Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De loods is 4000m2... dus er zijn niet overal muren. De toestemming is het probleem hier niet dat is allemaal al geregeld.

Het gaat echter om de bevestiging van 360 graden fish eye cameras voor het overzicht in de ruimte. Daarnaast hangen er enkele bullet cameras aan de wanden maar gezien de grote hebben die niet genoeg dekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fmrama schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:30:
Je hebt cameramasten in allerlei lengtes. Ipv aan de grond, bevestig je hem dan aan het plafond.
Los van dat ik ze niet kleiner vind dan pak hem beet 3 meter zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat je een paal zomaar op zijn kop kan monteren. Het zal niet direct tot problemen mogen leiden. Daarnaast zijn deze wel erg prijzig vanaf zo'n 400 euro..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 22:22
Step5 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:09:
[...]

ah stom, ovwr het hoofd gezien van die buitenkabel, had daar wel op gezocht.

Maar waar word die kabel afgeraden? dat zal toch aan het type rj45 connector liggen. mijn ervaring is juist omgekeerd, die stranded kabel geeft problemen in veel stekkers
Ik ben er uit, ga toch maar voor de solid Belden Outdoor kabel en daarvoor geschikte RJ45 connectoren opzetten. Het heeft op zich allemaal niet zo heel veel te verduren en moet waarschijnlijk kunnen volstaan.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-09 13:02
Ik heb een nieuwe dahua ip camera. Deze wil ik nu koppelen aan de nvr. De nvr is merkloos. Daar zit de mogelijkheid voor 4 cameras’s. Nu heb ik daar 2 qfind camera’s aan gekoppeld. In de cms software zie ik dus

Ip NVR
—cam 1
—cam 2
xx
xx

Voor de xx wil ik nu de dahua zetten.
Nu blijkt dat de media poort van de nvr 34567 is. En die van de dahua camera 37777

Vraag is nu:
1.gaat dit nu wel lukken? Of zit ik toch ook aan een nvr van dahua vast?
Of zit ik helemaal mis. En kan ik gewoon 34567 gebruiken.

Update: sorry voor de domme vragen….ik zie inmiddels dat ik de media port nummer van de camera kan wijzigen. Tja, blame it on my age…. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door fmrama op 06-04-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:08
fmrama schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:15:
Ik heb een nieuwe dahua ip camera. Deze wil ik nu koppelen aan de nvr. De nvr is merkloos. Daar zit de mogelijkheid voor 4 cameras’s. Nu heb ik daar 2 qfind camera’s aan gekoppeld. In de cms software zie ik dus

Ip NVR
—cam 1
—cam 2
xx
xx

Nu blijkt dat de media poort van de nvr 34567 is. En die van de dahua camera 37777

Vraag is nu:

Update: sorry voor de domme vragen….ik zie inmiddels dat ik de media port nummer van de camera kan wijzigen. Tja, blame it on my age…. 8)7
Moet haast wel lukken zou je denken maar nvr moet wel ondersteuning hebben voor dahua, onvif of zelf in te stellen rtsp stream. Staat daar iets van in de specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
De nvr werkt met ONVIF . Verder kan ik niet veel vinden in de specs.
Ik zag ook nog iets van vendor instelling en daar staat dahua in. ??
Morgen maar eens proberen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
fmrama schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:55:
De nvr werkt met ONVIF . Verder kan ik niet veel vinden in de specs.
Ik zag ook nog iets van vendor instelling en daar staat dahua in. ??
Morgen maar eens proberen allemaal.
Moet wel lukken dan. Dahua is prima in te stellen met de webinterface, misschien dat je onvif nog expliciet aan moet zetten als je dat gaat gebruiken, maar dat weet ik zo niet uit het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Verwijderd schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:35:
De loods is 4000m2... dus er zijn niet overal muren. De toestemming is het probleem hier niet dat is allemaal al geregeld.

Het gaat echter om de bevestiging van 360 graden fish eye cameras voor het overzicht in de ruimte. Daarnaast hangen er enkele bullet cameras aan de wanden maar gezien de grote hebben die niet genoeg dekking
Ah, excuses, ik krijg een beetje de kriebels van dingen als 360 graden en camera's op een werkplek dus dan ga ik er snel vanuit dat iemand zomaar iets aan het doen is, maar je hebt je huiswerk dus toch zeker gedaan.

Ik zou het zoeken in een stuk metaal vanaf het plafond in dat geval. Ik weet niet wat voor loods het is en of er misschien ergens wat restmateriaal te vinden is dat hiervoor gebruikt kan worden, maar 400 euro voor zo'n paal (ervan uitgaande dat die überhaupt op de kop mag) lijkt me grote onzin. Kan hij niet direct tegen een ondersteuningsbalk van het dak/plafond?

[ Voor 4% gewijzigd door Oon op 07-04-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
fmrama schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:15:

Ip NVR
—cam 1
—cam 2
xx
xx

Vraag is nu:

Helaas is het me (nog) niet gelukt.
Ik krijg de dahua niet aan de nvr gekoppeld. Ik had de poort 37777 (zie afbeelding) gewijzigd naar 34567. Dit blijkt toch niet de juiste manier te zijn, Toen de http poort op 34567, de dahua was niet meer benaderbaar op het ip adres. Alleen met de toevoeging 34567 achter het ip adres. Dus maar weer terug gezet.
Ook maar eens 80 van gemaakt. Ook dat werkt niet.

De software pss van dahua gepakt , maar ook daar kan ik de nvr niet via het ip adres online krijgen.

Maar eens even denken wat ik ga doen. ?? Of een dahua nvr en/of een sdd kaartje erin..Even laten bezinken.
Morgen de nvr via de hdmi van de tv aansluiten. Dan eens proberen via de software vd nvr proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVKpmr23UHJYCh3iJztEHszt2NI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVJlYCsD5B7r1PzRqZPeZnvz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Nog even een domme vraag:

Stel ik heb een dahua nvr met 4 POE poorten. En sluit op een van die poorten een camera aan zonder POE, maar met eigen voeding. Gaat dit goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
fmrama schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:15:
Nog even een domme vraag:

Stel ik heb een dahua nvr met 4 POE poorten. En sluit op een van die poorten een camera aan zonder POE, maar met eigen voeding. Gaat dit goed?
Kort antwoord...ja

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Toch maar een dahua nvr besteld. Is tenminste ook fatsoenlijke software voor beheer van nvr en camera.
Tzt komt er nog twee dahua camera s bij. Dan maar even goed uitpakken.
😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oon schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:01:
[...]

Ah, excuses, ik krijg een beetje de kriebels van dingen als 360 graden en camera's op een werkplek dus dan ga ik er snel vanuit dat iemand zomaar iets aan het doen is, maar je hebt je huiswerk dus toch zeker gedaan.

Ik zou het zoeken in een stuk metaal vanaf het plafond in dat geval. Ik weet niet wat voor loods het is en of er misschien ergens wat restmateriaal te vinden is dat hiervoor gebruikt kan worden, maar 400 euro voor zo'n paal (ervan uitgaande dat die überhaupt op de kop mag) lijkt me grote onzin. Kan hij niet direct tegen een ondersteuningsbalk van het dak/plafond?
Zelf maken is de laatste optie daar de loods wel zakelijk is, is het laatste wat je wilt dat er een stuk metaal naar beneden klettert.

Ik kwam op deze oplossing omdat ik het in de praktijk ook al eens had gezien, na wat zoeken eindelijk gevonden mediamarkt past het dus ook toe:
Afbeeldingslocatie: https://media.insiders.nl/spa/files/image/mediamarkt-arenapoort-2_2517701333.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-09 17:54
Hallo mede-tweakers!

Ik ben op dit moment aan het oriënteren op de aanschaf van een eerste beveiligingscamera voor de voorkant van ons huis. Qua setup wordt het waarschijnlijk het volgende:
- Hikvision Colorvu camera;
- Opslag op Synology NAS met gebruik van Synology Surveillance Station

Ik zit alleen in dubio over de wijze van aansluiten van de camera. De camera komt aan de voorkant van het huis aan de buitenmuur te hangen, direct onder een raam op de 1e verdieping. Aansluiting zal via POE plaatsvinden middels een platte UTP-kabel die precies tussen het openslaande raam door past. Aan deze kant van het huis heb ik echter geen kabel liggen om de camera op aan te sluiten en dit is praktisch gezien op dit moment ook niet mogelijk.

De netwerksetup is op dit moment als volgt:
- Fritzbox 4040 in de meterkast;
- FritzRepeater 2400 op de 1e verdieping op slaapkamer aan de achterzijde vh huis (via LAN aangesloten);
- Fritzbox 4040 op zolder die dienst doet als AP (via LAN) en switch voor bekabeld internet op zolder.

Om de camera aan de voorzijde aan te sluiten heb ik volgens mij twee opties:
- Powerline, bijv: pricewatch: AVM FRITZ!Powerline 510E Set Edition International;
- Extra AP plaatsen op de 1e verdieping aan de voorzijde van het huis en die draadloos verbinden met de Repeater2400 aan de achterzijde van het huis (dit kan op 5Ghz). Vanuit extra AP vervolgens een kabel naar de camera. pricewatch: AVM Fritz!Repeater 1200 (Internationale versie)

Qua snelheid van de verbinding zijn mijn eisen niet heel hoog, omdat beide in principe alleen de verbinding met de camera hoeven te regelen (hoewel een extra AP natuurlijk ook door andere apparaten gebruikt kan/zal worden).

Mijn vraag is: wat levert de meest stabiele verbinding op? Zowel powerline als wifi kunnen volgens mij gevoelig zijn voor verstoringen. Het snelheidsverlies via powerline vind ik op zich geen probleem, zolang het maar stabiel is en snel genoeg om de data te kunnen doorsturen naar de NAS binnen het netwerk. Wifi zal misschien in theorie wat sneller zijn, maar daar maak ik me vooral zorgen over de stabiliteit van de verbinding.

Het betreft overigens een vrij nieuw huis (2012), dus de kwaliteit van de interne bekabeling (voor de elektriciteit) is hopelijk goed en alle stopcontacten zijn geaard (edit: ik zie dat de gelinkte Fritz helemaal geen randaarde heeft, dus voor die maakt het weinig uit, voor andere opties mogelijk wel O-) ). Dat maakt volgens mij nog wel een verschil voor powerline.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Erwin186 op 10-04-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Dahua perikelen……

Ik heb nu een dahua camera en een dahua nvr 4104 P 4ks2. De camera heb ik met de config tool geinitialiseerd en het ip adres gewijzigd. Via de laptop. En gelijk beeld.
Vanmorgen wil ik de nvr operationeel maken. Het weekend de handleiding doorgenomen. Dacht dat is makkelijk. Dus netwerkkabel , muis, camera , hdmi aangesloten. De hdmi in de hdmi ingang van de televisie. Spanning erop……maar geen beeld via de hdmi. Andere hdmi ingang, ook niks. Verdorie…..
Toen via de laptop de config tool opgestart. De nvr was daar gelijk zichtbaar. Dus daar geinistialiseerd, ip aangepast en alle instellingen kunnen doen. Eind goed al goed.

Nu blijf ik met de vraag: waarom geen beeld via de hdmi.? Hdmi Versie probleem. 🤔
Zijn er tweakers met gelijke ervaring?

Update: 🥵🤢
Na toch nog eens de handleiding erbij gepakt….blijkt dat ik geen internetkabel had moeten aansluiten.Dus alleen hdmi, camera en muis. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door fmrama op 11-04-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
fmrama schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:07:
Dahua perikelen……

Ik heb nu een dahua camera en een dahua nvr 4104 P 4ks2. De camera heb ik met de config tool geinitialiseerd en het ip adres gewijzigd. Via de laptop. En gelijk beeld.
Vanmorgen wil ik de nvr operationeel maken. Het weekend de handleiding doorgenomen. Dacht dat is makkelijk. Dus netwerkkabel , muis, camera , hdmi aangesloten. De hdmi in de hdmi ingang van de televisie. Spanning erop……maar geen beeld via de hdmi. Andere hdmi ingang, ook niks. Verdorie…..
Toen via de laptop de config tool opgestart. De nvr was daar gelijk zichtbaar. Dus daar geinistialiseerd, ip aangepast en alle instellingen kunnen doen. Eind goed al goed.

Nu blijf ik met de vraag: waarom geen beeld via de hdmi.? Hdmi Versie probleem. 🤔
Zijn er tweakers met gelijke ervaring?

Update: 🥵🤢
Na toch nog eens de handleiding erbij gepakt….blijkt dat ik geen internetkabel had moeten aansluiten.Dus alleen hdmi, camera en muis. 8)7
Kan me niet heugen dat ik daar issues mee had, heb in het begin wel met scherm eraan ingesteld. Kan best dat de ethernetkabel er later in ging...
Maar goed, nu heb je wel beeld dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Ja, alles werkt. Morgen de camera buiten ophangen. En App installeren .
Het is een 4MP met 2.8 mm lens( IPC-HFW3441E-AS,) Komt in de achtertuin. Voor de oprit komt er ook nog een. Ik twijfel nog…of dezelfde of een 2MP fullcollor starlight met 3.6 mm lens.( IPC-HFW4239T-ASE ) Dus even kijken hoe het beeld buiten s’nachts is van de 2.8 mm. Gaat helemaal goed komen!

[ Voor 5% gewijzigd door fmrama op 11-04-2022 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xantoz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:02
Erwin186 schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:51:
Ik ben op dit moment aan het oriënteren op de aanschaf van een eerste beveiligingscamera voor de voorkant van ons huis. Qua setup wordt het waarschijnlijk het volgende:
- Hikvision Colorvu camera;
- Opslag op Synology NAS met gebruik van Synology Surveillance Station

……
……
……

Mijn vraag is: wat levert de meest stabiele verbinding op? Zowel powerline als wifi kunnen volgens mij gevoelig zijn voor verstoringen. Het snelheidsverlies via powerline vind ik op zich geen probleem, zolang het maar stabiel is en snel genoeg om de data te kunnen doorsturen naar de NAS binnen het netwerk. Wifi zal misschien in theorie wat sneller zijn, maar daar maak ik me vooral zorgen over de stabiliteit van de verbinding.

Het betreft overigens een vrij nieuw huis (2012), dus de kwaliteit van de interne bekabeling (voor de elektriciteit) is hopelijk goed en alle stopcontacten zijn geaard (edit: ik zie dat de gelinkte Fritz helemaal geen randaarde heeft, dus voor die maakt het weinig uit, voor andere opties mogelijk wel O-) ). Dat maakt volgens mij nog wel een verschil voor powerline.
Ik heb sinds een half jaar een gelijke setup waarbij de camera op de vrijstaande schuur in de tuin hangt. Ons huis is van 2009. Omdat de wifi niet optimaal in de tuin is heb ik gekozen voor een powerline. Tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.

Mijn keuze is gevallen op:
- https://tweakers.net/pric...etgear-pl1000-100pes.html

Ik heb trouwens vooral gekeken naar de “goedkoopste” oplossing en heb toen €42,- betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin186
Xantoz schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:32:
[...]

Ik heb sinds een half jaar een gelijke setup waarbij de camera op de vrijstaande schuur in de tuin hangt. Ons huis is van 2009. Omdat de wifi niet optimaal in de tuin is heb ik gekozen voor een powerline. Tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.

Mijn keuze is gevallen op:
- https://tweakers.net/pric...etgear-pl1000-100pes.html

Ik heb trouwens vooral gekeken naar de “goedkoopste” oplossing en heb toen €42,- betaald.
Bedankt! Ik neig ook wel naar powerline, misschien niet het snelste, maar volgens mij wel stabieler dan wifi. Ik kijk ook vooral naar een simpele, goedkope oplossing, het hoeft verder weinig toeters en bellen te hebben. De Fritzbox is hooguit een paar euro duurder, maar dat is qua integratie met de rest dan wel weer fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Op dit moment heb ik al een Hikvision PTZ dome tegen de onderkant van de dakgoot (nieuwbouwhuis, brede goot) hangen. Nu heb ik een overkapping/carport af waar ik ook de camera beveiliging op uit wil breiden.

Nu neemt die Hikvision op op een gruwelijk oude Synology (staat geloof ik al 10 jaar te brommen). Deze begint nu (disk, dus minor) mankementen te vertonen en dus ben ik op zoek naar 1 of 2 nieuwe camera's en bij voorkeur ook een nieuw NVR (of dat dan een Synology is of iets anders maakt me niet zoveel uit).

Daarnaast heb ik de optie om de huidige setup zo te laten staan en een nieuwe er naast te zetten. Keuzes, keuzes :).

- Ik heb een Ring deurbel; daarop misschien uitbreiden met camera's? Heeft niet mijn voorkeur; want dan heb ik minder 'grip' op de situatie.
- Het hele huis is uitgerust met Unifi spullen; deze uitbreiden met Unifi camera's? En de Hikvision laten draaien op de NAS zo lang dat goed gaat.
- Hikvision uitbreiden op een nieuwe NAS of NVR ?

Heb dus wel wat opties. Misschien was het makkelijker als ik minder opties zou hebben :+ . Welke weg zouden jullie inslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
the-edge schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:11:
...knip...
Heb dus wel wat opties. Misschien was het makkelijker als ik minder opties zou hebben :+ . Welke weg zouden jullie inslaan?
Dat is uiteraard erg persoonlijk, maar ik ben uitermate tevreden met mijn drie Dahua IP camera's die ik gebruik met Surveillance Station. Het werkt gewoon allemaal erg fijn en mijn Synology staat toch al 24/7 te draaien.

Ik heb dus wel een extra licentie aan moeten schaffen, maar dat is wat mij betreft niet onoverkomelijk. Een deurbelcam hebben we niet, daar hangt de Dahua voor bij de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipy05
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:13
wie kan mij helpen en de juiste richting insturen?

Vanaf het 1ste uur erger ik mij aan de software van de Dahua nvr en pc software. Ligt dit aan mijn of is dit zo omslachtig en werkt maar half?
Nu wou ik iets opgenomen terug herbekijken, is mij totaal niet gelukt op terug te kijken.

Nu ben ik toch aan het kijken naar een synology nas/nvr.
Ik was al een tijdje Surveillance Station aan het uitproberen voor een ander project

Ik heb volgende setup

IPC-HDBW2320RP-ZS 3 stuks
IPC-HDBW2531RP-ZS 1 stuks (is nieuw, 1 van de bovenstaande is stuk geraakt)

DHI-NVR4108H-8P

Zouden deze camera's werken in Surveillance Station (volledige type vindt ik niet terug) en ook de auto focus?
De NVR1218 sprak mij aan omdat deze ook een hdmi poort heeft
of toch eerder naar de DS218 gaan wat iets mee toekomstgericht beter is?

met vriendelijke groeten,
skipy05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
skipy05 schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:38:
wie kan mij helpen en de juiste richting insturen?

Vanaf het 1ste uur erger ik mij aan de software van de Dahua nvr en pc software. Ligt dit aan mijn of is dit zo omslachtig en werkt maar half?
Nu wou ik iets opgenomen terug herbekijken, is mij totaal niet gelukt op terug te kijken.

Nu ben ik toch aan het kijken naar een synology nas/nvr.
Ik was al een tijdje Surveillance Station aan het uitproberen voor een ander project

Ik heb volgende setup

IPC-HDBW2320RP-ZS 3 stuks
IPC-HDBW2531RP-ZS 1 stuks (is nieuw, 1 van de bovenstaande is stuk geraakt)

DHI-NVR4108H-8P

Zouden deze camera's werken in Surveillance Station (volledige type vindt ik niet terug) en ook de auto focus?
De NVR1218 sprak mij aan omdat deze ook een hdmi poort heeft
of toch eerder naar de DS218 gaan wat iets mee toekomstgericht beter is?

met vriendelijke groeten,
skipy05
Als de camera's ONVIF ondersteunen dan gaan ze zeker werken. In combinatie met een Synology heb je dus maar 2 licenties. Je zal er dus nog 2 bij moeten kopen om ze alle 4 in SS te kunnen gebruiken.

Als je voor een Synology oplossing gaat zou ik zeker kijken naar minimaal een DS220+ of DS720+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Na de cameras van dahua draaiend gekregen te hebben, wil ik voor in huis een simpele ‘Imou Rex 4MP’ aanschaffen. Zouden de opnames van deze camera ook aan de dahua nvr gekoppeld kunnen worden, via de dahua smart pss?

Update: sorry, ik was alweer te snel met de vraag, Ik heb inmiddels een fimpje gevonden waarin het uitgelegd wordt. Gaat op dezelfde manier als bij een dahua camera…… :( 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door fmrama op 18-04-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Tja, toch weer een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Ik heb de dahua DMSS app op de iphone gezet. Middels ip adres toegevoegd. Via wifi heb ik beeld,
Zet ik de wifi uit en de mobile data aan, dan krijg ik geen beeld. (Login time out)

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:40
Poort opengezet op je router/modem?

Met wifi zit je op je eigen netwerk.
Met mobile data benader je het netwerk van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58

FlipFluitketel

Frontpage Admin
fmrama schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:50:
Tja, toch weer een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Ik heb de dahua DMSS app op de iphone gezet. Middels ip adres toegevoegd. Via wifi heb ik beeld,
Zet ik de wifi uit en de mobile data aan, dan krijg ik geen beeld. (Login time out)

Wat doe ik fout?
Welk ip-adres heb je toegevoegd? Het interne of externe? Als je het interne hebt toegevoegd gaat het niet werken van buiten je eigen netwerk, als je het externe hebt toegevoegd zul je zoals @MaxDamage al zegt de poorten ook in je modem/router open moeten zetten.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb nu met de app de qr kode in de software bij p2p gescand. Dat helpt niet.
Ik heb dus het interne adres toegevoegd, Duidelijk dat dat niet werk.
Waar zie ik het externe adres. Is dit het externe van het modem/provider?
Dus nog maar eens rustig op me laten inwerken.
(Sorry, vroeger was me dit wel duidelijk, maar door iets in mijn hersenen kan ik het niet allemaal zosnel verwerken en gaat lezen wat moeilijker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb even de portforward afgedrukt van de router.
Wat zet ik bij de public port?
Bij de local port denk ik 37777 van de nvr
En het ip adres van de nvr.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cHgE5XlKQNqte_BpXILQFFdqoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaSFBzsSm5BiXFocUW3a0ZH3.jpg?f=fotoalbum_large
Wat zet ik bij de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb in de router de port forward ingevoerd. Maar nu.

In de dmss app heb ik bij het ip adres het adres van het glasvezel modem ingevoerd.
Als ik save krijg ik de melding ‘login timeout’,
Nu zit ik bij Delta glas en die hebben een serie IP adressen die nog geregistreerd staan in de VS.
Zou het daarmee te maken kunnen hebben, dat het niet werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySZ4ClMZXyP7NlyLi-VyVkblocw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t33WXMSrnpQgYjtp3mXeiWlf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
fmrama schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:26:
Ik heb even de portforward afgedrukt van de router.
Wat zet ik bij de public port?
Bij de local port denk ik 37777 van de nvr
En het ip adres van de nvr.

[Afbeelding]
Wat zet ik bij de
https://dahuawiki.com/Rem...ess_Setup_Port_Forwarding
Create port forwarding rules for each port you wish to forward for the NVR. (Usually you will only need to forward the HTTP and the TCP port.) Default Ports: TCP: 37777 UDP: 37778 HTTP: 80 RTSP: 554 HTTPS: 443
Poort 80 en 3777 volgens Dahua.
Bij public mag je zelf wat invullen maar die moet je dan ook in je app invullen ipv de standaard-poort.

Heb je niet ook toevallig 2 routers achter elkaar? Of 1 modem en nog een aparte router?

[ Voor 4% gewijzigd door FlipFluitketel op 19-04-2022 08:08 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Misschien dat je hier iets aan hebt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYkO8sCMDlnXlp6k8jdxteZ6NG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7wrvBWy1w3jkq3sxwrzvzN34.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door A3-D op 19-04-2022 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:52
fmrama schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:18:
Ik heb nu met de app de qr kode in de software bij p2p gescand. Dat helpt niet.
Ik heb dus het interne adres toegevoegd, Duidelijk dat dat niet werk.
Waar zie ik het externe adres. Is dit het externe van het modem/provider?
Dus nog maar eens rustig op me laten inwerken.
(Sorry, vroeger was me dit wel duidelijk, maar door iets in mijn hersenen kan ik het niet allemaal zosnel verwerken en gaat lezen wat moeilijker)
Als je de software DMSS gebruik druk je links boven op de +
dan kies je voor SN/Scan
Scan dan de QR code die in je Recorder wordt weer gegeven of klik op handmatig (onder het camera vakje)
Dit is het Serienummer van de recorder.
Geef dan aan wat het is en geef het beestje een naam.
Meer zou je niet hoeven doen. Port-Forwarding hoef je niet te gebruiken hiervoor.
Gebruik je IP/Domein dan moet dat wel. deze zou je kunnen gebruiken voor als je thuis bent met het interne IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Opnieuw geprobeerd met het scannen van het serienummer.
De login time out heb ik nu niet meer. (Ik had eerst de iphone niet de wifi uit) De app heeft de nvr geregistreerd met 1 actief kanaal. Dat klopt. Alleen krijg ik de melding in het preview scherm ‘ verbinden mislukt -NVR’

Maar weer eens proberen met port forward. Als ik dan in de app het ip adres van het modem invoer moet het dan ook de gebruikersnaam en wachtwoord van het modem zijn, toch.
Overigens is het een genexis modem.

Wanneer ik in dmss via IP adres het ip adres van het modem invoer krijg ik weer een login time out.

Tja…..maar even laten rusten en tzt opnieuw proberen. :(

[ Voor 14% gewijzigd door fmrama op 19-04-2022 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Even een update:
Het is gelukt! 🥳

Via SN scan.
Eerst zoals vanochtend nog eens geprobeerd…..geen beeld
Account verwijderd. En nieuw account aangemaakt
SN scan ed, geen beeld.

En nu komt het……
DMSS uitgelogd, opnieuw ingelogd….en gelijk beeld.
Zo simpel kan het zijn.

Dank allen voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
fmrama schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:26:
Opnieuw geprobeerd met het scannen van het serienummer.
De login time out heb ik nu niet meer. (Ik had eerst de iphone niet de wifi uit) De app heeft de nvr geregistreerd met 1 actief kanaal. Dat klopt. Alleen krijg ik de melding in het preview scherm ‘ verbinden mislukt -NVR’

Maar weer eens proberen met port forward. Als ik dan in de app het ip adres van het modem invoer moet het dan ook de gebruikersnaam en wachtwoord van het modem zijn, toch.
Overigens is het een genexis modem.

Wanneer ik in dmss via IP adres het ip adres van het modem invoer krijg ik weer een login time out.

Tja…..maar even laten rusten en tzt opnieuw proberen. :(
Je hebt het wel al werkend maar nog even over gebruikersnaam/ww. Nee, dat moet niet de gebruikersnaam/ww van modem zijn dat je in de DMSS-app invult maar de gebruikersnaam/ww van je NVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
@FlipFluitketel
Ok! Bedankt voor de aanvulling,

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht een dikke inbreker aan de deur gehad.
Ik schrok me rot vanmorgen toen ik de beelden bekeek, gelukkig zat de deur op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Waar ik me de laatste tijd aan stoor is het volgende, bij objecten die langs de camera komen (langzaam of snel) zie je soms het onderstaande. Dit is niet altijd het geval. Het lijkt er op dat zodra de persoon/voertuig in beeld komt het optreed, allemaal pixels die binnen een seconde weer oplossen.

Kan iemand mij vertellen waar dit door komt en belangrijker nog, hoe dit op te lossen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ygo6UeSP_Vj6svMfJQssV-nkLCk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6aQI8QV5QwzoxJfvs7vO2RRX.png?f=user_large

Ik heb de volgende apparatuur en settings:

Dahua IPC-HDBW5831R-ZE
3840*2160
15 FPS
CBR 10240 kb/s
I Frame interval 15

De NVR is een Synology 215j met de Synology Surveillance station.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ping83 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:44:
Waar ik me de laatste tijd aan stoor is het volgende, bij objecten die langs de camera komen (langzaam of snel) zie je soms het onderstaande. Dit is niet altijd het geval. Het lijkt er op dat zodra de persoon/voertuig in beeld komt het optreed, allemaal pixels die binnen een seconde weer oplossen.

Kan iemand mij vertellen waar dit door komt en belangrijker nog, hoe dit op te lossen is.

[Afbeelding]

Ik heb de volgende apparatuur en settings:

Dahua IPC-HDBW5831R-ZE
3840*2160
15 FPS
CBR 10240 kb/s
I Frame interval 15

De NVR is een Synology 215j met de Synology Surveillance station.
Probeer eens je bitrate iets lager te zetten, of je iFrame naar 30. Of beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:38:
[...]

Probeer eens je bitrate iets lager te zetten, of je iFrame naar 30. Of beide.
iFrame naar 30 gezet, het ziet er tot nu toe goed uit. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 22:33
Hier toch ook maar weer bezig met een camera setup.Vorig jaar al in beraad gehad en telkens op een reolink systeem uitgekomen maar nooit aangeschaft.

Na wat lezen nu op de Hikvision Colorvu uitgekomen die in belgie toch wel betaalbaar is volgens mij zelfs goedkoper dan via aliexpres...

https://www.vtaclight.be/...-50308#attr=194045,188522

Alleen nu nog een passende NVR, wil 3 of 4 camera's ophangen 2x 2.8mm 1x 4mm ( en de 4e eventueel ook 4mm) Maar vind desbetreffende webshop niet heel duidelijk met hun omschrijvingen.
Zat te denken aan de https://www.vtaclight.be/...rder=list_price+asc#attr= of de https://www.vtaclight.be/...rand=2#attr=187433,187470
maar dan zie ik staan "•H.265+ •1HDD •4CH POE •8ch@1080P Decode" Maar 1080p decode is toch te weinig als ik 4x een 4K camera heb ?

Ik had ook begrepen dat de https://www.vtaclight.be/...-ds-2cd23x6g2-48820#attr= wel noodzakelijk is als je hem buiten met POE wilt aansluiten zonder bekabeling buiten de unit.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 16:51
Je lijk is naar de g1 serie, deze hebben geen Uitgebreide bewegingsdetectie analyse om valse meldingen te voorkomen. Voor de ca 150 euro die jou website rekent voor de G1 heb ik vorig jaar de G2 serie via Andy besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Mijn dahua camera’s hebben built in mic’s. Oa de IPC-HFW3441E-AS
Ik heb de instellingen gedaan volgens de gevonden handleiding. Zie afbeelding van de handleiding, En de benodigde mic icoontjes aangeklikt.
Alleen totaal geen geluid. Live niet en bij opnames niet.
Is er nog iets wat ik over het hoofd zie? Iets met de audio in en out stekkers ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJOEjHZUAzl5Wi542nYcqddWXxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQ6gZPrJfcMttnJ6v62ZYqV3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:30
Dit lijkt mij een screenshot van de NVR te zijn. Wat zegt de webinterface van de camera? Staat de mic daar wel aan?
Zet ook Noise filter uit, hierdoor worden stemmen verstaanbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjrbKZqF5YQ_JPkYISlSXAGfrS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtZq7EzKsBtPNlFBQ3YfPIKs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Hoe kom ik daar op?
Met het ip adres lukt niet.

Ik heb het idee, dat de afbeelding met oudere software is.? Ik gebruik smart pss.En kies daar de gewenste camera.

[ Voor 56% gewijzigd door fmrama op 28-04-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Heb je ze rechtstreeks op de NVR geplugged zitten? Of lopen ze via je normale netwerk?
Indien het eerste:
https://ipcamtalk.com/thr...erface-not-working.38678/

Indien het tweede:
Dan moet je ze gewoon kunnen benaderen met het ip adres wat je dhcp-server ze gegeven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ze zitten in de nvr. Met poe.
Ik ga er eens even mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Jeweetje schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:59:
Je lijk is naar de g1 serie, deze hebben geen Uitgebreide bewegingsdetectie analyse om valse meldingen te voorkomen. Voor de ca 150 euro die jou website rekent voor de G1 heb ik vorig jaar de G2 serie via Andy besteld.
Bedankt dan toch maar een mailtje naar Andy, is er bij Andy veel risico op bijkomende kosten?

En zijn de junction boxes nodig bij Poe aansluitingen ? Of is er genoeg ruimte om rechtstreeks op de muur te monteren ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
Heb een iets ruimer gat geboord en de stekkers afgetaped en in de spouw kunnen opbergen.

Heb ergens gelezen dat Andy vanuit Europa zou gaan verzenden.
Nu is de verkoper verplicht om btw te verrekenen, vorig jaar nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:45
Ik heb bij Andy wat extra betaald om geen import kosten te hoeven betalen. Dan verstuurd hij 't via een Europees adresje ergens.
Op mijn totale bestelling van 1500+ euro waren die paar tientjes geen probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Krijg nu een prijs van andy voor 164 dollar per camera en hij heeft geen 4 kanaals NVR ( wil maar 3 camera's dus 4 kanaals is voldoende voor mij. Maar zijn aanbod is dus
3x camera á $ 164,- + 1x NVR7608-8P-4K2/NVR7616-16P-4K2 á $ 240,-
Voor de totale set kom ik dan na omrekenen met huidige dollarkoers van 95 cent op 695,-
(Weet niet of dit incl btw is heb het nagevraagd maar nog geen reactie maar sowieso excl invoerrechten)

Securitydiscounter kan ik wel een 4 kanaals NVR selecteren en dan kom ik uit op :
https://securitydiscounter.nl/hikvision-ds-2cd2347g2-lu-28mm
https://securitydiscounte...-recorder-ds-7604ni-k1/4p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqvVAyMgjsEdya53W3QxVU5iOTM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hskZnvdog57k5DRWwI327YSK.jpg?f=user_large

Totaal dus € 703.80
Ja het is geen 8 maar 4 kanaals ( heb niet meer nodig) maar geen bijkomende kosten meer zoals BTW/invoerrechten en ook garantie via nederlandse winkel. Zijn er hier ervaringen met deze winkel ?

[ Voor 9% gewijzigd door harley op 02-05-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:31
harley schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:29:
Krijg nu een prijs van andy voor 164 dollar per camera en hij heeft geen 4 kanaals NVR ( wil maar 3 camera's dus 4 kanaals is voldoende voor mij. Maar zijn aanbod is dus
3x camera á $ 164,- + 1x NVR7608-8P-4K2/NVR7616-16P-4K2 á $ 240,-
Voor de totale set kom ik dan na omrekenen met huidige dollarkoers van 95 cent op 695,-
(Weet niet of dit incl btw is heb het nagevraagd maar nog geen reactie maar sowieso excl invoerrechten)

Securitydiscounter kan ik wel een 4 kanaals NVR selecteren en dan kom ik uit op :
https://securitydiscounter.nl/hikvision-ds-2cd2347g2-lu-28mm
https://securitydiscounte...-recorder-ds-7604ni-k1/4p
[Afbeelding]

Totaal dus € 703.80
Ja het is geen 8 maar 4 kanaals ( heb niet meer nodig) maar geen bijkomende kosten meer zoals BTW/invoerrechten en ook garantie via nederlandse winkel. Zijn er hier ervaringen met deze winkel ?
Bij Andy krijgt je tegenwoordig een prijs inclusief btw. Dus van invoerrechten is geen sprake meer dan.
Tenminste; als je via Aliexpress koopt bij zijjn winkel Empire;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Daar ben ik weer met een vraag,

Ik gebruik Smart pss voor de dahua nvr en camera’s. Als ik het programma opstart, gaat dit gepaard met een systeem geluid /piep van de laptops. Zowel een asus als sony laptop. Beide met een i3 processor ca. 2,5 ghz .
Als het programma eenmaal draait is er niks aan de hand. Sluit ik het af en start het gelijk weer op, ook niet. Het is dus bij de eerste keer opstarten. Is dit een extra veiligheid voor ongeoorloof gebruik van smart pss of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin186
Len020 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:14:
[...]

Bij Andy krijgt je tegenwoordig een prijs inclusief btw. Dus van invoerrechten is geen sprake meer dan.
Tenminste; als je via Aliexpress koopt bij zijjn winkel Empire;
Via zijn winkel bij Amazon.com ook. Bij de check-out berekent Amazon automatisch de bijkomende kosten en dan regelen zij verder de hele invoer en BTW-afdracht. Qua prijs komt dat per saldo ongeveer op hetzelfde neer als via Ali.

Ik heb zelf onlangs bij Andy besteld via Amazon. Geen verdere bijkomende kosten gehad en super snel geregeld. Donderdag besteld en dinsdag erna al in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:33
Heeft iemand ervaring met zo'n ding als dit?
Ik kan er (nog) geen echte review van vinden.
(Wellicht leuk 'voor de heb' naast de reguliere Dahua's/Hikvisions thuis)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrZmN3YVkO89-HctdOsOzcBP9UQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AXVAtcvz0TXdegSSPbnM6VgA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Erwin186 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:25:
[...]

Via zijn winkel bij Amazon.com ook. Bij de check-out berekent Amazon automatisch de bijkomende kosten en dan regelen zij verder de hele invoer en BTW-afdracht. Qua prijs komt dat per saldo ongeveer op hetzelfde neer als via Ali.

Ik heb zelf onlangs bij Andy besteld via Amazon. Geen verdere bijkomende kosten gehad en super snel geregeld. Donderdag besteld en dinsdag erna al in huis.
heb je een linkje van zijn amazon winkel ?
Want via de offerte via de mail kreeg ik wel te horen dat hij lagere tarieven op de factuur zet voor zo laag mogelijke invoerrechten, oftewel nog wel bijkomende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin186
harley schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:26:
[...]

heb je een linkje van zijn amazon winkel ?
Want via de offerte via de mail kreeg ik wel te horen dat hij lagere tarieven op de factuur zet voor zo laag mogelijke invoerrechten, oftewel nog wel bijkomende kosten.
https://www.amazon.com/sp...BQGJF&isAmazonFulfilled=1

Je moet overigens wel ingelogd zijn en een afleveradres hebben ingevoerd om de daadwerkelijke prijs te zien. Als je niet ingelogd bent staat er bij "estimated import fees deposit" geen bedrag, waardoor het mooi goedkoop lijkt. Dit bedrag komt er echter pas bij zodra je een afleveradres hebt ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrr... Stroom is eraf geweest, en weer is m'n Dahua onbereikbaar. Heel erg irritant dit.

Moet hem weer volledig los halen en bedraad aan te sluiten om online te krijgen. Lekker handig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:15
Ik heb bij onze nieuwe woning een loze leidingen uit de voorgevel laten komen. De bedoeling is om daar een camera op te hangen :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mJZtsy4/IMG-20210518-170911.jpg

Nu begin ik een beetje te twijfelen of zo'n camera niet ontzettend gaat opvallen (negatief). Zijn er ook camera's die bv weggewerkt zijn in een gevel lamp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:51

Antonio di

a mi me dijeron que si

vortexnl1982 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:47:
Ik heb bij onze nieuwe woning een loze leidingen uit de voorgevel laten komen. De bedoeling is om daar een camera op te hangen :

[Afbeelding]

Nu begin ik een beetje te twijfelen of zo'n camera niet ontzettend gaat opvallen (negatief). Zijn er ook camera's die bv weggewerkt zijn in een gevel lamp ?
Zie dit soort modellen:
https://www.ezviz.com/inter/product/lc3/31513

https://getkuna.com/pages/smart-security-light

[ Voor 4% gewijzigd door Antonio di op 07-05-2022 21:07 ]

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Hmm ja die heb ik ook gevonden. Vind dat niet echt staan op zo'n gevel op 4 meter hoog. Je hebt ook nog van die camera's met 2 lampen er boven, vallen ook erg op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:51

Antonio di

a mi me dijeron que si

vortexnl1982 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:15:
[...]

Hmm ja die heb ik ook gevonden. Vind dat niet echt staan op zo'n gevel op 4 meter hoog. Je hebt ook nog van die camera's met 2 lampen er boven, vallen ook erg op..
Dan wordt het een (bedrade) deurspion camera'tje. Die kun eventueel in een lamp naar smaak inbouwen :) :+

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Nu begin ik een beetje te twijfelen of zo'n camera niet ontzettend gaat opvallen (negatief).
Een zwarte IPC-T5442T-ZE van Andy valt denk ik niet zoveel op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62hxnpXM-iVN4nDKMhTKaBxdQWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7oLM30RyKNt6lBxGg0pk8b5U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

[Afbeelding]

Plasti Dip in de kleuren van de baksteen (of zwart) en het valt niet meer op.

Overigens valt zo'n camera minder op dan je denkt. De meeste mensen valt het hier i.i.g. niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Thanks voor alle suggesties. Een zwarte en plasti dip is inderdaad wel een idee.

Ik heb aan de achterkant van de woning ook een loze leiding laten maken. Ik ga daar eerst een camera ophangen en kijken hoe dat eruit ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Lieuwe15 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:02:
Dit lijkt mij een screenshot van de NVR te zijn. Wat zegt de webinterface van de camera? Staat de mic daar wel aan?
Zet ook Noise filter uit, hierdoor worden stemmen verstaanbaar.
[Afbeelding]
Het is me gelukt. Het werkt. Ik moest de camera’s eerst even rechtstreeks aan het netwerk te koppelen ipv aan de nvr, en het ip adres aan passen, om op de webinterface te komen. Net even een klusje voor de zondagochtend. De audio stond ingesteld op line-in ipv mic. Tzt nog eens proberen zonder de camera los te koppelen. Dan alleen via de software ontkoppelen, zoals in de door jou vermelde link.

Bedankt voor de tip!

[ Voor 7% gewijzigd door fmrama op 08-05-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 19:09
Gister mijn Ezviz C8C teruggebracht naar de Mediamarkt. Perfecte camera's, mooi beeld. Gekocht in oktober 2021, maar tot afgelopen vrijdag 3 SD kaartjes opgegeten. 2x samsung 256GB sdxc, allemaal na ongeveer 2 en halve maand niet meer herkend. In de camera niet, en niet in de computer. Daarna een Sandisk 64GB gepakt, ook defect na een aantal weken. Kreeg netjes mijn geld terug. Omdat het waarschijnlijk te duur is om ze terug te sturen naar China ter reparatie oid. Nu opzoek naar een goed alternatieve dome met pan en tilt en meer storage mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Ben nu voor het eerst met camera's bezig, al een paar jaar af en toe aan het rondneuzen qua informatie, maar wil nu de stap eindelijk gaan maken.

Ik zou graag de voorkant en de achterkant van het huis op deze manier in de gaten willen laten houden.
Dit zou qua installatie lijkt me het mooist uitkomen vlak onder de dakgoot.
Hier heb ik juist ook makkelijk de mogelijkheid UTP kabels heen te trekken.
Ik ben alleen benieuwd of het goed zal gaan werken en ik er daadwerkelijk iets aan heb in combinatie met een IPC-T5442T-ZE van Andy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOnpna9nQAJxNYgsjzUGNBqRXig=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S5OIGdC2CJ2j49nw8hsBAb4W.jpg?f=user_large

Zo'n zelfde camera wil ik ook bij de voordeur onder de luifel plaatsen, dit voor de toezicht op de voordeur en steeg naar de achterkant van het huis.

Iemand die me hierbij kan helpen cq kan aangeven of dit goed zal gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
Als je camera’s zo hoog hangt zie je alleen de bovenkanten van hoofden.
Iemand herkennen zal erg lastig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:17
Jeweetje schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:26:
Als je camera’s zo hoog hangt zie je alleen de bovenkanten van hoofden.
Iemand herkennen zal erg lastig worden.
Inderdaad, veel te hoog.
Deel dit door twee.
Iets van 2,5m is een stuk beter.
Onder de luifel bij de voordeur kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Onder de luifel bij de voordeur gaat er sowieso een komen, maar wil dus juist een plek voor andere camera’s zodat ik een totaal beeld krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Theetjuh Het is leuk voor overzicht, om te zien waar iemand vandaan komt/heen loopt e.d.

Maar verwacht niet dat je personen gaat kunnen herkennen/identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Theetjuh schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:59:
Onder de luifel bij de voordeur gaat er sowieso een komen, maar wil dus juist een plek voor andere camera’s zodat ik een totaal beeld krijg.
Ok, begrijp ik.
Kun je ook een tekening laten zien vanaf boven gezien.
Plattegrond met daarop het gebied wat je in beeld wilt krijgen.
Wellicht is een camera op de garage een optie die richting de oprit/straat kijkt.

Een zoom camera is wel mooi en handig maar helaas niet zo lichtgevoelig.
Daarmee moet je ook rekening houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
HoppyF schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:16:
[...]

Ok, begrijp ik.
Kun je ook een tekening laten zien vanaf boven gezien.
Plattegrond met daarop het gebied wat je in beeld wilt krijgen.
Wellicht is een camera op de garage een optie die richting de oprit/straat kijkt.
Qua tekening kom ik morgen ff op terug, maar ben bang dat de garage/luifel te ver naar achteren staat.
Daardoor krijg je helaas geen zicht op het raam aan de voorkant ben ik bang.

edit:
@HoppyF helaas geen tekening, maar op de tekening staat de luifel zo'n 3m van de voorkant van het huis af.

De woning is 6m breed en zoals je al van het vooraanzicht kunt zien, hebben we aan de linker kant een kamer hoogte lang raam.
De voortuin is niet echt groot, van ik schat zo'n 3 a 4 meter diep.

[ Voor 23% gewijzigd door Theetjuh op 11-05-2022 08:56 . Reden: beschrijving van de luifel, woning en voortuin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Theetjuh schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 23:11:
[...]

Qua tekening kom ik morgen ff op terug, maar ben bang dat de garage/luifel te ver naar achteren staat.
Daardoor krijg je helaas geen zicht op het raam aan de voorkant ben ik bang.

edit:
@HoppyF helaas geen tekening, maar op de tekening staat de luifel zo'n 3m van de voorkant van het huis af.

De woning is 6m breed en zoals je al van het vooraanzicht kunt zien, hebben we aan de linker kant een kamer hoogte lang raam.
De voortuin is niet echt groot, van ik schat zo'n 3 a 4 meter diep.
Altijd beetje lastig te beoordelen, maar een meter of 4 breed bewaken zal wel gaan lukken.
Je hebt dan nog een tweede camera nodig voor het stuk bij de garage.
Denk dat een camera met vaste lens maar lichtgevoelig een voorkeur heeft boven een zoom camera.
De zoom camera zou dan de tweede kunnen zijn.
De beeldkwaliteit ‘s nachts is denk ik wel van belang. Is er nog wat licht in de nacht?
Bv straatlantaarns of een lamp bij je huis die al dan niet permanent brandt of op beweging reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
HoppyF schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:48:
[...]

Altijd beetje lastig te beoordelen, maar een meter of 4 breed bewaken zal wel gaan lukken.
Je hebt dan nog een tweede camera nodig voor het stuk bij de garage.
Denk dat een camera met vaste lens maar lichtgevoelig een voorkeur heeft boven een zoom camera.
De zoom camera zou dan de tweede kunnen zijn.
De beeldkwaliteit ‘s nachts is denk ik wel van belang. Is er nog wat licht in de nacht?
Bv straatlantaarns of een lamp bij je huis die al dan niet permanent brandt of op beweging reageert.
Bij de voordeur komt er een onder de luifel, ik heb juist de keuze gemaakt voor de IPC-HDW5442T-ZE door de goede review op ipcamtalk en dan vooral de nightvision.

Er hangt een buitenlamp welke binnenkort op motion gaat, maar moet nog een sensor regelen O-)
Vanaf de garage gezien, heb je links voor een straatlantaarn aan de andere kant van de straat.

Eventueel wil ik nog wel spotjes in de luifel of iets van een floodlight gaan plaatsen mocht het toch niet scherp genoeg zijn, is ook weer een schrik effect lijkt me.

Mocht het ophangen aan de dakgoot echt niks doen, dan misschien door de gevel op de eerste verdieping.
Maar dat is toch wel iets wat ik liever niet zou doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Theetjuh op 11-05-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Theetjuh schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:26:
[...]

Bij de voordeur komt er een onder de luifel, ik heb juist de keuze gemaakt voor de IPC-HDW5442T-ZE door de goede review op ipcamtalk en dan vooral de nightvision.

Er hangt een buitenlamp welke binnenkort op motion gaat, maar moet nog een sensor regelen O-)
Vanaf de garage gezien, heb je links voor een straatlantaarn aan de andere kant van de straat.

Eventueel wil ik nog wel spotjes in de luifel of iets van een floodlight gaan plaatsen mocht het toch niet scherp genoeg zijn, is ook weer een schrik effect lijkt me.

Mocht het ophangen aan de dakgoot echt niks doen, dan misschien door de gevel op de eerste verdieping.
Maar dat is toch wel iets wat ik liever niet zou doen.
Ik bedoel met licht in de nacht niet een floodlight maar een kleine lamp.
Laten we zeggen een LED lamp van 10W of minder.
Als je wat licht hebt zou je een Full Color camera kunnen overwegen zonder infrarood.
Dan heb je kleurenbeelden in het donker.
Dat werkt echter alleen op een niet te grote afstand want je kunt niet je hele tuin en straat verlichten tenzij er toevallig een straatlantaarn boven hangt.

Even ter vergelijking, de zoom camera heeft een F1.8 lens een Full Color heeft een F1.0 lens.
Dit scheelt nogal in de lichtgevoeligheid.
Maar het zijn ook heel verschillende soorten camera’s.
Ik noem het toch maar even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
Ben toch voor de set van security discounter gegaan met de Hikvision DS-2CD2347G2-LU en de DS-2CD2347G2-LU 2.8mm 4mp Colorvu.

Moet nog wel even uitzoeken hoe de verlichting op mensen kan inschakelen en hoe die events aan kan maken op de video zodat je sneller iets terugvindt. Iemand enig idee waar je kan terugkijken hoelang je nog kunt opnemen in de huidige stand ?

Wel positief verast over de goede beeldkwaliteit ook bij maar een heel klein beetje licht. Zelfs snachts is de tuin goed zichtbaar in kleur.

Nu nog definitief monteren want ze waren vergeten de netwerkkabel bij te voegen. WIl toch een rolletje CAT6 kabel bestellen met nieuwe rj45 pass through connectors dus dat komt wel goed.
Maar toch een vraagje, qua hoogte weet ik liever hoger ivm vandalisme maar dan zie je gezichten alsnog niet goed. Zat zelf te denken aan rond de 160/170cm hoogte, dan heb ik WEL gezichten vol in beeld als je bij de deur staat. Voordat ze bij de camera zijn staan ze er dan toch vol in beeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-G1WZTM25OBQLdpXIMNnheSl6Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uNrd1Fi1OLONa4olV3qgKFLJ.jpg?f=user_large

Ook moet ik nog een geschikte locatie voor de NVR, de meterkast is 1 voor de hand liggend en 2 te klein ( niet diep genoeg) Dus ben benieuwd waar anderen hem hebben staan. Want een camerasysteem is 1 maar inbreker die de NVR losrukt en meeneemt heeft nog weinig nut gehad. Overweeg hem zelfs in de kruipruimte te monteren.

[ Voor 11% gewijzigd door harley op 12-05-2022 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
harley schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:26:
Ben toch voor de set van security discounter gegaan met de Hikvision DS-2CD2347G2-LU en de DS-2CD2347G2-LU 2.8mm 4mp Colorvu.

Moet nog wel even uitzoeken hoe de verlichting op mensen kan inschakelen en hoe die events aan kan maken op de video zodat je sneller iets terugvindt. Iemand enig idee waar je kan terugkijken hoelang je nog kunt opnemen in de huidige stand ?

Wel positief verast over de goede beeldkwaliteit ook bij maar een heel klein beetje licht. Zelfs snachts is de tuin goed zichtbaar in kleur.

Nu nog definitief monteren want ze waren vergeten de netwerkkabel bij te voegen. WIl toch een rolletje CAT6 kabel bestellen met nieuwe rj45 pass through connectors dus dat komt wel goed.
Maar toch een vraagje, qua hoogte weet ik liever hoger ivm vandalisme maar dan zie je gezichten alsnog niet goed. Zat zelf te denken aan rond de 160/170cm hoogte, dan heb ik WEL gezichten vol in beeld als je bij de deur staat. Voordat ze bij de camera zijn staan ze er dan toch vol in beeld.

[Afbeelding]

Ook moet ik nog een geschikte locatie voor de NVR, de meterkast is 1 voor de hand liggend en 2 te klein ( niet diep genoeg) Dus ben benieuwd waar anderen hem hebben staan. Want een camerasysteem is 1 maar inbreker die de NVR losrukt en meeneemt heeft nog weinig nut gehad. Overweeg hem zelfs in de kruipruimte te monteren.
Een zichtbaar opgehangen camera werkt in zekere zin ook preventief.
Een crimineel met kwade bedoelingen kan altijd een camera vernielen ook al hangt deze op hoogte.
Ze weten echter ook dat dit zinloos is omdat de beelden al opgenomen zijn en meestal niet in de camera bewaard worden.
Een NVR is een doelwit maar ook daarvoor geldt dat beelden ook nog elders in de Cloud kunnen staan.
De NVR meenemen heeft dan ook geen nut.
Een dief kan een camera ontwijken maar er kunnen ook nog onopvallende camera’s zijn die hem opnemen zonder dat hij weet dat dit gebeurd is.
100% veilig en inbraakproof blijft lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:33
@harley De NVR hangt hier aan één oor en een schroef in de meterkast.
Niet fraai maar het voldoet 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1KFOWrC1lI3PpSSjWqICsQiaAo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWutupctianD2fsAiNjiz16C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:54
harley schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:26:
Smart event aanzetten en terugkijken met IVMS-4200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
JL-IP(!) schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:58:
[...]

Smart event aanzetten en terugkijken met IVMS-4200.
Die heb ik gisteren geïnstalleerd maar die wil mijn hikvision account niet herkennen :( user name bestaat niet geeft ie aan. Terwijl die op de site wel werkt. Heb emailadres en de hikvision is geprobeerd. Maandag eens goed voor gaan zitten op mijn vrije dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:54
harley schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:52:
[...]

Die heb ik gisteren geïnstalleerd maar die wil mijn hikvision account niet herkennen :( user name bestaat niet geeft ie aan. Terwijl die op de site wel werkt. Heb emailadres en de hikvision is geprobeerd. Maandag eens goed voor gaan zitten op mijn vrije dag.
Je kan de NVR en camera ook lokaal benaderen, via 'device management'. Het hoeft niet perse via Hik-Connect. IVMS-4200 kun je gebruiken zonder Hik-Connect account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 09:35
Ik wil 3/4 camera's ophangen aan m'n huis en het liefst draadloos (eufy) omdat ik geen zin heb in kabels etc, maar ik wil ook graag 24/7 recording and monitoring en dan wordt het lastig met een camera op batterijen vrees ik.

Ik kom dan uit op Reolink wat wel redelijk goede recensies heeft en vandaag in de aanbieding.

Iemand ervaring hiermee? Behalve kabels trekken/boren etc, voor de rest makkelijk in gebruik/install?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 12:04

Toppe

Oké ✅

cliors schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:53:
Ik wil 3/4 camera's ophangen aan m'n huis en het liefst draadloos (eufy) omdat ik geen zin heb in kabels etc, maar ik wil ook graag 24/7 recording and monitoring en dan wordt het lastig met een camera op batterijen vrees ik.

Ik kom dan uit op Reolink wat wel redelijk goede recensies heeft en vandaag in de aanbieding.

Iemand ervaring hiermee? Behalve kabels trekken/boren etc, voor de rest makkelijk in gebruik/install?
Ik heb een aantal jaar Reolink camera's gehad en moet toegeven dat ik er echt weinig op aan te merken heb. Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed te noemen en ze timmeren aardig aan de weg om (snel) nieuwe modellen op de markt te brengen.

Heb de RLC-511, RLC-422 en RLC-520 gehad. De laatste. was een van de "nieuwere" modellen en was qua ontwerp wat minder 'lomp' dan de andere, helemaal vergeleken met de 422.

Reolink heeft met regelmaat goeie aanbiedingen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 10:52
cliors schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:53:

Ik heb hier zelf een Reolink RLC-510 hangen bij de voordeur en qua performance is het ding prima. Het is geen super fancy ding en de motion detection erop is redelijk stupide maar met een beetje NVR kun je er prima mee uit de voeten.

Ik heb de mijne met PoE op mijn core switch gehangen, dus geen extra stroomaansluiting nodig.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Dutchess_Nicole schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:24:
[...]

Ik heb hier zelf een Reolink RLC-510 hangen bij de voordeur en qua performance is het ding prima. Het is geen super fancy ding en de motion detection erop is redelijk stupide maar met een beetje NVR kun je er prima mee uit de voeten.

Ik heb de mijne met PoE op mijn core switch gehangen, dus geen extra stroomaansluiting nodig.
Ik dacht zelf aan 24/7 monitoring en alleen opnemen bij bewegingsdetectie anders zit je met 2TB al vrij gauw vol vrees ik, maar dan moet detectie wel goed werken natuurlijk.
Ik kan het fout hebben, maar met dit systeem zit alles verbonden met de NVR en heb je geen core switch nodig neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 10:52
cliors schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:33:
[...]

Ik dacht zelf aan 24/7 monitoring en alleen opnemen bij bewegingsdetectie anders zit je met 2TB al vrij gauw vol vrees ik, maar dan moet detectie wel goed werken natuurlijk.
Ik kan het fout hebben, maar met dit systeem zit alles verbonden met de NVR en heb je geen core switch nodig neem ik aan?
Ik heb inderdaad de motion detection aan staan in een beperkt gedeelte van de view, en de NVR doet de rest.

Ik heb alleen geen losse NVR gekocht; in plaats daarvan heb ik de Surveillance station van Synology aangezwengeld. En aangezien ik die toch al op een switch had zitten kon de camera er gewoon bij in.

Dit draait al sinds Februari zo en met een retentie van 2 weken (99.9% van wat opgenomen wordt is toch niet interressant) en motion detection enabled hangt de disk usage zo rond de 80GB.

Dus met een 2TB schijf zou ik me niet al teveel zorgen maken.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

cliors schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:33:
[...]

7 camera’s, altijd opnemen, 9 dagen opname tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Toppe schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:59:
[...]

7 camera’s, altijd opnemen, 9 dagen opname tijd
Hmm. Dat is niet slecht eigenlijk. 4K, 2K, Full HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

cliors schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:05:
[...]

Hmm. Dat is niet slecht eigenlijk. 4K, 2K, Full HD?
Full HD :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Ik zie er een beetje tegenop om kabels (poe) te trekken naar her en der geloof ik. :+

De NVR zou ik in de woonkamer willen zodat ik er een scherm op kan aansluiten en op m'n bureau kan zetten.
Dat zou betekenen dat ik 4 (in geval van 4 camera's) kabels moet zien te krijgen op plaats van bestemming (rondom huis op de gevels)
Ik geloof dat sommige mensen ook de NVR op zolder plaatsen en van daaruit de verdeling doen, maar ik wil een scherm hebben voor live view.

Wat is zo'n beetje een "makkelijke" manier hiervoor.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Hallo,
Ik kom met behulp van dahua wiki en dit forum steeds een stapje verder met de mogelijkheden van mijn dahua camera’s. Er is echter op dit moment een dingetje dat ik niet kan vinden en twijfel of het sowieso mogelijk is.
Het betreft de DH-IPC-HFW3449E-AS-LED deze heeft een led verlichting. Die heb ik uitgezet. Er is voldoende licht op de oprit om mooi kleur beeld te krijgen. Nu dacht ik evt een event aan te maken waarbij ingeval van een persoon die in een bepaald gebied komt vol in het led licht te zetten. Dus ledje aan als persoon er is.
Is dit mogelijk bij dahua?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
cliors schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:45:
Ik zie er een beetje tegenop om kabels (poe) te trekken naar her en der geloof ik. :+

De NVR zou ik in de woonkamer willen zodat ik er een scherm op kan aansluiten en op m'n bureau kan zetten.
Dat zou betekenen dat ik 4 (in geval van 4 camera's) kabels moet zien te krijgen op plaats van bestemming (rondom huis op de gevels)
Ik geloof dat sommige mensen ook de NVR op zolder plaatsen en van daaruit de verdeling doen, maar ik wil een scherm hebben voor live view.

Wat is zo'n beetje een "makkelijke" manier hiervoor.?
Waarom zou je een monitor direct willen aansluiten op de NVR?
Je kunt de NVR toch ook via het netwerk bereiken vanaf een PC/laptop/tablet ergens in het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
HoppyF schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:49:
[...]

Je kunt de NVR toch ook via het netwerk bereiken vanaf een PC/laptop/tablet ergens in het netwerk?
Ik ben nieuw wat betreft beveiligingscamera en stiekem leek het mij wel logisch dat dit zou kunnen ja, maar wist het niet zeker. De NVR zal gevoed worden door dezelfde netwerkswitch als m'n pc dus ze zitten op hetzelfde netwerk.
Eventueel iets opzetten via remote lijkt mij?

Dat zou betekenen dat ik in principe 1 internet kabeltje ergens op zolder moet krijgen en van daaruit kabels kan verdelen. Dat maakt het al wat makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
cliors schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:06:
[...]

Ik ben nieuw wat betreft beveiligingscamera en stiekem leek het mij wel logisch dat dit zou kunnen ja, maar wist het niet zeker. De NVR zal gevoed worden door dezelfde netwerkswitch als m'n pc dus ze zitten op hetzelfde netwerk.
Eventueel iets opzetten via remote lijkt mij?

Dat zou betekenen dat ik in principe 1 internet kabeltje ergens op zolder moet krijgen en van daaruit kabels kan verdelen. Dat maakt het al wat makkelijker.
Normaal gesproken is het zo dat je NVR ergens in je netwerk zit en dus overal kan staan.
Als je NVR ook POE poorten heeft moeten de netwerkkabels van je camera’s daar naartoe lopen.
Heb je een losse POE switch dan gaan de kabels daar naartoe.

In principe hebben alle NVR’s een webinterface en kun je daarmee de beelden terugkijken en ook instellingen van de NVR en camera’s wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
HoppyF schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:15:
[...]

Normaal gesproken is het zo dat je NVR ergens in je netwerk zit en dus overal kan staan.
Als je NVR ook POE poorten heeft moeten de netwerkkabels van je camera’s daar naartoe lopen.
Heb je een losse POE switch dan gaan de kabels daar naartoe.

In principe hebben alle NVR’s een webinterface en kun je daarmee de beelden terugkijken en ook instellingen van de NVR en camera’s wijzigen.
Top duidelijk.
Ik ga waarschijnlijk voor een Reolink NVR RLK8-510B4 set en die heeft 8 uit/ingangen.

Ik zou eventueel ook de NVR elders (kelder bijvoorbeeld) kunnen verstoppen en met 1 UTP kabel naar de zolder en daar via een POE switch de kabels weer verdelen naar de camera's toe??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
cliors schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:44:
[...]

Top duidelijk.
Ik ga waarschijnlijk voor een Reolink NVR RLK8-510B4 set en die heeft 8 uit/ingangen.

Ik zou eventueel ook de NVR elders (kelder bijvoorbeeld) kunnen verstoppen en met 1 UTP kabel naar de zolder en daar via een POE switch de kabels weer verdelen naar de camera's toe??
Ja, dat kan inderdaad.
Kelder is wellicht niet ideaal vanwege de hoge vochtigheid.
Maar als je kelder niet vochtig is dan is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Zijn er inmiddels al dome/turret camera's die 180 graden zicht hebben met twee sensoren en niet direct 4x zo duur zijn?

Ik moet maximaal 6 meter diep kunnen kijken naar voren op een pleintje maar ook links en rechts de straat in.
Dan kom je al snel op twee losse camera's uit, denk ik?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Pagina: 1 ... 67 ... 91 Laatste