• m_t
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 20:46

m_t

Hallo, wij hebben sinds een week een Homebase 2 van Eufy met 4 Eufy cam 2 pro camera’s.
Alles werk netjes. Ik heb hem zo ingesteld dat we van de camera aan de voordeur een bericht krijgen als er iemand aankomt.
Elk lid van het gezin heeft de eufy security app op zijn gsm geïnstalleerd.
Nu zag ik ook dat je op een iPad via HomeKit (woning) deze kan installeren en dan gemakkelijk via Siri de camera kan opvragen op je scherm.
Nu heb ik hier nog een oude iPad liggen en dacht ik op dat scherm de voordeur te laten zien.
Maar wanneer ik nu de Homebase wil installeren via HomeKit zegt deze dat ik eerst mijn Homebase moet resetten…..
Heeft er iemand ervaring mee?
Kunnen de security app en de HomeKit tegelijk werken? Er is namelijk 1 gezinslid met een iPhone en 2 met een Samsung.
Is het de één of de andere of kan het ook allemaal?
De contactlijn van Eufy is volgens mij al lang in kerstverlof want die reageren niet op mail.

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Volgens mij is het òf security app òf Homekit en dus niet tegelijk!

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
@FlowDesign Viseron kende ik niet, bedankt voor de tip, ik zal het binnenkort eens proberen. Eerst wat problemen met der server oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59
D-Three schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:25:
@FlowDesign Viseron kende ik niet, bedankt voor de tip, ik zal het binnenkort eens proberen. Eerst wat problemen met der server oplossen.
Inmiddels nog wat verder ingelezen, maar motion detection en ook gezichtsherkenning vraagt aardig wat CPU power. Voor Viseron adviseren ze daarom een Coral TPU te kopen, of bijvoorbeeld een nvidia GPU met CUDA te gebruiken.

Ik draai op een Raspberry Pi 3B zonder Coral, dus ik ga eerst maar eens Motioneye op Home Assistant testen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• yasje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-12-2023
Bestaan er al PoE Videodeurbellen met loakle opslag? kan er niets over vinden, behalve de hikvision...

• D-Three
yasje schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:15:
Bestaan er al PoE Videodeurbellen met loakle opslag? kan er niets over vinden, behalve de hikvision...
Wat bedoel je met lokale opslag? SD-kaart? Of op een NVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasje
D-Three schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:31:
[...]

Wat bedoel je met lokale opslag? SD-kaart? Of op een NVR?
Via ftp of via een nas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-Three
FTP weet ik niet. NAS zeker wel als je er software op hebt die de beelden kan opslaan, zoals Synology Surveillance Station. Of een raspberry pi of homeserver voorzien van bv Zoneminder, Motion of iets anders die de stream opslaat.

PoE als voeding is ook redelijk gemeengoed dus niet echt een probleem.

Ik heb gezien dat Dahua zeer recent een mooi compact model op de markt heeft gebracht met Onvif en PoE: https://www.dahuasecurity...ion/Pro-Series/VTO2301R-P

Zelf heb ik deze omdat ik een kaartlezer wou: https://www.dahuasecurity...ion/Pro-Series/VTO2211G-P

Uiteraard hebben ze nog andere modellen met PoE en Onvif:
https://www.dahuasecurity...ion/Pro-Series/VTO3312Q-P
https://www.dahuasecurity...ion/Pro-Series/VTO2201F-P
https://www.dahuasecurity...ries/VTO3211D-P1/P2/P4-S2
https://www.dahuasecurity...Lite-Series/VTO2111D-P-S2

En ongetwijfeld hebben Hikvision of andere fabrikanten ook wel modellen die voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasje
D-Three schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 02:17:
[...]

FTP weet ik niet. NAS zeker wel als je er software op hebt die de beelden kan opslaan, zoals Synology Surveillance Station. Of een raspberry pi of homeserver voorzien van bv Zoneminder, Motion of iets anders die de stream opslaat.

Ik heb gezien dat Dahua zeer recent een mooi compact model op de markt heeft gebracht met Onvif en PoE: https://www.dahuasecurity...ion/Pro-Series/VTO2301R-P

Zelf heb ik deze omdat ik een kaartlezer wou: https://www.dahuasecurity...ion/Pro-Series/VTO2211G-P

En ongetwijfeld hebben Hikvision of andere fabrikanten ook wel modellen die voldoen.
bedankt ik ga ernaar kijken :) heb je zelf er ook ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Three
Enkel met de Dahua VTO3322G-P en de Hikvision DS-K1T500S (geen PoE). Met beide kon ik opnemen op mijn Synology. Het zijn gewoon IP intercom systemen en als ze de ONVIF standaard volgen, erg gemakkelijk om te implementeren in andere systemen. Maar met enkel een RTSP stream kan je meestal ook wel iets doen :)

[ Voor 47% gewijzigd door D-Three op 31-12-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasje
D-Three schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:30:
Enkel met de Dahua VTO3322G-P en de Hikvision DS-K1T500S (geen PoE). Met beide kon ik opnemen op mijn Synology. Het zijn gewoon IP intercom systemen en als ze de ONVIF standaard volgen, erg gemakkelijk om te implementeren in andere systemen. Maar met enkel een RTSP stream kan je meestal ook wel iets doen :)
thanks voor alle info :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:25
[b]D-Three in "Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement"En ongetwijfeld hebben Hikvision of andere fabrikanten ook wel modellen die voldoen.
Zoals Doorbird.
@yasje, zie mijn post hier: r132546e in "Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:58

HaTe

haat niet

D-Three schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 02:17:
[...]

Tot op heden kan ik niks vinden over de VTO2301R-P. Geen reviews of verkooplocaties.. Deze lijkt me wel interessant, aangezien mijn Ezviz DB1 niet helemaal vlekkeloos werkt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@HaTe Ik had die ook maar toevallig op de website van Dahua zien staan. Het ziet er mij een vrij recente uit. Misschien eens een Nederlandse verdeler contacteren met de vraag of ze een prijs en levertermijn weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:01
D-Three schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:16:
Zelf heb ik nu een Hikvision DS-K1T500S en Dahua VTO2211G-P. Die zijn wat groter maar ik had een kaartlezer nodig :) De eerste staat nu te koop want ik heb er eigenlijk maar 1 nodig :)
Zou je kunnen toelichten waarom je voor de Dahua hebt gekozen in plaats van de Hikvision?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:03
D-Three schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:21:
@HaTe Ik had die ook maar toevallig op de website van Dahua zien staan. Het ziet er mij een vrij recente uit. Misschien eens een Nederlandse verdeler contacteren met de vraag of ze een prijs en levertermijn weten?
Mijn VTO2301R-P zou deze maand moeten binnenkomen. Zodra ik hem binnen heb zal ik mijn ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:58

HaTe

haat niet

KoBolD54 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:30:
[...]

Mijn VTO2301R-P zou deze maand moeten binnenkomen. Zodra ik hem binnen heb zal ik mijn ervaring delen.
Waar heb je hem gekocht?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
HaTe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Waar heb je hem gekocht?
Een van mijn vrienden woont en werkt in China en die kent weer iemand bij Dahua. Via hem heeft hij gehoord dat de deurbel deze maand zou uitkomen (het is nog even afwachten of dat ook zo is) waarna hij hem naar mij zou opsturen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Three
@KoBolD54 Ik ben benieuwd naar jouw ervaring!
Raling schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:56:
[...]

Zou je kunnen toelichten waarom je voor de Dahua hebt gekozen in plaats van de Hikvision?
Ja hoor. Op zich werkt de Hikvision goed, echt ontevreden waren we niet, ik heb hem vervangen om 3 redenen. Ten eerste hebben wij geen bel of binnen-unit, een scherm aan de muur leek mij overbodig omdat tegenwoordig iedereen er één op zak heeft. Ik wou dus enkel onze smartphones te gebruiken. Dit kan je doen door een account aan te makken bij hik-connect.com en de hik-connect app te installeren. Dit werkte ook maar heel af en toe bleek er iemand aan de deur te staan en kregen we toch geen oproep op onze toestellen. Ik vermoedt dat dit ligt aan een agressieve vorm van batterijbesparing in onze telefoons die de apps regelmatig onderdrukt. De tweede reden is dat de Hikvision 2 knoppen heeft, een 'doorbell button' en een 'voice talk button'. Ik dacht dat ik deze vrij te programmeren waren maar dat is niet zo, enkel de 'voice talk button' kon gebruikt worden om in combinatie met de app. De derde reden is dat de Dahua gevoed kan worden via PoE en dat leek mij wel leuk :P

Wat heb ik intussen geleerd van de Dahua? Dat de app meer eigenaardigheden heeft :/ Om één of andere reden kreeg ik wel oproepen op mijn telefoon (Realme) maar kreeg de vriendin enkel een melding (Huawei). Allerlei instellingen overlopen in haar telefoon maar geen oplossing. En vreemd genoeg was het enkele weken later plots omgekeerd, zij krijgt de oproepen binnen en ik enkel nog een melding. En weer enkele weken later werkte niks meer: geen oproep, meldingen en camerabeeld. Na veel proberen zonder oplossing heb ik uiteindelijk maar het apparaat lokaal toegevoegd (groot voordeel, dit kan niet bij Hikvision). Nu krijgt de vriendin terug oproepen (en ik enkel de melding), nadeel is dat ik nu niet meer buitenshuis een oproep kan beantwoorden of de beelden kan bekijken. Verder doe de app ook opdringerig om een account aan te maken bij Dahua. Over het algemeen was de app van Hikvision iets eenvoudiger maar had je minder eigenaardigheden. Maar ik denk dat ik vooral heb geleerd niet te te vertrouwen op die apps en dat de eenvoudigste oplossing toch het installeren van een binnen-terminal is. :P

Verder zijn er nog wel verschillen. Zo is de Dahua eenvoudiger in te stellen via een webinterface. Voor de Hikvision diende ik hun beheersoftware te installeren. Daar staat tegenover dat er bij de Hikvision meer opties waren, zoals de toegang voor bepaalde personen of groepen van personen beperken tot bepaalde dagen en uren. Dit is wel iets wat ik mis. Ook het tamper alarm had ik gekoppeld aan een output van de Hikvision, waarmee ik de voeding uitschakelde bij een alarm. Ook de beeldkwaliteit van de Hikvision is volgens mij iets beter. Van beide kan ik trouwens de beelden perfect lokaal opslaan.

Dit zijn trouwens toestellen die volgens mij meer zijn gericht op installateurs en niet zozeer om door consumenten te worden geïnstalleerd. Daarom waarschijnlijk dat bepaalde zaken/termen in de handleidingen niet worden uitgelegd omdat ze verondersteld gekend te zijn. En dat instellen dus niet altijd eenvoudig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:12

Antonio di

a mi me dijeron que si

D-Three schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 00:48:
@KoBolD54 Ik ben benieuwd naar jouw ervaring!

[...]

Ja hoor. Op zich werkt de Hikvision goed, echt ontevreden waren we niet, ik heb hem vervangen om 3 redenen. Ten eerste hebben wij geen bel of binnen-unit, een scherm aan de muur leek mij overbodig omdat tegenwoordig iedereen er één op zak heeft. Ik wou dus enkel onze smartphones te gebruiken. Dit kan je doen door een account aan te makken bij hik-connect.com en de hik-connect app te installeren. Dit werkte ook maar heel af en toe bleek er iemand aan de deur te staan en kregen we toch geen oproep op onze toestellen. Ik vermoedt dat dit ligt aan een agressieve vorm van batterijbesparing in onze telefoons die de apps regelmatig onderdrukt. De tweede reden is dat de Hikvision 2 knoppen heeft, een 'doorbell button' en een 'voice talk button'. Ik dacht dat ik deze vrij te programmeren waren maar dat is niet zo, enkel de 'voice talk button' kon gebruikt worden om in combinatie met de app. De derde reden is dat de Dahua gevoed kan worden via PoE en dat leek mij wel leuk :P

Wat heb ik intussen geleerd van de Dahua? Dat de app meer eigenaardigheden heeft :/ Om één of andere reden kreeg ik wel oproepen op mijn telefoon (Realme) maar kreeg de vriendin enkel een melding (Huawei). Allerlei instellingen overlopen in haar telefoon maar geen oplossing. En vreemd genoeg was het enkele weken later plots omgekeerd, zij krijgt de oproepen binnen en ik enkel nog een melding. En weer enkele weken later werkte niks meer: geen oproep, meldingen en camerabeeld. Na veel proberen zonder oplossing heb ik uiteindelijk maar het apparaat lokaal toegevoegd (groot voordeel, dit kan niet bij Hikvision). Nu krijgt de vriendin terug oproepen (en ik enkel de melding), nadeel is dat ik nu niet meer buitenshuis een oproep kan beantwoorden of de beelden kan bekijken. Verder doe de app ook opdringerig om een account aan te maken bij Dahua. Over het algemeen was de app van Hikvision iets eenvoudiger maar had je minder eigenaardigheden. Maar ik denk dat ik vooral heb geleerd niet te te vertrouwen op die apps en dat de eenvoudigste oplossing toch het installeren van een binnen-terminal is. :P

Verder zijn er nog wel verschillen. Zo is de Dahua eenvoudiger in te stellen via een webinterface. Voor de Hikvision diende ik hun beheersoftware te installeren. Daar staat tegenover dat er bij de Hikvision meer opties waren, zoals de toegang voor bepaalde personen of groepen van personen beperken tot bepaalde dagen en uren. Dit is wel iets wat ik mis. Ook het tamper alarm had ik gekoppeld aan een output van de Hikvision, waarmee ik de voeding uitschakelde bij een alarm. Ook de beeldkwaliteit van de Hikvision is volgens mij iets beter. Van beide kan ik trouwens de beelden perfect lokaal opslaan.

Dit zijn trouwens toestellen die volgens mij meer zijn gericht op installateurs en niet zozeer om door consumenten te worden geïnstalleerd. Daarom waarschijnlijk dat bepaalde zaken/termen in de handleidingen niet worden uitgelegd omdat ze verondersteld gekend te zijn. En dat instellen dus niet altijd eenvoudig is ;)
Ik ben op zoek naar een deurbel die ik kan gebruiken, met de volgende randvoorwaarden:
- Zonder de P2P/UID te gebruiken.
- Dus gewoon in de Smartphone App mijn gekozen DDNS hostname, een (versleutelde) poort opgeven en
..een lokaal userid/password van de deurbel. (Bij thuis wifi hoeft geen hostname DDNS)
...In mijn Router een Portforward voor deze deurbel. De (D)DNS staat er al.
...Dus geen account maken bij/van de Producent van het apparaat. Dus geen Cloud.
- Voor mijn Alarm Hub moet ik een HTTPS op kunnen geven (die zorgt voor streaming beeld)
- ONVIF voor mijn NVR (opslag van Beeld/geluid)
- Ethernet aansluiting.
- H265 of H264 en MJPEG
- Aansluiting op DC/AC stroom (iets van 8-24 volt). PoE mag ook.
- Eventueel bestaande bedrade "gong" (deurbel geluid) gebruiken
- Alle lokale zake ook werken zonder internet.

Begrijp ik het goed dat jouw Dahua deurbel en de hierbij behorende Smartphone App aan het bovenstaande voldoen?? Bedankt alvast voor het antwoord

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
Antonio di schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 00:30:
[...]

Ik ben op zoek naar een deurbel die ik kan gebruiken, met de volgende randvoorwaarden:
- Zonder de P2P/UID te gebruiken.
UID ken ik niet maar je hebt geen P2P nodig om de deurbel te gebruiken. Het is gewoon een IP videofoon.
- Dus gewoon in de Smartphone App mijn gekozen DDNS hostname, een (versleutelde) poort opgeven en
..een lokaal userid/password van de deurbel. (Bij thuis wifi hoeft geen hostname DDNS)
...In mijn Router een Portforward voor deze deurbel. De (D)DNS staat er al.
Geen idee of dat werkt. In de app heb ik mijn lokaal ip adres opgegeven. Maar ik heb in het veld een domein ingevuld en dat lukt ook maar ik kan dit niet verder testen. Al zou ik dit nu ook niet zomaar open zetten naar internet?
...Dus geen account maken bij/van de Producent van het apparaat. Dus geen Cloud.
Hoeft niet. Al vraagt de DMSS app dit wel regelmatig :/
- Voor mijn Alarm Hub moet ik een HTTPS op kunnen geven (die zorgt voor streaming beeld)
Het betreft een RTSP stream.
- ONVIF voor mijn NVR (opslag van Beeld/geluid)
Deze heeft inderdaad ONVIF als verloop het beeld uiteraard via de RTSP stream
- Ethernet aansluiting.
Klopt.
- H265 of H264 en MJPEG
Op de spec pagina van de VTO2211G-P staat H.264
- Aansluiting op DC/AC stroom (iets van 8-24 volt). PoE mag ook.
12V of PoE, beide kan
- Eventueel bestaande bedrade "gong" (deurbel geluid) gebruiken
Geen idee, zou je eens moeten nakijken
- Alle lokale zake ook werken zonder internet.
Welke andere zaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

D-Three schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 23:08:
[...]
UID ken ik niet maar je hebt geen P2P nodig om de deurbel te gebruiken. Het is gewoon een IP videofoon.

[...]
Geen idee of dat werkt. In de app heb ik mijn lokaal ip adres opgegeven. Maar ik heb in het veld een domein ingevuld en dat lukt ook maar ik kan dit niet verder testen. Al zou ik dit nu ook niet zomaar open zetten naar internet?

[...]
Hoeft niet. Al vraagt de DMSS app dit wel regelmatig :/

[...]
Het betreft een RTSP stream.

[...]
Deze heeft inderdaad ONVIF als verloop het beeld uiteraard via de RTSP stream

[...]
Klopt.

[...]
Op de spec pagina van de VTO2211G-P staat H.264

[...]
12V of PoE, beide kan

[...]
Geen idee, zou je eens moeten nakijken

[...]
Welke andere zaken?
vr) Zonder de P2P/UID te gebruiken. Ant. o.a.) UID ken ik niet...
UID is gewoon het unieke nummer dat iedere camera/NVR heeft en dat gebruikt wordt door P2P.

vr) Alle lokale zaken ook werken zonder internet. Ant.) Welke andere zaken?
Op dit forum staat meerdere malen dat deurbellen van Eufy en Netatmo zonder Abonnement en zonder Cloud (ik denk dat ze opslag in de Cloud bedoelen) werken maar dat hun deurbel NIET werkt zonder internet. Ik denk dat je toch een account ergens in de Cloud moet maken bij deze merken en dat ze toch iets doen met/via die Cloud ook al gebruik je het lokaal en/of zonder de App. Zie:
Cyb in "Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement"
Cyb in "Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement"
Ik wil dus geen account in de Cloud maar een lokaal account van de deurbel zelf en dan moet de deurbel ook gewoon werken zonder internet.

Ik heb de DMSS app voor Dahua op mijn Smartphone gezet en zie dat je inderdaad registeren/account (Cloud) kan overslaan en gewoon een IP en lokaal account van de deurbel kan opgeven.
Ik zie bij "VTO" (deurbellen) echter alleen "toevoeg modus" "IP" en niet "IP/Domein" zoals bij "Draadloze camera" en "Toegangscontrole".
Wat ik bij die laatste 2 zie van "IP/Domein" is dat ik inderdaad DDNS kan specificeren voor toegang buitenshuis.

Toch nog 2 vragen:
1) Als je de VTO2211G-P lokaal gebruik wat voor melding krijg je dan op je telefoon als iemand de BEL indrukt. Is het een Google of Apple notificatie/push (dat is via internet!). Of iets anders echt lokaal.
2) Heb je de VTO2211G-P in de App "hangen" onder -A: "VTO" of -B: "Toegangscontrole". Indien -A:, waar geef jij dan domein op: Via de browsersessie naar de deurbel?

Bedankt voor de Antwoorden hierboven en hopelijk heb je nog wat tijd voor mijn nieuwe vragen.

PS. Ik heb Lupus Electronic IP-Cameras en een Lupus Electronics NVR (is allen rebranded Dahua, met aangepaste software).
Deze cameras en NVR werken ook samen met mijn Lupus XT2-plus Alarm/smarthome. Jammergenoeg heeft Lupus Electronics geen deurbel.
Ik kijk daarom naar Dahua spullen omdat die werkt op de Lupus NVR met ONVIF en via RTPS/HTTP(S) op de Lupus XT2-plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Three
Antonio di schreef op zondag 13 maart 2022 @ 23:58:
Ik wil dus geen account in de Cloud maar een lokaal account van de deurbel zelf en dan moet de deurbel ook gewoon werken zonder internet.
Goede vraag eigenlijk. Er is inderdaad geen abbo nodig. Maar of de app werkt zonder internet... Dat heb ik net even moeten testen. Ik heb de modem uit gezet, op de deurbel gedrukt en inderdaad op beide telefoons geen melding/oproep. De internetconnectie is dus blijkbaar wel nodig.
Toch nog 2 vragen:
1) Als je de VTO2211G-P lokaal gebruik wat voor melding krijg je dan op je telefoon als iemand de BEL indrukt. Is het een Google of Apple notificatie/push (dat is via internet!). Of iets anders echt lokaal.
Het is inderdaad een notificatie. Maar zoals ik hier al eerder heb gezegd, is de app op dat vlak onbetrouwbaar, zie D-Three in "Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement". Ik vond eigenlijk de Hikvision app iets stabieler maar ook niet geheel foutloos.

Daarom ga ik waarschijnlijk toch nog een indoor monitor voorzien thuis, ik kan nog wel een kabel krijgen naar de plaats waar ik hem wil. Al ondersteunt deze deurbel ook nog SIP protocol en valt er iets te doen met een API waardoor er dus waarschijnlijk met Home Assistant iets aan te vangen valt. Zie bijvoorbeeld ook: https://github.com/rroller/dahua

Moet goed, zoals ik ook al eerder zei, is dit geen 'slimme/cloud/...' deurbel maar een 'gewone' video intercom met IP aansluiting. Sowieso moet ik dit type deurbel hebben omdat ik de beelden lokaal wou opslaan en een ingebouwde kaartlezer nodig heb :) Had ik dat laatste niet nodig gehad, had ik waarschijnlijk de VTO2202F-P gekocht omdat die een iets groter kijkhoek heeft.
2) Heb je de VTO2211G-P in de App "hangen" onder -A: "VTO" of -B: "Toegangscontrole". Indien -A:, waar geef jij dan domein op: Via de browsersessie naar de deurbel?
Onder VTO, ik denk dat de deurbelfunctie anders niet werkt in de app. Domein heb ik niet opgegeven, gewoon mijn lokaal IP adres. Ik kan dus geen videobeelden van buiten uit bekijken (tenzij ik toch P2P gebruik) want ik gebruik geen DDNS of heb geen poorten open gezet naar buiten.

Waarschijnlijk ga ik dat nog wel eens doen wanneer ik nog extra camera's voorzie buiten. Maar ik heb nog zoveel andere zaken die ik ooit eens wil doen :P
Bedankt voor de Antwoorden hierboven en hopelijk heb je nog wat tijd voor mijn nieuwe vragen.
Geen probleem ;) Al kan ik niet altijd meteen antwoorden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BBenedictus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 11:21
Ik zag met toeval dit topic voorbij komen. Toevallig ben ik zelf op het moment ook aan rommelen met een smart deurbel.
Als je niet vies bent van een projectje en zelf dingen bouwen, ik heb zoveel mogelijk stappen uitgeschreven en op mijn website gezet.

https://www.secloudit.com/wordpress/?page_id=184

Zitten hier en daar wat kleine foutjes in, maar die hoop ik er binnenkort uit te halen als ik samen met een maatje van me dat ding ga nabouwen.

Alles werkt op een HyperV VM met Deepstack AI, Shinobi Community Edition en Home Assistant.
Op het stukje hardware (ESP32-CAM) na is alles gratis te gebruiken. En geen abo's of videobeelden/foto's die ergens op een cloud komen rond te slingeren.

Ben ook bezig met een Jetson Nano, maar de performance valt mij een beetje tegen. Komt vooral om Shinobi vooral een wrapper is om FFMPEG. Decoding en Encoding van de streams zijn redelijk CPU intensief en kun je helaas niet offloaden naar de Jetson GPU. Dus ik probeer die nu vooral in te richten voor dedicated Deepstack AI.

Camera is geen topkwaliteit, maar voor 10 euro maak ik mij daar niet druk om.
Behuizing moet ik nog eens 3D printen, maar ook daarvan is genoeg online te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

BBenedictus schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:37:
Ik zag met toeval dit topic voorbij komen. Toevallig ben ik zelf op het moment ook aan rommelen met een smart deurbel.
Als je niet vies bent van een projectje en zelf dingen bouwen, ik heb zoveel mogelijk stappen uitgeschreven en op mijn website gezet.

Zitten hier en daar wat kleine foutjes in, maar die hoop ik er binnenkort uit te halen als ik samen met een maatje van me dat ding ga nabouwen.

Alles werkt op een HyperV VM met Deepstack AI, Shinobi Community Edition en Home Assistant.
Op het stukje hardware (ESP32-CAM) na is alles gratis te gebruiken. En geen abo's of videobeelden/foto's die ergens op een cloud komen rond te slingeren.

Ben ook bezig met een Jetson Nano, maar de performance valt mij een beetje tegen. Komt vooral om Shinobi vooral een wrapper is om FFMPEG. Decoding en Encoding van de streams zijn redelijk CPU intensief en kun je helaas niet offloaden naar de Jetson GPU. Dus ik probeer die nu vooral in te richten voor dedicated Deepstack AI.

Behuizing moet ik nog eens 3D printen, maar ook daarvan is genoeg online te vinden.
Ziet er heel leuk uit. Erg mooie/duidelijke/uitgebreide beschrijving op je website. Ook de (Deepstack) AI is een pracht optie. Deze oplossing had ik nog niet gezien. Maar zoals je zelf al zegt: een "zelfbouw" project(je).
Ik ben juist voor een Lupus Electronics Alarm/Smarthome/Camera-surveillance gegaan om een wat meer "kant en klaar" oplossing te hebben.
Ik heb nog wel Home Assistant(HA) om Zigbee componenten (ZHA, Zigbee2MQTT) mee te testen die ik op mijn Lupus Electronics XT2-plus HUB gebruik, zodat iedereen wat heeft aan die testresultaten voor als zij die Zigbee componenten (willen) gebruiken voor HA.
Ik zoek dus een meer een "kant en klaar deurbel" oplossing die aansluit bij mijn Lupus spullen.

Ik denk nu toch een ONVIF/HTTP(S)/RTPS (evt. Dahua) deurbel te nemen die ook met een algemene (Android) App kan worden bedient (dus niet de DMSS van Dahua, *).
Zoals:
- tinyCAM Monitor, gratis met advertenties OF betaalde de Pro,
- IP Cam Viewer, niet Pro OF de betaalde Pro
- ONVIER (Onvifer), niet Pro OF de betaalde Pro

* HAShop in Nieuwegein zegt dat bij gebruik van de Dahua DMSS App op je telefoon MET IP/Domein/DDNS en ZONDER (cloud)account, de App alleen werkt met internet en verbinding met de "Dahua"-Cloud/computer!!

De ONVIER App en de Lupus Electronics App werken met al mijn Lupus IP-camera's (die zijn ONVIF/HTTP(S)-RTPS/H264/H265/MJPEG en 1 ook Audio/G.711).
Deze App's werken met lokaal IP en de userid/pasw van Camera zelf (dus ook zonder internet).
Beide App's werken ook buitenshuis met DDNS/portforward ect. (evt. VPN, DMZ etc. voor nog verder "beveiliging").
Normaal gebruik ik de Lupus Electronics App voor al mijn Lupus IP-camera's maar mijn backup App is dus ONVIER.

Probleem met die algemene App's is vaak het geluid (audio). Dit doet het niet altijd of maar van 1 kant op. Er is support voor Audio/G.711(A) maar het is altijd de vraag of dat 2-ways is (je kan praten met diegene die voor de deurbel staat)
Nog moeilijker wordt het werken van deze algemene App's met "motion detection" en notificatie. De algemene App's supporten geen Notficatie/push van Google en/of Apple.
Maar goed mijn Lupus camera's kunnen zelfstandig een e-mail (met snapshot foto bijlage, via SMTP) sturen bij waargenomen beweging!

Ik ga verder zoeken naar een ONVIF (evt. Dahua) deurbel die ook nog klassiek een ouderwetse gong/bel aanstuurt via stroom en eventueel oplaadbare batterij heeft voor de back-up.
Opslag van deze deurbel moet op mijn NVR kunnen (ONVIF/HTTP(S)RTPS) en eventueel op een ingebouwd SD-kaartje.
Op dat stroom-pad van zo'n deurbel kan ik dan in ieder geval een schakelrelais aansluiten die via de COM/NC/NO (potentiaalvrij) een Zigbee module (bijv:SMAbit 2010/21B) aanstuurt die mijn Lupus XT2-plus Hub (alarm/smarthome) een signaaltje geeft.
Vervolgens verstuurd de XT2-plus Hub een notificatie/push-melding "Deurbel ingedrukt" via internet naar Google/Apple, die dit melden op mij telefoon. Ik kan ook nog kiezen voor een SMS via de ingebouwde 2G module van de XT2-plus, dus zelf bij geen internet kan ik dan bericht krijgen.
Nog beter zo zijn als die deurbel een NC/NO (potentiaalvrije) uitgang heeft voor "Deurbel ingedrukt" en voor "detectie beweging gesignaleerd". Ik heb dan geen schakelrelais nodig maar "hang" dan de Zigbee module(s) rechtstreeks aan deze uitgang(en). Krijg ik ook bij bewegingen voor de deurbel een melding op de telefoon! Ga ik waarschijnlijk toch voor een beetje "zelfbouw" oplossing :) :( :P .

Dit forum staat "vol" met verzoeken voor deurbellen ZONDER abonnement (betaald) en ZONDER Cloud-opslag (betaald) vanwege de kosten en de privacy. Ik vind dit ook PRIMA redenen.
Wat ik toch nog wil benadrukken is dat je OOK zou moeten streven naar een bepaalde AUTONOMIE en ONAFHANKELIJKHEID, ook bij deurbellen. Denk hierbij aan:
- Geen internet, dan moet de deurbel wel werken met gong/bel geluid. Dan moet de Smart functie wel werken met lokaal IP/Wifi/LAN en je telefoon binnenshuis.
- Geen Wifi/LAN/internet dan moet de deurbel wel werken met gong/bel geluid.
- (nog een stapje verder) Geen 220V, dan moet de deurbel wel werken met gong/bel via ingebouwde
...oplaadbare batterij.
...Ik heb nu een UPS voor noodstroom van mijn NAS, NVR, Alarm/smarthome Hub, Router/Modem en
...ouderwetse deurbel
- Geen support meer van de fabrikant (geen cloud, geen abonnement). Dan moet de deurbel wel
...werken met gong/bel. Dan moet de smartfunctie wel werken met lokaal IP/WIFI/LAN en eventueel
...een alternatieve (algemene) App op je telefoon.
..Voor buitenshuis moet je dan via DDNS/portfoward (dus geen verplichte P2P gebruik, account in de
...cloud)) toch nog gebruik kunnen maken van de smartfuncties.

@D-Three en @BBenedictus bedankt voor jullie uitgebreide reacties.
Als ik een (smart)deurbel koop en werkende heb schrijf ik een review op Tweakers en geef op dit forum een seintje hiervan.

Het zou fijn zijn als Tweakers op dit Forum melden of hun Slimme Deurbel (vermeld type) zonder Abonnement en zonder Cloud-opslag ook werkt:
- Zonder internet (de zaken hierboven vermeld bij AUTONOMIE / ONAFHANKELIJKHEID).
- Met een van de (gratis) hierboven vermelde (of andere) algemene App's werkt binnenshuis/buitenshuis
...(wat werkt wel en niet).
- Kennis van de Algemene IP-cam App's delen: Betrouwbaar? Werkt ECHT zonder iets ergens in de cloud
...op te slaan (waar jij geen weet van hebt) ??
... (dan wel de Algemene App's die werken met Slimme Deurbellen, om het forum hierop gericht te
...houden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
Wat gebruiken jullie als doorbel gong?

Het liefst zou ik een digitale gong (eventueel met POE) hebben. Het lijkt er echter op dat deze alleen bestaan in combinatie met een deurbel van dezelfde fabrikant bestaan (zoals Doorbird). Nu verwacht eind van de maand mijn VTO2301R-P binnen te hebben en ben dus opzoek naar een passende gong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Om eerlijk te zijn misbruik ik mijn goedkope draadloze deurbel gong.

Ik heb niet voor niets een Dahua Domoticz plugin op github staan om dat mogelijk te maken. Ik ben op zich wel benieuwd naar hoe andere dat opgelost hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBenedictus
Antonio di schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:38:
[...]

De ONVIER App en de Lupus Electronics App werken met al mijn Lupus IP-camera's (die zijn ONVIF/HTTP(S)-RTPS/H264/H265/MJPEG en 1 ook Audio/G.711).
Deze App's werken met lokaal IP en de userid/pasw van Camera zelf (dus ook zonder internet).
Ik ga ook eens kijken naar die Lupus camera's. Genoeg protocollen om te kunnen gebruiken. Was al op zoek naar camera die simpel mjpeg uitsturen. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

BBenedictus schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:20:
[...]

Ik ga ook eens kijken naar die Lupus camera's. Genoeg protocollen om te kunnen gebruiken. Was al op zoek naar camera die simpel mjpeg uitsturen. Dank!
De meeste Lupus Camera's zijn vaak "rebranded" Dahua camera's met aangepaste software.
Vaak in de aanbieding bij notebooksbilliger.de, Amazon.de en ook anderen.
De meeste Lupus IP-cam's zijn H.264 en/of H.265 EN MJPEG's.

Je kunt de Lupus App (en ook de browser sessie) ook alleen gebruiken voor camera(s).
Dus zonder gebruik te maken van de Alarm/smarthome Hub, bij mij de XT2-plus.
Bij mijn review van de XT2-plus hier op Tweakers staat ook een hoofdstuk over Lupus camera's.
In de App zet je een camera profiel op voor lokaal (Wifi) en een camera profiel buitenhuis (DDNS). Profielen kun je combineren tot een multi view.

Lupus heeft nu ook een bedrade bullit IP camera (type: LE 232) met een apart bedrade uitgang voor alarmering bij "mens detectie" e.d..
Ik heb me nog niet verdiept in dit model. Weet alleen dat die in een duurder segment valt en vaak rond de 300 euro kost in DE.
Naar het gebruik van een "losse" camera wordt op dit Forum ook vaak verwezen.
Dit om bij het gebruik van een "minder slimme deurbel" toch beeld en detectie te krijgen.
DIT ALLES zonder Cloud, zonder Abonnement, werkt ook lokaal zonder internet en werkt ook met internet via DDNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 15:43
Aangezien dit mijn eigen topic is mag ik denk ik wel even een zij sprong maken:)

Ik heb een oudere kennis met wat problemen qua deurbel en iPhone. (Een wat oudere en een nieuwe 12).

Hij had eerst een Arlo wireless bel maar ook een ring geeft hetzelfde probleem.
Wanneer de telefoon een tijdje op tafel ligt komen de notificaties (indrukken bel) niet door. Wanneer je de telefoon actief gebruikt werkt het prima.

Je zou dan zeggen een Do Not Disturb optie of energie save mode.

Helaas is dat het niet, op mijn Android telefoon speelt dit probleem niet (met zijn deurbellen). Het moet dus haast wel iets in de iPhone zijn.

Iemand een idee?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Operations schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:26:
Aangezien dit mijn eigen topic is mag ik denk ik wel even een zij sprong maken:)

Ik heb een oudere kennis met wat problemen qua deurbel en iPhone. (Een wat oudere en een nieuwe 12).

Hij had eerst een Arlo wireless bel maar ook een ring geeft hetzelfde probleem.
Wanneer de telefoon een tijdje op tafel ligt komen de notificaties (indrukken bel) niet door. Wanneer je de telefoon actief gebruikt werkt het prima.

Je zou dan zeggen een Do Not Disturb optie of energie save mode.

Helaas is dat het niet, op mijn Android telefoon speelt dit probleem niet (met zijn deurbellen). Het moet dus haast wel iets in de iPhone zijn.

Iemand een idee?
Iphone heeft een setting die random mac adressen op de wifi genereert voor privacy redenen, dat werkt niet altijd lekker met broadcast dingen zoals deurbellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operations
jadjong schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:32:
[...]

Iphone heeft een setting die random mac adressen op de wifi genereert voor privacy redenen, dat werkt niet altijd lekker met broadcast dingen zoals deurbellen.
Dat heeft android ook maar kan gewoon uit. Bij Iphone ook?

Never mind heb het al

https://support.apple.com...e/iphone/iph6b324bb33/ios

[ Voor 11% gewijzigd door Operations op 02-04-2022 12:34 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

[...]

Dat heeft mijn Moto G G5 ook maar ik kan dynamisch Mac-adr. omzetten naar Static. ik weet niet hoe dit bij Apple is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
[...]

Bij de Ring lijkt dat inderdaad te werken. De Arlo houdt hetzelfde probleem. Dus ben wel iets verder:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Three
KoBolD54 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:33:
Wat gebruiken jullie als doorbel gong?

Het liefst zou ik een digitale gong (eventueel met POE) hebben. Het lijkt er echter op dat deze alleen bestaan in combinatie met een deurbel van dezelfde fabrikant bestaan (zoals Doorbird). Nu verwacht eind van de maand mijn VTO2301R-P binnen te hebben en ben dus opzoek naar een passende gong.
Volgens de handleiding van de VTO2301R-P is er geen output voor een deurbel dus een 'domme' gang aansluiten kan al niet. Maar dat is ook niet echt de doelmarkt van dit type intercom :)

Een soort 'digitale' gong bestaat volgens mij niet. Je kan uiteraard wel een gewone video intercom voorzien, deze produceert ook geluid wanneer er iemand aanbelt :) Eén van de goedkopere die ik kon vinden met PoE is deze: https://www.webstore4ipcameras.nl/dahua-vth2421fb-p

Verder draait op de Dahua deurbel ook een SIP server. Ik heb nu enkele SIP android apps geprobeerd en ik onmiddellijk een oproep op mijn telefoon zodra iemand aanbelt. Al krijg ik enkel audio en geen video, ik vermoed dat dahua het SIP protocol enkel gebruikt voor de audio?

Jammer genoeg kan ik niet alle apps proberen omdat sommige geen # aanvaarden in de username wat bij Dahua wel nodig is. Zo ziet de app Linhome er wel veelbelovend uit maar kan ik dus niet gebruiken.

Ik ga daar nog eens verder op zoeken. Het voordeel van SIP is wel dat het in principe compatibel moet zijn met alle merken die het protocol ondersteunen. Je kan zelfs jouw eigen SIP server (bv Asterisk) opzetten. En dan bijvoorbeeld ook integratie met Home Assistant.

Voor mensen die Home Assistant gebruiken, kan dit interessant zijn: https://gitlab.com/elad.bar/DahuaVTO2MQTT

Maar voorlopig sta ik nog wat weigerachtig tegenover de werking van mijn deurbel volledig te laten af hangen van HA. Integratie met HA is leuk maar beschouw ik als optioneel, van ieder systeem wil ik dat het (zo veel als mogelijk) op zichzelf kan werken.

Dus wij gebruiken op dit moment nog steeds gewoon de Dahua app al hebben we daar ook af en toe onze problemen mee.

[ Voor 25% gewijzigd door D-Three op 04-04-2022 13:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KoBolD54
KoBolD54 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:30:
[...]

Vrijdag heb ik de deurbel ontvangen dus even een korte eerste indruk. Wat mij opviel is dat hij relatief groot is, zeker als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld een RING. Des al niet te min voelt hij kwalitatief goed aan.

Na het aansluiten op een netwerk met PoE (losse voeding aansluiten is mogelijk door middel van de bijgeleverde kabel) kon ik direct inloggen op een web interface. Het beeld van de camera vind ik heel goed, ook s'nachts. Zelfs met het beperkte hoeveelheid licht die er bij ons in de straat is schakelt hij niet over op IR en heb ik gewoon kleuren beeld.

Sommige functionaliteiten die je op andere deurbellen zit ontbreken zoals het herkennen van gezichten of wanneer iemand voor de deur staat (of ik heb die functie nog niet gevonden). Daarentegen is de camera enorm makkelijk toe te voegen aan mijn NVR, waar ik deze functionaliteit wel in heb. Daarmee functioneert de deurbel dus tevens als beveiligingscamera.

Als app gebruik ik de DMSS app van Dahua. Wanneer er aangebeld wordt krijg je bijna instant een notification and de app opent snel waarna je de oproep kan beantwoorden. Het laden van de video feed duurt 1-2 seconden. Het is tevens mogelijk om het slot van een electronisch deur te opnemen (mits je een deur hebt met deze functionaliteit), maar deze functie heb ik niet getest. De DMSS app ondersteund het gebruik van meerdere apparaten dus iedereen in huis kan met mij eigen device een oproep beantwoorden.

Het is mogelijk de VTO2301R-P koppelen aan je (eigen) SIP server, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ook is het mogelijk om je eigen geleden te uploaden, al is het maximale bestandsgrote van 20 KB wel wat beperkt.

Ook de koppeling met HA gaat goed in één van mijn testopstellingen. Al met al ben ik dus zeer tevreden met deze deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

KoBolD54 schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:01:
[...]

Vrijdag heb ik de deurbel ontvangen dus even een korte eerste indruk. Wat mij opviel is dat hij relatief groot is, zeker als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld een RING. Des al niet te min voelt hij kwalitatief goed aan.

Na het aansluiten op een netwerk met PoE (losse voeding aansluiten is mogelijk door middel van de bijgeleverde kabel) kon ik direct inloggen op een web interface. Het beeld van de camera vind ik heel goed, ook s'nachts. Zelfs met het beperkte hoeveelheid licht die er bij ons in de straat is schakelt hij niet over op IR en heb ik gewoon kleuren beeld.

Sommige functionaliteiten die je op andere deurbellen zit ontbreken zoals het herkennen van gezichten of wanneer iemand voor de deur staat (of ik heb die functie nog niet gevonden). Daarentegen is de camera enorm makkelijk toe te voegen aan mijn NVR, waar ik deze functionaliteit wel in heb. Daarmee functioneert de deurbel dus tevens als beveiligingscamera.

Als app gebruik ik de DMSS app van Dahua. Wanneer er aangebeld wordt krijg je bijna instant een notification and de app opent snel waarna je de oproep kan beantwoorden. Het laden van de video feed duurt 1-2 seconden. Het is tevens mogelijk om het slot van een electronisch deur te opnemen (mits je een deur hebt met deze functionaliteit), maar deze functie heb ik niet getest. De DMSS app ondersteund het gebruik van meerdere apparaten dus iedereen in huis kan met mij eigen device een oproep beantwoorden.

Het is mogelijk de VTO2301R-P koppelen aan je (eigen) SIP server, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ook is het mogelijk om je eigen geleden te uploaden, al is het maximale bestandsgrote van 20 KB wel wat beperkt.

Ook de koppeling met HA gaat goed in één van mijn testopstellingen. Al met al ben ik dus zeer tevreden met deze deurbel.
Klinkt interessant!
Zie je in de interface ook een mogelijkheid om via een standaard protocol als bijvoorbeeld MQTT notiticaties te sturen wanneer er wordt aangebeld?
Je benoemt de directe HA integratie al. Vermoedelijk inclusief een entiteit die van status wijzigt indien er wordt aangebeld?

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 06-04-2022 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
KoBolD54 schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:01:
[...]
Zoals ik hierboven meldde, heeft de bel normaal ook een eenvoudige ingebouwde SIP server. Je hoeft dus niet je eigen SIP server op te zetten, tenzij je uiteraard meer wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

@KoBolD54 De horizontale "Field of view" is met 110 graden een stukje beperkter dan andere typische deurbellen. Hoe ervaar jij dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aadje93
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 16:44
Ik heb het topic wat proberen door te lezen maar word me nog niet echt duidelijk wat nu de echte goede toppers zijn.

Ik zoek een video deurbel die rtsp stream o der steunt zodat ik hem aan mijn lokale NVR kan toevoegen voor continue opname. Kleur van de bel zwart of wit. Blauw accent mag.

Maar moet op de huidige bedrading (circa 13v ac) kunnen, en de indoor mechanische bel moet ook nog steeds afgaan als er aangebeld word.

Wat zijn dan goede opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
JBS schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:49:
[...]
Klinkt interessant!
Zie je in de interface ook een mogelijkheid om via een standaard protocol als bijvoorbeeld MQTT notiticaties te sturen wanneer er wordt aangebeld?
Je benoemt de directe HA integratie al. Vermoedelijk inclusief een entiteit die van status wijzigt indien er wordt aangebeld?
De test die ik gedaan heb met HA was zeer kort (lees: alleen koppelen en kijken of bepaalde entiteiten werden herkend). Als ik het mij goed herinner was er inderdaad een motion entiteit. Voor de koppeling heb ik deze integratie gebruikt: https://github.com/rroller/dahua
D-Three schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:20:
[...]

Zoals ik hierboven meldde, heeft de bel normaal ook een eenvoudige ingebouwde SIP server. Je hoeft dus niet je eigen SIP server op te zetten, tenzij je uiteraard meer wil.
Naar de interne SIP server heb ik niet gekeken.
JBS schreef op donderdag 7 april 2022 @ 04:38:
@KoBolD54 De horizontale "Field of view" is met 110 graden een stukje beperkter dan andere typische deurbellen. Hoe ervaar jij dit?
Deze ervaar ik niet als hinderlijk en is voor mij voldoende aangezien ik het gehele pad voor de voordeur kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

aadje93 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 05:26:
Ik heb het topic wat proberen door te lezen maar word me nog niet echt duidelijk wat nu de echte goede toppers zijn.

Ik zoek een video deurbel die rtsp stream o der steunt zodat ik hem aan mijn lokale NVR kan toevoegen voor continue opname. Kleur van de bel zwart of wit. Blauw accent mag.

Maar moet op de huidige bedrading (circa 13v ac) kunnen, en de indoor mechanische bel moet ook nog steeds afgaan als er aangebeld word.

Wat zijn dan goede opties?
Dit forum is gestart door @Operations om de goedwerkende slimme deurbel te vinden die voldoet aan, zie: Operations in "Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement"

Gedurende de hele discussie op dit forum is dit uitgegroeid tot een zoektocht naar de goedwerkende "meest ideale slimme deurbel (met BEL en App op smartphone") die ook nog eens het "minst" afhankelijk is (tot helemaal niet) van de fabrikant na de ingebruikname. Bijvoorbeeld geen Cloud verplichting voor o.a. de opslag van beeld en geluid. Er heerst een zekere (grote) argwaan tegen de fabrikanten (alle deurbellen zijn "NIET made in EU/NL", speelt zeker mee) omdat die precies alles (zouden) weten van jouw thuissituatie doordat je hun deurbel neemt en gebruikt. Je wilt natuurlijk ook dat de deurbel werkt als de fabrikant er niet meer is of stopt met support van jouw model!

Het komt er volgens mij eigenlijk op neer voor de retailmarkt/consumentenmarkt dat:
De leveranciers van "Klassieke" IP-camera's (o.a. Dahua* en Hikvison*) hebben deze "modellen" nu in een deurbel gestopt, die ook nog eens aangesloten kan worden op de bestaande (te vervangen) deurbel (lees: AC/DC & BEL). Dit soort deurbellen voldoen daarmee het meest aan "de meest ideale slimme deurbel". Wat niet wil zeggen dat het de absoluut "meest ideale slimme deurbellen" zijn :(
Met "Klassieke" IP-camera's wordt bedoeld, hebben "veel van" de volgende (in te stellen) spec's : FTP, RTSP; (D)DNS; P2P; UPnP; RTP; RTMP; SIP; SSH; HTTP/HTTPS; ONVIF, H.264/H.265/MJPEG (beeld), G.711/A/G/U & PCM (geluid), PoE/Wifi (internet), DC/AC 8-24volt. App & Web- access.
* = Er wordt op dit forum ook gediscussieerd of deze Chinese merken wel te vertrouwen zijn :( :)

Het blijkt dat je vaak toch afhankelijk blijft:
- Van de fabrikant zijn App voor vooral geluid (intercom functie).
- P2P, Geen DDNS instelling voor App gebruik buitenshuis.
- Push/notificatie naar de Smartphone: Gaat niet rechtstreeks van de Deurbel naar Google
..FCM(GCM) of Apple APNs en dan Smartphone. Maar toch via een server van de fabrikant ergens in de
.."cloud".
- De Deurbel doet het niet (o.a. BEL gaat niet af) bij geen internet thuis.

Als ik jouw wensen alhier zie, denk ik dat er meerdere Dahua modellen zijn die hieraan voldoen.
Ik denk dat bijvoorbeeld de Dahua DHI-VTO2101E-P(S1)(S2) een goede deurbel voor jouw zou kunnen zijn. Je moet zelf maar nagaan of die aan jouw spec's en verwachting voldoet.
(geen reclame), maar zie voor alle VTO modellen : https://us.dahuasecurity....es_UsersManual_V1_0_2.pdf

Zie voor mijn eigen wensen voor de meest ideale slimme deurbel (het zijn 2 verschillende URL's!) :
1) Antonio di in "Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement"
2) Antonio di in "Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement"

[ Voor 13% gewijzigd door Antonio di op 08-04-2022 00:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aadje93
@Antonio di super bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Ik heb inderdaad wat hikvision electronische oogjes hangen die in een eigen VLAN zitten, de deurbel zou het makkelijkste op wifi kunnen, dan maak ik gewoon even een extra wifi naam op mijn netwerk puur voor de deurbellen die in het vlan erbij komen.

Mijn grootste ding is inderdaad geen internet (want zowieso komen ze in een afgesloten vlan) en ik heb lokale opslag met Blue iris geregeld. Gezien ik mede bewoners heb moeten die ook de deurbel kunnen horen als ik niet thuis ben. Het is niet zozeer om live te zien wie er staat, meer wie er aan de deur geweest is potentieel, en indien pakketjes gedropt worden dat die ook beetje in het oog gehouden worden.

Ik dacht ook gewoon een fysieke camera bij de deur hangen, maar een turret is toch heel wat groter dan een slimme deurbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-10 03:22
Heeft iemand ervaring met Eufy deurbellen?

Ik zoek een Eufy deurbel met de volgende eisen:
- 2k resolutie
- aansluiten op bestaande bedrading
- geen extra home base box
- interne opslag

Nu las ik dat de camera’s interne opslag hebben. Wat gebeurt er als je de home base niet wil gebruiken? Kan dat in ieder geval of moet je hem gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tweak_ers schreef op woensdag 27 april 2022 @ 07:43:

- 2k resolutie
- interne opslag

Nu las ik dat de camera’s interne opslag hebben. Wat gebeurt er als je de home base niet wil gebruiken? Kan dat in ieder geval of moet je hem gebruiken?
Volgens mij verkopen ze die zo in de VS, die heeft 'local storage' in de deurbel zelf (zie de de plaatjes). Ze worden ook verkocht zonder homebase.
https://us.eufylife.com/products/t8200

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 27-04-2022 08:07 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@aadje93 je moet eens kijken naar de 2-wire IP systemen. Het systeem gebruikt de 2 draden voor de videofoon buiten. Binnen komt dan een bakje waarop je de buitenunit aansluit en waarop een ethernet aansluiting zit. Ik weet niet of dit dat een rstp stream uitstuurt, bij de specs zie ik dit wel staan maar dit zou je dan eens moeten nakijken.

Een voorbeeld is deze maar er zullen ongetwijfeld nog merken zijn:
https://www.dahuasecurity.../Pro-Series/VTO2202F-P-S2

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 27-04-2022 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-10 03:22
Marzman schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:06:
[...]

Volgens mij verkopen ze die zo in de VS, die heeft 'local storage' in de deurbel zelf (zie de de plaatjes). Ze worden ook verkocht zonder homebase.
Ik snap dit alleen weer echt niet van dat model:
“Not compatible with Apple HomeKit or existing chimes.”

Waarom kan de bedraadde versie niet met een bestaande deurbel en de accu versie wél, mits je hem bedraad aansluit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Tweak_ers schreef op woensdag 27 april 2022 @ 07:43:

- 2k resolutie
- interne opslag

Ik heb zo'n Eufy deurbel sinds 2 jaar. Deze camera heeft zelf geen opslag, maar in de homebase is een vaste opslag van 16 GB. Dus zonder homebase kun je hem niet gebruiken. Hij is bij mij aangesloten op mijn bedrading van mijn oude deurbel en dat werkt prima. Daarnaast geeft de homebase zelf ook nog een gong geluid(als je dit tenminste wil)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tweak_ers schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:51:
[...]

Waarom kan de bedraadde versie niet met een bestaande deurbel en de accu versie wél, mits je hem bedraad aansluit?!
Volgens mij is het gewoon een hele andere deurbel, als je op die website een batterij erbij kiest veranderd alles en heb je ook de homebase ;)

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Marzman schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:06:
[...]
Die verkopen ze ook in de EU, heb er een bij de voordeur hangen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tweak_ers schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:51:
[...]

Zoals je in je andere topic kunt zien hebben ze een legio aan versies beschikbaar, de (van oorsprong gevoede) accu versies kunnen met een voltage vanaf 8V werken, zoals je bestaande deurbel.

Overzichtje van de verschillende uitvoeringen; hardware-lover in "Eufy video deurbel pro"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
D-Three schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:26:
@aadje93 je moet eens kijken naar de 2-wire IP systemen. Het systeem gebruikt de 2 draden voor de videofoon buiten. Binnen komt dan een bakje waarop je de buitenunit aansluit en waarop een ethernet aansluiting zit. Ik weet niet of dit dat een rstp stream uitstuurt, bij de specs zie ik dit wel staan maar dit zou je dan eens moeten nakijken.

Een voorbeeld is deze maar er zullen ongetwijfeld nog merken zijn:
https://www.dahuasecurity.../Pro-Series/VTO2202F-P-S2
Bedankt voor de suggestie, maar via WIFI en dan op de bestaande bedrading is het makkelijkste. Door de opbouw van plafonds in de boerderi is een ethernetkabel trekken naar de plek dichtbij de deurbel knap lastig zonder al te veel schade te moeten aanrichten. Het plafond beneden vs de vloer van bovenverdieping kan zo een cm of 40 tussen zitten aan loze ruimte of draagbalken. Het is dus knap lastig hier recht naar beneden een gat te moeten boren om een kabel door te trekken :9

zijn er geen opties die gewoon voeding pakken op de bestaande trafo (of een iets zwaardere trafo) en op wifi hun beeld door kunnen sturen? Met uiteraard in stand houding van de bestaande deurbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 16:31

Knal127

Een raar geval...

hardware-lover schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:10:
[...]

Zoals je in je andere topic kunt zien hebben ze een legio aan versies beschikbaar, de (van oorsprong gevoede) accu versies kunnen met een voltage vanaf 8V werken, zoals je bestaande deurbel.

Overzichtje van de verschillende uitvoeringen; hardware-lover in "Eufy video deurbel pro"
En bij die kabelverbonden versie zit ook nog een transformator welke je direct in een gewoon stopcontact kan stoppen, hoef je ook niet per se de deurbel aan een beltrafo te koppelen.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@aadje93 die 2-wire IP oplossingen zijn net bedoeld om op de bestaande bedrading aan te sluiten. De intercom dus op de bestaande draden aan de deur, de deurbeltransfo gaat er uit en vervang je door die unit met voeding. Die unit heeft een ethernet aansluiting, ik ga er dan van uit dat de deurbeltransfo op een plaats ging binnen waar je wel gemakkelijk een ethernetkabel naar toe krijgt.
aadje93 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 00:54:zijn er geen opties die gewoon voeding pakken op de bestaande trafo (of een iets zwaardere trafo) en op wifi hun beeld door kunnen sturen?
Ongetwijfeld wel, ik heb hier nog een Hikvision unit liggen die ik niet meer gebruik maar die kon ik gewoon voeden met 12VDC. Verbinding was dan via ethernetkabel of wifi. Dat laatste heb ik echter nooit geprobeerd omdat ik 2 ethernetkabels en een buskabel heb liggen ;)
Met uiteraard in stand houding van de bestaande deurbel
Dat is meestal moeilijker. Die eerder genoemde Hikvision heeft een configureerbare alarm output. Dat is een gewoon relais uitgang waar ik dan een event aan kon koppelen. En als ik me niet vergis, kon die ook worden geactiveerd als er een knop werd ingedrukt. Als je die zou schakelen tussen de transfo en de bestaande bel, zou het het kunnen werken.

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 28-04-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat is een goed merk beveiligingscamera voor buiten en eventueel ook een videodeurbel? Ik was in eerste instantie aan het kijken naar een Eufycam Pro 2, maar ik zag in de volgende review dat de camera heel makkelijk te wissen is door eventuele inbrekers:
Anker eufyCam 2 Pro (2x stuks met HomeBase) review door TheShadow
Ook las ik ergens anders dat de beelden via de cloud worden opgeslagen en eventueel op een lokale opslag. Maar zodra je de cloud opslag blokkeert slaat hij ook niets meer lokaal op (ik kan zo snel niet vinden waar dit stond, ik zal daar nog even naar zoeken)

Ik wil graag het cloud gedeelte minimaliseren. Er is wel een Synology aanwezig in het netwerk die gebruikt kan worden voor de opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Markos, ook naar de reacties onder de review gekeken? Blijkbaar is dat inmiddels opgelost wat je aanhaalt als "bug"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Markos schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:45:
Wat is een goed merk beveiligingscamera voor buiten en eventueel ook een videodeurbel? Ik was in eerste instantie aan het kijken naar een Eufycam Pro 2, maar ik zag in de volgende review dat de camera heel makkelijk te wissen is door eventuele inbrekers:
Anker eufyCam 2 Pro (2x stuks met HomeBase) review door TheShadow
Ook las ik ergens anders dat de beelden via de cloud worden opgeslagen en eventueel op een lokale opslag. Maar zodra je de cloud opslag blokkeert slaat hij ook niets meer lokaal op (ik kan zo snel niet vinden waar dit stond, ik zal daar nog even naar zoeken)

Ik wil graag het cloud gedeelte minimaliseren. Er is wel een Synology aanwezig in het netwerk die gebruikt kan worden voor de opslag.
Hopelijk zijn de meeste gebruikte termen/afkortingen in mijn stukje hieronder een beetje bekend bij de lezer. Anders is het vrij moeilijk te begrijpen.

Er is vind ik, een vervelende ontwikkeling gaande in de consumentenmarkt voor beveiligingscamera's en nog meer voor de video deurbellen. Zeker/vaak bij producten met ingebouwde accu (oplaadbare batterijen).
Jaren hebben de meeste fabrikanten gestreefd naar meer standaardisatie van hun spullen zodat merken en zaken uitwisselbaar zijn en je niet aan een fabrikant en/of zijn Cloud/server vast zit.
Dus: netwerk protocols: HTTP;HTTPS;TCP;ARP;RTSP;RTP;RTCP;UDP;SMTP;FTP;SFTP;DHCP;DNS;DDNS;PPPoE;IPV4/V6;QoS;UPnP;NTP;IEEE 802.1X;Multicast;ICMP;IGMP;TLS;NFS;Onvif
Audio:
Yes; PCM, G.711a, G.711Mu, G726, AAC
Netwerkverbinding:
RJ-45 (10/100 Base-T, etc.), Wifi (WPA-PSK,WPA2-PSK), PoE: Yes, 802.3af
Opslag:
FTP, NAS, NFS, MicroSD
Video / Backlight compressie:
H.265 / H.264H / MJPEG, Backlight: BLC / HLC / (D)WDR

Een aantal zaken is toch voor het publieke internet als niet veilig bevonden (UPnP, HTTP) of zegt men heeft meer beveiliging nodig (camera's op een aparte router/VLAN vanwege DDNS/portforward/NAT of VPN bij HTTP).

Een ding staat vast: Voor de gewone niet technische consument is het bovenstaande allemaal te moeilijk. Onder dit mom schaffen fabrikanten veel van deze optie’s af.
Dus met slimme deurbellen voorop, worden vele goede standaards er niet meer opgezet. Bij de IP-(beveiligings)-camera's is gelukkig nog wel keuze voor meer standaard optie's (wordt ook minder) .
Voorbeeld van "minder":
- Alleen P2P/UID (geen DDNS) zodat je met het scannen van een QR-code o.a. de internet verbinding regelt. Je zit dan wel vast aan de fabrikant zijn Cloud/server voor tenminste verbinding buitenshuis naar je spullen in huis.
- Geen FTP/RTPS/Onvif zodat data opslag in de Cloud van de fabrikant moet. vaak dan wel een SD-kaart maar dat is voor buiten storings(weer)- sloop(dief neemt mee)-gevoelig. Dus niet je eigen NAS, NVR of je "eigen" cloud voor opslag. Onvif is natuurlijk ook de standaard voor NVR’s.
- Geen H.264, H.265 en vooral geen MJPEG want die laatste kun je overal mee (gratis)afspelen. Alleen kijken met Fabrikant zijn viewer.
Dit alles maakt integratie met andere zaken (alarm/smarthome/surveillance/NAS etc.) onmogelijk of moeilijk.

Toegegeven: de "gewone" consument kan het product makkelijker installeren, helemaal met zo'n ingebouwde accu (oplaadbare batterij). Over privacy of (fabrikant)afhankelijkheid moet je dan gewoon niet nadenken.
Normaal zou je zeggen behoudt de "oude opties" onder een knopje "geavanceerde instellingen", maar dat doen ze denk ik expres niet, om jouw aan de fabrikant zijn Cloud te binden.
Maar ook omdat een aantal standaards niet helemaal gratis zijn voor de fabrikant om te gebruiken (bijv: H.264, H.265). Bij veel Aziatisch fabrikanten tellen die 20 tot 150 cent per licentie ook mee.
Zeker als je aan de onderkant van de markt opereert. De fabrikant kan met die Cloud ook een aantal zaken regelen in de Cloud (bijvoorbeeld push-notificatie).

Maar goed. Ik zou dus nooit Eufy/anker spullen kopen vanwege de afhankelijkheid en de privacy (de BEL zou ook niet werken volgens dit forum bij geen/slechte Wifi en/of geen internet!!).
Ik heb Lupus Electronics IP-camera's (Wifi en ethernet) die Onvif, RTSP,FTP, SMTP, HTTPS,DDNS hebben (zijn meestal "rebranded Dahua" met hun eigen interface software). Deze hangen aan een aparte router (dan "verstoort" de 2.4Ghz wifi van de camera's niet de wifi van de andere router en heb ik een "soort VLAN" waar ik een aantal extra beveiligingen kan regelen).
Ik gebruik de Lupus App (kan alleen voor de camera's, maar ook voor het alarm.smarthome) en als back-up voor camera's de Onvier App (koppelt makkelijk met Onvif spul en met DDNS opgave voor buitenshuis).
Probleem is dat Lupus (niet) en ook Dahua VTO serie (niet meer) en bijna alle andere merken geen video deurbel leveren met DDNS, wel nog modellen met HTTPS/Onvif, RTSP, FTP (wel even zoeken).
Dahua video deurbellen komen er in de Forum vrij goed af (ik zelf heb ze niet!) en ze hebben ook goede beveiligingscamera's met: Onvif, RTSP,FTP, SMTP, HTTPS,DDNS (mijn Lupus camera's zijn "rebranded" Dahua's).
Het laatste nieuws is nu dat bepaalde Hikvision deurbellen een speciale firmware versie hebben om "autonoom" (ook) te werken. Ik weet hier niet het fijne van maar er staat iets op de site van de verkoper:
pro-alarm.nl
Er wordt in dit forum ook melding gemaakt over het feit dat men deze Aziatische fabrikanten niet vertrouwd. Ikzelf zie dit probleem niet als ik geen gebruik maak van hun internetverbindingen/P2P/Cloud/servers. Dat is dus bij de huidige deurbellen van Dahua/Hikvision volgens mij niet meer mogelijk.
Dat is ook de discussie in dit topic "Deurbel", vindt slimme deurbellen zonder fabrikant (en zijn Cloud) afhankelijkheid. Die Cloud is niet alleen voor een abonnement met data opslag of de met P2P gemaakte verbinding, maar is ook een probleem omdat de slimme deurbel zijn BEL NIET werkt als het internet of de wifi verbinding niet of niet goed werkt (dus niet autonoom en dus een "domme deurbel" :) :( 8)7 ).

Je staat dus voor de keus accepteer/vertrouw m.b.t. de afhankelijkheid/privacy de fabrikant of kies een oplossing waar je alles zelf regelt.
Ik kies voor dat laatste en ben nog op zoek naar de deurbel met "Onvif, RTSP,FTP, SMTP, HTTPS,DDNS en Notificatie/push". Ik zou in ieder geval bij jouw situatie wel goed kijken of een te kiezen video deurbel of beveiligingscamera samen werkt met je NAS (vaak FTP, RTSP, HTTP(S) en/of Onvif nodig).

Ik ben al een paar deurbel merken tegen gekomen die aan mijn spec's voldoen (met "Onvif, RTSP, FTP, SMTP, HTTPS, DDNS, notificatie en SIP") maar ben hierover nog geen discussie gestart op dit forum. Binnenkort meer hierover. :) :9

Zie ook :
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70898900
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70926050
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70944740
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71179238

[ Voor 6% gewijzigd door Antonio di op 02-05-2022 02:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
@Antonio di Dat DDNS niet meer wordt ondersteund, lijkt mij geen probleem. Voor een niet technisch onderlegd persoon kan het lastig zijn om dit in te stellen omdat je poorten moet open zetten op jouw router. Het kan daardoor ook onveilig zijn als je bijvoorbeeld per ongeluk alles open zet. Iemand die het echt wil, kan zelf nog zorgen voor DDNS. En beter nog, een VPN op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

D-Three schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:04:
@Antonio di Dat DDNS niet meer wordt ondersteund, lijkt mij geen probleem. Voor een niet technisch onderlegd persoon kan het lastig zijn om dit in te stellen omdat je poorten moet open zetten op jouw router. Het kan daardoor ook onveilig zijn als je bijvoorbeeld per ongeluk alles open zet. Iemand die het echt wil, kan zelf nog zorgen voor DDNS. En beter nog, een VPN op zetten.
Klopt helemaal wat je zegt @D-Three . Dat de aanpassingen in de router bij DDNS moeten gebeuren staat niet in mijn (lange) verhaaltje. Dus inderdaad de Portforward, Poorten (welke zijn versleuteld en welke niet!), DDNS-provider zijn technische router aanpassingen bij DDNS gebruik (DDNS-provider kan ook op een andere apparaat wat het liefst "altijd aan staat"). P2P/UID is niet technisch (even een QR-code scannen) en vereist geen router aanpassingen!

Uiteindelijk moet je iemand op het 'boze" internet vertrouwen . De DDNS-provider of de Fabrikant met zijn P2P/UID en/of de VPN-provider.
Bij VPN en DDNS kun je wel kiezen welke provider je neemt/vertrouwt, onafhankelijk van de fabrikant van je deurbel/camera (al hoewel bij Ziggo-routers je maar 4 smaken voor DDNS-providers hebt!).
Bij P2P vertrouw je de fabrikant. Dus ik zou om die redenen alleen al een wat grotere fabrikant nemen of een product dat Tuya ondersteunt. Bij onbekende merken slimme deurbellen die geen Tuya ondersteunen (dat zijn vooral de goedkope) moet je maar zien of de P2P/UID nog werkt na een paar jaar.

Ik heb trouwens veel gedoe gehad met een 2de hands NVR van Dahua die mijn buurman had gekocht. Ik kreeg geen verbinding buitenshuis opgezet met P2P (geen reset hiervan) en hij wou geen DDNS. De P2P met als identificatie de UID (Unique Identifier), was gekoppeld aan een ander account en de verkoper had de NVR uit een inboedel opkoop en wist dit account dus niet.
Ik moest een e-mail sturen naar een GMAIL adres zodat zij (Dahua) iets gingen 'resetten". Komt toch raar over voor Dahua.

De zin "Iemand die het echt wil, kan zelf nog zorgen voor DDNS". Wat bedoel je hiermee @D-Three ? Je bedoelt toch niet dat als een apparaat alleen P2P is, je toch een DDNS kan opzetten? ;) _/-\o_ (HOE dan?)

Tip voor info camera's (o.a. voor @Markos ):
Ondanks de vele raakvlakken is dit forum niet specifiek voor beveiligingscamera's maar voor slimme deurbellen: . Zie apart (groot) forum voor camera's :
Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

[ Voor 11% gewijzigd door Antonio di op 02-05-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Antonio di schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:41:
De zin "Iemand die het echt wil, kan zelf nog zorgen voor DDNS". Wat bedoel je hiermee @D-Three ? Je bedoelt toch niet dat als een apparaat alleen P2P is, je toch een DDNS kan opzetten? ;) _/-\o_ (HOE dan?)
Je zegt het toch zelf of vergis ik me nu? :)
Bij VPN en DDNS kun je wel kiezen welke provider je neemt/vertrouwt, onafhankelijk van de fabrikant van je deurbel/camera (al hoewel bij Ziggo-routers je maar 4 smaken voor DDNS-providers hebt!).
Voorzie eventueel een OpenWRT router waarop je dan een DNS client installeert. En met de Dahua app kan je ook lokale toestellen bekijken in plaats van P2P. Dus ik vermoed dat het dan via DDNS ook moet kunnen werken maar dat heb ik zelf niet getest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

D-Three schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:10:
[...]

Je zegt het toch zelf of vergis ik me nu? :)

[...]

Voorzie eventueel een OpenWRT router waarop je dan een DNS client installeert. En met de Dahua app kan je ook lokale toestellen bekijken in plaats van P2P. Dus ik vermoed dat het dan via DDNS ook moet kunnen werken maar dat heb ik zelf niet getest ;)
Als ik tijd heb, ga ik mij er eens in deze materie verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwhnm89
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-09 22:01
D-Three schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:20:
[...]

Wat is het nut van zo'n SIP server? 8)7 Die VTO2301R-P ziet er interessant uit, maar zou deze graag aan een "domme" gong willen koppelen op een zo robuust mogelijke manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Nu online
iwhnm89 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:24:
[...]

Wat is het nut van zo'n SIP server? 8)7 Die VTO2301R-P ziet er interessant uit, maar zou deze graag aan een "domme" gong willen koppelen op een zo robuust mogelijke manier.
SIP wordt gebruikt voor het videogesprek tussen schermpjes en de bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

iwhnm89 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:24:
[...]

Dan kun je verbinden met een siptelefoon denk ik, bijvoorbeeld een Siemens Gigaset IP.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 18:45

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik heb een tijd zitten zoeken naar een Slimme deurbel voor een kennis van mij. Nu staat Eufy er ook om bekend data in de cloud op te slaan (Chinese servers). In het kader van 'security'/"privacy" zou de Eufy met homebase nog wel een eventuele winnaar kunnen zijn. Nu ben ik recent dit topic op Reddit tegengekomen, maar ook dat geeft niet veel vertrouwen:

https://www.reddit.com/r/...mera_is_stolen_and_reset/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nemean schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:51:
Ik heb een tijd zitten zoeken naar een Slimme deurbel voor een kennis van mij. Nu staat Eufy er ook om bekend data in de cloud op te slaan (Chinese servers). In het kader van 'security'/"privacy" zou de Eufy met homebase nog wel een eventuele winnaar kunnen zijn. Nu ben ik recent dit topic op Reddit tegengekomen, maar ook dat geeft niet veel vertrouwen:

beschuitfluiter in 'Anker eufyCam 2 Pro (2x stuks met HomeBase) review door TheShadow'

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc_slopert
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:56
@KoBolD54 Heb je de VTO2301R-P deurbel al hangen / in gebruik? Kun je evt. een foto posten hoe dat er uit ziet? En evt. beeld (nacht).

Wat betreft een bestaande gong/ bel ik heb nu een "domme deurbel" waaraan ik mijn HA systeem heb gekoppeld. Krijg dus "meestal" een melding als er iemand aanbelt. Kan dan helaas niet ff kijken wie en wat. Met de VTO2301R-P zou de koppeling gemaakt kunnen worden. Kan nu bijvoorbeeld ook via mijn HA systeem de bel aanzetten zonder dat er iemand op de push-button drukt. Iets via Mqtt (mosquito) of andere mogelijkheid. En misschien is er ook wel een plugin waarmee dat kan (ik gebruik HomeSeer 4 Pro). De bel werkt via een slim kastje met Fibaro implant er in.

Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoBolD54
pc_slopert schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:35:
@KoBolD54 Heb je de VTO2301R-P deurbel al hangen / in gebruik? Kun je evt. een foto posten hoe dat er uit ziet? En evt. beeld (nacht).

Wat betreft een bestaande gong/ bel ik heb nu een "domme deurbel" waaraan ik mijn HA systeem heb gekoppeld. Krijg dus "meestal" een melding als er iemand aanbelt. Kan dan helaas niet ff kijken wie en wat. Met de VTO2301R-P zou de koppeling gemaakt kunnen worden. Kan nu bijvoorbeeld ook via mijn HA systeem de bel aanzetten zonder dat er iemand op de push-button drukt. Iets via Mqtt (mosquito) of andere mogelijkheid. En misschien is er ook wel een plugin waarmee dat kan (ik gebruik HomeSeer 4 Pro). De bel werkt via een slim kastje met Fibaro implant er in.
De deurbel heb ik inderdaad hangen. Als ik weer thuis ben volgende week zal ik even wat fotos posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
@KoBolD54 Bedankt. Als het goed is krijg ik hem morgen ook binnen :) Maar foto's blijven welkom.

Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Nemean schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:51:

Het is een Chinees bedrijf, dus dat zou je sowieso nooit een "winnaar" moeten willen noemen op het gebied van privacy/security.

Laat je ook niet misleiden door te denken dat bij een "local" oplossing, alles lokaal blijft. Bijna alle gebruikers willen beelden op hun mobiel kunnen bekijken. Fabrikanten implementeren dat tegenwoordig bijna altijd door gebruik te maken van servers van de fabrikant, waarlangs data stroomt.

Voor privacy heb je een product nodig waarbij end-to-end wordt gebruikt, waarbij de ene "end" gedefinieerd is als je mobiel, en de andere "end" het cameraproduct van de klant. Of je moet zelf een custom oplossing hebben geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Cyb schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Het is een Chinees bedrijf, dus dat zou je sowieso nooit een "winnaar" moeten willen noemen op het gebied van privacy/security.

Laat je ook niet misleiden door te denken dat bij een "local" oplossing, alles lokaal blijft. Bijna alle gebruikers willen beelden op hun mobiel kunnen bekijken. Fabrikanten implementeren dat tegenwoordig bijna altijd door gebruik te maken van servers van de fabrikant, waarlangs data stroomt.

Voor privacy heb je een product nodig waarbij end-to-end wordt gebruikt, waarbij de ene "end" gedefinieerd is als je mobiel, en de andere "end" het cameraproduct van de klant. Of je moet zelf een custom oplossing hebben geïmplementeerd.
Klopt helemaal het bovenstaande verhaal.

Zou de fabrikant/leverancier zuiver een P2P (met je UID) gebruiken voor ALLEEN het tot stand brengen tussen "jij buitenshuis" en je deurbel (of andere apparaat) dan heb je een echte P2P verbinding.
Maar je heb een Account op de "P2P-server" server gemaakt. Zoekt de App verbinding dat moet je aan gelogd zijn met dat account op die "P2P-server". Onder het mom dat het allemaal veel makkelijk is voor de eindgebruiker. Het is ook zogenaamd veel veiliger, alhoewel er niet vermeld wordt wat voor soort verbinding, encryptie etc. je hebt met P2P/UID/Account.
Ook heb je natuurlijk wel of niet optioneel fantastische extra's met de "P2P-server" diensten waar wel of niet voor betaald moeten worden.
Als de voorwaarden van je App goed zijn opgesteld, staat daar wat je gaat accepteren (wat slaat men op en hoe op de " P2P-server" EN waarvoor en hoe gebruikt men dat) als je de App en verbinding gaat gebruiken.
O.a.Chinese bedrijven vallen niet onder de EU GDPR (Europese privacywet) dus je moet ze op hun maar op hun "blauwe ogen" :) geloven.

De discussie in de EU is nu dat je voor de telefoons af moet van de afhankelijkheid van die fabrikanten.
Hopelijk gaat die wetgeving ook gelden voor andere digitale apparaten zoals de deurbellen op dit forum.

Tot 2014 hadden alle slimme deurbellen DDNS (kun je zelf kiezen via wie je de buitenshuis verbinding tot stand wil laten brengen) en evt. P2P/UID. Nu is het bijna alleen maar nog P2P/UID.

Je hebt nog slimme deurbellen met binnenstations (meestal "tablet displays") waar nog DDNS mogelijk is. DDNS blijft wel veel meer techniek om in te stellen, maar je kunt kiezen wat je zelf wilt.

Ben zelf niet een 'netwerk" specialist dus het is mij niet duidelijk of je een P2P/UID/Account kan vervangen door een "eigen custom" oplossing. Misschien een goed discussie punt op dit forum:, Zie :
Q-See failliet. Geen P2P, dus geen buitenshuis verbinding meer.
https://ipcamtalk.com/thr...ing-options-to-fix.54091/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Antonio di schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:47:
[...]
Ben zelf niet een 'netwerk" specialist dus het is mij niet duidelijk of je een P2P/UID/Account kan vervangen door een "eigen custom" oplossing.
"Custom oplossing" wat ik gebruikte is inderdaad vaag verwoord. Ik bedoel met "custom" meer een oplossing waar je als gebruiker alles onder controle hebt, wat bijvoorbeeld het geval is bij de traditionele implementaties, waarbij de gebruiker rechtstreeks verbinding maakt met de camera (ik zou het persoonlijk niet DDNS noemen, want dat staat er in principe los van, al hoewel het wel gerelateerd is). Of je moet een oplossing hebben waarbij je zelf de rendezvous server kan instellen op de camera/client.

Redenen dat fabrikanten bijna altijd data via een server van de fabrikant laten verlopen, kunnen zijn:
  • Configuratie gemak voor de klant: mits gebruiksvriendelijkheid goed is geimplementeerd, kan zelfs een leek een camera installeren.
  • Security: het verkleint de kans op hackaanvallen van derden, die nu niet meer direct de camera kunnen benaderen. (Als de fabrikant gehackt is, is potentieel ook elke camera gehackt.)
  • Caching van beelden: indien de camera gestolen wordt, of de internet verbinding verbroken is, staan de laatste beelden nog op de servers van de fabrikant.
  • Marketing: het is dan gemakkelijk voor de fabrikant om gegevens over je te weten te komen, wat ingezet kan worden voor marketing. Bijv. naam, locatie, email, etc.
  • Productverbetering: ze kunnen dan gemakkelijker zien waar, wanneer, waarvoor en hoe je het product gebruikt, wat gebruikt kan worden om het product te verbeteren. Met name bij patroon-herkennings algoritmen wordt dat toegepast, zoals object- en gezichtherkenning. Daarbij kan het persoonlijke beeldmateriaal van de klanten zelf gebruikt worden.
  • Sociale veiligheid: de overheid/handhavers kunnen gemakkelijker bij de beelden komen, wat gebruikt kan worden om de sociale veiligheid te verhogen. Dit wordt bijvoorbeeld veel bij Ring camera's toegepast in de VS.
  • Spionage: (buitenlandse) inlichtingendiensten zijn geinteresseerd in toegang tot camera's. Dat gaat gemakkelijk als dat via de fabrikant verloopt.
Met een goede end-to-end encryptie (E2EE) implementatie (staat los van p2p), kunnen de genoemde problemen in principe verholpen worden. Om te kunnen controleren of E2EE goed geimplementeerd is, moet de software eigenlijk open-source zijn. Ring, een fabrikant uit de VS waar wel vaker kritiek op is geweest vanuit privacy, heeft dit in 2021 doorgevoerd:
https://ring.com/end-to-end-encryption
https://support.ring.com/...d-to-End-Encryption-E2EE-
https://www.eff.org/deepl...-encryption-what-it-means

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Cyb schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:43:
[...]
Met een goede end-to-end encryptie (E2EE) implementatie (staat los van p2p), kunnen de genoemde problemen in principe verholpen worden. Om te kunnen controleren of E2EE goed geimplementeerd is, moet de software eigenlijk open-source zijn. Ring, een fabrikant uit de VS waar wel vaker kritiek op is geweest vanuit privacy, heeft dit in 2021 doorgevoerd:
https://ring.com/end-to-end-encryption
https://support.ring.com/...d-to-End-Encryption-E2EE-
https://www.eff.org/deepl...-encryption-what-it-means
Interessant, die laatste link.
Dus eigenlijk is Amazon Ring deurbel nog geen privacy-verpletterende oplossing, als je E2EE aanzet. Maar wat is het verdienmodel dan van hun server-based live view ? Amazon lijkt wel aan algemene data-collectie en -verkoop te doen bij de meeste van zijn diensten. Maar als ik het zo zie moet je enkel een abo nemen als je wilt terugkijken, niet voor live ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwhnm89
pc_slopert schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:27:
@KoBolD54 Bedankt. Als het goed is krijg ik hem morgen ook binnen :) Maar foto's blijven welkom.
Hoe bevalt hij ondertussen? Kan je eventueel wat foto's posten? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoBolD54
iwhnm89 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Hoe bevalt hij ondertussen? Kan je eventueel wat foto's posten? _/-\o_
De deurbel bevalt mij zeer goed. Zelf heb ik nog geen tijd gehad voor een goede integratietest met HA maar een korte test laat zien dat het goed werkt. Verder heb ik de bel opgenomen in Blue Iris, dus ik kan hem tevens als beveiligingscamera gebruiken.

De DMSS app gebruik ik om de bel te kunnen beantwoorden. Wanneer ik buitenshuis ben zet mijn telefoon automatisch een VPN verbinding op waardoor de app dan ook werkt.

Het enige nadeel op dit moment is dat de het dakje in de behuizing net te kort is voor mij situatie (hangt onder een voordeur lamp zoals je kan zien op onderstaande foto. Hierdoor is er in de avond iets van lens flare te zien. Als ik een stukje karton pak die net iets langer (~5 mm) is dan is dat probleem ook opgelost. De tweaker oplossing zou dus eigenlijk zijn een eigen behuizing te printen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrVR28vCl3m3Xa6JNnrS5Q_7OMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Pb687sPzheuK3xNOdbqRH22.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:32
BBenedictus schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:37:

Hmmm, ik zou graag die howto willen bekijken, maar je website is down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBenedictus
Lizard schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Hmmm, ik zou graag die howto willen bekijken, maar je website is down?
Hi Lizard!
Ja slecht nieuws. Tijdens mijn verhuizing heeft iemand de stekkers uit mijn server getrokken waardoor alle SSD's geklapt zijn. Helaas stonden de backups op een aparte lokale schijf en die is ook mee gegaan.. dus alles is weg :'(

Had de hoop dat google cache nog in elk geval alle teksten had opgeslagen, maar helaas.

Daarom backups op een extern medium..

Had de deurbel ontworpen voor dit huis en had alleen een PoC. Gelukkig heb ik nog mijn notities, dus ga het nog een herschrijven zodra de verbouwing klaar is en weer wat tijd vrijkomt. Dus het komt nog een keer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
BBenedictus schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:25:
[...]

Hi Lizard!
Ja slecht nieuws. Tijdens mijn verhuizing heeft iemand de stekkers uit mijn server getrokken waardoor alle SSD's geklapt zijn. Helaas stonden de backups op een aparte lokale schijf en die is ook mee gegaan.. dus alles is weg :'(

Had de hoop dat google cache nog in elk geval alle teksten had opgeslagen, maar helaas.

Daarom backups op een extern medium..

Had de deurbel ontworpen voor dit huis en had alleen een PoC. Gelukkig heb ik nog mijn notities, dus ga het nog een herschrijven zodra de verbouwing klaar is en weer wat tijd vrijkomt. Dus het komt nog een keer terug!
Ugh, dat is balen. :/ Iig succes met de verbouwing en ik zie een nieuwere versie tzt graag tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
KoBolD54 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:34:
[...]

De deurbel bevalt mij zeer goed. Zelf heb ik nog geen tijd gehad voor een goede integratietest met HA maar een korte test laat zien dat het goed werkt. Verder heb ik de bel opgenomen in Blue Iris, dus ik kan hem tevens als beveiligingscamera gebruiken.

De DMSS app gebruik ik om de bel te kunnen beantwoorden. Wanneer ik buitenshuis ben zet mijn telefoon automatisch een VPN verbinding op waardoor de app dan ook werkt.

Het enige nadeel op dit moment is dat de het dakje in de behuizing net te kort is voor mij situatie (hangt onder een voordeur lamp zoals je kan zien op onderstaande foto. Hierdoor is er in de avond iets van lens flare te zien. Als ik een stukje karton pak die net iets langer (~5 mm) is dan is dat probleem ook opgelost. De tweaker oplossing zou dus eigenlijk zijn een eigen behuizing te printen.

[Afbeelding]
Ben nu bezig met de deurbel. Na 3 camera's en een NVR aanmaken is dit nog wel een gedoe. Ik heb nu eindelijk het ding op een ip-adres in mijn Lan. Dat ging uiteindelijk alleen maar via de NVR de ConfigTool liet hem niet zien. In de NVR wilde ik dan initialiseren maar voor ik een kans had was het ding aan de lijst met camer's toegevoeg en geen scherm gehad voor wachtwoord aanpassen... Ik weet nu niet wat het wachtwoord is. Wat standaard ww uitgeprobeerd maar die pakte hij niet.

Maar nu krijg ik met geen mogelijk het wachtwoord goed. Via de webpagina van de bel kun je dan een nieuw wachtwoord aanvragen door een qr-code te scannen. Maar als ik dat doe krijg ik wel een heel lange url/code maar geen code per mail gestuurd. terwijl ik mijn mail-adres wel zie staan.

Iemand enig idee hoe ik alsnog in het ding kom of een werkend wachtwoord kan krijgen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7I4hwTrDcRwIX8D3rnF9kmWvhXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G7L7jLggST6TnNAeFRTZH8ka.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwhnm89
pc_slopert schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:25:
[...]

Ben nu bezig met de deurbel. Na 3 camera's en een NVR aanmaken is dit nog wel een gedoe. Ik heb nu eindelijk het ding op een ip-adres in mijn Lan. Dat ging uiteindelijk alleen maar via de NVR de ConfigTool liet hem niet zien. In de NVR wilde ik dan initialiseren maar voor ik een kans had was het ding aan de lijst met camer's toegevoeg en geen scherm gehad voor wachtwoord aanpassen... Ik weet nu niet wat het wachtwoord is. Wat standaard ww uitgeprobeerd maar die pakte hij niet.

Maar nu krijg ik met geen mogelijk het wachtwoord goed. Via de webpagina van de bel kun je dan een nieuw wachtwoord aanvragen door een qr-code te scannen. Maar als ik dat doe krijg ik wel een heel lange url/code maar geen code per mail gestuurd. terwijl ik mijn mail-adres wel zie staan.

Iemand enig idee hoe ik alsnog in het ding kom of een werkend wachtwoord kan krijgen?
[Afbeelding]
Ik heb hem hier ondertussen ook ontvangen en werkende gekregen.
Kan je hem niet factory resetten en dan meteen naar zijn default ip adres surfen (192.168.1.108)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
@iwhnm89 Ja, dat zou ook wel werken denk ik. Zou volgens de specialisten op ipcamtalk ook kunnen zijn dat hij het zelfde wachtwoord heeft gekregen als die van de nvr. Moet dat nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperr
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-04-2024
Ok ik zie door de bomen het bos niet meer.

Voor een project heb ik nodig:

- 4 camera's buiten aan de gevel(s)
- deurbel met camera
- zit nu ouderwetse deurbel dus die wordt vervangen (12V trafo die een "gong" aanstuurt), liefste zelfde techniek
- indien op de trafo, dan dus via WiFi? anders via PoE gevoed maar hoe krijg je deurbel dan aangelsoten op de trafo voor de "gong"?
- lokaal opslag op dezelfde NVR voor de camera's (ik dacht zelf aan 4x Dahua 8MP + VTO2202F-P-S2 die ik hier al voorbij zak komen, maar is dit de oplossing?
- terugpraten via app
- deur openen vanaf afstand hoeft NIET

Deurbel zit naast de meterkast, WiFi is goed, maar kabel kan geboord worden.

Ik had bijna alles van Unifi besteld incl de G4 deurbel maar de cameras voor op de gevel zijn niet het gewenste design / niet in het zwart / of slecht leverbaar / duur.

Als iemand de gouden tip heeft.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Nu online
Het idee van de VTO2202F-P's is dat je daarbij een "Indoor Monitor" hebt. Die gaat dan af en daarop kun je dan de deurbel zien en de deur openen (als je dat aan zou sluiten qua bekabeling en dan dus ook een ontgrendeling hebt). Natuurlijk kan datzelfde ook via mobiele apps.

Er zijn echter diverse scripts om de deurbel te integreren in Home Assistant en Domoticz. De firmware van de VTO2202F bevat een MQTT server, waarop deze script kunnen inloggen. Dus daar zit geen merkbare vertraging tussen op het knopje drukken en eventuele acties vanuit een domotica systeem. Eenmaal daarin ben je vrij om daarmee natuurlijk iets anders te triggeren. Een relais (om de gong van de bel af te laten gaan) bijvoorbeeld of een Zigbee gong/chime of goedkope 433MHz deurbel.

Mijn wifi-voip toestellen (helaas niet helemaal vriendjes, maar kan het beeld voor 30 sec zien), mobiel, tablet en oude 433MHz deurbel (voorganger) samen maken het best lastig om de deurbel te missen.

[ Voor 14% gewijzigd door Groentjuh op 16-06-2022 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:20
Prosperr schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:28:

Ik had bijna alles van Unifi besteld incl de G4 deurbel maar de cameras voor op de gevel zijn niet het gewenste design / niet in het zwart / of slecht leverbaar / duur.

Als iemand de gouden tip heeft.... :)
M'n pa heeft ze gespoten met verf in de kleur van de omgeving. Dit werkte eigenlijk verrassend goed en hij valt nu weg in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
@KoBolD54 @pc_slopert Waar hebben jullie die VTO2301R-P gekocht?
Ik kan in NL geen verkopers vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
Lizard schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:26:
Bij een van mijn vrienden die woont en werkt in China. Hij kent weer iemand die bij Dahua werkt. Indien je interesse hebt kan ik hem wel vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Als je niet in China wilt bestellen kan het hier (Spanje):
https://www.orbitadigital...h-2mp-poe-110-camera.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc_slopert
Die van mij komt van de hier wel bekende Andy uit china (zie ook ip camera topic)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:43
pc_slopert schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:25:
[...]

[Afbeelding]
Ik weet niet hoe het bij de deurbel gaat om de code te achterhalen, Maar wellicht heb je wat aan hoe het bij de imou (dahua) cam gaat.
Ga naar de app. Druk op de 2 puntjes rechts boven.
Dan Apparaat details, dan rechtsboven doorklikken en dan apparaat label.
Dan komt de veilgiheidskode te voorschijn.

Wellicht totaal overbodig, maar zet je op het goede spoor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0sN3W3cW_ZRCU_8Ie6Ew08HAqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJEGxf8HSaiSyIRonR9KBZm8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEqji9USDHgJvttUYARiRcu-yR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Sw0y5UGx8pm0D0KuKxEUKsP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGaoSmDA6SDgsdrBIuVsS1grDms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBZGVLTnat1Iff4nK2dz0Okp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door fmrama op 18-07-2022 22:54 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Misschien interresant voor anderen hoe ik mijn Deurbel heb ingericht.

Ik heb recent de Dahua VTO2311R-WP opgehangen als deurbel, deurcontact of deur opener heb ik niet gekoppeld. Ook heb ik geen "VTH" device van Dahua.

De camera heb ik makkelijk toe kunnen voegen aan de ONVIF NVR welke ik al had, de RTSP stream heb ik toegevoegd als "kanaal" aan mijn STB waardoor ik de TV ook makkelijk naar het beeld van de Video Deurbel kan zappen.

Ook heb ik de SIP server van het apparaat zelf geactiveerd, en credentials aangemaakt voor mijn bestaande VoIP, dit zijn DECT telefoons op een Gigaset N510 basisstation. De telefoons gaan netjes over als er gebeld wordt, en bij opnemen van de telefoon is er netjes een conversatie te voeren via de intercom van de deurbel.

Daarnaast heb ik in "Home Assistant" een custom Dahua intergratie toegevoegd (via HACS), hierdoor is de status van de drukknop ook bekend in Home Assistant. En laat ik bij het indrukken ook de fysieke deurbel bij de voordeur ook nog een keer geluid maken via een Shelly relais welke het ook op 12V doet.

Home assistant regelt ook een pushbericht naar de telefoons in een Telegram chat dat er iemand voor de deur staat met een snapshot van de camera als foto bij dit bericht.

Murphy was an optimist

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

GoGoHaRrY schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:12:

Ik heb recent de Dahua VTO2311R-WP opgehangen als deurbel, deurcontact of deur opener heb ik niet gekoppeld. Ook heb ik geen "VTH" device van Dahua.

De camera heb ik makkelijk toe kunnen voegen aan de ONVIF NVR welke ik al had, de RTSP stream heb ik toegevoegd als "kanaal" aan mijn STB waardoor ik de TV ook makkelijk naar het beeld van de Video Deurbel kan zappen.

Ook heb ik de SIP server van het apparaat zelf geactiveerd, en credentials aangemaakt voor mijn bestaande VoIP, dit zijn DECT telefoons op een Gigaset N510 basisstation. De telefoons gaan netjes over als er gebeld wordt, en bij opnemen van de telefoon is er netjes een conversatie te voeren via de intercom van de deurbel.

Daarnaast heb ik in "Home Assistant" een custom Dahua intergratie toegevoegd (via HACS), hierdoor is de status van de drukknop ook bekend in Home Assistant. En laat ik bij het indrukken ook de fysieke deurbel bij de voordeur ook nog een keer geluid maken via een Shelly relais welke het ook op 12V doet.

Home assistant regelt ook een pushbericht naar de telefoons in een Telegram chat dat er iemand voor de deur staat met een snapshot van de camera als foto bij dit bericht.
Mooie configuratie die je met ons allen deelt. Thanks
Dus als ik het goed begrijp gebruik jij de DMSS App van Dahua niet!?
Heb je nu wel of geen 'live bewegend" beeld op je smartphone ?
Welke STB heb jij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik gebruik de DMSS van Dahua niet, de Intercom zit op een eigen VLAN op mijn netwerk welke ok niet naar internet kan verbinden.

Ik heb geen live bewegend beel dop mijn telefoon, daar ontvang ik een simpel Telegram berichtje met een foto (snapshot) van de camera.

Ik gebruik een STB met daarop OpenPLi .

Murphy was an optimist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Nu online
GoGoHaRrY schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:12:
Ik doe het soort gelijk. Ik heb een VTO2202F-P.

Ik heb NxWitness in docker als NVR draaien, dus via die route regel ik het eventuele kijken van de stream. Deze kan ook opnemen, maar de buren hebben daar geen zin in. Dus dan hoef ik daarvoor ook geen licentie af te nemen, dus dat schilt weer in de kosten. Via NxWitness kan ik de stream zien en ook praten.

De bel zit aan FreePBX, die ook de vaste lijn in mijn huis afhandelt. Zodra de bel ingedrukt wordt, gaan de telefoons af net als de PC/Mobieltje/Tablets etc etc. Als ik opneem als videogesprek, dan heb ik beeld van de deurbel en kan ik natuurlijk spreken met diegene die heeft aangebeld. (In theorie kan de deurbel natuurlijk elk telefoonnummer kunnen bellen, maar dat is natuurlijk afgevangen in FreePBX. De bel kan alleen maar één ring-group bellen!) Alleen de Grandstream WP820 heeft wat problemen, want de Dahua en de Grandstream WP820 kunnen niet overeenkomen welke codec ze gebruiken. Volgens mij wil de Dahua spraak in H264 doen en dat vind de Grandstream geen codec voor geluid. Daardoor kan ik alleen zien en horen, maar niet terugpraten en verbreekt de verbinding na 30 seconde.

In Domoticz heb ik mijn eigen plug-in gemaakt. Domoticz stuurt nog net een melding, maar dat is eigenlijk totaal overbodig. FreePbx is dan alle apparaten die notificaties ontvangen al aan het bellen dus.... Maar ik kan het een en ander zien en wel notificaties sturen en afbeeldingen opslaan als iemand de bel probeert te stelen. Via mijn RFXCom stuur ik mijn oude draadloze el-cheapo deurbel gewoon nog aan.

Ik zou nog eens moeten kijken of ik deze deurbel in TvHeadend krijg, want dan heb ik ook beelden op TV, maar daar hecht ik niet gek veel waarde aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:35
Interessant nieuw product:

https://reolink.com/nl/product/reolink-video-doorbell/

POE, Onvif, EUR 116... ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ziet er veelbelovend uit, echter info over Onvif vind ik niet terug op de productpagina. (Helaas enkel Google/Alexia ondersteuning en geen HomeKit.)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:35
Bruiser schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:37:
[...]

Ziet er veelbelovend uit, echter info over Onvif vind ik niet terug op de productpagina. (Helaas enkel Google/Alexia ondersteuning en geen HomeKit.)
Onvif ondersteuning werd door Reolink op hun forum genoemd.

Voor Homekit ben ik zelf van plan Scrypted te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
Ik heb een eufy deurbel zonder homebase maar met losse gong die je in huis in het stopcontact stopt.
Dat werkt prima echter is de eufy deurbel heel snel leeg.

https://www.bol.com/nl/nl...9-dMDA_0_7.9.ProductTitle

Nu wil ik deze deurbel graag vervangen voor eentje met een stroom aansluiting.
Alleen lijkt het erop dat ik dan gelijk het dubbele kwijt ben ivm de aanschaf van een set met homebase.

Iemand die mij kan uitleggen welk model ik dan moet hebben?
Zo te zien deze: https://eu.eufy.com/products/t8200

[ Voor 4% gewijzigd door kevertje1977 op 19-08-2022 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@kevertje1977, is die uitvoering die jij nu hebt niet aan te sluiten op een stroomadapter?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
hardware-lover schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:50:
@kevertje1977, is die uitvoering die jij nu hebt niet aan te sluiten op een stroomadapter?
Ik heb er geen bewijs voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kevertje1977 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:05:
Ik heb er geen bewijs voor kunnen vinden.
Jammer genoeg heb ik dat wel gevonden, dat lukt dus niet;

What is the difference between the 2K battery doorbell and the 1080P battery doorbell?

1) The 2K version can be hardwired, while the 1080P version cannot be hardwired.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste