Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Tsja, hij doet het voor mij goed genoeg :)
Is toch ook vrij normaal bij beveiligingscamera's?
24/7 stream doorscrollen op zoek naar een momentje lijkt me niet heel handig.

Overigens schijnt Eufy met homekit secure video ondersteuning te komen. En is/wordt het mogelijk usb geheugen in te prikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 12:53
Ik neem 24/7 op + bewegingsdetectie, ik kan dan gewoon naar de bewegingsmomenten scrollen of daarop filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 19:31
matthijst schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:10:
Tsja, hij doet het voor mij goed genoeg :)
Is toch ook vrij normaal bij beveiligingscamera's?
24/7 stream doorscrollen op zoek naar een momentje lijkt me niet heel handig.

Overigens schijnt Eufy met homekit secure video ondersteuning te komen. En is/wordt het mogelijk usb geheugen in te prikken.
Alleen nog geen HA integratie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

Hmmm Eufy deurbell is inderdaad een goede alleen baal ik er ook van dat er geen RTSP feed beschikbaar is en de deubel ook niet compatible is nog met HA....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
n0ss schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:15:
Hmmm Eufy deurbell is inderdaad een goede alleen baal ik er ook van dat er geen RTSP feed beschikbaar is en de deubel ook niet compatible is nog met HA....
Klopt en ik dacht ook nog geen stabiele google home integratie

Los daarvan, jullie hebben deze nog niet gezien denk ik?
YouTube: The one 🔔doorbell🔔 to do it all!

De Laatste tijd een hoop nieuwe bellen maar the one is er nog altijd niet ... :(
Ik denk dat we gewoon teveel willen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 01:04
skank schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:25:
[...]

De Laatste tijd een hoop nieuwe bellen maar the one is er nog altijd niet ... :(
Terwijl toen ik dit topic gestart was, ik niet het idee had dat ik nou om het onmogelijke vroeg :p

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T705 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 19:35
[...]

Ik snap niet hoe die bel voldoet aan "look decently" :P
Dat is geen bel die ik ooit naast mijn deur ga hangen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 20:03

TTLCrazy

Listen to Frankie

Hulleman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:07:
[...]

Ik snap niet hoe die bel voldoet aan "look decently" :P
Dat is geen bel die ik ooit naast mijn deur ga hangen.
Degene in de video is inderdaad spuuglelijk, maar in zijn comments staan ook wat links naar andere modellen en die zien er al een stuk beter uit:
Dahua VTO2101E-P-S1 https://geni.us/En41z
Dahua VTO2111D-P-S2 https://geni.us/z0rQv
Ezviz doorbell https://www.amazon.nl/s?k=ezviz+db1&tag=intermitte0f7-21

Ik ga dat later eens goed bekijken (zit nu op het werk)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

[...]

Heb inmiddels contact gehad met Eufy support maar geven aan dat ze er nog niet met RTSP aan het bouwen zijn maar op de customer voice wachten:
Sorry to tell you that both of them cannot support RTSP function now. We will evaluate this function according to our customers' feedback.
Waarop ik heb geantwoord: bouwen die handel, er is veel vraag naar!

Eufy:
Thank you for your reply.

We sincerely apologize we could not tell you the exact date when will it be available currently. But please be assured that our engineers are working hard on it now.

Thank you for your patience and support.
Deze deurbel lijkt me het beste aangezien de ARMCREST bijv wel in homeassistant kan maar weer niet leverbaar is. I.p.v een nas aan te schaffen was mijn idee om gewoon de homebase te gebruiken voor storage en eventueel later daar camera's aan toe te voegen. De Homebase heeft een USB poort alleen wordt deze rond augustus beschikbaar gemaakt voor een speciale EUFY usb stick i.p.v elke willekeurige USB -> HDD combo......

Toch maar kijken of de armcrest hier kan krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Eufy, Dahua, Ezviz enz. Allemaal camera's die je niet aan het internet wilt hangen als het om privacy gaat. Hetzelfde geldt voor de apps. Wel iets om goed rekening mee te houden. En zoals ik al vaker hier heb gezegd, Eufy werkt alleen MET internet: omdat ze willen dat je data via Chinese servers verloopt, werkt local storage niet zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Die armcrest ken ik niet, ff opzoeken
Die wordt ondersteund door HA?
Ook door google?

Je kan die niet combineren met een base?
Meer bepaald om later cameras toe te voegen?

Kan op bedrade aansluiting?

[ Voor 69% gewijzigd door skank op 16-07-2020 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

skank schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:56:
Die armcrest ken ik niet, ff opzoeken
Die wordt ondersteund door HA?
Ook door google?

Je kan die niet combineren met een base?
Meer bepaald om later cameras toe te voegen?

Kan op bedrade aansluiting?
YouTube: Amcrest Video Doorbell | Local Storage | RTSP Integration with Blue ...

Goed kanaal trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Blijkbaar wel moeilijk hier te krijgen.
Wat google betreft , kun je dan het beeld casten naar de hubs op het moment dat er gebeld wordt?
En hoe los je dan het probleem op van storage security cams? Of ook die met sd kaart nemen?

edit:

niet op voorraad
https://www.ebay.nl/itm/A...o-140-Angle-/392523578155

[ Voor 49% gewijzigd door skank op 16-07-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Net als jullie ben ik ook al een tijd op zoek naar een deurbel en heb ik die Amcrest deurbel al een tijdje in het vizier.

Kopen is lastiger inderdaad, maar kan natuurlijk wel: https://www.amazon.com/Am...est&qid=1594889600&sr=8-2

Wat ik er van weet
  • Het is een WIFI deurbel en geen POE
  • Deze bel wordt niet automatisch getoond op een Google Home Hub als er wordt aangebeld
  • Je kan deze bel wel makkelijk toevoegen in Home Assistant (en van daaruit weer laten casten naar een Google Home Hub toe, hoe goed je beeldkwaliteit dan is en hoe het zit met delay is me niet helder)
  • Standaard wordt de "Push Button" actie NIET geregistreerd in Home Assistant (en zal je een relay of iets dergelijks moeten inbouwen bij je deurbelgong om dit te registreren
Kan dus allemaal wel, maar of het me dat ook allemaal waard is ben ik nog niet over uit. Vooral omdat ik eigenlijk een POE deurbel wil hebben.

Zit ook te kijken naar die Dahua-deurbel te kijken, maar inderdaad: wat is dat ding groot. Voorlopig ga ik het kanaal van Intermit.Tech wel met belangstelling volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik zou zeggen: take the plunge en hou ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voldoet de nieuwe Unifi deurbel niet aan de eisen? Al weet ik nog niet hoe je makkelijk notificatie op je telefoon kan krijgen...

nieuws: Digitale deurbel van Ubiquiti met UniFi Protect-integratie verschijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:35
Skating_vince schreef op zondag 19 juli 2020 @ 07:13:
Voldoet de nieuwe Unifi deurbel niet aan de eisen? Al weet ik nog niet hoe je makkelijk notificatie op je telefoon kan krijgen...

nieuws: Digitale deurbel van Ubiquiti met UniFi Protect-integratie verschijnt...
Die is via wifi en ook geen poe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Groentjuh schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:44:
[...]

Die is via wifi en ook geen poe.
Ja, dat vind ik ook jammer. Mogelijk is dat voor mij persoonlijk geen showstopper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
https://www.smarthomemaga...r-toch-echt-aan-te-komen/

Wel niet goedkoop, vraag is ook of het google integratie heeft en rtsp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
skank schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:18:

Wel niet goedkoop, vraag is ook of het google integratie heeft en rtsp?
Ik zie nergens de prijs?
Edit: gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob_wagner
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-03-2024
Ben ook al een tijdje op zoek naar een slimme deurbel die ik aan mijn NAS kan hangen voor opslag. Netatmo is al sinds verleden jaar bezig met een slimme deurbel en zojuist lees ik dat deze eindelijk in september op de markt komt voor waarschijnlijk € 299,-
https://www.reddit.com/r/...n_september_but_not_with/

Ik weet alleen niet of deze RTSP ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Hier meer over die nieuwe Netatmo Smart Video Doorbell:
https://www.netatmo.com/en-us/security/doorbell

Andere opties:
De nieuwe UniFi Protect G4 Doorbell: https://store.ui.com/coll.../products/uvc-g4-doorbell

https://www.doorbird.com

Chinese fabrikanten vallen direct af, vanweg privacy, tenzij je ze loskoppelt van het Internet en er geen apps van gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
bob_wagner schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:14:
Ben ook al een tijdje op zoek naar een slimme deurbel die ik aan mijn NAS kan hangen voor opslag. Netatmo is al sinds verleden jaar bezig met een slimme deurbel en zojuist lees ik dat deze eindelijk in september op de markt komt voor waarschijnlijk € 299,-
https://www.reddit.com/r/...n_september_but_not_with/

Ik weet alleen niet of deze RTSP ondersteund.

Deze valt naar alle waarschijnlijkheid ook af (in ieder geval voor mij). In dit topic staat al wel waarom maar komt er op neer dat deze deurbel waarschijnlijk van elke opname 1 foto op hun servers bewaard. Scroll even beetje omhoog dan kan je zien waar ik dat op baseer.

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T705 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:30
Cyb schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:11:
Hier meer over die nieuwe Netatmo Smart Video Doorbell:
https://www.netatmo.com/en-us/security/doorbell

Andere opties:
De nieuwe UniFi Protect G4 Doorbell: https://store.ui.com/coll.../products/uvc-g4-doorbell

https://www.doorbird.com

Chinese fabrikanten vallen direct af, vanweg privacy, tenzij je ze loskoppelt van het Internet en er geen apps van gebruikt.
Op die Netatmo zit ik al ruim 1,5 jaar te wachten. Vraag mij echt af of die ooit nog gereleased wordt.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob_wagner
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-03-2024
Operations schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Deze valt naar alle waarschijnlijkheid ook af (in ieder geval voor mij). In dit topic staat al wel waarom maar komt er op neer dat deze deurbel waarschijnlijk van elke opname 1 foto op hun servers bewaard. Scroll even beetje omhoog dan kan je zien waar ik dat op baseer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OT-hQGLm97_stmb3-IHVh3bJmI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gVLVm8OvcqaAcD0mbKlsmJdC.png?f=fotoalbum_large

Deze afbeelding zegt iets anders en deze heb ik zojuist van de Amerikaanse site afgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
bob_wagner schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:54:
[...]

[Afbeelding]

Deze afbeelding zegt iets anders en deze heb ik zojuist van de Amerikaanse site afgehaald
Dat zeggen of zeiden ze ook over de camera. Tot dat er iemand in de voorwaarden dook zeg maar. Exact dat plaatje staat/stond bij de camera.

En wat ik al eerder zei, het is logischer om deze deurbel hetzelfde systeem te laten gebruiken als de camera dan een heel ander systeem op te tuigen.

Maar as said before, dit is een (sterk) vermoeden.

[ Voor 19% gewijzigd door Operations op 16-08-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

bob_wagner schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:54:
[...]

[Afbeelding]

Het lastige van dit soort producten is dat de werking die de gebruiker (eigenaar van het product) ervaart, anders kan zijn dat er daadwerkelijk intern gebeurt.

Vroeger had je alleen maar een web interface direct op het apparaat zelf, en eventueel een Android/Iphone app waar je het IP-adres van het apparaat moet opgeven. Daarbij moest je zelf TCP porten op je router forwarden naar het apparaat. Het forwarden van porten is erg lastig voor niet-technische gebruikers. Het is ook lastig om er een handleiding voor de schrijven als security cam fabrikant, want elke router kan anders zijn.
Daarom wordt er tegenwoordig veel gebruik gemaakt van een intermediate server van de fabrikant. Die zorgt er voor dat gebruikers gemakkelijk met hun camera kunnen verbinden.

Het probleem van een intermediate server is dat het kwa privacy onduidelijk is wat er precies gebeurt. Een intermediate server zou stiekem alles kunnen bewaren, of als backup, of als cache voor performance.

Zo heeft Eufy bijvoorbeeld ook offline storage, maar zodra de camera merkt dat het geen verbinding meer heeft met de intermediate server (ergens in China), wordt er niets meer offline opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-04 15:10

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik ben op zoek naar een draadloze video deurbel op accu/batterijen, dit omdat mij bestaande deurbel het niet meer doet een de VVE hier het weigert te fixen, nadat er na meerdere pogingen door een onkundige elektro monteur een zooitje van is gemaakt en niks meer van te maken is, behalve alles nieuw aanleggen voor alle bewoners in het complex (4 bewoners) en daar schijnbaar ook geen geld voor is, dus mijn geduld is op. Nu zie ik modellen van o.a. Eufy die geschikt zijn. Maar hoe zit het met de diefstal gevoeligheid van deze dingen? Ze zijn met een pin simpel eraf te halen (om op te laden) heb ik op een review gezien. En het is toch een investering van enkele honderden euro's..

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs23
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-05 16:36
Ik zie nergens iets over hoe snel ik (via Eufy) beeld zie op mijn smartphone terwijl dit toch wel belangrijk is. Als dit niet snel genoeg gaat is de bezoeker al weer weg voor je op je smartphone ziet wie er aan de deur staat. Is er ook een verschil of je van je wifi gebruik maakt met je smartphone of (elders) via 4g contact hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Thijs23 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:35:
Ik zie nergens iets over hoe snel ik (via Eufy) beeld zie op mijn smartphone terwijl dit toch wel belangrijk is. Als dit niet snel genoeg gaat is de bezoeker al weer weg voor je op je smartphone ziet wie er aan de deur staat. Is er ook een verschil of je van je wifi gebruik maakt met je smartphone of (elders) via 4g contact hebt?
Heb je hier iets aan?
YouTube: Eufy Battery Video Doorbell Review - Unboxing, Features, Setup, Inst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs23
Ik heb het filmpje gezien en ga de bel kopen. Bedankt voor de hulp.👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs23
Mij Eufy deurbel hangt nu 1 dag. Tot nu toe ben ik heel tevreden. Ik kan alleen de Slimme Detectie niet instellen zodat ik niet telkens een melding van mijzelf krijg
Ik kom wel in het scherm met de optie AI-detectie maar kan er niets in aanpassen. Wie weet hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
@Thijs23 (en anderen), ik ga het toch even zeggen na de eerste vraag dacht ik laat maar gaan, maar nu na de 2de vraag moet ik het toch even zeggen :)

Het is dus niet om vervelend te doen maar om het topic leesbaar te houden. Dit topic is niet bedoeld voor vragen / problemen met bepaalde type deurbellen.

Daarvoor kan je beter een nieuw topic aanmaken of kijken of er een groot topic is over in jouw geval de Eufy.

Dit topic is echt bedoeld om naar aanleiding van mijn eisen pakket tot de ultieme oplossing te komen :)

@smarthomeguys, als je mijn start bericht bekijkt voldoet de Robin deurbel hieraan? Jouw link gaat vooral over HomeKit maar werkt de deur bijvoorbeeld ook samen met HA ?

[ Voor 23% gewijzigd door Operations op 22-08-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Thijs23 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:27:
Mij Eufy deurbel hangt nu 1 dag. Tot nu toe ben ik heel tevreden. Ik kan alleen de Slimme Detectie niet instellen zodat ik niet telkens een melding van mijzelf krijg
Ik kom wel in het scherm met de optie AI-detectie maar kan er niets in aanpassen. Wie weet hoe dat werkt?
Die AI-detectie werkt bij mijn weten alleen op camera's, ze laten het in de app zien als een soort marketing idee.

Heb jij hem via wifi aangesloten of bedraad?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs23
Op dit moment WiFi maar ik merk geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Thijs23 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:40:
Op dit moment WiFi maar ik merk geen verschil
Nogmaals het verzoek om individuele problemen met een bel in een andere topic te bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Excuus, ik was in de veronderstelling dat dit meer een verzameltopic aan het worden was.
Je kunt ook een topic report aan maken, wellicht kan een lokale mod losstaande vragen afsplitsen naar een eigen topic. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik ben helaas nog steeds op zoek, met de vereisten in dit topic, niemand die iets heeft dat alles omvat?

Is deze hikvision iets? https://www.amazon.com/dp/B0837BTDT2/

Blijkbaar zou de unifi ook rtsp ondersteunen https://help.ui.com/hc/en...-Directly-From-the-Camera

[ Voor 51% gewijzigd door skank op 02-09-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Hikvision is van de Chinese overheid. Met Hikvision zijn ze bezig de hele wereld te infiltreren, van burgers t/m gebouwen van overheden. Hikvision is dan ook gebanned in overheidsgebouwen in de VS. Ook verkopen ze het onder andere namen, zodat men het minder snel herkent.
Als je iets goedkoops wilt en totaal niets om privacy geeft, kan het een optie zijn. Of je moet het compleet loskoppelen van Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Wat ik wil:
- ondersteuning in HA zodat ik live video daar kan zien
- integratie met google (hoewel dit ook via HA kan middels cast? en automation TTS)
- een app op telefoon
- geen cloud subscription maar lokaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Cyb schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:01:
[...]

Hikvision is van de Chinese overheid. Met Hikvision zijn ze bezig de hele wereld te infiltreren, van burgers t/m gebouwen van overheden. Hikvision is dan ook gebanned in overheidsgebouwen in de VS. Ook verkopen ze het onder andere namen, zodat men het minder snel herkent.
Als je iets goedkoops wilt en totaal niets om privacy geeft, kan het een optie zijn. Of je moet het compleet loskoppelen van Internet.
Dit is echt een serieus punt. Maar zoals Cyb zegt zonder internet kan het wel. Dat wil dus zeggen (bijvoorbeeld) aparte vlan met block rules richting internet. Of je vult geen gateway in met een vast IP adres.
Maar het zo maar kopen en aansluiten van een Hikvision camera is vanuit privacy oogpunt echt geen goed. Naar mijn / onze mening uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
De unifi deurbel ziet er beter uit dan gedacht + er is al een integratie met HA.
RTSP is ook mogelijk

• marvine
  • Laatst online: 10-05 10:17
Mijn ring video deurbel is helaas gesneuveld (al na 2 jaar)

nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar een deurbel - maar ook ingezet kan worden als extra beveligingscamera die aan een synology NAS gehangen kan worden.

Alles wat ik bekijk / zoek kom ik uit bij doorbird al zijn dit al vrij oude modellen heb ik het idee iemand nog opties ?

• skank
marvine schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:03:
Mijn ring video deurbel is helaas gesneuveld (al na 2 jaar)

nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar een deurbel - maar ook ingezet kan worden als extra beveligingscamera die aan een synology NAS gehangen kan worden.

Alles wat ik bekijk / zoek kom ik uit bij doorbird al zijn dit al vrij oude modellen heb ik het idee iemand nog opties ?
Zie mijn post net boven die v jou ;)

• marvine
skank schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:23:
[...]

Zie mijn post net boven die v jou ;)
Had ik gelezen kan echter de unifi deurbel nergens vinden ?

Toevallig een linkje ? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:56

Mappy

Piramide van Austerlitz

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvine
Heb even gekeken maar dit is niet de deurbel voor mij heb geen ubiquiti appratuur.
Blijf telkens uitkomen bij Doorbird als enige oplossing maar vind die nogal overpiced voor het geen wat je krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-03 09:28
Ja, die Unifi zal het bij mij ook wel worden. Maar hoelang nog wachten?
In de VS al beschikbaar, maar Ubiquity voorziet Europa meestal nogal laat met nieuwe modellen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jammer dat fabrikanten als Linksys, D-Link of zelfs Trust er nog niks in zien. Het zou de prijs/kwaliteit ten goede komen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvine
Na lang gezocht te hebben voor een mooie prijs de nieuwe Dahua DHI-VTO2202F gekocht voldoet zover ik nu weet en heb gehoord aan alles wat ik zocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre1956
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-12-2024
dag,
De videa deurbel van Smarthomebeveiliging wordt wel genoiemd in het geheel van deze topic.
Het is mij niet duidelijk of de Doorguard XL wel goed bevonden wordt door jullie of niet.
Positieve is opslag zonder abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

andre1956 schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:42:
dag,
De videa deurbel van Smarthomebeveiliging wordt wel genoiemd in het geheel van deze topic.
Het is mij niet duidelijk of de Doorguard XL wel goed bevonden wordt door jullie of niet.
Positieve is opslag zonder abonnement.
Smarthomebeveiliging (.) nl is geen fabrikant, maar een winkel die white label producten verkoopt onder hun eigen naam. Hierdoor lijkt het alsof ze een fabrikant zijn, en is het lastiger voor de consument om meer informatie over het product te weten te komen. Als het om privacy gaat, zou ik elk white label product vermijden. Vaak komen ze ook nog eens uit China, wat nog eens een extra reden is om voorzichtig te zijn. De deurbel van SHB komt van AliExpress. https://aliexpress.com/item/32880935439.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

De Netatmo deurbel komt volgende week uit:
nieuws: Netatmo brengt slimme videodeurbel volgende week uit voor 300 euro

Houd er kwa privacy rekening mee dat ze bij andere Netatmo producten, beelden opslaan op de Netatmo server:
https://netatmosupport.ze...d-on-the-Netatmo-servers-
How does video storage work and what is stored on the Netatmo servers?
The Camera continuously films its environment; when it detects an event, it saves the video onto the micro-SD card. All videos (and profile biometric data for the Smart Indoor Camera) are stored only on your SD card.

Only one photo of each event is kept on our servers as long as the associated video is on the micro-SD card. This makes it possible to always have information available when the Camera is disconnected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Cyb schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:48:

Houd er kwa privacy rekening mee dat ze bij andere Netatmo producten, beelden opslaan op de Netatmo server:

[...]
Dank voor de bevestiging van de aanname die jij/ik al maanden terug gedaan heb :) Is er in ieder geval duidelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:49
Cyb schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:48:

[...]
Maar kun je deze aan de gang krijgen met Synology Surveillance Station?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:23

mendel129

Radioactivator

Fyi, na lang zoeken naar een betaalbare offline POE ONVIF SIP video intercom, overstag gegaan voor de akuvox e11 https://www.akuvox.com/ProductsDisp.aspx?pid=32
Lijkt toch alles te doen wat ik wil... (en een beetje meer via SSH)
Integratie met home assistant via geknutselde HTTP GET naar POST voor de webhooks.

[ Voor 6% gewijzigd door mendel129 op 06-10-2020 11:40 ]

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Eufy video doorbell ? Zou ook in de toekomst HomeKit moeten ondersteunen, mogelijks met HomeKit Secure Video.

https://www.eufylife.com/products/604/656/video-doorbell

Ze promoten ook nogal lokale opslag zonder abo.

[ Voor 33% gewijzigd door Nindustries op 06-10-2020 13:07 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 21:34
Nindustries schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:06:
Eufy video doorbell ? Zou ook in de toekomst HomeKit moeten ondersteunen, mogelijks met HomeKit Secure Video.

Maar hoe zit het met de locale opslag? Kan ik bijvoorbeeld een link maken naar een partitie of dir op mijn Freenas? Of gaat het met een SD kaartje?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Nindustries schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:06:

Het is al keer uitgelegd, scroll maar even terug. Korte samenvatting: Eufy is Chinees, en dus voor mij/aantal anderen in dit topic een NO GO.

Dit hele topic is erop gericht om de juiste oplossing(en) te vinden, en Chinese producten zijn dat om verschillende in dit topic terug te vinden redenen niet. Althans voor mij en een aantal anderen, uiteraard mag iedereen zijn/haar eigen keuze maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Operations schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:16:
[...]

Het is al keer uitgelegd, scroll maar even terug. Korte samenvatting: Eufy is Chinees, en dus voor mij/aantal anderen in dit topic een NO GO.

Dit hele topic is erop gericht om de juiste oplossing(en) te vinden, en Chinezen producten zijn dat om verschillende in dit topic terug te vinden redenen niet. Althans voor mij en een aantal anderen, uiteraard mag iedereen zijn/haar eigen keuze maken :)
Voor jou. Voor iemand anders kan het wel goed zijn natuurlijk.

Eufy is van Anker en dat is Chinees. Zowel Chinese als Amerikaanse bedrijven kunnen gedwongen worden om informatie over te dragen, maar ik denk niet dat dit bij een deurbel gebeurd. Dat is dan informatie dat er een pakketje is geleverd, of dat je buurvrouw aanbelde in haar badjas op zondagochtend. In het geval van een deurbel denk ik dat het gevaar van een lokale overheid zelfs groter is (ben je wel echt in quarantaine gebleven toen je uit Spanje terugkwam, eens kijken op de deurbel. Bij Ring kun je dat bijvoorbeeld actief delen met de politie, lekker handig :p ).

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 06-10-2020 14:45 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Marzman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:43:
[...]
Voor jou. Voor iemand anders kan het wel goed zijn natuurlijk.

Eufy is van Anker en dat is Chinees. Zowel Chinese als Amerikaanse bedrijven kunnen gedwongen worden om informatie over te dragen, maar ik denk niet dat dit bij een deurbel gebeurd. Dat is dan informatie dat er een pakketje is geleverd, of dat je buurvrouw aanbelde in haar badjas op zondagochtend. In het geval van een deurbel denk ik dat het gevaar van een lokale overheid zelfs groter is (ben je wel echt in quarantaine gebleven toen je uit Spanje terugkwam, eens kijken op de deurbel. Bij Ring kun je dat bijvoorbeeld actief delen met de politie, lekker handig :p ).
Heb je dit topic wel gevolgd?

A. Ik zeg toch dat iedereen zijn eigen keuze moet/mag maken?

B. In de startpost geef ik aan iets te zoeken en in dit topic is geconstateerd dat producten uit China daar niet aan voldoen en dus voor MIJ (als topic starter) afvallen en daar hebben een aantal anderen zich bij aangesloten. Dus als iets voor Jantje dan wel voldoet, heel fijn voor hem maar voor mij toch niet zo relevant?

Dus op het moment dat iemand een suggestie doet in mijn topic als (min of meer een) antwoord op mijn vraag en het is Chinees product dan is dat voor MIJ niet de oplossing en refereer ik aan eerder gegeven antwoorden waarom dit zo is.

Ik snap je verhaal daarom niet zo goed. Maar kan uiteraard aan mij liggen.

Ik heb overigens (net als aantal anderen) ook al aangegeven hoe je toch (Chinezen) camera's kan gebruiken zonder dat ze aan "phoning home" kunnen doen. Alleen dan werkt vaak de app niet meer waardoor het VOOR MIJ niet bruikbaar is. Maar ook dit staat echt allemaal in dit topic :p

Overigens probeer ik/wij (die aantal anderen) dit topic een beetje clean te houden, je ziet mij zelf ergens een modje terug fluiten ;) Dus discussies over of Chinees nou heel anders is dan amerikaans en wat de politie allemaal wel niet zou kunnen etc. Daar is dit topic niet echt voor bedoeld. Ik/wij zijn echt op zoek naar het voor ons ultieme product dan wel oplossing :)

[ Voor 31% gewijzigd door Operations op 06-10-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Quote ipv edit

[ Voor 97% gewijzigd door Operations op 06-10-2020 14:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@Operations Je hebt gelijk, je bent de TS, het is jouw topic.

Maar ik zie wel meerdere mensen met een soortgelijke vraag in het topic. Het topic zit wel inmiddels al bijna op de 200 posts/10 maanden. Er komt een moment dat een topic niet alleen meer de TS dient maar een breder publiek zonder dat dit direct topickaping is. Zie ook de vele 'deeltje 2', 'deeltje 3' topics.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Marzman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:12:
@Operations Je hebt gelijk, je bent de TS, het is jouw topic.

Maar ik zie wel meerdere mensen met een soortgelijke vraag in het topic. Het topic zit wel inmiddels al bijna op de 200 posts/10 maanden. Er komt een moment dat een topic niet alleen meer de TS dient maar een breder publiek zonder dat dit direct topickaping is. Zie ook de vele 'deeltje 2', 'deeltje 3' topics.
Mee eens, ik wist ook wel dat 100% clean houden niet mogelijk zou zijn. Ik had tevens verwacht dat de oplossing er al veel eerder zou zijn.

Ik zie het ook niet direct als "topic kaping" hoor. Ik merk alleen dat veel van soort gelijke topics (inderdaad met deel 2, 3 etc.) best vaak eigenlijk onleesbaar geworden zijn door de vele bij discussies. Er zou eigenlijk op een of andere manier een soort rode draad door heen moeten lopen m.b.t. het oorspronkelijk vraagstuk. Begrijp je wat ik bedoel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1179574

Wat ik heb draaien:

- Camera op de voordeur gericht, gewoon standaard onvif
- Standaard deurbel, ouderwets met contactje
- Raspberry Pi eraan geknoopt met relais

Wanneer nu iemand op de deurbel drukt wordt er een snapshot gemaakt en doorgestuurd via Pushover. Werkt perfect! Tevens kan ik via Livefeed gewoon de voordeur zien en heb verder niets te maken met een cloud abonnement ofzo. Opslag eventueel naar NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 511810

Operations schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Heb je dit topic wel gevolgd?

A. Ik zeg toch dat iedereen zijn eigen keuze moet/mag maken?

B. In de startpost geef ik aan iets te zoeken en in dit topic is geconstateerd dat producten uit China daar niet aan voldoen en dus voor MIJ (als topic starter) afvallen en daar hebben een aantal anderen zich bij aangesloten. Dus als iets voor Jantje dan wel voldoet, heel fijn voor hem maar voor mij toch niet zo relevant?

Dus op het moment dat iemand een suggestie doet in mijn topic als (min of meer een) antwoord op mijn vraag en het is Chinees product dan is dat voor MIJ niet de oplossing en refereer ik aan eerder gegeven antwoorden waarom dit zo is.

Ik snap je verhaal daarom niet zo goed. Maar kan uiteraard aan mij liggen.

Ik heb overigens (net als aantal anderen) ook al aangegeven hoe je toch (Chinezen) camera's kan gebruiken zonder dat ze aan "phoning home" kunnen doen. Alleen dan werkt vaak de app niet meer waardoor het VOOR MIJ niet bruikbaar is. Maar ook dit staat echt allemaal in dit topic :p

Overigens probeer ik/wij (die aantal anderen) dit topic een beetje clean te houden, je ziet mij zelf ergens een modje terug fluiten ;) Dus discussies over of Chinees nou heel anders is dan amerikaans en wat de politie allemaal wel niet zou kunnen etc. Daar is dit topic niet echt voor bedoeld. Ik/wij zijn echt op zoek naar het voor ons ultieme product dan wel oplossing :)
toon volledige bericht
eb zelf met deze vraag rondgelopen en de oplossing is (voor mij)
Een Dahua camera (biv. type IPC-HFW5231E-ZE) (niet direct gaan schieten..) waarbij alle cloud initiatieven uitgezet worden maar wel gebrui gemaat wordt van de in de camera aanwezige funcies m beeldherkenning en extern contact te gebruien (deurbel) Eventueel kan de camera ook audio in/uit doen, maar dat is dan wel op pre-amp niveau, maar was optioneel.
Hoe dan toch naar buiten? Met een simpele NAS van synology en de synology app surveillance station. je kunt remote met een app inloggen en kijken/luisteren/praten, rechtstreeks aar je eigen NAS. Je kunt je nas een mail laten sturen als een beeld veranderd, iets in beeld komt, een contact gesloten wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb vandaag een oude gsm met kaport scherm op het raam geplakt (achter het gordijn), er zit een stopcontact naast dus ik kan de oplader aangesloten laten en met IP Webcam op de telefoon werkt het best goed Ik heb lokale opslag en geen abonnement en hij staat gericht op de achtertuin (daar belt iedereen aan).

Alleen geen infrarood, maar er hangt ook een verstraler met bewegingsmelder in mijn tuin die normaal aanspringt als daar iemand loopt dus dat zou wel genoeg licht moeten zijn. Misschien niet voor iedereen bruikbaar, maar als je een voordeur met doorkijkraam hebt kan het misschien ook wel.

Ik heb hiervoor twee Chinese bellen gehad (Xiaomi en Eken), maar die waren vrij snel kapot. Dat was voor mij het grootste probleem, heb nu weer een simpele bel (klik-aan-klik-uit). Ik wil ook geen honderden euro's aan een deurbel besteden :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 08:29
Ik heb 2 weken een Eken V5 gehad maar heb deze gauw weer van de muur gehaald. In de eerste plaats is het een lelijk ding (IMHO). In de tweede plaats is hij enorm traag. Ik heb nu een https://nedis.nl/nl-nl/pr...3q_gRMEAAYAiAAEgLs7PD_BwE

Deze bel draait op het Smart Life platform met een eigen Nedis sausje. Bel is gewoon op bestaande trafo aan te sluiten en tot nu toe ervaar ik hem ook als onnoemelijk snel. Ik heb inmiddels diverse posts gevonden dat dit intern ook gewoon een Tuya bel is en volgens mij moet het mogelijk zijn om de bel te flashen zodat deze ook nog eens met Alexa en Google Home bruikbaar is. Daar gaan we nu maar eens mee aan de slag.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Stampre schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:57:
Ik heb 2 weken een Eken V5 gehad maar heb deze gauw weer van de muur gehaald. In de eerste plaats is het een lelijk ding (IMHO). In de tweede plaats is hij enorm traag. Ik heb nu een https://nedis.nl/nl-nl/pr...3q_gRMEAAYAiAAEgLs7PD_BwE

Deze bel draait op het Smart Life platform met een eigen Nedis sausje. Bel is gewoon op bestaande trafo aan te sluiten en tot nu toe ervaar ik hem ook als onnoemelijk snel. Ik heb inmiddels diverse posts gevonden dat dit intern ook gewoon een Tuya bel is en volgens mij moet het mogelijk zijn om de bel te flashen zodat deze ook nog eens met Alexa en Google Home bruikbaar is. Daar gaan we nu maar eens mee aan de slag.
720p, maar daar valt opzich wel mee te leven. Maar ik lees alleen iets over "opslag op sd". Dat is niet wat de de meeste in dit topic (en ik) zoeken. Heb je het ook voor elkaar om de beelden op een server/NAS op te slaan?

Beelden op een SD kaart is natuurlijk ook alles behalve inbrekerproof. Ze nemen de deurbel namelijk gewoon mee. En ja dit heb ik in de praktijk mee gemaakt (niet persoonlijk) tot twee keer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:31

Tacoos

i am i

@Stampre
Gebruik je nu de cloud service of alleen de SD kaart? De cloud service is een abonnementsdienst, klopt?
Heb je een link naar info over flashen en alternatieve firmware?
Operations schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:37:
[...]

720p, maar daar valt opzich wel mee te leven. Maar ik lees alleen iets over "opslag op sd". Dat is niet wat de de meeste in dit topic (en ik) zoeken. Heb je het ook voor elkaar om de beelden op een server/NAS op te slaan?

Beelden op een SD kaart is natuurlijk ook alles behalve inbrekerproof. Ze nemen de deurbel namelijk gewoon mee. En ja dit heb ik in de praktijk mee gemaakt (niet persoonlijk) tot twee keer toe.
Uit de Q&A:
Can I stream the livefeed of the camera to a pc?
No, unfortunately this is not possible at the moment.

When I enter the IP address of this camera I see a login screen. How do I log in?
Unfortunately it's currently not possible to access it this way.
We are looking to add this functionality in the future.

Dus je zou erop kunnen vertrouwen dat ze dit idd ooit gaan implementeren, maar er staat niets over wanneer of hoe....

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsBo3r
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 11:52
[...]

Ik heb gekeken naar de Dahua vto2202f-p en deze is echt bijna een schot in de roos (als je het niet erg vindt dat de villa intercom erg groot is).

Het ontbreekt bij deze 'doorbell' aan: Motion Detectie en Infrarood (zonder dat er op de knop gedrukt is). En aangezien ik het tegelijkertijd als beveiliging wil gebruiken is dit wel een showstopper.... Ik kan mij voorstellen dat het laatste software matig opgelost kan worden in een firmware upgrade, maar de motion detectie niet (softwarematig is niet zo goed als hardware matig).

Eigenlijk begint m'n zoektocht weer opnieuw:

- PoE of bedraad
- Goede kijkhoeken en HD zodat ik de hele oprit kan zien
- Motion Detectie
- Home Assistant integratie
- Lokale opslag of op Synology zonder continue de schijven te gebruiken. (getriggerd door motion of deurbel)
- Push berichten naar telefoon.

Ik heb een Synology NAS met Home Assistant en Zigbee smart home netwerk.

Of.... Zijn er camera's die kunnen opnemen en pushberichten kunnen sturen naar m'n telefoon op basis van motion of button press? Hier heb ik mij nog helemaal niet in verdiept nl.

p.s. fijn topic dit, bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Tacoos schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:19:
@Stampre
Gebruik je nu de cloud service of alleen de SD kaart? De cloud service is een abonnementsdienst, klopt?
Heb je een link naar info over flashen en alternatieve firmware?

[...]

Uit de Q&A:
Can I stream the livefeed of the camera to a pc?
No, unfortunately this is not possible at the moment.

When I enter the IP address of this camera I see a login screen. How do I log in?
Unfortunately it's currently not possible to access it this way.
We are looking to add this functionality in the future.

Dus je zou erop kunnen vertrouwen dat ze dit idd ooit gaan implementeren, maar er staat niets over wanneer of hoe....
toon volledige bericht
Ik heb contact opgenomen met Nedis en ze geven via de support aan dat het op de bestaande deurbellen niet komt in verband met het niet hebben aangevraagd van een licentie voor productie..

De 720P is meer dan mee te leven dat is echt prima! Op Aliexpress staan diverse Tuya bellen waar als optie de mogelijkheid gegeven wordt om alternatieve firmware voor te flashen.

voor wat betreft de informatie over flashen zijn er diverse filmpjes op youtube en https://github.com/ct-Open-Source/tuya-convert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
LarsBo3r schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Ik heb gekeken naar de Dahua vto2202f-p en deze is echt bijna een schot in de roos (als je het niet erg vindt dat de villa intercom erg groot is).

Het ontbreekt bij deze 'doorbell' aan: Motion Detectie en Infrarood (zonder dat er op de knop gedrukt is). En aangezien ik het tegelijkertijd als beveiliging wil gebruiken is dit wel een showstopper.... Ik kan mij voorstellen dat het laatste software matig opgelost kan worden in een firmware upgrade, maar de motion detectie niet (softwarematig is niet zo goed als hardware matig).

- PoE of bedraad
- Motion Detectie
- Lokale opslag of op Synology zonder continue de schijven te gebruiken. (getriggerd door motion of deurbel)

Of.... Zijn er camera's die kunnen opnemen en pushberichten kunnen sturen naar m'n telefoon op basis van motion of button press? Hier heb ik mij nog helemaal niet in verdiept nl.

toon volledige bericht
Alle bovenstaande kan de Nedis op de lokale opslag na. Maar volgens mij moet dat softwarematig op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat LSC spul van Action is toch ook Tuya? Daar zouden ze ook wel deurbellen mogen toevoegen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Marzman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:05:
Dat LSC spul van Action is toch ook Tuya? Daar zouden ze ook wel deurbellen mogen toevoegen.
klopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
LarsBo3r schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

- PoE of bedraad
- Motion Detectie

toon volledige bericht
De unifi doorbell is in mijn ogen die dat momenteel het dichtste bijkomt..
echter nog niet in BE/NL verkrijgbaar

Import kan, maar komt me dan te duur uit voor een stomme bel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsBo3r
skank schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

De unifi doorbell is in mijn ogen die dat momenteel het dichtste bijkomt..
echter nog niet in BE/NL verkrijgbaar

Import kan, maar komt me dan te duur uit voor een stomme bel
Maar dan heb je toch nog andere apparaten nodig die Unifi Protect verzorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsBo3r
Stampre schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

Alle bovenstaande kan de Nedis op de lokale opslag na. Maar volgens mij moet dat softwarematig op te lossen zijn.
Ook de HA integratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
LarsBo3r schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Maar dan heb je toch nog andere apparaten nodig die Unifi Protect verzorgen?
een cloudkey ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:15
Anoniem: 1179574 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:53:
Wat ik heb draaien:

- Camera op de voordeur gericht, gewoon standaard onvif
- Standaard deurbel, ouderwets met contactje
- Raspberry Pi eraan geknoopt met relais

Wanneer nu iemand op de deurbel drukt wordt er een snapshot gemaakt en doorgestuurd via Pushover. Werkt perfect! Tevens kan ik via Livefeed gewoon de voordeur zien en heb verder niets te maken met een cloud abonnement ofzo. Opslag eventueel naar NAS.
Ik denk dat dit wel de meest handige oplossing is.
En voor degene die niet zo handig zijn met een relais zou je ook iets kunnen doen met een "smart button".
Domoticz als software om het eea. in te stellen en je bent klaar.

Camera met motion detectie bestaat ook.
Maar een losse bewegingssensor zou ook nog erbij kunnen, binnen Domoticz.

[ Voor 7% gewijzigd door Plenkske op 15-10-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
@skank,
Dus dan draait die deurbel (Unifi) toch op de normale controller software? Ik heb die software in een virtuele machine draaien voor mijn switches en accesspoints dus dat zou wel goed uitkomen.

Cloudkey draait toch gewoon de normale Unifi Controller software, is dus eigenlijk de vraag :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Marzman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:05:
Om vervolgens te reflashen neem ik aan?

Had niet eerder van Tuya gehoord, tot de GitHub link een paar posts hierboven. Tuya is kwa privacy en security wel een nieuw dieptepunt. Ik roep al langer dat China de wereld verovert met dergelijke aan het internet gekoppelde apparaten, met name netwerk camera's. Maar die Tuya cloud is weer een stap verder daarin. De wijze waarop het producten verkoopt aan white label leveranciers, zoals Nedis, die vervolgens binnen 5 minuten omdopen tot een *nieuw* eigen product, compleet met eigen Android/Iphone app, waarbij al dit soort leveranciers allemaal gebruik maken van dezelfde vage en slecht beveiligde obscure Tuya cloud, is zorgwekkend. Het gaat om al meer dan 10.000 van dit soort nep fabrikanten, met meer dan 11.000 verschillende producten, in meer dan 200 landen.
De privacy en security van dit soort producten is slecht. Als je zo'n product aan je interne netwerk koppelt, bijvoorbeeld zo'n Tuya wifi gloeilamp van slechts 10 euro, dan stel je je interne netwerk bloot aan Tuya en de leverancier. Welke in staat zijn om firmwares op afstand, zonder tussenkomt van de gebruiker, te flashen (lees hacken), wat het voor allerlei doeleiden kan worden ingezet, zoals botnets, cyberwarfare, cryptomining, data vergaring etc. Het is ook niet voor niets zo goedkoop, en de cloud is ook niets voor niets gratis, je bent namelijk zelf onderdeel van het product.

Hier een proof of concept met Tuya apparatuur:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
35C3 - Smart Home - Smart Hack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operations
Cyb schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:45:
[...]

Om vervolgens te reflashen neem ik aan?

Had niet eerder van Tuya gehoord, tot de GitHub link een paar posts hierboven. Tuya is kwa privacy en security wel een nieuw dieptepunt. Ik roep al langer dat China de wereld verovert met dergelijke aan het internet gekoppelde apparaten, met name netwerk camera's. Maar die Tuya cloud is weer een stap verder daarin. De wijze waarop het producten verkoopt aan white label leveranciers, zoals Nedis, die vervolgens binnen 5 minuten omdopen tot een *nieuw* eigen product, compleet met eigen Android/Iphone app, waarbij al dit soort leveranciers allemaal gebruik maken van dezelfde vage en slecht beveiligde obscure Tuya cloud, is zorgwekkend. Het gaat om al meer dan 10.000 van dit soort nep fabrikanten, met meer dan 11.000 verschillende producten, in meer dan 200 landen.
De privacy en security van dit soort producten is slecht. Als je zo'n product aan je interne netwerk koppelt, bijvoorbeeld zo'n Tuya wifi gloeilamp van slechts 10 euro, dan stel je je interne netwerk bloot aan Tuya en de leverancier. Welke in staat zijn om firmwares op afstand, zonder tussenkomt van de gebruiker, te flashen (lees hacken), wat het voor allerlei doeleiden kan worden ingezet, zoals botnets, cyberwarfare, cryptomining, data vergaring etc. Het is ook niet voor niets zo goedkoop, en de cloud is ook niets voor niets gratis, je bent namelijk zelf onderdeel van het product.

[YouTube: 35C3 - Smart Home - Smart Hack]
toon volledige bericht
@Cyb
Fijn dat ik toch elke keer weer op jou kan rekenen :) Dikke (y)

Niet iedereen heeft helemaal door wat ik probeer te bereiken / zit op dezelfde golflengte (binnen dit topic) heb ik af en toe het gevoel :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Cyb schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:45:
[...]

[YouTube: 35C3 - Smart Home - Smart Hack]
Dat kan theoretisch gezien wel gebeuren, en het zijn dan inderdaad wat vagere bedrijven zonder naamsbekendheid en China. Van de andere kant is het maar een deurbel (een printer of telefoon heeft veel meer bruikbare data voor China of de CIA tenzij je de deurbel op een toplocatie hangt) en kan dit evengoed bij gevestigde Europese of Amerikaanse merken (denk aan de sjoemelsoftware in autos die jaren verborgen bleef en onmogelijk geacht werd).

/▌

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Marzman schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:08:
[...]

Dat kan theoretisch gezien wel gebeuren, en het zijn dan inderdaad wat vagere bedrijven zonder naamsbekendheid en China.
Het probleem met dit soort vergevorderde white label structuren is dat de kern en controle in China zit, maar het ver daarbuiten verspreid wordt door white label fabrikanten. Neem Nedis met de wifi lamp:
https://nedis.nl/nl-nl/pr...art-led-lamp-warm-wit-b22
Nedis is een Nederlands bedrijf met (volgens de website) "meer dan 150 werknemers". De Nedis lamp is een Tuya product, maar dat is voor de klant niet direct te zien. De naam "Nedis" staat op de verpakking. Je zou dus verwachten dat het een product van een Nederlands bedrijf is, maar het is dus in werkelijkheid een Tuya product, vermomd als een Nederlands product.
Van de andere kant is het maar een deurbel (een printer of telefoon heeft veel meer bruikbare data voor China of de CIA tenzij je de deurbel op een toplocatie hangt) en kan dit evengoed bij gevestigde Europese of Amerikaanse merken (denk aan de sjoemelsoftware in autos die jaren verborgen bleef en onmogelijk geacht werd).
Je kan het inderdaad zien als maar een deurbel, maar in werkelijkheid is het een volwaardige computer aangesloten op een wifi thuisnetwerk, of nog erger, een bedrijfsnetwerk of overheidsnetwerk. In de presentatie van VTrust hebben ze een Tuya lamp gebruikt, wat dus ook gewoon een wifi computer is, van zo'n 10 euro.
Je mobiele app communiceert met deze lamp en lekt al gegevens uit naar China, waaronder telnr en gps locaties en IP adres. Je kan er van uit gaan dat China van Nederlandse policiti de telnrs, woonadressen en IP-adressen weten. Stel je voor dat een zoon/dochter van een Nederlandse politici nietsvermoedend zo'n Tuya wifi lamp in zijn kamer zet (wat een kwestie van tijd is voordat dit gebeurt). Door zo'n simpele consumentenkoop is China in staat om op elk gewenst moment zonder enige moeite direct in te breken bij deze politici.
Dit zijn vanuit security gezien gewoon letterlijk trojaanse backdoors, vervomd als gloeilamp, deurbel, lichtschakelaar, camera etc.

Als je vervolgens ook nagaat hoe China kwa hacken tekeer gaat op bijvoorbeeld een Belgische handelsdelegatie in China: nieuws: 'Chinezen voerden ict-aanval uit op Belgische handelsdelegatie'
Dan is het helemaal feest met deze simpele consumentenproducten van slechts een paar euro.

De AIVD zou moeten waarschuwen voor dit soort producten.

De VS legt bans op, op bepaalde Chinese merken, zoals Hikvision en Dahua. Maar met de white label strategie gaat dat een stuk lastiger, de nepfabrikanten zijn dan opeens in duizendtallen en ook in het eigen land zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyb op 16-10-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Operations schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:18:
[...]

@skank,
Dus dan draad die deurbel (Unifi) toch op de normale controller software? Ik heb die software in een virtuele machine draaien voor mijn switches en accesspoints dus dat zou wel goed uitkomen.

Cloudkey draait toch gewoon de normale Unifi Controller software, is dus eigenlijk de vraag :)
Neen, de controller kan je idd op een virutele machine draaien, de protect niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:40
n0ss schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:49:
[...]

Heb inmiddels contact gehad met Eufy support maar geven aan dat ze er nog niet met RTSP aan het bouwen zijn maar op de customer voice wachten:

[...]
Ik heb hier geen update meer van gezien, maar voor degenen die het leuk vinden om te weten is dat RTSP inmiddels is toegevoegd aan de eufyCam 2C. Geen idee hoe dit voor andere modellen geldt en heb het zelf nog niet op mijn Unraid server ingesteld, maar ga daar binnenkort wel eens mee knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

mailis schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:41:
[...]

Ik heb hier geen update meer van gezien, maar voor degenen die het leuk vinden om te weten is dat RTSP inmiddels is toegevoegd aan de eufyCam 2C. Geen idee hoe dit voor andere modellen geldt en heb het zelf nog niet op mijn Unraid server ingesteld, maar ga daar binnenkort wel eens mee knutselen.
Alleen deze cam? of ook de deurbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:40
De deurbel heb ik (nog) niet, maar wellicht dat iemand anders dit weet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-05 22:18
Heeft iemand toevallig al eens een lijstje gemaakt welke deurbellen nu (een beetje) in de buurt komen van de eisen van @Operations ?

Moet zeggend at de pricewatch niet heel erg helpvol is in deze categorie om een goede keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 11:10
ik ben ook op zoek naar een slimme deurbel, ik wil :
POE ondersteuning, open API en ook een keypad module

de enigste die ik vind is de doorbird D2101kv
maar amai, prijzig
de andere die er goed tegen aanleunt is de HIKvison KD8 series die zijn modulair, daar kan ook een keypad op... veel goedkoper, maar volgens mij ook een gesloten systeem, ook niet integreerbaar met HA

om die Doorbird aan de binnepost , daar kan je ook leuke tiles toevoegen, die dan bv een API call kunnen doen... wel leuk!

iemand anders nog tips buiten hikvision/doorbird?

[ Voor 4% gewijzigd door NoFate op 24-10-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinka
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:38
@NoFate Grandstream gds3710? Weliswaar geen openapi maar wel veelzijdig in te stellen.

[ Voor 52% gewijzigd door tinka op 24-10-2020 12:08 ]

PVOutput - Lichtvangers - SolarEdge 5.510kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarsBo3r
Operations schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 01:08:
[...]

@Cyb
Fijn dat ik toch elke keer weer op jou kan rekenen :) Dikke (y)

Niet iedereen heeft helemaal door wat ik probeer te bereiken / zit op dezelfde golflengte (binnen dit topic) heb ik af en toe het gevoel :p
Ben benieuwd of er al een deurbel hangt of niet ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
n0ss schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:32:
[...]

Alleen deze cam? of ook de deurbel?
Ook wel benieuwd naar !
edit: blijkbaar ook de deurbel
https://community.home-as...ra-integration/121758/260
Ik volg het op, dit wordt wel belangrijk

Zie ook helemaal onder

Blijkbaar kun je nu livestream in HA krijgen mits volgend script
Wie kan dit bevestigen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
alias: doorbell
sequence:
  - service: camera.turn_on
    data: {}
    entity_id: camera.doorbell
mode: single
icon: 'mdi:video'

[ Voor 57% gewijzigd door skank op 02-11-2020 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

skank schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:07:
[...]

Ook wel benieuwd naar !
edit: blijkbaar ook de deurbel
https://community.home-as...ra-integration/121758/260
Ik volg het op, dit wordt wel belangrijk

Zie ook helemaal onder

Blijkbaar kun je nu livestream in HA krijgen mits volgend script
Wie kan dit bevestigen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
alias: doorbell
sequence:
  - service: camera.turn_on
    data: {}
    entity_id: camera.doorbell
mode: single
icon: 'mdi:video'
toon volledige bericht
Ben benieuwd, als dit werkt schaf ik hem aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
n0ss schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:33:
[...]

Ben benieuwd, als dit werkt schaf ik hem aan _/-\o_
idem
Ik zat te wachten op unifi, maar wegens de noodzaak aan protect, wordt het een duur geval die bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

skank schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:05:
[...]

idem
Ik zat te wachten op unifi, maar wegens de noodzaak aan protect, wordt het een duur geval die bel.
inderdaad! vind die bel er iets gelikter uitzien maar is inderdaad afhankelijk van hun hardware....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
n0ss schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:14:
[...]

inderdaad! vind die bel er iets gelikter uitzien maar is inderdaad afhankelijk van hun hardware....
Het wordt bij unifi erg duur als je enkel de bel wilt , moet je nog es een cloudkey kopen ook of je kan de bel niet gebruiken.
Zo wordt het erg duur

Dat en het feit dat emby nog geen stream kon doen, zorgt ervoor dat ik nu nog steeds geen bel hem.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Toch nog wat vraagjes omtrent eufy

- Als er op de bel geduwd wordt, hoor je dan op alle google devices "er is iemand aan de voordeur?"
- Als er op de bel geduwd wordt, krijg je dan onmiddeiljk beeld op de google hubs?
- Kun je aan google vragen, toon me de voordeur (bel)?
- Is de base groot genoeg voor 2 cameras+ bel?
- Kun je de base al uitbreiden met een usb device (hdd)?
- Werkt 2fact authenticatie in BelgiË?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisg1201
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-10-2024
NoFate schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:32:
ik ben ook op zoek naar een slimme deurbel, ik wil :
POE ondersteuning, open API en ook een keypad module

de enigste die ik vind is de doorbird D2101kv
maar amai, prijzig
de andere die er goed tegen aanleunt is de HIKvison KD8 series die zijn modulair, daar kan ook een keypad op... veel goedkoper, maar volgens mij ook een gesloten systeem, ook niet integreerbaar met HA

om die Doorbird aan de binnepost , daar kan je ook leuke tiles toevoegen, die dan bv een API call kunnen doen... wel leuk!

iemand anders nog tips buiten hikvision/doorbird?
Ik zag dat de D101 van doorbird ook poe ondersteund - en goedkoper is! Alleen geen keypad module..

Pas trouwens op met chinese fabrikanten (je noemde hikvision): https://www.wifiweb.nl/beste-slimme-deurbellen/
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste