• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:57

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik ben zoekende naar een camera voor binnenhuis. Ik heb nu een hikvision aan de voorzijde en een deurbel van Eufy. Dus een van die 2 merken zou logisch zijn.

Eisen:
- PTZ zou fijn zijn, maar als niet is is ook ok.
- Fatsoenlijk beeld als de lampen uit zijn.
- max 100 euro

Ik had er zelf 2 gevonden
- Eufy Indoor Cam 2K Pan & Tilt, hier zijn de revieuws een beetje wisselend van
- eufy Security Indoor WiFi Camera 2K bewakingscamera, goedkoop en lijkt gelijk te zijn aan de ptz
- De hikvision vallen al snel buiten mijn budget.
- Reolink E1 Zoom Seamless PTZ View in 5MP Super HD, reviews niet slecht maar weer een ander merk, weer een andere app.

Heeft iemand nog tips?

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Zie artikel in Computable wat de VS verbiedt aan surveillance (o.a (beveiligings)camera).
Er staat een link bij van de FCC met een lijst van verbod of verbod voor "publiek" gebruik.
Als ik het goed begrijp mag je zo te zien Hikvision en Dahua in de VS privé nog kopen/gebruiken.

https://www.computable.nl...&utm_content=topartikelen

https://www.fcc.gov/supplychain/coveredlist

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:57
Ik heb twee camera's van Andy hangen, aangesloten op SS. Gebeurtenissen worden gedetecteerd door de camera's en netjes weergegeven in SS. Echter, in de nacht zou ik notificaties/alarm willen ontvangen op mijn telefoon. Hoe krijg ik dat voor elkaar/wat/welke tool heb ik daarvoor nodig?

• skipy05
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-03 20:26
iemand heeft mij voorgesteld om volgende camera te kopen.

IPC-HDW5449H-ASE-D2 4 MP Dual Lens Fixed-focal Eyeball WizMind Full-color Network Camera

Ik wou gebruik maken van synology surveillance station maar ik vindt deze niet terug in de Lijst met ondersteunde IP-camera's

Gaat deze synology werken?

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:53
kromme schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:32:
Ik ben zoekende naar een camera voor binnenhuis. Ik heb nu een hikvision aan de voorzijde en een deurbel van Eufy. Dus een van die 2 merken zou logisch zijn.

Eisen:
- PTZ zou fijn zijn, maar als niet is is ook ok.
- Fatsoenlijk beeld als de lampen uit zijn.
- max 100 euro

Ik had er zelf 2 gevonden
- Eufy Indoor Cam 2K Pan & Tilt, hier zijn de revieuws een beetje wisselend van
- eufy Security Indoor WiFi Camera 2K bewakingscamera, goedkoop en lijkt gelijk te zijn aan de ptz
- De hikvision vallen al snel buiten mijn budget.
- Reolink E1 Zoom Seamless PTZ View in 5MP Super HD, reviews niet slecht maar weer een ander merk, weer een andere app.

Heeft iemand nog tips?
Is weliswaar een ‘normale’ Hikvision camera en de G1 versie maar gisteren nog kunnen bestellen voor 77 Euro incl. verzending:
https://m.nl.aliexpress.com/item/1005003188062911.html

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 18:20

Budha

Online ergo sum

Piet91 schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:01:
Aldus: nieuws: Anker: Eufy-camera's sturen beelden naar servers voor pushmeldingen

EDIT: mooi dat Tweakers heb oppakt, maar ik vind persoonlijk het artikel behoorlijk afzwakkend.
Zie mijn reactie daarover/daarom hier: Piet91 in 'Anker: Eufy-camera's sturen beelden naar servers voor pushmeldingen'

Er heerst bij Eufy dus een ethiek van verkopen onder het mom van privacy en lokale opslag maar in de praktijk zitten ze zonder toestemming toch je data binnen te halen en als ze hierop betrapt worden proberen ze het zo veel mogelijk te verhullen.
Dat gaat véél verder dan wat dit artikel suggereert door louter te zeggen dat ze wat beelden naar hun servers sturen.
Linus huilt een beetje met de wolven in het bos, zoals in deze video wordt uitgelegd:

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Budha schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 00:52:
[...]
Linus huilt een beetje met de wolven in het bos, zoals in deze video wordt uitgelegd: [YouTube: The Internet is WRONG about Eufy. (Mostly)]
TheHookUp maakt diverse fouten in dat filmpje. Zie mijn uitleg in: Cyb in "Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement"

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 18:20

Budha

Online ergo sum

De fouten zitten niet aan zijn kant.

• Minitrooper
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:11
zunrob schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:06:
Ik heb twee camera's van Andy hangen, aangesloten op SS. Gebeurtenissen worden gedetecteerd door de camera's en netjes weergegeven in SS. Echter, in de nacht zou ik notificaties/alarm willen ontvangen op mijn telefoon. Hoe krijg ik dat voor elkaar/wat/welke tool heb ik daarvoor nodig?
Als jouw camera's outbound internet connectivity hebben (naar push service iOS/Android) kunnen de events naar de DMSS applicatie gestuurd worden. In géén geval P2P stuff gebruiken. Push werkt zelfs als je niet op je LAN zit, maar "klikken" op de push melding gaat NIET het fragment tonen (tenzij je dan je VPN openzwiert).

Hopelijk helpt dit!

• Minitrooper
skipy05 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:09:
iemand heeft mij voorgesteld om volgende camera te kopen.

IPC-HDW5449H-ASE-D2 4 MP Dual Lens Fixed-focal Eyeball WizMind Full-color Network Camera

Ik wou gebruik maken van synology surveillance station maar ik vindt deze niet terug in de Lijst met ondersteunde IP-camera's

Gaat deze synology werken?
Over het algemeen gaat SS met iedere "deftige" IPC camera overweg (desnoods via onvif bv). Als hij er niet bijstaat wil dat zeggen dat niet alle features beschikbaar zijn (eg PTZ)

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Budha schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:41:
[...]
De fouten zitten niet aan zijn kant.
Naar mijn mening wel. Voor meer info, zie mijn discussie in het andere topic.

• jdruwe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-02 17:17
Ik ben sinds kort op zoek naar een camera die mijn oprit + voordeur kan filmen. Hieronder een foto:

• Waar zouden jullie de camera ophangen? Ik dacht eerst op de plaats van het rode kruis maar ben eigenlijk niet zeker van die keuze
  • Welk type van camera? Dome, turret of bullet?

• Minitrooper
jdruwe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:10:
[/list]
Voordelen van het kruisje:
- mooi overzicht naar inrit (+straat)
- makkelijk om kabel (van binnenuit) naar de camera te schieten
- hufter proof als ie "hoog" genoeg hangt

Nadelen van het kruisje:
- voor 'details' moet de camera naar beneden kijken, en zie je vaak het petje/hoodie/kale kruin van de inbrekerd. Facial recognition = waardeloos bij naar beneden kijken
- flinke trade-off tussen de beeldhoek versus details dus

Persoonlijk zou ik kijken voor een "deurbel" alike (aan de linkerachtermuur waar denk ik de voordeur zit): deze ziet zowel voor de deur als de hoek met de poort.

Geheel a-typisch, zou ik (via de grond) een kabel trekken naar de witte lamp rechtsvooraan. Als je dààr een sneaky camera zet die richting het huis kijkt, heb je wél een mooi overzicht van wat er allemaal speelt. Het grootste voordeel is dat je dan van "laag" de weglopende mensen kan filmen, en letten ze niet zozeer meer op "verbergen" achter de hoodie. Dit wordt vaak (achterin) een brievenbus gestoken (vandaar de term: mailboxcam).

Wat helpen kan: teken jouw huis in bovenaanzicht. En teken dan de POV's die jij "wilt", dat bepaalt al direct of een dome al dan niet een turret of een bullet het beste uitkomt. Wil je langs de muren afkijken heb je namelijk iets anders nodig dan 1 raam/deur van 2 meter. Wil je dit op een moderne manier doen, dan kan je zelfs hier dit online doen, met basis van een hele berg voorbeeld camera's.

En leg ook op voorhand jouw budget vast 8)

• jdruwe
Minitrooper schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:48:
[...]

Voordelen van het kruisje:
- mooi overzicht naar inrit (+straat)
- makkelijk om kabel (van binnenuit) naar de camera te schieten
- hufter proof als ie "hoog" genoeg hangt
....
@Minitrooper Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dat van die positie is wel een belangrijke voor mij, ik zou graag frigate NVR gebruiken voor object detectie.Ik heb ook al gedacht aan een slimme deurbel maar ik heb geen stroomvoorziening aan mijn voordeur. De bel zou dus op een batterij moeten werken en ik vraag me af of dat niet teveel nadelen met zich zou meebrengen.

• Minitrooper
jdruwe schreef op zondag 11 december 2022 @ 00:00:
[...]

@Minitrooper Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dat van die positie is wel een belangrijke voor mij, ik zou graag frigate NVR gebruiken voor object detectie.Ik heb ook al gedacht aan een slimme deurbel maar ik heb geen stroomvoorziening aan mijn voordeur. De bel zou dus op een batterij moeten werken en ik vraag me af of dat niet teveel nadelen met zich zou meebrengen.
Je hebt NVR's met AI (object detectie) maar er zijn ook camera's die dat voor jou kunnen. Waar je op zoeken moet is, zijn merkspecifieke termen: bv bij Dahua heeft het ding IVS, en kan je zelfs specifiëren of het line breach, intrusion detection (rond een doos/box), met minimum&maximum object size. Tot zelfs face recognition (in de duurdere prijsklasse). Als in: als de (bekende) kuisvrouw langskomt: geen alarm.

Welke kabels zitten er momenteel aan jouw deur geïnstalleerd bij de deurbel? Indien er een 2-draads systeem zit, zou je zelfs kunnen opteren voor een VT2000A-2-wire. Hierachter zit (natuurlijk) een "speciale" POE systeem dat de camera voedt. Gezien dit ding wel al een dikke 5 jaar oud is, verwacht er geen rocket-science van (zoals ontbrekende IVS), maar als "backup" systeem (met continue 24/7 recording naar jouw NVR) kan dat wél interessant zijn. Voorbeeldje: YouTube: Dahua 2 wire intercom VTH1550CHW-2 VTO2000A-2 VTNC300A

Op batterij is voor mij een no-go, want nét als je 'm nodig hebt, hangt ie aan de oplader en/of issie leeg en mis je footage ;)

• HugoZeilstra
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-02 15:20
Je een overweegt een deurbel op batterijen? Ik zou zeker voor een camera PoE gaan. Een Reolink rlc 811a geeft ook snachts erg mooi beeld in kleur. De app is erg overzichtelijk en ipv jouw idee van een NVR zou het ook via een Synology of andere NAS kunnen.

• CrossYY
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-02 23:32
Voor de tennisclub zoeken we een camera om de status van de banen aan de leden te kunnen laten zien (sneeuw, regen etc.).

Ivm privacy van de speler moet daar een interval van minimaal een aantal minuten in zitten.

Zijn er cameras die een stream kunnen delen met de buitenwereld, met een framerate van 1 per X minuten? De camera hoeft geen ander (beveiligings)doel te hebben voor intern gebruik oid.

Wat zouden jullie aanraden?

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-03 21:10

JL-IP(!)

Hikvision & Ajax installateur

CrossYY schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:07:
Voor de tennisclub zoeken we een camera om de status van de banen aan de leden te kunnen laten zien (sneeuw, regen etc.).

Ivm privacy van de speler moet daar een interval van minimaal een aantal minuten in zitten.

Zijn er cameras die een stream kunnen delen met de buitenwereld, met een framerate van 1 per X minuten? De camera hoeft geen ander (beveiligings)doel te hebben voor intern gebruik oid.

Ja dit kan met een schedule binnen de Hikvision camera om een snapshot te maken en die weg te schrijven. Ik kan wel wat screenshots maken als je dat wilt. Het kan ook in Blue Iris en dan ben je merk onafhankelijk.

Hikvision & Ajax Jeweller + Fibra installateur

• CrossYY
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-02 23:32
JL-IP(!) schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:28:
[...]

Ja dit kan met een schedule binnen de Hikvision camera om een snapshot te maken en die weg te schrijven. Ik kan wel wat screenshots maken als je dat wilt. Het kan ook in Blue Iris en dan ben je merk onafhankelijk.
Thanks voor je snelle antwoord. Je hebt het over snapshots maken en wegschrijven, maar dan moeten we deze nog automatisch uploaden en inladen op een webpagina, of kan iemand gewoon de stream "bekijken" op een soort screen freeze modus?

• Minitrooper
CrossYY schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:07:

Ik vermoed dat je ergens reeds een (vorm van) hosting hebt. Als je zorgt dat die hoster naar de camera kan, kan je (bv) met PHP op x-interval een snapshot opvragen. In dit voorbeeld met een Dahua Cam: https://ipcamtalk.com/thr...25t-hn.24362/#post-232430

Let wel: je wilt dat énkel die hoster aan jouw camera kan (en misschien niet de hele (boze) internetwereld), dat kan je dan (bv) met een VPN oplossen, of een klein raspberry pi in het netwerk van de tennis club zetten. Wie weet ligt er daar al ergens eentje (als NAS voor de mp3 schuif in het clubhuis)?

Succes!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:11
Ik sta op t punt om een camera op te hangen aan een paal van 3m. De camera is bevestigd, ik moet alleen de draad nog door de paal trekken. De paal kan ik redelijk eenvoudig losmaken en platleggen voor "onderhoud", alleen zit ik even met de UTP kabel.

In de paal komt ook een led floodlight; die zit met een 3x1,5mm2 XMVK kabel (door de paal). Die kabel verbind ik onderaan met een waterdichte mof aan een daar liggende XMVK-kabel uit de garage. Daardoor kan ik de XMVK verbinding altijd losmaken en de paal weghalen als ik er iets mee moet doen (bijv. de lamp vervangen)

De UTP kabel komt echter ononderbroken van binnen, gaat de paal door en met een UTP stekker de camera in, dat is de bedoeling iig.
Eigenlijk wil ik die kabel ook nog door een slagvaste buis leggen die met een bocht de paal in gaat.

Als ik de paal neerhaal blijft de UTP kabel dus 1 geheel. Nu heeft die kabel (nog) veel overlengte (enkele meters), dus ik zou zeg maar een meter of 3 kunnen manouvreren met de paal als ik hem losmaak van zijn bevestiging. Maar dan zit ik met een hoop overlengte die ik buiten ergens kwijt moet.

Is er hier iets voor? Voor de stroomkabel heb je van die kleine waterdichte moffen, maar die heb ik voor UTP nog niet kunnen vinden.

edit: https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=LEhrhRh2EnqA
Duurt alleen wat te lang qua levertijd

[Voor 14% gewijzigd door Stefke op 20-12-2022 12:52]

• JL-IP(!)

JL-IP(!)

@Stefke Oprollen/bundelen en gewoon in de grond. Kan weinig gebeuren als je geen schep in de grond zet. Bij onderhoud even de klittenband los.

Of
https://www.allekabels.nl...6-netwerk-koppelstuk.html

[Voor 25% gewijzigd door JL-IP(!) op 20-12-2022 12:55]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:11
Ik denk dat ik het in eerste instantie maar doe met een wat langere kabel, mogelijk kan ik de overlengte naar binnen trekken en daar oprollen, dat moet ik even proberen.
Maar die laatste is een goeie vondst, tnx

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:24

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gekke vraag misschien, kan je ergens vinden waar de servers van apps staan?
Zoals bijvoorbeeld vanTuya staan ze in China. Bepaalde merken vallen voor mij af, action deurbellen en lidl en ring.

Reden is van dit, ben mij aan het oriënteren voor twee camera's icm een deurbel. Wil het lokaal opslaan via een nvr, maar wil het wel op mijn telefoon bekijken wie er staat, mocht ik niet thuis zijn.
Camera's die ik op het oog heb zijn die van reolink. Nu weet ik niet of reolink ook deurbel met camera heeft.

Het is niet dat ik heel strikt ben met privacy, maar bepaalde landen gaan er wel heel losjes mee om. ;)

Never Before Have I Seen Such A Blatant Display Of Poofery!!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:44
Sepp14 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:31:
Gekke vraag misschien, kan je ergens vinden waar de servers van apps staan?
Zoals bijvoorbeeld vanTuya staan ze in China. Bepaalde merken vallen voor mij af, action deurbellen en lidl en ring.

Reden is van dit, ben mij aan het oriënteren voor twee camera's icm een deurbel. Wil het lokaal opslaan via een nvr, maar wil het wel op mijn telefoon bekijken wie er staat, mocht ik niet thuis zijn.
Camera's die ik op het oog heb zijn die van reolink. Nu weet ik niet of reolink ook deurbel met camera heeft.

Het is niet dat ik heel strikt ben met privacy, maar bepaalde landen gaan er wel heel losjes mee om. ;)
Voor mij: smart apparaten die ik niet vertrouw worden met parental control in de Fritzbox geblokkeerd van internet. Bekijken doe ik via een VPN naar dezelfde Fritzbox en gebruik dan de webinterface. Sommige dingen wil je niet zelfstandig info naar buiten laten sturen, hoe mooi de functionaliteiten ook zijn. Uiteraard is dit allemaal fijn te slijpen bijvoorbeeld notificaties naar een IP range wel toe te staan maar dan moet je een firewall netjes inrichten. Ik heb daar nu geen zin in en neem de gevolgen (beperkingen) voor lief.

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-03 17:35
Mijn vriendin wil haar paardenstal voorzien van 4tal camera's. Er is stroom aanwezig en het is een 40tal meter verwijderd van huis met router. Kabel trekken door de tuin en oprit is geen optie.
Powerline adapter proberen?

• JL-IP(!)

JL-IP(!)

NVR in paardenstal en daar de camera's op aansluiten. Zo nemen de camera's altijd via de NVR op. Daarna kun je met powerline proberen een netwerk te maken voor raadplegen/terugkijken beelden. Lukt dat niet dan kun je altijd een Point to Point verbinding opzetten, is simpel te doen met Unifi apparatuur.

Toevoeging: met de Hikvision DS-3WF01C-2N/O kun je d.m.v. jumpers binnen minuten een PTP verbinding opzetten, misschien handiger mocht je hier geen ervaring mee hebben.

[Voor 22% gewijzigd door JL-IP(!) op 21-12-2022 14:48]

• mdvdl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:00
Ik heb pas mijn eerste IP Cam aangeschaft. Een Turret 5442 ZE. Ik ben dus niet echt bekend met camera's maar heb wel al veel gelezen en kan nog niet vinden wat ik zoek.

Nu ben ik aan het kijken waar ik die het beste kan hangen ivm onze buitenlamp bij de voordeur. Deze is eigenlijk niet handig aangezien die aan alle kanten licht geeft. Voordeel is wel weer dat er voldoende licht is... Probleem is dat wanneer de persoon bij de lamp staat deze niet te identificeren is. Misschien zijn er nog instellingen te doen waardoor dit probleem minder wordt?

Wat zou jullie advies zijn (rechts, links, midden)? Doel is om te kunnen identificeren.

• Antonio di
  • Nu online
De Boordelingsrichtlijn (BRL) K21039 Videobewakingssystemen is herzien., Zie :
https://www.kiwa.com/nl/n...c07f6-%5BLIST_EMAIL_ID%5D

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22-03 21:08

Rzaan

Altijd zoekende

mdvdl schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:35:
Ik heb pas mijn eerste IP Cam aangeschaft. Een Turret 5442 ZE. Ik ben dus niet echt bekend met camera's maar heb wel al veel gelezen en kan nog niet vinden wat ik zoek.

Nu ben ik aan het kijken waar ik die het beste kan hangen ivm onze buitenlamp bij de voordeur. Deze is eigenlijk niet handig aangezien die aan alle kanten licht geeft. Voordeel is wel weer dat er voldoende licht is... Probleem is dat wanneer de persoon bij de lamp staat deze niet te identificeren is. Misschien zijn er nog instellingen te doen waardoor dit probleem minder wordt?

Wat zou jullie advies zijn (rechts, links, midden)? Doel is om te kunnen identificeren.
Camera iets naar links.
Lamp hoger hangen.
Of lamp aan de linkerkant deels afvlaggen.

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:54
Beste allen,

Ik hoop hier een antwoord te vinden op een probleem, welke ik heb met mijn camera.
Mocht dit in een verkeerd gedeelte van het forum staan, dan mag mijn vraag verplaatst worden naar het juiste forum onderdeel (welke ik niet kon vinden).

Ik heb de DS-2CD2387G2-LU camera van Hikvision.
Camera geeft perfect stilstaand beeld, echter wanneer er een auto voorbij rijdt, dan zie ik een soort van blurr tijdens de verplaatsing van dat voertuig.

Ik heb al diverse instellingen geprobeerd, maar dat lost mijn probleem niet.
Is er iemand die dit herkent en een oplossing weet?

Camera draait op dit moment aangesloten op een NVR van hetzelfde merk, maar bepaalde opname instellingen zijn op de web interface gemaakt, ivm wegschrijven naar een SD kaartje.

PS:
Camera draait op de laatste software en een fabrieksherstel is al eens gemaakt, en lost ook niets op.

[Voor 6% gewijzigd door vuurvreter63 op 26-12-2022 16:17]

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@vuurvreter63 Kijk eens naar de sluitertijd/shutter speed; die staat waarschijnlijk te traag of op automatisch.
Dit zeg maar:

• vuurvreter63
Piet91 schreef op maandag 26 december 2022 @ 21:14:
@vuurvreter63 Kijk eens naar de sluitertijd/shutter speed; die staat waarschijnlijk te traag of op automatisch.
Dit zeg maar:

[Afbeelding]
Ik zie alleen een "belichtingstijd" is dat hetzelfde?
Want als ik dit verhoog, wordt het beeld donkerder.
Heb hem nu iig op 1/250 gezet.

• Piet91
  • Niet online
vuurvreter63 schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:31:
[...]

Ik zie alleen een "belichtingstijd" is dat hetzelfde?
Want als ik dit verhoog, wordt het beeld donkerder.
Heb hem nu iig op 1/250 gezet.

[Afbeelding]
Dat is 'm inderdaad.

En dat het beeld donkerder wordt is inderdaad een consequentie.
Korte sluitertijd = "scherper" beeld maar ook donkerder beeld.
Lange sluitertijd = 'vager/blur" beeld maar lichter beeld.

Dus je moet een beetje met die settings spelen zodat je een beeld krijgt dat bewegende mensen/voertuigen scherp genoeg krijgt (zeker 's nachts) maar toch het beeld niet te donker wordt.

• vuurvreter63
Piet91 schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:48:
[...]

Dat is 'm inderdaad.

En dat het beeld donkerder wordt is inderdaad een consequentie.
Korte sluitertijd = "scherper" beeld maar ook donkerder beeld.
Lange sluitertijd = 'vager/blur" beeld maar lichter beeld.

Dus je moet een beetje met die settings spelen zodat je een beeld krijgt dat bewegende mensen/voertuigen scherp genoeg krijgt ('s zeker 's nachts) maar toch het beeld niet te donker wordt.
Bedankt Piet,
Ik ga ff met de instellingen spelen.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-03 10:10
jdruwe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:10:
Ik ben sinds kort op zoek naar een camera die mijn oprit + voordeur kan filmen. Hieronder een foto:
  • Waar zouden jullie de camera ophangen? Ik dacht eerst op de plaats van het rode kruis maar ben eigenlijk niet zeker van die keuze
De richting van denken die ik je aanraad is: wat wil je dat je met de camera beelden kan doen? Waarop wil je reageren en welke gebeurtenissen wil je vastleggen?

In geval van inbraak en diefstal wil je vooral iemand kunnen herkennen + een melding ontvangen dat er een persoon gedetecteerd wordt.

De inbreker wil niet herkend worden en wil ook niet voortijdig ontdekt worden.

Mijn gedachten daarbij is dat dan de belangen botsen: de inbreker wil de camera saboteren voor de start van een actie. Daarnaast zal een capuchon en naar de grond kijken herkenning lastig kunnen maken. Alleen een camera plaatsen bij het kruisje zal vermoedelijk niet je oplossing zijn.

Wat ik dus gedaan heb als oplossing:

Een camera in het zicht (deze zal mogelijk gesaboteerd worden), daarom ook een niet direct zichtbare camera vanaf de achterzijde van de persoon: Bij jou zou dat bijvoorbeeld kunnen vanuit de lantaren die ik zie staan. En binnen achter de voordeur en bij de woonkamer heb ik een camera met een lage positie die naar boven kijkt. Dan kan je ook bij sabotage volgen wat er gebeurt en wat iemand doet. Eventueel is de sabotage al in beeld voor er echt iets gebeurt. Bij mij werden er een paar dagen voor de inbraak poging stokjes tegen de voordeur gezet tijdens een vakantie. De inbreker moest komen kijken of ze er stonden, waarna ik de inbreker erg kon laten schrikken toen deze voor de zekerheid aanbelde bij mij. De lafaard stuurde zijn vriendin om te kijken, hij wachtte in de auto. Intussen noteerde ik zijn kenteken.

Verder heb ik een alarm met noodstroom en een stil alarm via een mobiele verbinding. De meterkast is ook voorzien van contact (deur) sensoren, zodat er in ieder geval ook alarm ontstaat als de 230 volt of het modem gesaboteerd gaan worden. Daarop zit een harde sirene voor het schrik effect. Bij binnenkomst in de woonkamer kijken ze recht tegen een camera aan en llopen ze door een infrarood melder heen.

Op de trap naar boven staat nog een sensor en een camera aangezien ze vaak sieraden zoeken op slaapkamers. Een snelle dief die daar op uit is komt mogelijk niet eens in je woonkamer.

Daarmee hoop ik in iedergeval beelden met het gezicht van de dader er op te hebben en zelf alarm binnen te krijgen.

Vraag 2 wordt dan: wie volgt een eventueel alarm voor je op.

Genoeg om over na te denken lijkt mij.

[Voor 12% gewijzigd door ucsdcom op 27-12-2022 10:03]

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:32
Ik heb een vreemd verschijnsel met nachtbeelden infrarood.:
De situatie: de dahua camera hangt in de achtertuin gericht op de achterkant van mijn woning en een deel van de zijmuur van de buren. Tussen de 2 zijtuinen staat een heg. Aan de voorzijde van de woningen staat een lantaarnpaal met led verlichting.
Nu constateerde ik gistereren avond in het donker op de beelden van de camera een knipperen lichtverschijnsel net boven de heg. Met een frequentie van ca 3 per seconde. Als of de alarmlichten van de auto vd buren aanstond. Echter als ik buiten ga kijken zie ik niks. Is dus niks waar te nemen. Ik had dit nooit eerder gezien.
Zelf vermoed ik dat de lantaarnpaal een lichtbundel uitzend die weerkaatst op het dak van de auto, dat wel door infrarood wordt waargenomen, maar niet door het menselijk oog. Of dit kan en zo is? Tja… Iemand een andere verklaring voor dit verschijnsel?
Op de foto is de nacht beeld weergegeven. Net boven het dak van de auto.
Alsnog een foto met de lichtbundel boven de heg die dus aan en uit gaat.

Update: net even de ir uitgezet. Het flikkeren is zelfs iets feller qua licht. Vreemd!

[

[Voor 32% gewijzigd door fmrama op 28-12-2022 17:24]

9 LG black 320wp, SMA 2.5, Daikin 2mvm40, FMTX-N 2,5-2

• Piet91
  • Niet online
Even een huishoudelijke mededeling.
Misschien was het de gebruikers van (nieuwere) Dahua camera's wel opgevallen; maar veel van hun nieuwe modellen ondersteunen onder IVS alleen nog maar vehicle en human detection.
Ze triggeren dus niet meer bij andere objecten bijvoorbeeld dieren; ook niet als je onder "Object filter" -> "Effective object" die uitvinkt.

Je kunt uiteraard nog wel het simpele bewegingsdetectie gebruiken maar dat is niet erg aan te raden.
(dat reageert immers op bijna alles tot bewegende bladeren aan toe)

Dit geldt dus bijvoorbeeld voor de IPC-HDW5442TM-ASE en IPC-HDW5442T-ZE modellen.

• mlo
  • Registratie: Juli 2010

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik denk dat je in het midden de beste positie hebt, beide kanten van de auto kan kijken, jet ziet meer frontal face tov helemaal rechts, en je hebt minder last van het licht tov links

• vuurvreter63

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou de camera hangen zoals afgebeeld op de 1e foto.
Misschien zou je kunnen overwegen om een led lamp van Hombli in de buitenlamp te plaatsen, en daarmee je lamp dimmen naar 1%, zo heb ik dit ook gedaan bij mij in de achtertuin.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:04

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Piet91 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:06:
Even een huishoudelijke mededeling.
Misschien was het de gebruikers van (nieuwere) Dahua camera's wel opgevallen; maar veel van hun nieuwe modellen ondersteunen onder IVS alleen nog maar vehicle en human detection.
Ze triggeren dus niet meer bij andere objecten bijvoorbeeld dieren; ook niet als je onder "Object filter" -> "Effective object" die uitvinkt.

Je kunt uiteraard nog wel het simpele bewegingsdetectie gebruiken maar dat is niet erg aan te raden.
(dat reageert immers op bijna alles tot bewegende bladeren aan toe)

Dit geldt dus bijvoorbeeld voor de IPC-HDW5442TM-ASE en IPC-HDW5442T-ZE modellen.
Hmm.. Mijn IPC-T5442TM-AS geeft inderdaad geen meldingen meer maar mijn IPC-B5442E-ZE wel nog terwijl ik ze met dezelfde firmware geupdate heb. Eigenlijk al een hele tijd niet meer naar gekeken maar dat zou dus een verklaring kunnen zijn :?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• jdruwe
ucsdcom schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:57:
[...]

De richting van denken die ik je aanraad is: wat wil je dat je met de camera beelden kan doen? Waarop wil je reageren en welke gebeurtenissen wil je vastleggen?

In geval van inbraak en diefstal wil je vooral iemand kunnen herkennen + een melding ontvangen dat er een persoon gedetecteerd wordt.

De inbreker wil niet herkend worden en wil ook niet voortijdig ontdekt worden.

Mijn gedachten daarbij is dat dan de belangen botsen: de inbreker wil de camera saboteren voor de start van een actie. Daarnaast zal een capuchon en naar de grond kijken herkenning lastig kunnen maken. Alleen een camera plaatsen bij het kruisje zal vermoedelijk niet je oplossing zijn.

Wat ik dus gedaan heb als oplossing:

Een camera in het zicht (deze zal mogelijk gesaboteerd worden), daarom ook een niet direct zichtbare camera vanaf de achterzijde van de persoon: Bij jou zou dat bijvoorbeeld kunnen vanuit de lantaren die ik zie staan. En binnen achter de voordeur en bij de woonkamer heb ik een camera met een lage positie die naar boven kijkt. Dan kan je ook bij sabotage volgen wat er gebeurt en wat iemand doet. Eventueel is de sabotage al in beeld voor er echt iets gebeurt. Bij mij werden er een paar dagen voor de inbraak poging stokjes tegen de voordeur gezet tijdens een vakantie. De inbreker moest komen kijken of ze er stonden, waarna ik de inbreker erg kon laten schrikken toen deze voor de zekerheid aanbelde bij mij. De lafaard stuurde zijn vriendin om te kijken, hij wachtte in de auto. Intussen noteerde ik zijn kenteken.

Verder heb ik een alarm met noodstroom en een stil alarm via een mobiele verbinding. De meterkast is ook voorzien van contact (deur) sensoren, zodat er in ieder geval ook alarm ontstaat als de 230 volt of het modem gesaboteerd gaan worden. Daarop zit een harde sirene voor het schrik effect. Bij binnenkomst in de woonkamer kijken ze recht tegen een camera aan en llopen ze door een infrarood melder heen.

Op de trap naar boven staat nog een sensor en een camera aangezien ze vaak sieraden zoeken op slaapkamers. Een snelle dief die daar op uit is komt mogelijk niet eens in je woonkamer.

Daarmee hoop ik in iedergeval beelden met het gezicht van de dader er op te hebben en zelf alarm binnen te krijgen.

Vraag 2 wordt dan: wie volgt een eventueel alarm voor je op.

Genoeg om over na te denken lijkt mij.
Wow, bedankt voor het super gedetailleerde antwoord en ook een super opgezet systeem daar bij je thuis blijkbaar.

Om je vraag "wat wil je dat je met de camera beelden kan doen? Waarop wil je reageren en welke gebeurtenissen wil je vastleggen?" te beantwoorden: ik wil de camera niet echt gebruiken ter beveiliging of als afschrikmiddel, het hoofddoel voor mij blijft de oprit filmen en mij notificaties sturen wanneer de camera (in combinatie met home assistant en Frigate) bepaalde personen herkent aan de deur, wagens a.d.h.v. nummerplaat herkenning,... De camera hoeft dus voor mij niet verstopt te zijn.

• Piet91
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:08:
Hmm.. Mijn IPC-T5442TM-AS geeft inderdaad geen meldingen meer maar mijn IPC-B5442E-ZE wel nog terwijl ik ze met dezelfde firmware geupdate heb. Eigenlijk al een hele tijd niet meer naar gekeken maar dat zou dus een verklaring kunnen zijn :?
Hier een heel topic hierover: https://www.ipcamtalk.com...with-dahua-cameras.65501/

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54
fmrama schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:53:
Ik heb een vreemd verschijnsel met nachtbeelden infrarood.:
De situatie: de dahua camera hangt in de achtertuin gericht op de achterkant van mijn woning en een deel van de zijmuur van de buren. Tussen de 2 zijtuinen staat een heg. Aan de voorzijde van de woningen staat een lantaarnpaal met led verlichting.
Nu constateerde ik gistereren avond in het donker op de beelden van de camera een knipperen lichtverschijnsel net boven de heg. Met een frequentie van ca 3 per seconde. Als of de alarmlichten van de auto vd buren aanstond. Echter als ik buiten ga kijken zie ik niks. Is dus niks waar te nemen. Ik had dit nooit eerder gezien.
Zelf vermoed ik dat de lantaarnpaal een lichtbundel uitzend die weerkaatst op het dak van de auto, dat wel door infrarood wordt waargenomen, maar niet door het menselijk oog. Of dit kan en zo is? Tja… Iemand een andere verklaring voor dit verschijnsel?
Op de foto is de nacht beeld weergegeven. Net boven het dak van de auto.
Alsnog een foto met de lichtbundel boven de heg die dus aan en uit gaat.

Update: net even de ir uitgezet. Het flikkeren is zelfs iets feller qua licht. Vreemd!

[[Afbeelding]
Zie je het ook als je met je telefooncamera kijkt?
Kan het wellicht een ongedierte verschrikker zijn? Die produceren ook wel eens licht.

• fmrama
Met de telefoon zie ik het niet.
Ik las dat led lampen kunnen flikkeren op een frequetie die het menselijk oog niet kan waarnemen. Wellicht weerkaatst dit op het dak van de auto van de buren en kan wel geregistreerd worden door de dahua camera.
Het is even wachten dat de buren s’avonds weg zijn met de auto. En dan eens zien of het idd dat is.

• vuurvreter63
fmrama schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:31:
Ik las dat led lampen kunnen flikkeren op een frequetie die het menselijk oog niet kan waarnemen. Wellicht weerkaatst dit op het dak van de auto van de buren en kan wel geregistreerd worden door de dahua camera.
Het is even wachten dat de buren s’avonds weg zijn met de auto. En dan eens zien of het idd dat is.
Wellicht ligt het aan je sluitertijd van de camera.
Wanneer ik deze op 1/250 zet, flikkeren de led lampjes ook bij mij in de tuin, zet ik dit terug naar 1/100 is het weg.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-03 23:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Die flikkeren dan op een frequentie van 50Hz, de frequentie van de netspanning.

[Voor 3% gewijzigd door Ventieldopje op 29-12-2022 13:29]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 22:19
Zou dit wat zijn?
https://www.hikvision.com...bell&pageNum=1&position=2

Ik heb momenteel een "domme" deurbel, en dat wil ik graag zo houden, de behoefte om foto's te maken van degene voor de deur is er wel, ik heb dan ook via Home Assistant een koppeling gemaakt met Frigate waarbij ik een RSTP stream van een ESP32 CAM uitlees op het moment dat iemand de deurknop indrukt wordt via de Frigate API een foto opgehaald en zo geschiedde.

Helaas is de ESP32 cam die ik geknutseld heb stukgevroren, zo lijkt het... Ik ben dus opzoek naar iets anders voor naast de voordeur, mag simpel zijn, POE en gaan.

Nu het belangrijkste, ik wil niet dat de camera al teveel opvalt als zijnde camera, daar hou ik niet van, de bestaande camera heb ik dan ook zo geknutseld dat hij mooi aansluit op een buitenlamp, nu zijn er wel buitenlampen met camera's ingebouwd maar eigenlijk allemaal WiFi en ondanks mijn goede netwerk heb ik dat liever niet, zo kwam ik uit bij bovenstaande hikvision als redelijk niet in het oogvallende camera, de deurbel functie zou ik niet gebruiken, puur standalone en dan de RSTP stream monitoren vanuit Frigate, ik weet alleen niet of de IR led's onafhankelijk aangaan 's nachts?

Andere optie is https://www.hikvision.com...asyIP-/ds-2cd2043g2-i-u-/ alleen ik vind deze toch nogal groot en opvallend, net als een dome.

Iemand anders misschien nog tips?

• fmrama
Even een update: De auto van de buren is waarschijnlijk iets van plek gegaan. Ik zie nu de permanente refelectie van het licht van de lantaarnpaal, dus geen flikkeren meer.

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
randommen schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:27:
Iemand anders misschien nog tips?
Misschien is dit wat voor je: https://reolink.com/product/reolink-video-doorbell/
Heeft 2 rtsp streams (main/sub) en kan ook eenvoudig in home automation (bv home assistant) geintegreerd worden.

• mdvdl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:00
Even een update: Dank voor alle antwoorden! Vanwege de antwoorden uiteindelijk gekozen om de camera in het midden op te hangen.
Verder ben ik nog wat met de camera settings aan het spelen geweest en daarmee de overbelichting door de lamp minder te maken. Het is nog niet optimaal, dus ik blijf nog even zoeken naar de juiste instellingen.
Ik heb de belichting voor 's-nachts op "Rug licht. - Zelfaanpassende scene" gezet. Dit geeft soms wat een blokkerig beeld, dus moet nog even uitzoeken of HLC/BLC betere resultaten geeft en wat het precies betekend.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11
bhartman schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:21:
[...]

Misschien is dit wat voor je: https://reolink.com/product/reolink-video-doorbell/
Heeft 2 rtsp streams (main/sub) en kan ook eenvoudig in home automation (bv home assistant) geintegreerd worden.
Ik heb die Hikvision en het grootste probleem vind ik dat ik geen automatisch snapshots kan maken en mezelf kan toesturen. Daarvoor zou ik deze graag omruilen.

XXXVI

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:39
ephymerous schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:07:
[...]

Ik heb die Hikvision en het grootste probleem vind ik dat ik geen automatisch snapshots kan maken en mezelf kan toesturen. Daarvoor zou ik deze graag omruilen.
Mijn Dahua deurbel kan dat ook niet automatisch, maar ik gebruik daar gewoon Home Assistant voor, net zoals ik geen binnenunit heb bij mijn deurbel, laat ik Home Assistant een MP3 afspelen op mijn slimme speakers. Tijdens diezelfde automation maak ik een snapshot van de camera en mail me die, problem solved.

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:42
Ik wil met een camera mijn oprit in de gaten kunnen houden. Ik zat te denken aan het volgende type/model camera:

Alleen vraag ik me af of deze wel goed te richten is wanneer ik deze op de muur van mijn huis bevestig. Kan ik deze camera 90 graden draaien zodat hij naar mijn oprit wijst/richt? Op de afbeeldingen zie ik dit soort cameras alleen maar recht vooruit gericht.

Ik wil hem na net boven mijn garage bevestigen op de muur zoals hieronder op de foto:

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

• fmrama
M.i. Moet dat kunnen.

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-03 15:40
Ik heb zo'n camera hangen en hoewel ik niet zo'n hoek nodig heb kan het wel. Zowel de voet als de de camera behuizing zelf kunnen onafhankelijk gedraaid worden naar elke hoek die je nodig hebt. De knie zelf kan tot 90 graden gedraaid worden dus al met al kun je die combinatie prima maken
.

Kia E-Niro 64kWh DynamicPlusLine

• vuurvreter63
@mede
Waarom kies je een camera met IR?
Dan heb geen gekleurd nachtbeeld.

Kijk eens bij de ColorVu camera's van Hikvision, dan heb je tijdens de donkere uurtjes wel gekleurd beeld.

• mede
vuurvreter63 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:59:
@mede
Waarom kies je een camera met IR?
Dan heb geen gekleurd nachtbeeld.

Kijk eens bij de ColorVu camera's van Hikvision, dan heb je tijdens de donkere uurtjes wel gekleurd beeld.
Ben nog nieuw op dit gebied en vind die Reolink wel een nette prijs. Die Hikvision zijn dan ook gelijk een heel stuk duurder, hoewel ik dat kan begrijpen met die mogelijkheden.

@Dutchess_Nicole Hoe bevalt jou die camera? Klopt het dat er een bundel kabels/connectors aan deze camera zit? Ik zou hem aan willen sluiten via PoE en heb de rest van de kabels dan niet nodig. Kan je die er gewoon afknippen om het een beetje netjes weg te kunnen werken aan de muur?

• vuurvreter63
@mede
Zo heel veel duurder zijn ze nu ook weer niet en kwa beeld ga je daar zeker plezier van hebben.
De herkenning van eventuele ongewenste bezoekers wordt een heel stuk beter.

https://pro-alarm.nl/hikv...lu-colorvu-2-0-4mp-2-8-mm voorbeeld

P.S.
Mijn ervaring met IR camera's, IR licht trekt ongedierte aan.

[Voor 11% gewijzigd door vuurvreter63 op 13-01-2023 12:29]

• mede
vuurvreter63 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:22:
@mede
Zo heel veel duurder zijn ze nu ook weer niet en kwa beeld ga je daar zeker plezier van hebben.
De herkenning van eventuele ongewenste bezoekers wordt een heel stuk beter.

https://pro-alarm.nl/hikv...lu-colorvu-2-0-4mp-2-8-mm voorbeeld

P.S.
Mijn ervaring met IR camera's, IR licht trekt ongedierte aan.
Ik zat naar eenzelfde model/vorm als die Reolink te kijken. Deze prijs valt idd nog mee, alleen kan ik die juist niet op de muur bevestigen en dan richten naar mijn oprit. Lijkt erop dat deze camera aan een plafond gemonteerd moeten worden?

• Antonio di
  • Nu online
mede schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:20:
Ik wil met een camera mijn oprit in de gaten kunnen houden. Ik zat te denken aan het volgende type/model camera:

[Afbeelding]

Alleen vraag ik me af of deze wel goed te richten is wanneer ik deze op de muur van mijn huis bevestig. Kan ik deze camera 90 graden draaien zodat hij naar mijn oprit wijst/richt? Op de afbeeldingen zie ik dit soort cameras alleen maar recht vooruit gericht.

Ik wil hem na net boven mijn garage bevestigen op de muur zoals hieronder op de foto:

[Afbeelding]
Ik ziet niet precies welke type/model het is!.
Reolink heeft veel model die NIET ONVIF zijn. Beter is een IP camera te nemen die ONVIF ondersteunt. Hikvison en Dahua doen dat bijna allemaal.
Ik hou ook niet van camera's die alleen P2P ondersteunen. Door P2P is buitenhuis "makkelijk" de verbinding op te gezet naar jou camera via de fabrikant zijn server. Daarom koop ik alleen camera's met ook DDNS (zelf kiezen hoe je extern de verbinding opzet). Veel Dahua en Hikvision hebben DDNS en bij Reolink is het vaak geen DDNS. Zie wat algemene uitleg op (ook hoofdstuk met "camera's" en bijlage03):
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

• vuurvreter63
mede schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:37:
[...]

Ik zat naar eenzelfde model/vorm als die Reolink te kijken. Deze prijs valt idd nog mee, alleen kan ik die juist niet op de muur bevestigen en dan richten naar mijn oprit. Lijkt erop dat deze camera aan een plafond gemonteerd moeten worden?
De camera's kunnen op meerdere wijzen gemonteerd/gericht worden.
Het type als jouw Reolink, kan op dezelfde wijze gericht worden.

Voorbeeld camera die ik linkte, kan zowel op de muur als plafond gemonteerd worden, of je koopt er een muurbeugel bij, iig alles is mogelijk.

https://pro-alarm.nl/ds-1...-acusence-turret-camera-s voorbeeld

[Voor 8% gewijzigd door vuurvreter63 op 13-01-2023 13:00]

• Dutchess_Nicole
mede schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:08:
[...]

Ben nog nieuw op dit gebied en vind die Reolink wel een nette prijs. Die Hikvision zijn dan ook gelijk een heel stuk duurder, hoewel ik dat kan begrijpen met die mogelijkheden.

@Dutchess_Nicole Hoe bevalt jou die camera? Klopt het dat er een bundel kabels/connectors aan deze camera zit? Ik zou hem aan willen sluiten via PoE en heb de rest van de kabels dan niet nodig. Kan je die er gewoon afknippen om het een beetje netjes weg te kunnen werken aan de muur?
Mijn camera is een 511-C versie, dus 5MP, en inderdaad er komt 1 draad uit van ongeveer 20cm die splitst in een busaansluiting voor stroom, een ethernet plug waarmee je ook PoE kan doen en een reset knop.

Ikzelf heb de PoE aansluiting alleen in gebruik, de andere twee heb ik gewoon in een doosje aan de binnenkant van de muur gestoken aangezien ik die niet gebruik.

De camera zelf ondersteunt ONVIF dus ik heb het ding op homeassistant aangesloten. Enige nadeel vind ik dat de verbinding slechts 100Mbps is dus je kunt er realistisch gezien maar 1 hi-def stream vanaf bekijken. Maar voor mijn use-case is het prima.

Het ding is verder helemaal afgesloten van de buitenwereld dus wat het verder ondersteunt of niet boeit mij niet zo, ik gebruik het toch niet.

Beeldkwaliteit is wmb prima voor een 5MP camera, uiteraard in de nacht is de kwaliteit lager maar dat is logisch.

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ben ook op zoek naar een PoE deurbel.
(Heb momenteel een Ring Pro, maar die gebruikt wifi en heb het idee dat deze tijdens de nachtelijke uren wel eens gejamt wordt. Staat dan wel een event in de history maar met "no video available")
Weet iemand ook een shop waar deze daadwerkelijk op voorraad is?
Op de Reolink site kan je deze al een tijdje niet daadwerkelijk bestellen (klik je op "add to cart", dan is er vervolgens alleen de optie "notify me").

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12:28
mede schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:20:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je hem goed monteert met de 90 graden sleuf aan de goede kant moet dat geen probleem zijn. Wat misschien een mooiere oplossing is, is een turret camera met een muurbeugel. Dat is iets flexibeler qua ophangen en ik vind het er persoonlijk ook wat fraaier uit zien (iets minder in your face dan zo'n bullet camera). Een turret is ook minder gevoelig voor ongedierte (spinnen e.d.) op je camera, dat is vooral bij IR camera's wel handig (IR trekt insecten aan).

Dan krijg je zoiets bij Reolink: https://reolink.com/product/rlc-520a/
En dan gecombineerd met zo'n muurbeugel: https://store.reolink.com/accessories/#bracket-422-series

Overigens zou ik ook serieus naar de door @vuurvreter63 genoemde Hikvision ColorVu kijken. Die heeft een grotere sensor en veel lichtsterkere lens, waardoor het beeld 's nachts veel beter zal zijn. Reolink heeft als nadeel dat ze een relatief hoge resolutie (aantal MP) gebruiken, maar een kleine sensor. Dat ziet er overdag mooi scherp uit, maar werkt 's nachts juist tegen je (meer MP's op dezelfde sensor = minder lichtgevoelig in het donker). De gelinkte Reolink heeft 5MP op een sensor van 1/2,7", terwijl de hierboven gelinkte Hikvision 4MP heeft op een 1/1,8" sensor. Je hebt dus minder pixels op een sensor die 50% groter is. En dan heeft Reolink ook nog modellen met 8MP (4K)op hetzelfde formaat sensor. Dat is een wereld van verschil in het donker en dan hebben we het nog niet eens over de lichtsterkte van de lens gehad. E.e.a. is overigens ook afhankelijk van de hoeveelheid licht die je 's nachts op je oprit hebt.

Dit geeft wel een goed beeld van de verschillen:
YouTube: Reolink 4K vs Hikvision ColorVu DS-2CD2347G1-L(U) - Footage Comparison!

Een ander alternatief is Dahua, vergelijkbaar met Hikvision. Maar die kun je het beste via Andy bestellen (even zoeken in dit topic voor de juiste linkjes van zijn shop), dat scheelt flink met Nederlandse webshops.

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
maxnl schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:41:
Weet iemand ook een shop waar deze daadwerkelijk op voorraad is?
Op de Reolink site kan je deze al een tijdje niet daadwerkelijk bestellen (klik je op "add to cart", dan is er vervolgens alleen de optie "notify me").
Klopt, ik heb me ook ingeschreven voor de notify-list en kreeg begin december een mail dat ze op voorraad waren en had direct besteld. Ik heb het idee dat ze in batches worden geproduceerd en periodiek worden aangeboden.

• vuurvreter63
Erwin186 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:36:
[...]

Als je hem goed monteert met de 90 graden sleuf aan de goede kant moet dat geen probleem zijn. Wat misschien een mooiere oplossing is, is een turret camera met een muurbeugel. Dat is iets flexibeler qua ophangen en ik vind het er persoonlijk ook wat fraaier uit zien (iets minder in your face dan zo'n bullet camera). Een turret is ook minder gevoelig voor ongedierte (spinnen e.d.) op je camera, dat is vooral bij IR camera's wel handig (IR trekt insecten aan).

Dan krijg je zoiets bij Reolink: https://reolink.com/product/rlc-520a/
En dan gecombineerd met zo'n muurbeugel: https://store.reolink.com/accessories/#bracket-422-series

Overigens zou ik ook serieus naar de door @vuurvreter63 genoemde Hikvision ColorVu kijken. Die heeft een grotere sensor en veel lichtsterkere lens, waardoor het beeld 's nachts veel beter zal zijn. Reolink heeft als nadeel dat ze een relatief hoge resolutie (aantal MP) gebruiken, maar een kleine sensor. Dat ziet er overdag mooi scherp uit, maar werkt 's nachts juist tegen je (meer MP's op dezelfde sensor = minder lichtgevoelig in het donker). De gelinkte Reolink heeft 5MP op een sensor van 1/2,7", terwijl de hierboven gelinkte Hikvision 4MP heeft op een 1/1,8" sensor. Je hebt dus minder pixels op een sensor die 50% groter is. En dan heeft Reolink ook nog modellen met 8MP (4K)op hetzelfde formaat sensor. Dat is een wereld van verschil in het donker en dan hebben we het nog niet eens over de lichtsterkte van de lens gehad. E.e.a. is overigens ook afhankelijk van de hoeveelheid licht die je 's nachts op je oprit hebt.

Dit geeft wel een goed beeld van de verschillen:
YouTube: Reolink 4K vs Hikvision ColorVu DS-2CD2347G1-L(U) - Footage Comparison!

Een ander alternatief is Dahua, vergelijkbaar met Hikvision. Maar die kun je het beste via Andy bestellen (even zoeken in dit topic voor de juiste linkjes van zijn shop), dat scheelt flink met Nederlandse webshops.
De doormij gelinkte camera is er ook in 8Mp uitvoering, deze bewust niet genoemd omdat die wel een stuk duurder is, maar ook beter.

En ik heb beide in het gebruik.

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Iemand bekend met deze https://www.vtaclight.be/nl_BE/ shop?
Kan het zijn dat het allerlei oudere types camera's zijn?
Of is het een beetje to good to be true?

• vuurvreter63
Sepp14 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:08:
Iemand bekend met deze https://www.vtaclight.be/nl_BE/ shop?
Kan het zijn dat het allerlei oudere types camera's zijn?
Of is het een beetje to good to be true?
Ik heb ff gekeken, maar er zitten weldegelijk nieuwere typen tussen.
Ken de winkel verder niet.

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

vuurvreter63 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:35:
[...]

Ik heb ff gekeken, maar er zitten weldegelijk nieuwere typen tussen.
Ken de winkel verder niet.
Dank voor je reactie.
Ben mij aan het oriënteren, en kwam deze shop tegen op bol.com, vandaar.
Omdat ik niet helemaal de typebenamingen begrijp, van hikvision en dahua, stelde ik deze vraag.
Vond de setprijs van beide merken wel interessant. Ook omdat ik het niet via de bekende kanalen hier, andy en ali, wil bestellen. Nu nog de juiste keuze maken ;)
Twijfel tussen de merken reolink, hikvisuon en dahua.
Wat ik lees hier is dat hikvision lastiger is qua app en software.
Ga nog even mij verder in verdiepen.

• vuurvreter63
Sepp14 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 06:40:
[...]
Wat ik lees hier is dat hikvision lastiger is qua app en software.
Nee hoor juist niet, ik gebruik het nu al jaren.

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:27
vuurvreter63 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 06:58:
[...]

Nee hoor juist niet, ik gebruik het nu al jaren.
Ik heb (nog) geen ervaring met Hikvision. Maar DMSS van Dahua is echt een draak van een applicatie, niet echt gebruiksvriendelijk.
Nu ik er over nadenk kan het ook aan mijn ouders liggen... 8)

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Firmware updates, worden die bij de meesten systemen automatisch geüpgraded? Of is het dat je heel veel zelf moet doen?

Gevonden, bij reolink gaat het vrij simpel.

[Voor 18% gewijzigd door Sepp14 op 19-01-2023 13:30]

• Inverter
  • Laatst online: 22-03 20:03
Ik ga een Reolink wifi camera aanschaffen. Ik ga alleen met de 12 volt draad naar buiten. Ik wil de overige draden opbergen in een lasdoos. Wat adviseren jullie?

• fkaktas
  • Registratie: Juni 2020
  • Niet online
Ik wil voor mijn vakantiehuis in het buitenland een cameraset kopen voor Buiten. Alleen heb ik totaal geen verstand ervan. Zou iemand een degelijk set willen aanraden van ongeveer 400 - 600 euro (4 camera's). Het liefst PoE en eentje die zo weinig mogelijk info stuurt naar de fabrikant. Had gehoord dat Foscam enkel de tijdzone opvraagt en dat andere merken meer data versturen. Weet niet in hoeverre dat waar is. Geen WiFi camera's, enkel bedraad.

Of op z'n minst waar ik op moeten letten voor deze prijsrange.

[Voor 28% gewijzigd door fkaktas op 22-01-2023 23:23]

• Dutchess_Nicole
Inverter schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:45:
Ik ga een Reolink wifi camera aanschaffen. Ik ga alleen met de 12 volt draad naar buiten. Ik wil de overige draden opbergen in een lasdoos. Wat adviseren jullie?
Ik zou ook even een nuldraad mee voeren anders doet zo'n ding verdomd weinig ;)

Persoonlijk zou ik niet voor een wifi versie gaan maar gewoon lekker PoE, maar dat ben ik. Verder lijkt het me prima.

• Inverter
  • Laatst online: 22-03 20:03
Dutchess_Nicole schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:00:
[...]

Ik zou ook even een nuldraad mee voeren anders doet zo'n ding verdomd weinig ;)

Persoonlijk zou ik niet voor een wifi versie gaan maar gewoon lekker PoE, maar dat ben ik. Verder lijkt het me prima.
Ik bedoel het snoer van de adapter naar de camera. Hoe werk ik de rest weg? Lasdoos?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:24

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Mag ik me hier ook melden voor wat advies of open ik best een nieuw topic daarvoor?

Ik woon al een tijdje in een eigen woning, nieuwbouw en heb hier en daar een verdwaalde HomeKit camera die losjes op een vensterbank staat en naar buiten filmt. Al een tijdje wil ik dit upgraden naar een deftige/vaste setup maar ik kan me maar niet van het gevoel ontdoen dat alles wat ik van betaalbare camera's vind altijd ruk is van kwaliteit anno 2022?

Concreet ben ik op zoek naar 2 camera's die op verdiep-hoogte zullen gehangen worden (circa 2.5 à 3m), ze moeten esthetisch bij de woning passen (liefst zwarte camera's + eventuele nodige voet) en ze dienen voornamelijk om de voortuin/oprit in de gaten te houden. Dit is vanaf het punt van de camera 0 tot 8m recht naar voor.

Lager wil ik de camera's omwille van looks op het huis niet hangen. Ik ben al bijgeleerd want ik heb gemerkt dat de oorspronkelijk plaats waar ik een IP Cam Turret had hangen die ik op overschot had van een vorig project HEEL onpraktisch is: die hing namelijk net onder de dakgoot, 6m boven het zichtsveld en had dan ook nog geen beugeltje waardoor ik niet genoeg naar beneden kon draaien en dus zelfs nog te veel van de straat mee film.

De huidige cam die ik heb hangen onder dakgoot is een DS-2CD2332-I maar met de huidige sneeuw (of al langer? want ik gebruikte 'm niet wegens onpraktische beelden) hangt er een vocht/mistige waas op het glas.

Budget zou rond de 200 EUR per camera liggen maar ik ben bereid om meer uit te geven aan de eerste camera om proefondervindelijk mezelf van het tegendeel te bewijzen dat de kwaliteit vandaag de dag nog steeds ruk is.

Vandaag even niets

• vuurvreter63
@HyperBart
Ik heb beide onderstaande ColorVu camera's draaien.
DS-2CD2347G2-LU 4Mp
DS-2CD2387G2-LU 8Mp

Kijk eens op youtube naar de reviews van beide camera's met beeld testen, dan kom je er achter dat de kwaliteit niet ruk is. Beiden in zwart en wit te verkrijgen, incl de beugels.

Zoek en gij zult vinden, maar ik ben er tevreden over.
24 uur per dag beeld in kleur.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:24

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Wel!

Ben ik nu gek maar bv. dit filmpje is dan al die 8Mp, ColorVu en alles wat je wilt, maar die persoon links: kan je niet identificeren. Verwacht ik nu te veel van camera's of?

YouTube: Hikvision ColorVu Nighttime at Alarmsysteemexpert

Vandaag even niets

• vuurvreter63
HyperBart schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:41:
Wel!

Ben ik nu gek maar bv. dit filmpje is dan al die 8Mp, ColorVu en alles wat je wilt, maar die persoon links: kan je niet identificeren. Verwacht ik nu te veel van camera's of?

YouTube: Hikvision ColorVu Nighttime at Alarmsysteemexpert
Nee dat is de 4 Mp camera.
Maar wil je alles willen zien, dan ga je dit niet redden met een camera onder de 2 of 3 duizend euro.
Nacht beelden zijn altijd minder van detail, dan overdag.
Maar deze ColorVu camera's zijn stukken beter, dan camera's met Infra Rood licht.

"Concreet ben ik op zoek naar 2 camera's die op verdiep-hoogte zullen gehangen worden (circa 2.5 à 3m)"
Hoe hoger de camera's, hoe slechter de herkenning zal zijn.

Beste hoogte voor een camera is 1.70 mtr, maar dat vond ik ook te laag.
Mijn camera's hangen op 2 mtr hoogte.

[Voor 32% gewijzigd door vuurvreter63 op 26-01-2023 18:22]

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-03 20:02
vuurvreter63 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:30:
@HyperBart
Ik heb beide onderstaande ColorVu camera's draaien.
DS-2CD2347G2-LU 4Mp
DS-2CD2387G2-LU 8Mp

Kijk eens op youtube naar de reviews van beide camera's met beeld testen, dan kom je er achter dat de kwaliteit niet ruk is. Beiden in zwart en wit te verkrijgen, incl de beugels.

Zoek en gij zult vinden, maar ik ben er tevreden over.
24 uur per dag beeld in kleur.
@vuurvreter63
Ik heb deze twee ook op het oog, maar twijfel of de 8Mp echt zijn meerprijs waard is. Wat is jouw ervaring hierbij vooral bij de nachtopnames? En gebruik je ze in combinatie met een HikVision NVR?

[Voor 0% gewijzigd door sanniep9 op 27-01-2023 10:27. Reden: typo]

• vuurvreter63
sanniep9 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:16:
[...]

@vuurvreter63
Ik heb deze twee ook op het oog, maar twijfel of de 8Mp echt zijn meerprijs waard is. Wat is jouw ervaring hierbij vooral bij de nachtopnames? En gebruik je ze in combinatie met een HikVision NVR?
Ik gebruik beide idd met een NVR, maar voorzien van een SD kaart en bij de instelling alleen op nemen bij beweging zou dit al voldoende moeten zijn. Tevens heeft Hikvision onlangs een update uitgebracht waarmee SD kaartjes een capaciteit hebben van max 512 Gb ipv 256 Gb.

De nacht opnames zijn van beide camera's goed en de 8 Mp heeft wel meer detail.
Het hangt van je situatie af, of je kiest voor 8 of 4 Mp, dit heeft meer te maken met de afstand die de camera bestrijkt.

Voorbeeld, staat de camera op 3 meter afstand gericht op je voordeur, dan is de 4 Mp meer dan voldoende.
Neemt de camera een grotere oppervlakte op, stuk straat/tuin o.i.d dan doet de 8 Mp het wel iets beter.

Ik merk aan de reactie's van mijn buren, wanneer ze de nachtelijke beelden zien na een gebeurtenis, dat ze vaak het idee hebben dat het overdag lijkt te zijn.

Ik heb recht tegenover ons huis een lantarenpaal staan en die geeft voor de 8 Mp camera meer dan voldoende licht, dat alle objecten in beeld goed zijn te zien.

Zie stukje opname van vannacht, beeld van camera is scherper, waarschijnlijk wordt de afbeelding gecomprimeerd.

[Voor 10% gewijzigd door vuurvreter63 op 27-01-2023 12:31]

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-03 20:02
vuurvreter63 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:14:
[...]

Zie stukje opname van vannacht, beeld van camera is scherper, waarschijnlijk wordt de afbeelding gecomprimeerd.
Thanks! Ziet er goed uit :) Ik heb ook een lantaarnpaal vrij dicht bij het huis staan, dus dan wordt het de 8Mp.

• HugoZeilstra
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-02 15:20
Inverter schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:45:
Waarom een Wifi verbinding als je met een 12v voeding naar buiten gaat? Wifi is minder stabiel en bedrijfszeker dan PoE. De meeste RLC's hebben bijpassende montageboxen.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11
HugoZeilstra schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:43:
[...]

Waarom een Wifi verbinding als je met een 12v voeding naar buiten gaat? Wifi is minder stabiel en bedrijfszeker dan PoE. De meeste RLC's hebben bijpassende montageboxen.
In mijn geval omdat voeding aanwezig is en een netwerkkabel erg veel gedoe is ;)

XXXVI

• martijn.vw
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Ik heb inmiddels de Reolink Smart 2K+ Wired PoE Video Doorbell with Chime camera binnen en hij draait tot nu toe als een zonnetje. Mooie box, makkelijk aansluiten en go!

https://reolink.com/product/reolink-video-doorbell/

Draait nu nog op een SD-kaart en de app maar hangt al in Home Assistant en lijkt ook daar prima te streamen zonder veel moeite. Volgende stap is een NVR zoals Shinobi.

• Figaro9
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-03 10:43
Ik zou graag jullie advies willen. Voor onze nieuwbouwwoning willen we op 5 plaatsen een Turret camera plaatsen. Nu zit de persoon die onze domotica gaat aansluiten ook in de beveiliging en hij adviseerde 'ga voor een Dahua, en dan de 5-serie, die is veel beter dan de 3-serie'. Verder krijg ik weinig advies/onderbouwing van hem. Maar normaal zou je inderdaad zeggen dat een 5-serie beter is dan een 3 -serie.

Ben dus zelf verder gaan zoeken en heb navraag gedaan bij een webshop naar deze camera:
5 serie: HDW 5442: https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-hdw5442tp-ze-black.html
5 serie: HDW 5449: https://www.ipcam-shop.nl...5449tmp-se-led-black.html

Echter adviseren zij juist deze camera: (3-serie): https://www.ipcam-shop.nl/ipc-hdw3849hp-as-pv-28-black.html met als argument dat deze 4K beeld heeft ipv 4MP en een alarm optie.

Deze 3 -serie is ook nog goedkoper en ik kan zelf geen grote verschillen ontdekke. Is de 3-serie de beste keuze of heeft de 5-serie nog extra opties die ik nu vergeet?

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 23:17
De 5 serie werkt erg goed in het donker, mocht je nu voldoende verlichting hebben, dan zou de 3 serie misschien goed genoeg zijn.

Andy op ipcamtalk verkoopt deze camera’s voor een klap minder trouwens: https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0BFPN2N8K/

Wil je meer over deze verkoper weten, is daar genoeg over te vinden in dit topic of op ipcamtalk.

• Figaro9
Dankjewel. Ik heb sowieso 3 vd 5 camera's (misschien zelfs 4) waar er weinig tot geen licht zal zijn snachts. De tuinverlichting gaat dan ook uit. Dus dan is een camera die het goed doet in het donker zeker gewenst.
Er komt 1 camera aan de voorkant van het huis (voortuin +-5m vd straat, dus verwacht voldoende straatverlichting) en 1 camera op de oprit (+-11m vd straat, daar zal het donkerder zijn)

Ik snap alleen niet waarom een '5 serie' maar 4MP heeft en de 3-serie 8MP, of maakt dat in de praktijk niet zoveel uit en staar ik mij daar teveel blind op de specs.

Dank voor de Amazon tip, dat scheelt zeker veel geld!

• vuurvreter63
Figaro9 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:33:
Dankjewel. Ik heb sowieso 3 vd 5 camera's (misschien zelfs 4) waar er weinig tot geen licht zal zijn snachts. De tuinverlichting gaat dan ook uit. Dus dan is een camera die het goed doet in het donker zeker gewenst.
Er komt 1 camera aan de voorkant van het huis (voortuin +-5m vd straat, dus verwacht voldoende straatverlichting) en 1 camera op de oprit (+-11m vd straat, daar zal het donkerder zijn)

Ik snap alleen niet waarom een '5 serie' maar 4MP heeft en de 3-serie 8MP, of maakt dat in de praktijk niet zoveel uit en staar ik mij daar teveel blind op de specs.

En wat denk je van deze camera's?
https://pro-alarm.nl/hikv...2347g2-lu-colorvu-2-0-4mp of
https://pro-alarm.nl/hikv...-colorvu-2-0-4k-8mp-zwart

Ik heb beide camera's ingebruik, goed gekleurd beeld in donkere uren bij weinig licht.

P.S.
De door jou gelinkte camera's gebruiken IR licht voor nachtzicht (zwart/wit beeld) en IR licht trekt ongedierte aan, met als gevolg ongedierte die valse meldingen veroorzaken.
De doormij gelinkte camera's, zijn ColorVu camera's, die bij weinig licht gekleurde beelden weergeven zonder IR licht. Wel iets om in overweging te nemen.

[Voor 14% gewijzigd door vuurvreter63 op 07-02-2023 23:02]

• Figaro9
vuurvreter63 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:53:
[...]

En wat denk je van deze camera's?
https://pro-alarm.nl/hikv...2347g2-lu-colorvu-2-0-4mp of
https://pro-alarm.nl/hikv...-colorvu-2-0-4k-8mp-zwart

Ik heb beide camera's ingebruik, goed gekleurd beeld in donkere uren bij weinig licht.

P.S.
De door jou gelinkte camera's gebruiken IR licht voor nachtzicht (zwart/wit beeld) en IR licht trekt ongedierte aan, met als gevolg ongedierte die valse meldingen veroorzaken.
De doormij gelinkte camera's, zijn ColorVu camera's, die bij weinig licht gekleurde beelden weergeven zonder IR licht. Wel iets om in overweging te nemen.
Dankjewel voor de toelichting over het gebruik van IR en dat dit ongedierte aantrekt, dat is inderdaad niet gewenst. Ik ben tot nu toe uitgegaan van Dahua omdat deze mij geadviseerd werd. En aangezien Dahua en Hikvision volgens mij de top2 merken zijn had ik mijn keuze al gemaakt om te gaan zoeken naar een camera van Dahua. Nu maak je het me (op de goede manier) weer lastiger doordat ik mijn keuze voor Dahua ga heroverwegen.

• DjoeC
Figaro9 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:33:

Het verschil zit m in de lens. "Vaak" levert een betere lensverhouding (1/1.8 voor de 4MP) een beter resultaat dan een slechtere lensverhouding (1/2.8 voor de 8K). Ik heb zelf de 5442 en heb (ook in het vrijwel donker) vrij goed beeld zonder gebruik van IR. Wil je wel met IR werken, zet er dan een losse IR lamp naast, dan heb je geen last van gevleugende vrienden.

Als je toch iets wilt als de ColorVu kijk dan ook naar de IPC-Color4K-T 1/1.2 "Cmos Senor 8MP 4K Full-Color met een 1/1.2 lens, Let op, deze heeft geen IR maar een witte bijlicht LED. Mogelijk heeft die eenzelfde soort lens als de Hikvision - kan ik zo niet vinden. Op ipcamtalk zie je dat Dahua een stuk popolairder lijkt dan Hikvision, maar dat kan ook een soort van stammenstrijd zijn.

• Figaro9
Dankjewel DjoeC, dat helpt inderdaad om het verschil beter te begrijpen tussen de verschillende lenzen en verklaard ook het prijsverschil. Mooi voorbeeld dat 8mp niet altijd beter is dan 4mp:)

Zelf bij Pro-alarm (nav de linkjes van Vuurvreter) daar ook eens gevraagd wat ze adviseren, zij kwamen met exact dezelfde adviezen als Vuurvreter; de HikVision 2347 (4mp) of 2387 (8mp). Dan spreekt de 8mp mij wel aan. Die heeft de 'betere lensverhouding' (1/18 maar wel met 8mp).

Ik heb inderdaad het idee dat het vergelijken van Dahua & HikVision hetzelfde is als een BMW en Mercedes vergelijken, allebei hebben z'n voor- en tegens en daarmee allebei voor en tegenstanders. Beide zijn uiteraard gewoon goede auto's.

• vuurvreter63
@Figaro9
Succes bij het maken van je keuze.

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:30
martijn.vw schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:45:
Ik heb inmiddels de Reolink Smart 2K+ Wired PoE Video Doorbell with Chime camera binnen en hij draait tot nu toe als een zonnetje. Mooie box, makkelijk aansluiten en go!

https://reolink.com/product/reolink-video-doorbell/

Draait nu nog op een SD-kaart en de app maar hangt al in Home Assistant en lijkt ook daar prima te streamen zonder veel moeite. Volgende stap is een NVR zoals Shinobi.
Lange levertijd?

• DjoeC
Figaro9 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:22:
Dankjewel DjoeC, dat helpt inderdaad om het verschil beter te begrijpen tussen de verschillende lenzen en verklaard ook het prijsverschil. Mooi voorbeeld dat 8mp niet altijd beter is dan 4mp:)

Zelf bij Pro-alarm (nav de linkjes van Vuurvreter) daar ook eens gevraagd wat ze adviseren, zij kwamen met exact dezelfde adviezen als Vuurvreter; de HikVision 2347 (4mp) of 2387 (8mp). Dan spreekt de 8mp mij wel aan. Die heeft de 'betere lensverhouding' (1/18 maar wel met 8mp).

Ik heb inderdaad het idee dat het vergelijken van Dahua & HikVision hetzelfde is als een BMW en Mercedes vergelijken, allebei hebben z'n voor- en tegens en daarmee allebei voor en tegenstanders. Beide zijn uiteraard gewoon goede auto's.
Als je de de 2387 aanschaft kijk dan ook of je de 2.8 of 4mm lens wilt. 4mm is vaak wat beter voor de I in DORI. Zie ook https://ipcamtalk.com/thr...ght-vision-cameras.63889/

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Bij Amazon momenteel te verkrijgen

• martijn.vw
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Hij was er in 3 dagen, maar dat bedoel je vast niet ;). Ik heb me eind december opgegeven voor de "notify me".

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:30
martijn.vw schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:18:
[...]

Hij was er in 3 dagen, maar dat bedoel je vast niet ;). Ik heb me eind december opgegeven voor de "notify me".
Bij Amazon zie ik um niet
Bij reolink.com (shipping from DE) 17 maart levering

:?
Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee