Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49
Wouter36 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:39:
[...]

Jawel, voor de oude camera's en twee nieuwe. De oude vallen niet weg.

Direct op de nvr vallen ook uit, nvr is vervangen en daar is het heel veel beter van geworden. Maar dus niet opgelost.

Gedaan:
NVR geüpdatet
Camera's geüpdatet
Alles losgekoppeld van de nvr en alleen direct via poe cameras erop aangesloten
Resolutie verkleind

Mijn idee blijft alleen hardware over.
Bij een aantal Dahua camera's heb je een optie om de camera/nvr te laten rebooten op een bepaalde dag/tijdstip.

Is dat misschien hier ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:41:
@Atlas Reolink...ik zou het niet doen, maar als je niet meer wil uitgeven...
Je gaat wel spijt krijgen als je strak niks of niemand duidelijk kunt herkennen als het nodig is.

Overtuig jezelf:

[YouTube: Reolink 4K vs Hikvision ColorVu DS-2CD2347G1-L(U) - Footage Comparison!]
Ja dan is de keuze makkelijk... Dat is wel het oudere model.
Als ik hier naar deze video kijk dan lijkt dit al een stuk beter:

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:08
Robbynho schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:08:
[...]

- via "Remote configuratie": enige mogelijkheid: video gedecteerd > motion gedecteerd - video maskering.
video gedetecteerd > motion gedetecteerd kiezen: dan krijg ik een melding van elke auto die voorbij rijdt in een klein hoekje van de camera (niet de bedoeling), terwijl ik enkel melding wil van als een persoon aan de voorgevel komt.

- via bepaalde Dahua camera zelf, "Waarschuwing aktiveren" > bewegingsdetectie (dan wordt opnieuw bij elke minimale beweging een melding gegeven, niet de bedoeling)
Andere mogelijkheden: regio detectie, lijn detectie, scene verandering, etc. (geen idee wat het verschil is). Als ik enkel deze aanduid dan gebeurt er niets, geen meldingen.
Kun je niet wat spelen met de Area en de gevoeligheid bij de bewegingsdetectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het in Nederland legaal toegestaan om een ANPR (of eigenlijk LPR) camera aan de gevel van je woonhuis te hangen zodat je kentekens van al het voorbijkomend verkeer kunt vastleggen?
Let dus wel: de camera zoomt zoveel in dat hij alleen kentekens filmt, geen andere zaken of personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:14

B2

wa' seggie?

Hikvision en Dahua zijn weer flink in het nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:27

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:28:
Is het in Nederland legaal toegestaan om een ANPR (of eigenlijk LPR) camera aan de gevel van je woonhuis te hangen zodat je kentekens van al het voorbijkomend verkeer kunt vastleggen?
Let dus wel: de camera zoomt zoveel in dat hij alleen kentekens filmt, geen andere zaken of personen.
Lijkt me niet, je mag namelijk de openbare weg niet filmen tenzij het strikt noodzakelijk is omdat je anders je eigen grond kan niet filmen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

B2 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:45:
Ben benieuwd wat ze gaan doen, er zijn volgends mij 3 opties:

Optie 1:
Niets doen, waait wel over

Optie 2:
Meer controle over die camera’s nemen en zorgen dat ze niet met de buitenwereld hoeven te communiceren.

Optie 3:
Alles vervangen.

Any way, als ze optie 2 of 3 kiezen is het nu alweer een mislukt project.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Wat een fophef weer zeg, camera’s bij een zichzelf een beetje serieus nemend bedrijf zitten in een eigen VLAN en zijn helemaal niet benaderbaar vanaf internet. Nog los van het feit dat er helemaal geen achterdeurtjes bekend zijn, men is er alleen ‘bang voor’…
De camera's van de twee Chinese merken zouden kunnen worden misbruikt door een mogelijk 'achterdeurtje' om mee te kijken, is de vrees. Dat kan zowel via de meegeleverde software van de fabrikanten, die soms wordt gebruikt, als door de ingebouwde software op de camera's zelf. Overigens is zo'n bewust ingebouwd achterdeurtje in de praktijk nooit aangetroffen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tomba op 09-02-2022 08:14 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 16:01
Politiek theater vanuit de Trump periode, jaren lang proberen nationale veiligheidsdiensten een achterdeur in de software te vinden. Ma jaren onderzoek op zeer hoog IT niveau zijn deze nimmer aangetoond. Er kan naar spoken gezocht worden achter elke boom, maar feit blijft dat er kwalitatief zeer goede Chinese producten op de markt zijn tegen zeer schappelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-09 18:42
Step5 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:39:
[...]

Kun je niet wat spelen met de Area en de gevoeligheid bij de bewegingsdetectie?
Kan je hier meer details over geven aub?
Ik krijg het in de app 'DMSS' niet voor elkaar...

Enkel pushmeldingen voor letterlijk elk vallend blad of druppel regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
Robbynho schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:09:
[...]

Kan je hier meer details over geven aub?
Ik krijg het in de app 'DMSS' niet voor elkaar...

Enkel pushmeldingen voor letterlijk elk vallend blad of druppel regen.
In de DMSS app ga ik naar de recorder, zorg dat ik het beeld van de juiste camera ervoor heb en druk dan op instellingen (moertje) >> remote configuratie >> Video gedetecteerd >> motion gedetecteerd >> geavanceerde configuratie.
Dan zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7daxXvgvXYd5B7t18wW8_xhihO0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KllRp4g9v4XM8J7w27ah7jYM.png?f=fotoalbum_large
Daar heb je de instelling voor gevoeligheid en als je op regio-instelling druk kun je het gebied inkleuren waar gereageerd moet worden.
Ik mis in de DMSS app wel een instelling, threshold (en de mogelijkheid voor meerdere regio's).
Dit is wat ik kan instellen als ik op de webpagina van de camera inlog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NOABx7FG_tfPd9QvA3LkwS0A8s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/66ZMdQfViN6upEl2U9LlAHr1.png?f=user_large
Dus misschien kun je beter daar (of via de NVR) de instellingen doen.

Ik vond hier nog een handleiding van DMSS, misschien heb je daar ook wat aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:14

B2

wa' seggie?

Tomba schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:08:
[...]

Wat een fophef weer zeg, camera’s bij een zichzelf een beetje serieus nemend bedrijf zitten in een eigen VLAN en zijn helemaal niet benaderbaar vanaf internet. Nog los van het feit dat er helemaal geen achterdeurtjes bekend zijn, men is er alleen ‘bang voor’…

[...]
Nou, ik zou toch niet zo naief zijn. Er zijn zoals uit onderstaand plaatje blijkt nogal wat bedrijven of instellingen die zichzelf blijkbaar niet zo serieus nemen. (bron Shodan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXRaQrYQkkEYKsdCE7SrjB8BoLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gMASG3PYUWqUSA3LQRaSP6IB.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals in het artikel ook staat, dat er (nog) niks gevonden is wil niet zeggen dat in de toekomst dit niet zal gebeuren. Al deze bedrijven staat in welke hoedanigheid dan ook onder controle van de Chinese overheid.
JL-IP(!) schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:16:
[...]

Politiek theater vanuit de Trump periode, jaren lang proberen nationale veiligheidsdiensten een achterdeur in de software te vinden. Ma jaren onderzoek op zeer hoog IT niveau zijn deze nimmer aangetoond. Er kan naar spoken gezocht worden achter elke boom, maar feit blijft dat er kwalitatief zeer goede Chinese producten op de markt zijn tegen zeer schappelijke prijzen.
Geen achterdeuren? Welk "zeer hoog IT niveau" bedoel je? Er hoeft niet speciaal "Dit is voor de Chinese overheid" bij te staan he.. sommige 'toevallige' foutjes zijn genoeg.

Daarnaast speelt nog de ethiek rondom de mensenrechtenkwesties door het gebruik van Hikvision camera's met gezichtsherkenning bij Oeigoeren en de Chinese "heropvoedingskampen".
Voor mij een reden om ver weg te blijven van dit soort merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-09 18:42
Step5 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:27:
[...]

In de DMSS app ga ik naar de recorder, zorg dat ik het beeld van de juiste camera ervoor heb en druk dan op instellingen (moertje) >> remote configuratie >> Video gedetecteerd >> motion gedetecteerd >> geavanceerde configuratie.
Dan zie ik dit:
[Afbeelding]
Daar heb je de instelling voor gevoeligheid en als je op regio-instelling druk kun je het gebied inkleuren waar gereageerd moet worden.
Ik mis in de DMSS app wel een instelling, threshold (en de mogelijkheid voor meerdere regio's).
Dit is wat ik kan instellen als ik op de webpagina van de camera inlog:
[Afbeelding]
Dus misschien kun je beter daar (of via de NVR) de instellingen doen.

Ik vond hier nog een handleiding van DMSS, misschien heb je daar ook wat aan
Super bedankt! Zo ver in detail (die regio-instelling) was ik nog niet gegaan.
Is de webpagina van de Dahua cameras een algemene url? Want deze heb ik niet doorgekregen van mijn installateur... Enkel de DMSS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:52

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Tomba schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:08:
[...]
Ik dacht eigenlijk dat alle (betaalbare) IP-camera's tegenwoordig op basis van dezelfde chips werken, omdat die goedkoop zijn en goed werken.

Werken de camera's van Dahua en HiKVision dan niet gewoon op basis van de chipset van HiSilicon en gebruiken deze fabrikanten niet gewoon dezelfde standaard software development kit als iedereen?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:28:
Nee.
Dit zou betekenen dat je al het verkeer wat door je straat rijdt geregistreerd wordt.
Dat is niet nodig want je hebt daar geen belang bij.
Maar stel dat je een oprit hebt waar auto’s op kunnen rijden, dan zou je wel een camera op je eigen oprit kunnen richten om ongenode gasten te kunnen opnemen.
Het is dan je eigen terrein wat bewaakt wordt.
Het kan ook zo zijn dat er een stukje straat in beeld komt samen met je oprit.
Dat is niet te vermijden want je oprit is immers met de straat verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
Robbynho schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Super bedankt! Zo ver in detail (die regio-instelling) was ik nog niet gegaan.
Is de webpagina van de Dahua cameras een algemene url? Want deze heb ik niet doorgekregen van mijn installateur... Enkel de DMSS app.
Ligt er een beetje aan hoe het geïnstalleerd is. Hangen ze zo in je netwerk dan kun je er direct bij via het ip-adres. Zitten ze rechtstreeks op de NVR aangesloten dan moet je ze ook via de NVR benaderen (en dat werkt niet altijd goed).

Je kunt de instelling ook "in" de NVR doen, door met een webbrowser naar het ip-adres te gaan en in te loggen.
In het hoofdmenu klik je dan "Alarm", en dan "Video Detection".
En dan verwacht ik een soortgelijk scherm als onderstaand. bij channel kies je de camera en daarnaast naast "region" het knopje "setting" geeft dan de instellingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzl78I1evqONa_1xmIb9wcNmV5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SYfSIleXkf6cA9ep13lKaZc3.png?f=fotoalbum_large

Optie 2, de webpagina van de camera openen via de NVR:
Klik bij de webpagina van de NVR rechtsboven op System >> Camera, dan krijg je een scherm als hieronder.
De lijst met camera's heeft een kolom "webpage", als daar een blauw IE-icoontje staat kun je daar op klikken en ga je als het goed is naar de webpagina van de camera.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEfcao-43uTrQrTxrcEhElKqWi4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W4bJt7kpzRFZoZlB38EBIvw7.png?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:22:
[...]
Dat is niet nodig want je hebt daar geen belang bij.
Ik heb er wel belang bij. Maar daar loop ik dus tegen regeltjesland aan, want officieel mag het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:04:
[...]

Ik heb er wel belang bij. Maar daar loop ik dus tegen regeltjesland aan, want officieel mag het niet.
Wat zou jouw belang kunnen zijn om alle kentekens die door jouw straat rijden in de gaten te houden?
Ik zie het niet.
Ik film mijn eigen oprit plus een klein stukje van de openbare weg.
Als daar net een auto geparkeerd staat kan ik deze wel zien maar het kenteken lezen is erg moeilijk.
Daar doe ik het ook niet voor.
Als er een auto mijn oprit op zou rijden kan ik het kenteken wel lezen.
Dat is voor mij voldoende.
Als er vage figuren richting mijn voordeur lopen zie ik ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:17:
[...]

Wat zou jouw belang kunnen zijn om alle kentekens die door jouw straat rijden in de gaten te houden?
Nou, misschien heb ik iets in de straat staan wat regelmatig bezocht wordt door iemand die daar belangstellend naar zit te kijken tijdens het langzaam voorbij rijden. Op tijdstippen wanneer iedereen ligt te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:21:
[...]

Nou, misschien heb ik iets in de straat staan wat regelmatig bezocht wordt door iemand die daar belangstellend naar zit te kijken tijdens het langzaam voorbij rijden. Op tijdstippen wanneer iedereen ligt te slapen.
Ok, als jij je auto of wat anders op straat geparkeerd hebt staan en je deze in de gaten wilt houden is dat prijs. Het is jouw auto immers (of motor of wat anders).
Is je beeld te breed en pak je ook de auto’s van de buren mee dat is dat niet echt nodig.
Je kunt dat deel van het beeld dan maskeren met het privacy mask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:29:
[...]

Ok, als jij je auto of wat anders op straat geparkeerd hebt staan en je deze in de gaten wilt houden is dat prijs. Het is jouw auto immers (of motor of wat anders).
Is je beeld te breed en pak je ook de auto’s van de buren mee dat is dat niet echt nodig.
Je kunt dat deel van het beeld dan maskeren met het privacy mask.
Daar gaat het dus om, ik heb een normale cam die gewoon aan je huis mag hangen. (filmt mijn bezittingen maar ook een stukje straat)
Deze kan alleen geen kentekens vastleggen, die zijn gewoonweg niet leesbaar.
Vandaar dus het vraagstuk, mag je deze setup uitbreiden met een camera puur bedoeld voor kentekenregistratie? Deze filmt alleen een vaste plek op de straat waar kentekens voorbij komen. (filmt dus geen andere dingen, er zijn alleen kentekens en straatstenen in beeld)

Ik als burger kan vrij weinig met een kenteken, ik kan de persoonsgegevens erachter niet opvragen.
Dus in hoeverre is het dan inbreuk op privacy?
De kentekens worden ook niet opgeslagen, iig niet voor langere tijd. Ik ben alleen op zoek naar het kenteken van 'die ene auto' die steeds voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Daar gaat het dus om, ik heb een normale cam die gewoon aan je huis mag hangen. (filmt mijn bezittingen maar ook een stukje straat)
Vandaar dus het vraagstuk, mag je deze setup uitbreiden met een camera puur bedoeld voor kentekenregistratie? Deze filmt alleen een vaste plek op de straat waar kentekens voorbij komen. (filmt dus geen andere dingen, er zijn alleen kentekens en straatstenen in beeld)

Ik als burger kan vrij weinig met een kenteken, ik kan de persoonsgegevens erachter niet opvragen.
De kentekens worden ook niet opgeslagen, iig niet voor langere tijd. Ik ben alleen op zoek naar het kenteken van 'die ene auto' die steeds voorbij komt.
In feite heb je daarvoor twee camera’s nodig.
Één camera die je bezittingen filmt geeft een vrij breed beeld maar is onvoldoende geschikt voor kentekens.
Je zou een camera met zoom kunnen gebruiken om je stukje weg/parkeerplaats mee te pakken.
Dan zie je ook het kenteken.
Het moet wel beperkt blijven tot je eigen bezit en niet alle auto’s die door de straat rijden.
Zo is nu eenmaal de wet. Misschien is dit lastig in te regelen want deze opzet hangt af van je huis, oprit, parkeerplaats enz. Stukje maatwerk dus want iedere situatie is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:29
Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Als jij het kenteken van je buren weet (en daar is vrij makkelijk achter te komen ;) ) kan je een lijstje maken met precies wanneer ze door de straat rijden. Zelfs wanneer ze van en naar huis rijden. Lijkt me een behoorlijke inbreuk op hun privacy.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Verwijderd

Makrolon schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Als jij het kenteken van je buren weet (en daar is vrij makkelijk achter te komen ;) ) kan je een lijstje maken met precies wanneer ze door de straat rijden. Zelfs wanneer ze van en naar huis rijden. Lijkt me een behoorlijke inbreuk op hun privacy.
Vind je dat echt al inbreuk op privacy? Je weet niet wat de buren gaan doen als ze weg gaan....dat zou pas echt inbreuk op privacy zijn.
Volgens jou zou je dus niet als bejaarde ergens op een bankje in het park mogen zitten en dan beetje mensen kijken, want dan zie je misschien wel meerdere keren mensen voorbij gaan en dat zou dan weer inbreuk op hun privacy zijn.

Ik denk dat we allemaal beetje doordraven in een extreme vorm van voorzichtigheid.
Waarom zou ik mijn buren in de gaten willen houden? Zo bijzonder zijn ze niet hoor, en het zou ook erg raar zijn als ze zouden denken dat ik ze wel zo bijzonder vind.
Ik heb gewoon een normaal leven, ben een hardwerkend iemand. Maar als er dan inbreuk op mijn privacy wordt gemaakt (mensen die spullen uit je werkbus proberen te jatten) dan moet je je in allerlei kromme bochten wringen om zo'n persoon op te sporen. Het is bijna onmogelijk.
Daarnaast vind ik het een stuk schijnheiliger om, zoals hierboven wordt gesuggereerd, stiekum kentekens te filmen als bijvangst met het filmen van je eigendommen of privéterrein.
Wees dan gewoon eerlijk en laat iedereen zien en weten waar ze aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

BenEco schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:42:
[...] Dit is ook nog een optie voor rond de 120 euro. Dahua Originele Engels SD29204T-GN-W .....
Is een indoor maar hier hangt er 1 al jaren buiten onder een overkapping. Hoort nog wel een los te bestellen adapter bij voor de stroomvoorziening.
Ben je nog steeds tevreden om die camera buiten te kunne gebruiken? Of doet het vocht toch "vervelend"? Is inbouwen in een kastje ooit overwogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
route99 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:41:
[...]
Ben je nog steeds tevreden om die camera buiten te kunne gebruiken? Of doet het vocht toch "vervelend"? Is inbouwen in een kastje ooit overwogen?
Heb nog even voor je opgezocht hoelang de ptz er nu hangt. Vanaf 07-2015 en tot nu toe geen enkel probleem gehad met de Dahua. :) Inbouwen lijkt me niet handig met een ptz.

[ Voor 19% gewijzigd door BenEco op 11-02-2022 11:44 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:22:
[...]

Vind je dat echt al inbreuk op privacy? Je weet niet wat de buren gaan doen als ze weg gaan....dat zou pas echt inbreuk op privacy zijn.
Volgens jou zou je dus niet als bejaarde ergens op een bankje in het park mogen zitten en dan beetje mensen kijken, want dan zie je misschien wel meerdere keren mensen voorbij gaan en dat zou dan weer inbreuk op hun privacy zijn.

Ik denk dat we allemaal beetje doordraven in een extreme vorm van voorzichtigheid.
Waarom zou ik mijn buren in de gaten willen houden? Zo bijzonder zijn ze niet hoor, en het zou ook erg raar zijn als ze zouden denken dat ik ze wel zo bijzonder vind.
Ik heb gewoon een normaal leven, ben een hardwerkend iemand. Maar als er dan inbreuk op mijn privacy wordt gemaakt (mensen die spullen uit je werkbus proberen te jatten) dan moet je je in allerlei kromme bochten wringen om zo'n persoon op te sporen. Het is bijna onmogelijk.
Daarnaast vind ik het een stuk schijnheiliger om, zoals hierboven wordt gesuggereerd, stiekum kentekens te filmen als bijvangst met het filmen van je eigendommen of privéterrein.
Wees dan gewoon eerlijk en laat iedereen zien en weten waar ze aan toe zijn.
Je maakt inbreuk op de privacy van anderen als je (geautomatiseerd) kentekens gaat registreren zonder dat je daar zelf enig belang bij hebt.
Je mag zeker je eigendommen bewaken maar het is niet nodig meer te registreren dan nodig is.
Je moet dus een balans zoeken over het bewaken van je eigen spullen en de privacy van anderen.
Er is zeker een grijs gebied waarover je kunt discussiëren.
Je kunt ook overleggen met je directe buren en uitleggen waarom je één of twee camera’s plaatst en waarom je gedeeltelijk ook op de straat of parkeerplaatsen gericht zijn of mogelijk ook de auto’s van de buren meepakken.
Meestal hebben je buren hier wel begrip voor of stellen ze het op prijs als je hun auto’s ook in de gaten houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

BenEco schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:38:
[...]Heb nog even voor je opgezocht hoelang de ptz er nu hangt. Vanaf 07-2015 en tot nu toe geen enkel probleem gehad met de Dahua. :) Inbouwen lijkt me niet handig met een ptz.
Tnx voor de snelle reactie. op die plaats hoeft die ptz weinig te doen, ik krijg hem voorlopig van mijn zoon om hem te testen, vandaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 11:20
Medetweakers, een vraagstuk vanaf mijn kant.
Ik heb een Dahua VTO2211G-WP als deurbel voor m'n nieuwbouw, echter wanneer ik deze op de NVR (16chan Dahua POE) koppel dan wordt die niet automatisch opgenomen in de NVR als camera. Ondanks dat deze over POE aangesloten is en ik ook kan zien dat de VTO stroom krijgt.
De VTO heb ik inmiddels zo geconfigureerd dat deze in mijn reguliere netwerk hangt (met POE injector) zodat ik er "makkelijk" aan kan in m'n tijdelijke onderkomen om de configuratie af te ronden. Uiteraard zitten de camera's op de NVR in een ander netwerksegment dus kan ik daar niet simpel bij.
Wanneer ik de VTO nu handmatig in dat netwerksegment configureer (want ik kan aan de webpagina komen op dit moment), zal deze dan wel worden opgenomen in de NVR? Heeft iemand anders eventueel tips om de VTO wel netjes onder te brengen in de NVR?
Hopelijk heeft iemand nog ideeën. Ik hoor 't graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Enforcer schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:12:
Toch nog een vraag:

Ik heb de IPC-T5442TM-AS buiten bij de voordeur hangen, overdag perfect helder beeld maar snachts gewoon te donker naar mijn idee. Ik heb geen idee naar welke settings ik moet kijken om wat meer belichting te krijgen om de gehele voortuin en straatkant te zien. Bij de deur zelf aan het begin is het helder maar verderop veel te donker.
Ik weet het, is een oude thread, toch wil ik even op reageren.
De afgelopen jaren hebben we ook IPC-HDW5231R-ZE hangen bij de voordeur. Nu viel het mij ook op dat we gewoon best goed licht hebben in de staat, maar dat de nachtbeelden zwart wit waren.
Na recent wat onderzoek en wat uren heb ik op ipcamtalk dahua night sunrise tool op mijn NUC (die 24u opneemt) geinstalleerd als service. De OEM dahua cameras schijnen/schenen niet goed automatisch van dag/nacht te switchen.

Zie bron:
https://ipcamtalk.com/thr...dahuasunrisesunset.18205/

Zit zelf te twijfelen om deze week bij Andy een waarde opvolger van de IPC-HDW5231R-ZE (vari) te bestellen: IPC-T5442TM-AS 2.8mm. Mede wegens de -nachtelijke- verdachte activiteiten in de straat/wijk van laatste weken ;(

[ Voor 9% gewijzigd door dr.nld op 14-02-2022 09:48 ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 21:22
Na een aantal dagen zoeken op internet naar een camera zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek een camera die op 10..15 m afstand een breedte van 10m kan bekijken.
De camera moet goed nachtzicht hebben en een persoon herkenbaar in beeld brengen.
Ik dacht zelf aan een ptz camera omdat ik hiermee in zou kunnen zoomen naar de breedte van 10m.
Of ik zou een vaste lens moeten hebben maar welke zou ik dan moeten kiezen?
Andere opties waar deze aan moet voldoen : poe , opnemen op dvr, voor buiten en te bedienen zijn met smartphone of MacBook.
Wie heeft er een tip en ook een shop die deze heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:46
19roland70 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:11:
Na een aantal dagen zoeken op internet naar een camera zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek een camera die op 10..15 m afstand een breedte van 10m kan bekijken.
De camera moet goed nachtzicht hebben en een persoon herkenbaar in beeld brengen.
Ik dacht zelf aan een ptz camera omdat ik hiermee in zou kunnen zoomen naar de breedte van 10m.
Of ik zou een vaste lens moeten hebben maar welke zou ik dan moeten kiezen?
Andere opties waar deze aan moet voldoen : poe , opnemen op dvr, voor buiten en te bedienen zijn met smartphone of MacBook.
Wie heeft er een tip en ook een shop die deze heeft?
IPC-T5442T-ZE via Andy? Of gewoon Andy zelf even om advies vragen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
zunrob schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:15:
[...]

Andy?, waar kan ik Andy vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
19roland70 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Andy?, waar kan ik Andy vinden?
Even zoeken in dit topic en je komt alles te weten. Vele mede Tweakers hier hebben al bij hem gekocht, waaronder ik, en zijn erg tevreden. Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
zunrob schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:15:
[...]

Andy zit gewoon hier en verkoopt dit model ook:
https://nl.aliexpress.com/i/4001199194296.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Correct, maar direct contact via de e-mail levert je niet alleen goed advies, maar ook een goede (betere) prijs op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Ik heb nu een goedkope basis optie een Aliexpress CCTV compleet camerasysteem: "Techege Wireless CCTV System 1080P Audio Record 2MP 4CH NVR Waterproof Outdoor WIFI CCTV Camera System Video Surveillance Kit". Dit was prima om te beginnen. Dit waren vier Wi-Fi camera's die enkel stroom nodig hadden. Prima instapgebeuren. Kostte toen ook maar 125 euro voor alles bij elkaar met NVR exclusief HDD. Nu is dat ding al drie jaar oud en geeft die wat kuren.

Ik moet dan toch maar naar losse PoE camera's gaan kijken. Ik wil er graag 3 voor rondom mijn huis. Nu zullen deze camera's overal op een andere hoek van mijn huis staan. Hoeven deze camera's maar te eindigen bij een internetingang? Of moeten ze ook allemaal in één en dezelfde switch/NVR terecht komen?

Want ik zie de situatie als volgt:
- Camera 1 hangt aan de buitengevel tegen mijn meterkast aan (bovenaanzicht huis: linksvoren). (gemakkelijk in te pluggen)
- Camera 2 hangt bovenaan bij mijn oprit, een gaatje doorboren en hij kan in de enige vrije ethernetpoort in de woonkamer naast dezelfde ethernetpoort van de TV. (bovenaanzicht huis: rechtsvoren/rechtszijkant)
- Camera 3 hangt achterom, deze is het lastigste, aangezien de kabel hoe dan ook door het hele huis zou moeten. Optie die ik bedacht is een Cat6 kabel leggen vanuit achterom onder het worteldoek/grind rondom het huis en alsnog weer bij de meterkast laten binnenkomen? (Dit zal vermoedelijk wel een flink lange kabel worden) 20-30 meter? (rechtsachteren óf tegen de stal aan die eveneens rechtsachter het huis staat)

De meterkast bevindt zich linksvoren in het huis als je van boven bekijkt.

Mochten de internetkabels allemaal bij elkaar moeten komen dan zie ik als enige optie om in de stal een een NVR/switch te zetten en alle kabels van buitenaf onder het grind/worteldoek/terras door de stal te laten gaan. Door mijn huis heen is niet echt mogelijk zonder dat het opvalt of veel sloopwerk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Akkefietje met M'n Dahua camera. Heeft vlekkeloos gedraaid, totdat de stroom eraf was geweest. Krijgt nu wel een IP dus iets van verbinding is er wel, maar kan er helemaal niks mee.

Vrees dat het resetten wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
zunrob schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:11:
[...]

Correct, maar direct contact via de e-mail levert je niet alleen goed advies, maar ook een goede (betere) prijs op!
Dat klopt is hier in het topic ook al vaak genoemd.
Zelf heb ik ook via de e-mail bij Andy besteld.
Wil je kijken wat hij zoal verkoopt en wat de prijs ongeveer is kun je zijn Ali shop bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Begrijp ik goed dat na een reset er altijd opnieuw geinitialiseerd moet worden? Met kabel? :X

Hoop het niet, want dat zou betekenen dat de dome telkens los gehaald moet worden.

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 15-02-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
MikeyMan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:42:
Akkefietje met M'n Dahua camera. Heeft vlekkeloos gedraaid, totdat de stroom eraf was geweest. Krijgt nu wel een IP dus iets van verbinding is er wel, maar kan er helemaal niks mee.

Vrees dat het resetten wordt.
Vreemd.
Heb toevallig een week geleden hier een complete stroomuitval gehad van ruim een half uur.
Niet alleen bij mij maar in de hele woonplaats en andere plaatsen hier in de omgeving.
Nadat de stroom terug was startte de NVR en camera vanzelf weer op.
Een Dahua dus.
Daar moet de NVR en camera dus tegen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HoppyF schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:15:
[...]

Vreemd.
Heb toevallig een week geleden hier een complete stroomuitval gehad van ruim een half uur.
Niet alleen bij mij maar in de hele woonplaats en andere plaatsen hier in de omgeving.
Nadat de stroom terug was startte de NVR en camera vanzelf weer op.
Een Dahua dus.
Daar moet de NVR en camera dus tegen kunnen.
NVR is een Nas. Die draait netjes door.
Kan nu op geen mogelijkheid meer de camera bereiken.

Dacht hem nog te trucen door een vast ip adres aan m'n laptop te hangen, maar ook dan onbereikbaar op het standaard ip adres (192.168.1.108). Vrees dat het toch loshalen en aan de kabel initialiseren wordt :X

Als ie niet volledig overleden is. Slordig dat er geen draadloze optie is.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 15-02-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
MikeyMan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:38:
[...]

NVR is een Nas. Die draait netjes door.
Kan nu op geen mogelijkheid meer de camera bereiken.

Dacht hem nog te trucen door een vast ip adres aan m'n laptop te hangen, maar ook dan onbereikbaar op het standaard ip adres (192.168.1.108). Vrees dat het toch loshalen en aan de kabel initialiseren wordt :X

Als ie niet volledig overleden is. Slordig dat er geen draadloze optie is.
Hoe heb je de camera nu in gebruik? Met WiFi?
Het beste kun je gewoon een vaste netwerkkabel gebruiken met of zonder POE.
Op een of andere manier moet je camera op je netwerk terug te vinden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HoppyF schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:36:
[...]

Hoe heb je de camera nu in gebruik? Met WiFi?
Het beste kun je gewoon een vaste netwerkkabel gebruiken met of zonder POE.
Op een of andere manier moet je camera op je netwerk terug te vinden zijn.
Ja, kan helaas in mijn carport niet even snel een kabel kwijt. Had wel een stroompunt, dus vandaar Wifi.

Is uiteindelijk gelukt met losschroeven, aan netwerk hangen en her-initialiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
MikeyMan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:57:
[...]

Ja, kan helaas in mijn carport niet even snel een kabel kwijt. Had wel een stroompunt, dus vandaar Wifi.

Is uiteindelijk gelukt met losschroeven, aan netwerk hangen en her-initialiseren.
Ok.
Blijft wel vreemd dat je camera opeens de verbinding kwijt was.
WiFi of vast zou wat dat betreft weinig uit mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HoppyF schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:20:
[...]

Ok.
Blijft wel vreemd dat je camera opeens de verbinding kwijt was.
WiFi of vast zou wat dat betreft weinig uit mogen maken.
Eens. Nog niet eerder meegemaakt ook.
Gekke is dus dat ie wel verbinding leek te maken, of in ieder geval een IP adres accepteerde, maar verder niks meer deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
Ik had deze camera op het oog :Dahua SD22204UE-GN Full HD PTZ 2 MP.
Deze heeft echter geen infrarood, maar in de omschrijving staat nachtzicht tot 50 m .
Heeft deze camera dan toch goed zicht in het donker? (Er staat wel een lantaarnpaal in de buurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:40

ap3nr0ts

hoi

Hoi! Simpele vraag. Ik had na verhuizen twee cams van Eufy van binnenuit tegen het raam hangen, naar buiten kijkend. Die detectie werkte echter heel wispelturig. Dus ik heb ze maar teruggestuurd. Nu wil ik eigenlijk weer de boel vastleggen op camera en las ik op verschillende sites dat de volgende camera's ook alles doen wat ik wil, voor een redelijke prijs: https://www.amazon.com/Vi...istant/dp/B08R59YH7W?th=1

Dat is: van binnen naar buiten filmen door het raam (dag en nacht), melding maken van bewegingen, en het lokaal kunnen opslaan of zonder betaald abonnement (via eigen wifi-netwerk dus).

Is dit dan een goede aankoop of zijn er nog betere alternatieven? Ik kan ze namelijk niet vinden online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:48
Camera's vanuit door een raam laten opnemen is geen ideale situatie.
Beste is camera buiten te hangen dit inverband met infrarood/weerspiegeling.
De vraag is wat verwacht van een camera van 35 euro. Heb je op YouTube al wat zelf gevonden?
Ik denk dat als je de Eufy buiten hangt deze beter functioneert
ap3nr0ts schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:10:
Hoi! Simpele vraag. Ik had na verhuizen twee cams van Eufy van binnenuit tegen het raam hangen, naar buiten kijkend. Die detectie werkte echter heel wispelturig. Dus ik heb ze maar teruggestuurd. Nu wil ik eigenlijk weer de boel vastleggen op camera en las ik op verschillende sites dat de volgende camera's ook alles doen wat ik wil, voor een redelijke prijs: https://www.amazon.com/Vi...istant/dp/B08R59YH7W?th=1

Dat is: van binnen naar buiten filmen door het raam (dag en nacht), melding maken van bewegingen, en het lokaal kunnen opslaan of zonder betaald abonnement (via eigen wifi-netwerk dus).

Is dit dan een goede aankoop of zijn er nog betere alternatieven? Ik kan ze namelijk niet vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:40

ap3nr0ts

hoi

Ik wil het liefst niks buiten hangen. Te veel gedoe en moeilijk uit het zicht te houden hier. Twee camera's door het raam werkt hopelijk ook. De infrarood gaat gewoon uit dan, want het is hier toch altijd licht genoeg. Maar, dan moet ik maar wat meer ervaringen over die Wyze V3 opzoeken. Ik ga geen abonnement betalen, maar wil best meer neerleggen voor camera's die precies doen wat ik wil. :) Ik hoopte dus hier iets als alternatief te horen, gezien er tig merken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
ap3nr0ts schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 00:56:
Ik wil het liefst niks buiten hangen. Te veel gedoe en moeilijk uit het zicht te houden hier. Twee camera's door het raam werkt hopelijk ook. De infrarood gaat gewoon uit dan, want het is hier toch altijd licht genoeg. Maar, dan moet ik maar wat meer ervaringen over die Wyze V3 opzoeken. Ik ga geen abonnement betalen, maar wil best meer neerleggen voor camera's die precies doen wat ik wil. :) Ik hoopte dus hier iets als alternatief te horen, gezien er tig merken zijn.
wat bedoel je precies met lokaal opslaan? als je zoekt op camera's met onvif ondersteuning zit je volgens mij wel goed met lokaal kunnen bekijken en eventueel opnemen met nas of nvr. opnemen op sd-kaart heb ik geen ervaring mee maar iets zegt me dat sd kaartjes daar niet echt voor bedoeld zijn. voor de lange duur en constant opnemen althans.
als je in het topic zoekt vind je vast wel suggesties. zoals dahua en hikvision als betaalbare (semi?) pro. en er werd ook ergens reolink als redelijk aangeraden die niet te duur zijn en onvif hebben (niet allemaal dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
Ik ben me aan het oriënteren op een harddisk recorder en heb nu deze op het oog :Dahua DH-NVR4104-P-4KS2.
Wat zou de grootte moeten zijn van de harddisk om 2 camera's 4k 2 weken op te laten nemen?
Waarom wordt er meestal een western digital purple aangeboden en geen ssd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

19roland70 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:36:
Ik ben me aan het oriënteren op een harddisk recorder en heb nu deze op het oog :Dahua DH-NVR4104-P-4KS2.
Wat zou de grootte moeten zijn van de harddisk om 2 camera's 4k 2 weken op te laten nemen?
Waarom wordt er meestal een western digital purple aangeboden en geen ssd?
Voor camera beelden opslaan en terugkijken is de accesstime van de opslag veel minder belangrijk. Een ssd is daarmee niet nodig.

En voor wat betreft opslag is er meer belangrijk dan alleen de resolutie. Ook het aantal frames/sec en de compressie is relevant ;)
Speel hier eens mee: https://www.seagate.com/nl/nl/video-storage-calculator/

[ Voor 17% gewijzigd door fmb op 27-02-2022 08:28 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-09 13:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
dat is een (windows) download, terwijl er ook webbased alternatieven zijn. of is deze zoveel beter dan anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-09 13:05
Is een download via https://dahuawiki.com/Software
Ook in de webbrowser van de Dahua NVR software zit volgens mij ook een mogelijkheid om de capaciteit van de hdd te berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Over een aantal weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. In verband met wat onenigheid met onze aannemer wil ik direct achter ook een camera ophangen. Echter zal dit voor een wat kortere periode zijn dus ik wil liever niet gaten in de gevel boren.

Montage op een paal is ook niet echt een optie ivm keiharde grond.

Mooiste oplossing is een soort tri-pod waar de camera onderhangt.

Iemand hier ervaring mee/een beter idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pielotje
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik wil binnenkort een paar camera's ophangen aan palen. Die palen wil ik tegen de wand schroeven, ik denk dan aan een aluminium buis, 42mm dik, 3mm wanddikte. Dat lijkt me wel geschikt toch?
Zoiets https://www.steigerbuis-o...eigerbuis/zwart-aluminium
Bevestiging vd camera aan de paal heb ik al. Voordeel van aluminium is dat het zeer weerbestendig is en gemakkelijk om in te boren om de draden er doorheen te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
Vandaag maar eens een FW update gedaan voor 2 x IPC-T5442T-ZE, een klein jaar geleden aangeschaft via Andy. Ik kwam er gelijk al achter dat het gebruik van een andere browser een wereld van verschil uitmaakte.

Voorheen gebruikte ik Chrome en nu IE. Ineens had ik er een behoorlijk aantal icoontjes bij die ik daarvoor niet eerder gezien had in Chrome
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_v-9PMnSBSompK6cqvGk5BdiEMU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EIRrC51A19V6z9KzXKh3bNCG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Glb0RsoYP0dP5dpxtvWV9738Ek0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JI2v4FpMuZpY8ohMC9Ueur4f.png?f=fotoalbum_tile

Omdat ik beide cams weer opnieuw in moet stellen vroeg ik me af wat nu wijsheid is? Via Synology Surveillance Station kan ik kiezen voor de Dahua cam of de ONVIF variant. Welke is beter om te kiezen en waarom?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUofCpTQEjF8DIG99bYdDoNM4GM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/27uVMeY57NtKYC2Q1pq98qPB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qr2aq38pZcp3-Id1Z_xoRMIY0Ic=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1mSsGbpOoF79OrAIc6WxGXQR.png?f=fotoalbum_tile

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Ik heb voor mijn vader op 2 locaties een set Eufy 2c(en 2c pro) gekocht

De kwaliteit van de video´s is alleen dusdanig slecht, dat we niet eens kentekens kunnen lezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvR75xQcbG7QoxJhbdwFjCZpcho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWCME2SlDh0AdrhfltyzhLvb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_lP2tBgvFTvZfwv0JKmQ7k3sIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8K3kAyLpo9MS0SglO5RsrYH.jpg?f=fotoalbum_large

Wat kunnen we hier aan doen?
Dit is met de eufy 2c.

de 2c pro is niet(veel) beter..

Mis ik iets in de instellingen? of zijn de camera´s gewoon niet scherp genoeg.
afstand op de eerste foto van camera tot auto is 15/20 meter.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
basvn schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:19:
Ik heb voor mijn vader op 2 locaties een set Eufy 2c(en 2c pro) gekocht

De kwaliteit van de video´s is alleen dusdanig slecht, dat we niet eens kentekens kunnen lezen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat kunnen we hier aan doen?
Dit is met de eufy 2c.

de 2c pro is niet(veel) beter..

Mis ik iets in de instellingen? of zijn de camera´s gewoon niet scherp genoeg.
afstand op de eerste foto van camera tot auto is 15/20 meter.
De afstand tot de auto’s is te groot en de resolutie van de camera te laag (full HD 1080p ??).
Je wilt een aardig breed overzicht in beeld brengen.
Dan moet je ook een hoge resolutie gebruiken wil je scherpe beelden krijgen om bv kentekens en gezichten te kunnen herkennen.
Een zoom camera kan ook maar dan moet je dit combineren met een tweede overzicht camera.
Daarvoor lijkt mij de Eufy niet zo geschikt.

Is het daar donker of weinig licht en wil je ‘s nachts ook nog wat zien dan moet je ook nog eens een erg lichtgevoelige camera hebben bv een Colorvue.

In de winkel van de hier bekende verkoper staat wel wat.
https://nl.aliexpress.com/store/1200032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 08:44
Ik heb 2 nieuwe camera's besteld van Dahua uit de TIOC 2.0 serie (IPC-HDW3849H-AS-PV-S3) als vervanger van de IPC-HDW5831R-ZE.
Hoe is jullie ervaring met de TIOC 2.0 serie? (zie weinig over de TIOC serie hier)

Om meteen alles weer in orde te maken wil ik eventueel Zoneminder vervangen (of opnieuw installeren).
Helaas vreet mijn Zoneminder geheugen met 1 camera (Ubuntu 20.04 Virtueel draaiend en gebruikt 12GB...)

Welke ervaring hebben jullie met Monitoring/recording tools?
Ik lees het e.e.a. over de volgende pakketen Frigate/Shinobi/MotionEye/BlueIris maar ervaring vanuit een Tweaker is natuurlijk het beste! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 22:06
Hallo !

Al even ben ik op zoek naar een IP camera maar ik kan maar niets vinden wat mij wat lijkt. Ik heb verschillende camera's geprobeerd, van EUFY tot chinese webshop prullen maar overal loop ik tegen dezelfde problemen aan;

A.) Het is alleen bruikbaar op hun apps waarvoor je je moet registreren met GPS en shit, dus m.a.w.; big brother is watching you.

B.) Er zitten gigantische stekkers aan (met POE/Composiet) die niet van de camera zelf af te halen zijn waardoor je gigantische gaten moet boren of met buitenstekkers moet werken. Zoals dit;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4fNP8XI.png

C.) Opslag voor terugkijken is beperkt of je moet er dik voor betalen.

D.) De verbinding via wifi is over het algemeen jack shit. Slechte beelden, sensors die niet juist registreren of soms helemaal niet. Enzovoort.

Wat ik zoek, is gewoon een IP camera, die ik via WEB kan benaderen maar ook via een APP, een paar kanten op kan sturen, tegen de muur aan kan plakken (of op een andere manier redelijk stealth) met zo'n dome glaasje (zo'n bolletje). Geen moeilijke setups met gigantische gaten in de muur. Gewoon 1 UTP kabel door de muur heen met POE, of een stekker die ik van de camera zelf los kan maken zodat niet die hele tros door de muur heen moet.

Vroeger had je alleen maar dit soort IP camera's (makkelijk installeerbaar), tegenwoordig moet alles via hun apps en QRcodes en alles. Bestaat het helemaal niet meer dat je een camera gewoon plain via web kunt benaderen zonder overdreven moeilijke installaties?

Iemand met tips?

Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

wallywally schreef op maandag 7 maart 2022 @ 00:46:
Hallo !

Al even ben ik op zoek naar een IP camera maar ik kan maar niets vinden wat mij wat lijkt. Ik heb verschillende camera's geprobeerd, van EUFY tot chinese webshop prullen maar overal loop ik tegen dezelfde problemen aan;

A.) Het is alleen bruikbaar op hun apps waarvoor je je moet registreren met GPS en shit, dus m.a.w.; big brother is watching you.

B.) Er zitten gigantische stekkers aan (met POE/Composiet) die niet van de camera zelf af te halen zijn waardoor je gigantische gaten moet boren of met buitenstekkers moet werken. Zoals dit;

[Afbeelding]

D.) De verbinding via wifi is over het algemeen jack shit. Slechte beelden, sensors die niet juist registreren of soms helemaal niet. Enzovoort.

Wat ik zoek, is gewoon een IP camera, die ik via WEB kan benaderen maar ook via een APP, een paar kanten op kan sturen, tegen de muur aan kan plakken (of op een andere manier redelijk stealth) met zo'n dome glaasje (zo'n bolletje). Geen moeilijke setups met gigantische gaten in de muur. Gewoon 1 UTP kabel door de muur heen met POE, of een stekker die ik van de camera zelf los kan maken zodat niet die hele tros door de muur heen moet.

Vroeger had je alleen maar dit soort IP camera's (makkelijk installeerbaar), tegenwoordig moet alles via hun apps en QRcodes en alles. Bestaat het helemaal niet meer dat je een camera gewoon plain via web kunt benaderen zonder overdreven moeilijke installaties?

Iemand met tips?

Thanks...
Kijk eens naar de camera's van Dahua. Die draaien gewoon offline, slaan hun beelden op op een SD-kaartje, en hebben een flinke reeks modellen van onder de 300 euro die gewoon 1080p doen met PoE. Heb ik zelf ook een hangen en is zo goed als perfect, nooit problemen mee.

Ik heb zelf deze hangen: https://www.dahuasecurity.com/products/productDetail/20017

Is te bereiken via een web interface, SD-kaartje kan opnemen bij beweging of 24/7 en is ook via de web interface terug te bekijken, maar je kan ook bijv. naar een FTP-server pushen.

Hij staat bij mij zo afgesteld dat mensen die bij de voordeur of garagedeur komen goed herkenbaar in beeld zijn, maar in 9/10 gevallen kan ik mensen voor aan de oprit al herkennen. Trap niet in dingen als PTZ en 4K camera's, PTZ betekent dat je altijd dingen mist t.o.v. goed afgestelde vaste camera's, en 4K nachtzicht werkt gewoon niet goed, want je hebt dan zo'n sterke IR-lampjes nodig dat als er iemand met een reflecterend hesje langs komt je camera helemaal verblind wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 16:01
Oon schreef op maandag 7 maart 2022 @ 04:13:
[...]
4K nachtzicht werkt gewoon niet goed, want je hebt dan zo'n sterke IR-lampjes nodig dat als er iemand met een reflecterend hesje langs komt je camera helemaal verblind wordt.
Die tijd is inmiddels geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
wallywally schreef op maandag 7 maart 2022 @ 00:46:
Hallo !

[Afbeelding]

Iemand met tips?

Thanks...
Wat je zegt klopt, POE gebruiken dus.
De dikke kabels bij de camera zijn bedoeld om extra functies mee te gebruiken.
Meestal voldoet de netwerkkabel al.
De rest van de bos kun je wegwerken in de montage voet.
Je zult de camera ergens op moeten monteren en zo’n voet (of ring) heeft ruimte genoeg om dit te kunnen doen.

Een app van de camera fabrikant gebruiken hoeft niet.
Alleen voor de instellingen moet je via een browser toegang hebben tot de camera.
Opslag kan lokaal of beter nog, op je eigen NAS of NVR.
Niets in de Cloud.
Ik zou wel een hogere resolutie kiezen dan full HD.
Dit geeft scherpere beelden.
Afhankelijk van het licht in de omgeving kun je IR of een Full Color gebruiken.
Bij een Full Color heb je maar heel weinig licht nodig.
Dahua camera’s zijn prima, blader even terug want recent heb ik dit nog genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

HoppyF schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:35:
[...]

De afstand tot de auto’s is te groot en de resolutie van de camera te laag (full HD 1080p ??).
Je wilt een aardig breed overzicht in beeld brengen.
Dan moet je ook een hoge resolutie gebruiken wil je scherpe beelden krijgen om bv kentekens en gezichten te kunnen herkennen.
Een zoom camera kan ook maar dan moet je dit combineren met een tweede overzicht camera.
Daarvoor lijkt mij de Eufy niet zo geschikt.

Is het daar donker of weinig licht en wil je ‘s nachts ook nog wat zien dan moet je ook nog eens een erg lichtgevoelige camera hebben bv een Colorvue.

In de winkel van de hier bekende verkoper staat wel wat.
https://nl.aliexpress.com/store/1200032
de 2k camera (2c pro) doet het niet veel beter..

Is er geen simpel te installeren systeem, wat ook nog een beetje te betalen is(zonder extra kasten ect)?
Ik vind de Eufy met homebase echt wel op het randje zitten qua prijs.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
basvn schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:48:
[...]

de 2k camera (2c pro) doet het niet veel beter..

Is er geen simpel te installeren systeem, wat ook nog een beetje te betalen is(zonder extra kasten ect)?
Ik vind de Eufy met homebase echt wel op het randje zitten qua prijs.
Wat is je budget en wat zijn de minimale eisen?
Bv hoe lang moeten er beelden bewaard worden, moet er 24/7 beelden opgeslagen worden of alleen als er een beweging gedetecteerd wordt?
Je hebt minimaal twee camera’s nodig maar wellicht ook meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krabburger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 22:16
k---evi-n schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:48:
Om meteen alles weer in orde te maken wil ik eventueel Zoneminder vervangen (of opnieuw installeren).
Helaas vreet mijn Zoneminder geheugen met 1 camera (Ubuntu 20.04 Virtueel draaiend en gebruikt 12GB...)

Welke ervaring hebben jullie met Monitoring/recording tools?
Ik lees het e.e.a. over de volgende pakketen Frigate/Shinobi/MotionEye/BlueIris maar ervaring vanuit een Tweaker is natuurlijk het beste! :)
Ik gebruik ook Zoneminder en ik dacht dat hij weer 'stuk' was omdat hij niet aan het opnemen was. Ik ben dus ook gaan kijken naar wat anders. Ik gebruik Home Assistant en daar zit MotionEye in als integratie. Dat was erg makkelijk installeren, het voordeel is ook dat het updaten enzo ook automatisch gaat.. Het toevoegen van de camera vond ik ook een stuk makkelijker dan Zoneminder. Ik vind het sowieso erg fijn dat ik meer centraal alles in HA heb. Verder heb ik niks kunnen uitproberen want mijn camera's blijken een login storing te hebben die na verloop van tijd optreed. Een bekende van me heeft een paar maanden terug ook MotionEye geprobeerd. Hij vond het een nadeel dat het geen audio opneemt. Mogelijk is dit al veranderd maar dat weet ik niet.

Mijn eerstvolgende stap is mijn twee Foscam FI9900P camera's retourneren en iets anders in de plaats kopen. Ik heb alleen nog geen idee wat want de keuze is reuze. :'( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
Krabburger schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:04:
[...]
Een bekende van me heeft een paar maanden terug ook MotionEye geprobeerd. Hij vond het een nadeel dat het geen audio opneemt. Mogelijk is dit al veranderd maar dat weet ik niet.
dat vond ik even vreemd want dacht: een recorder hoeft alleen maar de aangeboden stream op te slaan... maar even zoeken leert dat motioneye klaarblijkelijk aan re-encoding (transcoding?) doet, dat zou ik toch niet willen. kost onnodig cpu en gaat ook geen betere kwaliteit opleveren (dus waarom eigenlijk)
maar het lijkt er op dat er wel iets met movie passthrough te doen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krabburger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 22:16
Step5 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:16:
[...]

dat vond ik even vreemd want dacht: een recorder hoeft alleen maar de aangeboden stream op te slaan... maar even zoeken leert dat motioneye klaarblijkelijk aan re-encoding (transcoding?) doet, dat zou ik toch niet willen. kost onnodig cpu en gaat ook geen betere kwaliteit opleveren (dus waarom eigenlijk)
maar het lijkt er op dat er wel iets met movie passthrough te doen is
Het inlog probleem ligt echt bij de Foscam camera's. Als ik via de webbrowser in wil loggen kom ik er ook niet in. Via hun eigen app wel. Na een korte zoektocht op de foutmelding blijkt dit een vaker voorkomend probleem wat na een tijdje ontstaat. Zie daarvoor ook deze pagina: https://ipcamtalk.com/thr...826w-login-problem.55024/

CPU gebruik heb ik dus ook nog niet echt kunnen testen. De camera kan wel toegevoegd worden maar er komt geen beeld. Idle gebruik laat hij niet zoveel cpu gebruik zien.

Ik heb nog 4 maanden garantie op de camera's dus misschien nog 1 poging wagen op resetten en opnieuw instellen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-09 13:02
Hallo,
Ik ben van plan om nog 1 of 2 camera aan te schaffen. De bedoeling is de oprit en de achtertuin .
Ik heb nu 2 qfind starlight camera’s , opname op nvr, en live beelden bekijken op cms en xmeye. En kan achter glas.
Nu had ik de dahua IPC-HFW4239T-ASE op het oog. Wat is de mening van de deskundigen hier? Qua scherpte, herkenbaarheid personen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 20:27

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ik ben op zoek naar 2 PoE camera's voor aan de gevel. Er hangt daar uit een buis een UTP kabel en dat is het, het andere einde hangt in de meterkast.

De ene moet over de de oprit, de ander richting de tuin. Wat huiswerk gedaan, review bekeken, lijkt mij de Reolink RLC-811A wel wat qua specs en prijs. Maar hoe sluit je zo'n unit aan, met een enorme puist van een junctionbox eronder of is daar nog iets anders slims te verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik zit nog steeds tussen de vele ip camera producten te zoeken naar de meest geschikte. Het merk ben ik wel uit. Alleen een vraagje mbt de resolutie. Ik wil de beelden bekijken op de laptop , deze heeft een resolutie vlgs full hd 1080 p. Wat is dan het nut van een camera die beelden in bv 4mp opneemt, als deze getoond kunnen worden op een 2mp scherm. Maw is een 2mp camera dan niet voldoende?
Excuses voor de wellicht domme vragen…..😉

[ Voor 5% gewijzigd door fmrama op 16-03-2022 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
deWit schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:34:
Ik ben op zoek naar 2 PoE camera's voor aan de gevel. Er hangt daar uit een buis een UTP kabel en dat is het, het andere einde hangt in de meterkast.

De ene moet over de de oprit, de ander richting de tuin. Wat huiswerk gedaan, review bekeken, lijkt mij de Reolink RLC-811A wel wat qua specs en prijs. Maar hoe sluit je zo'n unit aan, met een enorme puist van een junctionbox eronder of is daar nog iets anders slims te verzinnen?
Heb je mijn review hier op tweakers ook nog gelezen? :) Reolink RLC-811A review door hrigteri
811 is een top ding, maar fysiek erg groot. Heb je die IR + spotlight + zoom nodig? De gewone RLC-810A ( review Reolink RLC-810A review door hrigteri ) is ook een goed ding, alleen beperkt tot IR 's nachts.

Je kan ook de 820A pakken, dat is een turret versie van de 810A en verder technisch gelijk.
Van de 811A is (nog) geen turret variant.

De Junction Box is wel een mooi ding; voor de bullet heb je de B10 nodig, die is ietsje kleiner dan de D20 voor dome/turret.
EDIT: linkje naar mijn review van de B10 en D20 junction box : https://bit.ly/36ufxnQ

Ik kan een Reolink NVR van harte aanbevelen, komt er ook gelijk de PoE krachtvoer uit de NVR. terugkijken via de app op mobiel of windows vanaf de NVR, werkt prima. Notificaties op mobiel ook mogelijk. AI analyse voor personen en voertuigen. Allemaal prima.
(wel ff zorgen dat je nieuwste firmware er handmatig in zet! knopje 'zoeken naar updates' werkt niet echt lekker - cq helemaal niet)

[ Voor 2% gewijzigd door hrigteri op 19-03-2022 00:33 . Reden: linkje naar mn review van de B10 en D20 junction box toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
ap3nr0ts schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 00:56:
Door een raam heen opnemen werkt op zich wel, maar s avonds krijg je altijd weerspiegeling op het raam van licht. Doe je in die kamer waar de camera staat/hangt het licht aan, krijg je weerspiegeling.
AI functies van bewegingsdetectie gaan... mwoah... soms wel, soms niet.
IR gaat 100% zeker niet, maar dat wist je blijkbaar al.

Waarom zou je een camera uit zich willen houden? Deel van de functie van een camera is afschrikking.
Plus je bent conform Nederlandse wet verplicht duidelijk te maken dat er een beveiligingscamera is die opnamen maakt. Dus beter om t ding dan vol in zicht te hangen?

Er zijn vrij goede draadloze camera's, eventueel ook met accu, als er direct opvallend zonlicht is kun je die camera's met een zonnepaneeltje van stroom voorzien. Hoeft geen extreem vermogen te kosten. Ik heb nu hier de Reolink Argus 3 Pro liggen, moet de review nog schrijven, maar is echt een leuk ding. Zonnepaneeltje van 30 euro erbij en go. Wifi verbinding, SD-kaartje er in en de camera wordt geactiveerd door beweging; eventueel met AI analyse dat je alleen personen of voertuigen opneemt of alle beweging, notificatie op je telefoon (of niet, of alleen op bepaalde momenten, makkelijk instelbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hrigteri
fmrama schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:35:
Ik zit nog steeds tussen de vele ip camera producten te zoeken naar de meest geschikte. Het merk ben ik wel uit. Alleen een vraagje mbt de resolutie. Ik wil de beelden bekijken op de laptop , deze heeft een resolutie vlgs full hd 1080 p. Wat is dan het nut van een camera die beelden in bv 4mp opneemt, als deze getoond kunnen worden op een 2mp scherm. Maw is een 2mp camera dan niet voldoende?
Excuses voor de wellicht domme vragen…..😉
wat je niet opneemt, heb je ook niet.
wil je softwarematig inzoomen op een stukje van het scherm en je hebt in 1080p opgenomen, krijg je dus dikke grote vierkante blokken - pixels.
neem je in 4k op en je gaat wat softwarematig inzoomen zal er nog steeds wel iets van te zien zijn
4mp is overigens slechts 2k.

ik zeg niet dat je perse in 8K UHD moet opnemen. Aan de zijkant van mn huis heb ik een leuk klein wifi camera'tje hangen (reolink lumus) dat slechts 1080p / full hd doet en dat is voldoende voor wat het moet doen: de zijkant van het huis, tuin en toegangsdeur tot de schutting in de gaten houden en het licht aandoen als iemand (ik dus) er bij langs loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
hrigteri schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:04:
[...]

wat je niet opneemt, heb je ook niet.
wil je softwarematig inzoomen op een stukje van het scherm en je hebt in 1080p opgenomen, krijg je dus dikke grote vierkante blokken - pixels.
neem je in 4k op en je gaat wat softwarematig inzoomen zal er nog steeds wel iets van te zien zijn
4mp is overigens slechts 2k.

ik zeg niet dat je perse in 8K UHD moet opnemen. Aan de zijkant van mn huis heb ik een leuk klein wifi camera'tje hangen (reolink lumus) dat slechts 1080p / full hd doet en dat is voldoende voor wat het moet doen: de zijkant van het huis, tuin en toegangsdeur tot de schutting in de gaten houden en het licht aandoen als iemand (ik dus) er bij langs loopt.
scherpte van de lens is belangrijker dan veel megapixels dus daar zou ik eerst op letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Om de voordeur en een stukje oprit in de gaten te houden heb ik de dahua IPC-HFW4239T-ASE besteld. Deze wordt waarschijnlijk morgen geleverd. Voor de achtertuin staat de IPC-HFW3441EP 4mp op de lijst.
Beide komen voor de vervanging van de 12 jaar oude elro set cs87t een setje van 2 cams met beeldschermpje. Deze heeft een resolutie vlgs CIF. Op het bijgeleverd schermpje is het beeld goed. Maar verder niet. De dahua’s is iig een vooruitgang.
Op de 2 verdieping heb ik , al een paar jaar, achter glas een qfind (een eigen merk)5mp bulit starlight. Deze geeft een goed beeld van de oprit en stukje straat. En heeft zijn dienst al bewezen. Ik kan nu ook eens vergelijken hoe en of er verschillen zijn qua beeld met de dahua’s.

[ Voor 4% gewijzigd door fmrama op 18-03-2022 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Zoals hier boven vermeld staat er nog een dahua 4mp camera op mijn lijstje.

Ik kom er niet meer uit.!

De keuze was/is. DH-IPC-HFW 3441….nu zie ik de toevoeging E-SA of EP-AS
Deze worden door elkaar gebruikt en geheel naar willekeur. En de prijzen verschillen van 170 tot ca 240 euro ook willekeurig. En dan nog de toevoeging wizsence of lite AI. Dan denk ik de juiste te vinden , klik weer verder en krijg weer iets anders te zien.
Wat is nu wat.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
fmrama schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:45:
Om de voordeur en een stukje oprit in de gaten te houden heb ik de dahua IPC-HFW4239T-ASE besteld. Deze wordt waarschijnlijk morgen geleverd. Voor de achtertuin staat de IPC-HFW3441EP 4mp op de lijst.
Beide komen voor de vervanging van de 12 jaar oude elro set cs87t een setje van 2 cams met beeldschermpje. Deze heeft een resolutie vlgs CIF. Op het bijgeleverd schermpje is het beeld goed. Maar verder niet. De dahua’s is iig een vooruitgang.
Op de 2 verdieping heb ik , al een paar jaar, achter glas een qfind (een eigen merk)5mp bulit starlight. Deze geeft een goed beeld van de oprit en stukje straat. En heeft zijn dienst al bewezen. Ik kan nu ook eens vergelijken hoe en of er verschillen zijn qua beeld met de dahua’s.
Een full color camera heeft geen infrarood en zou dus achter glas ook moeten werken.
Ik heb het zelf niet geprobeerd bij mij hangt deze camera onder het afdak bij de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
fmrama schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:53:
Zoals hier boven vermeld staat er nog een dahua 4mp camera op mijn lijstje.

Ik kom er niet meer uit.!

De keuze was/is. DH-IPC-HFW 3441….nu zie ik de toevoeging E-SA of EP-AS
Deze worden door elkaar gebruikt en geheel naar willekeur. En de prijzen verschillen van 170 tot ca 240 euro ook willekeurig. En dan nog de toevoeging wizsence of lite AI. Dan denk ik de juiste te vinden , klik weer verder en krijg weer iets anders te zien.
Wat is nu wat.?
De toevoeging aan het modelnummer heeft meestal te maken met de opties.
Bv luidspreker of microfoon aansluitingen.
Staat wel bij de specificaties genoemd wat erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
@HoppyF Tja, dat is nu het punt, Staat er bijv op de site de toevoeging EP-AS en kun je verder klikken naar de info /data sheet van dahua , krijg je de E-SA voor geschoteld.
Maar goed. Ik google nog wat verder en stap je voor stapje wordt ik weer wat wijzer. Het net sluit zich langzaam. 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hrigteri
Ik ben een poging aan het doen een beveilingscamera's-voor-dummies te schrijven.
https://bit.ly/3ufMEUC
hoor graag wat constructief commentaar over wat ik nog mis qua onderwerpen of waar jullie het echt niet met me eens zijn.
Let wel dat het niet op pure Tweakers gericht is die alleen maar zweren bij Dahua of Hikvision, ik richt me op de gewone consument die een camera'tje voor 100 euro wil hebben.

Nog toe te voegen / te bewerken is een stuk over de opslag op Synology of de merk-eigen-NVR oplossing. Ik ga niet beginnen over BlueIris en zelf-bouw opslag. Wederom: voor gewone consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:21
Voor de mensen met een dedicated BI pc, hebben jullie nog meer op die pc draaien of alleen BI ?
Ik heb hier een i5 7600K met 16gb geheugen en die staat in zijn neus te peuteren, maar ook 2 synology nassen en wil graag gaan stoeien met homeassistant.
Aangezien die pc verder toch een beetje staat te niksen lijkt het mij dat ik daar zonder problemen een nas en homeassistant in vm's kan laten draaien. Of is dat niet verstandig gezien het 24/7 weg schrijven van data door BI ?

[ Voor 31% gewijzigd door Freubel op 01-04-2022 19:06 ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Freubel schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:31:
Voor de mensen met een dedicated BI pc, hebben jullie nog meer op die pc draaien of alleen BI ?
Ik heb hier een i5 7600K met 16gb geheugen en die staat in zijn neus te peuteren, maar ook 2 synology nassen en wil graag gaan stoeien met homeassistant.
Aangezien die pc verder toch een beetje staat te niksen lijkt het mij dat ik daar zonder problemen een nas en homeassistant in vm's kan laten draaien. Of is dat niet verstandig gezien het 24/7 weg schrijven van data door BI ?
Bij mij draait ie op mijn server die er letterlijk alles naast doet (8 VM’s op Hyper-V, Sabnzbd, etc)
Wel heb ik een 3tier storage voor BI. NVMe disk (tevens boot disk) voor de alerts, SATA SSD Raid1 voor storage (tevens Hyper-V VHDX storage) en dedicated RAID1 SMR disk van 5TB voor archive.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 01-04-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Tomba schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:14:
[...]

Bij mij draait ie op mijn server die er letterlijk alles naast doet (8 VM’s op Hyper-V, Sabnzbd, etc)
Wel heb ik een 3tier storage voor BI. NVMe disk (tevens boot disk) voor de alerts, SATA SSD Raid1 voor storage (tevens Hyper-V VHDX storage) en dedicated RAID1 SMR disk van 5TB voor archive.
Iets dergelijks heb ik ook als basis set up, os en alerts op een m.2 ssd, storage op een 8tb wd purple en er zit nog een samsung 1 tb ssd in die eigenlijk nergens voor gebruikt wordt. Dus het is geen probleem als ik daar wat vm's bij draai merk ik al :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Freubel schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:34:
[...]

Iets dergelijks heb ik ook als basis set up, os en alerts op een m.2 ssd, storage op een 8tb wd purple en er zit nog een samsung 1 tb ssd in die eigenlijk nergens voor gebruikt wordt. Dus het is geen probleem als ik daar wat vm's bij draai merk ik al :)
Nope, mits je de juiste settings gebruikt heeft BI een verwaarloosbare impact op je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Tomba schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:17:
[...]

Nope, mits je de juiste settings gebruikt heeft BI een verwaarloosbare impact op je systeem.
Die optimalisaties heb ik al eens doorgelopen. Op dit moment 5 camera's met cpu deepstack zit de pc op gemiddeld 7% cpu gebruik en 20% memory gebruik. Op de begane grond heb ik een rpi 4 die via de webui 24/7 is ingelogd en op live view staat, die zit dan op de tv. Na de laatste update van de webui werkt mijn native LG browser niet meer, vandaar deze oplossing met de rpi. Er zit dan best nog wat lucht in het systeem volgens mij. Eerst maar eens beginnen met nzbget en wat shared folders voor mijn nvidia shield, eens kijken hoe dat gaat en dan zachtjes aan een vm met home-assistant. :)
Lekker freubelen weer, zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik ben nog steeds zoekende.(eerdere bestelling is gecanceld, niet te leveren) Nu heb ik al 2 camera’s met een 6/8 mm lens. Zie tweede foto.
Hoe moet ik deze plaatsen in het lijstje zoals in de eerste foto.
Toevoeging: Of is het bij nader inzien 6 tot 8 mm. Afh van het aantal mp instelling. Gezien de kijkhoek 40 gr. .realiseer ik me nu pas.

Update 3-4 idd ik heb effe op de lens zelf gekeken (had ik eerder moeten doen). Staat 8 mm op…pfoe…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcE47OhF7T52Vzpjw8KVFltthcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHB6ejjLhhAtfgsTukTZcnlv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_jKz_dNmoMxsGPR4a-AU8q05Zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRSNxZF01Ve0MhIF3mROfBsp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door fmrama op 03-04-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Ik wil één van mijn camera's gaan gebruiken om een nestkast in de achtertuin in de gaten te houden en ben dus op zoek naar UTP buitenkabel. Het lijkt er echter op dat de kabel die ik zoek niet te vinden is?

Voorkeur voor een soepele/stranded cat5e of cat6 buitenkabel (geschikt voor PoE) met een 100% koperen kern (afstand ± 50 meter). Moet dus aan beide zijden afgemonteerd kunnen worden met een RJ45 connector.

Tips?

[ Voor 10% gewijzigd door A3-D op 03-04-2022 18:36 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:48
https://www.allekabels.nl...8TWV6SQLCHwhoCIzQQAvD_BwE
A3-D schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:03:
Ik wil één van mijn camera's gaan gebruiken om een nestkast in de achtertuin in de gaten te houden en ben dus op zoek naar UTP buitenkabel. Het lijkt er echter op dat de kabel die ik zoek niet te vinden is?

Voorkeur voor een soepele/stranded cat5e of cat6 buitenkabel (geschikt voor PoE) met een 100% koperen kern (afstand ± 50 meter).

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Daar had ik al gekeken, maar ook daar niet te krijgen (wel CCA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
A3-D schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:13:
[...]

Daar had ik al gekeken, maar ook daar niet te krijgen (wel CCA)
dit dan? https://www.netwerkkabel....ed-100m-100-20327734.html
zorg wel voor de juiste stekkers, niet alles werkt lekker met flexibele aders.
waarom wil je perse flexibel eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hrigteri
A3-D schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:03:
ben dus op zoek naar UTP buitenkabel.
Voorkeur voor een soepele/stranded cat5e of cat6 buitenkabel (geschikt voor PoE) met een 100% koperen kern (afstand ± 50 meter). Moet dus aan beide zijden afgemonteerd kunnen worden met een RJ45 connector.
Tips?
Ik heb een gewone UTP kabel liggen. In een PVC buis. Die PVC buis voorkomt de eerste 'per ongeluk schop in de grond'. Is de goedkoopste oplossing die doet wat het moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Step5 schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:31:
[...]

dit dan? https://www.netwerkkabel....ed-100m-100-20327734.html
zorg wel voor de juiste stekkers, niet alles werkt lekker met flexibele aders.
waarom wil je perse flexibel eigenlijk?
Dat is helaas geen buitenkabel, en ik zoek specifiek stranded omdat solid kabels meer bedoeld zijn om te monteren op een WCD, LSA strook of patch panel.

Het gebruik van RJ45 connectoren op een solid kabel kan wel, maar wordt niet aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
A3-D schreef op maandag 4 april 2022 @ 01:29:
[...]

Dat is helaas geen buitenkabel, en ik zoek specifiek stranded omdat solid kabels meer bedoeld zijn om te monteren op een WCD, LSA strook of patch panel.

Het gebruik van RJ45 connectoren op een solid kabel kan wel, maar wordt niet aangeraden.
ah stom, ovwr het hoofd gezien van die buitenkabel, had daar wel op gezocht.

Maar waar word die kabel afgeraden? dat zal toch aan het type rj45 connector liggen. mijn ervaring is juist omgekeerd, die stranded kabel geeft problemen in veel stekkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje opzoek naar een oplossing om een 360 graden dome camera op te hangen in een loods echter is het plafond 5 meter hoog en hangt er rond 4m verlichting aan het plafond.

Nu kom ik wel beugels tegen van hikvision maar mij is onduidelijk of deze bijvoorbeeld ook werkt met andere merk cameras en ik kan ze niet langer dan 55cm vinden. Om geen last van het licht te hebben zal ik toch minstens 120cm moeten zakken.

Nu lopen er ook mensen in deze hal dus een robuuste oplossing is ook wel een must. In het ergete geval laat ik wat lassen maar als er iets kant en klaar zou bestaan zou dat verreweg de voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Je hebt cameramasten in allerlei lengtes. Ipv aan de grond, bevestig je hem dan aan het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Verwijderd schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:19:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een oplossing om een 360 graden dome camera op te hangen in een loods echter is het plafond 5 meter hoog en hangt er rond 4m verlichting aan het plafond.

Nu kom ik wel beugels tegen van hikvision maar mij is onduidelijk of deze bijvoorbeeld ook werkt met andere merk cameras en ik kan ze niet langer dan 55cm vinden. Om geen last van het licht te hebben zal ik toch minstens 120cm moeten zakken.

Nu lopen er ook mensen in deze hal dus een robuuste oplossing is ook wel een must. In het ergete geval laat ik wat lassen maar als er iets kant en klaar zou bestaan zou dat verreweg de voorkeur hebben.
Let op dat als het een werkplaats is je niet zomaar een camera op mag hangen, en dat een PTZ camera nutteloos is voor beveiliging (dus 360 graden moet dan echt fulltime 360 graden filmen, niet 360 graden rond kunnen draaien).

Waarom niet gewoon op een paar logische plekken een vaste camera aan de muur? Veel makkelijker te monteren, makkelijker je ethernet en voeding (of alleen ethernet als je POE gebruikt) trekken, en je hebt er veel meer aan als je een goeie camera op een deur hebt gericht dan als je er een in het midden hebt hangen die niet zo ver kan kijken
Pagina: 1 ... 66 ... 91 Laatste