Ik kan dit volledig beamen, ben heel tevreden van mijn 2xVTO-1xVTH combinatie, ook hangende aan een NVR, DMSS support en een schrille chinese die voor jolijt zorgt bij ieder die aanbeltLarko schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:11:
[...]
Dahua heeft weldegelijk deurbel camera's, die zien er alleen wellicht iets minder flashy uit als wat je van andere merken gewend bent...
Op hun site moet je even onder de video intercoms kijken: https://www.dahuasecurity...-Products/Video-Intercoms
Daar staan zowel "traditionele" videodeurbellen als de wat luxere "villa deurbel", waarbij gezegd moet worden als je dit gaat combineren met een NVR dat de deurbel als extra camera kan fungeren (wellicht ook met een Synology platform maar dat weet ik niet zeker).
Hallo all,
Ik heb al een tijdje niet meer meegelezen in dit topic en ben mij de laatste tijd weer eens opnieuw aan het verdiepen in IP camera's.
Is er inmiddels wat nieuws in cameraland op het gebied van Outdoor PTZ Microdomes ter grootte van een golfbal / tennisbal? Ik wil alle systemen die ik ga plaatsen liefst ook een beetje compact houden (en zwart).
Ik heb al een tijdje niet meer meegelezen in dit topic en ben mij de laatste tijd weer eens opnieuw aan het verdiepen in IP camera's.
Is er inmiddels wat nieuws in cameraland op het gebied van Outdoor PTZ Microdomes ter grootte van een golfbal / tennisbal? Ik wil alle systemen die ik ga plaatsen liefst ook een beetje compact houden (en zwart).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Wie heeft ervaring met het gebruik van een camera aan de voorzijde als er geen voortuin is?
Ik wil de voorzijde van mijn huis in de gaten houden i.v.m. problemen met jongeren uit de buurt.
Ik heb 2 uitdagingen:
Ik heb gezocht in bovenstaande posts in dit topic maar kon geen casus vinden die hier op leek.
Dank!
Ik wil de voorzijde van mijn huis in de gaten houden i.v.m. problemen met jongeren uit de buurt.
Ik heb 2 uitdagingen:
- mijn huis heeft geen voortuin; de openbare ruimte begint min of meer direct bij de gevel. Zie afbeelding. Hoe zorg je dan dat je dan beeld hebt zo dicht mogelijk tegen de gevel aan? Er is immers geen 'looproute' die mensen volgen naar je huis. Dat vraag dus om een camera met een grote lenshoek.
- De gevel van overburen is slechts 12 meter van mijn gevel. Als ik dus i.v.m. privacy niet actief hun huis/voordeur/raam wil filmen, zal ik moeten zorgen dat die niet in beeld komen. Maar hoe doe je dat zonder de camera heel hoog op te hangen, en daardoor eventuele lastpakken alleen maar van bovenaf te filmen?
Ik heb gezocht in bovenstaande posts in dit topic maar kon geen casus vinden die hier op leek.
Dank!
/f/image/VbNuS6ncDeWQOObLIVgc8NOr.png?f=fotoalbum_large)
Inderdaad, als je van bovenaf filmt, kan je perfect de haardos (al dan niet petje of hoodie) van de lastpakken in beeld leggen. Privacy mask kan perfect de buren afdekken, dus dat zit al snor. Maar je bent niets met die beelden.hermesit schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:44:
Wie heeft ervaring met het gebruik van een camera aan de voorzijde als er geen voortuin is?
Ik heb 2 uitdagingen:
Dank!
Die struiken vooraan ga ik vanuit dat die van de gemeente/stad zijn, dus daarin een verdoken camera installeren is niet zo'n strak plan, dus buiten een deurbel (maar geen enkele biedt 180° overzicht aan) of overburen heb je niet veel andere opties meer. Moest je een goede (vertrouwens)relatie met één van je overburen, dan heb je (quasi) horizontaal beeld, maar je hebt dan wel "de ruggen" vastgelegd (en misschien bij het weglopen een facial).
Waarom een vertrouwensrelatie: jij moet, op één of andere manier (bv VPN) aan die camera geraken, dus jouw (over)buur moet jou toelaten om een device in zijn netwerk te prikken, en dat jij eraan kan. Ikzelf zou daar geen probleem mee hebben, gezien ik met vlans werk, eentje extra aanmaken is 2 minuten werk, en je krijgt van mij VPN toegang tot dat (en enkel dat) camera vlan. Nog een beetje QoS dat jij mijn netwerk niet plattrekken kan, en klaar is kees.
Misschien dat me hier iemand op weg kan helpen. Ik zoek een deurbel met camera en een binnen unit voor te antwoorden. Echter heb ik geen netwerk op de plek. Overbruggings afstand 100m. Ik kom namelijk alleen maar bij wifi units of netwerk units uit.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Is dit een "renovatie"project, want in oude(re) huizen zitten er vaak nog 2-wire deurbel connecties. Dahua heeft voor bv VTO2000A een IP (UTP bekabeld) model, maar een een 2-wire, die je dan via de bestaande bekabeling aansluiten kan, voor de rest gebruikt ie IP technologie en een VTH (VTH1515CH bv) als binnenunit, alsook gsm/tablet voor notificaties.kromme schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:50:
Misschien dat me hier iemand op weg kan helpen. Ik zoek een deurbel met camera en een binnen unit voor te antwoorden. Echter heb ik geen netwerk op de plek. Overbruggings afstand 100m. Ik kom namelijk alleen maar bij wifi units of netwerk units uit.
Dankjewel maar zoals ik zei, ik heb er geen netwerk of wifiMinitrooper schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:36:
[...]
Is dit een "renovatie"project, want in oude(re) huizen zitten er vaak nog 2-wire deurbel connecties. Dahua heeft voor bv VTO2000A een IP (UTP bekabeld) model, maar een een 2-wire, die je dan via de bestaande bekabeling aansluiten kan, voor de rest gebruikt ie IP technologie en een VTH (VTH1515CH bv) als binnenunit, alsook gsm/tablet voor notificaties.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Inmiddels deze binnen pricewatch: Noctua NF-A4x10 FLX, 40mmJoepla schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:48:
[...]
Dit soort fans zijn meestal niet van de beste kwaliteit. Bij 24/7 gebruik kan er wat onbalans door slijtage optreden, iets dat bij een A-merk pas na vele jaren zou gebeuren. Fannetje vervangen is simpel, ik heb er nu 3 jaar een Noctua in zitten en werkt probleemloos en stil. Even terugzoeken in dit topic als je het typenr. zoekt.
Deze heeft geen schroefgaten aan de zijkant, daarom is de bevestiging zoals de standaard fan bevestigd is niet zomaar mogelijk. Hoe heb jij dat gedaan?
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer, het is ook bijna 3,5 jaar geleden. Ik ben nogal een fan van automotive dubbelzijdig tape, maar misschien heb ik er wel kleine gaatjes in geboord en zo vastgezet.JBS schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:17:
[...]
Inmiddels deze binnen pricewatch: Noctua NF-A4x10 FLX, 40mm
Deze heeft geen schroefgaten aan de zijkant, daarom is de bevestiging zoals de standaard fan bevestigd is niet zomaar mogelijk. Hoe heb jij dat gedaan?
Kan voorlopig niet voor je checken helaas.
Heb 'm met dubbelzijdige tape bevestigd, gaat prima.Joepla schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:32:
[...]
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer, het is ook bijna 3,5 jaar geleden. Ik ben nogal een fan van automotive dubbelzijdig tape, maar misschien heb ik er wel kleine gaatjes in geboord en zo vastgezet.
Kan voorlopig niet voor je checken helaas.
Hi all,
Sinds kort ben ik in het bezit van een Homey en hierop zou ik graag mijn Dahua Camera’s aansluiten. Voor zover ik kan vinden is hier geen Homey app voor beschikbaar. Daarom dacht ik aan te kunnen sluiten op de individuele camera’s op basis van ONVIF. Aangezien de camera’s zijn aangesloten op de NVR, en daardoor een eigen ip-adres hebben, zijn deze niet zomaar te bereiken vanaf het thuisnetwerk.
Heeft iemand ervaring met het koppelen van Dahua NVR/camera’s aan homey of een idee hoe ik dit zou kunnen regelen? Of is het wellicht mogelijk om vanuit de NVR bepaalde endpoints aan te roepen?
Alvast dank!
---
Setup:
Sinds kort ben ik in het bezit van een Homey en hierop zou ik graag mijn Dahua Camera’s aansluiten. Voor zover ik kan vinden is hier geen Homey app voor beschikbaar. Daarom dacht ik aan te kunnen sluiten op de individuele camera’s op basis van ONVIF. Aangezien de camera’s zijn aangesloten op de NVR, en daardoor een eigen ip-adres hebben, zijn deze niet zomaar te bereiken vanaf het thuisnetwerk.
Heeft iemand ervaring met het koppelen van Dahua NVR/camera’s aan homey of een idee hoe ik dit zou kunnen regelen? Of is het wellicht mogelijk om vanuit de NVR bepaalde endpoints aan te roepen?
Alvast dank!
---
Setup:
:fill(white):strip_exif()/f/image/NzY3TSnejzZVxBGNtCZTHyoa.png?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door timm89 op 27-05-2021 15:07 . Reden: Setup duidelijker gemaakt. ]
Wat is uiteindelijk jouw bedoeling? Dat homey snapshots neemt in geval de deurbel gaat ofzo? Dat Homey PTZ acties uitvoert?timm89 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:05:
In het eerste geval kan je rechtstreeks naar de NVR communiceren en feeds opvragen van de achterliggende camera's.
Vette copy paste van een of andere site:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Dahua RTSP URL format Dahua RTSP: rtsp:// [USER] : [PASS] @ [ADDRESS] : [RTSP PORT] /cam/realmonitor?channel= [CH] &subtype=[STREAM TYPE] Fill in your information as follows: [USER] – This is the username to access your device (IP camera, NVR, DVR) [PASS] – This is the password to the user [ADDRESS] – This can be the IP address or the domain / DDNS name of your device [RTSP PORT] – This is the RTSP port of your device, the default is normally 554 [CH] – This refers to the channel number that you want to pull [STREAM TYPE] – 0 for main stream (highest resolution), 1 for substream (low resolution, but faster) Example 1. Local IP address The local IP address of the device is: 192.168.1.100 and the RTSP port is 554. These are the RTSP streaming addresses: Dahua Main Stream: rtsp://admin:password@192.168.1.100:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=0 Dahua Sub Stream: rtsp://admin:password@192.168.1.100:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=1 |
Wil je zelf commando's sturen (eg neem snapshot, doe een PTZ rondje), kan je de NVR API oproepen (simpele curl doet het heel goed): https://ipcamtalk.com/threads/dahua-http-api.23631/ 4de post.
Hopelijk helpt dit jou een beetje verder!
Je zou een camera kunnen ophangen boven de voordeur, dus wellicht bij het huisnummer (als dat blokje op de foto tenminste het huisnummer is…)hermesit schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:44:
Ik heb 2 uitdagingen:Is de beste optie dan een deurbelcamera? Ik heb verder eigenlijk geen behoefte aan de deurbelfunctionaliteit namelijk.
- mijn huis heeft geen voortuin; de openbare ruimte begint min of meer direct bij de gevel. Zie afbeelding. Hoe zorg je dan dat je dan beeld hebt zo dicht mogelijk tegen de gevel aan? Er is immers geen 'looproute' die mensen volgen naar je huis. Dat vraag dus om een camera met een grote lenshoek.
- De gevel van overburen is slechts 12 meter van mijn gevel. Als ik dus i.v.m. privacy niet actief hun huis/voordeur/raam wil filmen, zal ik moeten zorgen dat die niet in beeld komen. Maar hoe doe je dat zonder de camera heel hoog op te hangen, en daardoor eventuele lastpakken alleen maar van bovenaf te filmen?
Dank!
[Afbeelding]
Wellicht heb je daar ook de mogelijkheid een kabel naar buiten te krijgen om de camera op aan te sluiten.
Een camera met POE is dan handig zodat de voeding en de data over één kabel loopt.
Verder heb je een groothoek lens nodig, bv 2.8mm deze heeft hoek van ongeveer 100 graden horizontaal.
Je hebt dan een goed overzicht op korte afstand.
De buren aan de overkant hoef je immers niet te zien.
Komt er toch nog wat van de buren in beeld dan kun je dit maskeren in de software. (= zwart vlak).
Als er voldoende licht in de avond en nacht is van straatlantaarns dan is een full color camera wel handig.
Je hebt dan kleurenbeeld ipv zwart/wit zoals bij infrarood.
Een full color camera levert met heel weinig licht toch beeld maar er moet wel iets van verlichting zijn.
Is dat er niet dan heb je er niets aan.
Niet om reclame te maken maar voor ons bekende verkoper Andy heeft dit weekend een extra kortingsactie.
Misschien handig om te weten ook voor anderen.
Ik kijk niet iedere dag in dit topic maar zag dit zojuist staan.
Directe link naar het forum waar Andy dit bekend gemaakt heeft: https://ipcamtalk.com/thr...rial-day-promotion.56374/
Bestellen doe je NIET via Amazon, maar voor ons Nederlanders per e-mail naar Andy of via zijn Ali Express shop.
[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 29-05-2021 22:52 ]
Thanks voor je uitleg over het communiceren met de NVR, nuttige info wat ik kan gebruiken.Minitrooper schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:15:
[...]
Wat is uiteindelijk jouw bedoeling? Dat homey snapshots neemt in geval de deurbel gaat ofzo? Dat Homey PTZ acties uitvoert?
In het eerste geval kan je rechtstreeks naar de NVR communiceren en feeds opvragen van de achterliggende camera's.
Vette copy paste van een of andere site:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Dahua RTSP URL format Dahua RTSP: rtsp:// [USER] : [PASS] @ [ADDRESS] : [RTSP PORT] /cam/realmonitor?channel= [CH] &subtype=[STREAM TYPE] Fill in your information as follows: [USER] – This is the username to access your device (IP camera, NVR, DVR) [PASS] – This is the password to the user [ADDRESS] – This can be the IP address or the domain / DDNS name of your device [RTSP PORT] – This is the RTSP port of your device, the default is normally 554 [CH] – This refers to the channel number that you want to pull [STREAM TYPE] – 0 for main stream (highest resolution), 1 for substream (low resolution, but faster) Example 1. Local IP address The local IP address of the device is: 192.168.1.100 and the RTSP port is 554. These are the RTSP streaming addresses: Dahua Main Stream: rtsp://admin:password@192.168.1.100:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=0 Dahua Sub Stream: rtsp://admin:password@192.168.1.100:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=1
Wil je zelf commando's sturen (eg neem snapshot, doe een PTZ rondje), kan je de NVR API oproepen (simpele curl doet het heel goed): https://ipcamtalk.com/threads/dahua-http-api.23631/ 4de post.
Hopelijk helpt dit jou een beetje verder!
In eerste instantie wil ik eigenlijk wat anders. Ik wil niet zelf naar de camera pullen vanuit Homey, maar een push ontvangen van events als er bijvoorbeeld een snapshot beschikbaar is of als er beweging is gedetecteerd door de camera.
Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om op iets aan te sluiten van de NVR dat dit mogelijk maakt. Ik verwacht dat ik met de camera’s zelf moet verbinden op basis van ONVIF vanaf mijn netwerk, maar dat is lastig omdat deze in een eigen netwerk van de NVR lijken te zitten. Ik ben benieuwd of iemand weet of dit kan?
Ik vermoed dat het verbinden met de individuele camera’s wel gaat als ik ze direct op de switch aansluit, maar liever doe ik dat niet ivm een beperkt aantal poe poorten.
Ik heb een probleem met een Dahua camera, type IPC-HDBW8331E-Z . Ik gebruik deze al ca 3 jaar en ineens kan ik de camera niet meer in. Hij hing aan mijn Dahua NVR. Ik kan via de webterminal op de camera komen, dan vraagt hij om een wachtwoord in te stellen. Verder dan dit scherm kom ik niet, het lijkt erop dat de 'ok' button het niet doet.
Ook via de Dahua software tool kan ik de camera niet initialiseren. Ik heb de camera direct aangekoppeld, dus zonder NVR, maar dat helpt niet. Ook allerlei browsers geprobeerd, chrome, explorer en edge maar allen doen niks. Iemand nog een tip hoe ik deze camera weer tot leven kan brengen? Ik begrijp ook niet hoe hij in deze staat is terecht gekomen want de andere 2 camera's van het zelfde type draaien nog prima.
Ook via de Dahua software tool kan ik de camera niet initialiseren. Ik heb de camera direct aangekoppeld, dus zonder NVR, maar dat helpt niet. Ook allerlei browsers geprobeerd, chrome, explorer en edge maar allen doen niks. Iemand nog een tip hoe ik deze camera weer tot leven kan brengen? Ik begrijp ook niet hoe hij in deze staat is terecht gekomen want de andere 2 camera's van het zelfde type draaien nog prima.
>> Signature?
Misschien tijd om eens open te doen, het "factory reset" knopje 10tal seconden in te houden terwijl ie aan de NVR hangt. Als het goed is, gaat de NVR dit detecteren en de camera opnieuw instellen.ChiLLeR schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:49:
Ik heb een probleem met een Dahua camera, type IPC-HDBW8331E-Z . Ik gebruik deze al ca 3 jaar en ineens kan ik de camera niet meer in. Hij hing aan mijn Dahua NVR. Ik kan via de webterminal op de camera komen, dan vraagt hij om een wachtwoord in te stellen. Verder dan dit scherm kom ik niet, het lijkt erop dat de 'ok' button het niet doet.
Succes!
Oh, in dat geval stel ik voor om de (fysische) alarmuitgangen achterop de NVR te (mis) bruiken hiervoor: je hebt achteraan zo'n groen blokje, waarbij je IVS/MD events van één of meerdere cams) daar naartoe kan sturen, en zo (bv) een signaal geven naar jouw domotica om (bv) de lichten aan te laten gaan.timm89 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:01:
[...]
Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om op iets aan te sluiten van de NVR dat dit mogelijk maakt. Ik verwacht dat ik met de camera’s zelf moet verbinden op basis van ONVIF vanaf mijn netwerk, maar dat is lastig omdat deze in een eigen netwerk van de NVR lijken te zitten. Ik ben benieuwd of iemand weet of dit kan?
Of je doet het "softwarematig": iemand op ipct had (in python?) een script gemaakt dat van de NVR de laatste 5-10 events opriep, en als daar een snapshot IVS ding inzat, riep hij via de API die snapshot op en stuurde een telegram bericht met die snapshot.
Hopelijk helpt dit ook een beetje!
Kan iemand een simpele PTZ camera aanbevelen die met Synology Surveillance Center is te bedienen?
Op Ali kom ik tig van die camera's tegen maar het is mij niet duidelijk of ik ze via de NAS ook kan bedienen (Dus ronddraaien/ zoomen etc). Ik wil hem aansluiten middels UTP.
Ik zoek overigens expres naar een wat goedkopere camera omdat hij puur is bedoeld om paarden in een wei in de gaten te houden. Dat hoeft niet in 4K, verder komt de camera niet direct in contact met het internet te staan.
Op Ali kom ik tig van die camera's tegen maar het is mij niet duidelijk of ik ze via de NAS ook kan bedienen (Dus ronddraaien/ zoomen etc). Ik wil hem aansluiten middels UTP.
Ik zoek overigens expres naar een wat goedkopere camera omdat hij puur is bedoeld om paarden in een wei in de gaten te houden. Dat hoeft niet in 4K, verder komt de camera niet direct in contact met het internet te staan.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Ik heb enige tijd geleden een Reolink NVR met 4 camera's aangeschaft. Moet allemaal nog geinstalleerd worden, maar ik zit even met het volgende:
De NVR staat in mijn meterkast. Bij het tuinhuis (20m verderop) wil ik 3 camera's installeren, met POE. In het tuinhuis komt sowieso een switch (met POE) die met één UTP naar de meterkast van het huis aan het netwerk hangt.
Ik was van plan om de camera's aan te sluiten op de switch, maar ineens bedenk ik me dat deze normaliter op de NVR aangesloten zitten (die heeft in totaal 8 POE poorten voor 8 camera's)
Ik kan niet vinden of de NVR camera's uit kan lezen via het netwerk, dus niet rechtstreeks op de NVR aangesloten.
Ik zou de NVR in het tuinhuis willen zetten, maar aan de andere kant van het huis moeten ook camera's komen, dan moet ik weer vanuit het tuinhuis naar de andere kant met lange kabels
Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik voor alle camera's hele lange kabels moet trekken in alle richtingen. Dat zou het geval zijn wanneer ik de NVR in de meterkast heb staan en zowel links/rechts van het huis en bij het tuinhuis diverse camera's ophang. Lengtes van 50m...Ik zou graag via switches willen werken.
Dus, weet iemand of je op een Reolink NVR ook camera's in het netwerk kunt opnemen, of moeten die perse rechtstreeks op de NVR zitten?
Hier staat van wel
https://support.reolink.c...ameras-to-Reolink-PoE-NVR
Maar ik heb de NVR in het netwerk draaien en een camera (op een switch) maar ik zie nergens hoe ik die camera nu toe kan voegen
De NVR staat in mijn meterkast. Bij het tuinhuis (20m verderop) wil ik 3 camera's installeren, met POE. In het tuinhuis komt sowieso een switch (met POE) die met één UTP naar de meterkast van het huis aan het netwerk hangt.
Ik was van plan om de camera's aan te sluiten op de switch, maar ineens bedenk ik me dat deze normaliter op de NVR aangesloten zitten (die heeft in totaal 8 POE poorten voor 8 camera's)
Ik kan niet vinden of de NVR camera's uit kan lezen via het netwerk, dus niet rechtstreeks op de NVR aangesloten.
Ik zou de NVR in het tuinhuis willen zetten, maar aan de andere kant van het huis moeten ook camera's komen, dan moet ik weer vanuit het tuinhuis naar de andere kant met lange kabels
Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik voor alle camera's hele lange kabels moet trekken in alle richtingen. Dat zou het geval zijn wanneer ik de NVR in de meterkast heb staan en zowel links/rechts van het huis en bij het tuinhuis diverse camera's ophang. Lengtes van 50m...Ik zou graag via switches willen werken.
Dus, weet iemand of je op een Reolink NVR ook camera's in het netwerk kunt opnemen, of moeten die perse rechtstreeks op de NVR zitten?
Hier staat van wel
Maar ik heb de NVR in het netwerk draaien en een camera (op een switch) maar ik zie nergens hoe ik die camera nu toe kan voegen
[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 03-06-2021 14:11 ]
Zolang ze aangesloten zitten op het zelfde netwerk pakt je NVR ze gewoon op, je moet ze alleen niet eerst via de app installeren.Stefke schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:06:
Ik heb enige tijd geleden een Reolink NVR met 4 camera's aangeschaft. Moet allemaal nog geinstalleerd worden, maar ik zit even met het volgende:
Hier staat van wel
Heb hier 6 camera’s waarvan er maar 2 op de NVR zitten, werkt perfect!
Zou je NVR gewoon op zolder zetten als je die PoE poorten nodig nodig hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 03-06-2021 14:14 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Maar moet je daar niks voor doen dan? Ik zie in de desktop applicatie zowel de NVR als de camera, maar als ik op de NVR inlog is de camera daar niet te vinden.
Die NVR aansluiten op een TV en daar de eerste setup doen. Hier heb ik niets ingevuld en pakt hij ze automatisch op. Als je de camera’s als eens hebt ingesteld in de app dan moet je hem of resetten of met de juiste login gegevens toevoegen.Stefke schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:14:
Maar moet je daar niks voor doen dan? Ik zie in de desktop applicatie zowel de NVR als de camera, maar als ik op de NVR inlog is de camera daar niet te vinden.
Top, camera gereset en dan zit ie inderdaad direct op de NVR beschikbaar, tnx!
edit: ik heb alleen de desktopapp gebruikt nu, daar zit de camera direct automatisch in
edit: ik heb alleen de desktopapp gebruikt nu, daar zit de camera direct automatisch in
[ Voor 96% gewijzigd door Stefke op 03-06-2021 14:27 ]
Online kan ik deze pagina ook niet vinden:Stefke schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:17:
Zal de camera eens resetten dan, die hangt nu idd al aan de app (zowel op telefoon als desktop)
:strip_exif()/f/image/IDk6UUfbt5QsbbxPoJ0rzNAX.jpg?f=fotoalbum_large)
heeft iemand ervaring om een DS-7608NI-K2 NVR werkend te krijgen op een mac? De live view wil een plugin installeren (voor windows). Heb al geprobeerd om een mac plugin te installeren, maar dat levert geen beeld op helaas. Camera's staan wel online, firmware geupgrade naar meest recente versie en toch... geen beeld. Tijd om hem weer retour te sturen? Misschien die Dahua versie bekijken?
duh, electrons are life
Heeft iemand goede ervaringen met een starlight bewakings camera die je achter glas kunt plaatsen
om van binnen naar buiten te filmen ?
De afstand is zo 20 a 30 meter max. (zal waarsch. toch minder zijn dan 20 m.maar ik nam het even ruim)
POE en WDR zou wel handig zijn.
Liefst bekabeld.
De afstand is zo 20 a 30 meter max. (zal waarsch. toch minder zijn dan 20 m.maar ik nam het even ruim)
Liefst bekabeld.
[ Voor 17% gewijzigd door champquestion op 08-06-2021 19:54 ]
Niet doen, gaat niet werken zo.champquestion schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:30:
Heeft iemand goede ervaringen met een starlight bewakings camera die je achter glas kunt plaatsen
De afstand is zo 20 a 30 meter max.
Liefst bekabeld.
Overdag wellicht nog wel met als het donker is zie je niks.
Infrarood werkt dan niet.
Kortom, hang je camera buiten. POE gebruiken is dan wel handig.
er moet ook geen infrarood opzitten
Er mag geen stofje, vocht (regen/condens/sneeuw), .. aan de buiten- noch binnenkant opzittenchampquestion schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:33:
er moet ook geen infrarood opzitten
Ivm nieuwe motor voor de deur (onder da carport eigenlijk) toch ook maar de eerste camera versneld opgehangen. Het is de Dahua DH-SD22404T geworden.
Beeld valt me heel erg mee, is echt heel erg scherp.
De hoek valt me voor 2,8mm wel een beetje tegen. Geloof niet dat deze te vervangen is.
Lastige is dat ik de looproute naar de motor niet tegelijk met de motor in beeld kan krijgen.
Nu eens uitvinden hoe Synology Surveillance Station een beetje werkt. Wellicht dat ik met automatisch pannen en missing object detection toch nog een beetje extra veiligheid kan toevoegen.
Heb voorlopig wel voor elkaar gekregen dat de motion detection alleen savonds en snachts aan staat. Leuk spul wel
Beeld valt me heel erg mee, is echt heel erg scherp.
De hoek valt me voor 2,8mm wel een beetje tegen. Geloof niet dat deze te vervangen is.
Lastige is dat ik de looproute naar de motor niet tegelijk met de motor in beeld kan krijgen.
Nu eens uitvinden hoe Synology Surveillance Station een beetje werkt. Wellicht dat ik met automatisch pannen en missing object detection toch nog een beetje extra veiligheid kan toevoegen.
Heb voorlopig wel voor elkaar gekregen dat de motion detection alleen savonds en snachts aan staat. Leuk spul wel
Hoe bedoel je dat hij tegen valt, is de beeldhoek kleiner of groter dan je verwacht had ?MikeyMan schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:23:
3200 Wp OZO+10000 Wp ZZW+3200 Wp WNW - Daikin 4MXM68N + 3 x FTXM20M2V1B + FTXA50A2V1BT - Vaillant AroTherm 125/5 & Boiler VIH RW 300/3 MR
Had hem wijder verwacht. Kan nog een heel eind inzoomen, maar uitzoomen had ik graag wat meer op beeld gehad.PentaClover schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:45:
[...]
Hoe bedoel je dat hij tegen valt, is de beeldhoek kleiner of groter dan je verwacht had ?
Ook nog even met de instellingen zitten klooien. Snachts bewegingsmelder en dan 1080p
Overdag lagere kwaliteit zonder actieve bewegingsmelder.
Ging van 72 naar 10 gig per dag volgens Synology.
Volgende stap; beetje klooien met de PTZ. Geloof dat automatisch volgen van objecten er niet in zit.
Als je niet goed kan inschatten welke lens "het beste" van toepassing is, was een (iets duurdere) varifocal een (iets betere) optie geweest. DH-SD22404T heeft jammer genoeg geen auto-tracking, maar ook dat is geen heiligheid op zich: vaak komen boefjes ook met 2, eentje lokt de cam weg en de andere hoppa op je fiets en vroem!
Let wel op met diskspace: het laatste dat je wil is dat je geen deftige stills maken kan uit je dag- en nachtopnames: het kan er "scherp" uitzien als het afspeelt, maar voor een mugshot moet het beeld stilstaan. En dan spreek je over iFrame settings, CBR/VBR, fps, en uiteindelijk krijg je een erwtensoep (vol ghostjes) als je op pauze zet.
Let wel op met diskspace: het laatste dat je wil is dat je geen deftige stills maken kan uit je dag- en nachtopnames: het kan er "scherp" uitzien als het afspeelt, maar voor een mugshot moet het beeld stilstaan. En dan spreek je over iFrame settings, CBR/VBR, fps, en uiteindelijk krijg je een erwtensoep (vol ghostjes) als je op pauze zet.
Varifocal? Focus en zoom zit er wel op. En voor het geld is het best een leuk apparaat dit.Minitrooper schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:15:
Als je niet goed kan inschatten welke lens "het beste" van toepassing is, was een (iets duurdere) varifocal een (iets betere) optie geweest. DH-SD22404T heeft jammer genoeg geen auto-tracking, maar ook dat is geen heiligheid op zich: vaak komen boefjes ook met 2, eentje lokt de cam weg en de andere hoppa op je fiets en vroem!
Motor staat vast met stuurslot, art4 kettingslot, art4 schijfremslot en alarm op zich best prima. Gewoon extraatje dit.
Volgend jaar gaat ie naar binnen, als de garage uitgebouwd is
Huidige instellingen:
Stream 1:
1920*1080, 15FPS, VBR, Quality 4
Stream 2:
704*579: 10 FPS, VBR, Quality 3
Planning staat nu op bewegingsdetectie tussen 22:00 en 07:00.
Met standaard stream2 , en bij beweging stream1.
Sla 30 dagen op, waarmee ik nu op 5gb per dag geschat lijk te komen.
[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 09-06-2021 09:43 ]
Belangrijkste mist nog: als je 15fps zet, gaat de camera out of the box een iFrame van 30 zetten. en dat zorgt, zeker s'nachts, voor ghosting. Advies is om iFrame gelijk te zetten op je fps, 15 dus voor jous stream 1. Neemt iets meer diskspace, maar je krijgt tenminste geen "vegen" in het beeld.MikeyMan schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:47:
[...]
Huidige instellingen:
Stream 1:
1920*1080, 15FPS, VBR, Quality 4
Stream 2:
704*579: 10 FPS, VBR, Quality 3
Done, lukte niet via Synology, maar in de web interface wel, thanks!Minitrooper schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:24:
[...]
Belangrijkste mist nog: als je 15fps zet, gaat de camera out of the box een iFrame van 30 zetten. en dat zorgt, zeker s'nachts, voor ghosting. Advies is om iFrame gelijk te zetten op je fps, 15 dus voor jous stream 1. Neemt iets meer diskspace, maar je krijgt tenminste geen "vegen" in het beeld.
Wil zelf even op een snelle manier een camera neerhangen onder ons overstek om de oprit te filmen. Het moet vooral niet teveel gedoe zijn en kwam daarom op de volgende wensen:
- geen batterijen
- AC-aansluiting (via spotjes kan ik makkelijk stroom 'tappen')
- er ligt geen ethernetkabel, dus aan PoE heb ik niets
- wifi (router is dichtbij, achter de voordeur)
- turret of dome
- geen antennes (vind ik lelijk en dieven kunnen zien dat 'ie draadloos is)
- geen recorder, gewoon rechtstreekse interface (cloud opslag is ook niet per se nodig, sowieso geen trek in een abbo)
- prijs < 100 euro
Als ik deze wensen invoer in de Pricewatch kom ik op de volgende camera:
pricewatch: Imou Turret
Uiteraard wil ik geen miskoop doen en de beste beeldkwaliteit / features passend bij mijn budget.
Denken jullie dat dit een goede keus is, of zijn er goede alternatieven?
edit: inmiddels gekocht voor €47 op AliExpres 10-daagse-levering vanuit Frankrijk. Scheelt toch weer 30 euro tov de laagste in de PW en er zit een 'gratis' SD-kaart bij.
- geen batterijen
- AC-aansluiting (via spotjes kan ik makkelijk stroom 'tappen')
- er ligt geen ethernetkabel, dus aan PoE heb ik niets
- wifi (router is dichtbij, achter de voordeur)
- turret of dome
- geen antennes (vind ik lelijk en dieven kunnen zien dat 'ie draadloos is)
- geen recorder, gewoon rechtstreekse interface (cloud opslag is ook niet per se nodig, sowieso geen trek in een abbo)
- prijs < 100 euro
Als ik deze wensen invoer in de Pricewatch kom ik op de volgende camera:
pricewatch: Imou Turret
Uiteraard wil ik geen miskoop doen en de beste beeldkwaliteit / features passend bij mijn budget.
Denken jullie dat dit een goede keus is, of zijn er goede alternatieven?
edit: inmiddels gekocht voor €47 op AliExpres 10-daagse-levering vanuit Frankrijk. Scheelt toch weer 30 euro tov de laagste in de PW en er zit een 'gratis' SD-kaart bij.
[ Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 11-06-2021 09:06 ]
Andy raad ook mij de IPC-T5442TM-AS aan in 2.8mm of 3.6mm, of de IPC-T5442T-ZE. Nu vind ik het oprecht lastig om te bepalen of ik de 2.8 mm of de 3.6 mm nodig heb, of beter kies voor varifocaal. Al denk ik dat dat laatste niet nodig is, zeker als ik de juiste waarde kan kiezen.
Ik heb de noodzaak om de voorkant van het huis, de voortuin en een eventueel voor de tuin geparkeerde auto te zien. Hiertoe heb ik een paal geplaatst naast onze oprit, zo dicht mogelijk bij de openbare weg. Afstand van paal tot zijmuur huis is 5 meter, afstand van paal tot begin voortuin is 2 meter. Zie bijgevoegde foto, waar ik om te testen even een EufyCam 2 Pro tegen de paal heb gehouden (deze heeft een kijkhoek van 140 graden). https://drive.google.com/...LlGwtG5b/view?usp=sharing
Raden jullie de 2.8 mm of de 3.6 mm aan?
Daarnaast, ik sluit de camera aan op mijn Synology Surveillance Station. Ik neem aan dat je deze camera ook gewoon instelt via een eigen webinterface? En biedt deze ook de optie een stukje eventueel zwart te maken, zodat het gedeelte van de openbare weg wat ik niet hoef te zien ook weg kan?
En: de paal is zo'n vierkante tuinpaal. Kan de PFA152-E daar ook op gebruikt worden, of is die alleen bedoeld voor ronde palen?
Ik heb de noodzaak om de voorkant van het huis, de voortuin en een eventueel voor de tuin geparkeerde auto te zien. Hiertoe heb ik een paal geplaatst naast onze oprit, zo dicht mogelijk bij de openbare weg. Afstand van paal tot zijmuur huis is 5 meter, afstand van paal tot begin voortuin is 2 meter. Zie bijgevoegde foto, waar ik om te testen even een EufyCam 2 Pro tegen de paal heb gehouden (deze heeft een kijkhoek van 140 graden). https://drive.google.com/...LlGwtG5b/view?usp=sharing
Daarnaast, ik sluit de camera aan op mijn Synology Surveillance Station. Ik neem aan dat je deze camera ook gewoon instelt via een eigen webinterface? En biedt deze ook de optie een stukje eventueel zwart te maken, zodat het gedeelte van de openbare weg wat ik niet hoef te zien ook weg kan?
En: de paal is zo'n vierkante tuinpaal. Kan de PFA152-E daar ook op gebruikt worden, of is die alleen bedoeld voor ronde palen?
[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 14-06-2021 08:50 ]
Ik ben geen expert maar ik neig naar 3.6 zodat je een wat smaller beeld hebt, ook omdat je de openbare weg niet wil zien. Enige nadeel van een 3.6 is dat je wellicht het gebied dicht bij de paal niet helemaal goed in beeld krijgt.
no animals were harmed during the production of this message
De IPC-T5442TM-AS met een 2.8 lens heeft een kijkhoek van 113 graden. Dit is al heel wat minder dan je Eufy, ik zou niet nog 'smaller' gaan. De 3.6 mm heeft maar 89 graden kijkhoek.zunrob schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:48:
Andy raad ook mij de IPC-T5442TM-AS aan in 2.8mm of 3.6mm, of de IPC-T5442T-ZE. Nu vind ik het oprecht lastig om te bepalen of ik de 2.8 mm of de 3.6 mm nodig heb, of beter kies voor varifocaal. Al denk ik dat dat laatste niet nodig is, zeker als ik de juiste waarde kan kiezen.
(Heeft jouw Eufycam echt een kijkhoek van 140 graden? Online zie ik meest 115 graden namelijk)
Ik heb zowel de T5442TM-AS(E) met 3.6 als de 2.8 lens in gebruik.
Mijn ervaring met de 3.6 is dat je geen 89 graden ziet als de correctie voor de bolling van de lens aan staat.
In dat geval heb je dus echt de 2.8 nodig om een mooie hoek van 90 graden te vullen.
Mijn ervaring met de 3.6 is dat je geen 89 graden ziet als de correctie voor de bolling van de lens aan staat.
In dat geval heb je dus echt de 2.8 nodig om een mooie hoek van 90 graden te vullen.
Yes, het betreft de EufyCam 2 Pro, volgens de specs heeft die (net zoals de gewone EufyCam 2) een kijkhoek van 140 graden. Deze had ik in eerste instantie gekocht om hier op te hangen, maar ik ben zeer teleurgesteld (zeker gezien de prijs). Van de eerste set camera's werkt van een van de camera's het knopje niet goed. Van de tweede set (van leverancier gekregen ter vervanging van de eerste) is een van de microfoons half defect. Nu is dat allemaal niet zo heel erg, maar wat ik wel bijzonder vind is dat er een gigantisch kwaliteitsverschil zit tussen beide camera's. Deze camera's verbinden allemaal via een draadloos protocol met de homebase van Eufy. Het valt echter op dat het beeld van de eerste set camera's erg vaag is; je ziet ook dat de bitrate erg laag is (max 100 K/s). Van de nieuwere set (duidelijk ander serienummer, 'A' vs. 'B') is de bitrate max 400 K/s. Dit zie je dus meteen terug in de scherpte van je beeld. Overigens heeft de versie A wel een betere belichting; je ziet meer contrast in donkere delen.Cheesy schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:09:
[...]
De IPC-T5442TM-AS met een 2.8 lens heeft een kijkhoek van 113 graden. Dit is al heel wat minder dan je Eufy, ik zou niet nog 'smaller' gaan. De 3.6 mm heeft maar 89 graden kijkhoek.
(Heeft jouw Eufycam echt een kijkhoek van 140 graden? Online zie ik meest 115 graden namelijk)
Ik heb hierover met Anker gesproken, zij geven aan dat er inderdaad verschillende hardware wordt gebruikt (vanwege chiptekorten), maar dat verder alles gelijk zou moeten zijn. Nou, absoluut niet dus. Dus dan toch maar een bedrade camera (die ook continu kan opnemen). Deze gaat dus terug naar de leverancier. De fabrikant zegt dat versie B een T31 chip gebruikt, versie A een Haisi.
Dat betekent wel dat ik een goede grondkabel nodig ga hebben, iemand tips?
Maar in het geval van de 2.8 zou ik natuurlijk ook de camera iets meer naar rechts kunnen hangen (zodat ik alleen de parkeerstrook voor ons huis mee pak (dus minder dan nu op de voorbeeldfoto)), en dan is het voordeel van de 2.8 dat ik naar rechts nog veel meer beeld over heb? Of maak ik nu een denkfout?Caeruleus schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:00:
Ik ben geen expert maar ik neig naar 3.6 zodat je een wat smaller beeld hebt, ook omdat je de openbare weg niet wil zien. Enige nadeel van een 3.6 is dat je wellicht het gebied dicht bij de paal niet helemaal goed in beeld krijgt.
Ik ben ook wel benieuwd naar mijn andere vragen:
En: zoals je ziet hangt er een lamp tegen de garage aan, die getriggerd wordt door beweging. Deze zal waarschijnlijk net in het beeld van de camera hangen. Gaat dit deze camera echt verblinden of kan die dat goed managen?
Ik ben benieuwd hoe je dit hebt opgelost, gezien ik hetzelfde probleem heb. De activiteitenzone heb ik oranje gekleurd.Wolfpack01 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:20:
Het instellen van een camerabewaking is totaal nieuw voor mij en ik heb nogal veel last van notificaties die heel de dag verstuurd worden met titel 'human detection'. Ik gebruik een Imou turret.
Nu heb ik bvb een optie 'instellen detectie regio' met een raster die ik oftewel oranje kan kleuren oftewel leeg kan laten. Nu vroeg ik mij af is het oranje kleur het deel waarop hij wel moet op reageren en in het oog hebben of is het net het omgekeerde?
Als er nog pro tips zijn altijd welkom, want dit wordt echt vervelend!
Mijn voorlopige conclusie: de 'human detection' lijkt zich niet aan de detectie-regio te houden. De 'motion detection' lijkt zich wel aan de detectie-regio te houden. Ik heb namelijk net een klein hoekje openbare weg erop, en als daar mensen fietsen is het gelijk 'human detected'.
(Yep dat ging snel: afgelopen vrijdag op AliExpress gekocht, kwam gisterenmorgen binnen en 's avonds gelijk opgehangen)
Ik heb trouwens een dahua ipc-hdw5231r-ze
Het is mij gelukt de camera in google te koppelen.
Ik kan nu bijv tegen google zeggen show front door, dan laat hij de stream op bijv de TV via een chromecast zien of op een nest hub.
Hiervoor heb ik de camera eerst aan de imou life toegevoegd.
Daarna kan je in de google instellingen je camera toevoegen door daar weer te kiezen voor imou.
Alleen mijn probleem was de camera kon niet weergegeven worden vanwege de te hoge framerate
Gister een beetje mee lopen klooien na een opmerking hier van de framrate en nu speelt de camera zonder probleem af.
Het is mij gelukt de camera in google te koppelen.
Ik kan nu bijv tegen google zeggen show front door, dan laat hij de stream op bijv de TV via een chromecast zien of op een nest hub.
Hiervoor heb ik de camera eerst aan de imou life toegevoegd.
Daarna kan je in de google instellingen je camera toevoegen door daar weer te kiezen voor imou.
Alleen mijn probleem was de camera kon niet weergegeven worden vanwege de te hoge framerate
Gister een beetje mee lopen klooien na een opmerking hier van de framrate en nu speelt de camera zonder probleem af.
Burp
Voor diegene die ook een IPC-T5442TM-AS gebruiken (of vergelijkbaar) en deze hebben opgehangen middels een PFB204W en eventueel PFA152-E; hoe hebben jullie dit netjes waterdicht gemaakt? Zover ik kan zien is de PFB204W open, en sluit eigenlijk nergens waterdicht af...
Ik was eigenlijk voornemens deze camera te bevestigen aan een houten tuinpaal. Hebben jullie tips hoe je netwerkbuitenkabel netjes waterdicht verbindt met de camera? En wat doe je met de ongebruikte voedingsconnector? Plaats je deze zonder verdere bescherming in de mount? Of gebruik je ergens een lasdoos?
Ik was eigenlijk voornemens deze camera te bevestigen aan een houten tuinpaal. Hebben jullie tips hoe je netwerkbuitenkabel netjes waterdicht verbindt met de camera? En wat doe je met de ongebruikte voedingsconnector? Plaats je deze zonder verdere bescherming in de mount? Of gebruik je ergens een lasdoos?
Hardwarenoob hier, op zoek naar selfhosted advies.
Twee jaar terug had ik twee van die pricewatch: Xiaomi Mi Home Security Camera 360° aangeschaft. Aanvankelijk erg blij, want:
Maar na twee jaar moet ik het volgende bekennen:
ᵃ) Misschien is 1080p niet te laag, maar de compressie is zeker te sterk. Alles lijkt mooi op de camera, maar ik had laatst een inbreker op beeld en zijn gezicht was één grote smurrie. Na wat verder onderzoek blijkt dus - en daar had ik twee jaar lang geen rekening mee gehouden - dat alles alleen zo mooi scherp is als een beeld een seconde of twee hetzelfde is, en daarna de beweging klein is. Een vogeltje of sluipende kat wil nog wel scherp zijn.
ᵇ) Vele terabytes aan datalekken en privacyschandalen verder wil ik eigenlijk geen 3rd party cloud meer gebruiken. Ik heb een NAS op een externe locatie met glasvezelverbinding staan, en die gebruik zoveel mogelijk als vervanger van cloud services. (Nextcloud ipv Google calendar/contacts, Syncthing ipv Dropbox, je kent het wel.) De NAS heeft wat gekost, en 1000/1000 is ook niet gratis, maar de afweging was dat ik dan niet meer voor cloud services zou betalen.
Nu zoek ik een aanvulling/vervanging van deze camera's, idealiter met bovenstaande ✅'s, maar dan selfhosted en niet te ingewikkeld (geen raspberry knutselwerk). Volgens mij kom ik qua software dan uit op Shinobi (of niet, ik kan alleen maar voorbeelden vinden waar Shinobi en de camera's op het zelfde netwerk zitten en de dief dus gewoon de opname's mee kan nemen), maar ik kan nergens aanbevolen 2021 camera's vinden die niet zo'n harde vendor-lockin hebben dat je je bij iedere firmware update moet afvragen of ze nog werken.
Een alternatief dat ik heb overwogen is een aantal Blink Indoors en een Blink Outdoor op één basisstation, want het is zo lekker gemakkelijk en betaalbaar. Set it and forget it. Maar (1) dan zit je toch weer met een €10/maand cloud, (2) volgens mij zijn in werkelijkheid de batterijen op de haverklap leeg, en (3) de compressie is misschien niet veel beter dan bij Xiaomi.
Twee jaar terug had ik twee van die pricewatch: Xiaomi Mi Home Security Camera 360° aangeschaft. Aanvankelijk erg blij, want:
✅ | Echt video en niet van dat mjpeg |
✅ | Live meekijken zonder overige functies te pauzeren |
✅ | Opname op NAS (smb) |
✅ | Stuurt notificatie bij beweging |
✅ | Slaat fragment bij beweging op in de cloud (zodat dief het niet kan wissen) |
✅ | App voor smartphone |
✅ | Automatische nachtmode met IR |
✅ | Simpele Wi-Fi camera, geen extra hardware |
✅ | Goed betaalbaar |
Maar na twee jaar moet ik het volgende bekennen:
❌ | 1080p is eigenlijk te laagᵃ |
❌ | Door sterke compressie zijn beelden niet bruikbaarᵃ |
❌ | Xiaomi Cloudᵇ |
ᵃ) Misschien is 1080p niet te laag, maar de compressie is zeker te sterk. Alles lijkt mooi op de camera, maar ik had laatst een inbreker op beeld en zijn gezicht was één grote smurrie. Na wat verder onderzoek blijkt dus - en daar had ik twee jaar lang geen rekening mee gehouden - dat alles alleen zo mooi scherp is als een beeld een seconde of twee hetzelfde is, en daarna de beweging klein is. Een vogeltje of sluipende kat wil nog wel scherp zijn.
ᵇ) Vele terabytes aan datalekken en privacyschandalen verder wil ik eigenlijk geen 3rd party cloud meer gebruiken. Ik heb een NAS op een externe locatie met glasvezelverbinding staan, en die gebruik zoveel mogelijk als vervanger van cloud services. (Nextcloud ipv Google calendar/contacts, Syncthing ipv Dropbox, je kent het wel.) De NAS heeft wat gekost, en 1000/1000 is ook niet gratis, maar de afweging was dat ik dan niet meer voor cloud services zou betalen.
Nu zoek ik een aanvulling/vervanging van deze camera's, idealiter met bovenstaande ✅'s, maar dan selfhosted en niet te ingewikkeld (geen raspberry knutselwerk). Volgens mij kom ik qua software dan uit op Shinobi (of niet, ik kan alleen maar voorbeelden vinden waar Shinobi en de camera's op het zelfde netwerk zitten en de dief dus gewoon de opname's mee kan nemen), maar ik kan nergens aanbevolen 2021 camera's vinden die niet zo'n harde vendor-lockin hebben dat je je bij iedere firmware update moet afvragen of ze nog werken.
Een alternatief dat ik heb overwogen is een aantal Blink Indoors en een Blink Outdoor op één basisstation, want het is zo lekker gemakkelijk en betaalbaar. Set it and forget it. Maar (1) dan zit je toch weer met een €10/maand cloud, (2) volgens mij zijn in werkelijkheid de batterijen op de haverklap leeg, en (3) de compressie is misschien niet veel beter dan bij Xiaomi.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
De netwerk connector kan je "waterdicht" maken met de meegeleverde tule. Die moet je dus wel eerst op de kabel schuiven voordat je de RJ45 connector er aan krimpt. Dit is volgens Dahua meer dan voldoende.zunrob schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:51:
Voor diegene die ook een IPC-T5442TM-AS gebruiken (of vergelijkbaar) en deze hebben opgehangen middels een PFB204W en eventueel PFA152-E; hoe hebben jullie dit netjes waterdicht gemaakt? Zover ik kan zien is de PFB204W open, en sluit eigenlijk nergens waterdicht af...
De meegeleverde voedingsconnector hoef je niet persé af te sluiten. Ik doe er altijd een stukje vulkaniserende tape overheen.
Dankjewel! Heb eigenlijk niet zoveel zin om te krimpen (welke connectors en tang raad je aan mocht het wel nodig zijn?), en zou liever bijvoorbeeld zoiets (https://www.kabelshop.nl/...020666-i17683-t25962.html) gebruiken. Past de tule daaromheeen?etienne001 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:08:
[...]
De netwerk connector kan je "waterdicht" maken met de meegeleverde tule. Die moet je dus wel eerst op de kabel schuiven voordat je de RJ45 connector er aan krimpt. Dit is volgens Dahua meer dan voldoende.
De meegeleverde voedingsconnector hoef je niet persé af te sluiten. Ik doe er altijd een stukje vulkaniserende tape overheen.
Ik denk dat die connector niet gaan passen, die tule is niet heel groot:zunrob schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:12:
[...]
Dankjewel! Heb eigenlijk niet zoveel zin om te krimpen (welke connectors en tang raad je aan mocht het wel nodig zijn?), en zou liever bijvoorbeeld zoiets (https://www.kabelshop.nl/...020666-i17683-t25962.html) gebruiken. Past de tule daaromheeen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mLxyyoLza5ft6co73BwMJ9rq.jpg?f=user_large)
Ik gebruik zelf Radiall connectoren, niet de goedkoopste, ook niet de duurste.
Een tang hoeft niet heel duur te zijn hoor, heeft je buurman er toevallig geen 1 liggen?
Je zou ook nog de door jou genoemde connector kunnen gebruiken en dan het geheel intapen met vulkaniserende tape.
[ Voor 6% gewijzigd door etienne001 op 16-06-2021 11:36 ]
Dan ga ik er toch meteen een vraag achteraan stellen. Ik heb eigenlijk altijd begrepen dat je voor 'permanente' kabels altijd een stugge kabel gebruikt en dat je juist daar zelf geen RJ45 aan knijpt. Dat was ik dan eigenlijk ook van plan voor deze camera. Wat voor kabel gebruiken jullie aan te gebruiken (bij voorkeur ook voor buiten dan).etienne001 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:31:
[...]
Ik denk dat die connector niet gaan passen, die tule is niet heel groot:[Afbeelding]
Ik gebruik zelf Radiall connectoren, niet de goedkoopste, ook niet de duurste.
Een tang hoeft niet heel duur te zijn hoor, heeft je buurman er toevallig geen 1 liggen?
Je zou ook nog de door jou genoemde connector kunnen gebruiken en dan het geheel intapen met vulkaniserende tape.
Ik gebruik inderdaad ook gewone stugge UTP kabel. Voor camera's gewoon CAT5e, meer dan voldoende.zunrob schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:04:
[...]
Dan ga ik er toch meteen een vraag achteraan stellen. Ik heb eigenlijk altijd begrepen dat je voor 'permanente' kabels altijd een stugge kabel gebruikt en dat je juist daar zelf geen RJ45 aan knijpt. Dat was ik dan eigenlijk ook van plan voor deze camera. Wat voor kabel gebruiken jullie aan te gebruiken (bij voorkeur ook voor buiten dan).
Ik gebruik dan wel RJ45 pluggen die geschikt zijn voor massieve aders, er zit namelijk verschil in de connectoren, soepel/massief.
Ooit wel eens de fout gemaakt een RJ45 plug voor soepel op massieve kern te krimpen, helaas kwam 1 aderpaar niet door de meting.
In een netwerk kast gebruik je flexibele kabels met rj45 connectors voor flexibele kabel.
Voor een Ip cam wordt meestal stugge kabel met rj 45 connectors voor stugge kabel (volle kern koper) gebruikt, eventueel de kabel in outdoor kwaliteit.
Eens aangelegd en geïnstalleerd blijft deze kabel en aansluiting soms jaren on aangeroerd.
Voor een Ip cam wordt meestal stugge kabel met rj 45 connectors voor stugge kabel (volle kern koper) gebruikt, eventueel de kabel in outdoor kwaliteit.
Eens aangelegd en geïnstalleerd blijft deze kabel en aansluiting soms jaren on aangeroerd.
Minimaal cat5e met 100% volkern koperen aders.
Afhankelijk van je lengte is soms een kabel met connectors eraan weer goedkoper.
Afhankelijk van je lengte is soms een kabel met connectors eraan weer goedkoper.
Ik heb een POE SPLITTER probleem waar ik niet uit kom, ik heb een buitencamera (HIKVISION DS-2DE4425IW-DE), wordt dus buiten gebruikt.
Hier sluit ik een externe microfoon op aan (DS-2FP2020), deze behoeft 12v spanning.
Ik gebruik een 802.3af POE INJECTOR, ik heb ik WEL data maar GEEN spanning meer!
(De UTP kabel KOMT van een EDIMAX ES-1008PH V2 GIGABIT POE+ Switch)
>>>
IK BEN ERACHTER DAT HET WERKT, als ik 2 netwerk kabels trek naar de camera, de ene voor de stroom van de microfoon, en de andere voor de camera!!!
Dan werkt alles! Zowel MIC als CAM!
Ik had ook een 12 volt stroomdraad kunnen trekken, maar dit was makkelijker.
WEL VAN DE ZOTTE, DAT JE GEEN POE (stroom) krijgt van de originele netwerkkabel!!!
Zonder dat je je netwerk verliest!
Ik vind de situatie, verre van wenselijk, maar in deze situatie, werkt alles!!
<<<
Hier nog ter ondersteuning de twee linkjes betreffende de splitter en injector..:
https://www.amazon.nl/dp/..._487767311_302_E_DDE_dt_1
DUS: OPLOSSING Is er, niet de mooiste.
Ronnie
---
Afbeelding Camera, Microfoon aansluitschema
Hier sluit ik een externe microfoon op aan (DS-2FP2020), deze behoeft 12v spanning.
Ik gebruik een 802.3af POE INJECTOR, ik heb ik WEL data maar GEEN spanning meer!
(De UTP kabel KOMT van een EDIMAX ES-1008PH V2 GIGABIT POE+ Switch)
>>>
IK BEN ERACHTER DAT HET WERKT, als ik 2 netwerk kabels trek naar de camera, de ene voor de stroom van de microfoon, en de andere voor de camera!!!
Dan werkt alles! Zowel MIC als CAM!
Ik had ook een 12 volt stroomdraad kunnen trekken, maar dit was makkelijker.
WEL VAN DE ZOTTE, DAT JE GEEN POE (stroom) krijgt van de originele netwerkkabel!!!
Zonder dat je je netwerk verliest!
Ik vind de situatie, verre van wenselijk, maar in deze situatie, werkt alles!!
<<<
Hier nog ter ondersteuning de twee linkjes betreffende de splitter en injector..:
DUS: OPLOSSING Is er, niet de mooiste.
Ronnie
---
Afbeelding Camera, Microfoon aansluitschema
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cjWNUQQG2PYqI5EzewoX9xHA.jpg?f=user_large)
[ Voor 109% gewijzigd door RonnekeNLD op 24-06-2021 12:25 . Reden: Linkjes toegevoegd. En alles werkt nu. ]
Ik wil ons nieuwe huis ook gaan voorzien van camera's.
Redelijk simpel:
- camera bij de voordeur, wel een tuin van 1m dus ik ga ook de weg voor mijn huis opnemen
- camera bij de uitbouw welke recht op mijn tuin gericht staat
- opslag ergens in huis, liefst draadloos met laptop op netwerk terug te kijken
Met camera live kijken zie ik niet zoveel meerwaarde in, voor 100 euro extra prima maar ga er geen 500 euro aan uitgeven.
Nu kan ik wel hardware kiezen, online genoeg te vinden... Maar: dat is niet zo mijn zorg. Mijn zorg is de installatie met netwerk kabels en stroom.
Ik wil geen plakgoot over de hele muur of het plafond hebben. Ik neem aan dat als ik een installatie kies bij bijvoorbeeld Feenstra dit toch gaat doen? Even de hele betonnen muur (huis uit 2015) uitfrezen is niet te doen...
Dit weerhield mij al van camera's in mijn huidige huis...
Redelijk simpel:
- camera bij de voordeur, wel een tuin van 1m dus ik ga ook de weg voor mijn huis opnemen
- camera bij de uitbouw welke recht op mijn tuin gericht staat
- opslag ergens in huis, liefst draadloos met laptop op netwerk terug te kijken
Met camera live kijken zie ik niet zoveel meerwaarde in, voor 100 euro extra prima maar ga er geen 500 euro aan uitgeven.
Nu kan ik wel hardware kiezen, online genoeg te vinden... Maar: dat is niet zo mijn zorg. Mijn zorg is de installatie met netwerk kabels en stroom.
Ik wil geen plakgoot over de hele muur of het plafond hebben. Ik neem aan dat als ik een installatie kies bij bijvoorbeeld Feenstra dit toch gaat doen? Even de hele betonnen muur (huis uit 2015) uitfrezen is niet te doen...
Meestal gaan de kabels via de spouw of onder de dakpannen lang, dus kabelgoten etc ga je geen last van hebben als het goed isPresident schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:53:
[ Voor 7% gewijzigd door GermanPivo op 20-06-2021 08:59 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Dus als ik als voorbeeld Feenstra neem: voor installatie van 149 euro schroeven ze alles aan de muren, boren ze gaten in de buitenmuur, trekken ze hem door de spouw (geen idee hoe dat zit met een huis uit 2015), gaan ze de hele kruipruimte door kruipen voor de stroom en netwerk kabels, boren ze een gat in de vloer van de meterkast en sluiten ze daar alles aan? Dus zijn ze ook elektricien?GermanPivo schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:59:
[...]
Meestal gaan de kabels via de spouw of onder de dakpannen lang, dus kabelgoten etc ga je geen last van hebben als het goed is
Geen idee, ik zou niet een speler als Feenstra nemen om de camera's te installeren. Maar waarom heb je ze niet gebeld en de vraag gesteld?President schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:03:
[...]
Dus als ik als voorbeeld Feenstra neem: voor installatie van 149 euro schroeven ze alles aan de muren, boren ze gaten in de buitenmuur, trekken ze hem door de spouw (geen idee hoe dat zit met een huis uit 2015), gaan ze de hele kruipruimte door kruipen voor de stroom en netwerk kabels, boren ze een gat in de vloer van de meterkast en sluiten ze daar alles aan? Dus zijn ze ook elektricien?
Die pakketprijs van €1099 + installatiekosten komt ook niet uit de lucht vallen - daar hebben ze ook echt wel al een groot gedeelte van de installatiekosten in verwerkt. Je hoeft overigens geen elektricien te zijn om iets in de meterkast aan te sluiten - dat is niet zo spannend. En er gaat maar één kabel naar de camera met PoE, dus aparte voeding voor de camera is al niet nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 20-06-2021 09:14 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Omdat dat één van de vele bedrijven is en je dan straks weer allerlei vage beloftes krijgt die achteraf toch niet zo zijn. Maar ik ga het installeren niet zelf doen met kabels door muren en kruipruimtes doen, het liefst ook iemand die de camera's bevestigt zodat ze goed aangesloten zijn. Als dat 1000-1500 euro voor het totale plaatje is dan vind ik dat prima, ik geef immers ook 6x1000 euro uit aan 6 rolluiken met installatie :-).GermanPivo schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:13:
[...]
Geen idee, ik zou niet een speler als Feenstra nemen om de camera's te installeren. Maar waarom heb je ze niet gebeld en de vraag gesteld?![]()
Die pakketprijs van €1099 + installatiekosten komt ook niet uit de lucht vallen - daar hebben ze ook echt wel al een groot gedeelte van de installatiekosten in verwerkt. Je hoeft overigens geen elektricien te zijn om iets in de meterkast aan te sluiten - dat is niet zo spannend. En er gaat maar één kabel naar de camera met PoE, dus aparte voeding voor de camera is al niet nodig.
Maar goed, dan moet ik dus gaan uitzoeken welk bedrijf ik in regio leiden het beste hiervoor kan benaderen!
Als je echt wilt weten hoe de installatie uitgelegd gaat worden dan kun je dat natuurlijk niet enkel online regelen.President schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:20:
[...]
Omdat dat één van de vele bedrijven is en je dan straks weer allerlei vage beloftes krijgt die achteraf toch niet zo zijn. Maar ik ga het installeren niet zelf doen met kabels door muren en kruipruimtes doen, het liefst ook iemand die de camera's bevestigt zodat ze goed aangesloten zijn. Als dat 1000-1500 euro voor het totale plaatje is dan vind ik dat prima, ik geef immers ook 6x1000 euro uit aan 6 rolluiken met installatie :-).
Maar goed, dan moet ik dus gaan uitzoeken welk bedrijf ik in regio leiden het beste hiervoor kan benaderen!
Nodig 2 of 3 partijen uit in je huis, leg ze uit wat jij wel en niet wilt en laat ze een passende offerte aanbieden waarin beschreven staat hoe de camera’s geplaatst en aangesloten worden. Dan kun je vervolgens offertes vergelijken op inhoud en op prijs.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Vraagje, totaal nieuw in deze wereld. Zat bij de Amazon Primedeals te loeren naar deze set met NVR.
Nu zie ik alleen dat er 8 poorten voor camera’s op zitten. Betekent dat dat elke camera een directe kabel naar de NVR zou moeten krijgen, ipv gewoon via IP te kunnen worden aangesloten?
Idealiter zou ik de cameras gewoon aansluiten op hun dichtstbijzijnde router/switch, en dan ergens centraal de NVR plaatsen.
https://www.amazon.nl/Bev...-RLK8-520D4/dp/B08KG8RSSP
Nu zie ik alleen dat er 8 poorten voor camera’s op zitten. Betekent dat dat elke camera een directe kabel naar de NVR zou moeten krijgen, ipv gewoon via IP te kunnen worden aangesloten?
Idealiter zou ik de cameras gewoon aansluiten op hun dichtstbijzijnde router/switch, en dan ergens centraal de NVR plaatsen.
Wil langs deze weg jullie allemaal van harte bedanken voor de info in dit topic.
Enkele weken geleden verscheen er in de buurt-Whatsapp groep foto's genomen van een bewakingscamera, met daarop een fris heerschap die pakjes wegnam die aan de voordeur lagen van mensen in de buurt...deze persoon woont zelf ook in ons dorp, en is al vaker voorbij gekomen...
Dat heeft me doen zoeken naar een soortgelijke oplossing, dat er toch iets van bewijsmateriaal is als er zoiets bij ons gebeurd.
Na lang lezen en zoeken het volgende gedaan:
-2 x Dahua DH-IPC-HDBW5442E-ZE + PFB203W via andy besteld (343EUR totaal, dus 170EUR per camera+mount+verzending, zonder douanekosten, op 3 dagen in huis...onvoorstelbaar!
-Meteen alle netwerkspul geupgrade naar POE (en meteen de WiFi ook aangepakt, alles is nu TP-Link met EAP225's en OC200 controller, maar dat is niet echt van belang hier...)
1 van de items die ik ontbrak voor mijn installatie was een lange SDS boor voor in mijn boormachine, deze maar besteld op Amazon...

Geen grap, gewoon opengescheurd met een vinger in een hoek, en boor was weg...gelukkig kosteloos vervangen door Amazon, en ook geen idee of het hier aan de voordeur is gebeurd of ergens onderweg...maar het is wel hilarisch dat de boor om de beveiligingscamera's op te hangen, gestolen is...
Anyway...Installatie was een dagje werk, heb leren kabels trekken, RJ45 krimpen op CA kabel, buisjes hangen, etc. Nuttige dag. Event recording lokaal op een Micro SD kaartje, en ook nog op een Synology NAS.
Wat. Een. Beeld. Low light is erg indrukwekkend. Heb ook het "geluk" dat de voordeur net aan een gloednieuwe LED straatlamp ligt, dus ik kan de hele nacht in full color mode werken. Ik ben nog wat aan het prullen met settings, maar ik ben echt onder de indruk van de capabiliteiten van de 5442's!
Dank aan iedereen die hier heeft bijgedragen, vooral aan degene die Andy hebben aangeraden!
Enkele weken geleden verscheen er in de buurt-Whatsapp groep foto's genomen van een bewakingscamera, met daarop een fris heerschap die pakjes wegnam die aan de voordeur lagen van mensen in de buurt...deze persoon woont zelf ook in ons dorp, en is al vaker voorbij gekomen...
Dat heeft me doen zoeken naar een soortgelijke oplossing, dat er toch iets van bewijsmateriaal is als er zoiets bij ons gebeurd.
-2 x Dahua DH-IPC-HDBW5442E-ZE + PFB203W via andy besteld (343EUR totaal, dus 170EUR per camera+mount+verzending, zonder douanekosten, op 3 dagen in huis...onvoorstelbaar!
-Meteen alle netwerkspul geupgrade naar POE (en meteen de WiFi ook aangepakt, alles is nu TP-Link met EAP225's en OC200 controller, maar dat is niet echt van belang hier...)
1 van de items die ik ontbrak voor mijn installatie was een lange SDS boor voor in mijn boormachine, deze maar besteld op Amazon...

Geen grap, gewoon opengescheurd met een vinger in een hoek, en boor was weg...gelukkig kosteloos vervangen door Amazon, en ook geen idee of het hier aan de voordeur is gebeurd of ergens onderweg...maar het is wel hilarisch dat de boor om de beveiligingscamera's op te hangen, gestolen is...
Anyway...Installatie was een dagje werk, heb leren kabels trekken, RJ45 krimpen op CA kabel, buisjes hangen, etc. Nuttige dag. Event recording lokaal op een Micro SD kaartje, en ook nog op een Synology NAS.
Wat. Een. Beeld. Low light is erg indrukwekkend. Heb ook het "geluk" dat de voordeur net aan een gloednieuwe LED straatlamp ligt, dus ik kan de hele nacht in full color mode werken. Ik ben nog wat aan het prullen met settings, maar ik ben echt onder de indruk van de capabiliteiten van de 5442's!
Dank aan iedereen die hier heeft bijgedragen, vooral aan degene die Andy hebben aangeraden!
De boor is waarschijnlijk door de doos heen gekomen (zwaar en puntig) en ergens in het sorteercentrum blijven haken (boor is net een vinger met openscheuren).
Ik denk niet dat iemand bewust een boor eruit haalt.
Dat dacht ik eerst ook, gewoon de boorpunt die door de hoek was geduwd tijdens transport...maar de vervangende boor die zat in een plastic doos, die niet door zo'n scheur zou passen.Lieuwe15 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:44:
De boor is waarschijnlijk door de doos heen gekomen (zwaar en puntig) en ergens in het sorteercentrum blijven haken (boor is net een vinger met openscheuren).
De NVR heeft POE dus daarom moet je ook de camera’s via POE aansluiten en niet via je eigen router laten lopen. Die heeft vast geen POE.sanzut schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:48:
Vraagje, totaal nieuw in deze wereld. Zat bij de Amazon Primedeals te loeren naar deze set met NVR.
Mooie ervaring, dank voor het delen.TooTall schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:08:
Wil langs deze weg jullie allemaal van harte bedanken voor de info in dit topic.
[Afbeelding]
En ja, we raden hier Andy niet voor niets aan, is betrouwbaar, snel en relatief goedkoop.
Ben wel benieuwd wat voor beeld je ‘s nachts ziet.
Wil je een voorbeeld laten zien? Mag ook via een PB ivm de privacy.
Oke, maar als ik wél POE heb, dan hoeft dat dus niet persee via de POE poorten op de NVR te worden aangesloten?HoppyF schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:14:
[...]
De NVR heeft POE dus daarom moet je ook de camera’s via POE aansluiten en niet via je eigen router laten lopen. Die heeft vast geen POE.
Nee, als je al een geschikte POE router hebt kun je daar de camera’s op aansluiten en de NVR ergens in je netwerk plaatsen waar het je uitkomt.sanzut schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:02:
[...]
Oke, maar als ik wél POE heb, dan hoeft dat dus niet persee via de POE poorten op de NVR te worden aangesloten?
Nadeel is wel als je de camera's op je eigen netwerk aansluit dat het dataverkeer van de camera's naar de NVR over je netwerk gaat.HoppyF schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:59:
[...]
Nee, als je al een geschikte POE router hebt kun je daar de camera’s op aansluiten en de NVR ergens in je netwerk plaatsen waar het je uitkomt.
Zit je nog maar met een 100Mbit netwerk dan loopt je netwerk aardig vol.
Dus heb je een NVR met PoE, lekker daar de camera's op aansluiten zou ik zeggen.
Ik heb een POE+ GIGABIT netwerkswitch, hier is een Hikvision camera op aangesloten (CAT. 6 ETHERNET),
omdat deze camera geen microfoon heeft, heb ik een losse 12v externe microfoon aangesloten.
Deze behoeft dus 12 volt spanning, ik denk, ik koop een POE injector, die ZOWEL de stroom ALS de data gescheiden levert (de ethernet ligt er toch).
Dus de microfoon heeft dan de 12 volt en ik heb nog steeds een DATA verbinding.
Het moet denk ik ook een passieve injector zijn, omdat er geen aknowledge van de microfoon komt (en ik heb dan geen 12v spanning).
Klopt deze veronderstelling?
Moet ik evt. een POE splitter gebruiken, ipv. de injector?
Dank voor elke info!
Ronnie
omdat deze camera geen microfoon heeft, heb ik een losse 12v externe microfoon aangesloten.
Deze behoeft dus 12 volt spanning, ik denk, ik koop een POE injector, die ZOWEL de stroom ALS de data gescheiden levert (de ethernet ligt er toch).
Dus de microfoon heeft dan de 12 volt en ik heb nog steeds een DATA verbinding.
Het moet denk ik ook een passieve injector zijn, omdat er geen aknowledge van de microfoon komt (en ik heb dan geen 12v spanning).
Klopt deze veronderstelling?
Moet ik evt. een POE splitter gebruiken, ipv. de injector?
Dank voor elke info!
Ronnie
Hoe hebben jullie de event detectie / motion detectie ingesteld eigenlijk?
Ik krijg nu op sommige dagen zeker als het regent heel veel {onnodige} meldingen hebben jullie nog een advies in welke treshold/sensitivity ik bijv moet zetten voor welk gebied.
Heb wat YouTube videos gezien alleen daar wordt ik nog niet wijzer van
Ik krijg nu op sommige dagen zeker als het regent heel veel {onnodige} meldingen hebben jullie nog een advies in welke treshold/sensitivity ik bijv moet zetten voor welk gebied.
Burp
Goede vraag, ook wel benieuwd naar.Wii4all schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:49:
Hoe hebben jullie de event detectie / motion detectie ingesteld eigenlijk?
Zelf heb ik op zonnige dagen met bewolking veel meldingen door reflectie van bewegende wolken op glimmende oppervlaktes zoals het dak van onze eigen auto.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Overseas Oders to Europe Union
https://www.ipcamtalk.com...rs-to-europe-union.57308/Hey guys From EU,
In July.1st the EU will charge all tax for any import items like to buy locally. Tax start from 0.1 Euros.
3 Changes.
1.No matter where the goods from China,USA or even within Europe, the seller/Buyer have to pay tax. So the selling price will be fully with tax if you buy on any online shops, like aliepxress, ebay, amazon. Right now buy directly from aliexpress you will pay VAT directly to aliexpress directly(Orders below 150 Euros). That means Aliexpress will help EU to charge the tax.
2. Orders exceed 150EUROS, the tax will be paid by the buyer(importer) ONLY.
3. Before the local shipping no tax , but now the aliexpress/ebay/amazon will charge tax too, for example ship from NL to DE, before will be no tax, but right now they will charge the tax for local shipping.
So how we deal with it, we still have the free tax way, but have to buy directly from us for directly payment.
If you can use those VAT for future deduction, can buy from our aliexpress directly.
Andy
Weinig verandering dus.Piet91 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:07:
Overseas Oders to Europe Union
[...]
https://www.ipcamtalk.com...rs-to-europe-union.57308/
Als je immers voorheen iets kocht van Amazon of EBay betaalde je ook al BTW.
Alleen bestellingen via Aliexpress waren zonder BTW.
Orders direct bij Andy (bv via e-mail) werden inclusief kosten berekend dus inclusief verzending en import.
Hoe Andy BTW verrekening deed is iets wat je als koper niet hoeft te weten.
Ik ben van plan mijn oude camera (Foscam FI9900P) aan het begin van de oprit tegen een houten paal te bevestigen. Deze camera beschikt helaas niet over POE. Aan het begin van de oprit heb ik nu nog geen stroom of netwerk. De camera beschikt wel over Wi-Fi. Ik dacht er daarom aan om een stroompunt bij die paal te maken om zo de camera van stroom te voorzien. Data-overdracht verder via Wi-Fi. Alleen, de camera wordt dus gevoed door een adapter. Hoe krijg ik deze netjes en vooral waterdicht aangesloten op het stroompunt dat ik aan het begin van de oprit ga maken?
PoE Adapter Set RJ45 DC 5,5 x 2,1 mm< TerugDelock Passives PoE Adapter Set RJ45 DC 5,5 x 2,1 mm Kan je niets met dit soort adapters, dan is alleen utp kabel nodig.zunrob schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:36:
Ik ben van plan mijn oude camera (Foscam FI9900P) aan het begin van de oprit tegen een houten paal te bevestigen. Deze camera beschikt helaas niet over POE. Aan het begin van de oprit heb ik nu nog geen stroom of netwerk. De camera beschikt wel over Wi-Fi. Ik dacht er daarom aan om een stroompunt bij die paal te maken om zo de camera van stroom te voorzien. Data-overdracht verder via Wi-Fi. Alleen, de camera wordt dus gevoed door een adapter. Hoe krijg ik deze netjes en vooral waterdicht aangesloten op het stroompunt dat ik aan het begin van de oprit ga maken?
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Goed idee! Alleen, ik heb niet zoveel trek om speciale UTP buitenkabel te kopen, dan heb ik veel te veel over. Kan ik de Belden 7965E ook buiten leggen, desnoods in een mantelbuis? Kabel komt direct onder de stenen van een oprit te liggen (in het zand).bbn_ldp schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:13:
[...]
PoE Adapter Set RJ45 DC 5,5 x 2,1 mm< TerugDelock Passives PoE Adapter Set RJ45 DC 5,5 x 2,1 mm Kan je niets met dit soort adapters, dan is alleen utp kabel nodig.
Gewone kabel in een slagvaste pvc buis kan ook onder de grond. Ik heb het ook in een mantelbuis naar de schuurzunrob schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:27:
[...]
Goed idee! Alleen, ik heb niet zoveel trek om speciale UTP buitenkabel te kopen, dan heb ik veel te veel over. Kan ik de Belden 7965E ook buiten leggen, desnoods in een mantelbuis? Kabel komt direct onder de stenen van een oprit te liggen (in het zand).
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Zijn er hier mensen die een ring bel hebben opgehangen in hun achtertuin als beveiliging?
Zit er aan te denken om dit te gaan doen in ons nieuwe huis inplaats van een camera in de achtertuin op te hangen, dit vanwege gezeik met buren.
Zit er aan te denken om dit te gaan doen in ons nieuwe huis inplaats van een camera in de achtertuin op te hangen, dit vanwege gezeik met buren.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Wacht even, je moet er nog gaan wonen en je hebt nu al gezeik met de buren?Mars18 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:38:
Zijn er hier mensen die een ring bel hebben opgehangen in hun achtertuin als beveiliging?
Hou er rekening mee, (als er niet hangen en je wil ze hangen en vooraf meld scheelt ook) niet iedere buur is erop tegen. Sommige zeggen zelfs hangt het maar goed vol altijd handig als er bij mij (de buurman dus) wat gebeurt, ik heb geen verstand van die dingen.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Heb het wat verkeerd omschreven, bedoel om gezeik te voorkomen in het nieuwe huis.RobbyTown schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:43:
[...]
Wacht even, je moet er nog gaan wonen en je hebt nu al gezeik met de buren?
Hou er rekening mee, (als er niet hangen en je wil ze hangen en vooraf meld scheelt ook) niet iedere buur is erop tegen. Sommige zeggen zelfs hangt het maar goed vol altijd handig als er bij mij (de buurman dus) wat gebeurt, ik heb geen verstand van die dingen.
In ons huidige huis heeft het nog al voor gezeik met meerdere buren gezorgd..
Scheelt dat in het nieuwe huis 1 van de 2 buren ook een camera achter heeft
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Aha mooi dat scheelt al 50% wie weet is die andere ook voorMars18 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:01:
[...]
Heb het wat verkeerd omschreven, bedoel om gezeik te voorkomen in het nieuwe huis.
Ring is simpel en wat meer gecamoufleerd dan een echte camera (het heeft ook zijn voordelen). Vooral deze nadelen bij Ring ipv camera.
- Bereik is beperkt kunt geen meters ver kijken het is ook een deurbel geen camera.
- In de cloud (hoe je hem wil gebruiken) dus zit al aan abbo al heb je dat met normale camera's ook behalve met eigen nvr.
- Zonder PoE of stroom word het accu en moet je 'regelmatig' vervangen en net leeg als je op vakantie bent en vooraf vergeten bent te vervangen.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Het is toch jouw achtertuin die je wilt bewaken?Mars18 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:01:
[...]
Heb het wat verkeerd omschreven, bedoel om gezeik te voorkomen in het nieuwe huis.
Gaat de buren niets aan wat jij in je tuin doet.
Het is wat anders als jouw camera pontificaal de tuin van de buren in de gaten houdt.
Dat is niet de bedoeling maar over het algemeen kun je stellen dat het geen probleem mag zijn.
Voor de goede orde kun je vooral wel je plannen met de buren bespreken en uitleggen wat de bedoeling is.
Een ring deurbel camera is niet zinvol.
Neem dan gewoon een goede camera die niet te opzichtig is.
De kosten daarvan zijn niet hoog en kwalitatief heb je dan ook een goed beeld.
Ik heb al jaren een camera en de buren en straat (Whatsapp groep) weten dat ook.
Sterker nog, ze komen mij om beelden vragen als er wat gebeurd is bv een inbraak of iets wat verdacht is.
De politie heeft ook al een paar keer beelden bij mij opgevraagd.
Of dit ook tot een daadwerkelijke aanhouding heeft geleid weet ik niet maar daar ga ik ook niet over.
Dat gaat dan wel om een camera bij de voordeur die ook een stuk oprit en een stukje straat meepakt.
Ja de camera in mijn achtertuin geeft alleen mijn tuin in beeld, zo heb ik hem ook precies gericht.HoppyF schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:21:
[...]
Het is toch jouw achtertuin die je wilt bewaken?
Gaat de buren niets aan wat jij in je tuin doet.
Het is wat anders als jouw camera pontificaal de tuin van de buren in de gaten houdt.
Dat is niet de bedoeling maar over het algemeen kun je stellen dat het geen probleem mag zijn.
Voor de goede orde kun je vooral wel je plannen met de buren bespreken en uitleggen wat de bedoeling is.
Een ring deurbel camera is niet zinvol.
Neem dan gewoon een goede camera die niet te opzichtig is.
De kosten daarvan zijn niet hoog en kwalitatief heb je dan ook een goed beeld.
Ik heb al jaren een camera en de buren en straat (Whatsapp groep) weten dat ook.
Sterker nog, ze komen mij om beelden vragen als er wat gebeurd is bv een inbraak of iets wat verdacht is.
De politie heeft ook al een paar keer beelden bij mij opgevraagd.
Of dit ook tot een daadwerkelijke aanhouding heeft geleid weet ik niet maar daar ga ik ook niet over.
Dat gaat dan wel om een camera bij de voordeur die ook een stuk oprit en een stukje straat meepakt.
Echter daar veel gezeik mee gehad, dus ben er wat huiverig voor geworden, scheelt zeker dat de ene buur in het nieuwe huis ook heeft
Niks aan de hand dus.Mars18 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:29:
[...]
Ja de camera in mijn achtertuin geeft alleen mijn tuin in beeld, zo heb ik hem ook precies gericht.
Echter daar veel gezeik mee gehad, dus ben er wat huiverig voor geworden, scheelt zeker dat de ene buur in het nieuwe huis ook heeft.
Snap ook niet dat de buren daarover kunnen gaan zeiken.
Maar zoals ik zei kun je het beste vooraf overleggen, dan kunnen ze zich nooit gepasseerd voelen.
Ik denk eraan om een nieuwe set camera’s aan te schaffen. Als vervanging voor mijn oude smartware met beeldscherm. De camera moet buiten hangen en de tuin en oprit filmen.
Nu heb ik ook al een starlight camera met nvr (geen POE) van qlink (eigenmerk) 5mp. Staat achter glas. Overdag prima beeld. En ‘snachts redelijk als er lantaarn verlichting is. Het grootste nadeel is dat personen op bewegende beelden vaak als een geest door het beeld gaan.
Nu wil ik dus een camera die dat niet meer heeft. Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer.
Aan welke kenmerken moet ik letten om aan mijn wens te voldoen? Dus ook bij donker scherp en duidelijk beeld.
Nu heb ik ook al een starlight camera met nvr (geen POE) van qlink (eigenmerk) 5mp. Staat achter glas. Overdag prima beeld. En ‘snachts redelijk als er lantaarn verlichting is. Het grootste nadeel is dat personen op bewegende beelden vaak als een geest door het beeld gaan.
Nu wil ik dus een camera die dat niet meer heeft. Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer.
Aan welke kenmerken moet ik letten om aan mijn wens te voldoen? Dus ook bij donker scherp en duidelijk beeld.
Simpel gezegd: meer licht!fmrama schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:46:
Ik denk eraan om een nieuwe set camera’s aan te schaffen. Als vervanging voor mijn oude smartware met beeldscherm. De camera moet buiten hangen en de tuin en oprit filmen.
Of een camera die zeer licht gevoelig is en met weinig licht toch een goed beeld geeft.
De vraag is dus of je in het donker nog iets van een lichtbron hebt.
Straatverlichting kan voldoende zijn maar dit ligt er dus aan hoe ver de lantaarn van je tuin/oprit is verwijderd.
Ik heb hier ook een oprit en krijg van de straatlantaarn redelijk wat licht.
Hikvision ColorVu is ook een optie, kun je op de camera licht genereren voor omgevingsverlichting en bij activatie van SMD kun je het licht feller laten branden.fmrama schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:04:
Ok! Dan neem ik dat mee in mijn zoek tocht. Meest lichtgevoelig.
@JL-IP(!) noemt Hikvision, dat is prima.fmrama schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:04:
Ok! Dan neem ik dat mee in mijn zoek tocht. Meest lichtgevoelig.
Dahua heeft ook Full color camera’s die heel lichtgevoelig zijn.
Lichtgevoelig bestaat eigenlijk uit twee dingen. De sensor in de camera die het beeld opneemt plus de lens.
Een lens met een F1.0 is ideaal. Al het licht ook al is het weinig, komt binnen.
Het licht van een klein led lampje of een zaklamp is al genoeg.
Regelmatig komen er ook nieuwe full color cameras uit.
Dahua komt deze maand met nieuwe camera’s las ik.
Deze twee komen deze maand uit, 4K, zoom, full color als het goed is.
Camera heeft geen IR maar wel witte LED verlichting.
Voldoende dus om goed beeld te geven.
Gevoeligheid:
0.0005Lux@F1.0
Turret:
IPC-HFW5449T1-ZE-LED
Dome:
IPC-HDBW5449R1-ZE-LED
[ Voor 16% gewijzigd door HoppyF op 07-07-2021 14:32 ]
Toch een vraag, kom er niet helemaal uit. Kan een kabel met PE-mantel, bijvoorbeeld de Belden 1583EPE direct in de grond? Komt onder tegels van de oprit dus ben niet bang voor schade door doorprikken. Alleen, Belden heeft zo gigantisch veel buitenkabels (sommige met gel erin) dat ik door de bomen het bos niet meer zie.bbn_ldp schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:56:
[...]
Gewone kabel in een slagvaste pvc buis kan ook onder de grond. Ik heb het ook in een mantelbuis naar de schuur
Een 2 tal jaar geleden heb ik een NVR en 2 camera's aangeschaft, nl: 2x DH-IPC-HDW5231R-ZE met steun PFB203W gekoppeld aan NVR 4108 HS 8P 4KS2.
Ik wil mijn netwerk uitbreiden met 3 camera's. Zijn er heden verbeterde types van de camera's die ik nu heb? Ze mogen gerust iets duurder zijn, zolang de kwaliteit maar beter is.
Ik zou ook graag kleinere steunen hebben. De steunen die ik nu heb vind ik te groot en opzichtig. Zijn hier alternatieven voor.
Ik zou graag ook een deurbelcamera plaatsen en aansluiten op de NVR, enige voorstellen?
Oja, waar ik ik de pagina vinden met de contactgegevens van Andy?
Alvast bedankt!
Ik wil mijn netwerk uitbreiden met 3 camera's. Zijn er heden verbeterde types van de camera's die ik nu heb? Ze mogen gerust iets duurder zijn, zolang de kwaliteit maar beter is.
Ik zou ook graag kleinere steunen hebben. De steunen die ik nu heb vind ik te groot en opzichtig. Zijn hier alternatieven voor.
Ik zou graag ook een deurbelcamera plaatsen en aansluiten op de NVR, enige voorstellen?
Alvast bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door Pol 6902 op 07-07-2021 14:51 ]
Reolink. Na menig duur en goedkoop merk in de harde realiteit gebruikt te hebben, komt Reolink er by far als beste uit. Grootste voordeel: Ze doen het ook zonder internet, en ook zonder cloud-kosten, en zijn stabiel en betrouwbaar gebleken. De mobiele app is erg goed, ruim configureerbaar, en er is een desktop app voor die ook goed werkt. Ik heb er inmiddels 5 van in en om huis, een paar draadloze, en 2 PoE wired ones. De wired ones zijn wat sneller, qua respons, maar de motion detectie is gelijkwaardig bij alle reolinks die ik heb staan.fmrama schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:46:
Met veel andere merken waren (en zijn) we niet blij, waaronder eufy/anker, daarvan is eigenlijk alleen de deurbel-cam interessant genoeg, de rest is onbetrouwbaar. En weer zo'n eigen Homebase vereiste, met nog meer WiFi vervuiling. Ook netatmo's cameraspul viel erg tegen, werd ongelooflijk heet. Arlo/netgear, niet aan beginnen, slecht beveiligd. Dahua, weinig compatibele filmpjes, wel mooi beeld als je ze eenmaal kunt afspelen. Slecht op mobiel gebied. Hikvision, Foscam, vielen me iedere keer weer tegen, vooral hun software is bagger. Dan zijn er nog cams van edimax, zavio, die het eigenlijk verbazingwekkend lang blijven doen, ook al is de firmware compleet lek, inmiddels. Veel IP-cameras moet je niet meer zonder VPN toegankelijk laten zijn, want dan heb je in no time een botnet in huis.
Tot zover mijn ongezouten tips. ;-)
Wat heb je zelf al gevonden? Zijn nogal wat vragen en het is niet u vraagt en wij zoeken het uitPol 6902 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:42:
Een 2 tal jaar geleden heb ik een NVR en 2 camera's aangeschaft, nl: 2x DH-IPC-HDW5231R-ZE met steun PFB203W gekoppeld aan NVR 4108 HS 8P 4KS2.
Alvast bedankt!
Reuze benieuwd waarom je vindt dat Hikvision bagger software heeft. Het is mijn nummer 1 verkoopmerk binnen mijn bedrijf en met Hik-Connect, Hik–ProConnect, Hik-Central of bijv. ivms4200 heeft Hikvision serieuze software op de marktjubeth schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:15:
[...]
Hikvision, Foscam, vielen me iedere keer weer tegen, vooral hun software is bagger.
[ Voor 21% gewijzigd door JL-IP(!) op 07-07-2021 15:48 ]
Hier mee eens, ik heb er twee draaien, 24/7 en inmiddels een jaar of 2. Gebruik Surveilance Station van Synology voor opslag, maar om live mee te kijken de Reolink app op een cheape Chinese tablet. Het werkt gewoon, niks cloud en zelfs zonder verbinding met internet (ze hangen bij mij in een local-only config, dus ze komen niet naar buiten).jubeth schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:15:
[...]
Reolink. Na menig duur en goedkoop merk in de harde realiteit gebruikt te hebben, komt Reolink er by far als beste uit. Grootste voordeel: Ze doen het ook zonder internet, en ook zonder cloud-kosten, en zijn stabiel en betrouwbaar gebleken. De mobiele app is erg goed, ruim configureerbaar, en er is een desktop app voor die ook goed werkt.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Eisen aan netwerkkabel in de grondzunrob schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:05:
[...]
Toch een vraag, kom er niet helemaal uit. Kan een kabel met PE-mantel, bijvoorbeeld de Belden 1583EPE direct in de grond? Komt onder tegels van de oprit dus ben niet bang voor schade door doorprikken. Alleen, Belden heeft zo gigantisch veel buitenkabels (sommige met gel erin) dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Misschien wordt je hier wat wijzer.
Die had ik idd al gelezen, maar in mijn geval betreft het een stukje onder de oprit door naar een paal met camera. Buis acht ik niet nodig. Vandaar de vraag of hier iemand een kabel met PE ook direct in de grond heeft gelegd?bbn_ldp schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:52:
[...]
Eisen aan netwerkkabel in de grond
Misschien wordt je hier wat wijzer.
Ik zou een kabeltje altijd door een buis laten lopen. Raakt de kabel ooit defect, dan hoef je niet nog eens te graven en kun je de kabels makkelijk doortrekken.