Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-05 06:36
Dank voor de snelle reacties. Ik heb 'm besteld.
Kwam er zojuist wel achter dat de stroomdraad van mijn huidige bel niet door de deurpost komt (dus van achter de bel ingaat), maar via de zijkant uit de muur. 8)7 Zie de foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VTuZgQAEGDh7i6WkPHyHnmUmxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JqitVJWoPTzt55BFsAP33zB2.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOkKgv-puMqZtEHsYMLPzVQBXIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9JXFmN6B3YMLJ0NsEmDlPc9.jpg?f=fotoalbum_large

De bedrading zou dus vanaf de (rechter-) zijkant de Eufy deurbel moeten binnenkomen. In de instructies zie ik alleen een mogelijkheid vanaf de achterkant. Is het dan toch nog mogelijk om de Eufy bedraad aan te sluiten? (evt. via de wedge die wordt bijgeleverd ofzo?) :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 20:13
Bij mij was dat ook. Al voordat ik de eufy had. Dus met de vorige knopbel. Ik heb met een speedboor van ca 12 gat geboord in het kozijn. Met een kleiner boor in dat gat een schuingat richting waar de draad uit de muur komt. En toen de draad erdoor gehaald.
Toen ik de eufy monteerde was dat groter gat een voordeel. Bij de eufy zitten nl korte verleng snoertjes die je met een huls met de bestaande bedrading kunt verbinden. Deze hulsjes kun je dan mooi in de geboorde ruimte wegwerken.

Nog een tip :)
De deurbel moet je met de homebase verbinden . Doe dit gewoon achter je smartphone/laptop Dus voordat je de deurbel gaat monteren. En laad eerst de deurbel op door hem een tijdje aan de homebase met usb aan te sluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door fmrama op 04-02-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
fmrama schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:27:
Bij mij was dat ook. Al voordat ik de eufy had. Dus met de vorige knopbel. Ik heb met een speedboor van ca 12 gat geboord in het kozijn. Met een kleiner boor in dat gat een schuingat richting waar de draad uit de muur komt. En toen de draad erdoor gehaald.
Toen ik de eufy monteerde was dat groter gat een voordeel. Bij de eufy zitten nl korte verleng snoertjes die je met een huls met de bestaande bedrading kunt verbinden. Deze hulsjes kun je dan mooi in de geboorde ruimte wegwerken.

Nog een tip :)
De deurbel moet je met de homebase verbinden . Doe dit gewoon achter je smartphone/laptop Dus voordat je de deurbel gaat monteren. En laad eerst de deurbel op door hem een tijdje aan de homebase met usb aan te sluiten.
Dank je wel voor de tips! Slimme oplossing met dat grotere gat! Ik heb overigens al 2 eufycams met de Homebase 1. Ben ik ook heel tevreden over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:30
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A2PGPJL0BBLHLX&psc=1

Nu in de aanbieding voor 149€ 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05 22:55
Dank je. Ik heb er eentje besteld voor mijn nieuwe huis !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Rennie01 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:11:
Dank voor de snelle reacties. Ik heb 'm besteld.
Kwam er zojuist wel achter dat de stroomdraad van mijn huidige bel niet door de deurpost komt (dus van achter de bel ingaat), maar via de zijkant uit de muur. 8)7 Zie de foto's.
Op zich wel slim, in een voeg die je weer dicht kan smeren. Een huis gaat namelijk langer mee dan een deurbel (zeker bij een smart deurbel). Ik zou kijken of je toch niet dat gat kan gebruiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
Marzman schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:23:
[...]

Op zich wel slim, in een voeg die je weer dicht kan smeren. Een huis gaat namelijk langer mee dan een deurbel (zeker bij een smart deurbel). Ik zou kijken of je toch niet dat gat kan gebruiken.
Zou het hoekelement werken? En dan via gat in de muur achter door dat hoekelement van de Eufy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Dat gaat denk wel lukken. Je zult dan wel aan de zijkant een doorvoer voor de draad moeten maken.
Als je de spullen in huis hebt, kun je het bekijken hoe je het het handigst kan bevestigen.

En als je de draden samen draait ipv die dopjes te gebruiken, heb je geen extra ruimte nodig.

[ Voor 52% gewijzigd door fmrama op 08-02-2021 19:22 ]

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ook zojuist de Eufy aangeschaft, ook bij Bol.com voor 149€ (en ik had nog cadeaukaarten over).

Niet mijn eerste keuze, ik was eigenlijk aan het wachten op dé bel die wel fatsoenlijk met mijn NAS (synologie) en homekit te integreren was.
Maar die bel lijkt nog niet echt verkrijgbaar, dan maar de Eufy en over een paar jaar weer eens kijken of de ideale bel wel verkrijgbaar is.

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:42
Vandaag pakje 2 en 3 van Andy ontvangen. Het eerste had ik al sinds vorige week.
Verzonden via Fedex in 3 verschillende zendingen, gezien de hoeveelheid, en probleemloos geleverd zonder BTW/ invoerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 19:08
Joost79 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:35:
Ook zojuist de Eufy aangeschaft, ook bij Bol.com voor 149€ (en ik had nog cadeaukaarten over).

Niet mijn eerste keuze, ik was eigenlijk aan het wachten op dé bel die wel fatsoenlijk met mijn NAS (synologie) en homekit te integreren was.
Maar die bel lijkt nog niet echt verkrijgbaar, dan maar de Eufy en over een paar jaar weer eens kijken of de ideale bel wel verkrijgbaar is.
Hoe bevalt de Eufy ? Ik lees bij de user reviews best wat opmerkingen dat de Android app traag of niet werkt als er mensen aanbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Woohooo

Smilie, James Smilie

Joost79 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:35:

Precies mijn punt ook, afgelopen week ook na jaren wachten op iets ook maar Eufy gekocht bij gebrek aan beter. Vanmorgen binnen gehad, zal van het weekend eens ff kijken oftie het een beetje goed doet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 17:50
NoReseth schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:13:
[...]

Hoe bevalt de Eufy ? Ik lees bij de user reviews best wat opmerkingen dat de Android app traag of niet werkt als er mensen aanbellen.
Met Android geen ervaring maar op de iPhone werkt hij in ieder geval geweldig. Geen spijt van de aanschaf! (nog voor de oude prijs)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
Inmiddels wat geprutst met de Dahua NVR: camera aansluiten lukte meteen zonder veel problemen. Opnames bekijken ook enz
De deurbel (VTO)en interne monitor (VTH) wil nog niet lukken. In de interface van de NVR zie ik de apparaten wel staan. Ik vraag me nu af hoe ik de configuratie aanpak. Eerst de IP adressen configureren? Mijn router zit op 192.168.0.1: dienen de bel en scherm dan ook in 192.168.0.1-256 te liggen? standaard kreeg ik eerst een ip adres in de 192.168.1.x range toegewezen.
Op het scherm van de VTH wil ik inloggen, maar de pincode die ik bij de eerste opstart heb ingegeven wil ie niet meer aannemen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n Eufy battery deurbel met Homebase, maar ik kan maar niet duidelijk krijgen of ik de huidige bel kan blijven gebruiken of niet. Ik zou de deurbel bedraad gebruiken (trafo is 8V, 1A).

Als ik de video's bekijk moet er een jumper in de bel worden geplaatst, maar dan zou de originele bel weer niet werken. In de handleiding van Eufy (https://manuals.coolblue....-doorbell-battery-set.pdf) staat dat er wel een jumper wordt meegeleverd, maar voor de rest geen info over het gebruik en het effect daarvan.

Ben bang dat zo'n Homebase nogal zielig zal zijn qua geluidsproductie (zal in de meterkast staan). Straks kan ik dan overal extra bellen gaan inpluggen. :F :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
In de nederlandse doos zit deze jumper niet,
Ik heb de bel gewoon aan de bestande beldraden verbonden. Met een trafo 8v 1A.
Voor belsignaal kun je kiezen, de bestaande bel, de gong uit de homebass of beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@fmrama Thanks. Zonder aanpassing aan de bedrading kan je blijkbaar dus voeding richting de deurbel sturen?

[ Voor 48% gewijzigd door S_Chief op 14-02-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:08
Nu ook bij Wehkamp de Eufy deurbel voor een opvallende lage prijs van €129 https://www.wehkamp.nl/eu...-batterij-gevoed-16498790
Het lijkt er op dat voorraden worden gedumpt. Wellicht een nieuwe deurbel in aantocht?

Edit:
Hier zit geen homebase bij!

[ Voor 6% gewijzigd door BaggerDeBagger op 14-02-2021 21:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Gisteren de tijd genomen om de Eufy te installeren. Was binnen half uurtje gedaan, dit zou mijn moeder zelfs nog lukken.

De Homebase via WiFi aangesloten, staat in de woonkamer, misschien tzt. even een extra kabel via de meterkast hier naartoe trekken (zal zo dadelijk uitleggen waarom). Dit gaat eenvoudig via de app, volg de stappen en het kan bijna niet misgaan.

Daarna de deurbel. Oude transformator even uit de stoppendoos getrokken. Bel gedemonteerd, alles uitgemeten, meegeleverde Eufy kabels even netjes gesoldeerd en krimpkous eromheen gezet.
Dan is het een kwestie van de stappen in de app volgen en de bel aansluiten en vast klikken. Zelfs de bestaande gong werkte nog steeds.
Aan de bestaande bel-installatie is dus niks gewijzigd, de bestaande kabels en transformator (standaard 8V friedland ding) zijn aan de EUFY aangesloten, ook de bestaande gong is gehandhaafd. In de app kun je dan instellen of deze gong moet blijven klinken of niet (bij mij wel het geval). In principe heb ik dus enkel de drukker aan de deur vervangen voor deze bel. Je hoeft enkel de transformator even van de stroom te halen tijdens de installatie en weer terug te zetten als je klaar bent.

De bel en app werken erg gemakkelijk, alle instellingen zijn snel te vinden en je hebt het systeem snel ingesteld zodat het werkt. Vooral de bewegingsdetectie werkt goed, eenvoudig in te stellen dat de bel enkel reageert zodra er iets gebeurt in het aangegeven gebied. Ik kan nu bijvoorbeeld precies zien wanneer de buurman de hond gaat uitlaten en over mijn oprit naar de straat loopt, maar niet als hij over zijn eigen deel terug loopt.
Enige nadeel voor mij is dat de meegeleverde wig net iets te vlak is, mijn bel zit direct haaks naast de deur. Hierdoor is ongeveer de helft van het camerabereik mijn eigen voordeur, maar hievoor heb ik al een andere wig gekocht (eBay staat er vol mee).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_u1QIYNRt_Vq5YNqxZ-wHmJg0f4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vrjs0u1FXquo5Cbo5tkODy2n.jpg?f=fotoalbum_medium

Overigens kwam bij mij ook de kabel vanaf de zijkant, via het deurkozijn. Niet via een gat in de muur aan de achterkant van de bel. De kabel is ook via de zijkant onder de wig door te voeren, je kunt eventueel even een kleine uitsparing maken in de wig. Maar ook met een kabel die niet vanaf de achterkant komt is de bel prima te monteren.

Dan het puntje van kritiek, voor mijn gevoel zit er een fractie vertraging in het systeem. Niet zozeer in het verkrijgen van de melding. Vooral het moment dat ik met de app de bel benader om de video functie op te roepen duurt het even, het is nauwelijks een seconde om een verbinding op te zetten. Maar die vertraging voelt irritant, die is er namelijk ook op het moment dat ik een melding terug wil kijken.
Mijn idee is dat deze vertraging vooral door de homebase wordt veroorzaakt, vandaar dat ik deze toch wil proberen bedraad aan te sluiten. Wellicht dat dit nog wat helpt.

[ Voor 14% gewijzigd door Joost79 op 15-02-2021 07:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Joost79 Heb je de vertraging nog weten weg te krijgen? Van wat ik heb begrepen is dit inherent aan de batterijversie van de Eufy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
Hoi, Ik heb nu deze transformator:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dtyHeJVtP7Pfkh0YbxLO5i1yAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BaV5uD972eeEm9pnzIxZg49B.jpg?f=fotoalbum_large

Wil deze voor de zekerheid toch vervangen voor een nieuwe. Ik lees dat deze goed schijnt te werken: https://www.amazon.nl/Nav...bel&qid=1614020437&sr=8-1
Echter die Navaris moet op een din-rail gemonteerd worden. Zijn er ook trafo's die voor mijn situatie (zie plaatje) geschikt zijn. Welke kunnen jullie me adviseren? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Zoek op Beltrafo opbouw.
Bijv 8v 1amp.

https://www.kabelshop.nl/...0063492-i8145-t23135.html

[ Voor 3% gewijzigd door fmrama op 22-02-2021 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
Dank je! d:)b Ik heb deze besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:09
Wij hebben een Hikvision (met toegangscontrole) hangen. Nu is het wel zo dat we de Hik-Connect app geïnstalleerd hebben om de beelden van op afstand te kunnen bekijken. Dus wel verbinding met het internet maar dit is optioneel. Wil je heel zeker zijn dat het ding geen verbinding maakt met het internet, dan zal een firewall en aparte vlan moeten voorzien. Maar de beelden worden gewoon opgeslagen op mijn Synology, het is een rtsp stream, geen onvif. Ook geen Poe, wordt nog gevoed via een aparte kabel.

[ Voor 53% gewijzigd door D-Three op 23-02-2021 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
Vandaag een BTW factuur ontvangen van Fedex na de zending door Andy. Vragen evenveel administratiekosten, dan er BTW te betalen is :s

• danieljohannes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-05 09:37
Wat is het toch lastig om een deurbel te vinden die aan eisen van dit topic voldoen. Ik ben momenteel ook opzoek naar een smart deurbel, maar mijn data mag wel 'eventueel' over 3e servers heen gaan als het maar niet via China, google of ring is, deze laatste twee vallen sowieso af.

Ik hoopte dat Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell aan mijn eisen voldeed, maar daarvoor heb je weer aparte hardware voor nodig. ik zie liever een docker image die je op een eigen server kan draaien.

Heeft iemand ervaring met de Netatmo slimme deurbel icm eigen server? Over deze deurbel lees ik namelijk niet zulke spetterende verhalen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fmrama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieljohannes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-05 09:37
Dat is weer van Chinese makelarij en daar wil ik liever niet aan beginnen. Waarschijnlijk is het wel op te lossen door een virtual network, maar daar begin ik liever niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Tja, chineese makelarij. Als ik alles uit huis moet gooien waar made in china op of in staat, blijft er denk ik weinig elektronica en huishoudelijke apparatuur over. En je hebt natuurlijk ‘made in china’ en ‘made in china’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Volgens mij gaat het niet zozeer om chinees fabrikaat. Maar meer de link tussen jouw data en chinese servers.

Voor mijn eigen gevoel is data direct op je eigen NAS zonder tussenkomst van vreemde servers het meest privacy veilig. Dat is voor mij ook de reden geweest waarom de Eufy in eerste instantie van de lijst af ging.

Echter voor de huidige prijs... dat is dan weer het voordeel van made in china...

[ Voor 3% gewijzigd door Joost79 op 26-02-2021 11:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ok! Daar had ik nog niet zo aan gedacht. Dat geeft weer een ander gezichtspunt op made in china. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reza79
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-02-2023
Heren wat zijn de deurbel opties als je toch gebruik wilt maken van je Synology opslag?
Eufy?
Hikvision DS-KB6403-WIP?
Ring?
,.?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:04
Reza79 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:56:
Heren wat zijn de deurbel opties als je toch gebruik wilt maken van je Synology opslag?
Eufy?
Hikvision DS-KB6403-WIP?
Ring?
,.?????
Tsja.. dat is nou net (kort door de bocht) wat we proberen uit te zoeken in dit topic.

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T705 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Heb eerlijk gezegd nog niet geprobeerd de eufy aan mijn synologie te koppelen.

De bel nu qua detectie redelijk ingesteld, geen 40 meldingen meer op een dag. Voorlopig eigenlijk wel prima, de bel doet wat hij moet doen, beeld is duidelijk, meldingen zijn correct. Ja het zou mooi zijn om de Homebase uit het systeem te halen en de beelden direct op de NAS te zetten.

Vraag me eigenlijk wel af of dat geen vertraging zal opleveren, nu merk je al af en toe een kleine vertraging tussen app, homebase en live. Vervelend, maar acceptabel. Volgens mij zou een "snelle" bel zelf een buffer/opslag moeten hebben en pas na de opname de beelden via wifi weg schrijven. Direct streamen naar een NAS lijkt me lastig qua snelheid te realiseren. Er van uitgaande dat de bel&homebase door eufy al geoptimaliseerd zijn, een 3rd-party NAS zal dit toch lastiger maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reza79
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-02-2023
Bedankt voor je reactie en uitleg.
Zou dat vertraging niet te maken hebben met 2;4ghz wifi antenne en 5,0ghz?
Jammer genoeg worden nog steeds sommige gadgets geleverd met 2;4ghz!

Vandaag 13 maart hebben we ook een nieuw deurbel volgens tweakers >>>> EZVIZ DB1C WiFi Video Deurbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damen18
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik herken mezelf in de TS. Ik ben al 2 jaar opzoek naar een dergelijke deurbel. 2 jaar geleden heb ik een dbell gekocht. Die had alle features die ik wilde echter kreeg ik dat ding niet aan de praat met mijn nieuwe trafo die door dbell zelf werd aanbevolen. Dus heb ik die terug gestuurd.
Sindsdien heb ik mijn hoop gevestigd op de netatmo deurbel, echter heeft die nog teveel issues en wat ik hier lees dat hij screenshots opslaat op hun eigen server stemt mij ook niet positief.
Kortom, wij leven al 2 jaar zonder deurbel! Ik heb de oude nooit terug gehangen. WAF-cijfer 0

Ik zie dat veel mensen voor eufy gaan. Mooi spul, toevallig liet mijn oom dit gisteren aan mij zien, maar met een eigen server met terabytes aan opslag hoef ik die homestation niet.

[ Voor 13% gewijzigd door damen18 op 21-03-2021 13:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Eufy lijkt me momenteel een no-go: https://communitysecurity...len-devices-policy/811901

En:
https://communitysecurity...se-data-via-camera/903359

[ Voor 32% gewijzigd door NielsFL op 22-03-2021 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbadal
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-01 10:46
Hi,

Ook ik ben opzoek naar eigenlijk een netwerk videodeurbel. Na dit topic gelezen te hebben heb ik verschillende bellen voorbij zien komen en oplossingen.

Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik mijn videobeelden wil opslaan op mijn eigen gekozen storage.
Nu kwam ik dit tegen:

https://www.consumerrepor...-most-free-cloud-storage/

SkyBell heeft een plan waarmee je 7 dagen terug zou kunnen kijken. 1 dag terug kijken zou in theorie ook al genoeg zijn. Ik zou namelijk met een scriptje kunnen bereiken dat ik het inlog proces en het downloaden van de beelden automatiseer (zolang dit via een website gaat). Op deze manier zou ik mijn beelden toch kunnen opslaan op mijn eigen storage.

Iemand iets soortgelijks geprobeerd / thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Interessant, nog niet over nagedacht eigenlijk, maar idd het klopt wel. De Eufy is relatief eenvoudig van de muur te halen. Best raar dat hij dan zonder tussenkomst via een reset opnieuw te koppelen is en jij de beelden kwijt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Zijn er meer mensen met een eufy battery doorbell die bij life beelden , problemen ervaren met het geluid?
Nl steeds een klein stil hikje. Op het eufy forum staat dit ook vermeld.
Ik wil nl uitsluiten of het een hardware of software probleem is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:09

JanB

Het ken rotter !!!

Ik liep tegen de Foscam Deurbel aan. Nog niet leverbaar, maar ziet er wel interessant uit. Helemaal omdat ik een paar Foscam camera's heb hangen en de beelden daarvan opneem op een Foscam NVR

https://www.foscamdeurbel.nl/foscam-video-deurbel-vd1/

Hij is alleen nog niet verkrijgbaar

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Foutje in de software of in mijn Eufy Video Doorbell???

Deze voordeurbel heb ik inmiddels bijna 1 jaar en het is me eigenlijk nooit opgevallen.
Het probleem is dat als er iemand aanbelt hij maar ± 9 seconden nog opneemt. Daarna begint hij een nieuwe opname als er beweging is. Hierdoor verlies je een aantal seconden video-opname.
Ik kan het op de diverse opnames precies bekijken; op het moment dat de bel ingedrukt wordt, stopt de opname na ± 9 seconden

Ik ben al een paar weken bezig met Eufy om dit probleem(pje) op te lossen met allerlei voorbeelden te sturen. En dan moet ik dit proberen en dan weer dat. En uiteindelijk komt Eufy met het voorstel om het toestel om te ruilen bij de verkoper, maar m.i. is het gewoon een softwarefout. En als ik het dan dadelijk omgeruild heb, ontdek ik dezelfde fout weer.

Om dit te voorkomen zou ik graag willen weten van andere eigenaars van dezelfde video deurbel of zij willen controleren of de opnames van het drukken op de voordeur bel ook na ± 9 seconden stopt? Misschien dat ik Eufy dan kan overtuigen dat het echt in hun software zit.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb het net effe getest... Eufy battery doorbell met homebase2
Op de bel gedrukt, opname zonder problemen 45 seconden.
Ook opnames afgelopen week, meer dan 10 seconden.

Je heb zeker al alles geprobeert, reset , fabrieksinstellingen etc.

Bij powermanagement niet een max tijd ingesteld? Daar kun je nl de maximale tijd van video’s instellen.

[ Voor 25% gewijzigd door fmrama op 05-04-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
fmrama schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:47:
Ik heb het net effe getest... Eufy battery doorbell met homebase2
Op de bel gedrukt, opname zonder problemen 45 seconden.
Ook opnames afgelopen week, meer dan 10 seconden.
Het gaat mij dus niet om de gehele opnametijd, maar puur de tijd vanaf het moment van indrukken van de bel. Ná het indrukken neemt hij nog maar ± 9 seconden op.
Je heb zeker al alles geprobeert, reset , fabrieksinstellingen etc.
Ja, eigenlijk alles al. Ook in samenwerking met Eufy, van alles geprobeerd; bel van de muur afhalen en binnen testen.
Bij powermanagement niet een max tijd ingesteld? Daar kun je nl de maximale tijd van video’s instellen.
Deze staat op maximaal omdat hij toch verbonden is met de beltrafo.

Have Fun Funske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fmrama
Om misverstand te voorkomen.

Ik sta voor de bel. Druk op de bel. En blijf even staan.
Daarna in de app gekeken naar de opname.
Er is dan 1 opname van 45 seconden. Met beelden zoals aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
fmrama schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:49:
Om misverstand te voorkomen.

Ik sta voor de bel. Druk op de bel. En blijf even staan.
Daarna in de app gekeken naar de opname.
Er is dan 1 opname van 45 seconden. Met beelden zoals aangegeven.
Als jij die opname bekijkt zie je precies wanneer je de bel indrukt en de tijd erna is dus veel langer dan 10 seconden. Als dat zo is dan lijkt het erop dat het dus inderdaad aan mijn apparaat ligt.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Ja, idd. Na het indrukken van de bel is de opname langer dan de 10 seconden. 34 seconden om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
fmrama schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:24:
Ja, idd. Na het indrukken van de bel is de opname langer dan de 10 seconden. 34 seconden om precies te zijn.
Thanks voor alle moeite!!
Dan zal het waarschijnlijk toch wel aan mijn apparaat liggen......
Tenminste ik kan bij instellingen niets vinden dat misschien anders ingesteld zou moeten staan.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 21:20
Hari-Bo schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:28:
Doorbird ondersteund ook onvif wat icm surveillance station werkt op de Synology. Komende week ga ik deze plaatsen omdat ik ook niet afhankelijk wil zijn van een abonnement dienst.
Mocht er iemand hier voordeel mee doen:

Heb een Doorbird D101S draaien, inclusief losse gongs. Alles via LAN aangesloten.
Doorbird app op de mobile devices, opnames draaien continue mee op een Synology NAS binnen Surveillance Station via ONVIF (let op, niet de default user gebruiken maar een nieuwe aanmaken hiervoor!).
Dagelijks reboot de D101S, is gebruikelijk. Melding hiervan valt specifiek uit te zetten voor deze "camera" in de Surveillance Station notifcation settings.
Beelden overdag zijn prima, in het donker wel wat minder van kwaliteit (720p).

Voor het bovenstaande is geen abonnement nodig, wel wat hardware en tijd.

8)

[ Voor 4% gewijzigd door r132546e op 07-04-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
fmrama schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:24:
Vanaf maart ben ik al bezig met Eufy support om mijn probleem op te lossen; email heen en terug. Ik heb allerlei dingen moeten testen van hen en uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat het aan mijn deurbel moest liggen. Dus een nieuwe geregeld en die weer geïnstalleerd en dacht ik er vanaf te zijn.

Helaas deze nieuwe hield op met de opname precies 7 seconden ná het indrukken van de bel. Dus de email-conversatie weer opgestart en toen kwamen ze tot de conclusie dat de bel niet goed geplaatst zou zijn; hij kon volgens hun ingenieurs niet goed detecteren of er mensen voor de deur stonden. Hij is geplaatst met de bijgeleverde wig van 15˚.
Een week eerder had ik zelf al in USA een wig van 45˚ besteld en nadat die binnen was heb ik hem daarop gemonteerd. Dus heb ik nieuwe opnames gestuurd waaruit blijkt dat het daar dus niet aan ligt.

Tijdens al die emails, heb ik diverse keren gevraagd of ze het a.u.b. zelf eens wilde testen, maar blijkbaar is dat nooit gebeurd.

Tot de laatste opnames, toen zijn de ingenieurs blijkbaar wel gaan kijken en kreeg ik het volgende mailtje terug:
"Sincerely apologize for any disappointment and frustration, I am sorry that we have not been able to solve the issue for you yet as this the design logic of the doorbell currently. At the current stage, the technical suggestion regarding this issue is to install the doorbell in an open environment without sidewalls.

Meanwhile, I realize this is not a perfect solution, but since it could be a headache for you to have to adjust the doorbell installation environment and wait for firmware updating, please also consider contacting the seller to process a warranty for a full refund."

Vrij vertaald: er zit een ontwerpfout in de Eufy deurbel en ik kan mijn geld terug krijgen.......... Dus na ruim 1 maand heen en weer mailen zijn ze er eindelijk achter dat het aan hun apparatuur ligt!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Tja, het is lullig voor je. Maar denk nou niet dat eufy die bel gaat aanpassen. Als 90 % er geen probleem mee heeft. Of ben ik niet postitief genoeg,?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER79
  • Laatst online: 26-03 08:44
Joost79 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:05:
Vraag me eigenlijk wel af of dat geen vertraging zal opleveren, nu merk je al af en toe een kleine vertraging tussen app, homebase en live. Vervelend, maar acceptabel. Volgens mij zou een "snelle" bel zelf een buffer/opslag moeten hebben en pas na de opname de beelden via wifi weg schrijven. Direct streamen naar een NAS lijkt me lastig qua snelheid te realiseren.
Een oorzaak van de vertraging bij het streamen is het gebruikte video-codec... In het kort als je een codec gebruikt met compressie (bijv h265 of h265) dan is er eerst wat tijd nodig om letterlijk beelden te kunnen "maken" aan de ontvangerskant. Er wordt namelijk een base-image gestuurd en vervolgens voor bijv de volgende 20 frames alleen de verandering (delta) in die frame, daarmee hoef je dus veeeel minder data over de lijn te sturen maar de ontvanger moet dan van die eerste base-image en de opvolgende delta's frames maken. Als je dus bijv een verhouding hebt van 1 I-frame (die base-image) en vervolgens 15 delta's en je "streamt" met 10 frames per seconde moet je dus eerst 1.5 seconde wachten voordat er genoeg data is om alle frames te renderen. Hij is dus inderdaad aan het bufferen....
Een oplossing, die je vaak ziet bij beveiligingssystemen, is om juist mjpg als stream te gebruiken. Ontzettend bandbreedte-onvriendelijk maar je krijgt meteen volledige plaatjes (jpg's) die je meteen kan tonen. Dus bij 10 frames per soeconde kun je in principe al na 1/10de seconde beginnen met streamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
fmrama schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:27:
Tja, het is lullig voor je. Maar denk nou niet dat eufy die bel gaat aanpassen. Als 90 % er geen probleem mee heeft. Of ben ik niet postitief genoeg,?
Nee, dat denk ik ook niet. Dus ik laat het maar zo….

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
TIGER79 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:32:
[...]

Een oorzaak van de vertraging bij het streamen is het gebruikte video-codec... In het kort als je een codec gebruikt met compressie (bijv h265 of h265) dan is er eerst wat tijd nodig om letterlijk beelden te kunnen "maken" aan de ontvangerskant. Er wordt namelijk een base-image gestuurd en vervolgens voor bijv de volgende 20 frames alleen de verandering (delta) in die frame, daarmee hoef je dus veeeel minder data over de lijn te sturen maar de ontvanger moet dan van die eerste base-image en de opvolgende delta's frames maken. Als je dus bijv een verhouding hebt van 1 I-frame (die base-image) en vervolgens 15 delta's en je "streamt" met 10 frames per seconde moet je dus eerst 1.5 seconde wachten voordat er genoeg data is om alle frames te renderen. Hij is dus inderdaad aan het bufferen....
Een oplossing, die je vaak ziet bij beveiligingssystemen, is om juist mjpg als stream te gebruiken. Ontzettend bandbreedte-onvriendelijk maar je krijgt meteen volledige plaatjes (jpg's) die je meteen kan tonen. Dus bij 10 frames per soeconde kun je in principe al na 1/10de seconde beginnen met streamen...
@TIGER79

Interessant wat je hier zegt. Maar wat zou jij dan doen qua I-Frame en FPS instellingen bij mjpg en ook wanneer je dus wel h264 of h265 gebruikt?

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T705 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Ik twijfel nu langzamerhand toch over een Rijg 3 Plus (uiteraard wel zonder abonnement)....

Iemand die persoonlijke ervaringen heeft met een Ring en de Unifi doorbell?

Zo jammer dat je dus ook een Cloudkey 2 (of Dream machine) nodig hebt. Ik draai mijn Unifi accespoints gewoon via de Unifi controller op een virtuele machine. Zeer spijtig dat je die protect module niet ook zelf kan draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Operations op 30-04-2021 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Laatst online: 26-03 08:44
Operations schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:44:
[...]

@TIGER79

Interessant wat je hier zegt. Maar wat zou jij dan doen qua I-Frame en FPS instellingen bij mjpg en ook wanneer je dus wel h264 of h265 gebruikt?
Nou bij een mjpg stream heb je dus juist geen I-frames, of sec gezien is elke afzonderlijke frame een I-frame.. bij h264 wordt meestal elke halve seconde of hele seconde gehanteerd. Dus bij 10fps een I-frame voor elke 4 of 9 P-frames.
Hierbij wat info : https://ottverse.com/i-p-...mes-differences-usecases/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Operations schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 01:04:
Ik twijfel nu langzamerhand toch over een Rijg 3 Plus (uiteraard wel zonder abonnement)....

Iemand die persoonlijke ervaringen heeft met een Ring en de Unifi doorbell?

Zo jammer dat je dus ook een Cloudkey 2 (of Dream machine) nodig hebt. Ik draai mijn Unifi accespoints gewoon via de Unifi controller op een virtuele machine. Zeer spijtig dat je die protect module niet ook zelf kan draaien.
Ik heb geen unifi doorbell, maar wel andere camera's en kwam er laatst achter dat je unifi protect wel in een arm64 docker kan draaien.

https://github.com/markdegrootnl/unifi-protect-arm64

De x86 is niet up to date, de arm wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tystnad
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-04 09:42
JanB schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:05:
Ik liep tegen de Foscam Deurbel aan. Nog niet leverbaar, maar ziet er wel interessant uit. Helemaal omdat ik een paar Foscam camera's heb hangen en de beelden daarvan opneem op een Foscam NVR

https://www.foscamdeurbel.nl/foscam-video-deurbel-vd1/

Hij is alleen nog niet verkrijgbaar
Vanaf vrijdag verkrijgbaar.

https://www.foscamdeurbel...foscam-video-deurbel-vd1/

Ik zie helaas niks over PoE, wel een USB-C aansluiting voor power en ethernet.

[ Voor 7% gewijzigd door tystnad op 23-06-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

tystnad schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:44:
[...]

lijkt me wel een "te kort" usb-c kabeltje .. :( moet eigenlijk een te groot gat boren ervoor

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 11:24
tystnad schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:44:
[...]

USB-C lijkt alleen voor de setup te zijn, gezien de instructievideo’s op YouTube. Deze VD1 zou mogelijk wel interessant kunnen zijn, heeft iemand hem toevallig al in huis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroonen
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 20:07
Hoi,

Ik zit ook te kijken voor een video deurbel, en het lijkt erop dat als je het lokaal wilt houden en goed homeassistant integratie, dat de nieuwe amcrest 410 een nette is. Hij heeft tov de oude beter kwaliteit, 5 ghz wifi en ook persoon detectie. Hier een goede review, en ook hoe de integratie kan met homeassistant.

YouTube: YouTube

Een probleem, ik zie nog niet hoe we hem hier kunnen kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 00:08
Ik zelf ben voor aan Dahua VTO2202F-P gegaan. Hij heeft POE, ONVIF, 2-weg audio en belt over mijn reeds bestaande SIP-server (FreePBX) naar mijn Grandstream WP820 (inclusief video) toestellen, PC en android apparatuur.

Ik heb een eigen plugin geschreven voor Domoticz, zodat ook daarmee van alles geregeld kan worden.

Overal tot nu toe best tevreden daarmee.

[ Voor 6% gewijzigd door Groentjuh op 21-07-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Phontana schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:00:
[...]

USB-C lijkt alleen voor de setup te zijn, gezien de instructievideo’s op YouTube. Deze VD1 zou mogelijk wel interessant kunnen zijn, heeft iemand hem toevallig al in huis?
klopt usb-c is alleen nodig voor setup

Alhoewel ik zelf wel liever zag dat er een langere kabel optie is .. (als je slecht wifi bereik hebt oid) ..

wat ik erg "mis' is een smart home intergratie optie(s) ..
- pushbericht voor het indrukken van de belknop naar IP/Server oid
- geluid (2-way voice) naar een interne server

+ vind op zich de NVR optie .. alhoewel dat minst boeiende is ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06

Mars Warrior

Earth, the final frontier

kroonen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:40:
Hoi,

Ik zit ook te kijken voor een video deurbel, en het lijkt erop dat als je het lokaal wilt houden en goed homeassistant integratie, dat de nieuwe amcrest 410 een nette is. Hij heeft tov de oude beter kwaliteit, 5 ghz wifi en ook persoon detectie. Hier een goede review, en ook hoe de integratie kan met homeassistant.

YouTube: YouTube

Een probleem, ik zie nog niet hoe we hem hier kunnen kopen.
Amcrest is gewoon een Dahua deurbel, en wordt dus ondersteund door de Dahua HACS plugin in HA.
Zie oa: https://pythonrepo.com/repo/rroller-dahua waar al wat staat over deze deurbel.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SweetSisWillem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-08-2021
Pfffff.

Tevens door alle gebruikerservaringen van Eufy heen moeten worstelen desondanks toch de hele conversatie van 19 maanden doorgelezen. De vraag is nog steeds actueel. En zeker voor mij, als “gewone gebruiker - zonder verstand van het zelf kunnen instellen van allerlei apparatuur”.

De vraag blijft hetzelfde. Ik wil ook een deurbel met camera, real life comms en opslag zonder dat mijn gegevens/video elders wordt opgeslagen.

Begrijp dat zelfs kritischer mensen om zijn naar Eufy of Ring maar met aanpassingen die mij als abacadabra in de oren klinken.

Een NAS is voorwaardelijk begreep ik.

En weten we dus nu al wat daarbij het meest gebruiksvriendelijke systeem is om zonder dat anderen (in dit topic “de Chinezen”) er vanaf weten:
1. De video naar de NAS te streamen
2. Mijn iPhone “boeh” te laten roepen tegen inbrekers of iets anders tegen pakketbezorgers
3. Op iPhones en ergens in huis een bel af te laten gaan als er op de knop gedrukt wordt?

Zucht…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PisPix
  • Laatst online: 19:32
r132546e schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:19:
[...]

Mocht er iemand hier voordeel mee doen:

Heb een Doorbird D101S draaien, inclusief losse gongs. Alles via LAN aangesloten.
Doorbird app op de mobile devices, opnames draaien continue mee op een Synology NAS binnen Surveillance Station via ONVIF (let op, niet de default user gebruiken maar een nieuwe aanmaken hiervoor!).
Dagelijks reboot de D101S, is gebruikelijk. Melding hiervan valt specifiek uit te zetten voor deze "camera" in de Surveillance Station notifcation settings.
Beelden overdag zijn prima, in het donker wel wat minder van kwaliteit (720p).

Voor het bovenstaande is geen abonnement nodig, wel wat hardware en tijd.

8)
Is die reboot random of reboot je hem zelf bewust elke dag om problemen te voorkomen?

• Mb04
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-08-2023
Algemene vraag van mijn kant. Gaat om een eufy
Kun je met een willekeurig homebas andere apparaten eraan toevoegen?

Voorbeeld los een homebas koop en los een camera?

[ Voor 5% gewijzigd door Mb04 op 09-09-2021 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 21:20
PisPix schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:19:
[...]

Is die reboot random of reboot je hem zelf bewust elke dag om problemen te voorkomen?
De reboot zit in de Doorbird zelf ingebakken helaas, vind na ongeveer 24 uur plaats, en dan is ie na max 1,5 minuut weer terug online. Er zal vast een reden voor deze routine zijn, maar deze heb ik niet van support terug gehad, wel dat het normaal gedrag is.

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22:54
Die Foscam ziet er opzich wel goed uit en geeft je ook nog eens wat mogelijkheden qua opslag van de video's. Heeft iemand er hier toevallig al ervaring mee?

Onze deurbel is kapot en ben aan het rondkijken voor (misschien) een video deurbel - maar ze zijn allemaal érg aan de prijs. Die Netatmo of Logitech Circle View zouden ideaal zijn i.c.m. Homekit maar 250-300 euro is me echt te gortig.

• funske
Mb04 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:55:
Algemene vraag van mijn kant. Gaat om een eufy
Kun je met een willekeurig homebas andere apparaten eraan toevoegen?

Voorbeeld los een homebas koop en los een camera?
Ik weet niet waaraan je iets wil toevoegen, maar op mijn HomeBase 2 zit alleen de doorbell.
Ik heb een Eufy Doorbell (model T8210) en daarnaast 5 losse camera’s voor binnen. Al deze apparaten zitten in de Eufy app. Op de HomeBase 2 zit alleen de camera met een vaste opslag van 16GB. In iedere camera zit een SD kaartje van 64GB.

Have Fun Funske

• PisPix
De_Bastaard schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:08:
Die Foscam ziet er opzich wel goed uit en geeft je ook nog eens wat mogelijkheden qua opslag van de video's. Heeft iemand er hier toevallig al ervaring mee?

Onze deurbel is kapot en ben aan het rondkijken voor (misschien) een video deurbel - maar ze zijn allemaal érg aan de prijs. Die Netatmo of Logitech Circle View zouden ideaal zijn i.c.m. Homekit maar 250-300 euro is me echt te gortig.
Ik kijk ook naar de Foscam. Alleen het RJ45/USBC verhaal is kak. Ik heb al een RJ45 bij de deurbel zitten. Ik verwacht niet dat een USB-C/RJ45 in de Foscam behuizing erbij past. Dus moet ik alles ombouwen.
Momenteel heb ik een Hikvision, deurbel maar dat product is niet af en gaat ook niet meer afgemaakt worden vrees ik.

• De_Bastaard
PisPix schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:20:
[...]

Ik kijk ook naar de Foscam. Alleen het RJ45/USBC verhaal is kak. Ik heb al een RJ45 bij de deurbel zitten. Ik verwacht niet dat een USB-C/RJ45 in de Foscam behuizing erbij past. Dus moet ik alles ombouwen.
Momenteel heb ik een Hikvision, deurbel maar dat product is niet af en gaat ook niet meer afgemaakt worden vrees ik.
Kun je geen WiFi gebruiken dan?

• PisPix
De_Bastaard schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:50:
[...]

Kun je geen WiFi gebruiken dan?
Nee dan moet het signaal door 2 dikke muren en voor realtime video werkt dat gewoon minder lekker.

• De_Bastaard
PisPix schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:32:
[...]

Nee dan moet het signaal door 2 dikke muren en voor realtime video werkt dat gewoon minder lekker.
Ahzo. Bij mij alleen door een muur/deur. Volgens mij moet dat nog wel te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 17:50
PisPix schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:32:
[...]

Stroom heb je toch nodig, bij een camera opgelost door ethernet over power te gebuiken. Werkt stabieler dan wifi.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
bing69 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:21:
[...]

Stroom heb je toch nodig, bij een camera opgelost door ethernet over power te gebuiken. Werkt stabieler dan wifi.
Maar er is geen ruimte. Ik heb een gat uit de muur waar 1 RJ45 uit komt (met of zonder POE) en tweedraads van de gong (met stroom). Ik heb even wat zitten checken. De USB-C Y kabel bij de VD1 heeft een Ethernet aansluiting. Niets over te vinden in de handleiding, maar in een filmpje zag ik het. Dus dat zou ik kunnen gebruiken. Dan moet ik alleen nog zien of deze stekker bonk achter het bijgeleverde bracket past. Ik ga de gok wagen en bestel er een, dan zie ik wel of het fysiek haalbaar is. Lukt het niet, gaat ie weer retour. Mochten er meer mensen zijn die deze gaan bestellen. Er zijn 2 types bij Coolblue. De VD1 en de VD1E. Bij de E variant zit een SDkaartje erbij. Gek genoeg is de VD1E goedkoper dan de VD1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mb04
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-08-2023
funske schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:38:
[...]

Ik weet niet waaraan je iets wil toevoegen, maar op mijn HomeBase 2 zit alleen de doorbell.
Ik heb een Eufy Doorbell (model T8210) en daarnaast 5 losse camera’s voor binnen. Al deze apparaten zitten in de Eufy app. Op de HomeBase 2 zit alleen de camera met een vaste opslag van 16GB. In iedere camera zit een SD kaartje van 64GB.
Ik heb een deurbel serie 2, deze heeft geen home bas. En wil dan een losse camera kopen en een losse home bas. Anders kom je uit op een set van home bas en 2 camera s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Mb04 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:14:
[...]

Ik heb een deurbel serie 2, deze heeft geen home bas. En wil dan een losse camera kopen en een losse home bas. Anders kom je uit op een set van home bas en 2 camera s.
Geen idee hoe dat dan gaat.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:09

JanB

Het ken rotter !!!

PisPix schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:04:
[...]

Maar er is geen ruimte. Ik heb een gat uit de muur waar 1 RJ45 uit komt (met of zonder POE) en tweedraads van de gong (met stroom). Ik heb even wat zitten checken. De USB-C Y kabel bij de VD1 heeft een Ethernet aansluiting. Niets over te vinden in de handleiding, maar in een filmpje zag ik het. Dus dat zou ik kunnen gebruiken. Dan moet ik alleen nog zien of deze stekker bonk achter het bijgeleverde bracket past. Ik ga de gok wagen en bestel er een, dan zie ik wel of het fysiek haalbaar is. Lukt het niet, gaat ie weer retour. Mochten er meer mensen zijn die deze gaan bestellen. Er zijn 2 types bij Coolblue. De VD1 en de VD1E. Bij de E variant zit een SDkaartje erbij. Gek genoeg is de VD1E goedkoper dan de VD1.
Ik heb de VD1 hier hangen. Enkel aangesloten op de 2 draden van de gong. Mijn voorkeur ging uit naar aansluiten via rj45, maar werkt prima via de 2 draden van de gong en via wifi. Verder gebruik ik een Foscam NVR voor continue opname.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• PisPix
JanB schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:30:
[...]

Ik heb de VD1 hier hangen. Enkel aangesloten op de 2 draden van de gong. Mijn voorkeur ging uit naar aansluiten via rj45, maar werkt prima via de 2 draden van de gong en via wifi. Verder gebruik ik een Foscam NVR voor continue opname.
Aangezien je de spullen in je handen hebt gehad, denk je dat het usb c + ethernet verhaal onder het schuine (verticale) bracket past? Ik bedoel daarmee het bracket waarmee je de camera wat meer naar links/rechts kan draaien qua montage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botneet
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-05 23:49
Hier een gebruiker van een uefy doorbell 2k.

De deurbel is live te benaderen. Opslag is lokaal via het WiFi netwerk. De deurbel is via een trafo bekabeld aan te sluiten. Er zijn verschillende versies van.

Een aantal nadelen zijn dat er soms een redelijke vertraging is in de daadwerkelijke start opname en dat de bewegingsdetectie redelijk tricky kan zijn om in te stellen. Ik heb regelmatig dat beweging aan de late kant wordt gedetecteerd en dat de verbinding niet altijd vloeiend is.

2 weg audio en en beeld dichtbij is erg goed.

Op een meter of 4 a 5 is het beeld wel aardig a la lego kwaliteit (realiseer je wel dat het een deurbelcamera is natuurlijk.) dus de normale use case zal dan ook eerder opnames van dichtbij zijn dan op dergelijke afstand.

Nachtzicht is vrij goed. Ook is de field of view groot.

Hij scoort in mijn ogen een ruime voldoende voor dienst als een deurbel die ook een oogje in het zeil houdt.

Er valt echter dus ook nog wat bij te schaven op het gebied van bewegingsdetectie en het starten van de opname.

Voor mensen die de deur naderen en ervoor staan komen duidelijk herkenbaar in beeld en voor deurbel camera dus ruim voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vortexnl1982
Ik heb de Eufy deurbel en ik merk dat het erg lang duurt om live video op te schakelen via mobiel internet (4/5G van TMobile). Vaak kan de live video ook niet worden afgespeeld en moet ik dus meerdere malen opnieuw de live feed opvragen. Dat is echt heel irritant als er iemand voor de deur staat waardoor de persoon dus vaak al weg is.

Via WIFI (lokaal netwerk) gaat het allemaal snel.

Ik lees op de Eufy fora ook dat andere mensen dit probleem hebben, bv :
https://communitysecurity...orbell-livestream/1423312

Hebben meer mensen dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

botneet schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:05:
Hier een gebruiker van een uefy doorbell 2k.

De deurbel is live te benaderen. Opslag is lokaal via het WiFi netwerk. De deurbel is via een trafo bekabeld aan te sluiten. Er zijn verschillende versies van.

Een aantal nadelen zijn dat er soms een redelijke vertraging is in de daadwerkelijke start opname en dat de bewegingsdetectie redelijk tricky kan zijn om in te stellen. Ik heb regelmatig dat beweging aan de late kant wordt gedetecteerd en dat de verbinding niet altijd vloeiend is.

2 weg audio en en beeld dichtbij is erg goed.

Op een meter of 4 a 5 is het beeld wel aardig a la lego kwaliteit (realiseer je wel dat het een deurbelcamera is natuurlijk.) dus de normale use case zal dan ook eerder opnames van dichtbij zijn dan op dergelijke afstand.

Nachtzicht is vrij goed. Ook is de field of view groot.

Hij scoort in mijn ogen een ruime voldoende voor dienst als een deurbel die ook een oogje in het zeil houdt.

Er valt echter dus ook nog wat bij te schaven op het gebied van bewegingsdetectie en het starten van de opname.

Voor mensen die de deur naderen en ervoor staan komen duidelijk herkenbaar in beeld en voor deurbel camera dus ruim voldoende.
Heb je ook al eens gespeeld met de beeldinstellingen binnen de app? Ik kan hier schijnbaar een betere beeldkwaliteit tevoorschijn toveren dan jij kan (met de 2k versie met lokale opslag). Ik kan nét het kenteken niet lezen van auto's die geparkeerd staan aan de overzijde van de weg, op zo'n 10-15m afstand. Dit onder heldere omstandigheden, dus niet met minder/onvoldoende daglicht.

Ook met het vastleggen van personen die aan de deur komen heb ik geen problemen, opnamen duren standaard min 30 sec. en het opgeslagen filmpje begint met de nadering van de persoon die uiteindelijk aan de deur komt/gaat aanbellen.

Mogelijk is onze situatie wat gunstiger, het is zo'n 2.5m tot aan de weg (woonerf) en ik heb het detectiegebied ingesteld tot einde pad naar de deur, rekening houdend met personen die rechtop staan. Er zijn vrijwel geen false positives sinds ik dat detectiegebied goed heb ingesteld, maar missen doe ik ook niets.

Nachtzicht staat hier standaard uit, er hangt een lamp bij de deur die aanspringt en deze geeft ruim voldoende licht om de weg naar de deur goed te verlichten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

vortexnl1982 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:20:
Ik heb de Eufy deurbel en ik merk dat het erg lang duurt om live video op te schakelen via mobiel internet (4/5G van TMobile). Vaak kan de live video ook niet worden afgespeeld en moet ik dus meerdere malen opnieuw de live feed opvragen. Dat is echt heel irritant als er iemand voor de deur staat waardoor de persoon dus vaak al weg is.

Via WIFI (lokaal netwerk) gaat het allemaal snel.

Ik lees op de Eufy fora ook dat andere mensen dit probleem hebben, bv :
https://communitysecurity...orbell-livestream/1423312

Hebben meer mensen dit probleem ?
Ik heb geen Eufy gehad, maar wel twee andere slimme deurbellen. Ik denk dat alle wifideurbellen dit nadeel hebben (in elk geval degene met een batterij). Eerst moet de deurbel wakkergeschut worden, dan de connectie gemaakt, dan moet op je telefoon iets worden opgestart en dan zijn de mensen die op de bel hebben geduwd al weer weg.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vortexnl1982
Marzman schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:23:
[...]

Ik heb geen Eufy gehad, maar wel twee andere slimme deurbellen. Ik denk dat alle wifideurbellen dit nadeel hebben (in elk geval degene met een batterij). Eerst moet de deurbel wakkergeschut worden, dan de connectie gemaakt, dan moet op je telefoon iets worden opgestart en dan zijn de mensen die op de bel hebben geduwd al weer weg.
Met wifi werkt het meteen. Er zit iets bij eufy niet goed waardoor het beeld niet snel genoeg op gang komt. Via lokaal gaat het wel altijd goed en snel genoeg.

Ik word er echt gek van. Heeft niemand dit probleem?

Ik heb een Xiaomi telefoon en ik merk ook dat ik vaak network changed errors krijg bij het openen van webpagina's. Ik heb alle netwerken instellingen gereset en gebruik de dns van T-Mobile.

[ Voor 16% gewijzigd door vortexnl1982 op 23-09-2021 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:23
hardware-lover schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:21:
[...]

Heb je ook al eens gespeeld met de beeldinstellingen binnen de app? Ik kan hier schijnbaar een betere beeldkwaliteit tevoorschijn toveren dan jij kan (met de 2k versie met lokale opslag). Ik kan nét het kenteken niet lezen van auto's die geparkeerd staan aan de overzijde van de weg, op zo'n 10-15m afstand. Dit onder heldere omstandigheden, dus niet met minder/onvoldoende daglicht.

Ook met het vastleggen van personen die aan de deur komen heb ik geen problemen, opnamen duren standaard min 30 sec. en het opgeslagen filmpje begint met de nadering van de persoon die uiteindelijk aan de deur komt/gaat aanbellen.

Mogelijk is onze situatie wat gunstiger, het is zo'n 2.5m tot aan de weg (woonerf) en ik heb het detectiegebied ingesteld tot einde pad naar de deur, rekening houdend met personen die rechtop staan. Er zijn vrijwel geen false positives sinds ik dat detectiegebied goed heb ingesteld, maar missen doe ik ook niets.

Nachtzicht staat hier standaard uit, er hangt een lamp bij de deur die aanspringt en deze geeft ruim voldoende licht om de weg naar de deur goed te verlichten.
Ik heb sinds een week de eufy deurbel 2k heb al meerdere camera’s en alarm van eufy. Maar met de deurbel ben ik niet tevreden, inderdaad hij komt vrij traag opgang met opnemen na het waarnemen van beweging en het grootste nadeel is dat er niet continue opgenomen kan worden en dat vind ik persoonlijk een gemis, terug kijken is dus nooit mogelijk. Hiervoor Action deurbel in de avond beter beeld dan eufy en continue opnemen met een simpele 32GB sd kaart kon ik dik een week terug kijken.

Auto’s staan 3-4 meter verder op geparkeerd en kan amper de kenteken lezen in de nacht met continue een buiten lamp aan, vind het eerlijk gezegd teleurstellend van eufy, overdag is het beeld meer dan prima.

Zit al dagen te zoeken naar een alternatief die wel continue kan opnemen, zonder maandelijkse kosten, kan weinig vinden in prijs van €100-150.

Misschien toch maar terug naar de Action camera voor €30 enige nadeel is dat je een losse deurgong nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbadal
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-01 10:46
Is de Hikvision DS-KV6113-WPE1(B) hier al vermeld? En zo ja, zijn hier goede ervaringen mee? Heeft RTSP/onvif en PoE 802.3a(f)!

[ Voor 41% gewijzigd door rbadal op 21-10-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Ik zoek nu iets soortgelijks en dacht probeer mijn eigen topic :) @Cyb wellicht dat jij iets weet? Of iemand anders uiteraard.

Ik zoek voor een pand in Amsterdam een manier om te zien wie er beneden voor de deur staat. Dit moet dan zichtbaar zijn op etage 2 en 3. Dit zijn twee woningen maar allebei verhuurd aan dezelfde persoon. Hij wil geen push berichten, hij wil gewoon simpel live feed.

Ik dacht aan dit systeem met een extra scherm:

https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ktw01.html

Andere mogelijkheid zou zijn een IP camera en dan hang ik twee (bijvoorbeeld) samsung A7 tablets aan de muur en open de live feed van de camera en toon dat 24/7.

Een utp kabel van de beneden deur naar boven trekken is niet zo een probleem. Beide hebben een aparte ziggo aansluiting maar ik zou het 2de scherm (van de 3de etage) op de wifi van de 2de etage kunnen aan sluiten.

Iemand een beter idee of reden waarom ik dit beter niet zo kan doen?

Er is geen stroom beneden bij de deur, dus die bel ga ik zou ik dan via PoE voeden.

Voor de duidelijkheid een ring of gelijk soort is hier niet geschikt voor. Live feed stopt na 10 minuten en ring gebruikt push berichten.

[ Voor 4% gewijzigd door Operations op 21-10-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Dat soort setjes zijn daar prima voor, concurrent 2N heeft ook iets wat er op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
jadjong schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:34:
Dat soort setjes zijn daar prima voor, concurrent 2N heeft ook iets wat er op lijkt.
Ik twijfel of de VTO2202(f) geen betere deurbel optie is. Oogt wat robuuster + betere kijkhoek. Die 2202 komt ook paar keer voor in dit topic.

Gaat dus om de Dahua VTO2211G-WP vs de VTO2202F.

[ Voor 7% gewijzigd door Operations op 21-10-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Operations schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:05:
Ik zoek voor een pand in Amsterdam een manier om te zien wie er beneden voor de deur staat. Dit moet dan zichtbaar zijn op etage 2 en 3. Dit zijn twee woningen maar allebei verhuurd aan dezelfde persoon. Hij wil geen push berichten, hij wil gewoon simpel live feed.
Kan het zijn dat in de toekomst die twee etages dan wel worden verhuurd aan verschillende personen? Want dan investeer je volgens mij beter in een appartement-model met meerdere drukknoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als hij geen pushnotificaties wil denk ik dat hij beter af is met een intercomsysteem (niks smart).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
D-Three schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:44:
[...]

Kan het zijn dat in de toekomst die twee etages dan wel worden verhuurd aan verschillende personen? Want dan investeer je volgens mij beter in een appartement-model met meerdere drukknoppen?
Heb uiteraard geen glazenbol maar dan wordt het een kwestie van systeem eruit halen en mee naar volgende woning weet ik vrij zeker. Dus daar hou ik verder geen rekening mee voor nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Operations op 22-10-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Marzman schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:15:
Als hij geen pushnotificaties wil denk ik dat hij beter af is met een intercomsysteem (niks smart).
Systeem wat ik aanhaal is toch feitelijk een intercom systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21
Al best lang op zoek naar een deurbel die continu op kan nemen en de beelden via intern netwerk lokaal op kan slaan en dus niet in de cloud.

Idee is om een Raspberry Pi te gebruiken die ik nog heb liggen en daar bijvoorbeeld Home Assistant (of iets anders) op te installeren, zodat de beelden daarop opgeslagen kunnen worden.

Daarnaast zou het natuurlijk fijn zijn als er nog steeds een app gebruikt kan worden, zodat je op je telefoon nog kan zien wie er voor de deur staat wanneer er aangebeld wordt.

Aangezien ik geen beelden op de cloud op wil slaan, wil ik dus ook geen Chinees spul (zoals op Tuya gebaseerde producten) toegang tot m'n netwerk geven.

Iemand een idee of er een product bestaat dat hieraan voldoet?

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Three
FlowDesign schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:43:
Al best lang op zoek naar een deurbel die continu op kan nemen en de beelden via intern netwerk lokaal op kan slaan en dus niet in de cloud.
Mogelijk bij veel modellen. Kies een model dat ONVIF compatibel is.
Idee is om een Raspberry Pi te gebruiken die ik nog heb liggen en daar bijvoorbeeld Home Assistant (of iets anders) op te installeren, zodat de beelden daarop opgeslagen kunnen worden.
Geen idee of Home Assistant dat kan. Maar als je niet aan automatisatie gaat doen, kan je misschien beter gewoon een NVR nemen. Zie ZoneMinder, Motioneyeos, ... Dan kan je ook instellen dat ze bijvoorbeeld enkel beweging opnemen. Maar ik heb geen idee hoe die presteren op een RPi. Indien je een NAS hebt, kan je kijken of die kan opnemen. Perfect mogelijk met Surveillance Station van Synology bijvoorbeeld.
Daarnaast zou het natuurlijk fijn zijn als er nog steeds een app gebruikt kan worden, zodat je op je telefoon nog kan zien wie er voor de deur staat wanneer er aangebeld wordt.
Enkel thuis? Of ook onderweg? Want bij dat laatste kan je er bijna niet omheen dat het via 'de cloud' loopt. Tenzij je zelfs iets gaat bouwen.
Aangezien ik geen beelden op de cloud op wil slaan, wil ik dus ook geen Chinees spul (zoals op Tuya gebaseerde producten) toegang tot m'n netwerk geven.

Iemand een idee of er een product bestaat dat hieraan voldoet?
Veel is Chinees spul :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
D-Three schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:22:
[...]

Mogelijk bij veel modellen. Kies een model dat ONVIF compatibel is.

[...]

Geen idee of Home Assistant dat kan. Maar als je niet aan automatisatie gaat doen, kan je misschien beter gewoon een NVR nemen. Zie ZoneMinder, Motioneyeos, ... Dan kan je ook instellen dat ze bijvoorbeeld enkel beweging opnemen. Maar ik heb geen idee hoe die presteren op een RPi. Indien je een NAS hebt, kan je kijken of die kan opnemen. Perfect mogelijk met Surveillance Station van Synology bijvoorbeeld.

[...]

Enkel thuis? Of ook onderweg? Want bij dat laatste kan je er bijna niet omheen dat het via 'de cloud' loopt. Tenzij je zelfs iets gaat bouwen.

[...]

Veel is Chinees spul :)
Thanks voor de hulp :)

Die beide softwares kunnen op een Raspberry Pi draaien.

Ik was al een beetje naar Amcrest aan het kijken. Die hebben ook een hele mooie AD410, maar die is hier helaas niet te koop en de AD110 vind ik ook vrij prijzig.

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 12-12-2021 00:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Three
Indien je een scherm (terminal) binnen wilt, kan je ook een IP video intercom kiezen. De meeste kunnen dan opnemen op een SD kaart en/of een NVR. Onvif is het magische woord ;) Soms is het wel wat zoeken, de documentatie laat dikwijls te wensen over.

Zelf heb ik nu een Hikvision DS-K1T500S en Dahua VTO2211G-P. Die zijn wat groter maar ik had een kaartlezer nodig :) De eerste staat nu te koop want ik heb er eigenlijk maar 1 nodig :)

Maar bij al die toestellen ben je uiteraard nooit 100% zeker of ze niet naar 'huis bellen'. Indien je dat niet wil, dan is het beter hen geen internettoegang te geven. Zelf heb ik er minder problemen mee omdat ik de app gebruik in plaats van een vaste terminal. Maar de opslag van de beelden doe ik dus wel lokaal.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 12-12-2021 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik ben uiteindelijk maar op zoek gegaan naar een ip cam voor bij de voordeur die onvif en rtsp/rtmp ondersteunt, zodat ik beelden op bijvoorbeeld Zoneminder op kan slaan en laat de deurbel gewoon voor wat het is.

Heb uiteindelijk voor €54 een Reolink RLC 510A PoE besteld. Heb deze genomen en niet een 8xx model, omdat Zoneminder blijkbaar moeite heeft met de H.264+ / H.265 codec van de 8xx modellen, waardoor RTSP niet (goed) werkt. Tevens wilde ik wel graag een "A" model met ingebouwde herkenning van personen/voertuigen en dergelijke. Het schijnt dat false positives (meldingen) ook minder vaak voorkomen bij lagere resolutie. Deze 510A was nu ook vrij goedkoop. Ben benieuwd of het gaat werken.

Edit:
ZoneMinder is toch wel wat verouderde architectuur en schijnt nogal wat CPU nodig te hebben. Misschien ga ik ipv ZoneMinder toch voor Shinobi of Viseron. Misschien ook gewoon beide uitproberen. Zou op zich wel nice zijn als ik de Reolink app dan helemaal niet hoef te gebruiken, hoewel motion detection op een RPi3 zonder Coral USB TPU misschien wat te heftig wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door FlowDesign op 14-12-2021 13:48 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste