gastje01 schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:58:
Ik ben (nog steeds) op zoek naar de juiste NVR software. Voorheen had ik Surveilance Station op mijn Synology 1817+ draaien die toen nog 24/7 liep, deed precies wat ik er van verwachtte, maar omwille van het stroomverbruik staat de Syno tegenwoordig uit en start ik deze alleen op wanneer ik 'm nodig heb. Alle services heb ik 'verplaatst' naar een Intel NUC7i7, waar nu nog virtueel DSM 6.2 (Xpenology) op draait.
Ik heb even getest om motion-eye in een LXC container te draaien, maar die zorgde voor een hoger CPU verbruik dan Xpenology met dezelfde load (2 camera's met motion detection) waardoor het energie verbruik van de nuc van 15 naar 27 Watt gemiddeld ging. Verder miste ik de app op mijn telefoon die ik af en toe nog wel eens gebruik, geen harde eis, wel lekker.
Wat ik concreet zoek, maar nog niet tegen ben gekomen wat volledig aan mijn wensen voldoet:
- Moet kunnen draaien onder Linux (proxmox host, dus volledig OS of een LXC container)
- Bewegingsmelding voor 2 camera's en alleen opnemen wanneer er beweging is, liefst met detectie veld, een bewegende struik hoef ik niet te zien/op te nemen
- Beelden automatisch wissen na X tijd
- Ondersteuning voor meer dan 2 camera's (dat is ook de reden dat ik op enig moment van Xpenology af moet
- Iets minder CPU hongerig dan Motion Eye
Iemand de gouden tip?
Ik heb zeer goede ervaringen met xProtect van Milestone.
Software is werkelijk super. Gebruikt heel weinig CPU kracht, ongeveer 1/10 van Motion Eye
Er zitten wel nadelen aan:
- Duur
- Licentiestructuur is erg onduidelijk, snap er soms echt helemaal niks van
- Duur
Had ik al gezegd dat xProcect duur was?
Ik heb het een aardige tijd gebruikt en ben er altijd goed tevreden over geweest.
Ik heb echter meerdere camera's van Hikvision en heb uiteindelijk een NVR van Hikvision aangeschaft.
Dat ding was ongeveer net zo duur als 1 camera licentie van xProtect.
Maar superfijne software, xProtect, werkt razend snel op oudere hardware, zeer weinig CPU verbruik.
Maar duur dus.
Er is wel een
gratis proefversie die wat minder functionaliteit heeft.
Edit
Ik zie dat de gratis versie nu 8 camera's ondersteund. Dat is wel mooi.
Ik ga er zelf ook nog eens naar kijken nu.
Edit2
Ik herinner me wel dat de app niet al te best was. Dat kan een nadeel zijn.
Edit3
Toch een kleine waarschuwing van mijn kant:
Dit stukje software kan wat overweldigend zijn kwa instellingen het kan dus zijn dat je wel een aantal uurtjes zoet bent met al die instellingen.
Maar als het eenmaal is ingesteld werkt het echt top en heb je er geen omkijken meer naar. (heeft bij mij 2 jaar foutloos gewerkt)
De instellingen zitten ook gewoon netjes weggewerkt achter "Instellingen" en je wordt er dus niet steeds mee geconfronteerd.
[
Voor 14% gewijzigd door
rinkel op 29-12-2021 20:58
]