Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 20:16
Een vraag voor de experten hier:

ik heb een G3 bullet van Ubiquiti gekregen van een collega om te testen omdat ik een camera wou om mijn oprit te kunnen bekijken en beveiligen.

Nu heb ik geen NVR, enkel een Cloud Key (niet Gen 2), dus voorlopig kan ik weinig zien via gsm van de camera, zeg maar niets.

Zijn deze overkill om te beveiligen of zijn er betere opties?
Ik heb zelf een Ring deurbel, maar zie ook die floodlight cams. Zijn deze floodlights een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 09:28
ik expert? mwa.

Ik heb ook overwogen om de Ubiquiti camera's te installeren. Ik had al een switch en wifi items van ze. Echter je hebt meer nodig, zoals je al ondervonden hebt. Dat vond ik ook het grote nadeel.
Als je al bijv. een NAS hebt draaien, dan kun je de beelden niet op de NAS opslaan.
2e nadeel vond ik dat de camera geen nachtzicht met kleur heeft. Ik vind het meerwaarde hebben om een kleurenbeeld te hebben. Dit verhoogt de herkenbaarheid.
Das de reden waarom ik een Dahua camera heb gekocht. Goedkoper en beter beeld en te koppelen met mijn NAS.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
realstiner schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:22:

Nu heb ik geen NVR, enkel een Cloud Key (niet Gen 2), dus voorlopig kan ik weinig zien via gsm van de camera, zeg maar niets.
Die kun je toch via web benaderen en bekijken?
Met een app als IP cam viewer kun je op je mobiel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 20:16
@newtastyland klopt wel, maar toch enkel maar van thuis uit, als ik op de wifi van thuis zit kan ik inderdaad via het IP adres werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
klaasopurk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:26:
ik expert? mwa.

Ik heb ook overwogen om de Ubiquiti camera's te installeren. Ik had al een switch en wifi items van ze. Echter je hebt meer nodig, zoals je al ondervonden hebt. Dat vond ik ook het grote nadeel.
Als je al bijv. een NAS hebt draaien, dan kun je de beelden niet op de NAS opslaan.
2e nadeel vond ik dat de camera geen nachtzicht met kleur heeft. Ik vind het meerwaarde hebben om een kleurenbeeld te hebben. Dit verhoogt de herkenbaarheid.
Das de reden waarom ik een Dahua camera heb gekocht. Goedkoper en beter beeld en te koppelen met mijn NAS.
Dank voor deze tip. Heb je nog tips hoe ik het zoek veld kan verkleinen?

Kijk ik bijvoorbeeld op IPcam-shop.nl (waar nu de black friday acties al in gegaan zijn), dan vind ik op PoE, Buiten camera en dahua alleen al 126 hits.. a bit much.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
realstiner schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:57:
@newtastyland klopt wel, maar toch enkel maar van thuis uit, als ik op de wifi van thuis zit kan ik inderdaad via het IP adres werken.
Met een vpn naar huis kan dat ook prima hoor! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 09:28
Snuitebolletje schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:13:
[...]

Dank voor deze tip. Heb je nog tips hoe ik het zoek veld kan verkleinen?

Kijk ik bijvoorbeeld op IPcam-shop.nl (waar nu de black friday acties al in gegaan zijn), dan vind ik op PoE, Buiten camera en dahua alleen al 126 hits.. a bit much.
Bedenk welke resolutie je wilt en vast lens (en welke hoek) of met zoomlens en hoe gevoelig de camera moet zijn = hoe weinig licht de sensor nodig heeft voor een knap beeld.
Daarna kun je op de website van Dahua zelf kijken welke camera erbij past. Ja, dat zijn er veel en je bent dan even bezig met uitzoeken.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Hier ook ervaringsdeskundigen met Dahua deurbellen die op een smal/normaal kozijn passen? Iets als een Dahua VTO2202F-P past dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Hoe zijn jullie ervaringen met Dahua i.c.m.Linux? Kun je bijvoorbeeld de camera's vanaf een Linux computer configureren, beheren en updaten of heb je daar windows software voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:08
HyperH schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:56:
Hoe zijn jullie ervaringen met Dahua i.c.m.Linux? Kun je bijvoorbeeld de camera's vanaf een Linux computer configureren, beheren en updaten of heb je daar windows software voor nodig?
hier geen probleem, gaat prima via de browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 11:20
Beste mede-tweakers,

Ik ben bezig met een nieuwbouw woning die ik mogelijk wil gaan voorzien van een Dahua VTO2211G-WP deurbel. Nu zit ik echter alleen met 't signaal binnen, ik kan eventueel bijvoorbeeld een VTH5341G-W ophangen, of een eigen tablet met app, maar zijn er ook nog andere mogelijkheden? Dus een wat meer traditionelere bel oplossing binnen die dan afgaat?
De wederhelft wilt liever niet een tablet aan de muur hebben hangen voor de deurbel. Ik had begrepen dat 't niet simpel is om op die Dahua VTH bijvoorbeeld eigen apps te installeren.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:57
Weten jullie een beetje wat een goede shop is voor Dahua camera's in Nederland? ik wil bij mijn zwager op t bedrijf 2 dome's weg hangen en een NVR, maar ik zie dat amazon echt veel goedkoper is dan bijvoorbeeld de nederlandse shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:01
Hoewel vast goed bedoeld, is ook dit V&A op het forum, en daarmee niet de bedoeling.

[ Voor 86% gewijzigd door Wormaap op 10-11-2021 20:03 ]

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:57
Dank JL-IP maar uiteindelijk toch maar wat besteld bij ip cam shop, eerst maar eens 1 camera om te kijken of die bevalt (vrij nieuw ding de SD3A205) ben benieuwd :)

• Step5
Larko schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:58:
Beste mede-tweakers,

Ik ben bezig met een nieuwbouw woning die ik mogelijk wil gaan voorzien van een Dahua VTO2211G-WP deurbel. Nu zit ik echter alleen met 't signaal binnen, ik kan eventueel bijvoorbeeld een VTH5341G-W ophangen, of een eigen tablet met app, maar zijn er ook nog andere mogelijkheden? Dus een wat meer traditionelere bel oplossing binnen die dan afgaat?
De wederhelft wilt liever niet een tablet aan de muur hebben hangen voor de deurbel. Ik had begrepen dat 't niet simpel is om op die Dahua VTH bijvoorbeeld eigen apps te installeren.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
Alvast bedankt!
er zijn wel software oplossingen die de de events omzetten naar MQTT of bijvoorbeeld als integratie in Home Assistant. en dan misschien een ESP relaisprintje om een bel te schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:39
Step5 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:54:
[...]

er zijn wel software oplossingen die de de events omzetten naar MQTT of bijvoorbeeld als integratie in Home Assistant. en dan misschien een ESP relaisprintje om een bel te schakelen?
Er bestaat een Dahua integratie voor Home Assistent.
https://github.com/myhomeiot/DahuaVTO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step5
HoppyF schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:40:
[...]

Er bestaat een Dahua integratie voor Home Assistent.
https://github.com/myhomeiot/DahuaVTO
klopt, werkt prima. heb nou deze in gebruik: https://github.com/rroller/dahua
die ondersteund ook veel dahua camera's en ook VTO's.
ziet er veelbelovend uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-09 13:02
Mss een beetje domme vraag:
Waaraan kan ik zien dat een camera ook op een NVR opneemt?
Ik zit nl op de produkt site van Dahua te kijken bij bulit camera’s en zie alleen staan sd card en dit laatste
NAS; FTP; SFTP
Ik zou verwachten dat er NVR zou staan.
Is het te simpel om als NAS ook NVR te lezen.

Bvd.

[ Voor 8% gewijzigd door fmrama op 14-11-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
fmrama schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:00:
Ik zit nl op de produkt site van Dahua te kijken bij bulit camera’s en zie alleen staan sd card en dit laatste
NAS; FTP; SFTP

Bvd.
Volgens mij kunnen alle Dahua camera’s beelden op een NVR opslaan.
Er worden stream via het netwerk verstuurd naar een NVR en daar opgeslagen.
Dat wordt dus niet specifiek vermeld.
Wel staat er vaak bij welke streams er verstuurd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ok! Bedankt. Dan kan ik verder met mijn zoektocht met dahua.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
fmrama schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:34:
Ok! Bedankt. Dan kan ik verder met mijn zoektocht met dahua.
Bij de specificaties kun je kijken naar de output.
Staat dan bijvoorbeeld zoiets als dit.
Uitgangen max. 4MP (2688 × 1520) @ 30 fps, 2MP(1920 × 1080) @ 60 fps.
H.264 +/H.265 +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 11:20
Step5 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:54:
[...]

Ik was aan eenzelfde oplossing aan 't denken inderdaad. Desnoods via HA o.i.d.
Ik ga eens bedenken wat ik ga doen, zal de bel in ieder geval alvast eens bestellen zodat ik 't straks niet hoef uit te zoeken als ik pas verhuist ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
knip

[ Voor 99% gewijzigd door TecTo op 16-11-2021 09:34 ]

• Step5
fmrama schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:00:
NAS; FTP; SFTP

Bvd.
als je wilt dat je beelden op een NVR opneemt moet je eigenlijk kijken naar wat door de NVR ondersteund wordt, die vraagt de beelden bij de camera op.
Wat de camera aan ftp of andere opslag ondersteund is denk ik bedoeld om beelden op te slaan bij events zoals motion of tripwire detectie. volgens mij pushen de camera's nooit een continue videostream.

• fmrama
Ik was op het verkeerde been gezet, omdat ik er niks over zag staan. (en onvoldoende kennis).
Ik heb nu 2 camera’s (qfind eigen merk) met nvr. Dit was , uitpakken, snoertjes erin pluggen , en werken.
Er komen nog een 2 tal camera’s bij. Maar dan merk camera’s (dahua of hikvision oid.
Gezien de reactie s hier, moet dat dus geen probleem zijn. En ik heb weer wat meer kennis opgedaan.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb dit model camera op het oog. Meer mensen ervaring met deze winkel?
https://hq-securityshop.n...egapixel-2-8mm-104-zwart/
Of is hij op een ander nog goedkoper?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
Bestaat er een passief gekoelde NVR die geschikt is voor minimaal 3 Dahua of Hikvision camera's? Ik heb gelezen dat NVRs vaak lawaaiig zijn door de kleine koel-fans. Klopt dat of valt het in de praktijk wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
HyperH schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:57:
Bestaat er een passief gekoelde NVR die geschikt is voor minimaal 3 Dahua of Hikvision camera's? Ik heb gelezen dat NVRs vaak lawaaiig zijn door de kleine koel-fans. Klopt dat of valt het in de praktijk wel mee?
Valt mee. Hdd maakt ook geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 08:16
Het is relatief. Plaats je de nvr in een bedrijf in de serverruimte of zet je hem in de meterkast van een woning.

Het laatste zou ik zelf niet willen. Dat ga je namelijk wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 15:58

elsinga

=8-)

Mijn Synology DS918+ en DS412+ staan samen met een printer en een switch in mijn trapkast (die deels grenst aan de woonkamer via een muur. Hoor ik niks van.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ligt er m.i. ook aan welke hdd. Eerst zat er bij mij een seagate baracuda 2tb in. Die hoorde je wel. Was in de woonkamer storend. Ik heb de nvr toen naar de kelder verhuisd. Een tijdje geleden heb ik hdd vervangen voor een wd purple servillance, deze maakt nagenoeg geen geluid. Alleen als de disk vol is en hij moet opnames zgn overwriten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
Een SSD zal stiller zijn dan een HDD. Heeft het dan zin om de HDD met een SSD te vervangen of kan dat niet zomaar? Heeft een NVR bijvoorbeeld een operating system of firmware op die HDD staan of is dat op een andere manier opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:40
Ik heb laatst de meest elcheapo hikvision nvr gekocht die ik kon vinden en daar zat geen fan in.
Bij mijn andere hikvision nvr heb ik de fan losgekoppeld en gewoon de kap eraf gelaten.

Allebei zonder poe.

[ Voor 5% gewijzigd door MaxDamage op 21-11-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik gebruik een Samsung SSD 860 evo (1TB) als opslag voor mijn camerabeelden op een Synology 918+ (Surveillance Station). Deze krijgt continu een feed van 9 IP camera's en een load van gemiddeld 50Mbps.

Deze drive heeft na 1,5 jaar een wearout level van 3%, dus die gaat nog wel even mee. :)

Een SSD is m.i. betrouwbaarder (en sneller met opvragen beelden) dan een traditionele harddisk.
(en maakt geen geluid uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Mijn mening: geef geen geld uit voor duurdere SSD schijven maar druk er gewoon een Seagate SkyHawk in. Deur van de meterkast dicht en het geluid is nihil tot verwaarloosbaar

Persoonlijke ervaring: ik heb nog nooit een particuliere klant gehoord die aangaf dat het geluid van de NVR storend is

[ Voor 26% gewijzigd door JL-IP(!) op 22-11-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-09 13:05
Zijn er ook restricties voor de wijze waarop een NVR gemonteerd mag/moet worden? Ik heb een Dahua NVR4204-P-4KS2/L NVR met een WD HDD maar kan in de handleiding ervan niet terugvinden of de NVR horizontaal geplaatst mag worden of dat deze ook verticaal kan worden gemonteerd (b.v. tegen een zijwand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Nous112 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:38:
Zijn er ook restricties voor de wijze waarop een NVR gemonteerd mag/moet worden? Ik heb een Dahua NVR4204-P-4KS2/L NVR met een WD HDD maar kan in de handleiding ervan niet terugvinden of de NVR horizontaal geplaatst mag worden of dat deze ook verticaal kan worden gemonteerd (b.v. tegen een zijwand)
Gewoon ophangen zoals je graag wilt. Het beïnvloed de apparatuur niet als je het horizontaal of verticaal plaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
JL-IP(!) schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:00:
[...]

Gewoon ophangen zoals je graag wilt. Het beïnvloed de apparatuur niet als je het horizontaal of verticaal plaatst
Oke, dat is dus duidelijk :) bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Een recorder is ontworpen met een bepaalde lucht circulatie. Als je dus ook zorgt dat je de ventilatie openingen niet blokkeert en de nvr zijn warmte kwijt kan is er niet zoveel aan de hand.

De link gaat, voor zover ik snel kon zien, alleen over de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb na vele keren prutsen eindelijk mijn ip camera pricewatch: Bosch FLEXIDOME IP indoor 4000 HD aan de praat gekregen. Gewoon resetten...

IP adres ingesteld en aan mijn pricewatch: Synology RackStation RS214 geknoopt.

Strak 720P beeld komt er uit. Uitgebreide mogelijkheden via de ingebouwde webserver.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik heb onlangs een nieuwe beveilingscamera set aangeschaft, maar ik krijg het maar niet aan de praat. Wellicht dat iemand een idee heeft wat ik verkeerd doe :)

Het gaat om deze configuratie:
- 8MP DAHUA 4CH DVR (XVR7104E-4KL-X)
- 8MP DAHUA STARLIGHT HDCVI (HAC-HDW2802T-A)
- 8MP DAHUA HDCVI/AHD/HDTVI PASSIVE VIDEO BALUN (PFM800-4K)

Er is mij verteld dat ik de set, door middel van de passieve balun en een UTP kabel, vanuit de DVR kan voorzien van stroom.

Wat heb ik geprobeerd?

Ik heb 1 balun aangesloten aan de kant van de DVR en 1 balun aan de kant van de camera, en deze verbonden door middel van een aderpaar van een UTP kabel. Daarbij heb ik de volledig gekleurde blauwe ader van de UTP kabel in de + poort gedaan, en de wit/blauw gekleurde ader in de - poort gedaan. Aan beide kanten aangesloten op dezelfde poort dus.

Na het opstarten van de DVR krijg ik echter geen beeld.

Ik heb in het menu al geswitched tussen UTP en COAX maar dit heeft geen soelaas geboden.
Ook heb ik geprobeerd of het verschil uitmaak of ik de koperen UTP kabel ook strip, zodat het koper bloot in de balun gaat, maar ook dit heeft geen soelaas geboden.

Heeft iemand enig idee of ik wellicht nog iets aan moet passen in de DVR, of dat ik wellicht iets verkeerd doe bij aansluiten?

[ Voor 7% gewijzigd door reuzekind op 30-11-2021 11:06 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
reuzekind schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:02:
Ik heb onlangs een nieuwe beveilingscamera set aangeschaft, maar ik krijg het maar niet aan de praat. Wellicht dat iemand een idee heeft wat ik verkeerd doe :)

Het gaat om deze configuratie:
- 8MP DAHUA 4CH DVR (XVR7104E-4KL-X)
- 8MP DAHUA STARLIGHT HDCVI (HAC-HDW2802T-A)
- 8MP DAHUA HDCVI/AHD/HDTVI PASSIVE VIDEO BALUN (PFM800-4K)

Er is mij verteld dat ik de set, door middel van de passieve balun en een UTP kabel, vanuit de DVR kan voorzien van stroom.

Wat heb ik geprobeerd?

Ik heb 1 balun aangesloten aan de kant van de DVR en 1 balun aan de kant van de camera, en deze verbonden door middel van een aderpaar van een UTP kabel. Daarbij heb ik de volledig gekleurde blauwe ader van de UTP kabel in de + poort gedaan, en de wit/blauw gekleurde ader in de - poort gedaan. Aan beide kanten aangesloten op dezelfde poort dus.

Na het opstarten van de DVR krijg ik echter geen beeld.

Ik heb in het menu al geswitched tussen UTP en COAX maar dit heeft geen soelaas geboden.
Ook heb ik geprobeerd of het verschil uitmaak of ik de koperen UTP kabel ook strip, zodat het koper bloot in de balun gaat, maar ook dit heeft geen soelaas geboden.

Heeft iemand enig idee of ik wellicht nog iets aan moet passen in de DVR, of dat ik wellicht iets verkeerd doe bij aansluiten?
Ik neem aan dat je wel een PoE aansluiting gebruikt en niet een reguliere UTP aansluiting?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:36
reuzekind schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:02:

ik heb er geen ervaring mee, maar heb je de draad wel gestript voordat je deze in de + en - hebt gestopt? ik vermoed dat het iets anders werkt dan normaal met een utp connector.

Anders verbind je 2 gestripte kabels (oranje/wit-oranje) bij elkaar in de + en een andere kleur in de -. Dan heb je iets meer kans dat de stroom er goed door heen gaat.

Het kan natuurlijk zijn dat 1 kabeltje ergens stuk is gegaan,

[ Voor 3% gewijzigd door mtv1 op 30-11-2021 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Thanks voor de snelle reacties.

De tip over PoE aansluiting deed me twijfelen of hetgeen me verteld was bij verkoop wel klopte, en na even goed de handleiding lezen ben ik er achter gekomen dat de DVR niet over stroomuitvoer op de COAX poort beschikt. Heel suf!

Ik heb nu een aparte stroomadapter besteld voor de camera's, en actieve balun's waarmee het als het goed is wél moet lukken :-)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Andy postte dit vandaag:
New Plan for 2022.
1.In 2022, we will put more items on IPCAMTALK Shop for selling to support the community, will put more latest new models to sell on it.
2. We will open Europe Amazon shop at DE and France, maybe UK. When i get the approve i will update you guys.
3. Will bring more latest new tech, more stable , safe, affordable device across the world.
4. Set up a good official website.
https://www.ipcamtalk.com...ay-2021.59518/post-616595

Punt 2/4 kan interessant worden voor ons in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Hallo,
Ik wil mijn nvr recorder beveiligen tegen evt diefstal, mocht er ooit ingebroken worden.
Hij staat nu op een plank in de kelder.
Ik dacht zelf om door de bodem 2 boutjes te draaien en deze aan de plank vast te zetten.
Zijn er onder de nvr eigenaars knutselaars die een betere/andere oplossing hebben.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL-IP(!)
fmrama schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:32:
Hallo,
Ik wil mijn nvr recorder beveiligen tegen evt diefstal, mocht er ooit ingebroken worden.
Hij staat nu op een plank in de kelder.
Ik dacht zelf om door de bodem 2 boutjes te draaien en deze aan de plank vast te zetten.
Zijn er onder de nvr eigenaars knutselaars die een betere/andere oplossing hebben.?
Kensington slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Tja, dan moet dat ook ergens aan vast kunnen, toch? En dat zit helaas niet aan een simpele nvr.
Ik zat nu te denken aan een geplastificeerd staalkabeltje door de bodem vast maken in de nvr vastmaken En dan buiten de nvr ergens aan vast schroeven. Ala idee kensington slot.

[ Voor 8% gewijzigd door fmrama op 18-12-2021 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tja, dan ros je een keer hard op de NVR zodat je de HDD kapot slaat.

Zelf heb ik de NVR verstopt. Security through obscurity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Je hebt gelijk, een keer een klap erop. Maar toch een obstakel meer, zo’n kabeltje.
En verstoppen kan natuurlijk ook. Dan moet ik toch eens een plekje zoeken. Wellicht toch een betere oplossing.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb nog eens even in de kelder gekeken naar een geschikte plek.
Obv @Piet91 ga ik toch voor verstoppen. Ik moet dan wel nu en af en toe de spinnenwebjes weg halen.
Morgen maar eens de nvr verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 14:10
Ik ben (nog steeds) op zoek naar de juiste NVR software. Voorheen had ik Surveilance Station op mijn Synology 1817+ draaien die toen nog 24/7 liep, deed precies wat ik er van verwachtte, maar omwille van het stroomverbruik staat de Syno tegenwoordig uit en start ik deze alleen op wanneer ik 'm nodig heb. Alle services heb ik 'verplaatst' naar een Intel NUC7i7, waar nu nog virtueel DSM 6.2 (Xpenology) op draait.

Ik heb even getest om motion-eye in een LXC container te draaien, maar die zorgde voor een hoger CPU verbruik dan Xpenology met dezelfde load (2 camera's met motion detection) waardoor het energie verbruik van de nuc van 15 naar 27 Watt gemiddeld ging. Verder miste ik de app op mijn telefoon die ik af en toe nog wel eens gebruik, geen harde eis, wel lekker.

Wat ik concreet zoek, maar nog niet tegen ben gekomen wat volledig aan mijn wensen voldoet:
- Moet kunnen draaien onder Linux (proxmox host, dus volledig OS of een LXC container)
- Bewegingsmelding voor 2 camera's en alleen opnemen wanneer er beweging is, liefst met detectie veld, een bewegende struik hoef ik niet te zien/op te nemen
- Beelden automatisch wissen na X tijd
- Ondersteuning voor meer dan 2 camera's (dat is ook de reden dat ik op enig moment van Xpenology af moet
- Iets minder CPU hongerig dan Motion Eye

Iemand de gouden tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:35
@gastje01 Heb je Frigate al geprobeerd? Dat is het meest complete wat er op Linux beschikbaar is op het moment .

• gastje01
  • Laatst online: 22-09 14:10
Snippo schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:23:
@gastje01 Heb je Frigate al geprobeerd? Dat is het meest complete wat er op Linux beschikbaar is op het moment .
Nope, leuk klusje voor de ochtendjes na de feestagen. Ik was in de veronderstelling dat je daar per se een Coral voor nodig had (die nergens verkrijgbaar lijkt te zijn), maar dat blijkt niet de case. Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
  • Laatst online: 21:37
Net bij Andy 3 camera's (IPC-T5842T-ZE) en een NVR (NVR5208-4K2SE) besteld. Ik twijfel alleen aan de disk die ik daarin zal zetten. Ik denk aan een WD purple of een purple pro. De laatste zal luider zijn denk ik (7200 tpm). De NVR komt in de meterkast in de gang en ik weet niet hoe luid de harddisk zal zijn.
Hebben jullie suggesties voor het type harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Zettie schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:36:
Net bij Andy 3 camera's (IPC-T5842T-ZE) en een NVR (NVR5208-4K2SE) besteld. Ik twijfel alleen aan de disk die ik daarin zal zetten. Ik denk aan een WD purple of een purple pro. De laatste zal luider zijn denk ik (7200 tpm). De NVR komt in de meterkast in de gang en ik weet niet hoe luid de harddisk zal zijn.
Hebben jullie suggesties voor het type harddisk?
Seagate SkyHawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
Ruzie met email instellingen van mijn Dahua NVR.
Krijg bij het invoeren van de email instellingen van een nieuw aangemaakt Gmail account via de SmartPSS software steeds de melding dat bij het uitvoeren van de test het verzenden niet goed gaat. Ik heb in de Google instellingen bij gekoppelde apps en sites de “Apps met lagere beveiliging toestaan” aangezet. Zie onderstaand voor de instellingen in SmartPSS:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8larnp6cE6OI2cy2MpYXs55J2ec=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7wNgR5G4vLH0fFbBJvONVtC0.jpg?f=user_large
Kan met de combinatie gebruikersnaam/wachtwoord wel gewoon inloggen in Gmail.
Alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Wellicht de encrypt mode. TLS. Als dit bij de ontvanger niet aan staat, komt de mail terug als niet te bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:57
Nous112 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:10:
Ruzie met email instellingen van mijn Dahua NVR.
Kan met de combinatie gebruikersnaam/wachtwoord wel gewoon inloggen in Gmail.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Heb ik ook al vaker gezien bij andere apparaten:
Via google webmail kun je speciaal voor minder veilige applicaties zoals deze een apart veilig app wachtwoord aanmaken.

Google account -> beveiliging -> inloggen bij google -> app-wachtwoorden

Die kun je dan eenmalig instellen en gebruiken voor de NVR.
Je hoeft hem niet te bewaren, je kunt ze extra aanmaken en weer wissen.

[ Voor 3% gewijzigd door AudioHome op 28-12-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
fmrama schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:23:
Wellicht de encrypt mode. TLS. Als dit bij de ontvanger niet aan staat, komt de mail terug als niet te bezorgen.
Had ik al geprobeerd, helaas zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
AudioHome schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:26:
[...]

Heb ik ook al vaker gezien bij andere apparaten:
Via google webmail kun je speciaal voor minder veilige applicaties zoals deze een apart veilig app wachtwoord aanmaken.

Google account -> beveiliging -> inloggen bij google -> app-wachtwoorden

Die kun je dan eenmalig instellen en gebruiken voor de NVR.
Je hoeft hem niet te bewaren, je kunt ze extra aanmaken en weer wissen.
Beste @AudioHome bedankt voor je input: ik zie onder Google account -> beveiliging -> inloggen bij google alleen" de opties "Wachtwoord", "Je telefoon gebruiken om in te loggen" (staat uit) en "Verificatie in 2 stappen" (staat uit). (aanvulling: wordt pas zichtbaar als Verificatie in 2 stappen is geactiveerd, echter krijg dan nog niet de mogelijkheid om een app-wachtwoord aan te maken)

Wellicht dat er iemand ervaring heeft met andere email providers naast Google die wel goed kunnen werken?

[ Voor 8% gewijzigd door Nous112 op 28-12-2021 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Probeer poort 587 eens icm tls

Dit kwam ik tegen

De app of het apparaat instellen met de Gmail SMTP-server
Voer op het apparaat of in de app smtp.gmail.com in als het serveradres.
Voer in het veld Poort een van de volgende cijfers in:
Als u SSL gebruikt, voert u 465 in.
Als u TLS gebruikt, voert u 587 in.

[ Voor 82% gewijzigd door fmrama op 28-12-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
fmrama schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:44:
Probeer poort 587 eens icm tls

Dit kwam ik tegen

De app of het apparaat instellen met de Gmail SMTP-server
Voer op het apparaat of in de app smtp.gmail.com in als het serveradres.
Voer in het veld Poort een van de volgende cijfers in:
Als u SSL gebruikt, voert u 465 in.
Als u TLS gebruikt, voert u 587 in.
Helaas, geen resultaat :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Ik neem aan dat je SSL icm poort 465 ook al getest hebt?

Een stukje info…

https://www.computersuppo...smtp-gmail-e-mail-account

Bij je gmail account zou je ook wat moeten instellen als ik dit zo lees.

[ Voor 64% gewijzigd door fmrama op 28-12-2021 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
fmrama schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:01:
Ik neem aan dat je SSL icm poort 465 ook al getest hebt?
ja, alle combinaties al geprobeerd. Ook geprobeerd met een Yahoo en een Hotmail email adres, niets wil werken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
Beste @fmrama bedankt voor je info. Ik had deze instellingen al geprobeerd, helaas zonder succes. Zit nu zelf meer te denken dat er wellicht hiervoor in de router een poort moet worden opengezet of dat de virusscanner/firewall iets blokkeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:22
gastje01 schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:58:
Ik ben (nog steeds) op zoek naar de juiste NVR software. Voorheen had ik Surveilance Station op mijn Synology 1817+ draaien die toen nog 24/7 liep, deed precies wat ik er van verwachtte, maar omwille van het stroomverbruik staat de Syno tegenwoordig uit en start ik deze alleen op wanneer ik 'm nodig heb. Alle services heb ik 'verplaatst' naar een Intel NUC7i7, waar nu nog virtueel DSM 6.2 (Xpenology) op draait.

Ik heb even getest om motion-eye in een LXC container te draaien, maar die zorgde voor een hoger CPU verbruik dan Xpenology met dezelfde load (2 camera's met motion detection) waardoor het energie verbruik van de nuc van 15 naar 27 Watt gemiddeld ging. Verder miste ik de app op mijn telefoon die ik af en toe nog wel eens gebruik, geen harde eis, wel lekker.

Wat ik concreet zoek, maar nog niet tegen ben gekomen wat volledig aan mijn wensen voldoet:
- Moet kunnen draaien onder Linux (proxmox host, dus volledig OS of een LXC container)
- Bewegingsmelding voor 2 camera's en alleen opnemen wanneer er beweging is, liefst met detectie veld, een bewegende struik hoef ik niet te zien/op te nemen
- Beelden automatisch wissen na X tijd
- Ondersteuning voor meer dan 2 camera's (dat is ook de reden dat ik op enig moment van Xpenology af moet
- Iets minder CPU hongerig dan Motion Eye

Iemand de gouden tip?
Ik heb zeer goede ervaringen met xProtect van Milestone.
Software is werkelijk super. Gebruikt heel weinig CPU kracht, ongeveer 1/10 van Motion Eye

Er zitten wel nadelen aan:
- Duur
- Licentiestructuur is erg onduidelijk, snap er soms echt helemaal niks van
- Duur

Had ik al gezegd dat xProcect duur was?

Ik heb het een aardige tijd gebruikt en ben er altijd goed tevreden over geweest.
Ik heb echter meerdere camera's van Hikvision en heb uiteindelijk een NVR van Hikvision aangeschaft.
Dat ding was ongeveer net zo duur als 1 camera licentie van xProtect.

Maar superfijne software, xProtect, werkt razend snel op oudere hardware, zeer weinig CPU verbruik.
Maar duur dus.

Er is wel een gratis proefversie die wat minder functionaliteit heeft.

Edit
Ik zie dat de gratis versie nu 8 camera's ondersteund. Dat is wel mooi.
Ik ga er zelf ook nog eens naar kijken nu.

Edit2
Ik herinner me wel dat de app niet al te best was. Dat kan een nadeel zijn.

Edit3
Toch een kleine waarschuwing van mijn kant:
Dit stukje software kan wat overweldigend zijn kwa instellingen het kan dus zijn dat je wel een aantal uurtjes zoet bent met al die instellingen.
Maar als het eenmaal is ingesteld werkt het echt top en heb je er geen omkijken meer naar. (heeft bij mij 2 jaar foutloos gewerkt)
De instellingen zitten ook gewoon netjes weggewerkt achter "Instellingen" en je wordt er dus niet steeds mee geconfronteerd.

[ Voor 14% gewijzigd door rinkel op 29-12-2021 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

XProtect is een mooi product, maar duur, onduidelijk met licenties en heel complex om met regels in te richten. Als je het eenmaal hebt draaien inderdaad heel stabiel, en juist dat maakt het lastig. Als je dan na anderhalf jaar ineens een issue hebt, of iets wil veranderen, dan begrijp je er geen zak meer van. Ik tenminste.
Dan vind ik BlueIris gemakkelijker.

Voor mail meldingen uit dit soort applicaties moet je inderdaad een app wachtwoord aanmaken in je Google account, en volgens mij 2FA activeren voor je hoofdaccount.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 21:22
Ik heb een vraag over een deurbel camera.
Op het moment heb ik een aantal beveiliging camera's hangen die de beelden op een harddisk opslaan , etc, etc .
De camera bij de voordeur kan niet iemand van voren aankijken en daarom wil ik een camera(deurbelcamera)
die op 150cm hoog zit , eigenlijk waar nu de bedrukken zit.
Ik ben al opzoek geweest maar ik kan niks fatsoenlijks vinden.
De camera moet op Poe aan te sluiten zijn , geen aparte app's , geen cloud opslag , geen abonnement , niet te groot en eigenlijk net als een gewone camera werken.
Er hoeft ook niet perse een drukker op te zitten .
De drukker kan ik wel in een automatisering van HA opnemen.
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
19roland70 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:57:
Ik heb een vraag over een deurbel camera.
Op het moment heb ik een aantal beveiliging camera's hangen die de beelden op een harddisk opslaan , etc, etc .
De camera bij de voordeur kan niet iemand van voren aankijken en daarom wil ik een camera(deurbelcamera)
die op 150cm hoog zit , eigenlijk waar nu de bedrukken zit.
Ik ben al opzoek geweest maar ik kan niks fatsoenlijks vinden.
De camera moet op Poe aan te sluiten zijn , geen aparte app's , geen cloud opslag , geen abonnement , niet te groot en eigenlijk net als een gewone camera werken.
Er hoeft ook niet perse een drukker op te zitten .
De drukker kan ik wel in een automatisering van HA opnemen.
Wie kan mij helpen?
wellicht eentje van Dahua? @Quindor heeft wat leuke reviews gemaakt YouTube: The one 🔔doorbell🔔 to do it all! en YouTube: 🔔Video Doorbell🔔 Taking a look at the Dahua VTO2101E-P-S1 bijvoorbeeld.
Naast de daar genoemde mqtt methode is er nu ook een dahua HA integratie: https://github.com/rroller/dahua

Ik heb de VTO2101E-P-S1 maar moet 'm nog steeds ophangen dus kan er niet heel veel over zeggen (wel testopstellinkjje gemaakt) maar wat me opviel en wat misschien een dingetje kan zijn als je hem als camera gebruikt, de ir-verlichting ging alleen aan bij he drukken op de bel. maar misschien is dat ergens een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 05:59
Heeft een van jullie ervaring met het aansluiten van een externe infrarood illuminator ter aanvulling op een buitencamera? De camera is via POE 55Volt gevoed, op een of andere manier wil ik hier 55volt van aftakken om een externe IR van voeding te voorzien.

Een IR illuminator is vaak 12volt, dus ik moet van 55v naar 12v. Een stepdown convertor kan eventueel werken maar die kunnen vaak maar 40volt aan. Ik zat ook te kijken naar een POE splitter die bv als input een RJ45 met 45v-57v als input naar een RJ45 en evt usb naar 12v gaat. Echter is de RJ45 output weer 12volt wat ik dus weer niet wil.

Ik vrees dat ik er niet onderuit kom om van POE RJ45 55volt (de huidige situatie) met een POE splitter naar 2x 55volt ga. 1x 55volt op de IPCamer (orginele situatie) en 1x55volt op de POE splitter waar ik de 12 volt uit kan gebruiken voor de externe IR illuminator. Of ik kan een dure POE IR illuminiator aanschaffen.

Dit moet toch simpeler kunnen? In mijn voorbeeld sorteer ik voor op een externe IR illuminator maar liever bouw ik in mijn dome camera aan infrood ring (rondom de lens) in. Dit vraagt ook 12volt maar er is gewoonweg te weinig ruimte om electronica kwijt te kunnen denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door THxZ0NE op 03-01-2022 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:40
Je hebt toch gewoon ir illuminators die je rechtstreeks op je POE kan aansluiten?
Waarom die niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 05:59
MaxDamage schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:59:
Je hebt toch gewoon ir illuminators die je rechtstreeks op je POE kan aansluiten?
Waarom die niet gebruiken?
Nja ik kan inderdaad een POE splitter gebruiken om 2x POE te hebben. 1 voor de camera en 1 voor de IR illuminator maar.. een 12volt illuminator is op alie 10 euro (mooi om mee te spelen). Een POE IR Elluminator is al snel best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:29

Toppe

Oké ✅

Ik ben opzoek naar een nieuwe camera die kan volstaan aan mijn wensen.

Op onderstaande tekening is te zien waar deze komt te hangen(rode stip) en is 4x4m met daarin 4 spotjes.

Volgens mij heb ik geen hele gekke eisen, maar op een of andere manier blijf ik uitkomen op hele simpele camera’s.

Het enigste wat ik wil is dat hij via PoE gevoed wordt en kraak helder beeld heeft, zowel binnen de 4m als daar buiten. Owja, een SD kaartje zou handig zijn.

Ik ben totaal niet merk gebonden maar Dahau of Hikvision zijn natuurlijk de bekendste.

Wie heeft er een vergelijkbare situatie en heeft camera’s hangen?

Budget rond de €200/€250.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AseTkwIdXiOYJUGB-wXqi4fJ7_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpYLp69KO4P3LryPe1MiX8tO.jpg?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Laatst online: 21:17
Fungeert een Hikvision NVR met POE ook als switch naar het netwerk waar de NVR in zit?
Ofwel kan ik vanuit het netwerk door de NVR heen de daarop aangesloten camera's benaderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Rob Z schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:48:
Fungeert een Hikvision NVR met POE ook als switch naar het netwerk waar de NVR in zit?
Ofwel kan ik vanuit het netwerk door de NVR heen de daarop aangesloten camera's benaderen?
Ja, je kan Virtual Host aanzetten op de NVR om de camera's te benaderen die rechtstreeks aangesloten zijn op de NVR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
Even een shameless plug naar mijn nieuwe review. Aangezien geen hond de review leest en dat is irritant gezien de moeite die ik erin gestoken heb.

productreview: Vacos Cam IR review door hrigteri

Een accu-wifi-camera.

Spoiler alert : wat een bagger.

Ik had al niet al te veel vertrouwen in battery operated cameras en het inconsequente en trage gedrag is daar wel een bevestiging van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:22
Rtificial schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:56:
XProtect is een mooi product, maar duur, onduidelijk met licenties en heel complex om met regels in te richten. Als je het eenmaal hebt draaien inderdaad heel stabiel, en juist dat maakt het lastig. Als je dan na anderhalf jaar ineens een issue hebt, of iets wil veranderen, dan begrijp je er geen zak meer van. Ik tenminste.
Dan vind ik BlueIris gemakkelijker.

Voor mail meldingen uit dit soort applicaties moet je inderdaad een app wachtwoord aanmaken in je Google account, en volgens mij 2FA activeren voor je hoofdaccount.
xProtect is idd wat lastig in te richten, maar als dat is gebeurd, is de interface voor bediening wel weer erg fijn. Beste wat ik tot op heden ben tegengekomen.
Bijvoorbeeld: alle camera's lopen perfect in sync. Dus als je door de tijdlijn heen scrolt bewegen alle camera's mee op de seconde nauwkeurig. Dat scrollen gaat ook nog eens geweldig soepel.

Nadeel van BlueIris vind ik de enorme CPU belasting. Ik denk dat dit komt door de bewegingsdetectie.
xProtect gebruikt echt maar een fractie daarvan.
Ik had xProtect op een oude Intel Atom (als server) draaien (dik 10 jaar oud) en zelfs daar draaide het soepel op.

Ik heb nu Hikvision NVR server op mn Windows servertje draaien, maar ik ga toch maar weer eens naar xProtect kijken nu die free licentie wat soepeler is.

[ Voor 18% gewijzigd door rinkel op 08-01-2022 01:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hrigteri
[b]THxZ0NE schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:09
Nja ik kan inderdaad een POE splitter gebruiken om 2x POE te hebben. 1 voor de camera en 1 voor de IR illuminator maar.. een 12volt illuminator is op alie 10 euro (mooi om mee te spelen). Een POE IR Elluminator is al snel best prijzig.
Ik heb ook zo'n ding van 9 euro van Ali. Werkt prima.

Als je 230v in de buurt hebt wat je kan aftappen, kun je bij Ali ook zo'n 230 naar 12v mini adapter voor security camera scoren. Daar kan de plug van de IR booster direct in, geen losse adapters en stopcontacten maar mooi slank en klein ding.

Edit, deze heb ik
Jennov DC 12V 2A Outdoor Waterdichte CCTV Security Camera Voeding
https://a.aliexpress.com/_vBtfQz

[ Voor 8% gewijzigd door hrigteri op 08-01-2022 01:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hrigteri
Toppe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:24:
Volgens mij heb ik geen hele gekke eisen, maar op een of andere manier blijf ik uitkomen op hele simpele camera’s.

Het enigste wat ik wil is dat hij via PoE gevoed wordt en kraak helder beeld heeft, zowel binnen de 4m als daar buiten. Owja, een SD kaartje zou handig zijn.

Ik ben totaal niet merk gebonden maar Dahau of Hikvision zijn natuurlijk de bekendste.
1. Een sd kaart is een backup voor als je netwerk eruit ligt, NVR/Synology dood is. Overweeg om wat extra te investeren.
Sd kaart gaat het niet gek lang uithouden. Misschien een jaar, misschien twee, misschien minder dan een half jaar.

2. Wat is er mis met een simpele camera?

Voor jouw situatie is een dome/turret camera goed (compact, rond). Je kan prima toe met een willekeurige poe model van een willekeurige fabrikant.
Ik heb zelf vele goedkope cameras getest (zie mijn profiel, productreviews) en ben erg positief over Reolink. Goedkoop en prima.
Geen rtsp feeds, wel onvif.
Maar ga je toch met sd kaart werken dan maakt dat verder niet uit en kun je prima toe met een Reolink oplossing, heb je direct toegang met de app tot opnames, heel gebruiksvriendelijk. Scheelt je nog de helft van je budget ook, kun je dat opsparen voor de aanschaf van een (zelfde merk als camera) NVR.

Ik zou kijken naar de Reolink RLC-820A, dat is de turret versie van de 810A.
https://m.reolink.com/product/rlc-820a/

Mijn review van de 810A, Alles hier gezegd geldt 1 op 1 voor de 820A.
productreview: Reolink RLC-810A review door hrigteri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:29

Toppe

Oké ✅

hrigteri schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 01:28:
[...]

1. Een sd kaart is een backup voor als je netwerk eruit ligt, NVR/Synology dood is. Overweeg om wat extra te investeren.
Sd kaart gaat het niet gek lang uithouden. Misschien een jaar, misschien twee, misschien minder dan een half jaar.

2. Wat is er mis met een simpele camera?

Voor jouw situatie is een dome/turret camera goed (compact, rond). Je kan prima toe met een willekeurige poe model van een willekeurige fabrikant.
Ik heb zelf vele goedkope cameras getest (zie mijn profiel, productreviews) en ben erg positief over Reolink. Goedkoop en prima.
Geen rtsp feeds, wel onvif.
Maar ga je toch met sd kaart werken dan maakt dat verder niet uit en kun je prima toe met een Reolink oplossing, heb je direct toegang met de app tot opnames, heel gebruiksvriendelijk. Scheelt je nog de helft van je budget ook, kun je dat opsparen voor de aanschaf van een (zelfde merk als camera) NVR.

Ik zou kijken naar de Reolink RLC-820A, dat is de turret versie van de 810A.
https://m.reolink.com/product/rlc-820a/

Mijn review van de 810A, Alles hier gezegd geldt 1 op 1 voor de 820A.
productreview: Reolink RLC-810A review door hrigteri
Ik heb nu de DS-2CD2183G0-IS besteld voor €169, is €69 meer dan de Reolink maar ik verwacht qua kwaliteit wel wat beter. En de dome kan je niet meer weg draaien. Tuurlijk kan je hem nog wel zwart spuiten/slopen.

En wil nog even kijken naar Frigate voor opnames :)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

rinkel schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 00:57:
[...]

Nadeel van BlueIris vind ik de enorme CPU belasting. Ik denk dat dit komt door de bewegingsdetectie.

[..]
Mits je een redelijk courante Intel processor hebt en de instellingen goed hebt staan is de CPU belasting echt minimaal, de GPU verzorgt dan de en-/decoding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Efpf-wzaQjb9dZeSuQUGyg2bo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DDM7BOzdGzDTVvZfgQu2ncpa.png?f=fotoalbum_large
Ik heb 4 Hikvision camera’s hangen (1x DS-KB6003-WIP doorbell, 1x DS-2CD2142FWD-IS, 1x DS-2CD2342WD-I, 1x DS-2CD2387G2-LU) De eerste 3 sturen H.264 door, de laatste H.265. Alle 4 met geactiveerde Motion Detection.

Ik heb zelf een 9e generatie Core i7-9700 op 2.9Ghz (downclocked om wat stroom te besparen)

BTW over Hikvision camera’s gesproken; volgens Hikvision zelf zou de DS-2CD2387G2-LU een third stream moeten ondersteunen. Weet iemand hoe ik die activeer? Ik gebruik Scrypted om mijn camera’s HomeKit compatible te maken en die draait niet echt lekker op 4K H.265, dus zou graag de derde stream activeren in 1080P H.264 maar kan de optie nergens vinden…

[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 08-01-2022 10:44 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:33:
[...]
BTW over Hikvision camera’s gesproken; volgens Hikvision zelf zou de DS-2CD2387G2-LU een third stream moeten ondersteunen. Weet iemand hoe ik die activeer?
Probeer eens via de instellingen van de camera zelf: Config -> Systeem -> Systeemonderhoud.
Ik heb een ander model ipcam, maar daar kan ik de 3e stream aanvinken.

Bevalt de DS-2CD2387G2-LU een beetje? Ook 's nachts goed scherp beeld? Ik heb nu een 4MP Colorvu cam, maar wil misschien overstappen naar de 8MP versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Probeer eens via de instellingen van de camera zelf: Config -> Systeem -> Systeemonderhoud.
Ik heb een ander model ipcam, maar daar kan ik de 3e stream aanvinken.
[...]
Daar kan ik die optie helaas niet vinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpBlavdfW7_joXOyBI-qYgPOfzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LAaHTt856M0nH8PPqY4xcBv9.png?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:15:
[...]
Bevalt de DS-2CD2387G2-LU een beetje? Ook 's nachts goed scherp beeld? Ik heb nu een 4MP Colorvu cam, maar wil misschien overstappen naar de 8MP versie.
Ik heb hem echt pas net (gekocht nadat er vandalisme plaats vond in de voortuin waar geen camera op stond) maar het beeld is echt heel goed. Vooral overdag natuurlijk maar ook 's nachts is het ondanks een heel wisselend licht aanbod (lantaarnpaal aan overkant van de weg tot heel donker vlak bij huis) Moet hem nog inregelen dat de LED in de camera zelf aangaat als men mijn tuin in loopt, daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Als ik hem vergelijk met mijn andere camera's:
Grootste pluspunten:
  • Het beeld
  • De snelheid
  • Ondersteuning voor mens en auto detectie
  • Veel opties
Grootste minpunten vind ik:
  • de Prijs
  • Het formaat (zeker inclusief de DS-1273ZJ-140 is het een flinke unit)
  • Matige handleiding, heb echt proefondervindelijk moeten achterhalen hoe ik hem op kon hangen/hoe hem in te stellen
  • De microfoon geeft maar matig geluid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Tomba Vandaag de knoop doorgehakt en ook een 2cd2387g2-lu besteld.
Ben benieuwd of deze nog beter gaat bevallen dan zijn oudere broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:22:
@Tomba Vandaag de knoop doorgehakt en ook een 2cd2387g2-lu besteld.
Ben benieuwd of deze nog beter gaat bevallen dan zijn oudere broertje.
Benieuwd hoe hij jou bevalt! (En of jij de derde stream wel kan ontdekken ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 09-01-2022 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Tomba schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Voor zover ik weet heeft een enkele camera geen derde stream. Bij een nvr heb je een ‘channel-zero’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Ik laat het je weten zodra ik hem in gebruik heb.

Ik heb een vermoeden dat je de cam in 'monitoring' stand moet zetten voor de derde stream.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2022 19:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AutisticPinguin
JL-IP(!) schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Voor zover ik weet heeft een enkele camera geen derde stream. Bij een nvr heb je een ‘channel-zero’
Zeker wel, er zijn Hikvision camera’s die zelfs 10 individuele streams kunnen versturen. 😀

Maar wat je kan proberen is om onder System Settings ->VCA resource de VCA van smart event om te zetten naar gewoon monitoring.

Hierdoor heeft de camera meer resources beschikbaar om dat soort zaken te kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:58:
[...]

Ik laat het je weten zodra ik hem in gebruik heb.

Ik heb een vermoeden dat je de cam in 'monitoring' stand moet zetten voor de derde stream.
Dat werkte inderdaad :) Top!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFTqY8fpP2SOJdJEaMU3FwQtHfE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IawJN10hygcfLRAwmPlr5Wyc.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

AutisticPinguin schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:00:
[...]

Zeker wel, er zijn Hikvision camera’s die zelfs 10 individuele streams kunnen versturen. 😀

Maar wat je kan proberen is om onder System Settings ->VCA resource de VCA van smart event om te zetten naar gewoon monitoring.

Hierdoor heeft de camera meer resources beschikbaar om dat soort zaken te kunnen doen.
Zie hierboven, dat was dus de truc :) Alleen; wat heb ik nu precies uitgezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Smart event is persoon en voertuig classificatie in de camera. Daarmee kan je dan een regel aanmaken en aangeven dat er alleen trigger gebeurt als er een persoon voor bijv. 2 seconden in een bepaalde regio verblijft. Een stuk slimmer dan de standaard motion detectie zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppersjaak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 23:24
Ik weet niet of het een foutje is, maar tijdens mijn zoektocht naar een camera voor op de NAS vond ik deze D-link DCS-8635LH voor 20,- op Amazon

Ik heb 'm besteld en de levertijd is een maand, dus maar afwachten of het werkt maar het leek me de moeite waard om hier even te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Oppersjaak schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:28:
Ik weet niet of het een foutje is, maar tijdens mijn zoektocht naar een camera voor op de NAS vond ik deze D-link DCS-8635LH voor 20,- op Amazon

Ik heb 'm besteld en de levertijd is een maand, dus maar afwachten of het werkt maar het leek me de moeite waard om hier even te delen.
Damn das niet duur en schijnbaar ondersteunt ie gewoon RTSP en ONVIF dus je bent (denk ik?) niet verplicht om de DLink app te gebruiken. Helaas wel een WiFi camera. Voor dat geld ook een poging gewaagd ;)

[Update]
And it's gone :P

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 10-01-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppersjaak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 23:24
Ja, hij stond ook in Synology's compatibiliteitslijst. d:)b

Dat is wel heel rap verdwenen! Ben benieuwd of we hem ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
Edit: Ik had de verkeerde auto (die daarna over de spiegel reed) ingezoomd/video opgeslagen, nu de juiste.

Kan iemand hier een auto merk/type van maken? Deze persoon heeft onze auto spiegel eraf gereden en is daarna gewoon doorgereden. Ook zit er schade/krassen aan de portieren van de auto. Handvat van de deur heeft een zwarte kras (onze auto is wit), dus ik vermoed dat de auto zwart is. Lijkt op een kleine bestelbus/SUV/familieauto.

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldqfk98FElI4NKYnoohwXeR7PQo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XLwtgmtA1N5JpSJWfECArjR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2l1RoGRvdkp1vGOAB9JIFdIzNck=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUOtO6quGNwWnyNIUTdZ3rMr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOdstpwJfioT6IMjwfReIAj-sU8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovrTggxDNnNfLHCykAbwxDOi.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjrV25F7BvrqqH7ZAVUgXZSLdew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVYD6GYmwqshBD316bY3aYQW.jpg?f=fotoalbum_tile

Video: https://streamable.com/51a6i2

Video is ingezoomd, camera hangt namelijk in de steeg.

[ Voor 197% gewijzigd door BlazeMuis op 10-01-2022 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Foutje. 8)7

[ Voor 69% gewijzigd door fmrama op 10-01-2022 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@BlazeMuis Lijkt mij een petjes-Golf met dakspoilertje.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

BlazeMuis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:02:
Edit: Ik had de verkeerde auto (die daarna over de spiegel reed) ingezoomd/video opgeslagen, nu de juiste.

Kan iemand hier een auto merk/type van maken? Deze persoon heeft onze auto spiegel eraf gereden en is daarna gewoon doorgereden. Ook zit er schade/krassen aan de portieren van de auto. Handvat van de deur heeft een zwarte kras (onze auto is wit), dus ik vermoed dat de auto zwart is. Lijkt op een kleine bestelbus/SUV/familieauto.

Screenshots:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Video: https://streamable.com/51a6i2

Video is ingezoomd, camera hangt namelijk in de steeg.
Zo te zien een Volkswagen, wellicht een eGolf of ID.3 gezien de dakspoiler.

Pagina: 1 ... 64 ... 91 Laatste