Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
jubeth schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:15:
[...]

Reolink. Na menig duur en goedkoop merk in de harde realiteit gebruikt te hebben, komt Reolink er by far als beste uit. Grootste voordeel: Ze doen het ook zonder internet, en ook zonder cloud-kosten, en zijn stabiel en betrouwbaar gebleken. De mobiele app is erg goed, ruim configureerbaar, en er is een desktop app voor die ook goed werkt. Ik heb er inmiddels 5 van in en om huis, een paar draadloze, en 2 PoE wired ones. De wired ones zijn wat sneller, qua respons, maar de motion detectie is gelijkwaardig bij alle reolinks die ik heb staan.
Met veel andere merken waren (en zijn) we niet blij, waaronder eufy/anker, daarvan is eigenlijk alleen de deurbel-cam interessant genoeg, de rest is onbetrouwbaar. En weer zo'n eigen Homebase vereiste, met nog meer WiFi vervuiling. Ook netatmo's cameraspul viel erg tegen, werd ongelooflijk heet. Arlo/netgear, niet aan beginnen, slecht beveiligd. Dahua, weinig compatibele filmpjes, wel mooi beeld als je ze eenmaal kunt afspelen. Slecht op mobiel gebied. Hikvision, Foscam, vielen me iedere keer weer tegen, vooral hun software is bagger. Dan zijn er nog cams van edimax, zavio, die het eigenlijk verbazingwekkend lang blijven doen, ook al is de firmware compleet lek, inmiddels. Veel IP-cameras moet je niet meer zonder VPN toegankelijk laten zijn, want dan heb je in no time een botnet in huis.
Tot zover mijn ongezouten tips. ;-)
Gelukkig denkt niet iedereen hier zo over.
Ik heb zelf Hikvision en Dahua. Werkt prima.
Zoals gezegd daarbij ook geen cloudopslagdienst of abonnement nodig.
Gewoon opslaan in eigen beheer op een NVR.
Je camera’s zomaar aan internet hangen is inderdaad niet verstandig en ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
fmrama schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:11:
Ik zou een kabeltje altijd door een buis laten lopen. Raakt de kabel ooit defect, dan hoef je niet nog eens te graven en kun je de kabels makkelijk doortrekken.
Inderdaad verstandig en zoveel kost een metertje buis niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:33
HoppyF schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:06:
[...]

Simpel gezegd: meer licht!
Of een camera die zeer licht gevoelig is en met weinig licht toch een goed beeld geeft.
De vraag is dus of je in het donker nog iets van een lichtbron hebt.
Straatverlichting kan voldoende zijn maar dit ligt er dus aan hoe ver de lantaarn van je tuin/oprit is verwijderd.
Ik heb hier ook een oprit en krijg van de straatlantaarn redelijk wat licht.
Ik heb eens de specs van mijn huidige starlight camera’s opgezocht, Deze hebben een lichtgevoeligheid van 0,0005 lux. Dat lijkt me toch wel aardig, als ik zo de specs van diverse cams bekijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
fmrama schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:49:
[...]

Ik heb eens de specs van mijn huidige starlight camera’s opgezocht, Deze hebben een lichtgevoeligheid van 0,0005 lux. Dat lijkt me toch wel aardig, als ik zo de specs van diverse cams bekijk.
0.0005Lux@F1.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:33
De F waarde heb ik nog niet kunnen vinden in de specs. Ik ga de doos eens opzoeken.
Het is zelfs 0,0001 zie ik nu.
De eerste afb staat de tekst een beetje doorelkaar. De tweede is beter, maar niet volledig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZv7o3Lo9BNpmYOwyE0WJUlU3AE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DcJCx7bZEs9s86lR3ysPrXJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNnW0PIG1Vki6hWqnZg-wFctZ7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzPzkGUTIQM0QBg16Ltj9uNf.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlOcQ4fjsqRwSYPeMHj0QtsJ6FQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0JyfXwB97Wiyi5H98oYb70Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door fmrama op 08-07-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jubeth schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:15:
[...]

Reolink. Na menig duur en goedkoop merk in de harde realiteit gebruikt te hebben, komt Reolink er by far als beste uit. Grootste voordeel: Ze doen het ook zonder internet, en ook zonder cloud-kosten, en zijn stabiel en betrouwbaar gebleken. De mobiele app is erg goed, ruim configureerbaar, en er is een desktop app voor die ook goed werkt. Ik heb er inmiddels 5 van in en om huis, een paar draadloze, en 2 PoE wired ones. De wired ones zijn wat sneller, qua respons, maar de motion detectie is gelijkwaardig bij alle reolinks die ik heb staan.
Met veel andere merken waren (en zijn) we niet blij, waaronder eufy/anker, daarvan is eigenlijk alleen de deurbel-cam interessant genoeg, de rest is onbetrouwbaar. En weer zo'n eigen Homebase vereiste, met nog meer WiFi vervuiling. Ook netatmo's cameraspul viel erg tegen, werd ongelooflijk heet. Arlo/netgear, niet aan beginnen, slecht beveiligd. Dahua, weinig compatibele filmpjes, wel mooi beeld als je ze eenmaal kunt afspelen. Slecht op mobiel gebied. Hikvision, Foscam, vielen me iedere keer weer tegen, vooral hun software is bagger. Dan zijn er nog cams van edimax, zavio, die het eigenlijk verbazingwekkend lang blijven doen, ook al is de firmware compleet lek, inmiddels. Veel IP-cameras moet je niet meer zonder VPN toegankelijk laten zijn, want dan heb je in no time een botnet in huis.
Tot zover mijn ongezouten tips. ;-)
Omdat je zo enthousiast bent over Reolink is dit wel een goede deal denk ik.
Tijdelijk, dus wel snel reageren.
Reolink RLC-423 voor €199,99
https://m.reolink.com/nl/product/rlc-423/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJVn9LIQOHntdHJ9lMKJqFIShHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSNF332Zk2cbH3GZ1lbZM3Ur.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:02
Op sommige beelden zie je dat er een kader om een persoon heen komt te staan en dat er onderscheid gemaakt wordt tussen mens en dier.

Is dit een software ding of zit dit in de camera? ik kan het niet vinden in de instellingen van mijn Dahua NVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pol 6902
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-01-2022
[quote]JL-IP(!) schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden? Zijn nogal wat vragen en het is niet u vraagt en wij zoeken het uit ;)

Hetgeen ik op het oog heb is:

IPC-T5442TM-AS (hogere resolutie (4MP i.p.v. 2MP) en aangezien deze een grotere sensor heeft presteert deze 's nachts ook wat beter.

Maar ik denk ook aan de IPC-HDW3241T-ZAS.

Wat betreft de steun zou ik voor alle camera's de PFA130E nemen.

De deurbelcamera heb ik geen flauw benul. :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakoo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-06 09:26
Dag allen,

Hopelijk heeft iemand van jullie ervaring met het volgende.

Kort gezegd ga ik binnenkort thuis mijn ip camera set installeren (4 mp camera’s). Tussen camera’s en nvr/router zullen dus utp kabels getrokken moeten worden.

Nu wil ik op een specifieke plek een camera ophangen, waarbij het lastig is een kabel te trekken vanwege de aanwezige verharding.

Ik kom er echter zojuist achter dat hier reeds een 8-aderige koperen kabel aanwezig is welke 30 meter lang is. Deze kabel is 25 jaar geleden aangelegd ten behoeve van een alarmsysteem in een agrarische stal.

Door middel van een connector/opschroefbox zou ik deze moeten kunnen verbinden met enerzijds de camera en anderzijds de router/nvr. De koperen kabeltjes zijn namelijk een stukje dikker dan de smalle draadjes in een utp kabel, waardoor de kabel zelf niet passend is op een rj45 connector.

Heeft iemand ervaring met gebruik van een dergelijke (oude) kabel voor toepassing op ip camera’s?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJaPqsHCwnDQ2oSQrWxVnfEZ_9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZUkCsVDTc3YYyDv1Pv4EFmb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Tweakoo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:00:
Dag allen,

Kort gezegd ga ik binnenkort thuis mijn ip camera set installeren (4 mp camera’s). Tussen camera’s en nvr/router zullen dus utp kabels getrokken moeten worden.

Nu wil ik op een specifieke plek een camera ophangen, waarbij het lastig is een kabel te trekken vanwege de aanwezige verharding.

Ik kom er echter zojuist achter dat hier reeds een 8-aderige koperen kabel aanwezig is welke 30 meter lang is. Deze kabel is 25 jaar geleden aangelegd ten behoeve van een alarmsysteem in een agrarische stal.

Door middel van een connector/opschroefbox zou ik deze moeten kunnen verbinden met enerzijds de camera en anderzijds de router/nvr. De koperen kabeltjes zijn namelijk een stukje dikker dan de smalle draadjes in een utp kabel, waardoor de kabel zelf niet passend is op een rj45 connector.

Heeft iemand ervaring met gebruik van een dergelijke (oude) kabel voor toepassing op ip camera’s?

[Afbeelding]
In principe kan dit niet maar je kunt het proberen om het aan de gang te krijgen.
Als je nog ergens een korte oude UTP kabel hebt liggen knip je deze door en verbindt je deze aan de dikke grondkabel. Wel opletten natuurlijk op de kleuren en volgorde in de UTP stekker.
Om te testen kun je dit tijdelijk even aan elkaar solderen met een stukje krimpkous of tape.
Een definitieve oplossing zou iets waterdicht moeten zijn in een junction box.

Gaat het wel werken?
Dat is de vraag.
De dikke kabel is vermoedelijk gewoon koper met aders die rechtdoor lopen.
Een UTP kabel bestaat uit paren aders die gedraaid zijn.
Dit is bewust zo gedaan ivm de benodigde eigenschappen van een netwerkkabel.
Een UTP kabel is bedoeld voor data verkeer niet als stroomvoorziening.
Uitzondering hierop is POE waarbij er wel voeding over de kabel gaat maar beperkt ivm aansluiting voor een camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:08
Dag allen,

[Afbeelding]
Dat gaat denk ik wel lukken met een junction box.

Onderstaande een voorbeeld
https://www.netwerkkabel....volledig-afgeschermd.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:08
HoppyF schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:36:
[...]
Gaat het wel werken?
Dat is de vraag.
De dikke kabel is vermoedelijk gewoon koper met aders die rechtdoor lopen.
Een UTP kabel bestaat uit paren aders die gedraaid zijn.
Dit is bewust zo gedaan ivm de benodigde eigenschappen van een netwerkkabel.
Een UTP kabel is bedoeld voor data verkeer niet als stroomvoorziening.
Uitzondering hierop is POE waarbij er wel voeding over de kabel gaat maar beperkt ivm aansluiting voor een camera.
het kan denk ik ook helpen om een lage linksnelheid te for eren, zoals 10mbps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 19:08
Nu vind ik 10 mbps wel wat ouderwets, terugschakelen naar 100 mbps zou in de meeste gevallen verbindingsproblemen met Cat 5 wel moeten oplossen. Maar als er inderdaad helemaal geen twist in zit dan praat je over Cat 3 en is 10 mbps inderdaad de enige oplossing. Of natuurlijk nieuwe kabels trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:11

jubeth

%^)

HoppyF schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:38:
[...]
Ik heb zelf Hikvision en Dahua. Werkt prima.
Totdat je huisgenoten hebt die niet tot het tweakers-gilde behoren, en die ook de cameras live en opnames willen kunnen bekijken. Begrijp me niet verkeerd, ik heb hier een hikvision en een dahua HDW5831R-ZE in gebruik, beide functioneren, maar de web-UI en de interfacing naar 'de gewone gebruiker' toe is echt dramatisch. Ik moet ze naar een lokale FTP laten uploaden, en dan nog in de wat lagere kwaliteits-formaten die de cams kunnen bieden, anders kan niemand hier ernaar kijken. Zelfde geldt voor de live-streams ervan, moest mensen 3rd party apps laten installeren om die te kunnen laten zien. Kijk, ik ben hier gewoon na jaren ervaring realistisch in geworden; Zelfs al is de beeldkwaliteit fractioneel beter van die dahua cams (die overigens online wel ernstig veel 'naar huis bellen', ook als je dat uit schakelt), daar heb je weinig aan als hun target user 'advanced' is. Ik vond overigens de webUI en hun desktop app dramatisch, daar gaan veel cameras de mist in. Er wordt veel te vaak verondersteld dat je begrijpt wat groene blokjes en rode blokjes betekenen in de schedule configs (armed of disarmed)? Meeste mensen die ik dat heb laten doen, stellen ze exact verkeerdom in. Foscam was daar ook vreselijk in. Al die merken zijn te lui voor een contextuele helptext, die het uitlegt. Na 25 jaar kloten met IP-cameras heb ik het daar gewoon mee gehad. Als je een goede UI niet begrijpt als brand, dan heb je nog zoveel te leren. Idealiter zou je Dahua de hardware, en Casio de software moeten laten beheren. Zoiets zou werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Hik-Connect? Geen 3rd party software nodig hoor. Laptop kan gewoon met iVMS-4200 en kun je zo uitgebreid instellen als nodig :)

[ Voor 7% gewijzigd door JL-IP(!) op 09-07-2021 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

JL-IP(!) schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:40:
[...]

Hik-Connect? Geen 3rd party software nodig hoor. Laptop kan gewoon met iVMS-4200 en kun je zo uitgebreid instellen als nodig :)
Tja, dat moet je dan willen, vendor locked-in voor Hik-Connect/iVMS-4200, of dus enkel een set van dat merk? Ik heb 3 hikvision cams in bezit gehad, 2 ervan zijn gewoon op zwart gegaan net buiten de garantie-periode, wat ik altijd erg slap vind. Die waren zogenaamd geschikt voor outdoors, wat ze misschien zouden zijn in de tropen, maar niet in een natte nederlandse winter? Andere merken die het vroegtijdig opgaven zijn peperdure StarDot Netcams (2 stuks via werk thuis gehad), en tot mijn verbazing zelfs Axis cams waar ik destijds via werk mee moest werken. Altijd net even na de garantie-periode. Zo lullig dat, zeker op dat prijsniveau.

Anyhow, voordeel van Reolink is -denk ik- dat ze er veel later zijn ingestapt (pas in 2009). Ze hebben zuinige recente chips, stabiele recente software-dev, goede niet te oude lenzen, en lijken veel te hebben geleerd van de fouten van andere merken. Tot nu toe doen ze het bij ons beter dan de rest, zeker gezien de prijsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
jubeth schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:10:
[...]

Tja, dat moet je dan willen, vendor locked-in voor Hik-Connect/iVMS-4200, of dus enkel een set van dat merk? Ik heb 3 hikvision cams in bezit gehad, 2 ervan zijn gewoon op zwart gegaan net buiten de garantie-periode, wat ik altijd erg slap vind. Die waren zogenaamd geschikt voor outdoors, wat ze misschien zouden zijn in de tropen, maar niet in een natte nederlandse winter? Andere merken die het vroegtijdig opgaven zijn peperdure StarDot Netcams (2 stuks via werk thuis gehad), en tot mijn verbazing zelfs Axis cams waar ik destijds via werk mee moest werken. Altijd net even na de garantie-periode. Zo lullig dat, zeker op dat prijsniveau.

Anyhow, voordeel van Reolink is -denk ik- dat ze er veel later zijn ingestapt (pas in 2009). Ze hebben zuinige recente chips, stabiele recente software-dev, goede niet te oude lenzen, en lijken veel te hebben geleerd van de fouten van andere merken. Tot nu toe doen ze het bij ons beter dan de rest, zeker gezien de prijsvoering.
Ik vind je mening een beetje warrig van feiten maar begrijp je emotie ;). Iedere fabrikant heeft wel iets wat je tegenstaat en/of waar je enthousiast van wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jubeth schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:36:
[...]
Totdat je huisgenoten hebt die niet tot het tweakers-gilde behoren, en die ook de cameras live en opnames willen kunnen bekijken. Begrijp me niet verkeerd, ik heb hier een hikvision en een dahua HDW5831R-ZE in gebruik, beide functioneren, maar de web-UI en de interfacing naar 'de gewone gebruiker' toe is echt dramatisch. Ik moet ze naar een lokale FTP laten uploaden, en dan nog in de wat lagere kwaliteits-formaten die de cams kunnen bieden, anders kan niemand hier ernaar kijken. Zelfde geldt voor de live-streams ervan, moest mensen 3rd party apps laten installeren om die te kunnen laten zien. Kijk, ik ben hier gewoon na jaren ervaring realistisch in geworden; Zelfs al is de beeldkwaliteit fractioneel beter van die dahua cams (die overigens online wel ernstig veel 'naar huis bellen', ook als je dat uit schakelt), daar heb je weinig aan als hun target user 'advanced' is. Ik vond overigens de webUI en hun desktop app dramatisch, daar gaan veel cameras de mist in. Er wordt veel te vaak verondersteld dat je begrijpt wat groene blokjes en rode blokjes betekenen in de schedule configs (armed of disarmed)? Meeste mensen die ik dat heb laten doen, stellen ze exact verkeerdom in. Foscam was daar ook vreselijk in. Al die merken zijn te lui voor een contextuele helptext, die het uitlegt. Na 25 jaar kloten met IP-cameras heb ik het daar gewoon mee gehad. Als je een goede UI niet begrijpt als brand, dan heb je nog zoveel te leren. Idealiter zou je Dahua de hardware, en Casio de software moeten laten beheren. Zoiets zou werken.
Ik heb hier geen enkel probleem met de UI.
Werkt gewoon.
Kan het mooier of beter? Vast wel!
Ik zit echter niet de hele dag op de UI van mijn camera te kijken.
Als er wat aan de hand is ga ik pas kijken.
Het gaat mij uiteindelijk om de beeldkwaliteit of deze bruikbaar is of niet.
Deze voldoet prima.
Natuurlijk komen er nog betere camera’s uit met meer mogelijkheden maar ik ben niet van plan iedere jaar of twee jaar een nieuwe camera te kopen.
Wellicht dat ik een keer een camera naar de achtertuin verhuis, daar zit nu niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

Ik kom er echter zojuist achter dat hier reeds een 8-aderige koperen kabel aanwezig is welke 30 meter lang is.
Ik heb een soortgelijke situatie gerealiseerd, maar dan met 2 kabels met elk 4 aders (telefoonkabel), en de afstand is hier maar 10 meter. Ik heb ze gewoon gesoldeerd aan een CAT5, aan beide kanten, want van die 10m zitten er 8 IN een muur hier, dus de missende afscherming is (bijna) alleen het twisted deel. Ik haal er stabiel 100mbps Full Duplex op.
30m lijkt me wel spannend, voor zoiets, maar ik zou het gewoon even proberen zonder solderen, kijken wat je haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakoo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-06 09:26
jubeth schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:45:
[...]
Ik heb een soortgelijke situatie gerealiseerd, maar dan met 2 kabels met elk 4 aders (telefoonkabel), en de afstand is hier maar 10 meter. Ik heb ze gewoon gesoldeerd aan een CAT5, aan beide kanten, want van die 10m zitten er 8 IN een muur hier, dus de missende afscherming is (bijna) alleen het twisted deel. Ik haal er stabiel 100mbps Full Duplex op.
30m lijkt me wel spannend, voor zoiets, maar ik zou het gewoon even proberen zonder solderen, kijken wat je haalt.
Ik ga het inderdaad gewoon eens proberen. Alleen dan kom ik erachter natuurlijk.

@JL-IP(!) Thanks voor de tip. Ik ga ze eens bestellen. Ben wel benieuwd of het koperen draadje zal passen (mogelijk net iets te dik). Maargoed, wederom gewoon een kwestie van proberen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Tweakoo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:10:
[...]

Ik ga het inderdaad gewoon eens proberen. Alleen dan kom ik erachter natuurlijk.

@JL-IP(!) Thanks voor de tip. Ik ga ze eens bestellen. Ben wel benieuwd of het koperen draadje zal passen (mogelijk net iets te dik). Maargoed, wederom gewoon een kwestie van proberen 👍
Anders even kijken naar een junction box voor cat 7. Cat 7 heeft een awg waarde van 22-1, wellicht komt die in de buurt van jouw kabel.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb in en om huis een aantal camera's hangen, waaronder een Dahua IP-camera en drie Eufy camera's. Ik gebruik Shinobi om beelden op te nemen, maar de CPU load van de UI van Shinobi is aanzienlijk.

Ik heb nu een tablet op mijn bureau staan waarop ik de GDMSS app gebruik voor de Dahua camera, maar hierop kan ik dan weer niet de andere camera's zien. Op die tablet staat ook de Eufy app, maar daar kan je maar één camera tegelijkertijd zien.

Het liefst zou ik een kleine monitor gebruiken met een Raspberry Pi ter vervanging van de tablet, waarop ik dan een tool draai die gewoon fullscreen alle vier de camera's laat zien. Ik hoef niet in te zoomen of heel veel in detail te kunnen zien, het gaat er puur om dat ik het kan zien als er iemand voor de deur staat of als er iemand via de garage binnen komt. Ik hoef hierbij niet op te nemen (dat doe ik met Shinobi). Het liefst zou ik wel een directe stream willen, om niet nog meer latency toe te voegen.

Bestaat zoiets? Heeft iemand een vergelijkbare DIY setup gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 13:15
Oon schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:23:
Ik heb in en om huis een aantal camera's hangen, waaronder een Dahua IP-camera en drie Eufy camera's. Ik gebruik Shinobi om beelden op te nemen, maar de CPU load van de UI van Shinobi is aanzienlijk.

Ik heb nu een tablet op mijn bureau staan waarop ik de GDMSS app gebruik voor de Dahua camera, maar hierop kan ik dan weer niet de andere camera's zien. Op die tablet staat ook de Eufy app, maar daar kan je maar één camera tegelijkertijd zien.

Het liefst zou ik een kleine monitor gebruiken met een Raspberry Pi ter vervanging van de tablet, waarop ik dan een tool draai die gewoon fullscreen alle vier de camera's laat zien. Ik hoef niet in te zoomen of heel veel in detail te kunnen zien, het gaat er puur om dat ik het kan zien als er iemand voor de deur staat of als er iemand via de garage binnen komt. Ik hoef hierbij niet op te nemen (dat doe ik met Shinobi). Het liefst zou ik wel een directe stream willen, om niet nog meer latency toe te voegen.

Misschien is Motioneye wel iets voor jou.
Daar kan je meerdere camera's toevoegen en ook bekijken/opnemen/bewegingsdetectie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:45
Android tablet met onvier? (voorheen onvifer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Lieuwe15 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:34:
Android tablet met onvier? (voorheen onvifer)
Daar wil ik juist vanaf, tablet wordt erg heet bij 24/7 opladen met het scherm aan, en die heb ik soms ook voor andere dingen nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Asterion schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:31:
[...]

Misschien is Motioneye wel iets voor jou.
Daar kan je meerdere camera's toevoegen en ook bekijken/opnemen/bewegingsdetectie gebruiken.
Dat ziet er super uit, ga ik eens mee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Oon schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:23:

Als die Eufy camera's RTSP ondersteunen: https://github.com/SvenVD/rpisurv/tree/v3_latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 09:37
Voordat ik tot aankoop over ga, is mij iets toch niet duidelijk. Ik kan nergens vinden of de LSC Security cameras van de Action ook standaard opnemen wanneer er een beweging of geluidstrigger optreedt? Ik weet dat de app een melding geeft, maar wordt er ook beeld opgenomen? Vanzelfsprekend op de SD kaart die ik er ook voor wil kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimNL
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-05 10:56
Pol 6902 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:58:
[quote]JL-IP(!) schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden? Zijn nogal wat vragen en het is niet u vraagt en wij zoeken het uit ;)

Hetgeen ik op het oog heb is:

IPC-T5442TM-AS (hogere resolutie (4MP i.p.v. 2MP) en aangezien deze een grotere sensor heeft presteert deze 's nachts ook wat beter.

Maar ik denk ook aan de IPC-HDW3241T-ZAS.

Wat betreft de steun zou ik voor alle camera's de PFA130E nemen.

De deurbelcamera heb ik geen flauw benul. :X :X
Die 5442 heb ik sinds een paar week hangen. Verving een 5MP Reolink die een nog maar een paar week ging.
Die camera is echt super!! Met weinig tot geen licht ziet hij meer dan ik..... Maar dat kan ook m'n leeftijd zijn....
Heb die camera (en ondertussen nog 2) besteld bij Andy en kosten omstreeks de €130.
Wel even uitvogelen hoe alles werkt, maar dan heb je ook echt een super camera!!!
Blue Iris staat op een pc en die combinatie is geweldig.
Succes met je keuze (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44
Ik heb recentelijk https://www.amazon.de/gp/product/B09795QZJL (2.8mm en 8mm variant) gekocht en moet zeggen deze bevallen ook wel goed. FTP beeld upload werkt in ieder geval standaard niet. Volgens de 'handleiding' zou er dan een SD kaartje in moeten maar er staat nergens dat deze er ook in past en om nou met kracht de bullit uit elkaar proberen te draaien vind ik wat ver gaan ;)
Zit standaard XMEye software in en deze heeft RTSP en Onvif video streams. Er zit ook een snapshot URL maar daar heb ik knap voor moeten zoeken: snapshot: http://<ip-adress>/webcapture.jpg?command=snap&channel=1&user=<username>&password=<password>
Zie ook dat de camera's 6euro duurder zijn geworden dan toen ik ze bestelde (eind vorige maand)

Heb ze nu met Ispy (freeware) software op mijn domotica server ingericht en motion detectie opname gaat hier mooi mee. Zie nu ook dat er in de nacht nog wel eens een vleermuis voorbij vliegt, zien is een groot woord maar de schim kun je wel herkennen (gaat beetje snel voor nachtzicht)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnekeNLD
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-11-2021
Weet iemand misschien, waarom ik op een passieve POE Splitter, aangesloten op mijn UTP kabel/netwerk, GEEN spanning krijg? (Op de UTP staat weldegelijk spanning.)
Ik heb juist een passieve genomen, omdat deze van de bron geen acknowledge hoefde te krijgen (dus er staat dan sowieso spanning op).
Als iemand hierop het antwoord weet, zal ik deze persoon, zeer erkentelijk zijn!
Is er een omissie?
Groetjes, Ronnie.

[ Voor 6% gewijzigd door RonnekeNLD op 16-07-2021 14:47 . Reden: tekst nog duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo90
  • Laatst online: 30-08 07:39
Ben me even aan het verdiepen in camera's en heb m'm oog laten vallen op de hikvision DS-2CD2386G2-ISU/SL deze heeft onder andere een flitslicht en een microfoon. Ik haal er niet helemaal uit of ik zelf via de app kan praten.

Uiteraard met bijpassende nvr.

Wat nu mijn vraag is, is een utp cat 6 voldoende om gebruik te maken van alle functies? Op youtube zie je dat ze die andere camera's aansluiten aan de andere kabels die eraan zitten.
Ik zou er ook 1 willen aansluiten via een poe adapter in het stopcontact.

Iemand advies en tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 15:58

elsinga

=8-)

RonnekeNLD schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:42:
Weet iemand misschien, waarom ik op een passieve POE Splitter, aangesloten op mijn UTP kabel/netwerk, GEEN spanning krijg? (Op de UTP staat weldegelijk spanning.)
Ik heb juist een passieve genomen, omdat deze van de bron geen acknowledge hoefde te krijgen (dus er staat dan sowieso spanning op).
Als iemand hierop het antwoord weet, zal ik deze persoon, zeer erkentelijk zijn!
Is er een omissie?
Groetjes, Ronnie.
Doet je switch/router wel passieve POE? Oftewel: gaat de POE wel netjes aan (eigenlijk: staat de POE altijd aan) op die poort? Veel apparatuur heeft een bepaalde handshake nodig voordat POE aan gaat. En die blokkeer je nu wellicht met de passieve splitter.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Jojo90 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:02:
Ben me even aan het verdiepen in camera's en heb m'm oog laten vallen op de hikvision DS-2CD2386G2-ISU/SL deze heeft onder andere een flitslicht en een microfoon. Ik haal er niet helemaal uit of ik zelf via de app kan praten.

Uiteraard met bijpassende nvr.

Wat nu mijn vraag is, is een utp cat 6 voldoende om gebruik te maken van alle functies? Op youtube zie je dat ze die andere camera's aansluiten aan de andere kabels die eraan zitten.
Ik zou er ook 1 willen aansluiten via een poe adapter in het stopcontact.

Iemand advies en tips?
Volgens het productblad heeft het twee-weg audio.
“ Provide real-time security via built-in two-way audio”

cat5e is prima voor beveiligingscamera’s maar als je cat6 wil dan zou ik dat gewoon doen.

Je hebt ook nvr’s die POE leveren.

sorry voor mijn beknoptheid maar ik zit op mijn telefoon en dat is niet mijn ding :9

[ Voor 5% gewijzigd door JL-IP(!) op 16-07-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo90
  • Laatst online: 30-08 07:39
Dank u voor het antwoord.

De cat6 ligt er al op 1 plek.
Zou er ook graag 1 aan de schuur willen en dit is eigenlijk de verste van de nvr af deze zou ik dan via zo een adapter willen laten lopen.

De camera aan de voorzijde bekabeld de nvr in.
Het idee is om er een combi systeem van te maken.

Probeer alleen altijd alles uit te zoeken van te voren en heb het idee dat dit ding lastig te bedienen is haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb een hikvision camera 2347-g2 die ik prima via een app kan live viewen op mijn telefoon. Echter zou ik graag de beelden willen op slaan op een WD mybook die in hetzelfde netwerk hangt maar dat wil niet lukken.

Ik heb via de HTML pagina Vd camera ingesteld dat ik continue beelden wil. Daar naast heb ik bij opslag mijn nas en de map incl grbnm en ww toegevoegd bij hddbeheer. Deze getest en dat lijkt hij te accepteren. Helaas zie in de opgegeven map heen beelden verschijnen.
Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnekeNLD
elsinga schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:47:
[...]

Doet je switch/router wel passieve POE? Oftewel: gaat de POE wel netjes aan (eigenlijk: staat de POE altijd aan) op die poort? Veel apparatuur heeft een bepaalde handshake nodig voordat POE aan gaat. En die blokkeer je nu wellicht met de passieve splitter.
In feite wel..
Ik zal morgen nader onderzoek doen..
Als ik een andere splitter neem, krijg is stroom, maar geen data..
Neem ik een injector dan heb ik data maar geen stroom...
Voor nu heb ik het opgelost met 2 netwerk kabels, haha, wel van de zotte...

Maar ik zal morgen ff kijken voor die poe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Stitchie schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:44:
Ik heb een hikvision camera 2347-g2 die ik prima via een app kan live viewen op mijn telefoon. Echter zou ik graag de beelden willen op slaan op een WD mybook die in hetzelfde netwerk hangt maar dat wil niet lukken.

Ik heb via de HTML pagina Vd camera ingesteld dat ik continue beelden wil. Daar naast heb ik bij opslag mijn nas en de map incl grbnm en ww toegevoegd bij hddbeheer. Deze getest en dat lijkt hij te accepteren. Helaas zie in de opgegeven map heen beelden verschijnen.
Iemand een idee
Kun je eens wat screenshots droppen? Zie je ook iets in de logging van de nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnekeNLD
elsinga schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:47:
[...]

Als ik met een POE tester kijk, heeft de switch/kabel ENDSPAN AAN (ik denk dat dit Midspan moet zijn).
Ik heb trwns een POE+ Switch.

Maar sowieso het gekke is in deze situatie, dat bij een injector, ik wel spanning heb, en bij een splitter niet.
Vandaar dat ik nu 2 kabels heb getrokkken, waardoor alles werkt....pff...

Bedoeling is wel 1 kabel, dus....
Dus misschien ligt het aan de MIDSPAN/ENDSPAN van de aansluiting!

Thanx! Ronnie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
wd200 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:19:
Ik weet dat het wellicht vloeken in de kerk hier is maar ik zoek een simpel bruikbaar camera systeem zonder lastige tweaks en eigenlijk werkend zonder omkijken.

Ik wil mijn oprit , voordeur en garage deur kunnen bekijken / opnemen ook via een app met gewoon prima beeld voor dag en nacht.

De oprit is 8 meter en de garage deuren staan loodrecht op de voordeur.

Ik kwam via Google op het bascom systeem.

Mijn eerste idee is was om er een in de lengte van de oprit te plaatsen (filmen vanaf de garage ?) en een aan het einde van de oprit om de voordeur en garagedeur te filmen ?

Eventueel uitbreiding op de achterkant van de garage om de tuin(hek) te filmen.
Dit gaat nu spelen, hebben mensen nog beter tips dan de bascom ?
https://www.bewakingscamera.nl/bascom-2-dome-systeem-2494

ik dacht ook nog aan de somfy / ring modellen
https://www.coolblue.nl/p...outdoor-camera-grijs.html

bedraad heeft een voorkeur tov van de cloud is alles opnemen om een HDD

ik ga mij ook nog even verdiepen in
https://www.ajax-alarmsysteem.nl/starterkit-cam-zwart.html

lees ik ook goede verhalen over.
maar ik wil ook beweginsensor / magneet sensor maar idee was.
"ok" alarm en goede cameras die niet te slopen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door wd200 op 19-07-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 23:58
Weet iemand een goede kleine camera die ik in huis kan neerzetten of ophangen die RTSP ondersteunt en stabiel werkt ? Ik wil de camera's gebruiken als ik bv op vakantie ben om even binnen te spieken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:08
Ik denk waarschijnlijk iets te moeilijk én vermoed dat iemand vast al een keer deze configuratie werkend heeft gehad:
Doorbird videodoorbell
Dahua camera (3x)
Dahua NVR

Momenteel heb ik de camera’s direct op de NVR en is er geen verbinding met internet. Binnen enkele dagen wordt de Doorbell opgehangen, de beelden wil ik opslaan op de NVR (handleiding gevonden, dus dat gaat lukken) maar de Doorbird moet wel aan internet gehangen worden om de meldingen op de telefoons binnen te krijgen. Tevens een mooi moment om de beelden van de camera’s live en van de NVR veilig te ontsluiten.

Iemand dit dit al eens werkend heeft gekregen? Ik zit er een beetje mee dat de Doorbird dus direct internettoegang nodig heeft maar de camera’s wil ik niet rechtstreeks met internet verbinden ondanks dat ze in hetzelfde netwerk zitten zodat de beelden van de Doorbird wel op de NVR opgeslagen worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Niek_ op 21-07-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droowthcaw
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-02-2024
Voor een kleine organisatie waar ik voor werk, zijn er offertes opgevraagd voor camerabeveiliging voor het bedrijfsgebouw. We hebben offertes aangeboden gekregen met o.a. Mobotix en Provision-ISR.

Mobotix
Over Mobotix heb ik op dit forum en elders goede reviews / ervaringen gelezen.

Provision-ISR
Hier heb ik alleen een artikel gevonden op IPVM.com dat niet al te positief was. Ik heb geen enkele test of vergelijking gevonden.

Zijn er op dit forum mensen uit de beveiligingsbranche actief die ervaring hebben met Provision-ISR camera's? Helemaal ideaal als ze ook ervaring hebben met Mobotix. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen met deze twee merken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
wd200 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Dit gaat nu spelen, hebben mensen nog beter tips dan de bascom ?
https://www.bewakingscamera.nl/bascom-2-dome-systeem-2494

ik dacht ook nog aan de somfy / ring modellen
https://www.coolblue.nl/p...outdoor-camera-grijs.html

bedraad heeft een voorkeur tov van de cloud is alles opnemen om een HDD

ik ga mij ook nog even verdiepen in
https://www.ajax-alarmsysteem.nl/starterkit-cam-zwart.html

lees ik ook goede verhalen over.
maar ik wil ook beweginsensor / magneet sensor maar idee was.
"ok" alarm en goede cameras die niet te slopen zijn.
Is dit een verkapte advertentie ?
€800 EU voor een nvr 2x dome camera en een 1tb schijf.

Als ik dit bij Andy zou bestellen ben ik 350EU kwijt plus een hardeschijf via coolblue ofzo en wat kabels nog eens 100EU dus maxi 450-500 EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Len020 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:53:
[...]

Is dit een verkapte advertentie ?
€800 EU voor een nvr 2x dome camera en een 1tb schijf.

Als ik dit bij Andy zou bestellen ben ik 350EU kwijt plus een hardeschijf via coolblue ofzo en wat kabels nog eens 100EU dus maxi 450-500 EU.
nee zeker geen verkapte advertentie meer mijn google skills.
kan je voor mij een set samenstellen met dezelfde techniek en goedkoper ?

zoiets wellicht een beter deal ?
https://www.ipcam-shop.nl/reolink-rlk8-800b4-4k.html

[ Voor 8% gewijzigd door wd200 op 22-07-2021 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
wd200 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:57:
[...]

nee zeker geen verkapte advertentie meer mijn google skills.
kan je voor mij een set samenstellen met dezelfde techniek en goedkoper ?

zoiets wellicht een beter deal ?
https://www.ipcam-shop.nl/reolink-rlk8-800b4-4k.html
Ik zou eens beginnen met googlen op "Andy" met dahua. Dan zie je dat die camera's uit jouw Bascom pakketje bij hem ongeveer 100EU kosten en een NVR kost bij hem 150 EU.

Dan heb je 'technisch' hetzelfde. Dat bascom pakketje zal een of ander rebranded ding zijn wat voor veel te veel geld verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:09
Ik heb ondertussen de IPC-T5442TM-AS binnen van Andy. Ik probeer hem toe te voegen in Surveillance Station, juiste IP, juiste wachtwoord etc, maar krijg steeds de melding dat de test mislukt... Zit er in de instellingen van de camera ergens een instelling die toegang tegen houdt?

OK, raar. Niks aangepast, alleen ook geklikt op "Laadcapaciteit", en nu werkt het.

[ Voor 13% gewijzigd door zunrob op 23-07-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
zunrob schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:26:
Ik heb ondertussen de IPC-T5442TM-AS binnen van Andy. Ik probeer hem toe te voegen in Surveillance Station, juiste IP, juiste wachtwoord etc, maar krijg steeds de melding dat de test mislukt... Zit er in de instellingen van de camera ergens een instelling die toegang tegen houdt?

OK, raar. Niks aangepast, alleen ook geklikt op "Laadcapaciteit", en nu werkt het.
Toch nog een vraag. Ik ga de camera monteren op een PFB203W. Als ik het goed begrijp schroef je daarom de onderste ring van de camera op de PFB203W. Echter, hoe sluit ik de opening waar de kabeldoorvoer normaal heen gaat af? Er is zo te zien een slot ingemaakt om iets in te schuiven, zie foto: https://drive.google.com/...WhO3WCdJ/view?usp=sharing

Bij de PFB203W is iets dergelijks wel aanwezig: https://drive.google.com/...GVjPuOf6/view?usp=sharing

Benieuwd naar mensen die deze camera ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
zunrob schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:04:
[...]

Toch nog een vraag. Ik ga de camera monteren op een PFB203W. Als ik het goed begrijp schroef je daarom de onderste ring van de camera op de PFB203W. Echter, hoe sluit ik de opening waar de kabeldoorvoer normaal heen gaat af? Er is zo te zien een slot ingemaakt om iets in te schuiven, zie foto: https://drive.google.com/...WhO3WCdJ/view?usp=sharing

Bij de PFB203W is iets dergelijks wel aanwezig: https://drive.google.com/...GVjPuOf6/view?usp=sharing

Benieuwd naar mensen die deze camera ook hebben.
Je foto’s laden niet (iPhone). Maar de beugel is hol. Ik heb dus de kabel inclusief wartel in de beugel zitten. En met t plastic ringentje waar dahua op staat sluit je t af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Len020 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:06:
[...]

Je foto’s laden niet (iPhone). Maar de beugel is hol. Ik heb dus de kabel inclusief wartel in de beugel zitten. En met t plastic ringentje waar dahua op staat sluit je t af.
Jammer dat de foto's niet laden, lastig uitleggen zo. Het gaat om de onderste ring van de camera, diegene die je als eerste vastschroeft op de beugel. Daar zit een kleine inkeping in om de kabel door te voeren mocht je hem direct ergens op monteren (dus zonder) beugel. Het lijkt erop dat je die inkeping af kunt dichten middels een klepje dat je erin schuift (zoals aan de zijkant van de beugel zit), echter zit die er niet bij...

Overigens kan ik lastig vinden hoe om je deze ring monteert op de beugel; aan welke kant wil je deze inkeping (indien er geen klepje in komt) hebben? 4 mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
zunrob schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:12:
[...]

Jammer dat de foto's niet laden, lastig uitleggen zo. Het gaat om de onderste ring van de camera, diegene die je als eerste vastschroeft op de beugel. Daar zit een kleine inkeping in om de kabel door te voeren mocht je hem direct ergens op monteren (dus zonder) beugel. Het lijkt erop dat je die inkeping af kunt dichten middels een klepje dat je erin schuift (zoals aan de zijkant van de beugel zit), echter zit die er niet bij...

Overigens kan ik lastig vinden hoe om je deze ring monteert op de beugel; aan welke kant wil je deze inkeping (indien er geen klepje in komt) hebben? 4 mogelijkheden.
Ik snap wel wat je zegt maar zo heb ik het zelf niet gedaan.
De camera op de beugel monteer je zodat het logo exact in het midden van de beugel zit. Als je dat doet zie je dat de schroefjes ook goed passen.

De kabel inkepingen ken ik wel maar die heb ik dus zelf niet gebruikt; ik heb de kabel door de beugel heen getrokken. Je beugel bestaat uit 2 delen; 1 muurbracket en daarop haak je het grote deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Andere vraag; kan ik met 1 camera de hele oprit en voordeur filmen bij montage op de garage ? Of zullen dit er twee moeten worden ? En hoe zal deze dan geplaatst moeten worden ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Zx2YP4z3ip4ne-_ytXAd9WEnLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srvJsEruHcE2uIGkOJ4XLNW3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Len020 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Ik snap wel wat je zegt maar zo heb ik het zelf niet gedaan.
De camera op de beugel monteer je zodat het logo exact in het midden van de beugel zit. Als je dat doet zie je dat de schroefjes ook goed passen.

De kabel inkepingen ken ik wel maar die heb ik dus zelf niet gebruikt; ik heb de kabel door de beugel heen getrokken. Je beugel bestaat uit 2 delen; 1 muurbracket en daarop haak je het grote deel.
Mijn camera komt van Andy en heeft dus geen logo. We bedoelen hetzelfde. Kun je aangeven waar de inkeping van jouw camera zich bevindt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44
Droowthcaw schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:48:
Voor een kleine organisatie waar ik voor werk, zijn er offertes opgevraagd voor camerabeveiliging voor het bedrijfsgebouw. We hebben offertes aangeboden gekregen met o.a. Mobotix en Provision-ISR.

Mobotix
Over Mobotix heb ik op dit forum en elders goede reviews / ervaringen gelezen.

Provision-ISR
Hier heb ik alleen een artikel gevonden op IPVM.com dat niet al te positief was. Ik heb geen enkele test of vergelijking gevonden.

Zijn er op dit forum mensen uit de beveiligingsbranche actief die ervaring hebben met Provision-ISR camera's? Helemaal ideaal als ze ook ervaring hebben met Mobotix. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen met deze twee merken zijn.
Ik heb zelf best veel ervaring met Mobotix, zelfs certificaten van ;)
Ook al heb ik ze al weer 6 jaar geleden voor het laatst in mijn handen gehad. De camera's hadden toen extreem veel instel en detectie mogelijkheden en dat zal vast niet minder zijn geworden.
Provision ken ik daar in tegen weer niet dus kan ze vergelijken.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
zunrob schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:38:
[...]

Mijn camera komt van Andy en heeft dus geen logo. We bedoelen hetzelfde. Kun je aangeven waar de inkeping van jouw camera zich bevindt dan?
Bijzonder. Ik heb 2x besteld bij hem en beide wel dahua logo’s. Inkeping zit op zeg maar kwart over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:55
Ik heb een vraagje waarvan ik hoop dat ie niet heel vaak al gesteld is.

Ik heb een nieuw huis gekocht, daar wil ik camerabeveiliging in met een nvr bij de tv. Ik denk van dahua.

Moeten alle camera's dan bedraad naar die nvr? Of mogen die ook elders in t netwerk hangen?

Of zou ik ook een netwerkkabel in de nvr kunnen prikken, aan de andere kant een switch plaatsen en daar dan 2 of 3 cameras op aansluiten?

T probleem is namelijk dat ik maar 2 netwerkkabels naar de garage heb liggen. eentje word voor een wifipunt, en de andere moet dan voor de camera's worden. Maar ik wil er eigenlijk 3 ophangen daar.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Makrolon schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:53:
Ik heb een vraagje waarvan ik hoop dat ie niet heel vaak al gesteld is.

Ik heb een nieuw huis gekocht, daar wil ik camerabeveiliging in met een nvr bij de tv. Ik denk van dahua.

Moeten alle camera's dan bedraad naar die nvr? Of mogen die ook elders in t netwerk hangen?

Of zou ik ook een netwerkkabel in de nvr kunnen prikken, aan de andere kant een switch plaatsen en daar dan 2 of 3 cameras op aansluiten?

T probleem is namelijk dat ik maar 2 netwerkkabels naar de garage heb liggen. eentje word voor een wifipunt, en de andere moet dan voor de camera's worden. Maar ik wil er eigenlijk 3 ophangen daar.
Dan kan zeker.
Echter geen POE dus voeding via de netwerkkabel tenzij je een POE switch in je netwerk hebt of POE poorten op je NVR gebruikt.
Gebruik je helemaal geen POE dan werkt alles ook goed via je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
HoppyF schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:21:
[...]

Dan kan zeker.
Echter geen POE dus voeding via de netwerkkabel tenzij je een POE switch in je netwerk hebt of POE poorten op je NVR gebruikt.
Gebruik je helemaal geen POE dan werkt alles ook goed via je eigen netwerk.
Ik heb nog een Poe switch liggen dus dat komt goed.

En is het dan beter om die switch met een kabel aan de nvr te verbinden om de data niet via de rest van t netwerk te laten lopen?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Makrolon schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:16:
[...]

Ik heb nog een Poe switch liggen dus dat komt goed.

En is het dan beter om die switch met een kabel aan de nvr te verbinden om de data niet via de rest van t netwerk te laten lopen?
Het maakt niet uit waar je je NVR ergens in het netwerk plaatst.
Alles loopt dan toch over één netwerk.
Wil je de camera’s scheiden van de rest dan zul je VLAN’s moeten gaan gebruiken.
Weet niet of je switch dit ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QOL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-04-2024

QOL

Ik ben al jaren aan het lurken geweest op het Tweakers forum, maar nu toch maar eens een profiel aangemaakt.

Ik wil graag een setup maken met 6 POE camera's gekoppeld aan een dedicated Synonogy NAS. Ik ga alle (netwerk) hardware nog aanschaffen en sta dus open voor alle opties.

Is het noodzakelijk voor de traffic over het LAN netwerk om de camera's aan te sluiten op een eigen switch, switch gekoppeld aan de NAS en de NAS met de andere poort op het hoofdnetwerk? Of is dit te ingewikkeld en kan alles ook prima op het hoofdnetwerk zonder dit teveel te belasten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL-IP(!)
QOL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:20: Of is dit te ingewikkeld en kan alles ook prima op het hoofdnetwerk zonder dit teveel te belasten?
Dat. IP-camera’s hebben niet veel bandbreedte nodig.
Sidenote; je moet natuurlijk geen 10/100 ports hub gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QOL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-04-2024

QOL

JL-IP(!) schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:38:
[...]

Dat. IP-camera’s hebben niet veel bandbreedte nodig.
Sidenote; je moet natuurlijk geen 10/100 ports hub gebruiken ;)
Top, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
koendio schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:58:
ik heb (via china/andy) een IPC-T5442TM-AS 2.8mm camera besteld, ontvangen en gemonteerd. Alles lijkt te werken en nu wil ik de beelden op mijn qnap NAS opslaan. Op de NAS in het surveillance station is alles zichtbaar en kan ik ook de beelden bekijken. Echter, de status blijft op "verbinding maken" staan, en er wordt niets opgeslagen.

iemand een idee? Als cameramerk heb ik nu ONVIF staan. zou het daar aan kunnen liggen? zo ja, welke zou ik dan moeten selecteren?

Nog vraag over de instellingen vd camera:
bij instellingen upnp, poortmappingslijst:

Servicenaam Protocol Interne poort Externe poort Status
HTTP WebService:TCP 80 8080 Mapping mislukt
Bij de rest is de mapping wel gelukt.

ik lijk er weinig te kunnen veranderen, maar heb geen idee wat ik zou moeten doen. Heb op de router al een port-forwarding van het intern ip-adres ingesteld waar de camera op staat
Heb jij dit opgelost gekregen? Ik heb nu ook een IPC-T5442TM-AS maar kan deze niet in Surveillance Station kiezen (oude qnap), maar je zou het op zich met ONVIF gewoon werkend moeten krijgen toch ?Laat maar, al opgelost, geen idee hoe eigenlijk. Misschien had het even tijd nodig voordat ie het één en ander herkende.

[ Voor 4% gewijzigd door Enforcer op 05-08-2021 15:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 20:38
Voor de Dahua gebruikers met modellen:
IPC-HDW5231R-Z/ZE
IPC-HFW5231E-Z/Z5/Z12/ZE/Z5E/Z12E
IPC-HDBW5231R-Z/ZE
IPC-HDBW5231E-Z/ZE
IPC-HDW4231EM-AS/ASE, IPC-HDBW4231F-AS, IPC-HDBW4231E-AS/ASE , IPC-HFW4231S,IPC-HFW4231E-S/SE.
IPC-HDBW4431F-AS
IPC-HDW4XXX-ASE
IPC-HDW5XX-ZE
IPC-HFW5XXX-ZE
IPC-HFW4239T-ASE
IPC-HDBW4239R-ASE
IPC-HDW5831R-ZE
IPC-HDW5631R-ZE

Firmware update

Aldus Andy zelf:
All models within 4 years will have to make upgrade, maybe this is the last time upgrade for all these end of life products.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toch nog een vraag:

Ik heb de IPC-T5442TM-AS buiten bij de voordeur hangen, overdag perfect helder beeld maar snachts gewoon te donker naar mijn idee. Ik heb geen idee naar welke settings ik moet kijken om wat meer belichting te krijgen om de gehele voortuin en straatkant te zien. Bij de deur zelf aan het begin is het helder maar verderop veel te donker.

Dit is wat ik zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnZ6_j5OytpFHSULvhrG3vGAiG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4ZJ5W8uxy3WybzgoUHIawutE.png?f=fotoalbum_large

Enig idee? Ding is zo af fabriek neergehangen zonder settings aan te passen.

Dit is wat ik ongeveer verwacht te zien eigenlijk van zo'n camera in het volle donker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOAEJ_gWZL6Q2wcrDx4QnJvovq0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/elLH8kgQ8GhtZspFEkhJbGKD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Enforcer op 06-08-2021 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik heb wat vragen over beste instellingen voor de IPC-T5442TM-AS gekoppeld aan Synology Surveillance Station.

- H264H of H265? CBR of VBR?
- Bij RTSP instellingen in SS is het mij onduidelijk wat verschil is tussen RTSP of streaming?
- andere instellingen om de beste verbinding en overdracht te krijgen?
- wat is de beste firmware versie om te installeren?

Ik zie bij langsrijdende auto's (maar soms zelfs bij de klok die in beeld mee loopt) stotter...

[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 06-08-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Enforcer schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:12:
Toch nog een vraag:

Ik heb de IPC-T5442TM-AS buiten bij de voordeur hangen, overdag perfect helder beeld maar snachts gewoon te donker naar mijn idee. Ik heb geen idee naar welke settings ik moet kijken om wat meer belichting te krijgen om de gehele voortuin en straatkant te zien. Bij de deur zelf aan het begin is het helder maar verderop veel te donker.

Dit is wat ik zie:
[Afbeelding]

Dit is wat ik ongeveer verwacht te zien eigenlijk van zo'n camera in het volle donker:
[Afbeelding]
Kan het zijn dat je IR te veel de muur verlicht, waardoor de rest onderbelicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Dit zijn mijn settings en ik ben hier er wel tevreden over.
H265 en bij 2 camera's VBR en de voordeur CBR 8000. Ik merkte met VBR dat er in de donkere regionen (einde van de oprit) in het donker toch redelijk wat detail verloren gaat.
Profile management staat op Day/Night Auto.
De manual shutter heb ik ergens gelezen om die wat te limiteren om de ghosting te verminderen (lopend persoon waarvan gezicht is uitgesmeerd).
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0r8zkFR/Night-settings.jpg

En dat ziet er zo uit (kentekens zijn vervelend, geven veel IR reflectie):
De voordeur is een 2.8mm 5442 en achterdeur 3.6mm. De 3.6 heeft net een wat krappere beeldoek.
De achterdeur camera heeft wel een voordeel, aan de achterkant van de woning is wat extra verlichting van een straatlantaarn en nog een camera. Dus vandaar dat die vrij ver goed zicht heeft.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/34rV8Lz/voorbeeld.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Lieuwe15 op 06-08-2021 10:53 . Reden: Voorbeeld toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Laatst online: 17-09 11:14
Enforcer schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:12:
Toch nog een vraag:

Dit is wat ik zie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij gaf SmartIR, die standaard aan staat donker beeld.
SmartIR zit alleen in Andy's firmware. Niet in de officiele firmware van Dahua voor de 5442.

[ Voor 4% gewijzigd door Skipper-93 op 06-08-2021 11:03 ]

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Heb je wel de laatste firmware van Andy?
Ik heb SmartIR ook aan staan en dat geeft toch echt een ander beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Skipper-93 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

SmartIR zit alleen in Andy's firmware. Niet in de officiele firmware van Dahua voor de 5442.
Klopt het dat SmartIR zit onder Camera --> Conditions --> Illuminator en dan Mode auto?
Lieuwe15 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:16:
Heb je wel de laatste firmware van Andy?
Ik heb SmartIR ook aan staan en dat geeft toch echt een ander beeld.
Wat is de laatste stabiele versie?
Die van mij is enkele weken terug aangekomen en heeft deze Version:

System VersionV2.820.0000000.0.R, Build Date: 2020-11-14
WEB VersionV3.2.1.980255
ONVIF Version20.06(V2.9.0.970440)
S/N
Algorithm Version1.0.3
Security Baseline VersionV2.1

Overigens, kan iemand mij uitleggen wat het verschil is in Synology Surveillance Stations tussen RTSP en Streaming onder de geavanceerde settings? Welke moet ik gebruiken en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Laatste versie is deze:
https://ipcamtalk.com/thr...re-from-empiretech.56600/

Smart IR zit onder het kopje exposure (zie mijn instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Lieuwe15 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:32:
Laatste versie is deze:
https://ipcamtalk.com/thr...re-from-empiretech.56600/

Smart IR zit onder het kopje exposure (zie mijn instellingen)
Sorry, ondanks dat ik naar je plaatjes had gekeken heb ik dat niet gezien. Op de doos van mijn camera staat dat het een ASE is, i.p.v. een AS zoals op de order staat. Kan ik hier ook gewoon de AS firmware opzetten? Zie hem niet in het lijstje erbij namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieuwe15
Volgens mij maakt dat niks uit. Ik heb AS camera's. Anders even Andy vragen of misschien weet iemand anders het.

Nog wel een belangrijke tip voor audio opname, zet de Noise Filter uit!
Met noise filter aan zijn gesprekken bijna altijd onverstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Lieuwe15 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:44:
Volgens mij maakt dat niks uit. Ik heb AS camera's. Anders even Andy vragen of misschien weet iemand anders het.

Nog wel een belangrijke tip voor audio opname, zet de Noise Filter uit!
Met noise filter aan zijn gesprekken bijna altijd onverstaanbaar.
Grappig; bij mij staat het noise filter aan af fabriek, en ik vond het juist best aardig klinken. Zal er straks eens mee experimenteren.

Het lijkt er overigens op dat de firmware die nu geïnstalleerd is de standaard Dahua firmware is. Iemand anders die deze ook standaard erop had/heeft staan, of installeren jullie altijd de nieuwste versies van Andy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Lieuwe15 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:39:
Dit zijn mijn settings en ik ben hier er wel tevreden over.
H265 en bij 2 camera's VBR en de voordeur CBR 8000. Ik merkte met VBR dat er in de donkere regionen (einde van de oprit) in het donker toch redelijk wat detail verloren gaat.
Profile management staat op Day/Night Auto.
De manual shutter heb ik ergens gelezen om die wat te limiteren om de ghosting te verminderen (lopend persoon waarvan gezicht is uitgesmeerd).
[Afbeelding]

En dat ziet er zo uit (kentekens zijn vervelend, geven veel IR reflectie):
De voordeur is een 2.8mm 5442 en achterdeur 3.6mm. De 3.6 heeft net een wat krappere beeldoek.
De achterdeur camera heeft wel een voordeel, aan de achterkant van de woning is wat extra verlichting van een straatlantaarn en nog een camera. Dus vandaar dat die vrij ver goed zicht heeft.
[Afbeelding]
Dank voor het delen van je instellingen overigens; zou je ook die van je day-profiel willen delen? Volgens mij voegt WDR (zojuist even geprobeerd, zon schijnt nu) ook overdag veel toe. Hoe ben je gekomen tot deze instellingen?
Skipper-93 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Kan ik op de camera die ik van Andy hebt ontvangen dus eigenlijk kiezen uit 2 versies? De officiële Dahua versie en die van Andy? Welke officiële van Dahua moet ik gebruiken, waar vind ik die? Lijkt er dus op, zie mijn vorige post, dat die van mij is geleverd met originele Dahua firmware. De upgrade functie geeft echter aan dat er geen update beschikbaar is.

Waren jullie camera's van Andy dan wel al voorzien van zijn firmware?

[ Voor 21% gewijzigd door zunrob op 06-08-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fripster
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09-2022
Hallo Allen,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Na een zeer slechte ervaring met een Foscam R2 ben ik op zoek naar het volgende:

- Geen APP o.i.d. benodigd (!)
- Geen aanmelding bij een server / cloud benodigd (!)
- Geen Windows of andere downloads nodig als plugin
- Gewone webinterface in de camera zelf voor instellingen
- 1080p / 30fps
- PT (geen PTZ nodig)
- mogelijkheid tot RTSP of RTP streaming over het lokale netwerk
- minstens bedraad Ethernet connectie, maar graag ook WiFi (dat is geen must)

Bijna alle camera's willen heel graag dat je hun (chinese) app gebruikt of je ergens aanmeldt. Dit natuurlijk om mee te kunnen kijken. Dat wil ik absoluut niet.

Iemand een idee? Bijna alles wat ik vind heeft een aanmelding nodig en dat wil ik domweg niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groet,

Fripster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 20:38
fripster schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:10:
Hallo Allen,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Na een zeer slechte ervaring met een Foscam R2 ben ik op zoek naar het volgende:

- Geen APP o.i.d. benodigd (!)
- Geen aanmelding bij een server / cloud benodigd (!)
- Geen Windows of andere downloads nodig als plugin
- Gewone webinterface in de camera zelf voor instellingen
- 1080p / 30fps
- PT (geen PTZ nodig)
- mogelijkheid tot RTSP of RTP streaming over het lokale netwerk
- minstens bedraad Ethernet connectie, maar graag ook WiFi (dat is geen must)

Bijna alle camera's willen heel graag dat je hun (chinese) app gebruikt of je ergens aanmeldt. Dit natuurlijk om mee te kunnen kijken. Dat wil ik absoluut niet.

Iemand een idee? Bijna alles wat ik vind heeft een aanmelding nodig en dat wil ik domweg niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groet,

Fripster
De professionele Dahua camera's (niet de IMOU toestellen) hebben allemaal een webinterface en zijn ook via RTSP te bereiken. Geen accounts nodig zolang je ze niet 'gemakkelijk' (via de Dahua app) ook extern wil kunnen bekijken. Maar je hebt volgens mij wel de Dahua software/app nodig de eerste keer om ze in te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door theredone51 op 06-08-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fripster
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09-2022
Dank je... ik ga kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:08
theredone51 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:23:
[...]

De professionele Dahua camera's (niet de IMOU toestellen) hebben allemaal een webinterface en zijn ook via RTSP te bereiken. Geen accounts nodig zolang je ze niet 'gemakkelijk' (via de Dahua app) ook extern wil kunnen bekijken. Maar je hebt volgens mij wel de Dahua software/app nodig de eerste keer om ze in te stellen.
de webinterface werkt gelijk wel, je moet wel in de zelfde ip range zitten als de camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
zunrob schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:07:
[...]

Kan ik op de camera die ik van Andy hebt ontvangen dus eigenlijk kiezen uit 2 versies? De officiële Dahua versie en die van Andy? Welke officiële van Dahua moet ik gebruiken, waar vind ik die? Lijkt er dus op, zie mijn vorige post, dat die van mij is geleverd met originele Dahua firmware. De upgrade functie geeft echter aan dat er geen update beschikbaar is.

Waren jullie camera's van Andy dan wel al voorzien van zijn firmware?
Mijn IPC-HFW5442E-ZE was voorzien van Andy's firmware. Bij die staat er op de plek van het Dahua logo 'IP Camera'.
Ik draai nu DH_IPC-HX5XXX-Volt_MultiLang_PN_Stream3_V2.840.0000000.2.R.210709 van Dahua: https://www.dahuasecurity...Center/firmware?child=161

[ Voor 6% gewijzigd door Skipper-93 op 06-08-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Skipper-93 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:13:
[...]

Mijn IPC-HFW5442E-ZE was voorzien van Andy's firmware. Bij die staat er op de plek van het Dahua logo 'IP Camera'.
Ik draai nu DH_IPC-HX5XXX-Volt_MultiLang_PN_Stream3_V2.840.0000000.2.R.210709 van Dahua: https://www.dahuasecurity...Center/firmware?child=161
Maar het typenummer dat jij geeft is ook een echte Dahua toch? Heb je echt dat type besteld, of bedoel je de IPC-T5442T-ZE zoals ie in zijn store staat?

Zijn er overigens verschillen tussen zijn camera's en de echte Dahua's, of zijn ze qua hardware compleet gelijk en zit het verschil puur in de firmware die hij levert?

Oftewel: is mijn IPC-T5442TM-ASE qua hardware gelijk aan de IPC-HDW5442TM-ASE en kan ik dus ook gewoon de Dahua firmware erop zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skipper-93
@zunrob ik heb hem via Andy. In zijn Aliexpress shop staat hij als IPC-B5442E-ZE.
Andy verkoopt Dahua's zonder Dahua logo. Met door Dahua aangepaste firmware.

Ik heb wel voor en na de upgrade voor de zekerheid een Factory Default gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Skipper-93 op 07-08-2021 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
zunrob schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:10:
[...]

Maar het typenummer dat jij geeft is ook een echte Dahua toch? Heb je echt dat type besteld, of bedoel je de IPC-T5442T-ZE zoals ie in zijn store staat?

Zijn er overigens verschillen tussen zijn camera's en de echte Dahua's, of zijn ze qua hardware compleet gelijk en zit het verschil puur in de firmware die hij levert?

Oftewel: is mijn IPC-T5442TM-ASE qua hardware gelijk aan de IPC-HDW5442TM-ASE en kan ik dus ook gewoon de Dahua firmware erop zetten?
Je kunt gewoon de Dahua firmware erop zetten.
Het zijn officiële Dahua camera’s via Andy alleen dan zonder logo.
Eerder kon je kiezen of je de camera met of zonder logo wilde hebben, ik weet niet of hij die optie nog aanbiedt.
Voor de rest maakt het geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
theredone51 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:17:
Voor de Dahua gebruikers met modellen:
IPC-HDW5231R-Z/ZE
IPC-HFW5231E-Z/Z5/Z12/ZE/Z5E/Z12E
IPC-HDBW5231R-Z/ZE
IPC-HDBW5231E-Z/ZE
IPC-HDW4231EM-AS/ASE, IPC-HDBW4231F-AS, IPC-HDBW4231E-AS/ASE , IPC-HFW4231S,IPC-HFW4231E-S/SE.
IPC-HDBW4431F-AS
IPC-HDW4XXX-ASE
IPC-HDW5XX-ZE
IPC-HFW5XXX-ZE
IPC-HFW4239T-ASE
IPC-HDBW4239R-ASE
IPC-HDW5831R-ZE
IPC-HDW5631R-ZE

Firmware update

Aldus Andy zelf:

[...]
Hier stond er ook een upgrade klaar zag ik voor de camera, even via de webinterface op de camera gekeken en de Manual check optie gedaan plus daarna de upgrade.
Ik had versie 16 nu 18.
De NVR liep ook achter, ook zo bijgewerkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ColorVu camera's van Hikvision hebben, iets meer dan een jaar na de laatste firmware update, opnieuw een update gekregen.

Het gaat om firmware V5.6.6

Improved Features
  • Fixed the issue that the main stream of the 2645FWD, 2745FWD and 2H45FWD model does not support 1280*720 resolution.
  • Fixed the issue that the wired and wireless IP addresses are set differently on Wi-Fi models. After unplugging the network cable, both IPs can access the device.
  • Fixed the issue that the algorithm does not detect the target after the device enable the Du-VCA function and runs for a period of time.
  • Fixed the issue that the SVC function of the camera is invalid after connecting to the NVR and enable SVC on the NVR side.
  • Fixed the issue of low volume pickup on some models.
Hier te downloaden: IPC_G1_EN_STD_5.6.6_210625

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
HoppyF schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:02:
[...]

Hier stond er ook een upgrade klaar zag ik voor de camera, even via de webinterface op de camera gekeken en de Manual check optie gedaan plus daarna de upgrade.
Ik had versie 16 nu 18.
De NVR liep ook achter, ook zo bijgewerkt. ;)
Ook al staat mijn camera hier niet tussen, ik merk dat mijn camera van Andy aangeeft dat er geen nieuwe firmware is. Zou deze optie normaal wel werken, of download je sowieso beter het losse bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
zunrob schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:50:
[...]

Ook al staat mijn camera hier niet tussen, ik merk dat mijn camera van Andy aangeeft dat er geen nieuwe firmware is. Zou deze optie normaal wel werken, of download je sowieso beter het losse bestand?
Mijn camera is van Andy en gaf keurig aan dat er een nieuwe versie was toen ik op de check knop drukte.
De versie kun je net niet zien want deze staat onder het Upgrade window.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oO-RCMM2nK05-b8s82u3i3Aa49I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqDZ8HaoVkjhTQjlgjdiA5k7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Even een vraagje, hoe kom ik in contact met de Andy waar jullie t over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnekeNLD
Ik heb een HIKVISION DS-2DE4425IW-DE camera
Voor de dag, heb ik mijn instellingen prima op orde!
Maar voor de nacht, werkt dit niet!
's nacht heb ik een langzame sluitertijd nodig, en overdag de allerhoogste!.
Ik schedule wanneer het dag of nacht is, omdat de camera dit slecht doet!!!
Alleen kan ik niet forceren dat de camera 's nachts, een andere instelling moet gebruiken dan overdag!?

Weet iemand of dit mogelijk is!?

Groet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Makrolon schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 00:50:
Even een vraagje, hoe kom ik in contact met de Andy waar jullie t over hebben?
Zo:
HoppyF in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RonnekeNLD schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:00:
Ik heb een HIKVISION DS-2DE4425IW-DE camera
Voor de dag, heb ik mijn instellingen prima op orde!
Maar voor de nacht, werkt dit niet!
's nacht heb ik een langzame sluitertijd nodig, en overdag de allerhoogste!.
Ik schedule wanneer het dag of nacht is, omdat de camera dit slecht doet!!!
Alleen kan ik niet forceren dat de camera 's nachts, een andere instelling moet gebruiken dan overdag!?

Weet iemand of dit mogelijk is!?

Groet!
Bij Hikvision camera's stel je een ondergrens in wat de sluitertijd betreft. Dus welke sluitertijd je minimaal wil gebruiken. Als dat 's nachts bijvoorbeeld 1/30 moet zijn, maar overdag 1/500, dan stel je de sluitertijd in op 1/30.
De camera kan dan overdag gewoon 1/500 gebruiken en 's nachts niet langer dan 1/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnekeNLD
Ik zal het proberen, ik dacht dat ik dat soort dingen allemaal al uitgevogeld had..
Ik probeer nm. kentekens van rijdende auto's te lezen... Overdag is een snelle sluitertijd cruciaal..
En een hoge fps, ook (nu 50 fps ingesteld).
En 's nachts is nachtvision noodzakelijk (wat deze camera heeft)..
Ik zal eens kijken, of wat je zegt, werkt!
Thanx!
Verwijderd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Bij Hikvision camera's stel je een ondergrens in wat de sluitertijd betreft. Dus welke sluitertijd je minimaal wil gebruiken. Als dat 's nachts bijvoorbeeld 1/30 moet zijn, maar overdag 1/500, dan stel je de sluitertijd in op 1/30.
De camera kan dan overdag gewoon 1/500 gebruiken en 's nachts niet langer dan 1/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik kom er echt niet achter wat het verschil is tussen RTSP of Streaming als optie in Synology Surveillance Station als bron van streaming informatie. https://kb.synology.com/n.../camera_settings_advanced
Kan iemand dit uitleggen? En welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
HoppyF schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:54:
[...]

Mijn camera is van Andy en gaf keurig aan dat er een nieuwe versie was toen ik op de check knop drukte.
De versie kun je net niet zien want deze staat onder het Upgrade window.

[Afbeelding]
Bij mij zegt ie dat er geen update beschikbaar is; zelf bestand downloaden dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
zunrob schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:20:
[...]

Bij mij zegt ie dat er geen update beschikbaar is; zelf bestand downloaden dus?
Zelf downloaden kan ook.
Controleer wel of het model van je camera bij de firmware versie hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnekeNLD
Ik heb het geprobeerd, het werkt niet..
Ik heb nm. mijn BELICHTINGSMODUS op sluiterprioriteit staan!
Met 1/50 prioriteit met NACHTvision aan. > bij NACHT
Bij DAG heb ik nog steeds sluiterprioriteit aan, met 1/30000 prioriteit,
NACHTvision uit. > bij DAG

Als ik hem in wil stellen zoals jij zegt, met een lage sluiterstand, krijg ik hele vage beelden,
Zet ik belichtingsmodus op automatisch, moet ik zowel min. als max sluiterprioriteit instellen..
Pak ik dan alletwee heel laag (1/25 en 1/50) dan nog steeds vaag,

Pak ik Belichtingsmodus 'Automatisch' en 1/25 en 1/30000 ; nog steeds vaag.

> Pak ik Belichtingsmodus 'Sluiterprioriteit' en de bovenstaande waardes, wordt het scherp!

Dus vandaar de wens om het via een schedule te doen, maar wel met 2 instellingen!

OK, thanx voor je antwoord!
Verwijderd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Ik ben met m'n dahua 5442's weer terug gegaan naar de vorige versie van december.
De smart motion detection werkte niet goed. Gaf amper meldingen als er iemand voor de deur stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Lieuwe15 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:49:
Ik ben met m'n dahua 5442's weer terug gegaan naar de vorige versie van december.
De smart motion detection werkte niet goed. Gaf amper meldingen als er iemand voor de deur stond.
Welke versie bedoel je precies, heb je een link?
Pagina: 1 ... 62 ... 91 Laatste