Is er hier toevallig iemand die zowel dahua als reolink 4-8MP in de prijsklasse tussen 50-100/stuk heeft?
Heb hier een dahua IPC-HDW2431T-AS-S2, m.i. perfecte 4MP instapper. Op ali vanaf zo'n € 55 te krijgen.
Wil dat wat uitbreiden met wat extra camera's en kwam ondertussen ook reolink tegen.
Bij Reolink heb ik me een E1 pro gekocht (als babycam), ook 4MP, en ik had eigenlijk een beetje vergelijkbare performance verwacht. Of in elk geval dat het in de buurt kwam.
Heeft dan weliswaar geen webinterface, je moet de app gebruiken om te configureren, maar vervolgens wel onvif support en kan met iedere willekeurige app verbonden worden. Dus dat vond ik op zich wel prima.
Maar beeldkwaliteit (vooral in het donker) valt me zwaar tegen.
Hier een vergelijking. Flesje drank en fitness ding met text in beeld geplaatst en daar op ingezoomd om het duidelijk te maken.
Beide camera's staan naast elkaar. De dahua is verder ingezoomd omdat die standaard breder beeld geeft, en dan nog is die veel scherper.
/f/image/B5VXxc1gi9vzF7HsHnVZnbZF.png?f=fotoalbum_large)
Dacht eerst wellicht een lagere resolutie stream te hebben, maar dat blijkt niet het geval. Ook wat troubleshooting stappen gevolgd voor de focus, maar dat lijkt ook goed te staan. Dit is het beste wat ik eruit haal.
Is dit puur omdat het zo'n compact 'consumer' wifi model is, of is de beeldkwaliteit van hun professionelere POE modellen (zoals bijv. de RLC-820A) in verhouding ook slecht tov. een vergelijkbaar geprijsde dahua?
Bij reolink
lijk je iets meer waar/pixels voor geld te krijgen, of kun je toch beter voor hetzelfde geld een iets lagere resolutie nemen van dahua, waarbij de beeldkwaliteit uiteindelijk beter is?