Gelukkig denkt niet iedereen hier zo over.jubeth schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:15:
[...]
Reolink. Na menig duur en goedkoop merk in de harde realiteit gebruikt te hebben, komt Reolink er by far als beste uit. Grootste voordeel: Ze doen het ook zonder internet, en ook zonder cloud-kosten, en zijn stabiel en betrouwbaar gebleken. De mobiele app is erg goed, ruim configureerbaar, en er is een desktop app voor die ook goed werkt. Ik heb er inmiddels 5 van in en om huis, een paar draadloze, en 2 PoE wired ones. De wired ones zijn wat sneller, qua respons, maar de motion detectie is gelijkwaardig bij alle reolinks die ik heb staan.
Met veel andere merken waren (en zijn) we niet blij, waaronder eufy/anker, daarvan is eigenlijk alleen de deurbel-cam interessant genoeg, de rest is onbetrouwbaar. En weer zo'n eigen Homebase vereiste, met nog meer WiFi vervuiling. Ook netatmo's cameraspul viel erg tegen, werd ongelooflijk heet. Arlo/netgear, niet aan beginnen, slecht beveiligd. Dahua, weinig compatibele filmpjes, wel mooi beeld als je ze eenmaal kunt afspelen. Slecht op mobiel gebied. Hikvision, Foscam, vielen me iedere keer weer tegen, vooral hun software is bagger. Dan zijn er nog cams van edimax, zavio, die het eigenlijk verbazingwekkend lang blijven doen, ook al is de firmware compleet lek, inmiddels. Veel IP-cameras moet je niet meer zonder VPN toegankelijk laten zijn, want dan heb je in no time een botnet in huis.
Tot zover mijn ongezouten tips. ;-)
Ik heb zelf Hikvision en Dahua. Werkt prima.
Zoals gezegd daarbij ook geen cloudopslagdienst of abonnement nodig.
Gewoon opslaan in eigen beheer op een NVR.
Je camera’s zomaar aan internet hangen is inderdaad niet verstandig en ook niet nodig.