Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 19:05
ShadowMaster82 schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:56:
Goedenavond,

Hoe is de ervaring hier omtrent de camera's van Ubiquiti / Unifi?

mvg.

Shadowmaster
Zelf heb ik deze niet. Ik heb ze wel overwogen, echter de hoge prijs hield mij tegen i.r.t. de kwaliteit die je ervoor terug krijgt. Op internet staan ook zat verhalen van camera’s die een regenbui niet hebben overleeft. Daarnaast heb ik ze tweedehands ook wel gezien waarbij de gehele behuizing verkleurd is.

Daarom heb ik zel gekozen voor Hikvision op een vlan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowMaster82
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-09-2024
A. Qonsaides schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:36:
[...]

Zelf heb ik deze niet. Ik heb ze wel overwogen, echter de hoge prijs hield mij tegen i.r.t. de kwaliteit die je ervoor terug krijgt. Op internet staan ook zat verhalen van camera’s die een regenbui niet hebben overleeft. Daarnaast heb ik ze tweedehands ook wel gezien waarbij de gehele behuizing verkleurd is.

Daarom heb ik zel gekozen voor Hikvision op een vlan. ;)
Gaat mij meer om binnen dan buiten.
Heb nu Foscams, die geven op zich goed beeld, echter de recorder die ik gekocht heb van Foscam kan niet overweg met mijn type camera. Zou een firmware update voor komen waarmee het wel kan, je raad het al, het kan dus nog steeds niet. Of ik moet mijn recorder verkopen en een andere kopen met nieuwe hdd want de oude kan niet meer dan 3 of 4 tb aan ipv de 6tb die ik nu heb.
Dus opzoek naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:02
Wij hebben een huis gekocht daar hangt een Dahua beveiligingscamera model:

IPC-HDBW1230E-AW

Maar ik krijg deze voor geen mogelijkheid goed geconnect aan de Imou Life app.
Ik heb hem opengeschroefd en er zit een knopje in die heb ik 30 seconden ingedrukt. Volgens de app zal die dan gereset moeten worden.

Maar dan zal het led lampje groen moet knipperen, na dat die gereset is.

Wat die doet is na ongeveer 30 seconden gaat die 1x het groene lampje branden en daarna gaat die weer steady naar het rood lampje.

Dus hoe krijg ik deze goed gereset? En hoe krijg ik hem geconnect aan de imou life applicatie?
Ik heb de QR code die aan de onderkant zit gescand en die herkent die gewoon.

De vorige bewoner heeft deze beveiligingscamera verwijderd uit hun applicatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:24
Probeer eens de DMSS app. (Ik gebruik DMSS voor mobile telefoon en de DMSSHD voor tablet)
(De imou app heb ik alleen voor een echte imou camera niet voor dahua. )

Heb je de netwerk gegevens wel juist ingevoerd voor de camera, die bij jouw netwerk passen.
Dus gateway, subnet en ipadres.

Kijk eens op deze site voor het hoe en wat. Daar kun je de benodigde software downloaden. Zoals ook de configtool

https://dahuawiki.com/Main_Page

En deze

https://www.camerashop24.nl/dahua-dmss-app

Met de configtool kun je de camera benaderen en evt de netwerkgegevens controleren en wijzigen.

[ Voor 14% gewijzigd door fmrama op 26-09-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:02
fmrama schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:54:
Probeer eens de DMSS app. (Ik gebruik DMSS voor mobile telefoon en de DMSSHD voor tablet)
(De imou app heb ik alleen voor een echte imou camera niet voor dahua. )

Heb je de netwerk gegevens wel juist ingevoerd voor de camera, die bij jouw netwerk passen.
Dus gateway, subnet en ipadres.

Kijk eens op deze site voor het hoe en wat. Daar kun je de benodigde software downloaden. Zoals ook de configtool

https://dahuawiki.com/Main_Page

En deze

https://www.camerashop24.nl/dahua-dmss-app

Met de configtool kun je de camera benaderen en evt de netwerkgegevens controleren en wijzigen.
Ik heb niks ingevuld heb geprobeerd om via de imou life app.
De connectie te maken, hij probeert hem met WiFi te verbinden en dan met een geluid uit sturen daadwerkelijke te connecten.

Ik ben morgen weer bij het huis zal dan eens die app proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Door een plaag van vandalisme in onze straat ben ik me aan het oriënteren naar een eenvoudig op te zetten bewakingssysteem. Bedoeling is om een of meerdere camera’s en een slimme deurbel te plaatsen die 24/24u opnemen.

Aangezien ik reeds in bezit ben van een Synology DS918+ waarin 2 gratis camera licenties zijn inbegrepen, ben ik bij uitbreiding wel verplicht om een of meerdere licenties aan te kopen. Hierbij zit ik dan nog met de vraag of Synology het opnemen van beelden vanuit een slimme deurbel wel ondersteund?
Verder meen ik begrepen te hebben dat de camera’s ONVIF dienen te ondersteunen en het geen zin heeft camera’s aan te kopen met vele opties die mogelijks NIET worden ondersteund. Ik heb een beetje de vrees dat ONVIF camera’s me hierin in de steek gaan laten.

Omdat mijn Wifi reeds is uitgerust met spul van Ubiquiti is uitbreiding naar Unifi ook een alternatief.

Mijn setup bestaat momenteel uit …
- Controler via docker op de Nas
- 1x Unifi USG 3P
- 3x UAP-AC-PRO.

Als ik het goed heb dien ik om gebruik te maken van Unifi Protect de hardware verder uit te breiden met …
- Cloudkey gen2 Plus (controler op de nas komt te vervallen).
- Unifi Doorbell G4
- Chime
- 2x Unifi camera G4

Is het correct om vast te stellen dat je best opteert voor een eco-systeem zoals Ubiquiti om nadien van alle mogelijkheden volop gebruik te kunnen maken? Kortom, welk pad kan ik het best volgen en waarop dien ik zeker te letten bij de aankopen?

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 20:06
Hier in een nieuwbouwhuis waar ik ook 2 camera's wil ophangen. Nu wil ik graag een PZT hebben, maar deze komt aan een muur. Ben ik dan gedoemd om een pignose camera te nemen? Ik kon namelijk voor de dome camera die ik voor ogen heb (IPC-HDBW5442E-ZE), geen wall bracket vinden op de Dahua website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:03
Mattie84 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:13:
Hier in een nieuwbouwhuis waar ik ook 2 camera's wil ophangen. Nu wil ik graag een PZT hebben, maar deze komt aan een muur. Ben ik dan gedoemd om een pignose camera te nemen? Ik kon namelijk voor de dome camera die ik voor ogen heb (IPC-HDBW5442E-ZE), geen wall bracket vinden op de Dahua website.
Hmm, ik zie toch echt een wall bracket onder de tab accessories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Mattie84 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:13:
Volgens mij is dit ook geen PTZ-camera.. Ja, je kunt hem draaien voordat je hem aan de muur schroeft maar niet dmv een optie in de software. Zie bijvoorbeeld https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-hdbw5442ep-ze.html, daar geven ze aan dat ie niet kan bewegen/kantelen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Joostje123 schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:10:
Wij hebben een huis gekocht daar hangt een Dahua beveiligingscamera model:

IPC-HDBW1230E-AW

Dus hoe krijg ik deze goed gereset? En hoe krijg ik hem geconnect aan de imou life applicatie?
Ik heb de QR code die aan de onderkant zit gescand en die herkent die gewoon.

De vorige bewoner heeft deze beveiligingscamera verwijderd uit hun applicatie.
192.168.1.108?
Camera zonder wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Laatst online: 18-09 20:06
FlipFluitketel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:11:
[...]

Volgens mij is dit ook geen PTZ-camera.. Ja, je kunt hem draaien voordat je hem aan de muur schroeft maar niet dmv een optie in de software. Zie bijvoorbeeld https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-hdbw5442ep-ze.html, daar geven ze aan dat ie niet kan bewegen/kantelen.
Verhip. Nu je het zegt. Wat vertekend beeld geeft dat, de camera's zien eruit als PZT, maar dat zijn ze niet. Je komt dan ook echt op heel andere modellen uit (en opeens is de keuze beperkt). Ik ben er nog niet uit of ik dahua of hikvision ga nemen, maar neem dit wel even mee. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
@Mattie84 Kijk ook even bij Andy als je zoiets zoekt. Het model is daar PC-T5442T-ZE (ik heb er 1). PTZ klinkt leuk maar als je cameraplan "klopt" heb je vast geen PTZ nodig. Denk aan mechanica die in weer en wind buiten hangt en het risico dat ie "net" de verkeerde kant op kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:04

Rzaan

Altijd zoekende

DjoeC schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:38:
@Mattie84 Kijk ook even bij Andy als je zoiets zoekt. Het model is daar PC-T5442T-ZE (ik heb er 1). PTZ klinkt leuk maar als je cameraplan "klopt" heb je vast geen PTZ nodig. Denk aan mechanica die in weer en wind buiten hangt en het risico dat ie "net" de verkeerde kant op kijkt.
Bedoelde je deze?

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H273c3288fd8a43428c1d8a87571efe2cq/Nieuwe-Model-IPC-T5442T-ZE-4MP-Starlight-Ir-Varifocale-Oogbol-Netwerk-Camera-Gratis-Verzending-Dhl.jpg_Q90.jpg_.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Ja, en ik zie nu dat jouw model toch iets anders is al zie ik niet zo 1-2-3 de grote verschillen, Ik heb zelf geen AI in gebruik, weet wel dat mijn camera dat op onderdelen ook kan. En in combinatie met - bijvoorbeeld - Blue Iris nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoZeilstra
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-07 18:29
Ben mij aan het oriënteren op een buiten beveiligingscamera. Liefst poe vanwege de betrouwbaarheid, beveiligingscamera via wifi lijkt me niets. Lees hier regelmatig dat regendruppels het zicht ernstig kunnen verslechteren. Op welke manier hebben jullie dit voorkomen, op een beetje elegante manier ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
https://www.amazon.de/s?m...ketplaceID=A1PA6795UKMFR9

Andy heeft zijn store op Amazon.de geopend. Nu nog erg weinig aanbod, hopelijk komt er meer bij.
Zoals verwacht liggen de prijzen wel hoger, maar geen risico op extra kosten meer.

EDIT: ik heb overigens de laatste keer (eind augustus) geen extra kosten gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 07-10-2022 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:03
Mattie84 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:40:
[...]

Verhip. Nu je het zegt. Wat vertekend beeld geeft dat, de camera's zien eruit als PZT, maar dat zijn ze niet. Je komt dan ook echt op heel andere modellen uit (en opeens is de keuze beperkt). Ik ben er nog niet uit of ik dahua of hikvision ga nemen, maar neem dit wel even mee. Thanks!
Een PTZ ziet er heel anders uit, de motor daarvoor neemt namelijk veel ruimte in beslag waardoor deze veel groter zijn dan de standaard 'Dome" camera die je hier noemt.
HugoZeilstra schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:20:
Ben mij aan het oriënteren op een buiten beveiligingscamera. Liefst poe vanwege de betrouwbaarheid, beveiligingscamera via wifi lijkt me niets. Lees hier regelmatig dat regendruppels het zicht ernstig kunnen verslechteren. Op welke manier hebben jullie dit voorkomen, op een beetje elegante manier ?
https://www.onlinecameras...dome-cameras-pfa200w.html

[ Voor 31% gewijzigd door Len020 op 07-10-2022 16:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:01
Tip als iemand nog een fatsoenlijke junctionbox zoekt voor de annke c800: dahua PFA-136 past perfect. Is een stuk kleiner dan wat annke levert en kost ongeveer 10€ op Amazon.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
Vandaag geinstalleerd:

Dus een Annke C800 met een Dahua PFA-136. Ik heb de PFA-136 en een deel van de behuizing van de C800 zwart gespoten, dan ziet hij er wat minder groot uit als hij aan de muur hangt. Zwart-op-wit geeft wel een leuk effect.

Blij dat deze junctionbox past want die van Annke zelf was mij te groot.

Ethernetkabel loopt door de gevel heen naar zolder :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/htmzvHB2/1665260351636.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door LED-Maniak op 08-10-2022 22:26 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:25
LED-Maniak schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:24:
Vandaag geinstalleerd:

Dus een Annke C800 met een Dahua PFA-136. Ik heb de PFA-136 en een deel van de behuizing van de C800 zwart gespoten, dan ziet hij er wat minder groot uit als hij aan de muur hangt. Zwart-op-wit geeft wel een leuk effect.

Blij dat deze junctionbox past want die van Annke zelf was mij te groot.

Ethernetkabel loopt door de gevel heen naar zolder :)

[Afbeelding]
Netjes. Hoe heb je die kabel door de gevel gekregen en opgevist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
qwasd schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:04:
[...]

Netjes. Hoe heb je die kabel door de gevel gekregen en opgevist?
Een boor van 18mm diameter, 450mm lang klein beetje schuin dwars door de gevel en isolatie heen. Daar een 16mm PVC buis ingedrukt en aan beide kanten afgekit met high-tac kit.

Kwam precies boven het verlaagd plafond uit. Van daar heb ik een (geisoleerde) PVC buis naar zolder aangelegd.

Plafond lag open dus ik kon er mooi bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik gebruik een Nest outdoor camera, maar zou een combinatie van aanwezigheidsdetectie en tijdschema willen gebruiken. Overdag wil ik namelijk alleen meldingen ontvangen als ik afwezig ben, maar 's nachts wil ik altijd meldingen ontvangen als iemand mijn tuin in komt (ongeacht of ik thuis of afwezig ben).

Als ik (in de Nest app) zowel aanwezigheidsdetectie als tijdschema instel, is het tijdschema dominant en blijft mijn camera de hele dag uit. Wat ik eigenlijk zou willen is dus het volgende:

overdag (7-23u) : meldingen alleen als ik afwezig ben
's nachts (23-7u) : altijd meldingen

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg?

Veel dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Een kennis van me heeft me gevraagd dit op te pakken.
Iemand tips voor de aanschaf voor camera's voor onderstaande situatie.
Garage met 3 volieres (2 links en 1 rechts).

Nu heb ik enige tijd geleden al een paar camera's van Unifi bij hem geïnstalleerd.
Dit zijn Unifi G3 Flex camera's en zijn binnen bij hem geplaatst in andere ruimtes.
Hij is dus al in het bezit van een Cloud Key Gen2 Plus, en extra camera's van hetzelfde merk zou dus de ideale situatie zijn.

Heb ik hier echt 3 soortgelijke camera's voor nodig of kan ik het ook af met 1 g3 flex/bullet en bijvoorbeeld een g4 dome voor de 2 bovenste volieres? En op welke punten kan ik deze dan het beste plaatsen?

Als iemand andere tips heeft uiteraard welkom.
Alle volieres moeten goed in beeld zijn en het liefste ook met geluid.
Een ander merk zoals Hikvision/Dahua/Annke/Reolink staan we ook voor open.

CAT6 bekabeling wordt gelegd naar alle punten van de camera's en aangesloten met een POE switch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J55dTbHNwJKe0avjmdIDu9Qh8ZM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dzw2F8HEnXDUtmuvWTRDqhsN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 12:47
Piet91 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:10:
https://www.amazon.de/s?m...ketplaceID=A1PA6795UKMFR9

Andy heeft zijn store op Amazon.de geopend. Nu nog erg weinig aanbod, hopelijk komt er meer bij.
Zoals verwacht liggen de prijzen wel hoger, maar geen risico op extra kosten meer.

Zie ik iets over het hoofd. Bij Ali is de T5442T-ZE 240 euro en bij amazon.de 205 euro. Trouwens jammer dat die bij de laatste winkel niet in het zwart is.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjrd83 op 10-10-2022 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Sjrd83 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:44:
Zie ik iets over het hoofd. Bij Ali is de T5442T-ZE 240 euro en bij amazon.de 205 euro. Trouwens jammer dat die bij de laatste winkel niet in het zwart is.
Stop bij Aliexpress die camera maar eens in je cart. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
Piet91 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:15:
[...]

Stop bij Aliexpress die camera maar eens in je cart. ;)
AH dat is inderdaad een 'klein' verschil. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Sjrd83 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:55:
AH dat is inderdaad een 'klein' verschil. Thanks.
Maar bij Aliexpress heb je dus nu (sinds 1 juli 2021) wel de kans dat je achteraf wel mag bijbetalen (btw, inklaringskosten en eventueel invoerrechten bij €150+)
Hij verzend niet meer (tijdelijk of voorgoed?) 'tax free' vanuit China dus bestellen op Amazon is bij hem nu nagenoeg even duur als direct bij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
Piet91 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:30:
[...]

Maar bij Aliexpress heb je dus nu (sinds 1 juli 2021) wel de kans dat je achteraf wel mag bijbetalen (btw, inklaringskosten en eventueel invoerrechten bij €150+)
Hij verzend niet meer (tijdelijk of voorgoed?) 'tax free' vanuit China dus bestellen op Amazon is bij hem nu nagenoeg even duur als direct bij hem.
Helaas hebben ze daar nog niet de zwarte variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Sjrd83 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:42:
Helaas hebben ze daar nog niet de zwarte variant.
Hij heeft er een heleboel nog niet staan.

Je kunt overigens altijd nog met Plasti Dip aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
Piet91 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:30:
[...]

Hij heeft er een heleboel nog niet staan.

Je kunt overigens altijd nog met Plasti Dip aan de slag.
Ik had hem een bericht gestuurd. Zwart is nu te bestellen maar nog niet op voorraad.

Vraagje over die camera, is dat nou dezelfde als de dahua?

https://www.dahuasecurity...eries/4MP/IPC-HDW5442T-ZE

En wat is nu het belangrijkste verschil (beter of minder) met bijvoorbeeld deze (wat mij een goede camera lijkt) https://pro-alarm.nl/hikv...orvu-2-0-met-strobe-audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Sjrd83 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:00:
[...]

Ik had hem een bericht gestuurd. Zwart is nu te bestellen maar nog niet op voorraad.

En wat is nu het belangrijkste verschil (beter of minder) met bijvoorbeeld deze (wat mij een goede camera lijkt) https://pro-alarm.nl/hikv...orvu-2-0-met-strobe-audio
Volgens mij voornamelijk de vari-focal lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[...]
Was net een discussie op het ipcantalk forum, en het schijnt dat er problemen zijn met die strobe licht functie vooral dat die de kwaliteit van de foto’s negatief beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
qwasd schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:30:
[...]

Volgens mij voornamelijk de vari-focal lens.
De Dahua is wizmind. Een hele slimme camera die allerlei dingen kan onderscheiden zodat trigger veel minder false zijn. De hikvision lijkt dat gezien de omschrijving niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Ik ben al een tijdje opzoek naar een set goede cameras, maar ik kom er maar niet uit welke dat moet worden. Voor mij is het voornamelijk bedoeld voor indoor, in mijn showroom, werkplaats, en achter de balie. Ik heb al een server rack, PoE switch, en kabels die naar de camera punten lopen, dus dat scheelt. Ik wil het gaan doen met een NVR dat draait op Blue Iris 5. Maar nu nog het laatste onderdeel; de camera.

Ik was even hoopvol dat Reolink mee zou doen als optie, na de firmware updates die ze compatibel maakt met blue iris, echter blijkt dat de cameras nog steeds een algoritme hebben die nacht opnames volledig verkloot. Op ipcamtalk was een video van een voorbijlopende inbreker, maar die man was amper te herkennen als mens, laat staan zijn gezicht. Dus dat merk gaat hem niet worden.

Ik heb, zoals anderen hier, ook al gekeken op ipcamtalk.com en met Andy gesproken, en ik ben ook uitgekomen op zijn amazon.de winkel, echter lijkt het aanbod daar nogal schamel. Eigenlijk is de enige keuze daar een vaste of zoomlens variant van een 5 jaar oude 2k camera. Is dat model nog steeds de beste keuze, of is er elders nog iets beters te vinden in die prijsklasse?

Ik zag op youtube iig de IPC-T5442TM-AS-LED, dat is blijkbaar een nieuwe versie die vele malen scherper lijkt; YouTube: Dahua IPC-T5442TM-AS-LED vs HDW4231EM-AS

Verder kom ik enkel aanbevelingen tegen over modellen en merken die hier gewoonweg niet te krijgen zijn zonder een bak verzendkosten en douane. Dus ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen.

Wat is momenteel de beste indoor optie, als Nederlander zijnde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:55
Len020 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:08:
[...]

De Dahua is wizmind. Een hele slimme camera die allerlei dingen kan onderscheiden zodat trigger veel minder false zijn. De hikvision lijkt dat gezien de omschrijving niet te hebben.
De ColorVu serie heeft Hikvision AcuSense mogelijkheden geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Zij opmerking:
Ik was op de Verbouwbeurs in de Jaarbeurs afgelopen weekend.
Daar stond een alarminstallatie bedrijf met camera's, deurbellen, melders, etc.

Ik ging even vragen waar je een beetje op moet rekenen bij een vrijstaand huis (qua geld)
Dat is natuurlijk niet te zeggen zonder een plan, maar ze gaven aan dat € 5.000 al een heel hoog bedrag is.
Dat lijkt me zo weinig.
Niet dat het geen smak geld is, maar camera's, beeldschermen, sensoren, etc. kosten toch veel geld.

Is dit een beetje een goede indicatie van dat bedrijf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larko
  • Laatst online: 08:45
Rzaan schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:50:
Zij opmerking:

Ik ging even vragen waar je een beetje op moet rekenen bij een vrijstaand huis (qua geld)
Dat is natuurlijk niet te zeggen zonder een plan, maar ze gaven aan dat € 5.000 al een heel hoog bedrag is.
Dat lijkt me zo weinig.
Niet dat het geen smak geld is, maar camera's, beeldschermen, sensoren, etc. kosten toch veel geld.

Ik heb voor mijn nieuwbouw verschillende partijen uitgenodigd en verschillende zaken laten uittellen.
Uiteindelijk heb ik de camera's zelf gedaan en 't alarm laten doen. Ik kwam bij een camera systeem uit op zo'n 2000 euro, terwijl ik er zelf zo'n 1300 voor kwijt was. Bij de alarminstallatie wou ik 't gecertificeerd laten doen zodat ik eventueel iets met de verzekering kan. Dat was om en nabij de 2300 euro geloof ik.
Dus 5000,- incl. in de huidige tijd is een redelijk gangbare prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

Ja.
Sinds ik jaren geleden mijn Hikvision heb verkocht, heb ik mij niet zo in het merk verdiept.
Maar grootste verschil is dat die Hikvision een vaste lens/brandpunt heeft, geen infrarood licht en filter.
(Deze Hikvision moet het van omgevingslicht hebben (straatlantaarn e.d.) of ingebouwde zichtbare LED).
Anders even dit topic doorlezen: Initial review of the DS-2CD2347G2-L(U) ColorVu 2.0 IP camera.
Freakaz0id schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:31:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een set goede cameras, maar ik kom er maar niet uit welke dat moet worden. Voor mij is het voornamelijk bedoeld voor indoor, in mijn showroom, werkplaats, en achter de balie.

Ik heb, zoals anderen hier, ook al gekeken op ipcamtalk.com en met Andy gesproken, en ik ben ook uitgekomen op zijn amazon.de winkel, echter lijkt het aanbod daar nogal schamel. Eigenlijk is de enige keuze daar een vaste of zoomlens variant van een 5 jaar oude 2k camera. Is dat model nog steeds de beste keuze, of is er elders nog iets beters te vinden in die prijsklasse?

Ik zag op youtube iig de IPC-T5442TM-AS-LED, dat is blijkbaar een nieuwe versie die vele malen scherper lijkt; YouTube: Dahua IPC-T5442TM-AS-LED vs HDW4231EM-AS

Verder kom ik enkel aanbevelingen tegen over modellen en merken die hier gewoonweg niet te krijgen zijn zonder een bak verzendkosten en douane. Dus ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen.

Wat is momenteel de beste indoor optie, als Nederlander zijnde?
De camera in zijn Duitse Amazonstore is juist de 'nieuwere' 4MP camera die nu het meest populaire model is. (hoewel "nieuw" relatief is :P)

Kopen via Amazon.de heb je natuurlijk geen extra kosten, rechtstreeks bij hem vanuit China heb je wel kans op extra kosten (hoewel ik de laatste keer geen extra kosten van FedEx had).
Helaas lijkt hij niet meer zijn *speciale* shipping via Europa aan te bieden waar je gegarandeerd geen extra kosten had.
Maar goed; zelfs met bijkomende kosten ben je waarschijnlijk (veel) minder kwijt dan vergelijkbare camera in Nederland bestellen.

Overigens; als de camera's binnen moeten hangen is lichtgevoeligheid wat minder belangrijk dan buiten; omdat je veel weerkaatsing van (IR)licht hebt via de muren/plafonds.
(tenzij het natuurlijk heel grote ruimtes zijn)
Rzaan schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:50:
Zij opmerking:

Dat lijkt me zo weinig.

Dat ligt er aan hoeveel camera's (en welke), hoeveel opslagruimte, extra apparatuur (switches, bekabeling, live view monitor(s) etc.) en installatie inbegrepen zijn.

Voorbeeld; Andy heeft vanaf woensdag zijn "Autumn Oct. Sales" en biedt bijvoorbeeld dan een kit van
12 IPC-HDW5442T-ZE camera's en NVR5216-16P-4KS2E voor $2250 aan.
(maar dan heb je die nog niet in Nederland in je brievenbus liggen; importkosten)
Dat is exclusief camera mounts (~€20 p/camera).
Die NVR biedt genoeg POE-poorten voor de camera's, dus je hebt geen POE-switch nodig (hoewel ik wel liever apart zou doen) dus dat scheelt.
Maar dan heb je nog geen opslag (12 4MP camera's met 24/7 recording ga je richting de 10TB aan harde schijf ruimte à €300).
Dan kun je het systeem nog uitbreiden met een deurbel (bijvoorbeeld de VTO2311R-WP voor €160; een of meerdere monitors (VTH2421FW-P à €140 p/stuk; die is overigens echt enorm in prijs omhoog gestegen).
Vaak zie je ook een grote monitor of TV aan de muur met een live-feed; reken euro's maar uit).

Dan zit je al gauw aan zo'n €3100 dan nog netwerkkabels en installatie.
Maar goed; dan heb je ook wel een aardig uitgebreid camerasysteem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Piet91 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:00:
De camera in zijn Duitse Amazonstore is juist de 'nieuwere' 4MP camera die nu het meest populaire model is. (hoewel "nieuw" relatief is :P)

Kopen via Amazon.de heb je natuurlijk geen extra kosten, rechtstreeks bij hem vanuit China heb je wel kans op extra kosten (hoewel ik de laatste keer geen extra kosten van FedEx had).
Helaas lijkt hij niet meer zijn *speciale* shipping via Europa aan te bieden waar je gegarandeerd geen extra kosten had.
Maar goed; zelfs met bijkomende kosten ben je waarschijnlijk (veel) minder kwijt dan vergelijkbare camera in Nederland bestellen.

Overigens; als de camera's binnen moeten hangen is lichtgevoeligheid wat minder belangrijk dan buiten; omdat je veel weerkaatsing van (IR)licht hebt via de muren/plafonds.
(tenzij het natuurlijk heel grote ruimtes zijn)
Oh, hebben die cameras op zijn duitse amazon store de befaamde starlight sensors die het zo goed doen? Ik dacht dat je dan automatisch op 4k uitkwam. Maar met die sensor op 2k zal het nachtbeeld misschien ook wel iets beter werken?

Weet je toevallig of deze camera's een in te stellen witbalans hebben? De camera achter mijn balie kijkt uit op een groot etalageraam, en daar heb ik met mijn huidige 2mp cameras op zonnige dagen kneiter veel last van. Maar ik kan er in de reviews niet veel over vinden.

Andy vertelde me ook al van een herfst aanbieding, 20 oktober zal het zijn. Ben benieuwd of dat dan enkel via amazon geld, of ook als je via email wat rechtstreeks besteld. Als die aanbieding een beetje lekker is, verzacht dat ook het gepeupel met de douane. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Freakaz0id schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:32:
Oh, hebben die cameras op zijn duitse amazon store de befaamde starlight sensors die het zo goed doen? Ik dacht dat je dan automatisch op 4k uitkwam. Maar met die sensor op 2k zal het nachtbeeld misschien ook wel iets beter werken?
Termen als "Starlight", "ColorVu" etc. moet je niet te zwaar aan tillen; dat is marketingpraat.
Kijk naar specs en reviews.
Hetzelfde geld voor "2K', "4K"; dat zijn aanduidingen voor de resolutie (2K = 1080p en 4K...4K) en hogere resolutie is vaak juist minder kwaliteit bij weinig/geen licht. (Maar overdag natuurlijk wel meer detail).

In dit segment van zo'n ~€200 zijn de 4MP 5442 camera's populair omdat ze een goede middenweg hebben tussen iets hogere resolutie en alsnog goede prestaties bij geen/weinig licht.
Je hebt ook camera's met hogere resolutie die net zo goed (of beter) detail geven bij geen/weinig licht, maar daar betaal je dan uiteraard ook meer voor.
Weet je toevallig of deze camera's een in te stellen witbalans hebben? De camera achter mijn balie kijkt uit op een groot etalageraam, en daar heb ik met mijn huidige 2mp cameras op zonnige dagen kneiter veel last van. Maar ik kan er in de reviews niet veel over vinden.
Dat is geen witbalans, maar Backlight compensation/Tegenlicht compensatie; daar heb je inderdaad diverse instellingen voor (WDR, SSA etc.). Daar kun je wat mee spelen, maar verwacht geen wonderen.
(Bij mijn 5442 met SSA heb ik ook soms nog stukken flink overbelicht)
Andy vertelde me ook al van een herfst aanbieding, 20 oktober zal het zijn. Ben benieuwd of dat dan enkel via amazon geld, of ook als je via email wat rechtstreeks besteld. Als die aanbieding een beetje lekker is, verzacht dat ook het gepeupel met de douane. ;)
19 t/m 23 oktober; zie hier. (je moet ingelogd zijn om zijn bijlages te kunnen lezen).
Hij heeft als aanbieding de IPC-T5442TM-AS staan voor $149,99 en de IPC-T5442T-ZE voor $169,99.
Die heeft hij nu op Aliexpress voor respectievelijk €164 en €196 staan.

Bij zijn vorige sale (7 years Anniversary) was ik uiteindelijk €174 kwijt voor de IPC-T5442T-ZE na aftrek van een gewonnen $20 coupon. Maar je hebt dan nog wel kans op importkosten; BTW, invoerrechten (bij bedrag van meer dan €150 en inklaringskosten.
Koop je bij Amazon.de; dan heb je dat allemaal niet; behalve het BTW-verschil tussen Duitsland en Nederland (lees; iets meer in NL).

Geen idee of hij ook bij de Duitse Amazon de sale gaat houden.
De camera's daar zijn nu respectievelijk €179,99 en €204,99 plus €3,49 shipping; kunnen we dat over een paar dagen vergelijken :+ )

Persoonlijk hoop ik dat zijn aanbod in z'n Duitse Amazonstore flink wordt uitgebreid zodat je daar gewoon alles kunt bestellen i.p.v. uit China zodat je niet meer de importkostenlotterij hebt.
Of nog leuker; net zo'n refurbished lijst als in de VS. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Piet91 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:15:
Termen als "Starlight", "ColorVu" etc. moet je niet te zwaar aan tillen; dat is marketingpraat.
Kijk naar specs en reviews.
Hetzelfde geld voor "2K', "4K"; dat zijn aanduidingen voor de resolutie (2K = 1080p en 4K...4K) en hogere resolutie is vaak juist minder kwaliteit bij weinig/geen licht. (Maar overdag natuurlijk wel meer detail).
Dat had ik ook al ergens mee gekregen, waar je blijkbaar op moet letten is sensorgrootte. Een grote sensor vangt meer licht op, en dat merk je vooral snachts.
In dit segment van zo'n ~€200 zijn de 4MP 5442 camera's populair omdat ze aan goede middenweg hebben tussen iets hogere resolutie en alsnog goede prestaties bij geen/weinig licht.
Je hebt ook camera's met hogere resolutie die net zo goed (of beter) detail geven bij geen/weinig licht, maar daar betaal je dan uiteraard ook meer voor.
Ik zie dat nacht kleuren beeld een nieuwe rage is, maar ik vind het er persoonlijk niet beter uitzien. Ik zie in de review videos ontzettend veel pixelatie en 'ghosting' met dat soort cameras. Maar dat doet de 5442 niet, toch? Die is gewoon IR zwart/wit?
Dat is geen witbalans, maar Backlight compensation/Tegenlicht compensatie; daar heb je inderdaad diverse instellingen voor (WDR, SSA etc.). Daar kun je wat mee spelen, maar verwacht geen wonderen.
(Bij mijn 5442 met SSA heb ik ook soms nog stukken flink overbelicht)
Bij sommige cameras heb ik gezien dat je een focus punt kan instellen waar die zich op afstelt. Dan zou ik hem op iets in de voorgrond kunnen fixeren en werkt het wel, maar ik weet niet of die van Andy zoiets kunnen. Meestal zijn dat soort cameras ook meteen wel dubbel zo duur..
19 t/m 23 oktober; zie hier. (je moet ingelogd zijn om zijn bijlages te kunnen lezen).
Hij heeft als aanbieding de IPC-T5442TM-AS staan voor $149,99 en de IPC-T5442T-ZE voor $169,99.
Die heeft hij nu op Aliexpress voor respectievelijk €164 en €196 staan.

Bij zijn vorige sale (7 years Anniversary) was ik uiteindelijk €174 kwijt voor de IPC-T5442T-ZE na aftrek van een gewonnen $20 coupon. Maar je hebt dan nog wel kans op importkosten; BTW, invoerrechten (bij bedrag van meer dan €150 en inklaringskosten.
Koop je bij Amazon.de; dan heb je dat allemaal niet; behalve het BTW-verschil tussen Duitsland en Nederland (lees; iets meer in NL).

Geen idee of hij ook bij de Duitse Amazon de sale gaat houden.
De camera's daar zijn nu respectievelijk €179,99 en €204,99 plus €3,49 shipping; kunnen we dat over een paar dagen vergelijken :+ )
Als het hooguit een tientje of twee per cam scheelt tijdens de aanbieding, dan ga ik denk ik geen moeite doen om dat buitenom te kopen. Met mijn geluk heb ik die douane waarschijnlijk wel op mijn dak, en dan wordt het uiteindelijk toch weer duurder. |:(
Persoonlijk hoop ik dat zijn aanbod in z'n Duitse Amazonstore flink wordt uitgebreid zodat je daar gewoon alles kunt bestellen i.p.v. uit China zodat je niet meer de importkostenlotterij hebt.
Of nog leuker; net zo'n refurbished lijst als in de VS. :9
Zon deurbel cam heb ik ook wel zin in, of een fatsoenlijke buitencam voor mijn parking zou ook mooi zijn. Andy had een EU aansluiting via UK amazon, maarjah.. -O- Misschien verhuist dat binnenkort naar DE.

Is dit die 5442 op amazon.de?
YouTube: Dahua IPC HDW5442T ZE - Night Testing
Ziet er toch wel goed zuiver uit moet ik zeggen. Niet wat ik zou verwachten van een 1080p ipcam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Freakaz0id schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:47:
Dat had ik ook al ergens mee gekregen, waar je blijkbaar op moet letten is sensorgrootte. Een grote sensor vangt meer licht op, en dat merk je vooral snachts.
Inderdaad.
Ik zie dat nacht kleuren beeld een nieuwe rage is, maar ik vind het er persoonlijk niet beter uitzien. Ik zie in de review videos ontzettend veel pixelatie en 'ghosting' met dat soort cameras. Maar dat doet de 5442 niet, toch? Die is gewoon IR zwart/wit?
Bij genoeg zichtbaar licht (buitenverlichting, straatlantaarn etc.) zou de 5442 ook mogelijk dag en nacht in kleur kunnen blijven. Als het in kleur kan is dat wel fijner; want dan heb je veel meer informatie (bijvoorbeeld kleur van kleding/auto etc.).

Maar dat verschilt per situatie of dat kan; want dan moet er wel genoeg licht zijn.
Als dat er niet is wordt er naar zwart/wit geschakeld met IR-verlichting.
Bij sommige cameras heb ik gezien dat je een focus punt kan instellen waar die zich op afstelt. Dan zou ik hem op iets in de voorgrond kunnen fixeren en werkt het wel, maar ik weet niet of die van Andy zoiets kunnen. Meestal zijn dat soort cameras ook meteen wel dubbel zo duur..
Kijk eens hier (bij "BLC mode") wat mogelijk is qua schaduw/licht.
Als het hooguit een tientje of twee per cam scheelt tijdens de aanbieding, dan ga ik denk ik geen moeite doen om dat buitenom te kopen. Met mijn geluk heb ik die douane waarschijnlijk wel op mijn dak, en dan wordt het uiteindelijk toch weer duurder. |:(
Dat is inderdaad een afweging.
Zon deurbel cam heb ik ook wel zin in, of een fatsoenlijke buitencam voor mijn parking zou ook mooi zijn. Andy had een EU aansluiting via UK amazon, maarjah.. -O- Misschien verhuist dat binnenkort naar DE.

Is dit die 5442 op amazon.de?
YouTube: Dahua IPC HDW5442T ZE - Night Testing
Ziet er toch wel goed zuiver uit moet ik zeggen. Niet wat ik zou verwachten van een 1080p ipcam.
De 5442 is dan ook geen 1080p camera maar een 4MP camera; 2688 × 1520.

Maar zoals ik al eerder zei; bij binnen situaties is de beste prestaties bij geen/weinig licht niet zo heel belangrijk vanwege de reflectie van het IR-licht via muren en plafonds. Tenzij het erg grote ruimtes zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Piet91 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:18:
Bij genoeg zichtbaar licht (buitenverlichting, straatlantaarn etc.) zou de 5442 ook mogelijk dag en nacht in kleur kunnen blijven. Als het in kleur kan is dat wel fijner; want dan heb je veel meer informatie (bijvoorbeeld kleur van kleding/auto etc.).

Maar dat verschilt per situatie of dat kan; want dan moet er wel genoeg licht zijn.
Als dat er niet is wordt er naar zwart/wit geschakeld met IR-verlichting.
Op mijn parking is een straatlamp, dus daar zou het dan nog in kleur kunnen misschien, maar mijn werkplaats is pikdonker en dan ziet het er niet fris uit;

Kijk op 18:17 hoe de man compleet verdwijnt wanneer hij voor de camera langs loopt. Daar kun je dus niet veel mee. :') Als de cam daar naar IR B&W mode kan, zou het een stuk beter te zien zijn, gok ik.
Kijk eens hier (bij "BLC mode") wat mogelijk is qua schaduw/licht.
Hé dat is mooi;
BLC > Custom: select area to exposure, the objective is to make appropriate brightness in selected area.
Deze rakker heeft de functie die ik omschreef. d:)b Geef hem een mikpunt en daar stelt hij zich op af. Helemaal mooi.
Maar zoals ik al eerder zei; bij binnen situaties is de beste prestaties bij geen/weinig licht niet zo heel belangrijk vanwege de reflectie van het IR-licht via muren en plafonds. Tenzij het erg grote ruimtes zijn natuurlijk.
Tsja, daar zeg je even wat. Mijn showroom is namelijk een sportprijzenwinkel; van vloer tot plafond vol met zilver en goud materiaal. Ben benieuwd hoe dat uitpakt met een IR lamp erop. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Hallo,
Ik probeer een tripwire op te zetten voor mijn dahua camera, die op een dahua nvr zit aangesloten. (Poe)
Ik doe dit middels de opzet uit de dahua wiki via inloggen op de nvr. Echter wordt er niks getriggerd.
Nu zag ik een youtubeje waarin de instelling rechtstreeks via inlog via het IP adres in de camera gedaan wordt.
Eerder had ik hier ook de instelling van geluid moeten doen. Ik heb toen de camera losgehaald van de nvr en aan de pc aangesloten om hem via het IP adres te benaderen. Dit is nogal een kloten klusje.
Is er een workout om de camera via IP te benaderen en toch de verbinding met de nvr in stand te houden?

Net nog even ingelogd op de nvr. En zag dat ik het zgn IVS ‘lampje’ niet aangeklikt had. Morgen eens kijken of dit de oplossing is. Stom van me!

[ Voor 10% gewijzigd door fmrama op 18-10-2022 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
fmrama schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:43:
Hallo,
Ik probeer een tripwire op te zetten voor mijn dahua camera, die op een dahua nvr zit aangesloten. (Poe)
Ik doe dit middels de opzet uit de dahua wiki via inloggen op de nvr. Echter wordt er niks getriggerd.
Nu zag ik een youtubeje waarin de instelling rechtstreeks via inlog via het IP adres in de camera gedaan wordt.
Eerder had ik hier ook de instelling van geluid moeten doen.
Jep dat is inderdaad heel handig bij Dahua. :/ ..
Dat soort instellingen (IVS, tripwire etc.) altijd doen in de webinterface van de camera, niet de NVR.
Ik heb toen de camera losgehaald van de nvr en aan de pc aangesloten om hem via het IP adres te benaderen. Dit is nogal een kloten klusje.
Is er een workout om de camera via IP te benaderen en toch de verbinding met de nvr in stand te houden?
Log in op de webinterface van de NVR, dan Management -> Camera en daar zie je een blauw Internet Explorer logo staan; daarop klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Het inloggen op de camera, zoals hierboven aangegeven, is gelukt.
Ik heb daar de ontbrekende gegevens ingevuld. De email gegevens ingericht. Echter werkt het nog niet.
Bij email test krijg ik een melding dat de verbindingstest mislukt. Terwijl de gegevens hetzelfde zijn als ingericht op de nvr.
Ik heb nu alles verwijderd, in de nvr en in de camera.
Als ik weer de energie heb om wat te doen, probeer ik het nog eens. Dan alleen via de camera. En via een ander email provider. Puf, puf…..🥶

Zojuist toch maar eens de email via een andere provider ingericht. Via de nvr is de email test wel correct, via de camera geen correcte verbindingstest. Schiet mij maar lek…..🤨 Mss ligt het aan het ip adres dat door de nvr aan de camera wordt toegekent, serie 10.x.x.x
En dan noch werkt de tripwire niet.
Wellicht toch maar eens de camera rechtstreeks op de pc aansluiten. Daar alles inrichten incl tripwire en kijken of het dan werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door fmrama op 19-10-2022 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@fmrama Dat email vanuit de camera niet werkt is simpel; die camera hangt aan de netwerkpoort van de NVR en kan dus niet het internet 'bereiken'. Dat werkt alleen als de camera direct aan je modem/router/switch hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ok! @Piet91 , dat vermoeden had ik , maar niet de verklaring ervoor. Dat hoeft ik dus niet meer te proberen.
Dan de tripwire opnieuw inrichten op de alleen de camera. Zou toch zo simpel moeten zijn, als ik de youtubejes kijk. 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik probeerde het nu eens middels SMART PSS op de pc . Maar helaas daar kom ik niet eens op de IVS aan te maken. Ik krijg dan een melding dat er een autoristie probleem is.
Heb bij de user admin toch alles aangevinkt staan. Nu realiseer ik me dat het password voor smart pss anders is dan die van de nvr en camera’s. Password wijzigen via smart pss lukt ook niet.
Wellicht de hele inrichting van smart pss verwijderen en opnieuw aanmaken met zelfde passwords?
Kan iemand daar wat over zeggen , wat te doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GE7sUMpMT2WoQKZnK4FZUsoo1y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ib0Q2cXFZop8mtK0yOV7s37f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@fmrama
Alle instellingen op de webinterface van de camera('s) doen, nergens anders.
Dan eventueel wat instellen op de webinterface van de NVR (camera's importeren, recording etc.).

SmartPSS alleen gebruiken voor live view, niets anders.

Als je hier van afwijkt krijg je gewoon gezeur, zo zit Dahua nu eenmaal helaas in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ok! @Piet91 dank voor het advies!
Dan ga ik dat morgen maar eens doen.
Wordt vervolgt!

Ik kon het niet laten….
Via de camera ingericht,,..echter gebeurt er niks. 😡
Is het probleem niet dat de ip adressen gewijzigd worden in de 10.x.x.x serie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLxTEBuEwbiuPQ3adGYuDhAYNlo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkVydJCvEqXC2vH4Z6eYmu6Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 88% gewijzigd door fmrama op 19-10-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 16:48
Iemand die sale van Andy nog kunnen checken? Ik zat net even op Amazon.de en aliexpress maar ik zie helaas nog de normale prijzen. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoZeilstra
Als je buiten een PoE camera monteert, die ook een separate voedingskabel en resetknop kabel heeft, wat doe je dan met deze laatste twee in weer en wind ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
HugoZeilstra schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:08:
Als je buiten een PoE camera monteert, die ook een separate voedingskabel en resetknop kabel heeft, wat doe je dan met deze laatste twee in weer en wind ?
Die stop je in een junction box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoZeilstra
LED-Maniak schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:16:
[...]

Die stop je in een junction box.
Die er dan bij aanschaffen of bedoel je de 'box' waarop je de camera gaat monteren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
HugoZeilstra schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:21:
[...]

Die er dan bij aanschaffen of bedoel je de 'box' waarop je de camera gaat monteren ?
Die moet je vrijwel altijd los aanschaffen ja.

Zie mijn post. Ding tegen de muur is een junction box. Daar zitten de extra kabels in. Daarop zit de camera bevestigd.
LED-Maniak in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

[ Voor 28% gewijzigd door LED-Maniak op 19-10-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoZeilstra
LED-Maniak schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:26:
[...]

Die moet je vrijwel altijd los aanschaffen ja.

Zie mijn post. Ding tegen de muur is een junction box. Daar zitten de extra kabels in. Daarop zit de camera bevestigd.
LED-Maniak in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
Dank je wel LED, heel attent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Helaas is de tripwire instelling niet gelukt. Ik heb uit de webinterface van de nvr eerst alles verwijdert. Daarna de instelling gedaan in de camera zelf. Maar geen registratie noch melding.

Ik heb nu in de DMSShd app bewegingsdetectie en SMD voor een bepaald gebied ingericht. En krijg nu wel via de app een melding als er in het gebied zich een persoon bevindt, en wordt ook opgenomen.

Voorlopig is dit voldoende.

Tzt haal ik de camera eens los van de nvr en kijk dan eens of de tripwire werkend krijg.
En de dmsshd app verwijderen, om beinvloeding van de app uit te sluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door fmrama op 20-10-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoZeilstra
Als een buitencamera met TPZ of zonder TPZ mogelijk is, zouden jullie dan voor zonder TPZ kiezen vanwege de meer onderdelen die stuk kunnen gaan en dat de camera net niet in de goede positie staat op het juiste moment? Of gewoon wél met TPZ kiezen omdat het leuk is om ermee te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:29
@fmrama
Ik weet niet welk model je hebt en hoe je menu van de camera eruit ziet, maar heb je onder smart plan ook een schedule voor IVS ingesteld? Dat was ik eerst namelijk vergeten, waardoor bij mij de IVS ook niet werkte. Overigens schijnt (volgens diverse topics op ipcamtalk) intrusion beter te werken dan tripwire. Intrusion werkt bij mij in ieder geval prima.

Zie onderstaand screenshot van smart plan menu.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqrA5JGS9RNicHsDgvc8s_Y6RDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxWVpugkrZdukIHP6Wmn6rZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
okio schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:35:
Iemand die sale van Andy nog kunnen checken? Ik zat net even op Amazon.de en aliexpress maar ik zie helaas nog de normale prijzen. Doe ik iets verkeerd?
Ik denk dat het het handigst is al je hem een mail stuurt voor een offerte (of prijs).
HugoZeilstra schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:14:
Als een buitencamera met TPZ of zonder TPZ mogelijk is, zouden jullie dan voor zonder TPZ kiezen vanwege de meer onderdelen die stuk kunnen gaan en dat de camera net niet in de goede positie staat op het juiste moment? Of gewoon wél met TPZ kiezen omdat het leuk is om ermee te spelen?
Tja, een camera mét PTZ die gelijkwaardig is aan een zonder, zal flink meer kosten.
Er mee spelen doe je een uurtje, daarna is de lol er af.

Liever 2 camera's die vast staan dan 1 PTZ.

Ik heb overigens op het IP Cam Talk forum eens uit een proberen te zetten hoe het met verzenden, BTW e.d. zit voor ons Europeanen (vanaf Andy) sinds de nieuwe regels van 1 juli 2021.
Want zoals ik daar ook stel; het is een afweging voor ons om óf bij Amazon.de óf bij hem te bestellen qua totale kosten.

Het is me nog niet helemaal duidelijk geworden van zijn kant.
Het lijkt er op dat hij ook items kan sturen vanuit Amazon.de als je bij hem besteld voor Aliexpress prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoZeilstra
Piet91 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:38:
[...]

Ik denk dat het het handigst is al je hem een mail stuurt voor een offerte (of prijs).

[...]

Tja, een camera mét PTZ die gelijkwaardig is aan een zonder, zal flink meer kosten.
Er mee spelen doe je een uurtje, daarna is de lol er af.

Liever 2 camera's die vast staan dan 1 PTZ.

Ik heb overigens op het IP Cam Talk forum eens uit een proberen te zetten hoe het met verzenden, BTW e.d. zit voor ons Europeanen (vanaf Andy) sinds de nieuwe regels van 1 juli 2021.
Want zoals ik daar ook stel; het is een afweging voor ons om óf bij Amazon.de óf bij hem te bestellen qua totale kosten.

Dank je Piet.

Het is me nog niet helemaal duidelijk geworden van zijn kant.
Het lijkt er op dat hij ook items kan sturen vanuit Amazon.de als je bij hem besteld voor Aliexpress prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
@Erwin186
De camera’s zijn : IPC-HFW3441E-AS en IPC-HFW3449E-AS-LED
En de nvr : NVR4104-P-4KS2/L

En idd ik heb het reactieplan aangegeven.

Zoals ik al aangaf ga ik tzt de camera eens los koppelen van de nvr. En rechtstreeks aan het netwerk koppelen. Dan zou die het toch moeten gaan doen met de tripwire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
HugoZeilstra schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:14:
Een PTZ koop je met een heel specifiek doel voor ogen, bijvoorbeeld vanwege een lange zoom om de dieren in het veld te kunnen bekijken. Voor observatie van bijvoorbeeld je huis neem je meerdere "gewone" camera's. Ik heb een stilstaande Dahua met zoom 2.7-12mm, staat altijd hetzefde ingesteld (rond de 5-6mm).

@Piet91 Ik zie dat de T5442T op Amazon nu 20 euro minder is dan op Alie. Alie zal dan uiteindelijk een tientje minder zijn maar Amazon heeft weer eenvoudiger garantieafhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
Andy geeft aan dat hij bij bestellingen op Ali het verzend vanuit Duitsland. Het scheelt 20 euro als je een bestelling doet via Ali.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Sjrd83 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:48:
Andy geeft aan dat hij bij bestellingen op Ali het verzend vanuit Duitsland. Het scheelt 20 euro als je een bestelling doet via Ali.
Het is een heel gehannes om als Europeaan bij Andy te bestellen.
Als je om een directe invoice vraagt, krijg je hem via paypal, maar die naait je een oor aan met een slechte wisselkoers; weg korting. Daarna kwam die met het idee om het via Amazon.de te bestellen, maar die gaf niet thuis qua korting, systeem deed moeilijk ofzo. Toen heeft ie me verteld om maar gewoon via aliexpress te bestellen, dat ging gewoon met iDeal zonder gekkigheid. Daar staat nu dat het uit China onderweg is, maar hij verzekerde me dat het zonder douane uit een DE warenhuis komt.

Ik heb nu, als het goed is, 3 stuks IPC-T5442TM-AS voor 158 euro per stuk, met DHL vanuit duitsland. Lijkt me een mooie prijs, plus Andy doet nog een loterijtje waar misschien nog wat leuks uit komt. :9

Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik een factuur voor de zaak ga krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Freakaz0id schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:40:
[...]
Het is een heel gehannes om als Europeaan bij Andy te bestellen.
<knipje>
Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik een factuur voor de zaak ga krijgen..
Het gehannes valt nog wel mee, mijn bestellingen waren altijd binnen een paar dagen binnen voor een goeie prijs en zonder perikelen. Fedex of UPS handelen de invoer af en sturen een factuur voor het BTW en invoerrechten deel.

Je hebt dan zowel de feitelijke factuur van Andy, zonder BTW want dat moet je bij import zelf regelen, de factuur die bij het pakket zit waarover je inklaarder invoerrechten en BTW rekent en een factuur voor stuurt. Volgens mij ben je dan helemaal compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

DjoeC schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:14:
de factuur die bij het pakket zit waarover je inklaarder invoerrechten en BTW rekent en een factuur voor stuurt.
En die zit er dus blijkbaar niet bij, omdat Andy zegt dat het met DHL uit Duitsland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
Weet niet of ik dit hier kan vragen, ik heb hier de aller eerste model Arlo camera system, nu zou ik deze willen uitbreiden met 2 extra camera's, nu heb ik het basis station (zie foto), kan ik hier ook nieuwere type camera's van arlo mee koppelen en zo ja welke?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16RppPT0uQ8ez2BzI8gC8PWDwwM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rb25GuDlesu5i4MdlmSUewt6.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-09 02:01
Iemand ervaring met de Imou Cruiser of Imou Cruiser 4MP? Ik zat te denken om 2 of 3 van deze PTZ camera's aan te schaffen om e.e.a. rond ons huis in de gaten te houden.

Verschil tussen de gewone Cruiser en de Cruiser 4MP is de resolutie, QHD (1440p) vs Full HD (1080p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Lekker ook nog een 1e prijs gewonnen in de loterij van Andy :)
Hi xxx

Good luck to you, you win a 1ST Prize IPC-Color4K-T, which lens do you need? 2.8mm, 3.6mm optional.
Thanks for your joining us!
Niet verkeerd. Lijkt ook wel een goede camera.
Voel me bijna bezwaard ik had een IPC-T5442TM-AS gekocht voor 160 euro en nu deze er dus nog bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

okio schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:21:
Lekker ook nog een 1e prijs gewonnen in de loterij van Andy :)

[...]

Niet verkeerd. Lijkt ook wel een goede camera.
Voel me bijna bezwaard ik had een IPC-T5442TM-AS gekocht voor 160 euro en nu deze er dus nog bij.
Ik heb 4 van die 5442 cams gekocht, en heb niet eens een couponnetje gewonnen. :')

Die 5442's zijn geen miskoop trouwens; wat een beeld. Software is wel een beetje behelpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
okio schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:21:
Je mag 'm wel aan mij geven. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Piet91 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:30:
[...]

Je mag 'm wel aan mij geven. :>
Haha ja...nou wie weet >:) . Ik denk dat ik dan eerder mn aangeschafte camera te koop zet. Die ik gewonnen heb lijkt zo rond de 300 euro dus zal vast wel iets beter zijn.

Qua software idd niet super, vind de dahua nvr software op zich wel prettig trouwens.
Zelf ook een integratie met HASS gedaan, dat vind ik voor de huis tuin en keuken dingetjes met de camera ook prima (deur checken, kijken of autos thuis staan dat soort dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vraagje; ik heb nu dahua camera’s met een synology NAS. Dit werkt op zich, maar ik krijg de Motion detection op de cameras niet lekker werkend. Of ze missen events of ze nemen veel te veel op. Zou een dahua NVR een betere oplossing zijn? Vind de integratie met Home Assistent via de Synology add on ook karig. Het streamen werkt niet als je op een snapshot klikt. Gaat dit beter met een NVR? Ik wil geen aparte PC met blue iris. Alle tips zijn welkom!

Edit: en werkt Motion detection veel beter met de huidige generatie dahua camera’s met AI?

[ Voor 9% gewijzigd door wian op 25-10-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

wian schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:43:
Vraagje; ik heb nu dahua camera’s met een synology NAS. Dit werkt op zich, maar ik krijg de Motion detection op de cameras niet lekker werkend. Of ze missen events of ze nemen veel te veel op. Zou een dahua NVR een betere oplossing zijn? Vind de integratie met Home Assistent via de Synology add on ook karig. Het streamen werkt niet als je op een snapshot klikt. Gaat dit beter met een NVR? Ik wil geen aparte PC met blue iris. Alle tips zijn welkom!

Edit: en werkt Motion detection veel beter met de huidige generatie dahua camera’s met AI?
Ben je met tripwires/intrusion bezig?
Die hebben een 'aanloopje' nodig, dus ze kunnen niet te dicht bij de rand van het beeld getekend worden. Hij moet het als het ware aan zien komen. Er zijn trucjes voor om dat wél werkend te krijgen, maar ik ben er zelf ook pas net een dag of 4 mee bezig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoZeilstra
Overgegaan tot aanschaf van de RLC-811A. Prima camera met ingebouwde verlichting voor nachtzicht kleur. Gemonteerd op de officiële junctionbox, dank voor de tip. Waarmee ik anderen kan helpen: na de firmware update functioneren de zoom en focus handmatig bij veel mensen niet meer. Als je handmatig een betaversie firmware installeert werkt dit wel weer. Daarna even de automatische upgrade op uit zetten, voorlopig. Hierbij de url naar de bèta voor wie ik hiermee helpen kan: https://support.reolink.c...IMX415.8MP.AF.REOLINK.pak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Vandaag de camera van Andy al binnen gekregen de 5544 👌 vrij bijzonder er stond een pakket in doos van Amazon. Ik dacht nog hug niets besteld.

Bleek de bestelde camera via AliExpress te zijn. Op zich ideaal ook geen btw of import kosten oid op deze manier. En binnen 2 dagen in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
  • Laatst online: 11-09 00:37
Hallo

Ik ben geen expert op camera gebied maar ben er wel 1 nodig voor mijn loods.
Ik heb dus een loods met een roldeur, deur is 4 mtr breed, hiernaast zit een stuk van 2 mtr en dan een loopdeur.
Ik heb als proef een Reolink Wifi camera binnen staan en ik kan dus wel zowel de loopdeur als de roldeur zien.

Ik wil nu wat professioneler gaan aanschaffen en dacht aan Dahua?

Wat is voor de de beste en betaalbare oplossing met NVR?
Is de IPC-HDW5842T-ZE-S2 of is de HAC-HDBW2802R-Z beter voor mij geschikt?
Welke NVR zou ik nodig zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 20:34
Ik heb in mei 2020 4 stuks IPC-HFW7442H-Z gekocht. Bij alle 4 zit er nu condens achter de lens! Echt waardeloos dit. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Wel echt waardeloos. Ik kan wel 4 nieuwe camera's bestellen bij Andy, maar dan gebeurt het straks opnieuw na 2 jaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Lennyz op 01-11-2022 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bert86
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-12-2024
Via Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4 op dit topic gekomen:

Voor een nieuwe HA config met Frigate zoek ik een buitencamera. Mijn budget is rond de 100 euro, maar door alle modellen zie ik door de bomen het bos niet meer ;)

Iemand ervaring met een camera van AliExpress? Reolink camera`s zijn ook goed betaalbaar, maar ik weet niet zeker als die goed te integreren zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 20:34
r0bert86 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:06:
Via Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4 op dit topic gekomen:

Voor een nieuwe HA config met Frigate zoek ik een buitencamera. Mijn budget is rond de 100 euro, maar door alle modellen zie ik door de bomen het bos niet meer ;)

Iemand ervaring met een camera van AliExpress? Reolink camera`s zijn ook goed betaalbaar, maar ik weet niet zeker als die goed te integreren zijn?
Alle camera's zijn goed te integreren in Frigate mits zij een h264/h265 stream aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Lennyz schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:49:
Ik heb in mei 2020 4 stuks IPC-HFW7442H-Z gekocht. Bij alle 4 zit er nu condens achter de lens! Echt waardeloos dit. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Wel echt waardeloos. Ik kan wel 4 nieuwe camera's bestellen bij Andy, maar dan gebeurt het straks opnieuw na 2 jaar.
Dit is een goed voorbeeld van mijn angstpunten.
Wat als er wat mis gaat met de apparatuur die ik in China bestel?
Natuurlijk kan ik klagen, en misschien wordt ik ook wel geholpen.
Maar het zal allemaal niet heel snel gaan.
Dus daarom toch maar liever wat meer betalen hier.
Kan ik ook nog eens bellen als de instelling niet meer klopt.

Of ben ik te voorzichtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
Activate schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:07:
Hallo

Ik ben geen expert op camera gebied maar ben er wel 1 nodig voor mijn loods.
Ik heb dus een loods met een roldeur, deur is 4 mtr breed, hiernaast zit een stuk van 2 mtr en dan een loopdeur.
Ik heb als proef een Reolink Wifi camera binnen staan en ik kan dus wel zowel de loopdeur als de roldeur zien.

Ik wil nu wat professioneler gaan aanschaffen en dacht aan Dahua?

Wat is voor de de beste en betaalbare oplossing met NVR?
Is de IPC-HDW5842T-ZE-S2 of is de HAC-HDBW2802R-Z beter voor mij geschikt?
Welke NVR zou ik nodig zijn?

Alvast bedankt!
Advies gevraagd aan een paar bedrijven alle 3 verschillend..schiet ik ook niet echt mee op..niemand die mij iets kan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:55
Activate schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:54:
[...]

Advies gevraagd aan een paar bedrijven alle 3 verschillend..schiet ik ook niet echt mee op..niemand die mij iets kan adviseren?
Ik neem aan dat ze de offerte motiveren? Doen ze dat niet dan kun jij toch aan hun vragen waarom ze dat model aangeboden hebben? Daarna kun jij een afweging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
De 1 zegt absoluut niet via IP en andere zegt juist wel..

Ik heb daar niet zoveel kaas van gegeten en het is voor mij simpelweg niet overzichtelijk/duidelijk

Ik hecht ook minder waarde aan een advies van een verkoper die eigenlijk het duurste wil verkopen om meer omzet te creëren.
.
Ik wil gewoon een goede duidelijke camera met een simpele recorder die ik op mijn telefoon kan uitlezen en een alarmmelding kan krijgen op mijn telefoon.

[ Voor 18% gewijzigd door Activate op 06-11-2022 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Activate schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:02:
De 1 zegt absoluut niet via IP en andere zegt juist wel..
Geen IP lijkt me onzin en dus afkomstig van een niet bij de tijd zijnde installateur.

Geen WiFi is een stuk zinniger omdat het storingsgevoeliger is en makkelijk kan worden verstoord van een afstand. Bij bedraad heb je altijd toegang tot kabels of andere stukjes infra nodig.

Dahua is een prima oplossing en die hebben ook NVR's met PoE. Bij NVR's worden WD Purple schijven vaak aanbevolen voor de opslag. Ga niet voor maximaal aantal pixels maar voor de juiste sensorafmeting om meer licht te vangen.

Gezien je met installateurs praat: maak prestatieafspraken: niet goed dan aanpassen tot wel goed. Spreek af wat je wilt kunnen zien op welke afstand bij welke hoeveelheid licht DORI is daarbij een mooi handvat. Bijvoorbeeld van deze camera: https://www.dahuasecurity...eries/4MP/IPC-HDW5442T-ZE waarbij DORI in ideale (daglicht) omstandigheden wordt weergegeven. Vaak zullen ze minder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
lithoijen schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:21:
Vraagje aan de experts hier: ondertussen heb ik mijn camera's binnen van andy, ook mijn NVR is binnen vanuit amazon. Ondertussen zijn ze aan elkaar gekoppeld, ik kan de live beelden terugzien op de NVR, ook worden er nu streams opgenomen.

Wat ik nog mis is dat er op de tijdlijn ook events worden aangegeven. Ik ben er ondertussen achter dat ik dit zowel in de NVR als in de camers's van alles kan instellen. Wat heeft de voorkeur e.e.a. instellen in de NVR of in de camera, of wordt dit gesynchroniseerd? En met welke setting zijn positieve ervaringen? Ik kom zaken tegen zoals:
- motion detection
- smart motion detection
- smart plan met daaronder:
- tripwire
- intrusion
- parking detection
- face detection
- face recognition

Wat werkt nu goed en waar stel ik het in?

Apparatuur waar ik nu mee speel:
- NVR: Dahua NVR5216-4K-S2
- Camera's: IPC-T5442TM-AS, imou cube 4mp poe, deurbel VTO2202F

Waarom krijg ik geen alarms in mijn timeline?
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik zie het alarm in de logging van mijn camera en op die van mijn NVR, maar niet in de timeline.
Even een hele oude Quote, maar gebruikte de zoekfunctie hierzo maar kreeg geen resultaten.
Zelf ook mogen ervaren dat er in de Dahua geen timeline beschikbaar is om te knippen om op te slaan.
Uiteraard wel in de SmartPSS app voor windows mogelijk.
Maar vindt de web sneller en makkelijker werken.

Voor de mensen die dit ook nog willen en hier ook op zijn gekomen doormiddel van het doorzoeken van topic.

Oplossing:
https://chrome.google.com...fjpbkbammjbdenadd/related
*Wel Opstarten via je extension
Via opties op internet explorer 11 zetten (Staat standaard op 7)
En dan krijg je via je nvr een download link en hopla timeline back.

*Zeker ook benieuwd hoe andere dit hebben opgelost.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
okio schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 22:02:
Vandaag de camera van Andy al binnen gekregen de 5544 👌 vrij bijzonder er stond een pakket in doos van Amazon. Ik dacht nog hug niets besteld.

Bleek de bestelde camera via AliExpress te zijn. Op zich ideaal ook geen btw of import kosten oid op deze manier. En binnen 2 dagen in huis
Idem hier een 5442 met junction box. Betaalde Alieprijs was totale prijs - gisteren pakket van Amazon binnen 48 uur geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:10:
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/spLis_jLr-QAAAAC/toch-niet-nee.gif

Bijna 3 maand later krijg je alsnog een FedEX factuur...
Ze hebben er wel gang in daar zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

DjoeC schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:13:
[...]

Idem hier een 5442 met junction box. Betaalde Alieprijs was totale prijs - gisteren pakket van Amazon binnen 48 uur geleverd.
Hoe stevig zijn die junction boxes?
Bij die 5442 cams kun je een junction box kopen waar die cam dan onder hangt, en ik vroeg me af hoe vandalen proof zoiets is. Ik moet namelijk buiten een camera ophangen, maar vanwege luifels moet hij op 3 meter zitten, en dat betekend dus dat er onverlaten aan dat ding kunnen gaan hangen. En zeg nooit nooit, mijn vlaggenstok hebben ze ook al gesloopt.. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Piet91 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:33:
[...]

[Afbeelding]

Bijna 3 maand later krijg je alsnog een FedEX factuur...
Ze hebben er wel gang in daar zeg...
Zoiets heb ik een paar jaar terug ook gehad. Netjes bezorgt en toen 1 maand later die factuur. Daarbij aangeven dat ik geen bedrijf ben en eventuele toekomstige inklaring facturen direct bij levering verwacht omdat ik dan ook de levering kan weigeren.
Ook vermeld dat als het in de toekomst toch nog zo gaat voorkomen dat de factuur dan niet betaald wordt met referentie aan de gestuurde email.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Freakaz0id schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:57:
[...]
Hoe stevig zijn die junction boxes?
Bij die 5442 cams kun je een junction box kopen waar die cam dan onder hangt, en ik vroeg me af hoe vandalen proof zoiets is. Ik moet namelijk buiten een camera ophangen, maar vanwege luifels moet hij op 3 meter zitten, en dat betekend dus dat er onverlaten aan dat ding kunnen gaan hangen. En zeg nooit nooit, mijn vlaggenstok hebben ze ook al gesloopt.. }:|
Ze zijn zodanig stevig dat ze niet breken maar bij "er aan hangen" de pluggen uit te muur trekken. Het valt of staat met de stevigheid van je eigen deel: hoe stevig is ie gemonteerd. Als de JB boven de eyeball zit blijft ie zitten want je hebt geen houvast, bij montage aan een verticale wand is er iets meer houvast, bij rond 2.5m of hoger is eraf trekken al problematisch. 3mm aluminium. Camera zit aan de JB met een rubber matje er tussen.

Voor mij valt het onder "bestendig tegen regulier vandalisme". De echte idioot krijgt alles kapot maar als t goed is staat die idioot dan al op beeld.

• DjoeC
The-Source schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:13:
[...]

Zoiets heb ik een paar jaar terug ook gehad. Netjes bezorgt en toen 1 maand later die factuur. Daarbij aangeven dat ik geen bedrijf ben en eventuele toekomstige inklaring facturen direct bij levering verwacht omdat ik dan ook de levering kan weigeren.
Ook vermeld dat als het in de toekomst toch nog zo gaat voorkomen dat de factuur dan niet betaald wordt met referentie aan de gestuurde email.
Bij huidige verzendig van Alie bestelling uit Amazon EU warehouse verwacht ik geen naheffing meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik heb net de Tweakers redactie getipt over Eufy.

Eufy claimt dat de beelden van hun camera (in dit specifiek geval de Doorbell Dual) alleen lokaal opgeslagen worden. Maar het blijkt dat ze wel degelijk de beelden naar hun cloud sturen zonder toestemming van gebruiker.
Ook wordt er gezichtsherkenning op de beelden toegepast en aan de gebruiker/persoon gekoppeld.

Ook als je in de app of website beelden verwijderd (en schijnbaar zelfs na account afsluiten) blijven de beelden bij hun opgeslagen. Ook is de livestream zonder authenticatie of encryptie te zien d.m.v. VLC.

Paul Moore heeft het ontdekt en aangestipt: https://twitter.com/Paul_Reviews/with_replies
Ook op Youtube bij hem te zien hier en hier.

TLDR: Eufy's claims van lokaal opgeslagen beelden blijken niet te kloppen.
(maar dat was al deels bekend omdat hun apparaten niet te gebruiken waren zonder internettoegang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:47

Antonio di

a mi me dijeron que si

Piet91 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:45:
Ik heb net de Tweakers redactie getipt over Eufy.

Eufy claimt dat de beelden van hun camera (in dit specifiek geval de Doorbell Dual) alleen lokaal opgeslagen worden. Maar het blijkt dat ze wel degelijk de beelden naar hun cloud sturen zonder toestemming van gebruiker.
Ook wordt er gezichtsherkenning op de beelden toegepast en aan de gebruiker/persoon gekoppeld.

Ook als je in de app of website beelden verwijderd (en schijnbaar zelfs na account afsluiten) blijven de beelden bij hun opgeslagen. Ook is de livestream zonder authenticatie of encryptie te zien d.m.v. VLC.

Paul Moore heeft het ontdekt en aangestipt: https://twitter.com/Paul_Reviews/with_replies
Ook op Youtube bij hem te zien hier en hier.

TLDR: Eufy met hun claims van lokaal opgeslagen beelden klopt niet.
(maar dat was al deels bekend omdat hun apparaten niet te gebruiken waren zonder internettoegang)
Iedereen maak tegenwoordig klakkeloos een "accountje aan" en dat is in de Cloud.
Ik ben niet anti Cloud maar voor mijn Alarm/Smarthome/Surveillance moet ik er niets van hebben.
Je ziet echter steeds meer dat je een apparaat alleen maar kunt gebruiken met het aanmaken van zo'n account en dat "buitenhuis" contact met je spullen gaat via zo'n service van je "cloud account" .Je bent dan afhankelijk van die fabrikant en je weet niet wat ze allemaal doen met je gegevens.
Je kun geen videodeurbel meer krijgen met een in te stellen DDNS etc.. Met camera gaat het ook steeds meer die kant op.

[ Voor 13% gewijzigd door Antonio di op 26-11-2022 14:55 ]

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Antonio di schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:51:
Iedereen maak tegenwoordig klakkeloos een "accountje aan" en dat is in de Cloud.
Ik ben niet anti Cloud maar voor mijn Alarm/Smarthome/Surveillance moet ik er niets van hebben.
Je ziet echter steeds meer dat je een apparaat alleen maar kunt gebruiken met het aanmaken van zo'n account en dat "buitenhuis" contact met je spullen gaat via zo'n service van je "cloud account" .Je bent dan afhankelijk van die fabrikant en je weet niet wat ze allemaal doen met je gegevens.
Je kun geen videodeurbel meer krijgen met een in te stellen DDNS etc.. Met camera gaat het ook steeds meer die kant op.
Klopt.

Maar dit gaat dus veel verder. Het is dus niet het feit dat je een account nodig hebt maar dat Eufy beelden bij hunzelf (of eigenlijk Amazon Web Services (AWS) opslaat zonder dat je daarvoor toestemming hebt gegeven en deze beelden bewaard als je ze zelf hebt verwijderd of zelfs je account hebt verwijderd.

En gezichtsherkenning toepast en koppelt aan gebruiker/persoon.
Zoals het nu lijkt; als ik bij persoon A met een Eufy deurbel in Amsterdam aanbel, koppelt Eufy mijn gezicht aan een persoon/ID.
Druk ik vervolgens een jaar later op de Eufy deurbel bij persoon B in Maastricht; dan kan Eufy mijn gezicht weer koppelen aan dat ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Och! Wat denk je dan van de moderne auto’s, waarbij je via DMC (datamanagementcontrol) kunt zien hoe je gereden hebt, waar je gereden hebt, waar files stonden etc etc….Alles zouden ze van je kunnen zien en ontdekken. Dan maak ik me over de camerabeelden tbv van mijn eigenbeveiliging en de omgeving niet zo’n zorgen /probleem. Of de chinezen moeten kunnen zien dat ik geen auto van chineese afkomst voor de deur heb staan. En daarom mij een kleiner portie nasi geven bij de afhaal chinees.😉
Het idee dat ze niks van je kunnen achterhalen is allang een utopie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Oh, ik kan er ook wel een hele rant over geven, maar dat valt buiten het bereik van dit topic. ;)

Dit is ook in de LinusTechTips WAN-show opgepikt (zo kwam ik het vanmorgen te weten) en Linus noemt daar ook een goed punt; als bedrijven voor dit soort zaken überhaupt al aangepakt worden; zijn de voor hun negatieve gevolgen (lees; boetes) dermate klein, dat de voordelen/winsten die ze met deze (illegale) praktijken hebben verdient, welke boete dan ook doen verbleken.

Ik noem het hier puur ter info en hoop dat de Tweakers redactie dit oppakt.
Want hoe vaak Eufy wel niet wordt aangeprezen onder het mom van lokale data en zonder cloud gebeuren etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Aldus: nieuws: Anker: Eufy-camera's sturen beelden naar servers voor pushmeldingen

EDIT: mooi dat Tweakers heb oppakt, maar ik vind persoonlijk het artikel behoorlijk afzwakkend.
Zie mijn reactie daarover/daarom hier: Piet91 in 'Anker: Eufy-camera's sturen beelden naar servers voor pushmeldingen'

Er heerst bij Eufy dus een ethiek van verkopen onder het mom van privacy en lokale opslag maar in de praktijk zitten ze zonder toestemming toch je data binnen te halen en als ze hierop betrapt worden proberen ze het zo veel mogelijk te verhullen.
Dat gaat véél verder dan wat dit artikel suggereert door louter te zeggen dat ze wat beelden naar hun servers sturen.

[ Voor 126% gewijzigd door Piet91 op 28-11-2022 14:00 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 91 Laatste