Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Oppersjaak schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:28:
Ik weet niet of het een foutje is, maar tijdens mijn zoektocht naar een camera voor op de NAS vond ik deze D-link DCS-8635LH voor 20,- op Amazon

Ik heb 'm besteld en de levertijd is een maand, dus maar afwachten of het werkt maar het leek me de moeite waard om hier even te delen.
Voor de liefhebber; hij staat er weer op.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29

Toppe

Oké ✅

Tomba schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:46:
[...]

Zo te zien een Volkswagen, wellicht een eGolf of ID.3 gezien de dakspoiler.
Sowieso geen eGolf.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQ!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-09 16:19

XQ!

Wij staan op het punt om de elektrapunten door te geven in ons nieuwbouw project maar vroegen ons af wat verstandig is voor beveilingscamera's rondom het huis:

1. Loze leidingen (19mm) trekken door de gevel t.b.v. PoE beveilingscamera's
2. Elektrapunten nemen op de gevel voor "reguliere" beveilingscamera's

Het lijkt ons dat je met elektrapunten kunt kiezen tussen een veel grotere selectie, maar is dit ook aanzienlijk beter dan een PoE beveilingscamera? Wij maken nu gebruik van Ring Elite Stick-Up camera's met PoE wat prima is overdag, maar 's avonds is de kwaliteit toch iets minder. Wellicht dat camera's met elektra aansluitpunten beter werkt?

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

XQ! schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:00:
Wij maken nu gebruik van Ring Elite Stick-Up camera's met PoE wat prima is overdag, maar 's avonds is de kwaliteit toch iets minder. Wellicht dat camera's met elektra aansluitpunten beter werkt?

Dank alvast!
PoE of elektra aansluitpunten, hebben geen invloed op de kwaliteit. Je hebt gewoon een camera die overdag aardig beeld geeft maar 's nachts eigenlijk waardeloos is.
Ik zou zelf voor PoE kiezen. En wat de camera betreft: ga op zoek naar een camera die 's nachts wel goed beeld geeft! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 11:20
XQ! schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:00:
Wij staan op het punt om de elektrapunten door te geven in ons nieuwbouw project maar vroegen ons af wat verstandig is voor beveilingscamera's rondom het huis:

1. Loze leidingen (19mm) trekken door de gevel t.b.v. PoE beveilingscamera's
2. Elektrapunten nemen op de gevel voor "reguliere" beveilingscamera's

Het lijkt ons dat je met elektrapunten kunt kiezen tussen een veel grotere selectie, maar is dit ook aanzienlijk beter dan een PoE beveilingscamera? Wij maken nu gebruik van Ring Elite Stick-Up camera's met PoE wat prima is overdag, maar 's avonds is de kwaliteit toch iets minder. Wellicht dat camera's met elektra aansluitpunten beter werkt?

Dank alvast!
Ik ben zelf nu ook bezig met mijn nieuwbouwproject en heb bewust gekozen om alles via POE te laten verlopen. Een degelijke Dahua camera via POE doet wonderen... Zelfde geldt overigens voor je deurbel, daar ben ik bewust voor dezelfde setup gegaan zodat ook de deurbel eigenlijk gewoon als camera fungeert naast de "oprit" camera. Die loopt dus ook gewoon via de NVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Goed.

Ik heb dus net de Hikvision binnengekregen en meteen begonnen met aansluiten.

Zodra ik wou inloggen gaf hij meteen aan dat de ingevulde gegevens onjuist waren (admin, 12345/123456/admin) en kon hem niet toevoegen via de app.

Uiteindelijk ‘t ding maar meteen gereset en toen kon ik wel inloggen, nu wil ik hem in de app zetten en dat weigert hij. Ook kan ik om een of andere vage reden niet meer op de camera zelf inloggen, moet ik half uur wachten.

Ik had toch bij Hikvision wel een ander process verwacht… straks nog even een UniFi G4 Dome halen. Zal qua kwaliteit minder zijn maar hoop wel een beter installatie programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:25:
Goed.

Ik heb dus net de Hikvision binnengekregen en meteen begonnen met aansluiten.

Zodra ik wou inloggen gaf hij meteen aan dat de ingevulde gegevens onjuist waren (admin, 12345/123456/admin) en kon hem niet toevoegen via de app.

Uiteindelijk ‘t ding maar meteen gereset en toen kon ik wel inloggen, nu wil ik hem in de app zetten en dat weigert hij. Ook kan ik om een of andere vage reden niet meer op de camera zelf inloggen, moet ik half uur wachten.

Ik had toch bij Hikvision wel een ander process verwacht… straks nog even een UniFi G4 Dome halen. Zal qua kwaliteit minder zijn maar hoop wel een beter installatie programma.
Oke, en wat moeten wij precies met dit verhaal? :/

Straks heb je beelden nodig en dan heb je slechte (of iig minder goede) beelden allemaal vanwege iets meer moeite moeten doen tijdens de installatie.
Heb je wel goed de tijd genomen en rustig gelezen hoe het allemaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:19:
[...]

Oke, en wat moeten wij precies met dit verhaal? :/

Straks heb je beelden nodig en dan heb je slechte (of iig minder goede) beelden allemaal vanwege iets meer moeite moeten doen tijdens de installatie.
Heb je wel goed de tijd genomen en rustig gelezen hoe het allemaal werkt?
Ik wil best moeite doen voor een installatie, maar als ik kan inloggen en 10 minuten later niet meer met exact de zelfde gegevens dan is deze camera/software niet betrouwbaar. Hoe weet ik zeker dat als ik beelden nodig heb ik nog steeds kan inloggen?

De UniFi aangesloten, binnen 2 minuten werkend zonder ingewikkelde configuraties.

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 13-01-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Ik wil best moeite doen voor een installatie, maar als ik kan inloggen en 10 minuten later niet meer met exact de zelfde gegevens dan is deze camera/software niet betrouwbaar. Hoe weet ik zeker dat als ik beelden nodig heb ik nog steeds kan inloggen?

De UniFi aangesloten, binnen 2 minuten werkend zonder ingewikkelde configuraties.
Ik werk al heel wat jaartjes met Hikvision. Over het algemeen een erg betrouwbaar merk.
Ik vermoed dan toch ook dat je zelf ergens een foutje hebt gemaakt.

Maar goed, jouw feestje. Succes met die andere camera. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Ik werk al heel wat jaartjes met Hikvision. Over het algemeen een erg betrouwbaar merk.
Ik vermoed dan toch ook dat je zelf ergens een foutje hebt gemaakt.

Maar goed, jouw feestje. Succes met die andere camera. :9
Dat geloof ik graag, maar kan je mij dan verklaren waarom ik niet kan inloggen met de default gegevens als hij zo uit de doos komt? Interface openen, inloggen.

Na een reset doet hij dat wél, log netjes in, verander de gegevens (zoals gevraagd word!) en wil 10 minuten later opnieuw inloggen via de webinterface: Onjuiste gegevens.

Google op ‘Hikvision default login not 12345’ kom ik meteen dit artikel tegen: https://ipvm.com/forums/v...word-changed-mysteriously

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 13-01-2022 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:30:
[...]

Dat geloof ik graag, maar kan je mij dan verklaren waarom ik niet kan inloggen met de default gegevens als hij zo uit de doos komt? Interface openen, inloggen.

Na een reset doet hij dat wél, log netjes in, verander de gegevens (zoals gevraagd word!) en wil 10 minuten later opnieuw inloggen via de webinterface: Onjuiste gegevens.
Volgens mij moet je je nieuwe cam eerst activeren.
Google even naar het progje SADPTool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:32:
[...]

Volgens mij moet je je nieuwe cam eerst activeren.
Google even naar het progje SADPTool
Hm, zal straks er even naar kijken.

@Verwijderd wellicht kan je mij dan vertellen of dit een beetje een knap exemplaar is: https://www.ipcam-shop.nl...ct_tabs_additional_tabbed

[ Voor 25% gewijzigd door Toppe op 13-01-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:33:
[...]
@Verwijderd wellicht kan je mij dan vertellen of dit een beetje een knap exemplaar is: https://www.ipcam-shop.nl...ct_tabs_additional_tabbed
Er zijn betere modellen op de markt.
Deze geeft aardig beeld overdag, maar ook niet spectaculair 's nachts.

Waarschijnlijk wel beter dan die andere cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:39:
[...]

Er zijn betere modellen op de markt.
Deze geeft aardig beeld overdag, maar ook niet spectaculair 's nachts.

Waarschijnlijk wel beter dan die andere cam.
Hmm, zoek juist iets voor ‘s nachts. Heb je tips?

PTZ heb ik niet echt nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 13-01-2022 17:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:44:
[...]

Hmm, zoek juist iets voor ‘s nachts. Heb je tips?
DS-2CD2347G2-LU ga je blij mee zijn.
of DS-2CD2387G2-LU als je persé 8MP wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:48:
[...]

DS-2CD2347G2-LU ga je blij mee zijn.
of DS-2CD2387G2-LU als je persé 8MP wil hebben.
Wel iets andere prijsklasse maar ik ga er eens naar kijken… dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:53:
[...]

Wel iets andere prijsklasse maar ik ga er eens naar kijken… dank!
Prijzen kunnen online erg verschillen, doe eerst wat research voordat je besteld.
Kan soms echt 100 euro of meer schelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:37:
[...]

Prijzen kunnen online erg verschillen, doe eerst wat research voordat je besteld.
Kan soms echt 100 euro of meer schelen!
Heb de 4mp versie al besteld. De 8mp versie heeft overal erg lange levertijd of is inderdaad €100 duurder.

Ben benieuwd. De UniFi camera zit weer in de doos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8CtUzSkiDIfdFLnOHcCMRQ7N30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DAQIP6Sm8UHQTkIiorWUMXrr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 08:16
[...]

Google op ‘Hikvision default login not 12345’ kom ik meteen dit artikel tegen: https://ipvm.com/forums/v...word-changed-mysteriously
Geen enkele Hikvision camera heeft een default wachtwoord. Altijd activeren met een zelf verzonnen wachtwoord. Maar dat heb je waarschijnlijk zelf al uitgevogeld.

Na zeven keer verkeerd inloggen altijd 30 minuten lockout periode. Wachten of apparaat opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppersjaak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 23:24
[...]

Ik heb een soortgelijke ervaring met een (oude) Alecto IP-camera. Via de app kun je na reset verbinden via lan, een wachtwoord aanmaken en verbinden met wifi. Via de app kun je daarna prima inloggen, maar niet op de webinterface! Blijkbaar kent de webinterface een eigen user los van de verbinding met de Alecto app. Zou het zoiets kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Oppersjaak schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:48:
[...]

Ik heb een soortgelijke ervaring met een (oude) Alecto IP-camera. Via de app kun je na reset verbinden via lan, een wachtwoord aanmaken en verbinden met wifi. Via de app kun je daarna prima inloggen, maar niet op de webinterface! Blijkbaar kent de webinterface een eigen user los van de verbinding met de Alecto app. Zou het zoiets kunnen zijn?
Zou kunnen maar bij een merk als Hikvision verwacht je toch anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 16:01
Toppe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 07:08:
[...]

Zou kunnen maar bij een merk als Hikvision verwacht je toch anders?
Dat is ook anders, jouw ervaring hoeft bijvoorbeeld niet die van mij te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Verwijderd bedankt voor het advies, beeld is haarscherp. Vanavond even bekijken in het donker!

Ik heb exact de zelfde installatie stappen gevolgd en op deze camera werkt het allemaal zonder problemen!

[ Voor 36% gewijzigd door Toppe op 15-01-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:17:
Vanavond even bekijken in het donker!
Je gaat je oogjes niet geloven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wel een serieus fors maat verschil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dy-1cQNkwuJa8Q0g0nmSeAgWw5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHugZBymjjof283t0OTYex5B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13

Nicap

Tsssk....

Laat maar weten hoe hij bevalt. Ik heb nog een oude Hikvision met IR aan de muur hangen op de oprit. Ben wel toe aan een upgrade daar. Zoals hij nu hangt zie ik in het donker een waas aan de muur kant vanwege de IR straling. Dat is bij ColorVU denk ik en hoop ik niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nicap schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:13:
Laat maar weten hoe hij bevalt. Ik heb nog een oude Hikvision met IR aan de muur hangen op de oprit. Ben wel toe aan een upgrade daar. Zoals hij nu hangt zie ik in het donker een waas aan de muur kant vanwege de IR straling. Dat is bij ColorVU denk ik en hoop ik niet het geval.
Moet de recorder nog even aanslingeren en dan wat beelden delen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Om eventuele teleurstelling te voorkomen, ook deze ColorVu camera’s kunnen niet in het donker kijken. Er is altijd (kunstmatig) licht nodig, ook al hebben ze een groot diafragma.

Heb je tuin verlichting dan kunnen de onboard led’s uit. Heb je buiten weinig licht dan moeten de led’s wellicht aan want anders kun je veel last van ghosting krijgen. Wil je niet continu in twee bouwlampen kijken en zet je ze uit maar heb je misschien te weinig licht in je tuin dan wordt het met deze camera’s ook lastig.

Kijk ook even naar de sluitertijd, hier valt ook nog wel winst mee te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

JL-IP(!) schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:45:
Om eventuele teleurstelling te voorkomen, ook deze ColorVu camera’s kunnen niet in het donker kijken. Er is altijd (kunstmatig) licht nodig, ook al hebben ze een groot diafragma.

Heb je tuin verlichting dan kunnen de onboard led’s uit. Heb je buiten weinig licht dan moeten de led’s wellicht aan want anders kun je veel last van ghosting krijgen. Wil je niet continu in twee bouwlampen kijken en zet je ze uit maar heb je misschien te weinig licht in je tuin dan wordt het met deze camera’s ook lastig.

Hij komt onder een carport te hangen waar 4 spots in komen, zou dus geen probleem moeten zijn.

Nu de recorder aan gezet en de camera toegevoegd. Om een of andere vage reden kan hij via de NVR niet live kijken (via de camera zelf wel) en ook via Hik-Connect geeft ie "failed". Playback gaat goed dus ik zal wel weer wat fout doen :+

Zowel camera als NVR al voorzien van de laatste firmware

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 15-01-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Toppe schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Hij komt onder een carport te hangen waar 4 spots in komen, zou dus geen probleem moeten zijn.

Nu de recorder aan gezet en de camera toegevoegd. Om een of andere vage reden kan hij via de NVR niet live kijken (via de camera zelf wel) en ook via Hik-Connect geeft ie "failed". Playback gaat goed dus ik zal wel weer wat fout doen :+

Zowel camera als NVR al voorzien van de laatste firmware
Ik denk dat je de encryptie key nog even in moet
vullen op je nvr.

https://www.videopedia.se...essage-on-a-hikvision-nvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

JL-IP(!) schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Ik denk dat je de encryptie key nog even in moet
vullen op je nvr.

https://www.videopedia.se...essage-on-a-hikvision-nvr
Die "local" tab heb ik al niet. En als ik de NVR aansluit op een monitor heb ik gewoon beeld. Het zit hem dus echt in de app/web browser denk ik.

Daarbij krijg ik echt alleen de melding "Live view failed."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Toppe schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Die "local" tab heb ik al niet. En als ik de NVR aansluit op een monitor heb ik gewoon beeld. Het zit hem dus echt in de app/web browser denk ik.

Daarbij krijg ik echt alleen de melding "Live view failed."
Kun/wil je een screenshot plaatsen van je configuratie pagina? Er zit technisch wel verschil in stream via hdmi of vga en stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zeker. Van welke pagina wil je hem?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsqRF2wI4l8Z3lp_rEuZnGGkaBs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qWo80vnrNte0mthwPGMoGP2R.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sg-orkrWnVfTpqwkXrs_Sjz4pbw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AgyllbCoihlEt85JGaK7XSPL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VFIbidaKVhsoAH24WarFN4fkDw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MmbaIbaShXCxhmO6AOUVn6Rh.png?f=fotoalbum_tile

Links NVR, rechts camera rechtstreeks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBnNgID2Y6pX-KsEtF_qR60XCeg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pmfz4E6DpEvlPGn55Gydhj79.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 108% gewijzigd door Toppe op 15-01-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenin je donkere balk, verder rechts van 'Configuration' staat: Download plug-in.
Die heb je denk ik nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:04:
Bovenin je donkere balk, verder rechts van 'Configuration' staat: Download plug-in.
Die heb je denk ik nodig.
Heb een Mac, is geen plug-in voor. Maar dat verklaart nog steeds niet waarom ik via de app ook geen live beeld heb…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yggSVSfyU5Oo8KjVIMNxkL-15AE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J56RBacgmNIyDQJjeyF4ghkI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zal straks eens kijken maar nog steeds staat die plug-in los van hun eigen Hik-Connect app, dus er moet iets anders fout zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ja ik verschoot er ook van ;) (en dan heb ik er nog de DS-1273ZJ-140 bij :p Maakt m helemaal huge)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSZPw0uQX12bqDrUM9bpbPl6hGw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PldHRBJKL8GvjMBV8eumnlsX.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Tomba op 15-01-2022 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tomba schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Ja ik verschoot er ook van ;) (en dan heb ik er nog de DS-1273ZJ-140 bij :p Maakt m helemaal huge)

[Afbeelding]
Nice

[ Voor 31% gewijzigd door Toppe op 15-01-2022 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ondertussen van alles geprobeerd. Zodra ik hem ‘handmatig’ toevoeg kan ik gewoon live kijken en beelden terug kijken. Als ik netjes de QR code scan en de encryptie code invoer zegt hij dat alles goed werkt maar blijft hij weergeven ‘Device offline’.

Of te wel, buitenshuis kan ik er dus helemaal niets mee.

Ik zal ongetwijfeld iets fout doen maar ik kan nergens wat terug vinden wat me op weg kan helpen, logs blijven leeg en dingen zijn gewoon niet logisch.

Wie heeft er nog een suggestie?

Beeld kwaliteit mag dan wel beter wezen dan bijvoorbeeld Reolink maar daar was het aansluiten, QR scannen, code invoeren en klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 15-01-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Toppe Wat als je hem gewoon handmatig connect, dus zonder Hik-Connect maar gewoon op ipadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:47:
@Toppe Wat als je hem gewoon handmatig connect, dus zonder Hik-Connect maar gewoon op ipadres?
Wat heb ik er buitenshuis dan aan? Lokaal op het IP werkt het wel. Al kan ik online via de NVR nog steeds geen beelden zien (via het ip van de camera wel!) en kan ik de helft niet instellen zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:50:
[...]

Wat heb ik er buitenshuis dan aan? Lokaal op het IP werkt het wel. Al kan ik online via de NVR nog steeds geen beelden zien (via het ip van de camera wel!) en kan ik de helft niet instellen zoals ik wil.
Daarom kun je ook beter geen lokaal ip adres gebruiken in je apps.
Maar even kijken wat je extern ip adres is en dat gebruiken.

Dan heb je nog wel het 'probleem' dat je wat poorten op je router open moet zetten. (ik weet niet hoe kundig je bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:52:
[...]

Daarom kun je ook beter geen lokaal ip adres gebruiken in je apps.
Maar even kijken wat je extern ip adres is en dat gebruiken.

Dan heb je nog wel het 'probleem' dat je wat poorten op je router open moet zetten. (ik weet niet hoe kundig je bent)
Die poorten zijn het probleem niet. Al kan ik die nu niet open zetten en pas over maand of 4.

Blijft natuurlijk nog steeds vreemd dat ik geen live beelden via een nvr kan zien maar wel via het ip van de camera. Ook het ‘instellen’ van de camera in de nvr blijft een uitdaging omdat hij bij gezichtsherkenning blijft roepen dat het niet ondersteund word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:56:
[...]

Die poorten zijn het probleem niet. Al kan ik die nu niet open zetten en pas over maand of 4.

Blijft natuurlijk nog steeds vreemd dat ik geen live beelden via een nvr kan zien maar wel via het ip van de camera. Ook het ‘instellen’ van de camera in de nvr blijft een uitdaging omdat hij bij gezichtsherkenning blijft roepen dat het niet ondersteund word.
Heb je wel een nvr met ondersteuning voor gezichtsherkenning? Want dat hebben ze niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:57:
[...]

Heb je wel een nvr met ondersteuning voor gezichtsherkenning? Want dat hebben ze niet allemaal.
Nee, dat zou niet nodig zijn als je een camera hebt met gezichtsherkenning, ik kan wel instellingen doen op de camera maar de beelden staan weer niet op de NVR :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:40
Kan je NVR wel .h265 aan? Ik had ook geen beeld totdat ik de camera op .h264 instelde,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MaxDamage schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:53:
Kan je NVR wel .h265 aan? Ik had ook geen beeld totdat ik de camera op .h264 instelde,
Hij staat op H264… en hij zou het aan moeten kunnen.

Bij de eerste 4 foto’s is de binnen verlichting aan.
Wel onder de indruk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1ycQrxFH5aFFueWxlx8smJM3WI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2Y8GryGeIa1QMveoFw8mvdB.jpg?f=fotoalbum_large

Zonder die lichtmast aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1QVhoZtWw5K1CpQBPBTqDlAePQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8uTDSUAUMP2bKnw6EibXd3zT.jpg?f=fotoalbum_large

Beeld iets verder van de muur gedraaid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wBCK6BSVLRgmtmEMIpfG94Yjg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cCqChAn8Iu9ZTTIYWFNGNKF.jpg?f=fotoalbum_large

Idem, maar dan met die lichtmast uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3E6s1NyhoXfpJXQU1K5P-iF5PFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XoeAqBxeYChE6NWXqXxnyBAQ.jpg?f=fotoalbum_large

Alle lampen uit. Dit is alleen de verlichting op de camera die aanstaat. Verder is hier geen enkele lichtbron aanwezig. Dit is is echt nacht!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGElrPEFk0AGX3eVhF-jH1z7zXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6FRdPQkREVmKeov1sVxjGcU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Toppe op 15-01-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 16:51
JL-IP(!) schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:45:

Klopt, heb er 2 hangen, aan achterzijde alleen een spoortje licht vd lantaarnpaal die voor het huis staat.
Dit is al voldoende voor prima kleurenbeeld zonder dat de LED’s gebruikt worden.
Bij voldoende maanlicht zie je het verschil tussen dag en nacht bijna niet.
Nog steeds onder de indruk van het beeld en de AI mogelijkheden, amper valse bewegingsmeldingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeweetje op 15-01-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
Misschien heeft hier iemand een idee.

Ik heb op dit moment twee Wyze v1 camera's draaien. Deze staan achter het raam
en kijken naar buiten. Dat is niet de meest ideale situatie aangezien ik aan
een doorgaande weg woon, naast een kruispunt. S'avonds schijnen er constant
koplampen tegenaan en elke keer ziet de camera en de software er achter
beweging. Ook vallen ze constant uit. Ze blijven wel aan staan, maar verliezen
hun verbinding.

Waar ik naar op zoek ben is een goed alternatief. Wat ik graag wil is het volgende:

- Geschikt voor buiten
- Klein, heel klein. Ik heb liever niet dat mensen zien dat er camera's hangen.
Ik zat er aan te denken om het eventueel in een vogelhuisje in te bouwen
zodat het nog minder opvalt.
- Betaalbaar
- Onvif
- RTSP still image url
- ethernet (poe?)
- Werkend zonder internet toegang
- Ik wil infra rood uit kunnen zetten

De maximale afstand die ik op zal nemen is ongeveer 5 meter. Meer is niet
noodzakelijk. HD is ruim zat, ik denk dat 720P ook wel goed komt. Pan/tilt/zoom
etc heb ik niet nodig. Nummerbord herkenning enzo is niet nodig. Als er een
auto door mijn voortuin rijd heb ik meer problemen dan dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:53
Jeweetje schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:27:
[...]

Nog steeds onder de indruk van het beeld en de AI mogelijkheden, amper valse bewegingsmeldingen.
Deze reactie triggerde mij toch om een artikel van vandaag uit een Belgische krant (20 jan 2022) over Hikvision en minder mate Dahua te delen: https://www.demorgen.be/n...izen-en-scholen~bafabade/

Uiteraard totaal niet de bedoeling om een politiek debat te voeren, maar vanuit aankoop argumenten kan ethiek misschien een argument zijn? Niet dat Amazon veel meer ethisch is uiteraard, maar dat is niet de bedoeling van deze post. Maar ik ken wel mensen die owv ethische bezwaren niet meer bij Amazon kopen. Vond het toch de moeite (en het risico ;-)) waard om te delen

Paar interessant quotes.

Edit: ik heb het niet over datastromen die naar China gaan, dat kan je op netwerk niveau allemaal wel blocken, eerder over het ethisch vraagstuk.
Een volkstribunaal in Londen oordeelde in december nog dat er sprake is van het ‘opzettelijk en systematisch vernietigen van moslimgemeenschappen’, en ook België erkende in de Kamer de mensenrechtenschendingen.
Healy: “In het hele verhaal spelen Hikvision en Dahua – een ander Chinees bedrijf – een prominente rol. Ze hebben allebei miljoenencontracten binnengerijfd in de regio. Met hun camera’s filmen ze iedereen op straat en in de moskeeën. En dankzij hun gesofisticeerd netwerk herkennen en bewaren ze alle gefilmde gezichten, onder meer van de vele Oeigoeren die ‘onverklaarbaar’ verdwijnen. Beide bedrijven ontwikkelden zelfs technologieën om via een raciaal profiel Oeigoeren te herkennen en te volgen. Dat alleen maakt het al onethisch voor westerse overheden om zaken te doen met die bedrijven.”

Het verschil tussen beide bedrijven is niet alleen dat Hikvision veel groter is, maar ook dat de relaties met de Chinese overheid hechter zijn.
Healy (knikt): “Het moederbedrijf van Hikvision werd opgericht door de Chinese regering om militaire technologie te leveren voor het leger. Samen met defensie onderzocht Hikvision hoe Chinese raketten en andere wapens verwoestender konden worden gemaakt. Het is volgens de eigen boeken een staatsbedrijf.”

Audrey Fritz (onderzoeker internationaal cyberbeleid, Australian Strategic Policy Institute): “De link tussen Hikvision en de Communistische Partij zijn duidelijk. De grote man achter Hikvision, Chen Zongnian, is secretaris van de Communistische Partij én lid van het Nationale Volkscongres, het Chinees Parlement.”

“In de Angelsaksische wereld is het debat alvast losgebarsten. In de VS hangen veel camera’s van Dahua en Hikvision, ook op zeer gevoelige plekken. Washington besliste in 2019 dat de Chinese apparatuur in federale overheidsgebouwen vervangen moest worden. Later volgde zelfs een totaal handelsembargo, dus ook voor de privésector.”

Recent verkocht investeringsgigant Goldman Sachs al zijn aandelen van het bedrijf. De militaire diensten van Australië en Taiwan hebben Hikvision uit hun netwerken geweerd vanwege zorgen over de nationale veiligheid. ‘Eigenlijk is het heel simpel’, zei de Australische cybersecurity-expert Fergus Hanson: ‘Je wilt absoluut vermijden dat de Chinese regering toegang heeft tot zulke belangrijke onderdelen van je cruciale infrastructuur.’ Afgelopen november lekte uit dat ook de Britse defensie adviseert om geen Hikvision-apparatuur meer te gebruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

@cwegh Daar maak ik me dus absoluut niet druk over. Dan zou ik me nog eerder druk maken over de Nederlandse politiek, en zelfs dat boeit me eigenlijk niet. Het is allemaal poppenkast.

Ondertussen heb ik een (paar) fijn(e) cameraatje(s) hangen en als dat een gevaar zou zijn, dan moeten ze die dingen gewoon verbieden.
En mocht er echt iemand in China meekijken naar de 'spannende' :O avonturen rond mijn huisje, dan heb ik ten minste een getuige als er echt iets gebeurt! ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:44:
@cwegh Daar maak ik me dus absoluut niet druk over. Dan zou ik me nog eerder druk maken over de Nederlandse politiek, en zelfs dat boeit me eigenlijk niet. Het is allemaal poppenkast.

Ondertussen heb ik een (paar) fijn(e) cameraatje(s) hangen en als dat een gevaar zou zijn, dan moeten ze die dingen gewoon verbieden.
En mocht er echt iemand in China meekijken naar de 'spannende' :O avonturen rond mijn huisje, dan heb ik ten minste een getuige als er echt iets gebeurt! ;)
Scheelt dat als we naar bed gaan ze daar wakker worden, kunnen ze 112 bellen als iemand naar binnen wilt terwijl je slaapt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Laatst online: 19-09 08:16
cwegh schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:45:
[...]

Deze reactie triggerde mij toch om een artikel van vandaag uit een Belgische krant (20 jan 2022) over Hikvision en minder mate Dahua te delen: https://www.demorgen.be/n...izen-en-scholen~bafabade/

Uiteraard totaal niet de bedoeling om een politiek debat te voeren, maar vanuit aankoop argumenten kan ethiek misschien een argument zijn? Niet dat Amazon veel meer ethisch is uiteraard, maar dat is niet de bedoeling van deze post. Maar ik ken wel mensen die owv ethische bezwaren niet meer bij Amazon kopen. Vond het toch de moeite (en het risico ;-)) waard om te delen

Paar interessant quotes.

Edit: ik heb het niet over datastromen die naar China gaan, dat kan je op netwerk niveau allemaal wel blocken, eerder over het ethisch vraagstuk.

[...]
Dus omdat Hikvision een Chinees bedrijf is zou ik geen Chinese camera’s moeten ophangen vanwege mogelijke mensenrechten kwesties waar zij verder niet verantwoordelijk voor zijn?

Moet ik dan ook maar stoppen met benzine halen die uit Saudi Arabia komt?

Ik heb hier totaal geen ethische problemen mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cwegh
Don't get me wrong, is totaal geen waarde-oordeel of om de moraalridder uit te hangen (ik haat het zelf). Maar ik ben wel grote voorstander om een 360-kijk op dingen te hebben. En ik gok dat ik niet de enige ben. Iedereen moet vooral voor zichzelf uitmaken wat hij/zij denkt dat ethisch is op basis van informatie en/of dat past binnen zijn/haar morele kompas ;-) Wil zeker niemand met een schuldgevoel opzadelen, dat is trouwens toch altijd wat iemand op zichzelf afroept :-p

[ Voor 6% gewijzigd door cwegh op 20-01-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:44:

Dat is nu exact wat ik met mijn edit aangeef dat je er niet moet uithalen ;-) Datastromen naar china kan je altijd afblokken, het ging over de ethische kant van de zaken. I know, altijd een moeilijk topic met tweakers omdat je het niet in 1 of 0 kan definiëren :-p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwegh
Toppe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:55:
[...]

Scheelt dat als we naar bed gaan ze daar wakker worden, kunnen ze 112 bellen als iemand naar binnen wilt terwijl je slaapt :+
"It's a feature not a bug"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cwegh schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:09:
Wil zeker niemand met een schuldgevoel opzadelen
Begin er dan ook gewoon helemaal niet over.
Wat al eerder wordt gezegd, dan kun je ook geen benzine meer tanken, of bepaalde koffie drinken, sportschoenen niet kopen. Overal is tegenwoordig wel iets mee.
Radio luisteren ook niet meer doen, want Marco en Ali B. .... waar stopt het?

En dan achteraf zeggen: ik wil je geen schuldgevoel aanpraten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:16:
[...]

Begin er dan ook gewoon helemaal niet over.
En dan achteraf zeggen: ik wil je geen schuldgevoel aanpraten. |:(
Maar is dat dan geen vorm van zelfcensuur? Ik bedoel dat echt oprecht. Ik wist deze informatie niet over Hikvision. Of ik het nu laat meebepalen in de keuze voor de aankoop van een technische uitstekende camera, dat beslis ik toch uiteindelijk zelf, daar moet je de boodschapper van de informatie toch niet op veroordelen? Maar nu gaan we misschien wat ver off-topic ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

cwegh schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:26:
[...]

Maar is dat dan geen vorm van zelfcensuur? Ik bedoel dat echt oprecht. Ik wist deze informatie niet over Hikvision. Of ik het nu laat meebepalen in de keuze voor de aankoop van een technische uitstekende camera, dat beslis ik toch uiteindelijk zelf, daar moet je de boodschapper van de informatie toch niet op veroordelen? Maar nu gaan we misschien wat ver off-topic ;-)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Laatst online: 22:19
Ik volg dit topic al een tijdje en ben zelf al meerdere keren begonnen met de gedachten: dit wil ik ook! Wij hebben in een nieuwbouwhuis veel loze leidingen maar goed, niet meer wetende hoe en waar ze allemaal precies uitkomen is dat best wel moeilijk.. Ja ze komen allemaal uit in de meterkast maar waar ze naar toe lopen..

Zijn er in het topic bepaalde tips en trucs om buiten camera's op te hangen en de bedrading hiervan op een subtiele manier weg te werken? Ik heb de mogelijkheid via de meterkast naar de dakgoot toe te gaan maar ben erg benieuwd naar andere manieren voor inspiratie en eventuele mogelijkheden. Heb in het topic gekeken maar dat wordt eigenlijk nog vrij weinig gedeeld terwijl dat ook wel een essentieel onderdeel is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de 2CD2387G2-LU van Hikvision een paar dagen aan de gevel hangen.
Maar denk dat ik toch terug ga naar de 4Mp versie, die had veel mooier beeld, zeker 's nachts!!
Jammer, maar 't is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggow
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-08 22:12
Vraagje voor de kenners in dit topic:
Ik ben op zoek naar de juiste camera waarmee ik vanaf mijn vensterbank op 4-hoog de parkeerplaats in de gaten kan houden.
  • Een brede kijkhoek is niet van belang sinds ik hem wil gebruiken om enkel mijn auto in de gaten te houden. Een goede zoom is daarom misschien wel handig.
  • Qua lichtinval kan het een probleem zijn dat de camera zich binnenshuis bevindt, maar door een raam naar buiten kijkt. Ik had al bedacht om evt. de camera in een doos te plaatsen zodat deze zo min mogelijk licht pakt van binnenshuis.
  • Als laatste zou het een plus zijn als de microfoon van de camera uit te schakelen is.
Iemand enig idee waar ik naar kan zoeken? Of zou een simpele camera zoals de Eufy Indoor Cam 2K al voldoende zijn? (https://www.coolblue.nl/p...door-cam-2k-pan-tilt.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:48
Binnenhuis gaat niet werken met infrarood, dit weerkaatst tegen je raam aan. Ook al maak je er een doos omheen.
diggow schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:27:
Ik ben op zoek naar de juiste camera waarmee ik vanaf mijn vensterbank op 4-hoog de parkeerplaats in de gaten kan houden.
  • Een brede kijkhoek is niet van belang sinds ik hem wil gebruiken om enkel mijn auto in de gaten te houden. Een goede zoom is daarom misschien wel handig.
  • Qua lichtinval kan het een probleem zijn dat de camera zich binnenshuis bevindt, maar door een raam naar buiten kijkt. Ik had al bedacht om evt. de camera in een doos te plaatsen zodat deze zo min mogelijk licht pakt van binnenshuis.
  • Als laatste zou het een plus zijn als de microfoon van de camera uit te schakelen is.
Iemand enig idee waar ik naar kan zoeken? Of zou een simpele camera zoals de Eufy Indoor Cam 2K al voldoende zijn? (https://www.coolblue.nl/p...door-cam-2k-pan-tilt.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggow
k_ers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:59:
Binnenhuis gaat niet werken met infrarood, dit weerkaatst tegen je raam aan. Ook al maak je er een doos omheen.

[...]
Nee dat klopt. Gelukkig is het buiten ook in de nacht goed verlicht. Ik zag al dat je op de Google Nest Indoor (2021) de IR kan uitschakelen en dat dat goed zou werken voor gevallen zoals de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een parkeerplaats is openbare weg, die mag je niet zomaar filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:40
Als je wagen daar staat mag je die filmen, ook op een openbare weg.
Auto is je eigendom, die mag je in de gaten houden.
Alleen moet je proberen de rest van de omgeving niet te filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Quote van website autoriteit van persoonsgegevens
De belangrijkste regel is dat uw camera alleen uw eigen bezittingen mag filmen. U mag dus niet de eigendommen van anderen filmen, zoals het huis of de tuin van uw buren. Ook mag u in principe niet de openbare weg filmen, zoals de stoep of parkeerplaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door JL-IP(!) op 25-01-2022 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MaxDamage schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:09:
Zodra je weg rijd film je je auto niet meer en film je alleen een openbare parkeerplek, dat mag niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MaxDamage schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:09:
Als het een openbare parkeerplaats is, dan mag je die niet filmen.
Want wie zegt dat jouw auto daar altijd staat? Er kan ook iemand anders gaan staan op het plekje wat jij filmt, en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 09:28
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Als het een openbare parkeerplaats is, dan mag je die niet filmen.
Want wie zegt dat jouw auto daar altijd staat? Er kan ook iemand anders gaan staan op het plekje wat jij filmt, en dan?
Bij onze appartementen hebben de bewoners een vaste parkeerplaats. Bij de aankoop, koop je het recht dat je een voertuig op parkeerplaats nummer x mag parkeren.
Dit kan ook het geval zijn bij @diggow . Dan kun je naar mijns inziens rustig blijven filmen, al is de auto weg.
Advies geven met een specifiek typenummer is lastig. Ga eerst eens rekenen welke kijkhoek je nodig heb om de parkeerplaats ruim in het zicht te houden. Daarna kun je kijken welke camera hierbij in de buurt komt. De standaard 2.8 of 4 mm lenzen zullen zeker niet genoeg ingezoomed zijn.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggow
Thanks voor het advies.
Ik ben gisteren even langs de Action geweest om zo'n goedkoop LCS ding van 20 euro te halen. Deze doet qua helder zicht al voldoende met de afstand, enkel is hij me in de avond nog te donker (heb er al een doos omheen gebouwd die al het licht van binnenshuis tegenhoudt, maar zonder de infrarood is het nog net iets te donker om ook personen te zien lopen.

Ik ga eens verder kijken of ik wat kan vinden dat iets slimmer zijn contrast kan aanpassen in donkere situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

klaasopurk schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:06:
[...]

Bij onze appartementen hebben de bewoners een vaste parkeerplaats. Bij de aankoop, koop je het recht dat je een voertuig op parkeerplaats nummer x mag parkeren.
Dit kan ook het geval zijn bij @diggow . Dan kun je naar mijns inziens rustig blijven filmen, al is de auto weg.
Advies geven met een specifiek typenummer is lastig. Ga eerst eens rekenen welke kijkhoek je nodig heb om de parkeerplaats ruim in het zicht te houden. Daarna kun je kijken welke camera hierbij in de buurt komt. De standaard 2.8 of 4 mm lenzen zullen zeker niet genoeg ingezoomed zijn.
Laten we eerlijk wezen: als je gaat filmen vanaf 4 hoog (11/12m hoog) dan ontkom je er niet aan om ook de parkeerplaats van je buren te filmen, of een stuk straat.

Daarbij ‘moet’ je kenbaar maken dat je gefilmd kan worden. Hoe wil je dat doen van 4 hoog?

@diggow heb je geen VVE waarmee je dit kan regelen? Je hebt dan niet 24/7 toegang tot een live stream (of wel, als jij het beheert) maar je kan dan wel camera’s op een bruikbare hoogte hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 26-01-2022 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggow
Toppe schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:32:
[...]

Laten we eerlijk wezen: als je gaat filmen vanaf 4 hoog (11/12m hoog) dan ontkom je er niet aan om ook de parkeerplaats van je buren te filmen, of een stuk straat.

Daarbij ‘moet’ je kenbaar maken dat je gefilmd kan worden. Hoe wil je dat doen van 4 hoog?

@diggow heb je geen VVE waarmee je dit kan regelen? Je hebt dan niet 24/7 toegang tot een live stream (of wel, als jij het beheert) maar je kan dan wel camera’s op een bruikbare hoogte hangen.
Via de VVE is niks te regelen. Ik zit al meer dan een jaar zonder werkende intercom. ;(
Ik ga de Google Nest Indoor testen, die heeft een mooie korting bij de Mediamarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

diggow schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Via de VVE is niks te regelen. Ik zit al meer dan een jaar zonder werkende intercom. ;(
Ik ga de Google Nest Indoor testen, die heeft een mooie korting bij de Mediamarkt.
Maar, wat is exact je doel? Filmen vanaf 11/12 meter hoog geeft gewoon een bepaalde hoek en dus film je vooral van boven af met het resultaat dat je totaal geen gezicht oid ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:48
Maar wat verwacht je van een camera van 20 euro, een goede camera met duidelijk beeld savonds praat je al over 150 euro+.

En dan is het een camera die vaak bij de deur of tuin hangt.

Om echt bruikbaar materiaal te hebbe kwa beeld zul je toch (naar mijn mening) een betere/duurdere camera moeten kopen
diggow schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Even een vraag,

Hoe doen jullie dit met PoE? Ik heb enkel in mijn meterkast een router en een switch. Vanaf de overloop boven heb ik in twee kamers ethernet poorten naast de stopcontacten. Helaas op de beoogde plekken waar nu nog een wifi camera hangt. Zou het niet verder van de meterkast af kunnen zijn. Hebben jullie allemaal gaten in de gevel geboord en in huis overal kabels lopen?

Dat is iets dat ik graag zou voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

De-Hamster schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:45:
Even een vraag,

Hoe doen jullie dit met PoE? Ik heb enkel in mijn meterkast een router en een switch. Vanaf de overloop boven heb ik in twee kamers ethernet poorten naast de stopcontacten. Helaas op de beoogde plekken waar nu nog een wifi camera hangt. Zou het niet verder van de meterkast af kunnen zijn. Hebben jullie allemaal gaten in de gevel geboord en in huis overal kabels lopen?

Bij de verbouwing kabels boven de verlaagde plafonds getrokken, de laatste camera die ik opgehangen heb inderdaad een goot met gat in de muur (die pakken we aan als we de woonkamer aanpakken, voor nu zit de goot achter het gordijn dus ‘wat je niet ziet bestaat niet’ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 07:35
Hier staat modem en router ook in de meterkast. En verder geen loze leidingen. Dus in de meterkast een gaatje in de vloer geboord, ethernet kabel door kruipruimte en in de woonkamer weer naar boven laten komen. Daar gaat ie in een poe switch waar ook ps4, receiver, mediabox,etc op aangesloten zijn. En van daaruit weer met een kabelgootje langs de plint richting kozijn, waar ook een gaatje in geboord is.

Niet de allermooiste oplossing maar verder had ik weinig mogelijkheden in dit huis. En ook hier geldt dat het grootste gedeelte achter het gordijn en de bank zit, dus voor nu is het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:39
Een simpele camera gaat niet werken.
Infrarood op die afstand werkt ook niet.
Een zeer licht gevoelige camera zou wel wat in beeld kunnen brengen.
Ook met zeer weinig licht kun je wat zien.
Als er een beetje licht op de parkeerplaats is bv van een straatlantaarn, is dat voldoende.

Omdat je lichtgevoelig en zoom nodig hebt is een dergelijke camera wel wat duurder.
Zoiets als dit, bij de (hier in het topic) bekende verkoper Andy:
https://nl.aliexpress.com/item/1005003293678197.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenenboompje
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-01 12:01
Even een vraag;

Wij hebben nu in een korte tijd een spiegel van onze auto getrapt, ingebroken en schade gereden. Helaas is onze Ring deurbel niet voldoende om als bewijs te kunnen dienen.

Nu had ik gezien dat de ColorVu series van Hikvision het ontzettend goed doet op afstand en in het donker. Alleen komt deze niet voor in de lijst van Synology als compatible.

Toevallig iemand die weet of dat dit wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

De-Hamster schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:45:
Even een vraag,

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Laatst online: 21:17
Hier een Hikvision NVR op het oog (DS-7616NXI-I2/16P/S) die tot 12MP resolutie aan kan.
Kan ik daar -in de praktijk- 13 camera's op kwijt van 2MP, of toch liever een zwaarder model NVR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rob Z schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:28:
Hier een Hikvision NVR op het oog (DS-7616NXI-I2/16P/S) die tot 12MP resolutie aan kan.
Kan ik daar -in de praktijk- 13 camera's op kwijt van 2MP, of toch liever een zwaarder model NVR?
13 camera's van 2MP is geen probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:40
Excuses om hier zo een vraag te droppen.
Ik zoek op AliExpress naar een beetje leuke beveiligingscamera, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik vind het heel belangrijk dat de camera gewoon vanuit mijn eigen netwerk benaderbaar is, dus niet alleen met een app (en dan via een Chinese server). Ik snap dat het heel gebruikersvriendelijk is, omdat je op je telefoon overal je eigen camera kan zien... maar ik wil die functie uit kunnen zetten en de camera vanuit mijn netwerk kunnen gebruiken.

Het mooist vind ik een camera met HTTP interface met Pan-tilt-zoom knopjes, én met ONVIF zodat ik hem op een recorder (Synology NAS) kan aansluiten.
Maar die twee worden nauwelijks genoemd in de specificaties, het gaat alleen maar over de app die je kunt gebruiken.

Tips waar ik op moet letten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 16:51
Hikvision of Dahua zijn bekende professionele ipcamera’s van Chinese makelij. Deze kunnen eenvoudig opnemen op je NAS, via Synology surveillance station bekijken en beheren, is ook een app van.
Zet internet toegang van je camera in de router uit zodat eventuele backdoors in de software geen kans hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:42
Ik gebruik de app DMSS, voor mijn NVR recorder (4 kanalen) met 3 Dahua cameras.
De beelden zijn perfect te zien via de app, maar meldingen lukt niet.

Nu krijg ik het niet voor elkaar om 'pushmeldingen' op iphone te krijgen bij bepaalde bewegingen.
Bij de specifieke camera zelf kan ik via het menu klikken op 'Waarschuwing aktiveren', en daar staan tal van mogelijkheden (bewegingsdetectie, smd: bewegingsdetectie mens/voertuig, regio detectie, lijn detectie,...)
Ik heb alles aangevinkt om te testen, maar GEEN melding of pushberichten bij beweging voor de camera.

Iemand ervaring of tips?

Ik kan wel een MOTION melding aanzetten, maar dan krijg ik letterlijk elk blad dat van de boom valt een melding. Ik dacht dat ook 'slimmere' meldingen mogelijk waren, bevoorbeeld het effectief bewegen van een mens?

[ Voor 15% gewijzigd door Robbynho op 04-02-2022 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Bedenk dat je vanaf 4 hoog van bovenaf gaat filmen los van de afstand zal iemand herkennen moeilijk worden. Voor je beeldhoek kom je dan bij de proffessionele camera's met verwisselbare lenzen met een kleine beeldhoek (telelens). Dan nog is de kans groot dat je teveel filmt wat niet mag, maar erger het is als bewijs niet toelaatbaar.
Probeer eerst eens of je foto's kan maken waarop je iemand herkent bedenk ook ze dragen allemaal zwarte hoodies of petjes. Is misschien voor velen hier een goede test van je camera kijk eens wat je ziet als iemand met een zwarte hoodie op in je camerabeeld staat.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-09 13:02
Bij de betere camera merken staat ook de DORI waarde. Op basis daarvan krijg je een inzicht in hoeverre je gezichten nog kunt herkennen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIPijajAWR3qJDJiWftOXNJSPBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJ8JiNA2XMlhYz5YNnkiaacc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fmrama schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:41:
Bij de betere camera merken staat ook de DORI waarde. Op basis daarvan krijg je een inzicht in hoeverre je gezichten nog kunt herkennen.

[Afbeelding]
Je mag dit lijstje wel met een korrel zout nemen.
Ik herken mensen op grotere afstanden dan op dit lijstje wordt weergegeven.
Maar goed, ik heb dan ook geen 'beter camera merk', want er zat geen DORI waarde bij mijn Hikvision camera.
Gelukkig wel superieur beeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Oeps! Meld hikvision dat niet?…..🤭
Ik zie toch op de site van hikvision.com toch een vermelding van de dori. Maw behoort ook tot de betere merken……👍
Het belangrijkste is dat je tevreden bent.
En zie het maar als een melding van een leek….ik ben nog zoekende naar een goede camera…en kwam dat tegen….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zm2dh_xqeKVeCh3WSvJNtDKB8JY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j5UEXEtn847563encgKiJlXx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door fmrama op 04-02-2022 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel iets van de laatste tijd zijn dan, want specifiek mijn model camera heeft dit niet.
Toch behoort dit model cam nog tot de betere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:08
Robbynho schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:08:
Ik gebruik de app DMSS, voor mijn NVR recorder (4 kanalen) met 3 Dahua cameras.
De beelden zijn perfect te zien via de app, maar meldingen lukt niet.

Nu krijg ik het niet voor elkaar om 'pushmeldingen' op iphone te krijgen bij bepaalde bewegingen.
Bij de specifieke camera zelf kan ik via het menu klikken op 'Waarschuwing aktiveren', en daar staan tal van mogelijkheden (bewegingsdetectie, smd: bewegingsdetectie mens/voertuig, regio detectie, lijn detectie,...)
Ik heb alles aangevinkt om te testen, maar GEEN melding of pushberichten bij beweging voor de camera.

Iemand ervaring of tips?

Ik kan wel een MOTION melding aanzetten, maar dan krijg ik letterlijk elk blad dat van de boom valt een melding. Ik dacht dat ook 'slimmere' meldingen mogelijk waren, bevoorbeeld het effectief bewegen van een mens?
het moet door de camera zelf wel ondersteund worden en ook aan staan denk ik. ik gebruik android, hier zie ik bij de instellingen twee keuzes:
- waarschuwingen activeren, dat is specifiek voor de app op dat apparaat welke meldingen je wil ontvangen
- remote configuratie, daar kun je de instellingen van NVR en aangesloten apparaten instellen, welke alarmen aanstaan en de regio voor motion detetection bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:42
Step5 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:32:
[...]

het moet door de camera zelf wel ondersteund worden en ook aan staan denk ik. ik gebruik android, hier zie ik bij de instellingen twee keuzes:
- waarschuwingen activeren, dat is specifiek voor de app op dat apparaat welke meldingen je wil ontvangen
- remote configuratie, daar kun je de instellingen van NVR en aangesloten apparaten instellen, welke alarmen aanstaan en de regio voor motion detetection bijvoorbeeld.
- via "Remote configuratie": enige mogelijkheid: video gedecteerd > motion gedecteerd - video maskering.
video gedetecteerd > motion gedetecteerd kiezen: dan krijg ik een melding van elke auto die voorbij rijdt in een klein hoekje van de camera (niet de bedoeling), terwijl ik enkel melding wil van als een persoon aan de voorgevel komt.

- via bepaalde Dahua camera zelf, "Waarschuwing aktiveren" > bewegingsdetectie (dan wordt opnieuw bij elke minimale beweging een melding gegeven, niet de bedoeling)
Andere mogelijkheden: regio detectie, lijn detectie, scene verandering, etc. (geen idee wat het verschil is). Als ik enkel deze aanduid dan gebeurt er niets, geen meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Laatst online: 22:38
Ik heb wat issues met connectie verlies met een nieuw hikvision systeem. Twee camera’s zonder nvr had ik al. Altijd zonder problemen gewerkt.

Nieuwe situatie met nvr en twaalf extra camera’s. Die verliezen random de verbinding. Komen ook vrij snel weer online. De oude, nu aangesloten op de nvr hebben geen problemen. Alle mogelijke oplossingen zijn al geprobeerd. Mijn idee is dat de connectoren niet goed zijn.

Links is van de oude camera’s. Rechts nieuw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLlVY59_cJfSOiGxhFNczsH52yw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/474MIuWPNGRO8OSsgEBfeHTs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
De volgorde van de kleuren is wel ok! Het zit er alleen wat verdraaid uit.
Van nr 1 , lipje naar beneden. is de volgorde: OranjeWit, oranje, GroenWit, Blauw, BlauwWit, Groen, BruinWit, Bruin,
Kijk wel even of alle draadjes goed tot voorin zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door fmrama op 07-02-2022 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zo, wij zijn ook in de race voor een beveiligings-camera set :)
Wat we nodig hebben 4 camera's + NVR. Ik wil geen abbonoment oid, daar heb ik geen zin in.

Na wat zoeken kwam ik op de Reolink 8MP camera's uit. Zijn leuk geprijst en lijken echt waar voor het geld, alleen in dit topic vind ik ze toch niet heel erg vertegenwoordigd en kom je meer de HK-Visions tegens.

Wat is wijsheid in deze? De Reolink set heb je voor 650 euro voor 4 camera's van 8MP + 2TB NVR. Lijkt me best een goeie deal toch?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Atlas Reolink...ik zou het niet doen, maar als je niet meer wil uitgeven...
Je gaat wel spijt krijgen als je strak niks of niemand duidelijk kunt herkennen als het nodig is.

Overtuig jezelf:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Wouter36 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:01:
Ik heb wat issues met connectie verlies met een nieuw hikvision systeem. Twee camera’s zonder nvr had ik al. Altijd zonder problemen gewerkt.

Nieuwe situatie met nvr en twaalf extra camera’s. Die verliezen random de verbinding. Komen ook vrij snel weer online. De oude, nu aangesloten op de nvr hebben geen problemen. Alle mogelijke oplossingen zijn al geprobeerd. Mijn idee is dat de connectoren niet goed zijn.

Links is van de oude camera’s. Rechts nieuw.

[Afbeelding]
Niet stiekem nog een losse switch met camera's achter je recorder hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Laatst online: 22:38
Koekstra schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:46:
[...]

Niet stiekem nog een losse switch met camera's achter je recorder hangen?
Jawel, voor de oude camera's en twee nieuwe. De oude vallen niet weg.

Direct op de nvr vallen ook uit, nvr is vervangen en daar is het heel veel beter van geworden. Maar dus niet opgelost.

Gedaan:
NVR geüpdatet
Camera's geüpdatet
Alles losgekoppeld van de nvr en alleen direct via poe cameras erop aangesloten
Resolutie verkleind

Mijn idee blijft alleen hardware over.
Pagina: 1 ... 65 ... 91 Laatste