pack + Video Doorbell Battery
448,- Eufycam 2 Duo Pack + Eufy Video Doorbell Dual 2 Pro
548,- Eufycam 2 Pro 2-pack + Eufy Video Doorbell Dual 2 Pro

Situatie is een voortuin van 9 breed 5 diep, bel in gezamenlijk portiek waar 3 woning ingangen zijn (bouw 1956).
De camera in de woonkamer zou geen zicht hebben in het portiek.
Voorcamera zou ik graag geluid op hebben dus kan/moet? evt buiten opgehangen worden.
Het is hier niet echt een buurt waar ze alles van je muur afslopen maar wat niet buiten hoeft is beter.
Voor achter een tuin van 9 breed 10 diep, geheel omheind al dan niet met stenen muren/schuurtjes (achter+portiek) of hout tuinhekken. L/R
Camera achter is van minder belang.

Begreep dat de Pro versie van de camera beter is op afstanden van meer dan 5 meter diepte waar de niet pro dan wat wazig wordt.
Mijn voortuin is een meter of 4-5 dus de "gewone" versie zou dan volstaan.
De Dual versie van de bel is leuk en zou hier (portiek - 3 woning ingangen) ook wel goed werken.
Wat zou een extra reden zijn om die dual te nemen anders dan een extra camera op een pakketje.

Qua geld, het liefst geef ik die 338,- uit want dat is al een hoop.
Als het moet kan die 548,- ook wel betaald worden als er echt een meerwaarde voor die 210,- is.

Of is er iets anders waar ik naar moet kijken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• blackd
  • Niet online
blackd schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:04:
... ik heb hem in ieder geval in pre-order staan. ...
Ik krijg net een update van Reolink dat shipment is uitgesteld tot eind december.

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:12
blackd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:08:
[...]

Ik krijg net een update van Reolink dat shipment is uitgesteld tot eind december.
Ah das's jammer. Ik zag het gister ook, heb mijn email adres ingevuld. Gister ook een NVR systeem van Reolink gekocht met 4 cams. Zit een NVR bij met 8 PoE poorten, dus daar kan de doorcam van Reolink dan ook mooi bij.

• henkkeumus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 17:10
Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen maar de zaken die je noemt in jouw OP kunnen met Ring ook. Enkel niet op PoE gevoed maar ik heb ook om het Ring abbo heengewerkt en ik push alle opnamen naar mijn Telegram ;)

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-05 09:17

Dennisb1

VCDS 058

Begrijp ik nou goed dat de WiFi variant van Reolink ook UTP nodig heeft?
Dan kan je net zo goed de POE versie pakken natuurlijk.

https://home-cdn.reolink....art_Guide_August_2022.pdf

[Voor 10% gewijzigd door Dennisb1 op 19-10-2022 11:45]

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Dennisb1 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:44:
Begrijp ik nou goed dat de WiFi variant van Reolink ook UTP nodig heeft?
Als ik de instructies lees kun je voor het instellen UTP gebruiken (indien een Desktop wordt gebruikt voor het instellen). Volgens mij kun je via app de wifi versie gewoon voorzien van de benodigde wifi-gegevens.

Wel mooi dat zelfs de wifi versie via UTP aangesloten zou kunnen worden!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:36
henkkeumus schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:34:
Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen maar de zaken die je noemt in jouw OP kunnen met Ring ook. Enkel niet op PoE gevoed maar ik heb ook om het Ring abbo heengewerkt en ik push alle opnamen naar mijn Telegram ;)
Hoe push je die opnames richting je Telegram? als ik vragen mag :)

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• henkkeumus
Operations schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:23:
[...]

Dan quote ik mezelf even uit een ander HA topic waar ik 't ook verteld heb :)
japie101 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:45:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Zou je wat code kunnen delen?
Hiervoor moet je een tweetal addons installeren

- Ring-MQTT addon: https://github.com/tsightler/ring-mqtt-ha-addon
- Mosquitto Broker: Settings > Addon > Store > Mosquitto Broker
Hierna kun je via settings > intergrations > MQTT de intergratie Mosquitto Broker instellen.

MQTT is een vak apart, als je dit niet helemaal begrijpt raad ik je aan hierin in te lezen. Voor deze "handleiding" niet echt nodig, maar wanneer je andere apparatuur (Tasmota, SoNOFF, Tuya enz..) over LAN wil laten lopen kom je MQTT veel tegen.

De config van de Ring-MQTT addon spreekt voor zich, installeren en wanneer je hem opent, open je de WebUI en log je in en haal je een token op.

Vervolgens ga je naar de configuratie tab van de addon. Hier maak je een MQTT user aan waar je jouw videostream overheen gaat parsen. Geef dus een livestream_user op en een livestream_pass. Dit mag vanalles zijn.

Herstart hierna de addon.

Vervolgens kun je via de intergratie Mosquitte Broker nu jouw RING devices vinden. Klik op je deurbel waarna de entity geopend wordt. Hieronder een screenshot van mijn Ring Wired

Klik vervolgens op de INFO sensor, dit opent de pop-up waar je jouw stream URL (RTSP) uit kan pikken. Klap de attributen open en hier vind je jouw RTSP URL.

Als het goed is staat achter de stream source jouw RTSP URL. Hierin zijn de door jouw aangemaakte MQTT user en password uit de Ring-MQTT app verwerkt. Zo niet, kun je jouw stream source URL waarschijnlijk ook wel uit de logs pikken van de addon.

Onder de stream URL vind je een still-image URL. Deze kan worden gebruikt voor jouw entity card maar is niet noodzakelijk. De addon probeert deze URL te "raden" maar het is niet altijd goed (zoals tslighter in de docs ook aangeeft, meer info in zijn gemaakte Wiki: https://github.com/tsightler/ring-mqtt/wiki)

Om de Ring nu een camera. entity te maken ga je naar settings > intergrations > intergration add > generic camera

De still image is niet noodzakelijk en kun je leeg laten. ;)

Succes!

[Voor 4% gewijzigd door henkkeumus op 21-10-2022 10:27]

• Richard007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 08:34
Ik ben in de running om een Google Nest (die witte) video deurbel aan te schaffen.
Nu heb ik bij mijn buurman gezien die een "Hello" versie heeft, dat er nog een component tussen zit.
Namelijk een Gong connector deze verbind met een externe gong.
Nu zou ik graag ook een externe gong willen gebruiken via dat principe en de vraag is..
Hoe sluit ik deze dan aan? Voor het nieuwe model Nest lijkt er geen connector bij te zitten namelijk.
Maar kan natuurlijk abuis zijn.
Zie foto voor zijn setup van de Hello met 24v. Voor de nieuwe versie schijnt 8v genoeg te zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken

• henkkeumus
Operations schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:23:
[...]

Sorry ik heb niet helemaal jouw vraag beantwoord met mijn vorige post, maar met een automation kun je vervolgens alles naar Telegram pushen, zoals hier:
japie101 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:45:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Zou je wat code kunnen delen?
henkkeumus schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:27:
[...]

Hiervoor moet je een tweetal addons installeren

- Ring-MQTT addon: https://github.com/tsightler/ring-mqtt-ha-addon
- Mosquitto Broker: Settings > Addon > Store > Mosquitto Broker
Hierna kun je via settings > intergrations > MQTT de intergratie Mosquitto Broker instellen.

MQTT is een vak apart, als je dit niet helemaal begrijpt raad ik je aan hierin in te lezen. Voor deze "handleiding" niet echt nodig, maar wanneer je andere apparatuur (Tasmota, SoNOFF, Tuya enz..) over LAN wil laten lopen kom je MQTT veel tegen.

De config van de Ring-MQTT addon spreekt voor zich, installeren en wanneer je hem opent, open je de WebUI en log je in en haal je een token op.

Vervolgens ga je naar de configuratie tab van de addon. Hier maak je een MQTT user aan waar je jouw videostream overheen gaat parsen. Geef dus een livestream_user op en een livestream_pass. Dit mag vanalles zijn.

Herstart hierna de addon.

Vervolgens kun je via de intergratie Mosquitte Broker nu jouw RING devices vinden. Klik op je deurbel waarna de entity geopend wordt. Hieronder een screenshot van mijn Ring Wired

[Afbeelding]

Klik vervolgens op de INFO sensor, dit opent de pop-up waar je jouw stream URL (RTSP) uit kan pikken. Klap de attributen open en hier vind je jouw RTSP URL.

[Afbeelding]

Als het goed is staat achter de stream source jouw RTSP URL. Hierin zijn de door jouw aangemaakte MQTT user en password uit de Ring-MQTT app verwerkt. Zo niet, kun je jouw stream source URL waarschijnlijk ook wel uit de logs pikken van de addon.

Onder de stream URL vind je een still-image URL. Deze kan worden gebruikt voor jouw entity card maar is niet noodzakelijk. De addon probeert deze URL te "raden" maar het is niet altijd goed (zoals tslighter in de docs ook aangeeft, meer info in zijn gemaakte Wiki: https://github.com/tsightler/ring-mqtt/wiki)

Om de Ring nu een camera. entity te maken ga je naar settings > intergrations > intergration add > generic camera

De still image is niet noodzakelijk en kun je leeg laten. ;)
[Afbeelding]

Succes!
Even een aanvulling op mijn vorige post. Waarschijnlijk gaat Ring dit mij ook niet in dank afnemen maar op deze manier kun je dus ook om het abbo model van Ring heenwerken ;). De RTSP stream haalt de addon natuurlijk wel van de API van Ring dus het is niet totaal lokaal, zonder internet werkt de RTSP stream en movement PIR niet (alle andere functies wel zoals de Chime triggeren).

Of het "illegaal" is, ik (denk) het niet. Maar blij zullen ze d'r niet mee zijn :P

Ik neem 20 seconden stream op en sla deze lokaal op. Daarna pak ik die clip en stuur ik die naar mijn Telegram bot waarmee ik dus clips in mijn Telegram gestuurd krijg. De trigger voor opnemen is movement. In de Ring app kun je zelf een zone aanmaken, trigger je de movemenet (PIR) dan zal in de MQTT de "Motion" sensor op "Gedetecteerd" springen.

Telegram Bot: https://www.home-assistant.io/integrations/telegram/

Wat je dan kan maken is het volgende

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
- id: '1659466291272'
  alias: Wanneer motion gedetecteerd wordt neem camera 20 seconden op en stuur over Telegram
  description: ''
  trigger:
  - platform: state
    entity_id:
    - binary_sensor.deurbel_ringaddon_motion
  condition: []
  action:
  - service: camera.record
    data:
      filename: /media/tmp/ring/motionrecord.mp4
      duration: 20
    target:
      entity_id: camera.ring_voordeur
  - delay:
      hours: 0
      minutes: 0
      seconds: 20
      milliseconds: 0
  - service: telegram_bot.send_video
    data:
      file: /media/tmp/ring/motionrecord.mp4
  - stop: Stop automation na zenden video om te voorkomen dat reeks in loop raakt en verstuurd wordt.
  mode: single

1. Detecteert die motion? Dan zal de motion sensor de "gedetecteerd" state krijgen. Dit is de trigger voor de automation.
2. Camera.record service zorgt dat er 20 seconden wordt gefilmed van de RTSP stream. 20sec lijkt lang, maar er zit een kleine vertraging in de stream waardoor je ongeveer 15 goede seconden hebt.
3. Sla dit bestand lokaal op.
4. Wacht 20 seconden met versturen, ik weet niet zeker of dit nodig is, ik heb deze delay erin gezet omdat ik DENK dat HomeAssistant het commando film geeft en vervolgens direct doorloopt naar de volgende stap. Als dat zo is dan is de clip nog niet gefilmd en is het MP4 bestand er lokaal nog niet :).
5. Stuur dit naar mijn telegram bot.
6. Stop de automation, ik heb af en toe dat die loopt en dezelfde clip blijft doorsturen. Hiermee doet dit dat niet meer.

Bovenstaande zal dus voor nu werken maar we zijn afhankelijk van hoe lang Ring de API open blijft houden voor dit soort zaken. Zonder de open API waarin de RTSP stream opgehaald kan worden is dit niet mogelijk en ik denk dat als ze merken dat er omheen gewerkt wordt op deze manier die API heel snel dichtgetimmerd gaat worden. ;w

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Bij één van de webshop is deze week de Eufy Video Doorbell in de aanbieding. Is dat hedendaags nog een slimme koop? Of is het verstandiger om voor een nieuwer model te gaan?

Eufy Eufycam 2 Duo Pack + Video Doorbell Battery

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 16:21
Protax schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:32:
Bij één van de webshop is deze week de Eufy Video Doorbell in de aanbieding. Is dat hedendaags nog een slimme koop? Of is het verstandiger om voor een nieuwer model te gaan?

Eufy Eufycam 2 Duo Pack + Video Doorbell Battery
Ik mis een link??

Have Fun Funske

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:15

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:53
Ik overweeg de VTO2311R-(WP) omdat ik hier ook al over een dahua nvr beschik.

Is deze te installeren middels de 2 bestaande draden die al aan de deurbel hangen? Dat kon ik zo snel even niet vinden. Wifi is voor mij prima omdat unifi toch erg stabiel is en overal goed bereik geeft

• blackd
  • Niet online
Een interessante video over verschillende deurbel cameras die lokaal werken zonder abonnement:
YouTube: Local Control Video Doorbells - Reolink, UniFi, Amcrest, Hikvision, ...
Met name de integratie met home assistant en blueiris komt er in terug.
@okio volgens mij wordt die dahua ook in deze video besproken.

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 21:55
Iemand bekend hier hoe een Dahua VTO2000a deurbel te integreren in HA?
Ik heb de addon in HACS gedownload, in de configuration.yaml de gegevens ingesteld en ik zie netjes een entiteit.
Nu wil ik graag een automatisering maken maar ik zie in de status niets veranderen van de entiteit als er wordt aangebeld.

Ik heb zojuist 2x aangebeld en de historie geeft niets aan:
https://tweakers.net/i/e7QcG5ThFtOwfU6bi2UxAcyEDQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kxo63HfYvMoD7XNHrvKPgHAE.jpg?f=fotoalbum_large

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

blackd schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:15:
Een interessante video over verschillende deurbel cameras die lokaal werken zonder abonnement:
YouTube: Local Control Video Doorbells - Reolink, UniFi, Amcrest, Hikvision, ...
Met name de integratie met home assistant en blueiris komt er in terug.
@okio volgens mij wordt die dahua ook in deze video besproken.
Ik kan bevestigen dat de Ezviz DB1C kan communiceren via het Hikvision protocol en dus daarmee aan een Hikvision NVR gehangen kan worden. Motion detection is dan mogelijk.
Volgens mij werkt Synology ook met Hikvision dus dan vermoed ik dat deze deurbel ook aan een Synology gehangen kan worden. Ook is er een mogelijkheid voor een rtsp stream.
Deurbel verbruikt 3.8watt (12v) continue en is via Wifi aangesloten. De deurbel kan geleverd worden met een transformator en gong. De gong moet ik nog testen.
EDIT: je kan met de powerkit een mechanische deurbel en de bijgeleverde chime gebruiken. Installeer eerst de powerkit en doorloop het setup van de deurbel en kies dan voor een mechanische gong. Voeg daarna de chime toe en activeer deze.

De deurbel maakt gebruik van AWS in Engeland en Ierland.

Hier een uitgebreide review en daarnaast veel info over het aanpassen van de camera buiten de Ezviz app om. https://ipcamtalk.com/thr...-ezviz-db1c.52789/page-37

[Voor 26% gewijzigd door CPM op 25-11-2022 09:29]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon: 7+1+Vokal-Opticon: Vokal-Zensor:1+3-Alteco C1 | SVS: SB-1K Pro - SB-1K | Wharfedale Diamond 10.7 | Denon X2200w | XBOX Series X | MHI SRK/ZSW50 | Carrier 5.3 | Q-cells 16 x 340Wp G9 | SE3000HD+SE2000M |

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:32
Camera:
Ik gebruik een simpele Dahua camera. Deze zijn te vinden vanaf 15 dollar op Aliexpres.
De inwendige motiondetection van de camera gebruik ik als trigger om te gaan filmen.
Het filmpje wordt via de ingebouwde ftp server op mijn nas geplaatst.
Server past via handbrake de container aan van de filmpjes zodat ze via plex geïndexeerd en afgespeeld kunnen worden.

(voorheen ging het via een RTSP stream dat ik via shiinobi verwerkte. Maar dat vraagt per stream 40% CPU gebruik. Daarom gebruik ik nu de camera omdat deze dit veel efficiënter kan)

Deurbel
Als deurbel gebruik ik een simpele Zigbee knop deze zijn 7,50. Als iemand op de knop drukt spelen alle ikea speakers in mijn huis dingdong.mp3 af en wordt er een foto gemaakt die via een telegrambot naar mij telefoon gestuurd wordt.
Hiervoor gebruik ik homeassistent.

• olaf133
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 19:25
etienne001 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:12:
Iemand bekend hier hoe een Dahua VTO2000a deurbel te integreren in HA?
Ik heb de addon in HACS gedownload, in de configuration.yaml de gegevens ingesteld en ik zie netjes een entiteit.
Nu wil ik graag een automatisering maken maar ik zie in de status niets veranderen van de entiteit als er wordt aangebeld.

Ik heb zojuist 2x aangebeld en de historie geeft niets aan:
[Afbeelding]
Je kan via de 'add integration' Dahua camera toevoegen, deze kan de deurbel knop uitlezen...

Dan een automation maken en bob's your uncle

If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?

• blackd
  • Niet online
Ik heb inmiddels de Reolink Video Doorbell PoE ontvangen uit de pre-order.
Installatie via Reolink app en de chime is een eitje. Vanwege de vertraging zat er een SD kaartje bij het pakket en die heb ik er gelijk ingezet voor lokale opslag. Ik heb (nog) geen NVR, aangezien dit mijn eerste IP camera is. Voor de voeding had ik nog een U-POE-af liggen, die werkt prima.

Integratie met Google Assistant / Home is zeer beperkt. Verwacht geen compatibiliteit a la Nest, dus je krijgt geen aankondigingen op je Hub / Mini's als de knop wordt ingedrukt. Het is zoals ik nu zie alleen mogelijk via een voice commando de stream van de camera op te vragen op een Hub ("Hey Google, toon <camera>"). Deze stream is wel behoorlijk vertraagd.

Integratie met Home Assistant is nog zeker geen out of the box ervaring, aangezien ik al heb gezien dat er nog hard wordt gewerkt in custom integraties om deze camera goed te ondersteunen. Ik heb er kort twee geprobeerd, de standaard ONVIF integratie en een custom Reolink_cctv integratie.

De installatie van de ONVIF integratie is redelijk simpel (upgrade wel naar 2022.11.x, in de 2022.10.x had ik wat problemen), maar je moet wel ONVIF activeren in de camera zelf. Hoe je dat doet is op deze thread te vinden.
De ONVIF integratie heeft (in versie 2022.11.x) nog geen ondersteuning voor de button press. Wel krijg je een aantal sensoren voor motion detection e.d. en de diverse streams uit de camera.

Daarna heb ik de reolink_cctv integratie via HACS geinstalleerd. Dit lijkt alles te ondersteunen wat je wenst, sensors voor motion/person detectie, en ook een binary sensor voor de knop. Op basis daarvan kan je dan weer automations maken.
Het is mij echter nog niet gelukt om dan direct de stream van de camera goed op een Google Hub te casten. Ook is het jammer (maar dat is een bekend probleem) dat je met een Cast vanuit HomeAssistant een 'bliep' krijgt voordat de media zelf wordt gespeeld. Een dingdong.mp3 afspelen is dus eerst een "bliep" en dan "ding dong".

Ik moet de deurbel nog monteren op de uiteindelijke plek en ga dan verder knutselen om het helemaal naar mijn zin in te stellen in HA.

• blackd
  • Niet online
Okee, even wat meer geklooid met de Reolink Video Doorbell PoE i.c.m. HomeAssistant.

Wat observaties:
  • Wanneer je de ONVIF en reolink_cctv integraties tegelijk hebt geconfigureerd, worden de devices met elkaar gemixed, dus dat is een beetje verwarrend. Je hebt dan 1 device met entities van verschillende integrations.
  • De username en password (geconfigureerd in de Reolink camera) wordt vaak via de URL meegestuurd (basic authentication) om een stream te starten. Als je in het password speciale tekens hebt, werkt dit mogelijk niet lekker. Ik heb een lang random password gekozen van letters en cijfers, dit werkt goed.
  • De reolink_cctv integratie heeft in de configuratie drie manieren van het tonen van de live feed, RTMP, RTSP en 'images'. Die laatste werkt goed op een lovelace card op een computer, maar de camera entity kan niet gestreamd worden naar een Google Cast device, en het tonen van de Camera entity op een Lovelace card gestreamd naar een Google Cast device werkt ook niet.
  • Ik heb verschillende manieren van casten geprobeerd, maar allemaal hebben ze een behoorlijke latency. Ik heb o.a. via ONVIF integratie, de Reolink_cctv addon via RTMP en RTSP, de Generic Camera integratie via HTTP, UDP, RTSP geprobeerd maar allemaal hebben ze een lag van meer dan 10 seconden of soms wel oplopend tot 30 seconden. Dit is nog wel een interessante post die ik onderweg tegenkwam: I tried all the camera platforms so you don’t have to.
Ik heb nu voor het aanbellen en tonen van het camerabeeld de volgende oplossing:
  • De reolink_cctv integratie is geconfigureerd om de button press (binary_sensor.reolink_video_doorbell_poe_visitor) te detecteren. De camera entity is camera.reolink_video_doorbell_poe. De Protocol setting heb ik op rtsp staan.
  • Ik heb een Lovelace Dashboard genaamd 'camera' gemaakt met 1 card zodat ik deze met de Cast integratie kan laten zien op mijn Google Hubs. Zie onderaan snippet lovelace.yml.
  • Een automation is gemaakt om op basis van de button press het Lovelace dashboard te casten. Zie onderaan automation.yml.
  • Deze dienst werkt via Home Assistant Cloud, Nabu Casa, ik heb zelf een subscription hiervoor. Heb je HomeAssistant niet open staan naar buiten, dan zou dit wel eens niet kunnen werken. Als je problemen hebt met het casten van content vanuit je Home Assistant naar je Google devices, zoek eens op Hairpin NAT.
Wat snippets ter inspiratie:

code: lovelace.yml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
title: HomeAssistant
views:

[..alle andere views ..]

- theme: Backend-selected
    title: Camera
    path: camera
    type: panel
    badges: []
    cards:
      - show_state: true
        show_name: true
        camera_view: live
        type: picture-entity
        entity: camera.reolink_video_doorbell_poe
        camera_image: camera.reolink_video_doorbell_poe

code: automation.yml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
alias: "Doorbell: stream video to Hubs"
description: ""
trigger:
  - platform: state
    entity_id:
      - binary_sensor.reolink_video_doorbell_poe_visitor
    to: "on"
    from: "off"
condition:
  - [ dit moet je zelf bedenken, ik heb de hubs op DND staan in de avond/nacht]
action:
  - service: cast.show_lovelace_view
    data:
      entity_id: media_player.keuken_hub
      dashboard_path: lovelace
      view_path: camera
  - delay:
      hours: 0
      minutes: 1
      seconds: 0
      milliseconds: 0
  - service: media_player.turn_off
    data: {}
    target:
      entity_id:
        - media_player.keuken_hub
mode: single

Dit start redelijk snel op (1 a 2 seconde) en het beeld is wel iets vertraagd (3-4 seconde ongeveer) maar dit heeft veel minder lag dan met streaming via media_player.play_media of camera.play_stream services.

Ik heb voor de gein deze Lovelace card ook op mijn Sony Bravia TV met Google TV gecast, maar daar wordt het plaatje niet geüpdatet.

Wellicht heeft iemand er wat aan. Mocht iemand een andere methode hebben die nog (veel) sneller werkt, ik hou me aanbevolen.

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
blackd schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:54:
Okee, even wat meer geklooid met de Reolink Video Doorbell PoE i.c.m. HomeAssistant.

Wellicht heeft iemand er wat aan. Mocht iemand een andere methode hebben die nog (veel) sneller werkt, ik hou me aanbevolen.
Dank voor de update. Mijn bestelling wordt pas 19 december geleverd, dus hoop dat er in de tussentijd al e.e.a. gefixt is voor deze Reolink doorbel. Je zou eens het AlexIT webRTC component kunnen testen, volgens mij zou die de minste lag moeten geven.

• blackd
  • Niet online
Thanks @bhartman dat is een goede tip, die zal ik zeker eens testen! Vooral het feit dat die geen transcoding oid toepast spreekt me wel aan. Ik draai HomeAssistant op een Raspberry Pi 4, 4GB met SSD op de USB3.0 poort. Dus de resources zijn beperkt. Al heb ik nog geen hoge load cijfers gezien gedurende het streamen met de verschillende oplossingen (gemeten met glances addon).

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
De Eufy deurbel lijkt toch data up te loaden naar de cloud ook als je heen cloud opslag ingesteld.

Edit:
Ah ook op frontpage zie ik nu
nieuws: Anker: Eufy-camera's sturen beelden naar servers voor pushmeldingen

[Voor 36% gewijzigd door TimDJ op 28-11-2022 08:26]

Freelance Drupal developer

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TimDJ schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:16:
De Eufy deurbel lijkt toch data up te loaden naar de cloud ook als je heen cloud opslag ingesteld.
En nog schokkender, ze (Eufy) voeren over alle data van de gebruikers samengevoegd, ook nog eens massale gezichtherkenning toe. Waarbij ze dus personen kunnen identificeren en volgen over meerdere verschillende camera's van meerdere andere gebruikers.

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-05 03:55
Inmiddels is mijn 2e Eufy deurbel kapot in 2jr tijd (Homebase defect, deurbel unit defect) en ben ik er eigenlijk wel klaar mee.

Wat is vandaag de dag een slimme deurbel die de volgende zaken ondersteunt?:

- Homekit compatible
- RTSP (Synology NAS)
- PoE

Ik zag de naam Reolink voorbijkomen, maar vind niets terug over Homekit compatibility.

Dank!

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• blackd
  • Niet online
bhartman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:29:
Je zou eens het AlexIT webRTC component kunnen testen, volgens mij zou die de minste lag moeten geven.
Zojuist even getest. Dit werkt echt heel snel, circa 1 sec lag.

Ik heb de card geconfigureerd met de entity property en de Reolink_cctv integratie op 'rtsp' en zowel de 'main' als 'sub' stream geprobeerd. Beiden werken erg snel. Hou hem voorlopig op de main stream.

Daarnaast gecast op mijn Google Nest Hub, dat werkt prima en snel. In de Home Assistant Companion App op Android werkt de stream ook goed (binnen mijn netwerk). En in de browser (Firefox) is het ook snel.

• jordy93
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-05 07:44
Heb de reolink deurbel in pre-order staan. Enige is dat ik een beltrafo heb hangen voor 8v en dit moet dus minimaal 12 tot 24v zijn. Klopt het dan dat ik de volgende beltrafo zou kunnen aanschaffen hiervoor, of mis ik wat als ik de specs lees? https://www.elektramat.nl...Pg0w4W-S7yNoaAif6EALw_wcB

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:54
Ik ben benieuwd of jullie nog ideeen hebben om mijn zoektocht uit te breiden.

k ben op zoek naar een video deurbel met lokale opslag. Ik kan eventueel beelden opslaan in een Synology NAS maar bij voorkeur heb ik opslag in een separaat apparaat (buiten de bel zelf) wat zeg maar in the package zit. Daarnaast heb ik een voorkeur voor een voeding via transformator en de orginele gong. Dat laatste wil ik best vanaf wijken.

Ik zie alleen door de privacy-bomen en mogelijkheden het bos niet meer. Ik had een voorkeur voor een Eufy maar met de recente privacy nieuwsberichten twijfel ik. Ik overweeg nu ook een Action (LSC) deurbel, Ezviz DB1, Reolink. Een Ring heeft vanwege het abbonement niet mijn voorkeur.

Wellicht moet ik even mijn eisen opzij zetten en puur kijken naar het privacy vraagstuk. Ik vind het daarin belangrijk dat mijn beelden niet elders opgeslagen worden en door derden geanalyseerd wordt of van alles mee gedaan kan worden.

• Cyb
  • Niet online
Er is me per pm gevraagd welke merk camera/deurbel ik zou kopen op het vlak van privacy. Ik heb gezegd dat ik hier zou reageren, dus bij deze.

Ik ben niet echt op de hoogte van de laatste nieuwe camera's/deurbellen, dus mogelijk dat er producten zijn die ik interessant zou vinden, maar nog niet ken. Ook is er bijna altijd te weinig info beschikbaar over camera's om er een goede uitspraak over te doen over welke camera's geschikt zijn. Vaak is het gemakkelijker om te zeggen welke niet geschikt zijn.

Bij privacy gaat het vooral om hoe de communicatie verloopt tussen camera en camera client (meestal een app). Bijna altijd wordt er gebruik gemaakt van een tussenliggende server van de fabrikant, een rendezvous server. In het qua privacy meest gunstigste geval functioneert deze server alleen voor de initiele opzet van de communicatie sessie, of er wordt end-to-end encryptie toegepast, en in het meest ongunstigste geval voert deze server ook caching, opslag (aka Cloud), face recognition uit, en dat over een unencrypted verbinding. Dat een fabrikant zo'n server gebruikt, zelfs bij lokale opslag, staat meestal niet in de specs. Een goed voorbeeld daarvan is Eufy, welke de klanten misleidt met termen als "privacy", "lokale opslag" en "encryptie", maar vervolgens de gedecteerde gezichten, online opslaat, en er ook nog eens face recognition op toepast. (Waardoor Eufy mogelijk in bezit is van een massaal database van gezichten, waarbij gezichten die op verschillende camera's in beeld zijn gekomen, d.m.v. face recognition aan elkaar gelinkt worden.)

Sommige fabrikanten vermelden wel dat ze end-to-end encryptie toepassen. (Let op, "encryptie" hoeft niet per se "end-to-end encryptie" te betekenen. Als "end-to-end encryptie" niet wordt genoemd, zal het er waarschijnlijk niet in zitten. "Encryptie" op zich zelf, is haast nietszeggend, omdat dat iets is dat elke fabrikant op zijn minst ergens in de keten zou moeten toepassen. Ook met end-to-end encryptie kan het natuurlijk mis gaan, maar het betekent wel dat een fabrikant een poging heeft gedaan om in ieder geval iets met privacy te doen.)

Verder is het ook belangrijk dat de app zelf privacy respecteert, wat vaak moeilijk te controleren is, tenzij het open source is. Des te meer permissies een app vraagt, dus te twijfelachtiger privacy wordt.

Persoonlijk zou ik wegblijven van elke Chinese fabrikant (er zit een verschil tussen "Chinese fabrikant" en "geproduceerd in China"), tenzij je bereid bent om flink in de features in te schikken (zoals geen app ervan te gebruiken), en je te beperken tot streamen naar een apparaat dat je zelf in beheer hebt.

Fabrikanten die qua privacy mogelijk interessant zouden kunnen zijn: Doorbird (Duits), Netatmo (Frans), Ubiquiti (VS). Mogelijk dat deze fabrikanten ook ongeschikt zijn, maar met "mogelijk interessant" bedoel ik meer dat er misschien potentie in zit, maar dat ik er nog niet voldoende naar gekeken heb om er een goed oordeel over te geven.

Wat controversiele merken zijn: Ring en Google.
Indien je al Google Gmail, Maps, Contacts, Play, Drive en Photos etc gebruikt, en je familie/vrienden ook fotos met je delen via Google Photos etc, dan is de privacy impact van overstappen naar een Google Nest camera, relatief klein. Google Nest zou dan ook een optie kunnen zijn, ondanks dat er dan veel data naar Google gaat. Gebruik je geen Google, dan is het echter het tegenovergestelde verhaal.
Ring is ook controversieel, werkt met overheden samen en staat niet goed bekend op privacy gebied, maar ze hebben relatief recent wel end-to-end encryptie ingevoerd, waardoor het misschien mogelijk toch nog interessant zou kunnen zijn.

Er is een grote kans dat de perfecte camera/deurbel helaas nog niet bestaat. Eén van de vereisten is dat deze op zijn minst open source zou moeten zijn, wat meestal relatief snel te controleren is.

• THxZ0NE
Mooie toevoeging aan dit topic Cyb, dankje!

Wellicht als aanvulling:

Weet iemand of je op een Eufy de remote view (pushmeldingen/inzicht in je camera buiten je WIFI) uit kunt zetten en ook face recognition?

Theoretisch is de Eufy dan wel "veiliger". Of moet je, net als vele andere deurbellen, het systeem in een VLAN zonder internet zetten of een ip-adres zonder gateway toekennen.

[Voor 17% gewijzigd door THxZ0NE op 02-12-2022 09:16]

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 20:47
Ik zag gisteren dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=a_rAXF_btvE met zijn uitleg over eufy. Klinkt voor mij logisch, maar ik heb geen goede kennis van deze materie

• blackd
  • Niet online
@THxZ0NE Kijk ook nog naar de video van The Hook Up over Local Control Doorbell security camera's. blackd in "Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement"
Daar komen verschillende camera's aan bod met het uitgangspunt dat ze lokaal te beheren moeten zijn.
THxZ0NE schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:10:
Weet iemand of je op een Eufy de remote view (pushmeldingen/inzicht in je camera buiten je WIFI) uit kunt zetten en ook face recognition?
Sorry ik heb geen Eufy maar misschien voor de lezers van dit topic wel interessant: Voor de Reolink Video Doorbell PoE geldt:
  • Push notificaties kan je uitzetten, wat dat voor dataverkeer tussen cloud servers betekent kan ik niet zeggen.
  • PoE versie ondersteunt geen 'Rich notifications', getest in de Android app (ik geloof dat de Wifi variant wel Rich notifications ondersteunt). Ik ben van plan dit met HA zelf te realiseren.
  • Cloud access (voor oa Google/Alexa) moet je apart aanzetten en akkoord gaan met specifieke voorwaarden. Zoals eerder benoemd is de functionaliteit beperkt tot het streamen van de camera op een Google Nest Hub of Chromecast op verzoek met een voice commando.
  • Camera ondersteunt alleen 'Persoon' (/Vehicle) detectie, maar geen herkenning. D.w.z. je kan genotificeerd worden (ook via ONVIF) dat een persoon is gesignaleerd, maar het herkennen van de persoon gebeurt niet. Ik zou op termijn hier wel een lokale oplossing achter willen zetten die voor mijzelf een eigen database met gezichtsherkenning kan toepassen. Doordat de ONVIF trigger er is, zou ik een snapshot naar een 'detectie service' kunnen sturen om daarmee de herkenning te kunnen doen. Ik geloof dat ik dergelijke oplossingen wel eens voorbij heb zien komen op YouTube om dit voor elkaar te krijgen.

• Cyb
  • Niet online
TurboTon1973 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:43:
Ik zag gisteren dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=a_rAXF_btvE met zijn uitleg over eufy. Klinkt voor mij logisch, maar ik heb geen goede kennis van deze materie
Interessant filmpje, waarin Youtuber "The Hoop Up" het opneemt voor Eufy. (De Youtuber maakt veel filmpjes over home gadgets waaronder veel camera's.) Echter, hij maakt belangrijke fouten, en komt naar mijn mening niet neutraal over.

TheHookUp heeft eerder veel camera's gereviewd, en daarbij mogelijk Eufy lopen aanbevelen. Nu er opeens een tegengeluid is tegen Eufy (door Youtuber Paul Moore), zou dat mogelijk betekenen dat de Eufy reviews TheHookUp mogelijk niet meer kloppen qua aanbevelingen, waardoor TheHookUp sneller geneigd zal zijn om de uitspraken van Paul Moore te downplayen. Ook heeft TheHookUp een financieel belang bij Eufy, hij is immers geaffilieerd aan de verkoop van de producten. Iets wat hij niet in het filmpje zegt, maar wel gemakkelijk af te leiden is uit de Amazon links. Maar het had wel netjes geweest als hij dat in een disclamer in zijn Eufy verdediging zou zeggen.

Inhoudelijk maakt hij ook wat technische dubieuze opmerkingen, op belangrijke punten.

Hij is behoorlijk vooringenomen door te zeggen dat hij er "zeker" van is dat Eufy de beelden niet gebruikt voor spionage doeleinden. Het gaat immers om een Chinese fabrikant, een land waar de overheid veel invloed heeft op de fabrikant.

Hij beweert dat om een camera notifcatie met beeld materiaal weer te geven, het beeldmateriaal op een "internet facing server" moeten worden "gehost", en "zonder authentication" zouden moeten zijn. Ik ben geen Android developer, dus ik kan het verkeerd hebben, maar de uitspraak komt bij mij over als dubieus. Je kan immers ook gewoon de client de images van de server laten halen met een ander protocol dan HTTP, en vervolgens deze lokale image in een notificatie tonen. Het kan zelfs ook gewoon wel over HTTP, met authenticatie.

Hij maakt een belangrijke fout in 2:29. Hij beweert dat als je het beeldmateriaal direct vanuit de Eufy homebase zou willen serven, je de homebase zou moeten blootleggen aan het Internet d.m.v. portforwarding. Deze opmerking is incorrect. Een fout die vaak en gemakkelijk gemaakt wordt, maar wel op een cruciaal punt. Het bepaalt namelijk of het beeldmateriaal wel/niet per se naar een Eufy server zouden moeten gaan.
Je kan namelijk ook hole punching methodes gebruiken om een client direct met de homebase te laten verbinden. Bekende programma's als Teamviewer werken ook op die manier. Ik heb dit punt dan ook vaker genoemd in dit topic, niet zozeer over specifiek Eufy, maar over camera's in het algemeen.
Ook is het (hole punching) een techniek die, mag ik hopen, vaak wordt toegepast door camera fabrikanten, anders zouden er heel wat meer fabrikanten zijn met hetzelfde probleem als Eufy. Wat overigens goed zou kunnen. Sterker nog, ik ga er ook vanuit dat er veel fabrikanten zijn met hetzelfde probleem als Eufy. Maar wat Eufy vooral kwalijk wordt genomen is dat Eufy de klanten misleidt met termen als "local storage" en "privacy" etc, maar vervolgens tegen alle verwachtingen in het tegenovergestelde doet.

Wel komt ook Paul Moore in zijn video over het probleem bij Eufy, wat tekort in volledigheid en details. Eerder zat ik me al af te vragen waar foto van het gezicht van Paul in de Eufy app, exact vandaan komt. Dat blijkt dus (volgens de video van TheHoopUp) een door Paul geflagde foto te zijn van zichzelf (iets dat een Eufy gebruiker wel zou weten, maar mensen die geen Eufy hebben, weten dat niet). Maar dat verandert het probleem overigens niet. Als je een camera hebt met "local storage" zonder cloud etc, en je flagged je eigen gezicht in de app door aan te geven dat dat "Paul" is, dan verwacht je dat het niet opeens naar een cloud gaat.

Naar mijn mening verandert de video van TheHoopUp weinig aan de kritiek tegen Eufy.

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 13:33

Budha

Online ergo sum

Cyb schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:42:
[...]

Interessant filmpje, waarin Youtuber "The Hoop Up" het opneemt voor Eufy. (De Youtuber maakt veel filmpjes over home gadgets waaronder veel camera's.) Echter, hij maakt belangrijke fouten, en komt naar mijn mening niet neutraal over.
[...]

Hij beweert dat om een camera notifcatie met beeld materiaal weer te geven, het beeldmateriaal op een "internet facing server" moeten worden "gehost", en "zonder authentication" zouden moeten zijn. Ik ben geen Android developer, dus ik kan het verkeerd hebben, maar de uitspraak komt bij mij over als dubieus. Je kan immers ook gewoon de client de images van de server laten halen met een ander protocol dan HTTP, en vervolgens deze lokale image in een notificatie tonen. Het kan zelfs ook gewoon wel over HTTP, met authenticatie.
Dit is volgens mij niet hoe notificaties bij Android en iOS werken. Om notificaties naar jouw telefoon te sturen moet de dienstverlener, Eufy in dit geval, een service aanroepen die ervoor zorgt dat jij een bericht ontvangt. Natuurlijk is het niet de client op jouw telefoon die voor dergelijke notificaties zorgt. Dan zou deze altijd op de achtergrond moeten draaien en voortdurend de status opvragen of er al iets nieuws te melden is.

Wanneer jij hebt ingesteld dat je een thumbnail bij het bericht wilt zien, dan moet de service die het bericht naar jouw telefoon stuurt wel toegang hebben tot een dergelijke afbeelding. Om zo'n afbeelding op te halen van jouw Homebase zou deze in je router toegankelijk moeten worden gemaakt vanaf het internet en zou de berichtenservice inloggegevens moeten hebben van jouw Homebase. Dat is niet alleen heel omslachtig voor de meeste gebruikers, maar ook nog eens behoorlijk onveilig.

Wat het gebruikte protocol ermee te maken heeft weet ik niet, maar Eufy heeft daar geen keuze in. Zij bepalen niet hoe de berichtenservice werkt, ze stellen slechts een link naar een afbeelding beschikbaar.
Maar wat Eufy vooral kwalijk wordt genomen is dat Eufy de klanten misleidt met termen als "local storage" en "privacy" etc, maar vervolgens tegen alle verwachtingen in het tegenovergestelde doet.
Dat zegt hij toch ook letterlijk in zijn filmpje? Die kritiek mag Eufy zich aantrekken, maar wat verwijt je TheHookUp in deze?
Naar mijn mening verandert de video van TheHoopUp weinig aan de kritiek tegen Eufy.
Dit lijkt meer te komen door je eigen aannames, niet het gebrek aan kennis van zijn kant.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Cyb, m.b.t.; Maar dat verandert het probleem overigens niet. Als je een camera hebt met "local storage" zonder cloud etc, en je flagged je eigen gezicht in de app door aan te geven dat dat "Paul" is, dan verwacht je dat het niet opeens naar een cloud gaat.

Schijnbaar heeft niet alle Eufy hardware de mogelijkheid tot het aangeven van wie de persoon is door er een "naam" aan te hangen. Gezichtsdetectie is dan weliswaar aanwezig maar gezichtsherkenning niet [icoontje niet beschikbaar voor hardware]. Ik zie binnen de instellingen nergens de mogelijkheid om het "gezicht" van een naam te voorzien of aan een specifiek persoon te linken.

Niet mogelijk bij de deurbel en niet mogelijk bij de diverse camera's. Ik heb geen actieve cloudopslag alles "lokaal" (voor wat dat waard is).

Testing, one, two ...

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:08
Cyb schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:42:
Notificaties zijn geen onderdeel van een app, maar van het Android ecosysteem. Dat komt dus ook met de beperkingen van de notification service.
Het klopt gewoon dat je daar geen ruimte hebt om cusom authenticatie in te bouwen.

Eufy had gewoon een setting moeten bouwen in de apps waarin je zou kunnen aangeven of deze preview-notificaties wel of niet op een server mochten komen of niet. Het is zeker verwerpelijk als je groot 'millitary grade security', 'local storage' en 'privacy' op je doos scandeert, dat er iets zoals dit gebeurd.

Echter, hetgeen jij beweert over dat reviewers betaald worden en daarom iets downplayen en dat Eufy als onderdeel van de Chinese overheid zeer geinteresseerd is in wie er bij mij aan de deur pakketjes levert, is simpelweg speclatief.
Daarmee zeg ik niet dat het niet klopt wat je stelt, maar zeker zullen we het simpelweg nooit weten.
Hij beweert dat als je het beeldmateriaal direct vanuit de Eufy homebase zou willen serven, je de homebase zou moeten blootleggen aan het Internet d.m.v. portforwarding. Deze opmerking is incorrect. Een fout die vaak en gemakkelijk gemaakt wordt, maar wel op een cruciaal punt. Het bepaalt namelijk of het beeldmateriaal wel/niet per se naar een Eufy server zouden moeten gaan.
Je kan namelijk ook hole punching methodes gebruiken om een client direct met de homebase te laten verbinden. Bekende programma's als Teamviewer werken ook op die manier.
Uiteindelijk staan je video-opnames ook gewoon op de Eufy homebase en daar maakt je device gewoon direct contact mee, zonder portforwarding.

Het enige waar het hier om draait, is de preview die in een notifcatie gegeven wordt. En om bovenstaande moet die toegankelijk zijn, er is voor een Notification geen mogelijkheid om een verbinding zo op te stellen dat je dit voor elkaar krijgt.
Ik snap wel waar die Youtuber heen wil met de opmerking mbt portforwarding.
Als je een camera hebt met "local storage" zonder cloud etc, en je flagged je eigen gezicht in de app door aan te geven dat dat "Paul" is, dan verwacht je dat het niet opeens naar een cloud gaat.
Dat ben ik overigens volledig met je eens.
Ik heb zelf geen deurbel met gezichtsherkenning, maar ik kan me wel voorstellen dat facial recognition niet lokaal kan met de simpele Homebase hardware en/of wat er in de deurbel zit. Als dat de reden is dat het via servers loopt, dan zou dat wel zeer duidelijk vermeld moeten worden.

• Cyb
  • Niet online
Budha schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:40:
[...]

Dit is volgens mij niet hoe notificaties bij Android en iOS werken. Om notificaties naar jouw telefoon te sturen moet de dienstverlener, Eufy in dit geval, een service aanroepen die ervoor zorgt dat jij een bericht ontvangt. Natuurlijk is het niet de client op jouw telefoon die voor dergelijke notificaties zorgt. Dan zou deze altijd op de achtergrond moeten draaien en voortdurend de status opvragen of er al iets nieuws te melden is.
Dat ligt er maar net aan hoe je een notificatie systeem implementeert. De client hoeft niet per se te pollen voor status updates, je kan ook gewoon verbinding open houden vanuit de camera.
Wanneer jij hebt ingesteld dat je een thumbnail bij het bericht wilt zien, dan moet de service die het bericht naar jouw telefoon stuurt wel toegang hebben tot een dergelijke afbeelding.
Om zo'n afbeelding op te halen van jouw Homebase zou deze in je router toegankelijk moeten worden gemaakt vanaf het internet en zou de berichtenservice inloggegevens moeten hebben van jouw Homebase. Dat is niet alleen heel omslachtig voor de meeste gebruikers, maar ook nog eens behoorlijk onveilig.
Ik heb meerdere malen uitgebreid uitgelegd dat dat incorrect is, zelfs nog in mijn reply waarop je reageert. Het is technisch op te lossen met hole punching.

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 13:33

Budha

Online ergo sum

Cyb schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:21:
[...]

Dat ligt er maar net aan hoe je een notificatie systeem implementeert. De client hoeft niet per se te pollen voor status updates, je kan ook gewoon verbinding open houden vanuit de camera.

[...]

Ik heb meerdere malen uitgebreid uitgelegd dat dat incorrect is, zelfs nog in mijn reply waarop je reageert. Het is technisch op te lossen met hole punching.
Je begrijpt het niet, het notificatiesysteem is niet van Eufy. Ze hebben niks te zeggen over de werking. Een verbinding open houden zou trouwens wel het domste idee ooit zijn.

[Voor 5% gewijzigd door Budha op 02-12-2022 13:28]

• Cyb
  • Niet online
Budha schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:27:
[...]
Je begrijpt het niet, het notificatiesysteem is niet van Eufy. Ze hebben niks te zeggen over de werking. Een verbinding open houden zou trouwens wel het domste idee ooit zijn.
Eufy kiest er voor om van het Android notificatie systeem gebruik te maken, en om afbeeldingen de hosten op een Eufy server. Ze kunnen ook kiezen om een eigen notificatie systeem te maken, en géén enkele afbeelding via een Eufy server te laten verlopen.
Er is niets mis met het open houden van een verbinding. Openstaande verbindingen zijn haast continue aanwezig op mobiele devices, en anders krijg je polling, wat effectief hetzelfde is en meer brandbreedte vereist, en een grotere vertraging heeft.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:08
Cyb schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:32:
[...]

Eufy kiest er voor om van het Android notificatie systeem gebruik te maken
Als ik een videodeurbel koopt, dan verwacht ik dat ik notificaties op mijn Android toestel ga ontvangen met daarbij een preview van wat er voor mijn deur gebeurd. Ik denk dat iedere gemiddelde consument dit verwacht.

Alle videodeurbellen die nu in de winkel liggen zullen die preview-afbeelding op een openstaande server opslaan en uitserveren, daar ben ik van overtuigd. Oke, wellicht met uitzondering van prosumer-achtige merken zoals Unifi met dito prijskaartje, waarbij het opstellen van je installatie een stuk 'lastiger' is.

Het voornamelijke verschil is dat een Google, Ring of [insert merk] niet groots 'local storage' op de doos plakken. En dat de servers vaak elders op de aardbol staan dan in China.
Ze kunnen ook kiezen om een eigen notificatie systeem te maken
Het notificatiesysteem is embedded in Android OS, of het is van Google's take van Android. Welke precies durf ik zo niet te zeggen, dan moet ik ook de boel uit elkaar gaan trekken en logs lezen. Maar het is hoe dan ook simpelweg niet iets waar Eufy wat aan kan doen.

Wel had Eufy dit ergens in 'de kleine lettertjes' moeten vermelden.
Er is niets mis met het open houden van een verbinding. Openstaande verbindingen zijn haast continue aanwezig op mobiele devices
Precies, met 1 notifications service, en niet met honderden servers met specifieke implementaties van notificaties.

Overigens is de Eufy deurbel een battery-based device. Als je 3 minuten lang de videostream opent gaat de app je waarschuwen dat de batterij zo sneller leeg gaat, en om die reden kan je in Home Assistant niet non-stop een livestream van je voordeur tonen (die stopt na 3 minuten). Non-stop de verbinding open zetten is denk ik dus ook daadwerkelijk niet gewenst.

• ironheart
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-05 17:02
Mijn opstelling:

Camera aan de buitenmuur met onvif en POE welke opneemt naar de Synology.
Analoge doorbel van de Gamma gekoppeld aan een GPIO van een RPI en een relais. Python script die de GPIO in de gaten houdt. Zodra getriggerd wordt er een URL naar de camera aangeroepen die een snapshot maakt en opslaat als JPG. Deze wordt dan door hetzelfde scriptje via Pushover verstuurd naar mijn toestel met een aparte sound. Vertraging van ongeveer 1, à 2 seconden. Daarnaast is het beeld ook live te zien van zijn eigen URL. Kortom, alles in eigen beheer. Wellicht iets voor jou?

• Cyb
  • Niet online
Richh schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:59:
[...]

Echter, hetgeen jij beweert over dat reviewers betaald worden en daarom iets downplayen en dat Eufy als onderdeel van de Chinese overheid zeer geinteresseerd is in wie er bij mij aan de deur pakketjes levert, is simpelweg speclatief.
Daarmee zeg ik niet dat het niet klopt wat je stelt, maar zeker zullen we het simpelweg nooit weten.
Dat is overigens niet wat ik beweer. Ik zeg dat hij een incentive heeft om te downplayen, maar wil niet zeggen dat hij dat ook daadwerkelijk doet. Het kan ook een gebrek aan kennis zijn.
Verder zeg ik niet dat Eufy onderdeel is van de Chinese overheid. Ik zeg alleen dat de Chinese overheid veel invloed heeft.
Uiteindelijk staan je video-opnames ook gewoon op de Eufy homebase en daar maakt je device gewoon direct contact mee, zonder portforwarding.
Dat de video opnames op de homebase staan, betekent niet dat ze alleen lokaal blijven. Er gaat immers beeldmateriaal naar Eufy servers. Of dat video of alleen afbeeldingen zijn, weet ik niet. Maar beiden is bezwaarlijk.
Richh schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:45:
[...]
Als ik een videodeurbel koopt, dan verwacht ik dat ik notificaties op mijn Android toestel ga ontvangen met daarbij een preview van wat er voor mijn deur gebeurd. Ik denk dat iedere gemiddelde consument dit verwacht.
Eens, maar dat impliceert niet dat er geen andere oplossingen met notificaties mogelijk zijn die wél privacy waarborgen.
Alle videodeurbellen die nu in de winkel liggen zullen die preview-afbeelding op een openstaande server opslaan en uitserveren, daar ben ik van overtuigd.
Ik heb nog niet alle videodeurbellen in bezit gehad om ze vervolgens te onderzoeken of die bewering klopt.
Je zou er best wel eens gelijk in kunnen hebben, maar dat is slechts een aanname. Eerder heb ik ook aangeven dat ik denk dat het opslaan van beelden op een fabrikant server, bij veel fabrikanten het geval is.
Het notificatiesysteem is embedded in Android OS, of het is van Google's take van Android. Welke precies durf ik zo niet te zeggen, dan moet ik ook de boel uit elkaar gaan trekken en logs lezen. Maar het is hoe dan ook simpelweg niet iets waar Eufy wat aan kan doen.

Wel had Eufy dit ergens in 'de kleine lettertjes' moeten vermelden.
Ik ben geen Android developer, dus ik kan het verkeerd hebben, maar waarom zou de Eufy app niet op basis van een notificatie, hole punching kunnen toepassen om vervolgens de afbeelding direct van de Eufy homebase te halen? Als Eufy dat zou implementeren, dan hoeft er geen enkele afbeelding via een Eufy server te verlopen.
Overigens is de Eufy deurbel een battery-based device. Als je 3 minuten lang de videostream opent gaat de app je waarschuwen dat de batterij zo sneller leeg gaat, en om die reden kan je in Home Assistant niet non-stop een livestream van je voordeur tonen (die stopt na 3 minuten). Non-stop de verbinding open zetten is denk ik dus ook daadwerkelijk niet gewenst.
Ik heb het uiteraard niet over een open video verbinding, dat lijkt me vanzelfsprekend. Ik heb het over een simpele tcp/udp netwerk verbinding. Die (ook op draadloze batterijdeurbellen) meestal continue open staan, anders kan je ook niet on-demand de deurbel meer benaderen, tenzij er sprake is van een basestation.

[Voor 9% gewijzigd door Cyb op 02-12-2022 15:55]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Richh schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:45:
[knip]

Niet alle Eufy deurbellen zijn battery-based en/of slaan de data op de Homebase op. Theoretisch zou de origineel kabelgebonden uitvoering dus continue op kunnen nemen, een batterij leegtrekken is n.v.t. bij dat model.

Testing, one, two ...

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 20:47
Zou voor alles lokaal de homebase misschien niet sterk genoeg zijn. Dat het op deze wijze kosten besparend is voor zowel eufy als eigenaar. Nogmaals ik heb te weinig kennis van dit.

• THxZ0NE
ironheart schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:58:
Mijn opstelling:

Camera aan de buitenmuur met onvif en POE welke opneemt naar de Synology.
Analoge doorbel van de Gamma gekoppeld aan een GPIO van een RPI en een relais. Python script die de GPIO in de gaten houdt. Zodra getriggerd wordt er een URL naar de camera aangeroepen die een snapshot maakt en opslaat als JPG. Deze wordt dan door hetzelfde scriptje via Pushover verstuurd naar mijn toestel met een aparte sound. Vertraging van ongeveer 1, à 2 seconden. Daarnaast is het beeld ook live te zien van zijn eigen URL. Kortom, alles in eigen beheer. Wellicht iets voor jou?
Interessant.Welke deurbel gebruik je?

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
THxZ0NE schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:14:
Ik ben benieuwd of jullie nog ideeen hebben om mijn zoektocht uit te breiden.

k ben op zoek naar een video deurbel met lokale opslag. Ik kan eventueel beelden opslaan in een Synology NAS maar bij voorkeur heb ik opslag in een separaat apparaat (buiten de bel zelf) wat zeg maar in the package zit. Daarnaast heb ik een voorkeur voor een voeding via transformator en de orginele gong. Dat laatste wil ik best vanaf wijken.

Ik zie alleen door de privacy-bomen en mogelijkheden het bos niet meer. Ik had een voorkeur voor een Eufy maar met de recente privacy nieuwsberichten twijfel ik. Ik overweeg nu ook een Action (LSC) deurbel, Ezviz DB1
een iets onbekendere is die van secufirst . Ook lokale opslag dmv kaartje en live kijken in de app mogelijk, een goeie aluminium deurbel werkend op de originele trafo draden.
Was ooit 90€ inmiddels 120€

Deze
https://www.secufirst.eu/...-bel-1080p-zwart-did701bb

Ring ( leeft op imago ) is duidelijk mindere kwaliteit dan eufy en secufirst ( zie test tweakers) en dat benodigde abbo maakt het voor mij al een no-go.

[Voor 3% gewijzigd door nuffy op 02-12-2022 20:41]

• Cyb
  • Niet online
TurboTon1973 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:26:
Zou voor alles lokaal de homebase misschien niet sterk genoeg zijn. Dat het op deze wijze kosten besparend is voor zowel eufy als eigenaar. Nogmaals ik heb te weinig kennis van dit.
Als het beelden kan opslaan, dan zou het versturen van die beelden ook geen probleem moeten zijn. Beelden moeten sowieso over het Internet verstuurd worden, als je de camerabeelden vanuit een ander netwerk (buitenshuis) wilt benaderen.

Het feit dat TheHookUp het alleen heeft over het portforwarding, maar het niet heeft over hole punching (wat wat anders is dan portforwarding), wekt bij mij al snel de suggestie dat hij er geen kennis van heeft. Daardoor komt hij met onterechte argumenten waarom de Eufy methode (het opslaan van beeldmateriaal op Eufy servers) de enige methode zou zijn. Hij mist daarbij dus andere methoden, zoals hole punching en end-to-end encryption.

Ik zal pogen een korte uitleg te geven (in laymans terms) over hoe elke fabrikant het (het versturen van beelden naar een app) zou moeten doen:
1) App maakt verbinding met server van fabrikant voor het ontvangen van notificaties (zoals camera detecties). (De verbinding kan ook indirect worden gemaakt, d.m.v. een notificatiesysteem van een derde partij.) Deze verbinding moet continue open staan, of er moet met een korte frequentie gecheckt worden of er nieuwe notificaties zijn.
2) Camera detecteert iets waarvoor een notificatie naar app vereist is (Bijv. een persoon komt in beeld).
3) Camera slaat de beelden lokaal op, in zijn eigen opslag of op zijn base station.
4) Camera/base station maakt contact met server van fabrikant. Door dit contact ontstaat er een tijdelijk gat (punch hole) in je router. (Iets dat veel mensen niet weten. Dit is niet hetzelfde als port forwarding.)
5) Server communiceert via het notificatie systeem naar de app hoe de app een directe verbinding kan maken met de camera/base station, zonder dat de server daar nog tussen in zit. Dit kan via de in punt 4 genoemde gat (punch hole).
6) De app maakt een directe verbinding met het gat op de router, en komt daardoor bij de camera/base station aan.
7) Camera/base station voert authenticatie uit of de verbonden app toegang mag krijgen, al dan niet m.b.v. de server.
8 ) Een directe tijdelijke verbinding tussen camera/base station en app is nu opgezet.
9) De app geeft opdracht aan de camera/base station om beelden te streamen naar de app.

(Een andere optie is end-to-end encryptie, waarbij de server wel een rol in opslag mag spelen. Op de bovenstaande hole punching methode zijn ook variaties op te bedenken.)

Het kan overigens zijn dat Eufy al hole punching gebruikt voor videostreams. In https://www.reddit.com/r/...or_2k_uploading_to_cloud/ wordt namelijk geschreven:
Here is the response from Eufy tech support[...] Video data streams directly from HomeBase to your phone.[...]The key concern here is whether the video data is uploaded to the cloud. No, videos are not uploaded.
Een reden dat ze dit wel mogelijk juist doen voor videostreams, maar niet voor afbeeldingen van gezichten, is omdat videostreams veel opslag vereisen als ze dat van al hun klanten gaan opslaan. Dit zou dus betekenen dat Eufy wel bekend is met hole punching methodes, wat het extra opvallend maakt dat ze dat niet met (gezichts) afbeeldingen doen.

Maar hoe dan ook, misleidt Eufy klanten, en hebben ze hun architectuur raar in elkaar gezet. Dit was eigenlijk een paar jaar geleden al het geval: Eufy camera met "local-only opslag" stopt met opnemen zodra je de Internet verbinding op je router er uit trekt. Dan gaan er bij elk security minded persoon alarm bellen rinkelen.

• Cyb
  • Niet online
Hier nog niet genoemd. Maar TheVerge kwam op 1 dec ook nog met dit stuk over Eufy camera's:
Anker’s Eufy lied to us about the security of its security cameras
Waaruit blijkt dat Eufy camera streams via VLC online ingezien kunnen worden, en dat de URL een stuk minder encrypted is dan dat het lijkt.

Reactie van Eufy over het opslaan van beelden, vandaag op de Tweakers Frontpage:
nieuws: Eufy voegt melding over cloudopslag camerathumbnails toe aan app na kritiek

• Groentjuh
  • Nu online
Ik ben nog niet slecht af met Dahua VTO met eigen Domoticz plugin, voip server, NVR en NTP server om mijzelf te voorzien van alles dat ik graag wil zonder de Dahua toegang naar het internet te hoeven geven.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cyb schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:12:
Hier nog niet genoemd. Maar TheVerge kwam op 1 dec ook nog met dit stuk over Eufy camera's:
Anker’s Eufy lied to us about the security of its security cameras
Waaruit blijkt dat Eufy camera streams via VLC online ingezien kunnen worden, en dat de URL een stuk minder encrypted is dan dat het lijkt.

[knip]
Artikel aanvulling gemaakt diezelfde dag op een later tijdstip;

Update December 1st, 3:33PM ET: After further testing, we’re not seeing the VLC streams begin based solely on the camera detecting motion. We’re not sure if that’s a change since yesterday or something I got wrong in our initial report. It does appear that Eufy is making changes — it appears to have removed access to the method we were using to get the address of our streams, although an address we already obtained is still working.

Testing, one, two ...

• Groentjuh
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:50:
[...]

Update December 1st, 3:33PM ET: it appears to have removed access to the method we were using to get the address of our streams, although an address we already obtained is still working.
Maar vertrouw je dat Eufy die stream niet intern alsnog prima kan inzien/gebruiken? De manier dat ze de link naar de stream konden vinden is weliswaar nu weg, maar mogelijk die functie om toegang te krijgen tot de stream niet voor Eufy.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Groentjuh schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:02:
Maar vertrouw je dat Eufy die stream niet intern alsnog prima kan inzien/gebruiken? De manier dat ze de link naar de stream konden vinden is weliswaar nu weg, maar mogelijk die functie om toegang te krijgen tot de stream niet voor Eufy.
Ik deel enkel wat er staat geschreven.

Over delen van info en vertrouwen, ben bang dat dit niet enkel bij Eufy een issue is en is wat mij betreft totaal niet te overzien. Wekelijks komen er nieuwsberichten voorbij waarin staat dat er weer persoonlijke informatie is gelekt, daar kun je je net zo goed druk over maken (en soms heel terecht). Het is niet dat Google, als voorbeeld, een lieverdje is wat dat betreft, en menig mens gooit nu al zijn z.g. privé leven te grabbel.

Ik kan me er niet zo heel druk over maken als ik eerlijk ben, er zijn veel belangrijke zaken in het leven (vind ik).

Testing, one, two ...

• Cyb
  • Niet online
Groentjuh schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:02:
[...]

Ondanks dat die streaming URL verwijst naar een Eufy server verwijst, zou het misschien wel mogelijk kunnen zijn dat de data van streamende beelden niet via een Eufy server loopt. Dat hangt van het RTSP protocol, en hoe Eufy het gebruikt. Het zou bijv. kunnen dat dat protocol zou kunnen doorverwijzen naar de camera, en vervolgens alle streams direct via de camera laten verlopen.
Als het wel via Eufy zou verlopen, dan zou dat opnieuw een leugen zijn van Eufy, want eerder schreven ze:
Video data streams directly from HomeBase to your phone.[...]The key concern here is whether the video data is uploaded to the cloud. No, videos are not uploaded.

• Cyb
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:25:
[...]

Over delen van info en vertrouwen, ben bang dat dit niet enkel bij Eufy een issue is en is wat mij betreft totaal niet te overzien. Wekelijks komen er nieuwsberichten voorbij waarin staat dat er weer persoonlijke informatie is gelekt, daar kun je je net zo goed druk over maken (en soms heel terecht). Het is niet dat Google, als voorbeeld, een lieverdje is wat dat betreft, en menig mens gooit nu al zijn z.g. privé leven te grabbel.
Het probleem bij Eufy is misleiding en leugens. Er zijn niet veel andere fabrikanten die zo ver zijn gegaan in het doen laten denken dat alles alleen lokaal blijft, maar in de praktijk het tegenovergestelde doen.
Ik kan me er niet zo heel druk over maken als ik eerlijk ben, er zijn veel belangrijke zaken in het leven (vind ik).
Dan zit je eigenlijk in het verkeerde topic. Dit topic draait om lokale opslag, waarbij geen cloud wordt toegepast, waarbij de data niet in handen komt van de fabrikant etc.

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 15:59
Het is wel jammer. Ik ken geen andere camera maker die het beter lokaal doet zonder belachelijke aankopen (unifi met je NVR...)

Het probleem is gewoon dat je nooit 'all local' kan zijn en dan aan consumenten verkopen. Smartphones killen gewoon je app klaar. Ook al geef je aan dat je aan moet blijven omdat je zelf een verbinding maakt met een notificatie server.

Bij Apple weet ik het niet zeker, maar die staan het niet eens toe toch? Notificaties niet via hun servers.

De streaming van de camera's uitleg van hen is wel knullig. 100% zeker dat ze straks zeggen: "Ja het is local STORAGE, op de server slaan we niet op, we proxyen alleen maar"

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cyb schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:37:
[knip]
Dan zit je eigenlijk in het verkeerde topic. Dit topic draait om lokale opslag, waarbij geen cloud wordt toegepast, waarbij de data niet in handen komt van de fabrikant etc.
Ik zit hier prima, opslag is lokaal en ik heb geen cloud abonnement. Dat Eufy daar nu een andere draai aan lijkt te hebben gegeven verandert niets aan de oorsprong van dit topic. Dat ik mij daar minder druk om maak staat daar los van. Ik deel nog steeds de gebruikerservaringen als daar reden voor is.

Edit: @Cyb, ik mis helemaal niets, ik geef aan dat ik mij er niet zo druk over maak, en daar laat ik het bij.

[Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 06-12-2022 14:24]

Testing, one, two ...

• Cyb
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:46:
[...]

Ik zit hier prima, opslag is lokaal en ik heb geen cloud abonnement. Dat Eufy daar nu een andere draai aan lijkt te hebben gegeven verandert niets aan de oorsprong van dit topic. Dat ik mij daar minder druk om maak staat daar los van. Ik deel nog steeds de gebruikerservaringen als daar reden voor is.
Je mist het hele privacy punt. Het gaat niet alléén om lokale opslag en het hebben van geen abonnement. Het gaat er óók om wát er met je data gebeurt. Er daar gaat Eufy zwaar de mist in, door de klant te misleiden.

Zo heb je bijv. fabrikant Arlo, met lokale opslag en zonder verplicht abonnement. Ondanks dat de werking grofweg vergelijkbaar is met Eufy, is het bij Arlo vrij duidelijk dat alles via een Cloud gaat. Ze zeggen er expliciet bij dat local storage een 2de aanvullende opslag is. Arlo voldoet dus qua privacy niet aan dit topic, omdat data verloopt via een Cloud, en ze zijn daar open over.

Eufy daarintegen, heeft een vergelijkbare werking, maar misleidt de klant door voor te doen dat álles lokaal blijft, wat gewoon niet waar is.

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:47
Hier heb ik al enkele dagen de Reolink PoE deurbel hangen en dat bevalt prima.
Ondertussen ben ik bezig om het ding cloudloos te laten werken.
Daardoor krijg je geen notificaties meer van de Reolink app zelf, maar dat kan je opvangen door de reolink_cctv integratie te gebruiken in Home Assistant.

Wat ik ook ontdekt heb (en mede met dank aan de Youtuber The Hook Up) is dat de chime (bel) en deurbel een eigen communicatiekanaal hebben (waardoor die ook super direct werkt). Dus als Wifi of ethernet er uit liggen, blijft de chime gewoon werken als de deurbel en chime gevoed worden. The Hook Up gaf aan dat die communicatie gewoon via RF433 loopt. Ik heb dat berichtje via mijn Sonoff RF met Tasmota op Home Assistant gewoon kunnen ontvangen en kan dat integreren in automations. Dus de custom reolink_cctv integratie (die onderliggend ONVIF gebruikt) is eigenlijk niet nodig om de deurbelknop indruk te detecteren!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@NuKeM, getriggerd door je deurbel > chime opmerking en het onderling communiceren daarvan zonder internetverbinding, het zal voor sommigen als vloeken in de kerk zijn, maar dat werkt bij de bekabelde 2k uitvoering van de Eufy deurbel eveneens. Geen melding op telefoon vanzelfsprekend maar de bel laat zich horen in huis.

Omdat de opslag in de deurbel zelf plaatsvindt, is er ook een opname van het belmoment beschikbaar, wat dan later alsnog bekeken kan worden indien gewenst. Ik wou het even hebben gedeeld 😏

Testing, one, two ...

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De reolink deurbel is er weer (nu 5% eraf).
Ik heb ondanks voorkeur voor POE toch maar voor de WIFI gekozen omdat ik sowieso mijn analoge bel wil aansluiten hierop en deze de bel van stroomkabel voorzien.
Bij verbindingsproblemen mbt het netwerk kan ik alsnog een UTP kabel erbij trekken..

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 15:00
NuKeM schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:55:
Hier heb ik al enkele dagen de Reolink PoE deurbel hangen en dat bevalt prima.
Ondertussen ben ik bezig om het ding cloudloos te laten werken.
Daardoor krijg je geen notificaties meer van de Reolink app zelf, maar dat kan je opvangen door de reolink_cctv integratie te gebruiken in Home Assistant.
Misschien heb je interesse in deze post van mij waarin je wat kan zien over de vrij geavanceerde notificaties die ik naar mijn telefoon stuur:
https://community.home-as...poe/485857/69?u=quizzical

• Richardfm
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-05 00:48
Wat vinden jullie van deze?

“Q: Welke camera’s van Marmitek ondersteunen ONVIF?
A: Momenteel bieden de View ME (binnencamera), View MO (buitencamera) en Buzz LO (deurbel met camera) ondersteuning voor ONVIF

Thx

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Hier nu sinds een paar maanden Doorbirds hangen aan mijn synology en Fibaro.
Doet alles “lokaal” (op eigen NVR) en cloud is uit te schakelen anders krijg je eventueel daar je snapshots te zien.
Mijn Synology maakt ook snapshots aan de hand van gebeurtenissen omdat de deurbel/intercom supported devices zijn kan je dus met action rules werken van Synology zelf om beeld of video op te slaan bij indrukken van de knop of beweging etc.
Ook chimes zijn te koppelen en de Doorbird zelf doet zowel data als voeding over PoE.
ONVIF supported, push notificaties ook op elk type actie of beweging in te stellen. Geen audio stream bij opnemen naar eigen NVR en de camera is goed maar niet super (wel Full-HD). Hij is waterdicht en als in- of opbouw leverbaar.
Als je hem aan Synology koppelt is het beeld in roosters instelbaar.

Ik heb er een review over gemaakt:
DoorBird D1101V IP Video Door Station, Surface-mount, RVS review door GeeMoney

[Voor 27% gewijzigd door GeeMoney op 30-03-2023 22:53]

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
GeeMoney schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:50:
Hier nu sinds een paar maanden Doorbirds hangen aan mijn synology en Fibaro.
Doet alles “lokaal” (op eigen NVR) en cloud is uit te schakelen anders krijg je eventueel daar je snapshots te zien.
Mijn Synology maakt ook snapshots aan de hand van gebeurtenissen omdat de deurbel/intercom supported devices zijn kan je dus met action rules werken van Synology zelf om beeld of video op te slaan bij indrukken van de knop of beweging etc.
Ook chimes zijn te koppelen en de Doorbird zelf doet zowel data als voeding over PoE.
ONVIF supported, push notificaties ook op elk type actie of beweging in te stellen. Geen audio stream bij opnemen naar eigen NVR en de camera is goed maar niet super (wel Full-HD). Hij is waterdicht en als in- of opbouw leverbaar.
Als je hem aan Synology koppelt is het beeld in roosters instelbaar.

Ik heb er een review over gemaakt:
DoorBird D1101V IP Video Door Station, Surface-mount, RVS review door GeeMoney
Dit is inderdaad een deurbel (intercom) die zonder Cloud te gebruiken is. prima Review.
Hoe werkt die buitenshuis qua verbinding via P2P van Doorbird en/of zelf te kiezen DDNS ?

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:24
Ik ben ook op zoek naar een deurbel.

Belangrijke criteria zijn:
-Opslag van beelden op de Synology NAS. Gebruik liever geen Eufy homebase of iets dergelijks als ik een NAS heb staan.
-Wired aansluiting en lekker compact. Met batterijen zijn de deurbellen vaak zo groot.
- Snelle ontwakingstijd en reactie tijd bij gebruik deurbel.
- Moderne WiFi standaard ivm Wifi 6 netwerk.

Synology maakt gebruikt van onvif. Dus de opnames mogen eventueel via deze weg worden weggeschreven.

Tips?

Ik kwam uit bij de Armcrest 410 met bleu iris. Maar dit voelt een beetje als een knutsel project met een B merk camera.

Update: het lijkt erop dat voor mij de Reolink Wifi doorbell de beste keuze is. Hoe denken jullie hierover?

[Voor 30% gewijzigd door StormRider op 17-04-2023 16:33]

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 16:51
Een hele interessante topic en het is niet mijn doel deze te kapen. BEn wel een paar dagen aan het lezen geweest en raak soms door alles wat ik lees een beetje de draad kwijt;)

Stel ik wl wel een deurbel met camera maar heb geen behoefte om meldingen te krijgen als ik weg ben.
Het hoeft van mij dus niet persee via internet naar buiten Maar ik zou het wel met wat opslag willen gebruiken?
Ik heb al een NVR van Dahua en een QNAP nas draaien.

Eventueel zou ik het zelfs zonder notificatie op mijn GSM kunnen doen en ook gewoon een appart scherm aan de muur kunnen hangen zodat we kunnen zien wie er aan de deur staat en daar eventueel via intercom tegen spreken. Dus eigenlijk meer een video deur interkom met lokale opslag.
-Wat ik nog vergeten was ik wil liefst ook mijn huidige gong behouden

Zouden dan de keuzes makkelijker zijn?
En als ik het dan aan HA zou koppelen zou ik zelfs op mijn telefoon een melding kunnen geven.

[Voor 14% gewijzigd door mrbert op 21-04-2023 17:10]

mrbert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Groentjuh
  • Nu online
mrbert schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:45:
Zouden dan de keuzes makkelijker zijn?
Dan zou ik de Dahua VTO serie eens goed gaan bekijken.

• mrbert
Wat ik nog vergat er bij te zeggen ik heb alleen de twee draadjes van de oude deurbeldrukker. Dat zit erg onbereikbaar weg gewerkt . Ik heb al eens gekene of daar een andere kabel in zou kunnen zodat ik eventueel iets met POE zou kunnen doen maar dat zit erniet in. Dan zou ik een kabel langs de gevel moeten doen net als ik bij mijn andere camera's heb.

Ik heb al even naar de VTO serie gekeken maar als ik het goed begrijp hebben die allemaal RJ45 nodig?

Ik had ook de Reolink Video Doorbell WiFi gezien alleen weet ik niet of ik die ook aan mijn DVR kan koppelen

[Voor 11% gewijzigd door mrbert op 22-04-2023 16:01]

mrbert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Groentjuh
  • Nu online
Als je over die draadjes stroom kan krijgen (12 tot 33 vdc, 1A) dan zou de Dahua VTO2311R-WP kunnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-05 14:41

JanB

Het ken rotter !!!

Of de Foscam VD1

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• mrbert
denk dat het dan eerder de DAhua VTO serie of de reolink wordt.
Lastige is altijd om beeldkwaliteit te beoordelen
Ook bij nightview ( als dat er al op zit. ) Wij hebben als het donker automatisch een lamp aan naast de voordeur dus denk dat er altijd genoeg licht voor zou zijn.
Van Dahua zijn er nogal wat VTO modellen Wat het lastig maakt om te kiezen.
Reolink is wel makkelijk zelf te testen want die zou ik via BOL oid snel binnen kunnen hebben;) EN kan ook aan mijn DVR worden gekoppeld heb ik begrepen dus kan ik daarmee denk ik ook 24/7 beelden opslaan als het goed is. Alleen kan ik dan begrijp ik alleen een videomelding maken via mijn HA. Ik heb begrepen dat er bij aanbellen alleen maar een standaard tekst message wordt verstuurd
Dahua is denk ik wat lastiger als ik even snel wat zou willen testen.

@Groentjuh overigens vind ik zelf de VTO2202 of een VTO2311R-WP wel een beetje erg duur voor een deurbel ivm andere opties
de VTO2111D-P-S2 zou dan eerder in aanmerking komen denk ik

Denk dat de complete VTO set met deurpost en scherm toch wel wat kostbaar zou worden.
Als ik mijn wens heel compact samen vat zoek ik dus eigelijk gewoon een combinatie van video deuriintercom functie met daarbij de bewakingsopsclag op mijn VTR. Maar dan moet je wel vlot het beeld kunnen zien als er wordt gebeld.

**UPDATE**
Heb om te testen een reolink WIFI besteld en deze valt zeker niet tegen.
IK kan hem aanmelden aan mijn dahua NVR en zie 1 malig beeld. Daarna blijkt de config file ongeldig en kan ik via de browser niets meer terug zien :|

[Voor 52% gewijzigd door mrbert op 06-05-2023 18:20. Reden: aanvulling]

mrbert

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee