Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste
Acties:

• MaxDamage
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 17:05
zijn hier makkelijke oplossingen voor zonder dat ik de buurman toegang tot mijn nvr moet geven ?
Camera's niet op de nvr aansluiten maar op een switch. De nvr ook aan dezelfde switch hangen uiteraard.

• rterhofte
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 01-06 19:44
MaxDamage schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:47:
[...]

Camera's niet op de nvr aansluiten maar op een switch. De nvr ook aan dezelfde switch hangen uiteraard.
Ik heb express de poe nvr genomen zodat ik geen extra poe switch nodig heb het zou mooi zijn als er een andere oplossing was anders de buurman maar beperkte toegang tot de nvr geven.

• etienne001
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 24-06 14:53
rterhofte schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:50:
[...]

Ik heb express de poe nvr genomen zodat ik geen extra poe switch nodig heb het zou mooi zijn als er een andere oplossing was anders de buurman maar beperkte toegang tot de nvr geven.
De enige andere oplossing is dat de buurman geen app gebruikt, maar inlogt op de camera via de webinterface. Dit kan door het poortnummer van de betreffende camera achter het IP adres van de nvr te gebruiken.

Daarnaast zou ik mijn buurman niet op mijn netwerk willen hebben, wie weet wat hij allemaal uitspookt.
Gewoon de buurman lekker met de app laten inloggen op jouw externe ip adres vanaf zijn eigen netwerk en alleen de rechten geven dat hij camera X mag kijken/terugkijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RonnekeNLD
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 24-06 12:52
martinvdm schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:14:
[...]

Over het algemeen zijn de -U versies de modellen met een built in mic. Dat de software het kan wil niet altijd alles zeggen, sluit eens een externe mix aan.
Dank je, ik zal eens kijken, hoe of wat.
Ik vind dat het niet makkelijk is gemaakt om een ext. mic. aan te sluiten!
Ik zal eerst eens kijken of ik alle kabels kan vrijmaken van de camera..
Weet je toevallig of er ook een aansluitschema is voor deze specifieke camera?
(HIKVISION DS-2DE4425IW-DE)

Dank je!
Ronnie.

• martinvdm
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23-06 22:54

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

RonnekeNLD schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:57:
[...]

Dank je, ik zal eens kijken, hoe of wat.
Ik vind dat het niet makkelijk is gemaakt om een ext. mic. aan te sluiten!
Ik zal eerst eens kijken of ik alle kabels kan vrijmaken van de camera..
Weet je toevallig of er ook een aansluitschema is voor deze specifieke camera?
(HIKVISION DS-2DE4425IW-DE)

Dank je!
Ronnie.
In de manual?
https://www.hikvision.com...o-Series/DS-2DE4425IW-DE/

En anders op YouTube zat te vinden denk ik

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• PentaClover
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 23-06 16:46
Hoi vraagje, ik kan nergens iets over invoer rechten vinden voor IP camera's, betekend dat dan dat als ik via Andy een aantal camera's bestel ik "alleen" 21% BTW moet afdragen aan de douane ?

3200 Wp OZO+10000 Wp ZZW+3200 Wp WNW : PvOutput - Daikin 4MXM68N + 3 x FTXM20M2V1B + FTXA50A2V1BT

• JL-IP(!)
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 06:40
PentaClover schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:53:
Hoi vraagje, ik kan nergens iets over invoer rechten vinden voor IP camera's, betekend dat dan dat als ik via Andy een aantal camera's bestel ik "alleen" 21% BTW moet afdragen aan de douane ?
Dan heb je niet goed gezocht. Het wordt allemaal besproken in dit topic ;)

• PentaClover
JL-IP(!) schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:30:
[...]
Dan heb je niet goed gezocht. Het wordt allemaal besproken in dit topic ;)
Hoeveel % invoerheffing moet je dan betalen op camera's ?

Laat maar, ik heb het volgende gevonden bij de douane:
Camera's vallen onder goederen code 9007 10 00 00 = 3.7% uit China.
Een NVR valt onder goederen code 8521 90 00 20 = 5.2% uit China.

[Voor 29% gewijzigd door PentaClover op 30-03-2021 17:08]

3200 Wp OZO+10000 Wp ZZW+3200 Wp WNW : PvOutput - Daikin 4MXM68N + 3 x FTXM20M2V1B + FTXA50A2V1BT

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

PentaClover schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:43:
[...]

Hoeveel % invoerheffing moet je dan betalen op camera's ?

Laat maar, ik heb het volgende gevonden bij de douane:
Camera's vallen onder goederen code 9007 10 00 00 = 3.7% uit China.
Een NVR valt onder goederen code 8521 90 00 20 = 5.2% uit China.
Je moet niks. Je hebt kans op.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PentaClover
martinvdm schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:53:
[...]
Je moet niks. Je hebt kans op.
Nee je moet, en je hebt er kans op dat je er mee weg komt als er geen controle plaats vind terwijl je spullen de EU in probeert te smokkelen.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

PentaClover schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:05:
[...]

Nee je moet, en je hebt er kans op dat je er mee weg komt als er geen controle plaats vind terwijl je spullen de EU in probeert te smokkelen.
Ok wellicht waren mijn woorden wat kort af.
Ja je dient belasting af te dragen, echter komt het veel voor dat je geen controle krijgt en dus geen naheffing ontvangt. Heeft niks met smokkelen te maken, slechts met het wel of niet betalen van belasting.

• PentaClover
martinvdm schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:09:
[...]
Ok wellicht waren mijn woorden wat kort af.
Ja je dient belasting af te dragen, echter komt het veel voor dat je geen controle krijgt en dus geen naheffing ontvangt. Heeft niks met smokkelen te maken, slechts met het wel of niet betalen van belasting.
Dikke van Dale:

Betekenis 'smokkelen'
Je hebt gezocht op het woord: smokkelen.
smok·ke·len (smokkelde, heeft gesmokkeld)
  1. goederen met ontduiking van in- of uitvoerrechten over de grens vervoeren
  2. oneerlijk zijn; = bedriegen: een beetje smokkelen met het meten
;)

• B3nn3
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 22:42
Ik ben nieuwsgiering naar jullie manier van opnemen.

Ik heb een IPC-T5442TM-AS gekocht en aangesloten op mijn NVR4108-P-4KS2. Mijn idee was om IVS te gebruiken en dmv een intrusion regel enkel op te nemen wanneer er iemand het terrein op komt lopen. Alleen werkt bij mij het pre-record gedeelte heel erg slecht. Het begint altijd pas met opnemen wanneer de persoon al weg is/wegloopt. Nu las ik op fora dat men erbij zweert 24/7 op te nemen en dan dit soort intrusion alerts enkel te gebruiken om in de algemene opnames te kunnen navigeren. Wat is jullie methode in deze met opnemen?

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

PentaClover schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:14:
[...]

Dikke van Dale:

Betekenis 'smokkelen'
Je hebt gezocht op het woord: smokkelen.
smok·ke·len (smokkelde, heeft gesmokkeld)
  1. goederen met ontduiking van in- of uitvoerrechten over de grens vervoeren
  2. oneerlijk zijn; = bedriegen: een beetje smokkelen met het meten
;)
Ok stand corrected, alhoewel ik persoonlijk ‘smokkelen’ meer associeer met illegale goederen.

• ZatarraNL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 23:32
Ik hou deze thread al een tijdje in de gaten. Misschien kunnen jullie eens met me meedenken. Ik overweeg meerdere IP-camera's aan te schaffen. Nu heb ik al een tijdje één Foscam C1 die ik gebruik om het uit te proberen.

Ik heb nu een proxmox-server draaien met een stuk of 7 containers en een paar VM's. Deze server heeft ZFS raid10 met 16 TB opslag (4x 8TB). 32 GB RAM en een i5 8400.

Mijn idee was om deze server ook te gebruiken als VMS om van ca. 4 stuks 1080p camera's 7 dagen opnames te behouden. Of misschien opnames op basis van motion detection (maar het is maar een i5).

Momenteel is één van die containers een Ubuntu LXC container met Shinobi.
Installatie van Shinobi was simpel. De camera installeren viel helaas tegen. Het is me na veel moeite gelukt om de Foscam C1 te combineren met Shinobi als een onfiv/rtsp camera. Toch wordt nog regelmatig de stream onderbroken (elke ca. 2 dagen), en dan neemt Shinobi niets meer op. Gek genoeg is de C1 nog prima te benaderen via zijn eigen IP-adres. Een restart van de C1 en Shinobi lost de fout van de verbinding weer op.

Ik vraag me af of er niet iets intuïtievers is dan Shinobi. Milestone essentials+ bijvoorbeeld. Of ligt het vooral aan de C1?

Wat zouden jullie doen? Mooi aan Shinobi is dat het een low-resource oplossing is. Het kopieert in plaats van dat het codeert. Het is tenslotte maar een i5. Maar als het steeds mis gaat, dan werkt het natuurlijk niet.

Tips zijn welkom.

• Jeweetje
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04:52
Voor je camera’s zou je eens naar bv hikvision met accusense kunnen kijken, zijn voorzien van smart detectie zoal betreden gebied, line crossing etc. De detectie dan door de camera’s laten doen en opslag op je server.
Heb recentelijk 2 colorvue’s opgehangen en nagenoeg geen valse alarmen meer op schaduwen, vogels en bv de kat.
Andy wordt hier vaak vernoemd voor goede prijzen en snelle levering van hikvision en Dahua via AliExpress.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
JBS schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:15:
Voor de Dahua gebruikers hier: gebruiken jullie een timeserver om de tijd in sync te houden? Ik deed dat niet, en zag de tijd heel langzaam voorlopen op de daadwerkelijke tijd. Nu ik een Nederlandse NTP server (nl.pool.ntp.org) heb ingesteld gaat 't even goed, maar later loopt de tijd exact 'n uur achter.
marigo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

Heb je DST (Daylight saving time) wel ingesteld staan?
Gek genoeg worstel ik weer met de tijd van m'n Dahua camera.
NTP ingeschakeld met server nl.pool.ntp.org. DST uitgeschakeld, omdat ik aanneem dat dat in combinatie met een NL NTP server niet nodig is? Toch loopt de tijd van de camera sinds de zomertijd weer één uur achter.

Een NTP server sync is toch bedoeld om de tijd simpelweg altijd juist te syncen? Je gaat toch niet jaarlijks handmatig de DST begin- en einddatum instellen? Hoewel dat niet op basis van datum hoeft zie ik, maar ook op basis van 'laatste week van X' kan.

---------------
Het valt me op dat je het wachtwoord in het loginscherm in Chrome niet kunt plakken, in bijvoorbeeld Internet Explorer werkt dat wel. Is dit ook in Chrome werkend te maken?
Vind daar o.a. dit over https://ipcamtalk.com/thr...aste-into-password.53795/

[Voor 24% gewijzigd door JBS op 03-04-2021 14:51]

• ZatarraNL
Jeweetje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:17:
Voor je camera’s zou je eens naar bv hikvision met accusense kunnen kijken, zijn voorzien van smart detectie zoal betreden gebied, line crossing etc. De detectie dan door de camera’s laten doen en opslag op je server.
Heb recentelijk 2 colorvue’s opgehangen en nagenoeg geen valse alarmen meer op schaduwen, vogels en bv de kat.
Andy wordt hier vaak vernoemd voor goede prijzen en snelle levering van hikvision en Dahua via AliExpress.
Dank voor de tip.
Heb je ook nog tips voor de VMS software? Shinobi of alternatief?

• marigo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-06 15:42
@JBS
Volgens mij is het zo dat als je synct met een NTP server dat je altijd de UTC tijd doorkrijgt.
bron:https://time.is/nl/UTC

De offset (timezone) moet je altijd opgeven; voor Nederland is dat altijd UTC + 1 uur. (normale of 'winter' tijd genoemd).

Echter vanaf de laaste week in maart gaat de klok nog een uur vooruit vanwege de DST, dus wordt het +2 uur.
Dit geef je in de Dahua op om de tijd dan op 02:00:00 te zetten en om het uur in de laatste week van oktober weer een uur achteruit te zetten, dan op 03:00.

Je moet tevens even het vinkje aanvinken bij DST, ik bedoel bij NTP. ;)

Correct me if I am wrong...

[Voor 4% gewijzigd door marigo op 03-04-2021 21:32]

• marigo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-06 15:42
ZatarraNL schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:52:
Ik hou deze thread al een tijdje in de gaten. Misschien kunnen jullie eens met me meedenken. Ik overweeg meerdere IP-camera's aan te schaffen. Nu heb ik al een tijdje één Foscam C1 die ik gebruik om het uit te proberen.

Ik heb nu een proxmox-server draaien met een stuk of 7 containers en een paar VM's. Deze server heeft ZFS raid10 met 16 TB opslag (4x 8TB). 32 GB RAM en een i5 8400.

Mijn idee was om deze server ook te gebruiken als VMS om van ca. 4 stuks 1080p camera's 7 dagen opnames te behouden. Of misschien opnames op basis van motion detection (maar het is maar een i5).

Momenteel is één van die containers een Ubuntu LXC container met Shinobi.
Installatie van Shinobi was simpel. De camera installeren viel helaas tegen. Het is me na veel moeite gelukt om de Foscam C1 te combineren met Shinobi als een onfiv/rtsp camera. Toch wordt nog regelmatig de stream onderbroken (elke ca. 2 dagen), en dan neemt Shinobi niets meer op. Gek genoeg is de C1 nog prima te benaderen via zijn eigen IP-adres. Een restart van de C1 en Shinobi lost de fout van de verbinding weer op.

Ik vraag me af of er niet iets intuïtievers is dan Shinobi. Milestone essentials+ bijvoorbeeld. Of ligt het vooral aan de C1?

Wat zouden jullie doen? Mooi aan Shinobi is dat het een low-resource oplossing is. Het kopieert in plaats van dat het codeert. Het is tenslotte maar een i5. Maar als het steeds mis gaat, dan werkt het natuurlijk niet.

Tips zijn welkom.
als je proxmox draait, heb je dan wel eens gekeken om xpenology te draaien als een VM?
Jouw CPU is hier krachtig genoeg voor. 4 vCPU's toekennen en 1GB als RAM.

Je zou het eerst kunnen proberen met 2 vCPU's en bekijken hoe dat loopt.

In DSM installeer het pakket: Surveillance Station
Ondersteund ook Onvif en tal van IP camera's.

Het Grote XPenology Topic

• ZatarraNL
Dank voor de tip. Surveillance Station ken ik, maar heb ik nooit gebruikt. XPenology kende ik nog niet. Interessant. Ik ga eens op onderzoek uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

ZatarraNL schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:13:
Dank voor de tip. Surveillance Station ken ik, maar heb ik nooit gebruikt. XPenology kende ik nog niet. Interessant. Ik ga eens op onderzoek uit.
Zoneminder kan ook best aardig werken

• Minitrooper
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 24-06 07:52
rterhofte schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:22:
[...]
Nu nog het volgende euvel, ik heb een camera op mijn gedeelde oprit en heb de buurman toegang tot de camera beloofd, zodat hij via een intern sd cardje terug kan kijken.
Nu heb ik mijn buurman telefoon met mijn wifi verbonden om de camera te zoeken maar hij vindt hem niet. komt dit nu omdat die achter de nvr zit ? zijn hier makkelijke oplossingen voor zonder dat ik de buurman toegang tot mijn nvr moet geven ?
Snap het eigenlijk niet. Als je de App van de NVR (DMSS van Dahua bv) installeert, connecteer je op het IP adres van jouw NVR (net zoals je naar het IP van een camera gaat). Een camera heeft typisch 2 streams (een primary (eg fullHD) en een substream (voor mobiel)), een NVR heeft dat ook, maar dan voor ieder "channel". Daarom als je kiest te connecteren naar een NVR via de app, ga je (bij een 16ch) 16 kottekes te zien krijgen, voor iedere camera één.

Maar dan ga je waarschijnlijk in een "privacy" vaarwater terecht komen: wil jij jouw buur wel toegang geven tot jouw "douchecam"? Ik zou daar toch even over nadenken, en gelukkig heeft Dahua daar ook een oplossing voor:

Handig niet?!

Succes!
Minitrooper

PS. ik zou persoonlijk NOOIT LAN-access geven, maar eerder een VPN accountje dat énkel forward naar het IP van de NVR (zodat de buur niet aan jouw natuurdocumentaire videos geraken kan op jouw NAS). Beste is zelfs een aparte vlan voor je NVR/Cams, dan kan ook jouw NVR niet uitbreken naar de buitenwereld. Maar dit leidt ons te ver af van jouw initiële vraag ;-)

• THM0
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 24-06 16:37
Ik heb al een tijdje een UniFi UVC G3 dome hangen voor mijn oprit. Dat werkte best goed tot op heden (althans qua afschrikkende werking). Helaas afgelopen weekend toch het navigatiesysteem uit de auto gehaald... Dader staat op beeld, maar heeft gezicht bedekt (handig die mondkapjes). Onbruikbaar dus.
Beeldkwaliteit is ook echt wel beetje ondermaats met wat vlekken in beeld, wat lijkt te komen door reflectie van het IR licht in de lens (bekend probleem met de UniFi camera's). Sowieso is het beeld heel erg 'blurry' bij beweging.
Ik wil eea toch iets verder verbeteren en zat te denken over een combinatie van een NVR met slimmere beeldherkenningslogica dan UniFi (personen herkennen ipv simpelweg beweging), een koppeling met mijn domotica systeem en uiteindelijk een trigger naar het alarmsysteem zodat de sirene afgaat.
Wat ik min of meer wil bouwen is: wanneer een persoon 's nachts langer dan 10 sec op de oprit staat, binnenverlichting aan. 10 seconden later nog steeds op de oprit? Alarm van de woning af laten gaan. Het automation stuk heb ik alle ingredienten voor, moet alleen iets vinden om te melden (via MQTT oid) dat er iemand op de oprit staat.

Is dat haalbaar, alvorens ik een paar honderd euro hierin afzink? Gaat met name om het herkennen van een persoon op de oprit: hoe goed gaat dit werken 's nachts? Er is wel wat licht aanwezig, maar ik zit te denken om een losse IR schijnwerper op te hangen. Ik kan gewoon 220V en UTP (evt PoE) naar de montageplekken trekken. Wellicht zou de huidige camera al voldoende zijn met een slimmere NVR.
Ik vermoed dat ze binnen een maand weer terugkomen om te zien of de auto al gerepareerd is dus dan wil ik graag iets beters hebben voorzien.
De oprit is ongeveer 7m diep.
Nog advies voor type camera?

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-06 19:22

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@THM0 Ik kan het mis hebben, maar dit gaat nogal wat valse alarmen opleveren, waardoor het onbruikbaar wordt.

Persoonlijk zou ik kijken naar een gecombineerde PIR/radar melder of een IR sluis.
De 1e alarmeert bij beweging, de 2e bij doorbreken van een onzichtbare IR straal. Als je die in een uitvoering kiest waarbij er meerdere beams tegelijkertijd (op verschillende hoogte bv.) moeten worden onderbroken, is de kans op vals alarm erg klein denk ik.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 23:03
JBS schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:40:
[...]

[...]

Gek genoeg worstel ik weer met de tijd van m'n Dahua camera.
NTP ingeschakeld met server nl.pool.ntp.org. DST uitgeschakeld, omdat ik aanneem dat dat in combinatie met een NL NTP server niet nodig is? Toch loopt de tijd van de camera sinds de zomertijd weer één uur achter.

Een NTP server sync is toch bedoeld om de tijd simpelweg altijd juist te syncen? Je gaat toch niet jaarlijks handmatig de DST begin- en einddatum instellen? Hoewel dat niet op basis van datum hoeft zie ik, maar ook op basis van 'laatste week van X' kan.

[Afbeelding]

---------------
Het valt me op dat je het wachtwoord in het loginscherm in Chrome niet kunt plakken, in bijvoorbeeld Internet Explorer werkt dat wel. Is dit ook in Chrome werkend te maken?
Vind daar o.a. dit over https://ipcamtalk.com/thr...aste-into-password.53795/
Vorige week zag ik met ingaan van de zomertijd dat de NVR moeite ermee had 'via smart PSS kon in videostreams niet laden; via de browers gek genoeg wel.

Automatische tijd via de servers werkten niet zoals ik verwachte dat het zou werken dus heb DST handmatig ingesteld. Moest wel even googlen wanneer zomer en wintertijd ingaan maar nu werkt het.

• Minitrooper
B3nn3 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:16:
Ik ben nieuwsgiering naar jullie manier van opnemen.

Ik heb een IPC-T5442TM-AS gekocht en aangesloten op mijn NVR4108-P-4KS2. Mijn idee was om IVS te gebruiken en dmv een intrusion regel enkel op te nemen wanneer er iemand het terrein op komt lopen. Alleen werkt bij mij het pre-record gedeelte heel erg slecht. Het begint altijd pas met opnemen wanneer de persoon al weg is/wegloopt. Nu las ik op fora dat men erbij zweert 24/7 op te nemen en dan dit soort intrusion alerts enkel te gebruiken om in de algemene opnames te kunnen navigeren. Wat is jullie methode in deze met opnemen?
Alles hangt natuurlijk af wat jouw use case is en/of jij voldoende storage aanboord hebt.

Met een 24/7 recording gecombineerd met IVS heb je volgende voordelen:
- als pliesie langskomt, en ze vragen: is die fietser in het half uur voor de inbraak al niet komen kijken of jullie thuiswaren? dan kan je tenminste terug in de tijd gaan, zeker als jouw IVS (bv) verderop op het terrein "triggert", terwijl je de stoeprand niet bekijken kan
- in je playback kan je dan, met een eenvoudige checkbox, de "all" recording uitvinken en de IVS'en lichten op in geel/oranje. Om erdoor te skippen gaat dat kei snel, maar zie je iets verdachts, dan kan je tenminste snel de minuten ervoor inspecteren
- ikzelf vind het enorm prettig om in playback al mijn camera's tijdsgewijs met elkaar te linken (om bv te zien of die rotkatte effectief langs de achtergevel weggerend is of effectief op het terras zijn gevoeg gedaan heeft), als die niet op de IVS trigger poept, dan heb je die beelden ook niet. Zodoende heb je géén blindspots, want geheid als ze aan het linkerraam liggen te morrelen, wil je ook recordings hebben van àl je andere ramen.

Nadeel is natuurlijk dat je enorm veel storage moet voorzien waarbij je de vraag kan stellen of die 24/7 ooit iets bijdragen kan/zal. Al is de prijs per TB verwaarloosbaar, en hoe sneller je doorheen je footage loopt, hoe minder erg dat er bits herschreven worden.

Succes!

• B3nn3
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 22:42
Minitrooper schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:05:
[...]

Alles hangt natuurlijk af wat jouw use case is en/of jij voldoende storage aanboord hebt.

Met een 24/7 recording gecombineerd met IVS heb je volgende voordelen:
- als pliesie langskomt, en ze vragen: is die fietser in het half uur voor de inbraak al niet komen kijken of jullie thuiswaren? dan kan je tenminste terug in de tijd gaan, zeker als jouw IVS (bv) verderop op het terrein "triggert", terwijl je de stoeprand niet bekijken kan
- in je playback kan je dan, met een eenvoudige checkbox, de "all" recording uitvinken en de IVS'en lichten op in geel/oranje. Om erdoor te skippen gaat dat kei snel, maar zie je iets verdachts, dan kan je tenminste snel de minuten ervoor inspecteren
- ikzelf vind het enorm prettig om in playback al mijn camera's tijdsgewijs met elkaar te linken (om bv te zien of die rotkatte effectief langs de achtergevel weggerend is of effectief op het terras zijn gevoeg gedaan heeft), als die niet op de IVS trigger poept, dan heb je die beelden ook niet. Zodoende heb je géén blindspots, want geheid als ze aan het linkerraam liggen te morrelen, wil je ook recordings hebben van àl je andere ramen.

Nadeel is natuurlijk dat je enorm veel storage moet voorzien waarbij je de vraag kan stellen of die 24/7 ooit iets bijdragen kan/zal. Al is de prijs per TB verwaarloosbaar, en hoe sneller je doorheen je footage loopt, hoe minder erg dat er bits herschreven worden.

Succes!
Ik heb er inderdaad voor gekozen om 24/7 op te gaan nemen en intrusion te gebruiken in het eventueel terugkijken van de beelden. Ik heb nu nog maar 1 camera (komen er misschien meer) waar een 4 TB harde schijf aan hangt, dus eigenlijk 0 reden om het niet zo te doen.

• dagizmo
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 31-05 21:41
Weten jullie hoe het zit met de camera met een vaste lens en de DORI gegevens?
Ik ben nu bezig met de IP-HDW-5442-TM-AS van Dahua, welke volgens de specs wordt omschreven met de lens van 2.8, 3.6 en 6.0mm.

Is dat dan een variabele focus die je handmatig kunt verstellen onder de kap (in tegenstelling tot de echte variabale focus met een motortje). Of moet je bij de keuze van dit model aangeven welke lens erin moet komen,

• Minitrooper
dagizmo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:33:
Ik ben nu bezig met de IP-HDW-5442-TM-AS van Dahua, welke volgens de specs wordt omschreven met de lens van 2.8, 3.6 en 6.0mm.

Is dat dan een variabele focus die je handmatig kunt verstellen onder de kap (in tegenstelling tot de echte variabale focus met een motortje). Of moet je bij de keuze van dit model aangeven welke lens erin moet komen,
Je moet bij bestelling jouw focus kiezen:

In tegenstelling bij gemotoriseerde varifocals,staat daar (bv) 2.8mm-6mm.

Wil je weten welke impact deze (vast) lenssetting heeft op jouw beeld, dan ga je in https://calculator.ipvm.com/ naar jouw locatie, en je kiest de camera en zie j ineens de DORI's eruit rollen.

Succes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
dagizmo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:33:

Varifocale lens is bijvoorbeeld deze: https://nl.aliexpress.com....8148356.8.1c8e6f937Xhch4, daar zie je zoals @Minitrooper al zegt staan "2.7mm-12mm".

Bij Andy is er iemand die op zijn sodemieter heeft gehad :P. Vorige week 2 camera's, 2 wallmounts en nvr besteld, gisteren kwam er een pakketje. Hmm, wel erg klein voor een nvr.. Open gemaakt, zitten er wel 2 camera's in maar 1 type die ik niet had besteld (die wat ik hierboven linkte) en 1 van het type die ik wel had besteld. Verder 1 wallmount maar een ander type dan in mijn bestelling. Blijkbaar was er dus iemand anders in NL die ook een bestelling had geplaatst bij hem maar met 1 letter minder in zijn achternaam en zijn de 2 bestellingen omgewisseld. 8)7
Andy pikte het lekker snel op (zoals gewoonlijk) en binnen een uur was het geregeld dat ik de bestelling naar de andere stuur en andersom. Verzendkosten worden door Andy vergoed uiteraard.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• dagizmo
Van 1 camera twijfel ik aan de lenskeuze dan nu. Ik heb nog 1 gevel waar ik langs wil filmen. Camera komt aan een muurbeugel te hangen en filmt 6m langs de zijmuur naar voren toe. Dan is voor de gevel nog 6m oprit te filmen.

De afstand tussen de zijgevel en de erfscheiding is 4m breed. Dus de camera hoeft niet heel erg in de breedte te filmen qua meters. Wel sowieso 6m naar voren langs de gevel en liefst ook aardig scherp in de volgende 6m die nog weer tot aan de weg ligt.

Dan de 2.8mm gewoon doen (ondanks dat ik niet breed film) of toch een 3.6mm? Ik wil niet al te veel meters onder de camera missen (dus dat de camera de eerste 3m vanaf de camera langs de gevel niet pakt en pas filmt vanaf de laatste 3m gevel).

Ik ben daarom gaan twijfelen: de 5442TM-AS (in 2.8 of 3.6) of de variabele variant (die wellicht onnodig is).
https://www.dahuasecurity...ts/productDetail/33357?us

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:17
Ik weet dat het wellicht vloeken in de kerk hier is maar ik zoek een simpel bruikbaar camera systeem zonder lastige tweaks en eigenlijk werkend zonder omkijken.

Ik wil mijn oprit , voordeur en garage deur kunnen bekijken / opnemen ook via een app met gewoon prima beeld voor dag en nacht.

De oprit is 8 meter en de garage deuren staan loodrecht op de voordeur.

Ik kwam via Google op het bascom systeem.

Mijn eerste idee is was om er een in de lengte van de oprit te plaatsen (filmen vanaf de garage ?) en een aan het einde van de oprit om de voordeur en garagedeur te filmen ?

Of kan dit bijvoorbeeld beter met een 360 graden camera ?

Eventueel uitbreiding op de achterkant van de garage om de tuin(hek) te filmen.

• Minitrooper
dagizmo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:27:
Van 1 camera twijfel ik aan de lenskeuze dan nu. Ik heb nog 1 gevel waar ik langs wil filmen. Camera komt aan een muurbeugel te hangen en filmt 6m langs de zijmuur naar voren toe. Dan is voor de gevel nog 6m oprit te filmen.

De afstand tussen de zijgevel en de erfscheiding is 4m breed. Dus de camera hoeft niet heel erg in de breedte te filmen qua meters. Wel sowieso 6m naar voren langs de gevel en liefst ook aardig scherp in de volgende 6m die nog weer tot aan de weg ligt.

Dan de 2.8mm gewoon doen (ondanks dat ik niet breed film) of toch een 3.6mm? Ik wil niet al te veel meters onder de camera missen (dus dat de camera de eerste 3m vanaf de camera langs de gevel niet pakt en pas filmt vanaf de laatste 3m gevel).

Ik ben daarom gaan twijfelen: de (in 2.8 of 3.6) of de variabele variant (die wellicht onnodig is).
https://www.dahuasecurity...ts/productDetail/33357?us
Ik begrijp jouw twijfel, maar om het jou gemakkelijker te maken:

Installeer je de camera zo:

Dan heeft jouw beeld een resolutie van (bv) 2688 × 1520
Hang jij 'm niet tegen een plafond, maar vertikaal tegen de muur, zo dus:

Dan krijg je eenzelfde resolutie maar dan 1520 x 2688. Met andere woorden: hoger en minder breed.

Geen idee of je het "binnenwerk" van de camera kan roteren, maar diegene die ik heb (HDBW) kan je dat wel doen:
.

• etienne001
Minitrooper schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:31:
[...]

Geen idee of je het "binnenwerk" van de camera kan roteren, maar diegene die ik heb (HDBW) kan je dat wel doen:
[Afbeelding].
Deze dome camera's zou ik alleen niet adviseren om buiten toe te passen.
Het IR gedeelte en de lens zitten onder dezelfde kap.
Hier krijg je hoe dan ook vuil aanslag op, wat in het donker gaat reflecteren in de lens door het IR licht.
Je kan dus geregeld het trapje op om de kap schoon te maken.

Neem een Turret camera! hier heb je dat probleem niet bij.
Daarnaast is de binnenste bol vrij te draaien dus hoef je de camera geen kwartslag te draaien en te monteren. Sterker nog, gebruik je een muurbeugel dan kan je dit niet eens.

• PentaClover
etienne001 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:18:
[...]
Neem een Turret camera! hier heb je dat probleem niet bij.
Daarnaast is de binnenste bol vrij te draaien dus hoef je de camera geen kwartslag te draaien en te monteren. Sterker nog, gebruik je een muurbeugel dan kan je dit niet eens.
Ha bedankt voor de info, ik wil ook langs een aantal muren (12-15 meter) langs het huis filmen en had ook bedacht om dan de camera's een kwart slag gedraaid op te hangen om de hogere aantal pixels te gebruiken in de richting waarin ik ze nodig heb, goed om te weten dat de turret camera vrij te positioneren is in de behuizing.

• Sincere1983
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 17-05 09:34
Ik vraag het maar hier ipv. een apart topic.

Zelf ben ik op zoek naar een bewakingssysteem voor buiten die volledig draadloos is en wellicht wil ik ook 1 of 2 binnencamera's bij plaatsen.
Alle op basis van accu/batterij in de camera's.

Uiteraard dient de buitencamera ook met nachtzicht te zijn en moet de resolutie dusdanig zijn dat je fatsoenlijk een 'still' kan maken van een video en er dan een gezicht op moet kunnen herkennen (weet niet of dit inmiddels qua resolutie al standaard is).
Daarnaast is een goede app ook wel erg handig en wil ik wel een systeem dat niet om de haverklap een melding geeft vanwege valse beweging.

Graag hoor ik wat goede systemen zijn die hieraan voldoen en die het liefst niet te duur zijn (max. 400 euro).

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:38
Piet91 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:52:
Even een reminder; ik zag afgelopen week dat Dahua de hele NVR4-series op End-of-life heeft gezet.
Wil je nu een instap NVR dan moet je net een stap lager naar de NVR2-series of juist een stap omhoog naar bijvoorbeeld de Pro-series.

Jammer, want die Pro-series zijn toch wel een stuk duurder.
Gelukkig lijken er nieuwe modellen te komen: de NVR4/L-series.
Exacte verschillen/upgrades kan ik nog niet vinden (support voor wat grotere HDD's), wat meer info over detectie-modes maar het is mooi dat Dahua deze range van NVR's niet mee lijkt te stoppen.

• vortexnl1982
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 24-06 15:27
Ik heb twee IPC-T5442T-ZE cameraatjes bij Andy gekocht alsook een NVR4108-4KS2. Ik ben nu aan het zoeken naar een HD-tje voor de NVR. Ik lees over bitrates van 500 kb/s, klopt dat wel ?

Hoeveel TB raden jullie aan ? Ik zit een beetje te denken aan een WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 4TB.

[Voor 15% gewijzigd door vortexnl1982 op 12-04-2021 21:52]

• Minitrooper
vortexnl1982 schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:16:
Ik heb twee IPC-T5442T-ZE cameraatjes bij Andy gekocht alsook een NVR4108-4KS2. Ik ben nu aan het zoeken naar een HD-tje voor de NVR. Ik lees over bitrates van 500 kb/s, klopt dat wel ?

Hoeveel TB raden jullie aan ? Ik zit een beetje te denken aan een WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 4TB.
Er zijn handige calculators die voor jou de benodigde diskspace uitrekenen (beetje "kbps * tijd * factor VBR/CBR etc): https://www.getscw.com/cctv-record-time-calculator.php

De WD blue is een "desktop" grade schijf, de Purple draagt de titel "surveillance". Een desktop hardeschijf verwacht "andere" schrijfbewerkingen dan een NVR (die quasi in één rek door schrijft)... Is het de meerkost waard? Dat moet je jezelf afvragen, al kan je natuurlijk steeds een hoop data (zoals de snapshots br) offloaden naar een externe storage (eg met ftp), voor het geval je disk ooit doodgaat.

Ikzelf vond 1 disk wat mager, dus ging ineens voor een x2xx model, en er liggen 2 disken van 8TB in. Maar dan kan je ook een stukje terug in de tijd.

• vortexnl1982
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 24-06 15:27
Minitrooper schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:25:
[...]

Er zijn handige calculators die voor jou de benodigde diskspace uitrekenen (beetje "kbps * tijd * factor VBR/CBR etc): https://www.getscw.com/cctv-record-time-calculator.php

De WD blue is een "desktop" grade schijf, de Purple draagt de titel "surveillance". Een desktop hardeschijf verwacht "andere" schrijfbewerkingen dan een NVR (die quasi in één rek door schrijft)... Is het de meerkost waard? Dat moet je jezelf afvragen, al kan je natuurlijk steeds een hoop data (zoals de snapshots br) offloaden naar een externe storage (eg met ftp), voor het geval je disk ooit doodgaat.

Ikzelf vond 1 disk wat mager, dus ging ineens voor een x2xx model, en er liggen 2 disken van 8TB in. Maar dan kan je ook een stukje terug in de tijd.
Goede tip van de calulcator.

Met 4 terabyte kan ik volgens mij een heel eindje terugkijken :) Ik zit nu op 4 HD camera's op 1 terbyte per 14 dagen recording.

• JakeOfOz
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:12
Hey, ik ben nieuw in dit topic, maar ik ben ook op zoek:
Ik wil graag een beveiligingscamera ophangen op mijn oprit. Het perceel is gelukkig wel zo dat ik dan geen beelden van de openbare weg maak.
Het doel is om een camera van minimaal 1080 p op te hangen, geluidsopname is een grote bonus. Field of view is niet zo heel belangrijk, de oprit is 4 meter breed, dus het meeste zal wel passen.

Maar: ik wil de beelden graag zo'n 30 dagen opslaan, dus daar is ook een opslag/beheersysteem voor nodig. Ik ben op zoek naar een plug-and-play optie, voor zover die bestaat. Ik heb net een paar weken prutsen en programmeren achter de rug om m'n omvormer, warmtepomp en slimme meter uit te lezen, daar heb ik nu even geen zin meer in (ik ben geen developer, dus ik moet alles nieuw leren als ik het wil weten). We hebben ook net een kleine gekregen, dus erg veel tijd over heb ik ook niet meer :)

Bestaat er een goede oplossing voor één a twee camera's, die plug-and-play is, en enigszins veilig de beelden opslaat?

• Len020
JakeOfOz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:41:
Hey, ik ben nieuw in dit topic, maar ik ben ook op zoek:
Ik wil graag een beveiligingscamera ophangen op mijn oprit. Het perceel is gelukkig wel zo dat ik dan geen beelden van de openbare weg maak.
Het doel is om een camera van minimaal 1080 p op te hangen, geluidsopname is een grote bonus. Field of view is niet zo heel belangrijk, de oprit is 4 meter breed, dus het meeste zal wel passen.

Maar: ik wil de beelden graag zo'n 30 dagen opslaan, dus daar is ook een opslag/beheersysteem voor nodig. Ik ben op zoek naar een plug-and-play optie, voor zover die bestaat. Ik heb net een paar weken prutsen en programmeren achter de rug om m'n omvormer, warmtepomp en slimme meter uit te lezen, daar heb ik nu even geen zin meer in (ik ben geen developer, dus ik moet alles nieuw leren als ik het wil weten). We hebben ook net een kleine gekregen, dus erg veel tijd over heb ik ook niet meer :)

Bestaat er een goede oplossing voor één a twee camera's, die plug-and-play is, en enigszins veilig de beelden opslaat?
Meer plug en play dan een NVR met 2 Turret camera's gaat t niet worden.
Kwestie van de kabel verbinden tussen camera en NVR en NVR aanzetten.
4TB schijf erin en opnemen lukt prima 30 dagen.

Globale kostenpost:

NVR: 200EU
Camera's 150 PS
HD (WD purple) 110

• dagizmo
Ik heb in bestelling de hdw5442T-ZE vari-focalhttps://www.dahuasecurity...eries/4MP/IPC-HDW5442T-ZE.

Nu wil ik toch nog liever een zwartkleurige uitvoering. Deze kon alleen worden geleverd in een andere klasse. De HDW3441T-ZAS https://www.dahuasecurity...ries/4MP/IPC-HDW3441T-ZAS.

Ik zie op het eerste gezicht alleen verschillen in de AI functie, zoals face-detection.

Wat zouden jullie doen? De 5442T-ZE doen en die bijv. later nog zwart spuiten of is de 3441T-ZAS prima (of juist een onnodige stap terug).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet91
dagizmo schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:41:
Wat zouden jullie doen? De 5442T-ZE doen en die bijv. later nog zwart spuiten of is de 3441T-ZAS prima (of juist een onnodige stap terug).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Len020
zelf zwart spuiten is niet zo moeilijk vermoed ik. juist de smart functies maken de camera van toegevoegde waarde.

• dagizmo
Is me alsnog gelukt de zoom-camera in het zwart te krijgen. De 5442TP-ZE dus (en niet het stapje terug).
Dus de zichtzijdes krijgen allemaal nu de zwartkleurige uitvoering.

Nu heb ik nog hetzelfde dilemma met de vaste camera's. Ik had daar in de overeenkomst de witte 5442TMP-AS.

En nu kunnen ze de nieuwere 5541TMP-ASEwel leveren in het zwart. https://www.dahuasecurity...ies/5MP/IPC-HDW5541TM-ASE.

Ik zie dat deze 5541TMP-ASE de nieuwere 5MP variant is van de WIzmind-series.
En volgens mij heeft deze softwarematig meer functies, maar lastig uit te vogelen op Dahua.

Het grotere verschil is wel dat de sensor van de 5541 een 1/2,7" is en de sensor van de (witte) 5442 een grotere 1/1,8" is.

Ik had bewust de 5442 in de originele overeenkomst vanwege de sensorgrootte. Is de nieuwere 5541 nu een stap vooruit qua beeldkwaliteit of kan ik beter de oudere (witte) 5442 nemen en die maar zwart spuiten.

• Chrisiesmit93
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-06 14:32
Vraag; zijn er ook camera's (NVR's) die naast gezichten ook huisdieren (katten) kunnen "herkennen" ?

Ik zit ook te kijken naar een camera voor achter ons huis, maar wil 1 die ook een trigger geeft als onze kat weer in de tuin is (zodat we die dan weer naar binnen kunnen halen bijv.)
Hoeft niet onderscheid te kunnen maken in kat 1, 2 of 3, maar meer in het algemeen.

• Len020
Vraagje,

hoe krijg ik de camera beelden op een losse monitor die bijv op zolder staat.
Ik heb niet zoveel ervaring met chromecast achtige sticks , zou dat werken? ik moet tenslotte een brower hebben zodat ik op de NVR kan inloggen.

• Step5
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 09:57
Len020 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:10:
Vraagje,

hoe krijg ik de camera beelden op een losse monitor die bijv op zolder staat.
Ik heb niet zoveel ervaring met chromecast achtige sticks , zou dat werken? ik moet tenslotte een brower hebben zodat ik op de NVR kan inloggen.
Ik gebruik een mi tv-stick (= Android tv) en daarop de tinycam pro app. Werkt erg fijn, zeker met de custom lay-outs. Je kunt tiny-cam Free eerst eens op je phone of tablet proberen, voor Android tv heb je de pro versie nodig, koste me 5 euro ofzo.

• Piet91
@Len020 Heb je toevallig nog een Raspberry Pi liggen?
Dan kun je daar Rpisurv opzetten.

@Step5 Ik heb hier ook Tinycam Pro op de Chromecast (met Google TV) staan en ik vindt het niet zo geweldig. Erg schokkerig beeld.

• Step5
Piet91 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:48:
@Len020 Heb je toevallig nog een Raspberry Pi liggen?
Dan kun je daar Rpisurv opzetten.

@Step5 Ik heb hier ook Tinycam Pro op de Chromecast (met Google TV) staan en ik vindt het niet zo geweldig. Erg schokkerig beeld.
Hmm daar zal ik eens beter op letten, heb meestal een stuk of 6 camera's in beeld en dat is goed te doen maar ik zit er ook niet zo vaak of lang naar te kijken. 't zal ook afhankelijk zijn van je WiFi en de power van het apparaatje (en de bitrate van de stream etc)

Verder, bedankt voor de tip van Rpisurv, naar zoiets was ik eigenlijk ook op zoek want ik wil eigenlijk een dedicated apparaatje aan een netwerk kabel. Wil ook nog n's kijken of het wat is om Tinycam in een emulator te draaien want de flexibiliteit met layouts vind ik wel een grote plus.
Idealiter nog wat integratie met HomeAssistant en/of node-red en kan het ook werken als intercom. Ik blijf zoeken :)

• Daiov97
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23-06 22:45
https://www.annke.com/pro...aw&variant=33662230528139

Iemand een idee wat voor camera dit is? Lees dat het vaak gewoon rebranded Hikvision is, maar soms ook niet. Heb een Dahua NVR en camera, maar ben benieuwd of deze bijvoorbeeld goed integreerbaar is.

[Voor 11% gewijzigd door Daiov97 op 24-04-2021 10:40]

• Jeweetje
Daiov97 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:39:
https://www.annke.com/pro...aw&variant=33662230528139

Iemand een idee wat voor camera dit is? Lees dat het vaak gewoon rebranded Hikvision is, maar soms ook niet. Heb een Dahua NVR en camera, maar ben benieuwd of deze bijvoorbeeld goed integreerbaar is.
Is idd een hikvision onder andere naam. Als je al dahua NVR hebt, zou ik bij dat merk blijven en afhankelijk van toepassing voor de nieuwere met AI en vals alarm filters gaan. Zelfs snachts is kleur mogelijk tegenwoordig. Via Andy op AliExpress bestel je Europese versies voor een leuke prijs en supersnel geleverd.

• reclamedoos
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:08
Die Annke camera (c800) was via Pepper.com te krijgen voor iets minder €60 (incl verzenden). De moeite van het proberen waard zou ik zo zeggen.

Even een andere vraag (ben nieuw met beveiligingscamera's): ik lees hier dat veel mensen een hardware-matige NVR hebben. Nou heb ik liever niet nog een apparaat in de meterkast, heb al een prima ESXi hypervisor draaien waarop storage geen probleem is, en heb PoE poorten over op mn switches. Dus mijn voorkeur zou eerder gaan naar een VM met daarop software geïnstalleerd om alles op te nemen/verwerken/etc. Maar heel veel verder dan Blue Iris kom ik niet als ik op internet ga zoeken. Het lijkt wel of 90% van de mensen met een software-matige oplossing dit gebruikt. Is dit echt zo goed, of pakken de meeste mensen gewoon de makkelijkste weg? Of zijn er nog andere/betere/goedkopere alternatieven?
Ik wil het graag self hosted houden, moet ook draaien als internet er uit ligt, mag best gratis zijn (en/of open source) zijn maar hoeft niet perse. Een beetje herkenning in het videomateriaal (personen/auto/etc herkennen) zou mooi zijn. Koppeling/uitwisseling met Home Assistant via welke weg dan ook een must (integratie, MQTT, ?).

• Larko
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 24-06 14:18
Medetweakers,

Ik heb een aanbeveling nodig.
Onderstaande vinden jullie een plattegrond van onze nieuwbouw woning. Ik heb een 5 tal buiten camera posities opgenomen hierin, te weten:
1: Oprit (circa 15m in lengte vanaf dit punt)
2: Zijkant woning (er is geen mogelijkheid om buiten de aangegeven zone om "achter" de camera terecht te komen)
3: Onder de terrasoverkapping met een blik terug op de woning
4: Boven op de terrasoverkapping met een blik richting tuin (circa 35m diep vanaf dit punt en 17m breed)
5: Achterzijde garage (hier treedt voor camera 3 anders een dode hoek op)

Ik heb contact gezocht met Andy en hij kwam met 't advies om voor 1 en 3 een bullet te gebruiken en de overige 3 een dome of turret.
De modellen die geadviseerd werden zijn:
IPC-HDBW5442E-ZE voor de dome
IPC-HFW5442E-Z4E voor de bullet

Daarnaast komt er nog een VTO2202F-P waarschijnlijk als voordeur bel. Alles i.c.m. een 16ch NVR i.v.m. uitbreiding voor de toekomst zowel binnen als additioneel tuinhuis.
Ik zit echter met een klein "dilemma", namelijk dat er een erg donkere mangaan baksteen gebruikt wordt en een zwart dak. Hierdoor zal een witte camera enorm opvallen.
Naar aanleiding hiervan heb ik 2 vragen:
1. Zijn de camera's zoals door Andy aangegeven geschikt voor het gebruik in deze opstelling? (ik ga er zomaar van uit anders zou hij de niet adviseren)
2. Is het aan te raden deze camera's over te spuiten in 't zwart? Volgens Andy zou dit makkelijk kunnen zolang de lens maar goed beschermd is bij 't overspuiten. Of zijn er alternatieven in 't zwart voor een redelijk vergelijkbare prijs?

Ik hoor graag jullie adviezen hoe jullie hier naar kijken.

Gr.
Larko

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Minitrooper
Larko schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:16:

Naar aanleiding hiervan heb ik 2 vragen:
1. Zijn de camera's zoals door Andy aangegeven geschikt voor het gebruik in deze opstelling? (ik ga er zomaar van uit anders zou hij de niet adviseren)
2. Is het aan te raden deze camera's over te spuiten in 't zwart? Volgens Andy zou dit makkelijk kunnen zolang de lens maar goed beschermd is bij 't overspuiten. Of zijn er alternatieven in 't zwart voor een redelijk vergelijkbare prijs?
Persoonlijk hou ik wel van volgende principes: laat FOV overlappen (eg jouw cam voor het inrit is misschien goed voor overzicht doch geen details dus heb je nog een detail camera nodig - de deurbel zou dan een optie kunnen zijn) - inherent kan je dan ook gebruik maken van het feit dat je camera's "mee" beschermt in het FOV: zo zie je als iemand met jouw camera aan het rommelen is (eg Dahua's kunnen IPC Offline/Video disruption alarmen uitsturen, maar wat ben je ermee als je niet "ziet" wat er aan het gebeuren is).

Voor jouw vragen:
1) Andy geeft prijs/technisch de beste deals voor het moment. Maar hij heeft ook geen kristallen bol hoe de "beste" deals er in 3 maanden of 1 jaar uit gaan zien. Het is en blijft goedkoper dan de "duurdere" resellers in BeNeLux.
2) op ipcamtalk.com vind je hobbyprojectjes van mensen die 1) herspuiten (de domes/lenzen haal je er dan simpelweg uit of tape je zorgvuldig af) 2) intapen - laatst een knap project waar iemand met camo tape zijn boeltje ingetaped had, inclusief UTP kabel, voor in een boom. Geniaal. Dus als jij tape vindt, in de (ral)kleur van jouw camera's, kom je al een heel ver eind. Persoonlijk zou ik niet voor donkere cams gaan, want die gaan (net als jouw muur), bij volle zon putje zomer het wel heel erg warm kunnen krijgen.

PS. goed om direct een 16ch NVR te nemen, het tikt zeer snel aan (en de VTO zou ik er per definitie ook op hangen, dus die telt dan ook mee als een kanaal)

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-06 12:09
reclamedoos schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:28:
Die Annke camera (c800) was via Pepper.com te krijgen voor iets minder €60 (incl verzenden). De moeite van het proberen waard zou ik zo zeggen.

Even een andere vraag (ben nieuw met beveiligingscamera's): ik lees hier dat veel mensen een hardware-matige NVR hebben. Nou heb ik liever niet nog een apparaat in de meterkast, heb al een prima ESXi hypervisor draaien waarop storage geen probleem is, en heb PoE poorten over op mn switches. Dus mijn voorkeur zou eerder gaan naar een VM met daarop software geïnstalleerd om alles op te nemen/verwerken/etc. Maar heel veel verder dan Blue Iris kom ik niet als ik op internet ga zoeken. Het lijkt wel of 90% van de mensen met een software-matige oplossing dit gebruikt. Is dit echt zo goed, of pakken de meeste mensen gewoon de makkelijkste weg? Of zijn er nog andere/betere/goedkopere alternatieven?
Ik wil het graag self hosted houden, moet ook draaien als internet er uit ligt, mag best gratis zijn (en/of open source) zijn maar hoeft niet perse. Een beetje herkenning in het videomateriaal (personen/auto/etc herkennen) zou mooi zijn. Koppeling/uitwisseling met Home Assistant via welke weg dan ook een must (integratie, MQTT, ?).
Kijk eens naar Frigate ...
https://github.com/blakeblackshear/frigate

zie ook :
YouTube: EVEN MORE Free Local Object Detection with Home Assistant - Frigate ...

Ik ga er binnenkort mee aan de slag. Heb al veel geprobeerd, zoneminder, blue iris, dahua nvr en synology.
Blue Iris is inderdaad echt het mooiste systeem, helaas wel alleen draaiend onder Windhoos

• Murrays
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:42
Hier een installatie vraag welke ik niet zo kan vinden.
Graag zou ik PoE cameras buiten willen installeren.
Nu lijkt me het gemakkelijkst om een gat te boren in het kozijn aangezien dat qua boren het gemakkelijkst is. Maar het makkelijkste is dan om alleen een gat te boren waar de CAT5/6 kabel doorheen past.
Als ik op video's zoek zie ik voornamelijk huizen in Amerika die uit hout bestaan waar dit een stuk gemakkelijker is.

Maar nu zie ik bij de meeste PoE cameras dat er een draad uitkomt met uiteindelijke deze 3 aansluitingen;

Dat zou betekenen dat het een heel groot gat in het kozijn moet worden.
Is het mogelijk deze kabel uit de camera te halen en dan alleen het draad door het kozijn te doen? Of monteren jullie dat buiten die draadboom?

• A3-D
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:29
Murrays schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:26:
Hier een installatie vraag welke ik niet zo kan vinden.
Graag zou ik PoE cameras buiten willen installeren.
Nu lijkt me het gemakkelijkst om een gat te boren in het kozijn aangezien dat qua boren het gemakkelijkst is. Maar het makkelijkste is dan om alleen een gat te boren waar de CAT5/6 kabel doorheen past.
Als ik op video's zoek zie ik voornamelijk huizen in Amerika die uit hout bestaan waar dit een stuk gemakkelijker is.

Maar nu zie ik bij de meeste PoE cameras dat er een draad uitkomt met uiteindelijke deze 3 aansluitingen;

[Afbeelding]

Dat zou betekenen dat het een heel groot gat in het kozijn moet worden.
Is het mogelijk deze kabel uit de camera te halen en dan alleen het draad door het kozijn te doen? Of monteren jullie dat buiten die draadboom?
In principe is het voldoende om je CAT6 kabel door te voeren. De aansluitingen die je daar hebt kun je bijvoorbeeld kwijt in de wallmount waar de camera onder komt te hangen. Als je de connector dan ook nog als laatste op de kabel monteert, kun je het boorgat kleiner maken.

RiederZon Totaal: 4720 Wp | PVoutput: Team Barendrecht NL zipcode 2990 - 2994

• Murrays
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:42
A3-D schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:50:
[...]

In principe is het voldoende om je CAT6 kabel door te voeren. De aansluitingen die je daar hebt kun je bijvoorbeeld kwijt in de wallmount waar de camera onder komt te hangen. Als je de connector dan ook nog als laatste op de kabel monteert, kun je het boorgat kleiner maken.

[Afbeelding][Afbeelding]
Bedankt voor de snelle reactie. Heb je een linkje van waar je die wallmount kan bestellen en welke het is? :)

• Minitrooper
Murrays schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:50:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie. Heb je een linkje van waar je die wallmount kan bestellen en welke het is? :)
Als jij zegt welke cams jij hebt: dahuasecurity.com, zoek op jouw model en klik op "accessoires" en poeefff O-)

• Frogmen
  • Niet online
THM0 schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:48:
Ik heb al een tijdje een UniFi UVC G3 dome hangen voor mijn oprit. Dat werkte best goed tot op heden (althans qua afschrikkende werking). Helaas afgelopen weekend toch het navigatiesysteem uit de auto gehaald... Dader staat op beeld, maar heeft gezicht bedekt (handig die mondkapjes). Onbruikbaar dus.
Beeldkwaliteit is ook echt wel beetje ondermaats met wat vlekken in beeld, wat lijkt te komen door reflectie van het IR licht in de lens (bekend probleem met de UniFi camera's). Sowieso is het beeld heel erg 'blurry' bij beweging.
Ik wil eea toch iets verder verbeteren en zat te denken over een combinatie van een NVR met slimmere beeldherkenningslogica dan UniFi (personen herkennen ipv simpelweg beweging), een koppeling met mijn domotica systeem en uiteindelijk een trigger naar het alarmsysteem zodat de sirene afgaat.
Wat ik min of meer wil bouwen is: wanneer een persoon 's nachts langer dan 10 sec op de oprit staat, binnenverlichting aan. 10 seconden later nog steeds op de oprit? Alarm van de woning af laten gaan. Het automation stuk heb ik alle ingredienten voor, moet alleen iets vinden om te melden (via MQTT oid) dat er iemand op de oprit staat.

Is dat haalbaar, alvorens ik een paar honderd euro hierin afzink? Gaat met name om het herkennen van een persoon op de oprit: hoe goed gaat dit werken 's nachts? Er is wel wat licht aanwezig, maar ik zit te denken om een losse IR schijnwerper op te hangen. Ik kan gewoon 220V en UTP (evt PoE) naar de montageplekken trekken. Wellicht zou de huidige camera al voldoende zijn met een slimmere NVR.
Ik vermoed dat ze binnen een maand weer terugkomen om te zien of de auto al gerepareerd is dus dan wil ik graag iets beters hebben voorzien.
De oprit is ongeveer 7m diep.
Nog advies voor type camera?
Bedenk wel dat persoonsherkenning in plaats van bewegingsdetectie ook zijn beperkingen kent, wordt het boefje met zijn zwarte hoodie en petje nog wel gedetecteerd? Denk het niet.
Wat jij ervaren hebt is de beperking van camera's. Veel mensen denken hier dat het zaligmakend is maar dat is het niet. Zelfs als je ze herkenbaar in beeld had gehad moet je nog steeds het boefje weten te vinden en te identificeren. Kortom het is alleen nuttig als je zorgt dat er bij alarm iemand op het beeld kijkt en aktie kan ondernemen. Helaas hebben ze vaak maar 5 minuten nodig. Ik zal er zelf geen cent aan besteden en dat zeg ik met 10 jaar ervaring als safety en security manager bij een bank.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21-05 13:41
Hi all,

Ik heb een systeem op mijn bedrijf draaien met 7 camera's. Allemaal redelijk goede Mobotix modellen.
Nu ben ik van plan wat uit te breiden en tipt iemand mij ineens over Millestone Xprotect.

Het huidige systeem draait op een 4 jaar oude NAS m.b.v. Synology Surveillance station. Op zich best tevreden, maar soms wel wat traag. Verder werkt de Motion detection van Mobotix niet i.c.m. SS. Zodoende maak ik gebruik van de Motion Detection van SS, maar die is niet zo geavanceerd als degene ingebouwd in de Mobotix camera's.

Anyway.
Een nieuwe NAS wilde ik toch al kopen. Maar of ik daar ook SS op wil gebruiken is niet zeker. Ik dacht eerst nog een NVR 1218 van Synology aan te schaffen, maar blijkbaar is dat ook niet echt een rap ding.

Dus long story short.
Wat moet ik nu?
Overstappen naar Xprotect en dit draaien op een dedicated Windows machine?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast dank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Genc0
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08-06 23:57
Hallo Allen,

Ik wil graag een (beveiligings)camera in mijn achtertuin (7m breed, 9,5m lang) en ben benieuwd wat jullie aanraden of i.i.g. wat jullie ervaringen zijn. Camera komt ergens onder de overkapping te hangen.

Eisen voor de camera:

- POE
- Beelden opslaan op mijn Synology
- Motion / bewegingsdetector. Indien mogelijk ook direct opname bij beweging.
- Nachtzicht is belangrijk

Ik neig vooral naar een Hikvision of Foscam buitencamera.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:10
Mijn motiondetection van de dahua camera’s gaat af bij flitsen van onweer en als de buitenverlichting aangaat. Kan ik dit minder gevoelig zetten in de NVR via de DMSS tool?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• etienne001
bbn_ldp schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:44:
Mijn motiondetection van de dahua camera’s gaat af bij flitsen van onweer en als de buitenverlichting aangaat. Kan ik dit minder gevoelig zetten in de NVR via de DMSS tool?
Dat kan niet met de app zelf. Dit kan wel met Smartpss, browser of op de nvr zelf (met scherm).
Daarnaast moet je de gevoeligheid wel dermate laag zetten wil je het flitsen van onweer er uit filteren.
Ik zou het voor lief nemen of gaan werken met line-crossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Laatst online: 21:10
etienne001 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:20:
[...]

Dat kan niet met de app zelf. Dit kan wel met Smartpss, browser of op de nvr zelf (met scherm).
Daarnaast moet je de gevoeligheid wel dermate laag zetten wil je het flitsen van onweer er uit filteren.
Ik zou het voor lief nemen of gaan werken met line-crossing.
Oké duidelijk. Waar hebben jullie de gevoeligheid op staan?
IVS line cross staat ook aan, dus misschien motion maar uitzetten.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 24-05 17:09
Hoi, ik ben nu aan het experimenteren met mijn Hikvision IPC-T2347G-LU icm Synology. Dahua vind ik niet handig omdat ik de camera dan niet meer rechtstreeks kan benaderen. Vraag 1: ik heb op de Hikvision ingesteld een videostream van 2688x1520@25fps VRB H264+. Maar als ik de camera toevoeg in Synology Surveillance, dan moet ik weer allerlei instellingen doen voor de videostream. Kan ik weer aangeven H264 (niet H264+), de resolutie en de fps. Is de Synology het beeld weer zelf aan het encoden? Ik wil eigenlijk dat de Synology alleen de stream van de camera opslaat. Vraag 2: in de configuratie van Hikvision kan ik een NetHDD opgeven. Kan ik de Synology ook op deze manier gebruiken, wat zijn de voordelen en nadelen hiervan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:37
Iemand hier die weet waar de Arlo Pro 4 te koop is?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 00:56
Op hun eigen site.
Of zoek je verkoop in NLd?

• Rtificial
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-06 11:32

Rtificial

as fake as can be

Squinck schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:07:
Hi all,

Ik heb een systeem op mijn bedrijf draaien met 7 camera's. Allemaal redelijk goede Mobotix modellen.
Nu ben ik van plan wat uit te breiden en tipt iemand mij ineens over Millestone Xprotect.

Het huidige systeem draait op een 4 jaar oude NAS m.b.v. Synology Surveillance station. Op zich best tevreden, maar soms wel wat traag. Verder werkt de Motion detection van Mobotix niet i.c.m. SS. Zodoende maak ik gebruik van de Motion Detection van SS, maar die is niet zo geavanceerd als degene ingebouwd in de Mobotix camera's.

Anyway.
Een nieuwe NAS wilde ik toch al kopen. Maar of ik daar ook SS op wil gebruiken is niet zeker. Ik dacht eerst nog een NVR 1218 van Synology aan te schaffen, maar blijkbaar is dat ook niet echt een rap ding.

Dus long story short.
Wat moet ik nu?
Overstappen naar Xprotect en dit draaien op een dedicated Windows machine?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast dank
Ik gebruik Milestone XProtect, ook omdat ik Synology SS niet krachtig genoeg vond. XProtect is een degelijk volwassen product, maar niet per se goedkoop. Ik herinner me dat ik toch wel wat licenties heb moeten aankopen, en dan is er dacht ik voor mobiele notifications weer een apart abonnement nodig, etc.
Daarnaast, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn setup, moet ik de server die XProtect draait elke dag laten herstarten, anders verlies ik de verbinding met een of meerdere cameras.
Ontzettend intuitief is het product ook niet. Dat heeft te maken met de eindeloze mogelijkheden die het biedt, ook met degelijke rule-based-actions.
Ik ben er dus eigenlijk heel tevreden over, maar er zijn wel wat haken en ogen.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

.

[Voor 99% gewijzigd door RomeoJ op 14-05-2021 07:24]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubberen
  • Laatst online: 22-06 17:55
MaxDamage schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:47:
[...]

Ik was op zoek naar een antwoord op mijn vraag en kwam op deze comment uit, echter wil ik toch graag nog bevestiging :+

Ik wil graag 5 camera's monteren in en rondom mijn huis. Op 3 van de 5 plaatsen kan ik nog een kabel trekken die ik rechtsreeks kan aansluiten op de NVR. Echter is het bij 2 locaties zo goed als onmogelijk om daar nog een kabel te krijgen. Echter heb ik in die buurt wel een netwerk aansluiting.

Is het zo dat als ik de camera gewoon op mijn netwerk aansluit, en mijn NVR vervolgens is verbonden met mijn netwerk - ik die camera kan terugvinden???

Deze vraag zal mijn keuze sterk beïnvloeden. Indien dit niet zo is, zal ik wellicht de optie moeten verkiezen om al mijn camera's op een NAS te plaatsen. Echter heeft deze optie niet mijn voorkeur aangezien de meeste NAS systemen maar 2 camera's kunnen streamen indien je niet betaalt. Alsook denk ik dat een NAS te zwaar zal belast worden met 5 camera's.

Het uiteindelijke doel voor mijn woning:
-Nas voorzien om hoofdzakelijk films vanaf te kijken
-2a3 acces points voorzien
-Slimme rookmelders 3 stuks
-4a5 camera's hangen
-Basis beviligingssysteem ( hoofdzakelijk detectie )

Natuurlijk zou ik het liefst alles van hetzelfde merk hebben, maar dat lijkt vrij moeilijk te zijn. Zeker ook omdat wanneer ik het kan een kabel wil gebruiken aangezien ik geen grote fan ben om van WIFI af te hangen als het gaat over beveiliging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Minitrooper
Rubberen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:55:
[...]

Echter heb ik in die buurt wel een netwerk aansluiting.

Is het zo dat als ik de camera gewoon op mijn netwerk aansluit, en mijn NVR vervolgens is verbonden met mijn netwerk - ik die camera kan terugvinden???
In ieder geval: camera's op wifi is vragen om problemen: gevoelig voor storing en uitval. Dus dat plan valt al af.

Je schrijft: netwerkaansluiting: dan ga ik even van uit dat dat een vrouwtje RJ45 is. Waar je dan een kabeltje kan inprikken naar de camera. Dan is de vraag: wat zit er aan het einde van de kabel van dat vrouwtje RJ45? Een mannetje RJ45 dat nu in een router/switch steekt? Of ook een vrouwtje RJ45? Dat bepaalt wat het vervolg is.

Want, een camera heeft 2 elementen nodig: netwerk (voor data) en spanning. Het goede nieuws is: je kàn spanning ook via de netwerkkabel laten doorkomen (dat heet POE), daar staan wat limitaties op (afstand/storing/...) maar het blijft makkelijker om 1x UTP tot aan je camera te brengen dan én UTP én een voedingskabeltje. Maar niets is onmogelijk. Maar alles hangt dus af wat jij hierboven antwoorden zal:
- het eenvoudigste is die RJ45 outlet te verlengen naar de camera, het andere eind te verlengen tot de POE poort van de NVR, en je bent klaar
- lukt die laatste stap (NVR) niet, dan kàn je met (externe) POE injectors prutsen om "de last mile" met POE te voorzien, zodat je geen voedingskabel moet trekken tot aan de camera. Niet onoverkomelijk, maar een extra single point of failure
- indien er nog een extra switch/router tussenzit waar je niet onderuit kan, dan nog kan je de POE poorten van de NVR 'negeren' en een camera die op jouw LAN zit (bv 192.168.20.52) evengoed aanspreken via de LAN poort van de NVR (ipv via het "privatieve POE LAN netwerk". Weet alleen dat 1) jouw camera dan ook jouw LAN performantie verstoort, plus, die ook ronddwaalt op jouw "gevoelige" devices (eg mobiles/NAS/IOT --> denk maar aan botnetjes die scannen en rare dingen doen - het blijven chinese ondingen die camera's) en 2) dit ook een "channel" licentie consumeert. Dus bv bij Dahua een NVR4108 (met die 08 de 8 camera licenties) vastloopt bij de 9de camera die je eraanhangt, via POE of via LAN).
- persoonlijk zou ik eerder camera's fysisch scheiden van het "LAN" (eg alles op POE), lukt dat niet, dan raad ik jou aan om cams en NVR in een vlan te gooien.

Dus mijn advies: teken je netwerk uit (physical topology versus logical topology) en dan kom je vanzelf uit op wat voor jou de beste manier is!

Succes!

• Rubberen
Minitrooper schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:24:
[...]

In ieder geval: camera's op wifi is vragen om problemen: gevoelig voor storing en uitval. Dus dat plan valt al af.

Je schrijft: netwerkaansluiting: dan ga ik even van uit dat dat een vrouwtje RJ45 is. Waar je dan een kabeltje kan inprikken naar de camera. Dan is de vraag: wat zit er aan het einde van de kabel van dat vrouwtje RJ45? Een mannetje RJ45 dat nu in een router/switch steekt? Of ook een vrouwtje RJ45? Dat bepaalt wat het vervolg is.

Want, een camera heeft 2 elementen nodig: netwerk (voor data) en spanning. Het goede nieuws is: je kàn spanning ook via de netwerkkabel laten doorkomen (dat heet POE), daar staan wat limitaties op (afstand/storing/...) maar het blijft makkelijker om 1x UTP tot aan je camera te brengen dan én UTP én een voedingskabeltje. Maar niets is onmogelijk. Maar alles hangt dus af wat jij hierboven antwoorden zal:
- het eenvoudigste is die RJ45 outlet te verlengen naar de camera, het andere eind te verlengen tot de POE poort van de NVR, en je bent klaar
- lukt die laatste stap (NVR) niet, dan kàn je met (externe) POE injectors prutsen om "de last mile" met POE te voorzien, zodat je geen voedingskabel moet trekken tot aan de camera. Niet onoverkomelijk, maar een extra single point of failure
- indien er nog een extra switch/router tussenzit waar je niet onderuit kan, dan nog kan je de POE poorten van de NVR 'negeren' en een camera die op jouw LAN zit (bv 192.168.20.52) evengoed aanspreken via de LAN poort van de NVR (ipv via het "privatieve POE LAN netwerk". Weet alleen dat 1) jouw camera dan ook jouw LAN performantie verstoort, plus, die ook ronddwaalt op jouw "gevoelige" devices (eg mobiles/NAS/IOT --> denk maar aan botnetjes die scannen en rare dingen doen - het blijven chinese ondingen die camera's) en 2) dit ook een "channel" licentie consumeert. Dus bv bij Dahua een NVR4108 (met die 08 de 8 camera licenties) vastloopt bij de 9de camera die je eraanhangt, via POE of via LAN).
- persoonlijk zou ik eerder camera's fysisch scheiden van het "LAN" (eg alles op POE), lukt dat niet, dan raad ik jou aan om cams en NVR in een vlan te gooien.

Dus mijn advies: teken je netwerk uit (physical topology versus logical topology) en dan kom je vanzelf uit op wat voor jou de beste manier is!

Succes!
De camera die ik zou voorzien waar ik netwerk heb, is een "stopcontact' voor een netwerk kabel in te pluggen - die rechtstreeks is verboden op mijn router.

Op ditzelfde netwerkstopcontact was ik al van het idee om daar een POE switch op aan te sluiten. Dit omdat er 2meter van dit netwerkstopcontact een acces point zal komen die werkzaam is op POE.

Wat is dus begrijp uit uw verhaal is, dat als ik de keuze maak voor een NVR en er een camera is die ik niet rechtstreeks kan aansluiten op de NVR - ik deze wel kan terugvinden via de IP code van de camera. Zoja dan weet ik wat te doen!

Echter stel ik me dan toch nog de vraag of je dit met elke NVR kan doen, maar dit kan ik vermoedelijk wel terug vinden in de product specificaties.

• fredjeh
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 22-06 13:35
Hallo, ga dit hier even posten, misschien kan iemand me helpen, heb een Dahua nvr4208 waarvan ik het wachtwoord niet ken, geraak er dus niet in, al gezocht op het net hoe ik deze kan resetten, er is geen resetknop aanwezig, ook geen J1 die ik 10 seconden zou moeten kortsluiten.
Gemaild naar Dahua Benelux, die helpen me ook niet moet naar leverancier gaan zeggen ze, gemaild naar daar, reageren niet, dus ten einde raad hé.
Misschien weten forumgebruikers raad?

• JBS
  • Niet online
De ventilator in een NVR4104-P-4KS2 van Andy is na een aantal maanden in bedrijf een wat luidere zoem gaan produceren. Nadat ik de ventilator had los geschroefd kwam ik er snel achter dat deze niet zelf herrie maakt, maar het resoneert via de behuizing.

Herkent iemand dit? Over herrie makende fans en het vervangen vind ik al e.e.a., maar niet direct over resorende herrie.

• A3-D
fredjeh schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:16:
Hallo, ga dit hier even posten, misschien kan iemand me helpen, heb een Dahua nvr4208 waarvan ik het wachtwoord niet ken, geraak er dus niet in, al gezocht op het net hoe ik deze kan resetten, er is geen resetknop aanwezig, ook geen J1 die ik 10 seconden zou moeten kortsluiten.
Gemaild naar Dahua Benelux, die helpen me ook niet moet naar leverancier gaan zeggen ze, gemaild naar daar, reageren niet, dus ten einde raad hé.
Misschien weten forumgebruikers raad?

Toevallig was ik gisteren ook mijn wachtwoord kwijt van één van mijn cams, en dat heb ik op dezelfde manier gedaan.

Je hebt daarvoor de app iDMSS nodig

[Voor 55% gewijzigd door A3-D op 19-05-2021 21:01]

• fredjeh
Werkt allemaal niet bij mij, is een aangekochte recorder (veiling), als ik de qr code scan en doormail krijg ik een error terug. Er moet dus een harde reset gebeuren, sommige recorders hebben een resetknop, die zit er ook niet op, Contact met Dahua Benelux levert niks op, zit dus vast, zoek dus de mogelijkheid om een reset uit te voeren, tot nu toe alle negatief.

• jder
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20-05 15:08
R Kuipers schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:44:
Hoi, ik ben nu aan het experimenteren met mijn Hikvision IPC-T2347G-LU icm Synology. Dahua vind ik niet handig omdat ik de camera dan niet meer rechtstreeks kan benaderen. Vraag 1: ik heb op de Hikvision ingesteld een videostream van 2688x1520@25fps VRB H264+. Maar als ik de camera toevoeg in Synology Surveillance, dan moet ik weer allerlei instellingen doen voor de videostream. Kan ik weer aangeven H264 (niet H264+), de resolutie en de fps. Is de Synology het beeld weer zelf aan het encoden? Ik wil eigenlijk dat de Synology alleen de stream van de camera opslaat. Vraag 2: in de configuratie van Hikvision kan ik een NetHDD opgeven. Kan ik de Synology ook op deze manier gebruiken, wat zijn de voordelen en nadelen hiervan?
Vraag 1: Synology behoef je maar 1 maal in te stellen, wel moet je op je camera daarna de rechten weghalen, je kunt het beste een aparte gebruiker in je camera maken. Daarna kun je het surveillance station gebruiken.

Vraag 2: Met NetHDD kun je alleen maar opnemen op je NAS, dan kun je de opgenomen bestanden alleen maar afspelen en het surveillance station werkt hier niet mee.

Voor je mobiel kun je ook Hikvision iVMS-4500 gratis gebruiken, deze werkt bij mij beter als de app van Synology.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-06 19:22

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

JBS schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:45:
De ventilator in een NVR4104-P-4KS2 van Andy is na een aantal maanden in bedrijf een wat luidere zoem gaan produceren. Nadat ik de ventilator had los geschroefd kwam ik er snel achter dat deze niet zelf herrie maakt, maar het resoneert via de behuizing.

Herkent iemand dit? Over herrie makende fans en het vervangen vind ik al e.e.a., maar niet direct over resorende herrie.
Dit soort fans zijn meestal niet van de beste kwaliteit. Bij 24/7 gebruik kan er wat onbalans door slijtage optreden, iets dat bij een A-merk pas na vele jaren zou gebeuren. Fannetje vervangen is simpel, ik heb er nu 3 jaar een Noctua in zitten en werkt probleemloos en stil. Even terugzoeken in dit topic als je het typenr. zoekt.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• A3-D
fredjeh schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:39:
Werkt allemaal niet bij mij, is een aangekochte recorder (veiling), als ik de qr code scan en doormail krijg ik een error terug. Er moet dus een harde reset gebeuren, sommige recorders hebben een resetknop, die zit er ook niet op, Contact met Dahua Benelux levert niks op, zit dus vast, zoek dus de mogelijkheid om een reset uit te voeren, tot nu toe alle negatief.
Misschien dat je HIER wat aan hebt?

[YouTube: https://youtu.be/mavbeokv9Qc]

[Voor 8% gewijzigd door A3-D op 20-05-2021 17:54]

• klaasopurk
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:17
Ik wil graag wat camera's rond mijn huis hangen. Ik zit te twijfelen tussen Dahua en Unifi.
Van de unifi heb ik al een switch. Uitbreiden met hetzelfde merk levert wat voordeel op voor beheer vanuit 1 applicatie. Daarbij heeft Unifi een deurbel camera en Dahua niet.
Echter ik heb het gevoel dat Dahua betere camera's maakt dan Unifi.

Ik zet dan onderstaande camera's naast elkaar:
IPC-HDBW3841E-S
Voordeel:
  • Goede resolutie voor mijn situatie om iemand nog te herkennen. Tuin is 8 meter diep
  • De hoek is prima. Kan camera in de hoeken van tuin hangen en dan zie ik alles
  • Starlight: heel weinig licht nodig om van het beeld kleur te maken. Dit verhoogt herkenbaarheid van de personen
unifi-protect-g4-pro-camera
Voordeel:
  • Goede resolutie voor mijn situatie om iemand nog te herkennen. Tuin is 8 meter diep
Nadeel:
  • Ophangen onder een overstek is lastig. De camera kijkt dan wss erg naar beneden. En dus niet tot achterin de tuin. Iemand ervaring in ophangen aan een plafond i.p.v. aan muur?
De dome camera van unifi geeft naar mijn smaak te weinig resolutie om iemand te kunnen herkennen achterin de tuin. Die is 8 meter diep. Daarom kies ik niet voor die camera.
De PLZ versie is mij te duur. Budget is max 500 per camera.

Dan zou je denken, neem de Dahua. Maar ik heb 1 probleem en dat is opslag. Synology heeft deze camera niet opgenomen in de compatible lijst. Via de compatible lijst van synology kom ik of op veel duurdere camera's (1000+) of camera's die niet de starlight functie hebben.

Hebben jullie suggesties wat te doen in deze situatie?

Klaas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Larko
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 24-06 14:18
klaasopurk schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:00:
Daarbij heeft Unifi een deurbel camera en Dahua niet.
Dahua heeft weldegelijk deurbel camera's, die zien er alleen wellicht iets minder flashy uit als wat je van andere merken gewend bent...
Op hun site moet je even onder de video intercoms kijken: https://www.dahuasecurity...-Products/Video-Intercoms

Daar staan zowel "traditionele" videodeurbellen als de wat luxere "villa deurbel", waarbij gezegd moet worden als je dit gaat combineren met een NVR dat de deurbel als extra camera kan fungeren (wellicht ook met een Synology platform maar dat weet ik niet zeker).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A3-D
klaasopurk schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:00:
Dan zou je denken, neem de Dahua. Maar ik heb 1 probleem en dat is opslag. Synology heeft deze camera niet opgenomen in de compatible lijst. Via de compatible lijst van synology kom ik of op veel duurdere camera's (1000+) of camera's die niet de starlight functie hebben.

Hebben jullie suggesties wat te doen in deze situatie?
De Dahua kan dan misschien ontbreken in de lijst van Synology, dat wil dus niet zeggen dat het niet werkt. Mijn Dahua cams staan ook niet in die lijst, maar alle functies werken volledig en vlekkeloos.

Surveillance Station ziet ze gewoon als Dahua Generic en daar is niets mis mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeweetje
Ook al bij hikvision gekeken? Werken ook uitstekend met synology SS. Kijk ook eens voor de colorvue versie met AI. Veel minder valse meldingen. Via Andy ca 140 euro en binnen een week in huis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21-05 13:41
Rtificial schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:24:
[...]

Ik gebruik Milestone XProtect, ook omdat ik Synology SS niet krachtig genoeg vond. XProtect is een degelijk volwassen product, maar niet per se goedkoop. Ik herinner me dat ik toch wel wat licenties heb moeten aankopen, en dan is er dacht ik voor mobiele notifications weer een apart abonnement nodig, etc.
Daarnaast, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn setup, moet ik de server die XProtect draait elke dag laten herstarten, anders verlies ik de verbinding met een of meerdere cameras.
Ontzettend intuitief is het product ook niet. Dat heeft te maken met de eindeloze mogelijkheden die het biedt, ook met degelijke rule-based-actions.
Ik ben er dus eigenlijk heel tevreden over, maar er zijn wel wat haken en ogen.
Inmiddels gekozen voor BlueIris met een refurbished HP i5 nog wat systeem. Werkt goed en niet meer afhankelijk van licenties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubberen
R Kuipers schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:44:
Wat bedoel je met ''Dahua vind ik niet handig omdat ik de camera dan niet meer rechtstreeks kan benaderen.''?

Als je camera's van dahua koppeld aan een NVR van dahua. Vervolgens de NVR koppelt met je netwerk zou je deze toch rechtstreeks moeten kunnen benaderen met bijvoorbeeld je smartphone?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R Kuipers
Rubberen schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Wat bedoel je met ''Dahua vind ik niet handig omdat ik de camera dan niet meer rechtstreeks kan benaderen.''?

Als je camera's van dahua koppeld aan een NVR van dahua. Vervolgens de NVR koppelt met je netwerk zou je deze toch rechtstreeks moeten kunnen benaderen met bijvoorbeeld je smartphone?
Nee, dat werkt bij mij niet. Ik kan dan alleen de nvr benaderen. De camera's hangen in een privaat netwerk, die kan ik dan niet meer benaderen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klaasopurk
Jeweetje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:43:
Ook al bij hikvision gekeken? Werken ook uitstekend met synology SS. Kijk ook eens voor de colorvue versie met AI. Veel minder valse meldingen. Via Andy ca 140 euro en binnen een week in huis.
Goeie Tip: ik kwam op deze uit: https://www.hikvision.com...artIP-/ds-2cd3786g2-izs-/ die zijn 500. Misschien toch nog ff dieper in de website duiken op zoek naar en wat goedkoper model. Al zou het net passen in budget.

Klaas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klaasopurk
Larko schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:11:
[...]

Dahua heeft weldegelijk deurbel camera's, die zien er alleen wellicht iets minder flashy uit als wat je van andere merken gewend bent...
Op hun site moet je even onder de video intercoms kijken: https://www.dahuasecurity...-Products/Video-Intercoms

Daar staan zowel "traditionele" videodeurbellen als de wat luxere "villa deurbel", waarbij gezegd moet worden als je dit gaat combineren met een NVR dat de deurbel als extra camera kan fungeren (wellicht ook met een Synology platform maar dat weet ik niet zeker).
Ik heb de video deurbellen gezien. Maar ze hebben eigenlijk alleen zinvolle modellen op IP. helaas heb ik maar 4 draadjes liggen naar de bel ipv 8.
De draadloze deurbel van Dahua gaat op een accu. Dat vind ik een erg groot nadeel.

Klaas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Step5
R Kuipers schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:37:
[...]

Nee, dat werkt bij mij niet. Ik kan dan alleen de nvr benaderen. De camera's hangen in een privaat netwerk, die kan ik dan niet meer benaderen
dit probleem is al eerder hier voorbijgekomen, even terugzoeken. Met een bepaalde manier van camera's toevoegen moet het mogelijk zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeweetje
klaasopurk schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:00:
[...]

Goeie Tip: ik kwam op deze uit: https://www.hikvision.com...artIP-/ds-2cd3786g2-izs-/ die zijn 500. Misschien toch nog ff dieper in de website duiken op zoek naar en wat goedkoper model. Al zou het net passen in budget.
Kijk hier eens: is wel een fixed lens.
https://nl.aliexpress.com...artJustForYou_750469131.2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-06 11:32

Rtificial

as fake as can be

Squinck schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:41:
[...]

Inmiddels gekozen voor BlueIris met een refurbished HP i5 nog wat systeem. Werkt goed en niet meer afhankelijk van licenties.
BlueIris is prima voor de meeste doelen. Ik geloof dat ik geen pir sensoren of eigenlijk geen alarm i/o die niet van de camera kon koppelen in BI, en due gebruik ik om valse meldingen te voorkomen.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• fredjeh
A3-D schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:49:
[...]

Misschien dat je HIER wat aan hebt?

[YouTube]
Werkt ook niet, de truc met de datum had ik al geprobeerd.

• R Kuipers
Step5 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:06:
[...]
dit probleem is al eerder hier voorbijgekomen, even terugzoeken. Met een bepaalde manier van camera's toevoegen moet het mogelijk zijn
Weet ik, maar als de camera zich op die manier niet laat toevoegen houdt het toch echt op.
Er is gewoon niet een werkwijze die altijd 100% werkt.

[Voor 7% gewijzigd door R Kuipers op 22-05-2021 17:11]

• AudioHome
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:16
Dat dacht ik ook na tig pogingen.
Ben toen van vooraf opnieuw begonnen en toen werkte het met wat geduld wel.
Dus als een reset en opnieuw beginnen een optie is lukt het misschien toch.

• klaasopurk
Bedankt voor de tip. De resolutie van die camera is wel lager. Ik zoek wel een fixed lens van deze camera. Het zoomen heb ik niet nodig.

[Voor 3% gewijzigd door klaasopurk op 22-05-2021 19:08]

Klaas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Minitrooper
Rubberen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:50:
[...]

De camera die ik zou voorzien waar ik netwerk heb, is een "stopcontact' voor een netwerk kabel in te pluggen - die rechtstreeks is verboden op mijn router.

Op ditzelfde netwerkstopcontact was ik al van het idee om daar een POE switch op aan te sluiten. Dit omdat er 2meter van dit netwerkstopcontact een acces point zal komen die werkzaam is op POE.

Wat is dus begrijp uit uw verhaal is, dat als ik de keuze maak voor een NVR en er een camera is die ik niet rechtstreeks kan aansluiten op de NVR - ik deze wel kan terugvinden via de IP code van de camera. Zoja dan weet ik wat te doen!

Echter stel ik me dan toch nog de vraag of je dit met elke NVR kan doen, maar dit kan ik vermoedelijk wel terug vinden in de product specificaties.
Sorry voor het late(re) antwoord.

Dus als je énkel een POE camera hangen wil, dan kan je de kabel dat naar dat vrouwtje-netwerkstopcontact uit de router trekken, achterin de NVR steken, en ben je klaar.

Maar als je effectief in de buurt van dat stopcontact een Access Point hangen wilt, dan verandert zowel het fysische maar ook het logische diagram: waar wil jij die POE switch hangen? aan dat netwerkstopcontact of bij de router? In het eerste geval zou ik dan ook de camera bij in die POE switch steken, samen met het Access Point. Al moet je natuurlijk ook die POE switch voeden via de POE kabel vanuit jouw technische ruimte waar de router ligt. En dan moet je goed opletten dat zowel AP als Camera niet "teveel" Watt vragen van de POE switch. Hang je die POE switch in jouw technische ruimte, dan komt er 1 POE gevoede kabel aan, maar opnieuw: gaat die "voldoende" zijn voor beide POE devices?

In ieder geval: een POE NVR is in die zin (softwarematig) niet verschillend dan een non-POE NVR: de laatste heeft hardwarematig géén POE poorten, enkel een LAN poort. En dan zal je natuurlijk alle cams (ofwel via Dahua protocol ofwel via generic ONVIF of enkele andere voorgeprogrammeerde profielen) connecteren via de LAN. En of daar dan een POE injector, een klassieke power supply of een POE switch tussenzit: no worries.

Alleen moet je voldoende "channels" (licenties) hebben: in surveillance stations heb je effectief losse licenties nodig per camera, bij Dahua kan je dit zien aan de NVR5216 heeft 16 licenties aan boord, een NVR5216-P16 heeft 16 licenties én 16 POE poorten aan boord.

Succes!
Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True